نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 382824
مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران
بخش اقتصادی الف، ۲۸ مرداد ۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
در حالی که شرکت کیاموتورز بعد از نسل اولیه پراید ده‌ها مدل خودرو با کیفیت بالا تولید کرده است ولی نسل اولیه پراید در ایران همچنان تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نسل اول خودروی پراید در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
 
این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.
 
در طول سال های گذشته شرکت سایپا تلاش زیادی برای بهبود بخشیدن مسائل ایمنی و فنی این خودرو انجام داده است ولی این تلاش  ها به نوعی درجا زدن بوده چون پراید ایرانی نه در ظاهر تفاوت چندانی داشته و نه از نظر فنی تفاوت چشم گیری با نمونه اولیه دارد. 
 
گفتنی است در این سال هایی که شرکت سایپا بر روی نمونه اولیه پراید تمرکز داشته،  شرکت کیا موتورز ده ها مدل خودرو با امکانات روز دنیا تولید کرده است در حالیکه در کشور توان زیادی در زمینه  های مختلف تولیدی  وجود دارد به طور مثال می توان به توان موشکی اشاره کرد که ایران با وجود همه تحریم ها به یکی از قدرتمند ترین کشورها در زمینه ساخت موشک تبدیل شده است ولی در صنعت خودرو سازی چندین سال است که تولید کنندگان اصرار به تولید خودروهایی دارند که در صنعت روز دنیا هیچ جایی برای خودنمایی ندارند.
 
تصویر نمونه اولیه پراید را در زیر مشاهده می کنید :

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران

تصاویر مدل های گوناگون پراید تولید شرکت سایپا که نه از نظر ظاهر و نه از نظر فنی تفاوت خاصی باهم ندارند :


1- se 111

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران

2- se131


مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران

3-se132


مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران


4-se 141


مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران


5- se151


مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران


 بررسی مشخصات گران ترین پراید موجود در بازار 
 
خودرو پراید  SE 132  در میان پراید های موجود  گران ترین می باشد حال به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :
 
مشخصات فنی پراید 132SE
 
مشخصات فنی
نوع گیربکس : 5 دنده دستی
نوع دیفرانسیل : جلو
حجم موتور : 1323  سی سی
تعداد سیلندر : 4
تعداد سوپاپ : 8
قدرت : 5500/52  (اسب بخار/دور دقیقه)
گشتاور : 2800/103  (نیوتن متر/دور دقیقه)
طول : 3952  میلی متر
عرض : 1605  میلی متر
ارتفاع : 1455  میلی متر
حداکثر سرعت : 170  کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 14.5  ثانیه
مصرف سوخت : 7.0  لیتر در 100 کیلومتر
حجم مخزن : 37  لیتر
سایز تایر : 165/65R13
استاندارد آلایندگی : یورو 2
 
امکانات
ایربگ : راننده – سرنشین
ترمز و کنترل : جلو دیسکی – عقب کاسه ای – ABS
تهویه هوا : دستی
صندلی : دستی
شیشه ها : جلو برقی
آینه : دستی
چراغ ها : مه شکن عقب – مه شکن جلو سفارشی
سایر امکانات : فرمان هیدرولیک
 
 
در حالی که  شرکت سایپا بر روی تولید نمونه اولیه پراید با طراحی های  نزدیک به هم اصرار داشته شرکت کیا موتورز که شرکت مادر تولیدکننده این محصول است  از جدید ترین نسل پراید رونمایی کرده این خودرو با ظاهر متفاوت و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است که هیچ شباهتی به نمونه اولیه آن ندارد این خودرو با نام ریو نیز شناخته می شود.
 
نسخه جدید پراید (ریو)در کره  :
 

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران


حال  به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :

مشخصات فنی بدنه
کلاس بدنه  خودروهای سدان
تعداد فضای سرنشینان     5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو     205/45R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب     205/45R17
 
مشخصات فنی موتور
حجم موتور     1600 سی سی
نوع موتور     موتور بنزین سوز انژکتوری
تعداد سیلندرها     4
تعداد سوپاپ ها     16
محل قرار گیری موتور     موتور جلو
سیستم سوخت رسانی     انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک     43 لیتر
حداکثر توان خروجی     138 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی     -
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
نوع جعبه دنده     جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)     6
جعبه دنده اتوماتیک     دیفرانسیل جلو FWD

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز  دارای سیستم ضد قفل ( ABS- EBD )
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو     دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب     دیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم فرمان   فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
 
امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )  دارای 6 کیسه هوا ( ایربگ های کامل جلو، جانبی و پرده ای )
سیستم های امنیتی و حفاظتی     سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) / کروز کنترل اتوماتیک
سیستمهای تهویه مطبوع     دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستمهای مولتی مدیا     سیستم صوتی با قابلیت پخش CD + MP3 + بلوتوث + / USB + AUX + IPOD
سیستم صندلیهای جلو و عقب     صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60
سیستم آیینه ها     آینه‌های گرم شونده برقی
سیستم شیشه ها     شیشه جلو مجهز به سیستم ضد بخار اتوماتیک
سیستم های سقف     دارای سانروف
سیستم روشنایی جلو و عقب     سیستم کنترل روشنایی چراغها اتوماتیک
سنسورهای پیش فعال     سنسور پارک عقب / سنسور سرعت / سنسور ایمنی شیشه بالابر / سنسور باران
متفرقه     کنترل سیستم صوتی از روی فرمان / داشبورد مجهز به سیستم خنک‌کننده (جهت سرد نمودن قوطی آب معدنی یا نوشابه) / دکمه استارت/ آلبوم داشبورد
 
 
کلمات کلیدی : مقایسه پراید+کره+ایران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۶:۲۴:۳۷
وقتی برای همین پراید نسل اولی اگه یه دکمه اضافه کنن کلی میکشن رو قیمتش به عنوان آپشن اضافه دیگه چه فرقی می کنه ؟ کلا بخوان تغییرش بدن لابد قیمتش میشه صد میلیون! (3890836) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۶:۳۳:۰۷
الف جان بهتره به جای این کار اول نوع فرهنگ حاکم بر دو جامعه ایران و کره رو مقایسه کنی همه چی معلوم میشه .. توی کره اگه معاون دون پایه یه وزیر اختلاس کوچیک که اصلا مهم نیست انجام بده وزیرشون استعفا میده ولی تو ایران ... توی کره اگه مدیر یه کارخونه خودرو سازی بدونه به خاطر خودرو بی کیفیتی که میسازن هرساله هزاران هم وطنش تو جاده ها سلاخی میشن حاضر به ادامه زندگی نیست و خودکشی میکنه ولی توی ایران ... (3890851) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۶:۵۴:۴۹
اگر 5 نیلیون بیاد رو قیمت پراید شاید کیفیاش کنی بهتر بشه. (3890889) (alef-13)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۰۶:۰۹
قیاس کاملا مسخره ای هست،کیا ریو که در بعضی جاها به اسم کیا پرایدعرضه میشه بین ۱۴تا ۲۰هزار دلار قیمتشه پرایدی که تو ایران عرضه میشه ۶هزار دلاره.حرفای منم برخلاف حرفای عموم دوستان سند داره و از چرندیات تلگرامی نیست
http://www.autoguide.com/new-cars/kia/ (3890908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۲۶:۳۷
تا زمانی که خودروسازان داخلی مجبور نشوند هرگز حاضر نیستند که به خودشان زحمت بدهند ودر جهت پیشرفت تلاش کنند اگر ایران خودرو را مجبور به کنار گذاشتن پیکان نمی کردند هنوز هم پیکان دارای تکنولوژی 50 سال قبل را تولید می کرد بهانه افایان هم حمایت از تولید داخلی است اما مردم چه گناهی دارند اگر اجازه دهند تولیدات خارجی با سود مناسب مثلا در کل 30 دصد قیمت پایه خودرو را دولت بابت مالیات وهزینه شماره گذاری و... بگیرد ان وقت بهترین ماشینها با قیمت معقول بدست ملت می رسد وخودروسازان هم مجبور می شوند تکانی به خوذشان بدهند تا در بازار رقابت عقب نیفتند (3890932) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۳۳:۳۹
پراید ایرانی بهتره و ماشین باز ها و دلال ها الان هزار تا ایراد میگیرند (3890950) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۳۵:۰۳
صنعت دلسوز ندارد ........آین همه فارغ التحصیل دانشگاعی صنعت چه استفاده ای میکند ......... (3890952) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۴۴:۳۵
خلایق هرچه لایق! تا وقتی می خریم همینه (3890961) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۲:۵۰
وقتی خودمون راضی هستیم برای این ماشینای قدیمی بی کیفیت کلی پول بدیم همین میشه دیگه، از ماست که برماست، خودروسازا هم میگن مردم که میخرن هیچ اعتراضی هم ندارن پس برای چی بریم رو کیفیت و طراحی کار کنیم، کمپین نخریدن خودرو بهترین راهی بود که میتونستیم امیدوار باشیم ما هم یه روزی ماشین خوب سوار شیم ولی با یه وام دیدید چجوری کارشونو پیش بردن، فقط باید متحد میشدیم همین (3892005) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۷:۴۷:۰۵
آقا همینه! بضاعت ما همینه! میخوای بخواه نمیخوای نخواه! (3890965) (alef-13)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۸:۰۰:۰۴
همین پراید بینوا که امروز در ایران به این حال و روز دچار شده یه زمانی تا اونجا رشد کرده بود که حتی با شناسنامۀ "فورد" به فرزند-خواندگی !!! امریکا درآمده بود و در اون کسور تولید میشد ؛
ولی از بخت بسیار بدش وقتی بغل-نویس "ساخت ایران" رویش حک شد، آنچنان بلائی به سرش اومد که برای اولین بار در طول تاریخ ما، خود بقال !!! هم چاره ای ندید جز اینکه ماست-مالی!!!! رو کناربذاره و با بانگ رسا به خبرنگاران اعلام کنه که سوار پراید نمیشه !!! ؛
درود بر آن خبرنگار کارآزموده که دبیر انجمن خودرو سازان رو وادار به این اعتراف کرد که "پراید ایران" حتی در بیخ ریش صاحب !!!! هم جائی ندارد ؛ (3890983) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۸:۲۰:۲۹
سایپا را با کیا موتورز مقایسه می کنید ؟ خیلی بی سوادی ولی مخاطبین بیشتر از این می دانند (3890997) (alef-13)
 
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۱۸:۴۸:۲۸
مسولانی که مدعی بازار رقابتی در بازار خودرو هستند دقت کنن
این یعنی بازار رقابتی که محصول با طراحی و امکانان جدید روانه کنی وگرنه توسط رقبا از بازار حذف میشی
نه اینکه یه محصول رو چندین سال یک شکل با تکنولوژی قدیمی تولید کنی و مدعی باشی مردم میخرن
مردم چاره ایی ندارن که این محصول رو بخرن چون انتخاب دیگری ندارن (3891033) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۲۰:۱۱:۰۸
این که محصول هست! خروجی هست، شما باید مدیران این دو شرکت را در این سالها مقایسه کنید... عوضش در حقوق با بالاترین، عمرا از اونها حقوق های مدیران ما رو بگیرن... (3891116) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۴:۲۷
این خارجی ها هم اصلا حالیشون نیست یعنی چه که هر سه چهار سال کلی هزینه کنیم تا ماشین را فیس لیفت کنیم وبروز نگهش داریم ماشین همین که چهار چرخ داشته باشد و راه برود کافیست بقیه اش مثل کیسه هوا وکمربند ایمنی (نخندید چند سال قبل یکی از اپشن های پیکان کمربند ایمنی بود)و.. آپشن است واگر خریدار می خواهد باید پولش را بدهد در ضمن وقتی خریدار مجبور باشد ماشین طرح 30 سال قبل را هم با قیمت دوبله هم می خرد (3891128) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۵:۱۳
همین تفکر شما باعث شده در این حد بمونیم دیگه (3892008) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۲۰:۳۳:۲۸
علت دولتی بودن و انحصار است و بس (3891132) (alef-13)
 
محمدامین حیات مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۸:۲۸
خدا نکنه این پراید رو بدن ایران تولید کنه مطمین باشید نابودش میکنه. (3891162) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۰۰:۵۵:۴۵
واقعا pride با توجه به معنای آن نامی غیر برازنده برای این محصول بنجل ایرانی است. (3891342) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۰۱:۲۵:۲۲
فکر می کنید ریشه این در جا زدن ها در شرکت سایپاست یا جای دیگر!!!!!! (3891357) (alef-13)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۰۱:۳۷:۲۴
زود قضاوت نکنید. پراید کره ای هنوز بچه است وقتی بزرگ شد شبیه پدربزرگش (پراید ایرانی) می شه! (3891365) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۰۵:۴۸:۱۲
وقتي براي همين پرايدساخت سايپاهمچنان اجبارا از طرف مردم به وفور خريداري ميشود شركت سايپا هيچوقت به فكر خلاقيت ونوع اوري براي تغيير شكل وامكانات ان نخواهد شد البته اين موضوع در هردو كارخانه خودرو سازي بزرگ ايران صدق مي كند چون خودروهاي ديگر مانند خانواده پژو،ال٩٠،سمندوغيره نيزتغييري داده نشده البته چيني ها از اين بي حالي خودروسازان داخلي نهايت بهره را مي برند وبا خودروهاي بي كيفيت خودشان والبته با اپشن هاي فراوان وبه روز خود توانسته اند بخوبي در بازارايران رسوخ كنند (3891418) (alef-11)
 
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۹ ۰۸:۲۴:۵۳
نگاهی به تاریخ ایران ناسیونال و بعدها ایران خودرو و دیگر خودروسازان کشور نشاندهنده این واقعیت است که بحرانهای مدیریتی و مشکلات ساختاری از همان روزهای تاسیس مشکل این مجموعه ها بوده است. واقعیت این است که از روز اول هدف از تاسیس این شرکتها مشخص نبوده است. یک مقایسه ساده بین اولین پیکان که سال ۴۶ تولید شد و پیکانی که سال ۵۷ تولید شد نشان میدهد که عملا هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. تنها تغییری که انجام شده فقط در چراغها بود که آن هم سال ۵۸ اتفاق افتاد. همین بی هدفی هنوز هم در این شرکتها باقیست. گیچی و بی برنامگی و مریضی در مدیریت هنوز هم باقیست. با از این شاخه به آن شاخه پریدن و هر روز یک مدل خودروی خاجی مونتاژ کردن و به مردم فروختن کار درست نمی شود. تنها راه برای برون رفت از این مشکلات در شرکتهای خودرو سازی و کل صنعت کشور تعریف مجدد اهداف و تغییرات ساختاری و مدیریتی این شرکتهاست والا ۲۰ سال دیگه هم همین آش و همین کاسه. (3891466) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۸ ۱۳:۲۵:۴۳
پرایدی که در کره جنوبی تولید شده نتیجه حضور این کشور به عنوان یکی از حلقه های زنجیر اقتصاد آزاد جهانی است . اقتصاد سیاست زده ایران حاصلی جز آنچه که می بینیم ندارد. (3939469) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.