نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 451331
در یک نشست خبری درباره کاسپین مطرح شد:
۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در موسسه کاسپین منتظر تعیین‌تکلیف بانک مرکزی/ سیف گفت ما مجوز فعالیت به کاسپین را نداده‌ایم دادگستری باید هشدار می داد که مردم سپرده‌گذاری نکنند
بخش اقتصادی الف،‌ ۱۵ اسفند ۹۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در این موسسه و هشت موسسه منحله دیگر در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی است.

به گزارش ایلنا، علی وقف‌چی در یک نشست خبری که درحاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس با محوریت پرونده موسسه مالی کاسپین برگزار شد، گفت: چهار ماه پیش ملاقاتی با آقای سیف رییس کل بانک مرکزی داشتیم و نماینده سپرده‌گذاران معترض کاسپین را به این نشست دعوت کردیم. 

او با اشاره به تجمع چندین‌باره سپرده‌گذاران کاسپین مقابل ساختمان مجلس، گفت: در این نشست آقای سیف گفت که ما مجوز فعالیت به کاسپین نداده‌ایم، درحالی که نماینده سپرده‌گذاران سندی را نشان داد که بر اساس آن بانک مرکزی در تاریخ ۲۷ اسفند به این مجموعه مجوز فعالیت داده است.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای سیف گفتند که مجوز تأسیس شعبه نداده‌ایم؛ در حالی که در مجوز فعالیت نیامده بود که اجازه تأسیس شعبه وجود ندارد و آقای سیف معتقد بود دادگستری باید در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد و هشدار بدهد که مردم سپرده‌گذاری نکنند.

او با بیان اینکه به گفته رییس هیات مدیره کاسپین این موسسه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار دارد، ادامه داد: مردم به مجوز بانک مرکزی که در همه شعب این موسسه وجود دارد، اعتماد می‌کنند و به این نوع موسسات پول واریز می‌کنند.

او با بیان این‌که در سایت بانک مرکزی مجوزدار بودن کاسپین اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در سند دیگری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی بر اساس نامه‌ای اعلام کرده که می‌توانید به جای هشت موسسه منحله فرشتگان، امید جلین گرگان، حسنات اصفهان، کشاورزان مازندران، دامداران کرمانشاه، بده توس مشهد، الزهرا مشهد و پیوند مشهد تابلوی کاسپین را الصاق کنید و در صورتجلسه‌ای انحلال این هشت موسسه و تجمیع آن در کاسپین اعلام شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس یادآور شد: تا زمانی که این موضوع از طریق بانک مرکزی تعیین تکلیف نشده و از این وضع نابسامان بیرون نیامده‌ایم، سپرده‌گذاران باید سپرده‌گذاری در این موسسات را متوقف کنند تا وضعیت به طور شفاف از طریق بانک مرکزی اعلام شود؛ در غیر این صورت تعهدی نسبت به سپرده‌گذاری جدید در این موسسات وجود ندارد.

او اضافه کرد: قوه قضائیه در جریان و پیگیر این موضوع است، نکته مهم این است که ۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در کاسپین و هشت موسسه منحله در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی است.

نماینده زنجان در مجلس ادامه داد: همچنین اطلاعات لازم را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه می‌کنیم و انتظار داریم کمیسیون اقتصادی با قاطعیت و جدیت موضوع را پیگیری کند و بانک مرکزی هم برای تعیین تکلیف این وضعیت تصریح کند تا سرمایه مردم سرگردان نشود.

وقف‌چی در پایان تصریح کرد: اگر اعتماد مردم از بانک مرکزی سلب شود، دیگر کسی در بانک‌ها و موسسات اعتباری سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و این امر مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.
۱۳۹۶/۰۶/۰۳ ۱۱:۱۹
 
۱۳۹۶/۰۵/۱۱ ۱۷:۱۸
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۸ ۰۱:۳۰
 
۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ۱۰:۱۹
 
۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ۰۸:۱۵
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ۰۱:۱۳
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۳ ۰۱:۳۸
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ۰۰:۲۳
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۵ ۱۴:۵۹
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۵ ۱۲:۵۹
 
 
کلمات کلیدی : موسسه کاسپین+مجوز بانک مرکزی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۳:۱۱
این که خزانه کشور ، پولی بابت خسارت سپرده گذاران پرداخت شود ، ظلم بزرگتری به سایر مردم است. سپرده گذاران وقتی سود ۲۵ درصد دریافت می کرده اند ، باید به فکر امروز هم می بوده اند. (4187911) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۴:۱۶
آقای روحانی رییس جمهور محترم الان....
رئیس کل بانک مرکزی همواره در سخنان خود به وضوح مردم را به سرمایه گذاری در موسسات مجاز تشویق کرده و بنابراین مردم هم با توجه به رویت مجوز موسسه ""مجاز ... ""به تاریخ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ در سایت بانک مرکزی در آن موسسه سپرده گذاری نموده اند.
ولی مسولان بافرافکنی و هر ترفندی دیگه ای نمی خواهند پاسخگو باشند!

سوال مردم این است ::

اگه مردم به مجوز بانک مرکزی اعتماد نکنند به چه چیز دولت شما میتوان اعتماد کرد؟!
اگه این فاجعه بزرگ مالی و اجتماعی در هر کشوری اتفاق می افتاد ::

۱- رییس جمهور بعنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور حداقل عذر خواهی میکرد.
۲- سریعا وزیر اقتصاد و ریاست بانک مرکزی استعفا میدادند یا از طرف رییس جمهور عزل و برکنار می شدند....

آخه مگه شوخیه با اعتماد بیش از ۲ میلیون نفر سپرده گذار در یک موسسه مالی مجاز بازی کردن..... ؟ (4188005) (alef-11)
 
سپرده گذار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۲:۱۱
بسیاری افراد نیز با اعتماد به اینکه این موسسه مجوز دار است در آن با خیال راحت سرمایه گذاری کردند و اگر می خواستند ریسک کنند یا خدای نا کرده اهل ربا بودند پول خود را به بازار می بردند و سالانه بالای ۶۰% سود می گرفتند، پس اینجا کسی طمع نکرده بود، همه با اعتماد به بانک مرکزی ، دولت محترم و نظام مقدسمان در آنجا سپرده گذاری نموده بودند حال هم بانک مرکزی و دولت باید پاسخگوی مردم باشد چرا که تفاوت این موسسه با موسسه میزان و ثامن الحجج فقط در این نیست که کاسپین مجوز دارد (4188088) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۵:۵۸
شما ممکن هست در يک بانک هم سرمایه گذاری کنید، و اون بانک ورشکست بشه! و پول شما بلوکه شده و از دسترستون خارج بشه! احتمالا ورشکسته شدن بانکها در سایر کشورها را جسته و گریخته در اخبار خارجی شنیدید. (4188463) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۰:۵۴:۰۴
عزیز جان بانک مرکزی در قبال سپرده های مردم در بانک های دارای مجوز بانک مرکزی مسوول است و در صورت ورشکست شدن آن بانک اصل پول را به سپرده گذار باید بپردازد. (4188615) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۵۹:۲۴
دوست عزیز بازار را انگ ربا خواری نچسبان و برای خودت گناه کبیره اضافه نکن با تشکر. (4189137) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۵:۴۹:۴۱
سوالات مهمی که مردم از بانک مرکزی و مدیران آن بانک مطرح می نمایند این است که :
اصولاً چرا بانک مرکزی به چند تعاونی اعتبار با فرض مثلاً بحران‌زده و زیان‌ده مجوز داده است؟ اگر بانک مرکزی نمی‌دانسته که تعاونی‌های منحله از جمله فرشتگان بزرگترین تعاونی تشکیل دهنده کاسپین ، بحران مالی و زیان دارند، چرا قبل از حسابرسی، مجوز انحلال و ادغام را صادر کرده است (در حالیکه تراز قبلی آن مثبت بوده و بانک مرکزی نیز مطلع از آن بوده است)؟ شأن ذاتی بانک مرکزی به عنوان تنها و بالاترین نهاد حاکمیتی ناظر و صادر‌کننده مجوز چیست؟ این نمونه از سوالات شائبه نوعی سناریوی از پیش طراحی شده در مجموعه بانک مرکزی دولت تدبیر و امید را دراذهان عمومی تداعی میکند که دست هایی پنهان درمجموعه مدیریتی بانک مرکزی دولت تدبیر و امید وجود دارند که هدف شان انتفاع مالی به هر قیمتی است ولو از بین بردن اعتماد عمومی به مجوزهای حاکمیتی بانک مرکزی و نیز زیان و خسارت بر حق الناس. بنابراین ورود قوه قضاییه محترم به جهت رسیدگی به این تخلفات آشکار مدیران بانک مرکزی جهت حفظ و حراست از حقوق ضایع شده مردم توسط دولت ٬ ضروری به نظر میرسد. (4188200) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۲۶:۳۴
ما طبق قانون عمل کردیم و از قانون هم پیگیریم نه دل جنابعالی که چه بخواهد .والسلام . (4189009) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۸:۰۵
لابد فکر می کنی شما رئیس قوه مقننه هستی یا شما مرجع بالاتر از قانون می باشی که چون از یک سپرده گذار کاسپین ناراحتی قانون برای هم وضع می کنی . (4189029) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۰۸:۴۳
عزیزم در حال حاضر خود دولت در حال فروش اوراق مشارکت با سود 25 درصد است چراکه با سود کمتر از آن خریداری برای این اوراق وجود نخواهد داشت.سپرده گزاران این نوع موسسات هم اصلا نباید نگران باشند چرا که دولت چاره ای جز پرداخت وجوه آنها ولو با چاپ پول ندارد و در صورت عدم انجام اینکار کل مردم برای دریافت وجوه خود به بانک ها مراجعه می کنند و سیستم بانکی ورشکست شده و در پیامد آن کل اقتصاد کشور منهدم می شود.مشگل شما این است که هنوز به جادوی قدرت پول پی نبرده اید.این همان عاملی است که باعث شده 3 میلیون یهودی در آمریکا مملکتی با آن قدرت را به گروگان بگیرند. (4189076) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۲۱:۱۵:۳۵
وقتی این مردم پولشون رو داخل موسسه ای با تایید مجوز بانک مرکزی میذارند یعنی قسمتی از پولشون به عنوان بیمه در صندوق ضمانت سپرده تعلق میگیره،که خدای نکرده ورشکست شه بیمه شند باشمایی که پولشون رو دلار و مسکن زمین میخرند هشتاد درصد سود میکنن، نباید فرقی باشه؟؟
پول در موسسه دارای مجوز یعنی پولی اضافی هم بابت (بیمه پولت) به دولت دادی، (صندوق ضمانت سپرده)
اصلا موسسه بدون مجوز بانک مرکزی و صندوق ضمانت نباید اجازه تاسیس داده بشه (4193778) (alef-11)
 
سعید ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۵:۳۸
اینقدر از کسانی که سرمایه گذاری پرریسک می کنند حمایت نکنید.
ریسک کردند و هشدارهای بانک مرکزی را نشنیدند
خب حالا هزینه ریسک و سودهای کلانشان را بدهند.

من راضی نیستم از بیت المال هزینه ریسک طماع ها را بپردازید.

تمام. (4187916) (alef-11)
 
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۷:۴۵
باسلام
شما هم اگر پول داشتید شاید همین کاررا می کردید . در ضمن این مردم بقول شما طماع بیشترشان با خیال راحت از اینکه این موسسه مجوز بانک مرکزی را دارد سرمایه شان را خواباندند. (4188012) (alef-11)
 
حمید ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۴۸:۰۱
دوست عزیزم بخدا ما سپرده گذاران کاسپین طمع نکردیم همین الان نرخ سود ها در بانکها را ببینید که چقدر بالاست، ما هم به مجوز بانک مرکزی و تایید شورای پول و اعتبار اعتماد کردیم، اگر ما اهل ریسک و خدایی نکرده ربا بودیم پولمون را بازار می بردیم با سود بالای 60% که الان پیامک های تبلیغاتیش هم حتی برای مردم می اید، ما بخدا حاصل یک عمر زندگی کارمندیمون را گذاشتیم در کاسپین که بتواند یک پشتوانه ای باشه برای کمک به فرزندانمون در این گرونی و تورم زندگی سخت (4188105) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۷:۰۲:۳۴
ما ریسک اینو کردیم که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردیم.
ما ریسک کردیم که به نهادهایی که باید حافظ مال مردم باشند اعتماد کردیم.
باید پولمان را زیر دشتک مخفی میکردیم چراکه اگر مجوز بانک مرکزی ارزش ندارد پس پول گزاشتن در بانکهای دیگر هم ریسک دارد.
خدایا به فریاد رس در دین شب عیدی (4188314) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۰:۰۳:۱۶
سرمایه گذاری پر ریسک؟ برخی بانک ها همین الان برای سپرده های بالا بیش از این مبلغی که گفتید می دهند. موضوعی که اطلاع ندارید اظهارنظر نکنید. این موسسه با مجوز بانک مرکزی اختلاس کلان کرده (4188529) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۲۸:۴۶
برای ما قانون ملاک است نه شخص شما . کسانیکه بی قانونی نموده اند را باید با قدرت قانون محاکمه نمود . (4189014) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۵:۰۷
پولی از بیت المال پرداخت نمیشه که شخص شم راضی باشید یا نه با سپرده هی مردم کار میکنن ، وام میدن و چه بسا که سود بیشتری تو جیب خودشون میره تا مردم ... مردم هنوز اصل پولشونم نگرفتن چه برسه به سود که اگه سودی هم پرداخت بشه از پول کارکرد خود مردمه نه بیت المال (4189350) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۸:۱۲
من می خواستم ..بنگاه املاک بزارم ..بدون جواز کسب یک روز هم اجازه فعالیت ندادن.حالا چطوری هست اینقدر فعالیت داشته وهمه خودشون صاحب نمی کنند (4187977) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۷:۱۳
بانک مرکزی لطف کنه و لیست موسسات مالی معتبر را اعلام کند تا این حادثه تکرار نگردد (4188029) (alef-11)
 
دانشجوی دکتری حسابداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۲:۴۱
دوست عزیز در این لیست که در بانک مرکزی موجود است نام موسسه اعتباری کاسپین هم جزء مجوز دار ها هست، ما هم به این لیست بانک مرکزی اعتماد کردیم و الان بانک مرکزی زده زیرش. (4188113) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۹:۰۳
اعلام کرده داداش سایت بانک مرکزی قسمت موسسات مالی مجاز اسم کاسپین هم هست ... (4188125) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۸:۳۲
اینکه یک موسسه مالی اعتباری مجاز هست چه ارتباطی به این موضوع داره که حتما سود ده باشه و ورشکست نشه؟
الان بعضی از بانکها هم دارند به ضرردهی می افتند، ولی گوش سپرده گذارهاشون اصلا بدهکار نيست! (4188469) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۹:۱۶
اینجا نکته این است که دولت با تخلف، به یک مؤسسه ورشکسته و بدون مجوز و واجد چهار هزار میلیارد تومان کسری از هشت هزار میلیارد تومان وجوه مأخوذه، مجوز داده و چند ماه بعد، خودش از طریق دادستان اعلام کرده که کسری دارد. خوب! چرا قبل از حسابرسی، مجوز داده است؟ چرا اجازه داده تا ۹ ماه، مجددا سپرده اخذ کند؟ گناه سپرده گذاران این ۹ ماهه چیست؟ حالا می گوید، حق اخذ سپرده و نصب تابلو نداشته و مجوز، مشروط بوده است!!! کجا درج شده است؟ اگر این نکته نبود، حق با شما بود. (4188703) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۲:۰۴:۳۴
اینجا نکته این است که دولت با تخلف، به یک مؤسسه ورشکسته و بدون مجوز و واجد چهار هزار میلیارد تومان کسری از هشت هزار میلیارد تومان وجوه مأخوذه، مجوز داده و چند ماه بعد، خودش از طریق دادستان اعلام کرده که کسری دارد. خوب! چرا قبل از حسابرسی، مجوز داده است؟ چرا اجازه داده تا ۹ ماه، مجددا سپرده اخذ کند؟ گناه سپرده گذاران این ۹ ماهه چیست؟ حالا می گوید، حق اخذ سپرده و نصب تابلو نداشته و مجوز، مشروط بوده است!!! کجا درج شده است؟ اگر این نکته نبود، حق با شما بود. (4188712) (alef-13)
 
حسین شالیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۴:۲۲:۰۰
تازمانیکه مامردم نسبت به هم با بی رحمی سخن میگوییم انتظاراین نمیرود مسوولین دارا وثروتمندما که دردقشر آسیب پذیر رانمیفهمند به دادملت برسند...
ازکدام سود 25درصدسخن میگویید...
بسیاری از سپرده گذاران ازسربدبختی وبیچارگی به این بانکها پناه میبرند...
یادتان باشد باادبیات ظالمانه با هموطنانت سخن نگو که خشم الهی دامن گیرت خواهدشد...
هیچ هشداری ازهیچ مقام مسوول درخصوص این موسسه داده نشده بلکه بارها تاکیدشده که مورد تایید بانک مرکزی است...
جای تعجب اینجاست به فرض محال که این موسسه غیرقانونی بوده دراین مملکت به این عظمت هیچ مقام مسوولی وجود نداشته که جلوی اینهمه شعبات متعدد وفعالیتهای غیرقانونیش رابگیرد؟ این مثل این است که بیش ازدو میلیون نفر به غذای تولیدی یک شرکت مسمومیت شدیدبگیرند واز زندگی ساقط شوند ومسوولین مافقط دهان مبارک بچرخانندکه این شرکت غیرقانونی فعالیت میکرده ، آنوقت میگویم این شرکت با این گستردگی واین فاجعه چگونه توسط شما رصدنشد ...نکندساخت و پاختی پشت پرده باشد!!!!
واقعا آقای سیف خبرازدم ودستگاه بانکی مملکت ندارد پس اینهمه حقوق ومزایا بابت کدام مسوولیت دریافت میکنند...
ایکاش روزی فرارسدکه اجزای مختلف این کشور ولایتمدار روی نظم دقیق و به دورازهرگونه ظلم وتعدی اداره شود... (4188042) (alef-13)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۵:۳۸:۰۹
بی نظارتی ، بی کنترلی ، بی مدیریتی ، کدام سازمان باعث ایجاد چنین مشکلاتی است ؟
ان سازمان باید خسارت بدهد (4188180) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۵:۴۰:۲۲
کاسپین پنجمین موسسه اعتباری مجاز زیر نظر بانک مرکزی می باشد
خیلی از بانک های خصوصی نرخ سودشان از کاسپین بالاتر است
دوستان اکنون بایستی مشکل را حل کرد و به داد بیش از دو میلیون سپرده گذار مظلوم کاسپین رسید که چهارمین ماه است که پولی دریافت نکرده اند و برای گذران زندگی مانده اند .آیا در مملکت اسلامی پسندیده است که یک موسسه مجاز بدین صورت با آبرو و هستی مردم بازی کند و نهاد ناظر (بانک مرکزی) فقط نظاره گر باشد
آیا فقیر و بیچاره کردن مردم هنر است!!آیا افرادی هستند که از فقیر شدن هموطنانشان خوشحال می شوند!!
سپرده گذاران کاسپین در موسسه مجاز سرمایه گذاری کردند آیا عدم پاسخ گویی به آنها به مدت چهار ماه از نظر عرف شرع و قانون صحیح است!!
دوستان ما وظیفه انسانی داریم که به هم نوعمان که در یک موسسه مجاز سرمایه گذاری کرده حداقل از طریق همفکری کمک کنیم و با فشار افکار عمومی باعث شویم بانک مرکزی صدای آنها را بشنود و خط اعتباری در اختیار موسسه کاسپین قرار دهد تا مرهمی باشد بر انبوه مشکلات سپرده گذاران محترم کاسپین
امیدوارم با همراهی دولت و مجلس و قوه قضائیه ، مشکل همه سپرده گذاران در همه موسسات اعتباری خصوصا موسسه کاسپین برطرف شود و ما به عنوان قطره ای از دریای بیکران ملت ، در برطرف شدن این مشکلات سهیم باشیم.
از آقای دکتر توکلی که خالصانه بعنوان دیده بان شفافیت در جهت حل شدن مشکل سپرده گذاران کاسپین قدم پیش نهاده اند کمال تشکر را داریم و امیدواریم این حمایت ها تا پایان اسفند 95 نتیجه داده و مشکلات برطرف شود. (4188184) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۵:۴۰:۴۸
یعنی نمایندگان مجلس آنقدر تدبیر ندارند که چند نفر با هم یک نامه را تنظیم و برای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد فرستاده و از آنان توضیح خواسته و تکلیف کنند که جواب ملت را بدهند چرا نمایندگان به جهت مطرح شدن حرف های تکراری می زنند گویی اصلا نمی دانند چگونه از قدرت جایگاهشان استفاده کنند این مطالبی که نمایندگان بصورت موردی مطرح می کنند همه ملت می دانند لیکن نیاز به مدیریت موضوع داریم که متاسفانه نه در دولت و نه در مجلس تاکنون یافت نشده است موسسه اعتباری کاسپین هیچ کسری منابع ندارد لیکن فقط نیاز به مدیریت منابع و وحدت همه تعاونی های ادغامی و مدیرعامل و هیات مدیره قاطع و توانمند دارد چهار ماه است که ضعف نظارت بانک مرکزی را به گوش مجلس رسانده ایم اما گویا از تنور مجلس با نمایندگانی که قدرت اختیارشان را نمی دانند آبی گرم نمی شود . (4188186) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۶:۲۷:۴۳
سوالات مهمی که مردم از بانک مرکزی و مدیران آن بانک مطرح می نمایند این است که :
اصولاً چرا بانک مرکزی به چند تعاونی اعتبار با فرض مثلاً بحران‌زده و زیان‌ده مجوز داده است؟ اگر بانک مرکزی نمی‌دانسته که تعاونی‌های منحله از جمله فرشتگان بزرگترین تعاونی تشکیل دهنده کاسپین ، بحران مالی و زیان دارند، چرا قبل از حسابرسی، مجوز انحلال و ادغام را صادر کرده است (در حالیکه تراز قبلی آن مثبت بوده و بانک مرکزی نیز مطلع از آن بوده است)؟ شأن ذاتی بانک مرکزی به عنوان تنها و بالاترین نهاد حاکمیتی ناظر و صادر‌کننده مجوز چیست؟ این نمونه از سوالات شائبه نوعی سناریوی از پیش طراحی شده در مجموعه بانک مرکزی دولت تدبیر و امید را دراذهان عمومی تداعی میکند که دست هایی پنهان درمجموعه مدیریتی بانک مرکزی دولت تدبیر و امید وجود دارند که هدف شان انتفاع مالی به هر قیمتی است ولو از بین بردن اعتماد عمومی به مجوزهای حاکمیتی بانک مرکزی و نیز زیان و خسارت بر حق الناس. بنابراین ورود قوه قضاییه محترم به جهت رسیدگی به این تخلفات آشکار مدیران بانک مرکزی جهت حفظ و حراست از حقوق ضایع شده مردم توسط دولت ٬ ضروری به نظر میرسد. (4188259) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۶:۱۶:۰۲
میگه هشدار بدید مردم سرمایه گذاری نکنند،
اگر بانک مرکزی جرات و توانایی دارد جلوی فعالیت آنها را بگیرد. (4188239) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۳:۴۴:۲۹
بله
قضيه اين موسسات مشكوكه. چون واقعا بسته نميشن. فقط توسط بانك مركزي پولها بلوكه ميشه و معلوم نيست به جيب چه كسي واريز ميشه.
عدم توانايي آقاي سيف جاي بحث نداره. (4188826) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۶:۵۵:۰۵
با سلام
اگر شما (بعنوان یک شهروند عادی) یک کسب و کار مغایر قانون دایر کنید، سریعا با شما برخورد می شود ولی نکته جالب در رابطه با موسسات مالی غیر مجاز این است که هیچ ارگان یا نهادی عکس العمل نشان نمی دهد تا اینکه پول یک عده به یغما می رود.
آیا نمی توان در اول کار یک موسسه مالی جلوی فعالیت آنها را گرفت؟؟
تجربه سالهای اخیر نشان می دهد که در برخورد با اینگونه موسسات سستی می شود که هیچ حتی در رسانه های مختلف تبلیغات آنها نیز پخش می گردد. (4188300) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۶:۵۹:۱۲
یکی ما رو از ظلم بانک مرکزی نجات دهد (4188306) (alef-11)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۸:۱۴:۵۵
اقای روحانی تادیرنشده وموسسات وبانکهای دیگردچارورشکستگی وجامعه دچارهرج ومرج نشده نسبت به عزل اقای سیف اقدام کن شاید خیلی زوددیرشود (4188403) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۶:۱۰
سلام واقعا حق با این شهروند محترم و افرادی مثل ما که تمام دارایی خود را به این موسسات داده ایم است . (4188696) (alef-13)
 
سهامدار پديده
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۷:۲۱:۵۱
ما سه سال پيش گول تبليغات صدا و سيما را خورديم و حدود ٤٠ميليون سهام پديده شاندير خريديم
پديده هم مجوز از بانك مركزي داشت و تبليغات و بيلبورد در كل شهر و تبليغات گسترده در صدا و سيما
پول ما را خوردن يه آب هم روش
حالا مي گن شما سهام حدود ١٢٠٠٠تومان خريدي مي خواست نخري !سهام پديده حدود ٣٧٠٠تومان مي أرزه ! همين مقدار هم بهتون مي ديم هروقت دلمون خواست !
گردنشون كلفته ،زورشون مي رسه ،ما هم مي خواست كلاه سرمون نره !
كي به كيه ؟حدود صد و چهل هزار خانواده گرفتار اين حقه بازها شدن و فرياد رسي نيست (4188336) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۱۷:۳۲:۳۴
همه بانگها باستنلد مجوزبانگ مرکزی فعالیت میکنند اگربانگ مرکزی خودرامتعهد نمداند یعنی چه (4188346) (alef-3)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۱۲:۵۹
فقط یه جواب .چطور میشه که بری تو جمهوری اسلامی ازیه بانک وام با بهره 18درصد بگیری وبعد ببری موسسه کاسپین با سود تا 32درصد .سود بگیری .راست راست راه بری و 13یا14درصد مفت بره تو جیبت . (4188639) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۳۲:۲۷
معلوم نيست تو اين مملكت چه خبره (4188662) (alef-13)
 
سعید
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۳۲:۴۴
اون دوستی که میگه طمع کردیم اخه دوست من وقتی میگن این موسسه مجوز دازه دیگه چه مشکلی داره، لظفا قبل از صحبت و اظهار نظر کمی فکر کنید. (4188663) (alef-13)
 
حسین مختاری
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۴۲:۵۸
از اسفند ماه 1393 موسسه کاسپین در مشهد و نیشابور و در دیگرشهرهای خراسان رضوی پول وسود ما ومردم را نمی دهند به داد مردم برسید (4188682) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۲:۲۶:۳۴
به یک نکته دقت کنید؛


اگر شما به شخصی واجد صلاحیت پزشکی، مجوز طبابت دهید و بعد، مرتکب جرمی شود، مسئول نیستید؛ لکن وقتی اصلن مدرک تحصیلی اش را ملاحظه و استعلام نکرده اید؛ مرتکب تقصیر شده و مسئول هستید.

بانک مرکزی، به یک تعاونی بدون مجوز و واجد کسری، بدون حسابرسی، (البته اگر می دانسته که تقصیرش بیشتر است) مجوز داده و پس از اینکه این تعاونی، با مجوز بانک مرکزی و درج نام اش در سایت بانک مرکزی، مجددا حدود ۹ ماه اخذ سپرده کرده، از طریق دادستان اعلام کرده که پنجاه درصد از ۸ هزار میلیارد تومان وجوه مأخوذه نیست!!!؛ (این وجوه قطعا در این چند ماه به زیان تبدیل نشده و مربوط به ۱۸ سال فعالیت قبلی اش بوده است)، حال، بانک مرکزی می‌گوید که مجوزش مشروط بوده و تعاونی های منحله، حق نصب تابلو هم نداشته اند!!! در صورتی که در جای دیگر، مردم را به سپرده گذاری در بانک ها و مؤسسات مجاز تشویق کرده و مرجع احراز مجوز را سایت بانک مرکزی اعلام نموده و در سایت بانک مرکزی هم اشاره ای به مشروط بودن نشده است.

لذا این ادعا که ریسک سپرده گذاری در این ۹ ماه، با سپرده گذاران است، اشتباه است؛ چون بانک مرکزی، تخلف و تقصیر دارد؛ به قیاس بدون مشاهده مدرک تحصیلی و استعلام، به کسی جواز طبابت دادن؛ اما اگر صدور جواز، با رعایت ضوابط قانونی و عرفی می بود و به وظایف اش عمل کرده بود (در خصوص حسابرسی و نیز اطلاع رسانی در مورد نصب تابلو و عدم اجازه اخذ سپرده)، تقصیر و مسئولیتی متوجه دولت نبود. (4188748) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۰:۰۶:۳۰
هفت بار در قرآن ،پروردگار متعال بر علیه ربا خواری هشدار فرموده و با شدیدترین الفاظ و سنگین ترین وعده ها بر علیه ربا خواران موضع گیری کرده ،حالا هی برید پول بزارید تو بانکها و این موسسه های نزول خوری و آخر برج سودشو بگیرید پس بنشینید تا عاقبت این کارها رو ببینید (4188840) (alef-11)
 
هستي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۲۷:۰۶
بالاخره تكليف چيه كي پولمونو ميدن يه تاريخ مشخص كنن تا خيال مردم راحت شه ؟ (4189184) (alef-11)
 
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۰۵:۴۳
اقای سیف با این حرفش که ما مجوز به کاسپین نداده ایم داره به شعور ملت توهین میکنه،و خودشو و بانک مرکزیو زیر سوال میبره ،همین الان برید سایت بانک مرکزی موسسه کاسپین در جمع موسسات مجوز دار ثبت شده این حرفای مضحک و بیهوده رو واسه چی میزنه این اقا،چنین کسانی لیاقت و شایستگی ندارن و باید هر چه سریعتر عزلشون کرد. (4189245) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۰:۲۳
به نظرمن دولت مقصرصددرصدهستش چون این موسسات درزمان تورم بالاپولهای مردم رومیگیرن وسرمایه گذاری دربازارهای پرسود میکنن وسودهاروهم سروقت واریز میکنن الان که مملکت دچار رکوداقتصادی شده واین بازارهاسود انچنانی نداره مردم نبایدجوابگو باشن بانک مرکزی اسامی بانکها وموسساتی روکه رتبه اعتباری ضعیف دارن به اطلاع مردم برسونه تامردم خودشون تصمیم بگیرن متشکرم (4189338) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۴:۱۰
پولی دیگر در کار نیست داستان تمام بانک های خصوصی و دولتی همین خواهد بود (4189877) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۱۱:۱۹
اقای سیف خدا خیرت بده الان با صد سال پیش فرق میکنه تو فکر میکنی مردم سواد ندارند تو مجوز تابلو دادی تو سایت بانک مرکزی مجاز اعلام کردی خدا را خوش نمی اید مردم نفهم فکر کنی .پول خوبی بعضی ها از ثامن و چند موسسه دیگر سود بردند و این لقمه گیر میکنه توگلوشون (4189973) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.