توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223460
معاون‌رسانه‌ملی:بازار،ناموس اقتصاد مقاومتی است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: برای تحقق و پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی بازار کشور باید مملو از کالای داخلی باشد، چراکه ناموس اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش فارس، علی عسکری بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صدا و سیمای مرکز فارس در سخنانی اظهار داشت: برای اجرایی شدن شعار سال جاری باید استاندار هر استانی پرچمدار اقتصاد مقاومتی شود که چه کالاهای ضروری را با توجه به موقعیت استراتژیک استان خود تولید و به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه اگر کالای ایرانی تولید نشود، اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود، افزود: کشور ضعیفی در تولیدات داخلی نیستم و اگر کشوری نفت‌خیز هستیم نباید بازار به دلیل بی‌مدیریتی مملو از کالاهای خارجی شود که این امر منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها شده و در نتیجه معضل بیکاری را در کشور افزایش می‌دهد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی سرمایه ملی حیات‌بخش است و در ایران اسلامی مراکز سرمایه در دست بانک‌ها است که باید بستری فراهم کرد تا ثروت از درون کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولید شود و توسعه پایدار ایجاد کند.

عسکری تصریح کرد: معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که خود را در برابر مبادلات اقتصادی و تجاری در چارچوب قوانین و مقررات جهانی محروم سازیم و در این راستا باید ارتباط مویرگی در کنار مبادلات کلاسیک و رسمی اجرایی، تا تحریم‌ها تبدیل به فرصت شود. وی استان فارس به ویژه شهر شیراز را با داشتن ظرفیت‌های گردشگری در دنیا پرآوازه دانست و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های صنعت گردشگری در این شهر جریان مبارکی در جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در مورد موفقیت‌های فنی و برنامه‌ریزی‌ها در این مرکز بیان داشت: شبکه فارس در کنار شبکه ملی بسیار پررونق، زیبا، توانمند و در ردیف مراکز برتر کشور است.