نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 323063
دیوار بی اعتمادی بین پرستاری و وزارت بهداشت؛
وضعیت پرستاری حادتر شده است
بخش اجتماعی الف، 18 دی 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
دبیرکل خانه پرستار با اشاره به وعده های مسئولان وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاران، تاکید کرد: با ایجاد دیوارهای چند لایه در اطراف وزیر، اجازه نمی دهند حرف های پرستاران شنیده می شود.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر،اظهارداشت: به دنبال اعتراضات گسترده ای که جامعه پرستاری کشور در سال گذشته و همچنین تابستان امسال داشت با پادرمیانی بعضی از مسئولین و دستگاه ها فرصت دو ماهه ای به وزارت بهداشت داده شد تا مشکلات جامعه پرستاری را بررسی کند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به فرصتی که وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات جامعه پرستاری داشت، تاکید کرد: تنها خروجی این فرصت دو ماهه، لغو تجمعات پرستاری و برگزاری یک جلسه ۴۵ دقیقه ای بنده با وزیر بهداشت بود.

وی با تاکید بر اینکه برآیند این جلسه برای پرستاران خروجی مثبتی نداشت، گفت: متاسفانه در یک سال گذشته هیچ اقدامی در راستای حل مشکلات پرستاری و رفع موانع خدمتی پرستاران انجام نشده است.

شریفی مقدم با اشاره به سیاست های تقابلی وزارت بهداشت در برخورد با جامعه پرستاری، تاکید کرد: متاسفانه این سیاست ها در راستای تحقیر پرستاری بوده است.

وی با اعلام اینکه اعتراضات پرستاری وارد عرصه جدیدی شده است، افزود: مسئولان وزارت بهداشت به محض اینکه شاهد اعتراضات جامعه پرستاری می شوند سعی در توقف این اعتراضات دارند ولی بعد از آن همه چیز به فراموشی سپرده می شود.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: نتیجه وعده ها و سیاست های مسئولان حوزه سلامت، بلندتر شدن دیوار بی اعتمادی بین پرستاری و وزارت بهداشت بوده است.

شریفی مقدم گفت: به رغم حسن نیت پرستاران، که همواره سعی نموده اند از طریق مجاری قانونی مشکلات خود را حل کنند اما متاسفانه دیوارهای چندلایه در اطراف وزیر بهداشت و همچنین حلقه ای که در اطراف مسئولین دولتی ایجاد شده است، باب گفتگو را با مسئولان را بسته و کسانی این دیوارها و حلقه ها را ایجاد کرده اند که گفتگو با آنها تاثیری ندارد.

وی افزود: شرایط پرستاران از قبل سخت تر شده است بطوریکه امنیت حرفه پرستاری تضعیف گردیده و بیکاری، پرستاران را تهدید می کند.

شریفی مقدم به اخراج ۱۰۰ پرستار کرمانی اشاره کرد و گفت: این اخراج تنها نمونه ای از تبعات قراردادهای شرکتی با پرستاران است.

وی همچنین از تاخیر طولانی مدت در پرداخت معوقات پرستاری انتقاد کرد و افزود: روند پرداخت های مطالبات پرستاری به ۹ ماه نیز کشیده است.

دبیر کل خانه پرستار ادامه داد: حتی حقوق ماهیانه پرستاران شرکتی در بعضی از جاها با تاخیر پرداخت می شود.

وی با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت که از سال ۸۸ در کشور کلیپ خورده است، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت سعی دارند اجرای این قانون را در بخش دولتی بی اثر کنند.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه در سال گذشته هیچ اقدامی در جهت حل مشکلات جامعه پرستاری صورت نگرفته است، تصریح کرد: وضعیت پرستاری در حال حاضر حادتر از سال های قبل شده است.

دبیر کل خانه پرستار افزود: در حالی به روز پرستار نزدیک می شویم که به جز وعده های توخالی، هیچ گونه اقدامی توسط وزارت بهداشت و دولت در راستای حل مشکلات پرستاران انجام نشده و دوستان حرفی برای گفتن نداشته اند.

وی با اعلام اینکه بسته بودن گوش ها برای شنیدن صحبت های پرستاران منجر به گلایه جامعه پرستاری شده است، گفت: در این وضعیت اعتراضات پرستاری دور از ذهن نیست.
 
کلمات کلیدی : پرستار
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۲۳:۳۵
بالاخره یکی پیدا شد صدای مارو به گوش بعضی هابرسونه!
هنوز مطالبات خرداد ماه 94 رو نگرفتیم! وعده های امروز وفردا فقط میدهند.
چه اشتباهی کردیم و وارد این حرفه شدیم! (3452359) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۸:۱۰:۱۵
چاره کار فقط اعتراضه . (3452692) (alef-11)
 
جواد سرباز یزدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۸:۴۲:۰۶
بله درست میگید ای کاش حقوقای 3 تا 6 ملیونیتان را نیز می گفتید!!!!! (3452742) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۲:۲۴:۴۵
چی دا ری میگی سه تا شش میلیون رو از کجا ردی؟ سه میلیون کجا بود آقای محترم (3453150) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۷:۰۰:۲۲
تا بحال شیفت دادی؟
شده همراه بیمار که اعصابشو از دست داده برگرده بهت هرچی بدوبیراه دهنش میاد بگه و نتونی حرف بزنی؟
شده اشتباه رو یکی دیگه (دکتر) انجام بده نتیجه بدش رو بندازن گردنت؟
شده با بیماریهای عفونی دائم در تماس باشی واز ترس نتونی حتی بعضی وقتها بچه خودتو تو آغوش بگیری؟
نشده، عمرا نشده
حالا حقوق شش میلیونی رو از کجا درآوردی بماند ولی اگر شغلی داشته باشی با این شرایط اونموقع خود خودت مدعی حقوق 60 میلیونی میشی! (3453590) (alef-11)
 
مااا
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۱۲:۵۴
چرا ما اینقده بی عرضه ایم .8 سال کار کردیم به خیال اینکه ارشاد داره برامون بیمه رد می کنه .حالا رفتیم بازنشسته بشیم دیدیم بیمه مون 8 سال کم داره ......کی به داد ما میرسه خوش به حال پرستارا ...لااقل حقوق خوب دارن. (3453944) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۲۶:۳۹
دیگه مظلوم نمایی پرستاران تا کی؟
حداقل در برابر این همه مزایای شغلی و حقوق بیش از سه میلیون تومان که دارید کمی هم به اخلاق در ارتباط با بیماران پایبند باشید.

ضمنا تعویق مطالبات در حال حاضر مشکل تمام کارمندان دولته نه فقط وزارت بهداشتی ها. من معلمم و هر ماه بخش زیادی از حقوقم میره جزء معوقات تا یه زمانی بهم برگردونند. (3452911) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۵:۴۰:۴۴
ااخه هتل مدرسه قابل مقایسه با بیمارستانه معلم جون
من پرستار نیستم البته (3454967) (alef-11)
 
حميد
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۸:۵۶:۳۳
خوش به حالتون من كارتوليدي دارم با 5 كارگر در روز 12 ساعت كار ميكنم 12 ساعت هم فكر كه چجوري معطل مواد اوليه نشم اخر برج هم برام 2 تومن هم نميمونه برين خداتونو شكر كنين مگر چه گلي شما كارمندها سر اين ملت زدين جز حيف و ميل 80 درصد بودجه بيت المال (3455505) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۳۲:۳۳
الان کل رشته ها بیکار هستن و پرستارها نسبت به بقیه از نظر بازار کار جز بهترین ها هستند. هر روز حسرت میخورم کاش بجای مهندسی برق یه دانشگاه دولتی تهران رفته بودم مث پسر خالم پرستاری دانشگاه ازاد شهرمون که الان بیکار نبودم و کلی هم اضافه کار داشتم (3452378) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۵:۲۱:۰۲
تا آخر عمرت حسرت بخور (3457466) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۴۴:۰۸
ناچیزی حقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی سالهاست که باعث کاهش وجدان کاری شده.
این موضوع منحصر به صنف پرستار نیست. هرچند خدمات پرستاری با سلامت انسانها سروکار دارد و سهل انگاری در آن جبران ناپذیر است.
اما لازمه تا آقای طیب نیا همانطور که نرخ کالا و خدمات را برابر با نرخ اروپا میکند، به حقوق کارکنان هم توجه داشته باشد. (3452398) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۴۴:۱۷
...

اسم وزارت بهداشت باید بشه وزارت رفاه و دارایی پزشکان

وقتی مردم تو انتخابات به پزشکها رای میدن میرن کمیسیون بهداشت مجلس همین میشه ....

باید امسال به غیرپزشکها رای بدیم تا کمیسیون بهداشت عوض بشه.

شوخی شوخی میگن میخان کمپین رای نه به کاندیداهای پزشک مجلس راه بندازن

الان وزیر و پزشکها شاکی میشن میگن خیانته عجبا (3452399) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۲۹:۰۳
یعنی مردم اگر به پرستاران رای دهند وضعیت مملکت درست میشه؟
شما که هنوز قدرتی ندارید مدام در حال اعتراض و اعتصاب و مطالبات عجیب صنفی هستید وای به حال زمانی که سیاست و قدرت هم به دستتان بیفتد. (3452919) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۴۷:۱۶
عجیب نیست تنها صنفی در کشور که هیچوقت اعتراض و تجمع برای مشکل رفاهی استخدامی تبعیضی نداره پزشکانن؟

قشر مرفه بی درد (3452406) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۱۷:۴۱
اونقدری که مهندسین و پرستاران محترم تلاش میکنن تا پزشکا بیکار بشن یا بی پول اگه برای رشته خودشون تلاش میکردن الان تیلیاردر بودن!!
مشکل اینجاست همه به واسطه دانشگاههای الکی یک مدرک دکترا!!گرفته اند و انتظار حقوق پزشک دارند.ولی همه میدونیم پزشکی فقط 1 نفر از 200 نفر تجربی میتونن قبول بشن.حالا بماند که اون زمانی که همین عزیزان دکترا!!! دنبال خوشی و تفریحن و در کنارش اگه وقت کنن ماهی 1 ساعت درس میخونن دانشجو پزشکی بدبخت واسه یک فیلم دیدن باید از 1 ماه قبل برنامه ریزی کنه.تو خارج اگه درامد پرستار و مهندس یک سومه پزشک متخصصه در عوض زحمتشون هم یک سوم پزشکه اما اینجا مدرک دکترا رو کیلیویی میدن دستتون.البته اونایی که واقعا با سوادن از پزشکا خیلی بیشتر درامد دارن
پرستاران محتر م هم انتظار نداشته باشن که پزشکا ازشون حمایت کنن چون این رقم های عجیبی که به درامد پزشکا نسبت میدن رو پرستارا بین مردم انداختن.تو بیمارستانم که تنها کارشون زیر اب زدن پزشکاس.کاش پزشکی قبول میشدن تا هم ما از دستشون راحت میشدیم هم این مردم بیچاره (3452896) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۸:۱۱:۵۷
دوست عزیز بالاخره ما هم 4 سال خوابگاه علوم پزشکی زندگی کردیم...دیدیم بچه های پزشکی رو...این که میگید واسه یه فیلم دیدن باید از یه ماه قبل برنامه ریزی کنه جکه...جک...نخندونین مارو توروخدا! (3455388) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۲۱:۵۵:۰۵
دوست عزیز من قبل پزشکی لیسانس پرستاری هم دارم.باور کن کل حجم درسی که تو اون 4 سال خوندم هم اندازه مطالعه من تو امتحان پاتولوژِی اختصاصی رابینز نبود!!!!حالا بقیه دروس بماند! (3455851) (alef-11)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۲:۱۰:۰۲
همسر من رزیدنته، اما ما هیچ کدوم این مشکلاتی که شما میگین رو نداریم!! درسته که واسه مرخصیهای بیش از یه هفته و سفر رفتن باید از یکی دو ماه قبل برنامه ریزی کنیم، اما برای فعالیتهای عادی روزمره تا حالا با هیچ مشکلی مواجه نشدیم. من نمیدونم دلیل این همه شکایت و شایعه پراکنی چیه. از نظر حقوق هم هر کسی با هر رشته ای میتونه با کمی مطالعه و نوآوری به اون درامدی که میخاد دست پیدا کنه، وجدان کاری هم یه مسئله شخصیه و در همه اقشار افت کرده، از جمله پزشکان.
در ضمن، انتخاب رشته و شغل الزاماً ربطی به میزان هوش نداره، در رشته هایی مثل پزشکی معمولاً افراد با پشتکار بیشتر درس میخونن، نه با هوش بیشتر. (3459645) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۳۲:۲۷
یارو 15 سال از زندگش میره اگه بعدش بیکار باشه دل تو خنک میشه؟؟؟پزشکی مثل سایر رشته ها نیست.وقتی تو پزشکی بخونی در کنارش هیچ کاری نمیتونی بکنی داداش.نه میتونی کار کنی نه تفریح.یا کشیکی یا باید درس بخونی.حجم هر کدوم از کتابهاش در حالت مینیمم 2000 صفحس .عملا با طرح روستا 15 سال از زندگیت رو اهدا میکنی تا در عوض از سن 40 سالگی زندگیت خوب باشه.باور کن من پزشک متخصص به پرستارا حسودیم میشه چون همشون از 22 23 سالگی رفتن سر کار با حقوق معادل پزشک عمومی که حدود 4 5 تومنه.البته بماند که همین پرستارای مظلوم چه رفتار بدی با دانشجوهای پزشکی دارن.تقاص قبوال نشدنشون رو تو پزشکی سر بقیه خالی میکنن (3452930) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۵۰:۵۰
اتفاقا تنها صنفی که در سال های اخیر به جای پرداختن به حرفه شان مدام در حال اعتصاب بوده اند، پرستاران هستند. این که شما میفرمایید تنها صنف هم عجیب است مثلا تاکنون کی قضات یا نمایندگان مجلس یا وکلا یا مهندسان اعتصاب کرده اند؟ (3452964) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۵:۲۰:۵۹
خیلی زشت هست که پرستاران که مدام تهدید به اعتصاب میکنند. این نشان دهنده بی ارزش بودن جان بیماران برای ایشان است (3452471) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۲۸:۳۸
و نشان دهنده بی ارزش بودن حق و حقوق معوق جامعه پرستاری برای افرادی همچون شما ...
اگر چیزی نمیدانید مجبور به اظهار نظر نیستید و سکوت پیشه کنید .در ابتدا حقوق و امتیازات پرستاری حرفه ای در کشور های متمدن و متوسط نسبت ان با دریافتی کادر پزشکی را بدانید سپس شعار تقصیر محورانه دهید.

مگر جان بیماران و حقوق قانونی انها برای برخی از مدیران و کادر پزشکی زیر مجموعه های وزارتی که انتفاع فرا وافی و کافی از مواهب کارانه ای - تعرفه ای طرح به اصطلاح تحول درمان برده اند مهم است و یا دیگر عزیزان ذیربط تا خود جناب وزیر که شما پرستاران را متهم به اهمال و بی توجهی میکنید؟

خانمی که پس از تصادف اتومبیل با ایشان در جلوی بیمارستان سجاد تهران به علت تاخیر بیست دقیقه ای جهت حمل ایشان با امبولانس ؟! به اورژانس جند ساعت بعد جان سپرد را فراموش نکنید .
جان آدمی اینجا و در این روزها نازلترین بها را دارد البته فقط تا زنده اند...کار به دیات که برسد حدود صد شتر زنده می ارزیم. (3452806) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۳۶:۲۴
نفست از جای گرم بلند میشه (3453318) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۵:۴۷:۳۸
خواهشا اگر وقت کردید و مشکلات دوستان وزارت بهداشتی رو حل کردید به مشکلات مهندسان و کارگران هم رسیدگی فرمایید.( البته واقعا از دوستان عزیز که تجربی خوندن خیلی معذرت میخام که چنین جسارتی کردم گفتم اگر مشکلات شما عزیزان که حقوقتون واقعا پایینه حل شد بعد به بقیه رسیدگی کنن جسارت نباشه یه وقت، بنده نمیخام با مافیا درگیر بشم) (3452524) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۸:۴۰:۰۲
مگه هر کی تجربی خونده می شه پزشک و پرستار؟ من تجربی خوندم ولی رفتم دنبال رشته مورد علاقه ام زبان و الان هم دبیر زبانم. (3452738) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۰۱:۴۰
منظور دوستانی هستند که پشتیبانی وزارت بهداشت رو دارند. (3452765) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۱۹:۰۷
جناب تبریزی شما که خودت معلمی و زیر هر لینک هم از وضع حقوق می نالی باید زیر نظر من بیای از من حمایت کنی نه اینکه بیای بحث رو منحرف کنی همین کارا رو می کنید که حقوقتون پایینه این دوستان زیر مجموعه وزارت بهداشت همه جا پشت هم هستن و خداوکیلی حقشونه حقوقشون بالا باشه و بقیه هم به نظر من حقشونه حقوقشون پایین باشه هر کسی لیاقت حقوقی رو داره که بهش میدن. (3452790) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۴۵:۱۰
به نظر نمیرسد شما مهندس باشید یا کارگر ؟! اگر هم مشکلی صنفی و درخواستی به حق دارید جرات طرح و بیان ان را داشته باشید نه نوشتن همراه با تمسخر فارغ التحصیلان رشته های دیگر.
این نوع اخلاق مذموم مرضی است که ظاهرا" از خود برتر بینی بی دلیل امثال شما ریشه میگیرد به جای تحقیر و توهین دیگران در کنار دانش تجربه و مهارت جرات شهامت و ریسک پذیری خود را افزایش دهید جناب مهندس یا کارگر ریاضی و فیزیک خوانده .
مهندسی با تجربه ، دانا و توانا که معیشت خود را نتواند تامین کند قادر نیست برای جامعه نیز کاری مفید انجام دهد. (3452840) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۲:۱۲:۴۴
من نه پزشکی خوندم، نه تجربی؛ سر دعوا هم ندارم، ولی اگه جواب خودتون و کامنت فرد مورد نظرتون رو بخونین، به راحتی متوجه میشین توهین و تحقیر در کامنت شما ده برابر ایشونه! (3459649) (alef-11)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۰:۴۶
وقتی بحث حقوق و شرایط رشته ها و مشاغل مختلف میشه، تنها چیزی که تو کامنتا میبینیم توهین و تحقیر دیگران و مهم جلوه دادن کار خوده... باید به حال این جامعه تاسف خورد که هر صنفیش حاضره به راحتی گلوی دیگرانو بدره... ظاهراً فقط از ترس قانونه که همدیگه رو نمیکشیم... (3459677) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۶:۱۳:۱۵
من نمی دونم پرستارا که نسبت به خیلی از کارمندان دولت حقوق و مزایای بیشتری دارند..چرا همیشه ناله می کنند؟..پرستاران عزیز با مدرک کارشناسی و تخصصی که شما دارین حقوق بیشتر ازاین زیاده خواهی می باشد (3452553) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۰۱:۲۸
اینا چون کنار پزشکا هستند که اونا حقوق نامتعارف دارن و نامتعارف تر هم طلب می کنن چون خودشون رو طبق تئوری برابری مقایسه می کنن انتظار حقوق بیشتری دارن( تئوری برابری در مدیریت رفتار سازمانی) (3453235) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۷:۰۱:۵۹
شما تخصصت چیه؟
اتم میشکافی یا شاتل هوا میکنی؟! (3453591) (alef-11)
 
یک پرستار
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۷:۴۵:۲۹
عزیز کدوم کارمند استرس و فشار روحی یک پرستار رو داره ؟ کارمندای الان ما ک دارن مگس میپرونن از بیکاری .. کاش فقط یک دفعه شیفت شب رو تو بخشهای ویژه تجربه میکردی ... (3453630) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۵:۲۹:۳۲
به خاطر اینکه وقتی شما شبها راحت خوابیدی این بیچاره ها سر کارن،وقتی جمعه و تعطیلات نوروزی شما و تمام کارمندان دولت با خانواده میرید تفریح من و پسرم باید توی خونه منتظر باشیم تا همسرم از سر کار خسته بیاد خونه وقتی شما شب یلدا با فامیلهاتون جمعید اونها دارن از مریضهای شما پرستاری می کنند،در مورد برابری حقوق پرستاران با کارمندان دولت نگو که خندم میگیره کارمندی که سرانه کار مفیدش در طول روز 15 دقیقه هست رو با پرستاری که عین هشت ساعت رو سرپا وایستاده مقایسه نکن.تازه مطالبات پرستاران صرفا افزایش حقوق نیست کاهش ساعت اضافه کاری اجباری یکی از این درخواست هاست،فکر نکنم دوستان خوششون بیاد که وقتی علاقه ای به پول زیاد ندارن اونها رو ببرن سر کار
الف لطقا این پیام رو از طرف خانواده پرستارها منتشر کن تا این دوستان بدونن چرا پرستارها درخواست افزایش سطح رفاه رو دارن (3454930) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۶:۵۶:۲۶
وزارت بهداشت به جاي اينكه به دنبال استخدام پرستاران بيشتر باشه مرتب به فكر پر كردن جيب پزشكاست (3452605) (alef-11)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۷:۳۰:۱۷
وضعیت کی حاد تر نشده است؟ تو اونو به من نشان بده!!! (3452651) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۷:۳۸:۰۶
حقوق پرستاران که خیلی بالاتر از بقیه کارمندان دولته... که این خودش بدترین تبعیضه... (3452661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۱۲:۳۰
شما حقوق یک پرستار رو با یک ارشد مهئتدسی برق که با اون همه مرارت رفته درس خونده مقایسه بکن حقوقشون از مهندس برق بالاتره حالا اینجا دائم بحث پزشک و پرستاره اصلا بحث درامد مهندس و کارگر و معلم نیست. کلا هر کسی که توی بیمارستان باشه حقوقی داره و بقیه حقوقی ندارن. و جالبه که تولید رو همین قشری که حقی ندارن انجام میدن. حالا بیا یه مثال بزن بگو من یه مهندس دیدم فلان قدر داشت میگرفت شما از یک مهندسی که توی شهر در یک شرکت کار میکنه بگو حقوقت چقدره از پرستار هم همین سوال رو بکن ببین کدوم یکی بیشتر درمیاره حرف ما چیه؟ حرف ما اینه که بقیه افراد مملکت هم ادم هستند و نیازهایی دارند که این حقوقشون جوابگوی نیازشون نیست به فکر بقیه هم باشید حقوق پرستار رو سه برابر کنید حقوق مهندس و کارگر و..رو لااقل دو برابر کنید. مهندس در امریکا 5000 دلار درامدشه اگر خیلی ماهر باشه خیلی بالاتره اینجا 400 دلار درامد داره نمیگم 5000 دلار به مهندس بدین میگیم منصفانه باشه کارگر در امریکا 2000 تا 3000 میگیره اینجا 300 دلار میگیره حداقل به کارگر یک پنجم یا یک چهارم امریکا حقوق بدین بعد تمرکز همه روی مظلومیت پزشکان(بمیرم براشون) و پرستاران عزیزه مقاله قبلی رو هم بخونید حقوق مهندس و پزشک رو مقایسه کنید. (3452782) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۳۷:۲۳
آره ...همه باید بیان کیلومترها زیر خط فقر . اینجوری بهتره!! (3452829) (alef-11)
 
حمید.ف
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۲۷:۲۱
اولا که خیلی بالاتر نیست و نسبت به خیلی ها پایینتره
دوم شما کار مفید یک کارمند و پرستار و ساعات کاری و شیفت و استرس و مسیولیت یک پرستار را با کارمندی که سرکار فقط قدیما جدول حل میکرد و تازگیها تو تلگرامه یکی میبینی؟
البته مسلما حقوق بقیه اقشار جامعه هم نسبت به تورم مخصوصا تورم سالهای گذشته بسیار پایینه....ولی ای کاش بجای اینکه علیه کسی و شغلی موضع بگیرید خودتان به دنبال حقتان باشید
از طرف همسر یک پرستار (3452914) (alef-11)
 
justice
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۱:۴۹:۱۲
بیا یه شیفت شب تو بیمارستان کار کن تا معنی تبعیض رو با پوست و خون درک کنی.عید نوروز و تابستون و جمعه و تعطیلی های رسمی که جدا (3453077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۱۴:۳۵
خیلی از کارها شیفتی هست شما اصلا میدونی وقتی که تخت گرفتی خوابیدی مهندس برق مخابرات داره توی مایکرویو نصب یا نگهداری انجام میده فرداشم باید بدون اینکه بخوابه بره کوه و صحرا ماموریت تا ارتباط شما اعم از دیتا یا موبایل و...برقرار بمونه؟ یا مهندس برق قدرت همینطور و... (3453268) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۷:۴۶
بیخیال بابا مهندسی کار ساده ایه.
همه کارها را تکنسین انجام میده و گارگر.
مهندس کاری نمیکنه فقط حق ماموریت میگیره (3454637) (alef-11)
 
جواب
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۱۵:۲۲
همین شرایطی که گفتی کارگران شهرداری هم دارن نمونه اش همسر من با مدرک لیسانس راننده است برف اومد باید بره .بارون اومد باید بره جمعه ها و تعطیلات رسمی هم اجباریه .دو روز تو هفته هم شیفت شب داره .....پس اون چیییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3453955) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۲:۳۶:۴۲
کم حقوق میگیری ؟!
استاددانشگاه علوم پزشکی چهارونیم میگیره پرستاره هم داریم چهارنیم میگیریم داریم پرستاری هم که بالاترم بگیره ! (3454360) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۲:۳۴:۳۴
اره جون خودت!کارمندان دولت که اکثرشون اداری هستن و تمام تعطیلات اعم از سال نو و ...در کنار خونوادشون هستن رو نمیبینی؟
اونوقت این بدبختها با هزار جور الودگی و مرض باید سروکله بزنن اونم توی همون روزهای تعطیل!
ابدارچی های بانک و دادگستری و دارایی از پرستاران بیشتر دریافتی رارن! (3453181) (alef-11)
 
سلامت
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۹:۴۸:۳۱
در بی عدالتی بدون دلیل موجه توزیع منابع حقوق بین کارکنان در بخش های دندان پزشکی، پزشکی، نیروهای مسلح و بخش مهندسی در این دولت و دولتهای گذشته شکی نیست. پرستاران محترم هم همان طور که خودشان هم می دانند وضع مالی و کاری به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند و اکنون با تقویت فعالیت صنفیشان و مقایسه پیوسته دریافتیشان با پزشکان متخصص، صدای اعتراضشان بیشتر از گذشته شنیده می شود.
با توجه به مطالب فوق به نظر می رسد راه حل، نظام هماهنگ پرداخت حقوق بر پایه احترام به همه صنوف باشد چون به فرض اگر حقوق پرستاران اصلاح شود پرسنل اتاق عمل،بهداشت، بخش اداری، ماما و ... شاکی باقی خواهند ماند. (3452848) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۳۵:۳۰
از وزارت بزشکان انتظاری بیشتر از این دارین؟؟؟ (3452938) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۱:۳۷:۳۴
پرستاران زحمت کش باید از مقایسه کردن خودشون با پزشکان از عمومیش گرفته تا جراخ دست بردارند و به حق خودشون راضی باشن.منم اینونوشتم ببینم الف عزیز سانسورش میکونه یا نه​.الف جان به جای این حرفا راهی پیدا کنید که همه ایرانیان به حقشون برسند .لازمه اونم اینه که اختلاس از بین بره.خداوید توفیق دهد شما را. (3453058) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۲:۲۶:۳۵
آکثر افرادی که پرستارن و سابقه شان از پزشکان فعلی بیشتره اگر زمان انها هم این همه دانشگاه پزشکی تو شهرستانها بود و ظرفیت الان بود پزشک بودن (3453156) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۵:۴۷:۵۵
اگه رو کاشتن...هیچی سبز نشد.! (3457538) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۰۸:۰۳
به نظر من به نسبت حقوق بالای پزشکان باید حقوق سایر اقشار هم بالا بره البته نظرم با توجه به کامنت یکی از معلمها ذیل این مقاله نسبت به معلمها منفی شد بجز معلمها که ظاهرا مشکل خاصی ندارن حقوق کارگر و پرستار و مهندس و..باید افزایش پیدا کنه. ادم یا حقوقش کاهش پیدا میکنه یا افزایش و حقوق ثابت نمیماند اگر برای حقوقت تلاش نکنی کاهش پیدا میکنه (به نست تورم و..)
توصیه من اینه که همین رویه پزشکان رو بقیه حقوق بگیران در پیش بگیرند و خواستار افزایش حقوق خودشون بشن. بهترین راه رو پزشکا در پیش گرفتن یعنی طلبکاری همیشگی. این طلبکاری همیشگی همواره جواب میده. به همراه این سعی کنید مثل پزشکا همکارای خودتون رو وارد مجلس و نهادهای مختلف و..کنید تا پشتتون باشن کاری که پزشکا کردن. (3453250) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۳۷:۴۲
عجب حالا این چه ربطی به اختلاس داشت؟ (3453322) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۱۱:۴۲
من هم تو بیمارستان کار می کنم با پست کارشناسی
هنوز نفهمیدم چرا پرستارا اینقدر ادعا دارن
آیا از نظر ضریب هوشی و سختی دروس گذرانده شده با دیگران برابرند.؟
اکثرا کیفیت کار پایینی دارن و الان دیگه حداقل 3 میلیون میگرن برای چی معترضند؟
البته قبول دارم پزشکا تو ایران ناعادلانه درآمدهای چند صد میلیونی دارن ولی به جای مقایسه با اونا باید تلاش کرد درآمد پزشکان کاهش داده بشه (3453263) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۹:۳۹
به ضریب هوشی هیچجا حقوق نمیدن اگر ضریب هوش واقعی باشه خود طرف اونقدر پول در میاره

کار سخت پرستاری تماس با مریض عفونت پوست سوخته مدفوع سوند ادرار خطر واگیر را هم شما داری؟ (3454641) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۵:۳۲:۲۷
شما اصلا اعتراض نکن که اون بدبختا کار می کنن و پرکیس رو شما میگیری اون هم با یک کاری که خروجی مفیدت 15 دقیقه هست (3454942) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۵:۵۰:۲۳
در آمد پزشکان کاهش پیدا کنه مال تو زیاد نمیشه ساده لوح (3457552) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۹:۱۹:۴۱
چاره زیاده خواهی پرستاران،افزایش تعداد پرستاران است. والسلام (3453796) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۹:۵۶:۲۹
وضعیت بهداشت به غیر از پزشکان بقیه بدتراست (3453883) (alef-11)
 
ahmad
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۳۵:۴۵
با سلام
پرستاران از حقوق پائین یا سختی کار گله مند نیستند بلکه آنچه موجب ناراحتی است حس تبعیض و بی عدالتی است. همه اعضای تیم درمان در سلامت بیماران و جامعه دخیل هستند و هرکدام باید بسته به خدماتشان از مزایایی برخوردار شوند. تلاش های آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپ، مددکار، پرستار و ... در کنار پزشکان محترم در قالب یک تیم هماهنگ می تواند سلامتی را به افراد بازگرداند. تفاوت دریافتی پزشکان که گاه تا 100 برابر بقیه اعضای این تیم است با چه توجیهی صورت می گیرد؟ اگر این منطق صحیح است چرا در سایر کشورها انجام نمی شود؟ البته اعضای تیم سلامت در کنار پیگیری حقوق خود باید با افزایش کیفیت خدمات در قبال اعمال خود نیز پاسخگو باشند. (3454030) (alef-11)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۴:۳۵:۴۹
من هر موقع کامنت گذاشتم سایت الف منتشر نکرد امیدوارم این یکی رو منتشر کنه!

بهترین کار اینه که با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه تمامی حقوق ها متناسب شوند. حقوق یک کارمند لیسانس با یک پرستار لیسانس و یک فرد فوق لیسانس و یک پزشک عمومی و یک متخصص و استاد دانشگاه چرا باید اینقدر متفاوت باشه؟

یک استاد دانشگاه حد اکثر 6 سال بیشتر از یک لیسانس تحصیلات دانشگاهی داشته است. حالا باید چند برابر او درآمد و حقوق داشته باشد؟ یک پرستار کارش هر چقدر هم سنگین باشد (با این وضعیتی که متاسفانه در بیمارستانهای کشور داریم) چند برابر یک کارمند لیسانس در رشته های دیگر سخت است؟ چرا باید این همه تبعیض باشد؟

مشکل اینجاست که تصمیم گیران وزارت بهداشت پزشکان هستند و اول از همه به فکر خودشان هستند و بعد به فکر پرستاران (آن هم نه بخاطر خود پرستاران بلکه بخاطر خودشان چون اگه پرستار نباشه کارشان رو زمین می مونه). دیگه تمام شد رفت. بقیه کارمندان وزارت بهداشت ول معطلند.

این بار یک تصمیم بگیریم و همه با هم به غیر پزشک و غیر هیات علمی و استاد رای بدهیم. ...
یا حق (3454732) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۵:۴۶:۳۱
اخه کارمند تو جز بازی با کامپیوتر کارت چیه که ادعای حقوق داری (3454988) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۷:۳۱:۱۷
متاسفانه وزارت بهداشت اداره پزشکاست .بزرگترین بدبختی ما پرستارا اینه که همیشه وزیر ما اختالف درامدی بیشاز 200برابری با ماداشته بنابرین هیچ وقت وضع مارو درک نخواهدکرد ودنبال مشکلات مالی ما نخواهد بود (3455294) (alef-11)
 
پزشک
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۱:۵۷:۵۲
فقط ۲۰۰برابر؟خبر نداری بیش از این حرفاست (3459603) (alef-3)
 
معلم
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۰۸:۲۴:۵۲
ب سلام به همه پرستارهای زحمت کش .من پرستار نیستم یک معلمم ولی از سختی کار پرستارها خبر دارم می خام به اونایی که میگن حقوق پرستارا زیاده بگم شماها حاضرید یک شب تا صبح بیدار بمونید .فقط بیدار بمونید کار هم نکنید .چرا دور نشستیم و حرف بی حساب می زنیم.عزیزان زود قضاوت نکنید. (3456415) (alef-11)
 
بنیامین
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۱:۵۴:۱۹
من همسرم پرستاره واقعا افتضاحه زندگی نداریم.همیشه بابیمار سروکله زدن ومرگ ومیر و بیچاره گی ازوقتی خانمم سرکاره اصلا روحیه قبل رونداره.پشیمونم زنم پرستاره مخصوصا بخش دولتی و حقوق 1.700 کارانه ونوین 150تومان (3456893) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۳:۲۸:۰۶
وضعیت چی حادتر نشده تو کشور (3457159) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۵:۰۱
چرا به جون هم افتادیم!!!!!! (3461523) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۸:۴۶:۴۷
یکی نیست به این دوستان بگه که موقع انتخاب رشته کور بودین که حالا برا کمی حقوق بیشتر مزاحم اعتراض پرستاران میشن. بهاون دوستان پزشکمون هم بگم که طی یه مطالعه بالغ بر 80 تا 90 درصد پزشک های عمومی اسم دارو ها رو اشتباه می نویسن چه برسه به چیز های دیگه اگه درس خون بودن که این همه گند تو طبابت نمی زدن. (3469904) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.