کد مطلب: 183384
تعرفه خودرو/ تا ۲۵۰۰ سیسی ۴۰ و بالاتر ۷۵ درصد
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
معاون کل سازمان توسعه تجارت با تشریح جزئیات تعرفه واردات خودرو در سال ۹۲ گفت: میانگین تعرفهها در سال جاری ۱۲ درصد است.
کیومرث کرمانشاهی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: برای تسهیل تجارت، آسان سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه در ارزیابی و همینطور هماهنگی در تعرفههای گمرک در سایر کشورها تعداد طبقات کتاب تعرفه از 25 طبقه به 15 طبقه کاهش پیدا کرد.
وی افزود: تعرفههای سال جاری از دو درصد که مربوط به مواد اولیه است شروع میشود و تا 100 درصد که مربوط به کالاهای ممنوعه و اعمال جریمه آنها است ادامه پیدا میکند.معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت: تعرفه واردات خودرو در سال جاری برای خودروهای بالای 2500 سیسی 75 درصد و برای خودروهای تا 2500 سیسی 40 درصد است.
وی در خصوص مراحل اجرای این تعرفهها گفت: کلیات تعرفه خودرو برای سال جاری در هیئت وزیران تصویب شده است در حال حاضر مراحل نهایی چاپ کتاب تعرفه در حال انجام است. امیدواریم روز یکشنبه کتاب تعرفه برای مهر شدن به دفتر هیئت دولت ارسال شود و پس از مهر شدن، تعرفههای جدید به گمرکات کشور برای اجرا ابلاغ میشود.
کرمانشاهی گفت: پیش از این میانگین تعرفههای کشور ما بسیار بالا بود و در دنیا رتبه سوم را داشت اما در حال حاضر میانگین تعرفهها 12 درصد است و این باعث شده است تا تجارت فرامرزی ما نمای خوبی داشته باشد، در حالیکه بیش از این میانگین تعرفههای کشور بالای 27 درصد بود.وی افزود: روند تنظیم تعرفهها در سال جاری در راستای حمایت از تولید بوده است.
معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص ادامه اعمال ممنوعیتها در صادرات و واردات گفت: به دنبال ثبات تصمیمات در تجارت خارجی کشور هستیم، قرار نیست رویههای سال گذشته تغییری کند و تصمیمات اخذ شده نیز نشأت گرفته از شرایط ویژه کشور است.
وی همچنین گفت: کالاهایی که در سال گذشته محدودیت ثبت سفارش داشتهاند همچنان این محدودیت برای آنها اعمال میشود.
البته بر اساس ارز اتاق مبادلات یعنی 2500 تومان (1219259) (alef-13)
هم وطن
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۹:۴۵
ای کاش برای ماشینهای ارزون سواری تا 1800 سی سی تعرفه رو می کردن 10 درصد که لااقل اونا که کیسه هوا و مصرف پایین دارن به اقتصاد کشور هم کمک می کردن و از مرگ و میر به علت نبودن کیسه هوا هم کاسته می شد. (1220090) (alef-6)
سلام قبلا مگر 2500سی سی به بالا چند بوده که حاتا شده 75 درصد (1219301) (alef-13)
در واقع تعرفه افزایش یافته چون نرخ موثر ارز نیز از 1226 به 2500 رسیده است (1219313) (alef-13)
خب ارز برای تولید کننده هم شده 2500، یعنی عادلانه تر شده (1219778) (alef-6)
alireza
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۱۹:۳۲
جالب است به اسم حمایت از تولید تعرفه واردات از ۲۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است .
جالب تر انکه تعرفه خودری که به هرحال تولید داخل دارد از تعرفه خدروی که تولید داخل ندارد کمتر است
یاد مدارس غیر انتفاعی افتادم که فقط برای انتفاع ایجاد شد
از این دست واژها که در معنی کارکرد عکس دارد الی ماشاا... داریم
حالا نوبت حمایت از تولید شده، خدا بداد تولید کننده برسد . محض رضای خدا از تولید حمایت نکنید . بروید از وارد کنندگان محترم که عددشان کمتر از۱۰۰۰ هزار نفرند حمایت کنید ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،شاید با حمایت شما جلوی واردات گرفته شود (1219464) (alef-13)
تولیدکننده ای که حقوق مصرف کننده را رعایت نکند لیاقت حمایت را ندارد (1219559) (alef-6)
طنز تلخ
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۷:۵۱
سایپا و ایران خودرو رو تخریب و به جاش درخت و گل و ... کاشت
این طوری حمایت میشن
دوست عزیز (1220247) (alef-6)
مثلا اگه یه ماشین 100 میلیون دراد بیاریش اینجا در کل برات 175 میلیون درمیاد؟کاش خوب توضیح میدادین (1219471) (alef-13)
تعرفه قبلا 110 درصد بود.با دلار 1200
حالا شده 75 درصد با دلار 2500 تومنی.
یعنی در اصل تعرف از110 درصد به بیش از 150 درصد رسیده.
آدم چی بگه به اینها؟
گرونی یک درده تحمیق ملت دردی بزرگتر (1219541) (alef-6)
همين تعرفه هاي گران تر از قيمت خود خودرو 50سال است كه مسبب اصلي ظلم خودروسازهاي ايراني به هموطنانشان است !!! (1219581) (alef-6)
کی میزارن مردم یه ماشین خوب سوار شن نمیدونم . (1219719) (alef-6)
به خدا قسم دروغ میگن.تعرفه رو آوردن پایین ولی گمرکی رو با ارز مبادله ای میگیرند که از تعرفه پیشین میزنه بالاتر................. (1219830) (alef-6)
تعرفه ماشین رو اگه صفرش هم کنن،وقتی یه ماشین ارزون قیمت خارجی زیر 1300 سی سی بدون آپشن و بدون ایمنی آنچنانی(همینشم البته ماشینای ما ندارن) تو ایران با دلار 2500 تومنی بدون تعرفه 20 میلیون باشه و با تعرفه بشه 30 میلیون خوب کی حاضر میشه سی ملیون بده(حقوق حداقل سه سال امثال من و شما) و باز هم به حداقل ها راضی بشه؟
دیگه دوره ماشین خارجی برای امثال من و شما به سر اومده،ما هنر کنیم یه پراید از دم قسط با ایربگ و سیستم ضد سرقت بخریم!
تنها راه حل اینه که مثل بقیه عرصه ها که به مغز ایرانی و هنر ایرانی بها دادن و شاهکار خلق شده بیان و از ایده ها و توان جوونای این مملکت استفاده درست بکنن و اون وقت از همین تهدید(دلار 2500 تومنی) یه فرصت برای ارزآوری و سود بیشتر برای ملت و مملکت ایران بسازن! (1219847) (alef-6)
انشالله خدا این تعرفه ها رو از شما قبول کنه (1219859) (alef-6)
ماشین بالای 2500 سی سی دو برابر میشه (1219886) (alef-13)
حمیدرضا
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۱۷:۳۳
لطفا کسانی که کامنت میگذراند اطلاعات غلط ندهند ، چون از زمانی که ارز 2500 شده تعرفه را نصف میکنند که حدود همان 1226 تومان شود و حالا که تعرفه 40 درصد شده یک ماشین 100000 دلاری عوارضش میشود 50000 دلار در حالی که قبلا میشد 125000دلار (1220079) (alef-6)
چجوری حساب کردی شما؟ 40% 100000 که می شه 40000 دلار؟!! تازه با دلار که عوارض نمیگیرند. به ریاله یعنی قیمت ضربدر نرخ مبادلاتی میشه بعد ضربدر ضریب. این یعنی اگه قبلا خودرو 100000 دلاری می آوردند با تعرفه 90% قیمت تمام شده اش می شده : 190000 دلار که با دلار 1226 اگه به مردم می فروختند و سود هم نمیخواستند می شده: 232340000 تومان
حالا همان ماشین را بخواهند وارد کنند: 100000 75%=175000 دلار تمام شده اش خواهد بود که با نرخ مبادلاتی(اگر آزاد حساب نکنند که باز هم بعید است) خواهد شد: 175000 2500=437500000 تومان
به عبارتی از آنجا که قیمت ماشین عوض نشده، نرخ مصرف کننده خودرو تقریبا دو برابر می شود. به علاوه مبلغی که گمرکی برداشت می کرده قبلا 90000 دلار معادل 110340000 تومان بوده و الان 75000 دلار معادل 187500000 تومان(نرخ رسمی مبادلاتی)
پس دیده می شود که تنها مصرف کننده ضرر می کند و در واقع گمرک تعرفه ریالی را بالا برده است. این بازی با کلمات صحیح نیست. بهتر است به مردم اطلاعات صحیح بدهیم و درباره آنچه مردم درست متوجه میشوند ازجمله بازار انحصاری خودروسازان و عدم کاهش یا حتی افزایش تعرفه واردات خودرو اظهارنظر عجولانه نکنیم. (1220638) (alef-15)