نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 131769
دختر لخت مصری - Indecent exposure
یادداشت مهمان: علیرضا بازارگان
در اکثر دنیا، "حرکت منافی عفت عمومی" حرکتی غیر قانونی می باشد. از آمریکا گرفته تا اروپا تا هند و کانادا و غیره و غیره (نام این تخلف در زبان انگلیسی indecent exposure می باشد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۴
احتمالا اکثر دوستان در مورد دختر مصری که اخیرا عکس های عریان خودش را بر روی وبلاگش گذاشته است اطلاع دارند. خلاصه این که این دختر که ظاهرا برای اعتراض به نگاه مردسالارانه یا عقده های جنسی یا یک هچین داستان هایی عکسش را گذاشته است، در دنیای مجازی و اخبار منطقه و همچنین تا حدودی اخبار دنیا سر و صدایی به پا کرده است. البته به نظر من، موضوع آن قدر ها هم مهم نبود و ای کاش انقدر توی بوق و کرنا نمی کردند. یک بچه ای در یک گوشه یک غلطی کرده است، ولش کنید، چه کارش دارید؟ ولی متاسفانه حالا که گندش در آمده است، دیگر نمی توان از کنارش گذشت و حرفی نزد.
 
افراد مختلف هم، به گونه های مختلف با این موضوع برخورد کرده اند. بعضی او را تحسین کرده اند، و بعضی دیگر هم خواستار اعدام او شده اند. و دیگران هم معمولا نظری بین این دو سر طیف دارند. توی اینترنت هم که بعضی از ایرانی ها طبق معمول جلو جلو خوش‌رقصی می کنند و توی این بازی ها معمولا خوب بُر می خورند. تا جایی که تا دو زن ایرانی (البته خارج از ایران) خودشان را لخت کرده اند و برای هم دردی با این دختر عکس های عریانشان را بر روی اینترنت گذاشته اند. البته بماند که عده ای زن اسرائیلی و کشورهای دیگر غربی هم برای همدردی خودشان را لخت کرده اند.
 
در روزهای گذشته، در چند بحث اینترنتی در این باره شرکت کرده ام و از این ایرانی های کاسه داغتر از آش خواسته ام تا برایم توضیح دهند که چرا از این دختر این قدر جانانه دفاع می کنند؟ در این نوشته مجال نیست که تمام مکالمات طرح شده را بازگو کنم، ولی مایل هستم به یک نکته که در این مکالمات کاملا توسط این دوستان خودباخته نادیده گرفته می شود اشاره کنم. شاید اگر شما هم با این افراد رو به رو شدید، بتوانید این نکته را به آن ها گوشزد کنید.
 
در اکثر دنیا، "حرکت منافی عفت عمومی" حرکتی غیر قانونی می باشد. از آمریکا گرفته تا اروپا تا هند و کانادا و غیره و غیره (نام این تخلف در زبان انگلیسی indecent exposure می باشد. و اگر مایل هستید می توانید از لینک ارائه شده برای مطالعه ی بیشتر استفاده فرمایید). نکته ی قابل ذکر این است که این قانون نسبی است. به این معنا که وقتی یک فرد حرکتی منافی عفت عمومی در یک جامعه انجام می دهد، هنجارهای همان جامعه است که مجازات و یا مقصر بودن یا نبودن او را مشخص می کند.
 
به عنوان مثال در بعضی از کشورهای اروپایی، خانم ها می توانند با سینه های عریان در خیابان راه بروند و این کار حرکتی منافی عفت عمومی محسوب نمی شود. ولی در بعضی ایالت های آمریکا، این کار کاملا غیر قانونی است. شاید دلیل آن این باشد که عموما آمریکایی ها مذهبی تر از اروپایی ها هستند. ولی مستقل از این که دلیل این تفاوت چیست، آن چه واضح است این است که هر جامعه، برای خودش تعیین می کند که چه چیزی خلاف عفت عمومی است و چه چیز خلاف عفت نیست.
 
البته، می توان بحث های فلسفی و اجتماعی انجام داد و سعی بر رد یا تایید کردن تعریف هایی همگانی و یا جهانی برای بی عفتی کرد. به عنوان مثال، به نظر من، نشان دادن موهای یک زن و یا پوشیدن لباس های تنگ و چسبان در مکان عمومی خلاف عفت می باشد. ولیکن از آن جایی که بنده در قانون گذاری جامعه های دیگر نقشی ندارم، پس فعلا در این جا بحثی هم در مورد قانون های آن ها نمی کنم.
 
خلاصه، برگردیم به اصل مطلب و ماجرای دختر مصری. بی شک مصر یک جامعه ای است که در آن عریان شدن یک زن به این شکل، خلاف عفت عمومی است. این دوستان ظاهرا متجدد ما که سنگ این دختر را به سینه می زنند، گویا نکته ای به این سادگی را یادشان رفته است.
 
به نظر بنده بحث ما باید بیشتر سر این باشد که با این مجرم چگونه باید برخورد شود. نه مسائل دیگه. و نظر شخصی بنده این است که به هیچ وجه نباید به این مجرم ظلم شود و یا مورد حمله ی افراد ناشناس و یا غیر قانونی قرار بگیرد. بلکه با کمال آرامش و خونسردی باید او را دستگیر کرده و به دادگاه ببرند. و با توجه به جرمش که همان انجام عمل منافی عفت عمومی است، برایش حکم متناسب صادر کنند. من نمی دانم حکم متناسب با این جرم چیست. شاید اجرای حد باشد، شاید جریمه ی نقدی باشد، شاید حبس، شاید هم اعدام باشد. این دیگر در تخصص بنده نیست که تشخیص دهم چه مجازاتی درخور جرم او (با توجه به هنجارهای جامعه اش) چیست. در ضمن، این نکته ی مهم هم نباید نادیده گرفته شود که اگر دادگاه او را مجرم ندانست و یا کار او را منافی عفت عومی ندانست و او را تبرئه کرد، می تواند با سلام و صلوات به خانه اش برود و به زندگی اش ادامه دهد.
 
کلمات کلیدی : دختر لخت مصری
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۷:۵۲:۱۳
در عوض ايشان در مدت كوتاهي مشهور شد! معمولا انجام كارهاي خلاف عرف جامعه باعث به شهرت رسيدن افراد مي شود اما اين شهرتي نيست كه بتوان به آن افتخار كرد. موضع رسانه ها در اين چنين مواردي تحليل روانشناسي چنين رفتارهايي، بررسي اثرات جامعه شناختي آنها و نيز به تفكر واداشتن مردم در برابر يك كار حداقل خلاف عرف است. (542298) (moderator1)
 
سارا
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۰۸:۳۲
فکر نمیکنم چنین حرکتی از یک دختر حلال زاده سر بزند - شهرت کثیفی بود (542737) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۱۱:۱۴
خیلی دوست دارم آخر و عاقبت این زن غیر مشروع را ببینم (542743) (moderator22)
 
اميني
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۱۸:۲۷:۲۰
قسمت اول فرمايش شماكه نوشتيد در عوض ايشان در مدت كوتاهي مشهور شد با بقيه صحبتها همخواني ندارد . قيد كلمه در عوض يعني اينكه مهم مشهور شدن است كه با اينكار به آن رسيده يعني تاييد عمل اين خانم . (544527) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۶:۳۹:۱۲
سلام، دوست عزيز من اصلا قصد تاييد عمل ايسان را نداشته و ندارم چون حداقل دليلم اين است كه اين عمل با عرف جوامع اسلامي ناسازگار است منظورم از جمله اول اين بوده كه بيشتر چنين افرادي بيشتر از اينكه واقعا دليلي فكري پشت اعمالشان باشد به دنبال شهرت مي گردند. اين شهرت هم افتخارآميز نيست. عدم توجه و سكوت در ابتدا بهترين شيوه مواجهه است اما اگر جواب نداد بايد به دنبال آگاه سازي جامعه رفت. (549245) (moderator22)
 
حسام الدین
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۶:۰۱
یادتون باشه قانون هر کشوری بر پایه عرفه که معمولا از شرع منتج شده و طی سالیان متمادی به روز شده بنابراین اگه قانون اون کشور مجازاتی برای هر فردی در نظر نگرفت حتما احتیاج به اظهار نظر دیپران نیست. اگه این چیزی که شما می گی درست باشه یه عده از کشورهای اروپایی باید میومدند خفاش شب ( سعید حنایی ) رو اول مثله می کردند بعد زنده زنده می سوزوندند. اصلا منطقی همچین چیزی ؟ (542335) (moderator1)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۲:۱۵:۵۷
وقتی نظرات ما الکی الکی سانسور میشه چه راهی شما پیشنهاد می کنید؟؟ (542596) (moderator1)
 
دیی حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۲:۲۸:۲۶
جامعه باید حواسشو خوب جمع کنه . (553689) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۸:۱۲
قانون مربوط به نمایش اعضای خصوصی بدن در دنیای واقعی با دنیای مجازی متفاوت است. تقریباً در همه کشورهای دنیا، کسی نمی تواند در خیابان کاملا عریان بیرون بیاید و مثلا در خیابان راه برود یا در اتوبوس و قطار سوار شود. هیچ کشور اروپایی و امریکایی چنین اجازه ای را نمی دهد. رفتار آزد و عریان فقط در کمپ ها خاص که محصور است ممکن می باشد. دلیل آن هم این است که نمی توان از مردمی که این کاررا خلاف اخلاق می پندارند خواست با چشم بسته در خیابان راه بروند. لذا این کار نقض حقوق مردم است و غیرقانونی است. لیکن در دنیای مجازی وضع این چنین نیست . مردم انتخاب دارند که به یک سایت مراجعه کنند یا خیر. لذا این کار در کشورهای پیشرفته غیرقانونی نیست زیرا به حقوق مردم لطمه نمی زند. قبل از ورود اینترنت در تلویزیون نیز همین قانون جاری بود. یعنی تلویزیون ها حق داشتند فیلمی که در آن صحنه های عریان هست نشان دهند زیرا اگر کسی علاقه به دیدن آن نداشت می توانست کانال را عوض کند. قبل از نمایش فیلم نیز هشدار در این خصوص داده می شد. اکنون نیز در اینترنت قبل از ورود به سایتی که حاوی عکس عریان است هشدار داده می شود. تنها مسئله در این کشورها حقوق کودکان است. در تلویزیون اینگونه فیلم ها بعد از ساعت خواب بچه ها امکان نمایش دارد و هشدار لازم نیز به والدین داده می شود. در اینترنت نیز علاوه براینکه هشدار لازم به والدین داده می شود، امکاناتی هست که والدین ورود به اینگونه سایت ها را در کامپیوتر منزل قفل کنند. بنا براین در کشورهای اروپایی و امریکایی نمایش بدن عریان در اینترنت به شرط اینکه هشدار لازم داده شود و کودکان آماج آن قرار نگیرند جرم نیست و بحث های مطروح در این نوشته مانند رفتار انسانی و محاکمه در دادگاه اصولا مطرح نیست. قانون مصر در این خصوص روشن نیست و طبعاً هرگاه چنان قانونی باشد طبق آن رفتار می شود. لیکن بدیهی است این وضع معلول فشار و تصییقات حکومت مصر در سالهای گذشته است و فضای باز انقلاب موجب بروز اینگونه رفتارها می شود. در قبال آزدی های عظیمی که انقلاب به همراه می آورد (که البته به گواه تاریخ در این کشورها موقتی است)، رفتارهای پراکنده و کوچک قابل اعتنا نیست و خود بخود به فراموشی سپرده می شود. (542338) (moderator1)
 
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۱۲:۱۵:۴۳
دوست عزيز
نميدونم اسمتون چيه و تحصيلات و مطالعاتتون چيه اما مطالبي كه نوشتيد واقعا من رو تحت تاثير قرار داد نه از باب مفهوم مطلب و نظرتون بلكه از نظر كامل بودن مطلب و نگارش زيبا
من مطالب اكثر سايت هاي خبري رو رصد ميكنم و تا حالا هيچ مطلبي رو به زيبايي كلام شما نديدم
مطلب اصلي خبر اصلا قابل مقايسه با مطلب شما نيست
بهتون تبريك ميگم (544012) (moderator22)
 
حیف نون و حیف وقت
Germany
۱۳۹۰-۰۹-۱۰ ۱۶:۳۱:۵۰
دوست عزیز، اخر حیف ات نیامد وقت گذاشتی و یک مقاله درست و حسابی و منطقی باشعورانه برا ی چنین سایتی نوشتی؟ بقیه نظرات را بخوان ببین در چه سطحی هستند (545870) (moderator22)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۶:۲۶:۳۸
اونقدر بدم میاد از آدمایی که خودشونو عقل کل حساب میکنن یکیشم تو همین که تا حدی سطح پایینی که از کلمه(باشعورانه!)استفاده میکنی شاهد ادعای منه.... (549237) (moderator22)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۲:۱۸:۰۶
كسي نگفت حضرت عالي خوشت بياد... مختاري بدت بياد... ايشون متن زيباشون رو براي كسي نگارش كرده صاحب تعقل هستند... (549727) (moderator22)
 
ح.ف
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۱۲:۳۰:۱۱
بابا صاحب تعقل.......... (550550) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۳:۳۶:۵۵
به علت همين قوانين لابد امروزه منطقه اروپا و آمريكا داراي كمترين آمار تجاوز،
كمترين آمار طلاق، كمترين خيانت به همسر هستند!

(549080) (moderator22)
 
Saied
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۱۶:۲۷:۴۴
دوست عزیز در آمریکا تجاوز و طلاق و ... هست و در همین کشور ها به این مسال از دید مردم به شکل یک ناهنجاری و از دید قانون این کشورها به شکل یک جرم دیده می شود البته باید این نکته لحاظ شود که تعداد آنها نسبت به جمعیت کل کشور بسیار کم است. اما نکته ی تامل برانگیز اینجاست که اونها این آزادی رو از مردمشون نمی گیرند به این دلیل که تعدادی جنبه ی کافی ندارند و دست به قانون شکنی و هنجار شکنی می زنند چون اگر در یک کشور خشک و تر باهم بسوزند این بدان معناست که حقوق خیلی ها ضایع شده و این یعنی بی عدالتی. (555896) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۳۸:۳۱
شاید راه مناسبی رو برای بیان اعتراضش انتخاب نکرده چون اینگونه عده ای که مخالف آزادی هستند آزادی را فقط به ازادی جنسی محدود میکنند و بعد در جوامع مذهبی آزادی خواهان را بی بند و بار معرفی میکنند (542344) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۳۸:۳۱
این دختر شیاد است. این عکس ها بمنظور معروف شدن و راه پیدا کردن به تلویزیون و سینماست!

او خود گفته است که خیلی دلش می خواهد به تلویزیون راه پیدا کند. اینکارها چه ربطی به ستم جنسی و این آشغال ها دارد. (542345) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۹:۰۰:۲۶
متن با این جمله آغاز میشود "احتمالا اکثر دوستان در مورد دختر مصری که اخیرا عکس های عریان خودش را بر روی وبلاگش گذاشته است اطلاع دارند."

من اطلاع ندارم و اما احتمالا بسیاری از کسانی که مانند من اطلاع ندارند با این جمله شما ترغیب می شوند بروند و ببینند و این مصداق بارز اشاعه فحشاست.
نکنید این کار را (542353) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۰:۵۸:۴۶
من نمی دانستم ولی مشتاق شدم بدونم اصل ماجرا چه بوده؟ (542575) (moderator1)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۶:۳۸:۵۹
منهم خبر نداشتم. خبرش را همین جا خواندم. برای دیدن تصاویر هم نام او را هم در اینترنت جستجو نکردم چون علاقه ای نداشتم این گناه را مرتکب شوم. خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند. (543195) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۱۹:۰۲:۴۹
نميدانيم منظور اصلي شما از آوردن يک چنين مطلب غير اخلاقي که قطعا عده ي معدودي از آن اطلاع داشته اند در صفحه ي اول چه بوده است.
بدانيد که با اين مطلب و به خصوص دادن لينک به سايت معلوم الحال wikipedia که انتهاي خيلي از جستجوهاي عادي را به مطالب غير اخلاقي مي کشاند ( تا چه رسد چنين عنواني را ) ، قطعا تشييع فاحشه کرده ايد.
خواهشمندم هرچه زودتر اين مطلب را برداريد ( اگر طالب ترويج .... نيستيد.) (542355) (moderator1)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۱۵:۲۱
من هم موافقم
خيلي از اينها باعث اشاعه فحشا ميشه (542702) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۴:۳۵:۱۶
ادب از که آموختی از بی ادبان.
میشه اینجوریم برداشت کرد (543064) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۱۴:۴۵
باید قبل از این بررسی کرد که پروفایل خصوصی یک فرد در فیسبوک یک محیط خصوصی است یا یک محیط عمومی ؟
ضمنا باید دید مثلا اگه در فرانسه فردی فرانسوی عمل منافی عفت عمومی انجام داد یک فرد انگلیسی می تونه قلبش جریحه دار بشه و خواستار محاکمه اون فرد بشه یا نه؟ (542449) (moderator1)
 
عمو
United Kingdom
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۵:۵۳:۲۱
عجب اظهار نظر عالمانه و دقیقی! الحمدالله. پس موضوع ملیتشون مطرحه نه؟ خیلی جالبه (543144) (moderator22)
 
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۱۶:۰۸
هست بر لوح دلت هر جرندي جز الف قامت يار ..... مايه تاسف كه اين مسائل دغدغه اول سايتتون هست (542451) (moderator1)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۲۷:۵۸
اقا این تقویمتونو درست کنید
امروز 2 محرم هست نه 3 محرم (542461) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۷ ۲۲:۱۴:۳۶
با تشکر از مقاله نویسنده، در اینکه این دختر کاری منافی اصول اجتماع انجام داده شکی نیست و برای اعلام مخالفت با نابرابری روشهای دیگری هم هست. اما شخصا اشکال من با کسانی‌ است که حکم ارتداد و به خطر انداختن اسلام به او وارد کردند است. اولا یک دین با پیروان میلیاردی را یک نفر نمی‌تواند به خطر بیندازد آن هم به این شکل. ثانیا اگر یک مرد این کار را میکرد و عکسهای برهنه خود را به نمایش میگذاشت باز هم حکم ارتداد صادر میکردند؟ مطمئناً هرگز! این همان نابرابری است. درست است که در آمریکا و شاید اروپا اعمال خارج از عرف اجتماع جرم باشد، اما جرم تعریف مشخص و مجازات مشخص دارد. (542488) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۲:۵۹:۲۰
انشا الله بزودی جوانان غیرتمند مصری به زندگی این فاحشه پایان خواهند داد تا درس عبرتی برای دیگران شوند تا دانسته یا ندانسته به عنوان پیش قراول فرهنگی نظام منحط غربی دست به آزمایش و سنجش اعتقادات یک ملت نزند. خواهید دید. (542600) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۱۴:۲۵
شما کی هستی که راجع به زنده بودن یا مرگ یه انسان نظر میدی. نعوظ بالله نکنه خدا هستی؟ خدا آفریده تو چی کاره هستی که مرگ یه نفر را تعیین میکنی. اون یه اشتباهی کرده و درکش راجع به آزادی اشتباه بوده(البته از دید ما) حالا باید بکشنش ؟! این منطق شماست؟ (542700) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۹:۱۴
با عرض معذرت ایا فقط در مصر فاحشه و قواد هستد ایا در کشورها دیگر اسلامی و غیر از اسلامی وجود ندارند ایا وجود فاحشه در کشوری نشانه بی غیرتی است ایا در ایران فاحشه و قواد نداریم ضمنا ایا عکس لختی از این دختر خوشگل تر منتشر نشد فکر کنم (542735) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۴:۱۶:۱۲
شما که اسم خودتان را مومن مسلمان گذاشته اید و رگ گردنتان به خاطر اسلام زده بیرون چرا اتهام فاحشه به او می دهید؟ فاحشه در زبان فارسی به معنی کسی است که مرتکب عمل زنا می شود. شما به دلیل همین نوشته اگر نتوانید فاحشه بودن او را ثابت کنید به حکم قرآن باید 80 ضربه شلاق بخورید. شما که قرآن را قبول دارید. این طور نیست؟ (543034) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۲۳:۵۷:۴۳
lواقعا شکه شدم...یعنی شما به همین سادگی به مرگ یک انسان هرچند با شما هم عقیده نباشد راضی میشوید؟!!!! یعنی ارزش جان هرکسی تو این دنیا با معیار شخصی شما سنجیده میشه؟ (543617) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۱:۱۷:۵۰
سنگسار اين فاحشه خواست شخصي نيست بلکه ديني است و به علت حفظ حرمت و حريم جامعه و خانواده است و الا از فردا هر کس هر کاري که بخاد ميکنه و هيچکس همه نبايد حرفي بزنه
در و اقع جرم ايشون قتل نفس و قتل باور و اعتقادات ميبيونها انسانه
همه چيز رو ساده نگيريد!!!! (547690) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۱۱:۱۷:۵۴
سنگسار اين فاحشه خواست شخصي نيست بلکه ديني است و به علت حفظ حرمت و حريم جامعه و خانواده است و الا از فردا هر کس هر کاري که بخاد ميکنه و هيچکس همه نبايد حرفي بزنه
در و اقع جرم ايشون قتل نفس و قتل باور و اعتقادات ميبيونها انسانه
همه چيز رو ساده نگيريد!!!! (547691) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۰۰:۱۳:۰۲
قبل از اینکه در مورد کار این دختر نظر بدین برین توی وبلاگش...اون لحظه ای که اخطار امنیتی میاد که این وبلاگ حاوی مطالبی هست که مخصوص بزرگسالانه(اسمشو نمیگم که سانسورم نکنن) کمی فکر کنید... انصافا بی اخلاقی از امثال ماست یا اون بدبخت تازه به دوران(آزادی) رسیده؟!!!! (543630) (moderator22)
 
saied
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۱۶:۳۹:۴۰
برادر گرامی!
اگر روزگاری بر حسب اتفاق شما در کشوری راه یافتید که با اعقاید شما به شدت مخالف بودند و شما را فقط به خاطر اظهار نظر می کشتند دیگران چگونه باید به آنها نگاه کنند نباید به چشم انسان هایی پست و کوته فکری که هر آنچه مخالف نظرشان است را می کوبند نگاه کنند شما می فرمایید "من راه درست را می روم" اما کشتن یک انسان به دلیل مخلفت با دیدگاه شما چه توجیه ی دارد؟ ایا شما مسلمان هستید یا قصاب؟ (555908) (moderator19)
 
Canada
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۷:۰۰:۵۶
دوست عزیز درست است جرم تعریف مشخص و مجازات مشخص دارد ولی هر کشوری هم قوانین خودش دارد و قانون ان کشور برای خودش محترم ولازم الاجراست. هنجار شکنی در هیچ قاموسی پذیرفته نیست که اگر اتفاق افتاد دهنکجی به ان مردم و باورهایشان است که همانطور که خود گفتی تعریف قانون و مجازات قانون شکن جاریست. و ایضآ خوب میدانی در امریکا این عمل چندان مذموم نیست و گاهآ بعنوان هنر هم تعریف میشود لذا قیاس بی یندو باری در امریکا هیچ سنخیت با قوانین اسلامی ندارد. (542629) (moderator1)
 
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۷:۱۶:۱۵
نوشته بسيار ضعيفي بود

و تمام تلاش نويسنده تخريب كساني بود كه از اون طرفداري مي كنند مخصوصا ايراني ها

بهتر بود به جاي تخريب علت يابي مي شد و نحوه اعتراض ها در جوامع مختلف را مثال مي زد (542631) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۸:۰۸:۴۶
کاش این مطلب رو نمی زدید. (542646) (moderator1)
 
علی اوسط
France
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۸:۳۱:۱۸
روزی پیامبر اعظم ص از حضرت علی ع پرسید،اگر دو شخص را در حال زنا مشاهده کنی چه خواهی کرد؟ایشان عرض کردند:با عبایم رویشان را می پوشانم.
لازم است الف دقت کند موضوع این دختر که یک فحشا با افشائ شیطان و ایادیش در محافلی خاص بوده خاصا در ایران بین دانشجویان طی ده پانزده روز گذشته،اکنون افشاگری الف در سطح عام صورت پذیرفت. به نظر خیرش بیشتر است یا شرش؟به نظر آیا به سنت ائمه ع عمل کردید؟یا در تسریع اشاعه این فحشا کمک شایان مسیر غیر صواب نکرده اید؟!
اگر چه آبی که رفت به جوب باز نیایید،اما اگر با نیت خیر بوده،که انشاالله بوده جلوی ضرر را هر وقتی بگیرید منفعت است و خداوند غفور است غفار (542660) (moderator1)
 
آشنای دور
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۲:۱۲:۴۶
آفرین اینطوری باید جواب بعضی خبرگزاری ها رو داد (542874) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۴:۲۶:۱۸
موافقم،اما ظاهرا سایت الف یا موضوع پیام شما را نفهمید.یا از سر اعتماد به خود لجوجانه یا همان خودخواهی نفسانی نخواست خبر را کلا از سایت خود حذف کند بلکه احتمالا کسی از روی این خبر سراغ عکس لخت این خبر نرود و خدا توبه ایشان را از این عمل نابخردانه سهو بپذیرد.اما هیهات نرود میخ آهنی در سنگ. (549116) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۴:۳۱:۴۶
من این موضوع را به مسئولین سایت هم تذکر دادم(پیامک)اما مثل اینکه آنها فعلا رسالت دیگری را پی میگیرند.تا کی شود که بعد از بعد ها پی ببرند که ما راست میگفتیم،همچون زمانی که از مخالفت ما با احمدی نزاد مکدر بودند و پیام های ما را جدی نمیگرفتند.بعد یهو از آنطرف افتادند و حمایت از احمدی نزاد را حرام کردند. (549129) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۸:۳۲:۴۸
این دختر یک بیمار روانیست و یا دنبال جلب نظرات جنس مخالف! وگرنه با عریان کردن تنها کاری که نکرده است یکسان سازی افکار در مورد زنان و مردان است.

کدام فعال سیاسی لیبرال یا سوسیالیست، برهمایی یا حتی فمنیست ( مثل دوبوار و ....) به همچنین رفتار بی محتوایی دست زده است؟

به نظر من او را زیادی جدی گرفته اند! او نه توان دفاع از آزادی دارد و نه در این راه گام برمی دارد نه جهت ضربه به دین اسلام عنصری محسوب می شود. (542662) (moderator1)
 
Kuwait
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۴۰:۲۰
ازقضا در تاریخ جریانهای فمنیستی افرادی را میبیند که از این جربه استفاده کرده اند. بیشتر مطالعه کنید (542717) (moderator22)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۰۸:۱۵
سلام
باز هم طبق معمول شما دارید به جای ماه به نوک انگشت نگاه میکنید.!!!!
برادر عزیز
اینکه کفش عورت خلاف عرف یا قانون است که برای هر بنی بشری روشن است.!
کاش در این سایت نسبتا وزین به مسائل اجتماعی در مصر می پرداختید.
شاید مطالعه تطبیقی مسائل مصر با ایران از طرف یک مهمان جامعه شناس برای شما شایسته تر باشد.
این جملات واقعا کوته بینی است که یکی یه غلطی کرده..!
باید دید علت این همه وانکنش چیست.؟!؟
وگرنه در فضای مجازی عکس دختر لخت کم نیست.!!
بدتراز آن هم زیاد است..!
یا علی (542694) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۱۱:۵۲
اين مطلب در اينترنت فيلتر شده شما از كجا تونستيد ببينيد و بخوانيد؟؟!! (542698) (moderator22)
 
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۲۸:۱۱
منتشر کردن منکر منکراست چه نیاز کشور را این خبر حل میکند؟ هزار تاسف (542708) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۳۷:۱۱
بابا شاید فتوشاپی باشه و بنده خدا اصلا روحش خبر نداره (542714) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۳۹:۰۶
بابا استاد سخن
چقدر عالمانه حرف زدی!!!
چقدر خوب ریشه یابی کردی که چرا یه بچه ای اومده و یه همچین غلطی کرده!!!
راهکارتم که مثل گذشته عالی و بی نقص و مفید خواهد بود!!!!!
نقد دیگران را هم به خوبی انجام دادی لذت بردم!!!(= حالم به هم خورد)
نوع نگاهت به انسان و خطا و جامعه هم که کاملا اسلامی و منطبق به سیره و رفتار ائمه و پیامبر بود.
چرا ساکت نمی شوی ای انسان!!!! (542716) (moderator22)
 
جواد
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۲۷:۱۵
به نظر بنده اين مطلب آنقدر مهم نبود كه الفي ها بخوان تيتر بزنن.عريان شدن يك دختر در فضاي مجازي و حتي در فضاي واقعي مطلب جديد و مهمي نيست.ضعيف كار كردين داداش!!!! (542753) (moderator1)
 
محمود بن علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۳۷:۴۵
دوست عزیز نویسنده!
مورد Indecent exposure عریان شدن در محلهای عمومی است نه انتشار عکس عریان.
اگر هم بنا بر محاکمه این خانم مصری باشد، اتهام او ذیل Indecent exposure نیست. (542766) (moderator1)
 
منیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۱۰:۳۰
شایداین دختر مصری رامجبور به این کار کرده باشند وضعف مالی باعث این کار شده باشد (542802) (moderator1)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۱۹:۴۹
با تمام اظهار ادبی که نسبت به سایت وزین الف داشتم با افتخار و در نهایت ادب می نویسم که بابت این مطلب در پیشانی الف با آن تیتر اروتیکال و بدتر سابه هایی که پشت عکس این هرزه گذاشته اید متاسف و شرمسار شدم. از سایت های اصولگرا و مدعی مبارزه با انحراف انتظار بیشتری داشتیم و نه اشاعه فحشا. متاسفم برای اینکه سایت های مدعی اصولگرایی مثل شما و ... دچار ژورنالیسم پنهان جنسی شده اید. متاسفم (542814) (moderator22)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۱۹:۵۰
با تمام اظهار ادبی که نسبت به سایت وزین الف داشتم با افتخار و در نهایت ادب می نویسم که بابت این مطلب در پیشانی الف با آن تیتر اروتیکال و بدتر سابه هایی که پشت عکس این هرزه گذاشته اید متاسف و شرمسار شدم. از سایت های اصولگرا و مدعی مبارزه با انحراف انتظار بیشتری داشتیم و نه اشاعه فحشا. متاسفم برای اینکه سایت های مدعی اصولگرایی مثل شما و مشرق دچار ژورنالیسم پنهان جنسی شده اید. متاسفم (542815) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۲۰:۰۶
لطفاً زودتر این مطلب رو از سایت بردارید. (542816) (moderator1)
 
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۴۹:۳۶
عجب فیلترینگی
اینطور که به نظر میرسد فیلتر فقط به درد مزاحمت محققین و اهل کسب وکار میخورد. (542850) (moderator1)
 
پ-ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۱:۵۶:۳۲
روزی شیخی نزد همسر حاکم رفت ، همسر حاکم به واسطه عقده های درونیی که داشت در محضر شیخ همان کرد که این دخترک مصری انجام داده و سپس دستور داد تا چشمان شیخ را کور کردند ، شیخ در پاسخ به عمل همسر حاکم گفت : افسوس تو چشمانی را کور کردی که بر خلاف دیگران به تو به دیده تحسین می نگریست و حال که کور شدم زخم های روحت را عیان می بینم .
کار این دخترک در فرهنگ ما و همه مسلمانان کاری مذموم و ناپسند است و قطعا مجازات دارد لیکن بیانگر زخم های روح او و زنانی مثل اوست که می بایست ریشه های آن مشخص شود. جوامع به شدت مرد گرا کوچکترین عارضه ای که دارند ایجاد همین زخم هاست . تمام جامعه ، مردان و بخصوص خانواده ها در برابر چنین روح های زخمیی مسئولند . (542862) (moderator1)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۶:۰۵:۰۰
این یه اعتراضه !!! اگر می خواست فساد و... در پشت درهای بسته و ...می کردد مانند بقیه !!

این یه دختر خراب نیست . لطفا دردش را درمان کنید .حرفش را بشنوید .... (543157) (moderator22)
 
جباری
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۲:۳۹:۴۳
از الف انتظار نداشتم در گسترش این بی اخلاقی سهیم باشد . البته حتما نا خواسته بوده اما اطلاع رسانی خبر را کمی دقیق تر نیز می توان انجام داد. (542908) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۲:۴۴:۴۱
اقدام اين فرد ناشي از زياده روي هاي قبلي است. اگر جامعه آزاد بود اين دختر هيچ وقت اينكار را نمي كرد. (542914) (moderator22)
 
سلام
Malaysia
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۲:۴۴:۴۹
چند نكته كه از نوشته استنباط مي شود:

نويسنده به وبلاگ مذكور مراجعه كرده است،

نويسنده داستان هشدار اوليه را رويت فرموده اند و با وجودي كه وبلاگ از قبل در مورد محتويات هشدار مي دهد باز هم پيشتر رفته اند تا احساساتشان جريحه دار شود،

سپس كامنتها را هم خوانده اند و ديده اند تعدادي ايراني خلاف نظر او فكر مي كنند پس دوباره احساساتش جريحه دار شده است

نويسنده كه آن همه نظر متنوع را مي بيند انها را برنمي تابد و در يك سايت وطني دوباره قلم فرسايي مي كند

نويسنده در نهايت هنوز نتوانسته است آنرا فراموش كند... حالا بايد نظر خود را بر ديگران تحميل كند پس مي آيد و اين مقاله را مي نويسد و ...

غافل از اينكه اگر فحشايي بوده كه نبايد آنرا گسترش داد ...
اگر مخالفي ديدي كه نبايد شكمش را بدري!

سعدي عليه الرحمه در گلستان مي فرمايد:

"اذا رايت اثيما كن ساترا و حليما"
اگر كسي را ديدي غرق در گناه عيب پوش باش و بردبار!

با تشكر از الف (542915) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۲:۵۷:۵۵
خودتان مي گيد حركات منافي عفت عمومي در آمريكا و غرب و .. ممنوع است پس چطور مي گيد بي عفتي و بي بند و باري در غرب بيداد مي كند؟! (542941) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۱۳:۱۲:۴۴
چه ربطی داره ! یه چیزی می تونه قانون و عرف باشه اما اجرا نشه. یعنی ممنوع باشه اما مردم بهش توجه نکنن (544117) (moderator22)
 
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۲۲:۵۰:۳۴
اقدام صورت گرفته توسط این دختر مصری درواقع معلول مولفه های بسیاری در جامعه پرتلاطم امروزی است که بررسی معلول عمدتاً نتیجه بخش وموثر نیست لذا علل وانگیزه آن می بایست مورد واکاوی قرار گیرد و قبل از پرداختن به اصل ماجرا برخی زوایا می بایست روشن شود 1- این این دختر دارای سلامت عقلی بوده یا خیر2- چگونه وازکجا و چه مستنداتی وجود دارد که اثبات شود این دختر مصری است .3- آیا این دخترک مسلمان است؟ از کجا بدانیم-4- آیااین اقدام دخترک اقدامی تبلیغاتی است ، اعتراضی است ، ویا اهدافی شخصی از این قصه داشته است.پس از دریافت پاسخ صحیح این سوالات بعد باید به دنبال علت ماجرابود. (544810) (moderator22)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۲۳:۳۷:۰۷
من نمی دونم اینهایی که همینطوری مثبت دادن یک لحظه فکر نکردن؟ یا کلا از 2- 3 درصد مغزشون استفاده می کنند؟ خوب مگه تو غرب قتل ، دزدی ، کلاهبرداری، فرار مالیاتی ، تجاوز به حق پتنت، ... ممنوع نیست و به تایید آمارهای خودشون این همه اتفاق می افته؟ (544865) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۰۸:۰۰
"یک بچه ای در یک گوشه یک غلطی کرده است، ولش کنید، چه کارش دارید؟ ولی متاسفانه حالا که گندش در آمده است، دیگر نمی توان از کنارش گذشت و حرفی نزد."!!!

ادبیات لمپنی در نقد جایی ندارد (542956) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۲۰:۲۸
1. در رفتار این فرد تناقض شدیدی دیده میشه، اگه داره به فضای کثیف حاکم اعتراض میکنه دامن زدن به اصل مسئله و رابطه نامشروع نقض غرض خواهد بود!

2. انتشار این مطلب اصلا درست نبود. با این تیتر آلوده ی زرد.

3.اگر هم میخواستید اونو به بحث بذارید نباید تیتری محرک استفاده میکردید. (542972) (moderator22)
 
مودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۳۱:۴۹
با سلام

در تعجبم از سایت الف که اینگونه مطلب سخیف و خلاف اخلاقی را منتشر کرده است آقای توکلی اگر این مطلب را در بعضی سایتهای خاص میدیدم برایم عجیب نبود ولی در سایت منتسب به شما چرا؟

مطلب منتشره به وضوح نسبی گرایی اخلاقی را تبلیغ میکند و زشت بودن یا نبودن یک عمل را صرفا به هنجارهای اجتماعی که در آن رخ داده است مربوط میکند. کاری با شخصی که این مطلب رانوشته است ندارم که چه مرامی دارد اما آقایان الف جرم مشهود وشدیدا خلاف اخلاقی که این روسپی مصری مرتکب شده دیگر نیاز به این همه صغری وکبری چیدن برای محکومیت ندارد.عمل این زن از دو جنبه تخلف آشکار است از جنبه احکام شریعت و از جنبه نیت فاعل جرم که با هدف ایجاد انحراف در اهداف انقلاب مردم مصر انجام شده است و قصد القا این مطلب را به مردم دنیا دارد که ما انقلاب مرده ایم که اینگونه آزاد باشیم. ضمن اینکه این شخص به نوعی سرمشق و الگوی عده ای همچون خود شده است (542989) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۳۸:۱۷
مطلب منتشر شده ناپخته و عکس همراه آن زشت است.
لطفا از سایت حذف کنید. (543001) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۴۳:۲۰
هر چی ندونیم اینو میدونیم که نشانه اعتراض یا جواب دادن به هر نوع حرکتی از سوی مسلمین یا در جامعه مسلمین(که شاید هم این دختر مسلمان نیست که نیست)لخت شدن نمی باشد و جالب هم نبود و مشهور هم نیست و .... (543002) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۴۸:۴۰
اولامصر که ایران نیست دارودرفش داشته باشد ثانیا مگر ما قیم آن دختر خانم می باشیم ثالثا مگر پدر ومادر ندارد رابعا مگر مصر قاون ندارد خامسا در هر کشوری معیار برای تعیین مصداق جرم وجود دارد حال بر اساس آن شاخص ومعیار دادگاه به جرم این خانم رسیدگی میکند در صورت اثباط مجرم بودن به تناسب جرم حدود را به مرحله اجرا می گذارد (543015) (moderator22)
 
اربابی
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۴:۱۸:۴۸
آیا تقلیل حقوق اجتماعی انسان به حقوق زیستی این موجود و تنزل جایگاهی او از شان و منزلت عالی بشری به مقام دانی حیوانی توسط کسی جز نابالغ عقلی و مجنون فکری ومریض قلبی ممکن است.کسی که نمایش اندام را بیرق پروتست اجتماعیش معرفی میکند در نگاه عقل سلیم (چه مذهبی ویا سکولار ) به این نماد
,قطعا مالک ومدعی را فروشنده کالا میپندارد نه گلایه گذار ازشرایط مورد اعتراض.لذا جنگ جنگ زرگری است وقصه چیز دیگری است.!هدف انشاق نهضت و انحراف ذهن مبارز جوان شوریده به نظم جدید خاورمیانه ای آمریکا است و یاد آور سلاح غرب در تفوق غرب در جنگهای صلیبی.از شما دوستان الف انتظار دیگر میرود .اشاعه کار و رسالت حرفه ای شما نیست. (543039) (moderator22)
 
صمد
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۵:۰۱:۵۰
ما که ندیدیم ولی خدا جوابشو بده (543086) (moderator22)
 
كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۵:۱۴:۱۷
بهتر بود به عنوان مطلب خوانندگان مي زديد. از مواضع هميشگي الف ضعيف تر بود. (543102) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۶:۰۰:۲۹
بی بند باری ممنوع (543149) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۶:۳۶:۲۱
من میدانم که در گور این دختر نمیخوابم هر کس در گور خود میخوابد و حساب پس میدهد او کاری انجام داده که پسندیده هیچ کس نیست اما خوب اینکه اگر حتی گسی عریان باشد اگر کسی به او نگاه کرد دو طرف گناهکارند اینکه کسی عریان نشود که دیگران نگاه نکنند برای شرم خود ادم است نه اینکه دیگران این گناه را به گردن عریان شونده بیاندازند اینکه کسی حرام باشد و انجام ندهد به بهشت میرود نه اینکه در جزیره دور افتاده باشی و هیچ نبینی بعد بگی انجام ندادم باید به بهشت بروم خنده دار است (543192) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۷:۰۱:۵۴
متاسفانه بدلیل اینکه حقوق زنان در مصر نادیده گرفته می شود این شخص اقدام به اینکار کرده است حقوق زنان در مصر تا جایی نادیده گرفته می شود که به زن خبرنگار فرانسوی در میدان التخریر جلوی مردم توسط نظامیان تجاوز می شود حال عده ای از زنان می ترسند با آمدن حکومت اسلامی آزادی ها آنها کمتر هم بشود (543224) (moderator22)
 
حسين
United States
۱۳۹۰-۰۹-۲۱ ۱۵:۲۸:۰۱
آخه شما از حقوق زن در اسلام چي ميدوني كه ميگي با حكومت اسلامي آزادي زنها كمتر ميشه .
لازمه كه بوني آقاي دكتر قديري ابيانه در مكزيك در مورد حقوق زنان در اسلام سخنراني ميكنه و 360 نفر از زنان مكزيكي از جمله فعالان فمنيسم مسلمان مي شوند (557100) (alef-11)
 
رویاهای خیالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۷:۳۵:۱۷
قبل از اینکه احساساتی بشویم لازم است بدانیم اعتقادات رسوم و قراردادهای عرف اجتماعی مثل پوشیدن و در اوردن لباس لحضه ایی بدست نیامده که با عریان شدن تغییر یا اسیب ببیند بنابراین ضمن احترام به همه افراد جامعه بشری اگر هر کسی چه اینوری چه اونوری برای تغییر افکار دیگران با شعور زیبای خود رفتارهای منطق را جایگزین تحریک احساسات انان کند در نهایت موفقتر است . (543246) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۱۹:۳۰:۴۸
ایکاش همانقدر که به موضوع حجاب اهمیت می دهید به موضوعاتی همچون غیبت - تهمت - دروغ - مردم ازاری - دزدی - و سایر گناهان کبیر هم اهمیت می دادید.
جوری برخورد می کنید که فقط اسلام با بی حجابی مشکل دارد؟ (543372) (moderator22)
 
الهام
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۲۲:۵۹:۳۸
من در کالیفرنیای آمریکا زندگی میکنم. انقدر که در ایران خانمها بد لباس می پوشن و سعی در خودنمایی دارن اینجا اینطوری نیستن خانمها . مگر اینکه یه پارتی یا مراسم خاصی باشه اما یادمه تو تجریش انقدر خانمها با سرو وضع ناجور میومدن ادم شرمنده میشد. (543555) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۱ ۰۹:۲۶:۱۹
نو تجریش چطوری می اومدند بیرون الهام خانم؟ ما که چیز خاص ندیدیم در ضمن شما انتخاب خودت بوده پس به انتخاب و زندگی بقیه احترام بگذار و اگه تو کالیفرنیا هستی واقعا!! اونجا مردم به پذیرش بدون قید و شرط هم رسیده اند و هر کسی راهی و سبکی از زندگی رو در پیش گرفته. یک کم فکر کن بعد حرف بزن. (546479) (moderator22)
 
یک دوست
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۳:۳۱:۳۲
سلام خودتون میگید چیزی ندید پس بیشتر نگاه کنید ببینید تو جامعه ای که میگیم اسلامی هست چه جوری جوانانمون میان بیرون . یادمون نره داریم درباره کسی حرف میزنیم که فقط عکسشو دیدیم و داریم قضاوت میکنیم (550332) (moderator22)
 
الهام
United States
۱۳۹۰-۰۹-۰۸ ۲۳:۰۱:۲۰
در ضمن تا اونجایی که من میدونم خانمها تو امریکا اچازه ندارن با پایین تنه یا بالا تنه عریان بیان از خونه بیرون (543556) (moderator22)
 
اگر بما نگاه نکنید می میریم
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۴:۳۱:۳۷
در ایران به خاطر همه مشکلاتی که همه میدانیم مثل کاهش ازدواج و اونور امار طلاق و بیکاری وشعارهای توخالی و مشکلات اقتصادی ..نتیجه بالا رفتن سن ازدواج و افراد مجرد و مطلقه بعضی از خانمها البته اونهائیکه از مهارت و دانش کمتری برخوردارند برای اینکه از قافله عقب نیافتند با پوشیدن لباسهای چسبان که کمتر از وضع عریان این دختر مصری نیست و با اریش عجغ وجغ سعی در جلب توجه میکنند . البته مورد توجه افرادی در حد کلاس خودشان و پیرمردان هوس ران هم قرار می گیرند و به ظاهرا به این وضع خوش اند واما در باطن؟ (549128) (moderator22)
 
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۱:۴۷
خاورمیانه ملتهب است . باز هم ازاین موارد خواهد بود باید دقت کرد با این عملکرد ها نا امید نشیم واز مواضع درست کنار نرویم امروز در غرب دستهای زیادی متهد شده اند بابه هم ریختن خاور میانه به اهداف جدید برسند ومشکلات غرب را سامان بدهند وبزرگترین ترس انها قدرت شرق است (544261) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۰۹ ۲۰:۲۴:۵۳
البته فراموش نکنید اقایون وهابی و سلفی فقط نگاه جنسی به زن دارند اینجور واکنشی بهشون داده می شه البته این کار صحیح نیست ولی واقعا قدرت گرفتن سلفی ها و وهابی ها در مصر خطرناکتر از حسنی مبارکه (544647) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۹:۴۴
اولاً خبر مهمی نبود که بخواهد در سایت خبری ما درج شود
ثانیاً آقایون الف ! شما که از اطلاع رسانی اخبار 20:30 در تلوزیون( به این بهانه که شنونده میرود و آمار این حرکت بد را درمیآورد و اشاعه فحشا می شود) ناراحت می شوید این که به مراتب فسادش کمتر از دیدن دختر لخت است
شما را چه می شود؟؟؟ (545087) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۰ ۱۳:۵۱:۰۵
خدا لعنتش کند.خدا رحمت کنه ام کلثوم و عبدالحلیم را دو چهره بزرگ موسقی مصری که فراموش نشدنی هستن محال است در جهان عربی را پیدا کنی که این دو رانشناسد.در مصر بر عکس ایران راههای زیادی برای معروف شدن است که در کشور مت ممنوع است اما این دیوانه که فکر کنم بیسواد هم باشد پا را از حد فراتر گذاشته اگر این دختر ایرانی بود میشد یه تخفیف جزئی یهش داد اما در مصر با وجود ازادیهای که وجود دارد خیر .مثال میزنم در مصر زن میتواند خواننده شود اما در ایران................... (545600) (moderator22)
 
s
۱۳۹۰-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۶:۲۹
1-اسلام در مصر با اسلام ایران فرق می کند و زن خیلی از حقوقی و برابری هایی که در ایران دارد در مصر ندارد. به این دختر اسلامی معرفی شده که زن را پست کرده. و در سایت خود با نگاه اسلام به زن مطابق انچه در کشور او است. شدیدا مخالفت کرده
2-عکس برهنه اسن دختر برای این در رسانه های بیرونی مطرح شد تا بتواند جلوی موج اسلامی مصر را بگیرد
3-از سایت الف بعید بود با این کار، این اقدام را رسانه ای ار کند. اما کرد.
4-این دختر اشتباه کرده اما پخش حرکت او در سانه های ما، مانند حرکتی است که برای زهرا .... بازیگر فیلم نرگس در جامعه ایران پیش آمد
5-در کنار امر به معروف و نهی از منکر خوبه اول به خودمون هم برسیم (546039) (moderator22)
 
يك معلم ساده
۱۳۹۰-۰۹-۱۱ ۰۰:۲۲:۰۶
خواهش ميكنم التماس ميكنم اين خبر و اين اظهار نظرها راحذف كنيد
اين چه طور اطلاع رساني است..... اخه اين خبر چه دردي از اين همه مشكل

داخلي و خارجي از كشور و ملت حل ميكنه؟

هر كسي كه نمي دونست شما خبردارش كردين اشاعه فحشا است

لطفا سريعا حذفش كنيد (546309) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۰۹:۰۱:۱۸
آقا اون جوان تونسی هم که خودش رو آتیش زد کارش غیر شرعی بود پس؟؟؟؟؟؟می خواه پس اونم برش گردونیم از اون دنیا ببریم دادگاه محاکمه کنیم... (547477) (moderator22)
 
بابک ممی
۱۳۹۰-۰۹-۱۲ ۲۳:۵۵:۴۴
واقعا متاسفم (548470) (moderator22)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۰۳:۰۱:۱۱
دوست داري برو بيارش ايران اعدامش كن خيالتو راحت كن اينم شد موضوع نوشتي (548612) (moderator22)
 
همشهری سنگسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۳:۲۳:۴۷
از شهرستان مهدیشهر : خدا لعنتش کنه که آبروی هر چی مسلمونو برده (549051) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۸:۳۷:۱۲
با سلام
تحلیل روانشناسی این عمل تنها به تبعات پس از انجام ان برنمی گردد بلکه دلایل پیش امدن چنین واکنشی را نیز دربر میگرد چه بسا دلایل و کنش های ماقبل از ان که توسط جامعه صورت گرفته است بیشتر درخور توجه و نیازمند رسیدگی باشند. (549339) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۹:۳۵:۱۵
به نظر من نباید اینقد بزرگش میکردن داخل جهان هر روز هزاران عمل زشت اتفاق میوفته ما نباید بیام در مورد این ها حرف بزنیم تا هر کسی که نمیدونه 1ساعت پیش چکار کرده ولی این موضوع یادش میمونه و هر چه بیشتر در موردش حرف بزنیم بیشتر عادی میشه پس هر چی کمتر در موردش حرف بزنیم بهتره (550171) (moderator22)
 
خودكار سفيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۳:۳۸:۱۴
اينم شايد يجوراعتراض باشه شما خودشو ناراحت نكن _راستي فيلترنته واسه شما نيست‏!‏‏!‏‏!‏ (550441) (moderator22)
 
نیما
۱۳۹۰-۱۰-۰۷ ۲۳:۳۵:۴۱
سلام خسته نباشید.
با عرض معذرت،میخواستم بگم کسی رو تو قبر کسی دیگ نمیذارن.پس لطفا دیگ از این چیز ها تو سایت قرار ندهید تا بعضی ها اینطوری نظر ندن.بابای (579056) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.