نظر منتشر شده
۱۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 186813
صبحانه انتخاباتی الف؛
واکنش آیت الله در فردای انتخابات/ شورای نگهبان این دوره قابل پیش بینی نیست
بخش داخلی الف، 18 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
روز گذشته آغاز ثبت نام یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشور بود. حدود ۷۵ نفر متقاضی ریاست جمهوری ثبت نام کردند. اما این روزها مهمترین دغدغه کاندیداها عبور از خان شورای نگهبان است. از طرفی شورای نگهبان نیز این دوره لباس جدید بر تن قوانین و مقرارت خود کرده است و متفاوت از گذشته عمل می کند. برخی که پیش بینی نمی شود تائید صلاحیت و برخی دیگر ممکن است ردصلاحیت شوند.

اما این روزها بسیاری از توجهات جلب آمدن یا نیامدن آیت الله هاشمی است. آمدن آیت الله و احساس تکلیف وی ستودنی است اما باید دید آیت الله هاشمی و خاندانش در این دوره از انتخابات اگر شکست بخورند چه واکنشی خواهند داشت؟ علی باقری معاون شورای امنیت ملی روز گذشته ناگفته های هسته ای را در دانشگاه تهران به روی پرده برد. حسن روحانی بی شک از این سخنرانی آسیب خورده است. صبحانه امروز به این موضوعات پرداخته است.

فردای شکست آیت الله چه خبر است؟
روزگذشته محمد خاتمی در جمع برخی فعالان رسانه ای از آمدن آیت الله هاشمی خبر داد. همچنین مهدی هاشمی نیز در نمایشگاه کتاب روز گذشته در جمع خبرنگاران از آمدن پدر در روز پایانی ثبت نام ها گفت.آمدن آیت الله هاشمی را باید به فال نیک گرفت. به دهها دلیل حضور وی مایه مباهات و خیر و برکات است. اما بسیار مفید است که آیت الله قبل از عزم کردن جزم خود به یک سوال ساده پاسخ دهد. اگر آیت الله این دوره از انتخابات شکست بخورد، روز بعد از اعلام نتایج انتخابات چه واکنشی نشان خواهد داد؟

طی چند روز گذشته اغلب کاندیداها به این سوال جواب دادند. یکی گفته به کاندیدای پیروز تبریک می گویم. دیگری گفته به او گل می دهم. آن یکی از مردم تشکر می کند و دیگری نیز گفته خوشحال می شود که تکلیف بر گردن ندارد و آن دیگری از کرنش مقابل قانون گفته است. سوال این است که آیت الله چطور؟

حتماً آیت الله هاشمی به جامعه حق می دهد که چنین سوالی بپرسند . علت نیز خیلی روشن است.

اردیبهشت ۷۶ آیت الله در نماز جمعه تهران هشدار داد که ممکن است برخی در انتخابات آرای مردم را دستکاری کنند. همین حرف یک بمب خبری بود که رسانه های خارجی تا ماه ها روی آن کار می کردند. و البته این حرف همزمان بود با شایعه ای که می گفت بنویسید خاتمی و بخوانید ناطق.

گذشت تا انتخابات دوره نهم. آیت الله هاشمی در دور اول از احمدی نژاد و کروبی جلو افتاد. با این حال طی بیانیه ای دوبار از دخالت های سازمان یافته در انتخابات خبر داد.آیت الله در دور دوم در رقابت با احمدی نژاد مغلوب شد و این بار در بیانیه ای ضمن تاکید مجدد بر دخالت های سازمان یافته نوشت که شکایتم را به شورای نگهبان که نمی خواهند و یا نمی توانند کاری کنند، نمی برم. بلکه شکایت خود را فقط همانند مورد قبل در دادگاه عدل الهی مطرح می‌کنم.

این نیز گذشت تا اینکه در انتخابات سال ۸۸ آن نامه معروف را نوشت و بعد هم همسر محترم ایشان پس از انداختن رای خود توصیه کرد که اگر موسوی رای نیاورد حتماً تقلب شده و مردم باید اعتراض کنند.با این سابقه سوال این است. شورای نگهبان که تغییر نکرده است. مجری هم که دولت احمدی نژاد است و بنابراین چیزی عوض نشده است. زمین بازی همان و داور نیز همان است. اما اگر ایشان شکست خورد فردای انتخابات چه واکنشی نشان می دهد؟ امیدواریم آیت الله سربلند شود.

شورای نگهبان اینبار غیر قابل پیش بینی
طی دو یا سه روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان با برخی رسانه ها درباره نحوه احراز صلاحیت کاندیداها مصاحبه کرده است که نکات قابل توجه و تاملی دارد.این دوره از انتخابات شورای نگهبان وظیفه سخت تری دارد. چرا که در این دروه با تعداد بسیاری زیادی از نامزدهای انتخاباتی مواجه است که اکثریت این افراد، شهره و از افراد با سابقه و از درون انقلاب محسوب می شوند. رد صلاحیت آنها ممکن است باعث سوء تفاهات شود و لازم است که شورای نگهبان قواعد خود را قبل از اعمال نظر اعلام کند.

از طرفی بسیاری از کسانی که نامزد شدند تقریبا در یک طراز و هم وزن هستند. تائید صلاحیت برخی و ردصلاحیت برخی دیگر ممکن است باعث سوء ظن و القای بی عدالتی شود. از این جهت نیز لازم است شورای نگهبان آئین نامه اجرائی خود را پیشاپیش در معرض دید عموم قرار دهد.

اما چرا این دوره از انتخابات نمی شود تائید صلاحیت ها را پیش بینی کرد؟
به گفته کدخدائی در این دوره از انتخابات شورای نگهبان معیارهای عینی تر و ملموس تری را برای تشخیص رجل سیاسی در نظر گرفته است. یکی از این شاخص های جدید مربوط به کسانی است که بتوانند از عهده مباحث کلان سیاسی روز برآیند و تجزیه و تحلیل روشنی داشته باشند و مهمتر اینکه افراد و یا مقامات اجرایی آن‌ها را طرف مشورت قرار دهند.

از طرفی روز گذشته کدخدائی اعلام کرد که کسانی که سابقه اجرائی قابل قبولی نداشته باشند می توانند با ارائه برنامه، عدم سابقه را جبران کنند. به این ترتیب تا حد زیادی شاخص های مورد نظر شورای نگهبان تحلیلی و تشخیصی شده است. به این معنا که فهم و شناخت اعضای محترم شورای نگهبان از فعالان سیاسی است که احراز صلاحیت را مشخص می کند.

با این مقدمه ممکن است برخی افراد هم وزن از نگاه مردم، تائید صلاحیت و برخی دیگر احراز صلاحیت نشوند. به همین دلیل نمی توان پیش بینی کرد که شورای نگهبان چه افرادی را تائید و چه کسانی را رد صلاحیت می کند. باید دید اعضای محترم شورای نگهبان چه شناختی از کاندیداها دارند؟ و کدامیک از آنها را دارای تحلیل سیاسی بهتر و بالاتر و دقیقتر می دانند. روش های کدام کاندیدا را موثرتر می پندارند؟ و قس علی هذا

مگر حسن روحانی هم ترس دارد؟
روز گذشته علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به تشریح ده دور مذاکرات هسته ایی ایران با غرب پرداخت. موضع برنامه اگرچه بررسی ده دور مذاکرات بود اما بحث اصلی خواه یا ناخواه به بررسی عملکرد حسن روحانی در دوره ریاستش بر شورای امینت تبدیل شد.

رسانه ها نوشتند که علی باقری از ناگفته ها پرده برداشت. از پرتگاه سازش تا تردید در مقاومت، عنوان بررسی مدل رفتاری دولت اصلاحات و عملکرد حسن روحانی در ماجرای پرونده هسته ای ایران بوده است. البته علی باقری از دیپلمات های صاحب علم و دارای تجریه در مسیر مذاکرات است و اظهارات دیروز وی نیز به دلائل مختلف با ارزش و قابل اتکا برای ثبت در تاریخ است.

با این حال یک سوال مطرح است و آن اینکه چه اتفاقی طی چند روز گذشته افتاده است که معاون شورای امنیت ملی را به دانشگاه کشانده است تا از خیانت های دوران گذشته پرده بر دارد؟ تیم هسته ای ایران بارها مورد انتقاد رسانه ها بوده اند که چرا در جلسات عمومی و نشست های رسانه ای حاضر نمی شوند تا ابعاد پرونده هسته ای ایران را با جزئیات مطرح کنند. طی دو سال گذشته چرا مسئولین محترم پرونده هسته ای ایران در دانشگاه ها حاضر نشدند. اظهارات دیروز باقری بسیار آموزنده و عبرت انگیز و هشدار دهنده بود. اما سوال این است که چرا امروز؟

مسئولین محترم پرونده هسته ای ایران می دانند که با برگزاری این جلسه فوری و البته دیرهنگام در مظان این اتهام قرار گرفته اند که با هدف تحت الشعاع قرار دادن حضور حسن روحانی به تکاپو افتاده اند. کاری که مثلاً کیهان باید انجام دهد را نباید شورای امنیت بر عهده گیرد. یعنی آن قدر حضور حسن روحانی در انتخابات مایه نگرانی است که معاون شورای امنیت ملی خرق عادت کرده و خیل ناگفته ها را بر گرده ایام انتخابات نهاده است؟ و اگر غیر این است که انتخاب چنین زمانی به نظر بدسلیقگی سیاسی است.
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۴:۳۹
بیش از 60 درصد مردم ، مشـــتاقانه منتظر حضور هاشمی هستند.
هـــــــاشمی = ارتباطات دوستانه بین المللی (1290550) (alef-10)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۴۲:۴۷
ایا قانون به کسی حق می دهد که به رای اکثریت ملت بی تفاوت باشد؟ (1290851) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۹:۲۸
ظاهرا حضور جلیلی برای مقابله با هاشمی جدیه. (1291689) (alef-6)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۲۱:۴۰
خاتمی که هیچ. ولی به احتمال زیاد هاشمی هم نامزد نمیشه. دراینصورت متاسفانه جلیلی هم نمیاد. (1291887) (alef-10)
 
کیومرث صالح
Canada
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۱:۵۷
من فقط این سوال رو دارم که جناب نویسنده گفته اند یک دیپلمات صاحب علم و دارای تجربه است، امیدوارم روزی بشود به اسناد مذاکرات این دیپلماتهای برجسته دسترسی پیدا کرد تا همه متوجه بشوند با چه میزان تدبیر پرونده ی این کشور به این وضعیت تاسف بار گرفتار شده.
با کمی احساس خطر از فاش شدن ضعفهای دیپلماتیک جلیلی و نماینده ایشون به دست و پا میافتند که مقابله کنند. (1292158) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۸:۵۸
سلام بر آقای خــــــاتمی
ما واقعا منتظریم شما کاندید شده و تغییر مثبتی ایجاد کنید. (قطعا هاشمی هم بیاد عالیه، اما یکی از شما باید بیایید)
.............
این همه مردم دارند التماس شما را میکنند.
لطفــــا بر تردیدهای خود غلبه کنید و بخاطر مردم هم که شده بیایید.
نیامدن شما (به هربهانه ای) توهین به مردم و طرفداران شماست.
دیگه خود دانی! (1290919) (alef-10)
 
پسر دایی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۳۶:۴۴
دوست عزیز تفاوت این دو نفر با دیگران این است که حساب شده کار میکنند ...
باید ازایشان بخواهیم در صورت مهیا بودن شرایط بیایند ... (1291624) (alef-6)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۴۴:۵۷
فعلا وزیر اطلاعات و علی باقری وارد مقابله با یونسی و روحانی شدن.
درصورت حضور هاشمی، قطعا خود جلیلی وارد میشه و باید در تبلیغات و مناظره ها منتظر ناگفته های جالبتری در مورد نقش هاشمی و روحانی در پرونده هسته ای و اعمال تحریمها و مشکلات اقتصادی باشیم.

شکست در انتخابات رو هم باید به شکست های زوج هاشمی-روحانی در مک فارلین و سعدآباد و ... اضافه کرد. به خواست خدا مرگ سیاسی هاشمی و اصلاحات نزدیکه. (1291651) (alef-6)
 
هوشنگ
Malaysia
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۵۱:۵۹
... خیلی تند نرو عزیز.... اقای هاشمی تشریف بیاورند .. کل این افتضاحات دولت گروه مطلوب چنابعالی رو پاک کنند ... 4 سال طول میکشه برگردیم به 8 سال قبل ... تازه هر روز هم از سر دولت محترم امثال چنابعالی مکرراً اختلاسهای 3000 میلیاردی و 450 میلیارد یوروی و ... غیره که رقمش دیگر در این حد قابل توجه نیست در میاد ... بد نیست سرتون از برف بیارین بیرون .... بصیرت داشته باش برادر ... 8 سال گفتید بی بصیرت ولی ... هر چی پیش بینی کرد.. همون شد .... الان هم دیگر این ادمهایی که معلوم نیست سابقه اجرایی اشون در حد حرف زدن و چند جلسه خارجی بوده و نتیجه هم نداشته و بلا تکلیف بوده .. حالا بیان نیان چه فرقی میکنه .... برادر ... اینها تا بزرگ شد قد هاشمی بشن .. سالها باید بدوند .و طول میکشه.. نگران نباش حرص هم نخور اگر بذارن ایشون بیاد اونوقت مردم تصمیم میگیرن ... حالا شما فکر فردای بعد از انتخابات باش .... که چطوری این مشکلات باید جمع شه .... قطعاً سالها طول میکشه... از برکت دولت محترم اصولگرا.. . (1292075) (alef-13)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۵۸:۰۹
درود بر هاشمی و خاتمی
افشاگری در مورد هاشمی حنای بی رنگیست دیگر
اگر بیاید قطعا پرزیدنت خواهد شد (1292271) (alef-10)
 
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۷:۳۸
جناب آقای م.مردم ! میبینم مرتب میگی جلیلی . حالاکی هست ایشون؟ میشه یک مقدار توضیح بدید تا ما مردم عادی هم ایشون رو بشناسیم. (1292430) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۲۶:۱۶
بله ...بیا آقای خاتمی چرا که بی بی سی فارسی بی قرار حضور توست! (1292024) (alef-10)
 
مطلع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۷:۲۶:۳۶
عزیزدل،این دو بزرگوار درحال ارزیابی اوضاع هستند و مطمئن باشید در صورت صلاحدید حتما حضور پیدا خواهند کرد،نگرانی این عزیزان برای شرایط فعلی اگه بیشتر از ما نباشه،کمتر هم نیست،،پس بیایم برای مهیا شدن شرایط و اصلاح تخریب کنندگان!فقط دعا کنیم و منتظر باشیم.یاحق. (1292780) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۱۳:۱۷
منبع امارشما چیست ؟ (1290926) (alef-10)
 
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۲۹:۲۴
سلام. آقایون ، آقایان هاشمی و خاتمی حمایت خودشون رو از حسن روحانی اعلام کرده اند ... آقای هاشمی رسما و آقای خاتمی تلویحا اما هر دو آقایان از آقای حسن روحانی حمایت خواهند کرد...... (1291091) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۳۵:۴۲
1- در قضیه مک فارلین، هاشمی و روحانی، نقش برنامه ریز و مجری رو داشتن که بدون اجازه و اطلاع حضرت امام، نماینده آمریکا رو دعوت کردن که نهایتا امام دستور داد کسی (هاشمی) حق دیدار با مک فارلین رو نداره.

2- دقیقا همون اتفاق، مجددا در معاهده سعدآباد با برنامه ریزی هاشمی و اجرای روحانی و همراهی خاتمی، اینبار هم برخلاف نظر رهبری، تکرار شد که باز هم با دستور قاطع رهبری در مورد رفع تعلیق، به جایی نرسیدن.

3- از این نمونه ها زیاده ....
در این انتخابات هم مجددا همین طراحی داره اجرا میشه. هاشمی حضورش رو منوط کرده به نظر رهبری. ادعایی که فرداش عینا توسط خاتمی هم تکرار شد تا مثلا یه بازی برد-برد برای خودشون ایجاد کنن که با کاندیداتوری هاشمی یا با حمایت از روحانی، یا در انتخابات پیروز شن یا دردسر ایجاد کنن.

خوشبختانه اینبار هم نمیتونن کاری از پیش ببرن. فعلا وزیر اطلاعات و علی باقری وارد مقابله با یونسی و روحانی شدن. درصورت حضور هاشمی، قطعا خود جلیلی وارد میشه و باید در تبلیغات و مناظره ها منتظر ناگفته های جالبتری در مورد نقش هاشمی و روحانی در پرونده هسته ای و اعمال تحریمها و مشکلات اقتصادی باشیم.

انشاالله پایان عمر سیاسی هاشمی و اصلاحات نزدیکه. (1291472) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۱۷:۰۸
حرفهای شما را قبول میکردیم اگر نمی دیدیم احمدی نژاد و دوستانشان را که چطوری از وی حمایت کردندو الان هم چه جوری پیشیمان هستند و به خاطر مدارکی که از اقایان دارد هیچ کدامشان نمیتوانند حرفی بزنند برادر عزیز الان که جامعه و مردم عامی نیستند یه عده ای بیان هر حرفی را بکند و مردم قبول کنند در ثانی اگر هاشمی و خاتمی و خود احمدی نژاد این طوری که میگند باشند باید فاتحه بخوانیم ثالثا هرکسی در راس هرم باشد اخباری از دیگری حکایت میکند ما باید بریم بشینیم در خانه چون با این گفته وضع همه خرابه ولی بنا به فرموده امام علی ع ناچارا برای مردم امیری هست پس باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم و الان بهترین گزینه اقایان رفسنجانی و خاتمی هستند چون حد اقل در زمان این بزرگواران یه نفس راحتی داشتیم ... آخش (1291874) (alef-13)
 
بنده کوچک خدا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۰:۲۰
دوستــــان گرامی و خواننـــدگان محترم سایت الف:

با سلام و احترام.
به خود حقیر و گنهکارم عرض می کنم و به شما توصیه می نمایم:
انشاء الله برای رضای خدا عمل کنیم. رضای خدا در کلیه مراحل زندگی از قبیل تفکر - صحبت - عبادت - تحصیل - شغل - کمک به محرومین و ...

من و امثال من حقیر، گاها در نظراتشان از موضوع غافل هستیم. نظرات ما در خصوص اخبار گاها صحیح نیست. آیا نباید استغفار نماییم؟ آیا نباید به دنبال یک زندگی وارسته و پاک باشیم.

خدایا
من در زندگی خیلی اشتباه داشتم ، مرا ببخش.
گاها اظهار نظرات نامطلوب و بدون نیت خیری نوشتم ، مرا ببخش.
خدایا ، تو بر همه امور قادر هستی ، کمکم کن. مرا ببخش. (1291123) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۴۷:۳۸
شما تهمت نزن و تخريب نكن و از چيزى كه واقعا اطلاع ندارى تبرا بجو و به حرفهاى مخرب ديگران نيز گوش نكن و به چيزهاى عجيب و غريب زمانهاى انتخاباتى اصلا توجه نكن به گذشته نگاه كن و حال را ببين و مقايسه كن شرايط بى ارزى و جنگ و ضد انقلاب قبل را ببين. و شرايط نفت بشكه اى ١٢٠ دلارى و ٨٠٠ ميليارد درامد ارزى و روزگار اقتصادى مردم را ببين نيازى نيست به حرف كسى گوش كنى خودت با قياس فرق خوب و بد را تشخيص ميدهى !
اگر اينكارها را بكنى نيازى به استغفار نيست خدا ترا از قبل بخشيده است . (1291799) (alef-13)
 
حاتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۸:۱۳
تمام كانديداها حول محور جمهوري اسلامي هستند ولي نمي دانم چرا همديگر رانهي ميكنند اگر منافع عمومي واصلي كشور مد نظر است چرا نمي گذاريد مردم با فراغ بال وبدون شك انداختن آنهاخود انتخاب نمايند فوقش انتخابشان مثل هشت سال قبل باشد مگر مسئول زير سئوال ميرود (1291160) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۸:۲۳
یعنی عقب نشینی و خفت ایران به بهای لبخند چند دولتمرد غربی ؟ (1291162) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۴۸:۲۸
اشكالى ندارد لبخند بزن ولى كار خودت را انجام بده ،. به اين ميگن ديپلماسى !! (1291800) (alef-10)
 
ققنوس
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۴۳:۴۶
دوست من مگر رئیس فعلی که در حرافی علیه آمریکا و اسرائیل دست همه را از پشت بسته توانسته کاری از پیش ببرد جز اینکه با طرح موضوعات بی ربطی مانند هولوکاست کشور عزیز مارا منزوی و مردم را تحت فشار زندگی قرار داده است ! سیاستمدار واقعی کسی است حرافی نکند بلکه عمل کند . مثلا" به جای اینکه در شعاربگوئیم اسرائیل باید از نقشه روزگار حذف شود در عمل اسرائیل را از نقشه روزگار حذف کنیم و با حالت تعجب بگوئیم ما اینکار را نکرده ایم . همچنان که در گذشته از حزب ا... و حماس حمایت های مالی و معنوی و احتمالا" تسلیحاتی میکردیم ولی میگفتیم ما فقط حمایت معنوی میکنیم و با اینکار هم پدر اسرائیل در می آوردیم و هم در جامعه بین المللی مورد اتهام واقع نمیشدیم . (1292341) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۳:۱۲
موافقم.نمیدونم چرا برخی از آمدن هاشمی واهمه دارند.تو مملکت ما تفکیک قوا وجود داره .حضرت آقا هم شکر خدا با کسی تعارف ندارند.دیگه نگرانی واسه چیه ؟ (1291179) (alef-10)
 
(حمید)
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۸:۵۷
بعد از هشت سال آیت الله باید شاکر خدا باشد حرمتش بواسطه ی خیرخواهان نظام حفظ شده .واجازه ندهد تاریخ با اما واگر وعلامت سوال نام اورا ثبت کند.

در مورد شیخ حسن باید گفت آگاهان می دانستند وذکر الان از منیع موثق به شناخت افراد کمک می کند (1291199) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۹:۱۴
آقا چرا بزركش ميكنين؟همين آقاي هاشمي چه كلي ب سر مردم زد؟تورم دورانش را يادتون رفته؟يكيشون تو اين سي سال تونست طرح يكسان سازي حقوق را اجرا كنه؟اين همه اختلاف طبقاتي از كجاست؟احمدي نزادهم بدترازاونا.ي مرذ پيدانميشه واسه خدا كاركنه؟اين شرط رجل سياسي بودن كويا فيلتر انقلابي بودنه تا... (1291201) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۳:۲۹
تورم اندوره بخاطر بازسازي جنگ بود كمي فكر كنيد لطفا (1291841) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۴۴:۴۳
99 درصد مردم علاقه ای به آزمودن آزموده شده ندارند (1291327) (alef-6)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۱:۰۷
به نظر مي رسد خوان صحيح باشد و نه خان!مانند هفت خوان رستم. (1291427) (alef-10)
 
مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۳۵:۲۴
رئيس جمهور: هاشمي معاون اول: خاتمي. تركيبي زيبا ولي غير ممكن !! (1291771) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۳۹:۴۴
اجازه بدهید ببینیم خود مردم در روز انتخابات چه میگویند.

البته هرکس هم به صندوق ها اعتماد ندارد خواهشاً نه کاندیدا شود و نه رای دهد.

بی زحمت آیت ا.. هم به سوال بالا پاسخ دهد!!!!!!!!!!! (1291782) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۵۴:۰۳
الحمدالله در این مرز و بوم رجال زیادی وجود دارد که می توانند در صورت کسب کرسی ریاست جمهوری با بهره گیری از تجربه گذشتگان و تحلیل شرایط موجود با برنامه و منطق راهبردی کشور را به سمت پیشرفت و عدالت سوق دهد. بازگشت به عقب یعنی چه! به آینده امیوار باشیم به فضل الهی بردنده این انتخابات مردم شریف ایران خواهند بود به فرمان رهبری معظم حماسه سیاسی را رقم خواهند زند. (1292179) (alef-10)
 
««آزاد اندیش»»
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۵۳:۲۱
این 60 درصد رو از کجا آوردین؟
واقعا آمار دقیق دارین یا همینطوری یه چیزی گفتین؟؟؟؟ (1292352) (alef-13)
 
سید جلیل
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۵۷:۴۰
برادر من همین هاشمی در طول دوره یاست جمهوری اش چقدر به قوم ها و نژادها ظلم و ستم کرد و جه بخش نامه هایی را صادر می کرد . حالا شده منجی ملت (1292486) (alef-10)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۷:۱۷:۳۴
الف جان،این سیستم رای دهی تون چرا اینجوری شده؟!!!لطفا اصلاحش بفرمایید (1292771) (alef-10)
 
جواب کاربر 60 درصدی
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۹:۳۱:۲۸
نظر این آقا مبنی بر 60 درصد حامیان هاشمی، بازتاب دهنده روح حاکم بر این طیف متوهم از جامعه است که بدون هیچ منبع و مدرکی قابل قبولی از درصد محبوبیت و طرفداران خود سخن گفته و آمارپراکنی می کنند، واضح هست که وقتی هم با واقعیت جامعه روبه رو می شوند بنا را بر تقلب می گذارند. (1292908) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۶:۲۱
مطمئنا هاشمی از همه کاندیداها با تجربه تر است و درسهای زیادی هم از

رویدادهای چند سال اخیر آموخته است. او همچنین از مقبولیت بیشتری نسبت به

دیگر کاندیداها نزد مردم برخوردار است.


تنها او می تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد. (1290563) (alef-10)
 
ولی اله
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۰:۳۱
درباره اختناق دوران سازندگی وکرانی های آن هم شفاف سازی کنیدهمچنین درحال حاضرنهم دی اثبات کردرهبری محورومعیاراست.بنابراین آقاِیی که این هم مخالفت بارهبری کرده وخانواده اش چنان مصیبت هایی برای مردم ونظام درست کرده بگوییدجایگاهش کجاست؟ (1290825) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۲۰:۰۸
الان توو جامعه نگاه کن، هر کسی که یک دهم هاشمی سرمایه داشته الان اوضاعش چطوره. بنظرم افزایش سرمایه چیز طبیعییه. باید اونجا سوال کنیم که چطور یک نفر با حقوق کارمندی وارد کار اقتصادی میشه و در عرض 10 سال میلیاردر، یا اینکه به تعداد میلیاردرها در این 8 سال چقدر اضافه شده. سوال اینجاست (1292657) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۷:۳۹
هاشمی = تدبیر در امور بین المللی (1290568) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۸:۱۶
جبهه پایداری = دلبستگی به خدمت + ساده زیستی (1290573) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۱۸:۲۷
دوست عزیز همین شعارها مملکت رابه این روز انداخت .. (1290943) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۶:۱۵
معني خدمت و ساده‌زيستي را طي 8 سال رياست احمدي‌نژاد فهميديم! ما به همان خائنين و رفاه‌طلبان (به تعبير شما) بيشتر اعتماد داريم و مي‌خواهيم.
رفاه و عافيت همگاني= عقل + تدبير (1290962) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۲:۳۱
مگر پایداری همان دولتیها نیستند (1291431) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۹:۰۶
احمدی نژاد خیلی اشتباه داشت ، نمونه اش گرانی های اخیر.
اما افشــاگری هایش بی نظیر بود. رییس جمهور بای شفاف و شجاع باشه (1290575) (alef-10)
 
آراز
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۴:۲۳
اگه پرده دری ولودگی ازفاکتورهای مثبت یک مدیرباشد!!!خیلی لوده تر ازایشان توی این مملکت نفس میکشن!!!!راستی چرا ایشان همیشه حین انتخابات یاد فساد اخلاقی واقتصادی افراد می افته!!!!!
پرده دری ازخصوصیات فردی این آقاست!!!شاهدشم اظهارات برادرخود این آقاست که فرمودند که ایشان ازاول از این کارلذت می بردند!!!! (1290909) (alef-6)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۵۹:۲۲
افشاگریهاش اگه برای کمک به پیشبرد کشوره پس چرا فقط نزدیک انتخابات که میشه یهو رگ غیرتشون قلمبه میشه؟!!الان ۸ساله که قراره لیستی از مفاسد اقتصادی ارائه کنه،اگه واقعا نیتش صادقه حداقل لیستشو به طور غیرعلنی دراختیار قوه قضایی قرار بده،این از افشاگریهاشون.اگه منظورتون از شجاعت هم،داشتن ادبیات تهاجمیه(از سازمان ملل گرفته تا صحن مجلس)پس بهتره رای بدیم به اون آقایی که دیروز با تیپ جاهلی و دستمال یزدی اومده بود واسه ثبت نام،خیلی هم جذبه داشت،ایکی ثانیه شیکمه طرفو سوفره میکنه!!...دوست عزیز،مردم ما بسیار فهیمند،خودشون واقفن به همه ی عوام فریبیها. (1291367) (alef-6)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۹:۲۸:۴۸
دقیقا چه افشا گری انجام داد؟!
میشه بگی؟!
اون حرفارو از بچگی همه میگفتن
سند رو کرد؟!
شما 4 سال هنوز اون کلاه رو بر نداشتی از سرت!؟ (1292904) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۵۱:۴۳
این یعنی تخریب یک کاندیدا (1290579) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۵۲:۲۴
واقعا اگه شورای نگهبان بر اساس مفاد قانون اساسی صلاحیت رو رد یا تایید می کنه و نظر و منویات شخصی دخیل نیست چرا به قول نویسنده مطلب:
مهمترین دغدغه کاندیداها عبور از خان شورای نگهبان است؟؟؟؟ (1290581) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۰:۱۹
چون اینطوری نیست!!
کی توی این مملکت به قانون عمل می‌کنه که این دومیش باشه؟ (1291227) (alef-10)
 
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۵۳:۱۰
لطفا درج نماييد. دليل اينكه در اين زمان ناگفته ها روي پرده آمده است خيلي واضح است حسن روحاني شخصيتي است كه زماني نه چندان دور رئيس شورايعالي امنيت ملي بوده و البته در بحث هسته اي به كشور خيلي صدمه رسانده و پيشرفت هسته اي ايران بدليل تصميمات اشتباه گروه او عقب افتاده است. اينكه چرا اين زمان اين مسائل بايد گفته شود به اين دليل است كه الان حسن روحاني كانديداي رياست جمهوري است و كسي كه زماني نتوانسته سكان برنامه هسته اي ايران را خوب بچرخاند حالا آمده كه سكان قوه مجريه را بچرخاند. ملت شريف ايران محق هستند كه اين موضوعات را بدانند تا بتوانند براي انتخابات تصميم درستي بگيرند. از آقاي باقري متشكريم. (1290584) (alef-10)
 
بابو
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۱۹:۲۸
آقای باقری هم مثل بقیه پایداریها ودولتیها اخلاق سیاسی رو در ایام انتخابات رعایت نمکند والا چرا تواین مدت زیاد گذشته حرفی نزده .با وجود داشتن بالاترین امکانات رسانه ای؟ (1290944) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۹:۰۹
اگر ملاحظات امنيتي و بين‌المللي در كار نباشد، منتظر پاسخ آقاي روحاني باشيد/ تا سيه‌روي شود هركه درو غش باشد (1290969) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۳:۴۶
آقا یا خانم آگاه
سلام علیکم
آقای روحانی هرگز رئیس شورای امنیت ملی نبوده است. او فقط دبیر شورا بوده و در موارد مختلف ذکر کرده که مصوبات مراجع عالی نظام را در جلسات عنوان می کرده است. البته او می پذیرد که فقط در یک مورد (یو سی اف اصفهان) توافقنامه با نظر رهبری تفاوت داشته است.
آقای باقری هم دقیقا" می گوید این به اصطلاح افشاگری بخاطر کاندیداتوری آقای روحانی است. به این جمله ایشان دقت کنید: "روشنگری نخبگان جامعه اجازه نمی دهد نامزدها حرف های خام بزنند"
به هر حال سکاندار این موضوع آقای روحانی نبوده و در ثانی ناخدا شخص دیگری بوده است.
در نظر داشته باشید آنچه که بعنوان تعلیق داوطلبانه در یو سی اف مطرح می شود و تیم احمدی نژاد روی آن مانور می دهند حدفاصل آبان 83 تا مرداد 84 (و الباقی موارد تا دیماه) بوده و الان طوری صحبت می شود که گویی دولت اصلاحات ما را چند قرن عقب انداخته است.
به هر حال باید جانب انصاف را نگاه داشت. در دوره آقا احمدی نژاد طلاق و فروپاشی خانواده ها تقریباً دو برابر شده است. سن اعتیاد کاهش یافته ، بیکاری و تورم که قرار بود یک رقمی شوند به این وضعی رسیده که می بینید. جدیداً حتی تعداد ازدواجها هم کاهش یافته و با توجه به الباقی موارد (شیوع دروغ و تهمت و خیانت و افسردگی و ...) فجایعی در شرف وقوع است که تعطیلی چند ماهه یو سی اف اصفهان در مقابل آن هیچ است.
یا علی (1291238) (alef-6)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۴۲:۲۷
ما میتوانیم مسئله هسته ای را به صورت رفراندوم بگذاریم و ببینیم مردم رفتار آقای روحانی را بیشتر میپسندند در مسئله هسته ای یا آقای جلیلی را
هر کدام چه دستداوردها و چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده اند
دستاوردهای هر کدام به چه بهایی بوده است
آیا کشور نیازی بوده که این بها و هزینه ها را بپردازد (1291321) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۹:۱۷
من همين الان ميگويم روش اقاى روحانى صحيح بوده است و روشهاى بعدى منجر به قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل شد اتفاقى كه با همه مسايل ايران در زمان امام و تا قبل از احمدى نژاد هرگز اتفاق نيفتاده بود . بله من با روش تيم اقاى روحانى موافق هستم (1291854) (alef-10)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۶:۰۵
کسیکه به هر دلیلی مانع پیشبرد منافع ملی کشور میشه باید همون موقع مچشو بگیرن،،پس اگه آقای روحانی واسه ریاست جمهوری اقدام نمی کرد،آقای باقری همچنان کتمان میکرد این اطلاعات مهم رو؟!!!این حرفا فقط با هدف تخریب گفته میشه به دلیل نزدیکی ایشون به آقای هاشمی،واای که چه جرم سنگینی!!!! (1291390) (alef-6)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۸:۰۷
علاوه بر مطالب جنابعالی باید گفت اقای روحانی با حلقه اطراف خودش خوب تا نکرد. (1291397) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۲:۰۴
اصلا غیر از این نیست و ایشان خود بدهکار است که چطور دفاعی کرده اند که چهار قطنامه علیه ایران صادر شد؟

اقای جلیلی می خواهد بیاید معاون را فرستاده تا شکست مطلقشان را رفع و رجوع کند !!

در زمان اقای روحانی با متانت همه فشارها دفع و هرگز اژآنس به اجماع نرسید و دهها میلیارد خسارت بابت تحریم به کشور تحمیل نگردید.

دست ییش باقری برای یس نیفتادن است . (1290613) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۱۹:۲۲
اينها فكر ميكنند به ملت ايران خدمت كرده اند. والله از ظلم هم بدتر كرده اند خداوند از شماها نگذرد ! ٤ قطعنامه بر عليه اين ملت را شماها با روش هاى نا بلدتان باعث شده ايد ان اقاييكه فريادش اسمانها را پر كرد كه تحريمها كاغذ پاره است و ديگران بايد بيايند و جواب دهند واگر لازم است بركنار شوند . (1291880) (alef-13)
 
فارسونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۶:۵۸
به نظر من نگاه مردم با توجه نگرانی از وضعیت موجود به هاشمی با دوره های قبل متفاوت است اگر منتشر شد از مثبت یا منفی هایی که به نظر من می دهند بیشتر می توان فهمید. . (1290627) (alef-6)
 
میرا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۸:۱۰
لطفا سریع برچسب نچسبانید. این اولین باری نیست که علی باقری اینچنین در مورد کرنش حسن روحانی و تیمش سخن گفته. مراجعه کنید به گفتگوی ویژه خبری چند ماه پیش.
در ضمن چرا نباید در این شرایط حرف زد؟ اتفاقا در همین زمانیکه امثال روحانی با شدت و حدّت، با افتخار از برگشت به قبل خود سخن می گویند، اوقتش است. (1290633) (alef-6)
 
علی رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۹:۲۱
چه در پی است؟ خدا داند

اگر تو چاره نیندیشی

به انقلاب،به جمهوری

اگر دوباره نیندیشی.

عدو از آن سبب از هر سو

کنون شکست تو را خواهد

که چشم زخمِ وطن، امروز

شفای دست تو را خواهد... (1290641) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۹:۴۰
ضمن تشکر از صبحانه های تحلیلی تان. تذکر درمورد رفتار اقای هاشمی بسیار مه موقع و ضروری بود.امیدوارم سربلند بیرون بیایند (1290642) (alef-10)
 
Meek
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۵:۴۳
مرور زمان و نبود شخصیتهای ازهرجهت وزین و یا سایه نشینی آنها - اگر وجودداشته باشند -سطح توقع هموطنان مارا چنان تنزل داده که مثلاً فلان شخص را ایده آل می-
بینند. بیش از صدسال پیش شخصی مثل امیرکبیر سکان اجرائی کشور را بعهده داشت. انقلاب به این معنی بود که هرچه تا سال 57 وجودداشت، مطابق خواست
مردم نبوده و در نتیجه باید انتظار داشت که بدترین بعد از انقلاب بهتر از بهترین قبل از انقلاب باشد. کورش و داریوش و انوشیروان و بزرگمهر و ...( صرفنظر از دینشان) و امیر کبیر و مصدق و ...... جزو بهترین های قبل از انقلاب بوده اند. حالا ببینیم آیا
بدترین بعد سال 57 از این ها نسبتاً خوبهای قبل 57 که نام بردم بهتر هستند که ما زیان نکرده باشیم؟

اگر جزو آنها که ثبت نام کرده اند کاندیدائی داریم که حتی هم تراز امیرکبیرهم باشد، بالاتربودن فعلاً پیشکشمان، نه سودی نصیبمان شده و نه خیلی ضرر کرده ایم.
حالا بگردید در کاندیداها، داریم چنان کسی را؟ اگر نداریم خاسریم و کم و زیاد این
خسران دیگر چندان سرنوشت ساز نیست. (1291386) (alef-6)
 
رسولی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۲:۱۲
لابد منظورش این بوده که جلیلی خوبه، بهش رای بدید!!! (1290653) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۵۴:۴۲
ای بابا ساده زیستی رئیس جمهور،نان سفره میشه برای مردم؟؟؟ ای کاش هر روز چلوکباب بخورن و بنز سوار بشن تا خون به مغزشون برسه و بتونن تصمیم صحیح بگیرن و زندگی مردم رو نجات بدن.
نه خود خورد نه کس دهد، گنده کند به سگ دهد (1290769) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۵:۲۷
حسن روحاني ترس ندارد از اينكه مثل اون آقاهه بشه كمي ترس دارد اينكه يه دو سه ميليوني رأي بياره بعد بگه من اهل سرخه سمنانم بايد از اين شهر 5 ميليون رأي مياوردم ؟!!! مگه چند ميليون جمعيت داره .
بماند (1290663) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۵:۵۷
عزیز دلم.نویسنده عزیز.ناراحت نباش.ما عادت کردیم به این دولت.این دولت .دولت بگم.نگم.تهمت.دست روکردن بود.خدایش بیامرزد.شما که صبر کردید چند روز دیگر دندان روی جگر بگذار.ببین مردم چگونه جواب بداخلاقی را خواهند داد. (1290666) (alef-6)
 
کاظمی.
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۶:۱۴
فقط اقای هاشمی.با اختلاف زیادی پیروز میشه. (1290667) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۵:۴۳
بازم از لان توهم برتون نداره از الان معلوم نمیشه (1291548) (alef-10)
 
M
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۹:۰۱
چراماباید همیشه دیگران رابکوبیم و نباید از اشتباهات دیگران درس بیاموزیم ومسیر بهترراانتخاب کنیم وخود را عاقلتر وداناتراز همه بدانیم ودراین زمان حساس چوب زیر اتش انداختن درست نیست (1290676) (alef-10)
 
حقیقت پرست
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۱۹:۴۹
در دوران حسن روحانی وضع کشور بسیار بهتر از این بود حداقل اینهمه تحریم بر گرده این ملت تحمیل نشده و وضعیت معیشت مردم در این شرایط بحرانی قرار نداشت. ولی اکنون به جای این فشارها چه چیز بدست اورده ایم جز اینکه مقداری اورانیوم را تا 20درصد غنی کرده ایم و میگوییم باز هم ادامه میدهیم ولی بمب اتمی هم نمی خواهیم!! پس چه می خواهیم و چرا با دنیا راه نمی اییم تا پایشان را از روی گلویمان بردارند؟؟ (1290680) (alef-6)
 
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۲۳:۳۱
مذاکرات هسته ای را خیلی خیلی ساده می توان مقایسه کرد:
تیم آقای روحانی پیشرفت هسته ای ساید تدریجی و غیر رسانه ای اما بدون حساسیت زایی و تحریم های گسترده جهانی
و اما تیم آقای جلیلی پیشرفت هسته ای با سرعت ظاهرا زیاد و خیلی رسانه ای اما به قیمت تحریم های گسترده و مملکت سوز و انزوای منطقه ای و جهانی کشور
مقایسه اش سخت نیست!؟ (1290690) (alef-6)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۲۷:۴۹
خط دهنده فکری آقای باقری کیست ؟ میزان پیشرفت هسته ائی ایران آیا در همین چند سال محقق شده و لوازم این پیشرفت از کجا و چگونه تامین شده ؟ آیا در حال حاضر دارای چنان پشتوانه ائی هستیم که در چند سال آینده نیز شاهد جهش در این زمینه باشیم یا فقط در این چند سال اخیر فقط حرفهای نسنجیده تولید کرده و از توشه قبلی ها استفاده کرده ائیم . (1290705) (alef-6)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۳۱:۴۲
جناب آقای صبحانه صبح تان به خیر
یک جا می نویسید" شورای نگهبان که تغییر نکرده است. مجری هم که دولت احمدی نژاد است و بنابراین چیزی عوض نشده است. زمین بازی همان و داور نیز همان است "
درست یک خط زیرش می نویسید" شورای نگهبان اینبار غیر قابل پیش بینی"
خودتان پرسش مطرح می کنید, خودتان هم به فاصله یک خط جواب خودتان را میدهید
مطلب دوم این که حالا همه چیز را رها کرده اید و دنبال واکنش آقای هاشمی در فردای روز انتخابات هستید؟ این چه مهم است؟ ایشان شاید نیایند, شاید بیایند و رد صلاحیت شوند, شاید تایید صلاحیت شوند ولی انتخاب نشوند و نهایتا شاید هم تایید صلاحیت بشوند و با اقبال مردم هم مواجه شوند و رییس جمهور شوند. !!!
دست آخر این که همه دارند این روزها مچ یکدیگر را می گیرند. (1290713) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۳۲:۴۳
انچه كه مسلم است ايت الله هاشمى مورد احترام ملت هستند و مورد حسادت بسيارى از افراد
اقاى هاشمى مردى است با درايت و مومن و صبور انشاالله اگر صلاح بدانند بيايند و اگر هم ندانند احترامشان باقى است از خداوند براى ايشان عمر طولانى و با عزت دنيا و اخرت مسئلت مينمايم و براى كسانى كه ايشان را براى مقاصد قدرت و دنيوى و افكار انحصار گرانه خودشان و يا عواطف نفسانى اشكار و نااشكار تخريب ميكنند از خداى متعال برايشان اصلاح مسئلت ميكنم . (1291913) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۳۵:۱۱
آفرین تحلیل خوبی بود الف جان ،بخصوص مطلب مربوط به حسن روحانی. (1290715) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۴۱:۳۷
پاراگراف آخر به نظرم منصفانه نیست
پرداختن جنجالی به شویه مذاکرات دوران آقای روحانی اگر تا به حال صورت نگرفته / امروز عده کثیری از خیل ماشالله عظیم کاندیدا ها دارند مقایسه میکنند و یا شیوه فعلی رو محکوم و بعضا مثل خود آقای روحانی دارن از شیوه پیشین تمجید و (به قول بنده تطهیر) میکنند
این است که امروز دیگر سکوت هرگز جایز نیست
و شما سایت وزین که باید بی طرف باشید به (جلسه فوری و تکاپو برای تحت الشعاع قرار دادن حضور آقای روحانی تعبیر کردید ) که اصلا صحیح نیست (1290728) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۵۳:۵۳
تنها هاشمي مي تواند نجات بخش اقتصاد کشور بشود (1290764) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۰:۰۸
چه جوری لطفا به ماهم بگویید. (1290949) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۲:۱۴
خود ایشون اگه برنامه ای داشتن تا حالا باید می گفتن نه اینکه هی بگن میام...نمیام...اگه احساس تکلیف کنم میام...نه اینکه نخوام بیام ولی ممکنه نیام...شما فعلا بکوبید به در شاید اومدم حالا!!!!!! (1291405) (alef-6)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۵۸:۴۵
ما یاد نداریم که اقتصاد کشور نجات پیدا کرده باشد اگر عمیق تر تحقیق کنیم می بینیم که هشت سال دوره ریاست جمهوری ایشان به اصطلاح سازندگی هم وضعیت اقتصادی بدتر از این بود (1291530) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۶:۵۳:۴۱
با میانه روی در سیاست داخلی و خارجی و رفع تحریم ها (1292754) (alef-10)
 
Meek
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۷:۳۲
با قتصاد (تعادلی) ؟ همان اقتصاد تعادلی بود که بنیاد افسارگسیختگی
قیمتها و همیاری ها و این زهرمارها را گذاشت و قباحت اخاذی دستگاههای
دولتی از مردم را تحت عناوین رنگارنگ از میان برد. (1291420) (alef-13)
 
مرتضي دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۵۹:۳۹
به نظرم هدف بحث آقاي باقري زيرسوال بردن آقاي روحاني نيست بلكه دفاع از افتخارات امروز است. اگر به عنوان سخنراني دقت فرماييد بحث ترديد در مقاومت است. يعني برخي مقاومت امروز را كه منجر به حصول دستاوردهايي و همراه با هزينه هايي بوده است را زيرسوال برده اند كه آيا اين دست آوردها ارزش هزينه هاي آن را داشته است؟ و در پاسخ خود به اين سوال ادامه مقاومت را محل ترديد بدانند. (1290780) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۴۸:۵۴
بردار عزیز
دستاورد باید با هزینه ای که میدهیم متناسب و هم وزن باشد
مثل این نشود که همه را سوت و کور کنیم بگیر و ببند راه بندازیم آخرش ببینیم احمدی نژاد را کردیم رئیس جمهور
آخه این چه هزینه ای بود که کشور داد تا این آقا رئیس جمهور شود
رسانه ملی این آقا را آورد به همه تهمت زد در برنامه زنده ، هیچکس در مملکت هیچی نگفت تا این آقا بلکه با تهمت هایی که میزند رئیس جمهور شود
حالا هسته ای هم همان است
زندگی 70 میلیون آدم را به سخترین شرایط ممکن داریم نزدیک میکنیم
کلی فقر و فساد و بیماری و مرگ و میر و طلاق به ملت تحمیل میکنیم به خاطر هسته ای
واقعا باید در این مسیر و عدم تعامل با دنیا و واردن کردن این همه هزینه به ملت تردید کرد (1291335) (alef-13)
 
Meek
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۹:۰۸
هنوز قصه بپایان نرسیده، ببینیم آخر پائیز چندجوجه خواهیم داشت. (1291422) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۳۵:۳۰
برادرمن مقاومت هم بایدمنطقی باشد (1291471) (alef-10)
 
یک پژشک
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۵۱:۰۵
افتخارات تو این 8 سال زیاد بوده مثلا آقای وزیر بهداشت به پزشکان دستور می دهند داروهایی که در بازار موجود نیست و مشابه هم ندارند برای بیماران تجویز نکنند تا مشکلی احساس نشود حالا اگر بیمار مرحوم شد بره اون دنیا از پزشکش شکایت کند (1292594) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۰۹:۵۶
خداییش قالیباف لیاقتش از همشون بیشتره ""رای ما قالیباف ""
یک مدیر بسیجی و با صداقت بی ادعا و بی ریا
زمانی که فرمانده ناجا بود من از نزدیک شاهد 2 ساعت صحبتهای مشفقانه و بعضا" تند ایشان با مدیران حوزه های علمیه و نقد عملکرد و بعضی سیاست های حاکم بر حوزه بودم که نشان از دلسوزی واقعی ایشان نسبت به امر فرهنگ و حقیقت گسترش دین در سطح جامعه خصوصا بین جوانان بود که البته در همان جلسه و بعد از آن مورد بغض و انتقاد بعضی از بزرگان حوزه قرار گرفت ولی انصافا" مرد با صداقت و شجاعی است
به امید پیروزی ایشان (1290794) (alef-6)
 
شبیه راز
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۲۷:۵۷
واقعاً برای طرفداران اقای هاشمی که او را نجات بخش اقتصاد کشور میدانند خیلی سخت است که نگاهی با مجله گل آقای دهه 70 بیندازند؟حافظه تاریخی هم خوب چیزیه. نه؟ (1290820) (alef-10)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۲۸:۱۳
واقعا آقای هاشمی با این سن توان کشورداری را دارد یا تفکرات یک آدم 80 ساله به جمعیت جوان ما نزدیک است؟
اگر نظرتون مثبته ، تایید کنید و در غیر اینصورن رد کنید.اگه تونستید دلیل هم بگید (1290821) (alef-13)
 
علایی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۰۳:۳۵
تفکر آدم 80 ساله به جمعیت جوان نزدیک نیست زیاد به سن فکر نکنید به نوع نگاه شخص به موضوعات بیشتر ربط داره (1292099) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۷:۵۲
عزیز من شما یا واقعا فکرتون یه جوریه یا مثلا به صورت تابلویی دارین به نفع یکی و ضرر هاشمی حرف میزنید.
اولا که جوان و پیر نداره. هر کس مخش کار کنه و "منطقی" باشه میتونه مناسب باشه.
در ثانی مگه افکار باز به سنه؟

تازه مگه قراره خودش وزیر ورزش و جوانان باشه؟؟
عزیزم برو فکر کن. من بشدت به چرخش قدرت ایمان دارم. به تکثر در هرم قدرت ایمان دارم ولی چه میشود کرد که کسی نیست این بلبشوی آقایون رو لااقل جمع کنه. یادش بخیر یکی میگفت در پس هر افراطی تفریطی هست و بر عکس. واقعا که این دولت با سیاستهایش مصداق همون افراط و تفریطه.
بد نیست روند کشورداری به سوی منطقی شدن پیش برود.
از اون طرف جون مادرتون بحث ساده زیستی و دنبا طلبی و چی و چی رو ول کنید. قطعا و بلاشک قدرت شیرینه و هر کی خلافشو بگه دروغ میگه.
به هر حال از نظر بنده سیاستمدارا همشون قدرت طلبند و فقط رقابت جناحها و احزاب هست که میتونه جلوی فساد رو تا حدودی بگیره. پس گول ظاهر رو نخورید. مگه میشه یه کارمند متوسط دو میلیون بگیره و رییس جمهور پولی نگیره تا صبحانه عوض نون و پنیر یه چیز دیگه بخوره؟؟؟؟؟
وا... عوامفریبی هم حدی داره. هر چند مطمئنم باز از این ملت هیچچی بعید نیست. چقدر راحته موج سواری روی اعتقادات ملت! (1292167) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۵۳:۳۵
دلت جوان باشه اخوی مگه میخواهیم باشگاه ورزشی راه بندازیم (1292601) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۵۹:۱۶
به سن نیست،کشور ما الان بیش از هرچیز به ثبات نیاز داره
اگر قد خمیده هاشمی به پاستور هم برسد
بسیار موثرتر از جوانان جویای نامه (1292618) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۲۸:۳۷
با سلام
گمان میکنم در شرایط بحرانی امروز هاشمی به راحتی می تواند نقش ژنرال دوگل را برای ایران بازی کند ، مردی برای روزهای دشوار. (1290824) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۳:۴۴
درود بر هاشمی
اتا اونجا که ما میدونیم تصمیمات مذاکرات را در مرحله اول و آخر رهبر عزیز میگیرن.پس چرا این بحث خنده دار رو مطرح میکنید /خیانت از طرف مذاکره کننده ایرانی؟ (1290829) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۸:۱۹
با خوندن قسمت هاشمی تصمیم گرفتم رای ندم
لیاقت ندارید (1290842) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۷:۰۲:۳۰
تو از اول هم نمیخواستی به هاشمی رای بدی ولی بخاطر سربلندی ایران هم که شده به کاندیداهای دیگه رای نده!! (1292760) (alef-10)
 
محمد
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۸:۲۵
آیت الله بهتر از من و شما میداند در این مملکت چه میگذرد که گفته شکایت خود را به محضر عدل الهی میبرم .
قضیه 8 میلیون رای را که شنیده اید. (1290844) (alef-13)
 
بهزاد از کرمانشاه
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۴۴:۳۳
ورود هاشمی یعنی ترکتازی فرزندان و نورچشمی هایش . واقیات را باور کنید و براساس آن نظر دهید.انسان 80 ساله باید به فکر کفن و دفن خودش باشه نه به فکر قدرت (1290859) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۰:۲۰
مگر شورای نگهبان در جایگاهی هست که بتواند برنامه های کاندیداها را بررسی کند و از آن به عنوان یک معیار بهره جوید. مملکت مجلس و صدها کمیسیون تخصصی دارد و در ضمن همه برنامه ها می بایست تابع قانون برنامه باشد. حالا سیاست گذاری برای اجرای برنامه ها امری دیگری است که به نظر نمی رسد بررسی این موضوع نیست در صلاحیت شورای نگهبان به تنهایی باشد. (یاد آوری می کنم ترکیب اعضای شورای نگهبان متشکل از 6 حقوقدان و 6 فقیه می باشد که قاعدتا هیچ کدام اقتصاد دان، مدیر و ... نمی باشند) (1290880) (alef-13)
 
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۶:۲۹
با سلام الف عزيز
فقط اصلاحات با هاشمي و خاتمي ....
رد صلاحيت اين آقايان به نفع و صلاح مملكت نخواهد بود ... اگر اين آقايان شكست بخورند دوباره فرداي آنروز تكرار هشت ساله گذشته خواهد بود و بس ... اين كه پرسيدن ندارد (1290894) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۷:۳۲
راء منفي رو گجا ثبت كنيم آقا ..............!!!!!!!!!!!!!!!! (1290896) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۵:۳۲
جالبه. هر کسی تا منصبی رو در اختیار داره ، یکی دیگرو محکوم و یا خیانت کار می کنه. اون که رفت نفر بعدی قبلی رو محکوم می کنه و الی آخر.... نتیجه: همه سر و ته یک کرباسند (1290911) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۹:۰۳
لطفا فارغ از مباحث رسانه ای صحبت های باقری در دانشگاه تهران را بخوانید بعد قضاوت کنید. ایا آنچه روحانی حاضر شده در کتابش بیاورد فاجعه نیست؟ (1290921) (alef-13)
 
mahmud
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۵:۵۷
جان مادرتون این دفعه دیگه حرفهای ساده زیستی نزنید که حالمون به هم می خورد دفعه قبل هم اینو گفتن .بزارید مردی بیاد که همه جوانب رو می شناسه قوی باشه به نظر من هاشمی برترین و روحانی بعد از ان هست لنکرانی جو گیر شده فکر کرده مردم دوباره با طناب ساده زیستی میرن تو چاه در هر صورت خلایق هر چه لایق.بعضی ها هم بجای اینکه برنامه هاشون رو بگن دارن دیگران رو تخریب می کنن دیکه اینها تو ایران جایگاهی ندارند (1290961) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۳۱:۵۷
.. کدخدائی اعلام کرد که " کسانی که سابقه اجرائی قابل قبولی نداشته باشند می توانند با ارائه برنامه، عدم سابقه را جبران کنند". يعني به نظر اينها، پست رياست جمهوري يعني تمرين براي جبران عدم كفايت هاي گذشته. يعني تو اين 8 سال متوجه نشدند كسي كه سوابق مديريتي اجرائي، كلان و موفقي نداشته باشد (تجربه كاري موفق)، رياست جمهوري جاي سعي و خطا نيست. واقعا انتظار بيشتري از اين افراد داريم. آينده كشور به تصميم و سياست هاي اينان در انتخاب اصلحان وابسته است. (1290973) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۳۵:۴۴
جان مادرتون این دفعه دیگه حرفهای ساده زیستی نزنید که حالمون به هم می خورد دفعه قبل هم اینو گفتن .بزارید مردی بیاد که همه جوانب رو می شناسه قوی باشه به نظر من هاشمی برترین و روحانی بعد از ان هست لنکرانی جو گیر شده فکر کرده مردم دوباره با طناب ساده زیستی میرن تو چاه در هر صورت خلایق هر چه لایق.بعضی ها هم بجای اینکه برنامه هاشون رو بگن دارن دیگران رو تخریب می کنن دیکه اینها تو ایران جایگاهی ندارند (1290979) (alef-6)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۳۷:۱۱
نويسنده محترم !
آقاي علي باقري الان به فكر پاسخ دادن به شبهاتي كه درباره مذاكرات هسته اي داداه ميشود نيفتاده است.ايشون چند ماه پيش هم با همين موضوع در همين دانشكده حقوق دانشگاه تهران سخنراني كردند (1290984) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۲۵:۵۶
آحه چند ماهه قراره روحانی بیاد! (1292023) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۰۴:۱۹
خواهشمند است منتشر شود.
متن کامل صحبت‌های آقای باقری را بخوانید. برای بررسی ادعای ایشان باید ضمن انکه طرف مقابل فرصت دفاع داشته باشد جریان مذاکرات و دستاوردهای دوره بعد از آقای روحانی هم شفاف مثل دوره قبل نوشته و مکتوب شود.
اگر به صورت کمی و بر اساس اعداد و ارقام و مستندات بخواهیم صحبت کنیم نه ادعای صرف که این خیانت کرد ان یکی خدمت کرد، چند نکته قابل مشاهده است که قضاوت در مورد انها با خوانندگان:
1- در دوره آقای روحانی محکومیت ایران در چند نوبت و در شورای حکام بوده است که الزامات و اثرات اجرایی خاصی ندارد. در دوره بعد از آقای روحانی 8 قطعنامه تحریمی بر علیه ایران نه در شورای حکام که در شورای امنیت تصویب شده است که همه کشورهای عضو سازمان ملل الزاما باید مفاد آن را رعایت کنند. در نتیجه این قطعنامه‌ها بسیاری از روابط نظامی، مالی، علمی و ارتباطاتی با دنیا مورد تحریم قرار گرفته و به روی ما بسته شده است.
2- علاوه بر تحریم‌های سازمان ملل، تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا که همگی مرتبط با سیاست‌های جدید کشور در مسائل هسته‌ای است نیز تا جایی پیش رفته که حداقل اثر ان کاهش 70 درصد ارزش پول ملی بوده است. اثر آن بر وضعیت اقتصادی و زندگی مردم هم دیگر نیازی به گفتن ندارد حتی اگر روایت آقای لاریجانی را بپذیریم که 20 درصد مشکلات را به ان ربط داده نه روایت احمدی نژاد که 100 درصد را به ان ربط می‌دهد.
3- بنای سیاست خارجی کشور بر سه محور «حکمت، عزت و مصلحت» است. در تدوین سیاست خارجی وضعیت محیط بین‌الملل بسیار اثرگذار است. بعد از 11 سپتامبر 2001، بوش قصد واقعی برای حمله به ایران داشت، حکمت و مصلحت ایجاب می‌کرد با اقداماتی مانند کشیدن بازیگران جدید به بازی، مشروعیت بینالمللی و همراهی جهانی چنین خطری کم شود. مذاکره با سه کشور، که در واقع کشیدن اتحادیه اروپا به بازی بود خطر جنگ را از سر کشور نجات داد و از نظر من یکی از درخشان ‌ترین تحرکات دیپلماتیک بعد از انقلاب در کشور است. بوش به دلیل ناکامی در همراهی کشورهای دیگر تنها توانست در یک اقدام یک طرفه ایران را در لیست محور شرارت قرار دهد. حال انکه در دوران بعد از روحانی با وجودی که بخش اعظم آن مصادف با دوره باراک اوبامای معتدل و میانه رو بود نه جنگ‌طلب، اجماع بین‌المللی علیه ایران حاصل شده است و از روسیه تا چین،‌هیچکدام با قطعنامه‌های تصویب شده مخالفتی نکردند. کاری که نه با حکمت جور در می‌آید نه با مصلحت و تنها می‌ماند پایه عزت که با تحریم‌های فلج کننده و معضلات اقتصادی بنیان افکن زیر دست و پا افتاد.
گفتنی‌ها بسیار هست و مجال کم...
لطفا منتشر کنید (1291037) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۸:۳۴:۵۵
بسيار ممنونم از اين تحليل شما (1292858) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۰۶:۴۵
فقط خاتمي يا هاشمي توان برونرفت از وضعيت كنوني را دارند چرا پيشداوري مي كنيد (1291038) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۱۳:۱۴
از آنجایکه آقای هاشمی برای انقلاب مانند دیگر بزرگان زحمت زیادی کشید هیچ شکی نیست ومن خودم 2بار به ایشان رای دادم و ایشانرا سرمایه این کشور می دانم ولی بر این باورم کسیکه 2بار رییس جمهور بوده و پس از آن بازهم بخواهد کاندیدا شود درست نیست شما یک بررسی کنید کشورهای پیشرفته اروپایی -ژاپن -چین و دیگر کشورها را ببینید آیا کسیکه زمانی رییس جمهور بوده و یا رییس دولت بوده پس از پایان دوران ریاستش دیگر به قدرت برنگشته !! آیا آنان کارشان غلط است هرگز!! ماندن چند دوره در قدرت جز دیکتاتوری و لوث شدن انتخابات دست آورد دیگری ندارد ! الان شما ببینید احمدی نژاد 8سال رییس جمهور بوده ولی حاضر نیست پست ریاست جمهوری را رها کند می خواهد یکی از اعضای دولتش حالا یا پدر عروسش و کسی دیگر تفاوت نمی کند دوباره به قدرت برگردد که این کار چنگ انداختن به قدرت و رها نکردن آن کار درستی نیست به گفته شاعر (در طبع جهان اگر وفایی بودی= نوبت به تو خود نیامدی از دگران) اگر هرکس بخواهد این میز ریاست را رها نکند و کشور را با بحران روبرو کند استعدادها شکوفا نخواهد شد !!مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در قله محبوبیت به یکباره از سیاست کنار کشید زیرا می دانست هرچه در اندیشه او بوده را پیاده کرده و تاریخ مصرفش به پایان رسیده ! حالا در کشور ما همه چیز برعکسه پس از چند سال دوری ول کن نیستند!!! نمی دانم اینه دلشان به حال مردم می سوزد یا قدرت شیرین است!!! (1291054) (alef-6)
 
ع م
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۱۹:۲۰
خدا رو شکر که آقای هاشمی به سیاستمداری و منطقی بودن معروفند و به همه روشنه که ایشون منافع نظام رو به همه چیز ترجیح می دن (1291066) (alef-6)
 
شهرام
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۳۲:۴۱
تنها نجات دهنده کشور در این بحبوحه اقتصادی و سیاسی تنها تفکر و تجربه است.سن در این زمان معیار مناسبی نیست.حماسه ساز این دوره بی شک مرد بحرانها و یار دیرین امام و رهبر حضرت آیت الله هاشمی است و بس. (1291101) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۸:۳۶
فردای انتخابات اگببازندخواهند فرمود من تسلیم این صحنه ارایی خطرناک نخواهم شد!!!
دقیقا عین چهار سال قبل یادتون که نرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1291196) (alef-10)
 
كيومرث
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۰۹:۲۳
حضرت علي (ع) مي فرمايد آنچه را كه پنهان مي داري از خطوط پيشاني و رنگ چهره ات نشان خواهي داد .عزيز من همه مي دانند كه از آمدن آقاي هاشمي هيچ خوشحال نيستي چرا مرد و مردانه مثل آقايان رسايي و مصلحي و شجوني حرف دلت را نمي زني؟ وقتي مي گويي:« آمدن آیت الله هاشمی را باید به فال نیک گرفت. به دهها دلیل حضور وی مایه مباهات و خیر و برکات است.» خودت به حرفت اعتقاد داري؟ يك بار ديگر كل نوشته ات را بخوان آيا از اين نوشته مباهات به آمدن آيت الله هاشمي را مي خواني؟
اي كاش به فكر بعد از مرگ خودمان باشيم. (1291225) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۲:۳۲
خیلی روشن است که ایشان مسئولیت داشته بیاید و این چنین صحبت کند
مثل آقای احمدی نژاد که سود سهام عدالت را دم انتخابات قبلی پرداخت کرد
ما و شما میدانیم که قرار بوده آقای جلیلی نماینده چه طیفی در انتخابات باشد و حالا جایش یکی دیگر از دوستانشان در آن طیف کاندیدا شده خوب مشخص است که حالا در مقابل گروه مقابل که حسن روحانی میباشد باید شروع به تخریب کنند تا خدایی نکرده آقای روحانی رای شان در این روز ها و با صحبت هایی که میکنند بالا نرود
البته آقای روحانی به دلیل اینکه در صورت نیامدن آقای هاشمی کاندیدای ایشان در انتخابات است و احتمالا حمایت اصلاحات و آقای خاتمی را هم بعدا خواهد داشت و از طرفی کارنامه موفق دور شدن از تحریم در مذاکرات هسته ای را هم دارد میتواند در آینده به چهره ای محبوب تبدیل شود
البته در این بین قدرت سخنوری ایشان را هم نباید دست کم گرفت که با توجه به تجربه 40 ساله ایشان و تحصیلات بالای دانشگاهی در انگلستان و 16 سال مسئولیت امنیت ملی کشور همگی از ایشان فردی با قدرت بالای سخنوری در داخل و حتی مجامع بین المللی ساخته است (1291235) (alef-6)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۲۰:۵۵
خیلی روشن است که ایشان مسئولیت داشته بیاید و این چنین صحبت کند
مثل آقای احمدی نژاد که سود سهام عدالت را دم انتخابات قبلی پرداخت کرد
ما و شما میدانیم که قرار بوده آقای جلیلی نماینده چه طیفی در انتخابات باشد و حالا جایش یکی دیگر از دوستانشان در آن طیف کاندیدا شده خوب مشخص است که حالا در مقابل گروه مقابل که حسن روحانی میباشد باید شروع به تخریب کنند تا خدایی نکرده آقای روحانی رای شان در این روز ها و با صحبت هایی که میکنند بالا نرود
البته آقای روحانی به دلیل اینکه در صورت نیامدن آقای هاشمی کاندیدای ایشان در انتخابات است و احتمالا حمایت اصلاحات و آقای خاتمی را هم بعدا خواهد داشت و از طرفی کارنامه موفق دور شدن از تحریم در مذاکرات هسته ای را هم دارد میتواند در آینده به چهره ای محبوب تبدیل شود
البته در این بین قدرت سخنوری ایشان را هم نباید دست کم گرفت که با توجه به تجربه 40 ساله ایشان و تحصیلات بالای دانشگاهی در انگلستان و 16 سال مسئولیت امنیت ملی کشور همگی از ایشان فردی با قدرت بالای سخنوری در داخل و حتی مجامع بین المللی ساخته است (1291252) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۴۴:۲۲
بهترین حالت کاندیداتوری هاشمی و قبول معاونت اولی خاتمی است.
بدین صورت هم از قدرت هاشمی و هم از محبوبیت خاتمی استفاده میشود و امکان رد صلاحیت به حداقل میرسد (1291326) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۵۱:۲۱
نتیجه عمل مهم است. آقای احمدی نژاد میگفت قطعنامه شورای امنیت کاغذ پاره است حالا اکثر تنگناهای فعلی را گردن تحریمها میاندازد.
گروه مذاکره کننده قبلی میخواست کار به شورای امنیت وتحریم بیشتر نکشد.
حالا همه میتوانند قضاوت کنند در مورد آنچه از دست داده ایم وآنچه بدست آورده ایم. به صلاح تیم مذاکره کننده فعلی نیست که وارد این مباحث در سطح جامعه شود. (1291342) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۳:۳۷
فقط اینو میخام بگم آقای باقری تا حالا کجا بودند ؟ چرا مدتیه از آقای جلیلی خبری نیست ؟ تو اکثر جلسات حتی تو نیویورک هم علی باقری شرکت کرد ؟ احتمال عقب انداختن مذاکرات هسته ای چند روز آینده هست یا اینکه ... ؟!! به هر حال تمتم نتیجه گیری ها فقط یک چیزه : سعید جلیلی کجاست ؟!! (1291409) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۶:۲۳
احمدی نژاد دستپخت جریانی است که بعدا به نام پایداری مشهورشد.همان هایی که مخالفت بااحمدی نژاد را تاحدمخالفت با خدابالابردند (1291412) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۷:۰۹
من به روحانی رای نمی دهم اما واقعا مرحبا به ایشان که پرونده هسته ای را به شکلی جمع کرد که مملکت دچار انزوا و تحریم های سنگین گرانی های سرسام آور نشد (1291417) (alef-6)
 
ازادبخت
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۳۰:۰۳
با سلام ودرود به همگی
سلام به کسی که ازاد زندگی میکند سلام به کسی که با تب و لرز به سراغ مسئولیت میرود.به امید اسایش برای مردم (1291455) (alef-6)
 
چریک
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۳۶:۰۸
(سلام . سن و اینکه از ابتدای انقلاب بوده و ... اینها همه ملاک های عصر تفکر و تعقل نیست طبق فرموده امام (ره) ملاک حال فعلی افراد است . آقای هاشمی در دور قبل انقلاب و مملکتی را که برایش زحمت کشیده بود به خاطر خانواده اش فروخت و این یعنی عدم تقوا . همین ... ) (1291473) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۲۰:۲۴
عزیز من شما یا واقعا فکرتون یه جوریه یا مثلا به صورت تابلویی دارین به نفع یکی و ضرر هاشمی حرف میزنید.
اولا که جوان و پیر نداره. هر کس مخش کار کنه و "منطقی" باشه میتونه مناسب باشه.
در ثانی مگه افکار باز به سنه؟

تازه مگه قراره خودش وزیر ورزش و جوانان باشه؟؟
عزیزم برو فکر کن. من بشدت به چرخش قدرت ایمان دارم. به تکثر در هرم قدرت ایمان دارم ولی چه میشود کرد که کسی نیست این بلبشوی آقایون رو لااقل جمع کنه. یادش بخیر یکی میگفت در پس هر افراطی تفریطی هست و بر عکس. واقعا که این دولت با سیاستهایش مصداق همون افراط و تفریطه.
بد نیست روند کشورداری به سوی منطقی شدن پیش برود.
از اون طرف جون مادرتون بحث ساده زیستی و دنبا طلبی و چی و چی رو ول کنید. قطعا و بلاشک قدرت شیرینه و هر کی خلافشو بگه دروغ میگه.
به هر حال از نظر بنده سیاستمدارا همشون قدرت طلبند و فقط رقابت جناحها و احزاب هست که میتونه جلوی فساد رو تا حدودی بگیره. پس گول ظاهر رو نخورید. مگه میشه یه کارمند متوسط دو میلیون بگیره و رییس جمهور پولی نگیره تا صبحانه عوض نون و پنیر یه چیز دیگه بخوره؟؟؟؟؟
وا... عوامفریبی هم حدی داره. هر چند مطمئنم باز از این ملت هیچچی بعید نیست. چقدر راحته موج سواری روی اعتقادات ملت! (1292658) (alef-6)
 
«سروش»
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۵۲:۲۱
به نظر من با این اوضاع کشور اگر ایشان به میدان نیایندبه نفع همه است. (1291516) (alef-6)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۵۳:۳۰
آقای هاشمی بهتر است که تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارد و میدان را به جوانترها که پر انرژی و با نشاط تر برای خدمت به مردم هستند بدهد (1291518) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۷:۱۳:۲۸
جوانتر هارو دیدیم همون هشت سال کافیه. (1292769) (alef-10)
 
hadi
Malaysia
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۵۷:۱۸
دوستان، انتخابات در خرداد است نه حالا. صبر بفرمایید و با آرامش رأی دهید انشالله صالح‌ترین و مدیرترین فرد آری میاورد. (1291528) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۳:۲۴
در دورا هاشمی خفگان مطبوعاتی و خبری حاکم بود چه کسی جرات حرف زدن داشت. (1291540) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۶:۰۷
در پاسخ سئوالی که نویسنده محترم پرسیده اند و طوری هم وانمود می کنند که خیلی منطقی است سئوال ایشان جا داره عرض کنم: اگه ایشون پاسخ این سئوال رو الان بدهند کارگردانی انتخابات برای شما خیلی راحت خواهد بود...از این سئوال بر می آید که شما آقای هاشمی رو به عنوان یک سیاستمدار کهنه کار هنوز نشناختید!ایشان سکوت می کنند اما پاسخ چنین سئوالاتی که با هدف معلوم طرح شده اند رو نخواهند داد. (1291550) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۸:۰۲
برادر بزرگوار و نویسنده محترم
از خواندن متن شما لذت بردم ولی توجه شما را به این نکته جلب می کنم که
عزم به معنای آهنگ کاری کردن و اراده انجام کاری است
و جزم به معنای قطع و یقین و استوار ومحکم است
بنابراین عزم را جزم می کنند نه جزم را عزم!!
لطفا در متن نوشتار اصلاح بفرمایید. (1291556) (alef-6)
 
سعيدي
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۱۲:۲۰
شوراي نگهبان هم درمعرض داوري مردم خواهدبود.هاشمي رفسنجاني اگرچه ممكن است ضعف هايي دركارنامه طولاني خويش داشته باشد ولي برآيند شخصيت وسابقه او هر آدم منصف وعاقلي راقانع ميسازدكه درشرايط حاضراو بطورقطع تغيير دهنده اوضاع اسفناك سياسي واقتصادي كشورخواهدبود.حضور او به نفع همه است (1291566) (alef-6)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۴۳:۱۷
هاشمی و خاتمی با نیامدن خود و با حمایت از یک کاندیدایی که شانس زیادی ندارد (حسن روحانی) عملا به اصلاح طلبان دارند می گویند شرکت نکنید.
هدفشان تحریم انتخابات است ولی نمی خواهند به صراحت بگویند.
عیب ندارد.
انقلاب اسلامی به هیچ شخصی وابسته نیست و به امید خدا راه خود را که همان راه امام (ره) و شهداست ادامه می دهد و همه ی تندروها (اعم از اصلاح طلبان تندرو و اصولگرایان تندرو) را پشت سر خواهد گذاشت.
تاریخ 34 ساله انقلاب نشان داده کسانی که با نظام قهر کرده اند در واقع خودشان را از صحنه خارج کرده اند نه نظام را. (1291648) (alef-6)
 
فرزاد حیدری
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۱:۴۳
نویسنده محترم اولا:(خرق عادت)به معنی معجزه است ودربیان معنی که شماقصدبیان انراداشتیدکاملا اشتباه هست/منظورم جملات پایانی میباشد:
"یعنی آن قدر حضور حسن روحانی در انتخابات مایه نگرانی است که معاون شورای امنیت ملی خرق عادت کرده و خیل ناگفته ها را بر گرده ایام انتخابات نهاده است؟"
دوما:حتما شرکت حسن روحانی درانتخابات برای جناب باقری امری مهمترازپرونده اتمی ایران هست که ایشان رابر آن داشت سراسیمه به جمع دانشگاهیان برودودرباب ان صحبت کند!!! (1291669) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۲۵:۳۱
جالب شده دانشگاه ها که تو این 8 سال شدن مثل دبیرستان دانشجویی دیگر نیست (1292665) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۰۴:۲۰
خداوند این مردم شعارگو و شعار زده بی منطق را نجات دهد (1291702) (alef-13)
 
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۲۸:۴۹
انگار يادتان رفته؛ استاد و معلم اين انقلاب امام خميني (ره) بوده است. و شاگرد خوب اين استاد آيت الله بوده است. بعد و قبل انتخابات براي ايشان فرقي ندارد.فقط فرقش اين است،رئيس جمهور شود. كاري اجرايش بيشتر ميشود. (1291754) (alef-10)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۳۳:۰۱
خوب است بگوييم.براي ايشان نتيجه مهم نيست. ايشان درهردو حالت بعدو قبل انتخابات پيروز است.چرا؟!!!!! چون ايشان32 سال پيش پيروز شد. بعضي ها هنوز وجود نداشتند. (1291765) (alef-13)
 
sadegh
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۳۹:۱۴
الف جان،این شیخ الشیوخ و سیاستمدار کارپشته آیت الله هاشمی حتی نزد طرفدارانی مثل شما هم گویا نه برنامه ای دارد و نه کارنامه ای قابل دفاع که این همه سعی در مظلوم نشان دادن ایشان دارید... (1291780) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۶:۵۹
کسانی که با پرونده های ملی بازی جناحی می کنند نام ننگی بر جای خواهند گذاشت (1291850) (alef-10)
 
برديا
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۳۱:۰۸
درشرايط كنوني شخصي براي پست رياست جمهوري بايدباشدكه داراي مشروعيت داخلي ومشروعيت بين المللي باشد (1292034) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۵۲:۰۲
دوستان مخالف هاشمی نگران نباشید ایشان نمی آیند.

آنجنان از هاشمی بد مینویسید که انگار جبهه مخالفین هاشمی که در این 8 سال باتمام قدرت مملکت را در دست داشتند و دارن چه کردند ؟

لطفا نگاهی به حاصل عملکرد این آقایان پس از 8 سال با نفت بالای 100 دلار باتوجه زیر ساختهای آماده شده ای که تحویل آنان شد بیندازید وبعد به اوضاع درونی مملکت در حال حاضر .

(1292076) (alef-10)
 
.
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۰۵:۲۱
همون مشایی به درد شما میخوره (1292102) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۱۱:۴۲
بهرین راه نیومدن خاتمی و هاشمیه ... (1292120) (alef-10)
 
سید علی
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۳۳:۰۴
فرمودید به دهها دلیل حضور آیت الله مایه مباهات و خیر و برکات است.
خب شما جهت روشن شدن ما یکی دو تاش رو ذکر می کردید بد نبود.
ضمنا،در مورد اینکه فرمودید:"با این حال یک سوال مطرح است و آن اینکه چه اتفاقی طی چند روز گذشته افتاده است که معاون شورای امنیت ملی را به دانشگاه کشانده است تا از خیانت های دوران گذشته پرده بر دارد؟"
من سوالم اینه،آیا آقای روحانی و امثال ایشون حق دارن از مساله هسته ای و مذاکرات (که به گفته ی مطلعین از مسائلی ست که به صورت کلی سیاست گذاری میشه) در جهت منافع انتخاباتی شون استفتده کنند؟طبیعتا اگر این اظهارات آقای روحانی در زمان دیگری بیان می شد نیازی به پاسخ گویی فوری نبود. (1292230) (alef-10)
 
"کفترباز"
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۳۷:۳۷
واقعا تعجب می کنم از این همه ...از الف خیلی بیشتر از این انتظاره.به قول یکی از دوستان واقعا مساله ی مهمی هست که حالا هاشمی چه برخوردی کنه.؟
امیدوارم البته اگه تبریک نگه حداقل حرفی نزنه و اگر حرفی زد به دشمن خوراک نده.
ی جا گفتید که مایه مباهاته که ایشون بیان.واقعا این رو از ته دل گفتید؟ازشمایی که سایت مال آقای احمد توکلی هست بعیده؟یعنی فکر و آدم جدید بعد 34 سال نداریم...حالا بماند خوبی ها و بدی های ایشان.راستی چرا این همه شبکه های خارجی دارند تقلا می کنند که هاشمی یا خاتمی بیاد؟؟؟؟؟
و در مورد حضور آقای باقری در دانشگاه تهران:بهتره متن صحبتای ایشون گذاشته بشه و در ضمن فکر نمی کنم اونقدر حسن روحانی رای داشته باشه که کسی بخواد از اومدن یا نیومدن ایشون واهمه ای داشته باشه!!!!!!!!1 (1292238) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۳:۱۱
دوستان عزیز در بیان نظراتتان که انشاالله از روی دلسوزی است مراغب باشیم برای دیگران به جهنم نرویم.من اگرچه خداوند شاهداست از منتقدین برخی از دولتمردان آقای هاشمی بودم ولی ایمان کامل دارم که در شرایط کنونی کشور ودر پی بحرانهایی که در این چندسال به آن گرفتار شدیم تنها کسی که میتواند این کشتی به گل نشسته را نجات دهد هاشمی است شمارا بخدا گروهگرایی هارا رهاکنیداگر در گرداب این گرفتاریها سقوط کنیم فردا ی خود وفرزندانمان را په باید بکنیم با توهم وتخیل که نمیشود در این دنیای غرق در شرایط پیچیده سیاسی مملکت را اداره کرد.هاشمی از ستونهای انقلاب ونظام است تخریب او تخریب اصل نظام است برای او در جایگاه بسیار مهمی که اکنون دارد شائبه قدرت طلبی وجود نداردچرا عده ای نمیخواهند از سرمایه های انقلاب درست استفاده شود؟خداوکیلی سابقه کاندیاهارا نگاه کنید اینها یک وزارتخانه راهم نتوانستند اداره کنند حالا میخواهند کل کشور را زمین بزنند؟ (1292450) (alef-6)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۵۱:۵۸
شما هم شدین مثل روزنامه ایران.کل کار و زندگیو اخبا ول کردین چسبیدین به اومدن رفسنجانی.یعنی کل این مملکت مشگل و گرافتاری نداره و فقط و فقط مشکلش رفسنجانیه؟ (1292475) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۳۲:۲۵
مردم ، بپذیریم که طیف اصولگرا توانایی اداره مملکت در هیچ زمینه ای را ندارند. چه اقتصادی ، چه سیاسی و چه اجتماعی.بیایید دوباره چشمهایمان را باز کنیم (1292557) (alef-6)
 
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۷:۱۲:۳۳
تنها کسی که می تواند مملکت را از چنگ جریان انحرافی نجات دهد سید محمد خاتمی است. (1292767) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۸:۰۹:۴۵
متاسفانه جلب اعتماد مردم خیلی مشکل شده به این سادگیها راضی نمیشوند. (1292834) (alef-10)
 
نادرپور
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۹:۱۹:۲۸
نگذارید

انتخابات شوراها تحت الشعاع قرارگیرد!

به ویژه انتخابات شورای شهر تهران بااین همه اهمیت

یه مقاله جالب دیدم توی بخش یادداشت های بینندگان الف با موضوع:

"چهارمین شورای شهر تهران وضرورت های پیش رو"

ازیه نویسنده ای ناشناس به نام رامین امینی زارع که خیلی جالب ودارای نکات عجیبی بود که تعجب کردم چه طور برای اولین بار این موضوعات مطرح می شه؟!!!!!!!!!!

الف جان انتخابات شوراهاروجدی تربگیرین ومصاحبه با کاندیداها یا افراد متخصص مثل همین آقاداشته باشین

مردم گرفتار ترافیک وآلودگی هواهستند وهرشب با ترس از زلزله می خوابند

شهره نادرپور از تهران (1292888) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.