نظر منتشر شده
۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 271421
آنچه امروز صبح در دادگاه مطبوعات گذشت؛
توکلی: از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد/ آزادی مطبوعات را تقویت کنیم
بخش داخلی الف، 27 اردیبهشت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴

صبح امروز یکشنبه، دومین جلسه رسیدگی به پرونده احمد توکلی، مدیر مسئول سایت الف در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دادگاه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش الف از خبرگزاری ها احمد توکلی را نمایندگان مجلس جعفرزاده ایمن‌آبادی، نادران،تاجگردون، امیرآبادی، نجابت، مقیمی، تابش، سقایی، فولادگر، دهدشتی، محجوب و قاضی‌زاده و همچنین حسین فدایی همراهی می کردند. صادق زیباکلام نیز در بین حاضرین دیده می شد.

در این پرونده شاکیان عبارت بودند از دادستان تهران، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشائی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری که پس از قرائت قرآن و آغاز دادگاه در شعبه ۷۸ به ریاست قاضی جلالی اعلام شد که علی‌اکبر جوانفکر طی لایحه ای رضایت خود را اعلام کرده است.

ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت تا بخشی از کیفرخواست را قرائت کند که در آن فعالیت علیه نظام، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به رئیس جمهور وقت، توهین به قضات و رئیس قوه قضائیه و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شد و نخستین شاکی صالحی‌امیری بعد از اظهارات نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادعاهایی که در سایت الف علیه من اعلام شده، صحیح نیست و سوابق علمی من گواهی می دهد که تمام کارهایم را بر اساس قانون انجام داده ام و هیچگونه سوءاستفاده مالی هم در دوران مسئولیت پژوهشی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته ام، انجام نداده ام.

قاضی دادگاه از حضار و خبرنگاران خواست هیچ یک از مطالب دادگاه رسانه ای نشود، اما کلیات جلسه دادگاه در این گزارش اعلام می شود.

بعد از اظهارات صالحی‌امیری، احمد توکلی از اظهارات خود در سایت الف دفاع کرد و انتشارات مطالب را قانونی دانست.

بعد نوبت به وکیل مشائی و بقایی رسید که حسینی به‌ عنوان وکیل مدافع این دو شاکی اعلام کرد که موکلانش از شکایت صرفنظر کرده اند.

در ادامه دادگاه، جعفری وکیل سعید مرتضوی صحبت کرد و بعد از آن قاضی از توکلی خواست در مورد اتهامات از خود دفاع کند.

توکلی در دفاع از خود با استفاده از بندها و مواد قانونی مطالب منتشر شده در سایت الف را قانونی عنوان کرد که در پاسخ به اظهارات توکلی، نماینده دادستان این اظهارات را رد کرده و بر کیفرخواست پافشاری کرد.

جلسه دادگاه ساعت ۱۳:۰۰ به پایان رسید. احمد توکلی پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به اتهاماتش به عنوان مدیر سایت «الف» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که این دادگاه با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات و هیأت قضایی برگزار شد و به نصف دفاعیات هم در این دادگاه توجه کردند، البته گفته‌های زیادی باقی مانده که در جلسه سوم خرداد آنها را بازگو خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این پرونده سه شاکی اعلام رضایت کردند و عمده شکایت از سوی دادستان تهران به دلیل انتشار کامنت‌های مردم در سایت الف است که آن را تبلیغ علیه نظام دانستند.

مدیر سایت «الف» در خصوص اخذ رضایت از صالحی‌امیری دیگر شاکی این پرونده گفت:‌ آقای صالحی امیری برداشتی اشتباه از بندی از نامه من داشتند که گفتم نیمی از مبلغ را مرکز تحقیقات گرفته است و ایشان تصور کردند که من می‌گویم نیمی از قرارداد را وی دریافت کرده است، در حالی که در نامه من جمله به صراحت بیان شده که مرکز برای تحقیق نیمی از مبلغ قراردادها را خود گرفته و نیمی دیگر را به محقق یا پژوهشگر می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیلی کامنت‌ها را منتشر کردید؟ گفت: اگر می‌خواهیم آزادی مردم را تأمین کنیم باید اجازه دهیم که اظهارنظر کنند، البته اظهار نظرها همیشه درست نیست، اما اگر آزادی مطبوعات نباشد فسادها پنهان باقی می‌ماند و چون دمل‌های چرکین سرباز می‌کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ پیش بینی خود نسبت به اظهارنظر اعضای هیأت منصفه مطبوعات و رأی دادگاه گفت: از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد زیرا کار خلافی انجام نداده‌ام.

توکلی تصریح کرد: من فقط عنوان به نماینده مجلس به نظرات مردم احترام می‌گذارم. اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم حتما باید آزادی را قدر بدانیم و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم و اجازه دهیم رسانه‌ها حرف بیشتری بزنند و مسئولین در معرض اظهار نظر مردم قرار گیرند.


مدیر سایت «الف» در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره حضور نمایندگان مجلس در این جلسه دادگاه چیست؟ اظهار کرد: آنها نیز مانند مردم می‌دانند که من علیه نظام اقدامی انجام نمی‌دهم.


وی در رابطه با اعلام رضایت بقایی، مشایی و جوانفکر گفت: جوانفکر من را به دادگاه عدل الهی سپرده است. مشایی و بقایی نیز به علت طولانی شدن زمان رسیدگی و اینکه گفتند امیدی نداریم، رضایت دادند.
 
کلمات کلیدی : دادگاه توکلی
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۰:۰۶
با دفاع به حق آقای دکتر توکلی از آزادی بیان وکامنت گذاران به آینده امید وار شدم. (2893285) (alef-4)
 
اردشیر
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۶:۴۳
جناب دکترتوکلی مواضعت رامی پسندیم ولی واقعیت امراین هست خیلی نظرات که تمام موارد راهم رعایت میکنند درسایت خودشماسانسورمیشود. علی الخصوص وقایع سوریه وواقعیتهای میادین جنگ وپیروزی وشکستهای گروههای مختلف.درصورتیکه درسایت های شمافقط شب وروزازپیروزی دولت وارتش سوریه صحبت میشود.بدین منظوراعتمادازبین میرود.خواهشا این یکی دیگرسانسورنکن (2893530) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۱:۱۵:۳۳
خیلی جالبه که شاکیان پرونده انتظار دارن تا همه رسانه ها مثل صداوسیما رفتار کنن و تحلیلهای یکسانی را به دنبال کنندگان اخبار ارائه کنن.

یادمه در زمان بحران بورس که سهامداران خرد را به درجه ورشکستگی رساند، اکثر رسانه ها تبلیغ برای بورس میکردن ولی تنها سایت الف بود که بحث رانت و مدیریت غلط در بورس را به تحلیل گذاشت و خوانندگان هم متفقا نظرات خود را برای نجات بورس ارائه کردن.
اگر میخواهیم کشور را بسازیم و از فساد گسترده اقتصادی نجات پیدا کنیم باید انتقادات را هم تحمل کنیم. (2894056) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۵۸:۳۶
ببین به غیر از موارد این گوشه گاهی مواردی که به نفع سیاست های الف نباشه رو هم سانسور می کنند. به شخصه خود الف رو خیلی نقد کردم یا همین آقای توکلی رو همش سانسور شده... مثلا الان شما بری مطالب قبل رو نگاه کنی می بینی یه سریش هنوز نظرات در لیست انتظار هستند.
در مورد مورادی که این بقل بیان کرده بعضی موراد اصلا رعایت نمیشه بستگی داره طرف کی باشه... مثلا اصولگرا باشه ( خیلی وقت ها نقدشون کردم و سانسور شده.) سانسور میشه اگر نقد جدی باشه. گاهی نقد بر مطلب و کل مطلب و دیدگاه رو نقد کردم و با سیاست های الف مطابقت نداشته هم سانسور شده. ولی مثلا اقای خاتمی باشه میشه هر چیزی بخوای در موردش بنویسی چون آقای توکلی یک بار در انتخابات از ایشون شکست خورده مشکلی نداره در حد اینکه مثلا بگی ایشون فتنه گر و حتی وطن فروش و موراد دیگه در صورتی که هیچ دادگاهی این رو اعلام نکرده ولی خب توی الف از نظرشون افترا نیست. مثلا آقای هاشمی رو خیلی موافق بدترین توهین ها و تهمت ها و حتی نیش ها رو در موردش بزنی مشکلی نداره. باز چون آقای توکلی به شخصه با اقای هاشمی مشکلی داره. سیاست های الف همین...
توکلی بیان کرده ممکنه غلط باشه نظرات مردن غلط باشه... آقای توکلی نظرات من نه توهین داشت نه نیش نه افترا و نه تهمت ولی هزاران بار سانسور شده چرا؟ چون شورای نگهبان و مجلس شما رو نقد کردم. چون نوشتم جنبش سبز زمانی اتفاق اقتاد که قدرت دست اصولگراها بود و صدای بخشی از جامعه شنیده نمی شد و اعتراض ها به خاطر همین بود. خیلی زیاد بخوام لیست کنم چیا گفتم حرف من اینه آقای توکلی اگر حرف ما غلط خواهشا این بقل رو تغییر بدید همین... نگید افترا و تهمت و نیش و توهین بنویسید همچنینی مواردی که با سیاست های الف یا شخص آقای توکلی یکی نباشه. (2894358) (alef-2)
 
جوادیان
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۷:۵۱
بهتر بود دادستان تهران بعضی از کامنتها را منتشر می کرد ببینیم کدامشان علیه نظام بوده.
آن چیزی که ما اینجا به صراحت نقد می کنیم و اعتراض می کنیم عملکرد یک مسئول است که حاضر به پاسخگویی نیست.مثلا همین دادستان تهران.می پرسیم فلان پرونده اختلاس چی شد بجای پاسخگویی ، این کامنت را به عنوان علیه نظام قلمداد می کند. (2893536) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۶:۲۵
دادستان کاملا درست میگه . من خودم شاهد ده ها کامنت بر علیه نظام در سایت الف بوده ام . (2893654) (alef-4)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۶:۴۵
خب بودی که بودی! یعنی نظام از دهها کامنت باید بترسه؟
یعنی شما میخوای 80 میلیون فیکس , موافق باشند؟ مگه میشه؟
یعنی ما تحمل دهها کامنت را هم نداریم؟ اینکه خیلی بده. (2893739) (alef-4)
 
بنایی
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۳:۴۰:۵۹
مگه قراره همه به نفع ما حرف بزنن خوب هستند یه سری که بر علیه نظام حرف می زنند ما باید پذیرا باشیم با سعه صدر اگر حرفشان غیر منطقی و تهمت هست که دیگر کاربران به صورت مودبانه و با زبان گفتار امر به معروف و نهی از منکر منتقدین اتهام زننده رو قانع و جذب می کنیم فرمایش حضرت اقا درباره جذب حداکثری مورد توجه و سرلوحه کار قرار گیرد و اگر کسی انتقاد به حق و قانونی داشت باید مطرح بشه و پیگیری بشه و معضلات از بین بره اگر مخالفان ما هیچ جا سخن نگن و صداشون شنیده نشه که تبدیل به دشمن می شن (2894248) (alef-2)
 
رضا÷ور
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۰:۵۸
جناب دادستان
کار خوب رو همه میگن خوبه و کار بد رو همه میگن بده.
این که مردم در کامنتهاشون بارها و بارها عملکرد مسئولی رو خوب دانستند و تشویق کردند و همین مردم مسئولی رو که کارشان را بد انجام می دهد اعتراض کردند.
کجای این تشویقها و تنبیه ها شد له یا علیه نظام؟ (2893545) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۳:۱۵
آخه بعضی مسئولین خودشونو نظام می دونن !!! (2893727) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۵:۰۷
چه دفاعی برادر من. 90% کامنت های من داره تو این سایت فیلتر میشه. (2893599) (alef-4)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۳۳:۲۸
خواهر /برادر کامنت گذار محترم
کامنت شمارا درج می کند باید برو دادگاه پاسخ بدهد و در زندگی شخص اش هزینه آزادی بیان را پرداخت نماید. درج نکند من وشما ناراحت می شویم شما بفرمایید این بنده خدا چه کند.! (2893672) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۴:۱۴
درج کند وپای آزادی بیان بایستد ! (2893731) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۳:۴۲:۲۱
ای کاش ازادی بیان ترویج پیدا کند الان به فرماندار یک شهر کوچک به خاطر اشتباهشان اعتراض کنی میگن ضد نظام حرف نزن مگه فرماندار نظام شده (2894254) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۰۳:۰۱
این یکی رو منتشر کنید تا جواب ایشون رو حداقل بدم!!!! هزینه اش را می دهد؟ یک بنر تبلیغاتی در سایت الف می دانی هزینه اش ماهیانه چقدر است؟ (2894285) (alef-2)
 
علامت تعجب!
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۱۲:۲۳
لابد مثل این نظری که الان گذاشتی...

برادر اگه فیلتر میشه چرا هی میای کامنت میذاری؟؟ (2894295) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۱:۵۵:۱۴
ما در اسلام چیزی به نام آزادی بیان نداریم که برای بعضی ارزش بشه و بعد مطالبّه آزادی بیان هم بکنند. بیان طبق قوانین اسلام محدوده های ممنوعه ای داره که وارد شدن به اونها حرامه و گاهی حدود شرعی رو لازم میاره: مثل تهمت، غیبت، شایعه پراکنی، دروغ و ...! وقتی ما این محدوده ها رو در نظر میگیریم ما دیگه بیان مقید داریم نه چیزی به نام آزادی بیان. بنابراین طلب ازادی بیان بیشتر برای گول زدن دیگران و یک پروپاگاندای تبلیغاتی هست تا یک ارزش اخلاقی. (2894091) (alef-2)
 
گودرز
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۵۵:۵۵
اینا فیلمه. توکلی و آزادی بیان . از چه نوعش. پشت پرده چه خبره!!!!! (2894195) (alef-2)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۸:۱۰:۳۱
واقعا جالبه ، به جرم گذاشتن كامنت در سايت بايد بري دادگاه و پاسخ بدي. واقعا شرم آوره ، يعني بعضي مسئولين طالقت شنيدن نظر مردم را ندارند ، فقط بايد از مسئولين تعريف و تمجيد كرد...همه چي آرمه ، من چقدر خوشبختم... (2894526) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۰:۴۵
اگر از همه اتهامها هم تبرئه شوی می توانی از این اتهام تبروه شوی که این همه ادم که دنبال شما امده اند دادگاه حق الزحمه این چند ساعت همراهی با شما و هزینه ایاب و ذهابشان را از جیب خودشان داده اند یا از جیب ملت و از طریق دلت و یا شما از جیب خودتان پرداخت کرده اید؟ اقای توکلی شما این دنیا و ان دنیا باید جواب بدهید که هزینه وقت و حقوق و سایر هزینه های این ادم های دور قاب از کجا امده ؟؟؟ نه تنها شما بلکه همه دولت مردان و مجلسیان و علماء مکرم دین (2894557) (alef-2)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۸:۲۱
اگر تو سایت الف حرفامونو نزنیم، پس کجا بزنیم؟!
بی بی سی خوبه؟!
تازه چرا بخاطر کامنت های مردم آقای توکلی رو بردید دادگاه!؟
مردم ولی نعمت اند...! (2893306) (alef-4)
 
فری
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۲:۰۰
کلا از هر کسی اندک انتقادی بشه
ناراحت تشریف میبرند و بایستی برویم از دل مبارک درآوریم
آخه این چه آزادیه که برایش انقلاب کردیم که نتوانیم از هم سنگران خودمان هم انتقاد کنیم ؟!
اما بیچاره معلمین و کارگران (2893320) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۶:۲۴
وی در رابطه با اعلام رضایت بقایی، مشایی و جوانفکر گفت: جوانفکر من را به دادگاه عدل الهی سپرده است. مشایی و بقایی نیز به علت طولانی شدن زمان رسیدگی و اینکه گفتند امیدی نداریم، رضایت دادند. (2893336) (alef-4)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۸:۲۵
نماینده محترم دادستانی با سلام
دفاع شما را شنیدم با این سختگیری و اتهام شما به مرد انقلاب آقای دکتر توکلی نه آزادی بیان می ماند نه سایت وزین الف چون دیگر هیچ کامنتگذاری جراًت ارسال کامنت را ندارد وسایت هم نمی تواند آنرا درج نماید.
سایت الف پیشرو در انعکاس نظرات مردم به مسئولین است. با این اتهامات خدمات مثبت این سایت به نظام را نادیده نگیرید. (2893343) (alef-4)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۱:۳۶
در تمام دنیا نماینده گان دارای مصونیت همه جانبه هستند اما در مملکت ما نماینده ی شاخص و مردمی ما رو فقط و فقط به خاطر انعکاس نطرات مردم (اونم فیلتر شده) رو به دادگاه معرفی می کنند. [...]

(2893351) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۴:۳۴
درود بر توکلی.
من امروز در دادگاه حاضر بودم. ایشان در کمال وقار و متانت اتهامات بی اساس را با استدلال قوی و آمیخته با ظرافت و شوخ طبعی پاسخ دادند و واقعا شکات را در تنگنا گذاشتند.
توصیه می کنم فایل سخنان ایشان به صورت یک کتاب منتشر شود.

هیات منصفه و قضات دارای تکلیف سهل و دشواری هستند. سهل از این جهت که جواب کاملا مشخص است و می توانند به سادگی حکم بر گناهکاری یا بی گناهی توکلی بدهند. دشوار از این جهت که قاضی ممکن است مجبور شود بر خلاف نظر رئیس خودش حکم دهد.
(2893362) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۳:۴۲
درود بر آزادی بیان و عقیده ما انقلاب کردیم که مردم بتونن راحت حرفشون رو بزنن وگرنه که آزادی خیلی کارهای دیگه که قبلا وجود داشت . (2893388) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۰:۱۳
آرادی اکسیژن تاریخ است.
خدا قوت مرد آزاده. (2893438) (alef-4)
 
بزرگان نیا
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۷:۵۲
به شورای سردبیری پایگاه خبری الف/ یکشنبه 27/02/1394
---
برادر جناب آقای دکتر احمد توکلی
با سلام و آرزوی موفقیتهای خدا پسندانه برای جنابعالی
---
این حقیر تا کنون بیش از هزار و یک دلیل در پایگاه خبری - تحلیلی شما دیده ام که کاراگزاران این پایگاه نشر شعارهای بی محتوای هیچ ساز و دشمن شاد کن و بیجا را بر نشر نظرات محترمانه تحلیلی علمی فرهنگ ساز که در بر گیرنده ی رونشگریهای دینی ، اخلاقی ، فرهنگی ، و سیاسی هستند به مراتب بیشتر ترجیح می دهند و یا نظرات علمی – منطقی محترمانه در باره ی موضوعات مختلف و نظرات منطقی متکی بر حقایق را که پاسخ به یاوه سراییهای دشمنان قسم خورده ی نظام اند بکلی حذف می کنند.
احیانا انسانهای خردگرا از بازگو کردن شعارهای تهی از محتوای علمی و احیانا شعارهای هرزه ی بیجا و تیترهای زننده و تفرقه و نفرت انگیز که در سایت شما منتشر می شوند ، در مقابل مردم فهیم غیور و وطن دوست و انقلابی ایران شرمشان می آید.
لطفا آزادی بیان را وارونه و خرد گریز و خرد ستیز تفسیر نکنید و وارونه به کار نبرید!!!
بنا به توضیحات فوق گهگاه این سئوال به ذهن این حقیر خطور می کند که شما کدام طیف از اعضای جامعه ی ما را در مجلس محترم شورای اسلامی نمایندگی می نمائید؟؟؟!!! (2893459) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۵:۲۶
خلاصه نظر فوق بر اساس کلمات ایشان (چون خیلی طولانیه )

هر نظری را بنده پسندیدم چاپ کنید خوبه !!!

مابقی نظرات هم " شعارهای تهی از محتوای علمی و احیانا شعارهای هرزه ی بیجا و تیترهای زننده و تفرقه و نفرت انگیز" است. که اگر انها را چاپ کنید در واقع " آزادی بیان را وارونه و خرد گریز و خرد ستیز تفسیر " کرده اید. (2893693) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۹:۳۷:۵۲
شما هموطن عزیز با آزادی بیانی که فراهم است می توانید هر نوشته ای را مطابق با انگیزه و گرایش خود به اندازه ی اشباع نیازتان بخوانید و درست و نا درست تفسیر و تعبیر کنید و حتی می توانید هر بد و بی راهی را نیز بی دلیل یا با ادعای وجود دلیل به صاحب نظر حواله کنید ؛ و لی بحمد الله مملکت ما از وجود اکثریتی از عاقلان صاحب نظر با بصیرت و با وجدان که محروم نیست. (2893925) (alef-13)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۶:۲۱
جناب آقای بزرگان نیا , جنابعالی یک واحد از این 80 میلیون واحد هستید و لطفا" به عوض مردم غیور و فهیم و وطن دوست , نرخ برای آراء و نظرات دیگران تعیین نکنید. (2893756) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۰:۰۳:۱۷
آقای محترم نرخ نظرات مردم به اندازه ی هماهنگی این نظرات با ارزشهای و اصول علمی و اخلاقی ثابت و متعارف انسانی در جهان بشریت سنجیده می شود.
اگر هر نظری این ارزشها و اصول را بطور کلی یا جزئی در موضوع ذی ربط خود نادیده بگیرد به همان اندازه ، نرخ خود را کاهش می دهد و احیانا حتی بی ارزش نیز می شود ؛ و فرق نمی کند صاحب نظر بزرگان نیا باشد یا شخصی دیگر. (2893963) (alef-13)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۹:۵۷
جنابعالی اگر بزرگان نیا هستید که حرفم همون کامنت قبلیست اما اگر کس دیگری هستید باز هم نظرم در قبال شیوه گفتاری اون آقا همان کامنت قبلیست.
اون سفره , همان دعا را طلب میکرد اما کامنت شما متانت و مقبولیت میطلبد .
صرف اینکه نظرات شما با بنده همخوان نیست میتوان آن را نفرت انگیز و هرزنامه و تفرقه آمیز نامید؟
مگر میشود به نظر عددی از مردم گفت: یاوه سرائیهای دشمن شاد کن!!
2خط آخر آن فرد , عین راسیسم است . " کدام طیف از جامعه"؟؟؟؟؟
از نظر شما استفاده کرده و واقعا" خوشحالم که اکثریتی از عاقلانِ صاحب نظر و با وجدان و با بصیرت حضور دارند.الباقی بقای حضرتعالی. (2894131) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۰:۵۶
پس بگو چرا تازگیها هرچی نظر می گذاریم سانسور می کنید (2893471) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۵۱:۴۲
این سایت الف چهار تا کارمند داره که از این طریق زندگی میکنن حالا ببینم میتونید اینقدر کنایه بزنید که از دستشون در بره و عاقبت سایت رو تعطیل کنید اینها رو هم از نون خوردن بندازین یا نه (2894347) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۱:۳۹
من نمیدونم چطور مدیران محترم دستگاه قضایی حق اعتراض به دولت رو محترم و قانونی میدونند اما به محض اینکه پیکان انتقاد به سمت سیستم قضایی برمیگردد هیچ انتقادی رو تحمل نمی کنند..شاید منتشر نشه ولی یکی مثل من که 4 ساله درگیر دادگاهم میدونم چقدر مشکلات زیاده..نقد فقط برای دولت خوبه؟ (2893472) (alef-4)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۵۷:۰۸
حکومت فقط قوه مجریه نیست . حکومت سه قوه دارد و مردم مجازند از سه قوه توضیح بخواهند و آنها را نقد کنند. چرا مردمی که از دستگاه قضایی ناراضی هستند نتوانند حرف خود را بزنند؟ (2894196) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۲:۲۶
درود بر دکتر توکلی مرد روزهای سخت و با وجدان (2893473) (alef-4)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۷:۵۰
آقای درود فرست از آقای توکلی راجع به قانون کار بعد از انقلاب که یکی از بهترین قوانین کار جهان بود و آقای توکلی یکی از مخالفان آن قانون ببرسید.لطفاً....... (2893834) (alef-4)
 
بانو
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۳:۵۱
ماشاالله جمع ...و... به عنوان شاکیان جمع بوده!!
نقطه چینش کردم که دوباره دادگاهی نشین پس سانسور نکنید! (2893475) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۶:۵۹
اقای توکلی بهتر است یکم در دانشگاه ها حضور پیدا کنند تا بفهمند ازادی بیان اجرا می شود یا نه
تا این لحظه هر دولتی که امده است از حضور جناح مقابل جلو گیری کرده است (2893510) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۰:۱۲
من به سايت الف خيلى زياد اعتماد دارم زيرا ديده ام كه حتى انتقادات به شخص اقاى توكلى را نيز انتشار ميدهد ، و شخص اقاى توكلى را محافظه كارى كه انصاف دارد ميدانم ، ضمنا هركه بگويد اقاى توكلى اقدامى عليه نظام انجام ميدهد ، در حقيقت خود گوينده دارد اقدام عليه نظام ميكند ، دشمنان اين نظام تنها راه تخريب و ضربه به نظام را در تخريب مسئولان و دست اندركاران نظام دانسته اند. (2893520) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۲:۱۷:۲۰
كاملا با نظر شما موافقم. به نظر من هم توكلي بيشتر دغدغه نظام را دارد تا آقايان ديگر. (2896983) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۹:۰۴
روز بعد از پیروزی انقلاب با همکاران بحث میکردیم .خدمتشان گفتم خیلی برای پیروزی انقلاب زحمت کشیدیم اما : اگر دنبال آزادی میگردید خبری نیست. همکاران با تشر برخورد کردند و حرف من را رد کردند .حق با کی بود؟من یا همکاران؟ (2893564) (alef-4)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۴۵:۵۱
آقای توکلی عزیز
شما از دیدگاه مردم تبرئه که هستید هیچ، به خاطر حق طلبی ها و بیان حرف حق قهرمانید رای دادگاه هرچه باشد. حق نگهدارتان و علی یارتان. (2893580) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۸:۲۸
وقتی شما را به جرم تبلیغ علیه نظام به دادگاه ببرند از ما چه انتظاری است بنده کارمند دولتم، ولی به بسیاری از جاها انتقاد دارم. در حالیکه تمام مدت عمرم در خدمت نظام بوده ام این جذب حداکثر رهبر عزیز است؟ (2893657) (alef-4)
 
ه.ت
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۹:۴۷
آقایانی که شاکی دکتر توکلی بودید وقتی بنده شخصا به در دفتر هر کدامتان مراجعه می کردم تا مشکلم را برای بی قانونی و برای اعمال نفوذی که پرونده های من در جریان دادرسی ها می کردند به دادم برسید چرا پاسخگو نبودید و وجدانا کاری انجام ندادید تنها کسی که خدا عزتش را زیاد کند به حرفم و مشکلم گوش داد همین دکتر توکلی بود و در همه جا حتی زمانی که به ناحق زندانی شدم به داد من و فرزندانم رسید همین نماینده محترم مردمی و با خدا بود اجرش را فقط خدا بدهد هیچ کاری از بنده جز دعا برای ایشان و دیگر همفکرانشان که واقعا در عمل مشکلات مردم را حل می کنند ساخته نیست خداوند مویدشان بدارد (2893609) (alef-4)
 
ش.ط
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۲:۰۳
آنها که واقعا آقای توکلی را میشناسند واقعا در پیشگاه خداوند و وجدانشان چگونه حق شکایت از ایشان را به خود دادند. (2893615) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۳:۴۸
جناب توکلی باوجوداختلاف نظرهای گوناگون ، دردفاع از "آزادی بیان" همراه باشما وسپاسگزارم. (2893622) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۳:۳۳
آقای توکلی واقعیت این نیست که شما میگی . اگر شما و همکاران شما در سایت الف ، به آزادی بیان و نظرات مردم احترام میگذارید ، پس چرا فقط نظرات گروه خاصی ( همفکران خودتان ) را چاپ میکنید ؟؟
شما کامنت ها را دست چین میکنید و بهترین نظری که مطابق نظر خودتان است را در اول اول چاپ میکنید . مثل نظر آقای ابوالحسن-ع . (2893649) (alef-4)
 
رهگذر
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۷:۱۲
دوست عزیز اگر به ساعت ارسال کامنت توجه می نمودی این شبهه برایت ایجاد نمی شد. (2893714) (alef-4)
 
صاحب
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۲:۲۱
هر كه در اين بزم مقرب تر است ، جام بلا بيشترش مي دهند ....

اين خاصيت دلسوزي براي كسي يا چيزي است كه در راه دوست داشتن اذيت و آزار ببينند، جناب آقاي دكتر توكلي از دلسوزان واقعي اين نظام و كشور هستند ، و هميشه براي تحقق عدالت خود را فدا مي كنند و من از ايشان تشكر مي كنم و اميدوارم ساير مسئولين هم پيرو همين راه باشند. (2893688) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۳:۳۴
جناب دکتر توکلی را همه میشناسند که جز سرباز ولایت و نظامند جالب لیست اسامی شاکیان پرونده میباشند که چندین پرونده قضایی دارند و محکو م هم شده اند به غیر از دادستان محترم (2893690) (alef-4)
 
بوشهر
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۶:۴۱
عین همین کامنت را دفعه قبل الف منتشر نکرد.
خب الان اگر الف نظر من و بقیه را منتشر نکنه چه باید کرد؟
بریم رادیو فردا؟ به بی بی سی کامنت بدیم؟ برای voa پیغام بدیم؟ رادیو زمانه؟
قضیهِ خونه بره بیرونِ خونه؟ خب بعدش این کار درسته؟
تحمل صاحبان خانه را نداشته باشید,پس تحمل چه کسی را دارید؟ (2893696) (alef-4)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۹:۲۵
هرگز دروغ تداوم نخواهد داشت
گفتن حرف مردم و شنیدن حرف مردم و انتشار آن حداقل وظیفه یک رسانه است که الف تلاش می کند به این اصول پایبند باشد (2893704) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۷:۱۲
شاکیان را نگاه کنید.
این دادگاه افتخاری تاریخی برای توکلی استکه چنین شاکیانی دارد.
من به او قبطه می خورم. (2893715) (alef-4)
 
عزت اله عسکری
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۰:۱۶
باسلام دکتر نگران اتهام تبلیغ علیه نظام و.....نباش ازشناختی که ازشماوسایت الف داریم بیان انتقاد می تواندروشنگری جامعه رادر برداشته باشد دکترقبولت داریم (2893722) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۹:۲۱:۱۳
اگر دكتر توكلي با ان سابقه انقلابي و با ان دلسوزي به انقلاب و ارزشها و اصول و ارمانهاي امام راحل و مقام معظم رهبري را به تبليغ عليه نظام !!! متهم كنيم. واي به حال مردم عادي . بنده مطمئن هستم اگر در كار ايشان خطايي بود از سوي رهبر هميشه بيدار و هشيار به ايشان تذكر شفاهي داده ميشد و با اطاعت پذيري و ارادتي كه از ايشان نسبت به مقام معظم رهبري سراغ داريم مطمئنا ايشان ان تذكرات. را سرمه چشم خود مي كردند و نداي سمعا و طاعتا را اعلام مي كردند . اين خوب نيست كه ما چنين مرداني را با اين اتهامات بكوبيم. خدارا شكر ايشان هميشه نسبت به فتنه ٨٨ موضع روشني داشته اند و نسبت به افراد خاموش در مقابل اين فتنه هم اعتراض خود را اعلام نموده اند . (2893889) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۹:۵۶:۴۵
آقای توکلی آن وقت که مرتضوی روزنامه‌ها را میبست و روزنامه نگران را زندانی میکرد هم از آزادی بین دفاع میکردی یا حالا یادت افتاده؟ (2893950) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۰:۲۲:۱۵
جالب اينكه برخي مقامات ، خود را نظام مي پندارند ، نه برادر من ،
اگر ما به نظام اعتقاد نداشته باشيم ، براي انتقاد از آن به خود زحمت نوشت پيام نمي دهيم .
اگر دلسوز نظام نبوديم، رفتار غلط برخي مسئولان ناراحتمان نمي كرد (2893998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۰:۴۲:۳۰
ازادي بيان رسانه هايي كه همفكر اقاي توكلي باشند والا بقيه بايد خفقان بگيرند (2894016) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۱:۰۸:۴۰
چه عجب که جناب توکلی آن هم در دادگاه به این فکر افتادند که آزادی مطبوعات خوب است؟ این در حالی است که بیشتر کامنتها را که اتفاقا نه بر علیه نظام که مخالف دیدگاه سیاسی ایشان است سانسور می کنند. به عبارت دیگر سایت الف که خود سانسورچی است چطور می تواند از آزادای مطبوعات حمایت کند؟؟؟ (2894046) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۱:۰۹:۴۸
این هم آزادی مطبوعاتی که آقای توکلی منادی اش هستند:
۴۶نظر ، ۲در صف انتشار ، ۱۴ تکراری يا غ ق انتشار
این یعنی سانسور یک سوم کامنتها؟؟؟؟ (2894048) (alef-2)
 
زارعی
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۰۱:۳۵
سلام قادری نماینده شیراز هم در جلسه دادگاه حضور داشت ولی به ایشان اشاره ای نشده بود (2894106) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۹:۴۱
به نظر من عنوان اتهام نباید اینقدر لوٍث شود که دادستانی اینقدر راحت و آسان به خادمین کشور و دلسوزان این اتهام را وارد کند ضمنا جا دارد مجلس محترم عناوین و مصداقهای اتهام تبلیغ علیه نظام را بصورت قانونی مدون تصویب کند (2894130) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۲۹:۵۷
میگید این بنده خدا چه گناهی کرده گناهش این است که نماینده مردم است باید از حق مردم دفاع کند وقتی نماینده نمیتواند صحبت کند وای بحال ملت البته یکی میگفت معاون اول نظام و چپ و راست مرخصی میاید و این که بعضی خود را عین نظام میدانند هم بخاطر همین است که در نظام معاون اولش هم اگر هم زندانی شد هر هفته دوبار مرخصی میاید (2894157) (alef-2)
 
پیراسته فر
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۳۳:۳۶
ماکه همه آداب وادب رارعایت می کنیم وبدون توهین ،انتقاداتمان راتوی زرورق می پیچیم ،تقدیم "الف"می کنیم،بازبعضاًمشمول حذف می شویم!
پس قوه قضائیه بگوید،تمام سایتها گرینه کامنت راغیرفعال کنند،ویا بخشنامه کنند،کاربران فقط تعریف وتمجیدکنند ازمسئولان نظام ولاغیر (2894162) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۲:۳۷:۱۲
آ قای توکلی اگر شما به آزادی بیان اعتقاد داشتید در سایت الف به نظرات منفی و مخالف هم اهمیت می دادید نه اینکه فقط یک + برای موافقها بگذارید !!! شما اصلاحات را از خودتان شروع کنید بعد وعده های بزرگ بدهید. کاری که سایت شما میکند در هیچ سایتی سابقه ندارد !! شما که در این فضای کوچک ، یک علامت ناقابل را بروی مردم بسته اید خدا میداند اگر مقام بالاتری بگیرید چه می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟ اول دمل چرکین سایت خودتان را معالجه کنید !!! (2894170) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۲۳:۴۱:۵۷
درود بر مشایی و بقایی که از روی بزرگواری توکلی را بخشیدند

زنده باد بهار (2894251) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۰۷:۰۱
درود بر توکلی و سایت نور افکن الف بر تاریکی ها و سیاهی ها (2894290) (alef-2)
 
احمد!!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۳۱:۴۷
آقای توکلی تازه فهمیدین آزادی مطبوعات باعث جلوگیری ازفسادمیشه؟اگرروزنامه های زمان اصلاحات رومطالعه بفرماییدهرروزاین مطلب گوشزدمیشدولی شماودوستانتون ومجموعه اصولگرایان چون آزادی مطبوعات روبه ضررخودتون میدونستیدبا فشارمضاعف وتوسط عواملتون بااونهامبارزه میکردین.حالا که پاتون به دادگاه رسیده ژست روشنفکری ودفاع ازآزادی مطبوعات گرفتین؟آیاجرم سحرخیز-زیدآبادی-شمس الواعظین-باستانی وصدهاروزنامه نگاردیگرچیزی بغیرازانتقادبود؟به یادندارم حتی یک کلمه ازآزادی مطبوعات اصلاح طلب دفاع کرده باشین!!!!!
میدونم منتشرنمیکنین ولی ذره ای وجدان درقبال جنایت علیه آزادی بیان چیززیادی نیست!!!!!!!!! (2894316) (alef-2)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۰:۳۸:۱۸
اقای دکتر انقلابی قبل و بعدازانقلاب ونماینده دلسوز وشجاع ومرد روزهای سخت می باشد .تبلیغ علیه نظام توسط دکتر توکلی؟ (2894328) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۱:۰۲:۴۵
یک بیان انتقادی الزاماً به معنای نوشتن علیه نظام نیست. اگر هم باشد، باید تحمل شود. اگر تحمل نشود، کامنت گذار می رود در سایتهای خارجی و بدترین کلماتی را که بازتاب خیلی بدی هم دارد، می نویسد. زیرا انسان تابع عکس العمل شخص مقابل است و خود را بر اساس رفتارهای او تنظیم می کند. نظام هر چه بیشتر زمینه مخالفت با خودش را (تأکید می کنم زمینه مخالفت با خودش را) فراهم کند، بیشتر تقویت خواهد شد. در عوض چه بیشتر روزنه های انتقاد و حتی حرفهای تند را ببندد، با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد. (2894360) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۱:۵۲:۱۹
نزديكيهاي انتخابات مجلس هستش و شما جناب توكلي سالهاي سال نماينده مجلس بودين حال نميگويم اينها احتمالا خيمه شب ازي است براي انتخابات آينده .ليكن به خاطر رضاي خدا هم كه اگر هر كدام از آقايان احساس ميكنند ديگران هم حق وحقوقي تو اين مملكت دارند اجازه دهند كساني كه نه در حرف وشعار بلكه در عمل قصد خدمت دارند پستهاي كليدي را داشته باشند. انشالله كه انسانهاي مخلص پا پيش بگذارند و چند صباحي شاهد خدمت صالحان باشيم. (2894395) (alef-2)
 
کریم از آلمان
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۲:۵۷:۴۱
در جواب این دادگاه که بر علیه آقای توکلی از سرمایه های انقلاب و مردم هستند باید گفت:

خدایا!

لطفا" اندکی نفهمی به ما عطا کن

که راحت زندگی کنیم!

مردیم از بس فهمیدیم و به روی خودمان نیاوردیم...! (2894413) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۷:۲۴:۵۱
آقای توکلی عزیز شما در این نظام شناخته شده اید و انتشار نظرات مردم و انتقادهای به جای شما را برنمی تابند. اما این باعث نمی شود که موقعیت شغلی و اجتماعیتان را از دست بدهید. اما چه بسیار جوانان مومن و خوشفکری که به علت صداقت و اجتناب از ریاکاری به خاطر برخی اظهارنظرهای بسیار جزیی تر و به حقشان در گزینشها رد می شوند و انگ ضد نظام و ضد مذهب بودن می خورند و موقعیتهای شغلی و اجتماعی را از دست می دهند. (2894482) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۷:۵۷:۱۶
چرا زمان احمدي نژاد حرف افزايش آزادي بيان و آزادي مطبوعات رو مطرح نكرديد جناب آقاي توكلي؟!
متاسفانه رفتار دوگانه شما هيچگاه فراموش نميشود. (2894511) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۵۷:۰۵
کلا حافظه نداری دوست من. فقط یه نمونه اش نامه به محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وقته. قبل از حرف زدن اگه یه سرچ بکنی از این سوتی ها نمیدی (2895917) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۰:۱۸
مثل اینکه دادستان محترم به سایتهای تندروی اصلاح طلب سر نزده است که ببینه ضدانقلاب ها و لیبرال ها در قالب کامنت گذاشتن چه عقده گشایی نسبت به نظام و انقلاب میکنند و هرچی از دهنشون در میاد میگن.سایتهایی مثل فرارو .بهار نیوز. عصرایران.... (2894584) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۷:۰۰
چه راحت اتهام "تبلیغ علیه نظام" را مطرح می کنند! سایت الف و تبلیغ علیه نظام!!؟ (2894597) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۲:۵۴
جناب توكلى ؛

اگر موضوع ازادى بيان است چرا كامنت هاى كسانى مثل من كه از اصل نظام وارمانهاى امام
دفاع كرده ام يا پاسخ كسانى را كه به نظام توهين كرده اند را نوشته ام يا از فتنه گران انتقاد كرده ام را سانسور كرديد!؟ (2894643) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۰۰:۵۴
چرا انتقاد از قوه قضاییه مساوی شده با بر چسب ضد انقلاب ؟ انتقاد فقط از دولت خوب ؟ (2894731) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۰:۳۷:۳۶
والله.... اگه انتقاد از یک قوه جرمه، آقای سرافراز هر روز داره تو رسانه ملی علیه نظام تبلیغ میکنه (2896718) (alef-13)
 
عبدلله
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۲:۳۸
سلام اقای دکتر شماشناخته شده ملت بزرگ ایران هستید.واینکه درادای وظیفه مطبوعاتی انشاالله همراهی میکنید خداوندقادر کمکتان میکند. (2894751) (alef-2)
 
شاهد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۹:۲۵
زنده باد آزادی (2894775) (alef-2)
 
خانواده رزمنده ی فوت شده
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۹:۳۴
سعدیا مردنکونام نمیردهرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
برای آقای توکلی سلامتی وتوفیق دردفاع ازحقوق مردم راخواستاریم.
اکثرکسانی که به سایت الف می آیندازطرفداران نظام اند. (2895901) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۱:۵۴:۲۲
انشالا که تبرئه میشید، اما کاش وقتی روزنامه های دیگه تحت فشار بودن هم اعتراضی میکردین. یادتونه واکنشتونو به تعطیلی روزنامه آسمان؟ (2896157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۱:۵۵:۱۴
تازه خوبه میدونیم الف هم 90 درصد کامنتهای مخالف رو سانسور میکنه، وگرنه چی میگفتن!! (2896158) (alef-13)
 
سید حسینی طباطبائی
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۳:۱۹:۴۳
جناب آقای دکتر توکلی
محضر شریف و انقلابی شما بسیار پاکتر از وصله های بی منطق دادستانی است که به شما زده اند.
مهم اینه مردم میدانند شما از بسیاری از حضرات برای نظام دلسوزترید چه برسه به شما انگ ضد انقلابی بزنند.
چنین مزاحی از شخص دادستان جای بسیار تامل دارد!!!
بنده به شخصه شاهد آن روز هایی هستم که شما بیش از جانتان برای این انقلاب زحمت می کشیدید و مبارزه می کردید.
چرا که شما در کشف رانت خواری همیشه پیشقدم بودید اما گویا اینجور کشف رانت خواران که حق مردم را غارت می کنند به مزاج خیلی ها خوش نیامده!
بنده حقیر به عنوان یکی از اولاد پیغمبر برای شما دعا می کنم" پروردگارا این مرد را بر دشمنانش پیروز و دشمنانش را خوار ذلیل فرما"
آمین
---------------
یکی از برادران جانباز و ایثارگر شما در سپاه (2896271) (alef-1)
 
اشرف البلاد
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۰:۳۱:۴۷
اقای دکتر توکلی در حکومت طاغوت زندان مخوف ساواک رادیده وبعداز انقلاب منتقدی منصف وسربازی فداکاروشجاع درخدمت نظام اسلامی و مردم بوده است تضعیف این بزرگ مرد جایزنیست. (2896364) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۴:۳۰:۰۵
آزادي بيان بي معناست (2897290) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۷:۵۷:۲۱
آقاي توكلي
شما تو خيلي جاها از حدود انصاف خارج شدي
در مورد بزشكا انقد نشر اكاذيب كردي و مردم رو شوروندي
من چشم پزشك دو بار با خوندن متن شما و كامنتاي پر از بي انصافي و دروغ تو همينجا از ته دل گريه كردم و شما رو به خدا واگذار كردم
خدا جاي حق نشسته
وقتي ميدان دستتونه يكه تازي نكنين
به خداي بالاي سر هم توجهي داشته باشيد
طرح تحول سلامت از وقتي اجرا شده يك ريال به من متخصص تو اين كوره شهرستان بي تجهيزات كه دارم طرح ميگذرونم نداده، اگه داده باشه حرامم باشه،
اون وقت شما داد و فرياد كردي كه طرح تحول و كارانه دويست ميليوني...؟! وا اسفا... (2897588) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۲۳:۵۷:۴۳
جناب پزشک محترم گله نفرمایید90درصدپزشکان پدرمردم رادرآورده اندودقیقن به خاطرهمین انتقادات است که آقای توکلی نزدمردم احترام دارندوازایشان دفاع می کنند. (2898066) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۶:۰۹:۵۳
آقای حال به ظاهرپزشک
یه سری به خطه سرسبز شمال بزن ببین پزشک نماها چه بلایی سرزمین های منطقه آوردن اینا از کجا دراومد
یکی هم داره حقیقت را بیان میکنه شما میگید......واق دست برداریدمردم گناه دارند
ای پزشکان دلتان به حال مردم بسوزه نه به حال جیب مردم
شما رطوبت زده شدید (2901445) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.