نظر منتشر شده
۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 387298
افشاگری هم اخلاق می خواهد هم انصاف
محسن مهدیان، ۱۰ شهریور ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۸
افشاگری هم اخلاق می خواهد. مبارزه با فساد هم تقوا می خواهد. مطالبه گری هم انصاف می خواهد.

نیت قابل اندازه گیری نیست اما نحوه عمل، تصویر صادقانه ای از نیت آدم هاست. فرد و رسانه و جریانی که با نیت پاک مطالبه می کند هیچگاه دچار خطای فاحش و ناجوانمردی خانمان برانداز نمی شود. اشتباه می کند، خطا دارد؛ اما به فساد و بی آبرویی نمی افتد.

ماجرای املاک شبهه ناک شهرداری، نمونه یک مطالبه غیراخلاقی بود. رفتار و عملی که نشانه آشکار از کینه سیاسی و منفعت کوتاه دنیایی داشت. اشتباه نشود؛ به اصل مطالبه ایرادی نیست.

فارغ از درستی و نادرستی شبهه که لازم است مسوولین شهرداری پاسخگو باشند، اما روش طرح موضوع و استنادات آن حاکی از بی اخلاقی محض رسانه ای و سیاسی بود.

حکایت این افشاگری غیراخلاقی را باید در انتشار اسامی افراد دید. بی آبرو کردن عده ای که برخی شان از اصل اتهام هم بی اطلاع بودند، ظلم جبران ناپذیری است.

انتشار لیستی که تنها به بی آبرویی مومن منجر شود، چه آورده سیاسی دارد؟ مدعیان افشاگری، فردای فروکش کردن جنجال این پرونده، توان ایستادن و پاسخگویی به این اتهام ها و هتک آبروها را خواهند داشت؟ اساسا شان و حرمتی برای مومن قائلند؟

وقتی چاقوی تیز دست آدم بی اخلاق بی افتد تردیدی نیست که خرج لطمه زدن و خونریزی می شود. وقتی مبارزه با فساد دستمایه بازی سازی های کودکانه سیاسی می شود نهایتا به چنین بی آبرویی ها ختم می شود که حتا بزرگان و صاحبان اصلی و سیاسی پروژه هم رضایت ندارد و نادم می شوند.

فرق "افشاگری خیرخواهانه" با "افشاگری کینه توزانه" را باید در همین نشانه های اخلاقی و تقوایی دید. آتش این آبرو ریختن ها دامن گیر است و این ظلم کبیر امان شان را خواهد برید که فرمود گناهی که بخشیده نمی شود ریختن آبروی مومن است.
 
کلمات کلیدی : پرونده شهرداری+دروغ پردازی +معصومه آباد+چمران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۸:۵۸:۳۸
نشد دیگه
این که نمیشه شما براحتی بپردازید به حقوقهای بالای اون جناح ولی وقتی نوبت به خودتون میرسه بحث اخلاق افشاگری و چیزهایی از این قبیل رو مطرح کنید.
ما الان منتظریم الف مقاله فسادهای شهرداری رو زودتر بزنه و ببینیم چی شده و حجم فساد چقدر بوده (3913492) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۳۷:۲۰
نه داداش تو ماجرای فیشهای حقوقی دروغی در بین نبود و هیچ کس نگفت این فیش من نیست و من این حقوقها رو نگرفتم . اما اینجا اسامی رو گفتن که اصلا دروغه و هیچ ملکی طرف نگرفته (3913545) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۰۱:۲۹
نامه شهردار رو بخون نظرت عوض میشه (3913601) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۱۵:۰۷
مشکل اینه که به حرف شبکه های اجتماعی اعتباری هست ! اما سخن بزرگان ما غیر قابل اعتماد !
چکار کنم ! مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد ! (3913701) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۸:۲۰:۰۹
نمونه ای از توقع بی جا از دولت و انتظار رؤیایی : !! :
ایکاش دولت هم فقط اندکی همانند شهرداری شفاف بود !!!! و مردم را محرم میدانست !!!!!!!!!!!! (3915016) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۰۳:۱۷
از کجا فهمیدی؟ تکیه به ادعای متهم عقلایی نیست. (3913606) (alef-2)
 
شادی
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۰:۴۷
تکیه به ادعای مدعی و افشا کننده ای که اصلا نمیشناسیمش و نیتش رو نمیدونیم چی اون عاقلانه است؟
پس بیاین تا روشن شدن حقیقت توسط دسگتاه قضایی و سازمان بازرسی قضاوت نکنیم و مطالبه هممون بررسی دقیق ادعای دو طرف باشه (3913632) (alef-2)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۴۷:۲۹
تو بحث حقوق های نجومی رئیس صندوق توسعه ملی سال ۹۴ مابه التفاوت حقوق رو پرداخت کرده، کی میگه همه قبول کردن؟؟ (3913988) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۵۲:۰۶
شما از کجا مطمئنی که اسامی جعلی و ساختگی است ؟ (3913994) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۳:۱۲:۳۰
780 مثبت به 66 مثبت. قابل توجه جناب توکلی و سایت الف که ملت میفهمند.
خیلی دلتون را به تخریب دولت خوش نکنید. (3914633) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۳:۳۳
نگفته نگرفتم دلیل و برهان اورده برای کارفرهنگی و.......بوده
متوجه شدی (3916021) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۴:۱۲
معمولا هرمتخلفی ازانجام آن اعلام برایت میکنه.گیرندگان حقوقهای نجومی هم ادعای قانونی بودن داشتند که حتی سخنگوی قوه قضاییه ووزیردادگستری هم برخی موارد را قانونی خواندند ولی موضوع این است که قانون را کسانی نوشته اند که خود ذینفع بودند درست مثل همین مورد املاک تخفیفی قانونی شهرداری.هردومدعی قانونی بودن اعمال هستند ولی چه قانونی ؟خودشان بریده ودوخته اندواول هم برای خود پرو کرده وبرده اند.ضمن اینکه فیشهای حقوقی هم ازابتدا معلوم نیست راست است یا دروغ فقط ادعایی بود که بعا ثابت شد.اجازه بدهید بررسی شود اگرثابت نشد مدعی شوید.صدالبته من بانویسنده محترم درمورد غیراخلاقی بودن نیت افشاکنندگان موافقم.وقطعا ...از سردلسوزی برای مردم اینکاررانکرده اند چون هردوگروه ازقبل ایت تخلفات را می دانستند ولی نگه داشته بودند برای نزدیک انتخابات. (3916022) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۰:۲۷
اتفاقا خوبه افشاگری شود. ولی افشاگری دستمال تمیز می خواد. با فساد نمیشه علیه فساد عمل کرد. (3913631) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۵:۵۶
البته اگه دستمال تمیز گیر بیاد (3914335) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۲۷:۵۷
من و شما که مردم عادی هستیم باید مطالبه مان مبارزه با فساد باشد چه حقوق نجومی باشد چه واگذاری غیرقانونی ملک.
متاسفانه مبارزه با فساد با مطرح کردن مباحث جناحی در نهایت فراموش می شود. (3914031) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۴:۱۳:۱۲
آخه برادر من، چطور میتونی فیشهایی که با دوربین (عکاسی یا موبایل) ازشون عکس گرفتن و منتشر کردن رو مقایسه کنی با یک جدول طراحی شده توسط کامپیوتر که معلوم نیست از کجا اومده؟

این دومی از جنس مدرک نیست و خالی از عقبه ی قابل استناد است.

پس اگر اهل انصاف و انسانیت باشیم، بجای قضاوت و شایعه پراکنی بابت این جدول طراحی شده، باید جگر صبر به دندان بگیریم و منتظر پاسخ مستدل باشیم از متهمان.

اگر اهل انصاف و عدالت نباشیم که تکلیف معلومه: نباید انتظار داشته باشیم دیگران هم اهل انصاف باشند. و در نتیجه نباید انتظار داشته باشیم فساد در مملکتمان از بین بروند چون مبارزه کنندگان با بی عدالتی خودشون اهل عدالت نیستند. (3914720) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۶:۳۰
کسی نگفته لیست قلابی است گفتند کار قانونی بوده و نباید تخریب صورت می گرفت . (3916028) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۴:۵۲:۵۹
من اول که این قضیه مطرح شد خیلی توجه نکردم همونطور که سرحقوقهای نجومی چون بیشترش سیاسی کاری بود. اما الان که لیست حقوقها و نامه سازمان بازرسی رو دیدم توی یکی از سایتها مخم هنوز داره سوت میکشه! 50 درصد تخفیف نسبت به قیمت کارشناسی برای یک ملک 3.5 میلیاردی تازه با وام کم بهره! تازه قیمت کارشناسی هم معلوم نیست واقعی بوده باشه! (3914758) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۳:۲۸
کاملا با نظر جنابعالی مخالفم. نامه ای همراه بعضی از اسامی منتشر شده. اخلاق حکم میکند که قوه قضاییه بلافاصله ورود کند. نامه جعلی نیست، این موضوع کاملا روشن است. قوه قضاییه صحت و سقم ادعا را بررسی میکند. اگر صحت داشت اقدام و اعلام کند. و اگر هم صحت نداشت اعلام کند. هیچ آبرویی هم نریخته. بخصوص در ایران که همه ذخایر مملکت میشوند! (3913497) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۱۹:۳۱
دوست داشتم اسم شما و پدرتون به عنوان متهم فساد و ارتشا منتشر می شد ببینم می تونستیم بازم این حرفو بزنین یا نه؟ می تونستین سرتو تو فامیل و محل بلند کنین یا نه؟
میگن یارو اتهامش ثابت شد هم ابروشو نبرید. اینکه بندگان خدا روحشون هم بی خبر از این اتهام بوده (3913630) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۲۰:۴۹
تو فیش های حقوقیک مگر اسامی منتشر نشد ؟! (3913710) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۳۵:۲۷
اتفاقا امیرالمومنین در مورد فساد کارگزاران نظر عکس جنابعالی رو دارند!
می فرمایند اتفاقا آبروی کارگزار فاسد رو ببرید!
"زیرا مراقبت نهانی تو در کارهایشان آنان را به رعایت امانت و مدارا در حق رعیت‌وامی‌دارد.و بنگر تا یاران کارگزارانت تو را به خیانت نیالایند.هر گاه یکی از ایشان‌دست‌به خیانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خیانت او گرد آمد و همه بدان‌گواهی دادند، همین خبرها تو را بس بود.باید به سبب خیانتی که کرده تنش را به ‌تنبیه بیازاری و از کاری که کرده است، بازخواست نمایی.سپس، خوار و ذلیلش‌سازی و مهر خیانت‌بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی."

عهد نامه مالک اشتر (3913730) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۰۷:۴۰
ا- اولا حرف امیر المومنین برای همه ما حجت است .

2- حتما میدانید که حکم امیر المومنین درباره کارگزاران فاسدی است که فسادشان ثابت شده باشد نه هر اتهامی

3- قطعا اگر علی ع امروز بودند انتشار مطلب در یک سایت را حجت قرار نمیدادند. بلکه پس از بررسی لازم حکم صادر میکردند و و اگر متخلف بودند مهر خیانت بر پیشانی آنها می زدند. (3913789) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۱۶:۵۶
قطعا اگر امروز امام علی ع بودند خیلی از از مدعیان مبارزه با فساد در حکومت جایی نداشتند (3914247) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۱۳:۰۵
امیر المومنین حاکمی را که سر سفره اغنیا نشسته بود عزل کرد. (3914427) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۰۰:۳۳:۵۷
آقا خود اسامی قبول کردن و فقط می گن قانونی بوده شما هنوز می گی لیست بازرسی قلابی است!!!! یک برسی ساده از ثبت همه چیز را روشن می کند شما هم بیا و خواستار بررسی شو نه متم کننده افشا گران. (3916495) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۵۳:۰۷
آی بمیرم برای این بندگان خدا که چقد بیچاره ان خجالتم خوب چیزیه به خدا (3914223) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۴:۳۷
چرا این حرفارو زمان فیش های نجومی نمیزدید؟!؟! (3913500) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۳۸:۵۱
واسه اینکه منتشر کنندگان فیشها دروغ گو نبودند.اما اینا دروغ منتشر کردن . (3913547) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۰۳:۰۸
اگر دروعه چرا اصولگراهای شورای شهر همه با تحقیق و تفحص از شهردای مخالفت کردن؟ (3913604) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۰۳:۰۸
شما به عالم غیب متصلید که میگید اونها دروغ گو نبودند و اینها دروغ گو هستند.نامه شهردار خلاف ادعای شما رو اثبات میکنه (3913605) (alef-11)
 
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۰۱:۵۷
مگر اصلا معلوم بود چه کسانی فیش ها را منتشر میکنند تا بدانیم راستگو یا دروغگو هستند؟! (3914010) (alef-11)
 
ناصر صفایی
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۴۰:۰۲
بهترین کار اینه که منتظر بررسی دستگاه قضایی باشیم . البته من که میدونم اگر دستگاه قضایی هر نظری بده شما ها میگید جناحی رفتار کرده. (3913550) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۰۱:۰۵
خوب واضح است به خاطر اینکه واقعا جناحی رفتار می‌کند. مردم با کسی عهد اخوت نبستند. درست کار کنه ممنونش هستند، بد کار کنه همه میگن. (3914405) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۶:۰۱
بصورت خلاصه مقاله این رو میگه که اگر افشاگری در مورد جناح مقابل باشه خیلی خوب و عالی است و اسمش رو کذاشته "افشاگری خیرخواهانه اما اگر افشاگری در مورد جناح ما باشه قابل قبول نیست و ابروی مومن بردن محسوب میشه اسمش رو هم گذاشته: "افشاگری کینه توزانه" به این روال اگر کسی از جناح ما انتقا کنه یا فساد دور و بری های ما رو افشا کنه کار بدی کرده و کینه توزه ولی اگر فساد جناح مقابل رو افشا کنه این عین صوابه!!
خواهشا اصل بی طرفی را رعایت کرده کامنت را در معرض دید مخاطب قرار دهید. (3913502) (alef-13)
 
سعید راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۴:۳۳:۴۵
چرا عینک جناحی می زنید ؟ خود شما معلوم میشه در قالب بندی یک جناح قرار گرفته اید و مدافع آن جناح هستید حتی مدافع مدیران فاسد حرام خوار آن جناح ، و هرکسی را که معترض به آن مدیران فاسد است را در جناح مقابل جناح خود می پندارید، نه آقا، این طور نیست ، اکثر کامنت گذاران آدم های مستقلی هستند نظر شخصی خود را بیان می کنند، من نه جناح اصلاح طلب را قبول دارم نه جناح اصول گرا را و نه جناح اعتدالی را و نه جناح احمدی نژاد را ، ملاک و معیارم سخنان امام و رهبری است، باید در مورد شهرداری ها بررسی شود اما در مورد میران دزد و خاین و غارتگر جرم ثابت شده باید مجازات شوند، دزدی و غارتگری و خیانت قانونی هم نداریم (3914087) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۱۵:۳۰
احسنت بسیار عالی توصیف کردی (3914166) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۱۳:۲۹
می شود دقیقاْ توضیح دهید این نحوه افشاگری چه تفاوتی با افشای فیش حقوق های نجومی داشت که از آن موضوع به شدت دفاع کردید و این موضوع را پوشش ندادید و حال غیر اخلاقی می دانید؟ (3913512) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۲:۱۷
خیلی ساده است تفاوتش
اون انتشار فیش حقوقی فرد بود و مسجل و این یکی در حد گزارش کارشناسی است و اتهام. احتمال دروغش هم میره نباید منتشر بشه (3913580) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۳۳:۰۳
فیش حقوقی هم میتونه جعلی باشه! تازه بعضی از اونها اصلا فیش ماهانه نبود فیش چند ماه یا سال بود!! ولی گفتن ماهانه هست!!! (3913640) (alef-2)
 
شادی
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۴۱:۱۵
بله درسته مثل فیش شریعتمداری مدیر کیهان که جعلی بود اما فیش های دیگه همشون درست بود . واسه همین مدیران 7- 8 بانک و صندوق ذخیره ارزی و... مجبور به استعفا شدن . اگه درست نبود روحانی هرگز حاظر نمیشد ذخایر نظام رو به این راحتی کنار بذاره. (3913648) (alef-2)
 
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۰۵:۱۴
کیهان جریان شهرداری را قشنگ تحلیل کرده
لطف کنید بخونیدش (3913681) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۴۷:۱۹
ولی خب دیدید که جعلی نبود! خیلی ساده است و نیاز نیست به مغزتان فشار زیادی بیاورید. (3913751) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۲۱:۰۴
حالا انتشار اسامی شد بی اخلاقی شما که فیش طرف رو چاپ میکردین قسط هاش معلوم بود اون خوش اخلاقی بود دیگه (3913518) (alef-2)
 
رشید
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۴۶:۳۸
چرا توجه نمیکنید ؟ چرا مقاله رو نمی خونید ؟
نویسنده از اصل افشاگری دفاع کرده اما به دروغگویی اعتراض داره و می
گه شهرداری و قوه قضاییه باید رسیدگی کنند. میگه ؛به اصل مطالبه ایرادی نیست.

فارغ از درستی و نادرستی شبهه لازم است مسوولین شهرداری پاسخگو باشند (3913561) (alef-2)
 
امین
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۱:۳۵
تازه تو ماجرای فیشهای حقوقی هم اونی که فیش جعلی برای شریعتمداری و دیگران منتشر کرد اصلاح طلبهای دروغین بودن. وگرنه دیدیدن که تمام فیشهای منتشره توسط اصولگراها مستند و درست بود. اگه دروغ بود صفدر حسینی به این راحتی ها استعفا میداد؟ (3913577) (alef-2)
 
انبارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۳۳:۱۴
خدا رو شکر قبول کریدی اونچه گرفتند یا میخواستند بگیرند تو فیشهای رسمی و قانونی یه سازمان دولتی درج شده بود چند هزار میلیارد اهدایی شهرداری به بعضی افراد خاص تو کجا ثبت شده است؟ (3914191) (alef-11)
 
مهاجری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۳۷:۱۲
امین جان بنده هم بعنوان مطلع شهادت میدهم حسین شریعتمداری طی حدود 26 سال ریاست و مدیر مسئولی موسسه و روزنامه کیهان هرگز ریالی از این مجموعه دریافت نکرده و همچنان مفتخر به دریافت حقوق با جایگاه سرداری از سپاه می باشد اما وجدانا شما از کجا فهمیدی فیش بنام شریعتمداری جعلی بود؟! که اینطوری محکم از یکی دفاع و یکی رو محکوم می کنید؟ (3914197) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۴۴:۰۳
ببین اگه صفدر 2000 سال هر ماه 100 میلیون می گرفت می شد حدود 2400 میلیارد می فهمی؟

این یه شبه رانتی داده شده فیش هم نداره

شهرداری که تکذیب هم نکرده گفته طبق قانون و مقررات بوده خوب کاری کردیم و به دستگاههای دیگه هم دادیم .

این کجاش دروغه عموووووو (3914362) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۴۴:۵۱
بنظرم اصلاح طلبان خیلی سست هستند و مثل ژاپنی ها سریع استعفا کردند در حالیکه حقوفق های نجومی هم مر قانون بوده (3916047) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۱:۴۶
گزارش ها تا جایی که ما ديديم از سازمان بازرسی بوده، لطفا به حاشیه نروید! ما منتظر روشن شدن موضوع و اظهار نظر رسمی مجلس و قوه قضاییه هستیم.
(3913578) (alef-2)
 
صالح
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۰۱:۳۵
اولا سازمان بازرسی هیچ گزارشی نداده اینها سوالات یک کارشناس سازمان بازرسی از شهرداری بوده و پرسیده طی گزارشی که به ما رسیده این واگذاریها انجام شده . شما توضییح بدین تا ما بررسی کنیم. همین.

گزارش زمانی کامله که سازمان بازرسی جواب و اسناد شهرداری رو بگیره و تیم بفرسته خودش بررسی کنه بعد جمعبندی اخر رو بده . و اگر تخلفی بود پرونده رو بفرسته دادگاه. (3913603) (alef-2)
 
مصلح
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۳:۵۱
تقصیر ما اصلاح طلباست که بلد نیستیم درست کار کنیم . اقا جان وقتی یه لیست میدین و تو روز اول ده نفر تکذیب میکنن معلومه آبرو میره .
افشاگری علاوه بر اخلاق مهارت هم میخواد (3913587) (alef-2)
 
Australia
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۴:۴۱
تو هم كه مثلاً اصلاح طلبي ديگه؟ باور كرديم! (3915635) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۹:۵۲
مسایل شخصی که مسایل شخصی است و ربطی به کسی ندارد، ولی در مورد مسایل دیگر افشاگری هیچ حد و مرزی ندارد! اگر حقیقت باشد که حقیقت هست و مسئولان باید پاسخگو باشند، اگر هم حقیقت نباشد، که فرد افشاگر باید به قانون پاسخگو باشد به خاطر دروغ و افترا. بنابراین دست از این حرفها بردارید، آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟!!! (3913597) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۱۷:۳۳
به نظرم حتی اگر ده تا از مواردی که تو گزارش امده دروغ باشه کل گزارش زیر سوال میره . (3913626) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۰۲:۱۱
ولی به نظر من حتی اگر یک گزارش هم درست باشه باید تا آخر دنبال کشف حقیقت رفت و به گزارش دهنده دست مریزاد گفت . (3914234) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۱۷:۴۰
مشکل اصلاح طلبا اینه که براشون خود افشاگری خیلی مهم نبوده. غرض این بود که رقیب روحانی رو بزنن. برای همین دستشون رو می شه. ادمی که خیرخواه باشه افشاگریش دامن خودشو نمی گیره (3913627) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۴۵:۰۴
قالیباف رقیب روحانی نیست و دیگه هم طرف ریاست جمهوری نمیاد (3913652) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۴۷:۲۴
منم موافقم . سوال اصلی اینست که چرا این افشاگری در استانه انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران انجام شد.؟ (3913659) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۴۹:۳۶
سوال اصلی این بود که چرا در آستانه آغاز رقابتهای ریاست جمهوری باید فیش های حقوقی مطرح بشه (3914216) (alef-11)
 
نوری
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۴۱:۱۱
چه انتخاباتی؟ وقتی اعضا همون آدمای قبلی هستن معلومه که رایشون میشه همون رای قبلی! پارسال هم دقیقا چمران 16 تا رای آورد و مسجدجامعی 14 تا. انتخابات اصلی سال دیگه اس که خدا رو شکر مردم تهران تو انتخابات مجلس نشون دادن که از این به بعد عاقلانه و با دقت رای میدن تا شهردار و شورا دور هم نشینن شهر رو بین خودشون تقسیم کنن! اطفا منتشر کنید (3914356) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۴۸:۰۸
رقیب روحانی؟!
یک سوم روحانی رای آورد مومن (3914288) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۶:۳۰
ریختن آبروی مومن ظلم نابخشودنی است. هم در این دنیا چوب خوردن داره و هم اون دنیا. (3913635) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۳۵:۴۴
گفتن آبروی مومن . شما یه مومن پیدا کن (3914195) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۴۹:۵۵
مومن!؟ مگه میشه مگه داریم (3914217) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۴۷:۰۲
شتر سواری دولا دولا نمیشه! مبارزه گزینشی با فساد فایده نداره. این موضع گیریا نشون میده اگه همه متهمان فیشهای حقوقی اعدام هم بشن بازم مشکل فساد مملکت حل نمیشه. (3913657) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۰:۵۷:۴۶
در خصوص اخلاق بد نیست نصیحتی هم به چند روزنامه که همیشه تیتر صفحه اول انها تهاجم، و تهمت به دولت و هر کسی‌که با دولت کار می کند می باشد
یک سوزن بخود و یک‌جوالدوز به دیگران (3913666) (alef-11)
 
وحيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۰۰:۱۳
تاريخ نشان داده است كه متاسفانه در كشور ما تمام افشاگري ها به "واقعيت" كشيده شده مخصوصا افشاگري هايي كه در مورد مسائل مالي و اختلاس بوده و در اخر مشخص شده كه افشاگري تازه گوشه اي از اون جريان بزرگ رو نشان داده بوده و تحقيقات پرده از خيلي حقايق ديگر برداشته، به احتمال زياد اين افشاگري هم به واقعيت خواهد رسيد اندكي صبر فقط نياز داره. (3913671) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۰۸:۲۳
این یک عمل و موضوع تایید شده در تمام دموکراسی هاست که اشخاصی که دید مردم هستند و کار انها بخصوص دولتی و یا حکومتی و یا سیاسی است همیشه انتقاد در خصوص انها ازاد است یعنی شخصی که مصدر یک کار عمومی در جامعه است ابدا نمی تواند در خصوص انتقاد از عملکردش و یا نسبت نادرست دادن به عملکردش به دستگاه قضایی شکایت کند چون با قبول کردن ان شغل و رشته کاری و دیده شدن در جامعه تمام عواقب را قبول کرده و می تواند فقط دفاعیاتش را ارایه نماید
این مطلب در خصوص سیاستمداران، مجریان دولتی و حکومتی، تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی و ووو صدق می نماید و به همین جهت فساد بسیار کمتری در اینگونه جوامع ملاحظه می گردد (3913684) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۱۴:۴۴
در تمام دموکراسی ها حرفت درسته ولی اینجا خاور میانه است ، تو روز روشن جلو چشم این همه دوربین تو گوش طرف میزنن ، جوابگو نیستن که هیچ با ژست حق به جانب و سوء استفاده از قدرت و با خنده وشوخی همه چی رو ماسمالی میکنن !!! (3914241) (alef-11)
 
خواننده الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۳۱:۴۳
آقای مهدیان لطف کنید یه مطلب در مورد اخلاق رسانه ای بنویسد که هر چی آمار و گزارش خبری رسانه ملی از اروپا وامریکا میاد همه بدی و فقر و فساد و فحشاء و کارتن خوابی وبدبختی وبیچارگی است اما گزارشات و آمارهای مشابه داخلی رو کمی تو سایتهایی مثل الف میشود پیدا کرد که آنهم همه ملت دسترسی ندارن. (3914265) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۱:۲۷:۵۴
چه کسی گفته این افشاگری دروغ بوده؟؟ وقتی افشاگری انجام میشه متهم میتونه به راحتی بگه اینها همه دروغه اونوقت شما باید باور کنی؟؟؟ مخصوصا توی کشور ما که به راحتی همه چیز انکار میشه. یک مدرکی بوده رو شده مثل فیشهای حقوقی اونها هم میگفتن دروغه شما باور میکردی؟ نه جان من مشکل خود ماییم که سیاسی فکر میکنیم و وابستگیهای جناحی نمیذاره حقیقتو باور کنیم. (3913720) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۲۱:۵۷
توجه کردید الف ک برای سایت معماری نیوز حتی خبر خشک و خالی هم نزد ؟!! (3913805) (alef-2)
 
نصیحت
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۳۱:۰۷
متاسفم برای شما .
همه قضاوتهاتون اینجوریه ؟


اینم لینک خبر الف درباره فیلتر شدن سایت معمار نیوز.


http://alef.ir/vdca60neu49nau1.k5k4.html?387212

پیدا کردنش سخت نبود . یه سرچ ساده زحمتی نداره.

یاد بگیریم ندانسته قضاوت نکنیم (3913811) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۵۶:۱۳
حالا پرسش این هست که چطور یک سایت را سریع فیلتر می کنند اما سایت الف را به خاطر افشاگری فیلتر نمی کنند ؟! در برخورد با فساد نمی شود یک بام و دو هوا برخورد کرد (3913833) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۳۰:۳۷
چون کل داستان فیش های حقوقی سیاسی بود. (3913970) (alef-11)
 
امانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۱۰:۱۷
این همان مشکل بیطرفی قوه قضاییه در عملکرد نسبت به جناحها است و به این زودیها هم برطرف نخواهد شد. (3914017) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۲:۲۹:۱۸
دقیقا (3914067) (alef-11)
 
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۵۶:۵۳
این خونه های واگذاری شده همانطور که شهرداری اعلام کرده کاملا قانونی بوده است. حالا شاید اسامی برخی به اشتباه اعلام شده اما اصل واگذاریها که انجام شده و طبق قوانین بوده است.
فیشهای حقوقی کاملا قانونی بودند. قوانینی که تصویب شده بودند.
مشکل قانون تبعیض آمیزه. این دو مورد هیچ فرقی باهم ندارند.
فقط در ماجرای فیشها زور جناح مقابل زیاده و اونها رو در بوق کرد. اما این یکی رو گفتن قوه قضاییه با منتشر کننده خبر برخورد کنه. (3913835) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۱۹:۳۶
فیش ها هم قانونی بود عزیزم فقط یه کم فقط یه کماها نه زیاد به ا ندازه چند صد میلیون ناعادلانه بود این املاک هم قانونی هست فقط فقط چند صد میلیون ناعادلانه (3914170) (alef-11)
 
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۵۶:۳۶
شهاب مرادی گیرنده یکی از املاک چند میلیاردی به 25% قیمت همون حاج اقا شهاب مرادیه که تو خندوانه اومده بود (3914228) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۳:۱۰:۲۲
دقیقا مثل افشاگری علیه بقایی که در حال حاظر محکوم شدند و دارند عذر خواهی میکنند . (3913863) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۵۷:۴۹
فساد تو شهرداری ریشه داره. اینو مردم خوب میدونن. حالا اقایان تکذیبش کنن هم تاثیری در نظر مردم نداره. بیشتر از این برای سرپوش گذاشتن روی فساد شهرداری حیثیت خودتونو قربانی نکنین. (3914002) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۲۰:۲۳
واگذاری بر اساس موارد قانونی بوده اما مردم عادی با این دسته از قانونها مشکل اساسی دارن (3914026) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۲۸:۲۱
همه چیز اخلاق میخواهد غیر از رانت و اختلاس و مملکت خواری
این روزا دزدا خیلی محترم شده اند و همه هواشونو دارند . (3914032) (alef-11)
 
سید
Australia
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۶:۲۶:۳۱
هر گونه اطلاع رسانی که همراه دلیل باشدو از صداقت هم اخلاقی است هم از انصاف. (3914109) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۲:۰۷
مرگ برای همسایه خوبه! (3914342) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۳:۱۴
دیگه هیچی مهم نیست...
این جناح یا اون جناح
این شخص یا اون شخص

گند زدید رفت...... (3914344) (alef-11)
 
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۱:۰۰
همه در این باره نظر دادند وهیچ کدام به گذشته رجوع نکر دند ایا مبالغ بالای فساد در دولت نهم ودهم از طرف قوه قضاییه بدرستی پیگیری شد وملت مطلع شدند عاقبت ان همه فساد های مختلف اعم از مالی سیاسی وووو بکجا رسید این همه غوغا سالاری فقط برای منافع شخصی وگروهی است حقوق ملت کاملا به فراموشی رفته (3914381) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۹:۴۰
ببري مال مسلمان و چو مالت ببرند بانگ بر اري كه مسلماني نيست ؟! (3914403) (alef-11)
 
یوسف
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۱۶:۱۵
این خانه از پای بند ویران است ....

چه فرقی می کنه چپ باش یا راست، اصولگرا باشه یا اصلاح طلب، بعد ما اینجا در تطهیر جناحها می نویسیم، چه سودی داره اینکار ؟؟؟؟
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ....

کرسنت، دکل، نفتکش، زمین خواری، حقوق نجومی و هزار نمنونه از اینها برای ما دلیل نیست که این مملکت رو فساد برداشته ؟؟!!! آیا زمان آن نرسیده بجای نزاعهای حزبی بفکر مصلحت کشور و مردم و نظام بود. پس این همه خون که پای این مملکت رفته هیچ حقی رو بگردن ما نمیزاره ؟؟؟

و قفط این رو میدونم مسئولی در این مملکت وجود نداره که دلش بسوزه و برای آخرت خودش کاری انجام بده ... (3914433) (alef-13)
 
اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۱:۴۹
اصلا نیاز به بررسی و تحقیق و تفحص نیست
هرکس فقط یکبار گذرش به شهرداریها بیفته کاملا متوجه میشه اینها یک امر عادی هستش
و اتفاقا این کارهای خلاف کاملا قانونی شده
متاسفانه دست شهردار و شهرداریها بسیار باز هست مثلا برای صدور یک مجوز میتونند از یک فرد مبلغ زیادی دریافت کنند ولی از فرد خاص دیکه هیچی نگیرند تازه چیزی هم ببخشند !!! (3914539) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۷:۳۲
مشکل بدتر از تخلف و فساد مالی گروهی و جناحی کردن ان هست. برای مبارزه با تبعیض و فساد و رشوه و اختلاس هر شخصی از هر تمایل و گروه و حزب دشمن منافع ملی و تضییع کننده بیت المال هست تخلفات بزرگان و انسانهای قوی و با نفوذ اگر رسانه ای نشود امکان برخورد بسیار سخت می شود و پیشگیری از جرم سخت خواهد شد مشابه این اتفاق در دولت احمدی و روحانی هست اگر تخلف رحیمی و فربدون ابتدای کار که ارگانهای نظارتی اطلاع داشتند رسانه ای میشد امکان انجام تخلف غیر ممکن یا پرهزینه می شد اگر رسانه ازادی بیان نداشته باشد فساد ریشه کن نمیشود بهتر است بجای حرف از اخلاقیات شهرداری نسبت به رفع اتهام و توضیح به ابهامات ایجاد شده پاسخگو باشد و از حقوق خود در دادگاه دفاع کند و طبق قانون روزنامه و یا سایت محاکمه گردند اما جلو ازادی و مطبوعات را به بهانه اخلاقیات نگیرید (3914547) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۲:۵۶:۱۸
افشای فسادجدید شهرداری‌تهران; وام‌های ۴۰۰میلیونی کم‌بهره و تعاونی‌مسکن برای "فرزندان" ‼️

👈 حافظی، عضو اصولگرای شورا: ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﺗﻌﺎﻭﻧﯽ ﻣﺴﮑﻦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ‼️

⬅️خبرگزاری ایلنا از قول ﺭﺣﻤﺖﺍﻟﻪ ﺣﺎﻓﻈﯽ نوشت: ﺍﯾﻦ ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻭ ﺗﺎ ۴۰۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺳﻮﺩﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﻧﺎﭼﯿﺰ ﻭ ﺷﺒﻪ ﻗﺮﺽﺍﻟﺤﺴﻨﻪ ﺍﺳﺖ . ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ؛ ﻣﺎ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍ ﻫﻢ ﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﻌﺎﻭﻧﺎﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﻡ ﺍﻓﺘﺎ (3914607) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.