نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54871
زنجيره بلفورد چگونه گسترش مي‌يابد؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۶
این جملات را چه کسی در وصف چه کسی نوشته است؟ "شیر بیدار بیشه اسلام که موسی وار بر شب فرعونیان تاخت تا انقلاب جاودان بماند".



به گزارش "الف"، دقت در اسناد منتشر شده درباره مکاتبه آقای دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهور با دانشگاه جعلی بلفورد نکات قابل توجهی را مشخص می‌کند.



بنابراین گزارش، آقای رحیمی در پایان فروردین 1386 (1386.1.30) در مکاتبه با دانشگاه بلفورد آقای ابراهیم صیقلانی را به این دانشگاه جعلی معرفی می‌کند.







اما در نامه‌ دیگری که تاریخ آن خرداد 1387 (1387.3.20) یعنی تقریبا یکسال بعد است، بار دیگر آقای رحیمی دست به قلم می‌شود و این بار در نامه‌ای به دبیر کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور عده‌ای را معرفی می‌کند که در این میان نام "دکتر ابراهیم صیقلانی" دیده می‌شود.









اما نکته دیگری که قابل ذکر است این که سه سال قبل از معرفی آقای صیقلانی به دانشگاه جعلی بلفورد توسط آقای رحیمی، در تاریخ 84.8.24 نامه‌ای از طرف مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست دیوان محاسبات به رییس وقت مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود که بهت خوانندگان این نامه را برمی‌انگیزد.



در این نامه که ابراهیم صیقلانی، رییس دفتر رحیمی، به حدادعادل نوشته است از ادبیاتی استفاده شده که در صورت رواج در سیستم اداری، نه تنها راه بر هرگونه انتقاد می‌بندد، بلکه به شکل‌گیری روابط مدیریتی بر اساس تملق‌گویی و تعریف و تمجید می‌انجامد.



وی در نامه به رییس مجلس، از رحیمی به عنوان فردی نام می‌برد که "موسی وار بر شب فرعونیان تاخت تا انقلاب جاودان بماند".



رییس دفتر رحیمی ادامه می‌دهد؛ "این جانب شهادت می دهم دکتر رحیمی در ایامی که بسیاری از مدیران در گردش و استراحت هستند، این شیر بیدار بیشه اسلام خواب و آسایش را از متخلفین گرفته است".



مدیر کل حوزه ریاست دیوان محاسبات در ادامه تمجید و تعریف از رییس خود الفاظی دیگر را نیز به کار می‌برد؛ "سینه نحیفش مورد نشانه دوستان قرار می‏گیرد" و "زیر تیغ عمل جراحی در محضر حضرت معبود" از این الفاظ هستند.



صیقلانی در همان نامه در کنار تعریف و تمجیدهای عجیب و غریب، آماری عجیب و غریب‌تر از عملکرد رحیمی را نیز ارایه می‌دهد. وی می‌گوید:



"یک شبه ره صد ساله پیموده است و عملیات 6 ماهه سال 84 آن حدود 4 برابر عملکرد 25 ساله این دیوان است" .



نکته جالب توجه آنکه میر ولد رییس پیشین دیوان محاسبات کشوردر مراسم تودیع خود در تاریخ 11 آبان 83 تاکید کرده بود: تهیه 600 گزارش از بخش های مختلف در طول یک سال گذشته در این دیوان صورت گرفته است.



با نگاهی به آماری که میرولد، رییس دیوان قبل از رحیمی، اعلام کرده است مشخص می شود که در طول یک سال ریاست وی حدود 600 گزارش تهیه شده است. همانگونه که خبرگزاری مهر که این سند را در آن زمان منتشر کرده بود نوشته است؛ اگر میانگین گزارشهای سال‌های گذشته دیوان را حتی نصف این آمار یعنی 300 عدد در سال بدانیم، در طول 25 سال گذشته به عدد 7500 گزارش می رسیم که با احتساب 4 برابر فعالیت بیشتر دیوان محاسبات (طبق گفته مدیرکل حوزه ریاست رحیمی) این میزان در 6 ماه اول سال به عدد بهت انگیز 30000 گزارش می رسد و اگر 180 روز فوق را تماما روزهای کاری فرض کنیم نتیجه معادل 167 گزارش در هر روز خواهد شد و این یعنی در تمام 24 ساعت شبانه روز باید گزارش تهیه شود و هر ساعت هم حدود 7 گزارش باید آماده شود که کاری بس محال به نظر می رسد.



درحالی که تملق‌های رییس دفتر رحیمی از وی مورد انتقاد قرار گرفت، خود رحیمی یک سال بعد و درحالیکه همچنان رییس عالی‌ترین نهاد نظارتی مجلس بود، عباراتی را در وصف رییس قوه مجریه به کار برد که انتقادات شدید نمایندگان را برانگیخت. وی گفت: "در سوريه در شهر تاريخي بصرا كه اسم آن را بعضاً ممكن است نشنيده باشيد، يكي از مسلمانان به من گفت كه من معتقدم اگر بنا بود بعد از پيامبر، پيامبري بيايد، آن احمدي نژاد بود. در حلب ما افتخار مي كرديم، چرا كه در اين شهر وقتي راه مي رفتيم همه به ما احترام مي گذاشتند و به بركت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار مي دادند و حتي در جاهايي ما را به چاي و بستني دعوت مي كردند."



رحيمي سپس بر غلظت تملقگويي هايش افزوده و گفته بود: "در سال گذشته همايش اين ديوان برگزار شد. در آن همايش، گزارش مشروحي از تخلفاتي كه در سال‌هاي گذشته صورت گرفته بود دادم، ولي در خدمت شما آماري ارايه نمي‌دهم؛ چرا كه مطمئن هستم دولت جناب‌عالي مملو از وزيران كارآمد، كاردان و پاكدامن است كه تخلفات در آن به شدت كاهش پيدا مي‌كند".



الف در روزهای آینده در جهت کمک به دولت و رییس‌جمهور محترم - که اکثر قریب به اتفاق مدیران آن از چنین مسایلی به دور هستند - و پاکسازی سیستم از وجود مفاسد مرتبط با مدارک جعلی و نیز مفاسد اخلاقی دیگر همانند گسترش تملق‌گویی،‌ گزارش‌های دیگری از ابعاد گسترده رسوایی بلفورد را منتشر خواهد کرد.



 
جواد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۸:۴۳
خودتون رو خسته نکنید! مرغ آقای احمدی نژاد یک پا دارد و گوشش به این حرفها بدهکار نیست! (239519)
 
رضا دهکردی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۳۲:۴۶
من مخالفم که چون طرف یه دندس(متاسفانه) ما باید ساکت بشینیم و بزاریم هر کار ناصوابی که به میل و منفعتشونه انجام بدن! وظیفه ما (نهی از منکر) که با این چیزا ساقط نمیشه. حقیر به عنوان عضو مرکزی ستاد دانشجویی ایشون در یکی از استانها در حد خودم با این تخلفاتی که در سطوح مختلف صورت میگیره به شدت مخالفم و به عنوان یه شهروند از حقم نمیگذرم ، متاسفانه دقیقا در استان ما هم قضیه همینطور شده و حلقه ای از متملقین بی کفایت و تخصص دور استاندار را گرفتن و به سهم خواهی خودشون مشغولن. الفی ها این راه حق طلبی که واقعا به معبری تنگ در این زمانه تبدیل شده را خواهشا ادامه دهید ...
\" اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین \" (239679)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۳۵:۱۶
این آقا خودش از همه چیز خبر داره, واسه ی شما منطقی هستش که همه ی اطرافیانش یه مشکلی دارن؟ اینها یک دایره ی گستره هستند که کسی غیر از خودشون رو نمی تونن درونشون راه بدهند. (239681)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۵:۴۰:۳۷
محمدمهدي زاهدي در گفت‌وگو با مهر، درباره دلايل ناموفق بودن پروژه بررسي مدارك مديران بر‌اساس دستور رئيس جمهوري در 6 شهريور سال گذشته گفت: براي اين كار اقدامات لازم صورت گرفته و اگر تاكنون نتايجي از آن استخراج نشده به دليل ضعف وزارت علوم دولت نهم نبوده بلكه مديران قواي سه‌گانه در ارسال مداركشان كوتاهي كرده‌اند. (240108)
 
شمس
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۲۳:۱۱:۲۴
همون موقع كه آقاي مطرح كرد كه فردي در سوريه به ايشان گفته اگر قرار بود پيامبري بعد از پيامبر خاتم(ص) بيايد او احمدي نژاد ميبود آيشان اگر واقعا چيزي در چنته براي اثبات درستي خودش ميداشت بايد علنا توي دهان ناقل اين كلمات ميزد چرا كه اين خبر بازتاب عمومي وسيعي داشت. فلذا در خانه اگر كس است - يك حرف بس است! عجبا من الحب و البغض المانعان عن رؤيه الواقع (من اي شخص كان!) (240201)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۱:۵۷
من بعنوان یک ایرانی از خودم از شما از خدا از همه دنیا شرمندم. حالا دیگه باید برای همه ثابت شده باشه که وقتی به آقای احمدی نژاد گفته میشه به شما آمار و اطلاعات اشتباه داده میشه حرف بیراهی نیست. امیدوارم ایشون برای یک بار هم که شده با دقت نظر بیشتری به اطرافیانشون توجه کنند. (239523)
 
mostafa
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۸:۳۸:۲۷
دوست عزیز، آقای احمدی نژاد بهتر از من و شما و نویسندگان سایت الف از این موضوع با خبره ولی به علت کینه ای که از زمان حذف مشایی به دل ایشون مونده دست به هر عملی برای انتقام از ملت و نمایندگان ملت می زنند (239828)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۵:۴۹:۵۴
رئيس‌‌جمهور 6‌شهريور سال گذشته در نامه‌اي خطاب به وزير علوم، تحقيقات و فناوري وقت دستور داد درباره چگونگي ادامه تحصيل، ‌اخذ مدرك و استفاده از بورس‌هاي تحصيلي در داخل و خارج بدون رعايت ضوابط آموزشي برخي مديران بررسي جامعي انجام شود. (240113)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۵:۵۷:۵۲
وزير علوم دولت نهم:
بر‌اساس دستور رئيس جمهوري در 6 شهريور سال گذشته گفت: براي اين كار اقدامات لازم صورت گرفته و اگر تاكنون نتايجي از آن استخراج نشده به دليل ضعف وزارت علوم دولت نهم نبوده بلكه مديران قواي سه‌گانه در ارسال مداركشان كوتاهي كرده‌اند.
وزارت علوم در نامه ارسالي به دستگاه‌ها و قواي مقننه و قضاييه تاكيد كرد كه در فاز اول، تنها مدارك مديراني كه روي كار هستند مورد بررسي قرار مي‌گيرد و پس از به نتيجه رسيدن اين مرحله، در فازهاي بعدي مدارك مديران از پيش از سال 1364 بررسي خواهد شد. بنابراين از همان ابتدا اعلام كرديم كه قصدمان از بررسي مدارك مديران در مقطع فعلي، تنها مدارك تحصيلي مديران حاضر در زمان فعاليت دولت نهم است.
معاونت توسعه مديريت و سرمايه‌هاي انساني رياست جمهوري نيز لوح فشرده‌اي از همه مديران 23 سال گذشته تهيه و براي وزارت علوم ارسال كرد و وزارت علوم نيز قرار شد با توجه به مداركي كه اين مديران به وزارت علوم ارسال مي‌كنند، مدارك تحصيلي آنها را مجددا ارزيابي كند.
اين در حالي است كه مسوولان ذي‌ربط در وزارت علوم پس از ابلاغ و آغاز عمليات اجرايي براي پيگيري موضوع و همچنين تشكيل كميته‌اي ويژه از عدم همكاري برخي دستگاه‌ها در اين زمينه خبر دادند، طوري‌كه علي‌رغم تلاش وزارت علوم دولت نهم براي اتمام اين كار، دستور رئيس‌جمهوري تاكنون محقق نشده است.
وزارت علوم دولت نهم بر‌اساس دستور رئيس‌جمهور از تمام دستگاه‌ها خواست آخرين مدرك مديران خود را به وزارت علوم ارسال كنند. اين درخواست از قوه قضاييه، قوه مقننه (مجلس)، تمام وزارتخانه‌ها و معاونت‌هاي رياست‌جمهوري مطرح شد، اما متاسفانه پاسخي داده نشد و مدارك مديران براي ما ارسال نشد. (240115)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۵:۴۳:۰۲
دولت نهم بر‌اساس دستور رئيس‌جمهور از تمام دستگاه‌ها خواست آخرين مدرك مديران خود را به وزارت علوم ارسال كنند. اين درخواست از قوه قضاييه، قوه مقننه (مجلس)، تمام وزارتخانه‌ها و معاونت‌هاي رياست‌جمهوري مطرح شد، اما متاسفانه پاسخي داده نشد و مدارك مديران براي ما ارسال نشد. (240110)
 
علي عادل
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۳:۴۸
مديران سايت الف به شما بخاطر سماجتتان در كشف حقيقت تبريك ميگويم اما فكر ميكنيد اين افشاگريها حقيقتا در اين دولت و نگرش رياست محترم جمهور تاثير گذار است؟ (239525)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۵:۵۸:۲۷
بر‌اساس دستور رئيس جمهوري در 6 شهريور سال گذشته گفت: براي اين كار اقدامات لازم صورت گرفته و اگر تاكنون نتايجي از آن استخراج نشده به دليل ضعف وزارت علوم دولت نهم نبوده بلكه مديران قواي سه‌گانه در ارسال مداركشان كوتاهي كرده‌اند. (240116)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۵:۰۳
خدائیش حال کردم با این گزارشتون
یاد واژه جالب آقای قنبری در روز استیضاح آقای کردان افتادم که گفت ما باید از کردانیسم جلوگیری کنیم ولی حیف که رسوایی بلفورد هم به ادبیات سیاسی ما رخنه کرد ما تا کی می خواهیم با این گونه تخلفات با دیده تسامح نگاه کنیم آخه شتر سواری دولا دولا که نمیشه هم دم از عدالت بزنیم و هم این افراد رو دور و بر خودمون جا بدیم
ضمنا\" بلفورد گیت هم میتونست واژه خوبی باشه (239527)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۶:۱۱
آقای توکلی بجای این که انقدر دنبال مچ گیری باشی یک کم ستارالعیوب باش و به فکر رفع مشکلات مردم از طریق مجلس. تا حالا فکر کردی این همه تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردی و مردم به شما اقبالی نشان نمی دهند دلیلش چیست؟ (239528)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۰۲:۴۲
حضرت علي در نامه اي به يكي از فرماندار خود مي نويسد:

براي خودت جاسوساني انتخاب كن كه براي تو عملكرد نيروهايت را گزارش كند و آنها را زير نظر بگيرد.

دوست عزيز من نمي دانم حضرت علي (ع) چطور نه تنها ستارالعيوب نيست بلكه جاسوس هم براي كاركنان خود ميگذارد؟

استفاده ابزاري از دين و تفسير به راي دين تاكي؟ (239659)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۲:۳۳
عزت دست خداست.
هر روزی بخواهد می دهد. هر روزی بخواهد می گیرد.
نیاز به محاسبات دنیوی بنده و شما و توکلی هم ندارد. (239690)
 
hl
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۵۸:۲۱
پس چه نێازێ به دێوان محاسبات و سازمان بازرسێ و .... هست بێائێم همه را به فتواێ جنابعالێ تعطێل کنێم؟ ها چطوره؟ مطمئنێ که حالت خوب است؟ (239783)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۳:۱۳:۰۰
يعني اين هايي که با نظر بالا مخالفند قبول ندارند عزت دست خداست؟ (239880)
 
رضا دهکردی
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۰:۴۸:۴۰
کاملا درسته ، عزت دست خداست اما عزت واقعی نه عزتی که به لحاظ جایگاه و مقام ایجاد بشه و با کوچکترین بالا پایینی از بین بره ! برای مثال بنی صدر (به عنوان اولین رئیس جمهور) زمان کوتاهی بسیار عزتمند بود و بعد از آن شهید رجایی کمتر از یکماه رئیس جمهور بود ... اما خودت قضاوت کن عزت کدام الهی و واقعی بود ؟!
راستی ممنونم که پیام منو گذاشتین ، فکر میکردم به خاطر انتقادی که به مدیران استانی داشتم (که البته صدای مردم هم ازون دراومده) سانسور میشم! (239913)
 
دارا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۲۸:۲۹
ستار العیوب برای کسی است که گناهی کرده و پشیمان است و توبه کرده باشد.
نه یک کارگزار حکومت اسلامی که نهی از منکر واجب است. (239724)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۱:۲۲
مهمترین دلیلش اینه که بد موقع می اومد
مثلا دوره دوم خاتمی معلوم بود که رای نمیاره
ایشون 4 سال پیش اقبال بیشتری داشت که نیامد

مخلص کلام اینکه رای نیاوردن های ایشون ربطی به حرف شما نداشت
درضمن مردم به مخفی کردن عیب سیاستمدارها ستار العیوبی نمیگن

اگه یه سیاستمدار به امید ستارالعیوب! بودن نماینده باشه ممکنه هر خطایی ازش سر بزنه

(ستارالعیوب یعنیپوشانند عیب ها) (239742)
 
hl
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۵۶:۳۳
اصلا بگذرێم از اێنکه اێن مطلب را کێ نوشته. چطور مێ توانێ منکر اێن همه افتضاح بشوێ؟ مطمئنێ خودت آدم صالحێ هستێ؟ (239781)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۵:۴۴
لطفا فقط گزارشات تخلف و تملق گویی مدیران این دولت را بازگو نکنید. حتما قبلا چنین مسائلی نیز وجود داشته است. لطفا شرط انصاف را هم رعایت کنید. (239533)
 
اصغر
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۵۹:۰۳
دوست عزيز تملق گويي در هر جا و در هر زماني كه باشد مترود است اين دليل بر پوشاندن عيوب نيست بعد اينكه پستهايي كه اين آقايان دارند ارائه اين گزارشات را بر هر كسي فرض خواهد نمود.
د رجايگاهي كه فقط ادعاي شايسته سالاري گوش فلك را پر كرده دانستن اين چيزها براي عدهاي (تنها آنها كه با اينترنت سروكار دارند) خيلي چيزهاي روشن مي‌كند. (239703)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۵۷:۵۰
دوستان عزیز الف از قرار معلوم شما به اشخاص واسامی بیشتر توجه می کنید تا ساختار وبرنامه ها وروشها خوب گیریم که این بابا تخلفاتی داشته ودارد دیگران چگونه بوده اند ؟ ایا همه معصوم بدون اشتباه هستند ؟ خوب جایگاه این فرد کجاست ؟ در کدام مسیر وبرنامه ای حرکت می کند ؟ مسئول مستقیم او کیست ؟ ناظران او کی هستند ؟و........... خوب بجای شلوغ کاری و جو سازی بهتر نیست برای پیشبرد هدفتان ( در صورتیکه خدایی بوده و جهت منافع کشور وملت باشد )ابتدا موضوع را از طرق مختلف دیگر وبا امر به معروف و نهی از منکر اغاز می کردید گاهی اوقات تذکر به یک فرد و اگاه ساختن او از واقعیات و عواقب بعدی یک موضوع بهتر نتیجه نمی دهد وبعد جناب اقای توکلی بعنوان نماینده مجلس از نظر هماهنگی با دستگاههای نظارتی و رئیس جمهور هماهنگی هایی برای جلو گیری از موارد دیگر انتخاب می نمودند بهتر نبود ؟ به هر حال برگزیدن راه اخر بجای راه اول بسیار بد است . (239536)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۰:۲۷
اون شهروند سوري هم خوب مخاطبشو شناخته كه اونو دعوت به چاي و شيريني كرده!
جمع اضداد گويا ممكن است. (239539)
 
شهسواری
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۳:۰۴
واقعا که‌ حسودی بد دردیه‌، با تمام احترام به‌ دکتر توکلی اما واقعا دارند خودشونو خیلی کوچک میکنند (239543)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۵:۲۲
اقای شهسواری واقعا خیلی بی انصافی
اگه قرار باشه به هر منتقد اینجوری انگ بزنیم وای به حال اینده کشور (239743)
 
حقیفت یاب
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۵:۲۵
بدون شرح

خطاب به طرفداران متعصب دولت نهم. (239548)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۷:۱۸
دوستان لطفا این ها غیاث از اسلام و کل انقلاب نگیرید
اینها پا سفره خوران انقلابند نه اصل آن . (239553)
 
دارا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۲۷:۱۷
قیاس درست است (239722)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۷:۲۵
نمي دانم چه بگويم اي كاش ميمردم و با خواندن اين نامه ها اينقدر احساس حقارت نميكردم داستان فرعونيان را فراموش كرده ايم (239554)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۱۷:۲۲
حاجی التماس دعا .من شمارو یک جایی ندیدم/یک کم فکرکنید/شما چقدر فرمانده شجاعی بودبد/هیچ کس به زکاوت ودلسوزی وخلوص شما نمیرسید. حاجی شما چقدر انسان شریفی هستید.راستی حاجی تودست وبالتون برای خدمت به اسلام اگر موقعیتی بود که کسی نپذیرفت بخاطر اسلام ومصالح مملکت اگر به من پیشنهادکنی با اکراه میپذیرم! (239568)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۲۰:۱۹
دست شما درد نکند. این مثل استخوان در گلوی ما طرفداران و دلسوزان دولت مانده بود ان شاءالله این مسئله موجب یک پاکسازی اساسی اینگونه افراد از بیت المال گردد.

خیلی دوست دارم فردی پاک و پرکار و بادرایت معاون اول شود.

خدا همواره بر این ملت نظر داشته اگر یک قدم ما برویم خدا دهها قدم آشکار و نهان یاری مان می کند.

ان شاءالله این قضیه را با نیت خالص مطرح کرده باشند و به نتیجه مبارکی هم برسند. (239569)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۳:۵۸
\"الف در روزهای آینده در جهت کمک به دولت و رییس‌جمهور محترم - که اکثر قریب به اتفاق مدیران آن از چنین مسایلی به دور هستند - و پاکسازی سیستم از وجود مفاسد مرتبط با مدارک جعلی و نیز مفاسد اخلاقی دیگر همانند گسترش تملق‌گویی،‌ گزارش‌های دیگری از ابعاد گسترده رسوایی بلفورد را منتشر خواهد کرد.\"
شدیدا مورد استقبال است.
تشکر از سایت الف (239576)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۶:۲۶
متاسفانه تخلف و بداخلاقي در كشور عادي شده و دولتمردان نسبت به انتقادات بي اعتنا هستند. اگر اخلاق را زيرپا بگذاريم آيا هركاري كه بكنيم ارزشي ايجاد خواهد كرد؟ بازهم جهان به كام كاسه ليسان است. (239579)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۸:۰۹
من بعنوان یکی از هواداران آقای رییس جمهور از ایشان تقاضا دارم در اینگونه از شبهات که از جانب اصولگرایان مطرح می شود پاسخگو باشند و در صورت اصرار استفاده از این آقایان اگر فکر میکنند حیف است این آقایان کنار گذاشته شوند میتوانند از ایشان به صورت غیر رسمی مشاوره بگیرند اگر واقعا خدمت مطرح است مهم نیست در چه پست و مقامی باشد. (239580)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۶:۱۱
احمدی نژاد که مدیران بلفوردی و اکسفوردی و ...فوردی مثل و کردان و مشایی داره ، دیگه هیچ غمی نباید داشته باشه.
مملکت افتاده دست یکسری شیر بیدار بیشه که نفس فرعونیان به شماره افتاده.
میگم خدارو شکر احمدی نژاد اومد ، سایه این مدیران رو روی سر ملت ایران گذاشت. (239581)
 
مهدی شاهینی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۵۷:۱۱
اگر قرار است در مورد چنین افراد تملق گویی سخن به میان بیاورید بهتر است اول از خود آقای احمدی نژاد شروع کنید. که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تملق گویی از خود و دولتش را به حد اعلا رسانده بود. ایشان در مناظره با آقای دکتر رضایی که به شدت از سیاست های اقتصادی دولت انتقاد می کرد، مدعی شد که ماهانه پنج هزار ساعت (بله 5000 ساعت) با کارشناسان اقتصادی مذاکره و جلسه داشته است. اگر فکر می کنید این ادعای من نادرست است، می توانید فیلم مناظره احمدی نژاد و رضایی را دوباره ببینید. (239582)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۴:۵۰
چند سوال بزرگ برای من پیش اومده اونم اینه که چرا تا وقتی که آقای رییس محاسبات هستند هیچ خبری از این اسناد و مدارک نیست؟
چرا زمانی که وارد دولت شدن همه چیز باید یکدفعه رو شود؟
کمی غیر طبیعی می آید که تا اون زمان کسی از این همه مدارک بی خبر بوده و در این مدت کوتاه این اسناد به دست اومده!
اگر آقای مشکل داشته باشه(امیدوارم نداشته باشه),, در این یه مورد احمدی نژاد مقصر نیست بلکه مجلس مقصر است.ایا او برای هر انتخاب باید چند ماه وقت بذاره و دنبال صحت مدارک باشه؟ احمدی نژاد به مجلس اعتماد کرده,بالاخره ایشون رییس عالی‌ترین نهاد نظارتی مجلس بوده! یعنی ریاست عالی‌ترین نهاد نظارتی مجلس اونقدر مسخره است که یک فرد کم سواد(دارای مدرک جعلی دکترا) توانسته اونو مدیریت کنه؟ (239584)
 
hl
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۴:۰۵
انصافا اێن هم مطلبێ است. چطور مجلسێ که در آن دکتر و مهندس کلاس رفته و در س خوانده کم نێست اێنقدر فشل بوده است که اختێار ێکێ از مهم ترێن ارکان مملکت را به اێن فرد داده ؟ ظاهرا باێد اعتراف کرد که نقاط تارێک رفێق بازێ و تساهل گرێ دارد ێکێ ێکێ بێرون مێ آێد. (239786)
 
دردآشنا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۲۰:۵۱
آفرین بر سایت الف و مرحبا به شما اصولگرایان واقعی که راهتان را از اصول گرایان پوشالی و ظاهری جدا کرده اید. (239594)
 
محسنی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۲۱:۳۹
خدا به شما خیر دهد که بدون پروا وتملق گوئی به کشف حقایق واطلاع رسانی سالم کمک می کنید . قطعا این کار شما کسانی که به دنبال مدرک جعلی هستند را به فکر فرو میبرد که بار کج هرگز به منزل نمی رسد . واین مدرک جعلی به آبروریزیش نمی ارزد.خدا قوت (239596)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۵:۴۶
ايا در مملكت قحط الرجال شده كه هر چند ماهي افرداي پيدا مي شوند كه اينطور با آبرو و حيثيت ايران بازي مي كنند به واقع تب مدرك گرايي آنچنان در مسئولين شكل گرفته كه حاضرند هرطور شده يك مدرك حال از هر دانشگاهي تهيه تا با پز دادن بتوانند در واقع از مزيت آن كه همان استفاده از منابع مالي بيشتر است بهره مند شوند حال با يك استعلام ساده از تحصيلات افراد مي توان به حقيقت موضوع دست پيدا كرد چطور يك فرد زماني كه در جايي مي خواهد استخدام شود درباره مدرك او استعلام و در هر جايي كه مشكلي پيش آيد از روند استخدامي او جلوگيري و به مراجع ذيصلاح معرفي مي شوند پس نتيجه گيري مي شود كه فساد در نزد مسئولين از نان شب هم واجبتر و براي اين كار دست به هر كاري مي زنند و اين همه شعار جهت برخورد با اين مسائل فقط فرافكني است! (239605)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۶:۰۳:۲۶
وزیر علوم دولت نهم:
وزارت علوم دولت نهم بر‌اساس دستور رئيس‌جمهور از تمام دستگاه‌ها خواست آخرين مدرك مديران خود را به وزارت علوم ارسال كنند. اين درخواست از قوه قضاييه، قوه مقننه (مجلس)، تمام وزارتخانه‌ها و معاونت‌هاي رياست‌جمهوري مطرح شد، اما متاسفانه پاسخي داده نشد و مدارك مديران براي ما ارسال نشد. (240118)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۹:۰۹
سلام
ما برای گرفتن مدرک لیسانس مکانیک علم و صنعت شب و روز درس خوندیم برای امتحان فوق لیسانس هم کلی تلاش کردیم وبه زور قبول شدیم حالا اگه بخواهیم دکتری امتحان بدیم خودش یک داستان دیگه میشه،من موندم چطور مدرک دکتری رو به این راحتی جعل می کنند و ازش استفاده می کنند، در حال حاضر برای استخدام شدن در هر شرکتی استعلام مدرک می کنند من نمیفهمم آخه چطور توی این پست به این مهمی هیچ تحقیقی نکردند (239608)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۴۵:۴۷
سال 1357بعدای پیروزی انقلاب سر کلاس درس رفتیم معلم که فرد جوان و روشنفکری بود کمی از ایت الله خمینی صحبت کرد و میگفت به ساده گویی این شخص توجه نکنید به معانی حرفهایش دقت کنید که ایشان بس انسان بزرگی است
ودر مورد آمریکا گفت آمریکا را هیچ ارتشی (آن زمان شوروی بود) نمیتواند از بین ببرد فقط فساد است که آمریکا را از بین خواهد برد
با توجه به اینکه فساد شکلهای مختلفی دارد و یکی از بدترین انواع آن همین فساد
موجود میباشد .
حال فکر میکنم چیزی که یک ابر قدرت را از بین میبرد با ایران چه خواهد کرد. (239614)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۱:۴۸:۴۴
و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین (239618)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۱۱:۵۵
ایشان یک الگو برای جوانان هستند که آنها بدانند که چگونه می شود مدارج ترقی را پیمود.

یمی دانم چرا با خواندن این متن یاد مهران مدیری و قضیه مرگ عمه خانم رییس افتادم ، با اینکه اون موقع فکر می کردن که این طنزه و باید بهش خندید و امکان نداره این چیزا ، ولی انگار خیلی هم طنز نبوده. (239630)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۲۱:۰۰
کو گوش شنوا
آقا تو رو خدا شما که رابطتون با رئیس جمهورتون خوبه اینا را به گوشش برسونید.
نذار اخبار فقط با فیلترای خاص بهش برسه
خواهش (239635)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۳۱:۰۶
تملق گویی در تاریخ ایران سابقه داشته است ولیکن این دولتمردان و مسئولین هستند که باید سره از ناسره را تشخیص بدهند . اگر همین آقای صیقلانی در سال 84 اینگونه تملق گویی در نامه اش نداشت در سال 86 به بلفورد معرفی نمی شد . و اگر همین آقای اینگونه رئیس جمهور را با پیامبران قیاس نمی نمود مطمئنان امروز معاون اول نبودند بنابر این تا وقتی که این گونه تملق گویی ها خریدار داشته باشد این رویه هم ادامه خواهد داشت . (239642)
 
کویر
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۳۸:۵۵
در ضمن من می دونستم تملق گوئی در این دولت رواج دارد . منتهی نه دیگه به این شدت و با این ادبیات ! آدم یاد شاعرهای دوره قاجار می افتد ! (239646)
 
شناس
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۴۱:۳۶
برادر توكلي
بي خيال
ورش نمي داره (239647)
 
فرناز
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۵۳:۵۰
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرس
چشم نمایندگان مجلس روشن!
که از آقای رئیس جمهور بخاطر این انتخاب تشکر کردند واقعآ جای تآسف است (239651)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۲:۵۵:۴۳
چرانبايد اين دولت نقد شود. چرا نبايد اشتباهات اين دولت بيان شود (239653)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۰۶:۳۴
بعضي از مخالفان محترم جناب توكلي و در واقع روشنگري هاي ايشون به دليل ايجاد بازارگرمي و ... مجبورند با اسم هاي مختلف 3 پيام پشت سر هم بدن كه به نحوي ابراز وجود بفرمايند. (239662)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۰:۵۳:۳۴
این بازار گرم شده به دلیل متاعیه که در این بازار در حال فروشه و اون جنس فروشی حیثیت ایرانه که به وسیله افرادی همچون در حال حراجه (239853)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۰۹:۱۸
شما رئیسی یکی‌ میاد به شما میگه آقا یه گواهی اشتغال به کار برای دانشگاه بلفورد صادر کن یا نه واسه دانشگاه علی‌ آباد صادر کن. شما گواهی رو صادر میکنی‌ نه اینکه بگردی ببینی‌ این دانشگاه اصلا هست یا نه که. و گرنه باید نصف وقتت بره که ببینی‌ آیا در شهر فلان ایالات فلان مملکت فلان دانشگاهی‌ به این نام هست! واسه شمای رئیس مهم این که این کارمند شماست همین. به نظرم دارین از روی سهو یا مخصوصاً قضیه را لوثش می‌کنین. (239663)
 
چیا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۲۱:۰۰
سلام
در طول 30 ساله انقلاب این اولین انتصاب یک شهروند کرد به سمت معاون اولی رئیس جمهور است هرچند دیر و ناکافیست اما امیدوارم شروعی باشد.
شما چرا دانسته یا ندانسته میخواهیدایشان را که نماینده لااقل طیفی از کردها هستند به بهانه های واهی حذف کنید مگر ایشان امسال مدرک دکترا گرفتند؟ آیا هدف مدرک ایشان است ؟یا شخصیت و جایگاه شان؟آقای دکتر توکلی آزاده باشید !. (239669)
 
يك كردستاني
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۱۲:۲۸
هموطن كردستاني من، نمايندگان ما كردها ،هنرمندان منحصربه فردي هستند كه تقديم سرزمينمان ودنيا كرده ايم. ما نمايندگان بيشماري از هنرمند ودانشمند گرفته تا عارف و نويسنده، در تاريخ ديروز وامروز ايران وجهان داريم. ورود به سياست به هرقيمت! بين ماپسنديده نيست. (239797)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۲۷:۰۹
اخیراً دو چیز بسیار رایج است:تحقیر مخالفان و تملق موافقان دولت،که دودش اول به چشم دولت می رود (239673)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۳۰:۳۱
چند وقت پیش(ایام عید فطر) رفتم همدان. در برخي میدانهای شهر بنر های بزرگی نصب شده بود حاوی عکس جناب که با عبارتي تملق آمیز انتصاب اون رو تبریک گفته بود. حالا کردستانیه و اونجا سابقه کار داره به همدان چه ربطی داره خدا می دونه. ارتباط هزینه و اسراف از بیت المال و گسترش تملق گویی در دولتی که ادعای عدالت محوری داره هم قضاوتش با شما. (239677)
 
فرشید
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۱:۴۶
اگه یک مدیر ژاپنی این کارو کرده بود، بعد از رسوایی حتماً استعفا میداد. شایدم بعدش خودشو میکشت. واقعاً این مسلمان نماها چقدر وقیحن. (239688)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۸:۵۷
پس سازمان بازرسی کل کشور با این سوء جریانات آشکار چکار می کند؟! مگر دستگاه قضایی خواب است؟ (239694)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۹:۰۱:۳۵
برای اینکه بازرسی کل ازارگانهای مشابه استقلال ندارد! (239836)
 
سعيد پورقاسم
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۳:۵۴:۱۷
اياك نعبد و اياك نستعين ، تنها تو را مي پرستم و تنها از تو اطاعت مي كنم تمام قدرتها اگر در راستاي خدا و خلق خدا باشند محترم و گرنه شرك و تباهي هستند .
چه در سيستم اسلامي و غير از آن اگر به آيه فوق عنايت شود و فرد مناسباتش را در ارتباط با پرهيزگار تنظيم كند هيچگاه اسير توجيه خود و مافوق نمي شود . شرك ما و انحراف ما زماني شروع مي شود كه كنار خدا قدرتهاي ديگر مي تراشيم و به ستايش و بندگي آنها مي پردازيم.
در يك سيستم غير اسلامي باز هم اگر خدايي درنظر نگيريم .مهمترين ركن مردم مي شوند و بعنوان جانشينان خدا در زمين لايق خدمت و صرف عمر مي گردند. (239698)
 
سینا صفوی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۰۵:۲۷
دوستان الف به خدا فایده نداره.
بعد از فضاحت کردان فکر کردیم که این روال برچیده خواهد شد ولی دیدیم که رئیس جمهور با پافشاری بر این خلاف کار را تا هزینه کردن از نظام پیش برد.
در حال حاضر هم که ایشان از یاران غار ایشانند تا بدانند آنها که فکر می کردند کردان مهره اجباری و تحمیلی لاریجانی به ایشان بوده است سخت در اشتباه اند.
اگر توانستید -که احتمالا نمی توانید - را از سمت غصبی اش دور کنید بدانید که به سرعت ایشان در قلب رئیس جمهور جای خواهند گرفت حتی نزدیک تر از رگ آئورت... مثل دیگر دوستان بعد هم چند روز بعد سایت جهان از ایشان تقدیر خواهد کرد که اقدام ارزش ایشان در کنار گذاردن اجباری در جهت اعمال نظر مراجع و ... صورت گرفت (239707)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۶:۱۵:۴۴
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=960420
محمدمهدي زاهدي در گفت‌وگو با مهر، درباره دلايل ناموفق بودن پروژه بررسي مدارك مديران بر‌اساس دستور رئيس جمهوري در 6 شهريور سال گذشته گفت: براي اين كار اقدامات لازم صورت گرفته و اگر تاكنون نتايجي از آن استخراج نشده به دليل ضعف وزارت علوم دولت نهم نبوده بلكه مديران قواي سه‌گانه در ارسال مداركشان كوتاهي كرده‌اند. (240120)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۲۷:۳۲
آقاي دكتر جاسبي

اگر اين فرد در دانشگاه آزاد با مدرك دكتري تدريس دارد چرا دست به كار نمي شويد؟ راستي يادتان نرود شايد برخي آقايان در باره معامله كرده اند؟! (239723)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۴۳:۳۷
خوب به اين ادبيات دقت كنيد:
1-حميد رسايي نماينده حامي محمود احمدي نژاد:حسين شريعتمداري مالك اشتر علي است.
2-رئيس جمهور درباره رحيم مشائي: آقاي مشائي اسلام شناس بزرگي است.

3-\"موسی وار بر شب فرعونیان تاخت تا انقلاب جاودان بماند\"
چه ارتباطي بين اين سه نوع بينش وجود دارد؟خودتان پيدا كنيد.آقايون خيلي براي خودشان نوشابه باز مي كنند. (239728)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۴:۴۶:۵۹
خدا خيرتون بده كه چنين چيزهايي رو برملا ميكنيد. يادم در زمان دولت اصلاحات هم دانشگاهي جعلي درست شد و خيليها از اون مدرك گرفتن . ولي بدون هيچ سياسي كاري در رسانه‌ها مطرح و باعث رسوا شدن خيليها شد. خداپشت و پناهتان ...
امضا : فارغ التحصيل بيكار دانشگاه دولتي ت... (239730)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۰۴:۴۰
...آن كس را بر ديگران بگزين كه «سخن تلخ حق را به تو بيشتر گويد»، و در آنچه كنى يا گويى و خدا آن را از دوستانش ناپسند دارد، كمتر يارى ات كند.
و به پارسايان و راستگويان بپيوند، و «آنان را چنان بپرور كه تو را فراوان نستايند»،
و با ستودن كار بيهوده اى كه نكرده اى خاطرت را شاد ننمايند،
كه ستودن فراوان خودپسندى آرد، و به سركشى وادارد.
و مبادا نكوكار و بدكردار در ديده ات برابر آيد،
كه آن رغبت نكوكار را در نيكى كم كند، و بدكردار را به بدى وادار نمايد
و درباره هر يك از آنان آن را عهده دار باش كه او بر عهده خود گرفت،
و بدان كه «هيچ چيز» گمان والى را به رعيت نيك نيارد، چون «نيكيى» كه در حق آنان كند و بارشان را سبك دارد، و ناخوش نشمردن از ايشان آنچه را كه حقى در آن ندارد بر آنان.
پس رفتار تو چنان بايد، كه «خوشگمانى رعيت برايت فراهم آيد»،
كه اين، رنج دراز را از تو مى زدايد.
و به خوش گمانى تو آن كس سزاوارتر كه از تو بدو نيكى رسيده و بدگمانى ات بدان بيشتر بايد كه از تو بدى ديده.
و «آيين پسنديده اى را بر هم مريز كه بزرگان اين امت بدان رفتار نموده اند»،
و مردم بدان وسيلت به هم پيوسته اند،
و رعيت با يكديگر سازش كرده اند،
و آيينى را منه كه چيزى از سنتهاى نيك گذشته را زيان رساند، تا پاداش از آن نهنده سنت باشد و گناه شكستن آن بر تو ماند.
و با «دانشمندان» فراوان گفتگو كن
و با «حكيمان» فراوان سخن در ميان نه،
در آنچه كار شهرهايت را استوار دارد و نظمى را كه مردم پيش از تو بر آن بوده اند برقرار....
.
.
.
...تو رفته ای و زمین مانده است و ما اینک
و میزهای پر از بخش نامه روی زمین! (239735)
 
كوروش
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۱۷:۱۱
اي كاش شرايطي فراهم مي شد تا امكان اعلام تخلفات در شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب براي همه فراهم مي شد انشا الله (239737)
 
همشهری رحیمی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۳۴:۳۵
من که هر چی واستون میفرستم حذف میکنید
بابا حرفای من مستنده باید به کی بگم؟
شهید چمران میگه که شیپور جنگ مرد را از نامرد مشخص می کند پس: کجایند مردان بی ادعا!

----------------------------------------------
پاسخ الف: به دلیل عدم احراز درستی مطالب ذکر شده توسط بعضی خوانندگان، این نوع کامنت ها منتشر نمی شود اما تحریریه الف وظیفه خود می داند مطالب مطرح شده در اینگونه نظرات را پی گیری کند. (239718)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۳۶:۰۶
رييس دانشگاهي كه اين آقا با مدرك جعلي در آن تدريس مي كند بايد جوابگو باشد. آقاي ح رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج شما را مي گويم. لطفا يه چيزي هم شما بگو ! (239720)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۳۶:۳۵
چرا برخي نظرات را منتشر نمي كنيد؟ واقعا اگر كسي با مدرك اين دانشگاه و با برخي حمايتهاي پنهان و آشكار در دانشگاه آزاد در حال تدريس است، به نظر شما قابل انتشار نيست؟ شما بايد آنقدر بنويسيد كه چنين افرادي حاشيه امن پيدا نكنند و برخي افراد حامي اين افراد نيز رسوا شوند (239769)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۳۹:۳۷
با تشكر فراوان از دست‌اندركاران سايت الف و جناب آقاي توكلي، از شما ممنونم كه با تحمل همه فشارها وظيفه امر به معروف و نهي از منكررا ادامه مي دهيد و متأسفم براي دوستاني كه نا آگاهانه و كوركورانه (يا شايد تعمداً) از اعمال خلاف شرع و عرف و قانون برخي حمايت مي‌كنند. اگر سكوت در برابر حاكميت منكر براي شيعه پذيرفتني بود هيچگاه حضرت علي به جنگ صفين نمي‌رفت. مسلماني و تشيع به ادعا نيست به عمل است. (239772)
 
hamed
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۷:۲۹
یک جستجو توی اینترنت بکنین ببینین چه خبره. مثلا:
http://elearnever.net/index.php?page=akoochekian (239791)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۷:۳۶
چند سئوال مطرح است

1- چگونه يك نفر مي تواند مشاور و مدير كل دفتر رياست ديوان محاسبات باشد و هم زمان عضو هيات علمي و استاديار دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج نيز باشد؟ من پستي شبيه ايشان داشتم و براي عضويت در هيت علمي از من تقاضاي استعفا كردند.

2- طبق قانون اگر كسي بخواهد عضو هيات علمي شود بايد در جايي شغل رسمي نداشته باشد. از سويي براي هيات علمي شدن محدوديت سني وجود ندارد؟

3- مگر دانشگاه آزاد اسلامي براي هيات علمي كردن وي، از وزرات علوم استعلام انجام نداده است؟ اگر استعلام كرده كه واي به حال وزارت علوم ! اگر استعلام نكرده واي به حال جاسبي و رييس واحد دانشگاه آزاد كرج !

4- توجه كنيد ايشان داراي پست مهمي بوده در ديوان محاسبات، نمي خواهم راجع به وي قضاوت كنم اما اگر تخلفي در خصوص مسائل بالا صورت گرفته مطمئن باشيد زد و بندي در كار بوده است.

خيلي دوست دارم همه مطالب بالا نادرست باشد. آقاي صيقلاني خودتان لطفا توضيح دهيد تا اگر مطلبي نادرست است اصلاح شود. از دوستان الف هم مي خواهم نظرات ايشان را منعكس كند. البته اين را هم بگويم كه احتمالا از اين دست افراد در سيستم آموزشي كشور بازهم وجود دارند كه هوشياري مسئولين امر را مي طلبد. (239792)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۱۰:۳۶
خدا رو شکر که رئیس جمهور فقط از نخبگان استفاده می کنه, مگر نه دیگه معلوم نبود چه کسایی از دستگاه های دولت سر در می آوردن. (239795)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۱۴:۰۸
آقاي احمدي نژاد من براي شما واقعا متاسفم. من در هيچ دوره اي به شما راي ندادم ولي هميشه در جمع خانواده و دوستان گفته ام كه هر انتقادي كه به شما بشود يك موضوع قابل كتمان نيست. و آن اينكه شما پاك دست هستي و هنوز هم مي گويم.

ولي ديشب در يك جمعي كسي به من گفت فلاني پاك دستي بهتر است يا دروغ گويي و حمايت از يك انسان دروغگو؟ راستش پاسخي براي گفتن نداشتم. برادر من چرا دايره دولت خود را محدود به افرادي كرده اي كه حاشيه هاي فراوان دارند؟ اي كاش به تذكر رهبر انقلاب بيشتر عمل مي كرديد! (239798)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۲۱:۲۹
تلاش برای رو کردن این مدارک جعلی کار بسیار شایسته ای هست، اما نگاه به مدرک جعلی کردان و ، در واقع نگاه کردن به سر انگشتی است که به جایی فراتر اشاره میکند.

امیدوارم اصولگرایان از جمله خود آقای توکلی، جرات نگاه کردن به فراتر از سر انگشت را هم پیدا کنند.

لطفا سانسور نکنید. (239800)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۴۷:۰۳
شاید منظورشان این دانشگاه است
http://www.belforduniversity.org/?amd=1&seg=1&kw=belford%20university&cagn=12&kmt=exact (239817)
 
آشنا
۱۳۸۸-۰۷-۲۰ ۰۶:۰۵:۱۹
بله منظور همين دانشگاه هست كه مدرك آن لاين و غير معتبر ارائه مي‌دهد براي آشنايي بيشتر با اين دانشگاه لينك زير را به دقت مطالعه كنيد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Belford_University (240935)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۴۷:۱۷
مصیبت اینجاست که کانادائیان اکنون برریش پریش مامی خندند! (239818)
 
مهدی حسینی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۸:۰۲:۰۷
احمدی نژاد امشب در 20.30
من واقعا تعجب میکنم اینا یه نقد از کار تخصصی ایشون ندارند! من بارها گفته ام مدرک فقط یک کاغذ پاره است! (239819)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۸:۴۴:۲۷
لطفا فقط گزارشات تخلف و تملق گویی مدیران این دولت را بازگو نکنید. حتما قبلا چنین مسائلی نیز وجود داشته است. لطفا شرط انصاف را هم رعایت کنید.
بالطفی که اقای احمدی نژاد به دولتهای قبلی دارن دستور بررسیش رو دادن.
مطمئن باشید که اگه موردی این چنینی پیدا می شد الان گوش دنیا رو کر کرده بودن. اینم شرط انصاف.
انصاف این نیست که یک دروغ گو در این پست بشینه. انصاف این نیست که جاعلان به دلیل خودی بودن هر خطایی بکنند و باز هم در عالی ترین مناسب قرار بگیرند. این نه انصاف هست نه عدالت محوری. متاسفم برای دولتی که خودش رو عدالت محور می دونه (239829)
 
يك ايراني
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۹:۰۳:۳۰
آقا واقعا چرا كسي كاري نمي كند؟
چرا آقاي صادق لاريجاني ساكت است؟
پس عدالت چي شد؟ (239837)
 
کاظم
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۹:۳۹:۴۵
ما نفهمیدیم این نامه چه ربطی به مدرک دکترای آقای داره!
آقای توکلی لطفا توضیح دهید. (239843)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۱:۴۷:۲۱
سلام
مثل اینکه نظر قبلی مان قابلیت انتشار نداشت. سوال دیگری می پرسم امیدوارم بتوانید این را منتشر کنید.
جناب توکلی
وظیفه شما بعنوان یک نماینده مجلس در برخورد با دروغ ها و جعلیات دولت دهم چیست؟ ایا اساسا\" وظیفه ای دارید؟ ایا می توانید از اختیاراتتان استفاده کنید؟ و مهمترن سوال :
ایا شما از دولت و یا از نهادی می ترسید؟
شفاف سازی کنید لطفا\" (239864)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۲:۲۰:۲۰
خواهش میکنم راجع به خدمت سربازی و فوق لیسانس مهدی هاشمی هم یه خورده تحقیق کنید. (239870)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۳:۰۹:۰۲
مثل اينکه سايت الف هم باورش شده که کل جامعه اينهايي هستند که در فضاي مجازي گردش مي کنند!
يک کمي چشم و گوشتان را باز کنيد و ببينيد که مردم به مسائل مهم تري فکر مي کنند و به اين جنجال ها توجهي ندارند. بايد به انتخاب رييس جمهور احترام بگذاريد ايشان هم منتخب ملت هستند. آقاي توکلي و آقاي نادران و آقاي زاکاني فقط خودشان را نماينده مردم ندانند. آقاي احمدي نژاد 24 ميليون راي آورده، البته نه اينکه هر اشتباهي بخواهد مرتکب شود اما با همه اقدامات دولت مخالفت کردن هم به هيچ وجه منطقي نيست.
اين نظ سانسور بشود يا هزار راي مخالف هم بياورد ارزش خود را از دست نمي دهد. (239878)
 
رشيد
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۶:۱۲:۵۳
چقدر سخيف است دل خوش كردن به جهل كساني كه در اين فضاي مجازي نيستد .
مطمئن باش . دوران پيروزي آگاهيه به جهل . مطمئن باش . نميشه مانع رشد آگاهي شد.البته كه خواهش ....هم هست . (240285)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۳:۱۹:۰۷
نرود ميخ آهنين درسنگ (239884)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۰:۲۶:۳۶
درود بر شما.دقيقا ياد ايامي افتادم كه كردان را رسوا كرديد.همين گونه ادامه دهيد و نگذاريد رانت خواري و دروغ در اين كشور رواج يابد.ما به شجاعت شما درود مي فرستيم.از برخورد ان نمايندگان معلوم الحال نهراسيد.ما مردم پشت شماييم. (239905)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۰:۴۸:۴۲
یه سئوال ساده
این آقا و آقای کردان که آبروش در دنیا رفت هردوشون از سالها قبل از این دولت در نهادهایی که یکیش زیرمجموعه رئیس قبلی مجلس ( دیوان عدالت ) و یکیش زیر مجموعه رئیس فعلی مجلس ( صدا و سیما ) بوده در پستهای بالایی با همین مدرک دکترا کار می کردند و حقوق می گرفتن چرا انموقع آقایان معترض حرفی نزدند ؟ (239914)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۱:۵۸:۵۷
کاری به بقیه موارد ندارم ولی یجوری از این اقای تو سایتتون بد مینویسید که هر کی ندونه فکر میکنه یه هیولاست که 4 تا شاخ داره و از دهنش اتیش بیرون میاد و ..... (239921)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۱۲:۰۱
دارم به این نتیجه می رسم که آقای رئیس جمهور در حوزه انتخاب خود بهتر از آقای ندارد. لذا دست از سر آقای بردارید و رئیس جمهور را با اهرم های قانونی، حمایت و هدایت و سیاست و ... بفرمایید. (239942)
 
طرفدار احمدي نژاد
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۴۶:۴۹
دكتر توكلي دمت گرم من كه به احمد نژاد راي دادم سر قضيه كردان ومشايي واين بعنوان يك راي دهنده خيلي از دست رئيس جمهور ناراحتم گرچه اين ناراحتي ما ها تاييد عملكرد خفت بازسبزي ها و دوم خردادي ها نيست (239953)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۴:۳۷:۲۶
خطاب به آقای توکلی:

برادر عزيز!
شما که از نمايندگان پرنفوذ مجلس هستيد و سمتهای حساسی نيز داريد، از سويی مورد وثوق مقامات نظام و بسياری از متنفذين می باشيد، شما که لااقل دو تن از اقوام نسبتا نزديکتان در راس دو قوه هستند و امکان دسترسی مستقيم به ايشان را داريد، چر اين موضوع را در فضای خبری مطرح می کنيد و سعی می کنيد که مستنداتتان را در افکار عمومی نشر دهيد؟ در نهايت چه می شود؟ جوسازی (نه لزوما به مفهوم منفی) نهايتا می تواند منجر به کاهش مشروعيت دولت در بين مردم شود و البته تجربه نشان داده است که موجب لجبازی بيشتر رييس دولت هم می شود و اين امر نمی تواند منجر به اصلاح اين مفسده شود.
اگر شما نظام را بر حق و دستگاه قضا را سالم و پاسخگو می دانيد، آيا بهتر نيست که يک شکايت مستند و قانونی تنظيم کرده و از مجاری رسمی پيگيری فرماييد تا به سرانجام برسد؟

آقای توکلی عزيز!
در ماههای اخير، شما برادر گرانمايه و ارزشمند همهء ما، آقای ميرحسين موسوی را متهم کرده ايد که به جای پيگيری امور و اشکالات از نهادهای رسمی و قانونی، صحنه اعتراضات را به سطح جامعه و افکار عمومی و کف خيابان آورده اند. حالا من از شما می پرسم: آيا اين رفتار اخير شما (که در اصل خيرخواهی آن شکی نيست) به نوعی همان روشی نيست که آقای موسوی برگزيده اند؟ مگر اين که خدای ناکرده، نيت ديگری در پس اين مطالب است که در اين صورت بايد به خدا پناه برد.
برادرانه از شما می خواهم که اين گونه مدارک خود را به همراه شکايتی رسمی به نيابت از مردم شريف ايران (که نمايندگی آن ها را در مجلس شورای اسلامی هم بر عهده داريد.) تنظيم کرده و پيگيری فرماييد تا اين مفاسد که گريبان بسياری از ساختارهای رسمی را گرفته است، اصلاح شده و ديگر کسی جرات نکند که به نام اسلام و انقلاب، کارهايی کند که حتی نظام شاهنشاهی نيز از انجام آشکار آنها پرهيز می کرد! (240091)
 
یم زبون
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۰۴:۰۴:۰۶
سلام میدونم نظر من در این قسمت گذاشته نمی شه چون اصولا شما سایت چی ها ظاهرا مامورانی واسه نظر گذاشتن دارین که لابلای چند تا نظر مردم 50 تا از نظرات خودتون رو میذارین ولی برام جالبه تو این چنین قضایایی که احتیاج به موید دارین اینطور قسمت نظرات پر میشه ها.خدا می دونه نیت شما ها یعنی سایت چی ها در تمام جناح ها و گروه ها چیه؟هر چی هست بعید قربه الی الله باشه
خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه.مخصوصا شمارو اقای توکلی (240225)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۰:۲۹:۴۱
معنی ادعای آقای رئیس دولت درباره ی \"علمی ترین و تخصصی ترین کابینه ی سی
سال اخیر\" را هم فهمیدیم.برایشان اسفند دود کنید؟! (240240)
 
sina
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۶:۲۸:۱۳
میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت ...

واقعا این همه فریاد برای چیه ؟
کسانی بر مسند قدرت نشستند که در برابر کارهای خود و زیر دستاشون زحمت یه توضیح رو به ملت نمیدن با مقاله و نظر و ... هیچ مشکلی حل نمیشه مردم خیلی بیشتر از این حرفها میدونن بگید چکار باید کرد با این اپیدمی ؟ وگرنه رسوایی که بسیاره ... (240289)
 
s
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۱۴:۵۷:۲۵
گويند هر چيزي كه بگندد نمكش مي زنند واي به روي كه بگندد نمك!
زماني در قوه مقننه كه ماهيت نظارت بر دولت و نام بزرگ خانه ملت را به دنبال دارد نهادي با نام ديوان مديرش تخلف دارد و امروز بر ملا مي شود چه انتظاري از بقيه اقشار مختلف دولت واجتماع است!
البته فراموش نكنيم شايعات واخبار دريافت 5 ميليوني برخي نمايندگان از اقاي در زمان استيضاح آقاي كردان.
درخت گردو به اين بزرگي هندوانه الله واكبر
آقاين و كردان اينچنين بودن واي به حال بنده سراپا تقصير درگاه خدا.
نمي دانم چه بگويم اما برداشتم اين است كه اين آقايان به خدا ايمان واعتقاد ندارند .
اين عمل آقايان خود يك نوع دزدي محسوب مي شود . مگه فقط بايد از ديوار رفت بالا و دزد شد؟!
ناله اگه ناله ماها و گوش گوش اينان است ! آنچه ره به جائي نبرد فرياد است. (240517)
 
ابرار
۱۳۸۸-۰۷-۱۹ ۰۴:۴۰:۴۶
قابل توجه دوستان بخش خبری الف و همه دیگر کسانی که به آقای احمدی نژاد به جهت استخدام آقایان کردان و مشایی و و امثالهم حمله سیاسی مینمایند .
به وضوح مشخص است که هدف اصلی کردان و مشایی و نیست . هدف اصلی احمدی نژاد است . مقابله و تضعیف دولت او . حداقل مهار و کنترل تصمیم گیری های او . آنچه که در قاموس سیاسی بلند پروازی سیاسی نام دارد .
خلاصه اینکه . یعنی. احمدی نژآد اول باید با دوستان بخش خبری الف و امثالهم . در باره انتخاب معاونین و مشاوران درجه اول خود . مشورت مینمود . بعد اگر از نظر آنها اشکالی در مورد یکایک افراد مورد نظر احمدی نژاد وجود نداشت . آنها هم همه افراد را تایید مینمودند . خوب . همه چیز به وفق مراد بود . کسی اگر تمجیدی هم نمینمود . حداقل جو اعتراض و دزد گیری و گرفتن مست در شهر مستان هم داغ نمیشد .
اما واقعیت این است که در هیچ کجای دنیا مدرن امروز هیچ رییس جمهور یا نخست وزیری در دنیا برای افراد مورد نظر تیم سیاسی و مدیریتی خود با یک سایت خبری و یا علاقمندان و خوانندگان آن . بخصوص از جناج یا حزب مخالف سیاسی . مشورت که نمیکند که هیچ . اعتباری هم به نظر آنها نمیدهد.
بالاخره همه در جمهوری اسلامی ایران عزیز باید روزی قبول کنند که در کار سیاسی در جهان مدرن . ادامه این رویه تخریب شخصیت افراد و سعی در بی اعتبار نمودن آنها . از نظر سیاسی . مفید که نیست .هیچ . در نهایت به نفع سیاسی طرف مقابل هم هست . مثال های قابل لمس واضحی نیز هست .
همین آقای احمدی نژاد . مثال واضح آن است . چهار سال بطور متداوم سعی در تخریب شخصیت ایشان شد . چه نتیجه ای داد ؟ از نظر سیاسی همه چیز درست بر عکس شد . ایشان به غلط یا درست . هر روز . اگر قبول ننماییم محبوب تر شد . حداقل شناخته تر و سر شناس تر شد . چهره مهم رادیو و تلویزیونی ایران عزیز و جهان شد . قابلیت رای آوری بیشتری را پیدا نمود . چرا ؟ چون شناخته تر شد . همین و بس . همین سر شناس و شناخته تر شدن او در بین مردم عادی و کوچه و خیابان و شهر و روستا . باعث شد که مردم عادی از یکدیگر بپرسند او کیست ؟ چگونه کسی است ؟ چرا ؟ و به چه دلیل ؟ دیگران به او و اعضاء دولت و معاونینش فحاشی میکنند؟
عاقبت هم هیچ راه سیاسی دیگری هم برای مخالفین ایشان نماند الا اینکه بگویند تقلب . تقلب . چرا؟
چون مخالفین سیاسی ایشان . حال از هر طیف و جناحی . راست . چپ . ملی . ملی مذهبی . مشارکتی . اصلاح طلب . داخل نظام .خارج نظام . داخل ایران . خارج ایران . برای در هم کوبیدن شخصیت او . یعنی. نتیجتا دولت او . او را . یعنی احمدی نژاد را . در طول چهار سال . به هر نامی که ممکن بود خوانده بودند . متظاهر . بدون درک سیاسی . یک دنده . بی منطق . عوام فریب . عقب مانده سیاسی از تاریخ . توتالیتر . دیکتاتور . کمونیست . وطن فروش . غیر ملی و و و . از همه مهمتر . درغگو . درغگو . درغگو.
خوب . چه شد؟ آیا همه اینها نتیجه عکس نداد ؟
سوال اساسی برای همه مخالفین احمدی نژاد . بخصوص برای طرفداران جنبش سبز در اینجاست . آیا ادامه این راه سیاسی یعنی . در هم کوبی شخصیت سیاسی احمدی نژاد یا هر شخصیت سیاسی درجه اول دیگر در ایران عزیز . آنهم از راه در هم کوبی شخصیت معاونین و اعضای دولت او . هشیاری سیاسی است ؟
آیا اینکار در چهار سال آینده . یعنی . در واقع پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد . موجب زایش احمدی نژادی جدید در عرصه سیاسی کشور و انتخاب او به ریاست جمهوری آینده کشور نخواهد شد ؟
ابرار (240669)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.