نظر منتشر شده
۸۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 216161
سه نکته مهم در سخنان امروز رهبری
کشکول الف، 28 بهمن 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۹
سه نکته مهم در سخنان امروز رهبر انقلاب بود که مختصر مرور می شود.

۱-دولت قبل دنبال مذاکره با آمریکا بود.
۲-کاری که دولت در ماجرای توافقنامه انجام داد ادامه می یابد.
۳-این توافقنامه به جائی نمی رسد.

سه ملاحظه در این رابطه وجود دارد.

یکم.الف. دولت قبلی نیز به دنبال مذاکره با آمریکا بود. پس دیگر به عنوان نماد مقاومت عکس احمدی نژاد را دست به دست نکنید.
ب.برخی دوستانی که در آن دولت ساکت بودند و الان دو آتیشه این دولت را نقد می کنند به مردم حق دهند که باورشان نکنند و سر و صدای امروز را سیاسی بدانند. چون آنروزها ساکت بودند.
ج.رهبری به دولت سابق مجوز مذاکره ندادند و به این دولت مجوز دادند. فتامل.

دوم. تاکید کردند توافقنامه اجرا می شود. پس نه خاک فروشی است و نه وطن فروشی و نه عزت فروشی. حاشا و کلا که رهبری زیر بار ذلت رود. پس مدعیان عزت فروشی سطح انتقادات خود را اصلاح کنند.

مگر اینکه معتقد باشند رهبری تحت فشار دولت تن به ذلت می دهند که عواقب این تحلیل با خودشان. تاریخ انقلاب به خودش چنین ندیده است. نه در دوران امام و نه امروز. نمونه اش فشار اجتماعی موسوی(دقت کنید فشار اجتماعی؛ فشار مسئولین که بماند.)

سوم. این توافقنامه به نتیجه نمی رسد. پس چرا رهبری از اجرای آن دفاع می کند؟ آیا کار عبث و باطل انجام می دهند؟ خیر ماجرا روشن است. نگاه رهبری فراتر از پرونده هسته ای است. رهبری درباره مذاکره می گویند به اذن الله ضرر نمی کنیم. فقیه هستند. می فهمند چه تعبیری بکار می برند. ماجرا این است که رهبری مساله مذاکره و فرایند پی گیری پرونده هسته ای را در تراز اهداف انقلاب دنبال می بینند. یعنی چی؟

یعنی همین که در هر سخنرانی تاکید دارند که برخلاف نظر دولتی ها انعکاس سخنان آمریکائی ها در داخل باید با قوت بیشتری دنبال شود. چرا؟ چون آنچه نظام را نگه می دارد و ارزش است روحیه مقاومت مردمی است. برای نگه داشتن این روحیه مقاومت لازم است مردم به این جمع بندی برسند نه اینکه فقط شعار داده شود. باید باور کنند. باید خصومت آمریکائی ها را با پوست و گوشت خود احساس کنند. برای رسیدن به این مهم شاید روزی هم لازم باشد با آمریکا مذاکره کرد که کردیم. مفهوم به اذن الله ضرر نمی کنیم، همین است.

بدون این ملاحظات در صفحات توافقنامه خواهیم ماند و مدام بر صورت چنگ می زنیم و گیسو پریشان می کنیم و خم به ابرو می اندازیم که واویلا عزتمان رفت. نگرانم برخی از مدافعان انقلاب در این ظاهرگرائی و بدون درک برنامه ریزی کلان رهبری، دچار افسردگی شوند و یا خدای ناکرده ندای مذل المومنین سر دهند. در ظواهر نباید ماند. همه حرف همین است.
 
 
یک مدرس ساده
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۰۰:۱۲
این کشکول نویس الف هرکی هست خیلی زیرک و عاقله دستم بهش برسه خیلی باهاش کار دارم این تحلیلش واقعا از سر سیاستمداری بود.
در تدریس هام ازتون یاد میکنم (1979531) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۳۹:۳۱
اتفاقا رهبری به صورت مستقیم و غیر مستقیم اذعان داشتند که از این مذاکرات رضایت ندارند ، آنچنان که فرمودند من با اصرار مسئولین موافقت کردم ،
شما اصلا در مطلب دوم خودتان جوابتان را دادید ..............
ضمن اینکه رضایت حضرت آقا به ادامه مذاکرات بنا بر حدیث شریف :" المومنون عند شروطهم " است ، که فرموده مومنین به شرط های خودشان پایبند هستند و لو اینکه آن شرط به ضرر و مخالف عزت باشد................... (1979687) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۸:۰۲:۱۰
این روایت در جایی که عزت زیر سوال برود یا طرف مقابل به شروط پایبند نباشد حجیتی ندارد.به اساتیدحوزه رجوع کنید. (1979937) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۸:۳۷:۳۲
اصرار مسئولین ?????????????? (1980030) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۳:۲۵:۴۹
بله عزیز این عین حرف رهبری است :
""من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره در خصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم."" (1980716) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۴۰:۲۵
کشکول امروز قابل توجه ذوب شدگان در احمدی نژاد (1980601) (alef-13)
 
556
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۸:۱۹:۵۷
اینکه "به این دولت اجازه دادند به آن دولت ندادند فتامل" مغالطه است.

حتما نویسنده اش من را تحسین میکند (1980982) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۹:۱۴:۱۰
شما مواظب باش ذوب نشوی؟؟؟؟؟؟ (1981017) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۱۹:۵۹:۳۶
هم شما زرنگی !
هم الف و توکلی !
بنده خدا رهبر انقلاب فرمودند برخی
شماها از کجا فهمیدی منظورشون احمدی نژاد هست ؟!
در ضمن تنتها کسی که از سیاست خارجی دولت قبل به این دولت راه یافت
آقای صالحی هستند که تفکر اصلاح طلبی هم دارند ... (1986490) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۲۰:۰۹:۰۰
رهبر انقلاب
در اجتماع نخبگان و مسئولان استان خراسان شمالى‌
پارســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال۲۵ مهر ۹۱ :
«خوشبختانه
کشور در ادبیاتِ برخورد با دنیاى زورگوى مستکبر و غربى هم
پیشرفتهاى خوبى داشته است
امروز مسئولین کشور ما
در پشت میز مذاکرات گوناگون، در تریبونهاى گوناگون،
وقتى حرف میزنند،
حرفهاى پخته، جامع، جالب و درست زده میشود
یکى از بخشهاى درگیرى و میدانها و عرصه‌هاى پیکار،
عرصه‌ى حرف‌زدن‌هاى بین‌المللى است»

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21320 (1986508) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۲۰:۰۹:۲۵
رهبر انقلاب
در دیدار با اعضای جامعه مدرسین قم
۶ آبان ۸۹
درباره سیاست خارجی دولت و اظهارات احمدی نژاد
در این زمینه، فرموده بودند:
«در گذشته گاهی کارهایی انجام می‌گرفت که
آدم حقیقتا نگران و مضطرب می‌شد
الآن رئیس‌جمهور با هرکسی در دنیا ملاقات کند و حرف بزند،
من از حرف زدن او نگران نیستم
اطلاع هم ندارم،
اما نگران نیستم
می‌دانم که در خلاف جهت انقلاب و سیاست کلی نظام مطلبی گفته نخواهد شد،
مطلبی پیش نخواهد رفت؛
ولو حالا به لحاظ تعارف دو کلمه هم یک چیزی بگویند،
اما کاری پیش نخواهد رفت؛
این را خاطرم جمع است» (1986510) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۲۳:۰۲:۵۸
مهدی طائب
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار
در دانشگاه آزاد مشهد:
احمدی نژاد به درد مذاکره نمی خورد
چون می خواست اسرائیل را نابود کند
روی پیشانی روحانی نوشته شده
«هذا رجل المذاکره»

احمدی‌نژاد به درد مذاکره نمی‌خورد
چرا که می‌گفت هولوکاست را قبول ندارد
و اسرائیل باید از روی کره زمین محو شود
اما آقای روحانی برای مذاکره غیرقابل رد است
اصلا روی پیشانی او نوشته شده:
«هذا رجل المذاکره!»
بنابراین آمریکا دیگر نمی‌تواند به دنیا بگوید او اهل مذاکره نیست
حادثه عظیمی در حال رخ دادن است
آمریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه زیر قرارداد بزنند
و این کار را هم کرده‌اند
که این مقدمات فتح بزرگی را برای ما فراهم خواهد کرد
که البته این زمان دور نیست
و وقتی اتفاق می‌افتد که دنیا در هرج ‌و مرج باشد

http://www.isna.ir/fa/news/92120200615 (1986818) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۶:۱۴:۳۷
من از اینکه کسی برای اینکه نظر خود را اظهار کند پشت رهبر مخفی شود را مردود می دانم. این شیوه بارها توسط منافقین و همین آقای موسوی در مناظره انتخاباتی اش با احمدی نژاد بکار گرفته شد و بعد دیدیم که چقدر به رهبران نظام (امام خمینی و امام خامنه ای) پایبند بودند.
و اینکه جواب شما به این طرز تفکر غیر علمی برای نگارنده این تحلیل کافی است.
با تشکر (1980909) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۹:۴۹:۲۴
شما احمدی نژادی هستی دیگه! کتمان نکن برادر (1981066) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۴۸:۱۵
این شهروند انقلابی هم هر کی هست خیلی وقت اضافه داره ! ماشاالله در همه مطالب کامنتی با امضای ایشون دیده میشه . احتمال میدم با آقای دوربینی نسبتی داشته باشند . (1979727) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۲۹:۰۶
ایشون دیدگاههای الف رو در قالب این اسم "شهروند انقلابی " ارائه میدن !!! (1980562) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۴۵:۵۰
زیرکانه!؟ از سر سیاستمداری!؟ از تمام فرمایشات رهبری فقط قسمتی که خودشون خواستن شنیدن! از هرچیزی حتی رهبری حاضرن برای تخریب کسانی که ازشون متنفرند، استفاده کنند. احمدی نژاد خوب یا بد به عنوان یک چهره استکبار ستیز در حافظه تاریخی نه فقط مردم ایران بلکه خیلی از ملت های دیگه ثبت شده. عمق کینه و نفرت نویسنده از احمدی نژاد در این نوشتار کاملا واضحه! (1980943) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۳:۵۵
موافقم. با اینکه احمدی نژاد اشتباهات بزرگی داشت ولی خوبی های بزگی هم داشت. متاسفانه الف و دوستان نفهمیدند و هنوز هم قدر خوبی های احمدی را نمیدانند.

منتظرید آقایون اسراییل و هولوکاستو برسمیت بشناسند و هسته ای رو هم با کشتی تحویل امریکا بدهند تا بفهمید عزت و استقلالمان لکه دار شده؟

اوباما و کری و خانم اسکلت چقدر به ایران فحش بدهند تا بفهمیم عزتمان را حراج میکنند؟

ضمنا این تحلیل الف را امروز خبرگزاری دولت «ایرنا» بازتاب داده! (حالا این مطلب را تحلیل کنید) (1982440) (alef-13)
 
majid
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۳۱:۲۶
آقای نویسنده اسمی از احمدی نژاد بود بازم بی ادبی بازم تفسیر به رای یه روزی باید همه جواب بدن (1981141) (alef-13)
 
مهدیs90
۱۳۹۲-۱۲-۰۱ ۲۲:۳۳:۴۱
با این صحبت آقا کاملا موافقم نامه اقتصاد مقاومتی هم درست بود بند 17 هو تاکید شده بود خدا رهبری رو نگه داره برای مردم (1985451) (alef-6)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۰۴:۴۸
با سلام چرا نويسنده محترم جناحي فكر ميكند امروز روز وحدت و فراجناحي و يك پارجه ايستادن ملت در كنار يكديگر و گوش به فرمان رهبر و امام خود بودند است به اذن اله و توكل به خدا و دعاي رهبر و مقتدا خود ما پيروز هستيم انشالله (1979551) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۴۳:۲۵
احسنت به این نویسنده. به عنوان یه بی طرف می گم. عمل به این نوشتار وحدت آفرین است. (1979703) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۵۶:۲۹
واقعا گردانندگان اف اگه تونستند تکلیف ودشان رو با خودشون مشخص کنن بفرمایند تا ما هم بفهمیم با کی طرفیم (1979749) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۱:۵۳:۳۱
مشکل اینه که شما دوست داری آدما برن به طرف یه طیف و تا آخر بدون هیج عقل و منطقی از اون جناح دفاع کنن. اینه که الان برات تناقض چیش اومده که "الف" کدوم طرفی
ما باید یاد بگیریم در هر برهه از زمان طرف حقیقت رو بگیریم و گلیم حق رو بکشیم بیرون این یعنی بصیرت ... (1981280) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۶:۵۹:۴۸
تا چشم شما کور شه به عنوان یکی از نمادهای مقاومت عکس احمدی نژاد را دست به دست خواهیم کرد و شما نخواهید توانست خدمات ایشان را-البته در کنار ضعفهایش- از بین ببرید (1979756) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۶:۱۸:۵۴
دوست عزیز!
گفته اند انشاء نانوشته نمره اش 20 است. یعنی اینکه اگر دست بکار شدی اشکالاتش مشخص میشود. و باز یعنی اینکه اگر احمدی نژاد ضعف داشت بخاطر کار کردنش بود. اگر کار نمی کرد ضعفی هم مشاهده نمیشد و الان با این واقعیت تلخ در دولت جدید مواجهیم. (1980910) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۸:۲۸:۵۶
خودمونيم
خداوكيلي احمدي نژاد با كاري كه ثابت كرد ولايت مدار نيست
دوزار هم نمي ارزد
كسي كه ولايتمدار نيست اصلا ارزشي ندارد حالا در مقام رياست جمهور باشد يا شهروند عادي عين من (1980986) (alef-13)
 
حسن زاده
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۱۳:۲۲:۳۶
تا حالا هر کی گفته احمدی نژاد ولایت مدار نیست خودش ولایت مدار واقعی نبوده. حتی یه نفر هم پیدا نکردم که واقعا ولایت مدار باشه و بگه دکتر ولایت مدار نبوده (1985905) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۱۱:۴۱
کمال تشکر از جواب بسیار غیر منطقیتان. (1981107) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۷:۰۳:۲۲
1_الف. دولت قبلی نیز به دنبال مذاکره با آمریکا بود. {پس دیگر به عنوان نماد مقاومت عکس احمدی نژاد را دست به دست نکنید.} این را هم رهبری فرمودند!؟
2_سوم: سوم. این توافقنامه به نتیجه نمی رسد.! این را رهبری گفتند!!؟ ماکه اینگونه شنیدیم : بنده قبلا هم گفتم ، به نتیجه خوشبین نیستم... هنوز صدای گویندۀ اخبار در گوش شنونده است و اینچنین تغییر میدهید یا تفسیر به رأی میکنید! یک هفته و یکماه بگذرد چه به سر متن اصلی خواهید آورد؟ خدا داند!!! (1979767) (alef-13)
 
بهمن
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۷:۰۷:۳۷
باریکلا الف.احسنت. (1979774) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۷:۰۹:۳۵
شما چطوری این متن رو متوجه شدید؟
گفتن برخی دولتمردان، نگفتن که کل دولت و رئیس جمهور و...


"تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای، با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره در خصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم." (1979783) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۴۱:۲۴
احسنت
کاملا درسته
حضرت آقا فرمودند برخی از دولتمردان دولت قبل، و این اصلا دلیلی بر آن نیست که احمدی نژاد خواستار برقراری مذاکره با آمریکا بوده
ثانیا حضرت آقا فرمودند که من به این مذاکرات که الان در حال انجام است، خوش بین نیستم. (1981166) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۷:۴۴:۵۹
الف عقده ای (1979892) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۸:۱۶:۲۶
آن آقاياني كه معتقد هستند رهبري تحت فشار دولت مجبور به پذيرش اين كار شده اند ،
اولا" كه سطح باور خود به رهبري را مي رسانند ، زيرا اينها همان افرادي هستند كه معتقد بودند عده اي به زور ! جام زهر به اما خوراندند ، در حالي كه اگر هر كودكي متن آن سخن امام را با دقت بخواند ، مي فهمد امام فرمود اين "تصميم" براي من همچون جام زهر بود ، ضمنا"‌آقايان x و y و z از بني صدر و رجوي كه بالاتر نبودند ، مگر آنها توانستند به زور به امام ام زهر بخورانند ؟

دوما" مگرنه اينكه درهبري در وسط فتنه 88 بدون هيچ ملاحظه اي با معاون اولي آن فرد مخالفت كردند يا با بركناري وزير اطلاعات ؟
اين چه ولايت مداري است كه برخي دارند ؟
اگر نظر رهبري با ما يكي بود ، ايشان را ولي امر مسلمين بخوانيم و حرفشان را نافذ بر همه مردم اما اگر اندكي با نظر ما مخالف بودند ، يا جام زهر بوده ، يا فشار بوده و يا اصرار ديگران !
كمي هم براي رهبري كه اينقدر سنگ او را به سينه مي زنيم عزت نفس و استقلال عمل قائل باشيم .

اين را هم مي توان امتحان كرد ، دوستاني كه مدعي تحت فشار بودن رهبري توسط دولت هستند ، و البته مدعي ارتباط نزديك با ايشان هستند ، كاري كنند كه نظر رهبري نسبت به مذاكره عوض شود ، اگر توانستند ، ما اسممان را هم عوض مي كنيم چه برسد به منش سياسي مان (1979979) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۵۱:۴۴
احسنت بسیار عالی بود صد تا+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ (1980634) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۸:۲۷:۱۱
دولت قبل دنبال مذاکره با آمریکا بود.رهبری به دولت سابق مجوز مذاکره ندادند و به این دولت مجوز دادند. فتامل.به فرض صحت تحلیل ارائه شده:
کسانی که خودرابه خواب زده اندلطفابیدارشوید (1980004) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۴:۱۱
به شدت ذوق زدگی و عجله ی ناشی از کینه نسبت به احمدی نژادی ها و منتقدان توافقنامه در آن موج می زند. (1980187) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۹:۳۸:۲۱
واقعا متاسفم براتون ... (1980195) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۹:۵۰:۳۱
عزیزان وحدت داشت باشیم گوش به فرمان رهبری داشت باشیم ودر داخل کشور همه احزاب سیاسی به فکر انقلاب و ولایت رهبری باشن امریکا هیچ غلطی نمی تواند با تمام گزینه های روی میز انجام بدهد ولی... (1980219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۰:۳۷:۱۰
"ج.رهبری به دولت سابق مجوز مذاکره ندادند و به این دولت مجوز دادند. فتامل."

شما اول برو متن دقیق سخنرانی را بخوان بعد تجزیه تحلیل کن. رهبری گفتند به مسولین گفتم حالا که می خواهید در مورد خاص هسته ای بروید مذاکره کنید ولی من خوشبین نیستم. این خطاب به هر دو دولت بود. (1980304) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۴۴:۰۹
مثبت اشتباه دادم (1980612) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۱:۲۳:۵۹
خیلی دلم می خواد سرتیتر فردای کیهان و یا سرمقاله شریعتمداری رو ببینم. (1980414) (alef-10)
 
حسام
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۱:۲۴:۵۲
انصافا تحلیل جامع و حقی بود کشکول نویس مچکریم
دوستان کامنت نویس لطفا از دید جناحی نگاه نکنید مساله منافع ملی است!! حساسیت موضوع رو دریابید مانند دوستان ظاهرگرای پایداری و تندروهای اصلاحات نباشید (1980417) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۱:۳۳:۱۱
مرد فقط احمدی نژاد و بس (1980445) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۰۴:۵۱
مطمئنی؟؟ (1980920) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۰۵:۲۹
پس خودت چی؟؟ (1980921) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۲۱:۴۵
معلوم به شما هم مثل ب.ز رسیده ه ا!؟ (1981125) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۲۴:۰۸
از اول هم دولتها نبايستي به سياستهاي خصمانه که چوبش رو بيشتر مردم ميخورند دامن ميزدند. (1981130) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۱:۵۳:۰۵
----

فکر می کنم اطلاعات نویسنده محترم نقص داره . آقای کوثری هم تایید کردند که مجوز مذاکره ماهها قبل از انتخابات صادر شده بود . ماههای قبل هم رسانه های معروف خارجی مانند گاردین چند بار و به طور جداگانه از انجام مذاکرات و قبول غنی سازی توسط آمریکا سخن گفتند و اینکه فقط چند نفر معدود در دولت اوباما از این موضوع مطلع بودند . (1980486) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۲۴:۱۸
خوشحالید که مسئولین دولت قبلی و فعلی با بی تدبیری هاشون رهبر رو وادار به قبول مذاکره کردند. دست گل مسئولان زمان پذیرش قطعنامه کم نبود؛ که حال نوبت به مذاکره رسیده و به اون هم افتخار می کنند.مثل زمان امام حسن که اونقدر فرمانده ها پای کار نبودند که امام حسن رو مجبور به صلح با معاویه کردند.
گستاخانه تر اینکه همه چیز رو هم گردن رهبری می اندازند و از ایشون مایه می گذارند. (1980549) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۵۳:۳۰
عجب مقایسۀ بی ربطی، این تاکتیک دشمنه که یاران فداکار و مهم انقلاب رو اینگونه معرفی کنه و شما هم ناخواسته دنبال این توطئه رفتی (1980640) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۳۵:۰۹
بد کینه ای از احمدی نژاد دارید (1980579) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۳۹:۰۱
سلام
مذاکرات از دولت قبلی شروع شده بود (1980593) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۱:۵۵
چه مذاکراتی؟؟؟؟؟همش وقت تلف کردن بود....برو بیا....برو بیا (1981764) (alef-13)
 
هاتف
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۲:۴۷:۳۷
چرت و پرت رسانه ای ها یعنی همین-------با این تحلیل های کشکی و جناحیه که مملکتمون هر روز رو به عقب حرکت میکنه----------یاعلی (1980623) (alef-13)
 
یا مهدی
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۳:۰۰:۳۶
اولا: ایشان گفتند "بعضی ها در اون دولت" و نگفتند "بعضی در اون دولت قبل"

ثانیا: ایشان گفتند بعضی ها دنبال مذاکره بودند. ولی به هر صورت این بعضی ها نتوانستند آن را به رئیس جمهور قالب نمایند!

ثالثا: این بعضی ها در این دولت آنقدر قدرت دارند که از روز اول حرف از مذاکره زدند و چهار نعل رفتند تو بغل آمریکا!! اصلا خود رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جزء همین بعضی ها هستند!

رابعا: احمدی نژاد مرد بود، لذا با ..... های شما خرد نمی شود!

خامسا: ان شاالله 3 سال دیگه توی مناظرات انتخابات 96 می بینمتون! اگر مردید بیاید و رو در رو با احمدی نژاد مناظره کنید! (1980656) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۵۱:۲۳
زهی خیال بلطل (1980952) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۹:۳۹:۲۵
شما یادت رفته احمدی نژاد چندین بار به اوباما نامه نوشت و در آخرین سفر به آمریکا تقاضای دیدار با اوباما را کرد که همگی بی جواب ماند اما ما یادمان نرفته است (1981052) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۳:۱۴:۱۷
دولت قبلي چقدر نامه به رييس جمهور امريكا نوشت كه همه بي جواب ماند!!!!
وهشت سفر وهرسال به امريكارفت كه اصلا فايده نداشت وفقط اقوام شون رفتند امريكارا ديدند
اينها نامش چيست؟؟،عزت؟؟،،مردانگي؟؟؟،،
طرفداران اون دولت چشمهاي خودرا بسته اند (1980689) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۲۳:۱۴:۲۲
یعنی وسط این همه یاس و نومیدی و ایه یاس خواندن اگر آقای ظریف و روحانی موفق به رفع تحریمها شوند و قضیه اتمی را حل کنند معجره کرده اند ایشان و چند تا نوبل حقشونه. (1980690) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۱۵:۱۶
اگر "كاسبان تحريم" اجازه دهند توافق امكان پذير است. (1980925) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۴۶:۵۰
واقعا با نظرت موافقم چرا ما تو کشورمون تکلیف هرچیز رو که با سیاست هامون نخونه قبل از انجامش مشخص میکنیم ؟ (1981173) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۲:۲۰:۳۷
خوبه من چندین بار سخنرانی رو گوش دادم ایشون فرمودند که در آن دولت، و نفرمودند در دولت قبلی
کشکولتون واقعا کشکه (1980874) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۲:۴۲:۰۱
سه سال بعد اگه دوباره احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند با رای بالای ملت دوباره انتخاب خواهد شد این دولت از همان ابتدا معلوم بود دنبال چی بود رابطه با آمریکا دنبال ذوب شدن یخ بین ایران و آمریکای خونخوار بجای اینکه توکل کند به خدا و غیرت و اقتدار مردم را باور داشته باشد دل بسته به برداشتن تحریم ها که نتیجه اش را هم مشاهده می کنید به سخنان رهبری خوب دقت کنید و بصیرت داشته باشید (1980877) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۲:۴۹:۳۰
منظور مشایی هستش نه دکتر احمدی نژاد! (1980881) (alef-13)
 
منصور شمال
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۳:۱۶:۵۰
الف
استاد مغلطه (1980889) (alef-13)
 
یک منتقد
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۰۰:۵۰
از نویسنده مطلبی در این سطح بعید است که به خودشان زحمت نداده اند، به سخنان رهبری مراجعه کنند.
ایشان نوشته رهبری به دولت قبل اجازه مذاکره نداده اند ولی به این دولت داده اند.
یک رجوع ساده به بیانات حضرت آقا در اول فروردین در مشهد مقدس، خلاف این ادعا را ثابت می کند.
این خیلی بد است که مثلا برای زیر سؤال بردن دولت قبل، دست به هر اقدامی بزنیم. (1980917) (alef-13)
 
dfdf
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۰۲:۴۹
4 سال بعد پلمپ های هسته ای که ظریف بر گرده مملکت سوار کرد کنده شد میفهمید نماد مقاومت کیه (1980918) (alef-13)
 
افشین
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۷:۵۲:۳۹
برای همین دکتر وزرا رو بیرون میکرد چرا تفسیر میکنی حرف رهبریرو این الفم شورشو در اورده (1980955) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۸:۳۲:۱۴
فشار موسوي اجتماعي نبود
عده اي با توهم و عده اي هم از دشمنان داخلي با سوء استفاده چند روز چند تا سطل آشغال يا به عبارتي جاي خودشان را آتش زدند اين كه فشار اجتماعي نمي شه بابا جان دلتون خوشه
تا ولايت را به اذن الله داريم هيچ ترسي نداريم از هيچ دولت و از هيچ كسي (1980988) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۰۸:۴۴:۱۸
رهبری قبلا گفتند که در جزئیات دخالت نمی کنند.
حالا وزارت امور خارجه رفته سر یک چیزی توافق کرده و الانم مشخصه که چقدر بد از آب در اومده.
اینکه رهبری می گن ادامه پیدا می کنه چون ادامه پیدا نکردنش و اینکه ایران نقض تعهد کرده ضررش خیلی بیشتر از ادامه دادنشه
این رو هم در این کشکولتون قید کنید آقای عزیز (1980992) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۰۸:۴۲
واقعا متاسفم از این برداشتت، همان ضرب المثل همیشگی جوجه را آخر پاییز می شمارند..... (1981099) (alef-13)
 
یاران
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۰۹:۲۴
این الف اینقدر محو در سیاست شده که نظرهارو هم از روی سیاست تایید و رد میکنه چه برسه به تحلیل های اساسی- مثل این تحلیل سرتا پا پر از کینه----الف برات خیلی خیلی متاسفم (1981101) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۱۱:۳۶
مثل اینکه زمان احمدی نژاد مواجب خاص شما قطع شده بود ولی حالا دوباره مواجب توسط وزیر ارشاد لحاظ شده که اینقدر عقده داری از احمدی نژاد (1981106) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۰:۳۸:۲۱
نمي توانم نفرت هميشگيم از دولت پيشين و حاميانش را كتمان كنم اما اين را بخوبي ميدانم كه احمدي نژاد نيز در خصوص انرژي هسته اي و سياست خارجي مصلوب الاختيار بود و نبايد زير سوال برود شايد اگر استارت مذاكرات با امريكا كه موافق ان هستم در ان دوره خورده بود شك ندارم وضعيت بهتري داشتيم. (1981158) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۱:۰۳:۰۶
لطفاً صداقت داشته باشید و عوام فریبی نکنید!!!منظور حضرت آقا از دولت قبلی، دولت اصلاحات بود که علاقه مند به این نوع مذاکرات بود و نتیجه مذاکرات خفت بار آن موقع هم تعطیلی کلیه فعالیت های علمی و اجرایی هسته ای کشور بود!!!! ظاهراً فراموش کردید چه کسی پلمپ سایت های هسته ای کشور را باز کرد و دستور غنی سازی 20 درصد را برای نیاز کشور صادر کرد!! لطفاً این نظر را در ذیل این خبر قرار دهید! (1981188) (alef-13)
 
سعید یزدی
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۱:۱۱:۲۸
اگر کمی از علم منطق آگاهی داشته باشیم به خوبی در می یابییم که حضرت آقا فرمودند " برخی از دولت مردان قبل در پی مذاکره با آمریکا بودند " یعنی به کار بردن موجبه ی جزییه (برخی)؛ بنابراین نمی توان گفت : دولت قبل می خواسته با آمریکا ارتباط برقرار کند ، و این نکته نیز بدیهی است که در هر دولتی طرفدار آمریکا وجود دارد. (1981205) (alef-13)
 
....
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۵:۵۱
ما بر این پیمان هستیم چون مسلمان نمی تونه پیمان نقض کنه!!!!!!!

رهبری خودشون گفتند به اصرار قبول کردند!!!!!!! (1981368) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۴:۳۹
آقایان یادشون رفته که احمدی نزادبرای اوباما نامه می نوشت وآن مردک مغرور پاسخ نمی داد آیا این نماد مقاومته (1981648) (alef-13)
 
pooyan
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۴:۱۷
دولت قبل ذره ای از حقوق هسته ای کوتاه نیامد.
اما ظریف چی؟
100روز نشده بود دار و ندار این 8سال رو بر باد داد! (1981753) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۶:۵۶:۵۶
داداش آیا آقای احمدی نژاد تا کنون توانسته جواب نامه اش از اقای جرج بوش بگیرد یا نه چرا باید به دنبال قهرمان نبوده بگردیم آقای احمدی نژاد هم فردی است مثل بقیه ولی اشتباهات بزرگی هم کرد که در حد یک ریئس جمهور لااقل در حد ایران نبود ضمن اینکه همه میگیم طرفدار فقرا بود آیا کسی منکر این میشود که به جرج بوش نامه نوشت ولی هنوز جواب نگرفته میخواست مذاکره کند ولی راهش سخت بود دست نیافتنی (1981834) (alef-13)
 
سعىد
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۶:۴۷
اگر توافق نمى کردىم امروز تحرىم ها وضع ما را بدتر مى کرد, توان وقدرت اقتصادى ما شکننده است,ملت ما راه سختى را در پىش دارد.شما فکر کنىد حتى اقتصاد امرىکا که قوى ترىن اقتصاد دنىاست با اىن نوع تحرىم که حتى جابجاىى پول به صورت بانکى را غىر ممکن مىسازد اسىب خواهد دىد, ما باىد مراقب باشىم تقابل ما با امرىکا واسراىىل از حوزه رودرروىى نظامى واقتصادى خارج شود وتنها در حد تقابل سىاسى, فرهنگى, دىپلماسى وتبلىغاتى نزول پىدا کند. (1981886) (alef-13)
 
فدائی سیدعلی
۱۳۹۲-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۱:۴۱
حیرت کردم از این بصیرت و هوش سیاسی!!!
به قول خودتان یکم. الف و ب. نویسنده محترم اعتراضات و انتقادات مطرح معطوف به اصل مذاکره نمی باشد که شما نتیجه بگیرید چون دولت قبل هم به دنبال مذاکره بود، پس نمی توان او را به عنوان نماد مقاومت بزرگ داشت! اولاً بحث اصلی در خصوص محتوا و نتیجه مذاکرات است و پافشاری و تأکید تیم مذاکره کننده بر حقوق حقه ملت، و واقعیت حاکی از آن است که به واسطه همین پافشاری و تأکید تیم قبلی بر این حقوق مسلم بود که شاهد پیشرفت های روزافزون و روبه جلو در دانش استراتژیک هسته ای بودیم، و ذره ای عقب¬نشینی از حقوق ملت در دولت قبل صورت نگرفت، امروز هم اگر اعتراض و انتقادی می کنیم، نه به نفس مذاکره، که به نتایج و عواید آن است، اعتراض به این است که می شد با پافشاری و استقامت بیشتر امتیازات بیشتری گرفت و تعهدات کمتری داد! ثانیا اگر به اخبار مراجعه بفرمائید حتما درمی یابید که در دولت قبل هم اتفاقا با همین 5+1 مذاکره جریان داشت، و تفاوت این دو دوره صرفا در رویکرد و نتایج مذاکرات است و نه اصل مذاکرات!!! پس اگر شما دانسته یا نادانسته این دو مطلب را با یکدیگر خلط می کنید صلاحیت نوشتن یادداشت سیاسی ندارید، که اگر نادانسته باشد گواه بی بصیرتی شماست، و اگر دانسته باشد نشان غرض ورزی!
ج. اگر نگاهی به آرشیو سایت خودتان بندازید همین دو سه روز پیش مطلبی را از قول آقای کوثری نقل کردید که رهبری ده ماه پیش از این دولت مجوز مذاکره را داده بودند! فتأمل!!!
دو. مقام معظم رهبری فرمودند اجرای توافق نامه ادامه پیدا می کند چون جمهوری اسلامی نقض عهد نمی کند!
در کدام دانشگاه و در کلاس درس کدام استاد منطق خوانده اید که از این "مقدمات" "نتیجه" گرفتید پس این توافق نه خاک فروشی است، نه وطن فروشی، و نه عزت فروشی!!!
و کدام یک از منتقدین این توافق را به خاک فروشی و وطن فروشی متهم کرده بودند؟
اگر نمی دانید بدانید، این توافق، خوب یا بد از جانب نمایندگان دولت جمهوری اسلامی به امضاء رسیده است، مفاد آن را قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم، به حکم اخلاق مادام که طرف مقابل متعهد به آن باشد، ملزم به رعایت آن هستیم (البته فعلا درخصوص نقض مکرر این توافق مطلبی نمی گوئیم!) هرچند به لحاظ حقوقی هیچ الزامی برای مراعات آن نداریم، چه اینکه این توافقنامه به تصریح طرفین هرگز یک تعهد حقوقی الزام آور برای هیچیک از طرفین نبوده و کارویژه آن صرفا اثبات حسن نیت و اعتمادسازی هر یک از طرف ها می باشد، و البته بارها و بارها تأکید شده که توافق حاضر صرفا یک قرارداد موقتی، و نه دائم و همیشگی است. بنابراین آن چه از فحوای فرمایشات رهبری برمی آید این است که ما به حکم اخلاق و به اعتبار باورهای اخلاقی مان متعهد به اجرای این توافق هستیم، و البته نگاهی ژرف تر و موشکافانه تر به ادامه سخنان ایشان، و نیز پاسخ شدیداً معنی داری که در همان ابتدای شکل گیری توافق به پیام تبریک آقای روحانی دادند، روشن می کند که موضع ایشان در خصوص توافق مذکور چیست!
ضمن اینکه پیشنهاد میشود نگاه منصفانه تر و دقیق تری به خیل گسترده نقدها پیرامون این توافق بیاندازید تا دریابید مرکز ثقل اعتراضات و انتقادات منتقدین در کجاست، و نا آگاهانه و احیانا مغرضانه به نقدهای مطرح شده نسبت های ناصواب ندهید!!!
البته با بخش سوم تحلیلتان تا اندازه ای موافقم، با عنایت به فرمایش ایشان که برخی تلاش دارند تا با بزک کردن چهره آمریکا، آمریکا را دوست ملت ایران نشان دهند، و همچنین با جوسازی های رسانه ای و سیاسی که علت خصومت شیطان بزرگ با این ملت را به مواضع دولت قبل حوالت می دادند که آن ها جنگ طلب بودند و به دنبال معرکه می گشتند و این قبیل ادعاها، حال این فرصت فراهم شده که مردم بعینه ببینند اینکه چه کسی چه میگوید برای آمریکائی ها اهمیت ندارد، به قول فرمایش رهبری دشمنی آن ها با پرچمی است که ملت ایران بلند کرده است، وگرنه پیش از این هم این نحوه تعامل امتحان خود را پس داده و علاوه بر دشمنی و خصومت آمریکائی ها که در طول تاریخ انقلاب همیشگی بوده، اتفاقا مواقعی ادبیات آنها گستاخانه و آغشته به اهانت بوده که بیشترین لبخندها به روی آنها زده شده و باز به قول فرمایش زعیم عالی قدرمان در آن دوره بوده که ادبیات مسئولین به "تملق" نسبت به آمریکائیها "آلوده" شده! "محور شرارت" زمانی به ایران نسبت داده شد که احمدی نژادی در میان نبود، "جنگ تمدنها" در سال "گفتگوی تمدنها" به راه افتاد، در همان دوران مسلمانان "تروریست" نامیده شدند، و امروز هم که دیگر گستاخی های وندی شرمن و جان کری و فلان سناتور، و بهمان معاون و... نیاز به تکرار ندارد!
آنان که خواب بوده اند، حتما با اندیشه در خصوص ماهیت این وقایع بیدار می شوند، اما با آنان که خود را به خواب زده اند هیچ معامله ای نمی توان کرد!
البته اگر به واسطه این جستار از جانب سطحی نگران متهم به جانب داری از احمدی نژاد نشوم، که علی رغم این که سه بار به وی رأی دادم، در همان ابتدای دولت دهم و در ماجرای معرفی معاون اولش عبور از احمدی¬نژاد را آغاز کردم تا ماجرای خانه نشینی 11روزه که این عبور به اوج خود رسید، چه این که احمدی نژاد را در عبور از اصول خود می دیدیم و بنابراین هیچ ابایی از آن نداشتیم که زاویه خود را با او مشخص و اعلام کنیم، اما این بدان معنی نیست که باز هم به یکباره و به تمامه او را به کناری بگذاریم و بر تمام خدمات و اقدامات صحیحش چشم بپوشیم، که در مرام ما اصول گرایان همه چیز به اعتبار نسبتی که با اصول دارد عیار گذاری میشود!
تردید ندارم الف جرأت انتشار این کامنت را ندارد، اگر هم جرأت ندارید لااقل برای نویسنده یادداشت ارسال کنید تا تصور نکنند که چنین یادداشت های ناآگاهانه و یا مغرضانه ای بی پاسخ خواهد ماند، و تصور نکنند می توانند هرآنچه را که بخواهند به خورد ملت بدهند و کسی هم صدایش درنیاید!
اللهم أجعل عواقب امورنا خیرا (1982561) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۰۰:۴۹:۲۱
احسنت بربصیرت ودرایت شما‌. (3640095) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۳۰ ۱۰:۰۳:۵۴
ای کاش تمام حرف رهبری را می زدید ، نه آن مقداری که به نفع خودتان است.دقیقا همان کاری را می کنید که دشمن می خواهد یعنی تفسیر حرف رهبری به نفع خودتان. در ضمن دولت قبلی تمام شد ، خواهشا شما هم ولش کنید . در ضمن در این شش ماه ما از شما فقط انتقاد دیدیم ، اگر کاری نکنید شما هم سه سال بعد به همین سرنوشت دچار می شوید. ان شا الله.... (1982858) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۳۰ ۱۰:۴۶:۴۱
سلام
خوب است سخنرانی آقای جلیلی در خوزستان را بدقت مطالعه کنید
بله در دولت قبل هم می خواستند مذاکره کنند ومذاکره هم می کردن
دولت قبل ترش هم مذاکره می کرد
این دولت هم مذاکره می کند
ولی ابتدا باید مقایسه کرد نتایج وخروجی مذاکرات چه بود
دولت قبلتر نتیجه مذاکرت = تعطیلی کلیه فعالیهای هسته ای
دولت قبل نتیجه مذاکرات = ساخت حدود 20 هزار سانتریفوژ +تولید اورانیوم غنی شده تا سطح 20 درصد + اضافه شدن سایت فردو +قبول طرفهای مذاکره به داشتن فناوری هسته ای در ایرا ن
دولت مستعجل = انهدام ذخایر 20 درصد +تعطیلی آب سنگین اراک+مراحل بعدی تعطیل کردنها در برابر 2/4 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی ایران به خودشان این ساده شده تمام نتایج تا کنون است
تحریم هم که در هر سه دولت بود
خوب حالا آقایان مذاکره میکنند فاعتبرو یا الوالاباب (1982959) (alef-13)
 
علی شهاب
۱۳۹۲-۱۲-۰۱ ۱۰:۲۹:۱۲
چند نکته در باب یادداشت کشکول الف مورخ 28بهمن ماه 1392با عنوان«سه نکته مهم در سخنان امروز رهبری» به ذهنم متبادر شد که در ذیل اشاره می کنم اما با توجه به سابقه ای که از این سایت در انتشار نظرات انتقادی قبلی خود در ذهن دارم امیدی به انتشار این یادداشت ندارم ولی برحسب وظیفه و جهت استحضار مسئولین سایت آن را ارائه می کنم.
الف) نگارنده محترم در قسمت اول، بند الف این طور به مخاطب القا می کند که منظور مقام معظم رهبری در بیان این مطلب که در دولت گذشته برخی دولت مردان برای حل مسئله هسته ای به دنبال مذاکره بودند، شخص رییس جمهور سابق جناب آقای دکتر احمدی نژاد می باشد و با درج این جمله که:« دولت قبلی نیز به دنبال مذاکره با آمریکا بود. پس دیگر به عنوان نماد مقاومت عکس احمدی نژاد را دست به دست نکنید» سعی بر مصادره به مطلوب از این بیان مقام معظم رهبری دارد. در این باب ذکر چند نکته ضروری است:

1. چیزی که از لحن گفتار مقام معظم رهبری به ذهن می آید این است که اشاره ایشان به تمایل دولت قبل به مذاکره، به خاطر نقل مطلب گذشته در زمان فعلی است و برای این که ازعبارت «مسئولین و دولتمردان»، دولتمردان کنونی برداشت نشود، ایشان بر عبارت «دولتمردان آن دولت، بعد هم دولتمردان اين دولت» تاکید می کنند.
2. همانطور که رهبری فرمودند نفس مذاکره ایرادی ندارد اما بی توجهی به دشمنی دشمن در مذاکرات محل ایراد است؛ اگر تصویر رییس جمهور سابق اکنون در ذهن مردم بعنوان نماد مقاومت جا خوش کرده است به خاطر زیر بار حرف زور نرفتن در مذاکرات است نه به خاطر اصل مذاکره. مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی رییس جمهور سابق حتی در سال های آخر دولتش چنان برجسته است که ایشان به افراط گری در این زمینه هم متهم می شدند و سعی در انکار آن بیشتر شبیه یک طنز است.
3. از عبارت «دولت قبلی نیز به دنبال مذاکره با آمریکا بود» در یادداشت مذکور این طور فهم می شود که دولت سابق به «صورت کلی» به دنبال مذاکره با آمریکا بود درحالی که رهبری عزیز فرمودند « بعضى از مسئولين و دولتمردان - دولتمردان آن دولت، بعد هم دولتمردان اين دولت - فكر ميكنند در قضيّهى هستهاى ما با آمريكايىها مذاكره كنيم [تا] موضوع حل بشود» یعنی تاکید بر این است که همان برخی از مسئولان دولت قبل نیز به دنبال مذاکره کلی نبودند و فقط برای حل مسئله هسته ای به مذاکره معتقد بودند.
4. همانطور که در بالا اشاره شد نگارنده به دنبال القا این مفهوم است که شخص دکتر احمدی نژاد به دنبال مذاکره بوده است اما در هیچ کجای بیان مقام معظم رهبری این منظور درک نمی شود. دولتمردان شامل وزرا و... نیز می باشد و عبارت «برخی» بیانگر وجود مخالفان با مذاکره نیز هست. اما این که چه کسی مخالف و چه کسی موافق بود را نمی توان از سخنان معظم له نتیجه گرفت. ضمن این که آقای دکتر صالحی وزیر امور خارجه وقت در مصاحبه ای که اخیرا با سایت «پایگاه اطلاع رسانی دولت» داشته است می گوید: « هنوز تحریم‌ها به این صورت شروع نشده بود که در وزارت امور خارجه نامه‌ای به مقام معظّم رهبری نوشتیم و تأکید کردیم که تحریم‌ها رو به گسترش است» وی همچنین ادامه می دهد که: « هنگامی که آن نامه را نوشتیم، عده‌ای علیه این نامه انتقاد کردند و گفتند چرا نوشتید بانک مرکزی تحریم می‌شود مگر می‌شود بانک مرکزی را تحریم کرد؟ » ار این اظهارات می توان نتیجه گرفت که کسانی هم در دولت مخالف این امر بودند.
http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/Article/?Id=234598
ب) نگارنده در بند «ج» یادداشت خود تاکید می کند:« رهبری به دولت سابق مجوز مذاکره ندادند و به این دولت مجوز دادند. فتامل.»! جالب است که رهبری انقلاب در ادامه همین سخنان می فرمایند « گفتيم خيلى خب، اصرار داريد شما، در اين موضوعِ بالخصوص برويد مذاكره كنيد؛ ولى در همان سخنرانى اوّل امسال گفتم من خوشبين نيستم؛ مخالفتى نميكنم امّا خوشبين نيستم » این که رهبری می فرمایند گفتم بروید مذاکره کنید در همان دولت قبل بوده است پس نگارنده چطور این برداشت را کرده که رهبری به این دولت اجازه داده اما به دولت قبل اجازه نداده و سپس با اعتماد به نفس بر عبارت «فتامل» تاکید می کند؟ً!
ج) تاکید رهبری عزیز در نفی مذاکره برای اثبات نگاه به توانایی های داخلی است که بارها و بارها این موضوع را دوران این دولت مورد تاکید قرار داده اند. اما نکته این جاست که بین دولت گذشته و این دولت که نگاه های اقصادی آن برخواسته از دوران تکنوکراتی سازندگی است، کدام یک بیشتر به توانایی های داخلی امید داشته اند؟ پاسخ این سوال را رهبری انقلاب در همان سخنرانی نوروزی سال 92 این گونه بیان داشته اند: «من هفده هجده سال قبل به دولتی كه در آن زمان سر كار بود و به مسئولان گفتم كاری كنيد كه ما هر وقت اراده كرديم، بتوانيم درِ چاههای نفت را ببنديم. آقايانِ به قول خودشان "تكنوكرات" لبخند انكار زدند كه مگر ميشود؟! بله، ميشود؛ بايد دنبال كرد، بايد اقدام كرد، بايد برنامه‌ريزی كرد. وقتی برنامه‌ی اقتصادی يك كشور به يك نقطه‌ی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه‌ی خاص تمركز پيدا ميكنند. بله، تحريمها اثر گذاشت، منتها نه آن اثری را كه دشمن ميخواست؛ كه من حالا اين مسئله را شرح خواهم داد» ایشان در ادامه در بیان آنچه که از آن به عنوان تاثیر تحریمها یاد کرده بودند فرمودند: «گفتيم كه تلاشهای اينها بی‌اثر نبود؛ بله، بی‌اثر نبود، اما در كنار اثر منفی، يك اثر مثبت بزرگی هم كه مورد انتظار ما بود، اتفاق افتاد؛ يعنی تحريم موجب شد كه نيروهای درونی و ظرفيت عظيم ملت ايران فعال شود، استعدادهائی بروز كند و كارهای عظيمی تحقق پيدا كند؛ كه اگر تحريم نبود، اين كارها اتفاق نمی‌افتاد. ما به بركت تحريم توانستيم به كارهای بزرگی دست بزنيم؛ جوانان ما توفيقاتی به دست بياورند كه اگر تحريم نبود، ما به اين توفيقات يقيناً دست پيدا نميكرديم» اما آنچه که در ادامه اهمیت دارد اشاره مفصل مقام معظم رهبری به عملکرد کشور در دولت نهم و دهم مخصوصا در سال پایانی دولت یعنی سال 91 است. چیزی که اکثر رسانه ها سعی کردند با اکراه به آن بپردازند حتی سایت الف که خود را یک سایت تحلیلی می داند و مانند مطلب اخیر سعی در نکته یابی سخنان مقام معظم رهبری دارد، به آن نپرداخت و با سکوت و بی انصافی از کنار آن گذشت. چیزی که انکار آن این روزها نقل محافل و منابر و رسانه های بی انصاف است. انکاری که دستاویزی شده برای سرپوش گذاشتن برعدم تحقق وعده های دولت به اصطلاح تدبیر و امید. مقام معظم رهبری با اشاره به دستاورد ها مختلف سیاسی و اقتصادی کشور در سال انتهایی فعالیت دولت فرمودند اگر این زیر ساخت ها از قبل فراهم شده بود همین مقدار تحریم ها هم بی تاثیر بود. این فراز مهم از بیانات معظم له این است:« در زمينه‌ی كارهای زيربنائی ــ كه بعد عرض خواهم كرد ــ در سال ۹۱ پيشرفتهائی صورت گرفت كه در مقايسه‌ی با سالهای قبل هم، سال ۹۱ يك سال برجسته‌ای است. كارهای زيربنائيِ انبوهی صورت گرفت؛ در زمينه‌ی راه، در زمينه‌ی انرژی، در زمينه‌ی كشف منابع جديد نفت، در زمينه‌ی كشف منابع جديد اورانيوم، در زمينه‌ی ايجاد و توسعه‌ی نيروگاه و پالايشگاه و ده‌ها كار صنعتی بزرگ؛ كه اينها همه زيرساختهای اقتصادی آينده‌ی كشور است. بله، ما اگر چنانچه اين زيرساختها را از قبل فراهم كرده بوديم، تحريم دشمن همين مقدار اثر منفی را هم كه كرد، نميكرد. اين كارها را ما انجام داديم و توانستيم پابه‌پای دشمنی و تحريم دشمنان، در جهت مثبت جلو برويم.»
نتیجه این که احمدی نژاد و عملکرد انقلابی او در زمینه سیاست خارجی، کارهای اقتصادی، عمرانی و... چنان در ذهن تاریخ و مستضعفین حکاکی شده که امکان پاک کردن آن بوسیله تفسیرهای غلط از یکی دو جمله مقام معظم رهبری به هیچ عنوان وجود ندارد. رفتار اجرایی احمدی نژاد و مانیفست های گفتمان ساز او برای نسل های آینده که خواهان عدالت و سعادت هستند یک الگو خواهد ماند. هر چند که برخی مغرضان و حسودان بخواهند با تلاش در حذف و یا بدنام کردن این جریان عرز خود ببرند و زحمت مستضعفین بدارند.
والعاقبت للمتقین (1984604) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.