نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 272880
درآمد ماهانه جراحان در ایران؛ 2.5 میلیون تومان
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
رئیس جامعه جراحان ایران گفت: جراحان کارانه‌ای ندارند، درآمد اکثر جراحان ماهانه حداکثر ۲.۵ میلیون تومان است. ممکن است یک جراحی هم باشد که ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد اما افرادی هم هستند که یک عمل جراحی نکرده‌‌، ۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

ایرج فاضل در گفت‌وگو با فارس، درباره کارانه بالای جراحان و اعتراض گروه‌های پزشکی به این موضوع گفت: رشته‌های مختلف ارزش‌گذاری یکسانی ندارند وقتی فردی جراحی می‌کند مسئولیت‌هایی را باید بپذیرد، استرس، بی‌خوابی‌های شبانه و هزاران مسئله دیگر را باید قبول کند که چاره‌ای هم برایش نیست.

وی ادامه داد: از طرفی هر فردی می‌تواند هر رشته‌ای که خواست را انتخاب کند اینکه همه را با یک ماشین چمن‌زنی بزنیم و بگوییم همه شبیه هم باشند این جامعه به درد نمی‌خورد.

فاضل گفت: جراحان کارانه‌ای ندارند ممکن است جراحی هم باشد که ماهی ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد اما افرادی هم هستند که یک عمل جراحی نکرده‌‌ و ۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

رئیس جامعه جراحان ایران ادامه داد: پول کشور در جای دیگری هزینه می‌شود آن وقت مردم را علیه پزشکان بسیج کرده‌اند این‌ها بحث‌های انحرافی است که می‌خواهند ذهن مردم را به این سمت متوجه کنند.

وی در پاسخ به اینکه درآمد متوسط یک جراح چقدراست، گفت: خیلی از جراحان هستند که درآمدشان در ماه حداکثر به ۲.۵ میلیون تومان هم نمی‌رسد اکثریت این گونه‌اند، جراحانی هستند که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و درآمدشان در همین حد است.

فاضل ادامه داد: زمانی که یک خطاط برجسته یک سطر می‌نویسد و ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد فرد دیگری که خط خوبی ندارد نباید ادعای دریافت چنین دستمزدی را داشته باشد هر چیزی جای خود دارد و باید مهارت و سختی کار افراد در نظر گرفته شود.
 
کمال
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۰:۵۷:۲۶
چاقو دست خودش را که نمی برد ...عزیز (2914112) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۲:۰۱:۵۷
بنده در يك عمل جراحي ديسك كمر 6.5 ميليون تومان پرداخت كردم كه هزينه پزشك جراح از اين مبلغ 3.5 ميليون بود. اين فقط در يك عمل جراحي اتفاق مي افتد كه ممكن است در يك روز چند عمل جراحي هم انجام دهند. (2914383) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۸:۳۳:۲۵
بنده بیشتر از همه از سایتی چون الف در عجبم که چرا غیر کارشناسانه اقدام به انتشار چنین خبری میکند؟
یک جراح حتا اگر متخصص معمولی باشد فقط بعد از ظهرها که در مطب می نشیند ، حداقل 10 مریض را هم ببیند ماهیانه بیش از 7 میلیون تومان از مطب درآمد دارد .
دل مردم خون است از این بی عدالتی . مگر فقط این پزشکان هستند که تحصیلات و تخصص دارند؟. شما را به خدا کاری بکنید . (2915880) (alef-13)
 
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۴ ۱۴:۵۹:۲۸
تحصیلات داریم تا تحصیلات . زمانی که شما در هفت اسمان سیر می‌کردید این عزیزان از جوانی خود زدند ودرس خواندند و اگر هم این گونه درس خواندن کار اسانی بود همه ی افراد تحصیل کرده باید جراح می شدند (4281565) (alef-11)
 
علیرضا
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۰۸ ۱۴:۳۳:۴۵
ما تو سخت تربن رشته که پزشکی هست سخت ترین رشته رو که جراحی هست انتخاب کردیم اونوقت دارین رو در آمد بحث میکنین . ما اونوقت که شب کشیکیم شما تو رخت خوابید حالا.... (4495235) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۱۶:۱۸
الان بخندیم
یا ... الکی مثلا ما جراحان به نون شب محتاجیم (2914195) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۱۹:۱۱
چرا حرف بی ربط می زنند؟
کدام جراح 2.5 میلیون حقوق می گیرد؟؟ (2914207) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۴۷:۱۶
حقوق نمی گیره جراح به میزان کاری که انجام می ده پول می گیره ! عملی در ماه نداشته باشه در امد نداره ! (2914322) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۳۰:۲۶
جناب اقای فاضل ممنون از شما .که از جراحان بواسطه تعلق تخصصتان دفاع نموده ودر امد انها را توجیه میفرمایید.انتظار بود حاقل شما که به لحاظ تحصیلات وبر خورداری از هوش وذکاوت اولا در امد پزشکان در کشور ها را قدری باهم مقایسه وبا توجه به در امد عمومی در آمد آنهاقضاوت مینمودید .واضافه مینمودید بیمار چند درصد از حق الزحمه را می پردازد .در ضمن یک بازدیدی هم از بیمارستانهای خصوصی داشته باشید بد نیست که روال کار ونحوه پرداخت هزینه آن در پذیرش ها دستتون بیاد.که پدر ومادری که دارای فرزندی بیمارند چه میتوتنند بکنند .جناب فاضل بنده دست پزشکان متعهد ومردم دوست را میبوسم ولی چقدر تعدادشان انگشت شمار شده (2914253) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۳۶:۴۵
یک پزشک عمومی ساده فقط برای این که یک ساعت در هفته باید بیاد و بشینه در دفتر مدرسه تا شاید یکی از بچه ها بهش مراجعه کنن می گیره 2.5 میلیون تومان! 2.5 میلیون بابت 4 ساعت "کار؟" در هفته! خودم شاهدم در اون مدرسه ای که کار می کردم که معمولا هم نمی یومد و می گفت وقت ندارم سرم تو مطب شلوغه اگه بچه ای مشکلی داشت ارجاعش بدین به مطبم! یعنی پو ل مفت و مجانی می گرفت! بعد انتظار دارن باور کنیم یک جراح 2.5 حقوق می گیره. شاید منظور 2.5 پاداشه در کنار عمل هایی که هر کدوم سی چهل میلیون هزینه اشه؟ (2914271) (alef-13)
 
پزشک جراح
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۲:۱۹:۴۴
کمبود اطلاعات دارید. پزشک متخصص جوان اصلا اجازه مطب تا ۴-۵ سال ندارد و بعد این مدت امتیاز مطب شهرهای کو‌چک را دارد
ده سال بعد از فراغت از تحصیل این امتیاز را کسب میکند. میدانید کرایه مطب در ساختمان پزشکان چقدر میشود؟ خیلی از پزشکان همان ۱۰ بیمار را ندارند و ۴-۵ بیمار هم برایشان نعمتی ست.
بیمه مالیات، دستمزد منشی، بیمه ی اجباری منشی، خرید وسایل مصرفی و........
این رو بگم که خیلی از پزشکان متخصص به زور ۲-۳ میلیون درآمد دارند. مطب مثل یک مغازه است یعنی شانسی ست و بگیر نگیر دارد
چند در صد خاص که سابقه کار بالا دارند و تبلیغات و ... در ذهن شما میماند وگرنه شما اصلا نزد اکثریت کم درآمد برای ویزیت هم نمیرید
درآمد اکثر جراحان بدون کارانه ۱ میلیون است و اگر جراحی ۲ میلیون برای یک جراحی میگیرد، مطمئن باشید از همان گروه خاص هست
من یک پزشک جراح هستم و این مسائل رو پیش روی خودم دارم. میدانم اوضاع چقدر وخیم هستً (2916853) (alef-11)
 
پزشک جراح
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۰۱:۰۲:۲۳
اطلاعات نادرست دارید. پزشک عمومی جراحی نمیکند وهیچ عملی نرخ دولتی سی چهل میلیون وجود ندارد
این پزشک ۴ ساعته شما هم خیلی خوش شانس است (2920196) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۴۶:۴۲
یک عمل بینی فقط 3.5 میلیون میشه
پول ویزیت هم جدا ... (2914319) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۲۰:۴۵:۲۰
ناراحتي عمل زيبايي نكن (2916319) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۵۵:۳۶
شما منظورتون احتمالاً رزیندت های جراحیه، نه جراحان!! وقتی پرداختی به پزشک عمومی در دوران طرحش از این مبلغ بیشتره، چه طور انتظار دارین حرفتونو باور کنیم؟!! زشته به خدا! (2914351) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۸:۳۹:۳۰
بيمارستان كوچيك تو ي شهر 80000 نفري . جراح ما ماهي 40 تومن كارانه ميگيره ، خودش گفت كه زير 40-50 درامد داشته باشم ي دقيقه تو اين منطقه نميمونم ؛ ي چي بگين تو مخ ما نه < ولي حداقل تو مخ ي بچه 2 ساله بگنجه (2915908) (alef-13)
 
پارسا
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۲:۰۱:۱۰
من به يك جراح براي عمل كمر مادرم فقط 6 مليون تومان زير ميزي دادم! (2914377) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۲:۰۳:۰۷
دوست عزیز
آیا مهندسین نرم افزار که هم خلاقیت و هم علم و هم ب یخوابی دارند، چرا مستحق دریافت این مبالغ نیستند.
اما جراحی که بدون مسئولیت در قبال وظیفه اش کار می کند مستحق دریافت این هزینه است.
در صورتی که هزینه تامین نشود جان انسانها به خطر می افتد. آیا باید از وضعیت خطیر بیمار سواستفاده کرد؟ (2914395) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۸:۳۸:۱۸
دوست عزیز .... دو یا سه قشر در اجتماع هستند که مورد تنفر مردمند که یکی از آنها همین جراح جماعته .
اینها بر شاخه نشسته و آنرا از بن می برند! (2915898) (alef-13)
 
عارف
۱۳۹۴-۱۰-۲۸ ۱۵:۲۸:۰۰
مهنذس رو کنار جراح گذاشتن و مقایسه کردن دیگه خیلی مضحکه (3477552) (alef-11)
 
ایران زمین
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۲:۰۸:۲۰
رئیس جامعه جراحان : 2.5 میلیارد تومان درآمد ماهیانه جراحان می باشد
البته از یک بابت راست گفته آنان که غنی ترند محتاج ترند ولی این دکتر سنتی با سن بسیار بالا یادش رفته الان سال 2015 با هزاران تکنولوژی و شبکه های اطلاعاتی است.طبق برآورد وزارت بهداشت بالغ بر 20 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد ولی جهت طرح سلامت با حقوق ماهیانه 17 میلیون تومان فقط 1500 پزشک مشارکت کردند .سال 93 ده هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی تحت عنوان طرح سلامت صرف پرداخت هزینه های دهها و صدها میلیونی و میلیاردی به جامعه پزشکان فقیر و محتاج شد. (2914428) (alef-13)
 
ضعیف چشم
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۲:۲۵:۵۵
یک دکتر چشم پزشک در شهر ما روزی 200 مریض ویزیت میکند که ر ویزیت 25 هزار تومان با دفترچه میگیره اونم ساعت 4 بهداظهر به بعد صبح که بیمارستانه قانونا هر مریض باید 12 تا 15 دقیقه دکتر براش وقت بذاره ولی این دکتر برای هر 5 مریض 12 دقیقه وقت میذاره برای نشان دادن عینک و نسخه هم باید ویزیت بگیری باور نداری بیا بشین تو مطب نگاه کن یک دکتر عمومی تو شهر ما روزی دو نیم میلیون در میاره (2914504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۳:۰۰:۲۴
جناب آقای فاضل اون جراحی که شما میگین 2.5 میلیون درآمدداره اصلاوجودخارجی نداره،درشهرهای کوچک هم کارانه یک جراح زیر50میلیون نیست متاسفانه ازاین آشفته بازار همه به فکرسوء استفاده وحمایت ناجوان مردانه از همکاران خودهستندوبه فکرمردم نیستند،بامراجعه به حسابداری بیمارستانها براحتی معلوم میشودکارانه پزشکاه چقدراست ولی اراده ای جهت نظارت نیست،وزیربهداشت هم به بهانه واقعی کردن تعرفه هاومبارزه بازیرمیزی تعرفه هاراتا400درصد افزایش دادوکلاه گشادی سرمردم بیچاره گذاشت ،واقعا چه کسی میخواهد ومیتواند ازحق مردم بی پناه دفاع کند،همه به فکر جیب خودشان هستند،خدایاخودت کاری کن. (2914642) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۳:۲۲:۲۶
زیر میزی یک گناه بزرگ و نابخشودنی است به خصوص زمانی که مراجعه کننده بیمار و موضوع،بیماری باشد حتی چه اشکالی دارد که هم وطن مریض ات را رایگان جراحی کنی چه برسد که با وقاحت تمام طلب زیر میزی کنی.
اما آنهایی که زیر میزی نمی گیرند.
توجه به بیمار و گرفتن شرح حال کامل و وقت گذاشتن برای معاینه و عدم انجام آزمایشات بدوا"غیرضروری در مطب همان پزشک از وظایف پزشک است.
خلاصه برای بیماری که از زمین و زمان عاصی می شود ما مرهمی بر زخم روحی و جسمی او باشیم و انسان دوستی و نوع دوستی مان را به او ثابت کنیم نه اینکه فکر و ذهن او را مثل جسم بیمارش با درخواست های مالی و بی توجهی، بیمار کنیم. (2914720) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۳:۲۳:۱۰
آقاي رييس جامعه جراحان ، مردم را چي فرض كردي . اين مبلغ كه بيان كردي براي يك روز شايد بشود پذيرفت ولي يك ماه بسيار خنده داره . چطور شما يك انسان فرهيخته خودتان را با دزدان و چپاول گراني مثل خاوري و ... مقايسه مي كنيد . لطفا كمي به شعور مردم احترام بگذاريد . (2914724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۳:۴۲:۱۴
دو و نیم میلیون قانونی ، دویست و پنجاه میلیون زیر میزی (2914817) (alef-3)
 
شهروند درجه ۲
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۳:۴۳:۱۵
بنده پرسنل بیمارستان دولتی در ی شهرستان هستم.بصورت اتفاقی لیست حقوق پرسنل رو دیدم.
درامد ماه گذشته ی یک جراح عمومی ۱۰۰میلیون بود که با کسر مالیات, ۸۰ میلیون ناقابل به حساب دکتر واریز شد (2914821) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۵:۵۰:۵۷
شهروند عزیز معلوم است که اطلاعات نادرست دارید و نمیدانید که یک جراح هر مقدار که کار کند حدود 50 درصد آن را بیمارستان برمیدارد و مالیات هم 20 درصد است پس ببینید که یک جراح با تعرفه جراحی آپاندیس 180 هزار تومان چقدر باید شب و روز جراحی واسترس بکشد تا به عدد شما برسد که تازه پس از برداشت سهم بیمارستان و مالیات فقط 30 درصد کارانه یا تعرفه برایش میماند.ابتدا قوانین مالی وزارت بهداشت را بدانید و بعد اطلاع رسانی کنید. (2915318) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۶:۳۵:۱۵
کجا بود؟ بگو ما بریم! (2915456) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۴:۰۳:۳۴
جوک قشنگی بود !!!! (2914919) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۴:۱۵:۵۵
آن کسی که بدون جراحی 3هزار میلیارد درآمد داشت آعدام شد. لطفا کسانی را که باجراحی کردن درآمد 400 میلیونی دارند ( که مسلما از راه حلال هم نیست )معرفی فرمایید تا محاکمه شوند. راستی آقای فاضل درآمد خود شما چقدر است ناقلا!!! یادتان نرفته که برای یک عمل یکساعته ناقابل 25 میلیون به جیب زدید! بگم .بگم؟ (2914964) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۴:۲۰:۴۲
جراحها زیر خط فقر اند (2914991) (alef-3)
 
رامین عبدالرحیمی
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۴:۴۹:۱۲
این احتمالا درآمد جراحانی است که بازنشته شده و فقط حقوق بازنشستگی دریافت می کنند والا وقتی متوسط درآمد پزشکان عمومی 5 میلیون تومان هست، چطور درآمد جراح متخصص 2.5 میلیون تومانه؟!! مخصوصا با اجرای بسته سوم طرح تحول سلامت از مهر 93 هم ماشاالله تعرفه های پزشکی و k جراحی دو برابر شده و درامدشان نجومی شده، احتمالا منظور دکتر فاضل 25 میلیون بوده که این به واقعیت نزدیکتره...راستی سه هزار میلیارد تومان هم درآمد کسی نداشته و ندارد، بلکه یک اختلاس بزرگ مالی بود که دهها نفر بعنوان متهمین و اختلال گران مالی و مفسدین اقتصادی در آن نقش داشته اند... (2915112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۵:۳۴:۱۵
برخی ناراحت می شدند که چرا سناتور آمریکایی گفت: ایرانی ها دروغگو هستند. (2915273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۲۰:۴۵:۵۴
احمدي خيلي راستگو بود (2916320) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۹:۴۷:۴۳
منظورش دلار بوده (2916188) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۹:۱۸:۲۷
دمشون گرم حقشونه.هم سن همه ی شما درس خونده اونم چه کتابای سنگینی.اونموقع که شما بفکر جوونیتون بودین اون داشت کتابای سنگین میخوند با مریضا سروکار داشت.شماهایی که نظر میدین یه روز بیاین تو بیمارستان ببینین چه سختیایی میکشن......درود بر پزشکان این مرز و بوم (2949376) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۰:۴۵:۴۴
یه شب کشیک جراحی بدین بعد بیان در مورد درامد جراح صحبت کنید.
مشکل اصلی مملکت ما اینه که یک طرفه به قضیه نگاه می کنیم و خودمونو قاضی قرار می دیم. (2991238) (alef-11)
 
علوی
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۰۵:۱۴:۰۰
جای بحث نداره فردا صبح کنکور شرکت کنید برید شما هم این درامد رو کسب کنید.کسی جلوی کسی رو نگرفته.یا به وکلا میتوپیم یا به پزشکا به کم درامدها هم که میگیم آخی!
ول کنید کسی که هوش داشته رفت خوند تازه اگر این درامدی که میگن درست باشه نوش جونش.
ماها انسانی خوندیم همش جزوه بود ولی پزشکی فقط انترنیش سختیش به اندازه کل دوران تحصیلی تا مقطع دکتری رشته های دیگه است.

من خودم حاضر نیستم یک شب توی بیمارستان بمونم.کثیفترین جای ممکن باید کار کنن با هرچی ویروس شناخته شده و نشده.بنظرم قشر قابل ترحمی ان چون وقت نمیکنن در جهات دیگه مطلعه کنند اکثرا توی زندگی شخصی مشکل دارند.روابط عمومی بسیار پایین.کلا خدا نون که میده دندون نمیده.
بوی گنده بیمارستان به این عددا نمی ارزه.
مثل قارچ پزشک ریخته توی کشور.52 تا دانشگاه علوم پزشکی داریم.
دغدغه منم بود ولی واقعا نمیشه سخته تحمل بیمارستان و مریض. (3295638) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۲:۳۱:۵۴
سلام
بنده دکتر نجات حسینی جراح پلاستیک هستم.شکر خدا درامد بالای صد ملیون دارم اما ازش لدتی نمیبرم چون بعد از 40 سالگی به این درامد رسیدم.من تا 27 سالگی پزشک عمومی بودم و 7 سال حقوقی دریافت نمیکردم بعد اتمام gp به خدمت سربازی رفتم و دو سال درامد ماهانه 20 هزار تومن داشتم بعد دوسال ک سربازسم تموم شد سه سال درس خوندم تا رزیدنتی جراحی عمومی تهران قبول شم بعد قبول شدنم به مدت 4 سال رزیدنت بودم با حقوق 350 هزار . بعد رزیدنتی دوسال درس خوندم تا بتونم فوق قبول بشم و تو سن 39 سالگی فوقمو گرفتم. کشیکای سنگینی ک داشتم بهم اجازه نداد ک به ازدواج فکر کنم و تو سن 33 سالگی با وامو.. ازدواج کردم.به نظرم حقه یه جراحه ک پول خوب بگیره.شما میرین فروشگاه واسه یه شلوار 200 هزار تومن پول میدین حاظر نیستین واسه جونتون پول خرج کنین. من بعد 15 سال تحصیلات دانشگاهی به این پول رسیدم.ولی بعضیا با زدو بند بیشتر از این حرفا در میارن. (3335318) (alef-11)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۶:۱۸
میشه بفرمایین کدوم مهندس و تحصیل کرده سایر رشته ها در سن چهل سالگی ماهانه صد میلیون تومن درامدشونه؟؟؟؟؟؟؟؟ ضمنا شما میتونید حداکثر تا سن 32 سالگی مدرک تخصصتونو گرفته باشین و مشغول کارشده باشین خودت نتونستی یا نخاستی مساله دیگه ای هست (4243327) (alef-11)
 
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۸:۱۱:۰۶
من يك دكتر هستم و كاملا با اين متن موافق هستم . دكتران عمومي ما خيلي سخت كار پيدا ميكنن و وقتي هم پيدا كنن به اندازه يه مهندس ضعيف پول در ميارن . بنده خودم اين دوره رو گزروندم . اما به هر حال من تو سن ٣٤ سالگي تخصصم رو گرفتم .... يعني حدود نصف عمرم رو براي اين كار گزاشتم . وقتي شما تو يه كاري اينقدر زمان ميزاري ... زندگيتو ميزاري ... تا بتوني واقعا تخصص يه كاري رو بگيريد ... و واقعا متخصص بشيد ... انتظار نداشته باشيد كه پول يك كارگر رو به شما بدن ....
وقتي يه كاري كمتر باشه ... خوب قيمت و ارزش اون كار بالا ميره ... مثلا يك نوع گل ياس در چين بسيار كم يارب بود ... و داشتن اون گل ارزش زيادي از نظر معنوي براي اون مردم داشت ... خوب اونا حاضر بودن همه چيزشونو براي اون كار بدن ...
حالا ما پزشك ها بدن هاي شما رو بهبود ميديم ... ما هدفمون بهبودي تن هاي شماست ...
اما تعداد كمي ميتونن اين بهبودي رو اعمال كنن ..
پس ارزش اين كار بالا ميره ... براي همين يه متخصص شايد ماهي ١٠٠ تومن در بياره ..
خوب چون ارزش اين كار بالاست ... منظورم اينه كه درواقع من خود خود اون شخص رو بهتر ميكنم .... يا حداقل بهش يه فرصت بيشتر ميدم ... من اين كار رو دوست دارم ...
و براش ذحمت كشيدم ... و بايد بدونيد اين كار خيلي هم اسون نيست ...
زماني كه شما شكست بخوريد ... يه شكست معمولي نيست ... جون يك شخص در ميونه ...
من و امثال من خيلي سعي كرديم تا بتونيم شكست نخوريم .. چون جاي شكست وجود نداره ...
يه شخص معمولي اگه يه سينه ي باز شده ببينه و بوش رو تنفس كنه ... صد در صد بيهوش ميشه ... من خودم بار ها بيهوش شدم !!! تا تونستم عادت كنم ...
كار ما كار لذت بخشي نيست ... اما نتيجه اش .. اين كه زندگي رو به كسي بدي يا يه خانواده رو شاد كني ... من اينو دوست دارم ... و براي اين دكتر شدم ...
اين كار معمولي نيست كه درامد معمولي داشته باشه .. مطمئن باشيد سخت تر از ايناس ... (3727255) (alef-13)
 
اناهیتا
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۱۱:۴۵:۱۴
جک سال هم آمد! آخه مگه میشه کسی که انقدر درس خونده و زحمت کشیده ماهی 2.5 میلیون درآمدش باشه. واقعا خنده داره. (3737779) (alef-3)
 
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۰۱:۱۹:۵۱
حالا ماهي ٢.٥ مزاح بوده ولي پزشك ها زحمت ميكشند و پولي كه ميگيرند ميشه گفت حقشونه.... (3825336) (alef-3)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۲۳ ۰۵:۵۰:۲۸
سلام. مشکل درآمد پایین بقیه تحصیلکرده هاس و اینکه بیمار همیشه هم از پس هزینه ها برنمیاد. منم موافقم که پزشکی کار سختیه میتونید کتاباشو دانلود کنید و ببینید (3971826) (alef-3)
 
بماند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۹ ۱۷:۴۳:۰۹
وقتی جوونی شون رو میدن ... حقشونه شمام که ناراحتین برین جراح شین ببینین چه خبره
فک کردین خیلی شادن که از صب تا شب با بیمار سر و کار دارن... (4009005) (alef-11)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۶:۳۲:۲۲
شما تو زندگي جراحان نيستيد كه ببينيد شب و نصف شب بايد گوش به زنگ باشند و روزي چندساعت كار بكنند..هركسي اندازه درامدش خرج ميكنه و اندازه درامدش مشكلات اقتصادي داره (4129349) (alef-13)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۳ ۱۴:۳۳:۰۸
زحمت کشیدن شبانه روز درس خوندن این پولم نوشه جونشون ...شماهم اگه خیلی به این حقوقا معترضین موردی نداره اگه میتونین برین شماهم ازین راه پول درارین (4160216) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۳۰ ۲۳:۰۰:۴۷
جراح بعد از 40 سالگی طلوع میکند ولی از ان به بعد درامد بالایی دارد یعنی 20 سال درامد بالا (4167928) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۸:۵۸
جراح شدن که به اسونی بنا شدن یا معلم شدن نیست
معلما کمتر از جراحان درس خوندن بنابراین باید درآمد کمتری داشته باشن
اگر دلتون میخواد با تلاش کمتر به درآمد بالایی دست پیدا کنید سخت در اشتباهید (4254576) (alef-11)
 
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۱ ۰۱:۳۰:۳۸
اقا من الان مهندسي خوندم دانشگاه شريف مكانيك بخدا پولي كه ماهانه در مي آوريم نصف دانشجويان پزشكي نيست! چرا رسيدگي نميشه!!! (4405256) (alef-3)
 
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۴ ۱۱:۵۷:۵۰
یک جراح هرچقد بگیره حقشه چون با بدن انسان سروکار داره کوچکترین اشتباه ممکنه به قیمت مرگ تموم بشه (4520424) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.