نظر منتشر شده
۱۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49723
برنامه ويژه تلويزيون درباره خطبه‏هاي هاشمي
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۰۹
صدا و سیما در برنامه ای که پس از اخبار ساعت 21 شبکه اول سیما پخش شد، به پخش مستند ویژه ای درباره خطبه های آیت الله هاشمی رفسنجانی، با حضور شخصیت های برجسته سیاسی از هر دو جناح پرداخت.

به گزارش الف ویدیویی این برنامه در پلیر زیر قابل مشاهده است:


 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۰۱:۴۸
هاشمی رفسنجانی دلسوزترین شخصیت انقلاب است و شاید اگر او نبود بساط این انقلاب تا به حال برچیده شده بود. ای کاش بقیه مسئولین هم به اندازه او دلسوز این نظام بودند! (185811)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۳:۳۵
ما به يك نفر متكي نيستيم قدر تمام مردم و بزركان را ميدانيم (186188)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۷:۳۱
آقای هاشمی دم از وحدت می زند. خب قبول. اما ایشان چه قدمی در این راستا برداشته است؟! آیا ایشان که از سال 84 تا حالا با رییس جمهور اختلاف دارد در زمینه ایجاد وحدت و رفع کدورت ها قدمی برداشته است؟ آیا موسوی، خاتمی و رفسنجانی که دم از ایجاد تردید می زنند گامی در رفع تردید برداشته اند و یا خود مسبب این تردید بوده اند؟!
این آقایان فقط فکر کرده اند که ایران شمران است. چرا این آقایان در برابر ضدانقلاب و اپوزیسیون که حامی آنها هستند هیچ موضعی نمی گیرند؟
آیا می توان گفت ما دلسوز انقلاب هستیم و با دشمنان انقلاب ائتلاف تشکیل داد؟

انسان های بزرگ همان قدر که جاذبه دارند، دافعه نیز دارند. نمونه ی آن علی (ع) است که بیشترین دشمنان را داشته است. بعضی ها می خواهند هم در سپاه معاویه باشند و هم در سپاه علی. این همزمان نمی شود.

آقای خاتمی گفته است: اسلامیت و جمهوریت نظام لطمه خورده است! آقای خاتمی ما 8 سال شما را تحمل کردیم، مجلس ششم را تحمل کردیم ولی این کارهای بچه گانه ی شما را نکردیم.
بیشترین لطمه به جمهوریت و اسلامیت نظام توسط دوستان خود شما صورت گرفت. (186322)
 
مهدیه
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۹:۵۷:۳۲
شما هشت سال تحمل کردید چون نمی توانستید او را (خاتمی بزرگ )را به تقلب ودزدی از ارای مردم متهم کنید !خواهش میکنم نظر من را برای این دوست گرام بگذلرید این نظر خیلی هااست اگر به اندکی ازادی پایبندید (187503)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۹:۵۸:۴۵
به نكته جالبي اشاره كرديد. (187854)
 
م
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۵:۲۵
وحدت از نظر شما این است که با وجود اختلاف نظر های منطقی( چطور می توان با نا حق موافق بود؟) همه به دست بوسی احمدی نژاد بروند؟ (188714)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۲۴:۳۵
این جریانات به این جهت است که یک عده از مسولین در انقلاب به وظایف دینی وملی خود عمل نکردند چرا که ما در اوایل انقلاب به افراط گرایی سوق داده شدیم و این بار به تفریط گرایی و این همه به خاطر این است که به حرف رهبر خود اعتنایی نکرده ایم بیش از 13 سال است که رهبر جان به کف ما ضعف فرهنگی را گوشزد می کردند ولی کجا بودند گوش شنوا حالا که وضع به ظرر این عده به اصطلاح نخبه افتاده است فریاد بسته بودن جامعه را دارند ودر نماز جمعه دور میگیرند چرا که به ظررشان تمام شده است.
و در پایان این حرف آن پیر سفر کرده را نباید فراموش کرد که فرمودند:
اگر دشمن ( شیطان بزرگ ) از شما تعریف و تمجید کردند باید در کارتان شک کنید (186504)
 
م
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۶:۵۱
اگر شیطان های متوسط( روسیه و چین) تعریف و تمجید کردند تکلیف چیست؟ (188716)
 
ايمان
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۸:۵۵:۲۴
وقتي در هر مسئله اي، حاشيه ها بزرگتر از خود آن مسئله مي شوند و وقتي سوابق گفتاري و عملكردي افراد، مجموعه اي از خوبي ها، متوسط ها و ناخوبي ها مي شود تناقضها نمايانتر مي شود و ديگر نمي توان درباره گفتار افراد درباره مسائل، به سادگي اظهار نظر كرد و براي اثبات درستي يا نادرستي آن گفتار درباره يك مسئله، گفت فلان شخص دلسوزترين است يا به العكس گفت دلسوز نيست. واقعيت اين است كه اصولا انسانها در طول تاريخ وقتي از هر واقعه يا هر مبدايي دورتر شده اند، از حقايق و اصل آن منحرفتر شده و به طرف حاشيه ها متمايل مي شوند. اين موضوع در تمامي امور صادق است. مقايسه كنيد، كجاست آن همدليهاي سي سال پيش؟ كجاست آن همدليهاي دوران دفاع مقدس؟ دلسوزترين افراد براي اين كشور و مردم و نظام جواناني بودند كه با اخلاص در جبهه ها شهيد شدند نه كساني كه هيچگاه جلوي زياده خواهي برخي مديران دولتي را نگرفتند. (186965)
 
فاروق
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۰:۲۶:۰۹
1-اين آقاي ناشناس از امريكا نظرات خوبي مي دهند.احتمالا در امريكا خوب به ايشان مي رسند.
2- هواي امريكا چطوره... خوبه... (187058)
 
امين حامي كيان
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۸:۱۶:۵۶
انقلاب اسلامي و بطور جامع تر ، مگر چند تا مثل رفسنجاني دارد ؟ (187457)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۱:۵۹:۲۳
man be in matlab kamelan movafeg hastam, ke agaye rafsanjani az arkane nezame jomhuri eslami ast, (187708)
 
بهمن معارف وند
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۱۷:۲۹
با سلام به دوستان،

خوشحال و امیدوارم برای ملتّی که هر روزش بهتر از دیروز است، و هیچ چیز برای من شیرین تر از نظاره کردن بالندگی و رشد این انقلاب و جمهوری نیست. ما باید بیشتر و بهتر یکدیگر را تحمل و دستگیری کنیم. من دست و پای نماز اولی‌ هارو و جوانانی که با شور و حال اعتراض میکنند را می‌بوسم و همه را به مشارکت در سازندگی ایران عزیز دعوت می‌کنم. ما به یکا یک این جوانان برای مقابل با دشمن نیاز داریم. بچه مسلمونا دست نماز اولی‌ هارو بگیرن و کنار هم باشن. ما هر چه به هم نزدیکتر باشیم در مقابل دشمن قویتریم. (185826)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۱:۵۰
واقعیت برای کفر پرستان تلخ است حتی اگر از طرف خدا باشد آنها کر و کور میشوند وحق را باطل می کنند راه حق مردم هستند (185846)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۱۵:۳۲
دوست عزیز سلام؛
واقعیت همیشه تلخ نیست بسیاری از اوقات شیرین است .
چه کسی یا چیزی از طرف خدا باشد؟ اگر کفرپرستان را میگوئید که دیگر نمیتواند از طرف خدا باشد، اگر واقعیت را منظورتان است که دیدگاه افراد و نظراتشان در مسائل اجتماعی خود بر اساس شعور و منطق و فرهنگ مردم ظهور میکند که برخی موافق و گاهی مخالف با یکدیگر است و چنین تفاهم و تضادهائی جامعه را به پویائی میرساند . البته نه آنگونه برخوردهائی که متاسفانه اخیرا\" در جامعه ما اتفاق افتاد. بنظرم بهتره در دیدگاهمون نسبت به مسائل اجتماعی از این قبیل ؛ زمینی حرکت کنیم و بیش از حد مایه از وراء نگذاریم . مقام الوهیت و معنویت بسیار بالاتر از این حرفهاست. (186894)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۰:۴۵:۱۹
راستي همجنس بازي را در غرب چه كسي آزاد كرده است جز مردم؟ به نظر شما آن راه حق است ؟ راستي مردم چه زماني حق مطلق هستند مردم اين زمان؟ مردم زمان هاي گذشته ؟ مردم زمانهاي آينده ؟ نظرات مردم را چگونه مي توان كشف كرد؟ اگر نظرات مردم حق هستند مي توانيد بگوييد بعثت انبيا براي چه بوده است ؟ اصولا در نظر شما كففر چيست؟ كفر را معنا كنيد آيا كفر ناديه گرفتن خداست يا مردم؟ (187084)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۲۳:۱۵:۵۶
اخه تا کی اصولگراها میخوان تو خواب خرگوشی باشند.اگه باز هم سکوت کنند تک تک سراغ همه انها می روند
دیدید که سیاست سکوت و مصلحت اندیشی دکتر رضایی( که متانت ومنطق و رشادتشون بر هیج کس پوشیده نیست)باعث شد انها تهاجم را بیشتر کنند.میبینم 4 سال اینده را که همه اصولگراها کنار گزاشته شده اند و حسرت این روزها را میخورند که چرا مصلحت اندیشی کرده اند(البته اگر به جرم مخالف نظام به همراه ما محاکمه نشوند) (187610)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۴:۲۰
تا وقتی‌ رادیو و تلویزیون دولتی هست به هیچ حرفی‌ نمی‌شود اعتماد کرد! چرا نظام نمیگذارد که رادیو و تلویزیون خصوصی راه بیفتد. چرا ترس؟ جز این است که از این طریق مردم به جای بی‌ بی‌ سی‌ به تلویزیون‌های داخلی‌ روی می‌‌آورند. به این برنامه تلویزیون نگاه کنید، چرا صحنه‌ها منتاژ شده بود، چرا همه رو نشان ندادند؟چرا مرگ به روسیه رو پخش نکردن؟ چی‌ میشد؟ چرا دو طرف ماجرا از مردم حرف میزنند ولی‌ یک آمار گیری مستقل و بیطرف وجود نداره که مردم چی‌ میگن؟ (185850)
 
محمد رضا محمدی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۴۵:۱۱
نباید دایره نظام را آنقدر تنگ گرفت که کسی باقی نماند اگه بخواهیم به اصطلاح مته به خشخاش بگذاریم هیچ کس جز شخص رهبر باقی نمی ماند اما با این روش آینده کشوربه خطر می افتد امیدوارم ابهامات بر طرف شود و تا حدودی دوباره به وحدت برسیم که کاری سخت است (185857)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۴۹:۳۴
این برنامه که کاملا جهتدار بود.
از حرفهای آیت الله هاشمی، فقط قانون را چسبیدند.
کاش بقیه حرفهای یار دیرین امام را هم منتشر میکردند. (185863)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۱:۴۹
يعني شما در اين يك ماهه تلويزيون نديده بوديد كه حالا براتون عجيب بود. ما كه خدا را شكر ديگه سر شديم. خونه اي كه روزي 8 ساعت توش روشن بود الان عمرا به 30 دقيقه برسه. (186108)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۳:۰۴
با فراز بالا كاملا موافق هستم (186276)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۰:۵۶:۳۵
شماکه خیلی ادعاتون میشه اگه راست میگین یک تحقیقی درموردفاجعه های کوی دانشگاه تهران وشیرازبکنین (185870)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۰۱:۵۸
دو ماه است دارند به جد و آباد ایشان ناسزا می گویند و اخبار یکطرفه می دهند.
حالا یه برنامه معمولی که همه جهان صدها از آن را در تلویزیون هایشان نشان می دهند،
پخش شده است. چرا الف اینقدر ذوق زده شده است. (185879)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۱:۲۶
چون از همین برنامه ها هم تو تلویزیون نداریم. من که این برنامه رو ندیدم، اما به لطف ذوق زدگی الف متوجه این برنامه هم شدم. (187270)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۰۸:۵۳
خب بعد از اين برنامه براي شخص بنده مسجل شد كه دست اندركاران رسانه ملي از روز جمعه تا الان نتوانسته اند مردم را توجيه كنند كه هاشمي بد است...و براي دست اندركاران آن متاسفم كه تيريبون اشخاصي مثل كوچك زاده است در ضمن اين را هم فراموش نكنيم كه با اين برنامه كوتاه قصد داشتند خبر بركناري مشايي را به حاشيه برانند اما موفق نمي شوند (185886)
 
economist
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۰۹:۵۸
لطفا ویدیو را برای دانلود بگذارید! (185890)
 
چرا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۵:۳۶
جون من این هفت نفری که با دانلود این ویدیو مخالفند دلیلشون رو بگویند ، می دانید جریان چیه ؟ یه سری میان تو این سایت فقط موافق و مخالف می دهند که کار بدی نیست ولی یکسری طرفداران ا ن چون میدانند در این سایت و در همه سایتها در اقلیت بالای 75% هستند به هر کامنت نظر مخالف عدد بیشتر را می دهند و اصلا کامنت ها را نمی خوانند وگرنه با دانلود یک ویدیو چرا مخالفند. (187277)
 
محمد پناهی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۲۶:۴۹
موسوی با حضورش در نماز جمعه آنهم بعد20سال نشان داد که حق با احمدی نژاد بوده و موسوی از هاشمی خط میگیره! (185905)
 
هومن کمالی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۵:۱۸
درست که این اولین نماز جمعه ی آقای موسوی بود، آیا اولین نماز جمعه ی آقای هاشمی هم بود؟ ایشون بخاطر دعوت مردمی که اونها هم برای بار اول به نماز جمعه آمده بودند، به این نماز جمعه آمدند. (186697)
 
افشين
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۳:۱۰
اين موضوع در صورت صحت هيچ ايرادي ندارد.
هاشمي و موسوي و اين ملت صاحبان اصلي انقلابند. (187026)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۴:۰۷
این بیشتر نشون میده که نمازجمعه نه برای کسی مثل عبدالله نوری که ده سال پیش تو همین نمازجمعه کتک خورد، که برای نخست وزیر امام هم امنیت نداشته. لابد یادتونه که عبدالله نوری نماینده ولی فقیه تو سپاه بودن! نمیدونم چرا به این نکته توجه نمیکنید که بعد از 30 سال اینهمه آدم با تفکرات مختلف تو نماز جمعه شرکت کردن. (187275)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۸:۳۰:۴۲
خب موسوس از هاشمی خط می گیره که می گیره. مشکل کجاست؟از رئیس جمهور شما خط می گرفت خوب بود؟ (187798)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۳۸:۰۴
از جمله کسانی که بروز تردید قبل از انتخابات ایجاد کرد همسر آقا هاشمی بود. ایشان در هنگام رای دادن گفته اند که من به میر حسین رای می دهم اگر تقلبی در انتخابات ایجاد نشود موسوی رئیس جمهور می شود و اگر تقلبی ایجاد شود مردم به خیابانها می ریزند.و همچنین دخترک ایشان بنوعی دیگر در بذر پاشی تردید بین هواداران جناب آقای میر حسین موسوی ایجاد کرد.
در جای دیگر از صحبتهای هاشمی مردم را باصطلاح معترضین خواند که این خود نوعی دیگر از درک ناصحیح ایشان از مردم بود. ایشان هواداران خانواده خود و کسانی که ایجاد اغتشاش می کنند را مردم می دانند. که این یا از نا آگاهی ایشان است یا از سیاسی بازی کردن ایشان. (185916)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۷:۵۲
از جمله کسانی که باعث بروز تردید شدند آقای جنتی و تیمشون بودند که از 4 سال پیش شروع به تبلیغ برای آقای محمود کردند
آقای الف من 3تا حواب دادم تو همین پست خواهشا سانسور نکن و مثل اکثر اوقات منصف باش (186155)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۳:۱۶
چشمات رو باز کن آخه 1 میلیون اغتشاشگر تو تهران؟ (186182)
 
a
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۸:۲۷:۰۳
این دخترک ایشان که میفرمایید در بین همان راهپیمایان صحبت میکردند و نه در فلان روستایی که 4 سال محل سگ نگذاشته اید دقیقه نود میروید آنجا را تا خرخره پر میکنید که رأیشان را بخرید یا تریبونهای مساجد و ... کسی که وسط راهپیمایی و اعتراض است که دیگر نردیدی ندارد که تازه منتظر خانم فائزه هاشمی باشد. آن خبرنگار ایرنا که یواشکی صحبت های ایشان را ضبط میکند و در بین بسیجی ها بلوتوث میکند و همه گیرش میکند مسئول است وگرنه خانم فائزه هاشمی که معلوم است کجا و با چه امکاناتی صحبت کرده است و آنجایی هم که امکانات داشته است و صحبتهایش انعکاس داشته موجود است چه گفته. از آنطرف هم چطور فاطمه رجبی همسر آقای الهام هر چه بخواهد میتواند بگوید و رسانه رسمی و غیر رسمی داشته باشد و هیچ مرزی هم در انتقاد و اظهار نظر برایشان متصور نباشد، ولی خانم عفت هاشمی حق اظهار نظر نداشته باشد؟ (186562)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۴۰:۰۴
\"دخترک\" ! دوست محترم آیا فکر میکنید اینگونه مورد خطاب قرار دان یک فرد در بیان اجتماعی و هنگامی که در یک بحث اجتماعی هستید صحیح باشد؟

\"هواداران خانواده خود و کسانی که اغتشاش میکنند را مردم میدانند.\" یعنی آنهائی که در این مدت به نوعی اعتراضات خود را - چه درست و چه غلط- ابراز نموده اند جزء مردم نیستند ؟ آیا همه اینها هوادار هاشمی هستند؟ آیا آن خانم 65 ساله یا نوجوان 16 ساله ای که در تجمعی اعتراضی شرکت میکند اغتشاشگر است؟
چگونه بخودتان اجازه میدهید در جملاتتان به راحتی از چنین الفاظی استفاده نمائید؟
کاش در فرهنگ عمومی جامعه به باور میرسیدیم که گفتن هر حرف و کلمه ای مسوولیت و بار حقوقی و اجتماعی برایمان دارد تا قدری در گفتارمان ملاحظه و دقت داشتیم. (186899)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۵۷:۱۹
چقدر کامل بود! کاش صدا و سیما چنین کارهایی را که جمعی از خبرنگاران جوان و خلاق انجام میدهند تکرار کند. پیشنهاد خوبیست که مثلاً 2 ساعت برنامه مخصوص همه گروههای سیاسی بنام وقت آزاد در نظر گرفته شود. همین تبادل اندیشه ها موجب رشد و اصلاح خطاهاست. درک مردم بالاست و سره را از ناسره میفهمند. این برای دولت هم خوب است. سؤال صریح و جواب صریح خیلی بهتر از سؤال مبهم، خبر جعلی، شایعه و... بدون حتی یک جواب صریح و بموقع از طرف دولت است. لااقل اطلاع رسانی دولت تقویت شده و خطاهایش اصلاح میشود. (185930)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۰۶:۴۵
هاشمي بدون ترديد خبره ترين سياستمدار حال حاضر ايران هست.شما شخصيت اين مردا را ببينيد وقتي به عربستان مي رود و جلوي زنان را براي ورود به بقيع مي گيرند و وي مي گويد اگر آنهارا راه ندهيد من هم نمي آيم سريعا طي هماهنگي با مقامات بالاتر اجازه وردو آقاي هاشمي همزمان با زنان را مي دهند.حتي در كمال ناباوري بالاي سر قبر ائمه به خواندن روضه مي پردازند.اي كاش چنين سياستمدار خبره اي رئيس جمهور ما بود تا عين اين كه از آرمان هاي انقلاب و امام دست بر نداشته بوديم در جهان چهره مقبول تري مي داشتيم و امروز وضعيتمان اين طور ي نبود كه براي رفتن به افغانستان هم بايد ويزا بگيريم و انگشت نگاري بشويم.
من تا حالا آقاي كوچك زاده را از صفحه تلويزيون نديده بودم ولي تحجر و بنيادگرايي اسلامي كه حاضر هست براي رسيدن به هدف همه كار از انوع خشونت ها گرفته تا حذف كامل جناح رقيب از صحنه سياسي را در چهره نه چندان دلنشين ايشان ديدم.اي كاش همانطور كه تلويزيون در اين مستند اظهارات تندترين منتقدين آقاي رفسنجاني كه اكثر آنها هم بي منطق ترين افراد حاضر در اين مستند بودند را پخش كرد اگر درمورد آقاي رئيس جمهور هم خواست مستندي پخش كند چند جمله از منتقدين افراطي آقاي احمدي نژاد هم پخش كند.آقاي هاشمي من كاملا درك مي كنم كه شما با 270 ميليارد دلار در آمد نفتي مي توانستيد اين مملكت را از نظر سازندگي از اين رو به آن رو كنيد. واز اين منبع درآمد افسانه اي و بي سابقه به طرز شايسته تري استفاده كنيد. من علي رغم اين كه انتقادهاي جدي به ايشان دارم ولي اعلام مي كنم كه از حاميان جدي شما هستم مخصوصا بعد از خطبه هاي تاريخي تان در نماز جمعه كه خاري بود در چشم تندروهاي جناح راست. (185936)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۹:۴۸
البته هاشمی یکی از خبره ترین سیاستمداران ایرانی است نه خبره ترین سیاستمدار ایرانی! (186283)
 
عمو
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۹:۰۹
بنام خدا
آقا جواد عزيز سلام
آقاي رفسنجاني هشت سال رييس جمهور بودند قبلش هم هشت سال رييس مجلس بودند . در زمان رياست جمهوري ايشان شعار اين بود : مخالف هاشمي دشمن پيغمبر است\" دقت كردي ؟ يعني قدر ايشان از پيامبر اعظم (ص) بالاتر گرفته شده بود و كسي حق مخالفت با ايشان را نداشت. در يك نماز جمعه چند نفر به صداي بلند به ايشان راجع به كرباسچي اعتراض كردند و مدتها زنداني بودند. طلبه اي در قم به ايشان اعتراض كرد و شلاق خورد. روز نامه ها حق كوچكترين انتقادي از سياست هاي ايشان نداشتند . حالا \" چون پير شدي حافظ از ميكده بيرون شو \" رخ داده است. اين بزرگواري كه اين قدر دموكرات و مخالف دوست شده بدليل اين است كه خودش مخالف است و الا نه از دكتر فاضل حمايت كرد نه عبدالله نوري و نه از كروبي( اين قضايا مربوط به بيست سال قبل است كه احتمالا بياد نداريد).
مشكل اساسي آقاي رفسنجاني اراده خداست كه افراد را به سن پيري مي رساند و آنها باور ندارند كه بايد باز نشسته شوند . اين بزرگوار دوبار طي يكسال تاريخ فوت امام راحل را همزمان با جنگ تحميلي بيان كرد( مختصرا يكسال اشتباه بود!) ولي نمي تواند باور كند كه تحليل هايش هم مانند حافظه ي تاريخي اش رو به زوال گذاشته و متاسفانه بجاي خاموشي گزيدن و آرامش اقداماتي انجام مي دهد كه جايي براي احترام باقي نگذارد.
از شما تقاضا دارم دوره روزنامه هاي سال 58 تا 72 را يك دور با حوصله ورق بزني. (186362)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۴۵:۲۹
دوست عزیز سلام

لطفا زیاد نسبت این مساله که آقای هاشمی با 270 میلیارد دلار توانائی تحولی عظیم در کشور را داشت خوشبین نباشید. ولی با بقیه مواردی که ذکر فرمودید تقریبا موافقم و منهم اذعان میکنم هوش ودرایت بالای سیاسی ایشان را همچنانکه در دهه 90میلادی با سیاستمداران هوشمندی آن برهه مانند گورباچف با نبوغ هوش سیاسی بالا از آقای هاشمی نام میبردند. (186901)
 
رحماني
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۷:۵۰:۲۸
از نوع برداشتتون از حرفهاي متين كوچك زاده ميشه به كيفيت و بي غرضي بقيه تحليلتون هم پي برد. (186935)
 
حسام
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۲۵:۰۹
پس از سرکار آمدن آقای احمدی نژاد، همگی شاهد عزل و نصب های کابینه ایشان به شکلی که بیشتر یاد آور جلب توجه های دوران بچگی که همه ما آن را تجربه کرده ایم، بود و از هر دو جناح معترضینی را در بر داشت. نمونه آخر، خیلی در فاصله دوری نیست و شاید یک یا دو روز بیشتر از آن نمی گذرد. با این ویدیو و برنامه سازی ها پیرامون آقای هاشمی، که واقعا در برهه هایی از زمان نقش مهمی در این سی سال به عهده داشتند، کاملا پر واضح است که رویکرد حذفی، بدون توجه به نقش و شخصیت افراد، سیاست کنونی حکومت قرار گرفته، و به هر شکلی، حتی مطالب زشت و شرم آوری که در بعضی سایت های حامی دولت، این موضوع به هدف تبدیل شده است. وای بر ما که برگهای تاریخ شباهت های زیادی را از روزگار امروزی، با حکومت های خودکامه و دیکتاتوری نشان می دهد..
هر چند جناب رییس جمهور حتما خود تاریخ نگار و فیلسوف و .... الی ماشالله هستند! (185948)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۸:۴۷:۰۹
به نام خدا
آقا حسام این حرفها قدیمی شده یک حرف تازه تر بزن (187474)
 
reza
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۲۶:۱۹
چه طوری این را بگیرم سرعت پایینه خوب اجرا نمی شه (185950)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۲۷:۰۰
چون شرکت (ضرغامی وبرادران) علیرغم تلاشی که کردند ؛ نتوانستند آنچنان که میخواستند سخنان آقای رفسنجانی را تحریف کنند ویا برخلاف رسم 30 ساله از پخش آن خوداری کنند .واز انجایی که تحمل شنیدن جزئی ترین انتقاد را ندارند شروع به این کارها کرده اند .اما این کار بدی نیست به شرط اینکه بعد از هر نماز جمعه امکان ابراز نظرات موافق ومخالف را فراهم آورند . با فرض اینکه نتایج انتخابات درست باشد نشانگر این است از سه نفر یک نفر مخالف دولت کنونی است ولی در تمام مصاحبه های پخش شده از طریق این شرکت میبینیم که همه موافق این دولت میباشند خواستم بگم دوره اینگونه خبر رسانی و بازی ها خیلی وقت تمام شده وقتی تلوزیون ایران را نگاه میکنی بیشتر یاد تلوزیون 30 سال قبل کشور برادر ومتعهد روسیه (اتحادجماهیر شوروی سابق) می افتی در آن روزها هم اگر برنامه های تلوزیونی آنها مشاهده میکردید چنان تصور القا میشد که در این کشور به اندازه سرسوزن مشکل و ... وجود ندارد ولی دیدیم که آخرش چه شد . حلا بهتر است مسئولین سیما بجای برنامه ریزی برای گمراه کردن افکار مردم از واقعیات بفکر ارائه غیر مغرضانه وصحیح اخبار به مردم باشند . با این کارها اعتماد مردم را از رسانه کشور سلب نکنید .اگر بر بی بی سی ایراد میگیرید که چرا برای ایران برنامه فارسی پخش میکند ،علت را نادانی وجهل وعدم شناخت خود از ملت بدانید . (185951)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۴۹:۲۶
\"شرکت ( ضرغامی و برادران)\"
دوست عزیز بنظرم بهتر بود در خطاب خودتان از عبارات مناسب و اجتماعی استفاده میفرمودید. من نمدانم بجز آقای ضرغامی آیا برادر ایشان هم در دا وسیما فعالیتی دارند یا خیر؟ اگر بله اطلاع رسانی فرمائید و اگر خیر دخالت اطرافیان ایشان در این مبحث ...؟ (186902)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۵۵:۰۲
با این مستند عالی برای مردم مشخص شد که چه کسی پشت اغتشاشات اخیر بود
به امید پیروزی حق بر باطل (185966)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۶:۳۸
واقعا به اميد پيروزي حق بر باطل. اما متاسفانه در روزگاري هستيم كه تميز حق از باطل خيلي مشكل شده. (186114)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۵۰:۰۴
ببخشید دوست عزیز ؛ کی بود؟ (186903)
 
حامد سلیمی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۳:۰۱:۵۸
کاش به فکر منفعت خود نباشیم. (185969)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۳:۰۴:۳۳
معلومه بحث های ارسالی مردم در نوشته های اقای نادران موافق با نظرات گردانندگان الف نیست که تا این لحظه 499 نظر در صف انتشار هستند ولی مطلب مربوط به مشای که ساعتها بعد از ان در سایت قرار گرفته 86 نظر منتشر شده . تازه همونهای رو هم که منتشر کردید مردم با موافق یا مخالف مجدد نظر داده اند. ایا باز هم تردید دارید در اینکه مردم تردید دارند در صحت انتخابات؟
این برنامه هم هرچند از جناح مقابل جانبداری میکرد ولی با سیاست های قبلی این سازمان مغایرت داشت پس باید به فال نیک گرفت انرا. (185972)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۳۳:۴۴
با سلام خدمت بنده خدای عزیز شما هم که باز متوجه موضوع نگردیدید اقای موسوی و دوستانشان تهران وشمیران را همه ایران می دانند وشما هم اکثریت افراد ی که به اینترنت دسترسی دارند مردم ایران می دانید دوست عزیز توجه کن همیشه نظر سنجی های اینترنتی با واقعیات فاصله چندین برابری داشته مشکل شماها این است که خود را عقل کل می دانید و مابقی را هیچ اگر 35% افراد این جامعه که روستایی هستند و 30% که در شهرهای کوچک وشهرستانها زندگی می کنند دسترسی به اینترنت ندارند یا در دید هر روز شما در تهران وشهرهای بزرگ نیستند جز این مملکت حساب نمی کنید مشکل شماست برو یک نگاه به امار انتخابات کن ببین چرا در تهران .تبریز .خرم اباد و خیلی از مراکز استانها وشهرهای بزرگ رای موسوی یا جلوتر یا برابر یا با اختلاف کم است !در اینگونه جاهها که شلوغ تر است امکان تقلب بیشتر است ولی در اکثر روستاها وشهرهای کوچک بخصوص مناطق محروم ومذهبی رای احمدی نژاد با اکثریت قاطع بیشتر است ؟ اگر راست می گویید وانتخابات تقلب صورت پذیرفته یکی از اون نظر سنجی های علمی که توسط طرفداران اقای موسوی انجام پذیرفته (مانند ایسپا که محرمانه برای ایشان درسطح کشور نظر سنجی کرده )منتشر کنند اصلا نه همین حالا با تشکیل یک تیم بی طرف کارشناسی امار نظر سنجی کنند حالا که همه رای داده اند و نظرشان را نمی توانند تغییر دهند قطعا متوجه خواهید شد موضوع چیست . البته هرگاه یک امار مستند از تعداد نمایندگان اقای موسوی در سرصندوقها دیدیم حتی 1000 نفر و لیست ارا انها را مشاهده کردیم مابقی را نیز می بینیم بنده خدا با کلی گویی و حرف نمی شود دیگران را متهم به تقلب کرد نمایندگان مرا راه ندادند یا اخراج کردند .خوب اول چندتا نماینده داشتی 40676 که برایشان کارت صادر شده درست است یا نه ؟ چند تا را راه ندادند؟ وچندتا را اخراج کردند؟ کدام صندوقها بودند ؟ وچندتایشان باقی ماندن ؟ و امار انهایی که باقی مانند در خصوص ارا چه اختلافی با امار وزارت کشور داشت ؟ (البته خود اقای موسوی در اعتراضش به شورای نگهبان 70 مورد اخراج وراه ندادند به صندوق را با شماره صندوق مشخص کرده ودر خصوص 40676 نفر نماینده هم تکذیب نکرده )همه که نمایندگان ایشان را پای صندوقها دیده اند پس هر موقع ایشان با صداقت این امار را داد معلوم می گردد چه خبر بوده . ولی با کلی گویی نمی شود خود را حق دانست زیرا هرگاه دونفر به پیش قاضی بروند هر دو خود راحق می دانند وزمانی که بیرون می ایند یکی حق بوده و همیشه طرف دوم معتقد به اشتباه قاضی .تبانی . ظلم و.... می شود حتی اگر خودش هم به عدم حقش واقف باشد . (187007)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۴:۰۹:۳۴
به به ! اقای توکلی......!
به به صدا و سیما........!
به به سایت الف............!
بالاخره مقاله های مغز پسته ایی یا.....! (185980)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۳:۰۴
برادر من ، من الان 6 ماهه مشتري اين سايت شديم. چيزي كه دستگيرمون شده اينه كه سايت الف تا جايي كه لازم باشه حق طلبه، ولي وقتي پاش بيفته...
ولي وجدانا مقايسشون با صدا و سيما نامرديه. (مامان بزرگ من كه رفته بوديم شهرستان ديگه تلويزيون نگاه نمي كرد.) (186123)
 
سید محمد موسوی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۴:۳۳:۴۲
حضور محترم شما
صدا و سیما , ممکن است که بی طرف نباشد , و در هیچ کجای جهان تلویزیون بی طرف موجود نیست , اما میتواند آزاده باشه. دروغ نگوید . خبر ها را تحریف نکند. خبر را سانسور نکند .
آقای هاشمی گفتند که ما باید به قانون عمل کنیم . پس چرا صدا و سیما به آقای هاشمی وقتی نداد که از خودش دفاع کند؟
چرا آقای احمدی نژاد محاکمه نشد ؟
قانون مداران هستند که باید به قانون گردن بنهند.
من فقط میخواستم بدانید که روزی همه ما در حضور حضرت حق خواهیم نشست . و من از شما سوال میکنم , چرا این کار ها را کردید. چرا نگفتید که فرزند من خونش ریخته شد , بدست کی؟ بگویید تا رسوا شود . هر آنکه بود.
آزاده باشید (185987)
 
محمد کاوند
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۶:۱۴:۳۰
باسلام و عرض ادب به پیشگاه حضرت بقیه ا.. (عج) و شما عزیزان هموطن
من یک ایرانی ساکن مالزی هستم زمانی درجبهه بعنوان بسیجی خدمت کرده ام
درجنگ گردنه های بسیاری را باهمدلی و عشق پشت سر نهادیم . سفره های ما
قبل ازغذاهای رنگی پرازمهروهمدلی بود.به دنیافکرنمی کردیم. شهادت آرزوی بزرگ
مابود.درجه و مقام و مسئولیت کمترین نمایش و جلوه را داشت .و.......
اکنون به ساحل ثبات وامنبت رسیده ایم ووقت برای خیلی کارهای به زمین مانده .
اکنون زمان سنجش عیارانقلابیون است . فتنه درساختاروجانمان رسوخ کرده است.
دنیا پرستی و غرور و خودبینی پادرمعرکه نهاده وعشق وهمدلی و وطن پرستی
کمرنگ شده .اکنون وظیفه انقلابیون چیست ؟ اکنون وظیفه آنان که مرجع و امین
مردم هستند چیست ؟ اکنون وظیفه آنان که انقلاب راوام دارخودفرض می کنند
چیست ؟ ..............
جناب آقای هاشمی کمی به عقبتر نگاه کنید . حداقل به زمان جنگ . به فرمان شما
هزاران رزمنده دنیاوپست و مقام رارها میکردند و به استقبال میدان مین و ترکشهای
جانسوز فارغ از زن و فرزندومال و مقام می شتافتند.شمادرتقدسی والا قرارداشتید
حکم شمابردیده و جان ماارجح بود و.......
اکنون درمعرکه ای که خودشما قبل ازوقوع خبرازآن دادید. متاسفانه جلودارومدعی
شده اید.
بنده به عنوان یک ایرانی که ازدوراوضاع کشوررا رصد میکنم و امکان استفاده ازهمه
رسانه های دوست و دشمن رادارم بسیارمتاسفم که منافع شخصی و گروهی جای
منافع ملی و انقلابی را گرفته . آب بدست خودمان در جوی دشمن ریخته میشود.
و مملکت و انقلابی که با هزاران اشک و ماتم و درد بدین جارسیده است را خود به
دست خویش نابود میکنیم و.... خود شما میگفتید اطاعت ازفرمانده واجب است حتی اگربدانیدکه این فرمان غلط است . ولی اکنون خودشما ازفرمان ولی امر سرباز
میزنید.باعث تعجب است! من فکرمی کنم شما و مشاورانتان اگربه ایران و انقلاب فکرمیکردید درفرصتی که جایگاه مقدس نمازبه شما داد باید فقط ازهمدلی و آرامش
سخن میگفتید .من معتقدم شما بایدهمه را به اطاعت ازرهبری و دوری ازفتنه دعوت می کردید . محور اصلی رفع اختلاف راقانون تعیین میکردید که مشخصا هر
انتخابی ازابتدا تا کنون همین مسیرراطی نموده و خودشما هم بارها ازهمین مجاری
انتخاب شده اید . بهرحال اکنون زمان سنجش عیار انقلابیون و دینداران است . به ایران و فتنه های بیرون بیشترفکرکنیم و کمی علی وارفارغ از مقام و منسب و ارتباطات قومی و خانوادگی به مردم و آینده مملکت شیعه فکرکنیم .
با تشکر - از طرف کسی که خواهان ایران سربلند و اسلام عزیز است . (186018)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۴:۱۸
از اين برادرمون كه نشسته و همه چيز را رصد ميكنه خواهش مي‌كنم كمي زاويه خودشون را عوض كنند، چطور آدمي مثل هاشمي كه همه زندگيش را قبل و بعد از انقلاب گذاشته دلسوز انقلاب نيست ولي آدمهايي كه توانستند در عرض دهسال صدها ميليارد تومان به جيب بزنند دلسور انقلاب هستند. در خصوص اطاعت از رهبري هم بايد به عرض ايشان برسانم كه نظريات پيامبر خدا هم توسط پيروانش مورد سوال قرار مي‌گرفت براي مثال در جنگ احزاب زماني، پيامبر به يكي از قبايل متحد احزاب قول داده بود در قبال كناره گيري آنان از جنگ نيمي از خرماي مدينه را به آنان دهد ، ولي رهبران اوس و خزرج از پيامبر پرسيدند آيا در اينباره به شما وحي شده است ايشان فرمودند خير و آنان هم نظر پيامبر را نپذيرفتند، لذا فراموش نكنيد رهبري در نظام اسلامي پادشاهي نيست كه هيچ كس حق اظهار نظر نداشته باشد. سنجش عيار انقلابيون هم به سنگ محك آدمهايي كه تعصب چشم عقلشان را كور كرده ممكن نيست. در باره قانون هم بايد بگويم اگر قرار باشد گزينشي عمل شود آنگونه كه آقاي الهام مي‌فرمايند ، اصلا اجرا نشود بهتر است ، آقاي كوچكزاد در برنامه تلويزيوني خود نمايندگان مجلس را تهديد مي‌كند كه چون احمدي نژاد 24 ميليون راي آوردند لذا نمايندگان مجلس حق ندارند با وزراي پيشنهادي او مخالفت كنند ، يكنفر در اين مملكت بگويد اين همان حرف بني صدر نيست ، اين همان حرف هيتلر نيست ، اين فكر آنقدر خطرناك است كه تن بنده را به لرزه درآورد، اين همان فكري است كه توانست رضا خان را در مجلس پنجم به شاهي برساند. در ضمن آقاي مالزي رفته اگر يكروزي بسيجي بودند بنده همين حالا جانباز هستم . (186161)
 
ح.ظ.
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۹:۴۴
اگه حرف حق می زنید لازم نیست اینقدر خودتونو بچسبونید به مقدسات. (186657)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۰۷:۰۰
دوست بسيجي كه در مالزي براي ايران دل ميسوزانيد اگر از طرف دولت رفته ايد كه هيچ موضعتان مشخص است اگر براي تجارت رفته ايد بدانيد اينها كه شما از آن ها طرفداري مي كنيد ساكنان بالا شهر تهران را جزو مردم حساب نمي كنند چه برسد شما كه در مالزي آب و هواي خوش تنفس مي كنيد اگر براي تحصيل رفته ايد كه جزو فرار مغزها به حساب مي آييد و قاعدتا باز روي شما به گونه اي ديگر حساب مي كنند كه شيفته غرب و فرهنگ غربيد اما اگر براي عشق و حال رفته ايد لطفا برادر بسيجي در مالزي به كارتان بپردازيد و از چيزي كه خبر نداريد صحبت نكنيد اگر براي ارشاد هموطنان در مالزي به سر مي بريد لطفا همان ها را ارشاد كنيد كافيست اينجا براي ارشاد آدم به اندازه كافي دارند. (186976)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۵۲:۲۵
جناب عالی در مالزی چه می کنی؟ کارمند سفارت هستی؟ یا ... (187036)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۶:۴۲:۵۳
با سلام

دربخشی از این فیلم صحبت های آقای خوش چهره ÷خش شد که در آن ایشان به بحث کیفیت آرا پرداخت. ایشان معتقد بود که علاوه بر جنبه کمی باید به جنبه کیفی آرا هم توجه شود و تلویحا مطرح می کرد که کسانی که در انتخابات دچار تردید شده اند از کسان با کیفیت هستند و چون از اهالی شمال تهران و شهرهای بزرگ می باشند از فرهیختگی و شعور سیاسی بالاتری بر خوردار هستند.

در پاسخ به ایشان ذکر چند نکته ضروری است:

1-در قانون انتخابات به اصل تساوی حقوق بشر تکیه شده و وزنی برای آرای مردم مختلف در نظر گرفته نشده است و هر فرد ایرانی صرف نظر از دینو مذهب,گرایش و سلیقه سیاسی,اعتقاد یا عدم اعتقاد به نظام ,تحصیلات,جغرافیای محل زندگی از رای مساوی در برابر دیگران برخوردار است.

2-اگر بخواهیم بنابر سلیقه و.ن آرای مردم را بالا و 1ایین کنیم دیدگاه ها و سلیقه ها متفاوت خواهد بود , به تعتقاد برخی ممکن است به جای توجه به ویژگی جغرافیایی ویژگی های دیگری به عنوان معیار برجستگی و نافذتر بودن آرا ملاک قرار گیرد به عنوان مثال ممکن است به نظر کسی رای یک بچه بسیجی که جانش را کف دست گرفته و خونش را به رهبرش هدیه می کند و آماده است تا از دین و مذهبش و تمامیت ارزی کشورش در برابر هر توطئه داخلی یا خارجی حفاظت کند از رای صدها بچه سوسول شمال شهری یا دهها تحصیل کرده ای که حاضر به ÷رداخت کمترین هزینه ای برای اعتقادات خود و منافع ملی شان نیستند , ارزشمندتر باشد.یا رای خانواده ای که چند فرزندش را هدیه به این انقلاب کرده از رای تحصیل کردگان و حتی مسئولینی در نظام که فرزندانشان در سایه ایثار این افراد براحتی مال ها اندوخته وحتی بعد از غارت بیت المال با صحت و سلامت در آمریکا و کانادا روزگار می گذرانندبرتری داشته باشد.

اما واقعیت این است که همه این افراد علیرغم منتی که بر سر تحصیل کردگانی مثل بنده دارند بزرگی نموده و به موازین قانونی تمکین نموده و در انتخابات برای خود حقی بیش از دیگران قائل نبوده و نیستندو وزن آرایشان با هر یک از ما یکی است. بسیاری از این عزیزان همان ساکنان روستاهای دورافتاده و ساکنین مناطق پایین دست شهرهای بزرگ هستند.

3-به نظر بنده اگر بخواهد با هر توجیهی قانون زیر پا گذاشته شده و روحیه زیاده خواهی بر افراد حاکم شود نه تنها تحصیلات و جغرافیای زندگی بلکه هر عامل دیگری از قبیل سن و سال ,طول قد,میزان اموال و دارایی ها,سابقه سیاسی, نزدیکی با بزرگانی مثل حضرت امام,... هم می تواند اسبابی برای توجیه این زیاده خواهی ها گردد.

لذا فکر می کنم که امروز دوباره در میان برخی از روشنفکرنماهای ما بشدت عوارض روشنفکر نمایی مشابه دوران مرحوم جلال آل احمد بروز کرده و بهتر است که نکاهی دوباره به \"غرب زدگی\" و \" درخدمت و خیانت روشنفکران\" آن مرحوم داشته باشیم و به جای آنکه برخی زیاده خواهی ها و قانون گریزی های خود را در لوای دفاع از حقوق مردم پنهان کنیم قدری به حال خود اندیشه کنیم و به داد خود برسیم و از خدا بخواهیم که لیاقت این را به ما عطا کند تا برخی از این مردم فرومایه ای که در نقاط دور افتاده زندگی می کنند این لیاقت را برای نا قائل شوند که گاری و گاو آهنشان را به کمر امثال ما ببندند. به عنوان نمونه مراجعه کنید به روایتی از زندگی مرحوم شهید بابایی که نمونه ای از یک انسان فرهیخته و متعالی بود.

امروزه قشری که خود را فرهیخته می داند متاسفانه از درک کمترین چیزی که عوام هم به راحتی آن را پذیرفته طفره می رود و همه ملت بایدرفتار او را مثل کودکی ننر و لوس و لجباز تحمل کرده و پای یکدندگی و لجاجت او هزینه بپردازند.فرهیختگان عزیز بالاخره باید پذیرفت که در حساب و کتابی که در آن 1 با 1 برابر است نهایتا 24.5 از 13 بیشتر است و بر اساس عرف و قانون باید نظر24.5 میلیون نفر را در مقابل نظر 13 میلیون نفر پذیرفت . با هیچ تدبیر و ترفندی نمی توان سر 24.5 میلیون از ملت ایران را زیر آب کرد تا خواسته برخی افراد نابخرد محقق شود و همانقدر که برخی بر لجاجت خود ایستاده اند ملت بزرگی مثل ملت ایران هم به دلیل این لجاجت از حق مسلم خود عدول نخواهد کرذ.لذا ادامه این لجلجت و توهین به مردم نتیجا ای جز دور شدن از مردم و طرد شدن در ÷ی نخواهد داشت. آیا در انتخابات آینده در کشور قرار است به ترمیم نقاط ضعفی پرداخته شود که شکست امروز نتیجه آن بوده یا با کتمان این شکست و استمرار رویه های جاری باز زمینه شکست های دیگری فراهم شود و باز برطبل توخالی ابطال همه انتخاب های بعدی مردم کوبیده شود؟
این چه فرهیختگی است که جمعی بر شاخ نشسته اند و بن می برند؟! (186028)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۹:۵۸
اولين سوالم از الفي هاست. آيا واقعا اگر كسي آمده بود و هر چيزي كه از دهنش در اومده بود به بسيجي ها گفته بود، الان شما گذاشته بوديدش؟
بنده مجبورم جواب ايشون رو بدم، چه چاپش كنيد يا نكنيد. در واقع ما به تهمت و كنايه شنيدن و عدم مجال براي پاسخ گويي عادت كرده ايم.

آقاي تحصيل كرده بسيجي، آقاي خوش چهره اصول گرا نيست؟ يكي از عوامل راي آوري آقاي احمدي نژاد در سال 84 نبود؟ چطوره كه حالا ...
نكات تاسف بار بسيار زياد است در اين نظر شما.
1. خيلي جالب شده فضا. \"بچه سوسول شمال شهری\" نخيرآقا. كاش مساوات بود. تبليغشان شده اينكه اينها شمال شهر مي نشينند، پس خائنند، پس وطنشان برايشان مهم نيست، پس كافرند، پس هر از هر كه حمايت كردند او خائن است. راه ميداد احتمالا خونشان را هم حلال ميكرديد. مگر بازاريها پولدار نيستند؟ مگر شمال شهر خانه هاي چند هزار متري ندارند؟ مگر به قول كيهان در جناح شما كباده نمي كشند؟ خدا شكر كه ما بعد از سي سال كار پدرم به عنوان يك مدير بلند پايه، فقط يك آپارتمان 150 متري داريم. نخير آقا، شرافت را قبضه شما نكرده اند. ما هم سوسول نيستيم. مظلوميم چون مخالفت كرده ايم.
2. گفتيد \"حاضر به پرداخت کمترین هزینه ای برای اعتقادات خود و منافع ملی شان نیستند\" در حالي كه بغض راه گلومو بسته، فقط واگذارتون مي كنم به خدا. به حقيقت سوگند ياد مي كنم كه اگر مجال دفاع از آب و خاك بود، روسياهان كسان ديگري بودند. چطور است كه شما به عناوين غير قابل قبول، جواب راهپيمايي سكوت را با زور داديد، حالا شما طلايه دار دفاع از اين آب و خاكيد و مردميد؟
3. بحث از كيفيت راي بحث نا به جايي نيست. فكر مي كنم همه معتقدند كه عدم برابري راي بين ضعيف و تونا، غني و فقير، باسواد و بي سواد،... فقط به ديكتاتوري مي انجامد. همه مساوات رو دوست دارند. اما بحث \"تاثير\" است. بحث اينجاست كه اين افراد جريان سازند، فكر سازند،... يعني خود بر بدنه جامعه تاثير مي گذارند. بحث اينجاست كه گذشته از اينكه يك جامعه شناس تا يك بي سواد يك راي دارند، آن استاد دانشگاه، شايد سازنده راي بسياري باشد.
4. چنان گفته ايد كه انگار خانواده شهدا همه موافقند و همه مخالفان عده اي بي مايه. كاش در نظر مي گرفتيد خانواده هاي شهيد بهشتي، رجايي، باكري،... را.
5. كاش مي شد اسم برد از تمام كساني كه از بيت المال سوءاستفاده كرده اند تا شما ببينيد كجا هستند و چه نظري دارند.
6. من بسياري رو ميشناسم از طبقه پايين جامعه كه از نظرات شما پيروي نمي كنند. در واقع اصلا اين طور نيست كه مخالفان فقط \"سوسول هاي شمال شهري\" باشند. در واقع اكثريتشون از طبقه متوسط و پايين جامعه هستند. وكيل الرعايا بودن هم به حرف نيست به عمل است. تاثيرات بد اقتصادي دوره اخير بر دوش كدام بخش از جامعه سنگيني مي كند؟ براي بسياري هم ماه پشت ابر است هنوز.
7. مشكل اينجاست كه بسياري با اين اعداد تناظر يك به يك شما به دلايل زيادي (اعداد 13 و 24) مشكل دارند. (متاسفانه من حدودا ده دليل كه در ذهن خودم به عنوان شبهه دارم در مطلب مربوطه گذاشتم كه متاسفانه احتمالا به دليل طولاني بودن چاپ نشد. چون الف معمولا نظرات مخالف بلند رو چاپ نمي كنه. اين به تجربه برام ثابت شده) (186191)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۹:۲۹:۲۷
به گفتۀ خودتون . بچه سوسولن . بچه سوسولم تو چاله میدون بزرگ نمیشه . اگه عقل داشته باشی متوجه میشی که کشتن مردم و اتوبوس اتش زدن و تخریب اموال مردم از حد و عرضۀ بچۀ سوسول خارج است . شما هم بخاطر اعتقاداتت اگه مردی و غیرت داری از جون خودت مایه بزار نه مردم . کما اینکه این بچه سوسولا همینکار را کردن . فراموش نکن این بچه سوسوله که وقتی بازداشت میشه حاضر به اعتراف دیکته شده میکنه که زودتر آزاد بشه و مامانجونشو ببینه و از سوسول بودنشون استفاده میکنن تا من و توی نادون باور کنیم که اینا وابسته به دشمنان منافقن یا برای اونا کار میکنن که خشونتشون توجیه بشه کسی هم ازشون جواب نخواد
. خدا مغز و برای استفاده داده نه اینکه برای تازه موندنش بزاریمش تو فریزر.
لطفآ درج بشه . (187487)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۸:۳۳:۵۶
سلام

حالا که صدا و سیما توانست یک قدم کوچک برای مردم بردارد از شما نمایندگان درخواست می کنم صدا و سیما را مجبور کنید که وقتی هم به آقایان میرحسین موسوی و نیز آقای هاشمی بدهند تا در تلویزیون حضور یابند و با مردم صحبت کنند...
همچنین حال که همه این قدر دم از قانون می زنند لطفا به این خواسته های قانونی ما مبنی بر صدور مجوز برای تجمعات آزاد - ایجاد شبکه ای آزاد و مردمی برای جناح اصلاح طلب در تلویزیون - مجازات احمدی نژاد برای اتهامات وارده به هاشمی و نیز تمامی خلاف های دوره ی قبل اش که پرونده شان هنوز بسته نشده و ... ترتیب اثر دهند.
از نمایندگان مجلس تقاضا می کنیم که این موارد را پیگیری نمایند. چون ما فراموش کار نیستیم.
با تشکر (186048)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۸:۴۶:۴۸
بنظر من در این مستند فقط آقای رفسنجانی را در پر قو گذاشتند و حرفهای آقای کوچک زاده که از منتقدین جدی آقای هاشمی و اصلاح طلبان هستند را سانسور و کمتر از همه نشون دادند و من نمی‌دونم چرا زیرنویس زده بود: بررسی نقاط قوت و ضعف سخنان هاشمی، و بعد درباره نقاط ضعف، فقط در دو یا سه مورد و خیلی گذرا صحبت کردند. در حالیکه بزرگترین نقطه ضعف آن سخنان، بحث تردید در انتخابات بود، که در این مستند خیلی زود از روی آن گذشتند، در حالیکه سخنان هاشمی درباره تردید، باعث میشه که اعتراضات بیجا، حالا حالاها ادامه داشته باشه. اینجوری به هاشمی جرأت بیشتری داده میشه که بتونه به اعتراضات، بیشتر دامن بزنه. ایشان روز گذشته به مشهد سفر کردند تا با علمای آن شهر درباره بحران ( کدام بحران؟!) و وضعیت فعلی کشور صحبت کنند. در حالیکه پرونده انتخابات بسته شده، ایشون تازه درخواست می‌کنند که باید رفع تردید بشه. یکی نیست بگه پس اون همه صحبتهای وزارت کشور و شورای نگهبان و بازشماری ۱۰ درصد از آرا و در اختیار گذاشتن تمامی آمار ریز انتخابات برای اولین بار، آیا تمام اینها رفع تردید نکرده؟ آیا نداشتن حتی یک دلیل مستند از سمت موسوی، هنوز رفع تردید نکرده؟ متأسفم که می‌خواهید همچنان شهر را شلوغ نگه دارید. (186058)
 
ياعلي مدد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۸:۵۶:۵۷
خيلي عجب از صداوسيما بود كه پس از دوماه جوسازي عليه آيت اله هاشمي رفسنجاني چنين برنامه را روي انتن قرارداد فكر كنم علت آن بعدا روشن شود! (186062)
 
سید محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۸:۵۸:۲۶
امیدوارم صدا و سیما این راه را ادامه دهد و اجازه دهد پیشنهادهای آقای هاشمی رفسنجانی در محدوده رسانه ملی اجرائی شود . به نظر من جمع بندی فرمایش ایشان منشور وحدت ملی است و گوش شنوا می خواهد که کشور را این حالت خارج سازد .
بازهم امیدوارم رسانه ملی از این موقعیت استفاده کند و اجازه ندهد قشری وسیعی از مردم تحصیلکرده رسانه ملی را رسانه میلی ! بنامند . (186064)
 
محمد- همدان
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۹:۵۹:۲۵
با سلام

ايشان خبره‌ترين و سياستمدارترين فرد حكومت مي‌باشد، هر چند.... ولي اميدوارم همچنان در اين عرصه بتوانند به ايران و ايراني خدمت كنند. مخصوصا به قول خودشان در اين موقعيت بجراني (به مطمئنا درست مي‌فرمايند وضعيت بحراني است) (186092)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۱:۵۲
این خبر یکی از معدود خبرهایی بود که در این یک ماه بعد از انتخابات از صدا و سیمای ما پخش شد ... یکی از دلایلش هم این بود که مستند بود ... ببینید چقدر خوبه که حرف همه رو بشنویم و قضاوت کنیم ... صدا و سیما متاسفانه با سانسور و خبررسانی جهت دار باعث سلب اعتماد مردم می شود و دلیل گرایش مردم به رسانه های بیگانه همین است. امیدوار هستیم که صدا و سیما عادلانه رفتار کند (186109)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۴:۵۱
هنوز دوران وحشتناکه سیاسی ریاست جمهوری آقای هاشمی رو فراموش نکردیم.
کسی که امروز خواهان آزادیه زندانیان سیاسی هست باید دوران خودش رو به یاد بیاره که چگونه روشنفکران و منتقدین رو سر به نیست می کرد و این آقایی که امروز مثل پدر بزرگهای مهربون حرف می زته باید تهداد زندانیان سیاسی دوران خودشون را به یاد بیاره . (186113)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۲۰:۰۲:۵۰
يعني قتل هاي زنجيره اي كار ايشون بوده؟

اگر اينجوريه كه همه ميرن زير سوال اخوي؟ (187507)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۳:۰۷
من نميدونم چرا ادبيات طرفداران دولت اينقدر سخيفه؟

چرا اينقدر تحليلهاي سبك و بيمغز؟ آي آي نيگاه كنيد ! اينا بالا شهرين! خوب؟ فرضا كه هستند كه اينجوري نيست و يه نگاه به همين آماز مزخرف انتخابات هم بكني ميبيني كه روستايي هاي زيادي هم راي دادند، گيرم حرفت هم درست
آخه مرد حسابي، اين شهر و روستاها توي همين حكومت يا رونق گرفته يا خراب، اين افتخاريه كه روستايي خودت رو بدبخت قلمداد ميكني و عوام؟ مگه همين شماها نبوديد كه اولدوروم پولدورم ميكرديد كه نه اي واي ! فيلم نسازيد يهو اينجوري اونجوري باشه
جمع كنيد كاسه كوزه تون رو


حتي از دولت خودشون هم بلد نيستند دفاع كنند

يه سوال داشتم از اين همه برادران واقعا در سطح بالا و روشنفكر :

اين فرهنگ شما اسم هم داره؟

و خطاب به آقاي حسين يعني 186028 | حسین - جمعی بر شاخ نشسته اند و بن م�

شما استنباط كردي از حرف ايشون؟!

جالبه خود طرف داره استنباطش رو ميگه، تو از حرف اون استنباط ميكني؟!

ايشالله منبسط باشي برادر
فقط به پا وا نري (186134)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۴۳:۱۰
بذار ادبیات سخیف را برات معنی کنم تا بفهمی کجا استفاده کنی :

1- ادبیات سخیف یعنی ادبیات تو که همه طرفدارها رو با یک چوب میرانی . فرق تو با اونهایی که ارشون انتقاد میکنی چیه ؟ اونها هم مخالفان خودشون را با یک چوب میرونن . فقط لفظهاتون فرق میکنه .
2- ادبیات سخیف یعنی ادبیات اون جماعتی که تا یه نفر به نفعشون حرف میرنه عزیزه تا بر خلاف میلشون حرف میزنه همون قهرمان تبدیل میشه به دیو . یه نگاه به دو و بر خودت بکن و ببین چندتا از همین هایی که مجیز رفسنجانی رو میگتن تا دیروز ازش متنفر بودن .
3- ادبیات سخیف یعنی اینکه یکی بیاد مگه همه ملت ایران دچار مشکل شدند و اونهایی که با این انتخابات مشکلی ندارند را جزو این ملت ندونه . فرق اونی که این حرف رو میزنه با کسیکه می گفت هرکی از اوضاع ناراحته بره یه کشور دیگه چیه ؟
4- ادبیات سخیف یعنی کساییکه فکر میکنن به صرف حمایت از یه کاندیدا روشنفکرن و بقیه دهاتی و احمق و بی سواد و ... هستند .
5- ادبیات سخیف یعنی همون لفظ جمع کنید کاسه کوزتون رو که در خط 9 کامنت خودت آوردی (187422)
 
عبدالله امینی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۶:۲۸
آقای سروری رءیس کمیسیون فرهنگی نیستند (186201)
 
منتقد +
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۰:۲۵
مسئولين صدا و سيما خيلي مي خواهند فيگور بيطرفها را بگيرند. ولي اينقدر غرق در طرفداري از يك جناحند كه در فيگور بي طرفي هم باز به نفع جناح موافق عمل مي نمايند.
در كل:
صدا و سيما قاطي كرده است.... (186206)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۳:۰۸
در هر صورت یک واقیعت را نمیشه نادیده گفت که آنان که به انقلاب و جمهوریت و اسلامیت نظام اعتقاد دارد باید به هر نحو که ممکنه هم هاشمی را قبول داشته باشند و هم مردم را در همه امور موثر و مهم بدانند و کاری نکنند که دامنه این فتنه ادامه یابد که تر و خشک با هم خواهند سوخت.
من نظریه های مطروحه از طرف انانکه مشروعیت و مقبولیت را جدا میدانند برای نظام و انقلاب و مملکت اصلا مناسب نمیدانم که فتنه را میافزاید. (186208)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۸:۴۲
آقای هاشمی از ذخائر انقلاب اسلامی هستند و نباید چنین بی پروا به ایشان حمله کنند .دولت مردان دقت بیشتری بکنند و هر لحظه خود را در برابر خداوند و خون هزاران شهید ببینند (186264)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۴۴:۵۹
شهدا برای آقای هاشمی خون ندادند که الان انتقاد از ایشون به معنی رویارویی با خون شهدا باشد . لطفا حداقل حرمت سربازان شهید وطن را نگه دارید . (187425)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۵:۴۹
وقتي به بعد از قبول 598 مينگرم/ فقط هاشمي را آماده پذيرَش مسئوليت سازندگي كشور ويران شده ميبينم و او را مدير آماده جانفشاني در راه سازندگي
كشور مي شناسم.خداوند حافظش باشد. (186297)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۱:۳۲
با سلام
خطبه های اقای هاشمی معلوم بود از طرف افراد معلوم الحال به ایشان دیکته شده بود والا اقای هاشمی شخصی نیست که یک کلمه هم در مورد مقام معظم رهبری صحبت نکنند. به اقای هاشمی پیشنهاد می کنم اینقدر آب به اسیاب دشمن نریزند و به این حزب سبزی ها دل نبندند و هر چه سریعتر از امت حزب الله دلجویی کنند .
اقای هاشمی!در روز جمعه اکثر سبزی ها حتی به شما اقتدا هم نکردند .واگر این رفتار شما ادامه یابد دیگر به نیروهای حزب اللهی هم دل نبندید و نماز جمعه را با نزدیکانتان در منزل اقامه نمایید (186353)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۱:۴۷
با سلام

كاملا مشخص ديگه ، تنها افرادي كه با سخنان آقاي هاشمي ، مخالف هستند يك آقاي كوچك زاده و دو آقاي فدايي ، واقعا جايگاه آقايون هم در نظام كاملا مشخص هست كه فكر نمي كنم جز رده هاي 7 و 8 شخصيت هاي نظام هم باشند . حالا در اين چند سال اخير با توجه به اتفاقاتي كه افتاده كه همومون مي دونيم دري به تخته خورده و اين اقايون به اينجاها رسيدن و در مقابل ريشه داران و باسابقه هاي اصول گرا يي قرار مي گيرند و دم از اصول گرايي و تعيين مواضع روشن آدمهايي مي زنند كه يك عمر با اين نظام گره خورده اند .
واقعا بايد به آقاي مطهري تبريك گفت كه بالاخره يكي جرات پيدا كرد به روي خودش بياورد ( چون همه كه ميدانستند ) كه اصول گرايي شكست خورده است فقط لازم است به جناب اقاي مطهري عزيز و بقيه دوستان اصول گرا گفته شود اصول گرايي 4 ساله كه شكست خورده ، روحانيت و مراجع 4 ساله كه شكست خورده ، از همان شروع انتخابات 4 سال پيش كه كانديداي پيروز محترم در هيج جلسه اي از اصول گرا ها شركت نمي كرد تا تمام اين چند سال كه هيچ ارزشي براي نظرات و .... اصول گراهاي محترم قائل نبودند و تا همين امروز .
رابطه شما دوستان و جريان اصولگرا با جريان پيروز يك جاده يك طرفه است كه شما دوستان عزيز زوري خودتان را به جريان پيروز وصل كرده ايد.
به استناد جمله معروف آقاي شريعتمداري شماها خودتان را به خواب زده ايد .

با تشكر (186355)
 
بابك
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۲:۰۰
صدا و سيما در سالهاي گذشته نشان داده است كه بسيار تنگ نظرانه عمل مي كند و در تمام تحليلها هم سعي مي كند بحث را به سمت نتيجه گيري مورد نظر خودش ببرد. در همين برنامه ديديم نهايت گشاده دستي صدا و سيما در پوشش مخالفان مجيد انصاري و كواكبيان و فلاحت پيشه است. آيا اينها نماينده تمام مردم و جوانان مخالف وضعيت كنوني هستند؟ آيا صدا و سيما اينقدر جسارت دارد كه در مورد نظريه ولايت فقيه و استدلالهاي موافقان و مخالفان آن برنامه سازي كند؟ آيا از روزنامه نگاران مستقل و آزاديخواه نبايد نظرخواهي كرد؟ بعد مي گويند چرا برخي افراد با رسانه هاي خارجي گفت و گو مي كنند؟ چرا در اين برنامه از روزنامه نگاران مستقل ايراني از طيف هاي مختلف سياسي استفاده نشد؟ آيا روزنامه نگارارن ايران محدود به مرتضي نبوي و انبارلويي هستند؟! صدا وسيما متهم اصلي است كه بخش زيادي از مردم به رسانه هايي مانند راديو فردا - بي بي سي و غيره رجوع مي كنند. اگر همه ايراني ها بتوانند از رسانه \"ملي\"‌حرف\"‌خودشان را بزنند دكان رسانه هاي خارجي تخته مي شود. چرا صدا و سيما برنامه اي مانند \"نوبت شما\"‌بي بي سي پخش نمي كند تا همه مردم زنگ بزنند و مستقيم حرف بزنند؟ چرا تماس هاي تلفني ضبط َشده و گزينشي است؟ و هزار چراهاي ديگر. اينها با ادعاي مردم سالاري ديني و مشروعيت حكومت در تضاد است. صدا و سيماي زير نظر رهبري از بخش زيادي از مردم و نخبگان و روزنامه نگاران فرار مي كند و فقط آنهايي را كه در چارچوب خودش است مي بيند. جاي تاسف است..... (186356)
 
رضا رضايي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۸:۰۸
با سلام به عقيده بنده عدول از منويات رهبري كه هميشه چشمها در مواقع حساس به ايشان دوخته مي شود كاري بود كه جسارت بسيار مي خواهد. واين جسارت را افرادي در پرتو تعبيرات نابجاي عقلي و تفسيرات نادرست شخصي از نقش رهبري براي خود توجيه نمودند و به قول ضرب المثل معروف ((زري ( يعني مقوله انتخابات)را از علم بيرون دانستند)) چون مصالحشان اقتضا مي نمود.
ملاك قانون است ( و جالب اينكه همه همين را مي گويند) و به فرموده رهبري اگر يكبار قانون انتخابات ناديده گرفته شود ديگر هيچ انتخاباتي مصونيت نخواهد داشت و افرادي خواهان ابطال آن خواهند بود .
اميدوارم روزي كه حقيقت اين ماجرا مشخص مي شود به زودي فرا رسد و ملت مشاهده نمايند كه اصراربر حقشان مايه سرشكستگي دشمنان خواهد شد. (186361)
 
سید مهدی موسوی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۹:۵۲
با سلام
خوشحالم که صدا و سیما
حداقل در ظاهر سعی کرد که حقیقت نمایی کند
متاسفانه عملکرد صدا و سیما در این مدت
مهمترین علت فاصله افتادن بین توده ی مردم و نظام بوده است
برنامه هایی که
حتی در ظاهر قضیه قصد ندارند خود را بی طرف نشان بدهند
نوع برخورد در پوشش نماز جمعه
نوع برخورد با حوادث بعد از انتخابات
و نوع پوشش خبری
انواع تهمت ها و یک طرفه به قاضی رفتن ها
نسبت به مردم و رهبران اصلاحات
و هزاران مورد دیگر
همانجور که هاشمی در خطبه های نماز جمعه گفت
مهمترین عامل گسترش شک و دودلی در بین مردم بود
اینکه
حتی کسانی که به احمدی نژاد رای داده اند
و از دوستان ما بودند
امروز به صحت انتخابات
و به صحت رفتار صدا و سیما شک کرده اند
تنها، نتیجه ی رفتارهای اشتباه صدا و سیما نیست
اما در این قضیه تقصیر کمی متوجه آنها نیست
شما برنامه های صدای آمریکا را ببینید
با وجود اینکه واضح و مشخص است
که آنها کاملا جهت گیرانه عمل می کنند
و حتی نوع برخوردشان
به شیوه منطقی بی بی سی نیز نیست
اما به راحتی تلفن های طرفداران احمدی نژاد
و مخالفان حرکت مردمی را پخش می کنند
تا بی طرفی خود را نشان دهند
با آنکه در ظاهر نباید مردمی که طرفدار احمدی نژاد هستند
با عملی غیرقانونی با شبکه های ماهواره ای تماس بگیرند
و تعدادشان کم است...
اما تلویزیون ایران
حتی از پخش یکی از تلفن های طرفداران موسوی یا کروبی یا رضایی
طفره می رود
که این بسیار تحریک کننده بوده و جنبه معکوس دارد
امیدوارم این اتفاق
آغاز حرکت صدا و سیما برای شروعی دوباره باشد
با احترام
سید مهدی موسوی (186372)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۳:۳۰
اتفاقا حرف اقای خوش چهره در مورد کیفیت ارا بسیار هم خوب بود
مطمئنا تصمیمی که قشر متوسط و سطح بالای جامعه برای کشور میگیریند
بهتر از تصمیمی است که اقشار ضعیف جامعه میگیرند
افشار ضعیف جامعه را میشود با دادن سیب زمینی مجانی یا پنجاه هزار تومان
پول به سمت خود کشید حالا نماینده چنین قشری فکر میکند که اگر
پول مفت و بدون پشتوانه به مردم بدهد به انها خدمت کرده که نکرده
همین هایی که میگویند حقوق مان را زیاد کرده اند نمیدانند که پول بدون
بدون پشتوانه وقتی به جامعه سرازیر شوید اولین قشری که زیر فشار ناشی از
تورم حاصل از ان له میشود خودشان هستند (186375)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۵۱:۵۴
یک دیکتاتور کامل و به تمام معنا در قالب لباس آزادی خواهی .
رای همه با هم برابره و کیفیت رای مزخرف ترین حرفی است که میتوان زد .
تویی که طرفدار این حرف هستی مواظب باش که کسی با همین ادعا با چماق توی سرت نکوبه و صدات رو خفه نکنه. اگر اون هم اومد دست گذاشت روی گلوت و خواست حرف نزنی چون کیفیت رای یه مذهبی بالاتر از یک غیر مذهبیه یا کیفیت رای نزدیکان به قدرت چون بیشتر در جریان هستند از کیفیت رای تو بیشتره زیاد گلایه نکن چون خودت هم طرفدار این نظریه هستی .

تو و چنین ادمی سر و ته یک کرباس و موجودات دیکتاتور و خطرناکی هستید (187434)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۳:۰۷
من فكر نميكنم از هر دو جناح بودند. بسياري از برجستگان مقابل در زندانند. در ضمن فقط دو جناح در كشور وجود ندارند. سليقه هاي بسيار ديگري هم وجود دارند كه امكان نفس كشيدن هم ندارند چه رسد به اظهار نظر (186388)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۰:۱۸
سلام

برنامه اصلا متعادل و منصفانه نبود. به طور عمده از آقای هاشمی جانبداری شد و اکثر افرادی که صحبت های آنان پخش شد، متعلق به جناح اصلاحات یا چپ یا .... و خلاصه از جبهه ی موافق آقای هاشمی بود (مثل کارگزاران، جامعه روحانیون، فراکسیون اقلیت، اعتماد ملی و...). بردار ایشان هم الحق سنگ تمام گذاشت.

بهتر بود کمی واقع بینانه تر به قضیه نگاه می شد.

صحبت های افرادی مثل کوچک زاده هم که نظر انتقادی داشتند، لابلای حرف دیگران گم شد و اصلا به چشم نیومد یعنی طوری پخش کردند که به چشم نیاد.

برای درک سخنان آقای هاشمی در نماز چهارشنبه! تهران (88.04.26) فقط کافی است که به بازتاب آن در رسانه های خارجی نگاهی بیاندازیم تا همه چیز روشن و معلوم شود. (186394)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۲:۵۱
نوشدارو بعد از مرگ سهراب. راستی من هنوز موندم پس کی قراره قضیه تهمتهای آقای احمدی نژاد به آقای هاشمی پیگیری بشه بهرحال یکیشون داره به بیراهه میره که باید جلوشو گرفت. هرچند ملت مظلوم ایران این روزا همه چیزو میدونه (186409)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۷:۳۲
صدا و سیما فقط ادای روشنفکری در آورد.البته خوشحالم خطبه های وحدت بخش آیت الله هاشمی رفسنجانی حد اقل صدا و سیما را وادار به ادا در آوردن کرد.همین هم خوبه. (186453)
 
حمید عبداللهی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۰۱:۰۶
با سلام . در تمام طول انقلاب و در تمام صحنه های خطر و حساس بمانند جنگ و اغتشاشات به تعبیر و حکم امام راحل هاشمی نفر اول ودر خط مقدم بود و پس از امام نیز این هاشمی بود که نقش اول تعیین رهبر را ایفا کرد و گر نه ...- حالا هم بذون شک هاشمی دلسور ترین است و خوب است جایگاه او در جمع دلسوزان اصلی و اداره کنندگان کشور حفظ شود و این جمله امام فراموش نگردد : هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است. (186485)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۱۳:۳۹
سلام
بزرگترین اشتباه گره زدن هویت انقلاب به افراد بود. حالا که اون فرد دچار اشتباهاتی شده باید انقلاب را هزینه کنیم .....کاش اون افراد فدای انقلاب و رهبری میشدند... (186494)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۳۶:۳۶
جناب خوش چهره

متاسفانه انقدری که قشر فرهیخته تحت تاثیر خبرهای اینتنرتی و ماهواره و تبلیغات قرار دارند قشر عوام قرار ندارن.. برای همینه که به نظر من امروز نظر عوام به حق و حقیقت نزدیکتره تا نخبگان
و البته دشمن هم کمتر به افکار روستائیان و شهرهای کوچک و تاثیرگذاری رو اونها دسترسی داره تا به شمال شهر نشینان و ساکنان شهرهای بزرگ که دارای خطوط اینترنت و ماهواره و وقت آزاد زیادی هستن (186519)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۷:۵۰:۲۰
بخش پایانی این مستند و جمله آخر خانم گوینده بازهم غرض ورزی صدا و سیمای ج.ا رو نشون داد. (186530)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۸:۲۱:۲۳
یه روزی تو یه دانشگاه دو تا جوون تو یه نشریه دانشگاهی که شاید دویست تا خواننده نداشت یه مطلب ثابت نشده ای ( بدون حکم دادگاه و قاضی ) را نوشتند با اون بنده خدا ها را چه کار ها که نکردن و بعد از کلی سرو صدا و جنجال به زندان انداختند ولی یکی میاد یه تهمت های ثابت نشده ای را ( بدون حکم دادگاه و قاضی ) هرچند درست در سیما با چند ملیون تماشاچی عموان میکنه آب از آب هم تکون نمی خوره مدعی العمومی که انوقتا بود الان کجاست ؟ (186558)
 
javad
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۵:۱۶
تا وقتی اقای هاشمی زنده هستند اجازه نخواهند داد تفرقه نهضت را منجر به شکست کند اجازه نخواهند داد تحجر قشر روشن فکر را دلسرد کند (186573)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۵:۴۴
در فیلم دیشب علنا و عملا مردم به جهت گیری صدا و سیما پی بردند!حرفهای مخالفان دولت هم بسیار بی ربط با سخنان هاشمی بود!چرا سوالها ی مصاحبه کننده پخش نشد؟از کجا معلوم تمام جواب اصلاح طلبان پیرامون سخنرانی هاشمی باشد؟
چرا آنجایی که هاشمی از مشروعیت و مقبولیت نظام صحبت کرد در این فیلم خبری نبود؟
انهایی که ادعای حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی میکنند چرا جرات همگانی کردن و به نقد کشیدن این بحث در رسانه ی ملی را ندارند تا مردم بفهمند پشتوانه ی نظری این دولت چیست؟
ایا واقعا این سخنرانی در کل سی سال بعد از انقلاب مهمترین بوده که صدا و سیما برای اولین بار همچنین تحلیلی برایش تدارک دیده یا میخواهد از اثر عمیقی که این سخنرانی در مردم خواهد گذاشت بکاهد؟
مثل همیشه با اینکه میدانم نظراتم را منعکس نمیکنید،از شما خواهش میکنم این نظر را به بحث بگذارید و فیلتر نکنید! (186587)
 
ولايتمدار حامي مير حسين
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۳:۰۷
اگر كسي از هاشمي خط بگيره بايد افتخار كنه زيرا خط گرفتن از هر بي سر و پا وتازه به دوران رسيده ها خجالت دارد (186599)
 
علي
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۰:۱۹:۲۲
با سلام -من ارادت خاصي به آقاي هاشمي دارم و هيچ موقع نتوانستم به خودم بقبولانم كه هاشمي خير وصلاح مملكت را نمي خواهد ما بايد خيلي بيشتر از اينها قدردان شخصيتي مثل آقاي هاشمي باشيم ومعتقدم ما تو اين مملكت كمتر سياستمداري مثل ايشان داريم حالا صدا وسيما بعد از هفته ها توهين به اين بنده خدا شايد گوشه اي از اشتباهات خودش را جبران كرده باشد (186638)
 
زهره
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۲:۳۰:۲۶
جالب بود صداوسیما باز هم طاقت نیاورد و در قالب راویان خبرنگار صحبتهای هاشمی در مورد صداوسیما رو مورد حمله قرارداد. و چون خیلی ناراحت بود چرا هاشمی خودش رو در حد احمدی نژاد پایین نیاورده و از خودش و خانوادش دفاع نکرده .خانم خبرنگار اعلام فرمودند هاشمی از مناظره ها ناراحت بود
در حالی که منظور هاشمی از اواخر دوران نبلیغ در صداوسیما وقت اضافه غیرقانونی بود که به احمدی نژاد داده شد (186726)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۰:۲۰
صحبتهای آقای خوش چهره به نظرم بهتر از بقیه بود.باید بپذیریم که جلب اعتماد مردم شهرنشین بسیار مشکلتر از مردم روستاهایی است که به آقای احمدی نژاد رای دادند.این کارهاییی که تا کنون انجام شده شاید باغث شده که طرفداران احمدی نژاد به نتیجه مطمئن تر شده باشند اما آیا در مورد ما دردی را دوا کرده است؟ (186738)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۰:۳۰
ما مردم خوب یادمان هست که زمانی آقای کرباسچی به علت مسائل مالی سنگینی که داشت و تقریبا 90 درصد مردم اظهارات نارضایتی بسیار بدی از وی نموده و علنی در معابر عمومی به وی بد می گفتند ولی بعد از دستگیری و پیگیری امور خلاف و بعد محاکمه و زندانی شدن وی یک شبه خیلی از روزنامه های مرتبط و زنجیره ای و سایر های وصل به کارگزران وی را امیرکبیر ایران خواندند ! ما مرم امیدواریم قبل از اینکه آقای هاشمی را امیرکبیر بخوانید کمی هم (حدود یکسال) به عقب برگشته و نظرات این مردم را مرو فرمائید که امروز روز نیز به خاطر علنی شدن آنها در بین افراد عدالتخواه می خواهند از مسیر پیگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی اذهان را دور نموده و عده ای را قهرمان و ناجی مردم ایران با آنهمه مشکلات اطرافیان نشان دهند .... ما درود بر شرف آیت الله خزعلی می فرستیم که این عالم وارسته تمام حقایق و برائت فرزند خود را به مردم شریف بازگو و خود را از فتنه اطرافیانش دور نمود و امروز مردم بیشتر به وی عنایت دارند ... (186739)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۳:۴۰
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی! کاین ره که تو میروی به ترکستان است. (186742)
 
ن
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۰۲:۲۲
کار واحد مرکزی خبر ارزشمند بود.چشم ها را باز کنید تا به اوج حرفه ای بودن این کار و صداقتش پی ببرید.ممنون از واحد مرکزی خبر که الحق و الانصاف این موضوع را سیاه و سپید دید.خسته نباشید. (186777)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۱۱:۳۰
من سوالم اینه که این آقای احمدی نزاد که بدون مدرک و بدون اثبات از طریق قانون و بدون حکم دادگاه دیگران رو متهم به اختلاس کرد آیا نباید محاکمه بشه؟
این دنیا اگر محاکمه نشه اون دنیا رو چیکار می کنه!گرچه منتشر نمیشه ولی کسی که رایا رو چک می خونه هم بخونه کافیه! (186783)
 
نائینی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۳۰:۵۰
سلام
اولا\" پیشنهاد می کنم که این سیستم امتیاز به نظرات(موافق و مخالف) را که کاملا\" غیر واقعی و بی فایده است حذف بفرمایید
ثانیا\" آرزو می کنم کسانی که در شرائط خاص امروز، طرفدار آیت الله هاشمی شده اند، همچنان بر این ارادت ورزی خود پایدار و استوار بمانند و شرط نگذارند که :
هاشمی هاشمی ، حرف نزنی خائنی !
معنی این شعار آن است که آنان هاشمی را فقط برای اهداف و مقاصد جاری خود می خواهند و اگر مشاهده کنند که آقای هاشمی مسیری دیگر را می پیماید آنان نیز مرگ بر هاشمی سر خواهند داد.
برای کشف این واقعیت بد نیست به موضعگیری های اصلاح طلبان در اواسط دهه 70 و بعدها توجه شود. آنان تیزترین و ناجوانمردانه ترین نقدها را متوجه ایشان کردند .
موفق باشید (186807)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۰:۴۹:۲۹
به نظر می‌‌آید که اینها بعد از اینهمه سرپوش گذاشتن رو اتفاقات اخیر، از ترس اینکه صحبتهای منطقی هاشمی روی اکثریت مردم که از همین رسانهٔ ملی‌ این صحبتها رو گوش کردن، یکوقت اثر سو نگذاره، تمام تحلیلهای خودشونو تو این مستند در قالب حرفای سیاسیون به زور گنجوندن که آبی‌ روی آتیش بشه و اگر کسی‌ خواست به نکات این صحبتها بیندیشه، این تحلیلها پاسخی باشه برای سوالات احتمالی‌ که در ذهن مردم بیخبر ایجاد میشه (186823)
 
نظر
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۱:۰۹:۳۹
شمایی که این خطبه رو خودتون گوش داده اید هم مانند مفسر صداوسیما فکر میکنید مهمترین راهکاری که آقای رفسنجامی برای بازگشت اعتماد پیشنهاد دادند، قانونگرایی میدانید ؟ آقای رفسنجانی به وضوح از صداوسیما انتقاد کردند که البته شاید سبب خیر شد و صداوسیما را برآن ساخت که این برنامه را که هرچند بازهم هدفداروجانبداراته است حداقل چند نظر مخالف خود را هم در آن گنجانده است. آیا مردم ما حق ندارند خودشان همه خطبه را کمال و تمام بشنوند و آنطور که میخواهند تفسیر کنند ؟
هرگز حتی با این سابقه طولانی جانبداری و سانسور غیره فکر نمیکردم در کشور ما خطبه های نمازجمعه سانسور شوند. جای تاسف است که توقع ما از سیمای ملی به جای رسیده که با برنامه ای که کمی بوی بیطرفی دارد چنین هیجانزده و مسرور میشویم.... (186831)
 
نظر
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۱:۱۹:۳۰
هر چه بیشتر به این برنامه فکر میکنم، بیشتر از بیشرمی دستاندرکاران رسانه ملی ما در عجب ام. بیشتر از یک ماه از انتخابات گذشته و این رسانه نتها فرصتی به مخالفان و معترضان نداده بلکه مدام مشغول تحریف و انتخاب هدفمند و غیر بیطرفانه صحبتها و اخبار ایران و جهان است. حتی در یک نمونه ترجمه نادرستی از سخنان رئیس جمهور امریکا بر روی صدای اصلی قرار داده اند و از این نمونه ها کم نیست، صداقت و عدم اقدام کذبگویی توقع کمی نیست برای رسانه یک کشوری اسلامی که دروغ را از بزرگترین گناهان میشمارد (186832)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۲:۱۶:۰۲
خطاب به حسين: منظورت از بسيجي ،عباس در فيلم اخراجيهاي 1 ومنظورت از بچه سوسول مجيد سوزوكي اون فيلمه نه؟! (186859)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۲:۲۱:۱۶
دوست الف
انقدر سعی در جهت دادن به افکار و عقاید نکنید.
هر کی این سایتا رو می خونه جهتش مشخص و صرفا واسه اطلاعاته.
این قسمتش خیلی باحاله که هر خبری ضد موج سبز پخش می شه تعداد مخالفاش سر به فلک می زنه!
موج سبز با این خبرا و تحلیل های پیش و پا افتاده خراب نمی شه (186863)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۲:۲۱:۴۳
نماز وحدت شکن جمعه توسط هاشمی برای اولین بار در تاریخ انقلاب رخ داد که بر همه مخالفین انقلاب مبارک باد! (186864)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۲:۳۷:۳۶
به نام خدا
کسانی که در نماز جمعه حضور داشتند می گفتند که برعلیه آقای هاشمی شعارهای متعددی می دادند وتازه خیلی ها از صدا وسیما شاکی بودند که چرا شعارهای آنها رابر علیه وی پخش نکردند به طور اتفاقی به ویکی پدیا دانشنامه آزاد مراجعه کردم که متاسفانه گویا سایتهای اینترنتی در اختیار عده ای خاص است که همه چیز را به نفع خود بهره برداری می کنند .گویا آقای هاشمی هیچ مخالفی ندارد و همه حامی او هستند چرا اینان کام ملت را تلخ کرده اند و بحران سازی می کنند بگذارید ملت در آسایش و امنیت زندگی کنند به حال ملت فرقی نمی کند که چه کسی روی کار باشد با این وضعیتی که این آقایان درست کرده اند خدا اخر و عاقبت ایران را به خیر کند بس است دیگر چه قدر می خواهید مردم را وارد بازی سیاسی خود کنید اعتقادات مردم را با این کارهایتان سست کرد ه اید .
چطور در زمان آقای خاتمی که مردم از افزایش اعتیاد در جامعه و بی بند وباری و فساد جنسی و اخلاقی می نالیدند این آقایان دم بر نمی آوردند حالا که یک شخصی آمده و احیای دین کرده است او را به تمسخر واستهزا گرفته اید.
قرار نیست که ره صد ساله را یک شبه بپیماید .
تمام زر و زور خود را برعلیه دولت گرفته اید تا حد سقوط آن ولی بدانید لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.هیچ قدرتی بالاتر از قدرت الهی نیست و دست خدا بالاترین دستهاست .
تمام سایتهای اینترنتی و شبکه های خارجی را در اختیار گرفته اید برای سقوط نظام وای به حال شماها
دایه دلسوز تر از مادر نشوید .
این آقای هاشمی که قبل از این احترام زیادی برای وی قائل بودم پس از انتخابات وحمایت یک جانبه اش که معلوم نیست برای چه ؟وهیچ منطقی در آن نمی بینم وفقط منافع شخصی وگروهی .
اگر این آقایان در کارشان اشکالی نبود چرا این همه جبهه گیری به قول خودشان در مقابل یک مرد یک لا قبا. ساده زیستی اورا گداپروری نخوانید پروت از راه مشروع اشکالی ندارد چرا که درزمان پیامبر ایشان با خدیجه(س)که زنی ثروتمند بود ازدواج کرد مهم این است که بیت المال پایمال نشود .
ثروت در ایران در انحصار گروهی خاص قرار گرفته که اقتصاد جامعه را در اختیار گرفته اند و آن طور که دلشان می خواهد بازار اقتصادی را می چرخانند و رکود اقتصادی را به دولت نسبت می دهند .
واین را بدانید که در روز جمعه فقط و فقط برای حفظ وحدت در نماز جمعه حاضر شدند آن هم به فتوای مراجع تقلید .
سکوت این آقا و جوسازیهایش خیانت است به تمام ملت ایران وتمام مردم دنیا بدانند که این نظام هیچ گاه سقوط نخواهد کرد چرا که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را با توکل بر خدا بنیان نهاد و امور جاری در آن را به خدا واگذار کرد.
خیلی ها قبل از این بودند که می خواستند بحران سازی کنند واز آب گل آلود ماهی بگیرند .روشنفکران غربزده ای در کشور آمدند تا این که دستی به سر و روی این نظام بزنند زهی خیال باطل.
بدانید که خیلی ها از این بحرانهای به وجود آمده ناراحت هستند خون حق طلبان را به جوش نیاورید .همه از به هم خوردن نظم و امنیت ناراحتند گروهی مرفه بی درد که خواهان بی بند وباری وعیاشی هستند را به دنبال خود راه می اندازید که بگوئید که ما حامی داریم دو دستگی ونفاق ایجاد کرده اید چرا که از رسوا شدنتان می ترسیدهمه مثل طرفداران شما بیکا ر و بیعار نیستند می خواهند زندگی کنند وآرامش داشته باشند . خیلی ها در موبایلشان شعارها ی مردم را فیلم گرفته اند باز هم او می خواهد تکریم شخصیتش از سوی صدا وسیما را به گردن رسانه ملی بیندازد .چرا در ویکی پدیا سانسور خبری شده چرا همه شعارها را ننوشته اید.
حقش این بود صدا وسیما تمام صحنه هارا به نمایش می گذاشت تا این آقا بداند که مکر و سیاست الهی بالاتر است.اینان برای رسیدن به قدرت نفس محترم آدمهای عزیزی رابه کشتن دادند.اینان قانون را فقط به نفع خود می خواهند.
والسلام (186870)
 
خلیل بابائی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۴:۲۴:۳۰
برنامه مستند سیما فارغ از دسته بندی و جناح بندیهائی که شاید در آن اعمال شده بود ولی بنظر من یک سوال بی پاسخ داشت که مدتهاست این سوال در ذهن حداقل من بوجود آمده ولی تا کنون جوابی در رفتار صدا و سیما مشاهده نکرده ام:

چرا صدا و سیما این همه برنامه و مستند و پرسش و پاسخ در مقوله انتخابات و حوادث بعد از آن تهیه نموده و با دست اندرکان گوناگونی و از طیفهای مختلف سیاسی به بررسی موضوع پرداخته ؛ ولی تاکنون نخواسته برای یکبار هم که شده به میان توده های مردم بیاد و از آنها در مورد این مساله سوالی بپرسد و نظرشان را جویا شود؟ آمدن و پرسیدنی که خالی از غش باشد و کلیشه نباشد با سوالهای مختلف ولی جوابهای نسبتا\" یکجور. راستی چرا؟ (186895)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۶:۴۳:۱۴
هاشمی داستان حلالی طلبیدن پیامبر را گفتی گریه هم کردی چرا حلالی نطلبیدی تا مردم بگویند به خاطر تدبیرهایی که اینقدر به ان مغرر هستی چه بر انها گذشت (186916)
 
ئ
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۶:۵۲:۴۲
با سلام
خوشبختانه یا متاسفانه الان زمانه ای شده است که خیلی ها چهره واقعی خود را نشان می دهند.اوم از آقای هاشمی که دوست داشت انتخابات نبود به قول خودش مصلحت در انتخاب احمدی نزاد نبود.و با سو استفاده از احساسات مردم باعث شد که اتشی در اینده فروزان شود که هیچ کس از ان در امان نیست.انهم دموکراسی در ظاهر و دیکتاتوری در ÷شت این ظاهر زیبا.شاید الان این بازیها با منافع انها یکی باشد ولی در اینده و با این وضعی که اقایان موسوی و هاشمی می خواهند. کشور ما همانند مصر عربستان اردن افغانستان خواهد شد. شمااین افق دور نیست تا چند سال دیگر.دموکراسی در ظاهر.دیکتاتوری در باطن.یعنی مردم نمی توانند برای خودشان تصمیم بگیرند.چرا شخصیت های سیاسی از حیای طرفداران احمدی نزاد سو استفاده می کنند.جرات و شجاعت داشته باشید. با این کارتان ناخواسته منفور جامعه می شوید.هر کسی نداند لا اقل خود افراد می دانند به چه کسی رای دادند.آقای هاشمی درست است که تاریخ را فاتحان می نویسیند ولی دنیا و اخرت خود را نفروشید و بیش از این منفور نشوید.فکر می کنید این افرادی که الان از شما حمایت میکنند.با تغییر شرایط باز هم از شما حمایت خواهند کرد.عالیجناب سرخ ÷وش که یادتان است.شما در هر صورت بیش از این منفور خواهید شد. منفور قشر زحمتکش گسانی که در زیر مدیریت مدیران شما له شدند.این یک واقعیت است احمدی نزاد محبوب قشر بسیار بزرگتری است.در ضمن این شرایط و سکوت حامیان عدالت ممکن است تمام شود و دیگر سکوت را جایز ندانند.انوقت چه می گویید.به قول ضرب المثل حیادار میگه حیام میشه بی حیا میگه ازم می ترسه.(حیادار ایگو حیام ایبو بی حیا ایگو زم ترسه)آقایان (186918)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۷:۳۹:۱۳
سلام. اين كه نظر دو طرف را نشان داديد بسيار خوب بود.
اينكه بدون حضور ايشان در مناظره‌ها صحبت شد و به اين شكل از ايشان دلجويي شد خوب بود. و اينكه هشدارهايي به ايشان داده شد به جا بود.
چون آرامش داشت به جامعه برمي‌گشت كه ايشان دوباره بحران را مطرح كردند. ضمن اينكه ايشان معترضين را مردم خطاب كرد كه بخش وسيعي از مردم معترض نيستند.
ايشان بايد قبل از القاي مردم به عنوان معترضين سري به روستاها و شهرستان‌ها و پايين شهر بزنند و جمع كثير را عنوان كنند. (186928)
 
الهه
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۷:۴۱:۴۶
من که مشکلم از دوستان بدتر هست. مشکل من اینست که وقتی اخبار پزشکی سلامت را می بینم و گفته میشه که فلان غذا را نخورید یا بخورید با شک و تردید بهش نگاه می کنم. (186930)
 
محمد حسني
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۸:۴۳:۲۰
با سلام : فقط اين را بگويم كه اينها كه طرفدار موسوي هستند هاشمي را هم قبول ندارند تا قبل از انتخابات به هاشمي هم ناسزا مگفتنددر نماز جمعه هم به حرف ايشان براي احترام نماز گوش ندادند و در جاي كه گفتد قانون بايد باشد هيچ حرفي نزدند و حتي بي احترامي هم كردند اقا هاشمي بايد اطراف خود را از فساد دور كند (186957)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۸:۵۵:۳۸
آقایانی که تازه به دروران رسیده اید یادتان باشد شما ها نتیجه تلاشهای و خون دل خوردن های هاشمی و امسال هاشمی هستید نام هاشمی با انقلاب اسلامی و امام گره خورده و شما تند روهای افراطی تازه به دروان رسیده نمی توانید با این شانتاژبازی هایتان هاشمی را خراب کنید .
بترسید از روزی که همین رفتار با خود شما شود (186966)
 
م-ا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۸:۵۸:۲۰
احمد توكلي خطاب به حجه الاسلام والمسلمين خاتمي پيام تبريكي منتشر كرد

سرويس: سياسي
1380/03/20
06-10-2001
19:01:52
8003-04526: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتراحمد توكلي از كانديداهاي هشتمين دوره انتخابات رياست جمهوري، انتخاب مجدد حجت الاسلام والسلمين سيد محمد خاتمي را به وي تبريك گفت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، متن كامل اين پيام بشرح ذيل مي‌باشد:

براساس اعلام ستاد انتخابات كشور، جنابعالي توانسته ايد حائز اكثريت آراي شركت كنندگان شويد ،اينجانب ضمن سپاس مجدد از 67 درصد واجدين شرايط از ملت نجيب ايران كه درتعيين سرنوشت خويش مشاركت كرده اند اميدوارم با تحقق خواست ملي وشعارهاي داده شده در طول مبارزات انتخاباتي اين فرصت خدمتگزاري مجدد براي كشور به ملت نجيب ايران و جنابعالي مبارك باشد. هر چند كه كاهش مشاركت 20 درصدي نسبت به دوم خرداد 76، براي بنده و جنابعالي و ديگر نامزدها و نيز دست اندركاران امور كشور تلخ و تاسف بار و در عين حال داراي پيامي آشكار است.

به گمان من، اختلاف بين شعار و عمل حاكمان، سنگبناي بي اعتمادي بخشي از ملت نجيب ايران را بنيان نهاده است و مسئوليت خطيري را متوجه همگان كرده است چه آنهايي كه مانند جنابعالي در مسند رسمي امور عهده دار مسووليت هستيد و چه آنهايي كه مانند اينجانب، مسووليت رسمي بردوششان گذارده نشده است.

اينجانب در طول چند دوره اخير، برلزوم اداره كشور بر محور عدالت و عقلانيت پاي فشرده‌ام و معتقدم راهي براي نجاب كشور خبر استقرار عدالت و آزادي و نفي فساد و فقر بيكاري وجود ندارد، اين موارد چيزي نيست كه تنها راي دهندگان به بنده خواهان آن بوده باشند بلكه اكثريت راي دهندگان به جنابعالي نيز قطعا خواهان آن هستند.

پايان رقابت‌هاي انتخاباتي را آغاز فصل جديدي از تلاش براي حاكم كردن آرمانهاي ملت نجيب ايران مي‌دانم و با حول و قوه الهي نمايندگي ميليونها راي دهنده و موفقيت‌هاي اجزاء مختلف حاكميت از جمله دولت جديد را پاس خواهم داشت و به كاستي‌ها اعتراض خواهم كرد.

در همين جا مسئوليت جنابعالي را در دفاع از حقوق شهروندانيكه براي پيروزي ساير نامزدها تلاش كرده و به آنان راي داده‌اند يادآوري ميكنم و اميدارم با همت شما، آنها از تسويه حسابهاي متعصبانه سياسي مصون بمانند.

+ نوشته شده در شنبه دهم مرداد 1388ساعت 8:36 قبل از ظهر توسط س-ط/م-ا | نظر بدهيد
روایتی از 18خرداد 80 به بعد و مواضع اصول گرایان و اصلاح طلبان و مقایسه با امروز
به گزارش ايسنا، سيدمحمد مهدي پورفاطمي، در نطق پيش از دستور خود در مجلس شوراي اسلامي، گفت: مردم در انتخابات 18 خرداد با آگاهي و شناخت كافي به برنامه‌هايي كه تحت عنوان اصلاحات آغاز شده بود، راي قاطع دادند. راي مردم‌، پيامي براي مخالفان اصلاحات است كه از كارشكني‌هاي خود دست برداشته و با مردم همسو شوند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، در ادامه‌ي سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات شوراها. طرح سياست تنش‌زدايي و طرح گفت و گوي تمدنها اين اقدامات را از جمله‌ي دستاوردهاي دولت دانست و افزود: اين اقدامات و همچنين صداقت خاتمي در گفتار و عمل سبب شد تا مردم با انتخابات مجدد از وي قدرداني كنند. البته، خاتمي بايد با توجه به زيرساختهاي مناسب انجام شده و حمايتها‌ي مردم و با انتخابات كابينه‌اي منسجم‌تر و قاطع‌تر جهت تحقق مطالبات مردم گام بردارد. (186970)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۲۰:۰۹
لابد شنیدید که میگن: \"از هر دست که بدی از همون دست میگیری \" با مرور تاریخ انقلاب به وقایع زیادی برخورد میکنیم که آقای هاشمی نقش پررنگی در آن دارند. از ابتدای انقلاب دولت مهندس بازرگان، بنی صدر ، جنگ، آقای منتظری و... اگر با نگاهی منصفانه به هر یک از این وقایع نگاه کنیم شاهد افراط و تفریطهای زیادی هستیم که نقش ایشان نیز مشهود است. کاش همین موضعی که ایشان در این زمان دارند و با صدایی محزون و مظلومانه دارند صحبت میکنند، در گذشته نیز می داشتند و سعی نمیکردند مطاق میل خود امور را هدایت کنندو برای حفظ خود و نزدیکی خود به کسانی که در قدرت هستند تلاش کمتری میکردند. به هر حال چوب خدا صدا نداره و نباید جایی برای گلایه داشته باشند. و کافی است کمی به خود و گذشته خود نگاهی بیا ندازند (186989)
 
اراکی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۲۵:۰۴
آیت.. هاشمی فردی شجاع و سیاستمداری ورزیده و بسیار باهوش است. سخنانش با این که تمام جریانات را پوشش نمی داد ولیکن کاملا درست بود. متاسفم برای افرادی که بدون توجه به واقعیات به ایشان جفا میکنند. چطور امکان دارد که کسانی که حداقل 24 سال از عمر جمهوری اسلامی را در سمت های ریاست جمهوری و نخست وزیری و ریاست مجلس اداره کردند همگی دشمن باشند و نفهمند و فقط تعدادی خاص همه چیز دان باشند! واقعاً که!
این نظام ملک طلق فرد یا افراد خاصی نیست که همه ارگانها و منابع آن و بخصوص صدا و سیمای ضرغامی را مصادره کنند و از دیگران توقع خفه شدن داشته باشند. میدانم طبق معمول چاپ نمی کنید ولیکن وظیفه ای است که ادا میشود. (186998)
 
ugd
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۰:۴۱
ین برنامه بر علیه آقای هاشمی تدارک دیده شده آن هم به خاطر این که آقای هاشمی در بخش تردید، از صدا و سیما اسم برد
معلوم شد که صدا و سیما فقط به فکر خودشه نه نظام و ملت (187020)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۲:۱۳
تا فرصت باقي است و دير نشده از نظرات آقاي رفسنجاني براي عبور از بحران استفاده نماييم. (187025)
 
nasser
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۰:۱۳:۲۶
باسلام فقط میخواستم بگویم سیاست عجیب و غریبی شما ( آقای توکلی ) دارید هرجا به نفع شماست این قسمت مشارکت در بحث را میگذارید که مردم نظر بدهند و هرجا که به نفع شما نیست این قسمت را حذف میکنید و همه کاربرها نیز از این مسئله باخبرند پس کمی فکر کنید که مردم می فهمند و اینگونه برخورد نکنید مردم شعور و فعم دارند ما که از عوام نیستیم که فقط رای بدهیم ما از خواص هستیم و کاملا این چیزها را می فهمیمم (187048)
 
سهيل
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۰:۳۸:۵۴
تخم تفرقه توسط احمدي نژاد باتهمت به بزرگان وگذشته و زير سوال بردن نظام در مناظرات انتخاباتي وصداوسيما بعلت عدم تخصيص برنامه جهت دفاع به كساني كه به آنها تهمت زده شد،درجامعه پاشيده شد.آيا رييس جمهور شدن به هر قيمت؟! (187076)
 
علي
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۱:۲۹:۲۸
ازساده ترين اصول دمكراسي تحمل نظرديگران است امام خميني ره فرمودندميزان راي ملت است (187142)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۲:۱۰:۵۴
برادر عزيز. كيفيت راي را در انتخابات امريكا هم مي توان ديد. ما هم بر تساوي قائليم و قبول داريم اما
اما اگر در يك بستر و اكاهي يكسان وجود داشته باشد.بيائيم منصف باشيم و سريعا جبهه نگيريم. اطااعات روزنامه ها- استفاده در اينترنت در كدام مناطق بيشتر است. بحث شمال و جنوب نيست. در معرض بودن است. صدا و سيما يك طرفه ايا در روستاها و با ان وضعيت هم استفاده ني شود . يا كمتر است چه برسد رسيدن نظر مخالف . پس نظر اقاي خوش چهره اين بوده است و بي احترامي نيست.
راي در اثر اگاهي تغيير كند مقصود نظر همه است و مطلوب، نه بر اثر پرداخت هاي مقطعي سهام- اسفالت روستا- افزايش حقوق معوقه و تبليغات بسيج مساجد روستاها كه همواره جهت دار بوده است.
اين است ان گوهر حرف خوش چهره (187175)
 
shahed
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۲:۳۶:۳۰
به راستي اگر آيت الله طلقاني اكنون در ميان ما بود و خطبه نماز جمعه را مي خواند چه مي فرمود؟ من فكر مي كنم همان مي گفت كه هاشمي گفت. هاشمي هيچگاه خود را در موضع اپوزيسيون تنزل نداده او خود را همچنان در مسئوليت خطير هدايت انقلاب سهيم مي داند. او همانند پدري دلسوز مشفقانه نگران سرنوشت انقلاب است. چه اصراري دارند بعضي ها كه خلاف اين را القا كنند. هاشمي ناصحي امين و ياوري صديق براي رهبري است. حق دارد از جهالت و كوته نگري گروهي مقام پرست فرياد برآورد و نگراني امام (ره) دروصيتنامه را اكنون شاهد باشد. بخود آئيم و اين بزرگان را طرد نكنيم. در اين صورت همان كرده ايم كه دشمنان انقلاب و امام و رهبري مي خواهند. (187196)
 
عباس كاظمي
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۲:۵۱:۰۰
به نام خدا.
از خدا ميخواهم همه خدمتگزاران دين خود و مردم را تاييد و حمايت فرمايد. اصليترين سرمايه‌هاي هر كشور و نظامي، سرمايه‌هاي انساني هستند و اميدوارم در اين بازار گرم بي‌انصافي، تهمت و شايعه با درايت دلسوزان كشور، انقلاب و نظام از رنجش، گوشه گيري و بي‌تفاوتي اين سرمايه‌ها(نظير آقاي هاشمي) جلوگيري شود (187213)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۵:۲۳:۵۳
متاسفانه بعد از انتخابات 22 خرداد مباحثی مطرح میشود که قابل تامل وبعضا جالب است ،مثل کلامی که اقای خوش چهره در لوای کیفیت ارا مطرح کرد. چگونه است که این اقایان به خاطر بغض شخصی یا هر دلیل دیکری انسانها را با مال و تحصیلات و پست ومقام درجه بندی میکنند و دلیلشان نخبگی افراد است و زمان جنگ و توپ و گلوله سربی همه برابر و شاید کوخ نشینان را در اولویت و صف اول قرار میگیرند.نه برادر اگر بنده و شما درس خوانده و از امکانات این مملکت استفاده کردیم به خاطر ایثار و فداکاری همان افرادی که حالا شما قبولشان ندارید و کم کم به دلیل اینکه یک ادم از خود راضی نمیخواهد به قانون تمکین کند به اینگونه تعاریف و صف بندیهای متوصل میشوید. تنها تقوای انسانها ملاک درجه و رده بندی است که قابل اندازه گیری توسط من وشما نیست . یا علی (187319)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۵:۴۸:۴۱
صداي مرا از تهران مي شنويد ما با اين اينترنت جهان چهارمي چطوري ببينيم آخه؟! يكي از اين نماينده ها هم يك كلمه حرف نزد كه بابا اين چه توضيحي داره؟ (187329)
 
حمیدنژادی
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۶:۰۵:۳۲
برای یک جواب کوتاه برای مطلب بالا -دربخشی از این فیلم صحبت های آقای خوش چهره ÷خش شد - لطفا ایننظر را هم بیاورید

چرا در اینموارد طبقات رو جدا می کنی من از جنوب شهر تبریزهنوز م خوم را فربه نخبه نمی دانم اما یک سوال دارم :
چرا با مخالف مناظره انجام نمی شود وی برای تهمت زدن مناظره انجام شد؟!

این جملهینی چه؟ :امروزه قشری که خود را فرهیخته می داند متاسفانه از درک کمترین چیزی که عوام هم به راحتی آن را پذیرفته طفره می رود

ما- که در تعریف بالانب هم نیستیم -طفره هم نمی رویم ما کو صدای مخالفین برای جوابگوی یامفتضح شدن

این نوع عمکرد یعنی زورو ایننوع رفتار یعنی پاسخگو نبودن و این یعنی :
جمعی بر شاخ نشسته اند و بن می برند؟! (187341)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۶:۴۹:۰۹
متاسف شدم از اينكه ديدم صدا و سيما سخنان به آن شفافي را مي خواهد به قول خودش براي مردم روشن كند! مردم خوب فهميدند آقاي هاشمي چي گفتند لطف كنيد تفسير نكنيد چون هر چي بيشتر تفسير مي كنيد مردم احياناً به اين نتيجه برسند كه متاسفانه مسئولين امر كند ذهن هستند و درك درستي از شرايط كشور و سخنرانيهاي ارائه شده ندارند ولي سعي مي كنند با اين كم فراستي دنيا را هم مديريت كنند! لطفاً مسئله را زياد شوخي نگيريد مردم مطالبات جدي دارند نگذاريد كارها بيش از اين بيخ پيدا كند. صحبتهاي هاشمي واقعاً راهگشاست.
عاقل آنست كه انديشه كند پايان را (187378)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۰۰:۱۸
\"میزان رای ملت است.\"
\" جمهوری اسلامی \" نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم
....
اینها جملاتی از امام شهیدان است که مختص مناسبت یا شخص خاصی نبوده و به مناسبت اینکه ایشان بنیانگذار این نظام هستند می تواند منبع قانون اساسی و فراتر از آن هم باشد.
چرا به این سخنان توجه عملی نمی شود؟
چرا استوانه های نظام را یکی پس از دیگری تخریب می کنیم یا با سخنانی ناروا اجازه تخریب آنها را می دهیم؟ نمی دانیم که دشمن به دنبال همین است که اطراف عمود و ستون اصلی ولایت را خالی نماید؟ وای بر ما اگر وظیفه امروز خود را در وحدت امت اسلامی ندانیم و به آن عمل نکنیم. وای بر ما اگر با تندروی یا سکوت به دشمن دین و میهن مجال سوء استفاده دهیم.
آن نماینده ای که به جای تحلیل دقیق و ایراد دیگر قانونی ، صرفا رفراندوم را غیر قانونی می داند و یا دیگری که برخی قوانین را گزینشی قبول دارد آیا یک بار قانون اساسی را به طور دقیق مطالعه فرموده اند؟
چطور چیزی که در قانون اساسی وجود دارد و راهکار دارد قانونی نیست؟ چرا دفاع درستی از مواضع خود نمی کنیم؟
چگونه است که با تحلیلهای سخیف و ناروا ارکان نظام را سست می کنیم و فکر می کنیم داریم نظام را تقویت می کنیم؟
چرا دنبال قطبی شدن جامعه و شمال و جنوب ساختن هستیم؟ مگر شعار همیشگی و چیزی که موجب حفظ نظام شده است \"وحدت کلمه\" نبوده و از آن زیان دیده ایم که علنا به دنبال \"تفرقه\" هستیم؟
خداوند همه را به راه راست و قانون و پیشی نگرفتن از مولایمان رهنمون سازد.آمین (187388)
 
آتنا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۱۰:۱۲
در این برنامه سعی شد تا جایی که امکان دارد جناب تشخیص مصلحت احیا شود اما دریغ که دیگر دیر شده و تنها کسی که مسول این دیر هنگام شدن است شخص خودشان است ایشان اشتباهات فراوانی که مهم ترین آن نوشتن نامه سرگشاده بود در این اوخر از خود به نمایش گذاشت که جبران ناپذیر خواهد بود و به قول رهبر این گونه مردود شدن ها فقط یکسال عقب افتادگی نیست بلکه سقوط است گمان میکنم ایشان دیگر باید به فکر خانه نشینی باشند چرا که در نماز جمعه هم نه تنها تلاشی برای جبران قصورات خود نکردند بلکه حرفهایی زدند که باز به قول رهبر تکلیف این بود که به زبان نیاورد و آن شد که دیدید بنابراین امروز هرگونه اقدام احیاگرانه برای ایشان کارساز نیست در این برنامه نظرات جناب آقای کوچک زاده عین واقعیت بود یعنی اتفاقی که باید می افتاد ارائه سخنانی بود که بتواند حداقل گوشه ای از اقدامات اخیر ایشان و خانواده شان را جبران کند و حتی همراهی ایشان را و هم فکری شان را بارهبر نشان دهد گرچه معتقدم اگر به اینجا فکر میکردند خود را وارد این کار نمیکردند که اکنون مجبور شوند عذر خواهی کنند به هر روی امیدوارم مسئله پیش آمده با توجه به همه زوایا و خبایای آن هر چه زود تر حل و فصل شود و یا لااقل حضرت ایشان کارشکنی را در دستور کار خود نداشته باشند تا مصداق فردی دلسوز برای نظام که توسط جناب آقای کواکبیان مطرح شد درخور وجود حضرت ایشان باشد از زحمات شما برای این اقدام تشکر میکنم. (187395)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۴۰:۲۵
به کسانی که آقای هاشمی رامورد بی مهری قرار میدهند بگویم کار ناصواب انجام ندهند. (187419)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۷:۵۶:۴۲
خطاب به حسين وحسينها:پسر من هم يك بسيجيست ولي بسيجي واقعي كه مورد نظر امام (ره)بودو طرفدار موسوي وهاشمي وخاتميست.ولي مطمئنم شما اگه بسيجي هم باشيد همان عباس در فيلم اخراجيهاي 1 هستيد كه دين را فقط در حد حرف وشعار قبول داريد و پي تخريب جوانهاي پر شور ومعترض هستيدودر حساسترين شرايط يك كشور صحنه را خالي مي كنيد ،اما شما كه مي گيد بچه سوسول ،بدانيد امثال مجيد سوزوكيها بيشتر از شما ترسوها در زمان بحران جانشان را فدا مي كنند.ديشب هم نظر دادم بدون هيچ توهيني ولي نذاشتيد ،خواهش مي كنم اينو ديگه بذاريد. (187442)
 
امیر ارسلان نامور
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۸:۰۶:۱۹
آب ریخته شده را نمی توان دوباره به جای اول برگرداند .صداوسیما از همان آغاز تبلیغات اقدام به حمایت از احمدی نزاد و خرد کردن سایر کاندیداها به عنوان مثال در خصوص آقای رضایی به نمایش صندلی های خالی به هنگام صحبت کردن ایشان یا ‍خش آهنگ 6 -8 به هنگام ورود ایشان به یکی از مراکز تجمع طرفداران آقای رضایی نمود آقای کروبی را در حلقه محاصره خانمها نشان داد حتی آقای موسوی هر جا که می رفت دوربین صدا وسیمای فرمایشی ما جمعیت حاضر را وجود نمی کرد نشان دهد اگر تجمع میدان آزادی را صدا وسیمای جمهوری اسلامی که فقط این نام را یدک می کند ندید در عوض تمام بیگانگان دیدند اما جای تاسف دارد که تجمع عظیم اتوبوس و مینی بوس که روستاییان اطراف تهران کرج اسلام شهر و..... آورده بود را با هلی کوپتر که بیت المال حساب می شود نمایش میدهد ان هم با انواع کلک های نمایشی!
کار به همین جا ختم نمی شود چرا که در نمایش قدرت احمدی نزاد در میدان ولیعصر توهین های حاضرین به شخص آیت الله هاشمی را زنده پخش کردو آقای حیاطی گوینده خبر 21 فقط به دلیل زنده بودن از افرادی که به آنها توهین شد الکی عذر خواهی کرد من از شما سءوال می کنم برای پخش یک فوتبال خارجی که نکند خانم بد حجاب را کسی نبیند اما توهین به آقای هاشمی که 60 سال برای انقلاب زحمت کشیدهبی اهمیت تلقی می کند از فرمایشات حضرت امام خمینی رحمه الله است که هر چه مردم ما را بکشد بیدار تر می شود ....صدا وسیما آبروی خود را نزد افکار عمومی از دست داده است..والسلام علی من تبع الهدی (187449)
 
mohamad
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۸:۱۲:۰۸
سلام
من همشهري هاشمي هستم و اين خانواده را خيلي خوب مي شناسم اينها خصوصا شخص هاشمي خدمات زيادي براي انقلاب كرده اند اما دو عيب بزرگ دارند
1- رفاه طلب هستند و در كنار قدرت داشتن هيچ وقت حاضر نيستند ساده زيست باشند
2- خانواده دوست هستند و هيچ عيبي را براي اقوا م خود برنمي تابند
اگر در رفتار هاشمي خصوصا در اين 4 سال نگاه كنيد كاملا متوجه اين خصوصيات بد او خواهيد شد (187456)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۸:۲۱:۵۴
درود خدا بر آيت الله هاشمي رفسنجاني . خداوند ايشان را براي انقلاب حفظ نمايد. با درايت ترين و شجاع ترين شخصيت نظام ايشان هستند كه بدون ملاحظات گروهي و با صراحت نقطه نظرات خود را بيان مي كنند ، هرچند به مضاق عده اي خوش نيايد. درود بر هاشمي . خداوند مكر مكاران را به خودشان واگذارد. انشاءالله. (187459)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۹:۵۱:۳۳
ای کاش از این پیشنهاد همه پرسی استقبال بیشتری میشد، با پشتوانه رای 25 ملیونی مشت محکمی بر دهان همه دشمنان کوبیده میشد..... (187499)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۱۹:۵۹:۱۷
من از پاسخ اقای یزدی تعجب کردم با وجود 24 ملیون رای آقای احمدی نژاد چرا به این چالش اینگونه جواب داده اند ؟ حتی اگر رای مردم فقط برای مقبولیت نظام باشد. این جور پاسخ تند و تهدید آمیز میتواند این شک را در ذهن افراد ایجاد کند که ایشان برای اثبات مقبولیت نظام هم رغبتی به پرسش از مردم ندارد و چه بسا به درستی این 24 رای اطمینان ندارند.... وقتی نظام 40 ملیون مشارکت و دولت 24 ملیون رای داشته چرا تن به اثبات به امتحان مجدد مقبولیت نظام ندهیم ؟ و کشور را از این حالت ناآرامی و بی اعتمادی خارج و چشم دشمنان را کور نکنیم ؟ (187505)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۲۰:۲۶:۲۹
بنده نسبت به آقای هاشمی ارادت دارم در حد یک روحانی که سوابق خوبی داشته و بیشتر سیاسی است با زیرکی خاص نه بیشتر .ولی برایم این مسئله روشن نیست که چرا بعضی گاهی ایشان را آنقدر بالا می برند (مثل حالا) و بعضی وقت ها آقای هاشمی برایشان مطرح که نیست هیچ , برعلیه ایشان بد خوری تبلیغ سوء می کنند . (187519)
 
samira
۱۳۸۸-۰۴-۳۰ ۲۲:۴۹:۴۷
دلسوزانه‌ترین حرفارو توی این مدت هاشمی‌ زد !

خیلی‌ خوشحال هستم که افرادی مثل هاشمی‌ هنوز توی این کشور هستن ...

این طرفدارای احمدی‌نژاد و خود اون هستن که انقلاب رو دارن به بیراهه میکشن ولی‌ اینو بدونین ما نمیزاریم

برای ما مهم نیست که اونا چی‌ فکر می‌کنن . بالاخره اونها هم یک روز سرشون به سنگ می‌خوره فقط امیدواریم خیلی‌ دیر نباشه. (187591)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۲:۴۰:۴۲
هاشمی خاتمی موسوی و... چقدر پول بدیم دست از سرمابردارید دیگه دارید اعصابم رو خورد میکنید (187722)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۴:۳۴:۱۵
بنام خدا

حق اين است كه خداوند خالق همه انسانها حق تعيين سرنوشت را به خود انسان داده نه ديگران در هر لباس و مقام مادي يا معنوي كه باشند. (187748)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۰۸:۴۴:۳۳
بسيار خوب جناب آقاي هاشمي ياور امام ، سياست مدار ، خير خواه وهر آنجه خوبي است در ايشان موجود،قبول با جان ودل قبول.
ولي
آيا نمي توان در عملكرد آقازاده شان ودختر خانمشان وهسر مكرمه شان شك كرد؟
ايشان سياسي و داراي كياست بالا
ولي
آيا همسر ايشان بايد خود را برتر بدانند وبراي مردم تعيين تكليف نمايند.
آيا انتظار بزرگي است كه :

ايشان حسابشان را از خانواده محترمشان جدا سازند.(همانند بسيار از بزرگان ديگر) (187808)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۱۱:۳۳:۴۵
به گفته امام (ره) به کوری چشم دشمنان هاشمی از ذخایر انقلاب می باشند.
وافعاً جای تاسف دارد که تازه به دوران رسیده ها دم از ادلسوزی به انقلاب و نظام می زنند ولی سرمایه های معنوی نظام را تخریب میکنند (187948)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۱۳:۰۶:۱۵
آقاي توكلي بايد جايزه در وبلاگ نويسي به شما داد سايتي طراحي كرديد كه نظرات متمايل به هاشمي را از يك عددي به بالا ديگه ثبت نميكنه. احسنت (188097)
 
s
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۱۳:۲۳:۳۰

سلام
اب و برق و گاز برای خانواده های کم مصرف نباید گران شود
کاهش یارانه موجب کاهش شدید رشد جمعیت خواهد شد.
رشد جمعیت کشور از سه درصد به یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده ولی اهل سنت جلوی موالید را باز گذاشته اند پیشوای اهل سنت زاهدان
گفته تا چند سال دیگر جمعیت اهل سنت ایران از شیعه بیشتر میشود
در ان موقع در نیمه شب جمعیت یک پادگان یا مقام عالی رتبه را در نیمه شب قتل عام میکنند و یا کارخانه ای را در نیمه شب منهدم میکنند و بعدا معلوم میشود

نگهبان سنی بوده است
در بلوچستان چند سال قبل سربازان پادگان نیروی انتظامی را در نیمه شب در خواب کشتند معلوم شد دو سرباز اهل سنت که ان شب نگهبان بوده اند با گروهک ریگی

بوده اند و با مهاجمان همکاری کرده سربازان را کشته و فرار کرده اند
قیمت های ذیل افزایش نیابد زیرا اسراف نیست
برق برای کمتر از دویست کیلو وات در ماه
اب برای کمتر از چهل متر مکعب در ماه
گاز برای کمتر از پانصد متر مکعب در ماه در زمستان (186907)
 
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۲۲:۴۶:۵۴
اكنون مدعيان دروغين اصلاح طلبي كه روزگاري رفسنجاني را عاليجناب سرخپوش خواندند شروع به تعريف از او كردند كه در اين سايت نمونه ان را ميبينيم. آقاي رفسنجاني كمي فكر كنيد... (188610)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۲۲:۵۶:۱۷
عجب داستانی دارد این هاشمی. قبل از انقلاب ساواک او را منشا خیلی از نا هنجاریها می دانست ، بعد از انقلاب منافقین او را منشا تمامی مشکلات خود می دانستند، صدام هم که او را دشمن درجه یک خود می نامید. اصلاح طلبان هم اورا سرنخ و عالیجناب خاکستری لقب دادند و حالا هم که این اصولگراها که دیگر نگو. آیا در ایران کسی هست اینهمه دشمن داشته باشد ؟. راستی چرا ؟
شما با من مشکلی دارید که به اینهمه ایده حالب توجهی نمی کنید. تورا به خدا این یکی را دریاب (188624)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۳۱ ۲۳:۰۲:۰۱
این هم جانبدارانه بود (188626)
 
اشکان
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۴۵:۱۵
زنده باد.این صدا و سیما فقط برای گروه سنی الف برنامه می سازه (189584)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.