نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 387117
نامه قالیباف به دادستان درباره واگذاری املاک؛
هیچ خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد ندارم/ برای روشن شدن افکار عمومی و برخورد با هرگونه سوء‌استفاده دادستان شخصا وارد شود
بخش سیاسی الف، ۱۰ شهریور ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
محمد باقر قالیباف در پی گزارش منتسب به کارشناس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران به افراد خاص نامه ای به دادستان نوشت.

در این نامه آمده است:
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای منتظری
دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم
با احترام، به استحضار می رساند اخیرا یک گزارش مخدوش منتسب به کارشناس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران به افراد، در رسانه‌ها منتشر شده است که افکار عمومی را نسبت به مدیریت شهری بدبین کرده است.

این گزارش نادرست از سوی رییس کل محترم سازمان بازرسی نیز به عنوان گزارش اولیه و ناقص یاد شده و حتی همان کارشناس محترم در گفتگو با رسانه‌ها مواردی از آن گزارش را تکذیب کرده است.

اما متاسفانه جزییات این سند مخدوش در سطح وسیعی در جامعه بطور ناقص و اغراق‌آمیز منتشر شده و دستمایه تشویش اذهان مردم شریف توسط برخی رسانه‌های مغرض و معاند داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است.

لازم به ذکر است شهرداری تهران برای حل معضل مسکن بیش از ۲۷ هزار نفر از ۵۵ هزار پرسنل خود با واگذاری زمین از طریق تعاونی‌های مسکن، وفق قوانین و مقررات (مجلس شورای اسلامی، هیأت محترم وزیران، شورای اسلامی شهر تهران) اقدام کرده که عمده این افراد از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند. علاوه بر این، شهرداری تهران در جهت تسهیل تهیه مسکن برای کارکنان سایر نهادها و سازمانهای دولتی و عمومی برای واگذاری زمین، تسهیلات قانونی قائل شده است.

حال آنکه در گزارش فوق‌الذکر تمامی این تسهیلات به دروغ به عنوان امتیازات ویژه به برخی مدیران نسبت داده شده است.

اینجانب به صراحت عرض می‌کنم، ضمن این که هیچ خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد ندارم؛ همانگونه که از ابتدای خدمت در شهرداری تهران قاطعانه در صورت اثبات، با این موارد برخورد کرده‌ام؛ مرجع رسیدگی به هرگونه جرائم احتمالی را قوه محترم قضاییه می‌دانم.

لذا از جناب‌عالی به عنوان دادستان کل و مدعی‌العموم استدعا دارم برای روشن شدن افکار عمومی و برخورد با هرگونه سوء‌استفاده و جرم احتمالی، شخصاً دستور فرمایید این موضوع از سوی آن مقام محترم با کمک سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گیرد تا شبهات و ابهامات افکار عمومی برطرف شود.

بنده معتقدم در صورت احراز و اثبات هرگونه جرم و یا استفاده ناروا از امکانات بیت‌المال بدون هیچ‌گونه اغماضی، باید با مجرم در هر سطح و رده‌ای، مطابق قانون برخورد کرد، همچنان که اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.

محمدباقر قالیباف
شهردار تهران
۱۳۹۵/۰۹/۱۳ ۱۳:۴۱
 
۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۷
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۳:۵۱
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۱
 
۱۳۹۵/۰۸/۰۶ ۱۱:۵۶
 
۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۲
 
۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ۱۴:۴۵
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۷ ۱۳:۲۴
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ۱۲:۱۶
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۵ ۱۳:۳۲
 
 
کلمات کلیدی : شهرداری+املاک+واگذاری املاک+شورای شهر+قالیباف
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۲:۳۰
از شما مدیر گرامی در جمهوری اسلامی به خاطر این نامه تان و نداشتن خطر قرمز تشکر میکنیم
اما سوال من این است؛ واضح و شفاف
آیا شما ۵۰ درصد تخفیف داده اید یا خیر؟ سوال واضح است
اگر نبوده که من خداروشکر میکنم و با شایعه پراکنان هم برخورد کنید
اما اگر بوده ( که احساس می کنم بوده) باید قانون را اصلاح کرد چرا که صفدر حسینی ها هم باهمین قانون های داغون برای خودشون نجومی شدند
این نامه اینطور بیان میکنه که ۵۰ درصد تخفیف بوده ولی خب طبق قانون بوده (3912745) (alef-13)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۵:۱۵
تمام ارگان های دولت به کارمندان با سابقه خود تسهیلات می دهند
از وام گرفته تا خانه
فکر نمی کنم شما تا به حال مجتمع های داخل شهر را ندیده باشید! (3912873) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۰:۲۰
بله
تسهیلات 10 یا 20 میلیونی
نه 1 تا 2 میلیارد تومنی !! (3913094) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۵۳:۰۷
دوست عزيز املاك شهر متعلق به مردم شهر است و شهرداري فقط ضابط اجرايي ميباشد، پول آن هم بيت المال شهر است نه ارثيه شهرداري، (3913123) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۱۲:۲۹
پس سهم میلیونها نفر که کارکنان سازمانها نیستند چیه ضمن اینکه ایشان بر اساس سابقه کاری و تحصیلات مزایا و حقوق دریافت کردند دیگه چه طلبی دارند که باید ازانواع مزایا هم برخواردار شوند تازه منت خدمتگزاری هم همیشه سر مردم هست (3913169) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۳۴:۰۹
کدوم ارگان؟ پدر و مادر من جفتشون کارمند بودن نه به اونها و نه هیچ یک از همکارانشان خونه نیم بها ندادن (3913251) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۸:۱۰
تو همه کشورها هم دزدی وجود داره ولی آمارش متفاوته (3913352) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۸:۴۰:۱۰
اگر آقای قالی باف از این ماجرا سربلند بیرون نیاید، امید به رئیس جمهور شدن سال 96 پر! (3915043) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۳۴:۰۹
ماشالله شهرداری تهران زده رو دست تمام مدیرای نجومی (3913976) (alef-11)
 
سرباز وطن
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۴:۰۹
بله تمام ارگانها به کارمندان خود تسهیلات 5 یا 10 یا 15 میلیونی بنا به بنیه آن نهاد با باز پرداخت نهایت 30 ماهه داده می شود و به مدیرانشان هم نهایتاً دو برابر این مبالغ که البته آنهم عادلانه نیست و نباید تفاوت بین کارمند و مدیر باشد.
اما عزیز دل کدام ارگان واحد مسکونی یا زمین 2 میلیاردی رو به قیمت نصف یعنی 1 میلیارد می دهد آنهم بصورت اقساطی 60 ماهه نمی دونم شاید به شما داده باشند به ما که یک مسکن مهر 60 میلیونی که هنوز تحویل ندادن میخوان بدهند تا حالا 37 میلیون دادیم 25 میلیون هم وامه که باید قسط وام بدیم خدا می دونه زمان تحویل چقدر دیگه باید بدیم اونم توی حاشیه یکی از شهرستانها نه در قیطریه و ولنجک و نیاوران و پاسداران یک کم از تعصبات فاصله بگیریم و واقع بین باشیم. الف جان میدونم مثل بقیه نظراتم منتشر نمی شه ولی خوب. (3914771) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۸:۵۰
من موندم این پولارو حتی بدون تخفیف از کجا میارن؟!؟!؟!
مگر کارمند نیستن؟؟؟؟ (3912992) (alef-3)
 
France
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۱:۴۳
آقای قالیباف لطف کردن به یکی از مدیران فقیرشون یک ملک 3.5 میلیاردی رو 50 درصد تخفیف دادن اونهم قسطی! (3914767) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۹:۰۲
زود قضاوت میکنید (3912993) (alef-3)
 
کارشناس ارشد املاک شهرداری تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۰:۳۸
1- کارشناسی املاک واگذار شده به کارشناس دادگستری محول شده است
2- کارشناس رسمی دادگستری قیمت زمین و منازل واگذاری را حداکثر 5% قیمت منطقه اعلام کرده است.
3- شهردار تهران نیز با در اختیار داشتن اختیارات شورای شهر تا ۵۰ درصد از قیمت گذاری مذکور را تخفیف در نظر گرفته است.
4- شهردار با توجه به در اختیار داشتن اختیارات شورای شهر دستور داده اند که نسبت به اخذ ۲۵% قیمت 50% تخفیف خورده را اخذ نمایند.
5- قیمت 25% ارزش واقعی ملک مجددا براساس دستور شهردار که از شورای شهر قبلا تفویض شده است مبلغ 25% نقدی و مابقی در اقساط توافقی دریافت می گردد.
6- مردم باید بدانند که یک ملک یک میلیارد تومانی پس از قیمت گذاری کارشناس دادگستری و تخفیف 50% شهرداری نهایتا به مبلغ 250 میلیون تومان جهت واگذاری قیمت گذاری شده است 250 میلیون تومانی که مجددا و براساس دستور شهردار با پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان نقد و 200 میلیون تومان اقساط میان مدت در تملک خریداران خاص قرار می گیرد.
7- محاسبه ملکی به قیمت 5 میلیارد تومان حتما جذاب تر می باشد بطوریکه یک ملک 5 میلیارد تومانی نهایتا با پرداخت 200 میلیون نقد و 800 میلیون اقساط به تملک افراد خاص درآمده است ملکی که دقیقا در لحظه سند خوردن از قابلیت فروش به قیمت 5 میلیارد تومان برخوردار است یعنی خریدار با پرداخت 200 میلیون تومان عملا به درآمد فوری 4.8 میلیارد تومان دست می یابد.
8- حال سوال این است که اتفاق بالغ بر 2200 میلیارد تومانی موضوع مذکور از ارزش پیگیری پر هیاهویی از جنس حقوق نجومی 15 تا 50 میلیون تومانی را نداشت؟ حقوقهای غیر متعارفی که تمامی مازادش مبلغی کمتر از 4 میلیارد تومان بوده است یعنی 800 میلیون تومان کمتر از یک مورد واگذاری املاک به افراد خاصی که البته می توانند از همفکران و همراهان برخی افراد ذی نفوذ باشند. (3913044) (alef-13)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۲۸:۲۳
خداوندا این زلزله ات را بر ما نازل کن ...فساد گلوی ما را میفشرد .... بغض گلویمان را گرفته ..‌.. (3914185) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۱۸:۱۶
نکته ظریفی در نامه قالیباف آمده است که کمتر مورد توجه قرار گرفت .او از دادستان خواسته به عنوان مدعی العموم وارد شود .یعنی قالیباف در صدد تبرئه خود بر نیامده است و به عنوان شاکی به جلو فرار نکرده است . (3913188) (alef-13)
 
امانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۳۰:۵۵
اگر مصوبه شورای شهر حاوی اعطای امتیاز به اعضای ان شورا باشد فاقد اعتبار باید تلقی شود.چه معنا دارد که شورای شهر و شهردار حق داشته باشند اراضی و ثروت تهران را بین خود تقسیم کنند؟
بنابراین عملکرد شهردار باید صرفا براساس مصوبات مجلس و هیئت وزیران باشد. (3914034) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۳:۲۴
دقیقا الان متهم اصلی آقای قالیبافه اما با این نامه مثلا خولسته خودش رو تبرئه کنه! (3914770) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۱۸:۲۵
اگر نامه قالیباف به عنوان شاکی موضوع نوشته می شد تحلیل های تخریب کننده ای روی نامه گذاشته می شد که اکنون با استثنا نکردن خود و ننشستن بر روی صندلی شاکی از آن پیشگیری کرد. (3913189) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۳۴:۴۳
سایت معماری نیوز با حکم قضایی فیلتر شد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
سایت معماری نیوز با دستور مقام قضایی فیلتر شد.

به گزارش تسنیم، سایت معماری‌نیوز که از هفته گذشته اقدام به انتشار اسنادی درخصوص واگذاری املاک و زمین توسط شهرداری تهران به افراد حقیقی و حقوقی کرده بود، ساعاتی پیش فیلتر شد.

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تأیید این خبر گفت: این اقدام به دستور مقام قضایی صورت گرفته است.

مدیرمسئوول این سایت نیز روز گذشته به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود. (3913253) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۴۲:۳۴
من هم مثل بقیه میدونستم که فساد در کشور ما زیاده اما ظاهرا ابعاد خیلی گسترده تر از اونیه که فکر میکردم! یعنی انگار هرجایی یک سفره ای باز بود هر کسی هرچقدر تونست برمیداره. یک فکر و حال اساسی باید به حال قوانین کرد و البته همچنین مسئولانی که اصلا براشون مهم نیست چه بلایی سر پولهای مردم میاد. (3914820) (alef-13)
 
خیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۳:۵۷
کاش رئیس محترم جمهور هم چنین برخوردی با ذخایر نظام داشتند. (3912749) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۰۷:۳۷
رئیس جمهور حقوق های نجومی رو با اینکه قانونی بود برکنار کرد چون طبق عرف نبود ولی ایشون می فرمایند چون قانونا می تونیم اینکار رو بکنیم پس می کنیم. (3912809) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۴۰:۵۳
جالب اینکه دلواپسای حقوق نجومی امروز به شدت به ضرورت قانونگرایی تأکید می کنند و..... (3912996) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۱۱:۴۰
دلواپسان که اینهمه جار و جنجال در مورد حقوقهای نجومی راه انداختن الان در مورد شهرداری تهران سکوت کردن چون میگن خلاف قانون نبوده! خوب حقوقهای نجومی هم خلاف قانون نبود! (3914314) (alef-11)
 
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۱۱:۵۶
آيا منظور از برخورد كردن رئيس جمهور يعنيتوسط معاون ايشان و سخنگوي دولت از آنان به ذخاير نظام نام بردن!!!! (3913166) (alef-13)
 
France
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۴:۳۸
ملکی که کارشناسیش 3.5 میلیارد بوده رو با 50 درصد تخفیف دادن یعنی یک میلیارد و هفتصد میلیون فقط تخفیف تازه قسطی! تازه قیمت کارشناسی هم چقدر با قیمت واقعی تفاوت داشته خدا میدون! (3914773) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۲۹:۴۷
الان برخورد کرده ایشون؟
گفته 50 درصد تخفیف دادیم و قانونی بوده..... (3912859) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۶:۳۶
فکر کنم وفق قانون بودن این عملکرد چیزی شبیه حقوق نجومی باشه بهرحال اون حقوقها هم مطابق قانون بود
وانگهی گناه ما که در شهرستان زندگی میکنیم و دسترسی نداریم چیست؟ ایا ما زحمتکش نیستیم؟
این بیعدالتی نیست؟
بلند شم زود بیام تهران؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟؟! (3912754) (alef-13)
 
France
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۶:۴۲
اتفاقا این موضوع صدرصد جرم و غیرقانونی هست. 50 درصد تخفیف برای یک ملک 3.5 میلیاردی به یک مدیر یعنی دادن یک میلیارد و هفتصد میلیون تومن به وی! این بر مبنای کدوم قانونه؟ این قطعا یک جور دزدیه. یعنی اگه یک صد میلیارد تومنی رو هم میتونه شهرداری به مدیراش 50 درصد تخفیف بده و با یک کار مثلا قانونی یکدفعه 50 میلیارد تومن به جیب یک عده بریزه؟ (3914778) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۲۰:۰۷:۳۵
قانونی بوده چون مصوبه شورای شهر است (3915127) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۱۸:۴۳
مطابق قانون و اختیارات شوررا شهر بوده (3916003) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۰۶-۱۷ ۲۲:۵۴:۱۵
اختیارات مسئولان برای اینه که در جهت منافع مردم بکار ببرن. اگه شورای شهر کل املاک شهرداری رو میزد به نام اعضای خودش قانونی بود؟ (3925130) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۷:۲۰
احسنت..همین درسته...باید جلوی این توطئه که یک جناح سعی داره بگه همه حرامخوار هستند با شفافیت و قاطعیت ایستاد..فرصت خوبی هست که تکلیف خیلی چیزها و جناحها که همه چیز را ملعبه بازیهای جناحی کرده اند روشن شود..باید روشن بشه که چه کسانی دستشان در بیت المال مسلمین درازه و چه کسانی نیست. (3912755) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۹:۳۵
من موندم همه میگن برای افراد ضعیف کار کردیم پس چطوره که همه آقازاده ها وضعشون خوب حقوق های عالی ماشین مدل بالا منزل جای خوب ولی یه سر به جنوب شهر بزنید ببینید چه خبر از فقر اعتیاد بیکاری یکی به این مسئولین بگه یه جوان چه چیزی میخواد ولی آقایان فکر جیب خودشان هستن آیا به فکر قشر ضعیف می افتن من باور ندارم (3912953) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۹:۵۴
قالیباف این روزها هدف حجمه ها و دروغ و تهمتهای دروغگوهاست.
دکتر جان صبر داشته باش ایشالا خدا جوابشون رو خواهد داد.
خدا به اندازه ی نامردیشون (که خیلی هم زیاده) جوابشون رو میده. (3912760) (alef-13)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۱:۲۲:۳۳
اونی که میگی حجمه نیست هجمه هستش استاد.اگه از تمجید آقای دکتر فرصت پیدا کردید کمی هم درس بخونید. (3914028) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۳:۰۶
خدا خیرتون بده زمین دادین برای قشر ضغیف و زحمت کش تو جردن خونه بسازن (3912767) (alef-13)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۱:۴۳
واقعا چه مستضعفي !!زمين تو سعادت آياد متري 25 ميايون تومن با5ميليون فروختن بعدش هم ميگن بيائيد بررسي كنيد آقا مديران شما حقوق بالاي 3ميليوني ميگيرند ديگه اينهمه بذل وبخشش چرا ؟؟ يك معلم فوق ليسانس بد.ون سهميه ار دانشگاه امير كبير تو آموزش وپرورش با 20سال سابقه حقوقش 2 ميليون (3913046) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۶:۲۴:۱۹
الان دیگه همه کارمندان دولت و شهرداری لااقل 5میلیون میگیرند با حق مسکن و حق ایاب و ذهاب و حق اولاد و حق جذب و اضافه کاری کیلویی ... (3916010) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۶:۳۸
آقای قالیباف منتظر هستیم تا ببینیم که چه کار خواهید کرد ؟ (3912774) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۳:۰۴
چه عجب این موضوع رو از بایکوت خبری خارج کردید... (3912897) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۹:۰۳
منتظر دولت بودیم که جناب فریدون کنار گذاشته بشه! (3912951) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۹:۱۲
مدیران بیمه و بانک هم بر طبق یک بخشنامه قانونی و ناعادلانه حقوق نجومی گرفته بودن (3912952) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۹:۲۳
آقاي قاليباف در مورد تخريب باغهاي چند صد ساله منطقه 14شهرداري مثل باغهاي خ شهيد واضحي فرد وپاسدارگمنام وغيره كه در قالب تعاوني مسكن يكي از اورگانها مجتمع مسكوني ساختي واعتراض مردم به جايي نرسيد توضيح دهيد.. ويا همجين امتياضي كه باغها به اين زيبايي را تخريب كتتد را به تعاوني هاي مسكن هاي ديگر مي دادي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3912781) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۹:۱۸
من این باغها را دیده بودم و سالهای زیادی از عمر آنها میگذشت که ناگهان ...... (3912975) (alef-13)
 
نقدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۳۰:۵۲
یاد حرف این یارو سفیر وقت انگلیس تو تهران افتادم که در برابر جنجال سازی علیه باغ قلهک به زبون آورد گفت بابا روزگاری تهران یک باغ شهر بود امروز تمام باغهای این شهر نابود شده است اجازه دهید تنها باغ باقی مانده در تهران را به روال گذشته ما برای تهران حفظ کنیم (3914264) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۱:۲۷
مردم میدانند که چه خبره و برای مخفی کردن حقوق نجومی هست، باند بازی و فامیل سالاری حتی طرفداران اصلاحات و امید را ناامید کردند مخصوصا در صنعت نفت و خودرو نمیدانید چه خبر هست. (3912785) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۳:۴۴
اگر اینکار که هر موقع اشخاص یا سازمانهایی مورد اتهامهای مالی قرار گرفتند به اون مرجع اصلی و رسیدگی کننده نامه بنویسند و تقاضای رسیدگی کنند باب بشه امر خوب و مبارکیست برای کشور ومیتونه از فرسایشی شدن و استفاده از این ابزار برای آتو گرفتنهای سیاسی جلوگیری کنه و نوری بر حقیقت ماجرا در اینطور مواقع باشه...با مدیریت خوب قالیباف بر شهر تهران چون اکثر هزینه اش را از جیب مردم تامین میکنه و مدیریت پرهزینه ای داشته موافق نیستم ولی اینکارش خیلی خوب و مورد تایید است.. (3912789) (alef-13)
 
nashenas
Netherlands
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۰۷:۴۵
بر فرض که همه حرفها تهمت و دروغ است ولی چند سوال برای یک شهروند پیش آماده است امید دارم که شهردار یا شورای شهر پاسخ دهند آنگونه که آقای قناعتی (۱) اعلام کردند این پیشنهاد به یک عضو شورای شهر داده شده است حالا سوالات۱. چرا دستگاه مورد نظارت(شهرداری ) باید به دستگاه نظارت (شورای شهر )پیشنهاد ساختمان در محله نیاوران بدهد ؟ ۲. عضو محترم شورای شهر با اصل پیشنهاد مشکلی نداشتند فقط با مقدار تخفیف مشکل داشتند یعنی اگر بر فرض مثال ۱۰۰ درصد هم بود مشکلی نبود زیرا "به گفته عضو هیات رئیسه شورای شهر اما پیشنهادی که شهرداری برای خرید خانه به ما داد در توان ما نبود و تخفیفش کم بود و ما از دریافت خانه مورد نظر در محله نیاوران انصراف دادیم. ۳. آیا عضو محترم شورای شهر با علم به اطلاع این مورد هیچ درخواستی برای اصلاح ان نداشته اند"در شورای سوم مصوبه‌ای تصویب شده که بر مبنای آن به شهرداری این اختیار داده شده تا در تعاونی‌های مسکن فعالیت داشته باشند، گفت: همچنین این اختیار داده شده که برای خرید زمین‌ها ۵۰ درصد تخفیف قائل شوند" ؟ ۴. این چه تعاونی‌ است که افراد با پرداخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پول برای عضویت در تعاونی‌ توانایی خرید منزل در محله نیاوران داده میشود ۵.. چه رابطه بین تعاونی‌ و شهرداری است که خونه از طرف شهرداری پیشنهاد شده است نه تعاونی‌۶. آیا برای همه کارکنان شهرداری تهیه منزل درمحله نیاوران با با پرداخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پول فراهم بوده است ؟ ۷. آیا امکان دارد تعریفی از رانت داده شود؟ ۸. آورده این تعاونی‌ از کجا بوده است که توانی ساخت منزل در محله نیاوران ا داشته است ۹. افراد از کجا توانایی پرداخت قسط و یا پیش پرداخت را داشتند با توجه به فیش حقوقی شفاف دریافتی



(۱)http://alef.ir/vdciuqapzt1avp2.cbct.html?386301 (3912810) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۳:۰۳
ممنونم بسیار واضح جواب دادید امیدوارم حداقل شهردار محترم بتونه نصف سوالات شمارو جواب بده. مطمئن هستم که حتی دادگاه هم توانوایی طرح این سوالات رو نداره (3912984) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۸:۰۱:۳۷
بسيار تحليل خوب و منصفانه اي بود . سپاسگزار (3913424) (alef-11)
 
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۰۹:۱۹
ببخشيد جناب شهردار به ما مردم محروم و مستضعف هم در جردن با 50 درصد تخيف زمين مي دهيد؟؟؟ (3912814) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۱:۰۲
بابا بنده خدا رئیس جمهور هم که گفتند قوانین مشکل داره که نجومی از توش در می آد و تا قوانین تغییر نکنه همین منوال هست . (3912818) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۳:۱۲:۲۴
راس میگه مدیران طفلکی گناهی ندارن که، تقصیر قانونه که به زور ماهی چند صد میلیون به حسابشون واریز میکنه. تقصیر اینا نیست که نمیتونن با نون پنیر به ملت خدمت کنند. تقصیر قانونه که شیشلیک رو بعنوان صبحانه و میان وعده تصویب نکرده. (3913864) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۱۳:۵۲
تا خود مردم تغییر نکنن تغییر زیادی رخ نمیده. (3914315) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۲:۴۲
چرا آقای سراج شخصا و با مصاحبه تکذیب نکردند؟ (3912821) (alef-13)
 
صلواتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۳۸:۲۳
قاضی سراج بعنوان قاضی پرسابقه بخوبی می دانند که نباید در مسیر رسیدگی به پرونده بسیار مهم و ملی حقوقهای نجومی که طی آن بخشی از دارایی مردم مورد غارت قرار گرفت گرفتار پرونده سازیهای سیاسی گردند هر چند اگر شهردار تهران با ارائه اسناد و مدارک اثبات کردند که چند هزار میلیارد تومان از املاک تهران را بین دوستان و همفکرانشان توزیع نکرده اند قطعا قاضی سراج یا دادستان محترمکشور و تهران به دروغ پردازیها برخورد قانونی خواهند کرد. (3914277) (alef-11)
 
نادر موذن
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۳:۰۳
دورد وسلام به خدمت گذاران نظام (3912822) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۴:۵۳
آقای قالیباف
اگر هم درست بگی پس واقعا نمیدونی در شهرداری چی میگذره
من خودم هر وقت کارم به شهرداری بیوفته تنم میلرزه
بدون اغراق میگم اگه تحقیق کنن خیلی چیزا از توش درمیاد
یک رانت کوچک در منطقه یک تمام حقوقهای نجومی رو برای ده سال پوشش میده
شهرداری تهران یعنی معدن نفت و طلا و همه چیز (3912825) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۹:۵۹
کاملا با نظر شما موافق هستم از سد معبر و گشت های محله شروع کن تا ....... (3912980) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۲۴:۳۱
برادر گرامی جناب دکترتوکلی باسلام

وام مسکن خانواده شهدا دربودجه سال 95 حذف شده خیلی درنوبت هستند
لطفا پیگیری فرمائید
با تشکرازطرف خانواده شهدا وایثارگران (3912841) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۱:۰۴
عمو
ساده بگو
قانونی تخفیف دادی یا نه و چقدر؟؟
(3912862) (alef-13)
 
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۴۱:۲۰
قانونی که باشه تازه میرسیم به غیر متعارف و از این هم بگذریم باید عادلانه هم بوده باشه والا براساس احکام صادره در خصوص حقوق های نجومی حتما حرامخواری محسوب خواهد شد. (3914280) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۵:۰۷
جناب قالیباف
اگر نگران افکار عمومی هستید لزومی به مراجعه به دادستان نیست چون شما از اختیارات استفاده کرده اید جرمی در میان نیست . لیستی منتشر شده با نام و مشخصات املاک بفروش رفته اگر واقعیت ندارد برای افکار عمومی روشن کنید . (3912872) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۶:۳۶
آقای توکلی شما که ادعای مبارزه با فساد دارید و چندی قبل بیان کردید که فساد سیستمی شده ، نظرتون درباره ی این پرونده چیه؟ آیا این تخفیفات و بذل و بخششهای که مطابق قانون بوده مصداق فساد سیستمی نیست ؟ البته این کامنت را نمایش نمی دهید \ (3912877) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۸:۱۶
هر كسي در هر اداره اي براي پرسنل خودش تسهيلات بخشش ميكند انهم از بيت المال...بانكها وام 300ساله بدون بهره ميدهند...شهرداري زمين ميدهد..مجلس به كاركنانش وام بدون بهره ميدهد...پس قشر بدبخت كارگر چكار كنند...براي هر كسي هر كاري انجام ميدهد حقوقي در نظر گرفته شده اين چه معني ميدهد كه هر ارگاني دستش در جيب بيت المال به كاركنانش حبه ميكند. (3912883) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۵:۱۳:۳۹
کلا بحث وام دادن و مزایا تا جای ممکن باید از نهادهای دولتی و عمومی حذف بشه مگر وامهای بسیار کم چند میلیونی ضرروی. چون توش هزار جور فساد هست از قیمتگذاری پایین، بهره کم و مهمتر از همه شفاف نبودن میزان هزینه و سود هر کدام از این وامها یا مزایا. بجای این کار حقوق افراد رو به نسبت زیاد کنن که لااقل حقوق افراد شفاف باشه. (3914791) (alef-13)
 
Mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۷:۳۳
جناب اقای قالیباف درورو بر پیام شما ولی یک سوال هست ایا گزارشگران صدا و سیما هم جزء کارکنان خدوم شهرداری هستند و ایا به کارکنان خدوم زمین در منطقه ازگل و جردن تعلق می گیره . ضمنا از واگذاری پارک های جردن چه خبر؟ (3912902) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۸:۱۸
چرا پیش از ورود دستگاه قضائی خود شهرداری بطور شفاف بیان نمی کند گه چه گذشته است؟
آیا بحث محرمانه ای وجود دارد؟
آیا پول متعلق به مردم نیست؟
مشکل کجاست؟؟ (3912904) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۳:۱۸
چند نکته در مورد نامه قالیباف
قالیباف در نامه اش به صراحت امتیازات داده شده را قبول کرده و قانونی می داند. قالیباف می گوید:
1-.... حتی همان کارشناس محترم در گفتگو با رسانه‌ها مواردی از آن گزارش را تکذیب کرده است...... بنابراین قالیباف مواردی را مخدوش و بقیه را قبول دارد

2--.....باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است...
قالیباف شهرداری را جزو ارکان نظام محسوب کرده در حالیکه شهرداری تنها یک اداره است و تخلفات در ان را نمی توان به ارکان نظام ربط داد

3- .....شهرداری تهران برای حل معضل مسکن بیش از ۲۷ هزار نفر از ۵۵ هزار پرسنل خود با واگذاری زمین از طریق تعاونی‌های مسکن، وفق قوانین و مقررات (مجلس شورای اسلامی، هیأت محترم وزیران، شورای اسلامی شهر تهران) اقدام کرده که عمده این افراد از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند....
قالیباف در این بخش نامه بصراحت می گوید که واگذاری ها انجام شده اما تخفیفات 50 درصدی را به چه کسانی داده اند. کدام کارمند مستضعف شهرداری توانایی خرید املاک بالای 500 میلیونی را دارد.

4- ....علاوه بر این، شهرداری تهران در جهت تسهیل تهیه مسکن برای کارکنان سایر نهادها و سازمانهای دولتی و عمومی برای واگذاری زمین، تسهیلات قانونی قائل شده است. ...
قالیباف در این بخش از نامه خود همان گزارش سازمان بازرسی را تایید می کند. در گزارش سازمان بازرسی چیزی غیر از این نیست وتنها اسم تمام نهادها و تعاونیها و افراد را برده است . قالیباف چه چیزی را تکذیب می کند.

5- قالیباف درخواس ورود قوه قضایی و بازرسی را می کند درحالیکه سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و گزارشش هم مکتوب منتشر شده است. حالا قالیباف دنبال چیست؟ (3912916) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۱:۱۴
کلا یاد گرفتن تا کسی میخواد به خلافشون رسیدگی کنه میگنه داره ارکان نظام تضعیف میشه یعنی ارکان نظام به چند نفر آدم بنده؟ (3915888) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۵:۴۰
سلام نیاوران و جردن برای قشر زحمت کش شهرداری زمین و ملک 500 متری داده اند همان وعده خانه باغ که رییس محترم جمهور داده بودند (3912919) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۱۴:۳۱
آقای قالیباب قشر فقیر زمین 1000 هزارمتری با 50 درصد تخفیف توی جردن هدیه کردید..


خدا جای حق نشسته منتظر هستیم .. روی زمین ببینم (3913066) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۲۰:۳۸
پروردگارا از دوستی امروزمان چیزی برای فردایمان بگذار به اندازه یه

نگاه ؛ یه لبخند ،تا به یاد داشته باشیم روزی همدیگر را دوست داشته

باشیم (3913076) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۰:۳۷
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!
شهرداری به هیچ عنوان در خصوص قانون پذیری و کار چاق کنی شهرت خوبی ندارد! بافت قاطی، ضعیف، بی هدف، و رو به بمبست تهران بهترین گواه است! به عبارتی در شهرداری در خصوص رعایت قانون و پیگیری فساد نیز چندان خط قرمزی وجود ندارد! (3913096) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۳:۳۶
الان میگن طبق قانون بوده!!!!!
جناب شهردار میتونیم ثابت کنیم (3913102) (alef-3)
 
ساعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۵:۴۷:۵۹
آقای دکتر قالیباف: شما که رزمنده و جبهه رفته هستید دیگه چرا دارید این توجیهات را میبافید. ؟ اولا اگر تخفیفات قانونی بوده با اقدام قانونی و انقلابی چرا باید پیشنهاد اصلاح اینچنین قانونی را ندهید ؟ با چه وجدانی قبول میکنید از بیت المال اینچنین بذل و بخششهای صورت بگیره ؟ که به فلان کارمند و مشاور خودتون تو نیاوران 8 میلیارد تخفیف بدهید در حالی که اکثریت مردم در فقر و فلاکت هستند با چه وجدان انقلابی به خودتون اجازه میدهید که یک میلیون و یکصد هزار متر مربع از مرغوب ترین املاک کشور متعلق به بیت المال به عده خاصی تعلق بگیره؟ شما دارید میگید قانونی بوده . زمان رژیم گذشته هم هر آنچه میشد قانونی بود ولی قانونی بود که به نفع اقلیت جامعه بود عملکرد شما هم همونطور شده . واقعا واست متاسفم . (3913117) (alef-13)
 
علی
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۰۱:۳۷
ببخشید اصلا اون پنجاه درصد تخفیف گیریم هیچ شما که می فرمایید اینا آدما که این امتیازهارو بهشون دادید ضعیف هستند آدم ضعیف به کی میگید تو این مملکت .کشوری که که حقوق وزارت کارش هشتصد هزارتومن هست چطوری دو میلیارد میاره که ملک میخره.بعد از کی تا حالا رئیس حراست و شهردارهای مناطق ضعیف شده اند. (3913142) (alef-13)
 
حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۴:۰۲
در قیاس با من و تو شاید ضعیف نباشند اما در برابر خیلیهای دیگه حتما خیلی کوچولو وضعیف محسوب میشند دایی فوتبالیست در پاسخ به اینکه شما چقدر قرارداد بستی گفت من برای این فصل حدود 2 میلیارد تومان که عددی نیست برید سراغ کسایی که روزی یکی دو میلیارد درآمد دارند می گفت اگه نمیشناسید من اسم بعضیها رو بگم. میبینید ضعیف و متمکن بودن تعریف ثابتی نداره و همه می تونند همزمان خیلی ضعیف و خیلی متمکن باشند.... (3914299) (alef-11)
 
کارمند جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۲۱:۳۴
من اصلا عضو هیچ تعاونی نیستم چون همکاران قدیمی خود را دیدم که سند بدست هنوز خانه و یا زمینی ندارند گروهی سند زمین های مراد اباد را دارند و گروهی سوهانک و..... ولی هنوز همه مستاجر هستند به انها می گویند این زمین ها جزء محیط زیست است و باید زمین معوض درافت کنند انهم در حالیکه در کنار همان زمین ها بقیه ارگان ها خانه سازی کرده اند ؟!
خلاصه گروهی بازنشسته شده و تعدادی هم از دنیا رفته اند !
راستی اگر زمین دادن به کارمندان قانون است پس وزیر ما چرا زمین های منابع طبیعی را به ما کارمندان زحمتکش نداده است ؟! (3913202) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۶:۵۶:۵۰
این نامه یک جور فرار رو به جلو هست از متن نامه پر واضح است که این اتفاق افتاده (3913308) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۱۹:۱۰
دقیقاً (3913959) (alef-11)
 
بقایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۵:۵۴
منهم معتقدم باید نسبت به ارسال اسناد صحت قراردادها ، دستورات و واریزیها اقدام می کرد اما به ناکجا آباد حواله داده است (3914303) (alef-11)
 
ساکن گیشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۹:۴۶
پارکینگ پارک گفتگو در گیشا به نمایشگاه تبدیل شده و رانتهای زیادی برای عده ای به دنبال داشته و تردد این محله را به هم ریخته است . بازرسی در این مورد هم تحقیق و تفحص کند . (3913355) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۹:۰۰
مدیر شهرداری مگر چه قدر حقوق می گیرد که می تواند ملک میلیاردی بخرد ولو با 50درصد تخفیف ؟
1- اسکناس چاپ می کند ؟
2- خدای نکرده رشوه می گیرد ؟
3- ..
4-...
.
.
10 - اگر جواب همه سئوالها بالا منفی باشد فقط می ماند گرفتن حقوق های نجومی . مدیری که ملک 5 میلیاردی را می خرد به 3 میلیارد شاید طبق قانون خریده اما سئوال این جاست که خود 3میلیرد را ازکجا به دست آورده ؟ با حقوق ماهی 13 میلیون و پانصد هزار تومان اگر هیچی نخوری 20 سال طول می کشد تا سه میلیارد داشته باشی !!!!!!!!! (3913371) (alef-11)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۸:۲۰:۳۴
این کدوم کارکنان زحمتکش که 10 میلیارد زمین میخره!؟ (3913449) (alef-11)
 
زارعی
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۸:۲۷:۵۸
تخلف تخلف است.ولی با مشاهده لیست توزیع املاک شهرداری منتشر شده در سایت آفتاب دیدم که تمام حقوق های نجومی در مقایسه با این بزل و بخشش های شهرداری اصلا نجومی نیستن،خیلی هم حقوق های خاکی بوده. (3913463) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۷:۳۶
یعنی این واگذاریها در برابر چپاول نفتی بابک زنجانی در دوره قبل عدیدی محسوب می شند (3914306) (alef-11)
 
پرسنل شهرداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۷:۳۸
ما سالها پیش از چنین واگذاری هایی خبر داشتیم. و برخی از تخلفات صورت پرفته را به پوش سازمان بازرسی رسانده بودیم ولی کو گوش شنوا....... (3913595) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۲:۰۵:۰۴
ظاهرا تسهیلات بوده جهت خانه دار کردن کارمند شهرداری.. من نمیدونم کدوم کارمندی خونه میلیاردی میخره؟؟ اصلا کسی که میلیارد پول داره احتیاج به تسهیلات مگه داره؟؟ ما که یه عمره کاسب هستیم از این پولا نداریم (3913780) (alef-11)
 
حميد
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۲۳:۴۸:۱۶
هركسي كه دردولت كارميكنه حقوق ميگيره وبايستي مسكن ماشين برايش تسهيلات بده اما زمين 4تا5هزارمتري ملزومات زندگي نيست كجاي دنيا ازاين كارها هست اقاي شهرداراين سوال كوچ ماست (3913918) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۰:۰۴:۳۲
منم کارمند شهرداری بودم با توافق بازخرید کردم ولی موقع انجام تسویه رییس اون سازمان عوض شد و زدن زیر همه چیز حتی سابقه کارم . از 40 میلیون مورد توافق میگن 10 میلیون بگیر و برو . بعدش به یکی هم میلیاردی میدن . تازه خوبه اسناد همه در اتوماسیون هست بعد وکیل سازمان به قاضی میگه ایشون براساس توافق یکماه بازخرید کرده (3913941) (alef-11)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۲۵:۵۲
متاسفانه اینجا برخی مسعولین در حرف زدن خوب هستند اما در عمل چیز دیگری مشاهده می شود....اقای شهردار نمی‌خواهد با حمله ژست دفاع بگیرید...بروید داخل واحدهای شهرداری ببینید چه بر سر مردم بدبخت با درخواست مبالغی بعنوان کار راه اندازی میتواند چرا خودتان را به ان سر زده اید برید ببینید ..البته در این زمینه ها شهرداریها جلودار هستند ....فساد ریشه دار در واحدهای شهرداری بر هیچ کسی پوشیده نیست ...چرا ژست حق به جانبی به خود میگیرید ...مردم بیش از انچه شما شعورشان رافرض کرده اید میفهمند ...کسی که باید عصبانی باشد مردمند نه شما ........اگر راست میگویید فهرست اموال منقول و غیر منقول خود و مدیران تان را افشا و رسانه ای کنید ..... (3914180) (alef-11)
 
مهدي
United States
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۸:۳۵:۰۴
به اسم قشر زحمت كش به كام قشر مرفه! قشر زحمت كش مسكن مهر ميگيرد در پرند اقاي قاليباف نه ٥٠ درصد تخفيف در املاك نياوران! (3914194) (alef-11)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۰۹:۲۰:۴۱
50درصد تخفیف داریم تا 50 در صد تخفیف.

یک وقت قیمت یک پفک را تخفیف میدهند میشود 500 تا تک تومنی .

یک وقت هم50 درصد 300 متر زمین را در قیطریه .

آیا این دو تخفیف قابل قیاس است .

چرا شهرداری همه کارگران زمت کش را به چشم کارگران خود نگاه نمیکند و در هنگام اخذ جواز یک نیم نگاه و نه نیم درصد به آنها نمی اندازد .

چرا به سایر سازمان ها اعلام نمیکند کارگرانتان را معرفی کنید تا در خرید و یا ساخت یک مسکن به آنها کمک کنیم.

اگر این کار را کردید . انوقت ارزش کارگر را به معنای واقعی ارج نهاده اید . (3914252) (alef-11)
 
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۰:۱۲
چهار تا مدیر بانک حقوق نجومی گرفتند آنچنان افکار عمومی بر علیه کارکنان سیستم بانکی تحریک شد که خود کارکنان بانکها نیز باورشان شده بود پول مفت گرفته اند طوری که مسیولین وزارت اقتصاد در یک حرکت نسنجیده تسهیلات کارکنان بانکها را قطع کردند انهم تسهیلاتی که سقف ان در طول مدت بیست سال به هفتاد تومن می رسید . ...غافل از اینکه تمامی وزارت خانه ها وسازمانها مبالغی بسیار بیشتر از این برای کارکنانشان در نظر گرفته اند ...خوب دیگه لابد چون این بندگان خدا جلو چشم اند وقابل دسترس وهراز گاهی از سر خستگی وملال ناشی از کار طاقت فرسا ممکن است جواب سلام مشتری را یادشان رفته باشد بدهند مستحق ظلم وستم اند وصدایشان نیز نباید در بیاید ...ای بر (3914340) (alef-11)
 
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۴۱:۰۲
شخصی را میشناسم که از اعضای شورای شهره با حقوق 5 میلیونی داره ماهانه 29 میلیون تومان قسط خونه میلیاردیش که با 50 در صد تخفیف گرفته را میده . (3914481) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۲۰:۱۴:۰۹
از این جور معجزات زیاد داریم (3915131) (alef-11)
 
کامند جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۴۸:۳۲
سلام
این تعاونی مسکن را ما هم داریم حدود 30 سال هم کارمند هستم ولی متاسفانه یک قطعه زمین هم دریافت نکردیم حتما ما جزء کارمند ان این دولت نیستیم که نتوانستیم از این گونه مزایا استفاده کنیم (3914490) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۹:۳۰
ملکی را میفروشی - همه مفاصا حساب را میگیری ولی با نوشتن روی آنها که این مفاصا حساب علی الحساب است . خریدار بعدی را در مراجعات بعدی هم مینمایند خریداری که هیچ گناهی ندارد.

آیا این جرم و فساد ی را که کارکنان بدین گونه و قانونی مرتکب میشوند را چه کسی باید رسیدگی کند .بابت این فساد خط قرمز کیست که از او بتوان شکایت کرد (3914552) (alef-13)
 
سید حسین حسینی
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۷:۵۲:۰۵
باسلام مجدد ،خدمت مسؤلین محترم سایت الف ،، بنده از دوستان وهمکاران عزیز ومحترم سایت الف بخصوص جناب اقای توکلی ناراحت وگله مندم ،اولا بنده حدود تقریبی 30 سال در عرصه مطبوعات از جمله کیهان ،صدا وسیما، جام جم ،همشهری ووو انجام وظیفه نمودم ثانیا،در محضر اساتیدی همچون جنابعالی درس پس میدهم ،امید است تصور وبرداشتی ازظهارات وسوابقم و،،،،،،،تلقی نگردد،لذا در ایندست اظهار نظر ها ،اصالت محفوظ نگهداشتن کرامت انسانی است ، اینکه هر فردی بخواهد تهمت ناروا بر همنوعی وارد نماید ضمن اینکه عواقب حقوقی متوجه ایشان میگردد ،لذا رسانه قدری همچون سایت الف را ممکن است به چالش بکشاند، و مسبب نگرانی خواندگان وطرفداران راایجاد نماید و،،،،، ،،،،،علیهذا اینجا ست که اساتید محترم وتحریریه سایت نسبت به اظهار نظر تند وسریع وتوهین اشگار میبایست دقت نظر وپایش را سرلوحه کار قرار دهند ( سانسور)- لذا تقاضامندم یکبار اظهارات بنده پیرامون موضوع فوق را که ساعت 2 صبح روز پنچ شنبه مورخه 11-6-ارسال نمودم را مطالعه بفرماید، ایا بنده توهینی به اقای قالیباف نمودم که اظهارات بنده را چاپ ننمودید؟؟؟؟ یکبار دیگر عرض میکنم که اقای قالیباف ،ملت ما ضمن هوشیاری ،ملت نجیبی هستند ،ملت به خوبی میداند چه کسی برای رضای خدا کار میکند وچه مدیری برای تعلقات دنیوی وزندگی پر زرق وبرق وحب به دنیا ،ترا به جان فاطمه زهرا س ملت را ،،،،،،،،،فرض نکن ،/ عشق به ولایت وعشق به وطن و حرمت خونهای ریخته ،شده ضامن بقای عده ای شده (3914980) (alef-13)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۲ ۲۱:۲۸:۵۷
سلام بر شهردار محترم

آقای قالیباف عزیز که خیلی هم مرتب و شمرده صحبت میکنید!

لطفا" جهت تنویر افکار عمومی از دادستان دعوت برای ورود به موضوع و شلوغ

شدن بی جهت قضیه نکنید

پیشنهاد:

لطفا" لیست اسامی همه دریافت کنندگان این تعرفه مشکوک را با ذکر جزئیات

منتشر کنید

البته اگر ممکن هست و بهانه ای نمیآورید. (3916362) (alef-13)
 
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۱۸:۰۷:۵۲
تک تک این املاک باید به بیت المال برگرده (3917720) (alef-11)
 
سیدعلی حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۴ ۰۷:۱۵:۰۴
باسلام
هرچه در دفاع از آقای شهردار می نویسم آقایان الف تایید نمی کنند می دانم.....
آقایان اینجا بحث تبلیغ زود رس نیست بحث بحث دفاع از تخریب زود رس است
حمله به آقای قالبیاف حمله به شخص نیست حمله به یکی از مومنان و تلاش گران و جهاگران دشمن ستیز انقلاب اسلامی نیست
حمله به نظام است
باور کنید آنان که ایراد می گیرند دلشان برای شهرداری نمی سوزد آقای قالیباف هرجای دیگری بودو دشمن اینگونه تهمت می زد آنها همین حرف ها را می زدند


دشمن امروزه می داند که هنگام عمل است و عمل می تواند برای جامعه نوید بزرگی و عزت در سایه اسلام را بدهد لذا مردان عمل را نشانه رفته است و بی دلیل نیست که چهرهای انقلابی و اهل عمل چون آقای قالیباف را که حقیقتا می تواند موتور کارآمدی عملی نظام در تمامی زمینه های افتصادی و فرهنگی و تکنولوژیکی نشانه رفته است و سعی دارد قبل از موعود به خیال باطل خود ایشان و امثالهم را از صحنه خارج کنند که قطعا اینگونه نخواهد شد و زمان زمانه ای است که می باید مردی از جنس عمل پا به صحنه اجرایی گذاشته و جدا از مرزبندی های افراطی و مشرکانه چپ و راست اصل را بر خدمت قرار داده و توانمندی و کارآمدی اسلام در ایجاد نظامی نظامند و عدالت گرا برهمگان روشن سازد (3918468) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.