نظر منتشر شده
۱۷۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 207288
نوجوان شیرازی پس از اخراج از مدرسه خودکشی کرد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
دانش آموز ۱۴ ساله ای در شیراز پس از اخراج از مدرسه خودکشی کرد.

به گزارش مهر، پسر ۱۴ ساله ای در شیراز پس از اخراج از مدرسه به دلیل همراه داشتن تلفن همراه خود را حلق آویز کرد. بر اساس ادعاهای والدین این دانش آموز وی یک روز بعد از اخراج به همراه پدرش به مدرسه رفت اما مدیر مدرسه از پذیرش او امتناع کرد و روز دوم که خودش به تنهایی به مدرسه رفته بود مسئولان مدرسه وی را نپذیرفتند.

این دانش آموز پس از مراجعه به منزلشان در حالیکه تنها بود خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. پرونده این خودکشی در دادسرای جنایی شیراز تشکیل و در مراحل تحقیقات ابتدایی قرار دارد.
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۸:۱۹:۵۸
مدیر؟؟؟؟؟؟؟؟ (1820876) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۶:۵۵
اين است فرهنگ آموزش و پرورش در ايران، يعني داشتن موبايل در ايران جرم است؟ بچه مدرسه اي و سرباز نمي تواند موبايل داشته باشد، به جاي گرفتن و ممنوع كردن آموزش دهيد كه چگونه استفاده كنند (1821080) (alef-9)
 
یک روحانی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۷:۲۹
بنده معلم هستم، واقعاً داشتن موبایل در مدرسه آزار دهنده است برای کادر آموزشی، دانش آموزی که سر کلاس فیس بوک و آواکس و نیم باز میره و چت میکنه درس میفهمه!!!
مدیر مدرسه هم بر اساس قانون می تواند تا 3 روز اخراج کنه
شاید برخورد نامسئولانه خانواده منجر به این ضایعه شده باشد (1822340) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۲۰:۲۰
اقای روحانی بو موظف به انجام تکلیف هستی و به نتیجه کاری نداشته باشید (1822505) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۵:۳۷
شما چون روتون فلشار آوردن موقع در خوندن دلتون میخواد بچه مثل ربوت باشه داش دنیا عوض شده علم پیشرفت کرده (1822582) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۷:۲۵:۳۹
دوست عزیز، بنده هم در اروپا تدریس کرده ام و هم در ایران، اما ندیدم کسی اینگونه مانند شما با معلمی صحبت کند، حتی معلم خطاکار (1822947) (alef-9)
 
میلاد
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۳۸:۰۲
شما به یه بچه هفت ساله چاقو بده بهش بگو چطور ازش استفاده کنه!!
احتمال سود به ضررش به نظرت چقدر میتونه باشه؟
هرچیزی سنی داره... (1822393) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۸:۲۸:۳۳
یعنی شما فکر میکنید تا حالا هیچکس آموزش نداده
تا حالا هیچکس نگفته از موبایل چه طور استفاده کنید
تو جاده ها و ... ننوشته استفاده از موبایل خطرناک است
شما تا حالا ندیدید بعضی موقع رانندگی دارند پیامک میدهند یا میخونند
اینها آموزش دیده اند گوش شنوا نیست (1823058) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۴۶:۳۵
برای این نظر متاسفم من خودم معلمم داشتن موبایل برای دانش آموزان ممنوعه. کار مدیر رو نمی توان ارزیابی کرد. چون شاید این دانش آموز تخلفات دیگه ای داشته و در نهایت به خاطر همه آنها اخراج شده. البته باید مدرسه دانش آموز عوض بشه هیچ کس نمیتونه دانش آموزی رو اخراج کنه . باید کل خبر رو شنید یک طرفه به قاضی نرید لطفا. (1822679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۸:۲۹
وزير آموزش و پرورش بايد عوض شود (1821081) (alef-9)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۱:۴۵
وزیر آموزش پرورش ؟؟؟؟؟ بجای آموزش به مدیران و معلمان و فرزندان بایت استفاده صحیح و ایجاد کاربری از وسایل جدید میخوایم صورت مسئله رو پاک کنیم ... انگار که زلزله بیاد رئیس زلزله سنجی ایران رو برکنار کنیم .... (1822402) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۴:۴۰
باید حرف های مدیر مدرسه را هم شنید و سپس داوری کرد :
آیا اینکه یک دانش آموز 14 ساله به پدیدۀ ناهنجاری چون " خودکشی " و عملی کردن آن می اندیشد و دست می زند ، همه وهمه ناشی از عملکرد بسیار بد مدیر بوده ، یا ........ بد آموزی های قبلی ، خانواده ، جامعه ، تلویزیون ، ماهواره ، بازی های خشن ، بی مسئولیتی مسئولین فرهنگی- پرورشی و...................، ؟!؟!؟!؟!؟
آیا این تنها " خلاف " این دانش آموز بوده و یا یکی از دهها ؟!؟!؟!؟
آیا مدیر پیش از این " تنبیه" ، قبلا " تدبیر" ها را آزموده بود ؟!؟!؟!؟!
آیا فقط به این یک مورد ، و فقط به این یک فرد " گیر "داده شده بود ؟!؟!؟!؟!
آیا در همۀ موارد دیگر ، همۀ موارد لازم هم با این دقت عمل می شود ؟!؟!؟!؟!
همیشه به یاد داشته باشیم که :
هر چند " ظلم بالسویه عدل است " ولی در عین حال " اجرای لحظه ای و موردی قانون ، عین ظلم است " ؛ (1822437) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۵۱:۴۴
خوب عوض شده.
این بنده خدا که هنوز جوهرش خشک نشده. (1822696) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۵۳:۲۸
چه ربطی داره (1822697) (alef-10)
 
بهمن
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۸:۳۰:۰۹
صحت وسقم این قضیه رو باید پزشک قانونی و پلیس آگاهی شیراز تایید بفرمایند تا خدای نکرده از تیترهای ژورنالیستی بعضی از خبرگزاری های محترم نباشد و بعد هم بهتر است در این مورد یک قاضی با آگاهی از تمام شرایط نظر بدهد . (1823064) (alef-9)
 
شهروند شوش
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۱:۱۶
مسولان مدرسه باید به صورت جدی و سختگیرانه مورد پیگیری و بازخواست قرار بگیرند (1821090) (alef-9)
 
داوود
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۳۹:۲۳
دانش آموز راهنمایی که تو تفکراتش خودکشی باشه.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1822543) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۶:۴۵:۲۲
اینقدر زود اظهار نظر نکنید اخراج یک دانش آموز به این راحتی نیست شما ببینید چه بلایی سر مدرسه آورده که اخراجش کردن. و بسیاری از این دانش آموزان تو خانواده شون مشکل دارن حالا همه ی کاسه کوزه ها سر مدیر بدبخت خراب میشه (1821848) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۷:۵۴
الکی شلوغش نکنید این موبایل حتما گفته پدر او بوده وگرنه برای آوردن موبایل کسی را از مدرسه اخراج نمی کنند فقط موبایل از او گرفته می شود .اولا این بچه حتما سابقه داشته و بعد هم در فرض صحت حرف معلوم نیست در موبایلش چه داشته .شاید مدیر کمی مقصر باشد اما بیشتر از مدیر پدر و مادر مقصرند به دلایل متعدد (1822305) (alef-10)
 
محمدجواد
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۹:۳۸
مقصر ماییم که به بچه‌ها مون نمیگیم
کسی که خودکشی کند ممستقیم وارد جهنم میشود
و کسی حق ندارد براش مراسم ترحیم بگیرد
براش نماز بخوانند !
در قبرستان مسلمانان دفن کنن!
براش فاتحه بخونن!

بحث جهل انسانه که ما نمیگیم
البته بحث انسانهای مجنون و روانی جداست!

خواهش میکنم الف این بزار تا مردم بدونن و اینقدر راحت مشرک نشوند! (1822316) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۳۹:۴۸
حالا همه این حرف ها به کنار . اون آقای مدیری که این پسر اخراج کرده ( چه به حق و چه به ناحق ) تا آخر عمرش از عذاب وجدان ( اشاالله که داره ) راحت میتونه بخوابه یا حتی راحت در آن شهر و محله زندگی کنه . (1822667) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۷:۰۶:۰۱
همه بهشت مال تو (1822912) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۸:۲۱:۳۳
مدیر خیلی نامرد بوده حداقل ازش تعهد میگرفته .نه اینکه کلا از مدرسه اخراج کنه . (1820877) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۵۴:۱۷
مدیر وناظم مدرسه باید محاکمه واشد مجازات بشوند
تا سرکوب شوند هر آنچه افراط گری در کشور ما وجوددارد که بدانند چه آینده ای در انتظار نبچه های ماست (1821369) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۵۵:۵۸
به نظر من مدیر مقصر نیست. قانون مدرسه را اجرا کرده است. مقصر تربیتی است که در طول 14 سال روی این بچه اعمال شده و او را به این جا کشانده است. 14 سال سن کمی نیست. همین مسأله نشان از عمق مشکلات روحی این نوجوان می دهد. نباید بی جهت همه ی تقصیرها را گردن مدیر مدرسه انداخت. سهم خانواده کجاست؟ سهم تربیت و جامعه کجاست؟ سهم خود دانش آموز در پذیرش اشتباهاتش کجاست؟ (1821721) (alef-10)
 
شیرازی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۴۸:۳۱
آفرین به قضاوت مردانه جنابعالی. نظر شیرازی را بخوان. (1821889) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۹:۳۳
شاید ده بار تعهد گرفته باشه (1822349) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۳:۴۲
باید عرض کنم ابتدای سال تحصیلی از دانش آموز و ولی ایشان به طور حضوری تعهد اخذ می شود. اما شما آنجا بوده هی که موبایل دانش اموز و داستان ان به چه روالی بوده؟؟؟ پس تا به کل قضیه اشراف نداریم بهتر است اظهار نظر نکنیم. این معضل جامعه ایران است . موبایل یکی از دانش آموزان رو مدیر مدرسه گرفت . بعد توی موبایل پر بود از انواع فیلم های مستهجن و عکس . حالا حتما می خواهید بفرمایید این تقصیر سیستم اموزشی است . جالب اینکه اولیا با قیافه حق به جانب از دانش اموز دفاع می کنند؟؟؟!!! (1822358) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۸:۴۴:۱۵
تاسف .... تاسف.....تاسف (1820929) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۸:۴۹:۰۹
شمارا بخدا ببینبد مسئولین مدرسه علیرغم عذر خواهی ان نوجوان وپدرش از قبول
او خود داری کرده حتما خواهد گفت این پسر همیشه بی انظباط بوده و........
واقعا ایا خودش را خواهد بخشید ان اقا اگر کمی از ان دانش اموزان شناخت داشت ویا معرفت شغلی میداشت اینکار نمیشد یا نه میخواهد بگوید افسرده بوده و......... هر دلیل چطور است که بعضی بعد از 30 سال بدنبال معلمین خود هستند
امیدوارم حداقل مردانگی داشته باشد واین اشتباه خودشان را باصدای بلند برای همکارانشان بگویند تا این پیشامد دیگر تکرار نشود (1820942) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۸:۴۹:۳۹
باید با مسولان این مدرسه به دلیل اقدام خودسرانه بجای مطلع کردن والدین برخورد شدید بشه. (1820946) (alef-10)
 
yuzarsiv kabir
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۲۷:۳۷
مسئولین و معلمان عزیز و زحمت کش ابتدا باید با دانش آموزان به عنوان یک دوست باشند و طوری رفتار کنند که دانش آموزان از آنها الگو بگیرند و باید بعنوان یک روانشناس دانش اموزان را درک نمایند زیرا جوانان خصوصا در سنین نزدیک به بلوغ شرایط خاص دارند که باید خانواده ها و معلمان به آن توجه داشته باشند تا از اینگونه حوادث جلوگیری شود با تشکر یوسف زاده (1821025) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۰:۱۵
والله ما که زحمتی ندیدیم بچه ها بکل از مدرسه فرارین (1821087) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۹:۳۳
من یک معلمم . تا ندیدم دانش اموزهای مدرسه من فراری شوند!! اگر این توفیق فراری ، که شما می فرمایید نصیب سیستم آموزشی ایران می شد که تا جای مدراس مجتمع تجاری ساخته بودند!!؟؟؟ (1822350) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۵:۴۱
خیلی بی انصافی پس حالا که زحمتی ندیدی لطف کن خودت در منزل با فرزندت کار کن ! ضمن انتقاد به مدیر مدرسه ولزوم برخوردلازم با او ببینید خانواده در رابطه با این اخراج چه رفتاری با این دانش آموز داشته !!! آیا والدین با این اخراج منطقی بر خورد کرده اند ؟در غیر این صورت آنها هم به اندازه مدیر مسئولند ! (1822363) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۳۷:۵۷
باید مدیر اعدام شود (1821045) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۰:۱۵
بايد مسئله به طور دقيق بررسي شود. شايد اين نوجوان مشكل رواني داشته. خيلي ها از مدرسه اخراج مي شوند، اما خودكشي نمي كنند. به اين صورت حرف زدن و حكم صادر كردن اصلا صحيح نيست.
مسئولان آموزش و پرورش و قوانين كشور، ناظر بر اعمال و تصميم هاي مديران مدارس است.
اگر اين مدير خطاي دانش آموز را ناديده مي گرفت و بقيه دانش آموزان هم در معرض خطر قرار مي گرفتند، چه كسي پاسخگو بود. (1821088) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۰:۰۸
والله معلم ومدیر هم معلم های ومدیرهای قدیم
حالا طفلک شد روانی ..
حتما شما خودت معلم ویا مدیر امروزی مدرسه ای ...
شنیدید که هم خودش هم والدینش مدرسه رفتند برای تعهد و عذرخواهی و...
اما انقد ما غرق خودنمائی خودمون هستیم گاهی که یادمون میره وظیفه ما تعلیم وتربیت نه خودنمائی ...
من یک دوشیزه ام اما میدیدیم که همان معلم ومدیرای قدیم هم که چه رفتارهای بدی با برادرم داشتند وهمش از مدرسه فراری بود بنظرم چون توان تربیتی ان مدیر ویا ناظم و...نداشتند مدام دنبال بدنام کردن بچه های مردمندواقعا مگر خدا به بچه هامون رحم کنه نه معلمائ امروزی که بایددست اونا رو گرفت از خارج از کشور برگردند بیان سر کلاساشون حاضر شن .... (1822399) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۲:۱۱
در معرض کدوم خطر؟؟؟؟
موبایل از نظر شما انقدر خطرناکه؟؟؟؟
واقعا که! (1822405) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۳:۲۴
در قرن بیست و یکم یکی رو بخاطر موبایل اخراج بکنن!! اون هم اخراج و نه تنبیه!!!
ای خدا! ما با کیا شدیم هفتاد و پنج میلیون!!!! (1822410) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۷:۳۲
از بس اعدام تو استادیوم ها انجام شد که ملت همه جانی شدند! (1821174) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۸:۰۴
چی‌ میگی‌ برادر من، بجای اینکار وزیر آموزش و پرورش باید این مساله رو با جدیت پیگیری کنه، مدیر رو باید برکنار کرد، و اخراج‌های سلیقه‌ای رو باید کنترل کرد، مگر خونه‌ خاله هست که هر کسی‌ دلش بخواد دانش آموز اخراج کنه؟ متأسفانه مدیران ما هنوز در فضای مکتب خانه و کف پائی زدن هستند (1821258) (alef-9)
 
یاشار
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۰۷:۰۳
به چه جرمی ؟! به جرم اجرای قانون ؟! مدیر چه حرکت غیر قانونی انجام داده ؟! واقعا باید برای ایران تاسف خورد که تکه کلام مردم شده اعدام . 154 کشور اعدام رو حذف کردند حالا اعدام برای ما یک امر عادی شده (1821397) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۱:۵۷
این یکی مدیر بله اعدام باید بشه
اشد مجازات
بچه زبون بسته چه گناهی داشته که تنبیه ش این بوده به این فکر کنید ... (1822404) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۷:۳۵:۱۰
دوست عزیز، من معلمم و متاسفانه به جای این مدیر باید خیلی از بچه ها رو اعدام کرد البته چون با اعدام مخالفم به نظرم باید گذاشت و گذشت و برای شما هم متاسفم (1822966) (alef-9)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۰:۱۲
آقاجان خواهشا همین جوری نظر نده از کجا میدونی شاید تقصیر اولیای خود دانش آموز بوده که جوی براش حاکم کردن که بچه بیچاره به این عمل دست زده ما اولیا بیشتر از معلمان و اولیای مدرسه در قبال بچمون مسئولیم (1821547) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۵۴:۳۴
این چه حرفیه؟ مسلما هیچ دانش آموز سالمی به فکر خودکشی نمی افته و این مرحوم از نظر روحی دچار مشکل بوده است. به جای تقاضای اعدام برای ایشان به تفاوت بین دانش آموزان نیز توجه فرمایید (1821617) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۰۲:۴۳
اي بابا شما هم كه هر چي ميشه انگار با كشتن ارومتون ميگيره:( (1821633) (alef-10)
 
هدی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۵۶:۵۷
به چه جرمی؟ شما قاضی هستی؟ (1821722) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۲:۲۵:۱۸
این اعدام شود، آن اعدام شود، این را بکشیم، آن را بکشیم... . واقعا خسته نمی شید؟ شما هم که دارید احساسی برخورد می کنید. (1821790) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۶:۱۳:۴۶
موافقم (1821843) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۴۶:۵۲
شما ها چه انسان هایی هستید که اینقدر از اعدام لذت می برید!!!!!!!!!!! (1821884) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۴۲:۱۱
آموزش و پرورش مستولیت نو جوانان مارا به دست چه کسانی سپرده ؟
شنیدن این خبر دل هر انسانی را بدرد میاورد نباید بسادگی از این فاجعه گذشت (1821054) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۰:۱۶
روزانه هزاران اتفاق مشابه در مدرسه میفته آیا همه باید خودشونو دار بزنند. شاید مشکلش چیز دیگه بوده. (1821089) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۵۷:۲۸
شما بدون اطلاع از وضعيت مدارس و دانش آموز يك طرفه به قاضي مي رويد بگذاريد مختصري از مشكلات ما معلمين را در اين جا برايتان بياوريم 1- دانش آموزان به دليل تماشاي ماهواره و فيلم هاي نامربوط به بلوغ زودرس جنسي رسيده اند و اگر تشريف بياوريد و از اين بچه ها بخواهيد صادقانه برايتان توضيح مي دهند كه چند درصد دانش آموزان به استمنا و ديگر موارد معتاد هستند حتي دانش آموز ابتدايي هم مبتلا شده اند . همين عامل باعث اختلالات رفتاري زيادي بين دانش آموزان شده و معلم بيچاره در منگنه مانده و نمي داند چه كار بايد بكند !
2- دانش آموزان متوجه شده اند كه درس مساوي است با بيكاري و بي پولي و در خانه ماندن برادر فوق ليسانس و پارتي بازي نهاد هاي دولتي و غير دولتي كه در آخر منتج به بيكاري خواهد شد ؛ ولذا رغبت و تمايل دانش آموزان به تحصيل خيلي پايين آمده و ما معلمان از هر اهرمي استفاده مي كنيم اما به هيچ وجه جواب نمي دهد
3- دانش آموزان فهميده اند كه مردودي و قبولي در سيستم آموزشي وجود ندارد و اگر هم درس نخوانند بالاخره قبول مي شوند . متوليان آموزش پرورش مقصر اين مسأله هستند و رغبت و اشتياق دانش آموز و ترسي كه دانش آموز بايد داشته باشد تا بتواند سطح علمي خود را بالا ببرد را از بين برده اند آيا شما اگر مجبور نمي شديد درس مي خوانديد ويا تكليف انجام مي داديد ؟
4- معلم در قانون به عنوان تسهيل گر معرفي شده است اما در ايران معلم كار پدر و مادر را هم بايد انجام دهد اگر معلم فقط و ظيفه ي آموزش را داشته باشد اين مسائل پيش نخواهد آمد معلم بايد به دانش آموز تمام مهارت هاي زندگي را بياموزد و لي در اين بين ،بين آموزه هاي مدرسه و خانه شكاف عميقي وجود دارد شما در نظر بگيريد ما از قبح تماشاي ماهواره مي گوييم غافل از اين كه دانش آموز در خانه به راحتي به تمام شبكه هاي آنور مرزي دسترسي دارد
5- اما معلم ها تكليف خودمان را نمي دانيم از طرفي حق تنبيه نداريم از طرف ديگر نمره ي قبولي صد در صد بايد بدهيم تا كسي مردود نشود پس ما براي تربيت دانش آموز چه كار بايد بكنيم ؟ اتنها سلاح ما اخراج از كلاس و مدرسه است كه اگر آن را هم برداريم ديگر مدرسه مي شود كاباره !
6- در اين مورد يعني خودكشي دانش آموز شما نبايد فقط به كار مدير كه كار قانوني بوده و شايد براي ترساندن دانش آموز بوده باشد اعتراض كنيد بابا ملت ايران ! بدانيد كه ما بچه هايمان را لوس و بي جنبه و پر توقع به بار مي آوريم و اين مشكل شايد براي همه ي ما پيش بيايد ما بايد واقع گرا باشيم و دنبال مقصر نباشيم بلكه دنبال اصلاح هرچه زودتر سبك زندگي مان باشيم (1821379) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۳:۱۳
پس تقریبا تمام مشکلات جامعه ما مربوط به ماهواره می شود! خوب این ماهواره که تا چند مدت پیش همش پارازیت بود. اونوقت این مشکل وجود نداشت؟
ضمنا برنامه های ماهواره ای بسیار کمی وجود دارد که برای نوجوانان پخش شود. برنامه های ماهواره ای یا سیاسی هستند که برای نوجوان جذابیت ندارد یا مثل فارسی وان و ... برای زنان خانه دار است. توی سی دی فروشیها که خیلی فیلمهای خارجی مخصوص سن نوجوانان فروخته می شود. (1822291) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۶:۳۰
احسنت . حقیقت تلخه (1822301) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۲:۴۶
احسن با هزاران نفر فارغ التحصیل بی کار در کشور دردانشگاه ها را ببندید فقر وبدبختی در کشور غوغا می کند جوانان ما به چه امیدی درس بخوانند . واین در حالی است که روسا ومدیران کل ادارات با 37سال سابقه ی خدمت حق جوانان را ضایع می کنند. وبازنشسته نمی شوند. (1822356) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۳۰:۴۰
آقای معلم شما حق دارید راست می گویید تنها کسانی شما را درک می کندد که خود و یا نزدیکانشان معلم باشند و غیر. خیلی از مردم حق و باطل را تشخیص نمی دهند و بچه هایشان را لوس بار می آورند (1822374) (alef-10)
 
گلبهار
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۱:۴۲
همه اظهارات شما را قبول دارم ولی اگر کمی دقت کنیم نام ارگان اموزش و پرورش است نه اموزش، پس وظیفا مدارس پرورش دانش اموزان نیز میباشد. (1822458) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۵۰:۳۰
اینقد زود اظهار نظر نکنید. باید از کل موضوع با خبر شد و بعد اینقد قاطع حرف زد (1821614) (alef-10)
 
روانشناس بالینی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۵:۵۴
باید مشکلات روانشناختی این دانش اموز بررسی گردد چون اخراج از مدرسه میتواند یک ماشه چکان باشد نه علت تامه این حادثه. (1821653) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۷:۵۹
باباش چی اون در رابطه با اخراج چه برخوردی با او داشته ؟! چرا همه تقصیر را گردن مدیر می اندازید ؟! (1822367) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۳:۵۰
سلام.واقعا یک طرفه پیش داوری نکنیم.من هم مدیر یک مدرسه راهنمایی هستم.باور کنید همه ی بچه ها رامثل بچه خودم دوست دارم.خانواده ها به امثال من اطمینان کردند وفرزند دلبندشان را سالم تحویل دادندوسالم هم می خواهند که صد البته حق با آنها است ووظیفه من مدیر آماده کردن بهترین فرصت فراگیری با داشته هایم در مدرسه می باشد.ولی باور کنید همه نمره تربیتی وانضباطی شان 20نیست.وبرخی خانواده ها متاسفانه کلا بچه را رها کردند ودرمحیط آموزشی کارها واعمالی از این بچه ها(که تعداد آنها زیاد نیست)سر می زند که قابل ذکر نیست وهر کاری بکنیم متاسفانه اصلاح نمی شوند وباعث ناراحتی دبیران وسایر دانش آموزان هم می شوند.ولی راه حل این موضوع هم اخراج دائم نیست.لطفا با مدیر آن مدرسه هم صحبت کنید وعلت این کار شاید چیزهای دیگری!!!باشد.انشاالله با گزینش شایسته سالاری ونه با ... مشاوران واقعی درمدارس حضور یابندتا انشاالله شاهد چنین اخبار ناگواری نباشیم. (1821075) (alef-9)
 
هومن
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۸:۵۱
ما که توی عصر غارنشینان زندگی نمی کنیم آخه واسه آوردن موبایل کسی رو اخراج میکنن؟؟؟؟؟!!!!!!
من خودم هر روز وقتی مدرسه می رم موبایلمو می برم . باید یک برخورد جدی با این مدیر بشه. (1821083) (alef-9)
 
jجعفر پذیرش
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۸:۵۳
اگه قرار باشه هرکی با یه برخورد خودش رو اعدام کنه پس در عرض شش ماه این کشور باید خالی از سکنه بشه. کار این دانش آموز خلاف قانون بوده اگه مدیر نادیده میگرفت بقیه سوء استفاده نمیکردند؟ (1821084) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۵:۵۲
ی برخورد نبوده... اخراج از نظر شما ی بر خورده ؟ (1822415) (alef-10)
 
دلسوخته
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۵۹:۵۱
باید مدیر بی لیاقت این مدرسه رو به زندان انداخت، آخه این کسی که مسئله به این سادگی رو نمیتونه مدیریت کنه چطور میخواهد این بچه های معصوم را آموزش بده، دلم برای این طفل معصوم و خانوادش حسابی سوخت، اف بر این مدیر بی کفایت و بی خرد (1821086) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۱:۲۷
خیلی نامردی است بدون این که حرف های مدیر مدرسه را بشنوی قضاوت کنی تازه هیچ ادم سالم و عاقلی با اخراج از مدرسه نمیرود خودش را بکشد. (1821092) (alef-9)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۵:۰۳
یاد بگیریم با یه خبر تو هر سایتی که معمولا میخوان یه جوی رو درست کنن احساساتی نشیم. باید دید علت خودکشی این فرد چه بوده؟ سریع قضاوت نکنیم و بزاریم کارشناسان آگاهی و قضاوت نظر بدن. ضمنا نظیر این برخوردهای انضباطی در بسیاری از مدارس قابل مشاهده است ولی همه نمیرن خودکشی کنن! (1821103) (alef-9)
 
lمسعود
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۹:۳۱
مدرسه بر اساس ایین نامه ئاموزش وپرورش موبایل را از دانش موز گرفته تا به والدین دانش اموز بدهد (1821114) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۱۹:۵۳
آموزش و پرورش فکری به حال مدیران مدارس بکند. بزرگترین ضربه را دارد از همین گروه میخورد. خودخواه بی تجربه ... (1821135) (alef-9)
 
معلم
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۲۸:۴۵
مشکل اصلی ارتباط نداشتن اولیا با مدارس است!
نکته بعد این است که خانواده ها با فرزندانشان آنقدر صمیمی نیستند که دانش آموزان از تخلفات و کم کاری های خودشان در مدرسه،به خانواده شان گزارش دهند، علاوه بر این دانش آموزی که تنها به خاطر اخراج از مدرسه،اقدام به خودکشی می کند قطعا مشکلات روحی روانی دیگری نیز داشته است!
در مواردی، نه تنها در ابتدای سال بلکه در ضمن سال بارها و بارها از دانش آموزان تعهد گرفته می شود، ولی چون اولیا از دانش آموزان خود بی اطلاع هستند مدرسه به تنهایی نمی تواند کاری بکند،برای مثال ما دانش آموزی داشتیم که فیلمهای مستهجن را توسط تلفن همراه به دانش اموزان دیگر نشان میداد،بعد از کلی تعهد و مشاوره و اطلاع به خانواده،در نهایت از سوی خانواده دانش آموز، محکوم شدیم به تهمت زدن و شکایت به هیات بدوی اداره و سپس توبیخ مدیر و عزل وی! آن دانش آموز هم گستاخ تر شد تا در نهایت شورای معلمان تصمیم به اخراج وی گرفت و البته آن دانش آموز خودکشی نکرد و تنها از مدرسه ای به مدرسه دیگر رفت!!! (1821155) (alef-9)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۰:۳۱
اگر از معضلات اخلاقی در مدارس نوشته می شد همه ی کامنت ها در تایید برخورد جدی با این پدیده بود و مدیران و معاونین مدارس را به خاطر بی مبالاتی مجکوم می کردند. حالا که خودکشی کرده از آن طرف بام افتاده اند. ضمنا آیا از کجا معلوم است که دلیل خودکشی اخراج بوده؟ در وصیت نامه اش نوشته؟ فکر نمی کنید همان دلیلی که باعث اخراج از مدرسه بوده می تواند دلیلی بر خودکشی اش باشد؟ (1821159) (alef-9)
 
س
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۷:۰۴
سیستم اموزشی ما مشکل داره -بایستی اموزش میدادن که تلفن همراه نیارن نه اینکه اخراج بکنن (1821172) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۵:۴۲:۰۲
آموزش می‌دادن که تلفن همراه نیارن؟

این یک جمله امری است. آموزش نمی‌خواهد که! وقتی گفته می‌شود تلفن همراه در مدرسه ممنوع است یعنی ممنوع است دیگر! چی رو باید آموزش می‌دادن؟ (1822813) (alef-9)
 
ابراهیم
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۹:۰۳
فقط مدیر مدرسه مقصره پس خانواده اش چی . جامعه مقصر نیست. خود مسئولین چقدر به معلمان اهمییت میدن که هر اتفاقی بیفته باید معلم جواب بده اگر این نو جوان باعث میشد چند دانش آموز دیگه که شاید یکی شون بچه خود تون باشه به انحراف کشیده بشن باز هم میگفتید مدیر مقصره لطفا یکطرفه به قاضی نرید وعلیه فرهنگیان که با هزاز زحمت زندگیشونو میچرخونن موضع خصمانه ویکطرفه نگیریم یاد مون باشه بی ادعا ترین اقشار فرهنگیان هستن (1821180) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۳:۰۹
حالا اگه این قضیه تو آمریکا اتفاق افتاده بود صفحه اول همه روزناه های ایران میشد. (1821191) (alef-9)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۶:۳۹
مدیر و عوامل اجرایی واقعا چه گناهی دارند همه جامعه مسئول هستند در مدرسه ای که هیچ گونه تنبه (چه فیزیکی چه کلامی و حتی نمره
تاثیر ندارندودرمدرسه بین درس خوان وسرگردان فرقی نیست چه انتظاری دارید؟ (1821203) (alef-9)
 
sam
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۷:۳۳
یکی از دانش آموزان من سال گذشته به علت دست زدن به تاج ابروهاش و قیچی کردن آن( اصلا مشخص نبود)یک هفته از مدرسه اخراج شد خدا میدونه تو این یک هفته چند بار خواست خودکشی کنه و مسئولین مدرسه فقط میگفتن حق بازگشت نداره. نمیدونید چی کشیدم تا بتونم هم اون رو از افکار بچه گانه خودکشی بیرون بکشم و هم مسئولین مدرسه رو متقاعد کنم تا به مدرسه برگرده. خدایا کی میخوایم بفهمیم رعایت قوانین با سلیقه های بد امکان پذیر نیست!!1 (1821206) (alef-9)
 
دبیر بازنشسته
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۷:۵۳
متاسفانه در یک دهه اخیر عموماً با دانش آموزان در مدرسه خیلی بد برخورد می شود. دلیلش هم این است که مدیران عموماً آدمهای کم سواد، بی تجربه و برآمده از جناح های سیاسی و انتخاباتی هستند و هیچ هنر دیگری ندارند.
از این گذشته، اخراج دانش آموز اصلاً وجهه قانونی ندارد. در موارد مهمی که حضور دانش آموز در یک مدرسه باعث بروز مشکلاتی شود، (نه همراه داشتن موبایل) فقط باید مدرسه آن دانش آموز را عوض کرد و هیچ کس حق اخراج او را ندارد. در هیچ جای قانون (مگر در مواردی بسیار استثنایی و بسیار نادر) اخراج کامل دانش آموز از مدرسه در قانون پیش بینی نشده است.
در هر حال مدیر مدرسه و رییس آموزش و پرورش ناحیه باید پاسخگو باشند. زیرا اقدام به اخراج دانش آموز کاملاً غیرقانونی و رفتاری خلاف اصول تربیت است.
یک دبیر بازنشسته بوشهری (1821208) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۷:۵۰
اصلا اینطور نیست خانواده بچه اش را لوس بار آورده مدیر باید چه کار کند معلم چه کار کند تنبیه نه نمره باید داده بشود اگر نمره ندادی ارزشیابی شما کم می شود خود مدیر یا اداره نمره میده با هزار تا مشکل دیگه میری مدرسه یا سر کلاس ان وقت دانش آموز میاد مدرسه و گردن کلفتی میکند معلم و مدیر هم نباید حرف بزنه انو قانون میگه (1822473) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۵۰:۳۳
خدارحمتش کنه به خانواده اش صبر بده ... ولی ما یادمون نرفته که سالهای دور خیلی تنبیه واخراج تو مدارس رایج بود وبا همین روش جوانان زیادی هم سر به راه شدن تشویق و تنبیه جزئی از اموزش است اگه قرار باشه با هر اخراجی بچه بره خودکشی کنه واقعا فک میکنم دیگه فاتحه این اموزش رو خوند (1821218) (alef-9)
 
دانش
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۰:۵۹:۳۲
مدرسه مقررات خود را دارد ایشان را حتما در وهله اول ودوم تذکر شفاهی داد وبرای بار سوم ضمن معرفی به هسته مشاوره اداره متبوع کار خود را ادامه داد واین اخراج حتما بعد ازاجرایی تمام مراحل صورت گرفت . ایشان یقینا مشکل روحی داشت که بایستی حتما توسط هسته مشاوره شهرستان درمان میشد . به خانواده اش تسلیت میگویم (1821238) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۱:۱۲
باید با دانش آموزان متخلف بر خورد شود تا درس عبرتی برای همه باشد آنقدر بچه ها را لوس و ننر بار می آورند که با کوچکترین ضربه ای خود کشی می کنند . مقصر اصلی خانواده است نه مدیر مدرسه (1821243) (alef-9)
 
مدیر
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۸:۴۳
آیا تا به حال شما مردم زود قضاوت کن ایران به این مساله فکر کرده اید که ممکن است دلیل خود کشی تنها به اخراج مربوط نباشد تاکید می کنم ممکن است!!!!!!!!!
پس بدانید دلیل خود کشی فقط یک علت ندارد پس به جای قضاوت بیاندیشید please (1821261) (alef-9)
 
aryan
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۰:۲۰
حالا موبایل اورد بچه بمب که نیاورده (1821265) (alef-9)
 
دانشجوی سال آخر دکتری
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۱:۴۰
دانش آموزان عزیز
خیلی سخت نگیرید. ما بیست و پنج سال درس خواندیم به جایی نرسیدیم. شما هم اگر یک زمانی اخراج شدید، دنیا که به آخر نرسیده. خودکشی نداره. بروید بازار یا مهارتی کسب کنید. (1821273) (alef-9)
 
بینام
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۲:۳۸
متاسفانه وقتی ریشه یابی میکنید تمام این مسایل ریشه اقتصادی دارد اموزش وپرورش برای داشتن اینطور همکارهایی که مسیولیت پرورش وتربیت تعدادی دانش اموز را دارد باید متاسف باشد باید دید چشم این مدیر محترم بدنبال گوشی ان مرحوم نبوده اموزش پرورش بایستی از پایه درست شود نه مقطعی (1821275) (alef-9)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۳۹:۱۳
این حادثه تاسف باری است. اما این یک مورد است الان تو مدارس ما معلم و مدیر که اقتداری ندارن. چه بسا دانش آموزانی که اقدام به فحش دادن و زدن معلم و ایجاد بی نظمی در کلاس میکنند. مخصوصا در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش. حالا تو این مورد هم مدیر مطابق مقررات عمل نموده که سه روز اخراج از مدرسه است و بعید به نظر میرسه که کسی علی الخصوص بچه به این خاطر خودشو حلق آویز کرده باشه. (1821337) (alef-9)
 
mahboob
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۰:۲۷
زنگ هشداری برای تمام مسیولین کشور...

پس روحیه ی نوع دوستی مون کجا رفته؟؟؟ (1821339) (alef-9)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۰:۳۴
خواهشمند است کسانی که در خصوص تعلیم وتربیت هیچگونه تخصصی ندارند . اظهارت نامربوط نکنند . یک نوجوان دانش اموزدر روز حدود چهار یا پنج ساعت در مدرسه تحت نظر اولیای مدرسه قرار دارد و مابقی در اختیار خانواده و جامعه است .
یک دانش اموز می داند که داشتن موبایل در مدرسه ممنوع است به خصوص دانش اموز دوره ی راهنمایی . بنابراین ربط دادن خودکشی این نوجوان به یک موبایل !! و مخالفت مدیر مدرسه ، غیر منطقی و غیر منصفانه است . مدیری که قطعا روزانه با سیصد چهار صد دانش اموز سر وکار دارد . قطعاکارشناسان آموزش و پرورش قضیه را عوامانه بررسی نمی کنند . موضوع خودکشی این نوجوان اگر بیست علت داشته باشد . یک علتش می تواند مدیر مدرسه باشد . (1821340) (alef-9)
 
روانشناس
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۹:۴۹
سنین نوجوانی سنین بحرانه وتصمیم بر اساس احساساته نه عقل بهترین کار ی که مدیر محترم بایست انجام می داد این بود که موبایل این دانش آموز را ازش می گرفت وبا خانواده اش صحبت می کرد در هیچ موردی نباید دانش آموز را به خاطر خطایی که انجام می ده ازمدرسه اخراج کنیم چون اگه دانش آموزی در ساعت کلاسی بیرون رفت و تصادف کرد یا اینکه ربوده شد بازم میدیر مدرسه مسول این کار شناخته میشه واقعا که مدیر محترم کم تجربه بوده در هرتصمیمی فرزندان خودمان را به جای فرزندان مردم بگذاریم مهربانی با دانش آموزان قدم اول موفقیت است (1821357) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۰۲:۰۵
بزرگوراران کمی منصفانه نظربدهید طبق آیین نامه انضباطی اخراج شرایطی دارد باید دید مشکل جه بوده است (1821391) (alef-10)
 
سیدجواد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۰۳:۱۱
با سلام من یک معلم هستم ونمی دانم که که دلیل اصلی خودکشی دانش آموز همان عدم حضور ایشان در مدرسه بوده یا دلیل دیگری چون خبر اینگونه القاء می کند ولی باید مساله بررسی شود شاید پسر با والدینش دعوا ویا بگو ومگویی داشته و یا موارد دیگر .پس مساله یا باید بیان نشود ویا دقیق وچند جانبه بیان شود بدون نتیجه گیری . اما چند نکته لازم به ذکر است
1- آوردن گوشی موبایل به مدرسه غیر قانونی است
2-آنگونه که شما بیان کرده اید در روز اول این ماجرا اتفاقی نیفتاده است ودر روز دوم هم به گفته خود شما پدر دانش اموز به مدرسه رفته و با مدیر یا مسئول دیگه ای صحبت کرده است و روز سوم این ماجرا اتفاق افتاده یعنی والدین دانش اموئز باید درجریان می بودند وتصمیم درست را می گرفتند فقط امیدوارم مدیر مدرسه مراتب اخراج ایشان را با مصوبه شورای مدرسه وموارد قانونی انجام داده باشد تا اتفاقی نیفتد
3- همه باید قانون را اجرا کنند واگر قانون اشکال دارد اصلاح شود اگر قرار باشد جلوی ورود موبایل به مدارس گرفته نشود اتفاقات خیلی بدی خواهد افتاد.
4- این مساله در زمان ومکانی اتفاق افتاده که فرد در محیط آموزشی نبوده و درمنزل بوده واین مساله ارتباطی به مسئولین مدرسه ندارد فقط باید عدم حضور ایشان دقیقا گزارش شود.
5- شما اگر جای مدیر مدرسه بودید چه می کردید آیا با گوشی آوردن بچه ها کنار می آمدید در این صورت اگر یک فیلم از مدرسه شما در اختیار ماهواره ها وشبکه های خارجی قرار می گرفت چگونه پاسخگوی موارد قانونی بودید؟ آیا شما قانون را اجرا نمی کردید؟ آیا شما به فرد ابتدا تذکر وسپس اطلاع به والدین وبعد بقیه مراحل را پشت سر نمی گذاشتید؟
6- شاید بتوانیم بگوییم مدیر می تواتنست سعه صدر بیشتری داشته باشد ولی ایا مساله فقط یک موبایل یک دانش اموز است یا صدها مورد مشابه؟
بدون اطلاعات کافی قضاوت نکنیم و قضاوت را به اهلش واگذاریم وخبرنگاران هم اخبار را درست وکامل وبی طرف گزارش کنند چون اینگونه اخبار جایگاه معلمین را در سطح جامعه تحت تاثیر قرار می دهد (1821393) (alef-9)
 
افشین
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۰۹:۴۸
با سلام وادب و احترام و عرض تسلیت به خانواده داغدار آن مرحوم خواستم مطلبی را جهت تنویر افکار عمومی خدمت همه عزیزان عرض کنم.آوردن گوشی به مدرسه طبق قانون ممنوع است حالا آیا کسی به وظیفه خود عمل کرده مستحق توهینه..؟؟؟آیا رواست که جامعه اینگونه به فرهنگیان خود توهین کنه؟؟؟ من به عنوان مدیر گوشی را میگیرم و تحویل اولیا میدم ولی عزیزان ایکاش می دو نستید تو بعضی گوشیها پشت چند قفل چه چیزی برا بچه هامون تدارک دیدند .بازم به خانواده آن مرحوم تسلیت میگم الهی هیچ وقت غم نبینید (1821403) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۶:۳۳
روش غلط بوده و باید بازخواست شوند
توجیه نکن فرهنگی (1822336) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۱۵:۳۰
مدیران هم موظف هستند در چهارچوب قوانین عمل کنند و اخراج از مدرسه به مدت 3 روز برای بار اول و سپس دایمی برای بی انظباتی حق مدیر است و مدیر علم غیب ندارد که دانش آموز ممکن است خودکشی کند مدیر به جای جلوگیری از ناراحتی یک دانش آموز، نظم را برای درس خواندن اکثریت دانش آموزان برقرار میکند و قبول کنید که بدون اعمال قوانین تنبیهی نظم برقرار نمیشود کما اینکه پلیس و قوه قضا نیز نمیتواند به خاطر ترس از خودکشی مجرمان افراد را ره به حال خود رها کند (1821411) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۴:۵۱
1. مدیر مدرسه از کار معلق شود
2. ریس ناحیه، منطقه و شهر شیراز استعفا دهند...
3. وزیر آموزش و پرورش از افکار عمومی معذرت خواهی کند..
4. مجلس سوال از وزیر را در دستورکار قرار دهد.
5. موارد مشابه چنین برخوردهایی به شکایات اموزش پرورش ارجاع داده شود از جانب مردم و با مدیران متخلف سخت برخورد شود.
6. سازمان بازرسی فرایند را بازرسی کند تا همه این عملیات ها اجرایی شود
7. موارد انضباطی وراهکارهای تربیتی برای هر کدام در اموزش پرورش تدوین شود و به مدیران بخشنامه شود تا هریک سرخود و سلیقه ای عمل نکنند.
8. اخراج دانش اموز از هر مدرسه ای چه دولتی و غیر انتفاعی در شورای تربیتی استان( اگرموجود نیست تشکیل شود) بررسی و ابلاغ شود با ین پیش فرض از از مدرسه ای به مدرسه دیگر منتقل شود و نه اخراج !

در پایان به خانواده این دانش آموز تسلیت می گویم و واقعا از خداوند متعال برای انها صبر جزیل ارزومند هستم و امیدوارم که با پیگیری مصرانه این خانواده زمینه احقاق حقوق شهروندی دانش اموزان این مرزو بوم باشد (1822332) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۳۷:۱۴
همچين ميگين انگار پروفسور حسابي از مدرسه اخراج شده!

همين امثال شما پدر و مادرها هستين كه فكر ميكنين چه دسته گلهايي پرورش دادين كه از عالم و آدم طلبكارين!

بيايين ببينين تو مدارس چه خبره
تو كلاسها چه خبره، بچه ها با چه وضعيتي ميان بيرون!
من هم تو مدرسه درس دادم هم تو آموزشگاه هاي سطح شهر.
دانش آموز كلاس اول راهنمايي آرايشش از من ِ معلم بيشتره.
سر كلاس دير مياد، زود ميره بيرون! بعد يه بار به خاطر اينكه فقط يه كارآموز اومده بود و بقيه نيومدن كلاس رو تعطيل كردم، پدرش تلفن كرده شاكي كه چرا كلاس رو تعطيل كردين بچه من از درس عقب افتاد!!

وقتي به پدره گفتم شما خبر داري دخترت هر روز با نيم ساعت تاخير مياد سر كلاس؟ خبر داري هر روز يك ربع زودتر از كلاس ميره بيرون و من ِ مربي نميتونم جلوشو بگيرم! خبر داري با چه وضع ظاهري مياد تو كلاس و هيچوقت تلفنهايي كه به موبايل و منزلتون زدم جوابگو نبودن!

متاسفم كه خانواده ها بچه هاشونو پاي ماهواره ها و تربيت نادرست و لوس كردن اينطوري رها كردن و فكر ميكنن حالا مدرسه و معلم بايد بهشون ماري كوري تحويل بده!

وقتي انگشتتون رو به سمت كسي ميگيرين كه متهمش كنين يادتون باشه سه تا انگشت ديگه به سمت خودتونه! (1822661) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۱۷:۱۱
نوجوانان ما را چه شده است یا مثل یاغی ها شلوغ میکنند یا با کوچکترین مشکل و برخورد خودکشی جامعه نوجوان ما مریض است (1821413) (alef-9)
 
بی نام
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۱۷:۵۴
تاسف بر این نظام تربیت و اموزش وکسانی که در این حیطه سمت یا شغل و پست و جایگاهی میگیرند خدا رحم کنه به فرزندان ما که با این جور افراد بخوان تعلیم ببینن... (1821415) (alef-9)
 
معلم با سابقه
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۳:۳۵
چرا توهین میکنی ؟ میدونی سروکله زدن با دانش آموزان با تربیتهای متفاوت و سلیقه های گوناگون و با والدینشان و هزاران مشکل دیگر چقدر سخت است؟ بطوریکه تمام راهکارهای روانشناسی هم گاهی جواب نمیدهد وفقط باید گذشت زمان مشکل را حل کند. آنهم با دانش آموزان این دوره و زمانه . کاملا قبول دارم که باید فرهنگ و چگونه استفاده کردن از اینگونه وسایل را به آنان آموخت اما آیا خانواده در این زمینه نقشی ندارد؟ و تمام مسولیتها به پای مدرسه است ؟ مگر دانش آموز 24 ساعته در مدرسه می باشد پس خانواده چی؟ ضمنا هرگونه تربیت اول از خانواده شروع می شود ودر مدرسه کامل یا اصلاح میگردد . اما اگر خانواده ای حالا خواسته یا ناخواسته همگام با تربیت مدرسه پیش نرود باید منتظر بدتر از اینها هم باشیم که الان در جامعه می بینیم . (1822433) (alef-10)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۳۰:۱۲
عزیزان چرا عادت کرده اید فقط یک طرف قضیه را نگاه کنید. اولاً مگر مدیر بنده خدا ایشان را حلق آویز کرده است؟ ثانیاً هیچکدام ما تحمل یک بچه خود و خودسری های او را نداریم یک مدرسه است با چند صد دانش آموز از مدیر چه انتظاراتی دارید. شما با مضرات موبایل در محیط آموزشی آشنایی دارید؟ می دانید مدیر و معلمان یک مدرسه که باید با چندین دانش آموز با خانواده های مختلف سر و کله بزنند چه مصیبتی در مدرسه دارند. تربیت در مدرسه دنباله تربیت در خانواده است. متأسفانه خانواده ها اکثراً وظایف خود را بر دوش مدری و معلم می اندازند و با این تصور خودرا بری از مسئولیت می کنند. چرا از پدر و مادر ایشان گله نمی کنید که بچه ای را تنها گذاشته اند که خودکشی کند. مگر مدیر یا معلم به دانش آموز گفته اند که برو خودکشی کن. کمی انصاف داشته باشید. (1821430) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۲:۴۴:۰۷
قضاوت هاى شتاب زده دل هر ادمى را بدرد مى اورد همانطور كه مرگ ان نو جوان بخصوص كه يكى از دوستان خواهان اعدام مدير شده هيچ كس نپرسيده سهم مدرسه واخراج در خودكشى جه ميزان بوده هيچ كس نخواسته حرف مدير ومدرسه را هم بشنود همه بر اساس يك خبر مبهم كه هيچ چيز ان معلوم نيست حكم صادر كرده اند زنده باد روحيه تحريك پذير و احساساتى !!!!!!! (1821452) (alef-9)
 
ایمان
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۰۳:۴۴
پدرش باید میرفت به مراحع بالاتر این اقدام رو پیگیری میکرد ..
به پسرش روحیه میداد که اجازه نمیده بیرونش کنن ..
پسر هم که خیلی خودسر انه و عجولانه تصمیم کرد ..خوب بچه بود خدا بیامرزتش (1821504) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۰۹:۳۵
اعدام نامدیر (1821519) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۱۲:۰۲
ما که از انچه واقع شده خبر نداریم . وقتی چنین قانونی وضع شده مدیر مدرسه چه تقصیری دارد (1821525) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۱۳:۳۹
زود قضاوت نکنیم! (1821531) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۱۳:۴۰
سلام به همه من یک معلم هستم همیشه با این موضوعات مشکل داریم. هیچ قانون خاصی برای موبایل نیست. اگه از بچه ها گرفته بشه بشتر والدین میان شاکی مشن که چرا گرفتینش کلی براش پول دادم و حتی بعضی شاکی مشن که عکس و فیلم خانوادگی توشه اگه نگیری کلی فیلم و عکس تو کلاس ردوبدل میشه تازه بعضی ها دنبال سوژه کردن معلم ها با موبایل هستن.
شماها که خبر ندارین چرا الکی می گین این موضوع کاملا به خانواده ی خوشان ربط داره نه مدرسه. مدیر حداقل کار ممکن را کرده و بیشتر مواقع حتی اداره هم حامی والدین هست تا مدرسه .شما که نمی دونین چرا الکی میگین کی مقصر بوده ما تو روز کلی موبایل از بچه ها می گیریم و شده دردسری برای مدرسه . سر کلاس امنیت نداریم نکه دانش آموزی ازمون فیلم بگیره.... (1821532) (alef-10)
 
مليحه
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۱۷:۴۰
بچه ها تو اين سن شيطنت هاي خودشون رو دارند بردن موبايل به مدرسه باعث به وجود
اوردن اين مصيبت براي اين پدر و مادر شده همه ي بچه هاي ما اين شيطنت ها رودارند همه ي ما اين دوران نوجواني رو داشتيم چرا نمي خوان با بچه ها دوستانه رفتار كنن درسته هر جا نظم خودش رو داره اما اينها هنوز بچه ان دلم داره اتيش مي گيره برا پدر و مادرش چون پسر خودمم همين سنه و معلمها واقعا جواني خودشون رو يادشون رفته و از اول انگار پسر خدا بودند و هيچ اشتباهي نداشتند وقتي نامه ي عذر خواهي پسرم رو كه براي دبير زيستش نوشته بود خوندم و اين اقا هيچ توجهي نكرده بود تازه فهميدم با يك جماعت عقده اي طرفم و فقط دارن عقده ها شون رو سر بچه هاي من و شما ميارن (1821542) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۳:۰۰
طفلک اون مدیر باید تا اخر عمر این همه از عذاب وجدان زجر بکشه. ای کاش ما ادما یکم از خودخواهی و غرورمون دست برداریم. الان جای اون پسر بین ما خالیه و این همه درد و رنج. کاش لااقل خدا بهش تخفیف بده و عذاب خودکشی رو واسش حساب نکنه. بگین الهی آمین شاید خدا حرف شما رو شنید (1821554) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۶:۳۳
کسی که جرات اعدام خودشوداشته تا آخرش برید که چه کاره بوده ومطمئنن مدیر به دلایل واهی و مثلن همراه داشتن موبایل اخراجش نکرده.... (1821561) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۹:۴۰
متاسفانه سیستم آموزشی ما بر گرفته از اصول منسوخ و متداول در دهه ها قبل است و ضعف سیستم در کنترل و مدیریت دانش آموزان با تهدید و ارعاب و حذف صورت مسئله انجام می شود و معمولا افرادی مجری این وضعیت غیر انسانی هستند و خود را مجاز به هر تصمیمی در مورد کودکان و نوجوانان می دانند در حالیکه در زندگی شخصی خود چندین مشکل دارند ! جالب این است که اغلب این افراد ظاهری متشرع و حق به جانب هم دارند ! (1821571) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۳۱:۳۴
اگر مدیر مدرسه یا معاونین با مشاهده این موضوع طبق مقررات مدرسه با وی رفتار نموده اند و پس از اخراج از مدرسه دانش اموز دست به خودکشی زده است چنین فتوایی صادر نکنید. که مدیر باید اعدام شود. نمیشود ندیده قضاوت کرد . چراکه بعضی از دانش آموزان با موبایل موجب اشاعه فیلم های اخلاقی می شوند . اگر ایناتفاق افتاده باشد مدیر حق دارد که با چنین دانش آموزی طبق مقررات انظباتی رفتار نماید. (1821576) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۲:۳۲
آقا جان چرا تقصر رو میندازین گردن مدیر؟؟!! خب پسره خیلی حساس بوده شما باید یه هفته تو مدرسه یا محیط های آموزشی مشابه مدیریت کنید تا بفهمید که میشه واقعا کسی رو اخحراج کرد و با اصرار هم راهش نداد. این اتفاق همیشه و هر روز میفته حالا از شانس بد این مدیر دانش آموز بیمار بوده و خودکشی کرده. همین (1821601) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۳:۵۳
مدیر این مدرسه باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد (1821603) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۴:۲۵
دوستان عزیز چرا احساساتی برخورد می کنید.در بالا آورده شده است که یک روز با پدرش رفته .پش والدین در جریان بودند.ثانیا باید با متخلف برخورد شود که شده است.ثالثا این قدر ضعیف النفس بوده یا مشکلات دیگری داشته است و... (1821604) (alef-10)
 
آزاده
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۵۴:۳۸
متاسفم اگر مدیر مدرسه و معلم مربوطه مسائل تربیتی و روانشناسی را میدانستند این اتفاق نمی افتاد احتمالا معلم از سرایه دارنی بوده که آقای وزیر فرمودند در وزارت حاجی بابایی به جهت تغییر غیر کارشناسانه نطام آموزشی به شش سه سه به مقام معلمی نائل شده.این فجایع ریشه داره (1821618) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۵۸:۲۱
مدیر جان ناظم جان والله دنیا ارزش نداره به خدا اینقدر خشک و سفت نباشید دلتون دریا باشه یه لحظه غفلت در برخورد با نوجوان که غرور داره ببین چه بلایی سر خانوادش اوردی
عذاب وژدان نداری؟ (1821628) (alef-10)
 
Nazi
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۰۱:۴۱
دل ادم درد ميگيره وقتي اين بي مروتيهارو ميبينه كجاي دنيا همچين برخوردهايي ميشه خدا به والدينش صبر بده وبه مديرش مرگ انشاالله (1821631) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۰۳:۰۰
فقط به خاطر یک موبایل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو دنیا بچه های ابتدایی با موبایل به مدرسه میرن اونوقت ما!!!!!!!!!! واقعا متاسفم (1821634) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۱:۲۲
من خودم معلم هستم و تو دبیرستان مشاور هستم اینجا دانش آموزان نزدیکه معلم رو کتک هم بزنند اما اخراج نمیشند من می دونم چه طور به خاطر یه موبایل این دانش آموز اخراج شده کسیکه موبایل داشته باشه نهایتش موبایل رو ازش میگیرند وتا پایان سال نمی دند اما اخراج اصلا تازه اخراج به این سادگی نیست باید در چند مر حله انجام بشه اول تذکر می کنند بار دوم یک الی سه روز وبار سوم اونم در شورای مدرسه مطرح میشه مشاور صحبت می کنه وباید نظرش رو بده تازه اگر هم اخراج بشه پرونده رو دست دانش آموز نمی دند بلکه به اداره فرستاده میشه و اونها هم محل مدرسه رو تغییر می دند چون سیاست آموزش وپرورش اینه که هیچ دانش آموزی به خاطر بی انضباطی نباید از تحصیل محروم بشه (1821645) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۸:۱۹
باید حرفهای مدیر را هم گوش کرد یک طرفه قضاوت نکنید (1821658) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۰:۱۲
خیلی جای تاسف است .هم برای آن نوجوان و هم مدیر . ولی نباید قضاوت یک طرفه کرد . همین مردمی که الان نظر می دهند اگه همان نوجوان یواشکی عکس های مستهجن می برد و به بقیه نشان می داد ، نمی گفتند چرا مدیر برخورد نمی کند . به نظر می رسد جامعه می خواهد مسئولیت تعلیم وتربیت را فقط به دوش مدرسه بیندازد. اگر پدر و مادر خوب مراقبت کرده بودند ، به موقع مراجعه کرده بودند آین اتفاقات نمی افتاد . البته وضع مدارس خیلی خراب است. هم بچه ها بد شده اند هم کار کنان .تراکم کار و فراوانی کار ، و این که مدیر همه کاره مدرسه است وتازه به جای بعضی از واحد های اداری بروند بازدید سایر مدارس . تا همه چیز مست مالی شود . مدارس باید از این قید ئ بند گزارش و دیکته نویسی رها شوند . همه برای بچه ا برنامه داشته باشند . (1821663) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۰:۳۸
هیچ کس به خاطر چنین مسائلی خودکشی نمی کنه! باید دید مشکل اصلیش چی بوده! (1821665) (alef-10)
 
سپید
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۳:۵۵
من به عنوان یک معلم در این مورد از شغل خودم تنفر پیدا کردم. (1821673) (alef-10)
 
همکار فرهنگی شما
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۴:۳۶
از خبر منشر شده فوق العاده ناراحت شدم و یک نصیحت که همین امروز به معاونیبن وهمکارانم کردم به کلیه دوستانم میکنم. همکااران گرامی و دوستان عزیز که در مدرسه و با تک تک عزیزان مردم شغل پر ارزش معلمی را دارید .مادر مدرسه بعنوان مربی هستیم واگر مشکلاتی برای دانش اموزان پیش میاید باید با درایت وصعه صدر ان مشگل را رفع بکنیم اگر در مدرسه بچه راه روش زندگی را یاد نگیرد کجا بایدد یاد بگیرد ونکته مهم اینکه اگر دانش اموزز مشگلی داشت را باید باملاحظه و سنگین وسبک کردن باخانواده و دانش اموز برخورد کرد زیرا توان تحلیل و حل مشکل مردم بعلت مشکلات بسیار پایین امده ومتاسفانه با کوچکترین تلنگری امکان اشتباه غیر قابل جبران از طرف والدین یا دانش اموزسر بزنه(نمونه خبر درج شده)و تااخر عمر حسرت یک لحظه را خواهیم خورد که چرابیتوجهی کرده ایم .به امید روزی که خداوند کمک بکند مدیون هیچ دانش اموزی نباشیم. (1821675) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۴:۳۸
خیلی خیلی ناراحت کننده و غم انگیز است من خودم فرهنگی هستم اگر واقعا مدیر مقصر باشه نمیدانم جواب خدا رو چی خواهد داد اگه بچه خودش هم بود اینطور برخورد میکرد؟ (1821676) (alef-10)
 
حسین 60
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۵:۲۲
خوانندگان عزیز!
شما فقط یک بخش از روایت را شنیده اید و بدون اینکه از کل حقیقت آگاه شوید حکم اعدام صادر می کنید؟!!! (1821677) (alef-10)
 
دوست
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۷:۰۹
]چرا مامردم با اینگونه موارداحساسی به مسله نگاه می کنیم وقتی قانون با صراحت و مکتوب مدیر و عوامل مدرسه رااجبار می کند که همراه داشتن موبایل(خاموش یا روشن) ساده یا پیشرفته توسط دانش آموزان ممنوع است ودر صورت مشاهده تلفن همراه از دانش اموز گرفته می شود وبا اخذ تعهد کتبی در صورت نداشتن موارد مبتذل تحویل اولیائ دانش اموز خواهد شد و اگر مواردی در گوشی باشد که در شان و جایگاه دانش اموز نباشد موبایل تحویل حراست اداره آموزش و پرورش می شود جهت بررسی موضوع و اتخاذ تصمیم توسط اداره حال که ما از قضیه اطلاع موثق نداریم چرا یک طرفه مدیر که مامور و معذور است را محکوم می کنیم؟ (1821680) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۳۳:۱۶
حتما باید یک نفر حلق اویز شود تا بعضیا بفهمن داخل مدارس چه خبره؟ (1821688) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۳۵:۴۸
این به وضوح نشون میده که بچه های دوره دبستان و راهنمایی هم غرور خاص خودشون رو دارند. از همه معلمین و مدیران این دو مقطع خواهش می کنم نسبت به رفتارشون در قبال این بچه های کم سن دقت بیشتری بکنند. همین ی دونه فاجعه کافی نیست؟ (1821693) (alef-10)
 
momad
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۴۸:۵۷
سلام لطفا بدون اطلاعات و دلایل کافی حکم صادر نکنید از کجا معلوم دلیل اخراج وی تنها به خاطر موبایل بوده است..و از کجا معلوم دلایل خودکشی وی به خاطر اخراج از مدرسه بوده و مشکل دیگری نداشته است. (1821710) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۰:۵۵:۲۲
متاسفانه بسیاری ازمدیران ومعلمین ومعاونین پرورشی بد وضعیف عمل میکنند ودلسوزی لازمه راندارند وآنگونه که باید بچه هاراجذب نمی کنند پسرمن درمدزسه بارها گفته که معلم ومدیرفحش میدهند وحتی بچه ها راباهل دادن ازکلاس خارج میکنندومتاسفانه اگراولیا انتقادمحترمانه کنند برروی آن دانش اموز حساستر شده وعرصه راتنگتر میکنند به نظرم باید هرسال تست روانشناسی ازکادر آموزش وپرورش بعمل آید تاواقعا افراد باصلاحیت پرورش کودکان وعزیزانمان رابر عهده گیرندنه آنکه افراد رااز درس ومدرسه بیزارکنند خداوندآخروعاقبت این جامعه رابااین آموزش وپرورش ختم به خیرکند. (1821720) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۰۲:۴۵
باعث تاسف است (1821730) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۰۷:۱۵
یک طرفه به قاضی نروید (1821735) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۰۸:۳۰
امان از مدیر مدرسه های متعصب یک دنده بابا تو اگه نیتت خیره خب چند بار تذکر میدادی آخر سر گوشی رو کلا ازش میگرفتی. (1821736) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۲۶:۳۱
ریشه اینجور مدیرهای ماقبل تاریخ رو باید از بیخ زد (1821750) (alef-10)
 
بهادر
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۳۱:۵۴
دوستان عزیز درسته که در این قضیه مدیر مدرسه بی تقصیر نیست لیکن نباید فراموش کرد که سیاست یا به عبارتی بی سیاستی سیستم تعلیم و تربیت عامل بروز چنین حوادث دلخراشی است.باور کنیم که ناخواسته جو غالب مدارس کشور جو تقابل ورو در رویی کار کنان مدرسه با دانش اموزان است .اگر بررسی کنیم خواهیم دید کمتر دانش اموزی از روند ارتباط وتعامل عوامل مدرسه راضی باشند یک روز موی سر یک روز استین کوتاه یک روزهمراه داشتن فیلم وسی دی یک روز نیاوردن وجه مثلا خودیاری و یک روز تلفن همراه واز بخت بد این مدیر خودکشی دانش اموز در حالی که روزانه روح لطیف وحساس صدها دانش اموز به واسطه برخوردهای ناشی از بی توجهی مسولان به مهمترین دستگاه اجرایی کشور کشته میشود وکسی به کسی نیست. (1821757) (alef-10)
 
کارمند متوسط
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۴۹:۰۸
اخراج از مدرسه به دلیل همراه داشتن تلفن همراه !
توی این قرن با وجود این تکنولوژی داشتن تلفن همراه از ملزومات ضروری بحساب میاد خصوصا برای نوجوانان که تنهایی خونه میروند و آنوقت جناب مدیر بجای آفرین به کارش این حرکت را از خودش می کنه؟ واقعا ما توی چه قرنی زندگی می کنیم؟ گذشت آن زمانی که تلفن همراه لوکس بود (1821769) (alef-10)
 
raha
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۱:۵۶:۳۹
اخراج ان هم فقط بخاطر همراه داشتن تلفن همراه؟ ،چرافقط بلدیم به بچه های خردسال توجه ومحبت کنیم؟ مسئولین،مدیران،معلمین،پدرها،مادرها ببینیدچقدیک نوجوان 14ساله بایدناامیدباشدکه بعدازاخراج ازمدرسه خودکشی کند این یعنی تنها دلخوشی او مدرسه ودوستانش بودند.ما بزرگترها چرا نمیتوانیم بانوجوانان دوست باشیم؟خواهش میکنم کمی فکرکنیم،یک نوجوان14ساله هم به اغوش گرم پدرومادرش نیاز دارد به دست گرم معلم ومدیرش نیازدارد به نگاه تحسین آمیز بزرگرهانیازدارد.کمی غرورمان راله کنیم وبامحبت باشیم. (1821776) (alef-10)
 
آشنا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۲:۱۴:۳۴
هر چند این اقدام محکوم است و من خود به عنوان یک دبیر بار ها و بارها شاهد انتشار تصاویر و فیلم های غیر اخلاقی توسط دانش آموزان به وسیله موبایل در مدرسه بوده ام آیا شما و یا مادر گرامی از محتوای موبایل فرزند خود خبر داری؟ خبر داری که فرزند شما در مدرسه با توجه به ممنوعیت همراه داشتن موبایل چه تصاویر و فیلم هایی را رد وبدل می کنند؟ یا مانند بسیاری از پدر و مادر ها برای ساکت فرزندان و دور کردن فرزند از خود به دلیل مشغله زیاد از محتوای برنامه هایی که فرزند شما دارد بی خبرید؟ اگر این نوجوان اینکونه از دست رفت فرزندان ما آرام آرام و تدریجی بدون اینکه ما خبر دار شویم از دست خواهند رفت. (1821786) (alef-10)
 
م
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۲:۱۶:۳۸
آخه جماعت ناحسابی. روز دوم دیگه چرا راهش ندادید؟ از کی میترسیده که روز دوم خودکشی کرده؟

:( (1821787) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۲:۵۸:۳۱
درتعجبم از بعضی افراد که چقدر راحت حکم اعدام صادر می کنند خدایا این مردم را چه شده است مهربانی کی سرآمد مهربانان را چه شد (1821805) (alef-10)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۳:۲۲:۲۸
بایدحداقل 10سال به زندان برود تادیگران درس بگیرندچون احساس میکنم حق با دانش آموز میباشد که درحقش واقعا ظلم شده (1821808) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۳:۳۰:۳۱
مردم ما خواب تشریف دارند. همه چیز را می بینند و انگار نه انگار. (1821811) (alef-10)
 
یک نفر
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۴:۳۸:۰۲
اون بچه ای هم که این کار رو می کنه معلومه از مشکلات شدید روحی و روانی رنج می برده (1821828) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۶:۵۶:۳۲
با سلام زود قضاوت نکنید شما نه دلیل اخراج را می دونید نه دلیل خود کشی را (1821851) (alef-10)
 
سردار بی ادعا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۶:۵۷:۲۵
سلام به عنوان یک دبیر از فوت این دانش آموز متاثر شدم وبه خانواده ایشان تسلیت میگویم اما دوستان در اکثر نظر ها مدیر ومسئولین مدرسه مقصر حادثه شناخته شده اند ولی باید توجه داشت که دراین مورد وخیلی از موارد دیگر مدرسه نقطه پایان کار است ونقطه ابتدای خانواده وجامعه میباشد مثلا
1.چرا خانواده اجازه بردن موبایل را به مدرسه داده با توجه به این که موقع ثبت نام از آنها تعهد گرفته شده که دانش آموز حق آوردن موبایل را ندارد

2.چرا قوانین مشخصی برای این گونه موارد نداریم تا سلیقه ای عمل نشود

3.چرا میل به زندگی در دانش آموز باید اینقدر پایین باشدکه باگرفتن موبایل یا اخراج از مدرسه به این نتیجه برسد که باید به زندگی خود پایان بدهد

4.رابطه عاطفی خانواده ها به علل مختلف ضعیف گردیده و بیشتر دانش آموزان دچار خلاء عاطفی هستند

5. اکثر خانواده ها توانایی برخورد با فرزندانشان را ندارند مثلا یک لباس نامناسب برای فرزندشان تهییه می کنند وبعد از مدرسه توقع چشم پوشی از این مورد رادارند (1821852) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۱۶:۴۶
سلام
بنده دبير شاغل در شيراز هستم و تمام ٢۵ سال گذشته را تدريس نموده و به خوبي مي دانم که مديران عموما دو دسته هستند
اول کسانيکه توانايي تدريس ندارند و چون نمي توان در تدريس در کلاسهاي درس از آنها استفاده نمود پس در سيستم اداري مورد استفاده قرار ميگيرند و همين ها پس از مدتي به پست هاي معاونت يا مديريت خواهند رسيد
دسته دوم کساني هستند که به سبب نزديکي له تيم هاي مديريت جناحي و بطور ناگهاني به پست هاي حساسي مانند مديريت مدارس يا رياست ادارات مي رسند که خطر اينگونه افراد به مراتب از گروه اول بيشتر است (1821860) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۱۸:۳۴
اموزش و پرورش کنونی=فرهنگ تدبیری (1821861) (alef-10)
 
شیراز
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۴۶:۰۵
با سلام
لطفا" خبر را صحیح منعکس نمایید. دوستانی هم که ندیده نظر می دهند به فکر آخرتشون باشند!!
دانش آموز به علت تلفن همراه و خیلی مسائل دیگر (مشکلات اخلاقی و آزار و اذیت دانش آموزان دیگر )از مدرسه اخراج شده و تحویل ولی دانش آموز شده است.( حضور پدر در مدرسه) طبق قانون مدیر مدرسه می تواند دانش آموز را با مصوبه شورای دبیران به مدت 3 روز اخراج موقت کند. پدر ،فرزندش را تحویل گرفته به خانه می برد و به شدت تنبیه می کند. او را تنها در خانه رها کرده و به بیرون می رود. این دانش آموز پس از بیرون رفتن پدر خود را حلق آویز می کند. این اصل ماجرا است. من از دبیران مدرسه ای نزدیک به مدرسه مورد نظر هستم. (1821883) (alef-10)
 
عرفان شعرا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۵۲:۰۳
چقدر بعضی ها سطحی نگر!

به نظر من که مقصر اصلی خانواده این نوجوان هستند،

که اولا فضایی را در خانه بوجود آورده اند که یک جهنم واقعی بوده، و نوجوان از ترس بازگشت به خانه دست به این کار زده است

دوما فرزندشان را به گونه ای تربیت کرده اند که این قدر ضعیف النفس باشد که با اولین مشکل زندگیش دست به خود کشی بزند

سوما خانواده اش، نتوانسته اند مشکل به این سادگی را حل کنند تا دانش آموز فردا نخواهد مجددا به مدرسه برورد و جواب نه بشنود!

و البته مدیر هم مقصر است، اما در مرحله بعد!

و به نظرم، هیچ تقصیری متوجه نوجوان چهارده ساله است! چون هنوز سنش اجازه نمیداده است که بخواهد خودش را بشناسد. به دنیا آمده و 14 سال در خانواده ای تربیت شده است که منجر به خود کشی اش شده است! اگر مشکلات روحی و روانی ای هم متوجه او بوده است، باز هم مقصر خانواده اوست!


واقعا روز کاری ام با خبر بسیار بد و دردناکی شروع شد...
خدا، خودش عاقبت همه ما را به خیر کند! (1821894) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۵۷:۲۴
باید حرف های مدیر رو هم شنید بعد قضاوت کرد . (1821900) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۱:۵۷:۳۱
سلام
نباید زود قضاوت کرد، باید ابتدا مشخص شود که دلیل واقعی اخراج چه بوده است؟
ممکن است مسائل دیگری هم مطرح باشد. (1822276) (alef-10)
 
masoud
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۱:۵۸:۴۱
مدیر میتونست یک تعهد ازش بگیره دیگه اخراج با وجود عذر خواهی پدر بچه و خود بچه کار درستی نیست (1822278) (alef-10)
 
علی-معلم باز نشسته
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۱:۵۶
داشتن موبایل میتواند به اولیا کمک کند کودکان خودرا بخصوص وقتی دیر کرده اند کنترل کنند ولی باید موبایل ساده و بدون امکانات تصویری در اختیار انها قرار گیرد. ضمنا به دانش آموزان تفهیم شود که در سر کلاس موبایل را خاموش کنند تا موجب بهم خوردن نظم و توجه نشود.امیدوارم آموزش و پرورش با توجه به این مسایل در قانون تجدید نظر کند. (1822326) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۶:۴۷
مدیر به وظیفش عمل کرده...من خودم معلم هستم و خوب میدونم که بچه ها برای چی موبایل میارن مدرسه اکقرا تو موبایلهاشون فیلمهای سکس هست که به بقیه بچه ها نشون میدن و اون بچه هایی هم که یکم سالمن رو هم از راه به در میکنن و ذهن و فکرشونو مشغول این امور میکنن ... (1822365) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۹:۲۷
سلام به همه

هيچوقت حذف تكنولوژي اجتماع ر ا سر به راه نكرده است .نفس گوشي داشتن كه بد نيست.منتها آموزش اول از جانب والدين و سپس آموزش و پرورش لازم است.آخه گوشي 2000000 تومني يك محصل فقط خودش و همكلاسي هاشو بيچاره ميكنه والدين از اين سهل انگاريها نكنن . (1822429) (alef-10)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۶:۴۷
اگر ریشه یابی شود مشکل دانش آموز اخراج از مدرسه نخواهد بود. بیخودی قضاوت نکنید.یک دانش آموز مشکل دار در یک کلاس عملا آموزش دیگر دانش آموزان را مختل میکند. اگر بر خورد نشود خانوادهای دانش آموزان دیگر صدایشان در می آید اگر برخورد شود صدای خانواده این دانش آموز در می آید. خیلی از خانوادهها در تربیت وسازش با یک فرزند مشکل دارند چطور توقع دارند یک مدرسه بتواند چند صد دانش آموز را بدون هیچ مشکلی اداره وتعلیم وتربیت کند. (1822440) (alef-10)
 
معلم شیمی
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۷:۱۷
قضات محترم!! لطفا سریع حکم صادر نکنید. قبول دارم که مدیر با کمی انعطاف پذیری شاید می توانست جلو این فاجعه را بگیرد اما دانش آموزی که به این راحتی خودش را می کشد، با کوچکترین مشکل دیگری هم می توانست این کار را انجام دهد. خانواده، جامعه، تلویزیون، مدرسه و خود دانش آموز هر یک به اندازه ای در این فاجعه سهم دارند. (1822442) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۸:۱۱
دانش آموز غرور بیجا داشته وباید به مقررات احترم کذاشت (1822443) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۳:۱۶
بعضي مديران يك مشت بيسواد هستند بچه هاي حالا تربيت شان فرق مي كند كمي هم لوس هستند يايد منعطف بود سنين نوجواني هم سن بدي است بايد باايشان برخورد و بقيه مديران هم برايشان در زمينه برخورد با نوجوان عصر حاضر دوره اموزشي گذاشت . (1822462) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۶:۲۱
یعنی بخاطر اخراج شدن خودشو کشته؟!
چقدر مسخره!!!
مشکل این دانش اموز رو باید در خانوادش جستجو کرد نه مدرسه!

عین داستان اون بچه ای شده که به تبعیت از سریال 5 کیلومتر تا بهشت خودشو خفه کرد تا روح بشه و از احوالات دیگران با خبر بشه!!! (1822469) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۰:۵۵
بچه رو باید درست تربیت کرد ولی مدیر هم باید رحم میکرد وبا تعهد و ... قبولش میکرد (1822571) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۷:۴۸
سلام به نظر من بايد از خانواده شخص تحقيق كرد نميشه مدير رو مقصر دونست خانواده نقش موثري بر فرزندان دارند انشالله كه هيچ مديري دانش اموز رو به خاطر يه گوشي اخراج نكنه حداقل چند بار تذكر بعد اخراج (1822589) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۰:۰۵
یادش بخیر معلمین ما در سال 55و56 که ما سال اخر دبیرستان بودیم حتی در منزل از ما پذیرایی و رفع مشکل درسی مینمود ندومن هنوز که ان پیرمردان روشن ضمیرا می بینم دستشان را میبوسم بر خلاف معلمین حالا که در سر کلاسها فقط به فکر .... (1822593) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۱:۱۲
قانون باید یکسان در مورد همه رعایت شود (1822599) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۳۶:۰۴
البته خیلی حادثه دردناکی است و اینکه مدیر هم حتما چیزی دیده که او را اخراج کرده شاید درست باشد اما بعضی معلمین ما متاسفانه بچه ها را انقدر تحقیر میکنند که حد ندارد فرزند منم چاق بود و یکی از معلمان انقدر او را سر کلاس مسخره میکرد و به شاگردان دیگر هم یاد داده بود که به او بگویند کرگدن و نره شیر بارهابه او گفتم تو بااین رفتارت باعث سرخوردگی فرزند من از درس شدی نمیخواست بره مدرسه به سختی او را راهی مدرسه میکردیم تا او را تهدید به شکایت کردم و گفتم از اموزش و پرورش میخواهم تو را به روانشناس معرفی کند که بهش بر خورد فرزند من انضباطش بیست بود هیچ مورد اخلاقی نداشت فقط چاق بود الان دیگر چاق نیست اما ان موقه انقدر او را این معلم تحقیر میکرد که با دعوا و فحاشی با مدیر و معلم به انها فهماندم که نباید بچه من را تحقیر کنند و متاسفانه همسرم هم لج کرده بود نمی گذاشت مدرسه او را عوض کنم میگفت اینها باید ادب شوند اینها باید یاد بگیرند به بچه توهین نکنند شکایت کردیم تا دیگر توهین نکردند اما خوب متاسفانه نمره فرزند من را بخاطرشکایتی که از انها کردیم کم کردند و انضباطش هم برای بار اول هجده شد و سال دیگر خوشبختانه مدیر عوض شد و ان معلم هم عوض شد وگرنه بعضی اوقات مدیران کور کورانه یا رفیق بازی میکنند و از معلم خود دفاع نا حق میکنند (1822660) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۵۴:۴۲
اجازه دهید قانون قضاوت کند (1822702) (alef-10)
 
دبير قديمي
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۶:۰۸:۰۲
بنده در فروردين و ارديبهشت گذشته يعني حدود 8 ماه پيش كلاسهاي شيفت اضافه كاري داشته ام كه واقعا هم خسته ميشدم بخاطر بچه هاي راهنمايي كه خيلي شلوغ هستند ولي هنوز وجه حق الزحمه خويش را دريافت نكرده ام چون از تابستان مي گفتند دولت بودجه اي براي پرداخت ندارد.
سئوال من اين است كه بنده چرا با بيش از 20 سال سابقه هنوز نبايد يك منزل شخصي داشته باشم و هميشه با هيولاي اثاث كشي و نوشتن قرارداد با صاحبخانه دست و پنجه نرم كنم؟ (1822836) (alef-9)
 
فریادکش
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۷:۳۲:۵۷
ان شاا... خدا این نوجوونو بیامرزه و به خانوداش صبر بده
خیلی ها تو این قضیه مقصرن. اولین مشکل هم به ساختار قرون وسطایی و سربازخونه ای آموزش و پرورش بر می گرده. آموزش و پرورش با دانش آموزاش مثل روبات هایی فاقد فهم و شعور برخورد می کنه که هیچ اختیاری از خودشون ندارن. تو آموزش و پرورش از نظر تربیتی بهترین دانش آموز کسی هست که توسری خور تر و مظلوم تر از سایرین باشه. متاسفانه ساختار آموزش و پرورش به گونه ای هست که به مسولین مدرسه اجازه میده هر برخوردی با دانش آموزا داشته باشن. بین فرهنگیا آدمای با اخلاق و سالم و فهمیده زیاد پیدا می شه، اما از طرفی انسان های مریض و عقده ای و بیمار هم تو این سیستم کم نیستن.

تحصیل تو آموزش و پرورش پر است از تحقیر ها و توهین ها و تنبیه های بدنی و . . .
خورد کردن شخصیت بچه ها جلوی خانواده ها شون و سایر بچه ها به تفریح برخی از معلم ها تبدیل شده بود. هیچ وقت فراموش نمی کنم زمانی که معلم پنجم ابتداییم نمره های دیکته بچه های ضعیف کلاس رو یک کاغذ نوشته بود و روی لباسشون چسبونده بود و می خواست سر صف این بچه ها مثل مجرم ها به بقیه معرفی کنه. . . مشابه صحنه هایی که از ضرب و شتم دانش آموزا توسط معلما تو دبیرستان دیدم رو تو هیچ مستند راز بقایی نتونستم پیدا کنم

در مورد این پسر 14 ساله هم، تا زمانی که کل داستان مشخص نشه نمی شه قضاوت کرد، اما قطعا خانواده و یا مسولین مدرسه می تونستن به راحتی از این فاجعه جلوگیری کنن.
مدرسه باید جایگاهی باشه سراسر نشاط و شادی و جذابیت تا همه دانش آموزا با میل و رغبت و اشتیاق بهترین سال های عمرشونو اونجا بگذرونن و بهترین استفاده رو از سال های طلایی عمرشون ببرن. . . با وضع موجود، فکر نمی کنم 12 میلیارد سال دیگه همه مدرسه های ایران به همچین جایی برسن (1822965) (alef-9)
 
سیده صبا
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۸:۳۹:۵۸
اولا مدیر فقط به خاطر موبایل اخراجش نکرده 2-من بامدیر بدبخت اظهار همدردی می کنم چون صد مدیر آموزش و پرورش به اندازه ی دفتر دار تامین اجتماعی حقوق م گیرد اما به اندازه ی یک ریس جمهور مسول است .واز او مسولیت می خواهند 3-این قدر ناهنجاری و بد رفتار یبین دانش آموزان هست کسی که ندیده صلاحیت اظهار نظر هم ندارد4- شما از این همه اعدام سیر نشدی با اعدام این کی هم راضی نمی شوید 5- هیچگونه مسولیت قانونی متوجه مجری قانون نیست6- قاطعیت این مدیر ستودنی است / استان کردستان شهرستان بیجار / صبا (1823080) (alef-9)