نظر منتشر شده
۱۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221390
زشتیِ زیبایی
مهدیه امان زادی، 14 فروردین 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
«فلیستعفف الذین لا یجدون نکاحا»
باید و باید عفاف ورزند آنان که نمی یابند (شرایط) ازدواج را...

آیا در جامعه ای که هستیم چنین رفتار می شود؟ یا هرکس برمبنای تبرجی که می کند انتخاب می شود؟

زیبایی وقتی در اجتماع، چه فامیل و چه در جامعه، اهمیت یابد و به منحصه ی ظهور برسد، چنان می شود که در جامعه ی در حال گذار ما اکنون می بینیم. زیبایی از یک سو ملاک انتخاب شدن دختران و از سوی دیگر باعث به تاخیر افتادن ازدواج آنان می شود. به این شکل که وقتی جامعه اهمیت زیبایی را تا حد یک ملاک اولیه برای انتخاب بالا می آورد، دختران برای زیباتر شدن و درنتیجه دیده شدن به دنبال عمل های جراحی و لوازم آرایشی، می روند و به تبرج رو می آورند. این جلوه گری یا در سطح خانواده و فامیل بروز می کند که این اتفاق را در شهرستان ها و جوامعی که روابط قوم و خویشی مهمتر است بیشتر شاهدیم و منجر به چشم و هم چشمی می گردد، و یا بدتر از آن بروزش به سطح اجتماع می کشد که در شهرها این مقوله شدت افزون تری دارد.

از طرف دیگر هم با این کار پسران و خانواده های آنان که نقش اساسی در انتخاب دختران را در ایران بازی می کنند، سخت پسندتر می شوند. این گونه است که جامعه به یک دور باطل وارد شده و ازدواج ها به تاخیر می افتد. آیا پسری که روزانه صدها دختر را با زیبایی تمام می بیند، در منزل هم یا دختران فامیل یا ماهواره این وظیفه را بر عهده دارند، به نجابت و مهربانی و خانواده دوستی دختران در درجه اولی می تواند بیاندیشد؟ مگر آن که ارتباطی غیر ازدواج با زیبارویی داشته که منجر به فهم این مبانی شده باشد یا دارای خانواده ای آگاه و سطح فرهنگی بالایی باشد تا بتواند کمی از تاثیر این هجمه ی زیبایی را بکاهد و به دیگر اصول ازدواج بی اندیشد.

این حجم بالای تبرج حتی گریبان مذهبی ها را نیز گرفته است و چه بسا آنان با توقع بیشتری از زیبایی به مقوله ازدواج می نگرند چون معتقدند حال که ما داریم خودمان را در چنین جامعه ای حفظ می کنیم، باید با یک حوری تمام عیار زیر یک سقف قرار گیریم! و در این بلوای زیباسازی بدا به حال آنان که یا بلد نیستند زیبا باشند و یا عفاف واقعی را عمل می کنند که جایگاهی برای انتخاب شدن ندارند و احتمال رو آوردنشان به همین مسیر «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» زیاد می شود.

چه در جامعه ای که اهمیت به مقوله ی زیبایی تا جایی پیشرفت کرده که همسالان این دختر عفیف با مدل های اروپایی و آمریکایی مو نمی زنند، غیر از این نیز نباید برای عمل به آیات و احکام دینش متصور شد. دور باطلی که به ضرر همه ی مان است. چه مذهبی و چه غیر مذهبی، چه جوانان و چه خانواده ها، چه دختران و چه پسران، چه ملت و چه سیاستگذاران! و کسی به ان به منزله یک پرتگاه اجتماعی توجه نمی کند.

حال این معضل را بی افزایید به انواع مشکلات اقتصادی و فرهنگی که سد راه ازدواج جوانان می شود. طبق گزارشات استفاده ی لوازم آرایشی کشور ما در خاورمیانه رتبه ی سوم و در دنیا هفتم است. هزینه ماهانه هر فرد برای استفاده از لوازم آرایشی به طور میانگین حدود هفت و نیم یورو و مجموعا سالانه در حدود۱۶۳۰ میلیون یورو است. با احتساب این نکته که زنان ایرانی اغلب از اجناس چینی و با قیمت کم استفاده می‌کنند و سهم برندهای برتر به دلیل قیمت بالایی که در ایران دارند کمتر از یک درصد بازار است به سادگی میتوان نتیجه گرفت چه حجم بالایی از این محصولات در بازار خرید و فروش می شود. و همین هرز رفت سرمایه ی مردم برای زیباتر شدن، چه سلمه اقتصادی ای در این وضعیت به مملکت وارد می آورد. اقتصاد مقاومتی که دیگر بماند!

اینجا است که باید گریست به حال نزار این بیماری مزمن که هم اکنون به نظر خاموش است اما در آینده ای نه چندان دور فریاد حریف طلبی بر خواهد آورد در میادین اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی.
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۱۱:۴۲
عکس بچه مردم رو کردید تیتر؟؟؟؟
مگر حفظ ابروی مومن از حرمت خانه خدا بالاتر نیست؟؟ (2050975) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۲:۰۲
متأسفانه در ایران اکثر مردم کورکورانه دنباله رو یکسری عقاید هستند و از طرفی هجمه دشمن نسبت به ایران از همه جا بیشتر است، همین کامنت را توجه کنید اصل داستان را ول کرده چسبیده به اینکه چرا عکس گذاشتید در حالی که ممکنه درج این عکس با اجازه هم بوده باشه. (2051026) (alef-4)
 
میثم
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۳۳:۳۰
با اجازه؟!!
حفظ حرمت همچین هم مسئله‌ی فرعی نیست... دوست من! شما که «اکثر مردم ایران» رو با صفاتی همچون «کورکورانه» مینوازی،خودت هم دشمن فرهنگی این ملت به شمار میری،با این ادبیاتت. (2051101) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۰۹:۱۳
جوانان گناهی ندارند!!!

دعوت به اینکه جوانان ، خودشان باشند بسیار صحیح هست.
اما
ما بزرگترها چی؟ ما خودمان هستیم؟ ما که جوانان را پرورش می دهیم، صداقت رفتاری داریم؟

بزک دختران و پسران جوان ظاهری است اما ببینید ما بزرگترها چقدر بزک درونی داریم!

رشد عجیب فساد اداری مالی و رشوه، کشور اسلامی ما را در میان فاسدترین کشورهای دنیا قرار داده. این رتبه فساد از عمل ما بزرگترها ایجاد شده نه جوانان.

(گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل در مورد فساد اداری و اقتصادی در کشورهای مختلف در سال ٢٠١٣ نشان می‌‎‍‏‌دهد که در میان ١٧٧ کشور مورد بررسی، افغانستان رده ١٧٤، تاحیکستان رده ١٥٤ و ایران رده ١٤٤ را در اختیار گرفته‌اند.) http://alef.ir/vdcb5zb58rhbg5p.uiur.html?207221

وقتی بتوان با نظارت بر سازمانهای اقتصادی بانکها و بیمه و گمرکات و بورس و دریافت مالیات و ... سلامت را به جامعه بیاوریم، جوان خودبخود راه صداقت را میاموزد.

حالا ما بزرگترها و پرورش دهندگان نسل جوان باید شرمسار باشیم که با فرزندانمان چه کردیم که صداقت را فراموش کردند. (2051351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۰۳:۵۵
حالا شما چرا به خودت گرفتی!! (2051748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۲۷:۵۵
ولش کن این بنده خدا رو. اینها افرادی هستند که برای آزادی مردم در حد حرف ارزش قائل هستند و می گویند ما بهتر می توانیم برای مردم تصمیم بگیریم! مردم خودشان اشتباه می کنند و خیر و صلاح رو نمی دانند!!! جواب سئوال مقاله هم بسیار ساده است. هر جا که محدودیت ایجاد شود مردم از سوی دیگر خواهند افتاد. اینهمه تلویزیون تبلیغ این می کند که در غرب چنین و چنان است ولی بگذارید که به عنوان یک فرد مطلع بگویم که در انجاها مردم نه مثل ما تجملگرا هستند و نه به ظاهر اینقدر اهمیت می دهند. (2051783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۳۴:۰۱
مطلب را نمی خوانم چون از ب بسم الله قضیه اشتباه است دقیقا چیزی که این دوستمون اشاره کردند
خلاف نظر شما "هجمه دشمن " و.... را کردید وسیله برای بردن آبروی مردم و آبروی اسلام .... (2051104) (alef-4)
 
سال نو بهار نو مبارک
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۳۴:۴۴
مشکل وقتی شروع می شود که مثل این نویسنده گرامی، ریشه ها را رها کنیم و به سرشاخه بپردازیم.
وقتی مدیران جامعه، ابتدا الگو و اسطوره می شوند ولی پس از مدتی یکی پس از دیگری فاسد و دزد و ویژه خوار و کلاهبردار و دروغ گو از آب در می آیند، عشق می میرد و صداقت می میرد و پاکی می میرد و اعتماد می میرد.
حال از جوان امروز که نگاهش به مدیران جامعه است و با او و بوسیله او پرورش یافته چه توقعی دارید؟
هجمه دشمن خودی، 100 برابر خطرناکتر از دشمن خارجی است. دشمن خودی باعث می شود تا به سرشاخه توجه کنیم (معلول) و ریشه را که خودشان هستند رها کنیم. دشمن خودی با ایجاد مسیرهای انحرافی اذهان را متفرق و منحرف می کنند تا جیبشان را پر کنند.

اگر سیستم های نظارتی کشور، در سال حهاد، شروع کنند به افشاد مدیران فاسد و محاکمه علنی آنان، باور کنید اعتماد به بخش بزرگی از جوانان باز میگردد و سپس عشق میاید و سپس صداقت میاید و سپس پاکی میاید.
سال نو بهار نو مبارک (2051105) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۰۱:۳۴
حجاب و عفاف ربطی به رشوه خواری ندارد (2051743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۲۱:۵۵
آفرین حق را گفتی ولی طبق معمول مسئولین مربوطه 20 سال دیگر کلامتان را درک خواهند کرد. (2052216) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۵:۵۷:۲۶
امر به معروف و نهی از منکر یعنی این (2052264) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۱:۰۵
جانم حال آمد

سخن دل مرد بهت زده را گفتی (2052389) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۸:۱۹:۵۴
اخه مشکل ایسنه که برخی از اونهایی که باید افشاگر باشند نیز خودشون مورد دارن، (2055350) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۳۸:۴۳
حالا خود شما عکس رو ول کردی متن رو هم ول کردی چسبیدی به کامنت این بنده خدا؟؟؟ (2051109) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۵:۴۵
اتفاقا کامنتشون درباره متن و مقاله هست، فقط از اون کامنت برا مثال استفاده کرده. (2051198) (alef-4)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۳۸:۴۷
اصلا غیر از آبروی اون طرف هم نباید عکسش را اونم به این واضحی و بدون شطرنجی کردن گذاشت تو برای اینکه بگیم این مشکل در جامعه وجود داره که نباید خودمان با نشان دادن عکس بدون سانسور اشاعه فحشا کنیم که... (2051616) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۰۷:۴۹
با سلام میفرمایید ممکن است درج این عکس با اجازه باشد. ممکن است که با اجازه نباشد که قریب به یقین نیست. فقط میخوام ببینید که کامنت ایشون چند نظر موافق دارد و....... قضاوتش هم با خودتون (2051840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۱:۳۱:۰۳
چطوره که دشمن با داشتن هزاران کیلومتر فاصله و بدون داشتن تیریبون های کشور انقد راحت در همه ی امور کشور دخالت داره اما مسئولان ما که همه چیز (مسئولیت اداره کشور، صدا و سیما، جراید و ...) در اختیارشون هست قدرت تأثیر گذاریشون رو از دست دادن؟!!!!!!!!!!!!!!!! (2051946) (alef-13)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۷:۴۶
از ارکان هدایت هر جامعه متناسب با فرهنگ و ارزشهای آن ، علم و دانش((جامعه شناسی )) می باشد که متاسفانه در کشور ما بسیار منزوی و بعضا توسط بزرگان کشور مغضوب علیه قرار می گیرد ( بدلیل صراحت لهجه کارشناسان و استادان این رشته ) در صورتی که در کشورهای پیشرفته کلیه مسئولین و مدیران ارشد از مشاوران جامعه شناس در حوزه های مختلف مدیریتی و تصمیماتی که موثر بر اجتماع می باشد بهره می برند . دریغا که مدیران ما از آنها فراری و بعضا متنفر .... (2052104) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۱۴:۲۷
چه ربطی به دشمن داره؟؟؟؟؟ (2053698) (alef-10)
 
سید علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۶:۵۴
و الله کار زشتی کردین عکس مردم رو بدون اجازه اونا منتشر کردین خود این کار شما 100 تا مقاله اسیب شناسی نیاز داره (2051033) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۰:۵۴
از حالت و وضعیت خصوصی بچه مردم که عکس نگرفته اند. بچه مردم خودش را به همین شکل در منظر عمومی قرارداده که دیده شود نه اینکه دیده نشود (2051040) (alef-10)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۳۹:۴۹
:))
اول می گید حالت خصوصی بچه مردم! بعدش می گید آمده در منظر عمومی که دیده شود!
آخر نفهمیدیم این خصوصیه یا عمومی؟!



مشخصا رفتار افراد این عکس بطور کامل عمومیه و اینکه هیچ کجای دنیا اجازه نمی دهند که در عموم عده ای به ایجاد مشکل عمومی بپردازند!
فرانسه، آمریکا، روسیه، سوییس، کره، چین و ... (2051229) (alef-4)
 
الی
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۵:۲۴
جالبه که هیچ کس به محتوای متن توجه نداره همه یا چسبیدن به عکس یا زدن به جاده خاکی و فساد اقتصادی ورشوه خواری و .....
در ضمن شما نگران نباش این افراد اگه بفهمند عکسشون توی یه سایت گذاشته شده از خوشحالی بال در میارن. عکس یه خانم محجبه که مثلا داشته توی صف نونوایی نون میخریده رو که نزاشتند این افراد خودشون با دست خودشون از خصوصی ترین حالات خودشون توی صفحات شخصی شون عکس میزارن تا بعد که اومدن ببینن چند هزار تا لایک خورده خوش بحالشون بشه الان خیال کردی طرف از ناراحتی دق میکنه اگه بفهمه عکسش اینجاست... این افراد به نیت دیده شدن این همه به خودشون میرسن وگرنه مغز ... نخوردن که اینهمه پولو صرف سرو تیپشون کنن و نخوان کسی بهشون نگاه کنه. (2053933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۲:۵۳:۳۳
الی خانم
چیزی راجع به استفاده ابزاری شنیدین؟ (2054526) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۴:۴۱
از خونه که بیایم بیرون از این تصاویر زیاد می بینیم...نترس با این عکس آبروی مومن از بین نمیره. بهتره به بقیه نوشته ها توجه کنی. (2051070) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۱۹:۵۲
اصلا ابروی مومن و اینها نیست ، حقوق شهروندی شاید کسی نخواد عکسش در جراید چاپ بشه ! حالا هزاری هم با حجاب یا بی حجاب ، مرد یا زن فرقی نداره ! (2051185) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۱:۲۷:۳۲
مسئله مهم این است که در ایران فعلی ، حقوق شهروندی واژه ای بی معنا و باطل تلقی می شود و اصلا در معادلات حضرات جایی ندارد!!! (2051937) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۲:۲۹
بحث حقوق شهروندیه که شما باهاش آشنا نیستی (2053203) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۸:۱۱
از كدام آبرو حرف ميزني ؟ اين افراد اگر براشون آبرو مهم بود كه با اين شكل ظاهر نمي شدند لابد براي آنها اين تيپ ارزش حساب ميشه ! پس خودشون راضي هستند حالا شما شدي دايه مهربان تر از مادر كه حرف از آبرو ميزني ؟؟؟؟ (2051095) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۷:۰۳
شما که دايه مهربان تر از مادرتری!!! (2051407) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۵۶:۳۵
شما برای اینکه کسی ابروش براش مهمه یا نه تصمیم نگیر ، میشه؟
شما موظف به رعایت حقوق دیگری با همان حساسیتی که برای حقوق قایلی هستی
به شما ربطی ندارررررد که ان فرد از حقوقش استفاده می کند یا نه
اگر کسی دوست داشت در خیابان چهاردست و پا راه برود شما حق ندارید ببیرید روی کولش ... درکش سخته؟ (2051569) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۴۰:۳۵
اين مسئله از درك شما خارجه برادر !
اينجا مجال بحث جامعه شناسي نيست ! اما بدونيد افرادي كه خارج از نظام ارزشهاي هر جامعه اي حركت مي كنند حقوق اكثريت رو پايمال مي كنند ! دموكراسي يعني اكثريت يعني نظام غالب ارزش ها ! حتي در كشورهاي غربي هم اين طور در جامعه افراد ظاهر نمي شن!
پس اگر ديدي شخصي چهار دست و پا راه رفت بايد ببريش تيمارستان !
روشن شد ؟؟؟؟ (2051810) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۳:۲۴:۱۹
درود بر استاد جامعه شناس
کشور ما به امثال مثل شما نیاز داره براااادر
ما بیسوادیم، بحث جامعه شناسی رو شما باز نکن!!!!!
بزار دم کوزه آبشو بخور (2054591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۴:۰۵:۲۱
انچه روشنه اختلاف اراست (2054677) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۴۱:۲۰
متاسفانه مشکلات اقتصادی در کم کردن ازدواج بسیار موثر است و کم شدن ازدواج از یک سو و تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده دادن در دختر خانمها شرایط را به اینجا رسانده. در پسر ها هم ضعف مالی و نداشتن امکانات باعث شده تا مراد خود را در دوستی های خیابانی جستجو کنند و در این راه از قرض گرفتن لباس تا پول و اتومبیل کوتاهی نمیکنند.بعد تصور کنید که خانمی که بواسطه استفاده از لوازم ارایش و عملهای جراحی زیبا شده با پسری که با پول توجیبی و لباس و اتومبیل قرضی با هم ارتباط دارند با هم ازدواج هم بکنند. طبیعتا اقا پسر در زندگی روزمره دیگر از ان دختر ارایش کرده مرتب چیزی نمیبیند و دختر هم از ان پسر خنده رو دارای امکانات و شیک پوش اثری نمی یابد و نتیجه بالا رفتن امار طلاق. روابط متعدد خیابانی نیز باعث تنوع برخورد برای جوانان شده و در شرایط به وجود امدن کوچکترین مشکل با رجوع به حافظه خود و مقایسه دوستی های قدیم خود به سرعت نسبت به زندگی مشترک دلسرد میشوند.حتی وجود ارتباط خیابانی و در بعضی موارد ارتباط های پیشرفته، در مورد پسرهایی که دارای امکانات هستند و رقابت خانمها در دوستی با این پسر ها باعث کم شدن لذت ازدواج در میان این گروه از جوانان جامعه گشته است. زمانی که پسرها ی مرفه خواستهای خود را از طرف چند دختر بدست میاورند دیگر حاضر به سر کردن زندگی با یک دختر و زیر بار تعهد قرار گرفتن نمیروند. به نظر میرسد پایداری اقتصادی به همراه اشتغال و کم شدن فاصله طبقاتی در بین جوانان، تمایل و قدرت به دوش کشیدن بار زندگی را بیشتر میکند و این خود به تنهایی باعث بیشتر و پایدار شدن ازدواج ها خواهد شد. انجام کار فرهنگی و دادن اگاهی به دختر خانمها هم در مورد اینکه بیشتر ارتباطات خیابانی به ازدواج منتهی نمیشود و از درصد کمی هم که به ازدواج ختم میشود باز درصد زیادی به طلاق منجر میشود هم بی تاثیر نیست. سایت الف این کامنت نه سیاسی است و نه لیست مفسدین را نوشته ام لطفا دیگر سانسور نکن. (2051115) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۴۵:۵۰
اصلا برای دیده شدن! آمده اند. (2051123) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۳:۱۴:۲۶
شاید توبه کرده باشن بابا
اینقدر راحت قضاوت نکنید (2052245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۱:۱۱
مومن کسی است که خود را برای نامحرم آرایش نکند ، با اجازت اصلا این خانم ها برای بیشتر دیده شدن اینگونه آرایش می کنند . (2051152) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۶:۲۶
مساله مومن بودن یا مومن نبودن نیست اتفاقا" خانواده های مومن و محجبه هم دختران آرایش کرده و بد حجاب دارند و در بیرون همه شاهد وناظریم باید علت این نوع رفتار ها و هجمه فرهنگی را ریشه یابی کرد اولا" فرهنگ سازی بین جوانان خیلی مهم بوده چرا که این جوانان هستند که دنبال دختر های آرایش کرده میرن و ثانیا" بیکاری و نداشتن مشغولیت باعث شده صبح و عصر سیل جوانان در خیابانها براه بیفتند و صرفا" بدنبال دختران قدم بزنند و و یا ادای فیلمهای ماهوارهای را در آورند. مدارس و مربیان هم در این ارتباط نقش موثرتری دارند متاسفانه در مدارس غیر انتفاعی به پرورش جوانان و نوجوانان اهمیت داده نمیشود که باید وضع این مدارس بازنگری گردد. (2051797) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۶:۳۰
در ایالات متحده و تمام کشورهای مدرن، اگر بدون اجازه کسی از عکس یا فیلم او استفاده شود و به ویژه اگر مطلب ضمیمه فیلم یا نوشته ، بار منفی داشته باشد، فرد یا افراد حاضر در تصاویر می توانند طرح دعوا کنند و بر اساس متمم قانون اساسی آمریکا ع نشریه مزبور علاوه بر انعکاس عذرخواهی باید غرامت بپردازد که این غرامت بسته به تیراژ و درآمد متهم تعیین می شود و هیچگاه از 10000 دلار در دادگاههای ایالتی کمتر نیست.
بهتر است به جای حرف زدن کمی مطالعه کنید. (2051164) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۰۰:۴۶
در ایالات متحده و تمام کشورهای مدرن، همه چیز با پول رفع و رجوع می‌شود. (2051340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۷:۵۳
ببخشید به متمم شماره چند اشاره کردید؟ در متن و متمم های قانون اساسی آمریکا در مورد مسائل قضایی و مجازات ها چیزی نیامده (2052158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۷:۵۲:۲۹
دوست عزیز در همان امریکا،اگر کسی خلاف قانون کاری انجام دهد دقیق و درست بدون فوت وقت به جرمش رسیدگی میشود .این خانم طبق قانون ایران مرتکب جرم شده(اگر حقوقدان باشی یاحقوق خوان میدانی کدام ماده قانون جزاست)اما از آنجایی که اینجا ایران است لذا نه به جرمش رسیدگی می شود و نه باید توقع رعایت حقوق شهروندی داشته باشد.از طرفی ایشان با عدم رعایت قانون،به حقوق بسیاری دیگر از شهروندان متعرض شده است بنابراین نمی تواند توقعی هم داشته باشد.در ثانی اصل موضوع را رها کردن و به موضوع دیگر پرداختن، یعنی اینکه اینجا ایران است و نوشتن و گفتن حرفهای کارشناسی حرف مفت است چون برای خیلی ها،دیگر قابل درک نیست چون حب و بغضها چشمها را کور کرده و همه دنبال ایراد گرفتن از همدیگر هستند درست مثل خود من!!! (2052289) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۲:۱۰
غصه نخورعزیز کجای کاری ؟!!اینهااکنون خیلی خوشحال هستند وعکس رادرواتس آپ ووی چت برای همدیگه شیرمیکنند وباافتخارمیگن دوستان عکس های مادرسایت الف رالایک کنید (2051191) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۷:۳۸
حفظ ابروی مومن!!!!!! (2051201) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۳۱:۳۰
تو خودت مشکل داری که بی دلیل دیگران را بی آبرو می خوانی اگر به واقع قوانین اسلامی اجرا می شد شما باید به جرم تهمت زدن به دیگران شلاق می خوردید (2051866) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۵۵:۵۴
یکی از ویژگی های منافق این که احکام اسلام را تاجایی قبول دارد که در راستای هواهای نفسانی اش باشه (2053791) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۳۷:۴۷
اگرآبرو داشتند اينطور خود را در معرض ديد مردم نميگذاشتند (2051221) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۲۹:۳۷
همون تو يكي مومن ابرو داري بسه (2051442) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۴:۰۷
زشتی طبیبان نادانی که درد را نمی دانند و درمان تجویز می کنند! جامعه ای که الگو و قهرمان برای جوانانش ندارد(الان فریاد الگوهای اسلامی مذهبی بالا می رود ولی در عمل میبینیم که ناموفق بوده اند)؛بین مسولان فرهنگی و مردمش حتی در جشن گرفتن بزرگترین مناسبت ملی آن شکاف وجود دارد(یه نگاهی به خیابانها بیاندازید و مقایسه کنید با آذین بندی مناسبتهای دیگر و نقدهای همین سایت الف از سیزده بدر را بخوانید)؛ دانش آموزانش در مدرسه تاریخ گزینشی و تعلیمات اجتماعی که جوان را برای زندگی در جامعه آماده نمی کند و هزار و یک مشکل دیگر دارد؛شما به اینکه چرا جوانان با بی هویتی تمام تقلیدگر هرچه در تلویزیون های ماهواره ای می بینند ایراد میگیرید؟چون هنوز به اصل مشکلات پی نبرده اید؛ حیران و عصبانی نقد میکنید و این وضع بدتر هم خواهد شد؛تا روزی که دلسوزان این مردم فکری اساسی بردارند....... (2051305) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۰۶:۴۸
من موندم تویک چیزکه غربی هامیگویند درایران شادی ونشاط نیست تصویری که الف گذاشته پیش سرتیترش این نظرغربی هارامردودمیکنه .خدایاشکرجوانان ایران بانشاط وشادهستند. (2051347) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۳۵:۵۵
مومن ؟!!!
آقا یا خانوم مومن شناس . به نظرت چه عکسی رو روی تیتر می زد بهتر بود
بد تر از این عکس که البته حتما در جامعه موجوده و مشکلات خودش رو داره و یا بهتر از این عکس-هر کدومو می زد شما باز معترض بودید ژس به هرحال فرقی به حال شما نمی کرد (2051383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۴۸:۰۹
آبروی مؤمن؟!
این ژست‌های ریاکارانه سودی ندارد. تمامش کنید. (2051463) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۱۶:۴۱
اگه مومن بودند با اين تيپ نمي آمدند بيرون (2051515) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۸:۰۰:۵۵
وقتی که با این وضع میان توی خیابون بعد خودشون عکس‌هاشون رو می‌زارن توی فیسبوک. دیگه حفظ کدوم آبرو؟ خودش زودتر در دید عموم قرار داده. (2051656) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۲۰:۳۷
شما خودتو ناراحت نکن !! اون الان خیلی هم خوشحاله که عکسش تو این سایت چاپ شده !! (2051775) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۰:۰۴
قطعا دیده شدن به شیوه خاص هدف این هاست. امیدواریم خدا ما و آنها را اصلاح کند. در هر حال حفظ ابرو در اینجا بازی با کلمات است. اصل مطلب این است که در جامعه ما این یک منکر است و باید زشت شمرده شود. (2051786) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۵۶:۰۲
اين نشانگر خود كم بينى تعداد زيادى از بانوان و دختران اين كشور ميباشد كه فكر ميكنند با ارايش هاى عجيب و غريب زيبا ميشوند كه البته صد درصد بر عكس است .
كشور ما مظهر و نماد افراط و تفريط است از هر طرف نگاه ميكنيم يا افراط است يا تفريط و اين مشكل را بايد اساتيد ما و روحانيت ما در منبر و وعظ و صد البته در سيما !! با موعظه و استدلال تا حدودى كه حرفشان خريدار داشته باشد حل نمايند . (2051898) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۷:۵۷:۵۰
مگه حالا چیزی هم توی عکس پیداست. (2052291) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۶:۰۵
حالا شما زیاد ژست روشنفکری نگیر . از کجا میدونی از خدوشون اجازه نگرفته ؟ هیچ احتمال عجیبی نیست که بعضی از اینهایی که انقدر خود نمایی می کنن شاید بخوان عکسشون یک بار تو یه سایت باشه (2053096) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۹:۵۹
عامل اصلی این موضوعات رسانه ها و از جمله صدا وسیما هسنتد
شما چندتا فیلم دیدی که توش تجمل نباشه تو همین پایتخت یارو خونه نداره آوارست رفته کت خریده 2 میلیون
تهاجم فرهنگی در درجه اول خود صدا و سیماست با برخوردهای چندگانه و ریا کارانه
چند تا مجری محبوبش رفتار و ظاهر اسلامی دارند ؟
شما خودتون خوتون رو درست کنید جامعه خود بخود اصلاح میشه
تفاوت صداقت شخص حضرت امام در زندگی شخصی خودش و تاثیر اون بر جاذبه عمومی به سمت ایشون امروز هویداست
روحانی دانشگاه ما با توسان میاد برا نماز بعد وسط نماز به دانشجویان توصیه زندگی آسون می کنه تو برو اول خودت عمل کن بعد بیا حرف بزن (2053196) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۳۹:۵۵
اون که گفته حفظ آبروی مومن است.مطمن باش حداقل مراتب ایمان نمود بیرونی دارد. (2053744) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۲:۱۳:۵۳
من تو این عکس مومنی ندیدم. (2054445) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۱:۳۰
خاک بر سر مومنی که خودشو با این سر و وضع نشون میده! (2056302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۳:۲۲
این قضیه گندش ده سال بعد در میاد حالا مسئولان فرهنگی ما برن دنبال گردو شکستن! (2056311) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۵:۲۹:۲۹
دوست عزیز شما چرا انقدر جو گیری و به حاشیه توجه میکنی !!!کل مطلب رو ول کردی به یه عکس 1 سانت در 1سانت که واضح هم نیست گیر دادی!!!!!؟؟؟؟؟ (2061210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۱۶:۰۸
با سلام
چرايي استفاده كم وسايل ارايشي رو در كشورهاي غربي بايد بررسي كرد راهكار
بدست مياد (2050979) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۹:۳۶
پس این بوجه های کلان که به نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی داده میشود به چه کار می آید؟ (2051057) (alef-4)
 
داود
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۹:۵۶
این جواب رو من از خیلی از افراد شنیدم. که چون در خارج زنان در نشان دادن زیبایی های بدنشان آزادند به آرایش تمایلی مثل دختران ابران ندارند. برای جواب به ابن مغلطه واضح، باید گفت که طیق هیچ منطقی نیازی به نشان دادن زیبایی های یک دختر در جامعه وجود ندارد. ایران 1400 ساله که مسلمان هست و تا 20 سال پیش همچین خطری جامعه رو تهدید نمیکرد. بنابراین با طرح چنین سوالی، ما از یک چاله بیرون آمده و به چاه می افتیم؟ باید جوانان ما توجیه و قانع شوند که هیچ نیازی به نشان دادن زیبایی هایشان در اجتماع وجود ندارد
. لطفا این بحث من رو به چالش بکشید (2051060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۳۳:۳۴
داود خان مقاله را خوب نخواندین. مشکل همین است که چرا خودنمایی و غلو و ریا و چهره ساختگی و آرایش و در یک کلام بی صداقتی را شاهدیم.
فرزندی که پدرش با دروغ و رشوه و ویژه خواری ، او را پرورش می دهد، چطور می تواند صادق بار بیاید؟ فساد در کوچکترین مدلش، ریخت ظاهری افراد است. حال آنکه ما ریشه های فساد را ندیده می گیریم می خواهیم بزک دوزک دختران را به چالش بکشیم؟ (2051215) (alef-4)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۵۹:۱۰
وجود ازادی مطلق در داشتن هر نوع رابطه ایی و عدم پایبندی به ازدواج و تشکیل خانواده بطوری که داشتن دوست پسر را ارجع تر از داشتن شوهر میدانند همچنین در دسترس بودن انواع رفاه و تفریحات انها را بی نیاز از خود نمایی کرده این در حالی ست در کشور ما به دلیل وجود همبستگی خانواده و قوانین ذاتی اجتماعی همچنین باور های مذهبی و تنگناهای اقتصادی در ایجاد رفاه و تفریحات سالم،امکان بوجود امدن شرایط کشور های خارجی را نداریم. در زمان جوانی بنده به دلیل قابل دسترس بودن ( با هر بودجه ایی میشد خودرو خرید بنده از زیان 500 تومانی فولکس750 تومانی شورلت مک وان4000 تومانی پیکان 28000 تومانی و نهایتا تویوتا75000 تومانی را ظرف 2 سال بدون گواهینامه خریده ام) تفریح هیچ احساس کمبودی نمیکردیم تا نیاز به وجود جنس مخالف داشته باشیم. (2051262) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۲۷:۳۹
20 سال پیش در جامعه اعتماد واعتقاد به اهداف انقلاب ومسئولینمان موج می زد ومردم امید وار بودند آنچه در اثر جنگ ونا ملایمات بر سرشان آمده ناشی از بخل ودشمنی دشمنان خارجیست ودلسوزان داخلی در تلاش برای بهبود اوضاع هستند اما اکنون بعد از 20 سال نظرشان عوض شده چون دیدند آنچه مسئولان را نگران کرده نه غم دین ومعیشت مردم بلکه حفظ جایگاه ومنافع گروهی وبه دنبال آن منافع مالیشان است وتنها هنرشان این است که دشمنی ساخته اند وهر چه مشکل دارند به گردن او می اندازند ومردم هم باید بپذیرند ودم نزنند که اگر ابراز نظری کنند به مصداق همان دشمن بیگانه و فتنه گرند که باید حکم تکفیرشان صادر شود !! پس حال که این وضع است وبرج های امید خیالیشان فرو ریخته زده اند به طبل بی خیالی شده اند مردمی با کوله باری از مشکلات که رها شده اند به حال خود ودلسوزی نمی بینند که برایشان دلسوزی کند وهر آنچه هست هم در حد شعار است . در جامعه ای که بزرگتر حرمت خود را از دست داده کوچکتر به راحتی دهن کجی می کند! دیگر حرف بزرگتر برایش بی اعتبار است حتی اگر از دین خدا هم برایش بگویند نمی پذیرد چون عمل به آن را از بزرگرتر فرا نگرفته یا عکس آن را دیده ! برای زیبایی ها جایگزین زیباتر ندیده ! (2051297) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۳۸:۵۴
داود اولا توصیح ندادی کجاش مغلطه است فقط اسم مغلطه رو یاد گرفتی خیال میکنی اعتبار شماست.دوم این نظر شماست و مانند دیکتاتورها ان را به همه نسبت نده. میشه بگی طبق چه منطقی نباید زیبایی خود را نشان بدهند. به نظر من زیبا نشان دادن خود اصلا منطق نمیخواهد مگر منطق زیبایی .من به نوبه خود همیشه دوست دارم زیبا بگردم و این زیبا بودن متعلق به زن یا مرد نیست که شما ان را مختص زنان میدانید ونیازی هم به منطق ندارم .شما وقتی تشنه میشی برای خوردن اب منطق میخوایی.میشه بفرمایی که امام خمینی در چه دورانی رشد کردند که شما میفرمایید 20 سال است این خطر به وجود امده است.ود پایان اگر خواست خود را به همه تعمیم ندهید وچون شما برای هرکارتان میخواهی دنبال منطق که وجود نداره بگردی بگرد اما به بقیه کار نداشته باش.دیکتاتور نباش (2051452) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۹:۵۳
اینقدر زبیا باش تاسیر شی
ولی بدون در این مورد انسان مدت کوتاهی زیباست ومدت زیادی زشت
دنبال یه چیز دیگه باش (2053810) (alef-10)
 
بهرام
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۴:۱۴:۰۱
این دفعه این حرف کی زده.شما نمیخواد منو بترسونی.در ضمن به فرض محال حرف شما درست مدت کوتاه زیبا بودن بهتر از هرگز زیبا بودن است. (2054699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۱:۰۲
منظور تایید این مساله نیست. منظور اینه که بالا بودن میزان مصرف لوازم آرایش در کشور ما نسبت به کشورهای غربی اصلا معیار این نیست که مردم کشور ما بی بند و بار تر هستند. (2062486) (alef-13)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۹:۵۷
​ببینم, تقریبا تمام این لوازم آرایش ساخت کشورهای غربی نیست؟ آهان, گرفتم, اونها این وسایل رو واسه مصرف اختصاصی ما ایرونیها میسازن!!! (2051061) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۳۲:۲۱
اجالتا بگویم آنها عمدتا تقلبی و ساخت چین است مثل مابقی کالاها (2052222) (alef-13)
 
سارا س
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۱۵:۴۳
ممکنه برخی بگن عدم آزادی حجاب در ایران باعث تشدید آرایش در زنان میشود. اما من با چشم خودم خانمهای ایرانی زیادی را دیدم که وقتی برای سفر به کشورهای خارجی میروند با اینکه حجاب نمیذارن باز هم خیلی زیاد آرایش میکنند. در ترکیه دبی و خیلی جاهای دیگه. اصلا خانمهای ایرانی را با آرایش زیادشون میشناسن. (الف لطفا بذار نظرم نمایش داده بشه. این واقعیته) (2051514) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۵:۱۱
دلیل این آرایشهای فجیع فقط بی فرهنگی است و بس. (2051796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۱:۰۰
زنان ذاتاً علاقه به خود نمائی دارند ومردان هم به چشم چرانی _ باید شرایط اقتصادی برای ازدواج فراهم شود وگرنه موج افزایش آسیب های اجتماعی دامن همه خانواده ها راخواهد گرفت تاوضعیت از این بدتر نشده یه فکری بکنید (2050984) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۴:۰۹
اینایی که تو خونه مجردی زندگی می کنند شرایط اقتصادی ندارن؟ پس چطوری اجاره خونه میدن؟! (2051090) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۵:۰۰
انهایی که در خانه مجردی زندگی میکنند انقدر رنگ به رنگ و مدل به مدل دوست دختر دارند که به ازدواج فکر نمیکنند. (2051401) (alef-13)
 
بی اطلاع
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۵۴:۰۱
همش سفسطه... (2051642) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۸:۰۲:۱۲
اون‌هایی که می‌خوان ازدواج کنن ولی نمی‌تونن رو هم دریابین (2051657) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۲:۲۷
درسته ولی قبول کنید اگر طلایه داران اسلام و دین در کشور ما صادقانه عمل می کردند اوضاع بهتر از این بود که هست. (باید مذهبی های مسئول در کشور ما صداقت داشته باشند) (2050988) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۵:۱۶
بهتر است عکس را حذف کنید چون باعث گارد گرفتن مخاطب می‌شود. (2050991) (alef-4)
 
بی اطلاع
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۵۵:۵۳
اونی که گارد گرفته مخاطب این مثلا مقاله نیست. شما هستی که فکر می کنی هر دل نوشته ای رو باید قبول کرد..!! (2051649) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۶:۵۱
تا وقتي افراط هست تفريط هم هست. چرا در تركيه و مالزي امار مواد ارايشي به اندازه ايران نيست؟ (2050992) (alef-4)
 
بی‌نام
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۷:۰۰:۳۴
دوستانی که ترکیه رفتن می‌دونند بر خلاف «زنانی که توی تلویزیون‌های ترکیه ظاهر می‌شند» زنان به ندرت آرایش می‌کنند من خودم چندین بار ترکیه رفتم به شهرهای بزرگش هم رفتم (آنکارا - ایزمیر - استانبول و...) اصلا آرایش کرده ندیدم اونوقت تو ایران ما ... یعنی خانه از پای بست ویران است (2053066) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۹:۴۸
مسئله اصلا پیچیده نیست. زنان و مردان هر کدوم طبق طبیعتشون خصوصیاتی دارند. زنها اصولا دیده شدن و زیبا شدن رو دوست دارند. در ایران همه تلاش زنها در این زمینه روی صورت متمرکز شده و نتیجه قهری اون همین وضعیت میشه که هست. شاهد این مدعا زنان عربستان هستند که به خاطر قوانین سفت و سخت تر در زمینه حجاب مصرف لوازم آرایشی اونها از ایران هم بیشتر و رکورددار در دنیا است. مشکل ازدواج هم بیشتر اقتصادی است. گذشته از درصد بالایی از پسران که هرگز از نظر اقتصادی امکان ازدواج پیدا نمی کنند (و به طبع اون درصد بالایی از دخترها) بقیه هم به خاطر تاخیر در بلوغ اقتصادی تمایل به ازدواج رو از دست میدن یا بسیار سخت پسند میشوند. من خودم رو جزء پسران دهه شصتی موفق و خوش شانس میدونم که در سن 32 سالگی شرایط اقتصادی برای ازدواج رو به طور کامل به دست آوردم ( خونه شخصی ، ماشین خوب و پس انداز) اما حالا دیگه دل و دماغ و شور و هیجان ازدواج رو از دست دادم و اعتراف میکنم در انتخاب بسیار وسواس و سخت پسند شدم. دوستان شبیه به خودم رو هم زیاد دارم. (2050994) (alef-4)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۹:۱۵
اولا که زنهای عربستان واقعا نیاز مبرم به انواع لوازم ارایش دارند مخصوصا سفید کننده ها، در ثانی فعلا امار جراحی بینی بین اقایان بیشتر از خانمهاست. اصولا فرهنگ عوض شده قدیمها پسرها با زغال برای خود سبیل میکشیدند که شبیه به پدرشان شوند امروزه ابرو را میگیرند و بینی عمل میکنند تا شبیه مادرشان شوند. (2051411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۱۸:۳۲
من با نظر شما موافق نیستم . پس اون خانمهایی که وقتی از ایران خارج میشن هم حجاب نمیذارن هم زیاد آرایش میکنن چی؟ بنظر من مشکل در اشتباه بودن تعاریف ارزشها بین مردم ماست. در بین عامه مردم ما آرایش کردن یک ارزش شده است و این فاجعه است. (2051520) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۰۸:۱۸
شما چیکاره ای که در سی و دو سالگی حدود پانصد میلیون تومن ثروت داری که هم خونه داری هم ماشین هم پس اندازه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا جایی رانت که نداری ؟؟؟؟؟؟؟ (2051582) (alef-10)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۰:۲۲:۳۹
مهم اینه که شما فضولی و... .
آدم حسابی متن رو ول کردی چسبیدی به حاشیه .
اصلا تو فکر کن یارو دزده ( با عرض پوزش از آقای سجاد ) . از مطلبش استفاده کن و در مورد متن نظرتو بگو .
واقعا متاسفم (2052110) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۳۵:۱۶
چون ازدواج نکرده پولاش خب خرج نشده دیگه (2052225) (alef-13)
 
یک کرمانشاهی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۳۶:۴۸
با سلام
دلیل دیگری نیز این روزها به دلایل تاخیر در ازدواج اضافه شده که متاسفانه عمدا یا سهوا توسط مسئولان دیده نمیشود. بازی مهریه بالا و به اجرا گذاشتن آن قبل از شروع زندگی! متاسفانه باندهای زیادی در شهر کرمانشاه هم اکنون با این شیوه مشغول کلاهبرداری از خانواده های ساده دل هستند به طوری که یک مثلا عروس از بیش از 3 یا 4 داماد مهریه دریافت کرده بدون اینکه حتی یک شب با یکی از انها زندگی کرده باشد. با وجودیکه گزارش این باندها به مقامات گزارش شده و تحقیق در مورد آنها به سادگی بررسی پرونده های طلب مهریه است، متاسفانه در این خصوص کاری انجام نشده است. در این روزگار که باید مقوله ازدواج تبلیغ شود وجود چنین باندهای کلاهبرداری عملا اوضاع را وخیم تر میکند. از مسئولان خواهشمندم که یکبار برای همیشه به این مساله رسیدگی کنند. (2050998) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۲۴:۰۴
این هم مشکلیه واقعا که باید رسیدگی بشه. اما ربطی به آرایشهای فجیع نداره (2051598) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۳۹:۰۳
من درسفری که دبی وآنکارداشتم برام خیلی جالب بود بیشتراین زنانی که آرایش کرده بودند ایرانی هابودندوجالبتراینکه زنان اروپایی خیلی راحت وساده به اماکن سیاحتی می آمدند.فعلازنان ماگوی سبقت راربوده اند کاش مضرات این لوازم آرایشی برای هموطنان بیان میشد.متاسفانه دخترکلاس 5ابتدایی هم آرایش میکنه عجب فرهنگ غلطی درکشورمان جاافتاده....موفق باشید (2051002) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۲۱:۲۴
حالا خدا کنه خانوم باشی ،، یعنی شما همه رو میبینی و بررسی میکنی !! اصلاح رو از خودت شروع کن ،، والا (2051293) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۳۹:۱۲
انتشار عکس باید با اجازه اشخاص باشه ! الان واقعا از این افراد اجازه گرفته شده ؟! مخصوصا این عکس هایی که یواشکی گرفته می شه ! درست نیست اینکار ! (2051003) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۱:۴۳
این هم نوعی مسلمانی است (2051065) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۸:۰۳:۵۲
کدوم یواشکی؟ وقتی اومدن توی خیابون و پارک، یواشکی دیگه چه معنی میده؟ مگه از توی خونشون عکس گرفتن؟ (2051659) (alef-10)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۴۶:۱۰
بسیاری از کسانی که دنبال رفتارهای خارج از عرف میروند هم ازدواج کرده اند هم بعضا فرزند و عروس و داماد دارند.باید بپذیریم ما همیشه از تحولات عقب میمانیم.جامعه امروز تنوع طلب و دنبال لذت های راحت و در دسترس است با خطابه نمیشود جلوی ناهنجاری ها را گرفت هر چند وقتی انسان چیزی برای عرضه کردن نداشته باشد مجبور به عرضه خودش هست که چندان نتایج جالبی هم ندارد. (2051015) (alef-4)
 
.
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۴۷:۱۱
یکی دیگر از علت های فروش لوازام ارایشی تا به این حد در کشور ما "عدم وجود اعتماد به نفس" در جوانها و نوجوانهای ماست
جوان با مقایسه افراطی خود با دیگران خودش را مورد پسند نمیابد و ترغیب به ایجاد تغییر در خود میشود در صورتی که نیاز به تغییر در دیدگاه وجود دارد... (2051017) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۴۷:۵۴
انتشار عکس این عزیزان هم میهن با این ادبیات در سایت الف جالب نیست وفکر کنم مشکل شرعی داشته باشد (2051019) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۶:۱۰
چطوربااین لباس توخیابون می آیند مشکل شرعی برای جامعه ایجادنمیکنند؟؟!! وبالعکس فرهنگ غلط راترویج میکنند که روزانه هزاران نفراونهارامیبیند حالااومده الف اینوگذاشته شماناراحتید. (2051073) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۵۹:۰۱
فرض کنید شما یک بار و یا حتی برای اولین بار سیگاری به لب گرفته اید و اتفاقا یک خبرنگار که می خواهد مطلبی با عنوان مضرات سیگار تهیه کند از شما فیلم یا عکسی می گیرد و در سرتیتر جریده اش می گذارد و ....
سیگار هم اصلا جرم نیست. شما آیا ناراحت نمی شوید؟

عزیزان! مشکل در این است که به حقوق شهروندی آگاه نیستیم چه برسد به مطالبه آن. (2051260) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۰:۱۷
دوست عزیز جهت اطلاع، طبق قانون ایران ،ظاهر شدن در انظار عموم با این تیپ و قیافه (بدحجاب یا بی حجاب) جرم است. (2052292) (alef-13)
 
امید دلواری
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۰:۲۲
وقتی به زور بگوییم که این کار را بکن آن کار را نکن نتیجه اش همین می شود که در تصویر بالا نشان دادید.باید فکر کنیم که کی بودیم و که هستیم و به کجا خواهیم رسید (2051022) (alef-4)
 
میهن دوست
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۶:۳۲
به نام خدا
اگر زوری بالای سر این افراد بود وضعیت اینچنینی نداشتند. وقتی وزیر ارشاد معاونی منصوب می کند که حضور در محل کار با پوشش چادر را ممنوع میکند چه انتظاری باید داشت؟ نویسنده محترم لطفا مسائل و احکام اسلامی را در قالب نظریه های جامعه شناسی غربی تئوریزه نفرمایید. که هرچه میکشیم از فهم غلط و کاربست نادرست دین است. اگر این افراد وضعیت اقتصادیشان به اندازه ادعای کامنت گذاران محترم وخیم بود چنین مخارجی را متقبل نمی شدند.
فراموش نکنیم در سرزمین ما حجاب چنان گوهر ذی قیمتی بود که ویل دورانت حجاب اسلامی را اقتباسی از فرهنگ پارسی می داند.
جالب اینجاست که این افراد"به الگوهای غربی شان هم شباهتی ندارند!"(روزنامه اشپیگل آلمان)
دوستانی که به عکس گیر میدهند مثل آن فردی هستند که دکمه ای در خیابان پیدا کرد و با ذوق زدگی به خیاطی رفت و گفت لطفا به این دکمه من یک کت بدوزید!
باعث تعجب نیست. ایت استدلال های شش و هشتی ماحصل غرقگی در دریای رسانه های بیگانه است. (2051245) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۵۸:۱۰
با وجود اين مستنداتى كه آورديد و اينكه رسانه هاى دولتى تبليغ ميكنند در مورد حجاب ، اگر يك رفراندوم بگذاريم در مورد حجاب ، فكر ميكنم نتيجه اش تكليف خيلى از مسائل را روشن ميكند و دموكراسى يعنى همين يعنى افراد يك جامعه مسائل مربوط به خود را در نظرسنجى همگانى اعلام و اقليت نظر اكثريت را بعنوان خواست ملى و همگانى بپذيرد و احترام بگذارد (2052240) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۰:۵۲
سلام خسته نباشید ما که اینا رو میدونیم راه حل چیه ؟
آیا بهتر نیست وقتی مشکلی از طرف کارشناس محترمی بررسی میشه چند تا تز و راه حل عملی ارائه بشه؟ ! (2051023) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۲:۱۱
بنظرم در خصوص اینکه پسرها زنان و دختران زیبا را در خیابانها میبینند و دیگر میل و رغبتی برای ازدواج پیدا نمیکنند و ... از ان دلایل مضحک میباشد که اگر بنا بود صحت داشته باشد در این دنیای بزرگ که زنان و دختران زیبا به آزادی تمام در خیابانهای آن قدم میزنند هیچ ازدواجی نباید صورت میگرفت .
مشکل کاهش ازدواج بیشتر معطوف به نداشتن شغل ، امکان تهیه مسکن و همچنین سطحی شدن زندگی و رواج فرهنگ سهولت داشتن امور در زندگی جوانان است و این معضل ربطی به لوازم آرایش و زیبا نمایاندن افراد ندارد . (2051027) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۵۶:۵۵
برادر یا خواهر عزیز که این کامنت رو نوشتی. نوشته اید (اگر این مطالب صحت داشت، در این دنیای بزرگ که زنان و دختران زیبا به آزادی تمام در خیابانهای آن قدم میزنند هیچ ازدواجی نباید صورت میگرفت .) در حالی که ظاهرا دقت نکرده اید این مسایل تشکیکی است و نمی شود به طور ایجابی مطلق یا سلبی مطلق درباره شان نظر داد. یعنی درست است که هنوز هم ازدواج اتفاق می افتد، اما حجم این ازدواج ها کم شده و سن ازدواج کنندگان بالارفته است.
به عبارت دیگر هر چه این مفاسد بیشتر شود، باز هم ازدواج رخ می دهد ولی تعداد این ازدواج ها در اثر این مفاسد مرتبا کاهش می یابد و کیفیتش نیز. (2051142) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۱۳:۰۵
وقتی جوان دستش در جیبش باشد و پول و کار و شغل داشته باشد، مشکل مسکن نداشته باشد و احساس آرامش اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و نگران این نباشد که از بعد از عید قرار هست سوخت و بنزین و برق و آب و اجناس، گران شود و یا در فلان بازار شوک وارد نشود، ازدواج هم میکند. اما وقتی احساس امنیت اقتصادی و آرامش در جامعه وجود ندارد، توقع ازدواج نداشته باشید. هیچ ربطی به حجاب هم نداره. (2051284) (alef-13)
 
عرفان
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۴۸:۴۵
با سلام. احسنت بر شما برادر گرامی.با شما کاملا موافقم زیرا حرف حقی زده ای. (2051391) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۸:۳۰
در مقاله به عدم ازدواج ااره شده آنهم به همان دلیلی که شما از متن بنده دوباره آورده اید ، بجز چند کشوذ معدود در دنیا ، به درست و یا به غلط و در طول سالیان دراز ، (حداقل 50 ساله اخیر ) زنان مجازند با پوشش مطلوب خود به هیابانها بیایند ، اگر این موارد تاصیر فراوانی بر آمار ازدواج داشت باید این کشورها در طول این 50 سال منقرض میشدند ، ضمنا ازدواج در بسیاری از کشورها مقدس است و به آن ارج مینهند ، نمیدانم کدام کشورها را میتوان با آمار طلاق در ایران مقایسه کرد چون در این زمینه اطلاعاتی ندارم ولی آمار ایران حدود 20% است و این عدد بسیار زیاد است ضمن آنکه بسیاری از پیوندهای ازدواج هم که ادامه دارد دچار مشکلات فراوانی است .
شما را ارجاع میدهم به برخوردی که جامعه آمریکا با سیاستمداران خود دارد که به خانواده و همسر خود خیانت میکنند ، حیات سیاسی ایشان با اینکار نابود میشود و این امر در کنار تمام کم کیفیتی ازدواج در آمریکا ، میتواند نشانگر فرهنگ آن کشور و نکاه به ازدواج داشته باشد .
به هر حال قصد دادن نظری که در آن شکی نباشد نیستک چون نیاز به مطالعه توسط اهل فن دارد و بنده فاقد آنم ولی بنده به یک جمله این مقاله خرده گرفته ام که به نظرم غلط است و بیشتر برداشت شخصی نویسنده است و آنرا صحیح نمیدانم و میزان تاثیر آن بر ازدواج نکردن را بسیار کم میدانم زیرا اگر کسی قصد ازدواج داشته باشد و امکاناتش را داشته باشد از همین زیبا رویان انتخاب و ازدواج میکند ولی مشکل آنست که اصلا امکانات ازدواج را ندارد . (2052503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۴:۲۹
دوست عزیز واقعیت این است که واقعا آمار ازدواج در کشورهای غربی آنقدر کم شده که حتی در بعضی جاها میشه از این آمار کم چشم پوشی کرد!!! وقتی زن و مردی سالها و پس از چند بار بچه دار شدن تازه ازدواج می کنند(مثل برد پیت،مثل اولاند رئیس جمهور فرانسه ،مثل...) اگر این اسمش ازدواج است که حرف شما صحیح!!! (2052295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۹:۵۵
چرا بحث فلسفي مي كنيد ؟
اسلام حكم داده است كه اي زنان ، بدن خود را از نامحرم بپوشانيد .
اما حكم نداده است كه زنان فقط مجاز هستند از مانتو مشكي ، قهوه اي و سرمه اي استفاده كنيد ، يا اينكه وقتي حتي امروز هم در كشور تكنولوژي توليد نخ مشكي وجود ندارد (آيا مي دانستيد اين موضوع ساده را ؟) چرا اصرار داريم لباس زنان در صدر اسلام را جلبابي مشكي بدانيم ؟

اگر قرار است چادر و مانتو نشانه عفاف باشد يعني زنان ايراني طي اين 1400 سال بي عفاف بوده اند ؟
رنگ هاي شاد لباس زنان گيلكي ، كرد ، ترك ، تركمن و عرب را نديده ايد ؟

از چند شركت مطرح بين المللي دعوت كنيد كه لباس اسلامي طراحي كنند ، با استفاده از تلوزيون و سينما نيز آنها را تبليغ كنيد .
آن وقت نتيجه آن را مي بينيد . (2051059) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۲۱:۰۴
این چه ربطی به آرایش کردن زیاد زنان ایرانی داره؟ لباس زیبا و رنگی پوشیدن در هیچجای دنیا عیب نیست. اما آرایش زیاد در کشورهای غربی معنای خوبی ندارد. (2051527) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۲۹:۱۱
لباس زيبا و رنگي پوشيدن در هيچ جاي دنيا عجيب نيست جز اينكه در كشورهايي با مصرف زياد مواد آرايشي ممنو است مانند ايران و عربستان (2053719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۳:۵۳
خجالت نمی کشید عکس دختر مردم را که یواشکی گرفته شده اینجا میگذارید؟ شما چطور مسلمانی هستید؟ (2051068) (alef-10)
 
قانون
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۶:۱۲
الان واقعا حقشه یک شکایت توپ از این سایت الف بزاریم توی سایت ساماندهی که دیگه عکسای مردم رو پخش نکنه (2051075) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۸:۰۲
به هر حال مقصر این وضع مسئولین هستند که فرزندانشان در کانادا درس میخوانند و کسی هم با لباس و آرایش آنها کاری ندارد. (2051081) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۱:۱۸
شرایط به حدی افتضاح شده که این جمعیت برای رفتن به جنگل و طبیعت هم آرایش میکنند (2051086) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۴:۱۴
شاید دلیلش حجاب اجباری باشد، زنان و دختران ما سعی می کنند تا زیبایی خود را در صورت نشان دهند و در نتیجه تمام تلاششان را می کنند تا بهترین و بی نقص ترین صورت را داشته باشند و با ارایش های غلیظ و حتی جراحی های زیبایی به مقوصد خود می رسند.انسان و به خصوص جنس زن دوست دارد در جامعه دیده شود و یکی از فاکتورهای دیده شدن زیبایی ظاهر است و زنان و مردان هرچه زیباتر باشند بیشتر دیده می شوند و در نتیجه اعتماد به نفسشان بالاتر می رود.
متأسفانه ارایش و زیبایی در جامعه ی ما تبدیل به یک فرهنگ شده و حتی زنان و دختران مذهبی هم به ارایش گرایش نسبتاً شدیدی دارند به طوری که ارایشی که زنان ما روی صورتشان می کشند حتی زنان اروپایی نیز انجام نمی دهند زیرا دختران غربی خود را اینقدر زیبا می دانند که ارایش نکنند مگر زنان فرتوت و یا زنان معروف و یا زنان معلوم الحال در جهان غرب. (2051091) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۳۱:۳۱
احتمال زیاد این یکی از دلایلشه (2051210) (alef-4)
 
محمود احمدی نژاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۶:۰۹
کی گفته تو ایران حجاب اجباریه؟ ایران آزادترین کشور دنیاست (2051242) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۴۱:۵۰
اونوقت کی به شما اجازه داده عکس دخترای مردم را تو اینترنت پخش کنید (2051117) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۲۸:۴۷
خب بابا شما هم شورشو در میآرید ! (2051784) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۴۲:۳۳
وقتی مسئولین موقع انتخابات این رفتارها را خوب می دانند و نامزدهای انتخاباتی با آنها عکس می گیرند و صدا و سیما این تصاویر را در انتخابات و راهپیمایی ها پخش می کند بایستی انتظار نهادینه شدن این رفتارها را هم در جامعه داشت. (2051118) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۰:۲۶
وقتی فقط گردی صورت ! پس بعضی ها هر چی تلاش برای خودنمایه روی صورتشون پیاده می کنند ! (2051151) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۲۳:۵۴
پس اون خانمهایی که به خارج از ایران سفر میکنند و در حجاب هم آزادند آرایش نمیکنند؟ نخیر. توی مثلا ترکیه که دیگه بحث فقط قرص صورت مطرح نیست پس چرا اونجا هم آرایش میکنند؟ (2051532) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۱۸:۰۹
عکس را بردارید. ظاهر آبروی افراد و خانواده هایشان برای شما اهمیت ندارد. (2051181) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۲:۱۸
مشکل اذدواج جوانان مثل یک سونامی خطرناک است که در آینده نه به مال ونه به مملکت ونه به جان مردم رحم میکند مسؤلین هم که شکر خدا فقط تماشاچی مشکلات مردم هستند نه به فکر حل این مشکلات اگر به هر ازدواج 10میلیون تومان وام بلا عوض بدهید بهترین سرمایه گذاری برای آینده وناکام گذاشتن دشمنان وجلوگیری از تهدید این مملکت وپیر شدن جمعیت وتضعیف این ملت میباشد تا دیر نشده باید به فکر بود دولت چند سالی است که خودش ومردم را به بهانه یارانه ها از فکر کردن به مشکلات بزرگتر غافل نموده یک دختر نیاز دارد خودش را به جنس مخالف نشان دهد اگر با ازدواج واز راه حلال آن نشد باید وارد خیابان شده وشاید برای خودش ودیگران هم تهدید هایی به دنبال داشته باشد ودر گناه آن هم قطعا عده ای از مسولین شریکند (2051192) (alef-4)
 
مازندرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۹:۴۹
من به کشورهای زیادی مسافرت کرده ام.تو تمامی این کشورها بدون استثنا خانومهایی که شوهروبچه داشتن و دختربچه ها حتی یک ذره آرایش نداشتن حتی یک ذره.آرایش مختص خانومهای سن بالاست مثلا بالای 50 یا 60 چون زن فطرتا میخواد که زیبا به چشم بیاد تو اون سن و سال کمی خودشون رو آرایش میکنن ولی به هیچ عنوان دختربچه ها چون تو سن کم زیبا هستن آرایش مطلقا نمیکنن.این مواد آرایشی پوست دخترامون رو نابود میکنه اینجا خیلی آرایش میکنن.من نمیدونم چرا دخترامون (نه همه شون)اینقدر دوست دارن خودنمایی کنن.یه نگاه به آمارعمل بینی بندازین.تو هیچ کشوری انقدر بینی هاشون رو عمل نمیکنن.والله خدا هر چی به آدم داده رو باید حفظ کرد وقتی به جسمت دست میزنی مطوئن باش چندسال دیگه این عمل های پروتز و....چقدرعوارض دارن.نمیشه به زور هم بگی بهشون این کارا رو نکنین چون باید خودشون به این نتیجه برسن که خانوم عزیز این حجم آرایش به ضرر پوستت هست....به امید روزی که دخترهامون به این فکر برسن که آرایش غلیظ و عمل بینی زیباشون نمیکنه بلکه رفتار و کردار اونهاست که باید به دل بشینه.ختم کلام اینکه اخیرا پسربچه ها هم تو آرایش از دخترها سبقت گرفتن که بازهم جای تاسفه.... (2051206) (alef-4)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۰۹:۴۸
چون توی کشورهای دیگه حجاب اجباری وجود نداشته و دختر پسرها نیز از کودکی با هم بزرگ میشوند و تفکیک جنسیتی صورت نمی گیرد. (2051277) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۲:۳۸:۵۸
واقعا مشكل جامعه ما حجاب خانوماست مشكل ديگه براي ازدواج نيست مثل بيكاري يا تورم ٤٠٪ (2052020) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۱:۰۳
بیست سال فقط همینا میگی (2053830) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۴:۲۱
من میگم جوونا چه دختر ،چه پسر اعتماد به نفس ندارن خودشونو نقاشی میکنن چون زمینه ای واسه دیده شدن ندارن استعدادها کشف نمیشه هرزمیره و توانمندی ها توی بی برنامگی جامعه نادیده گرفته میشه وووووقتی به اونچه که توی سرجوناست اهمیت داده نشه به روی سرشون اهمیت میدن (2051306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۲۷:۰۴
درسته خانمهای غربی اکثرا خیلی هم ساده هستند. اونجا به زیبایی طبیعی خیلی اهمیت میدن. اصلا در بسیاری از کشورهای غربی آرایش کردن تابلو نشونه خودفروشی هست. (2051533) (alef-13)
 
كاكو
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۲۸:۵۸
اگه تو اروپا اين اتفاق ميفتاد همه ميگفتن ببينين چقدر به زيباييشون اهميت ميدن (2051298) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۰:۰۴
به نظر من اگه آزادی باشه بعد مدی شرایط عادی میشه مثل بقیه کشورها .الان زمانگذر است. (2051301) (alef-13)
 
قاسم نوری
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۳:۵۲:۲۱
به نظر من تا زمانی که حکومت هیچ برنامه ای برای مسایل فرهنگی از جمله حجاب نداره اوضاع همینه. غربیها بابت حجاب در سطوح مختلف جامعه شون قوانین مختلف حجاب تدوین کردن. باذکر جزیی ترین موارد.ولی کشور ما دچا ر یک بی برنامگی فرهنگی است که منجر به یک نوع اباهه گری در این زمینه شده. (2051331) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۳۲:۱۲
جناب الف شما دارید به دروغ ابراز ناراحتی و نگرانی از حال جامعه میکنید . جنابعالی خودت از طرفداران سر سخت آرایش و بد حجابی و رابطه نامشروع و کلا گسترش فرهنگ غربی هستی .
کی و کجا اومدی به بینندگان سایتت, فرهنگ ایرانی - اسلامی و فرهنگ سنتی ایران را آموزش بدی ؟ کاملا برعکس به بینندگانت اجازه میدی که برای فرهنگ غربی و بر ضد فرهنگ سنتی ایرانی به بقیه آموزش بدن و بعد اسم خودت رو هم گذاشتی اصول گرا . (2051379) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۳۶:۳۲
يكي از مشكلات عمده جوانان تحصيلكرده براي ازدواج خدمت سربازيه دو سال عمر مفيد جوانانو بيخيال شديد در مورد لوازم ارايشي مقاله مينويسيد؟سربازي،اجاره خونه بالا،هزينه هاي بالاي مراسم عروسي،توقعات بالا ،مهريه سنگين،نداشتن ثبات كاري ...تا اينا برطرف نشه معلومه دخترا بايد يجوري خودشونو به نمايش بذارن شايد پسر حاضر شه بخاطرش با اين همه مشكل بجنگه (2051384) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۷:۰۵
من دختری هستم که درحد خودم همه چیز دارم ولی متاسفانه هیچ خواستگاری تابحال به من جواب مثبت نداده.به فکر این هستم که صورتم رو عمل جراحی کنم چون عقل مردم به چشمشونه.به خاطر ظاهرم خیلی تحقیر شدم خیلی دلم شکسته.این رسم دختر زیبا پسندیدن متاسفانه اپیدمی شده که هیچ کس به حیا، عفت، نجابت، تحصیلات، اصل و نسب، خانواده اهمیتی نمی دهد و وجود این رسم در بین همه خانواده ها چه مذهبی چه غیرمذهبی، چه بافرهنگ چه بی فرهنگ رواج پیدا کرده.این منش و روش غلط آنها باعث شده از ازدواج متنفر بشم .به آدم های مذهبی دیگه اعتماد و اعتقادی ندارم چون بی دین تر ازآنها در عمرم ندیدم (2051408) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۴۲:۲۱
جمله اخرت کاملا درسته (2053879) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۴۵:۰۳
البته استفاده بالا از لوازم آرایش در ایران و کلا خاور میانه به علت ابنه که در اروپا و امریکا جنس مونث از تمام بدنش برای ایجاد جذابیت استفاده می کنه در حالیکه در فرهنگ ما تمام این مساله در صورت خلاصه میشه. (2051458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۵۵:۰۴
نظرم نسبت به سایت الف عوض میشه (2051480) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۰۴:۱۷
با سلام
از مشهد مقدس پس از زیارت امام رضا برگشته ام .در یک دبستان خانه گرفته بودیم تمام دیوارهای دبستان مذکور پر ار شعائر زیبای مذهبی واخلاقی دینی بود همانجا باخودم فکر میکردم تمام فارغ التحصیلان این مدرسه باید در اینده ادمهای بسیار مذهبی شوند ولی باز با خودم فکر کردم که بیش از سی سال با همین روال گذشته واین نمود را من در این جامعه نمیبینم البته بنده اصلا قصد اهانت به سوژه های شما را ندارم ولی فرصتی شد که بگویم از میان تزویر موجود وریای مواج امید نجات تیست .اصلاج باید از عمل به شعائر توسط اعمه جامعه شروع شود . (2051495) (alef-13)
 
ناهنجار
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۳۰:۴۸
متاسفانه جای همه چی توی جامعه جابجا شده. الان تو شهر ما که یه شهر کوچیکه اگر خانمی چادر سیاه بپوشد اما بطرز فجیع و زننده ای آرایش کرده باشد از نظر عرف مردم مشکلی ندارد. اما خانمی که ساده و بدون آرایش و بدون جلوه گری مانتوی رنگی زیبا بپوشد هنجارشکن است! (2051536) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۳۳:۱۸
وقتی به نوشته های دوستان نگاه میکنم معلوم نیست که چرا هر کس به یه نحوی میخوادمسئله ای را که در نوشته نویسنده مطرح کرده را نادیده بگیره و یه نظری یا انتقادی یه چیزی بگه که ربطی به این موضوع نداره
مسئله اینه که آرایش و خود آرایی بیش از حد همه مارا درون یه گردابی انداخته که داریم همه توش غرق میشیم چه با حجاب چه بی حجاب چه معتقد چه بی اعتقاد.
این ناشی از تفکری که متاسفانه تو کشور زیاد رواج داره که همه فکر میکنن این مشکل مربوط به بقیه است و ما در بوجود آوردن مشکل نقشی نداریم و یا گرفتار این مشکل نمیشیم مثل بحث اعتیاد
بگذریم
در کنار همه این مسایل حاشیه ای که تو بحث تاخیر در ازدواج مطرح میشه مثل مسایل اقتصادی و غیره یه سوال دارم و اونم اینه که اگر یه پسری یه دختری را که معیارهای ظاهری مورد نظرش را داشته باشه (سوای از معیارهای مذهبی) ایا زمین وزمان را بهم نمیدوزه که زود باشد من حتما این دختر را میخوام؟
ایا پدر و مادرش را مجبور نمیکنه که حتما باید با این دختر ازدواج کنه؟
آیا دختره نمیگه که من حتما اینو میخوام و با کمو زیاد ش زندگی میکنم(البته اولش)
پس میبینیم که مسایل اقتصادی و فرهنگی و کم کاری دولت تو بحث ازدواج و این جور مسائل همه فراموش میشه
حالا کنار این بحث ها این مسئله ای که دوستمون مطرح کرد هم در نظر بگیرید و اونم افرادی که دارن تو خونه مجردی زندگی میکنن. اونا خرج و اقتصاد ندارن؟
مهمترین مسئله تو بحث ازدواج که باعث تاخیر در ازدواج شده به نظر من مسئله انتخاب هست.
که متاسفانه اولویت در انتخاب هم شده زیبایی ظاهری و بعد بقیه ابعاد انتخاب ومسئله ای هم که باعث شده انتخاب ظاهری فرد مقابل برای جوانها سخت بشه همین افراط در زیبایی با استفاده از لوازم آرایشی و جراحی های زیایی هست
به قول حاج آقایی که یه بار تو تلوزیون صحبت می کرد گفت که یه جوانی آمده پیش من و گفته حاج آقا من میخوام دختری را انتخاب کنم که زیباترین باشه!
حاج آقا هو گفته بوده که دختره ممکنه زیباترین باشه ولی احمق ترین که نیست بیاد زنه تو بشه! (2051541) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۱۰:۰۵
تا وقتی تربیت و جامعه پذیری در ایران مشکل داره و ادما اصولاً به خودباوری نمیرسن و به شدت از ضعف اعتناد به نفس رنج میبرن، هیچ نهادی هم سعی نمیکنه ارزشهای ادما رو بهشون نشون بده و استعداداشون رو شکوفا کنه، همینه دیگه، بالاخره این اعتماد به نفس رو فرد باید از یه جایی واسه خودش ایجاد کنه، خواه با مارک لباس و عملای زیبایی، یا مدل موبایل و ماشین، یا حتی مدرک دانشگاهی.
دنبال ریشه باشید لطفاً، ببینید چرا جوونا و نوجوونای ما اعتماد به نفس ندارن، چرا قدر خودشونو نمیدونن. و لطفاً این مسئله رو به مذهب و سنت هم ربط ندید، چون خوب میدونید که در جوامع غربی که شما مدعی هستید قیود مذهبی ضعیفی دارند این مشکل در بخش خیلی کوچکی از مردم وجود داره. (2051763) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۳:۰۸
کوته فکران که مدیریت یک کشور بزرگ را بهده گیرند، همین می شود: فضولی در کار مردم جای انجام وظیفه. (2051790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۳۳:۳۸
كلا تو كشورهاي ايران وعربها وتركيه ارايش خيلي زياده ولي اروپا خيلي كمتره وحالا چرا؟؟؟؟ (2051868) (alef-13)
 
فرزادرکنی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۴۸:۴۷
گفتارهایی از این دست با شرط این که درست باشند فقط بیان گوشه ای از واقعیت است که سن ازدواج به تاخیر می افتد چون چشم همچشمی وجود دارد بلی درست است ولی همه ی واقعیت نیست چرا مشکلات اقتصادی در این باب مغفول می ماند بلی آیا چنان سطح رفاهی در مملکت به واقع وجود دارد؟فاصله ی دهک های درامدی چقدر است آیا از سال 84 و با افزایش جهشی درامد نفت این شکاف طبقاتی بیشتر نشده است؟فکر نمی نمایید که این مهمترین دلیل بالا رفتن سن ازدواج باشد؟آیا فاکتور تورم را در این مورد دخیل نمی دانید؟آیا مسکن گران و اجاره بهای آن چنانی را بی تاثیر تلقی می دانید؟فکر نمی کنید هر زوج برای تشکیل خانواده باید از یک حداقل هایی از رفاه برخوردار باشد؟نمی گویم باید به لذت اصالت داده شود.ولی همان طور که حضرت آقا در پیام نوروزی سال 91 فرمودند هر کارگر و کارمند باید امنیت شغلی داشته باشد.فرمایشی به غایت معقول و مقبول هر صاحب عقلی.ولی انصافا از ابتدای 91 به این سمت حرکتی انجام شد؟و یا تعداد بیکاران بخاطر واردات بی رویه بیشتر و عدم امنیت شغلی شاغلان فزونتر گردید.بلی می توان عدد ها را پس وپیش کرد و گفت درصد بیکاری در ایران در رنج 11 و 12 درصد قرار دارد که ناگفته پیدا است دروغی بیش نیست .چرا؟چون شغلی که اضافه نشده که سهل است بسیاری از واحدهای تولیدی و پروژه های عمرانی به ورطه تعطیلی کشانیده شده است.گفته های به ظاهر زیبا و استفاده از فرمایش های بزرگان دین و آیات نورانی قرآن برای به کرسی نشاندن حرفی که تنها شامل گروهی کوچک در اجتماع است دیگر بردی ندارد و از در واقع از ان باید به استفاده ابزاری از دین تعبیر کرد و بس. (2051885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۰:۵۵:۱۹
اگر بخواهیم ریشه ای در مورد ارایش چهره و مو ی زنان کشور های گوناگون بنویسیم باید بدانیم که زنان اسیایی از دیر باز ارایش زیاد می کردند،زنان هندی،عرب، ژاپنی، و کشور های دیگر. دلیل ان را باید جا معه شناسان تجزیه و تحلیل کنند. اما این که چرا دختران ما،به ویژه کم سن و سال ها ارایش زیاد می کنند،باید در محدودیت ها و فشار های بیش از اندازه ای دانست که بر روی زنان شد. نسل جوان دوران جنگ و پس از جنگ با روحیه ای افسرده همراه با ترس و نآمنی بزرگ شدند و جهان و کشورشان را با دیدط دیگر مورد ارزیابی قرار دادند. پیشرفت در دانش اینترنت و ورود ماهواره انها را با کشور های دیگر اشنا کرد که در ان زنان ازادی در گزینش لباس و رفت و امد ازادانه با مردان دارند . انها سرگرمی ها،محیط شاد دیگر کشور آ را دیدند و ازادی و محیط ازاد مدرسه آ و داکشگاه ها را و ازادی های سیاسی را. انها دیدند که مردم انجا چماق گشت ارشاد بالای سرشان نیست و بابت یک مهمانی ویا چند تار مو،جلوی چشم شو هر،فرزند،زن را به زور وارد مینی بوس ها نمی کنند و یا پسری را برای استین کوتاه و ارایش مو،مورد توهین قرار نمی دهند. این ها یک سوی مامرا و از سوی دیگر،از جنبه ی سیاسی،ملی گرایی و هویت ملی،یک ناسزا و یا خیانت!؟ به حساب امد و هنوز می اید! و این نسل ، را از دین دلسرد و بدبین و از هویت ملی تهی کردند و این جا است که بد اموزی از ماهواره، اغاز شد،نه این که ماهواره بد اموزی دارد،نه، بسیاری از برنامه ها و خبر ها باعث اکاهی مردم می شود ولی این که چرا بسیاری از نسل امروزی ما ان فرهنگ و یا اگاهی سیاسی و یا ظرفیت استفاده ی درست از امکانات را ندارد بر می گرذ به همان نکته هایی که در بالا گفته شد . شاید هم برنامه این بود که نسل امروزی ما پی مسایل سیاسی نرود و از هویت و فرهنگ غنی ایرانی تهی شود. (2051896) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۵:۴۰:۴۱
باشما موافقم.چه اشکالی دارد که زنان تمایل دارند زیباتر دیده شوند؟این یک امر غریزی است .در طول تاریخ حتی در قبایل وحشی هم انواع ارایش برای زنان بوده و هست اما اگر همین زنانی که ارایش می کنند خودشان احساس می کردند ارایش نکردن به نفع انهاست خوب ارایش نمی کردند.این زنان ارایش کرده خیل عظیمی از زنان حداقل شهرهای بزرگ را تشمکل می دهند صدتا از این مقالات هم نوشته شود تاثیری ندارد.زنان خودشان سبک سنگین می کنند می بینند زیباتر شدن به وسیله ارایش به انها احساس بهتری می دهد .تحصیل کرده ها پولدارها فقرا همه از هر قشری تمایل به زیباترشدن دارند هر کدام به شکلی .من می گم باید به زن ها حق انتخاب داد که ظاهر خود را انگونه که صلاح می دانند درست کنند و مسئولیت عواقب ان را خودشان بپذیرند. (2054953) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۱:۱۹:۰۰
به شما چه ربطی داره ؟ (2051931) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۱:۵۱:۲۵
اساس بحث درسته اما زدن عکس این افراد داخل سایت اون هم برای چنین موضوعی قطعا گناه و حرامه برید استغفار کنید این که این افراد رعایت نمی کنند مجوز ابرو بردنشون نیست بهتره سایت محترم الف خودش هم به ضوابط اخلاقی پایبند باشه ولی واقعا اصل مطلب درست و بجاست و راجع به درستیش اصلا بحثی نیست (2051963) (alef-13)
 
moein
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۱:۵۷:۰۹
کل متنت بر پایه آیه بالا هست،اگر کسی مسلمون نباشه،بی دین باشه، باید چیکار کنه؟لطفا پاسخ بدید (2051973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۱:۴۵:۴۹
وقتی شیوه برخورد قدرت نمای باشد تا بازگرداندن فرد به جایگاه فرهنگی خود خروجی و نتیجه ای جز این قربانیان که گاها در واکنش به تحمیل با "خود نمایی" "قدرت نمایی" را به چالش میکشند ندارد .توصیه به پاکی و پاکدامنی اگر از دلی پاک بر زبان جاری شود در دل انسانها مینشیند.ظاهری پسندیده را الگو و تبلیغ میتوان نمود اما تحمیل هرگز!
مسئولين ااگر نگران جامعه هستند و نه نگران قدرت خود تحمیل را کنار بگذارند قطعا وضعیت از این که هست بهتر و بهتر خواهد شد. (2052194) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۰۹:۱۶
در مورد ارايش كردن مقام اول را داريم . ارايش در ايران غليظ تر از تمام دنياست امار غلط به خورد مردم ندهيد . (2052208) (alef-13)
 
حاجي
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۷:۰۲:۲۳
يارو بيت المال رو ميخوره مينويسيد ب ز مثلا حفظ ابرو ميكنيد دختر مردم با برادر يا هر خشصي رفته بيرون عكسشو مي اندازيد (2052277) (alef-13)
 
امر معروف و نهی منکر جمعی منسی شده
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۹:۴۳:۴۹
بسم الله الرحمن الرحیم یا محول الاحوال
امر معروف و نهی منکر
که بقول کاشف الغطاء دستوری از دین و بلکه اساس و پایه حفظ و سلامتی مجتمع اسلامی و غیر اسلامی بر اساس عقل و نص صریح قرانی و روایت میباشد شما بر خلاف قران محدود و مقفول و متروک نمودید
نگذتشتید که ملت بصورت عام به این مهم بپردازد و همه به ضابطین انتظامی سپردید آنها هم که مجسمه از انها پرتحرک تر است و گوئی از ملت کینه دارند و فکر کنم اگر کسی به این مهم اقدام کرد یا به دشنه فاسدین زیاده خواه و قمه و کتک کاری انها دچار میشود و با دنده شکسته در دادگاهی ظاهر میشود که ان دادگاه ملیون سال بگذرد حق تو را از ظالم نمیگیرد بلکه ممکن است تو را به زندان افکند یا قصاص کند!1
آن بیچاره امر معروف ان طلبه بیچاره یادتان رفت
شما خیر و امر معروف و نهی عمومی ملت را از بین بردید و مقابل قران ایستادید و فلاح و رستگاری جامعه را که در همین دوکلمه امر معروف و نهی منکر و نظارت همه بر همه خلاصه میشد از بین بردید
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
والا فقط ارایش نیست تمام پسران از غفلت دختران در چشم و دید انتظامیها و مردم براحتی و در منظر عمومی فساد میکنند و اگر مجسمه حرکت کرد و عکس العمل نشان داد مردم و قوه انتظامی و قضائی حرکت کرد
این پلک پلک کردن منکرات و قضاء هم برای خالی نبودن عریضه است و بدون تبلیغ واقعی عمومی و جریان سازی و مجال دهی به حضور واقعی امر معروف و نهی منکر حاصلی که گیر مردم و اسلام میاید مساوی صفر است!
چطور صدا و سیما و رادیو و سایت الف و ب و ج و د ... شبانه روز میتوانند آشپزی و مصرف گرائی و فوتبال این غده سرطانی زیاده خواهی و غارت ملیاردی بیت المال و جمعیتهای صوری دل خوش کن را رواج دهند شبانه روز سران رانت مخابرات همراه اول و دوم ووو ایران سل و ایران سرطان در تبلیغ و مصرف گرائی برای حطام مال و ماده دنیا مسابقه دارند ولی مسابقه خیر عمومی و تقوی منسی و خاک خورده کنار گذاشته شده واستبقوا الخیرات! قرآن شریف
اگر امر معروف و نهی منکر عمومی و رایج و پر پشتوانه بود و جامعه در قید حیات اسلامی و انسانی پویا و پرتحرک و حاضر و ناظر بود این همه اختلاس و رانت و غارت و تدلیس صورت نمیگرفت
اگر حضور داشت ملت مظلوم و شاکی برای رسیدن بحق خود در دادگاهها با گذران سالهای مؤثر جوانی و مسنی خود پاسکاری مثل توپ فوتبال نمیشدند بین قاضی و بازپرس و کلانتری و ضابط قضائی وووو و رئیس دفتر و منشی دفتر!!
اگر این امر جلوه عومی داشت زود این نوشته خیرخواهانه و معروف طلبانه سانسور و قطع نمیشد از طرف سایت الف و ب و ج ... برادر توکلی اگر جامعه هنوز جمع نشده!! اقلا خودت بخوان و بروش خودت بیان نما اول سال عاقبت بخیری شما و همه را طلب میکنم (2052340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۹:۴۳:۵۸
با خوندن برخی از کامنتها به یاد یکی از نصایح امیرالمومنین به مالک اشتر افتادم که فرمود:

"گر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شاید سحر توبه کرده باشد."

در ضمن اون دوستانی که هم که بقیه آدمها رو از روی ظاهرشون مومن میدونن یا نمی دونن هم در جریان باشند که "إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ - در حقيقت گرامى‏ترين شما نزد خدا با تقواترين شماست"


وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى (2052341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۳:۵۷
تفسیر به رای کر ی (2053838) (alef-10)
 
منعم محمودي
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۹:۲۶
مي گويند بچه ها براي تأييد شدن گريه مي کنند و بزرگتر ها براي آن جان مي دهند ؛‌مسئله اصلي زيبايي و يا زشتي نيست مسئله اصلي ملاک تأييد شدن است و ارزشي که ما به واسطه آن تأييد مي شويم خوب زيبا شدن بوسيله لباسهاي نا متعارف و وسايل آرايشي راحترين و سهل ترين روش مي باشد (2052427) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۰:۵۲:۲۷
با سلام
به نظرم نیازی به این عکس نبود.
خالا که چی
تو مملکتمون از این جونها ریاد داریم و باید به رسمیت بشناسیمشون؟ (2053518) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۵:۴۹:۴۷
به هر حال حداقل به عنوان افریده های خدا حق زندگی دارند و اعضای همین اجتماع هستند .به خاطر ظاهرشان که مورد تایید عده ای نیست باید طرد شوند؟زندانی شوند؟مورد توهین قرار بگیرند؟از امکانات محروم شوند؟یا باید اجازه داد مردم خودشان برای زندگی شان تصمیم بگیرند این همه تبلیغات دینی و سریال هایی که دران موفق ترین زنان چادری و بدبخت ترین زنان بی حجابند در صدا سیما نشان دادید چند نفر را چادری کردید؟خدا به همه انسان ها به قدر لازم عقل داده حق انتخاب هم داده و مسئولیت رفتار هر کس بر عهده خودش است . فرد باید خودش راه درست را انتخاب کند زوری نیست . (2054982) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۵:۰۶:۵۵
كسي حق ندارد از موضع قدرتي كه مردم در اختيارش قرار داده اند براي لباس و ظاهر مردم تعين تكليف كند.گشت ارشاد خود را جمع كنيد بدون شك وضعيت بهتر مي شود. (2054836) (alef-13)
 
دختر چادری
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۹:۲۰:۱۹
مساله زیبایی و زشتی نیست . مساله اینه که تمدن غالب امروز تمدن شهوت است. جوانان هم وقتی میبینند این تمدن از نظر قدرت و اقتصاد برتره فک میکنن هرچی که اون ترویج میکنه هم درسته.
البته این مال اولای قضیه بود الان که دیگه همه خانوما خیلی به این قضیه فک نمیکنن بیشتر روی تقلید و چشم و هم چشمی اینکارو انجام میدن.
ولی من فک میکنم آدم باید انتخاب کنه : به نظر خدا زیبا بیاد یا به نظر بنده خدا (2055481) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۲۲:۲۲
جالبه که از این مقاله و تمام آنچه می گوید تنها از عکسی حرف میزنم و در مورد مجاز بودن یا نبودن گذاشتن آن بحث می کنیم در صورتیکه شاید صاحبانش راضی باشند حتی اگر نباشند قبح این کار و تاثیر بدی که در نهایت دارد در مقابل معضل اجتماعی ای که در این مقاله به ان اشاره شد چیزی نیست ،صحبت از بنیان خانواده الان و آینده ماست حرف از جوانهایی ست که میخواهند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند اما نمی توانند ،مشکل اقتصادی یکی از مشکلات است،اینکه یک دختر محجبه و نجیب نمی خواهد با فلان آرایش حاضر شود و نمیخواهد به نحو خاصی با نامحرم حرف بزند و رابطه داشته باشد هر چند که می تواند مادر و همسر خوبی باشد نمی تواند ازدواج کند فرصت ازدواج برایش پیش نمیآید تنها بدلیل نجابت و حجابش و تمام دلایلی که در مقاله به ان اشاره شد!!!!!
صحبت از اینست که خانواده های ایرانی دارد اینطور شکل می گیرد ارزشهای ما تغییر کرده نه تنها در اسلام بلکه در همه جای دنیا نجابت و وفاداری زن و مرد از مهمترین شرایط برای ازدواج هستند اما این مسئله در جامعه دارد ارزشش را از دست می دهد این مساله دغدغه کمی نیست بعد از ندید گرفتن این معضل دود آن به چشم همه مان میرود لطفا برای ان فکری کنید. (2060513) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.