کد مطلب: 266562
افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
شرکت سایپا قیمت تولیداتش را بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش داد که نمایندگیهای فروش این شرکت، دلیل این افزایش قیمت را رشد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث عنوان میکنند.
به گزارش فارس،به این ترتیب قیمت محصولات سایپا بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمتهای جدید به نمایندگیهای فروش این شرکتها ابلاغ شده است.
بر این اساس، قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE معادل ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ مدل SE معادل ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ مدل SE معادل ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است که نسبت به قیمتهای سال ۹۳ معادل ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته اند.
قیمت سایپا ۱۴۱ مدل SE نیز ۱۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
قیمت تیبا صندوقدار هم با رشد ۲۵۰ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. قیمت تیبا هاچبک نیز ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است.
همچنین قیمت پارس تندر۹۰ از ۳۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به ۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.
قیمت سراتو اتوماتیک نیز با رشد ۷۹۰ هزار تومانی به ۹۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده و نوع دندهای این خودرو نیز با افزایش قیمت ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی، به قیمت ۷۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان از سوی نمایندگی سایپا عرضه میشود.
قیمت پیکاپ ریچ دوکابین نیز با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی به ۶۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.
در قیمتگذاری جدید محصولات سایپا، قیمت چانگان ایدو ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چانگان CS۳۵ معادل ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و Z۳۰۰ نیز ۷۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
این در حالی است که هنوز قیمت جدید محصولات ایران خودرو به نمایندگیهای فروش این شرکت ابلاغ نشده است اما مسئول فروش یکی از نمایندگیهای ایران خودرو به فارس گفت که قرار است قیمت تولیدات این شرکت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.
وی گفت: در مشکلی که در مورد فروش برخی خودروها پیش آمده بود، از طرف ایران خودرو به ما گفتند که باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان مابهالتفاوت قیمت را لحاظ کنیم.
قیمت خودروهای داخلی در حالی افزایش یافته که نرخ بیمه شخص ثالث امسال افزایشی نداشته و میزان مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها یک درصد رشد داشته است.
تا زمانی که رقابت وجود ندارد و دو خودرو ساز داخلی تولیدات را بین خود تقسیم کرده اند مصرف کننده بیچاره بدون انتخاب بایستی تاوان پس بدهد که تحت عنوان حمایت از تولید داخلی یک خودرو بی کیفیت و گران قیمت دریافت نماید. انتخاب حق هر ایرانی است . اگر راست می گویید تعرفه ها را بردارید و واردات را آزاد کنید آن وقت سایپا و ایران خودرو به التماس می افتند....چون در برابر تولیدات خارجی دوام نمی آورند. (2811869) (alef-13)
تنها يك درصد رشد ماليات بر ارزش افزوده براي خودروي 25 ميليون توماني، منجر به افزايش 250 هزار توماني ميشود. بنابراين، بخش عمده اين افزايش قيمت ها در حد همين 1 درصد افزايش ماليات بر ارزش افزوده است. (2812015) (alef-13)
تا بخش عمده رو چی ببینی
سراتو 70 میلیونی با افزایش 5 میلیون و 600 هزار تومان شده 75.6 میلیون. یعنی 8% افزایش (2813962) (alef-13)
امیر عباس
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۵:۰۶:۴۱
تا زمانی که این صنعت انحصاری باشه و تا جایی که این شرکتهای داخلی بتونن این ملت رو سلاخی میکنن از این طرف از کیفیت کم میکنن از اونطرف قیمت و میبرن بالا مردم هم چاره ای ندارن جز خریدن این ماشین های آشغال داخلی چرا چون یکه تاز میدونن خوب خون مردم و تو شیشه میکنن این شرکتا خووووب (2812228) (alef-13)
روحانی موچکریم (2812401) (alef-13)
شهرام رهنمای خرمی
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۳۲:۵۲
مافیای ایران دو خودرو ساز انحصاری ؟ چه کسی فریاد رس ملت خواهد بود ؟ (2812630) (alef-13)
يك بنده خدا
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۸:۴۹:۲۷
عزيزم، مي توني موردي را نام ببري كه مافيايي نباشه ؟ آيا ميشه باور كرد كه مثلا اجراي همين طرح زوج و فرد در اين هواي گرم كه خبري از وارونگي هوا و اضطرار نيست، مافيايي نباشه ؟ به شتر گفتند چرا گردنت كجه ؟... (2813109) (alef-13)
این دیگه چه وضعیه !!! یعنی دولت هیچ نظارتی ندارد . همه فکر کردن بعد از توافق همه چی ارزان خواهد شد . (2813315) (alef-13)