نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 349669
اولویت شهرداری تهران خرید چه اتوبوسی است؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۰
شهر تهران برای سرویس مناسب به شهروندان تهرانی حداقل به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. این در حالیست تنها ۳ هزار دستگاه اتوبوس غیرفرسوده در سیستم حمل و نقل فعال است. معاون شهردار تهران با تاکید بر کاهش آلودگی هوا، الویت خرید را اتوبوس‌های برقی و هیبریدی اعلام کرد.

 هم اکنون شهر تهران با داشتن ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان تهران در حالی خدمات می‌دهد که توسعه حمل و نقل عمومی سیاست جدی مدیریت کنونی شهر تهران است. بر اساس اعلام نظر سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران به خبرنگار «نسیم آنلاین»، تنها ۳ هزار دستگاه از این تعداد غیرفرسوده هستند که از این تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس دو کابین هستند و در چند سال آینده دو هزار تعداد دیگر آن فرسوده خواهند شد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون شهردار تهران، می‌توان اینگونه گفت که تهران در چند سال آینده با معضل جدی کمبود اتوبوس مواجه خواهد شد. متاسفانه بیش از ۶ سال است که اتوبوسی از سوی دولت به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران تحویل نشده است و در این مدت شهرداری تهران به تنهایی به خرید اتوبوس اقدام کرده است.

این در حالیست که سیاست توسعه حمل و نقل عمومی الویت مدیریت جهادی بوده است و بیشترین بودجه شهر نیز به این مساله اختصاص می‌یابد از این رو انتظار می‌رفت که امروز وضعیت اتوبوس‌های شهر تهران بهتر از حال باشد.

تشکری هاشمی درباره چرایی کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر الویت جدی شهرداری تهران کاهش آلودگی هوا و استفاده از سوخت پاک بر اساس تکنولوژی‌های روز است از این رو در آزمایشگاهی کار کار‌شناسی برای استفاده از سوخت پاک در دستور کار گرفته است.

وی با بیان اینکه الویت اصلی ما خرید اتوبوس‌های برقی، هیبریدی و الکترونیکی است، تاکید کرد: برای تامین کمبود اتوبوس‌های شهر تهران برنامه ریزی صورت گرفته تا از سوخت‌های پاک، تجدید پذیر، اقتصادی همچون برق و ال ان جی و حتی دیزل استفاده شود. هنوز مشخص نشده که سبد خرید اتوبوس‌های مورد نیاز شهر تهران از کدام نوع سوخت باشد اما با همکارانمان در شرکت واحد اتوبوسرانی در کنار سازندگان کار مطالعاتی آغاز شده است.

معان شهردار تهران با اشاره به اینکه در این مسیر از تعامل خوبی با سازمان محیط زیست و شرکت بهینه سازی سوخت برقرار شده است، گفت: اساس آلودگی هوا است تا مشخص شود چه تکنولوزی می‌تواند آلودگی هوا را کنترل کند
 
کلمات کلیدی : شهرداری تهران
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۹:۰۱
فقط خدا کنه اتوبوس هائی رو بخرند و وارد کنند که کاملا مختص حمل و نقل شهری باشند نه مثل اینهایی که الآن درمسیر های بی.آر.تی کار می کنن ؛
اتوبوس های "کینگ-سایز" فعلی، فقط و فقط وظیفه و کاربرد انتقال همۀ سرنشینان !!!! را از یک مبدأ مشترک به یک مقصد !!!! مشترک عهده دارند ، نه سوار و پیاده کردن!!!! مسافر ها در طول مسیر را ؛
بنابراین چون فاقد هرگونه کارایی پیش بینی شده درامر حمل و نقل شهری هستند بهمین دلیل ، دستگیره هاشون در ایران بهشون تحمیل !!!! شده ، راهرو های تنگشون برای عبور از کنار مسافر های ایستاده !!!! مطلقا پیش بینی نشده، صندلی های وسطی و به ویژه انتهائیشون مستقل نیست و باید گروهی !!!! نشست و گروهی !!!! برخاست ، و....... ،
باز صد رحمت به اون قدیمی تر های کوچکتر که هم راهروی فراخ دارند ، هم همۀ صندلی هاشون جای نشستن داره ، .. (3678510) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.