نظر منتشر شده
۱۸۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250334
درباره طولانی شدن مذاکرات هسته ای
ناصر ایمانی، 4 آذر 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
تا قبل از مذاکرات ژنو در یکسال پیش، جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم های بین المللی قرار داشت. وضعیتی که هنوز هم تقریباً ادامه دارد.

تا قبل از مذاکرات یکسال قبل، ایران به سرعت در حال پیشرفت در صنایع هسته ای خود و افزایش تعدادسانتریفیوژها و توسعه سیاست های اتمی خود بود. از زمانی که مذاکرات یکسال قبل آغاز شد، توسعه اتمی ایران بنا به تعهداتی که داده بودیم ، متوقف گردید اما تحریم ها ادامه یافت. تا قبل از مذاکرات یکسال پیش اگر ما تحریم بودیم ، اما توسعه اتمی ما با شدت پیگیری شد و تعداد و نوع سانتریفیوژها افزایش یافت تا تیم مذاکره کننده امروز هسته ای ما با تعداد شانتریفیوژ بیشتری چانه زنی کند. اگر توسعه صنایع اتمی در گذشته اتفاق نمی افتاد، امروز مجبور بودیم که با تعداد سانتریفیوژ کمتری سرمیز مذاکره بنشینیم و طبعاً بخشی از آن را در میز مذاکره معامله کنیم اما امروز با قدرت اتمی بیشتری بر سر میز مذاکره می نشینیم و بخشی از آن را در مذاکرات چانه زنی می کنیم.

به سخن دیگر، دیروز تحریم داشتیم و توسعه صنعت اتمی و امروز تحریم داریم و عدم توسعه صنعتی !

این سخن ما به معنای بی فایده بودن مذاکرات یکسال گذشته نیست. شاید به دلایلی ما ناچار به مذاکره بودیم و این راه را باید ادامه دهیم و صد البته توفیقاتی مانند جلب اعتماد بین المللی به فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران نزد افکار عمومی وترک خوردن پروژه تحریم ها ( به تعبیر آقای دکتر روحانی ) را هم داشته ایم اما سخن این است که"زمان " کاملا به ضرر ماست. ادامه یافتن مذاکرات و تمدید مکرر آن به معنای ادامه تحریم های اقتصادی ایران و توقف توسعه اتمی ما می باشد. این مذاکرات بهر حال باید یک زمان انتهائی داشته باشد. قدرت های غربی از ادامه وضعیت موجود نا خشنود نیستند اما موضوع برای جمهوری اسلامی کاملاً متفاوت است. اگر غربی ها احساس کنند که ایران هیچگاه نیز مذاکره را ترک نمی کند، وضعیت معلق فعلی را همچنان ادامه خواهند داد. یکبار این اتفاق و ترک میز مذاکره توسط ایران در اواخر دولت آقای خاتمی بوقوع پیوست و ایران بسرعت صنایع اتمی خود را توسعه داد و سایت فردو را هم احداث نمود.

اگر قرار باشد که تحریم ها همچنان ادامه یابد و فقط هر ماه مقداری از دارائی های خودمان را به ما برگردانند، هدف اصلی از مذاکرات لغو کامل و سریع و یکباره تحریم هاست، مخدوش می شود.

مذاکرات فعلی، لازم و ضروری است اما طولانی شدن آن به ضرر منافع ملی است.
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۲:۲۰
بزرگترین امتیاز طرف غربی به دولت آقای روحانی این بود که میتواند برای ۷ ماه دیگر کم و بیش نرخ دلار را تثبیت کند، ولی‌ در واقع این یعنی‌ فشردن بیش از پیش فنر دلار و عقب انداختن بحران، در کشوری که نقدینگی ریال آن بالای ۳۰ درصد رشد می‌کند و با توجه به اینکه سال ۹۳ نیز گشیشی نخواهد بود و این رشد نقدینگی احتمالا به ۴۰ درصد می‌رسد، دولت دارد بمب ساعتی‌ بزرگی را در کنار خود تقویت می‌کند که هر چه دیرتر منفجر شود، عظمت انفجار آن بیشتر خواهد بود و این خود برگ برندیی برای طرف غربی در سال ۹۴ خواهد بود، مانند تثبیت دلار در زمان مدیر جهانی‌ که وقتی‌ منفجر شد ، ۳ برابر شد و موج انفجار آن برای همیشه مدیر جهانی‌ و دولتش را به خارج از حوزه سیاست ایران پرتاب کرد و این چنین کشور را در مخصمه تورم، رکود و بیکاری و مشکلات غرق کرد. (2510271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۹:۲۸
تحلیل شما در مورد قیمت دلار و فشردگی فنر صحیح نیست.
دولت باید تحقیق و توسعه سانتریفوژها را در جاهای دیگر و خارج از تاسیسات فعلی هسته ای با سرعت قبل ادامه دهد و در زمینه ی کار تحقیقاتی و علمی نیازی به اجازه گرفتن از کسی نیست. (2510578) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۲:۲۱
مگه پفکه که یواشکی بسازیم؟
غنی سازی اورانیوم توسط آشکار سازها به راحتی قابل فهمه
اون ها از فاصله زیاد بالای سر ما توسط یک آشکار ساز به راحتی متوجه میشن که کجا حتی در عمق 500 متری زمین داره غنی سازی انجام میشه چون اون منطقه پر از نوترینو میشه که از هر چیزی رد میشه حتی سرب و توسط آشکار ساز ها قابل شناسایی است.
ما باید روش سنتی غنی سازیو رها کنیم و به جاش رو شتاب دهنده ها سرمایه گزاری کنیم . دانشمنداشم داریم یک هزارم هزینه چند صد میلیارد دلاری ای که تا حالا کردیمم هزینه داره کسیم بش گیر نمیده. (2511429) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۴۸:۲۸
عمو جان تحقیق و توسعه تعطیل شده. چرخهای سانتریفیوژ ایستادند ولی چرخ صنعت تو رکوده (2511707) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۰:۲۳
خواب دیدی خیر باشه.
دلار را خود دولت قبلی و فعلی گران کردند و مانع پایین امدن ان شدند. (2510637) (alef-13)
 
مهدی آیت
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۴:۰۶
موافقم!
دقیقا روزی که آقای هاشمی کاندید شدند دلار سقوط حیرت انگیزی کرد،
و دقیقا روزی که صلاحیتشان برای انتخابات احراز نشد، دلار ظرف یک ساعت به جایی بالاتر از قبلش بازگشت.
پس معلوم می شود قیمت دلار در دست افراد مشخصی است و هیچ ربطی به تحریم ها ندارد! (2511218) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۵:۳۱
ایران به ازای هر ماه تحریم تعدادی سانتریفیو راه بندازه مثلا ماهی 500 تا یا 100 تا یا هر چی تا طرف مقابل تحت فشار قرار بگیره
مثلا دفغعه بعد که خواست تمدید بکنه بگه اوکی تمدید می کنیم ولی ماهی 1000 تا مثلا ما فعال میکنیم اینججوری طرف از تمدید میترسه یا نمدی براش پرهزینه میشه یا اون دو کشور عربستان و اسرائیل میبینند اوضاع خطری داره میشه
غنی سازی هر ماه یه مقداری اضافه بشه اگر تحریم همراه تحریم بود
اگر گفتن تمدید ولی تحریمها رو بر میداریم تا مذاکره کنیم که دیگه قضیه حله (2510711) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۳۸:۲۳
الان تعلیق شدن تحریمها رو ندیدید شما؟
تو دولت قبلی بوئینگ به ایران جنس میفروخت؟ (2511422) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۲۲:۵۲
الان دقيقا كدوم تحريم تعليق شده ؟ ميشه توضيح بفرماييد ؟!
كي بوئينگ به ايران جنس فروخته ؟ تنها كاري كه بوئينگ كرده طبق گفته مسؤولين سازمان هواپيمايي كشوري، دادن چهارتا دفترچه راهنماي تعميرات هست و لاغير كه اون هم تو اين ٣٠ سال خود متخصص هاي داخلي اونقدر موتور و تجهيزات هواپيما رو بالا پايين كردن تقريبا از همه جاش با خبرن.

مهم قطعات و خود هواپيما و ايضا بسيار مهم تر موتور هواپيماست كه مونوپله شركتهاي جنرال الكتريك و رويزرويز هست. كه خبري از فروش به ايران نيست.

و مهمترين تحريم، تحريم بانكي هست كه مانع از تبادل مالي ميشه كه هيچ تغييري نكرده.
شما روزي يك ميليارد بشكه نفت هم بتوني بفروشي تا نتوني از پولش استفاده كني انگار اصلا نفروختي. الان تنها راه تبادل مالي، تبادل مالي چمدوني هست كه تو مبالغ بالا اصلا جواب نميده.

براي همينه كه ما با شنيدن خبر آزاد سازي فلان مبلغ از پول خودمون خر كيف ميشيم و ديگر كشورها مثل هند و چين هم با سوء استفاده جنساشون رو به ما ميندازن.

البته بگذريم كه باز هم اون پول آزاد شده با اين تحريم ها كه باعث عدم فروش كالاهاي استراتژيك و اساسي ميشه فقط بدرد فروش تو بازار آزاد و تعديل قيمت دلار در داخل ميخوره.

ما اگر به غربي ها امتياز نمي داديم و راه حل مشكل رو تو خودمون پيدا مي كرديم بيشتر به نتيجه مي رسيديم تا اينكه امتياز رو داديم عزتمون هم روش، شرايطم تغييري نكرد. (2511839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۹:۴۰
حرفت خنده داره. از طرفی سازمان هواپیمائی اعلام میکنه کخ از بوئینگ چیزی نخریده چون سه برابر قیمت بازار سیاه عرضه شده. باید دید چه چیزهای باارزشی دادیم که ثمره خون شهید شهریاری و احمدی روشن بود و چه چیز نسیه ای گرفتیم. (2512322) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۳۲:۳۴
الان بوئینگ میدونی چی به ایران میفروشه ؟

بروشور ها و نقشه های بوئینگ های از رده خارج !!!

یعنی ایران یاد بگیره چجوری خودش هواپیمای بوئینگ رو تعمیر کنه ، خبری از قطعه نیست

تا حالا اینجوری تحقیر نشده بودیم که اونم تجربه کردیم (2512860) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۱:۱۵
بهترین کار ایران این که ایران یواشکی مثل اسرائیل و کشورهای دیگه تحقیقات و اتمی شو از نوع شروع کنه و یواشکی انجور که هیچ بنی بشری نفهمه نمیشه که ما مسخره این غربی ها و شرقی ها بشیم که پول خودمون به خودمون برگردونند (2510780) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۴:۲۱
دلار رو خودم مردم و بی کفایتی دولت بالا برد
وگرنه بعد از توافق ژنو هیچ تحریمی حذف نشد (2510903) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۹:۲۳
اما از نظر من مسلما اینرا بدانید که اگر مدیران اقتصادی جدید، پرتوان و خلاقی داشتیم، هرگز و هرگز آمریکا و اروپا قادر به استفاده از اهرم تحریم هم نبودند.
آنچه مشهوده، علیرغم تیم سیاست خارجی بسیار قوی و هوشمند، متاسفانه گروه مدیران اقتصادی ما اعم از بانکها و بازار سرمایه، همان مدیران دولت پیش هستند که مشخصاتشان را همه می دانیم و سلامت اقتصاد کشور را زیر سوال برده اند. (2510988) (alef-13)
 
naeim
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۶:۱۲
مدیران اقتصادی اعم از بانکها و بازار سرمایه، همان "مدیران دولت پیش" !!!؟؟؟
شما کجای کاری داداش! همه اونایی رو که اتوبوسی اومده بودن رو تا حد مدیر مدرسه ابتدایی پیاده کردن.
ولی نکته اول رو قبول دارم مدیران ما پر توان و خلاق نیستند مثل همین فامیل جدید آقای وزیر کار که تو تامین اجتماعی معاونت گرفته و فقط 29 سالشه!!! و تنها سابقش 17 روز کاری!!! تو معاونت اقتصادی شستا هستش او نم سفارشی واسه پر کردن رزومه. (2511143) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۵۶:۰۵
مشکل اینه که مدیران اقتصادی ما را هم باید مدیران اقتصادی غرب مدیریت کنن تا بتوانند مدیر خوبی باشند والا نیازی به غرب نداشتن (2511715) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۶:۰۶
اكثر گفته هاي شما درست است ولي اين بار اين بمب ساعتي در صنعت منفجر مي شود و به يكباره ايران پيشرفت قابل توجهي مي كند .

از ديناميت در جاهاي درست يا اشتباه مي توان استفاده كرد . (2511201) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۳۲:۵۹
این حرفهایی که زدی من زیاد سردرنمیارم ولی پارسال که تو این سایت بودم وتوافق رنو بود همه کامنتها درتاییده توافق رنو بودن ومردم چقدرخوشحال بااینکه متن توافق چیزخاصی که به نفع ماباشه رونشون نمیداد .دوسه تا کامنت مخالف که تعداد لایکهاشون به تعداد انگشتهای دست نمیرسیدهم بود ولی امروز که کامنتهارو دیدم تعجب کردم تعداد مخالفها وناراضی ها از عملکردهسته ای دولت به شدت زیاد شده . حالا من نمیدونم حرفهای تو درست درمیاد یا نه ولی یه چیزی مسلمه جداازحرفهای شما سال بعد تعداد ناراضیها خیلی بیشتروبیشترازامروز میشه واین برای دولت اقای روحانی معنی خوبی نداره !  (2511691) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۲:۳۹
پارسال وقتی‌ توافق ژنو حاصل شد و مقرر شد ماهی‌ ۷۰۰ میلیون دلار به ایران تعلق بگیره، قیمت نفت بالای ۱۱۰ دلارر بود، امسال این قیمت حدود ۷۰ دلار است، این یعنی‌ تمدید قرارداد همش به نفع طرف غربی است و بدون اینکه خود را بخهدن در گیر افزایش تحریم نفت ایران کنند، زمان را بهتر و بیشتر به نفع خود می‌خرند. (2510273) (alef-13)
 
واقع بین
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۴:۴۰
با هوش عزیز در انموقع ما با قیمت 110 دلار نفت تقریبا شش میلیون و 363 هزار بشکه نفت را می گرفتیم و حالا با 700 میلیون دلار ماهیانه و قیمت نفت 70 دلاری پول ده میلیون بشکه نفت را میگیریم کدام بهتر است پول ده میلیون بشکه یا شش میلیون گذشته؟؟؟؟؟؟؟البته امثال حسابگرهایی مانند شما ما کم نداریم که وضعیتمان این است!!!!! (2510596) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۷:۰۴
این تعداد پول بشکه هایی که شما می گین عزیز برادر شیره وجوری این مملکت که مفت داریم می دیم کشورهای دیگه واقع بینی اگر اینو ببینی بهتر (2511163) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۶:۵۰
اقای باهوشتر هنوز نفهمیدی به ما پول نمیدهند بلکه پولهارو به حساب ایران واریز می کنند ولی حق برداشت نداره؟؟یا نهایتا صرف واردات جنس های کیفیت پایین از چین میشه(برنج هندی ،چای ،کلاه و...) (2511245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۴:۳۱
دوست واقع بین، اصلا نگرفتی، منظور این بود که اگر ایران در آن‌موقع با یک میلیون بشکه در روز نفتی‌ که میتواند بفروشد، روزانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت، حالا فقط ۷۰ میلیون دلار درآمد دارد که در ماه تفاوتی هوددی یک میلیارد دلار و در ۷ ماه حداقل ۷ میلیارد دلار درآمد نفتی‌ ما کمتر از دوره قبل است و این میتواند فشار بیشتری بٔر بودجه تحت فشار کشور بگذرد، دوست عزیز صحبت از ضرر و زیان و کاسبی نیست، صحبت از کاهش درآمد ملی‌ کشور است. (2511486) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۳۶:۱۸
باهوش آن موقع غرب با 700 دلار 7 بشکه نفت میخرید الان 10 بشکه ، حالا کی ضرر کرده ؟

کل فروش نفت یک سالمان را با دلار های پس گرفته شده مقایسه کن ببین کی ضرر کرده (2512870) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۲:۱۷
مهم اینه که این مبالغ حتی در سود پول های بلوکه شده خودمونم نیست
یعنی در واقع آمریکا نه تنها امتیازی به ما نمیده حتی مال خودمونم بهمون نداده (2511124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۶:۲۸
تحریم ها در نظر شما و دوستانتون که کاغذ پاره بود . حالا چی شده دم از برداشته شدن تحریم ها میزنید ؟
توی دولت گذشته که دائم تحریم ها زیاد میشد امثال شما کجا بودید ؟ حتما توجیحتون اینه که غنی سازی 20 درصدی داشتیم . خب که چی ؟ تونستید باهاش یه لامپ 100 وات روشن کنید ؟!!! تمام مملکتو نابود کردید واسه چیزی که تا حالا هیچ بازدهی نداشته (2510288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۹:۴۳
وای ، چرا جواب نمی دهید . تا هر انتقادی می شود دولت گذشته به میان می اید ، اصلا دولت گذشته بدترین دولت تاریخ . چرا جواب انتقاد را نمی دهید . دو ساله هر انتقادی می شود یا وابسته به دولت قبل یا کاسب تحریم یا اینکه از شکم سیریش . تو را به خدا جواب بدهید تا من دانشجو قانع شوم . خسته شدم بس که هر چی گفتن گفتید دولت قبل . (2510532) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۰:۰۴
دولت کنونی تمام تلاشش رو داره میکنه راه حل بهتری الان داری ارائه بده
دولت قبلی کلی تحریم ایجاد کرده و سنگی در چاه انداخته که در حال دراوردن سنگ از چاه هستیم عده ای هم خارج چاه ایستاده در حال انتقاد هستند دقیقا همانهایی که این وضعیت را ایجاد کرده اند الان دارن میگن پس ی شد؟ چا سنگ رو در نمیارین؟ زود باشین
انتقاد ه یهشون بکنی میگن دولت جدید اومده یالا سنگو دربیار (2511208) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۹:۳۷
تو دانشمو از خودشان پاسخ بخواه نه کسانی که هیچ دخل و تصرفی در به وجوداومدن وصعیت موجود نداشتن، و تمام تلاششون اینه که گندکاریها را کمی تعدیل کنن (2511548) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۷:۴۸
دوستان شما سرنوشت کشور رو به تحریم و ومذاکرات گره زدند وما میخاهیم فقط هشیارشان کنیم که با مذاکرات تحریمی هم که می گفتید برداشته نشد، اینقد دست به دامن کدخدا نشید (2510571) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۰:۳۵
شما تو 8 سال گذشته هوشیار بودید واسه هفت پشتمون بسه (2511147) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۸:۰۴
ضمن تایید صبحتهای شما می خواهم به ان اضافه کنم که فرض کنید مذاکره نمی کردیم و طولانی هم نمی شد یعنی تحریمها فشار بیشتری به ما می آورد (بلوکه شدن درآمد نفت که یادمان نرفته) خود نفس مذاکره باعث شد تا:
1- تحریمهای بیشتر نشوند
2- ایران ستیزی کمتر شود
3- وجه ایران در دنیا که به همت دولت قبل خراب شده بود ، حداقل خرابتر نشده
4- معادلات میدانی (جنگ سوریه ، غزه و . . .) به نفع ما پیش رفته و قدرت چانه زنی ما در مذاکرات را بالاتر برده
5- توان و دانش نظامی ما (دفاعی ما ) افزایش یافته (تولید پهباد های جدید و قدرتمند و موشکهای بهتر و . . .)
6- بخشی از درآمدهای بلوکه شده را گرفته ایم
7- و . . .

آدمهای بهانه گیر و منفعت طلبی که منافعشان در حال به خظر افتادن است مرتب نق می زنند ما غنی سازی 20% را از دست داده ایم . مثلا موقعی که داشتیم با آن چه کردیم (2510574) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۵:۱۱
آقا محمد چرا داری اطلاعات غلط میدی؟
1- در این یکسال به لیست تحریمها اضافه شده یک جستجوی ساده در اینترنت اطلاعات لازم را به شما خواهد داد.
2-در کاهش ایران ستیزی همین کفایت می کند که مشاور اوباما در ادامه لقب محور شرارت آنجه که لیاقت خودش هست را به ایران نسبت داده و از اسرائیل درخواست کرده که ایرانیهای حرامزاده را با بمباران از بین ببرد.
3-وقتی دولت نتوانسته حتی نماینده خود را به سازمان ملل اعزام کند چگونه می تواند مدعی افزایش وجه ایران در جهان باشد.البته بحث اخراج دانشجویان ایرانی را از دانشگاههای خارجی به آن اضافه کنید.
4-در خصوص تحولات سوریه همه می دانند که این دولت تمایل به حمایت از بشار اسد نداشته و با تدابیر رهبری و حضور میدانی آقای قاسم سلیمانی این اتفاقات مثبت به انجام رسیده است.
5-توان موشکی وپهبادها در نیروی موشکی سپاه انجام گرفته و ربطی به دولت ندارد.
6-البته این درست است که مقداری از اموال خودمان را به خودمان صدقه دادند و با پول خودمان ما را تحقیر کردند.
حالا شما بفرمایید با تعطیلی بخش زیادی از دست آوردهای هسته ای چه چیزی به دست آوردیم. (2511379) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۵۷:۲۴
جناب آقای محمد .... حرف شما صحیح ولی یادتان باشد امروز هم که غریبیها پای میز مذاکره نشسته اند نتیجه کله شق بازی دولت قبلیست.... ظاهرا آنها هم الان فرصت را غنیمت می شمارند ..... و در این مذاکرات ایران هم به نوعی سعی کرد از خودش سیاست چماق و هویج را اجرا کند..... تا دیروز غربیها اصلاً به ایران حق داشتن غنی سازی رو هم نمی دادند ولی امروز که کار از کار گذشته به نوعی راضی هستند شرایط نیروگاه هستی ایش برگرده به همان دوران هشت نه سال پیش ......

مطمئن باش غربیها تتها به دنبال منافع هستند مگر آنجای که ضرری برایشان داشته باشد..... که البته قرار بود این تحریمها 4 سال پیش ایران را نابود کند ولی نشد و الان این فشار دارد به خود کشورهای غربی بر می گردد...... کشور ایران از لحاظ استراتیژیکی می تواند گره گشای شرایط بد اقنتصادی غرب باشد و بهترین پل ارتباطی شرق و غرب ...... (2511905) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۱:۵۶
اگه بازدهی نداشته چرا 5+1 با تمام توان میخوان اونو از ما پس بگیرن؟؟
اگه هیچ ارزشی نداره پس چرا اینقدر دارند تحریم و تهدید میکنند؟ (2510640) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۹:۵۶
خیله خوب شما اگر خیلی جوش اقتصاد مملکت و دولت رو میزنی برو یارانه رو انصراف بده تا کمکی کرده باشی (2510774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۱:۱۵
همون غنی سازی 20 درصد باعث شد تیم مذاکره با دست پر بره اگر نبود چی می خواستید بدین؟؟؟ لابد بهشون وعده 100 روزه میدادید (2510778) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۲:۱۱
عجب عجب! اگه این غنی سازی 20% نبود که مارو کل دنیا تحریم نمیکرد که الان بریم واسه رفع اونها مذاکره کنیم! جالبه والا (2511150) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۸:۵۴:۰۴
عجب ، پس چند ساله که تحریم شدیم
و از اول انقلاب تا چند سال پیش هم هیچ تحریمی وجود نداشت ؟!!!!!! (2513352) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۰:۴۹
اگر غنی سازی نبود تحریم به این شکل نمیشدیم که حالا بخواهیم با هزار زحمت اونرو برداریم. (2511360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۱:۴۰
اخوی اگه تحریم بشیم و جلو نریم بده
حداقل اون موقع در همه صنعت هسته ای رو نبسته بودیم (2510781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۱:۰۴
متاسفم كه ضعف ها را با مشكلات دولت قلبي توجيه مي كنيد . (2510808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۱۹:۴۲
عادت دارند !
عادت كن به اين قضيه (2511838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۰:۱۵
الان نه غنی سازی داریم نه تحریم برداشته داشته. خودتو به اون راه نزن. (2510948) (alef-13)
 
سلمان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۴:۱۲
من نمی دونم این دوستی که این مقاله رو نوشته ایا هیچ دید روشنی از پیشرفت صنعت اتمی داره یا تنها با واژگان بازی می کنند
ایا می دانند که این بحث هسته با کمک کارشناسان روس به پیش می رود، این یعنی اینکه این روس ها هستند که صحنه گردان برنامه هسته ای ایران هستند، توسعه صنعت اتمی به چه معنا است ، لطفا با ارقام نشان دهید که توسعه برنامه هسته ای ایران برای ملت منفعت داشته
دوست عزیز تحلیل گر تنها شما را به افزایش امار توریست های خارجی ارجاع می دهد و ببینید که توسعه صنعت توریست چه اتفاق مبارکی است که حاصل از پروژه مذاکرات است
دوست عزیز نگارنده بهتر است یکبار برای همیشه به ملت گزارش دهند که چه مقدار هزینه شده است ، چه مقدار عایدی داشته است

دوست عزیز نگارنده اگر شما راضی هستید که پول فرزندان این ملت که با سختی و فلاکت زندگی می کنند (ارجاع می دهم شما را به فیلم تبلیغاتی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) وارد جیب بسیجی اقتصاد مقاومتی (بخوانید دلال فرصت طلب) بابک زنجانی ها شود و روزانه چندین صد هزار دلار سود پول های بلوکه شده ایران صرف سرمایه گذاری در کشورهایی چون هند شود ، یا اینکه فروش نفت ایران به دست بسییجی فوق الذکر با قیمت های بسیار کمتر از واقعی، یا واردات کالاهای اساسی با چندین برابر قیمت واقعی صورت می پذیرد، که دیگر حرفی نیست

از نظر بنده نگارنده جوانی هستند که تنها بر اساس تحلیل های سطحی و با نگاهی سطحی نگرانه به قضیه دست به قلم فرسایی زده اند، چه خوب بود یک تحلیل گر ابتدا روش کار تحلیل را به ویژه در مواردی به این مهمی را اموزش ببیند بعد قلم در ره تحلیل هایی در این سطح به کار گیرد. (2510999) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۰:۴۰
اگه صنعت هسته ای ما با دانشمندان روس پیش میره خب بره، مشکلی نیست
فقط برام سواله چرا میان استاد دانشگاه و دانشجوی های مرتبط با موضوعات هسته ای ایران رو ترور می کنن ؟ (2511121) (alef-13)
 
حسيني
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۴:۱۶
مطلبتان عالي بود. اگر دوستان اصولگرا منطقي فكر مي كردند كه مشكل نداشتيم. آنها همه چيز را با منافع خودشان (نه كشور) مي سنجند. با آرزوي سربلندي براي ايران اسلامي (2511000) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۴:۵۲
آخ که چقدر دوستان اصلاح طلب برای سربلندی ایران عزیز سر میدن.
کرسنت هستم .خوشوقتم (2511516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۸:۲۲
دولت مذاکره انجام بده ولی تولیدات داخلی رو فاموش نکنه.الان خداییش دولت همه چی رو تعطیل کرده و منتظر توافق با غرب نشسته یسر به بازار بزن ببین چخبره (2511247) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۶:۰۱
دولت که فعلاً از صدقه سر همون غنی سازی 20 درصد داره با غرب بازی می کنه. اگر اون نبود که اصلاً ما را آدم حساب نمی کردند و مثل توافق نامه های پاریس و سعد آباد و ... چیزی به ما نمی دادند. الآن با این اهرم، دولت ماهیانه 700 میلوین دلار پول اضافی گیرش میاد، حاملهای انرژی را هم که گرون کرده و. چیزی به یارانه ها اضاف نکرده و حتی 2/5 میلیون نفر هم از یارانه بگیرها کم شدند و .... این بهترین روش برای دولت است که به دولت قبلی بد و بیراه بگه و خم به ابرو نیاره! (2512339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۲:۲۲:۰۲
امان از کمبود منطق برای پاسخ به یک سوال
سوالی که نویسنده اون رو خوب و بدور از جدال های سیاسی مطرح کرده و من پاسخی تو کامنت ها نمی بینم!!
سوال : آیا تمدید مذاکرات به نفع ایران هست یا خیر؟!!
بقیه حرف هایی شبیه به این که دولت قبل چه کرده و طرفداراش کی بودن و چی مگفتن و چی میگن یه بازی سیاسی که نه به درد ما میخوره نه به درد بازرگانهایی که کلی روی توافق 2 آذر حساب کرده بودن!
متاسفانه از سال 88 به بعد مردم ایران 2 قطبی و جناحی و سیاسی شدن و این یعنی یه فاجعه
یعنی در پوشش اصلاح طلب یا اصولگرا بودن میشه هر چیزی رو به خورد طرفدارانشون داد در حالی که ندون اصلا چی به صلاحشونه!!! (2513710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۸:۰۴
ما جایی‌ قافله را باختیم که با ساده انگاری توافق ژنو را امضا کردیم. توافق ژنو و توقف غنی سازی ۲۰ درصد در برابر توقف گسترش تحریمها لازم بود ولی‌ از بین بردن ذخائر ۲۰ درصد یک اشتباه استراتژیک بود که دست ایران را برای همیشه خالی‌ کرد . فقط ببینید که چرا طرف غربی از بٔر گشت به شرائط پیشین واهمه یی ندارد و در واقع از آن استقبال هم می‌کند، چون مثلأ ایران برای بٔر گرداندن همان ذخائر ۲۰ درصد به یک یا دو سال زمان نیاز دارد ولی‌ طرف غربی برای قطع صادرات نفت ایران و گسترش تحریمها به چند ماه زمان بیشتر نیاز ندارد! در این مسابقه طبیعی‌ است که ایران با از دست دادن ذخائر ۲۰ درصد فرسنگها از طرف غربی عقب است و نتیجه اینکه آنها میدانند که ایران راه چندانی جز تمکین نخواهد داشت (2510299) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۹:۳۸
یعنی تو این مملکت هیچ کسی این موضوع به عقلش نرسیده (2510579) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۲:۵۷
چرا اخوی هرکی فریاد زد شما و دوستانتان فحش و تهمت نثارش کردید
مگه شماها نبودید که هر منتقد توافق ژنو را دلواپس جیب و منافع اش میخواندید؟؟
دیر نشده روزی که بفهمید همین دلواپسها بشتر به فکر مردم ومنافع ملی بودند تا شما (2511498) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۵:۱۶
جز اینکه دست مذااااکره کنندگان و بچه انقلابی ها را پر کنه تا بتونند هی امتیاز بدهند کم پول خودمونو بگیرند و این داستان ادامه دارد تا دست ها خالی شود و دوباره همه چیز بدتر از بدتر شود اما این بار با ذلت
راستی یه سئوال:
چرا کسی که زور دارد و زورش اثر کرده؟ باید زور نگوید
لطفا نگویید به خاطر هوش آقای ظریف چون به هوش اندیشمندان آمریکایی که خیلی قبولشون دارید بی احترامی می شه! (2510909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۶:۳۰
کجا خوانده اید که کشورهای غربی از برگشت به عقب واهمه ای ندارند
کجا خوانده اید و از کجا مطلع شده اید که این اشتباه از نوع استراتژیک است (یا اساسا مبنای نظریه شما چیست؟)
ایا شما کارشناس مسئله هسته ای هستید که می گویید که ایران به یک تا دوسال زمان نیاز دارد برای غنی سازی
اساسا شما می دانید که کاربرد اورانیوم غنی شده 20 درصد به چه معنا است؟ (2511006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۸:۰۰
به خاطره از دست دادن ذخائر، فرسنگ‌ها از غرب عقبیم! شما یا مارو ... یا متاسفانه هنوز تو دهه ۶۰-۷۰ میلادی موندی! (2511011) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۰:۲۷
اگر تحریم ها افزایش یابد خوب است؟؟ (2510307) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۲:۳۴
دیگه تحریمی نمونده که انجام بشه. (2510641) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۲:۴۲
قرارداد ترکمن چای یا قرار دادهای ننگین دیگر فکر کردین از سر شکم سیری بسته می شد؟ اگر جواب نه است چرا ما ان قرار دادها را خیانت علیه ایرانیان می دانیم ؟

این قراردادهای ظالمانه هم بعلت عدم تحمل بعضی از ملت و سوء استفاده بعضی از مردم در دوران تحریم و چند برابر کردن آثارش در جامه دارد اتفاق می افتد که اگر بطور قطعی روی کاغذ امضاء شود سالها بعد بخاطر عدم تحمل عده ای و نفع سیاسی بردن بعضی ها مورد انتقاد نسلها آینده قرار می گیرد

اگر ژاپن و آلمان چنین قراردادهایی را امضاء کردن بعد از این بود که دنیا را به آشوب کشیدند و پس از شکست مفتضحانه و بعد در حال بیچارگی و بدبختی کامل آن را امضا کردنند ( به ازای هر یازده نفر یک نیروی کار وجود داشت ) بنابراین هم اکنون هم خیلی پشیمان نیستند
اما ما برای چه باید این قرارداد ننگین را امضاء کنیم ؟ چون نیروی کار نداریم؟ چون نفت نداریم ؟ چون مستعمره هستیم؟ چون قشر تحصیل کرده نداریم ؟ ....

چرا باید زیر این قرارداد ننگین برویم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2510813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۲:۵۴
نيروي كار داري ولي سرمايه و تكنولوژي ايجاد كار رو نداري , نفت داري ولي نميتوني بفروشي يا اگه فروختي پولشو نميتوني بگيري , نستعمره نيستي ولي هنوز مايحتاج اصلي ملت رو از خارج وارد ميكني , ژاپن و آلمان دو كشوري بودند كه با اينكه آسيب ديدند ولي پايه هاي صنعتي و اقتصادي قوي داشتند و غرب هم سرمايه گذاري بسيار گسترده اي در آنها انجام داد كه به دست كمونيستها و بلوك شرق نيفتند . (2512597) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۱:۱۸
ندیدی کدخدا باز هم تحریم کرد؟ (2510949) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۱:۱۱
دوست عزیز تحریمها تا تیرماه سال اینده تعلیق شدند (2511425) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۴۰:۵۷
یعنی الان ایران میتونه هواپیمایی 800 نفره ایرباس بخره ؟

تعلیق یعنی اینکه دیگه بیشتر از این تحریمتون نمیکنیم ، برید حال کنید و به خودتون لقب قهرمان "دیپلم ماستی" بدهید !!! (2512886) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۲۱:۰۲
مى شه بگي دقيقا تحريم چه چيزي؟
ديگه تحريمي باقي نمونده است كه انجام نشه.
مشكل اينجاست كه دولت در خودش نمى بيند كشور را بدون كمك خارجي اداره كند.
اين ضعف ماست (2511959) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۴:۳۹
خوب هرچند به دليل ظالمانه ايران را تحريم كرده باشند
ولي چه توقعي داريم كه يك روزه تمام تحريم ها را كه اينقدر برايش زحمت كشيده اند هرچند ظالمانه بر چينند!!!!
واقعا غير منطقي هست.
شما از آنها ميخواهيد آبرويشان را كنار بگذارند؟!!!! (2510326) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۳:۴۹
پس چطور توقع داری ما از چیزی که 20 سال براش زحمت کشیدیم بگذریم (2510643) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۱:۳۲
شما دقیقا بگو چقدر هزینه کردی و چه هایدی جز بدبختی برای مردم ایران داشته (2511551) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۲۲:۱۴
چون تو خودت را به خواب زدي دليل نمى شود كه پيشرفت نداشته باشيم (2511962) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۶:۱۸
- تا دیروز با ذوق زدگی -همانند آن رئیس جمهوری که رفته است- تیتر می زدند که تحریم ها کاغذ پاره است و امروز داد و قال راه انداخته اند که چرا نتوانستید تحریم ها را لغو کنید؟
تکلیف تان را مشخص کنید! اگر تحریم ها کاغذ پاره است، به خاطر مشتی کاغذ پاره، این قدر خودتان را اذیت نکنید ولی اگر بالأخره شما هم فهمیده اید که تحریم ها، نه کاغذ پاره که گلوله باران پیکر اقتصاد ایران است، اصلاح مواضع تان را صریحاً اعلام کنید چرا که مردم ، حرکت های شتر مرغی را خوب می شناسند: یا مرغ باش و بپر ، یا شتر باش و ببر!

2 - وقتی رفیق شفیق خودشان رئیس تیم مذاکرات بود، نه تنها هیچ نتیجه ای از مذاکرات عاید کشور نمی شد ، بلکه مرحله به مرحله بر تعداد مصوبات و قطعنامه های ضد ایرانی افزوده می شد و تحریم ها ، نه تمدید که تشدید می شدند.
در آن زمان هیچ کدام تان ، "هیچ" را تیتر نمی کردید و با فونت درشت در صفحه اول روزنامه هایتان نمی نوشتید: تشدید تحریم ها.
نه تنها این ها را نمی نوشتید، که از حماسه هایی که در مذاکرات خلق شده(!) سخن می گفتید و از این که منطق ما بر منطق آنها چربید. گاهی هم می نوشتید که جلیلی در سفرها، چمدان خودش را خودش حمل می کند و خیلی متواضع است.

انصاف باید داشت که کدام یک موفق تر بوده اند: تیمی که نتیجه مذاکراتش تشدید تحریم ها بود یا تیمی که توانسته است بخشی از تحریم ها را بشکند؟ تیمی که نتیجه مذاکراتش این بود که کشورها پول نفت ایران را ندهند یا تیمی که توانسته بخشی از پول بلوکه شده نفت ایران در دوران تیم قبلی را به کشور برگرداند؟
قرار شده است ماهانه 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را پس دهند. دلواپسان این دستاورد را هیچ انگاری می کنند و می گویند: از جیب خودشان که نمی دهند، پول خودمان است که دارند به خودمان می دهند.
راست می گویند، پول خودمان است. اما این ها که توانستند پول خودمان را برگردانند کارشان تحسین دارد یا آنان که باعث شدند پول خودمان در حساب های دیگران بماند؟ اگر "بازگرداندن پول" خودمان ، هیچ است، "نگرفتن پول" نفت مان چه بود؟

3 - به دو ، سه یا چهار سال قبل برمی گردیم. در آن زمان ، صحبت بر سر چه بود؟ آیا جز این بود که گزینه ای به نام حمله نظامی به ایران همواره - حتی اگر بلوف - مطرح بود و تنها نحوه حمله و این که محدود خواهد بود یا نه و نیز واکنش ایران چه خواهد بود محل اختلاف بود؟ اینک اما دیپلماسی توانسته اند جنگ احتمالی را به عقب براند و سخن درباره چگونگی و زمان بندی لغو تحریم هاست نه در این باره که اگر بزنی ، می زنم.
این فضا بهتر است یا فضایی که سایه جنگ بر سر کشور باشد؟ کما این که بود اینک به لطف دیپلماسی جدید، نیست.

4 - نتیجه مذاکرات تیم قبلی چه بود؟ جز تشدید مستمر تحریم ها؟ می گویید در آن زمان زمان انرژی هسته ای داشتیم؟ مگر الان نداریم؟ آن زمان که حتی توان حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را هم نداشتید!
وانگهی چه در آن زمان و چه اکنون، این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟ قطعاً انرژی اتمی حق مسلم ماست اما هزینه هایش را باید سنجید و با توجه به واقعیت ها ، در بازه زمانی مناسبی ، ولو دیرتر ، بدان رسید نه این که همه بخش های کشور را فدای یک بخش کرد و با هزینه ای به مراتب بالاتر، به انرژی هسته ای رسید. (2510333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۴:۵۱
امیر خان
با سلام من نمیدانم تا کی باید زمان حال را با گذشته مقایسه کرد بن نظر من باید دید از این مذاکرات فعلی چه جیزی نصیب ایران شده است ؟ گذشته هر چه بوده گذشته و نباید وارد آن قضایا شد . من فکر میکنم نتیجه مذاکرات فعلی فقط باخت برای ایران بوده است و کاری هم به برد و باخت طرف غربی هم ندارم (2510565) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۲۲:۱۱
دوست عزیز شما چگونه میخواهید مقایسه کنید وضع موجود را که بهبود یافته یا بدتر شده ؟؟؟؟چرا خودتون را گول میزنید . اصلا مقایسه یعنی برآورد وضع امروز با دیروز من نمیدونم نظر ندید انگار نمیشه .شما نمیتونید برای کامنت من پاسخ بدید میایید فرافکنی میکنید . هرچیزی که دارای بیان کمیت باشه قابل مقایسه هست حتی کیفیت هم همینطور . بابا خراب کردید مملکت را قبول کنید دیگه (2511174) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۶:۲۶
تا زمانی که گزشته بر حال اثر دارد باید مقایسه کنیم
توجه داشته باشید گذشته بر اثر ندانم کاری شما اتفاق افتاده و حالا میکید دیگه ازش یاد نکنیم؟
این ضرر و زیان ها هنوز هم به پای شما نوشته میشود (2511437) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۰۴:۳۳
واقعا اینقدر نا دانیدیا منافعتان باعث میشود خود را به کوچه علی چپ بزنید البته اگر دلسوزی وعقل ودرایت داشتید که کار ملک و ملت به این جا ها نمیکشید که هر ننه قمری برای ما شاخ شود (2511465) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۰:۲۰
امیرخان زیاد فکر نکن، تا وقتی که مشت محکم داری نیاز به فکر کردن نداری!! (2511528) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۴۲:۰۳
راه بهتری سراغ داری بفرما بگو. چیزی که نویسنده مقاله عمدا یا سهوا ذکر نکرده ان است که قرار بود با ایجاد تحریم های جدید میزان صادرات نفت ایران را به سفر برسانند و با این توافق موقت این تحریم ایجاد نشد. یادمان نرفته که با هر بار مذاکره قیمت دلار چقدر بالا می رفت. حال فرض کن ما بگیم دیگه مذاکره نمی کنیم و تحریم بیشتر شوند و قیمت ها بالا روند و سایر بخش های اقتصادی کشور زمین بخورد و در ازای ان اورانیوم 20 درصد داشته باشیم که انبار کنیم برای 20 سال بعد شاید روزی به کارمان امد (2511699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۹:۴۷
اولا تحریم ها به خاطر فتنه گری دوستانتان تشدید شد ثانیا ان زمان ایران حداقل در صنعت هسته ای هر روز بیشتر از دیروز پیشرفت می کرد ولی اکنون چه؟ نه پیشرفت داره نه به قول خودش تحریمو تونسته بردارده، پس نتیجه مذاکرات چیزی نبود جز هیییییییییییییییییچ (2510581) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۸:۱۵
آره تحریم ها مال فتنه گری بود . فتنه گری اقتصادی یمشت رانت خوار فاسد که هروز ابعاد فسادشون بیشتر میشه .چون قراره یه جورایی پولدار بشند . زمین 14میلیاردی بخرند برا تفریحشون !!!!!!!!!!!!!!!!! (2511166) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۹:۵۵
من ماندم چرا شماها کاسه داغتر از آش شدیدو دلواپستر از همه . هم وطن عزیز خواهشا جلوتر از رهبری عزیز و مسولین تراز اول حرکت نکنید .مطمئن باشید که رهبری عزیز هم بهتر از من و شما می فهمد و هم بیشتر دغدغه دارند. پس بیایید خواهشا مثل یک ولایت مدار فهمیده در مسائل کلان مملکت گوش بفرمان آقا باشیم. شما هم باز منعکس نکنید (2511372) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۷:۱۶
چرا حرف مفت میزنی؟؟
چرا هر کسی به این دولت انتقاد میکنه جوابش را به احمدی نژاد گره میزنید؟؟؟
همه میدونند دولت قبل چه طوری بود . شماها به جای این مغلطه ها یه جواب درست و منطقی بدید که اون همه وعده و وعید و شوق و اشتیاق به امریکا به کجا رسید؟ (2510654) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۶:۱۴
حرف مفت را شما میزنید . پس چجوری مشخص کنی که وضعیت بدتره یا بهتره دانشمند؟؟همه ی پارامترهای کمی و کیفی را نسبت به گذشته میسنجند . مثل اینکه شما ها خیلی دلتون میخواد خاطره ی مردم پاک بشه . از فسادها و جنایات دولت کریمه (2511160) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۱:۰۸
متاسفانه ما در داخل با یک عده بی منطق و بی انصاف طرف هستیم در خارج هم یک عده بی منطق و بی انصاف و بین اینها ما گیر کره ایم و وضعیت معلوم نیست تراژدی است یا کمدی
در سایر موارد هم وضع به همین منواله
رئیس جمهمور میگه رشد اقتصادی مثبت شده اقایونی که ما رو منفی 6 درصد بردن توی رکود میان میگن دروغه و طلبکار میشن در تورم در احیای سازمان مدیریت در الودگی هوا و....در همه حالتها حرفشون یک چیزه: خوب دقت کنید میگن:
چرا نتونستین خرابکاری ما رو زود درست کنید؟؟؟!!!
تو رو خدا ببینید کجای دنیا طرف خرابکاری میکنه بعد بالای سر طرف مقابل که اومده خرابکاری رو درست کنه می ایسته و داد میزنه که چرا خرابکاری ما درست نشده؟؟؟؟ (2510730) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۴:۰۹
دیدیم که چطور آقای روحانی خرابکاری را جمع کرده؟!!!!!!!!!
صنعت هسته ای تعطیل، همه تحریمها پا برجا!!!!!!!! عجب کاری کرده (2511198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۴:۰۳
و در کل بساط عجیبی دوستان فراهم کرده اند! زمانی فردی تحریم را کاغذ پاره میدانست و عده ای هم برایش کف و سوت میزدند حال همان کف زننده ها میفرمایند چرا قطعنامههای کاغذ پاره را برنمیدارید؟ ایا این کمدی نیست خداییش؟ انصاف خوب چیزی است که متاسفانه همه انرا خاک کرده ایم. گذر زمان همه را فراموشکار کرده و خاطی پیشین در حکم طلبکار ظاهر شده!!
یک مقداری اگر عزیزان برای خوشان یاداوری بفرمایند خیلی خوبه
در انتخابت پارسال تها کسی که میگفت دنبال مدیریت جریان باشیم بریم به سمت رفع تحریمها که روحانی بود بقیه که اصلا دنبال رفع تحریم نبودن حال چه شه یهویی همه افراد مخالف روحانی خواستار رفع تحریم شدن؟؟؟؟ (2511260) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۶:۵۴
يك بچه پنج ساله هم ميداند كه وقتي با بچه ديگري دعوا ميكند اگر در جايي از بدنش درد و ضعفي دارد نبايد آنرا به دشمنش نشان بدهد تا از آن سؤاستفاده كند نه اينكه شب قبل از آغاز مذاكره(دست به يقه شدن ديپلماتيك) اعلام كند كه خزانه كشور خالي است و تيم مذاكره را در موضع ضعف قرار دهد (2511888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۵:۲۸
جناب امیر از قم
اگر متوجه تفاوت این دولت حالت نمی شوید هم برای شما متأسفم
هم دولتی که هوادارانی امثال شما دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یک نکته اساسی را فراموش کرده اید، اینکه این وسط دستاورد عظیمی به باد رفته است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در گذشته دستاوردهامان را داشتیم و روز به روز بیشتر پیشرفت می کردیم و تیر به قلب دشمنانمان می زدیم و البته هزینه آن را هم می پرداختیم
چون زندگی باشرافت لاجرم هزینه دارد

اما دوست عزیز رفقای شما همه چیز را به باد دادندکه تحریم ها را رفع کنند، همه چیز را به باد دادند و هیچ تحریمی هم رفع نشد هیچ، 100 تحریم جدید ظرف همین یکسال وضع شده است

حالا می خواهید به ایشان جایزه هم بدهیم!
احسنت به اینهمه فهم و غیرت

اگر قرار باشد همه چیز را ببازیم و اوضاع تغییر نکند مگر با عرض معذرت مرض داشتند که رفتند پای میز مذاکره،
اگر نمی فهمید که برای عدم درک و بصیرتتان متأسفم
اگر هم می فهمید و خودتان را به نفهمی می زنید برای این متأسفم که جرأت ابراز حقیقت به خودتان را هم ندارید، و انسان هایی که از اعتراف به حقیقتی که درک می کنند طفره می روند جزء حقیرترین انسان ها هستند!!!!!!!

واقعا بلاهت محض و بی غیرتی محض است که همه چیز را ببازیم و به هیچ چیز نرسیم باز هم کف بزنیم!

واقعا که این دولت تزویر و تحقیر و تمدید برای ادامه حیاتش نیاز به هواداران فهیمی چون شما دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2510796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۲۳:۴۴
از دیدگاه شما کره ی جنوبی پیشرفته ترین کشور جهانه . بابا بسه شعار حالم دیگه از شعار های پوچتون بهم میخوره (2511177) (alef-13)
 
محمد ب
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۶:۲۶
دستاورد؟؟؟؟
میشه شما دستاوردهایی که از دست دادیم را یک به یک برای ما افراد بی خرد تشریح بفرمایید جناب دانا؟؟؟
همچنین مزایای این دستاوردها رو هم جهت آگاهی امثال بنده بفرمایید (2511243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۱:۲۴
دستاورد عظیمی که فقط بدبختی برای مروم ایران داشت (2511278) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۱۶:۰۵
علاوه بر این، یادشون رفته که قرار بود صادرات نفت به صفر برسه ۰ که اون وقت معلوم نبود قیمت دلار به چند میرسید. (2511069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۱:۵۵
عمو جانم!! تا دیروز همه مشکلات را می انداختید گردن بی تدبیری و بی لیاقتی دولت احمدی نژاد و می گفتید تحریمها مهم نیست، عامل بربختی ما عدم مدیریت احمدی نژاد است. الان اما می گویید همه مشکلات ناشی از تحریمهاست و این دولت همه چیز را خوب مدیریت می کند.
حقیقتا شما تناقض می گویید یا ما؟!!! (2511194) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۶:۵۴
شما بقرمایید چکار باید کرد؟ (2510335) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۷:۵۶
منتقدانی که هیچ چیری برای ارایه و تجویز در چنته ندارند و بدون توجه به نتایج مخالفت هایشان تنها لجبازانه به دنبال اثبات روش های غلط و افکار پریشان خود هستند.

آنها وقتی می گویند تحریم ها همچنان باقی مانده در مورد بخش قابل توجهی از تحریم ها که پس از توافق ژنو به حالت تعلیق در آمد و روند افزایش آنها متوقف شد ، خود را به تجاهل زده اند و اساسا به این نکته اشاره نمی کنند که بخشی از تحریم ها با توافق ژنو به حالت تعلیق در آمد و ایران موفق شد بیش از 8 میلیارد دلار از حساب های بلوکه شده خود بگیرد، تحریم های هوایی لغو شد، تحریم های پتروشیمی برداشته شد و اجرای تحریم های بیمه حمل و نقل دریایی نیز متوقف کردید و تحریم های نفتی نیز تا حدودی شل تر شد و دولت توانست در یک سال اخیر جلوی روند رو به افزایش تحریم هارا بگیرد و همین خود یک دستاورد محسوب می شود.
وانگهی همه طرف ها می دانستند که برداشته شدن تحریم ها اقدامی یک روزه و یک ماهه و یک ساله نیست . ایران هر چند این تحریم ها را ظالمانه می خواند و خواهان برداشته شدن کلی آنهاست اما در روند مذاکرات و توافق هسته ای که به صورت مرحله به مرحله و لایه به لایه و بر مبنای اعتماد سازی متقابل و به صورت بسیار بطئی و کند جلو می رود، هیچ صحبتی از برداشته شدن همه تحریم ها به صورت یکباره در میان نیست. (2510340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۲:۰۱
شوخی می کنی . اسما لغو شده اما در عمل هیچ خبری نیست (2510538) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۴:۰۲
ینگاهی به بنادر ما بنداز قبل توافق ژنو و بعدش اسنادهم معتبره . از همون جایی میگم که دولت را برای واردات میکوبید !!!! فهمیدی چی میگم . البته نیازی به این حرفها نیست . نرود میخ آهنی برسنگ (2511239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۲۳:۵۲
دروغ بده ,دروغ نگو . (2511301) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۳۵:۲۴
بنده خدا کسانی چیزی برای ارائه در چنته ندارند که مناظرات انتخاباتی گفتند ما بلدیم چطور مذاکره کنیم و ظرف مدت کوتاهی مذاکره با کدخدا رو به نتیجه میرسونیم که هم چرخ زندگی مردم بچرخه هم سانتریوفیوژ.

بخش قابل توجهی از تحریم ها منظورتون همون پتروشیمی که هنوز اعمال نشده بود یا چند تا مدارک فنی هواپیما که ایران ایر از بوئینگ گرفته هست؟ نگو تحریم نففتی رو افزایش ندادن که با پایین آوردن قیمت نفت که روی رقم صادرات نفت ایران همون تاثیری رو که تحریم میخواست ایجاد کردن. میشه فقط یه شرکت بیمه حمل و نقل دریایی رو مثال بزنی که توی این مدت کشتی ایران رو بیمه کرده باشه؟؟؟ همشون گفتن فعلا تعلیق شده و ما منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستیم. بعد هم این دستاوردی که ذکر فرمودی در قبال تقدیم همه دستاوردهای هسته ای ما بوده و از این به بعد باید ببینیم در این بده و بستان چی داریم بدیم که چیزای باقیمونده رو بگیریم.
در مورد پاراگراف آخرتون باید بگم یه بنده خدایی توی همون مناظره های انتخاباتی گفت که اعتماد سازی باید مرحله به مرحله و لایه به لایه باشه گفت که ما به طرف غربی گفتیم سرعت انجام دوطرف مثل هم باشه اگر کند هست اقدامات ما هم کند باشه نه اینکه ما همه اعتماد سازی رو توی 6 ماه اول انجام بدیم بعد مراحل اونا 20 سال باشه ولی بهش گفتن تو مذاکره بلد نیستی و اونجا بیانیه میخونی! وایسا کنار تا ما مذاکره رو یادت بدیم. حالا این 7 ماه تمدید شد بعدش 2 سال دیگه زمان دارین ببینیم چه گلی به سرمون میزنین. فقط خواهشن هر از چندگاهی نگاهی به وعده های انتخاباتیتون هم بندازید که خدا نکرده فراموشتون نشه. (2510866) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۰:۱۰
همین که نرخ ارز و طلا و روند کاهشی تورم حفظ شده یعنی خیلی تاثیر داشته . تازه واردات ماهم رشد 70درصدی داشته . آمار مستند هم هست . به وضعیتی رسیده بودیم که دارو به ما نمیدادند مریض های مظلوم سرطانی که به برکت ایستادگی خرافی شما دوچار شدند خونه هاشون را میفروختند . فقط کافیه چشاتون را باز کنید (2511189) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۴:۳۱
شما یروز نرخ ارز را ثابت نگهمیداشتید تا ما قبول کنیم (2511241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۴:۵۶
همون مسکن مهر کوبیدید و هیچ چیز جایگذین بجز روش پوسیده افزایش وام مسکن ندیدیم برای ما کافی است (2510908) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۱:۵۹
کدوم مسکن مهر همون که خونه ساخته بودند آب و گاز و برق نمیشه کشید . یا اون خونه هایی که برای کارهای دیگه ازش استفاده میشه ؟؟ دقت کردید چرا هیچ اقتصادان برتری که کتاب و درجه ی علمی داره از این دولت انتقاد نمیکنه (2511196) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۱:۳۴:۲۱
چون فقط اينا خوبن ، چون اگه حرف بزنن ميشن افراطي (2513911) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۵:۳۹
امروز مجبور بودیم که با تعداد سانتریفیوژ کمتری سرمیز مذاکره بنشینیم
نه خير
امروز مجبور نبوديم بخاطر 20% غني سازي كه نياز نداريم اين همه تحريم را تحمل كنيم (2510374) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۲:۵۸
عزیزم اینها می خواهند گیر بدهند حالا اتم نه به چیز دیگر بلخره یک چیزی گیر می اورند تا به ان گیر بدهند (2510814) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۰:۲۴
ﺷﺎﻳﺪ ﻋﺰﻳﺰﺩﻝ ﺑﺎﺑﺎ, ﻭﻟﻲ ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ اﻳﻦ ﮔﻴﺮ ﺭﻭ ﺻﺎﻑ ﻛﻦ ﻣﻤﻜﻨﻪ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﻦ, ﺷﻤﺎ اﺯ ﻗﺒﻞ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﻜﻦ!!!!!! (2511135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۱:۳۵:۳۸
اخ اخ چه طور ميتوني به ادمايي اطمينان كني كه به مردم خودشون هم رحم نميكنن؟! (2513913) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۹:۱۴
فعلا که به اتم گیر دادن و نه چیز دیگه.. (2511444) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۲۳:۳۶
اگر قبل از كامنت گذاشتن كمي تحقيق كنيد ديگر چرت نميگوييد!!
سوخت اصلي راكتور تحقيقاتي دانشگاه تهران بر اساس طراحي اصلي آمريكايي سوخت 90% بوده است كه در زمان آقاي رفسنجاني بعد اتمام سوخت با وجود اينكه امكان تهيه سوخت با غناي 90% از طريق برزيل فراهم بوده است براي اعتماد سازي!!! با اروپاييها آنرا به صورت داوطلبانه به سوخت با غناي 20%كاهش دادند .
در زمان دولت قبل هم ايران به آژانس بين اللملي هسته اي تقاضاي خريد سوخت را ارايه كرد كه با كارشكني آمريكا و اروپاييها آژانس حاضر به تأمين سوخت نشد كه ايران بعد چند بار اخطار براي جلوگيري از خاموشي راكتور به دليل پايان ذخيره سوخت و توقف كاركرد اصلي آن كه توليد رايوايزوتوپهاي دارويي تشخيصي و درماني براي بيماران سرطاني وديگر بيماريها است كه ايران از اوايل انقلاب در واردات آنها در تحريم قرار دارد باوجود تمسخر طرفهاي مذاكره مبني بر عدم توانايي فني كشور براي توليد ميله هاي سوخت اقدام به توليد سوخت 20% نمود.
اگر خومان شعور نداريم لااقل به شعور ديگران توهين نكنيم و در مورد چيزي كه اطلاعات نداريم نظر ندهيم از مذاكرات ايران با تركيه و برزيل براي همين مورد يك قرن نگذشته است كه آنرا فراموش كنيم و اكاذيب شما را باور كنيم. (2511969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۵:۵۸
نکته ای که هست این است که هدف ما برداشتن تحریم هاست. در مذاکره طرف دیگری هم هست که دغدغه دیگری دارد. باید معنی توافق حصول رضایت دو طرف یا حداقل راه حلی است که دو طرف بپذیرند. (2510375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۷:۰۳
از کرامات شیخ ما این است: دید برف و گفت می بارد!!!!!!!!!!!!!!! (2511204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۶:۱۶
دولت باید برکنار شود
مشکل ریاست جمهوری داشتن اینه که نمیشه در ایران
اگر نخست وزیری بود این دولت قطعا برکنار میشد هم به خاطر رای اوری بر اساس غلو در وعده های غیر محقق شده و هم این وضعیت پادرهوای مملکت

مثلا این کار را قالیباف و رضایی و .. نمیتوانستند بکنند
نه به اون کلید گنده نه این منت گذاشتن
سیاست دنیای صداقت نیست مثل این که (2510378) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۰:۲۸
چرا نمی شه ؟ ... اکثریت بیش از دو-سوم در مجلس که در اختیار دوستان همسوی شماست ! ... خب ، اگر قکر می کنید که اکثریت افکار عمومی با شماست ، از دوستان مجلسی تان مصرا بخواهید که از طریق گزینه ی قانونیِ "عدم کفایت سیاسی/اجرائی" ، موجبات عرل رئیس جمهور را فراهم کنند !. (2510690) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۸:۵۹
بعد دولتی که مسبب این همه تحریمه رو باید چی کار کرد ؟! (2510724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۱:۰۸
نفت سر سفرتون اومده ؟! عدالت اقامه شد ؟!
تعداد پورشه ها رو قبل و بعد از دولت نهم و دهم بشمرید می بینید ! رانت و فساد چی ؟ 30000000 میلیارد چی شد ؟ بیمه و تامین اجتماعی چی ؟ فاسدین در جیبشون چه شد ؟
سنگ پا ! (2510729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۳:۵۸
فقط هطینه یک شب اقامت در هتل کوبروگ چیزی بین 800تا3500دلار است
اقای ظریف مسافرت وین خوش گذشت؟؟ (2511513) (alef-13)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۵:۵۵:۴۹
اقامت خانوادگی احمدی نژاد در آمریکارا چی شبی 800دلار برای نه نه دایی زن دایی عروس زن خواهر زن دوماد داداش دوماد سندش هم هست یه هواپیما فامیل بردید (2511784) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۰:۱۳:۰۴
یارانه که هر ماه میگیری پول نفته کور شی الهی (2513495) (alef-13)
 
حسيني
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۷:۳۰
منفي 100 درصد (2511010) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۰:۳۲
تا قبل از مذاکرات ژنو در یکسال پیش، جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم های بین المللی قرار داشت. وضعیتی که هنوز هم "تقریباً" ادامه دارد.

به سخن دیگر، دیروز تحریم داشتیم و توسعه صنعت اتمی و "امروز تحریم داریم و عدم توسعه صنعتی" !


آقای ایمانی نویسنده محترم، تقریبا ادامه دارد؟؟؟ آیا بازگرداندن چند میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده کشور که حق این ملت است و دوستان و همفکران شما در دولت قبل در بانکهای خارجی زندانی کردند، برداشته شدن یا کم شدن تحریم های مربوط به دارو، قطعات هواپیما و ... و کلا سست شدن پایه های تحریم، ایجاد ارتباط با دیگر کشورها، مثبت شدن چهره ایران در جهان و غیره غیره اینها هیچند؟ (2510398) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۲۴:۳۹
جناب عقل کل
ارزش اروانیوم های اکسید شده خیلی بیشتر از چند دلاری است که ازاد شده و هنوز درمورد وصولش هم شک اساسی وجود داره (2510839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۱:۱۸
جان؟!
این دیگه جدید بود
میشه بگی ارزش اورانیون اکسید شده دقیقا چقدره؟
نکنه اورانیوم 20 درصد میخواستی بزاری تو نیروگاه
سوخت نیروگاه های تهران و بوشهر هر دو اورانیون 4 درصد هست دوست من (2511445) (alef-13)
 
حجت
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۱:۱۵
عجب! شما قيمت اورانيم از كجا گرفتي؟ با اين حساب قيمت سوخت نيروگاه چند برابر خود نيروگاهه؟
در مورد ارزش اقتصادي كي از بين رفته چي داري بگي؟ (2511478) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۴۳:۰۵
فعلا که همون پول ها رو دولت قبلی در آورد رفته توی جیب دولت فعلی ، پس خیلی هم براش بد نشده (2510882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۱:۳۲
60000 هزار ميليارد تومان بدهي كه به دولت جديد هديه داد پس چي ؟ (2511212) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۲:۲۵
مذاكره خيلي خوبه براي اينكه حقانيت خودم را نشان دهيم ولي مسولين بايد يك زماني رو براي پايان مذاكرات در نظر بگيرند ايا اين زمان در بين مسولين مشخص شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2510407) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۴:۱۶
نویسنده محترم!
اولا که اگر مذاکره نمیکردن همین دارایی های خودمان! هنوز بلوکه بود.
ثانیا باید تامل کرد چرا در گذشته مسیر را طوری ادامه دادند که در دست دشمن تحریم برگ برنده ای شده؟
آیا اینهمه فشار اقتصادی به مردم،رکود و ضرر هنگفت واحدهای صنعتی،کاهش شدید ارزش پول ملی و... لازم بود؟
نمیشد مسیری را رفت که اینقدر هزینه بر نباشد؟اینقدر دشمنان ما را نسبت به کارآیی سلاح تحریم امیدوار نکند؟ (2510412) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۰:۵۹
وقتی با تمسخر قطعنامه‌های شورای امنیت رو کاغذپاره می‌خوندین باید به فکر منافع ملی می‌بودین. الان هم هی بگید طولانی شد طولانی شد. که چی؟ دستتون به کجا بنده. می‌دونید که می‌تونن نذارن یه قطره نفت بفروشیم. پس لطفاً به دلسوزی کذایی‌تون برای منافع ملی پایان بدین و بذارین ظریف کارش رو بکنه. (2510434) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۵:۳۱
8سال بودکه احمدی نژادکل دنیا راتهدیدمی کرد!! شما توقع نداشته باشیدکه اثرات آن 8سال تهدید وفشارهای متقابل دنیابرعلیه ایران،به یکباره قابل ترمیم واصلاح باشد. (2510446) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۷:۰۸
آنهم تهدید توخالی و بدون پشتوانه!!! (2510681) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۱:۳۸:۰۸
تا پشتوانه رو چي معنا كنيد (2513915) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۰:۳۰
کاملا درست است ولی مگر چاره دیگری داریم.نباید تحریم می شدیم که با بی تدبیری شدیم و حال باید بین وضعیت بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم که البته توسعه صنعت اتمی به معنای تحریم های بیشتر و تبدیل شدن به کره شمالی و بسیار بدتر از وضعیت بد فعلی است. (2510458) (alef-13)
 
واقع بین
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۳:۱۶
به این نکته توجه نکردید که اگر مذاکره را متوقف کنیم تحریمهای سخت تر و جدید تر از راه میرسند و شرایط بدتر از قبل می شود. (2510463) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۱:۳۵
هر کاری میتوانسته اند کرده اند اگر هم در این مدت وقت کشی میکردند بدلیل این بود که توانایی مدیریت تحریم جدید را نداشتند و برای ضربه های تحریم به خودشان آماده میشدند
آنها بیشتر از ما از تحریم میترسند و ضرر میکنند ولی ما هم ضرر زیادی کرده ایم و امید آنها این است که نخواهند تحریم جدیدی اعمال کنند چون آمادگی آن را ندارند و مقدار و حجم تحریم ها کم کم در حال بی نیاز کردن و خودکفایی نسبی ما شده است
ما پیشرفت پر هزینه ای در داخل را شروع کرده ایم خیلی سخته که بدون کمک دنیا به همه علوم و تکنولوژی دنیا برسی و دنیا نخواهد با تو وارد معامله شود ولی اگر بتوانی این مرحله را رد کنی شکست ناپذیر خواهی شد (2510536) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۵:۵۸
خب
به دوستانتون بگید یک نامه رسمی به مردم بدن و مسئولیت قطع مذاکرات رو بپذیرن و اونوقت دولت مذاکرات رو قطع کنه
اون وقت مردم میفهمن چه خبره و چرا مذاکرات به نتیجه نمیرسه!! (2511452) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۵:۲۹
تحريم كامل فروش نفت كه كنگره آمريكا با فشار اوباما مسكوت گذاشته را فراموش كرديد؟ اين فقط يك نمونه ... (2511489) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۸:۰۱
میشه بگی چه تحریمی؟ دلیل مذاکره امریکا اینه که دیگه کاری از دستش بر نمیاد. (2510657) (alef-13)
 
فدائی ولایت
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۴:۵۴
نه دوست واقع بین مسأله اینه که واقعا کفگیر تحریم ها به ته دیگ خورده بود و دیگه چیزی بیشتر از اون نمی تونستن انجام بدن
فقط اگه یه کم
فقط یه کم دیگه مقاومت کرده بودیم همه چیز درست می شد
حضرت آقا فرمودن ما در یک "پیچ تاریخی" هستیم، اگه یه کم صبر می کردند از این پیچ به سلامت گذشته بودیم.

متأسفانه روحانی خیلی زود شروع کرد و خیلی سریع پیش برد
یه غرور کاذب داشت فکر کرد اونها عاشق چشم و ابروشن سه سوته کار تموم میشه، فکر کرد مشکل احمدی نژاد بوده، بنابراین اون که بیاد مسأله حله
در صورتی که در حداکثر حالت یه ساده لوحی کودکانه است، مسأله نه احمدی نژاده، نه روحانی، مسأله مسأله انقلاب اسلامی و آرمان های انقلابه!

منتها روحانی دچار خطای استراتژیک شد، فکر کرد خودش خیلی زرنگه
این بود که پرونده ده ساله رو سه ماهه با کلی نقص سر و ته آورد که بابت وعده صد روزه ش یه چیزی داشته باشه به مردم نشون بده، و متأسفانه یکی از گرانبهاترین سرمایه های ملت رو قربانی غرور بی جای خودش کرد

روحانی همون اول کار برگ آخرش رو رو کرد و در ادامه چیزی برای بازی کردن نداشت به جز یکسری ادعاهای توخالی

درصورتی که اگه با صبر و طمأنینه بیشتر این کار رو به پیش می برد مطمئن باش ما دلواپس ها هم ازش حمایت می کردیم
یکی دوسال صبر می کرد، راه های مختلف رو امتحان می کرد، بعد برگ آخرش رو رو می کرد،
این هم نتیجه هول شدنش، که الان افتاده توی دیگ و مطمئنا مثل پارسال این موقع کسی حرفاش رو باور نمی کنه
فضا خیلی عوض شده و الان همه دیدن که پیش بینی منتقدان درست از آب دراومد
قبلا هم مذاکره شده بود، روحانی شاهکار نکرد که، حتی پیشنهادهایی که توی آلماتی 1 مطرح شد به مراتب بهتر از ژنو بود و اونا حتی به 20 درصد رضایت داده بودن، منتها آقای جلیلی منافع ملی رو قربانی خودش نکرد! چون چیزی بیشتر برای ملت می خواست
خیلی راحت می تونست بپذیره، الان رئیس جمهور بود
برعکس کسانی که دنبال این هستن که "هر توافقی" رو شکل بدن، تا شاید مجلس آینده و دولت بعد رو بگیرن!
این فرق اونهایی هست که خودشون رو برای منافع ملی هزینه می کنن، با کسانی که منافع ملی رو قربانی خودشون می کنن! (2510765) (alef-13)
 
عبدالجلال
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۲:۱۲
سانت به سانت مذاکرات با نظر رهبری بوده و هست,شماها دنبال منافع ملی نیستید و نخواهید بود بلکه دنبل منافع گروهیتان هستید و لا غیر . (2511320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۱۲:۵۳
لطفا تا کم می اورید از رهبری مایه نگذارید چون ایشان بارها حمایت خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کرده اند.
در ضمن ممکنه بفرمایید شما که خیلی خوب در جریان مذاکرات هستید چه پیشنهاد هایی به اقای جلیلی شده که بهتر از ژنو بوده؟؟ و اگر شده ایشان چرا قبول نکردند؟
از رای مردم به شما دلواپس ها نگرفتید که نظر مردم راجع به تیم قبلی چه بوده؟
اصولا تیم قبلی به چه هدفی وارد مذاکره می شدند اصلا می خواستند به بحران هسته ای پایان دهند ؟ تفکر کاغذ پاره ای الان کجا رفته؟
به نظر من مملکتی که یک سوزن خود را نمی تواند خودش تولید کند و پارچه مشکی را که برای لباس ملیش (چادر) لازم است هنوز وارد می کند قبل از انرژی هسته ای به تکنولوژی های خیلی مهم تری نیاز دارد. (2511392) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۳:۳۵
اگر قرار بود مذارکرات همین بی نتیجه ادامه پیدا کنه که همون جلیلی می موند بهتر بود. (2510955) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۰:۰۹
تن به خاری و خفت نمیدهیم (2513512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۲:۳۸
خیلی نامردیه انصافا...
لغو یکباره تحریمها تا امروز در تاریخ دنیا کجا رخ داده...
مگه مجبوریم یک تحلیل یک جانبه و خالی از انصاف رو بفرستیم روی سایتای خبری که بعدا نتونیم سرمونو بالا بگیریم (2510509) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۹:۰۴
ما مجبوریم مذاکره کنیم
شکست مذاکرات =شکست شاه کلید حاج حسن
حالا فهمیدید که مجبوریم (2510528) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۶:۴۸
این پرداخت ماهیانه به کشور خیلی تحقیرامیزه
اونا عمدا ماهی هفتصد میلیون دلار می دند که ایران را تحقیر کنند
تیم ایران نباید این مبلغ را قبول می کرد
مگه چقدر در اقتصاد ایران تاثیر داره (2510602) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۶:۵۴
پول یارانه ای هست که شما هر ماه میرید تو صف و دریافت میکنید (2511454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۶:۲۵
کش دادن بهترین راهکاره . تا اون موقع دنیا را با رسیدن به هدف نهاییمان بهت زده می‌کنیم . (2510626) (alef-13)
 
موسوی دانا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۷:۴۴
تمدید استقامت , اعتماد و امید ... (2510629) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۰:۱۵
این افراد فکر نمی کنند که اگر مذاکرات نبود دلار حداقل 6000 تومان بود، مردم بخه جان هم افتاده بودند و در بدترین شاید الان ایشان هم نبودند که بخواهند اظهار نظر کنند (2510636) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۲:۴۳
فرض مقاله از بنیان اشتباه است. اگر توسعه هسته ای ادامه میافت امروز تحریمهایی به مراتب بیش از سال قبل داشتیم (به صفر رسیدن صدور نفت و طرح نفت در برابر غذا) و در آستانه جنگ و یا حتی در حال جنگ بودیم. از نویسنده خواهشمندیم تحلیل خود را بر این اساس ارائه دهند. (2510642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۱:۵۴
"هدف اصلی از مذاکرات لغو کامل و سریع و یکباره تحریم هاست" این هدف خنده دار رو کی بهتون اعلام کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوست عزیز نویسنده، اگر مذاکرات تا این حد هم پیرفت نمی کرد الان قطعا تحریمهای خیلی سخت تری وضع می شد. قطعا وضعیت معیشت مردم خیلی سختر می شد، اشتباه کردن ساده است ولی جبران اشتباه سخت و زمان بر. اگه آقای احدی نژاد تدبیر داشتند الان وضع اینطور نبود. در هر حال باید ممنون تیم مذاکره کننده باشیم. (2510666) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۹:۰۵
بعضی وقتها مطمئن می شوم که وضعیت را خود مسئولین نمی خواهند درست شود و همیشه مملکت باید درگیر باشد وگرنه این غنی سازی چقدر منافع دارد که اینقدر تاوان باید بدهیم .خدایا نجاتمون بده (2510684) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۹:۳۷
بيشتر از منافعي كه فتحعلي شاه وناصرالدين شاه قاجار با كم كردن مساحت كشور در گذشته از دست نسل امروز خارج كردند, منافع براي نسل حاضر و نسل هاي بعد دارد. اگر امروز از حق هسته اي خود گذشت كنيم فردا بايد از حق موشكي كه همين الان مدعي آن هستند بگذريم و فرداها از هر حقي كه آنها مدعي آن شوند.و تفكر شما هميشه غر خواهد زد كه مگر چقدر منافع دارد؟!!!! (2512018) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۹:۵۸
نویسنده محترم مدعی شده اند سال گذشته قبل از توافق ژنو فعالیت هسته ای ما درحال پیشرفت بود و بعد از توافق متوقف شده است. ایشان را به گزارشهای آژانس قبل از توافق سال گذشته ارجاع میدهم که بیانگر عدم پیشرفت قابل توجه فعالیت هسته ای برای مدت بیش از یکسال قبل تر است(یعنی یکسال قبل از توافق سال گذشته). گرامی برادر! نوشتن آسان است بشرطی که مستند نباشد! (2510687) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۱:۴۲
باید باور کنیم که ادامه مذاکرات به این نحو اسباب رضایت همه سیاسیون ( موافق و مخالف مذاکرات ) در داخل و خارج از ایران را فراهم خواهد کرد چون منافع همه انها در گرو مشخص نشدن دلایل و واقعیتهای مشکلات موجود در کشور است (2510692) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۸:۴۴
ضمن احترام به افرادی که نسبت به این مذاکرات کامنت موافق ارائه نموده اند , باید خدمتشان عارض شوم که طبق مستندات موجود که بخشی از آن امروز از طریق صدای جمهوری اسلامی ارائه و پخش شد ,طرفهای مذاکره اقرار نموده اند که مذاکرات مربوط به مناقشات ویتنام , برمه...را سالیان متمادی بدون دستیابی به کوچکترین توافقی ادامه داده اند و قرار بر این نیست که در هر مذاکره ای توافقی حاصل شود و با سیاستهای خود رفته رفته این کشورها را ضعیف و ضعیق تر نموده اند. (2510748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۹:۳۸
عزیزم نقل قول از صدا وسیمامیکنی خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (2511495) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۹:۱۹
يه مقدار حافظه خود را بكار بگيريم
مگر يادتان رفته زمان احمدي نژاد قرار بود اورانيوم غني شده را به تركيه بدهيم و آنها ميله سوخت بدهند و مقداري از تحريم ها كاهش يابد
يادتون نيست كه روئساي جمهور برزيل و تركيه و ايران با هم بودن و دست همديگه رو بالا برده بودن به علامت شادي.
يادتون نيست
اما چي شد
همون موقع كه كار داشت تموم ميشد آمريكايي ها زدن زير ميز
اون دولت و اين دولت متاسفانه در درك و شناخت طرف مقابل اشتباه ميكنه.
البته فعلا بايد زمان بگذره تا واقعيات بيشتري روشن بشه
متاسفانه اين زمان به ضرر ايران هست تا آمريكا
متاسفانه... (2510750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۴:۴۸
دست مریزاد , مطلب ارائه شده فوق (توسط سایت الف ) بسیار هوشمندانه و مفید بود. (2510763) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۰:۱۱
شما معنی مفید را احتمالا نمی دونی (2511356) (alef-13)
 
انصاری
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۴۵:۵۸
فردای توافق ! هورااااااااا
توافق انجام شد مساله اتمی حل شد. آیا عامل فشار آمریکا (دلار) هم برداشته شد چرا نباید آمریکا از این عامل پر قدرت برای سایر موارد از جمله موشکی حقوق بشر! یا حتی حجاب خانم ها و حقوق! هم جنس بازان استفاده کند. راه حل دوستان خارج شدن از سیطره دلار ، نظام اقتصادی پول مبنا و بانک و ربا است.
تا قوی نباشیم راه مذاکره و توافق بُرد و بَرد را باید طی کنیم (2510889) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۴:۲۷
همانططور که مسولان بارها گفته اند که تحریمها باعث پیشرفتمان شده و ایکاش زودتر تحریم می شدیم حتما طولانی شدن مذاکرات در جهت پیشرفتمان است که اینقدر طول می دهیم تا تحریمها برداشته نشود...خدایی در چه مملکتی زندگی می کنیم.در کنار تحریمها هزاران نفر مانند بابک زنجانی چه رشد هایی که نکردند..حالا یمی مثل این بنده خدا را می گیرند تا بقیه در امان باشند.. (2510905) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۵:۲۰
امیدوارم حال همه خوب باشد از جان کری گرفته تا اشتون و آقای ظریف ، چه آنهایی که بد می گویند و چه آنهایی که خوب مینویسند و آنهایی که پای میز مذاکره نمی نشینند و همواره به دنبال سرنخ هستند و آنهایی که در کاخ هستند مخصوصا از نوع سفیدش و نمی دانند کجای ملت و کجای دولت درد میکند و چه خبر است.
ای آنانی که صبح تا شب دنبال اخبار توافق هستید فکر میکنید اگر توافق بشود یا نشود برسر ما و شما چه می آید و چه اتفاق خاصی می افتد .
با شما هستم که تمام هم و غمتون شده توافق بشه یا نشه ؟
آیا کسی به فکر سیر کردن شکم گرسنگان ایرانی هست ؟
آیا کسی از حال نذار دردمنمدان خبر دارد ؟
آیا کسی از بدبختی ایرانیانی که دیگر به آنها مستضعف هم نمی گویند خبر دارد ؟
آیا کس می داند حقوق و مزایای نداده و نگرفته به کجا می ورد؟
آیا کسی می داند پولهایی که در صندوق ذخیره ارزی جمع می شود کجا هزینه می شود؟
ایا کسی از بابک زنجانی و بیت المالی که جابجا کرده خبری دارد ؟
آیا کسی می داند و دنبال این هست پولهایی که از تحریم برمی گردد به کجا می رود ؟
آیا کسی می داند پدری شب دست خالی به خانه می رود یانه ؟
آیا کسی می داند از همسایه گرسنه خبری نمی گیرند ، چون خود کرسنه مانده اند ؟
آیا کسی می داند شرمندگی خیلی بد است آنهم شرمنده زن و بچه به خاطر اندک خواسته هایشان یعنی چی ؟
آیا شما آقای عزیز که می گویی اگر بازهم تحریم شود چینن می شود و چنان می شود ، چقدر و چند وقت به فکراین بودی که بهتر نیست ایرانیان را کمی متحول کنیم و از مخارج دیگران بگیریم و بدهیم به آنهایی که واقعا احتیاج دارند ؟
آیا می دانید از آنهایی که میگیرید بهتر نیست به بنا به فرمایش اسلام به گرسنگانی بدهید که در بغل گوش شما هستند نه آنور دنیا ؟
آیا اسلام را قبول دارید ؟
آیا اسلام را شنیده اید ؟
آیا دین اسلام را می شناسید ؟
از خداوند متعال برای تمامی بندگانش ( ترک – فارس – هندو – و.... )آرزو می کنم به راه راست هدایت شوند و مانند ما درپی اسلام باشند آنهم اسلام محمدی (ص) .)
آیا اینانی که دم از گرسنه می زنند می دانند بعد از یک ماه کارکردن و دست خالی به خانه رفتن چه مزه ای دارد ؟
آیا تا بحال جلوی خواسته زن و بچه ای که تمام هستی و دنیایشان پدرخانواده شان است که او هم همیشه جیبش خالی ست و در قابل صف طویل طلبکاران کم آورده است همیشه بدون پاسخ می ماند یعنی چه ؟
آیا تا بحال دوست داشتی به خانه برنگردی چون کمترین خواسته فرزندت را نمی توانی بجا بیاوری ؟
آیا ... آیا ... آیا این توافق می شود و کار درست می شود
خدایا این آیا ها را از تو می پرسم که تنها تو میدانی من چه می گویم و چه می نویسم و تو میدانی که ......
بارخدایا بمن و مثل من توانایی بده تا باز هم با شرمنده گی و سرافکنده گی بتوانم به خانه بازگردیم و بتوانیم با آرزویهای هیچ وقت محقق نشده فرزندمان سر کنیم .
خدایا مارا ببخش برای آنکه تو به ما ارزانی داشتی و ما نتوانستیم از آن استفاده کنند و دیگران به جای ما استفاده کردند (2510958) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۶:۳۲
مگر خداوند خودش این وضع را تغییر دهد... البته اینبار برای قومی که خودشان اراده و توانی برای بهبود ندارند. (2511539) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۸:۳۹
کسی نیست مطالب رو قبل از انتشار مطالعه و بررسی کنه در سایت الف؟! حیفه بخدا هر از گاهی اینجور مطالب بی منطق رو منتشر میکنید و اعصاب مردم رو خراب میکنید. اصلا پایه ی این مقاله چی بود؟ (2511547) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۷:۱۷
"هدف اصلی از مذاکرات لغو کامل و سریع و یکباره تحریم هاست"... بفرمایید که چطور شد که این همه تحریم شدیم؟ که حالا باید برای لغو شدنشان این طور بدبختی بکشیم؟ به این میگویند فرار به جلو ار نوع اصولگرایی!! (2511008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۷:۵۶
یعنی شماها محشرید
واقعا وجود دولت روحانی بسته به شماست
اگه یه مشت از همه جا بی خبر نبودن تا الان این دولت تزویر و تحقیر اوت شده بود!
زحمت می کشیدی یه دور مطلب رو می خوندی و کامنت ها رو! (2511544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۵:۱۴
این سایت الف کلا مخالف همه چیز (2511056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۲۱:۰۳
راحت میشه فهمید که کلا مخالف پروسه مذاکره هستی آقای نویسنده. مثلا اومدی منطقی و دلسوزانه حرف بزنی. ملت شما و روشهای نخ نمای شما را میشناسند. ول کنید ترا خدا. خفه شدیم از شنیدن این مزخرفات. بگذارید آن طرفتر که رای آورده کارشو بکنه (2511077) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۳۵:۵۴
آقای نویسنده چطور است 20 سال دیگر غنی سازی کنیم و تحریمها ادامه یابد بلکه دست پرتر سر میز مذاکره بنشینیم البته اگر دیگر کشوری وجود داشته باشد (2511105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۱:۳۷
ووقتی ما میگیم تیم مذاکره کننده ما مغلوب از پیش تعیین شده هستند و الکی لبخند می زنند بگید که نه شما بد بین هستی ،
نه خیر ما بد بین نیستیم دشمن مکار و قدار است و آقایان ساده و زود باور و کمی شاید طماع بی مورد،
با همین طول دادن این دفعه دیگر یقین حاصل شد که آنها (غربی ها )قصد به چاه انداختن هیئت و کشور ما را دارند و راهش را هم انصافا از ما بهتر بلدند
بلد نیستند؟
ما ساده و روراست آنها درغگو و بی رحم و جانی
امیدواریم که اینبار شرم ملت ما از پیمان ترکمانچای و رژی و ..بیشتر نباشد (2511148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۲:۴۷
این تمدید ها چه سودی برای ما دارد انها تاسیسات ما راتعطیل کرداند ولی یک قدم عقب نشینی نکرداند وووولی مایکباره همه چیز را تعطیل کردایم (2511279) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۳:۲۱
چطور دلواپسين هر روز جلسه و راهپيمايي و زنجيره انساني تشكيل ميدن؟؟؟خوبه كمي از اونها ياد بگيريمو همه چيز را به دولت حواله نكنيم. (2511280) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۹:۵۹
شما اشتباه کردید
جنسی را که می توانستید با قیمت مناسیب بفروشید حراج کردید حتی بدتر آمریکایی که در دنیا هر چیز را با پول قوی خودش می خرید برنامه اتمی شما را با پول خودتان خرید (2511373) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۵:۱۸
چرا بی انصافی میکنید؟ علاوه بر مذاکره ، تمدید رو هم از کربلا آموخته اند ، مگه به درخواست امام یک شب مهلت بیشتر گرفته نشد!!! (2511433) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۴:۱۳
تازه امروز امریکایی ها اعلام کردند : تمدید هم به تقاضای ایران بوده است !!! (2511534) (alef-13)
 
lمحمد مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۰۶:۰۸
فکر نکنم دانش 20 درصد رو کسی یا کشوری تونسته باشه از این کشور و دانشمندانش پس گرفته باشه ...
باز هم فکر نکنم ما دنبال صلاح هسته ای باشیم و باز هم فکرنکنم بخوایم انبار هامون رو از اورانیوم 20 درصد پرکنیم چرا یک عده ای این همه سرو صدا می کنند که همه چی مون رو گرفتن همانطور که در 10 سال قبل با یک دستور همه چیز دوباره برگشت به خالت قبل وحتی کامل تر شد این دوره هم اگر نظام به این نتیجه برسد مطمئن باشید برخواهد گشت .
پس بهتر این باشد که به جای تفرقه و اختلاف نظر های بی پایه واساس به فرزندان این مملکت چه در عرصه سیاست وچه در عرصه علم وفناوری اطمینان داشته واز انان حمایت کنیم ....
ما نیاز داریم به انرزی هسته ای همان طور که نیاز داریم به رابطه با کشورهای مختلف
شما دوست دارید جای کره شمالی باشید یا کره جنوبی .!!!!! (2511576) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۳۰:۰۲
میفرمایند اگر توافق نمی کردیم درست است که تحریمها برداشته نمی شد ولی غنی سازی سرعت بیشتری میداشت
1-طاهراَ قرار نیود که طرف مفابل دست روی دست بگذارد تا شما هر کاری دلت خواست بکنی و آقایان هم بخاطر بیمناک بودن از واکنشهای طرف مقابل راضی به توافق شدند
2-اصلاَ اگر هیچکس هم به شما کار نداشت و شما هی اورانیم غنی میکردی .چه اتفاق مثبتی برای کشور می افتاد.نکند می خواست یمب اتمی بسازی؟ (2511611) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۴۸:۴۰
شعار دولت در انتخابات آینده
دولت تمدید و امید (2511709) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۱:۱۰:۰۷
نویسنده محترم دو نکته را به نوشته خودشان اضافه کند: اول اینکه لزوما ناچار از مذاکره نشده ایم بلکه یک بیان دیگر این است که به هر دلیل، مذاکره را انتخاب کردیم. دوم اینکه بخشی از پول خودمان را به خودمان نمی دهند بلکه بیان دقیق این است که بگوییم بخش اندکی از پول خودمان را به خودمان می دهند! (2511726) (alef-10)
 
09090
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۱:۲۶:۱۲
آقای ناصر ایمانی ذکر چند نکته رو لازم میدونم
1. خواهشا توضیح دهید منشا الودگی سانترفیوژها در 2008 از چه بابت بود؟ مگر نه اینکه علائم شد از طرف ایران سانترفیوژها گرفته شده از پاکستان آلوده بود ! مطمن باشید واردات با ساخت فرق داره مطمن باشید ظرف یکی دو ماه اون غنی سازی رو وارد میکنیم(انتقال میدیم به ایران از پاکستان) پس زیاد از طرف غربی عقب نیستیم .
2.به قول شما ما پیشرفت کردیم در صنعت هسته ای و تحریم شدیم و دستمان در میز مذاکرات پر هستش الان،یک سوال ما برای برداشتن تحریم ها چه چیزی رو میخوایم بدیم نه اینکه مسولان حکومتی راضی به غنی سازی 5 درصد شدن و تعداد سانیرفیوژها مورد نظر هم 19000 هزار تا(9 هزار تا فعال و 10 هزارتا غیرفعال)البته ما اون زمان 3000 تا سانترفیوژ داشتیم و غنی سازی 3.5 درصد ( پس حاصل این چند سال شد 1.5 درصد پیشرفت غنی سازی و 16 هزار تا سانترفیوژ) در عوضش چه چیزی های دادیم از همه مهم تر اینکه تعلیق رو با اجبار عوض کردیم دوم قطنامه های ۱۶۹۶،۱۷۳۷ ، ۱۷۴۷،۱۸۰۳،۱۸۳۵،۱۹۲۹ بر ضد ایران در سازمان ملل به تصویب رسیدسوم ایران هراسی گسترش یافت چهارم برای دور زدن تحریم ها مجبور به استفاده از مافیا و گسترش فساد شدیم پنجم شهدای دانشمند هسته ای و ....
3. متاسفانه تمدید مذاکرات به ضرر ایران هستش البته باید از اقای ظریف تشکر کنیم که با برگهای اندکی که در دست دارن بیشترین امتیازها رو از طرف مقابل میگرین یادمون نرود که کشورهای حاشیه خلیج فارس و دشمنان ایران باج های زیادی دارن میدن تا توافق صورت نگیره
می دونم سانسور میکنی الف (2511735) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۷:۵۸:۳۶
سلام خلاصه بگم فکر می کنید غربیها الان برایه چی اومدند پای میز مذاکره با ایران ؟باور کنید اگر توسعه اتمی گذشته ایران نبود اونها هرگز پا پیش نمی گزاشتند و به نظر حقیر این عقب نشینی های امروز سیاستمداران ایران نتیجه عکس می ده . من مرده شما زنده غربیها فقط دارند مارا سر کار میزارند و هر روز بیشتر ما را خلع سلاح می کنند و مطمین باشید آخرش هم تحریمها را بر نمی دارند و مرحله بعدی اونها قطعا بحث حقوق بشری خودشون را مطرح می کنند .خلاصه ما سر کاریم . سیاسیون عزیز عزت کشورمون به توسعه است چه اتمی و چه غیر اتمی .باید این مسیر را انتخاب کرد که کشورهای جهان جرات اینو نداشته باشند به ایران نگاه چپ بکنند . ترا به خدا خنده هایه مصنوعی نکنید تا دو زار تو دامنتون بندازند سیاسیون عزیز . نه کاترین اشتون دلسوزه ماست و نه جان کری و نه ........ بیایید حرمت خون شهدامون را همیشه نگه داریم نه میزمونو .ممنون (2511820) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۰۴:۳۷
اگر قرار است ما این همه هزینه ای که دادیم و خواهیم داد فقط برای برنامه صلح آمیز باشد و هیچ استفاده ای جهت کسب اقتدار و اعتبار ملی نداشته باشد شاید ایرانیها را کم عقل ترین مردم دنیا دانست که این صدها میلیارد دلار هزینه برای چند میلیون دلار انرزی ولی اگر قرار است با انرژی هسته ای امنیت ملی در دراز مدت تامین شود این هزینه نیست و سرمایه گذاری محسوب می شود اگر چه موقعیت استراتیژیکی ایران باعث می شود هیچ قدرتی به ما حمله کند ولی این دلیل نیست که کشورهای که مثل ما نفت دارند بخواهند ملاحظات انرزی را بکنند و به ما حمله نکنند چونکه طبیعت انسان جنگ طلب و زیاده خواه است این چرخش قدرت از روم به ایران و اعراب و ترکها و انگلیسی ها و روسها و مغولها و الان امریکایی در چند هزارسال گذشته نشان می دهد که بشر برای کسب قدرت و ثروت مجبور به حمله به قلمرو دیگران بوده و خواهد بود اگرچه بعد از آخرین جنگ جهانی کشورهای بزرگ به اصطلاح شورای امنیت تشکیل دادند که کشورهای بزرگ کشورهای کوچک را نخورند ولی ظلم به اقوام کوچک در غرب چین و جنوب روسیه و شما برمه و شمال غرب هند و بحرین و دارفور سودان و از همه مهمتر ظلم 100 ساله فرزندان دروغین اسرائیل انگار اسرائیل متولد خاورمیانه مو بور و چشم ابی بوده که یک عده اروپایی را اوردند و انجا را اشغال کردند اگر یهودی واقعی هستند باید شباهت به مردم خاورمیانه داشته باشند نه اروپای غربی و شمالی (2511823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۱۶:۴۱
هر بچه دبستانی میداند حذف سریع یکباره و کامل تحریمها که شما به عنوان هدف مذاکرات عنوان کرده اید ، تحت هیچ شراطی امکانپذیر نیست ! (2511950) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۰:۵۰:۱۴
چرا الکی این همه با هم دعوا می کنید. دولت قبلی یه وظیفه ای داشت و دولت فعلی هم یه وظیفه دیگه. اگه دولت قبلی اونجوری تخت گاز نمیرفت که الان آمریکا همین قدر هم حقوق ما رو قبول نداشت. بالاخره پیشرفت هزینه داره. کسی هم افاضه نکنه که حالا ما اگه هسته ای نشیم چی میشه؟ بحث سر یه رقابت بزرگه. این رقابت تو هر موضوعی میتونست رخ بده. صنعت موشکی، هوافضا و ..... بالاخره ما باید یه جا محکم می ایستادیم. (2513550) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۳:۴۶:۱۳
من اين حرفا رو متوجه نميشم.
من پيرزني رو ميبينم كه مياد از سنگكي يه دونه نون نسيه ميبره
من بچه اي رو ميشناسم كه نميتونه يه بستني بخره
من پدري رو ميشناسم كه عرق شرم بي پولي تو صورتش هميشه جمع شده
.
.
.
فقر و بدبختي داره بيداد ميكنه . بايد فكر اساسي بشه بايد پارتي دار دزد، خيانتكار پارتي دار، وكيل يا وزير دزد يا هركسي كه به بيت المال دست درازي ميكنه اعدام بشه تا ببينيم كسي بازم جرأت دزدي داره. وضع اقتصادي مملكت بايد درست بشه به هر طريق. يا علي مدد
اگر درد را احساس كردي، زنده اي .
اما اگر درد ديگران را احساس كردي،
انساني. (2513835) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۶:۰۴:۲۸
وقتیکه نتانیاهو از این قرارداد ابراز رضایت کرده آیا میتواند برای ملت ما خوب باشد !؟ (2513953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۶:۰۸:۵۱
برنامه نظامی و پیشرفتهای چشمگیر سالهای قبل از روحانی در این رابط را هم از دست دادیم. اسمش را میگذاریم برنامه اقدام مشترک. کدام اشتراک از طرف ایران دیده میشود. هر چه آنها خواستند اینها گفتند چشم. (2513955) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۱:۲۵
کدام پیشرفت حتما پیشرفت در تحریمهای بین المللی (2514663) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۴:۴۷
این هم یک نوع تعلیق داوطلبانه است. (2514830) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.