نظر منتشر شده
۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 168516
 
طنز صلح نوبل به اتحاديه اروپا و 7 واكنش جالب
عليرضا بازارگان، 25 مهر 91
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
بسياري از كارشناسان معتقدند كه جايزه صلح نوبل يك جايزه ي سياسي است، و با توجه به معيارهاي منصفانه و بي جانبه انتخاب نمي شود. تا جايي كه در ميان برندگان جايزه صلح نوبل جاسوس (كارل فون اوسيتزكي)، كودتاچي و همكار CIA (دالاي لاما 14) و طرفدار اشغال كشورهاي ديگر توسط آمريكا (ليو شيابو) نيز ديده مي شوند.جالب است كه در تاريخ جز يك نفر جايزه ي صلح نوبل را رد نكرده است. "لي دوك ثو" كه به همراه "هنري كسينجر" به صورت مشترك جايزه صلح نوبل را براي برقراري صلح در ويتنام برده بود از دريافت آن اجتناب كرد، چرا كه به گفته ي وي "هنوز صلح حقيقي در ويتنام" برقرار نشده بود.

امسال نيز در ميان تعجب عده ي زيادي از كارشناسان اتحاديه ي اروپا برنده ي جايزه صلح نوبل شده است. در اين نوشته مجالي براي تحليل و نقد اين اتفاق جانبدارانه نيست. در عوض 7 جمله ي جالبي كه در مورد اين اتفاق در گوشه و كنار رسانه ها ديده ايم را با نگاهي طنزآلود نقل مي كنيم:

* خوشحالم كه اتحاديه اروپا نوبل را برنده شد. آن ها واقعا به جايزه ي نقدي آن نياز داشتند!

* بعد از نخست وزیر اسراییل و رییس جمهور آمریکا خداییش ضایع بود اتحادیه اروپا نوبل صلح نگیره.

* اخبار بي بي سي در روز جمعه: «اعضای اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیده‌اند.» خوب بگذاريد دو روز از جايزه صلح بردنتان بگذرد حداقل!

* يك شهروند اروپايي: يعني مي شود در رزومه ي خودم بنويسم كه نوبل برنده شدم؟

* يك شهروند اروپايي: يك ميليون دلار جايزه نقدي صلح نوبل پس حق من را بدهيد. 0.0027 سنت من كجاست!؟

* مقام دوم جايزه صلح نوبل به قطب جنوب رسيد - قاره اي كه هرگز جنگ نكرده است.

* جاي شكرش باقي است كه اتحاديه اروپا جايزه نوبل اقتصاد را برنده نشده است.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۲:۰۸:۳۱
جایزه صلح نوبل امسال احتمالا بخاطر بمباران لیبی و کشتن قذافی بوده! (988917) (alef-4)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۲:۲۹:۵۴
باید جایزه صلح نوبل را به ایران به خاطر روابط حسنه با کشورهای جهان مخصوصا جناح اصولگرا به خاطر مدیریت شایسته و علی الخصوص جبهه پایداری به خاطر عشق و محبت داد تا کسی تعجب نکند. (988934) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۳:۲۲:۲۷
عزیز دل برادر در کشور ما هم جوایز که بماند بسیاری از انتصابها سیاسی انجام می شود مثلا همین امروز من در برنامه طلوع شبکه 4 دیدم که مجری گفت که پارسال جایزۀ بهترین مروج علم را به یک هنرمند داده اند (989020) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۵:۵۱:۱۱
درود به شرفت ولی کو گوش شنوا؟ (989227) (alef-4)
 
عادل
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۶:۰۰:۰۸
شما یادتون رفته کی صدام رو تا بن دندان مسلح کرد سلاح های مرگبار شیمیایی اهدایی آلمان و فرانسه هنوز هم از هموطنان ما قربانی میگیره و کیا قطعنامه شورای امنیت علیه عراق به خاطر بمباران شیمیایی مردم ایران وتو کردند و کیا از اول انقلاب ما رو تحریم کردند آیا اون موقع هم ایران برنامه هسته ای داشت اونا بارها توافق های خودشون رو در مذاکرات زیر پا گذاشتند قرار بود سوخت 20% رو به ایران بفروشند تا ایران خودش تولید نکنه اما از این هم دریغ کردند و حاصل ماه ها مذاکره رو یکجانبه فسخ کردند این ها همش بهانه است اونا فقط با استقلال ما مخالفند اصلا جمهوری اسلامی به کنار در زمان مصدق هم بعد از ملی شدن صنعت نفت نفت ایران رو تحریم کردند مثل الان (احتمالا مصدق هم دنبال سلاح هسته ای بود) شما ها اگه به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارید ایرانی که هستید لطفا نیم نگاهی به تاریخ کشورتون بندازید بعد در مورد روابط خارجی کشور اظهار نظر کنید ضمنا چایزه نوبل بعد از رسیدن به دست هنری کسینجر و شیمون پرز برای هر انسان عاقلی مسلمه که سیاسیه (لطفا کامنت رو سانسور نکنید چون هروقت جواب دوستان عزیزی که با نظراتشون موافق نیستم گذاشتم سانسور کردین) (989249) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۸:۰۳:۳۵
فکر کنم حدود 90% سلاحهای صدام ساخت شوروی بود و حدود 90% سلاحهای ایران ساخت آمریکا ایران حتی در زمان جنگ هم از آمریکا سلاح می خرید. در سیاست هیچ دوست دائمی یا دشمن دائمی وجود ندارد الان ایران با عراق بهترین روابط را دارد یعنی در آن زمان فقط صدام یا حزب بعث بود که با ایران می جنگید مردم عراق نبودند؟کشورها تا ابد نمیتونند با هم در تخاصم باشند. یک روز باید این مرگ بر این و مرگ بر آنرا کنار گذاشت حالا هرچه زودتر ضررش برای منافع ملی کمتر است. (989358) (alef-4)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۷ ۲۳:۴۵:۳۵
چقدر كوته نظري تووووو يا شايدم فقط بلدي تايپ كني خوب يه مقدار فكر كن بعد تايپ كن (991595) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۳:۵۱
آفرین عادل
به یک عده اگه هیچی نگی یواش یواش می‌گن ما به اروپا و آمریکا بدهکاریم
راستی چند مورد رو هم بنده به یاد حافظه‌ی ضعیف این دوستان میارم :
1- قحطی ساخنگی انگلیس با حدود 9 میلیون قربانی در ایران بین سال‌های 1914 تا 1920
2- زدن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و بعد از اون تقدیر از ناخدای کشتی که از اون هواپیما مورد هدف قرار گرفت
3- کشف اسناد جاسوسی از سفارت آمریکا در تهران
4- نقض قوانین تجارت جهانی در خصوص تحریم‌ها علیه ایران
5- پشتیبانی همیشگی آمریکا از منافقین که هم پیاله بودن اون‌ها با صدام در زمان جنگ رو کسی نمی‌تونه انکار کنه
6- تبلیغات عجیب و غریب رسانه‌های غربی علیه ایران که بسیاری از مردم اروپا و آمریکا فکر می‌کنن در ایران همواره جنگ هست
و بسیاری موارد دیگه (989408) (alef-4)
 
قلی
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۴۶:۱۹
مورد اولتون خیلی واسم عجیبه! در سال 59 جمعیت ایران 33 ملیون نفر بود! با احتساب این رقم میتوان تخمین زد در سالهای نخست قرن 14 شمسی جمعیت ایران حدود 20 ملیون بوده که این حرف شما یعنی 50 درصد جمعیت ایران در این قحطی جانشان را از دست دادند! به نظر من دوستان ارزشی به هنگام به روز رسانی تاریخ باید از ارایه ی ارقام عجیب و غریب خودداری کنند! قحطی که 50درصد یک ملت را نابود کند آنقدر بزرگ میشود که ما حداقل باید به اندازه ی حمله ی مغول راجع به آن شنیده باشیم! نه اینکه از رسانه ی ملی و در چند سال اخیر این کشف فوق العاده ی تاریخی را درک کنیم! راجع به سایر موارد هم چیزی نمیگویم تا سانسور نشوم! (989567) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۹:۰۱
اول اینکه اون تخمین شما اشتباه هست
در ضمن این تعداد آمار قربانی‌ها در طول 6 سال بر جای مونده (990529) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۵۸:۵۱
همه اینها را میدونند نمیدونم شما شغلت چیه ولی اگه کارمند باشی به احتمال 90 در صد کارهای رییست را قبول نداری خوب برو بزن تو گوشش چرا واستادی نگاهش میکنی؟ چون زن و بچه ات به حقوق سر برج شما نیاز دارند . افتاد اگه نیفتاد بگو بیشتر و کاملتر برات توضیح بدم (989581) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۰۰:۰۲:۰۵
من انشجوی دکتری تاریخ انقلابم
ممکنه بگید معنی قحطی ساختگی انگلیس مابین سال های 1914 تا 1920 چیه
حتما منظورتم قحطحی قبل از انقلاب مشروطه است. که یکی از علل انقلاب بوده
نکنه شما هم باور کردید در سالهای ذکر شده کشورهای غربی جهت ابرها رو تغییر می دادند. به نظر من گاهی انسان حرف نزنه خیلی بهتره (989642) (alef-4)
 
حسين
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۲:۴۶
آقاي دانشوي دكترا از آقاي خسرو معتضد كه بيشتر حاليت نيست ، هست ؟ آقاي معتضد اين موضوع رو عنوان كردند . (990476) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۸:۵۱:۵۴
خیلی جالبه که یه دانشجوی دکتری تاریخ انقلاب از اتفاقی که در موردش دکتر مجد یه کتاب نوشته، اطلاع نداره
http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&search-type=ss&index=books&field-author=Mohammad%20Gholi%20Majd&page=1

این کتاب رو دکتر مجد با اسناد و تحقیقات دقیق و با مشکلات فراوان تهیه کرده و به چاپ رسانده
در مورد جمعیت ایران هم در این کتاب صحبت شده

دوستان اگر اینقدر عاشق غرب هستید، خوب بگید
اینقدر تلاش نکنید تا چهره‌ی غرب رو تطهیر کنید
یه کلام بگید با وجود جنایت‌های غرب، همچنان شیفته‌ی آن‌ها هستید و بس (990594) (alef-4)
 
امیر
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۰:۱۴
منظور ایشان ایشان قحطی است که با ورود نیروهای متحدین در شهریور 1320 به ایران به‌وقوع پیوست.

در جواب دوستی هم که درباره‌ی جمعیت ایران در ابتدای قرن 14 قمری صحبت کردند، می‌خوام بگم تا سال 1320 جمعیت ایران حدود 18 میلیون نفر بوده، منبع: تاریخ ایرانِ مدرن، یرواند ابراهامیان (991986) (alef-4)
 
مانلی پاکباز
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۰۰:۰۵:۰۳
آقای ایرانی ، خیلی خوشحالم که لاقل در این دنیاری مجازی یا به قول دوستان شما سایبری میتونم نظرات خودم را آزادانه بیان کنم.ای کاش در اجتماع هم تا این میزان ازادی بیان و آزادی پس از بیان وجود داشت.
6 موردی که یاداوری فرموده بودید پاسخ میدم خدمتتون،البته پاسخ کاملی به آقای عادل دادم اما گویا مسئولین سایت انتشار اون رو به صلاح ندونستن،بنده های خدا حق دارند،چون اگر همه نظرات مردم رو منتشر کنند مانند چندی پیش فیلتر میشن.
6-کاملا با شما در این مورد موافق هستم،رسانه ها در غرب در خدمت نظام سرمایه داری و حاکمان هستند،در ایران هم این مسئله وجود داره،اما فاکس نیوز رسالت خودش رو حفظ میکنه و کلمه ای از سخنرانی آقای احمدی نژاد را تحریف نمیکنه،شما بهتر از من میدونید تحریف سخنان آقای مرسی چه بی آبرویی ببار آورد.رسانه های غربی در تلاش خودشان برای نشان دادن وضعیت جامعه ایرانی طبق میلشان موفق بودند،آما آیا رسانه های ما حتی نتونستند تصویر سیاه و دروغینی که نسبت به غرب شبانه روز برای مردم بازگو میکنند به مردم بقبولانند.چند درصد مردم گرسنگی،بیکاری،فقر و....موجود در آمریکا و اروپا را که شبانه روز از سوی رسانه ملی ایران تبلیغ میشود باور میکنند؟ای کاش پول ملی ما آنقدر ارزش داشت که میتونستید سفری به اروپا وآمریکا داشته باشید و واقعیت را با تصویر غلطی که از سوی رسانه ملی ارائه میشه مقایسه کنید.
5- بعد از انقلاب این ما بودیم که به سفارت امریکا به عنوان بخشی از خاک کشور امریکا حمله کردیم و بر خلاف تمامی قوانین بین المللی دیپلمات های امریکایی را گروگان گرفتیم.لطفا نگویید که اینها جاسوس بودند،اگر جاسوس بودند چرا محاکمه و مجازات نشدن؟چرا آزاد شدند؟ ما 35 ساله هر روز شعار مرگ بر امریکا میدیم،توقع داریم اونها برای ما گل بفرستند؟؟؟؟ما پرچم امریکا را آتش میزینم.تاریخ کشور را مطالعه کنید ببینید ما از روس ها بیشتر لطمه خورده ایم یا امریکا؟؟؟
4-خود ما بزرگترین نقض کننده قوانین تجارت جهانی هستیم،تعرفه واردات بعضی از کالاها در ایران 100% هست.با تعرفه 100% توقع دارید با سازمان تجارت جهانی هم بپیوندید؟؟
3-تکرار میکنم اگر دیپلمات های آمریکایی جاسوس بودند چرا محاکمه و مجازات نشدند؟دوست عزیز امروز بعد از 35 سال هنوز در امریکا و اروپا ما را به چشم گروگانگیر نگاه میکنند،و هنوز به سفارت خانه های دیگر کشور ها حمله میشه،پارسال از سفارت انگلیس هم اسناد جاسوسی بدست اومد؟؟؟؟؟چرا بعد از حادثه تلخ حمله به سفارت انگلیس از دولت انگلیس عذرخواهی نشد؟؟
2- حرکت زشت و ضد انسانی بوده از سوی امریکا ولی هیچ ربطی به مسئله هسته ای ایران نداره.
1-آقای محترم حرف شما مثل این میمونه که هندی ها بگن ما دیگه از شما نفت نمیخریم چون نادر شاه افشار به ما حمله کرد. (989644) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۰۸:۴۲:۰۹
دوست عزيز اغاز گر اين اقدامات را نگفتي

بالا رفتن خود امريكايي ها از ديوار سفارت امريكا در تهران يعني خودشان اين بهانه را درست كردند تا با دست باز تري تو ايران جنايت كنند (989815) (alef-4)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۲۷ ۰۲:۴۱:۰۵
شما سندی هم دارید که حرفتون رو تایید کنه؟ (990915) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۰:۲۱:۴۲
اهان چرا پس شما با روسا دوستا برادرید با عراقم که هنوز پولای ما را نداره رفیق شدید
عزیزم برو خودتا سیا کن (989936) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۷:۵۸
دوست عزیز در تاریخ جنگ تحمیلی بیشتر مطالعه و تحقیق کنید! هواپیماهای فرانسوی و سایر کمک ها ی اروپایی بعد از وقایع سال 64 و 65 در لبنان به عراق تحویل داده شد! (989527) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۳:۴۹:۲۸
1- ما یک فضایی از روابط بین الملل و تعریفی از استقلال برای خودمان درست کرده ایم، مطابق آن جهان به دو جبهه حق و باطل (کفر جهانی) تقسیم می شود که در رأس جبهه باطل ایالات متحده و کشورهای غربی قرار دارند. بنابراین در نظر اصولگرایان ایرانی، غرب تجسم شیطان است و مشکل ایران و غرب یک مشکل "عقیدتی" است. یعنی اینکه دولت های غربی، به طور پیش فرض دشمن هستند. طبیعتاً تحت این شرایط، استقلال هم یعنی هر چه بیشتر دشمنی ورزیدن با غرب.هر کسی هم که با این رویه مخالف باشد پاسخش روشن است : اونا با استقلال ما مخالفند. نتیجه یک چنین طرز فکری می شود قضاوت هایی از قبیل:
هدف بمباران شمال پاکستان توسط هواپیماهای آمریکایی، کشتن کودکان و غیرنظامیان است. از همان بدو انقلاب اسلامی ایران و به طور بنیادین، غرب، دشمن ملت ایران، پیشرفت و استقلال آن بود.

کشورهای زیادی نظیر هند، ترکیه،کره جنوبی، مالزی، آفریقای جنوبی و ... چنین رویکردی درباره استقلال، غرب، و ملی گرایی نداشته اند و به درجات بالایی از توسعه رسیده اند، در عین حال مستقل هم هستند. به طور طبیعی، هر دولت-ملتی در دنیا منافع مشترک دارند و هم البته تضاد منافع. عقل سلیم هم حکم می کند که در مواردی که منافع مشترک وجود دارد رویکرد همکاری در پیش گرفته شود و در مواردی هم که تضاد منافع وجود دارد هر کس از منافع خودش محافظت کند، اما این ربطی به یک "دشمنی بنیادین" ندارد.

2- جایزه نوبل بارها به سیاستمداران ارائه شده است پس به طور کاملاً طبیعی لابد به سیاست هم ربطی دارد! و افرادی که جایزه گرفته اند مطابق یک سری اصول، در زمینه "حقوق و سیاست" و ... انتخاب شده اند که این اصول معیار داوری بوده است. اما این جایزه از گزند "اعمال نفوذ گروه های سیاسی" به دور است.

3- صرف نظر از اینکه چه کسی شایسته دریافت جایزه نوبل است گمان می کنم که نویسنده نوشته «طنز صلح نوبل» بتواند یکی از نامزدهای دریافت جایزه "توهم و آشفتگی فکری" باشد. تا جایی که می دانم آقای لیو شیائوبو فعال حقوق بشر و در چین به 11 سال زندان محکوم شده، مواردی نظیر حمله ناتو به افغانستان در جریان سرنگونی طالبان را اقدامی درست می دانست و به همین دلیل مفتخر به دریافت عنوان «طرفدار اشغال کشورهای دیگر توسط آمریکا» شده است! و دالایی لاما به دلیل رهبری روحانی جنبش مسالمت آمیز بودائیان تبت به عنوان «کودتاچی» و «همکار سیا» معرفی شده است! (989636) (alef-4)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۱:۳۶:۵۳
شما یادتون رفته جنگهای ایران و روس و حمله افغانها به ایران و تجاوز تاتار ها و مغولها و حمله اعراب و جنگهای ایران و روم و حمله اسکندر مقدونی و حمله آشوریها و بابلیها و...... (990010) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۷:۲۳:۰۵
در بی ارزشی همین بس که به مناخیم بگین، اسحاق رابین و شیمون پرز داده شده است.
شما هم خیلی خوش خیالی که فکر کردی اورانیم 20 درصد را به ما می فروشند. اگر امروز تمامی تجهیزات هسته را تعطیل کنیم باز هم غرب یک بهانه دیگری برای تحریم پیدا می کند. برنامه هسته ای بهانه است! (989323) (alef-4)
 
ن
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۷:۲۴:۵۳
آفرین بر شعور شما این جایزه به قاره ای داده شد که جنگ در محدوده خودش را به اتحاد تبدیل کرد . آنها را با آسیا و بخصوص خاور میانه مقایسه کنید و ببینید که این جایزه واقعا حق آنهاست . (989325) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۴:۱۸
:))
فرانسه که ما رو تحریم کرده بهمون توربین بادی نمیده بیاد انرژی اتمی بده؟! (989409) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۵:۴۷
بیچاره نوبل که جایزه هاش رو بجای راه علم در راه سیاست فدا میکنن!!! (989410) (alef-4)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۱:۴۴
اتحادیه ی اروپا که یک ملت رو تحریم می کنه
غلــــــــــــــــط کرد که مستحق چنین جایزه ای هست ....
شما اگر با حکومت مشکل داری حرفی نیست ولی خوبه چشمهات رو باز کنی ببینی چند نفر از کشورت به خاطر این تحریم ها نابود شدند ...
فقط همون تحریم هواپیما ها رو نگاه کن ...
شما ها کجا زندگی می کنین ؟ (989499) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۰۰:۵۴:۵۹
ادبیاتت تو منو کشته. جایزه رو بدن به تو خوبه؟ تو همین الان دعوا داری! (989676) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۰:۲۵:۲۲
یه سر به خودمون بزنی میفهمی ریشه همه مشکلات از اینجاست چرا این اتحادیه با چین و هند و ترکیه اینجور رفتار نمیکنه
برید بریزد سفارتشون تا همچی بدتر بشه (989946) (alef-4)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۱:۴۵:۴۰
چرا اینقدر جوش می زنید شما هم عرضه دارید یه جایزه درست کنید به اسم جنگ مقدس ، بعد هر سال اونو به خودتون بدین حالشو ببرین ، جایزه صلح نوبل مال خودشونه به هر کی دوست دارند میدن شما رو سننه (990019) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۸ ۱۵:۵۷:۰۱
شما هموطنهایی که چشم بسته از غرب حمایت میکنید بدونید که ایران و ایرانی از مواضعش در قبال مسائل هستی عقب نمیشینه و ایران وایرانی برای آبادانی کشورش دستشو جلوی هیچکس دراز نمیکنه |درباره جایزه صلح نوبل هم همینقدر بسته که نیروهای نظامیشون تو افغانستان و عراق به مراسم عروسی هم رحم ندارن و یا اینکه از کشتار مردم فلسطین حمایت میکنند بابا آخه غرب چی داره که انقدر ازش دفاع میکنید حتی اگه چیزی هم داشته باشن برای خودشونه بعدشم اونا اگه بجایی رسیدن برای اینکه ی عده وطن فروش مثل شما تو کشورشون نیست (992056) (alef-4)
 
مرتضی
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۹:۴۱:۱۲
چرا بقال سر کوچتون شو مارو تحریم نکره که شما نابود بشید ولی اگه چند بار بهش توحین میکردی حتما تا حالا این کاروکرده بود (990628) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۹:۱۴
یواش برادر ،خودتو کنترل کن . شماها که میگید تحریما اثری نداره
من موندم قسم حضرت عباس رو باور کنم یا دمب خروس رو.
بیدار شو اخوی ما چشممان بازه شما لطفاً سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون.
الف جان خواهشاً دیگه سانسور نکنید، هر چی مینویسم آی پی منو مسدود کردید . (990647) (alef-4)
 
شهرام//////////////////////
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۴۴:۳۹
سلام بر آقای پاکباز ببین منم معتقدم که اتحادیه اروپا شایسته صلح نوبل بود اما نباید این قضیه رو با قضیه هسته ای قاطی کرد

اگه ما به هولوکاست گیر نداده بودیم

اگه یک ذره با سیاست خودمونو چند سال از صحنه سیاسی جهان از اینکه درباره هر اتفاقی نظر بدیم میکشیدیم توی حاشیه

اگه یک ذره به خودمون نگاه میکردیم که قبل از اینکه یک جلو دار در جهان اسلام باشیم باید خودمون الگو باشیم روی داخل کار میکردیم و برای پیشرو بودن عجله نمیکردیم (یک ذره به فسادهای اخیر خودمون نگاه کن-به بغض های مسئولان نسبت به هم نگاه کن با اینکه یک جناح هستند ببین چه جوری به جون هم افتادن)

اگه یک ذره با سیاست چهره یک مسلمان واقعی رو به خودمون میگرفتیم از اینکه کمتر با برادرهای مسلمانمون در خلیج فارس درگیری درست میکردیم و برای خودمون بهترین متعهد ها رو درست میکردم

میخوام تا صبح بگم اما نمیشه

اصلا فکرتو نبر به اینکه ما اینو نمی خواستیم فقط به این فکر کن که چرا اینقدر میخواستیم با زور چند ساله بریم جزء کشورهای قدرتمند

اونها تقصیری ندارن (اروپایی ها)ما خودمون خراب کردیم (989565) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۰۷:۴۰:۱۸
مانلی جون از سیاست اگه چیزی نمی دونی بهتره اظهار نظر نکنی (989741) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۴:۴۱:۵۶
دخترم که دانشجوی حقوق بین الملل است با شنیدن این خبر گفت: علت دادن این جایزه به اتحادیه اروپا این است که بر خلاف رویه جنگ افروزی خود در به راه انداختن دو جنگ جهانی در یک فاصله حدود بیست و پنج ساله، اکنون حدود شصت سال است که به سر و کول هم نپریده اند و خویشتنداری(!) می کنند از ایجاد جنگ جهانی سوم! (989144) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۵:۵۱
حرف دختر شما کاملا درسته ولی دلیل حرف ایشون اشتباهه! قضیه خیلی جدیتر از به سر و کول هم پریدن است! به قول صدر اعظم سابق آلمان و یکی از بنیانگذاران اتحادیه اروپا: در تاریخ هرگز تعریفی احمقانه تر از وطنپرستی آنچنان که پدرانمان داشتند وجود نداشت! اتحادیه اروپا موفق شد قاره ی اروپا را از قاره ی جنگ به قاره ی صلح تبدیل کند آنچنان که کشورهای اروپایی هرگز دیگر نگران جنگ بین خودشان نباشند! (989526) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۶:۰۰:۵۲
فقط باید به ایران می دادند تا شما بگی درسته (989250) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۳:۱۲
این حرف را اگر مثلا ژاپن می زد کمی تامل می کردم ولی شما عزیزان در جایگاهی نیستید این مورد را بررسی فرمایید. (989417) (alef-4)
 
پوريا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۷:۰۱
اولا كه اشتباه كردين شخصيت بزرگي چون دالايي لاما رو كودتاچي و همكار سيا معرفي كردين بعدش هم در مورد گزينه هايي كه براي صلح آميز نبودن فعاليت هاي اتحاديه اروپا نوشتين واقعا طنز بود يه خورده موضوعات مختلف رو كنار هم بچينيد بعد اظهار نظر كنين رفتار اتحاديه اروپا در برابر موضع گيري هاي ما كاملا صلح آميز و اجتناب از جنگي تمام عياره در برابر كشوري كه هر روز نابودي كشورهاي ديگه رو مي خواد و آشكارا داد مي زنه تو بايد بميري و از بين بري به نظرتون راهكار چيه؟
(لطفا سانسور نكنيد و غ ق انتشار هم نزنين) (989438) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۳:۱۴:۳۷
فک کنم شما مسلمونای میانمارو که به دست آدمای همین شخص بزرگ کشته میشن و آواره میشن رو نمیبینی و ندیدی نه؟نکه یادت رفته دالای لاما رهبر بوداییهای دنیاست چی شده که پیروان دینش اینطوری دارن مسلمونا رو میسوزونن؟
بدبختی مردم ما اینه که حتی یه ذره هم واسه خودشون ارزش قاعل نیستن و اصلا هویشون رو قبول ندارن واین بیهویتی هم البته تقصیر خودشون نیست اینم جز تلاشایی که سفیران صلح کشیدن و زحمتاییه که به خودشون دادن تا الان وضع ما اینطوری باشه.(بی هویتی) (993083) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۵ ۲۰:۰۰:۰۸
حتما سال بعد به آمريكا و انگليس و . . . داده خواهد شد .بيچاره نوبل چه فكر مي كرد و چه شد (989459) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۲۱:۳۰:۲۳
خودتو معرفی می کردی به شما می دادند . (990738) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۶:۵۴:۵۵
اینکه ما ( البته این ما که گفتم منظورم من و دوسه نفر دیگه از دوستان است و معنی و مفهوم آن این است که کل مملکت ایران را عرض نمی کنم ) عادت کرده ایم همه اتفاقاتی را که در غرب می افتد را ساخته دست عده ای آدمهای فرا زمینی خیلی خطرناک که برای هر روز کشورهای دیگه برنامه ریزی از قبل پیش بینی شده دارند ، بدانیم عادت معهود دایی جان ناپلئونی ماست مثلا در کامنتها خواندم که رسانه ها در غرب در خدمت امیال امپریالیستی دولتهای غربی است خوب این که از افاضات چند دهه ای صدا و سیمای خودمان است . اما مسئله جالب این است که وقتی خود این رسانه ها اخباری را که حتی برهم زننده امنیت ملی این کشورهاست را روی خروجی خودشان می گذارند و همین رسانه به اصطلاح ملی خودمان هم آنها را با غلیظ کردن محتوا و کلفت کردن صدای گوینده پخش می کند از خودشان نمی پرسند که " اینکه نقض غرض شد " اما جایزه نوبل یک کمیته انتخاب دارد که براساس پارامترهایی این جایزه را اعطا می کند مثل تمام جوایز دیگر در دنیا و صدالبته این جایزه بسیار بسیار مهمتراست و انتخاب کنندگان هیچ وقت اعتبار این جوایز را به خاطر مسایل سیاسی زیر سئوال نمی برند که اگر این طور بود تا حالا بی اعتبار شده بود . اما عادت مسئولین ایرانی به خصوص این است که هر چیزی را تکرار می کنم هر چیزی را که مطابق میل آنها نباشد را ناشی از زدو بند و سیاسی کاری کنند . در آخر هم از سایت محترم الف گله میکنم که چرا چنین مقالات بی ارزش و تهی از حداقل نگرش منصفانه و البته عالمانه را منتشر می کند . (990463) (alef-4)
 
بهرام
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۸:۲۱
آخیش با این طنز گرونیها و بیکاریها و بی پولیهام یادم رفت!!!!!!!!
آخیش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (990646) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۵:۵۹
همه شماها اشتباه میکنید خدایا اگر دسبند تجمل نمی بست دست کمانگیر ما را کسی تا قیامت نمی کرد پیدا از ان کوشه کهکشان تیر ما را ولی خسته بودیم و یاران همدل به نانی گرفتند شمشیر ما را (995098) (alef-4)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۷ ۱۸:۲۳:۱۵
جایزه نوبل صلح اخیر آبروی این حایزه را برای همیشه برد. پیشبینی می کنم جایزه بعدی به کشور آمریکا و جایزه ی بعدی هم به شورای امنیت، گروهک منافقین، و "غرب" داده شود ! جایزه بعدی هم مال تام و جری و باب اسفنجی است. (991408) (alef-4)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.