کد مطلب: 205695
جزئیات آزادسازی قیمت بلیت هواپیما
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به چگونگی اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: دولت کمک میکند تا کنسرسیوم بین ایرلاینها تشکیل شده و به این ترتیب بازار رقابتی ایجاد شود.
به گزارش مهر، علی محمد نوریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در وزارت راه به دنبال اجرای قانونی هستیم که توسط مجلس مصوب شده است، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه دو ماده ۱۶۱ و ۱۶۶ در رابطه با مسائل هواپیمایی است. ماده ۱۶۱ در خصوص متنوعسازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیماست.
وی افزود: در موضوع آزادسازی قیمت بخش خصوصی باید نقش اصلی را به عهده بگیرد که در ابتدا قرار است در ۱۸ ایرلاین دولتی و خصوصی متنوعسازی اجرا شود به این معنا که قیمت بلیت هواپیما در صبح، ظهر، شب، روز تعطیل، وسط هفته، ایام نوروز متفاوت باشد، این درحالی است که قیمت کنونی بلیت بهصورت غیرقانونی اعمال میشود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر بلیت هواپیما از طریق منابعی با قیمتهای بالاتر تهیه میشود، گفت: در واقع در محیط غیررقابتی این کار انجام میگیرد و امیدواریم با توجه به دستور مصوبه مجلس تا پایان سال با کمک ایرلاینها در گام اول بلیت هواپیما متنوعسازی میشود و در مرحله بعدی مسیرها آزادسازی خواهد شد تا ایرلاینها در هر مسیری که میخواهد پرواز کنند.
نوریان با اشاره به اینکه دولت با یک سری مکانیسم، پرواز به نقاط محروم را انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: پس از متنوعسازی و آزادسازی مسیرها یک سری تشویق برای هواپیماهای نو مانند تخفیف سوخت در نظر گرفته میشود. یا اینکه در زمینه عوارض فرودگاهی تخفیفاتی به ایرلاینها اعطا میشود که با این برنامه و حمایتهای دولتی امیدواریم تنوعسازی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاینها پیشنهاد و پیاده شود.
وی با بیان اینکه هدف دولت این است که مسائل تعمیراتی، صدور بلیت، خدمات فرودگاهی ایرلاینها مشترک شود، گفت: این برنامه باعث میشود تا قیمت تمامشده و هزینهها کاهش و کارایی افزایش یابد، بهطور کلی دولت کمک میکند تا کنسرسیوم بین ایرلاینها تشکیل شده و به این ترتیب بازار رقابتی ایجاد شود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد: فرض ما بر اساس الگوهایی که در دنیا وجود دارد این است که یک ایرلاین کوچک با سه هواپیما نمیتواند بقا داشته باشد و برای بقا باید چند ایرلاین با یکدیگر کنسرسیون تشکیل دهند.
نوریان خاطرنشان کرد: بر این اساس ۱۶ ایرلاین بخش خصوصی به دو کنسرسیوم تبدیل میشوند که این کار باعث کاهش هزینهها و ارتقای بهرهوری ایرلاینها میشود. وی افزود: ما علاقهمند به حفظ سلامت مردم هستیم و ایمنی برای دولت اولین هدف است، بنابراین هر هواپیمایی که شرایط ایمنی را نداشته باشد از دور خارج خواهد شد. اما به هیچ عنوان قصد اعمال فشار بر ایرلاینها برای تشکیل کنسرسیوم را نداریم و بر عکس در کنار هستیم تا برای آنها شرایط مناسب اقتصادی ایجاد شده و بتوانند به مردم به خوبی خدماترسانی کنند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد: مردم باید مطمئن باشند که دولت بهعنوان کارگزار آنها مواظب سلامتی، ایمنی و رفاه آنها در صنعت حمل ونقل هوایی است. زیرا تمام زیرساختهای این صنعت توسط دولت ایجاد شده است و این امکانات بهصورت کامل در اختیار بخش خصوصی است تا آنها بتوانند خدمت مناسبی به مردم داشته باشند. با این حال اجباری در تشکیل کنسرسیوم با مشارکت ایرلاینهای بخش خصوصی نیست.
از این که هست آزادتر میشه؟ رهاسازی خواهد شد (1785001) (alef-10)
این یکار اشتباه است هواپیمایی ماهان هنوز هیچی نشده پرواز صبح به عصر تمام پروازهای خارجی را گرون کرده ،تو ایران ایر لاین زیادنیست رقابتی کردن قیمت ها حرف درستی نیست (1785025) (alef-6)
از فردا هرکی یه دونه بوئینگ بگیره مسافرکشی بکنه! واقعا آخر مسخره بازیه! کمر مردم از گرانی شکست.هرروز یه فیلم تازه (1785252) (alef-13)
آقا من بي سواد اما حالا كه شركت ها جدا جدا فعاليت مي كنند همگي هم كاسه هستند ! حال اگر كنسرسيوم ايجاد شود منجر به چه رقابتي خواهد شد ؟
ضمنا"چرا هميشه در ايران معني آزادسازي = گران سازي است ؟ (1785386) (alef-13)
عبداله
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۵۰:۰۵
اگرکلیه مسیولین ازجیب خودهزینه سفرباهواپیما راپرداخت نمایند انوقت تصوردرستی میباشد اینهاهزینه هواپیماوخرجهای دیگر ازجیب مردم پرداخت مینمایند وهرچه به سرمردم بدبخت بیاید ککشان نمیگزد حرامتان باد ماکه راضی نیستیم که شمااین همه بریزوبپاش انجام میدهید روزقیامت یقه تان رامیگیریم یک شهرستانی برای معالجهبه تهران ازروی ناچاری ازکجابیاوردوهزینه اینهمه اجحاف شماراپرداخت نماید (1785428) (alef-13)
خلبان
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۹:۲۰:۴۵
سایت محترم الف با سلام
آزاد سازی قیمت ها یعنی انحصاری کردن صنعت هوانوردی مثل خودرو سازی و جولان بی حد ماهان ایران ایر و آسمان و بقیه ایرلانها برن غاز بچرونن !!!
بعدشم آقای نوریان کارشناس هواشناسی هست انتصاب ایشون به عنوان معاون وزیر در صنعت هوانوردی یعنی چی ؟ ایشون چه تجربیاتی در صنعت هوانواردی دارن ؟ یا آقای جهانگیریان ؟ ایشون تا حالا تو عمرشون چند بار سوار هواپیما شدن که بخوان بشن رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ؟
به نظرم اقای دکتر توکلی و مطهری و نادران و دیگر دلسوزان مردم یه توضیح بخوان از وزیر راه که جدا و خدایی انگیزش از انتخاب اقای نوریان و جهانگیریان چی بود ؟ (1785546) (alef-10)
من کارم در کیش است هر زمان به کیش میروم بلیط فروش اژانس که بلیط را به من می فروشد می گوید فقط بلیط چارتر داریم و البته قیمتش خیلی وقتها کمتر از ازمصوب است و نزدیک 160 هزار تومن فروخته می شه و بماند نزدید شلوغیها که تا 250 تومان هم بلیط می فروشندپس از جند بار خرید متوجه شدم نزدیک پرواز قیمتها تا 90 هزار تومان هم پایین میاد و این دخترها بااین قیمتهای بالا میفروشند و مابه تفاوت قیمتی که باید می فروختند را بجیب می زنند تازه وقتی از کیش برمی گردیم با اینکه از 2 هفته قبل شرکت برامون در خواست بلیط به ازانس می ده همیشه بلیط چارتر می خرند و با قیمت مصوب بپای شرکت شارژمی کنند (1786193) (alef-13)
فشار ورشکستگی اقتصادی و سو مدیریت و تاثیر تحریم ها کشور را فلج کرده .و مردم به خاطر 10-15 درصد تند رو بدبختی و فشار و گرانی را به جان بخرند . (1786247) (alef-13)