نظر منتشر شده
۱۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 13506
حقوق هاي چند ميليوني
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۰۰
انتشار اخبار حقوق ها و پاداش هايي چندين ميليون توماني در برخي دستگاهها و نهادها و شركت هاي دولتي، معمولاً بازتاب هاي گسترده و متفاوتي در جامعه دارد.

اغلب مردم، پرداخت حقوق و پاداش هاي بسيار بالا به مديران دولتي را نادرست و ناعادلانه مي دانند. برخي هم معتقدند مديران و مسوولان برخي مشاغل حساس و پر مسووليت حق دارند دريافتي بسيار بالا داشته باشند و در رفاه و تجمل زندگي كنند.

در اين باره، يادآوري چند نكته، ضروري است:

1- تا پيش از شروع دوران سازندگي و اصلاحات و در دهه اول انقلاب، مسوولان دولتي عموماً ساده زيست بودند و حقوق و مزاياي كلان مطالبه نمي كردند.

آن روزها شنيدن اينكه فلان وزير با موتورسيكلت در شهر تردد مي كند و يا اجاره نشين است و خانه سازماني هم نمي گيرد، چندان عادي نبود. شايد اين روحيه و رفتار، اقتضاي دوران جنگ تحميلي و دهه اول انقلاب بوده باشد، ولي دليل ساده زيستي و قناعت مسوولان ارشد و مياني كشور هر چه باشد، ترديدي نيست كه در دهه 60 ، ظاهر و باطن البسه، خودرو، منزل خود و خانواده مديران ارشد كشور با مردم عادي تقريباً تفاوتي نداشت...

با شروع دوره سازندگي، اين وضع به شكل محسوسي تغيير كرد و آقاي هاشمي به عنوان رييس جمهور، هم در لفظ و هم در عمل از رفاه مسوولان و مديران ارشد كشور و خانواده هايشان دفاع مي كرد.

اين روحيه و فرهنگ مديريت كه توسط كارگزاران سازندگي در دوران سازندگي پايه گذاري شد، توسط مجاهدين انقلاب و مشاركت در دوران اصلاحات هم ادامه يافت و نتيجه آن، ظهور طبقه جديدي از مديران ارشد دولتي با تيپولوژي مشخص در جامعه ايران بود:

مرداني با محاسن آنكادر شده، كت و شلوار گران قيمت، سوار بر خودروي نسبتاً لوكس (حداقل در حد پرشيا)، ساكن در ويلاها يا آپارتمان لوكس شمال شهر و دريافت كننده حقوق هاي بالا و پاداش هاي چند ده ميليون توماني در سال و ... اين وضعيت در اواخر دوره اصلاحات به جايي رسيد كه آقاي محمد آقايي، معاون وزير نفت هر ماه بيش از ده ميليون تومان از محل بيت المال دريافتي داشت و بسياري از مديران دولتي هم در فصل بودجه يا در فصل تعيين پاداش هيات مديره شركت هاي دولتي در تيرماه يا اسفند ماه هر سال، براي افزايش حقوق و مزاياي خود به تكاپو مي افتادند.

خوشبختانه آقاي دكتر احمدي ن‍ژاد در اولين هفته هاي تصدي رياست جمهوري با قاطعيت دستور بازنگري در حقوق و مزايا و پاداش مديران دولتي را صادر كردند. بسياري از حق ماموريت ها، سفرهاي خارجي و پاداش ها تعديل شد و چه حقوق ها و پاداشي ها و سكه هاي بي حسابي كه به مشاوران هميشه غايب يا بي خاصيت در وزارتخانه ها پرداخت مي شد، چه حق ماموريت هنگفتي كه به حساب استانداران و سفراي ايران در خارج واريز مي شد و ... همگي تعديل شد.

آقاي دكتر احمدي نژاد به درستي تلاش كرد با ساده زيستي و صميميت با مردم، فرهنگ تجمل گرايي،‌ اشرافيت دولتي و فخرفروشي مديران را که 16 سال ترويج يافته و بعضاً نهادينه شده بود تغيير دهد. با گذشت دو سال از شروع دولت نهم در سطوح ارشد دولت شاهد تحول بزرگي در اين زمينه هستيم، اما فرهنگ ساده زيستي هنوز در رده هاي مياني و پايين مديريت كشور گسترش نيافته ، آقاي احمدي نژاد نبايد فراموش كند تجمل و اشرافيت، جذابيت و كشش فوق العاده دارد و مديرانش همواره در معرض اين وسوسه قرار دارند.

2- كساني كه معتقدند مدير ارشد دولتي بايد در رفاه و تجمل باشد و حقوق و پاداش هاي كلان، حق آنهاست، بايد به ياد بياورد كه "در نظام اسلامي، كار حكومتي و مسووليت دولتي، طعمه نيست، بلكه امانتي بر گردن مسوولان و مديران است."

كساني كه رسيدن به صندلي مجلس و يا پست هاي بالاي دولتي را فرصتي براي رسيدن به رفاه، مال اندوزي و بستن بار دنيوي خود مي دانند، بايد بدانند كه در نظام جمهوري اسلامي راه رسيدن به رفاه و تجمل دنيا، كسب و كار خصوصی است نه مسووليت دولتي، اگر هم تا كنون دولتمردان و مسوولان توانسته اند با تعيين حقوق و پاداش هاي هنگفت براي خود به مكنت و ثروتي برسند، به بيت المال و اعتماد ملت خيانت كرده اند.

درست است كه مسوولان نبايد دغدغه معيشت داشته باشند، اما ثروتمند شدن مسوولان با مباني نظام اسلامي سازگار نيست.

الگوي نظام اسلامي، حضرت علي (ع) است كه قبل از خلافت بر اثر زحمت و كار شخصي اش در مدينه از اموال و ثروت دنيوي بهره مند بود اما به محض رسيدن به مسووليت حكومتي، سطح رفاه و زندگي خود را به سطح فقيرترين مردم تحت مسووليتش تنزل داد و به هنگام كار شخصي، چراغ بيت المال را خاموش مي كرد ...
3- حدود شش ماه پيش كه بخش خبري الف، خبر دريافت حقوق ده ميليون توماني توسط معاون سابق وزير نفت (آقاي محمد آقايي) را منتشر کرد، برخي صاحبنظران، اظهار كردند كه شغل و سمت معاون وزير نفت بسيار حساس است و به همين دليل حقوق و پاداش بسيار بالا حق ايشان است.

كساني كه چنين استدالي را مي پسندند بايد بفرمايند چه شغل هايي حساس هستند؟ شغل معلمي حساس نيست؟ شغل پليس ها چطور؟ يا پرستاران؟ اگر معيار پرداخت حقوقهاي بيشتر به متصديان دولتي باشد، معلم ها، پليس ها و پرستاران كه شغلهاي بسيار حساسي دارند؟!...

شايد بدترين اثر تعيين درآمد و پاداش هاي هنگفت براي برخي صاحب منصبان و متصديان امور حكومتي و دولتي، اين باشد كه اين كار به طور سلسله وار در هم سطوح مديريتي و كارمندي توقع و انتظار ايجاد مي كند.

اين اتفاق در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي دقيقاً اتفاق افتاد. به اين ترتيب ابتدا حقوق كارمندان نهاد رياست جمهوري به شكلي جهشي افزايش داده شد. بعد نوبت كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي كه ناگهان دريافتي شان دو تا سه برابر اضافه شود. بعد همين كار براي اعضاي هيت علمي دانشگاه ها تكرار شد و اين وضع حداقل براي مديران مياني به همه شركت ها و نهادهاي دولتي تسري پيدا كرد.

نتيجه آن كه در سال پاياني دولت هشتم بخش عمده اي از بودجه عمومي كشور صرف پرداخت حقوق و مزايا و پاداش مديران و كاركنان دولتي مي شد و به تدريج دستگاههاي دولتي اجازه مي يافتند از ديگر رديف هاي بودجه خود برداشته و صرف پرداخت حقوق و مزايا كنند.

در اين فرايند، البته كساني كه قبلاً وضع دريافتي نسبتاً بهتري داشتند، بيكار ننشستند. مديران شركت نفت نمونه روشن اين بخش كاركنان دولت هستند كه همواره از رفاه و مزاياي فوق العاده اي برخوردار بوده اند و در جريان مسابقه رشد مزايا و پاداش ها در سالهاي آخر دولت اصلاحات چنان پيشرفتند كه در سال 1384 دريافتي ماهانه معاون سابق وزير نفت رقم ده ميليون تومان در ماه را هم پشت سر گذاشت ...

نتيجه اين وضع در سالهاي پاياني دولت آقاي خاتمي ظاهر شد:

كسر بودجه جاري روز افزون دولت و اعتراض فزاينده گروه ها و حقوق بگيراني كه در مسابقه افزايش دريافتي عقب مانده بودند: پرستاران و معلم ها

*    *    * نكته نهايي: ترديدي نيست كه متخصص هاي تحت استخدام دولت از آنجا كه به عموم خدمت مي دهند، بايد از ميان بهترين نيروهاي كشور دستچين شوند و حقوق و مزاياي عالي دريافت كنند. اما حوزه مسووليت و كار حكومتي با حوزه متخصصين حقوق بگير دولتي در نظام اسلامي از نظر توقع تامين مالي از بيت المال، تفاوتي ماهوي دارد.

در نظام اسلامي، مسوول دولتي و حكومتي از راه مواجب بگيري بيت المال و يا خداي نكرده سوء استفاده شخصي از منصب حكومتي نبايد به دنبال رفاه و ثروت باشد.

در بينش اسلامي، هر چقدر سمت و مسووليت بالاتر مي رود، هم فرد مسوول و هم خانواده اش در برخورداري ها و مواهب دنيوي بايد پرهيزگاري كنند، چرا كه شارع اسلام تجمل گرايي و اشرافي گري و رفاه بالاتر از حد معمول را براي مسوولان و به ويژه مديران ارشد نظام اسلامي منع كرده است. اگر تا پيش از اين در نظام جمهوري اسلامي ايران به جز اين عمل و رفتار مي شده، البته خلاف بينش و روش اسلامي بوده است. 
 
علی
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۶:۳۸
باید گفت اگر بدهند هم نباید بگیرند و حدود معقول حقوق خود را برداشت کنند و بقیه را به حساب بیت المال برگردانند. متاسفانه همه اینطور فکر نمی کنند بلکه فرصت را غنیمت میشمارند و برای خود و نوه های خود هم از بیت المال برداشت میکنند. درعوض داریم کسانی که هزینه های پژوهش و تحقیقات ازمایشگاهی دستگاه های دولتی نیز از حقوق خود تامین میکنند تا تحقیقات معطل نماند. باید دعا کنیم خداوند از ان گروه کم و به این گروه که اگر هم زیاد هستند ناشناس مانده اند بیشتر و بیشتر فرماید. ده میلیون میتواند ده خانواده را به خوبی تامین کند. اگر جای دیگر این کارها میشد , شاید ایرادی نداشت . ولی ما برچسب حکومت اسلامی بر خود زده ایم و نمی توانیم هرجور که دلمان خواست عمل کنیم . یادم می اید الگوی حکومت ما علی علیه السلام بود, و هر ازگاهی نامه های ایشان به مالک اشتر در دولت خوانده میشد. کاش برمیگشتیم به همان اوائل . متاسفانه بنزهای نرم و خانه های شیک و گرم (البته در زمستان) به سختی قابل گذشت است . (35238)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۴۲:۲۳
دوستان الف انصاف و مروت هم چیز خوبی است در این دولت بعضی ها شتر را با بارش می برند و بقیه خواب هستند حقوق های میلیونی در شرکت های سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری بیداد می کند حتی کار به جایی رسیده که .. به عضویت هیات مدیره دهها شرکت در می آید و در شرکت .. جهت کسب قدرت در هیات مدیر ه ها جنگ و نزاع در می گیرد و وزیر محترم ... در خواب ناز هستند این تذهبون؟ (35297)
 
Ahmadi
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۴:۰۴
Well compared to his colleagues in other countries he was getting a fraction of normal salaries, but those places have no Islamic Republic system in place. In Iran everybody are supposed to be poor, or all rich. For those who work at Goverment, major part of their bnefit is not material. Otherwise they could have got recruited in other organizations in Iran or abroad, at mutiples of Goverment salaries. If they accept so, OK, otherwise wehave to rely on other resources which might be less qualified!

BTW, since when Persia is a Luxury car? While our president used to ride on a bullet proof Mecedes Benz 600 in 1980\'s airfeighted around the world in International trips , Persia is a normal car affordable by many nowadays. Take a look at streets please.... not all those who have one are thieves or smuggelers. You may buy one second hand @ 10mil. (35240)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۲۳:۵۳
i think that we should not compare them with their colleagues in foriegn countries becouse we are living in iran with our own condition not in USA or any deveolped european country and if we want to make such comparison we are obliged to consider that in those countries life costs are much more higher than our\'s and they don\'t claim that they have an islamic country or a leader like imam ali who is a pattern for most of our managers in public side (35317)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۵۸:۳۲
Of course not their colleagues in developed countries, but in neighboring, e.g. UAE, Qata, Bahrain, KSA, etc.

As there is International marketprice for Oil, Petrol, Technology, etc., there is also such figures for \"Qualifications\" required to utilise such resources.

Other countires are full of Iranian specialists which are conducting a better life as they are being treated with International Standards.

If we are willing to give every job to true believers of Imam Ali then we may need to wait forever.

Why do we like to be so much different from EVERYONE else!? (35338)
 
Ahmadi
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۰:۵۶
I did not mean salaries in developed countries, but in UAE, Qatar, Bahrain, KSA, Kuwait, etc. Same as internationally recognized price of Oil, Petrol, Gold, etc. the same applies for job qualifications. I am not saying that all of our high ranking managers are qualified for their responsibilities (that’s another issue of course!), but if they are, we must pay the price their real price. Why do you think qualified Iranians leave country and easily get fairly paid jobs in developed countries? If someone wishes to work with same quality as in USA, or Europe, but stay in Iran with fraction of that income, fine, good for him, but that is exception, and shall not be generalized I believe.

On living cost in Iran, we shall pay USD 50,000 for a Toyota Camry, which is USD 25,000 in USA. A house in Tehran is not cheaper than the same in London or New York, not to mention Bahrain, or Kuwait city.

It is good to be a real follower of Imam Ali, but I believe those who don’t even know who Imam Ali was but are honest in their work, are better than those who pretend to be a follower only to use the opportunities to occupy seats with high benefits, which might not be as obvious as their minimal payment slips! (35339)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۷:۳۶
please do not compare our country with Qatar or any other countries which you have mentioned i think that you can not realize this basic fact that we are living in iran with our own condition which i have mentioned in my last post so you should be bettre judge with a little bit justice (35408)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۷:۴۵
Where shall we compare our country with? We are second largest oil exporting country of OPEC,. The only real difference isour political relations with rest of the world, as we believe we have a mandate to correct all irregularities and maybe majority of countries don\'t share this view with us, and therefore, don\'t treat us the way they treat others, e.g. Qatar, UAE, etc. Therefore, people there are conducting a better material life than Iran, as they have less enemies!

Let\'s be honest! When we loose a wrestling or TaekWanDoo match, nationwide belief is that refrees were against us, becase we are Iranian! OUt Tourism inductry cannot be compared with ANYWHERE else, because we believe in values that very few other people may care about, as we re Iranian. We cannot ride modern fuel efficient cars or diesels, because we are Iranian and different (economical restrictions!) OUr stock market has abosolutely nothing tod with Global markets, as we are different! You name it.....

We are taking it for granted that since we are Iranian, international standards are not applicable here!

Come on! (35534)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۶:۴۷:۳۵
do you work in any of these places wihch have been mentioned? or may be you earn such salary and u r worried about yourself? (35596)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۱:۰۳
I am an Employer, who pays such salaries to staff. OUr staff are working up to international standards, and conduct the same standard of living as if they were anywhere else in this world.

We have to pay them much, because there are plenty of job opprtunities out there for them and if they are under paid, they just leave! As simple as that.

When there is competition in market, you need to play according to rules. Especially when you are in Prvat Sector.

This discussion is about Goverment organizations. As sson as you get into matters like \"true followers of Imam Ali\" then you are opening way for people who just pretend to thisn they don\'t deserve, and the rest of peole, tax payers, etc. shall bear their cost.

Simply: If they perform the way they should, pay them their fair price, otherwise, give opportunity to someone else. (35632)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۴ ۱۵:۵۰:۵۶
ای آقا بذار فارسی جوابت رو بدم خیال همه راحت بشه شما چه کارفرمای بیکاری هستی که صبح تا شب نشستی پای الف همش جواب منو بدی منی که می بینی یه دانشجوی ساده ام که داره رو پایان نامه اش کار میکنه و از یه شرکتی شبیه مال شما براش بورس گرفته هیچ ادعایی هم ندارم ولی شما که کثلا اسم خودتون رو گذاشتین کارفرما بهتر نیسته برید به کارهای دیگرتون بپردازین من اصولا باید پای اینترنت باشم و برای مقاله ام search کنم ولی شما چی آقای مدیر عامل؟ (35669)
 
دوست
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۴:۴۴
یکی از مدیران سابق فولاد کشور که در دو مجتمع عظیم ذوب آهن و مبارکه سمت مهمی داشتند در حال حاضر در قصری در شمال تهران زندگی میکند و سوار بر اتومبیلهای 100 میلیونی می شوند!
براستی این با حقوق حتی چندین میلیونی هم اتفاق می افتد؟ (35241)
 
افشین
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۲:۲۱
خدا بزنه به كمر دروغگويي كه اين اطلاعات رو در خصوص سازمان مديريت به شما داده. من چند ساله اينجا شاغلم و هيچ وقت به يكباره حقوقم نيم برابر هم نشده چه رسد به سه برابر. خدا لعنت كنه هرچي آدم فرافكنه (35244)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۳:۵۲
١- بهتر است ابتدا اشل حقوقي مد نظرتان را مشخص کنيد بعد راجع به مقدار آن صحبت شود . پايه حقوق ، حق مدرک ، سابقه ، تخصص ، حق مسئوليت و ... را مشخص شود . اگر به يک ملاک مشخص دست يافتيم که اسم آن نظام هماهنگ پرداخت است هرکس با ملاک مشخص و يکسان و براساس توانايي ها حقوق مي گيرد . ٢- عشق به مردم و زندگي ساده ، از خصوصيات حضرت علي ( ع ) است بي شک همه بايد در اين راستا تلاش کنند اما آيا قبول نداريد براي رسيدن به اين ايده آرماني که مسئولان ما علي زمان خود باشند زير ساخت هايي نيز لازم است ؟ مثلاً آيا واقعاً افرادي که مسئول شده اند شايسته بوده اند چه از نظر تعهد و چه از نظر تخصص و توان مديريتي ؟ آيا اين افراد طوري تربيت شده اند که شيفته مقام و موقعيت نشوند و يا حتي خانواده آنان اينگونه تربيت شده اند ؟ وقتي هيچي سرجاي خودش نيست چه انتظاري داريد ؟ ٣- در تمامي 28 سال پس از پيروزي انقلاب متاسفانه در انتخاب مسئولان در همه کارها ، رويه غلط باند و گروه و فاميل طي شده است . حتي در اين دولت نهم مثلاً با کدامين ضوابط مديريتي شخص که در اداره يک مجتمع آموزشي ناتوان بوده ، به يکباره وزير بشود ؟ شخص که در زمان استانداري خود تخلف انتخاباتي داشته و 300 ميلوين از پول بيت امال را براي جانب داري از آقاي ...در استان فارس هزينه کرده بود ... شود ( که اسناد آن در شيراز دست به دست مي شود )؟ ٤- قبل از اينکه به حقوق اين افراد رسيدگي شود بايد به چگونگي انتخاب آنها رسيدگي شود . (35246)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۱:۵۸
مطلب بسیار خوبی بود، ولی چند نکته:
چرا ما عادت کرده ایم که رفاه را با تجمل جمع بزنیم؟
آسایش داشتن با فخرفروشی چه سنخیتی دارد که ما دائم این دو را با هم متصل می کنیم.
وا... ما نمی خواهیم مدیران و مسئولین در عدم رفاه و عدم آسایش باشند.
ضمن اینکه در بحث تجمل هم نباید تجمل را با آراستگی و وقار اشتباه گرفت.
یعنی نباید کار بجایی برسد که به مثلا اتوی لباس افراد گیر بدهیم.
مثلا همین فرهنگ دمپایی: بابا شما می خواهی نماز بخوانی، تقبل ال.. ولی یکم هم رعایت محیط اداری و رسمی را بکن، تا احساس هردمبیلی بودن محیط را منتشر نکنی... (35249)
 
امير دانشجوي اقتصاد
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۶:۰۶
چه طور است براي آنكه در نظام اسلامي مديريت قبول مسئوليت است و فرد نيز نيايد به ماديات و رفاه زندگي خانواده اش اهميت بدهد، از امروز از هر كس كه قبول مسوليت بكند نه تنها حقوق ندهيم بلكه هر ماهه پولي نيز از او دريافت كنيم.

چرا به اين موارد تبليغاتي مي پردازيد. بهتر است بجاي حقوق به كاركرد و نتيجه كار مديران و عملكرد آنها پرداخته شود. اين كه چقدر حقوق مي گيرد مهم نيست، اين كه اصلاً كار بلد هست يا نه، با تصميماتي كه مي گيرد چقدر به مردم اين كشور خسارت وارد مي شود يا نه، اينها مهم اند.

سايت وزني همچون الف بهتر است ساختاري به مسائل بپردازد و دچار حواشي و مردم فريبي نشود. بديهي است تمام مشاغل مهم و صاحبان انها بايد زندگي شرافت مندي داشته باشند، اما اين به معناي آن نيست كه توامندي مديران از اهميت كمتري نسبت به حقوق مديران برخوردار باشد. مگر بورس بازان بيسوادي كه با دارا بودن چند صد متر زمين يكشبه ميلياردر مي شود زحمتي كشيده است كه گير داده ايد به حقوق افراد. بايد شايسته سالاري به معناي واقعي آن در تمام رده ها و اركان جامعه حاكم شود. (35250)
 
جلال
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۹:۵۰
حرف دل ما بود. یکی از مهمترین مسائلی که دولت عدالتخواه باید به آن توجه داشته باشد همین مساله است. لایحه یا طرح نظام هماهنگ راستی چی شد؟ امیدواریم قوای سه گانه با هماهنگی هم این لایحه را هر چه زودتر به تصویب برسانند شاید اندکی از آلام حقوق بگیرها کم شود. (35251)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۶:۵۵
بحث بسیار مهم و جدی و یکی از چالشهای اساسی در نظام اسلامیست .
نکته اصلی همان است که در بخشی از متن فوق آمده : \"درست است كه مسوولان نبايد دغدغه معيشت داشته باشند، اما ثروتمند شدن مسوولان با مباني نظام اسلامي سازگار نيست.\"
و این نیاز مبرم به کار فرهنگی و نترسیدن از جابجا نمودن مدیران با آن نوع تفکر انحرافی است (35252)
 
از کی تا حالا؟
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۴۱:۵۰
در نظام جمهوري اسلامي راه رسيدن به رفاه و تجمل دنيا، كسب و كار خصوصی است نه مسووليت دولتي این نظریه رسمی جمهوری اسلامی است یا نگارنده چنین فکر می کند؟ (35254)
 
نگارنده
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۲۴:۴۷
اين جزئي از مباني ديني نظام جمهوري اسلامي است (35294)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۲:۳۰
من خودم شاهد هستم که یک جوان 29 ساله در شرکت پترو ایران چطور در ماه بیش از 2 میلیون تومان حقوق می گیرد و هنوز ناراضی است و بدنبال افزایش حقوق خود می باشد ضمنا محل کار ایشان دفتر مرکزی است و پشت میز نشین هستند نه اینکه در سایت اهواز باشند که بگوییم این حقوقو به خاطر شرایط خاص است آیا کسی که با این سن و سال چنین حقوقی می گیرد 2 سال بعد توقع حقوق 4 یا 5 میلیونی ندارد؟ حالا با این اوصاف و در مقایسه با چنین کسی معاون وزیر که جای خود دارد پس این نظام هماهنگ پرداخت که آقای احمدی نژاد وعده داده بودند چه شد؟ (35255)
 
كارمند
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۸:۱۶
هرچند اهتمام دولت جديد وشخص رييس جمهورمحترم متعادل ساختن ميزان دريافتي (نه حقوق)پرسنل دستگاههاي دولتي ووابسته به دولت مي باشد ،ليكن در كمال ناباوري مشاهده مي شود در سطح مديران منتجب دولت جديد هم موضوع گزاف گيري رونق دارد وبرخي از حضرات حقوق چند ميليوني +ساير دريافتي (كارانه ،بهره وري وحق حضور )رااز بيت المال دريافت مي دارند واين در حالي است كه در همان دستگاهها افراد باسابقه كار بالا وبامدارج عالي دانشگاهي با حداقل دريافتي امرار معاش مي نمايند. بد نيست به اين مقوله نيز توجه شود. (35261)
 
يك شهروند
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۲:۳۹
اي علي كجايي كه ببينند چگونه بر پيراهنت وصله مي‌زدي و از گرسنگي سنگ بر شكمت مي‌بستي. (35262)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۵۲:۵۷
حکم بن عییبه می‌گوید:
« روزى خدمت ابوجعفر(علیه‌السلام) مشرف شدم و او را در خانه‌اى تزیین شده و آراسته یافتم، در حالى که آن حضرت پیراهن مرطوبى بر تن داشت و روى آن، ملافه‌ى رنگارنگى بر دوش انداخته بودند و رنگ ملحفه در شانه‌شان اثر گذاشته بود. در حال تماشاى خانه و طرز تزیین آن بودم که آن حضرت مرا مورد خطاب قرار داده و فرمودند: راجع به وضع اتاق چه فکر می‌کنی؟ گفتم:‌حالا که شما در این وضعیت قرار گرفته‌اید، من چه می‌توانم بگویم، اما بین ما, این کار براى نوجوانان است.
فرمودند: اى حکم! «زینت‌هایى را که خدا براى مردم اجازه داده و روزی‌هاى حلال او را چه کسى حرام کرده»؟ این که می‌بینی, از همان قسمى است که خدا براى مردم حلال فرموده است؛ و اما این اتاق را که می‌بینى اتاق همسر جدیدم است که تازه با او ازدواج کردم. اتاق من همانى است که می‌شناسی.
الکافی: ج 6، ص 446 – بحارالانوار: ج 46، ص 292. (35325)
 
امین---حسابدار
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۲۶:۱۰
حقوق ومزایای کارکنان دولت باید متناسب با وضعیت معشت مردم ومهم تر متناسب با بخش خصوصی باشد تا انگیزه جذب کارکنان خلاق ومبتکر فراهم گردد ولی....حقیقت امر انست که در دولت اقای احمدی نژاد حرکت هایی برای افزایشجزیی حقوق معلمین شد ولی هیچگونه اقدامی برای کاهش حقوق مقامت نکرده اند!مقامات وادارت کل ریاست جمهوری وسایر دستگاه های نور چشمی کماکان از امتیازات به ناحق در حال استفاده میباشند چرا از اقای احمدی نژاد دفاع کورکورانه می شود!؟ اگر ایشان می خواستند عدالتی در این ارتباط برقرار کنند چرا زمینه تصویب الیحه خدمات مدیریت را فراهم نکردند!؟ چرابعضی از مدیران کل نهاد ریاست جمهوری از حقوق مقامات استفاده کنند وماهانه بیش از 1500000تومن بگیرند(بدون محاسبه سایر پرداخت ها)ومثلا من مدیر کل600000تومان!؟ واقعیت همین است وبس.روز قیامتی هم هست! (35264)
 
مجید
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۱:۱۷
با سلام
لطفا سری هم به بانک مرکزی بزنید و ببینید آنجا چه خبر است و گزارش تهیه کنید کوچکترین نمونه اش شبکاری کارگران جزء ضرابخانه بانک مرکزی است که از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب برای هر شب مبلغ 50 هزار تومان دریافت میکنند و این داستان را برای بقیه میتوانید پیش بینی کنید . امیدوارم که در این رابطه هم گزارش تهیه کنید (35265)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۵:۱۱
2 میلون تومان برای کسی که جوان است نوش جانش

من کسی را دیدم که در ماهشهر پارسال 3 میلیون حقوق میگرفت و 3 روز در هفته کار میکرد و با هواپیما از تهران به ماهشهر متقل میشد و بر میگشت
تخصص ایشان هم بازنشته نظامی بود حالا به نفت چه ربطی داره خدا میداند (35267)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۰۹:۱۷
مساله این است که وقتی در 29 سالگی 2 میلیون تومان می گیرد در آینده چه توقعی خواهد داشت؟ ایا فکر نمی کنید امثال این آدمها هستند که پس از بازنشستگی با رقمی بیشتر از آنچه شما فرمودید به عنوان مدیر و متخصص در سایر بخشها جذب می شوند؟ (35311)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۴۴:۵۳
اگر مدیران برای ملت کارکنند و ملت به پیشرفت و رفاه وثروت برسد هرحقوق کلانی گرفتند هیچ اشکالی ندارد حتی هرماه یک میلیارد تومان باشد . ولی اگر مدیری کاری بلد نباشد و یا انجام ندهد وحقوقش 200هزار تومان باشد برای کشور فاجعه است . (35268)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۱:۱۳
عزيزي نوشته اند :
(مثلا همین فرهنگ دمپایی: بابا شما می خواهی نماز بخوانی، تقبل ال.. ولی یکم هم رعایت محیط اداری و رسمی را بکن، تا احساس هردمبیلی بودن محیط را منتشر نکنی... )
برادر من دمپايي چه ربطي به اين بحث دارد ؟
البته نه دمپايي پلاستيكي و پاره پوره ! بنده به عنوان يك كارمند يا مدير صبح توي اتاقم كفشم را درآورده و دمپايي مي پوشم چه ايرادي دارد ؟ هم پاهايم اذيت نمي شود و هم اينكه اگر ظهر خواستم نماز بخوانم بوي جورابم خلق الله را آزار نمي دهد . نه كفش نشانه تجمل است و نه دمپايي نشانه خاكي بودن . (35269)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۲:۲۲
وقت شما با دمپایی راه می روید تلق-تلق صدا می دهد و ناخودآگاه توجه دیگران را جلب می کند.
این حالت بطور غیر مستقیم این احساس را القا می کنند که اینجا همان خانه خاله است و نیازی به رعایت خیلی چیزها نیست.
اگر کفش پاهایتان را اذیت می کند شاید بهتر باشد بجای دمپایی از صندل استفاده کنید که به مچ پا چفت می شود.
برای بوی پا پیشنهاد می کنم بعد از وضو، پاها را شستشو دهید. (35328)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۰:۰۹
خوب چرا اصلا موقع کار پیژامه تنمان نکنیم که هم راحت تر است و هم بدنمان عرق نمی کند و خلق الله را آزار نمی دهد. (35385)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۶:۵۷
دست از عوام فريبي برداريد اگر واقعا دلسوز مردم هستيد حداقل ده مورد از حقوق هاي ميليوني كه توسط دولت عدالت پايين آمده است ذكر كنيد يادم است دو سال گذشته در جمع معلمين نمونه اقاي ريئس جمهور گفت به من گزارش داده اند كه تفاوت دريافتي كادر ستادي وزارت آموزش و پرورش با معلمين چهار برابر است و در آن جلسه از وزير خواستند كه اين تبعيض بايستي رفع شود ولي اكنون نه تنها يك ريال از دريافتي ستاديها كم شد بلكه هفته گذشته به كارشناسان بازرسي 20درصد بي سر وصدا اضافه شد (35271)
 
كارمند اداري مالي وزارتخارجه
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۷:۳۱
سال 85 به طور متوسط حق ماموريت همه سفرا 500 تا 900 هزار تومان كم شد. (35329)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۱:۴۲:۱۸
ببین چقدر میگرفتند که 500 تا 900 هزار تومان کم شده !
و ببین این آقا چقدر خوش خدمته ! که به این افتخار هم میکنه !

کجایی ای منجی عالم ای مظهر

عدالت \"\"\"مهدی جان (عج)\"\"\" (35361)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۹:۴۰
موضوع بسيار جالبي را مطرح كرده ايد اما با عرض پوزش بايد بگويم كه خيلي ناشيانه دچار كلي گوئي شده ايد كه از شما كه سابقه بيان حقايق را با شجاعت و صراحت داريد ، بسيار بعيد بود ! اگر واقعا و حقيقتا ميخواهيد به اين قسم مسايل بپردازيد لطفا سري به شركتهاي خودروساز دولتي بخصوص ايران خودرو و مشخصا ايران خودرو ديزل بزنيد ببينيد چه خبر است ؟ بعضي از حضرات به قسمي حقوق و مزايا ميگيرند كه گوي سبقت را از شركتهاي نفتي ربوده اند . اگر دولت خدمتگزار واقعا مي خواهد با اين مشكل برخورد كند ، بسم ا.. اين گوي اين ميدان اينهم آدرس به اين روشني . شعار ندهيد واقعا بيائيد ببينيد كه يك نفر با 28 سال سن و بدون هيچ سابقة مديريتي و بلافاصله پس از پايان خدمت سربازي چطور بعنوان معاون اين شركت خودروساز منصوب شده و در چند شركت تابعه عضو هيات مديره مي شود و دريافتي ماهانه اش از اين جاها بيش از 5 ميليون تومان مي شود ؟! (35272)
 
بخش خبري الف
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۹:۱۱
اسنادش را ارائه دهيد تا منتشر كنيم. با تشكر
بخش خبري الف- نمابر: 88937557 (35330)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۱:۱۹
کسی که کار بلد باشد و مورد نیاز باشد هر چقدر پول بخواهد میگیرد هیچ کسی هم هیچ کاری نمیتواند بکند

صحبت سر این است که با این وضعیت خوبی که کشور میگذراند و شعارهایی که آقایان مرتب تکرار میکنند(مثل اقتصاد اسلامی - خصوصی سازی- افزایش رفاه مردم - عشق به شهادت در راه خدمت) چرا اینقدر به مادیات دل بسته اند؟ (35276)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۳:۴۹
اينكه در كشوري همه يك اندازه باشند فاجعه است. بدينترتيب بايد فاتحه تلاش براي كسب علم و تخصص را خواند. دست از اين عوامفريبي برداريد. اگر انسانهاي عالم و عاقل و انديشمند سركار باشند ، رفاه ملت افزايش پيدا ميكند و اگر نباشند همين ميشود كه ميبينيم، نرخ رشد درآمد سرانه كشور در مدت 30 سال اخير نيم درصد بوده است يعني يك پنجم ميانگين جهاني! مملكت اسلامي مملكت فقير نبايد باشد . با اين تحليلها فقط در مسير دشمنان نظام اسلامي گام بر ميداريد. (35277)
 
ناشناس 4736
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۵:۵۲
بهتر است اعلام موضع فرماييد:
اگر داشتن حقوق و مزاياي بالا و فعاليت هاي اقتصادي سودآور (مخصوصا براي دولتيان) غيرقانوني است چرا بيشتر روسا و . وارد اين حيطه شده اند؟ بويژه بعد از روي كار آمدن دولت نهم.
بيشتر . با تاسيس صدها و هزاران شركت در قالب بنياد هاي تعاون نبض اقتصاد كشور را در دست گرفته و به چنان سودهايي دست مي يابند كه براي يك فعال اقتصادي بخش خصوصي تصورش هم غيرممكن است. آيا مگر غير اينست كه اينيان داعيه دينداري و علي گونه بودن را تبلغ مي كنند؟
چرا اين افراد را افشا نمي كنيد؟ البته قصد من دفاع از عملكرد مسئولين دولتي در دوره هاي قبلي نيست اما بهتر مي دانيد سيستم همان سيستم است و فقط تيپولوژي افراد عوض گرديده و همان ريخت و پاش ها با شيوه ديگر در حال اجرا است. نپوشيدن كت و شلوار گران قيمت و آنكادر نكردن ريش و حمام نكردن دليل بر سلامت شخص نمي باشد.
منصف باشد. (35273)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۶:۳۹
ما انتظارمون از اين دولت به خاطر شعارهايي كه داده بيشتره
چرا در سازمان محيط زيست مديران و معاونين با ميزان برابر با ساير پرسنل حق بيمه تكميلي مي پردازند و كارت طلايي و vip مي گيرند
چرا مبلغ كارت هاي رفاهي آنها 2 برابر پرسنل است
چرا ماشين هاي دولتي كه در اختيار مدير و خانواده آنهاست بايد چندين برابر شخصي ها سهميه بنزين داشته باشد
و خيلي چراهاي ديگر كه من كارمند نمي دانم (35281)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۶:۰۸
شاید لازم باشد در مقایسه حقوق و دستمزدها از تنگ نظری اجتنای نماییم.
اگر حقوق بخش زیادی از افراد اجتماع، اعم از دولتی و یا خصوصی پایین است، نباید خواهان کاهش حقوق سایرین باشیم.
حقوق 10 میلیونی برای معاونت وزیر نفت شاید کم هم باشد ولی باید حقوق سایرین هم برای داشتن زندگی مناسب باید افزایش یابد (35285)
 
حسین
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۸:۳۱
با سلام.
شکی نیست که هر کس باید بر اساس تخصص و اهمیت شغل و تاثیری که بر جامعه می گذارد حقوق بگیرد.در این اثنا مقداری هم پداش می تواند قابل توجیه باشد.ولی یک نکته بسیار مهم این است که فرهنگ کشور ما اسلامی است نه اومانیسم.در فرهنگ اسلامی پیامبر ش بر روی زمین مینشیند،وسیله سواری اش الاغ است،حضرت امیر استاندارش را صرفا بخاطر اینکه در مجلس تجملی شرکت کرده به شدت عتاب می کند و او را از خدا می ترساند.خدمت را وظیفه خود می دانستند در راستای خدمت به خلق که همبن امر را سبب قرب الهی می دانستند.حال چه بر ما آمده است که مسولین ما فرهنگ رفاه و تجمل گرایی را که ارمغان شوم فرهنگ جهان غرب است را بر فرهنگ اصیل اسلامی ترجیح میدهند؟چه شده که شیرینی مال و قدرت (که قران به شدت آنرا مذموم شمرده)زیر زبان برخی از مدیران ارشد کشور نشسته است؟براستی چه طور یک مسوول ارشد کشور می تواند با اسایش کامل به زندگی ادامه دهد،انوقت در این کشور کمر بسیاری زیر فقر خم شده و گاها مجبور می شوند صرفا به علت نداری تن به اعمال ناشایستی بدهند تا اموراتشان بگذرد ،حتی گاها در گوشه و کنار این مملکت دیده شده که افراد شرافتمندی به علت فقر و تنگدستی ،خود کشی کرده اند.بله حقوق بالا شاید حق برخی از مسولان باشد،ولی ما از مدیران کشوری و لشگری به عنوان شیعه امیر المومنین انتظار دیگری داریم.
نکته مهم این که :انانیکه تحت هر عنوان ،در هر لباسی ،در گذشته و حتی در زمان حال ،ازبیت المال سوء استفاده کرده اند باید محاکمه شوند و ثروت ملت را به این مردم ستم دیده بازگردانند. (35286)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۳:۵۴
این حرفها را بزنید تا چهار نفر آدم حسابی هم که سر کار است ول کند و یا به خارج برود و یا در بخش خصوصی مشغول شود.

آنوقت می گویید چرا دولت فشل است. مگر آدم توانا مغز خر خورده که حقوق یک کارمند ساده را بگیرد؟

این تئوریهای مارکسیستی در تمام دنیا نابود شده است. (35289)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۱۴:۳۰
نخیر کسی منکر این امر نیست که آدم توانا حقوق بالا هم می خواهد ولی این مساله در تمام زیر بخشهای دولت باید رعایت شود و سلسله مراتبی داشته باشد نه اینکه یک نفر یک شبه حقوقش چند برابر شود یا معلمین و پرستاران و ... که هم تحصیلات دارند و هم کارشان خیلی سخت است ازساده ترین امکانات رفاهی به دلیل دستمزد پایین محروم باشند. (35315)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۹:۰۰
اقای ناشناس محترم بجای اینکه ماهواره تماشاکنی و voa این حرفها را توی مغزت فرو کند 2 تا کتاب علمی جدید مطالعه کنی میفهمی که این حرفها نه مارکسیستی است و نه کهنه

انچه کهنه شده سرمایه داری لیبرال است (35405)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۵:۰۷
چون در اين نوشتار نامي هم از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برده بوديد، كه من و همسرم در آنجا شاغل هستيم، تذكرا عرض مي كنم از اين حقوق‌هاي نجومي كه مي فرماييد ما كه چيزي نديدم و نشنيديم كه اگر مي‌بود من و همسرم هر دو با مدرك دكتري از دانشگاه تهران، به عنوان دانشجوي رتبه اول يا دوم در هر سه مقطع و فارغ‌التحصيل نخبه، نمي‌بايستي هريك با حدود 10 سال سابقه كار و به طور متوسط 13 الي 14 ساعت كار روزانه در يك خانه استيجاري 70 متري در محدوده مركزي اين شهر شلوغ روزگار بگذرانيم و از نعمت خانه كه بي‌بهره‌ايم از نعمت داشتن اتومبيل شخصي هم بي‌بهره باشيم! (35290)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۵:۱۸
این از بی عرضگی شما است که نتونستید با مدرک دکترا زندگی خودت رو جمع کنی یا داری دروغ میگی (35384)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۹:۱۴
عزيز من از مشخصات دوره آخرالزمان اين است كه نگهداشت دين همچون نگهداشتن آتش در كف دست است و چه بسا افراد مومني كه صبح هنگام ديندار خانه را ترك گويند و شب هنگام، دين از كف داده به خانه مراجعت كنند.
از تهمت دروغگويي و بي‌عرضگي كه بگذريم، و حسابش باشد براي روز جزا، كسب درآمد حلال در اين دوران پرتلاطم انتظار در حكم مجاهدت در راه خداست و خوب مي دانيد با درآمد حلال نمي توان آن گونه كه شما با عرضه‌گان زندگي مي‌كنيد زندگي كرد!
سياق كلام جنابعالي مرا به ياد طعنه‌اي انداخت كه اطرافيان كوته فكر به مولايمان اميرالمومنان گوشزد مي‌كردند كه كمي زرنگي را از معاويه ملعون ياد بگير! (البته بلا تشبيه). (35394)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۵ ۰۱:۰۵:۵۵
ممنون جواب شایسته ای به ان شخص بی ادب دادید .چرا اینقدر به دیگران براحتی تهمت دروغگویی میزنیم (35709)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۸:۳۵
بياييد يه كم در مورد صنعت خودروسازي و پول هنگفتي كه مديران ارشدش مي گيرن صحبت كنيم.
وقتي اعضاي هيئت مديره ايران خودرو شب عيد بيش از 150 ميليون تومان پاداش مي گيرن اونم در قبال كار كردن در يك بازار غير رقابتي و تحويل دادن خودرويي كه يارو با خانوادش يك روز پس از تحويل خودرو مي تركه شما چه توقعي داريد از اينا؟! حالا شما بياييد تصور كنيد جنرال موتورز غول صنعت خودرو لاستيك يكي از ماشيناش بتركه اعضاي هيئت مديرش از فشار و استرس همگي سكته مي كنن اينجا ماشين تركيده طرف توش مرده اصلا عين خيالشونم نيست.بابا باز اگه اين اعضاي هيئت مديره رفته بودن تو يه بازار رقابتي پوز 4 تا شركت خارجيرو زده بودن خيالي نبود اصلا 1 ميليارد تومان پاداش بگيرن نوش جونشون نون تواناييشونو مي خورن ولي آخه تو اين بازار مسخره كه اگه ايران خودرو قابلامه هم توليد كنه مردم مي خرن بابت كدوم هنرشون دارن چنين پول هنگفتي مي گيرن؟!سر اين سهميه بندي بنزين فقط گير دادن به مردم!نرفتن خفت اينارو بگيرن بگن اي آقا كه تا يك ماه هرروز تو تلويزيون تبليغ مي كرديد خودرو ملي افتخار ملي اين چه خودرويي كه تو صد كيلومتر 11 ليتر بنزين مصرف مي كنه؟چرا هميشه همه هزينه هارو مردم بايد بدن.تروخدا يكي حرف مارو بشنوه. (35292)
 
بخش خبري الف
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۱:۲۰
در مورد اين شايعه تحقيق كرديم درست نبود اگر سندي داريد ارائه بفرماييد تا منتشر كنيم.
بخش خبري الف (35331)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۴:۳۴
خدا کند اینهای که کفتید دروغ باشد و اما اگر راست باشد حسابشان با کرام الکاتبین است و اما خدمتتان عرض کنم اگر آقای احمدی نژاد جلوی اینهمه خلاف و زیاده خواری را گرفته پس این پولها کجا رفت ؟ در ثانی بنده که یگ کارشناس سازمان مدیریت استان تهران هستم نسبت به گذشته که دریافتی چندانی نداشتم به لطف ایشان همان مقار اندک نیز کم شده خودتاتن کلاه خودتان را قاضی کنید و دنبا ل پولها بگردیدکه به کجا می رود ....... (35298)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۱:۴۳
آيا مي دانيدمعلمان استان ايلام علي رغم دريافتي اندك خود نسبت به ساير كارمندان؛ هنوز اضافه تدريس فروردين،ارديبهشت و خرداد و پاداش مناطق محروم و...دريافت نكرده اندو روزگار بسيار سختي را مي گذرانند آنوقت شما دم از حقوقهاي چند ميليوني برخي نورچشميهاي دولت مي زنيد .
من حساب كردم تمام دريافتي ما در طول يكسال (با مدرك وسابقه ي خدمت مشابه ) حقوق يك ماه كارمندان فوق الذكر نمي شود
عدالت موقعي محقق مي شود كه به آن عمل شود . (35303)
 
ابراهيمي
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۹:۱۹
بابا همه اينها قصه است هيچ كس نمي تواند اين تبعيضها را از بين ببرد فقط موقع انتخابات كه مي شود شعار مي دهند چنين مي كنيم و چنان مي كنيم تا راي بياورند بعدأ هم اصلأ كاري به خلق الله ندارند نمونه بارزاش همين نظام هماهنگ پرداخت حقوق مي باشد كه مسكوت مانده (35306)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۹:۲۱
2 تا نظر واسه خبرهاي حقوق هاي ايران خودرو وزير مجموعهاش مطح شده كه اگر واقعا عزمي براي برخورد با اين مسائل است با ايميل من تماس بگيريد تا ليسا حقوق و دريافتي مديران يم خودرو سازي را برايتان ارسال نمائيم.
ali_sh184@yahoo.com (35307)
 
علي+
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۹:۲۴
رابطه دستمزد و بهره وري يك رابطه شناخته شده در اقتصاد، داراي پايه تئوريك قوي است.بحث بر سر ميزان دريافتي نيست بلكه موضوع اصلي اينست كه كسي كه ده ميليون در ماه گرفته آيا واقعا بهمين اندازه كار انجام داده و يا بهره وري داشته است.بعبارت ساده تر اين ده ميليون تومان چند درصد از ارزش افزوده اي است كه با حضور اين شخص ايجاد شده است.بنابراين اگر ما معيارهايي مانند بهره وري و عملكرد را با ميزان حقوق و مزايا گره بزنيم در تحليل مان به خطا نخواهيم رفت اما متاسفانه در گزارش بالا فقط بحث سطح قيمت بدون ملاحظات مربوط مطرح گرديد كه نمي تواند قضاوتي منطقي چه در رد يا قبول قضيه باشد (35308)
 
کارگر موقت
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۲۲:۳۰
خیلی خوب شد حالا دیگه به معاونین وزیر 10 میلیون تومان حقوق نمی دهند ! و مانند من امسال تنها 3 هزارتومان به حقوقشان اضافه شده و شده صدو هشتاد و سه هزار تومان. (35316)
 
مهدي شاكر
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۲۷:۳۵
با سلام-ژ
1- بحث حقوق كاركنان دولت و مسئولان دولتي هميشه جالب بوده است. كافي است به همين نمونه اي كه در خبر حاضر نيز ارجاع داده بوديد رجوع كنيد تا به نظرات خوانندگان در اين مورد بيشتر واقف شويد.
2- خوب است بخش تحليلي الف در مورد حقوق كاركنان دولت و مديران كمي جزئي نگري كند و ميزان حقوق را در سطوح مختلف برآورد و ارايه نمايد و در پايان نيز نظر خود را در مورد اينكه حقوق يك وزير، معاون وزير، مدير كل و رئيس و... چقدر باشد مطرح كند. (35318)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۳۴:۵۳
لطفاٌ از مديراي رده بالا با حقوق هاي بالا كه اگهي روزنامه هم سفارش ميدهند و پرسنلشون پورسانت ميگيرند مطلب جمع كنيد نتونستيد ايميل كنيد كمكتون ميكنم .
yas.meh@yahoo.com (35320)
 
حمید رضا اساسه
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۴۶:۴۶
متن بسیار عوام پسندی نوشتید به نظر شما شغل شریف اشغال جمع کن شهرداری و معاونت وزارت نفت به یک اندازه حساس اند چون اگر اشغال جمع کن نباشد ممکن است بیماری تمام جامعه را بگیرد ولی اگر معاون وزیر نفت نباشد ....
با این جور حرفها افراد زیا دی به شما میپیوندند و از شما حمایت میکنند (چون جامعه اماری شغلها سطح پایین زیاد است)
ولی حقیقت چیز دیگری است
برای افزایش سطح اگاهی مردم تلاش کنید نه برای کسب و حفظ محبوبیت کذایی (35322)
 
معلم عاشق کار معلمی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۷:۰۶:۵۳
چرا الف این کامنتهای توهین امیز و سفسطه برانگیز را منتشر می کند.
اقایان مفتخور نفتی بجای اینکه خجالت بکشند طلبکار هم هستند.! (35364)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۸-۰۱ ۰۹:۰۱:۵۴
در مورد وزارت نفت درست است كه برخي مديران ارشد حقوقهاي چندميليوني دريافت ميكنند ولي بيشتر كارمندان و كارگران حقوقهاي معمولي و حتي كمتر از متوسط حقوق سرانه دريافت ميكنند كه معمولا تعديل حقوق هم به جاي مديران گريبان آنها را ميگيرد.
همچنين ميانگين دستمزد نيروي انساني شاغل در صنعت نفت ايران بسيار كمتر از شاخص جهاني آن است ولي با توجه به فرسوده بودن تجهيزات پالايشگاهي در كشور خطرات كار در صنايع نفت ايران بسيار بالاتر از متوسط جهاني ميباشد و براي جبران اين خطرات بعضا مسئولين وزارت آمارهاي غير واقعي از ايمني اين مشاغل را منتشر ميكنند كه باعث گمراهي افكار عمومي ميگردد.

بطور خلاصه وضعيت وزارت نفت بصورتي است كه هم مردم و هم كارمندان و كارگران معمولي وزارتخانه از آن ناراضي هستند. (41894)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۰۹:۴۰
با سلام متاسفانه برخي از مديران دولتي منصوب رئيس جمهوري كه هيات علمي دانشگاه هم هستند از دو حقوق كه براساس قانون اساسي نيز ممنوع است دريافت مي دارند و اين در دولتهاي قبلي هم سابقه نداشته است (35326)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۹:۰۳
باسلام .
متاسفانه مسئولان ومديران دولتي بيش از اينكه در رسيد حقوقي آخر ماه دريافتي هايشان باشد دريافت مي كنند.
مثلا يك مدير رده بالا دريافتي هاي زير را از بيت امال در همين دولت كه ادعاي عدالت دارد دريافت مي كند:
1. دستمزد ماهيانه بطور متوسط حداقل000 /000/3تومان.
2. يك دفتر با حداقل دو منشي كه از انها براي رفع ورجوع كارهاي شخصي هم استفاده مي كند .( هم از منشي ها و هم از امكانات مختلف دفتر ).
3 استفاده از حداقل يك باب منزل مسكوني مجاني در بهترين نقطه شهر(مثلا در تهران در مناطق شمالي) ضمن اجاره واحد مسكوني ملكي و عضويت در تعاوني يا طرح هاي مختلف كه زمين و وام ومسكن بين كاركنان در سازمان بصورت رايانه ايي احيانا توزيع مي كند در هر نوبت (مثلا وقتي در دانشگاه است از دانشگاه مربوطه و همزمان از وزارتخانه و سپس از مسئوليت جديد و....) .
4 .در اختيار بودن حداق يك نفر راننده وخدمه و پادو براي رفع و رجوع امور منزل و خانواده ( بهتر است از سازمان ديگري باشد تا معلوم نشود.مثلا در حالي كه فرد معاون وزير ... است از فردي كه كارمند شهرداري يا شركت فلان است بصورت مامور يا....استفاده مي كند.)
5 . استفاده بدون محدوديت از امكانات رفاهي ويژه سازمان مربوطه و سازمان هاي مرتبط.
6.نماندن پشت هيچ در يا نوبت وصف .

7 . استفاده از حق ماموريت هاي داخلي و خارجي متعدد .
8. حداقل يك اتومبيل وراننده تمام وقت و در صورتي كه مسئوليت او در حد معاون يا وزير باشد چند اتومبيل وچند راننده و چند محافظ.
9 . رانت (ميزان ان بستگي به نياز و ميزان روي مسئول و ميزان نجابت و... دارد)
سرجمع استفاده يك مدير مياني از امكانات دولتي ماهيانه بالغ بر پنجاه ميليون ريال و معاون وزير يكصد ميليون ريال و وزير حداقل 500ميليون ريال مي شود.
10.همانگونه كه مي دانيم هر سازمان يا شركتي توليدي يا توزيعي در زمينه كالا يا خدمت دارد و باب شده است كه براي كاركنان خود ( بفرماييد مديران حق ويژهايي ) قائل شود.(مثلا اعضاي هيئت علمي اگر فرزندشان در پشت كوه با كمترين امتياز قبول شوند مي توانند اورا به علوم پزشكي تهران يا صنعتي شريف منتقل كنند و.....).

اينها تازه برخي از امتيازات قانوني ومشهود و احتمالا مشروع است كه نصيب عموم مديران مي شود .اگر اقاي احمدي نژاد راست مي گويد دستور بدهد اين موارد احصا شود و به ريال براورد شود تا سيه روي شود هركه در او غش باشد.
بگذريم كه بدليل فساد نهادينه شده در ايران چند برابر اين از رانت مستقيم وغير مستقيم استفاده يا بهتر است بگويي سو استفاده مي شود. (35333)
 
خودم
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۳۴:۲۱
آقایان! چطور می توان گفت دستمزد مدیری که زیر مجموعهای چند میلیاردی را اداره می کند باید با مدیری که مجموعه ای کوچک را می گرداند برابر باشد؟ من طرفدار غارتگران بیت المال نیستم ولی ایده نظام هماهنگ پرداخت حقوق هم ایده ای غلط است. (35336)
 
عبدالله
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۴۶:۱۳
ببخشید به آقای احمدی نژاد بفرمایید اگر در دولت ایشان هم از این خبرها باشد پس اصولا این دولت چه مزیتی بر دولتهای قبلی داردجز اینکه در جمله موارد از دولتهای قبلی نیز پایین تر است؟ (35337)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۵:۳۶
حيف و ميل اقايان در خرج كردن پولهاي فوق الذكر را در كشورهاي خارج با افراد خانواده ميبايستي بطور دقيق مورد بررسي قرار داده شود. (35340)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۰:۲۲
با سلام
چرا اينقدر از دريافتي هاي بالا صحبت مي كنيد مگر ما كارمندهاي تبديل وضعيت يافته از شركتي به قردادي آدم نيستيم لااقل يادي هم از ما مي كرديد از لطفي كه دولت آقاي احمدي نژاد به ما كرد 222000هزار تومان حقوق + 50000هزارتومان اضافه كار فيكس كه در قرارداد هم ميزان آن قيد شده است حالا من بيچاره كه مجبورم ماهانه در حدود 100ساعت اضافه كار بايستم با اين قرارداد نصف آن پرت مي شود يعني ماهي 50 ساعت دولت مديون ما مي شود . در آخر باز هم ياداور مي شوم درست ما مسئول نيستيم و حقوق چند ميليوني هم نمي گيريم ولي ما را فراموش نكنيد ما هم توي همين ادارات نزديك شما ، كنار شما ، زير دست شما هستيم و يك خواهش هم از دولت دارم كه اين حقير را دوباره شركتي كنند بخش خصوصي اگر ما را استثمار كند به از اين كه دولت عدالت ما را به بردگي كشاند .
ما زياران چشم ياري داشتيم ! (35342)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۱۹:۵۳:۴۶
چرا کلی گوئی می کنید الان اگر یک مهندس اروپائی یا کره ای با10000 دلاردرماه با امکانات دیگر درمراکز پتروشیمی کارمی کنندکسی اعتراض نمی کندولی اگریک مهندس داخلی بانصف آنحقوق وهمان خدمات انجام دهد اسلام به خطر می افتد بایدحساب خادم را باپاداشش وخائن را باسواستفادها ش در همه دولتهاجداشود. (35343)
 
نگارنده
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۷:۰۹:۲۰
همتنطور که متن تصریح دارد، منظور این نوشتار مقامات و مدیران ارشد سیاسی است نه آکادمیسینها یا تکنیسینها (35365)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۲۰:۱۱:۱۰
سلام بنده از کارشناسان مالی یکی از شرکتهای خودرو ساز هستم در سال گذشته زمانی که شرکت حقوق کارگران را نداشت و کارگران اعتصاب کردند مدیر عامل محترم وقت به مدیرانش تا 40 میلیون وام از کیسه بیت المال موافقت کرد ولی کارگرانی هم بودند که برای گران شدن اجاره منزل 43 متری در جنوب شهر 400 وتمان وام قرض الحسنه می خواستند و موافقت نمیشد ؟
آقایونی که میگند اینجوری ننویسید تا مدیران دلسرد نشوند و از کشور نروند خوب بخوانند که اگه خودشون جای این کارگرا بودن و چنینی بی عدالتی رو میدیدن از این فرمایشات بیان نمیکرند احتمالا خودشان از افرادی هستند مه مدیر نما میباشند و بودن و نبودن انها فرقی ندارد الی یک فرق آنهم ضرر به بیت المال
÷س ما در جامعه عدالت محور میبایست از نخبگان و مدیران برجسته تقدیر نمائیم نه از مدیر نماهای نوکیسه !
حالا درست شد؟
اگه خواستین ایمیل کنید واستون اسنادشو هم میفرستم
karbar@yahoo.com (35348)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۲۰:۱۲:۳۶
من هیچوقت در محیط کار شبیه به انسانهای بزرگی مثل بسیجیان لباس نپوشدم و ظاهر نشدم از ترس ریا نماز نخواندم یا بلند دعا نکردم.
ولی این سوال را از خودم میپرسم اگر کسی چنین کارهایی را انجام دهد و چنین حقوقی بگیرد آیا عمل درستی انجام داده است؟
چطور میشود که انسان از ایثار و شهادت دم بزند ولی همسایه و هموطن گرسنه داشته باشد؟
چطور میشود که انسان ادعا کند که من آماده فدای جان در راه خدا هستم ولی حاظر نباشد که در راه خدا زحمتی و مشقتی برخود هموار کند؟
اگر شما میدانید به من هم بگویید (35349)
 
razmgir
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۲۰:۴۵:۰۵
اين اتفاق در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي دقيقاً اتفاق افتاد. به اين ترتيب ابتدا حقوق كارمندان نهاد رياست جمهوري به شكلي جهشي افزايش داده شد. بعد نوبت كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي كه ناگهان دريافتي شان دو تا سه برابر اضافه شود. بعد همين كار براي اعضاي هيت علمي دانشگاه ها تكرار شد و اين وضع حداقل براي مديران مياني به همه شركت ها و نهادهاي دولتي تسري پيدا كرد
خدا آدم های دروغ گو وفرا فکن را نیامرزد .چرا دروغ می گویید مشاور 160 میلیارد تومانی ریس جمهور 5 سال پس از من مهندس شده است من از بدبختی از سازمان مدیریت بدون تصویه حساب فرار کردم .دارائی من با آن حقوق های که شما می گویید یک هزار سردار مهندس جاج آقا ست .اگر شرف دارید حزف نکنید. (35354)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۲۱:۳۰:۱۲
ای کاش آقای آقایی را می شناختید و از محل زندگی ایشان و سوابق اش خبر داشتید بعد این نسبت ها را به ایشان می دادید.
در مورد بحث حقوق هم کلی گویی فایده ای ندارد. هر کسی در جامعه باید معادل ارزشش حقوق دریافت کند. اگر ما نمی توانیم حق معلمان را ادا کنیم دلیل نمی شود که جاهای دیگر هم خراب باشند. (35356)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۵-۲۱ ۲۱:۳۲:۳۴
آن چه اشاره شد ، دریافت ها و پرداختهایی است که تا اندازه ای حساب و کتاب دارد . بگذریم از هدایای روز زن به عیالات حضرات پرداخت می شود . سهم از قرار دادها نیز وجود دارد . به عبارتی وقتی من قرارداد پژوهشی با ایکس تومان می خواهم منعقد کنم ، مبلغی تا دو برابر قرارداد منعقد می شود . به عبارتی بنده گرفته ام اما نیمی از آن سهم دیگران است . تازه به عنوان ناظر هم اسم آقایان منظور می شود که حق نظارت بگیرند . این نوع موارد هم هست . که فراموش شده است ! هم اکنون وجود دارد . (35357)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۳:۰۷:۲۳
... من از بدبختی از سازمان مدیریت بدون تصویه حساب فرار کردم .دارائی من با آن حقوق های که شما می گویید یک هزار سردار مهندس جاج آقا ست .اگر شرف دارید حزف نکنید.
لعنت بر پدر و مادر کسی که نوشته من را حزف کند. (35362)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۳:۲۲:۲۶
به این دلیل از سایت الف باید تشکر کرد که امکان می دهد دوستان گرامی نظرات
خو د را بیان کنند.
اینجا مکانی است که خوانندگان عزیز اگر اطلاعاتی در مورد حقوق های بالا یا خلاف و یا دیگر عملکرد خلاف در دستگاه دولتی صوت بگیرد بیان کنند باور بفرمایید این سایت با دقت بیشتری ملاحظه می گردد.
در مورد حقوق های بالا که از دوره اقای هاشمی گویا شروع و در دولت اقای خاتمی به اوج خود رسیده است باید گفت مفهوم اصلاحات همین بوده که حقوق دولتمران باید اصلاح می شده که انجام گرفته ولی مطلب اصلی بنده بر می گردد به دوره قبلا از رضا خان میر پنج پهلوی:
به گقته ای دولت کبیره انگلیس که داشت پزاندارمری را در ایران تاسیس می کرد صحبت به پرداخت حقوق رسید که افسر مسئول حقوق یک فرد را 14 ریال به قانون تبدیل کردند معاون وی که در اطاق حظور داشت از افسر مبوطه پرسدند که خرج یک حانواده چهار نفره به 34 ریال بالغ می گردد چگونه با 14 ریال زندگی را می شود به دوره رساند؟
افسر انگلیسی به معاون خود گفت اینگونه امر از لندن رسیده که پایه در یافت رشوه و بنا برا خشت خراب گذاشتن از همین جا باید گذاشته شود.
بنا به دستور رسیده از لندن پایه حقوق 14قران گذاشته شده تا از زیر بنا خشت کج به بالا رود و اصول راستی و خدمت به مردم به کار دیگری محول گردد.
در کشوری که بنده زندگی می کنم حقوق یک شخصیت سیاسی عضو پارلمان بیشتر از 5 هزار دلار با همه مزایا نیست چگونه است که حقوق ده مبیلونی که بیش از 12 هزاردلار بالغ می شود پرداخت می شده است گویا هاله اسفندیاری ها از دوره هاشمی شروع به فعالیت کرده اند تا ماجراهای دریافت رشوه و حقوق های بالا رو به افزایش یابد کشوری که بیش از 12 میلیون نفر زیر خط زندگی می کند و شعار عدالت اجتماعی و حقیقت و اخلاق و کمک به همدیگر از دهان همان حقق بگیران بالا عرش را سوراخ کرده است
و علی به خاطر عدالت کشته شد و از این قبیل داستانها.
یک سوال دارم از کسانی که حقوق ده میلوینی دریافت می کنند؟
ایا به راستی لقمه ای که از ان حقوق بالا تهیه می شود از گلویتان براحتی پایین می رود که دانسته و اگاه به اوضاع کشور خیلی ها هستند که ماهانه نزدیک به هشتاد هزارتومان حقوق می گیرند و خیلی ها نان خوردن برای شب را هم ندارند؟
ایا ان روحانی گرامی که در شبکه خبر در ایام ماه رمضان می گوید اگر مسلمانی بداند که چهل خانواده از اطراف خانه وی کسی گرسنه باید باید ان خانواده را مسولیت سرعی دراد که سیر کند وگرنه مسلمانی اش ایراد ارد را باید باور کنیم که چه دیگر بگویم عزیزم دلم؟
پس دلایل بحرانی تعریف کرد ن اوضاع را باید درک کرد که احمدی نزاد اوضاع را بحرانی کرده است احمدی نزاد تندرو است .
پس دلایل مخالفت با دولت احمدی نزاد خیلی مسایل دیگری است و یکی هم قطع حقوق های ده میلیونی می باشد.
از همه خوانندگان گرامی تقاضا دارم در این سایت که متعلق به خود شماها عزیزان است احساس مسئولیت کرده مطلب خلاف قانون و حقوق های بالا و گیرنده ان و سمت را با نام ونشان در این سایت بنویسد اگر ننویسید جلوگیری نمی شود احساس مسولیت کنید تا اوضاع درست شود (35363)
 
محتاط
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۷:۵۱:۱۰
من در يك شركت هلدينگ دولتي مشغول به كار هستم. بد نيست بدانيد كه برخي از مديران اين سازمان به عنوان عضو هيات مديره غير موظف در شركتهاي تحت پوشش اين شركت سالانه 100 ميليون تومان فقط حقوق و پاداش هيات مديره دريافت مي كنند! علاوه بر اين حقوق و مزاياي آقايون در پست مديريتي خود بطور متوسط با احتساب پاداش و اضافه كاريهاي آنچناني حداقل 7 ميليون تومان است!
اين در حالي است كه همكاران تازه وارد به اين شركت با مدرك دكتري حقوق و مزايايي ماهيانه شان زير 500 هزار تومان مي باشد! (35368)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۸:۰۸:۴۸
حا لا اين موضوع بکنار. استاندار شهري در شمال شرق را ميخواستيم گفتند بايد برويد شمال تهران که در کاخي مجلل زندگي ميکرد. حال اين هم بکنار. ايشان نبايد روزهاي کاري در محل کارشان باشند .مگر استاندار تهرانند.پس عدالت علي کو وشعار هيج کاخي نيست که در کنارش .......يعني همه باد هوا.طرف حداقل کارش را درست انجام دهد.پول وپاداش و.... مفت چنگش (35369)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۸:۴۶:۲۴
بياييد يه كم در مورد صنعت خودروسازي و پول هنگفتي كه مديران ارشدش مي گيرن صحبت كنيم.
وقتي اعضاي هيئت مديره ايران خودرو شب عيد بيش از 150 ميليون تومان پاداش مي گيرن اونم در قبال كار كردن در يك بازار غير رقابتي و تحويل دادن خودرويي كه يارو با خانوادش يك روز پس از تحويل خودرو مي تركه شما چه توقعي داريد از اينا؟! حالا شما بياييد تصور كنيد جنرال موتورز غول صنعت خودرو لاستيك يكي از ماشيناش بتركه اعضاي هيئت مديرش از فشار و استرس همگي سكته مي كنن اينجا ماشين تركيده طرف توش مرده اصلا عين خيالشونم نيست.بابا باز اگه اين اعضاي هيئت مديره رفته بودن تو يه بازار رقابتي پوز 4 تا شركت خارجيرو زده بودن خيالي نبود اصلا 1 ميليارد تومان پاداش بگيرن نوش جونشون نون تواناييشونو مي خورن ولي آخه تو اين بازار مسخره كه اگه ايران خودرو قابلامه هم توليد كنه مردم مي خرن بابت كدوم هنرشون دارن چنين پول هنگفتي مي گيرن؟!سر اين سهميه بندي بنزين فقط گير دادن به مردم!نرفتن خفت اينارو بگيرن بگن اي آقا كه تا يك ماه هرروز تو تلويزيون تبليغ مي كرديد خودرو ملي افتخار ملي اين چه خودرويي كه تو صد كيلومتر 11 ليتر بنزين مصرف مي كنه؟چرا هميشه همه هزينه هارو مردم بايد بدن.تروخدا يكي حرف مارو بشنوه.

در مورد اين شايعه تحقيق كرديم درست نبود اگر سندي داريد ارائه بفرماييد تا منتشر كنيم.
بخش خبري الف

خود مهندس منطقي تو برنامه‌ي نگاه يك گفت هر كدوم از اين‌ها تو هييت مديره حداكثر 80 ميليون مي گيرند ولي ممكنه تو چند تا هيئت مديره عضو باشن (35371)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۶:۵۶
بابا دمت گرم خود منم همينو شنيده بودم منم با احتساب اينكه طرف 2 يا سه جا عضوه اين حرف زدم
نمي دونم ما داريم با كلمات بازي مي كنيم يا داريم انتقاد مي كنيم (35740)
 
حالا!!!!!!
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۹:۱۸:۴۱
آقاي منطقي به كاركنان شركت مي گويند ايران خودرو را دولتي نگوييد بلكه آن را خصوصي بناميد ...
به نظرم، مهم ترين دليل اين دستور داخلي ايشان، حفظ سطوح وحشتناك حقوق و مزاياي مديران زير دست ايشان در كل گروه ايران خودرو و ايران خودرو ديزل است.
اما درجة وحشتناك بودن اين دستمزدها را بدانيد:
يك مدير در ايران خودرو ديزل (كه منطقاً بايد نسبت به ايران خودرو كمتر حقوق بگيرد)، اگر فقط يك شغل داشته باشد، در سال 86 حدود 50 ميليون تومان دريافتي دارد. البته بسياري از مديران هستند كه حداقل در يك شغل ديگر نيز مشغول انجام وظيفه (! به ويژه در كازينوهاي دوبي و چين، ويلاهاي شمال، آپارتمان‌هاي خالي و دنج در گوشه و كنار تهران و ...) هستند. مديري سراغ دارم كه از محل عضويت هيئت مديرة يكي از شركتهاي وابسته در اين گروه، كه تنها زحمتش حضور در جلسات هفتگي يكي دو ساعته است، سالانه نزديك به 30-40 ميليون تومان حقوق اضافه مي گيرد!
- حالم به هم مي خورد از اين جمله اي كه مي گويند مثلاً اين مديران چون خيلي باهوشند و جايگاهشان حساس... بايد هم اينقدر حقوق بگيرند! اولاً، من - با حفظ احترام مخصوص براي زير 10 درصد از آنها كه انصافاً شايستگي دارند- معتقدم كه نزديك به 90 درصد اين مديران هوش بسيار پاييني دارند و حتي مثلاً اگر در حوزة مهندسي مسؤوليت داشته باشند، نمي دانند فرق ديفرانسيل ماشين با معادلات ديفرانسيل چيست، نمي دانند سيستم يعني چه، نمي دانند الگوريتم چيست، نمي دانند وقتي با يك شخص انگليسي زبان صحبت مي كنند، نبايد بگويند هلو مستر!، از انگليسي بگذريم، حتي طرز نگارش فارسي را هم در حدي كه يك مدير براي نامه نگاري داخلي لازم دارد بلد نيستند! اصلاً بسياري از اين مديران، صلاحيت علميشان و مدارك دانشگاهيشان - به اعتقاد عامة كارشناسان اطرافشان- حتي در حد يك كارمند بسيار سادة مثلاً نگهباني هم نيست، چه رسد به مديريت!
ثانياً، اكثر اين مديران، دليل انتصابشان وابستگي به احزاب و اشخاص بوده است، چه چپي و چه راستي.
خيلي از اين مديران، با فشارهاي مالي و اخلاقي به زيردستان خود، از حاشية امنيت سستي بهره مند شده اند، كه انشاءا... به زودي ويران خواهد شد.
به نظرم اگر آقاي منطقي واقعاً «معتقد» است براي اين مملكت دارد كار مي كند، لازم است بازنگري اساسي در ساختار مديريتي زيرمجموعه هايش انجام دهد. منظورم از بازنگري اساسي، اين است كه در يك برنامة ضربتي اولويت بندي شده، از جايگاه هاي خطرپذيرتر مثل بخش‌هاي تأمين و تدارك، بازاريابي و فروش و برنامه‌ريزي شروع كند و واقعاً همة مديران را به وسيلة مصاحبه‌كنندگان مجرب تست كند. (نتيجة عدم انجام اين تست‌ها تاكنون، اين بوده است كه بنده مديراني را در ايران خودرو ديزل مي شناسم كه دائم و علناً در حال دريافت رشوه از بيشتر حلقه‌هاي زنجيرة تأمين شركت هستند! از تأمين كننده بگير تا مشتري! مثلاً مقدار رشوه هاي دريافتي يكي از اين مديران در يك سال گذشته، دست كم 100 ميليون تومان بوده است. (مديري كه بدون داشتن مدرك ليسانس، با تظاهر به دينداري در حال تاخت است و متأسفانه فساد اخلاقي و مالي ايشان در ايران خودرو ديزل زبانزد خاص و عام است و هم در دورة مدير عامل سابق يعني شيخاني، و هم در دورة مديرعامل جديد در حال تازيدن است! متأسفانه يك دليل اصلي براي ترقي ايشان، انتسابشان به يكي از احزاب دست راستي دو سه سال اخير است.)
كاش رئيس محترم جمهور، از آقاي شيخاني بخواهد در 3-4 سالي كه مديرعامل ايران خودرو ديزل بود و ميلياردها تومان پاداش ناحق به خود و مديرانش اختصاص داد، در عوض كدام كار مهم و حياتي را براي شركت انجام داد. (آنها هميشه براي دريافتهاي ناحق خود، از اسم كارگر بدبخت استفاده مي كنند و مي گويند اگر ما و نوع مديريتمان نباشيم اينها بيكار و بيچاره و معتاد و فاسد مي شوند!) كاش سازمان بازرسي كشور در ايران خودرو ديزل بررسي كند ببيند براي رهايي ما از وابستگي چندين دهه‌اي به خارجيها چه كاري شده است! كاش كسي مي پرسيد چرا مثلاً وزارت بهداشت دولت خاتمي به راحتي حاضر ميشد تأخيرات در تحويل آمبولانس را كه مستقيماً جان مردم را هدف قرار مي داد در عمل ببخشد (با چقدر رشوه!؟ اسنادش وجود دارد! مي توانيد دريافتي هاي مخفيانة مسؤولان سابق وزارت بهداشت را از ايران خودرو چك كنيد!)
....
اميدوارم صاحب منصبان شركتهاي مبهم مثل اين نمونه هايي كه برشمردم، پيش از آنكه در دلشان به بنده و امثال بنده در دلشان فحاشي كنند و از جرگة انسانيت خارج بدانند، فكري براي فرداي خود داشته باشند... (35376)
 
مديركل
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۹:۲۱:۵۳
آخه حقوق ماهي 10 ميليون پولي هست كه اينقدر راجع به آن صحبت مي كنيد. اين 10 ميليون ظرف 9روز تمام ميشه. من فقط ماهي 6ميليون تومان خرج تو جيبي دو فرزندم را مي دهم. و 4 ميليون بقيه هم خرجهاي ديگر. بنابراين براي اينكه بقيه ماه دچار كمبود مالي نشوم عضو هيات مديره چند سازمان دولتي و مشاور چند شركت خصوصي هستم. الحمداله به كور چشم بعضي ها زندگيم را آنطور كه مي خواهم مي گذرانم. (35377)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۲۰:۳۳:۳۲
دوستان باید با اگاهی به نظرات توجه کنند که عده ای در داخل و خارج هستند به بهانه ازادی نظرات در سایت الف با نوشتن غیر واقعیت ها و با سو استفاده از این سایت اقدام می کنند.
کسانی هستند که شاید ایارنی نیز نباشند بخاطر مخالفت با کل نظام از هر فرصتی استفاده کرده و در مورد هر بحثی نوعی مخالفت خو درا بیان می کنند البته ازادی بیان این مشکل را همیشه داشته که عده ای از امکان سو استفاده می کنند و در نتیجه مسایل و دروغ گویی هایی را مطرح می کنند که عاری از واقعیت است و عده ای هم هستند که احساس مسئولیت نمی کنند نظرات را به شوخی تبیدل می کنند.
بنده به عنوان یک هم وطن شما عزیزان خواهشمندم مسایل را به شوخی نگیرید و با اینگونه مسایل جدی نظر بدهید اگر من جدی نباشم و شما جدی نباشید کارها جدی به پیش نخواهد رفت.
یک مسئله خیلی مهم دیگر که عده ای از دوستان بخاطر مشکلات زیادی که وجود دارد در سکئت یا نوعی حاشیه نشینی را انتخاب کرده اند به نظر من باید ان عده بیایند فعال شوند زیرا اگر انسان های جدی و دلسوز و اگاه به مسایل حاشیه نشینی و سکوت اختیار کنند دیگران در میدان بازی فعال هستند و فعال تر خواهند بود و این مشکلات همچنین ادامه خواهد داشت. (35473)
 
حیدر مرادی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۰۹:۴۹:۵۹
این یادداشت را درحاشیه مطلب قبلی شما نوشتم اینک نیز تکرار میکنم بنظر من شما باطرح این قبیل مطالب به شاکله نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد میکنید.علی ایحال نوشته قبلی:
\"متاسفانه تعداد افراد ناشناس زیاد شده ونمیشود به ناشناس مورد نظر جواب داد .ولی من ناشناس مورد نظرم را، ازموضع ادب وتربیتش ،اقای \"چوپانزاده\"نام نهاده ضمن سلام به ایشان توصیه میکنم:اصل خودت را فراموش نکن مگر چنددهه پیش(قبل از توسعه صنایع نفت وسایر صنایع درایران)پدران شما وما بجز حرفه دهقانی وشبانی کار دیگری داشتند. با این حرفت اولا :به حرفه پدرانت توهین میکنی درثانی : اگر متخصص ومدیرباتجربه ای مثل اقای اقائی راخارجیها گیر بیاورند بالای چشمشان میگذارند.مزیداطلاع شمانامبرده ازمدیرانی است که تا یکی دو سال پیش که ما در خیابان خوش می نشستیم در ان خیابان باما همسایه بود .ایشان مدیرعامل فلات قاره ،مدیر مناطق نفت خیزوعضو هیئت مدیره نفت،قائم مقام وزیر درهیئت مدیره نفت،معاون وزیر در تخصصی ترین بخش نفت یعنی پالایش وپخش بوده واین مشاغل را با سرپرستی وهدایت تیم های مهار کننده چاههای بمباران شده نفتی درحوزه نوروز وفروزان فلات قاره در خلیج فارس بدست اورده (لابد میدانید مهارچاه بمباران شده نفتی شعله ور دراب یعنی چه!؟)به نظر شما اگر اقای اقائی بخواهدفقط بعنوان مشاور ازاطلاعاتی که در زمینه های نفتی دارد باخارجی ها همکاری کند به او چقدر حقوق می دهند؟به این قبیل مدیران درنفت وصله ای نمی چسبد وگرنه اینها رقبای زیادی داشتند که می توانستند از طریق کارهای بازرسی و محاکم ،انها را برای همیشه به خاک سیاه بنشانندوازعقده های جماعت ناشناس بکاهند.\"
خدا نمامان وسخن چینان وبخیلان را دوست نمی دارد! (35380)
 
اشکان
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۱:۵۱
حقوق چتد میلیونی در آن دولت بود در این دولت هم هست. فقط یک عده بهره برداری سیاسی ازین قضیه می کنند.راستی نمایندگان مجلس چند حقوق می گیرند؟ چه مزایایی ماهانه از قبیل خواربار و... دریافت میکنند؟خودروسازان... (35386)
 
صادق
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۰:۴۴:۴۱
فكر مي كنم بايد يه قدري مثالهاتون رو آپديت كنيد در همين دولت كريمه جناب . در سازمان . ماه 13 ميليون و 700 هزار تومان حقوق مي گرفت البته از انصاف هم نبايد گذشت كه توسط همين دولت و شخص رئيس جمهور بركنار شد. (35387)
 
هاشمي
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۳:۴۰
من با 15 سال خدمت در سازمان مديريت و برنامه ريزي و با فوق ليسانس و جانبازي هرگز و هرگز سراغ ندارم در يگ سال حتي 20 درصد افزايش حقوق داشته باشيم .من تعجب ميكنم از اين اطلاعات غلط اگر حرفهاي ديگرتان هم همين طور باشد بايد فاتحه را خواند.خداوند عاقبت ما را از اين عوام فريبي ها و شعارهاي تو خالي وظاهري بخير كند.حرف زياد ميزنيم ولي براي مردم .انهم با اغراض سياسي چرا كه به دنبال جهت دادن به افكار عمومي براي انتخابات هستيم مثلا در مجلس هفتم اقايان هياهو راه انداختند كه دو مدل غذا در مجلس حذف شود و....بعد از عيدي 3 ميليوني اقايان در دو نوبت خبر دار شديم تازه منتشر كننده خبر را هم به جرم سرقت فيش حقوقي يكي از نماينگان از مجلس اخراج كردند .بابا مردم را نادان وخر نپنداريد .ديگر حناي شما ها رنگ ندارد صد وصد رحمت به اصلاح طلبان با انهمه اقدامات چشمگير در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي (35391)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۰:۵۲
منظورتان از اقدامات چشمگیر تاراج بیت المال در قراردادهای تاو و ترک سل وافتتاح چندباره فرودگاه امام است یا تصویب حقوق های چند میلیونی برای خودشان؟ (35403)
 
خیرخواه
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۲:۳۶
بیاییدبادرج نظرات سازنده وابتکارنو دست دولت خدمتگزاررادرپیاده نمودن طرح سازنده عدالت اجتماعی گرفته وخرابی های دودولت قبلی راازنوبسازیم (35395)
 
عیبد زاکانی
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۵:۵۲
ایران خودرو دیزل را که میگویند به نسبت جای خوبی است (نسبت به جاهایی مثل بانک رفاه و غیره) (35396)
 
پیمان
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۰:۲۵
امروزه انتشار حقوق دریافتی مدیران همانند دولت آقای خاتمی به سازمان بازرسی گزارش نمیشود و یا بی خیال شده اند اما بد نیست گزارشی هم از اینگونه سازمانها تهیه نمایید تا ببینیم دولت مهر با اصلاحات و سازندگی تفاوتی داشته؟ (35414)
 
منتظر
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۳:۵۷
اگر تضمين بدهيد كه مطالب ارسالي مرا منتشر ميكنيد ليست كامل حقوق تمام مديران از الف تا ي را از سال 1357 تا نيمه اول 1386 را برايتان ميفرستم تا بدانيد كه هيچكس جز خود آقا امام زمان عج كاري نميتواند بكند
متي ترانا و نراك (35431)
 
مهدی ن.
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۶:۴۶
بسیار مشتاق هستم که با نویسنده ی گرامی این متن آشنا شوم. دوست دارم شغل ایشان را بدانم. دوست دارم سن ایشان را بدانم و از همه مهمتر هدف ایشان را.

من کاری به این ندارم که این دولت چه کرد و دولت قبل چه کرد. چه، هر که از نوشته اش این منظور بر میآید به راحتی محکوم است.

بر سایت الف هم خرده نمیگیرم چون هر کس آزاد است هر چه بخواهد (!) بگوید. و مهم تر انکه- رسالت دقیق سایت الف را هم نمیدانم.

تنها به فرهنگ و تفکر حاکم بر نوشته- که متاسفانه غالب و گمراه کننده هم هست- بسیار بسیار متاسف هستم. و اطمینان دارم تا مردم ما به بلوغ دست نیابند، اوضاع کشور اعم از اقتصادی-فرهنگی- اجتماعی و ... به همین شکل است. (35432)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۵:۳۸:۵۸
با سلام
اینجانب دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه امیر کبیر د ر یکی از مدیریت ها ی تابعه وزارت نفت کار می کنم و بالاجبار و با توجه به سرایط رشته تحصیلی دور ا ز افراد خانواده و اقوام در شهر تهران و هزینه اجاره مسکن بسیار بالا نصف حقوقم صرف اجاره بها آپارتمان 40 متری نزدیک راه آهن میشود از حقوقهای میلیونی اشاره شده که نه بلکه نزدیک نصف میلیون دریافتی دارم و متاسفانه به دلیل دریافت های میلیونی مدیران در نفت به متخصصان با کمتر از 5 سال سابقه هم از سوی مسئولین و هم از سوی سایتها و هم از سوی روزنامه ها جفا می شود اینجانب رضایت کامل دارم که با حل مشکل مسکن توسط دولت برای همه کارمندان غیر بومی که به اجبار و با توجه شرایط شغلی در شهرهای گرانقیمت مثل تهران زندگی می کنند و زمینه کاری نیز برای آنها در شهرهای حودشان نیست حقوقی ه به بنده با 40 ساعت در هفته می دهند با حقوق یک دبیر با 24 ساعت کاری در هفته و با نزدیک به 5 ماه تعطیلی در سال و با شرایط کاری آسان دیگری که دارند یکسان باشد اگرچه هم اکنون نیز بعضی از این عزیزان بیشتر از بنده هم دریافتی دارند و علاوه بر آن برای آنها محدودیتی برای تدریس در هیچ جای کشور وجود ندارد درصورتی که برای امثال بنده محدودیت قانونی در کار در دیگر شرکتهای خصوصی و دولتی نفتی وجود دارد
حال انسانهای آزاده منصفانه قضاوت کنند (35433)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۶:۰۶:۲۰
اولاً براي حقوق افراد در رده هاي مختلف متناسب با تخصص و ارزش افزوده اي كه ايجاد مي كنند تفاوت قايل شويم. ثانيآ به ضوابط تعيين اين اختلاف ها توجه كنيم ثالثاً بين سوء استفاده از موقعيت و رانت خواري و گروه بازي با سطح بالاي حقوق مديران فرق قايل شويم. رابعاً موضوعي به اين حساسي را اينگونه با اغراض سياسي آلوده نكنيم كه مجبور شويم اين همه دروغ بگوييم خامساً واقع بين باشيم اگر كسي مانند آقائي نردبان ترقي را اينگونه كه نقل كرده اند يكي يكي طي كرده و واقعاً شايستگي اين سمت را داشته و از طرف ديگر براساس قانون اين حقوق را گرفته حداقل اينكه اگر ايرادي هست به ايشان برنمي گردد نبايد آبروي ايشان را اينگونه تاراج كرد (35438)
 
نوروزي
۱۳۸۶-۰۵-۲۲ ۱۶:۲۸:۴۷
وضعيت بيان شده به طور بسيار شديد و ناگواري در وزارت راه و ترابري نيز رواج دارد و مديران اين وزارت خانه با حقوق هاي بعضا\" بيش از 2 ميليون تومان در ماه و مزايايي نظير خودرو با راننده ، موبايل دولتي كه به صورت 24 ساعته در اختيار بوده و كليه هزينه هاي آن را دولت پرداخت مي كند، استفاده از رستورانها و اماكن تفريحي و... همواره از قلت حقوق خود شكوه دارند! در بسياري از اوقات نيز بخشي از بودجه هاي عمراني صرف خريد خودرو و يا وامهاي كلان درازمدت براي اين آقايان مي گردد.
اين وضعيت خصوصا\" براي مديران غير رسمي ( قراردادي) شدت بيشتري مي يابد زيرا حدود 2 دهه است كه در وزارت راه و ترابري افراد و خصوصا\" مديران غير رسمي به اين بهانه كه از پايداري شغلي كافي برخوردار نيستند حقوق و مزاياي به مراتب بيشتري نسبت به كاركنان رسمي دريافت مي كنند! اين در حاليست كه كاركنان رسمي پس از طي مراحل قانوني استخدامي از قبيل آزمون استخدامي ؛مصاحبه علمي ؛مصاحبه عقيدتي ؛دوره هاي آموزشي و...به استخدام در مي آيند در حاليكه كاركنان قراردادي از طي مراحل ياد شده معاف بوده و تقريبا\" همواره از طريق توصيه و سفارش افراد ذي نفوذ وارد سازمان شده و به استخدام در مي آيند و همواره نيز از حمايت افراد ذينفوذ ياد شده برخودارند! به اين ترتيب تقريبا\" هيچيك از كاركنان قراردادي خصوصا\" مديران قراردادي تمايلي به رسمي شدن ندارند . از سوي ديگر مطابق قانون مديران غير رسمي حق امضاء اسناد تعهدآور مالي را ندارند در حاليكه اسنادي از اين قبيل كه طي آن مبالغ هنگفتي از جيب بيت المال هزينه مي گردد ( مانند دستور پرداخت پيمانكاران و مهندسين مشاور) به وفور از سوي مديران قراردادي امضاء و صادر مي شود!مديراني كه در صورت وجود نظام ارزشيابي عملكرد مشخص مي شود كه چه مقدار به دولت نفع رسانده اند و چه مقداربه سبب برخي تصميمات شتابزده و غير كارشناسي خسارت وارد آورده اند. (35444)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۰۸:۵۷:۱۹
نگفتی 120 میلیارد دلار چی شدعزیزم (35502)
 
مهرشاد
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۴:۰۳


با سلام
وقتی از آقای منطقی در تلویزیون ودر برنامه نگاه یک از مزایا و عیدی میلیاردی بعضی ها سوال سد توضیح دادند که ممکن است یک شخص در هیات مدیره یا مشاور حدود 150 تا 200 ملیون عیدی دریافت کند و اگر در شرکت های تابعه هم مسئولیت داشته باشد 200 تا 300 ملیون هم از انجا بگیرد و حد اکثر میشود 600 تا 700 میلیون تومان عیدی و پاداش و این رقم های میلیاردی درست نیست. حالا این 600 ملیون معادل ماهیانه 50 ملیون میشود. در صورتیکه این افراد حقوق ماهیانه میلیونی هم دارند. اگر این کار ها سود نداشت که رئیس جمهور مشاور جوان خودشان رو مدیر عامل پارس خودرو نمیکردند تا دوستان از این خان نعمت بی نصیب نمانند. خدایا یکی از این دوستان خوب هم نصیب ما کن ! (35533)
 
حالا!!!!
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۳:۳۷:۲۲
ببينيد! فعلاً به طور موقت فرض بفرماييد منظور من از «مدير»، همان 90 درصد مديراني هستند كه شايستگي مدير بودن ندارند و جايگاه خود را غصب كرده اند. و اما اصل صحبت:
مهم نيست دوست چه كسي باشيد و دشمن چه كسي! مهم آن است كه در يك شبكة تبادل منابع عضو شويد! منظورم اين است كه براي آن كه مدير بماني و حقوق هنگفت بگيري لازم نيست سواد داشته باشي (به معني واقعي كلمه)، اخلاق داشته باشي، و از موانع متعدد و متنوع مصاحبه و گزينش عبور كني! (اينها كه گفتم براي كارشناس و كارمند درست است! چون آنها بايد واقعاً كار كنند! آن لطيفة معروف را كه به خاطر مي‌آوريد راجع به وزير و وكيل و مديرعامل و معاون و ... و كارشناس؟!)
مهم آن است كه بتواني در سمت مديريتي كه هستي، از مجموعة اختيارات و اقتدارات خود به گونه‌اي استفاده كني كه هم خودت و هم فاميلت، هم مديران هم طرازت و هم فاميل ايشان، از اين مجموعة اقتدارات و اختيارات منتفع باشند! مثلاً اگر شما مدير تأمين و تدارك هستيد، مي‌توانيد براي برادرزادة مدير بازاريابي مجوز خريد قطعه صادر كنيد و در عوض مدير بازاريابي هم لطف مي‌كند و ماشيني را كه مردم بي‌صلاحيت و بي‌لياقت (معذرت مي‌خواهم از اين تمثيل ناگزير) بايد براي دريافت آن 10 ماه منتظر بمانند، به تعداد ناقابل مثلاٌ 50 دستگاه آنهم با تخفيف در اختيار خواهرزادة جناب مدير تأمين و تدارك مي‌گذارد...
تعارف كه نداريم! به‌دليل تعرفه‌هاي گمركي بالا، صنعت دولتي (به ويژه صنعت خودرو) به طور طبيعي كار خود را انجام مي‌دهد و در واقع كار اصلي و مهم را كارگران زحمتكش خطوط توليد انجام مي‌دهند. اينهمه دبدبه و كبكبه‌اي كه به اسم بازاريابي و برنامه ريزي استراتژيك و برنامه ريزي توليد و تضمين كيفيت و امثالهم كه سالهاست در حال كارند، به نظر بنده بيش از هر چيز ديگري هديه‌هايي است از سوي اعضاي شبكة تبادل منافعي كه عرض كردم به يكديگر! اگر چنين نبود، و ايجاد چنين واحدهايي قرار بود جدي و غيرشوخي باشد، قطعاً بعد از سال‌ها صنعت خودروي ما بايد مي‌توانست دست كم 5 درصد از سهم بازار 70-80 ميليون دستگاه خودرو را به خود اختصاص دهد. كاري كه هيونداي، با سابقه‌اي كمتر و منابع انساني ضعيف‌تر انجام داده است و در حال پيشتازي هم هست. (اين مورد هوش منابع انساني را حاضرم قسم بخورم كه ميانگين هوش «كارشناسان» ايران خودرو و ايران خودرو ديزل از هيونداي و امثال آن به شدت بالاتر است، چون از نزديك و در مذاكرات حضوري آن را ديده ام.)
من براي هر دوي آقايان خاتمي و احمدي نژاد احترام بالايي قائلم و هر دو را دوست مي دارم. به همين دليل به سادگي حاضر نيستم همة تقصير را به گردن آنها بيندازم. به‌نظرم مشكل مملكت ما، مشكل نقص در feedback گرفتن اس خروجي سيستم‌هاست. سيستم‌ها هم كه به اين سادگي اصلاح شدني نيستند. مثال: سال‌هاست تعرفة واردات خودروها را بالا نگه داشته‌ايم و همزمان، حقوق‌هاي بسيار بالا براي مديران خودرويي در نظر گرفته‌ايم تا اين نخبگان مملو از IQ و EQ و ... (!) كاري كنند كه صنعت خودروي ما هم نياز داخل را «به خوبي» برطرف سازد و هم سهم خوبي از بازارهاي دنيا به دست آورد. اما اكنون به جايي رسيده‌ايم كه حتي مثلاً در خودروهاي سنگين، عرضة توليد همان خودروهاي قديمي را كه در زمان جنگ توليد مي‌كرديم هم نداريم! متوجه هستيد كه بازخورد نگرفتن از سيستم مجعول دولت چه كرده است!؟! وقتي بي‌سوادي مثل سعيد ليلاز قائم مقام فروش ايران خودرو ديزل مي‌شود و هيچ‌كس نيست از او بپرسد چه كردي كه شركت ايران‌خودروديزل را در نردبان ترقي به اعماق منحني موفقيت بردي، چه انتظاري هست از كاركرد سيستم هاي مديريتي و تعرفه‌اي؟! وقتي سيستم‌هاي مديريتي براي خسارت دو ميليارد توماني ناشي از يك قرارداد حمل و نقل دريايي از چين تا ايران كه اين نابغه «اشتباهاً» آن را امضا كرده بود، تعارف مي‌كند و حتي از ايشان تقدير و تمجيد مي‌كند، طبيعي است كه براي خالي نبودن عريضه، به تعدادي كارگر بدبخت و بيچاره بند كند و آنها را تهديد و اخراج و ...!
اللهم عجل لوليك الفرج (35560)
 
مریم
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۵:۱۰
به نظر من بهتره که هیچ وقت به این مسائل فکر نکنید چون در غیر این صورت مثل من بیماری اعصاب میگیرید شما نگران معاونین و وزیران هستید من در محلی که خدمت میکنم شاهد بوده ام که همسر یکی از مدیران ارشد سازمان با مدرک دیپلم حقوقی بالای یک میلیون تومان دریافتی داشته در صورتی که افراد بومی با مدرک کارشناسی حتی حقوقشان به 400000 تومان هم نمیرسد با توجه با اینکه یک منطقه خاص آب و هوائی است حتی مزایای بدی آب و هوا و دوری از تسهیلات آن را هم افراد به اصطلاح غیر بومی از لحاظ شناسنامه ای (از لحاظ زندگی 15 سال ساکن این شهرند) دریافت میکنند اینجا مدیران حق ایابو ذهاب را به همراه خودروی سازمانی با راننده مخصوص و حق مسکن را با مسکن سازمانی تجهیز شده با هم استفاده میکنند و ....
از این دست زیاد است و نمیدانم باز چرا آقایان برقراری عدالت و ساده زیستی را در بوق و کرنا می زنند فقط باید به قیامت دل خوش کرد همین و بس (35538)
 
لوک خوش شانس
۱۳۸۶-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۳:۱۸
من نمیفهمم وقتی حاج آقا کروبی آمد گفت به هر نفر 50 تومان میدهیم برخی باورشون نشد؟! (35551)
 
رضا
۱۳۸۶-۰۵-۲۴ ۲۳:۵۳:۴۷
وقتي قشر عظيمي فقير باشند آنگاه يك فاصله كوچك هم ميتواند تجمل تلقي شود. در جمهوري اسلامي سعي نميكنند رفاه عمومي را بالا ببرند بلكه براي حفظ عدالت ! همگي را فقير ميكنند ! اينهم راه حل كساني است كه توان اداره امور را ندارند و دائم تلاش در مظلوم نمايي دارند ! واقعا چرا اينقدر در ساير كشورها چنين موضوعاتي مطرح نيست و رفاه اجتماعي مناسبي حاكم است ! مثالهاي فراوان را از آقاي توكلي بپرسيد ! (35705)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۰۸:۱۰:۴۹
اين آقاي ليلازي كه ازش صحبت كردين و كارشناس اقتصادي هم ميباشه كه گفتين بي سوده ليسانس ادبيات رو داره فك كنم !
همه فكر ميكنن چون آگهي ميداد روزنامه ها دكتري اقتصاد داره ! (35809)
 
amiri
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۳:۳۷
خوبه آدم به اندازه تخصصش و عملكردش تو هر پستي حقوق بگيره من مدير روابط عمومي ميشناسم تو . از زير مجموعه هاي ايران خودرو كه با مدرك شايد فوق ديپلم اونم غير مرتبط حقوق و مسئوليت روابط عمومي يك كمپاني بزرگ خودرهاي تجاري رو داره اين كه قبلاً چه كاره بوده برين بررسي كنين !
انصافا اين درسته ؟
اني خبرتون رو لطف كنيد بياريد خبر اول چون خيلي بازديد كننده و نظر كاربر داشته خيلي استرس هم بجون آدمهاي انداخته كه خدا خدا ميكنن اين خبر زودتر بره تو آرشيو
و من اله توفيق (35847)
 
نمي دونم
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۴:۱۱:۴۵
آخه همه اين آقايان(يا خانمها)مسلمانند، بيچاره اعراب تقصير دارند ميگن شما مسلمان نيستيد! (35855)
 
احمدي
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۴:۱۹:۳۹
من با نظر دوستي كه گفته اين خبر رو بذاريد خبر اول كاملا موافقم چون شما نميدونيد ولي ما داريم تو مجموعه ايران خودرو ديزل مي بينيم كه بعضيها بد جوري لرزه به جونشون افتاده و دارن دعا ميكنن كه اين خبر زودتر بره پايين تا صداش بيشتر از اين در نيومده . خواهش ميكنم به نظر موافق ما توجه كرده و تا مدتي اين خبر رو در موقعيت مناسبي بگذاريد بماند متشكريم و براي شما آرزوي توفيق ميكنيم . ضمنا به دوستي كه گفته : وقتي قشر عظيمي فقير باشند آنگاه يك فاصله كوچك هم ميتواند تجمل تلقي شود. بفرماييد برادر من اگر قراره فقر باشه بايد به تساوي باشه و اگر قراره رفاه باشه اونم بايد به تساوي باشه ! اين نميشه كه ما بگيم چون خيليها فقيرند حقوق اينا زياد به نظر مياد! نه برادر من اينجوري نيست ، حقوق اينا حتي اگر فقر هم در اجتماع نباشه بازم بالاست مگر اينكه شما خودت يكي از همين جماعت باشي كه اينجوري نظر ميدي . (35856)
 
navid
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۵:۲۳:۲۰
اي بابا تو اين زمونه سخت اين خبر مهمي نيست كه كار كردين
نه ميشه زن گرفت
نه ميشه خونه خريد
نه بانكي وام مسكن ميده
نه كار پيدا ميشه
شما گير دادين به يه مشت بيچاره! (35865)
 
تنکابنی
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۱:۰۳:۲۴
فرمایشات نغض نگارنده این مقال از اینکه کارگزاران نظام اسلامی نباید تجمل گرا باشند را دربست قبول دارم، اما:
1- هرچه تاکنون با استدلال های مشابه مغزها را از کشور فراری دادیم، کافیست. به جز عده ای که از طریق روابط و نه لیاقت، پست های مدیریتی را تصاحب کردند، مدیران شایسته ای که به واقع باید تمام وجود آنان را طلا گرفت کم نداریم . اینان به هر جا بروند منشاء تولید ثروت هم برای خود و هم برای جامعه هستند.مطمئنا بر اثر این استدلال های مشعشعانه! که متاسفانه تز دولت نهم است پست های مهم اقتصادی خالی از افراد مبتکر شده و جای آنها را کسانی پر خواهند کرد که خسارات ناشی از سوء مدیریتشان بعضا بسیار بیشتر از حقوق های کلان ادعایی است
2- هرچند این حقوق های کلان که صحت آن نیز در پرده ابهام است و در صورت صحت داشتن، به عنوان یک عارضه نه چندان خوب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما مشکل اصلی ما نیست. مشکل اصلی، خطر گسترش تملق و چاپلوسی است. خطری که به شدت دولت نهم را تهدید می کند. دل دادن و قلوه گرفتن رییس جمهور با عده ای جوان تازه به دوران رسیده تحت عنوان خبرنگار در نشست به اصطلاح صمیمانه با خبرنگاران، بیش از هر چیزی بوی چاپلوسی می داد و لبخندهای مکرر رییس جمهور محترم، حکایت از رضایت ایشان از این روند داشت . خدا به خیر کند. (35930)
 
مهدي
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۶:۴۱:۰۰
آقاي تنكابني شما كجا كار مي كنيد كه صحت مطالب را در پرده ابهام مي بينيد ؟! ضمنا جوري از فرار مغزها صحبت كرده ايد كه انگار ماها كه تو اين مملكت مونديم هممون خنگ و گيجيم ! نه پدر جان اينجوري نيست . اگر يه كم چشمامونو باز كنيم همه چيز قابل تشخيصه بيخود نبايد شعار داد و باد گلوي روشنفكري داد ! از دوستان سايت الف هم خواهش ميكنم براي احترام به نظر خوانندگان اين مطلب رو بالاي صفحه بگذارند وتا مدتي اجازه بدن اين بحث ادامه پيدا كنه مثل اينكه تازه داره به جاهاي جالبي ميرسه . (35936)
 
navid
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۹:۱۳:۲۵
اينكارا درست نيست
شاعر ميگه ميازار موري كه دانه كش است كه جان داردو جان شيرين خوش است

البته برخي مورچه ها بد دانه اي رو برداشتند! (35949)
 
م
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۳:۳۲:۴۴
لطفا رسالت خبري خود را با ذكر دليل و مدرك بيان كنيد . من زياد ديدم كه در سايت الف هوچيگري ميشود . خب آقاي نگارنده الحاق مداركي كه بر اساس آن اينگونه خبر ها را مينويسيد كه زياد زمان بر نيست . چرا ضميمه نمي كنيد . (35977)
 
کارمند بانک
۱۳۸۶-۰۷-۰۶ ۲۱:۴۰:۱۳
در این میان حقوق های چنیدین میلیون تومانی مدیران میانی بانکها باضافه مزایای نامعقولی که آنها از آن بهره مند می گردند ازچشم دولت پنهان مانده .در حالی که کارمندان معمولی بانکها به حداقل حقوق دریافتی اکتفا ءنموده و اعتراضات آنها با پرونده سازی مدیران ذی نفوذ و باندهای قدرت و ثروت در بانکها سرکوب می گردد . (39902)
 
يك ايراني
۱۳۸۶-۰۷-۲۱ ۱۲:۳۵:۵۹
وقتي با بعضي از اين آقايون بحث مي كنيم در جواب ما مي گن: آنقدر بايد به مديران دولتي بديم بخورن كه چشم به بيت المال نداشته باشن. (40980)
 
کارمند بانک مرکزی
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۰:۴۹:۴۹
دوست عزیزی که در مورد حقوق کارکنان بانک مرکزی مطلب نوشتنند به استحضار جنابعالی میرسانم که بنده یکی از کارکنان این بانک با مدرک فوق لیسانس وسابقه کار بالای پانزده سال دارای سمت هستم .لطفا قبول زحمت فرموده وبه این بانک واداره کارگزینی تشریف ببرید وفیش حقوقی وهرچه را فکر میکنید که در شفاف نمودن موضوع میتواند موثر باشد ملاحظه کنید .در مورد صحت ارقام ارائه شده در مورد گارگر ضرابخانه که بصورت غیر رسمی کار میکند نیز باور کنید در مورد کارکنان رسمی که در ادارات تخصصی بانک کار میکنند این خبرها نیست .چاپخانه بانک اولا محیط کارگری است با یک سری ضوابط خاص خود وبعضا کارگران آنجا وضعشان از مدیران ادارات بهتر است که دلایل گوناگون دارد از جمله اینکه این قشر مرتبا ودر سه شیفت مشغول چاپ اسکناس وسایر محصولات هستنند و قطعا اضافه کاری در شب با روز تفاوت دارد .در صورت فرض صحت اطلاعات ارائه شده لطفا نتیجه یک مشاهده را به عموم تسری ندهید. (42602)
 
محمود
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۰:۵۶:۰۶
تو شركت نفت هين خبرا نيست من با مهندسي مكانيك و 4 سال سابقه و داشتن هر 2 هفته 1 هفته شبكاري 12 ساعت در عسلوئيه ماكزيمم900 ميگيرم! (42603)
 
رامین-مهندس
۱۳۸۶-۱۱-۱۰ ۱۳:۳۵:۱۲
[size=من می خوام تما ممی مطالب اقاییون رو تکمیل کنم ببینید عزیزان ما همه بچه مسلمون هستیم خواه ناخواه تو ذاتمون هست که چی حلاله چی حرامه پس بنابراین اون اقا یونی که مال بیت المال رو خوردن بدونند روز قیامتی هست
هرکی که قبول نداره میگه اره این حرفها چییه روز قیامت کدومه ولی تا موقعی که مریض شد ویا اتفاقی افتاد میگه ای خدا
پس به ای نتیجه میرسیم
که خدا رو قبول داریم ومنکرش نیستیم زن وبچه میخورند ولی ما بدبخت توی قبر روز قیامت چی جواب داریم بدیم بزار اونها یی که از مال بیت المال میخورند انقدر بخورند تا در اتش جهنم بسوزند. (49635)
 
۱۳۸۶-۱۲-۲۰ ۱۱:۱۱:۲۷
من از احمدی نزاد کمال تشکر را دارم.امیدوارم که ایشان همیشه سالم و تندرست باشند.امیدوارم ادم هایی مانند ایشان باز هم به قدرت برسد. (53271)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.