نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 198711
به دنبال هك شدن صفحه وزيرامور خارجه
هشداري براي فيس‌بوك‌‌بازي وزرا
داوود حشمتی، 23 شهریور 92
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۱
چه لزومي وجود دارد كه در اين شرايط كه مسئولان اين صفحات نمي‌توانند امنيت آن را تضمين كنند، وزرا از اين وسيله براي ارتباط با مخاطبان استفاده كنند؟

صفحه فيس بوك جواد ظريف هك شد. لازم نبود تا اين خبر را كسي تاييد كند. فقط كافي بود به پستي كه زير اسم وزيرخارجه ايران آمده بود نگاه كنيم. مطلب انتقادي كه آسمان و ريسمان را به هم بافته و با خودزني انتقاد تندي را نسبت به رئيس‌دولت يازدهم انجام داده بود. آخرين پستي كه وزير خارجه بر روي فيس‌بوكش گذاشته بود، مطلبي بود كه از بيشكك آن را انتشار داده بود. امروز صبح اما يك پست جديد منتشر شد كه نوشته شده بود:

به نقل از يكي از دوستان: «يكي به آقاي روحاني بگه شبهات انتخابات ٨٨ با كشته شدن جوانان، فحاشي، زندان، كهريزك، كوي دانشگاه وحصر چگونه برطرف شده كه مي‌گويد با راي ما به شما بر طرف شد. بگوييد ما (راي‌دهندگان) به شما راي نداديم كه شبهات ٨٨ را برطرف كنيم. بگوييد كسي كه بايد شهبات را برطرف كند كه نكرده است نظام است نه اينكه مردمي كه به شما راي داده‌اند.»


به خوبي روشن بود كه اين صفحه توسط وزيرخارجه با چنين متن تندي منتشر نشده. وزيرخارجه نيز در گفت‌وگو با تسنيم اين موضوع را تكذيب كرد و گفت: بنده این مطالب را در صفحه خود ننوشته و منتشر نکرده‌ام.» و از كارشناسان درخواست كرد كه كمك كنند تا دسترسي ايشان به صفحه فراهم شده و امكان حذف مطلب ايجاد شود اما در كمتر از چند ساعت كه اين صفحه از روي پيچ آقاي ظريف حذف شود‏، بيش از ۵۰۰۰ نفر آن را پسنديده و ۴۱۸ نفر نيز آن را به اشتراك گذاشته بودند.

اواخر هفته گذشته يكي از «شيفته‌گان شهرت» با ساختن يك صفحه جعلي به نام مرضيه افخم جنجال تازه‌اي را براي دولت ايجاد كرد. او كه چند سالي است از ايران فرار كرده و به هر ترتيب قصد دارد تا خودش را مطرح كند با ساختن اين صفحه به انتشار نظراتي به نام خانم افخم مي‌پرداخت. بلافاصله بعد از تكذيب داشتن صفحه شخصي فيس بوك اين صفحه هك و از دسترس او خارج شد.

همچنين برخي خبرها حاكي از اين بود كه قرار است كارگروهي براي نظارت بر صفحات اعضاي هيات دولت در شبكه اجتماعي تشكيل شود تا به محتواي آنها نظارت داشته باشد. حالا محل نزاع اصلي اينجاست كه آيا اساسا وزرا و معاونان دولت با داشتن امكانات و عوامل گوناگون براي ارتباط گيري با مردم چه نيازي است تا از اين شبكه‌ها استفاده كنند. همه ما به خوبي مي‌دانيم كه مسئولان ساير كشورها داراي چنين صفحاتي هستند اما نكته اصلي اينجاست كه در آن كشورها افراد مريضي پيدا نمي‌شوند كه قصد داشته باشند با هك كردن اين صفحات به شهرت برسند. همچنين كمتر پيدا مي شوند مخالفاني كه به قصد ضربه زدن به وجهه مسئولان كشور خودشان اقدام به هك كردن صفحات آنها كنند.

پر واضح است كه نوشته‌ها، گفته‌ها و حتي كامنت‌هاي زير اين مطالب بازتاب وسيعي پيدا مي‌كنند. خصوصا اين موضوع در رابطه با وزيرخارجه از اهميت بيشتري برخوردار است چرا كه پاي وجهه بين‌المللي او نيز در ميان خواهد بود. به اين ترتيب آيا بهتر نيست تا زماني كه از حفظ و حراست اين صفحات و امنيت آن اطمينان پيدا نكرديم اين صفحات تعطيل شوند؟ همه ما به خوبي آگاهيم كه به راحتي مي توان يك صفحه فيس بوك به نام ديگران ايجاد كرد و هر چيز را به نام آنها منتشر كرد. موضوع اصلي اينجاست كه مخالفان و اپوزيسيون خارج از ايران به راحتي اين كار را انجام مي‌دهند و هيچ تعقيب قانوني هم شامل آنها نخواهد شد.

پس از شروع به كار دولت يازدهم يكي از چالش‌هاي دولت نوپاي روحاني را فيس‌بوك رقم زد. تعدادي از اعضاي هيات دولت پيش از ورود به كابينه فيس شخصي فيس بوك داشتند و يا بعد از آن شروع به استفاده از اين ابزار رسانه‌اي كردند. مهمترين و جنجالي‌ترينشان جوادظريف وزيرامور خارجه بود. البته مي‌توان به جهانگيري معاون اول دولت و حسام‌الدين آشنا اشاره كرد.  همچنين سال پيش صفحه‌اي در فيس بوك به نام رهبر انقلاب باز شد كه معرفي آن توسط تويتر معظم‌له تاييدي بود بر صحت انتساب اين صفحه به ايشان.
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۵:۱۱
مگر این سایتها فیلتر نیستند؟ (1642414) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۱۸:۱۶
آیا نمایندگان مجلس تصمیم ندارند واکنشی در قبال حرف‌های نسنجیده برخی وزرا داشته باشند؟ باید تاسف بخوریم که وزیر محترم خارجه ایران این قدر سطح جایگاه خود را تنزل داد. کار ایشان در مورد هولوکاست توهین به ملت انقلابی ایران بود. (1642708) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۰:۰۳:۲۸
جناب محترم. یکی هم میخواد با مردم و همگام با اونها باشه شما ها مخالفید و پای نمایندگان رو وسط می کشید؟. این کار آقای ظریف تحسین داره. بالاخره مخالف هم همه جا هست توی فیسبوک هم همینطور نمیشه گفت چون مخالف وجود داره ما اینکار رو نکنیم و این کار رو بکنیم. رای اکثریت مهم است برادر. (1643354) (alef-10)
 
علی اکبر
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۳:۳۰
این چه جور خرف زدنه مگه نمایندگان از مردم نیستند اینا نماینده مردمند
والبته رئیس جمهور هم منتخب مردم
چطور شد ظریف که شخصا منتخب مردم نیست مردمی ونمایندگان منتخب مردم ضد مردم ؟ !!!!!!!!!!!!!!! (1647130) (alef-6)
 
مهراب
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۰:۲۲:۳۱
واقعا آقای ظریف کار بسیار جالبی انجام داد و با این کار نشان داد که روشن فکر است و به ارتباط با مردم اهمیت میدهد .
بالاخره یکی پیدا شد که با مردم دوست باشه نمیدونم چرا یک سری نمیزارن
منافع کشور از همه چی بالاتره
هولوکاست رد بشه یا تائید بشه آخه چی نصیب ملت ما میشه به جز انزجار از ایران و ایرانی؟ اگه میگید انزجاری وجود نداره کافیه یه سر برید سفارت های کشور های خارجی (1643372) (alef-10)
 
صابر
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۵:۵۵
دوست خوبم لطفا به نکات زیر توجه کن
1- اولا این که شما می گید با باز کردن صفحه فیس بوک آدم روشن فکر میشه نشون دهنده سطح پایین تفکر شما نسبت به این اصطلاح هستش
2- سطح پایین و غیر فراگیر دیپلماسی عمومی آقای ظریف هستش به نظر شما چقدر از مردم ایران تو فیس بوک عضو هستند؟
3- لازم به ذکر هستش که یکی از بهانه های صهیونیست ها برای حمله به فلسطین همین قضیه ی هولوکاست که با این بهونه سالهاست دارن خونه مردم مسلمان رو به شیشه می ریزند و اگر هم باز نمی دونی باید خدمتت عرض بشه گه کمک به کشور مسلمان هنگامی که مورد ظلم بیگانه قرار می گیره از واجبات دین ماست
4- در مورد کشور های خارجی این سوال مطرح هست که آیا هولوکاست و کشته شدن 6 میلیون یهودی (به فرض محال) چه چیزی رو نصیب کشور های دیگه می کنه که اونا بخوان بوسیله ی این قضیه از ایران و ایرانی بدشون بیاد این انزجار از ایران و ایرانی جز تبلیغات وسیع و دروغ غرب علیه ایران چیز دیگه ایی هستش
5- کلا اصلا مگه فیس بوک فیلتر نیستش؟!!!!!!!!
6- و... (1646410) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۵:۴۶:۰۴
پس چرا وقتي آمريكا به عراق و افغانستان حمله كرد اين واجب دين رو فراموش كردي ؟ فقط فلسطين مسلمونه ؟ وقتي عراق كويت رو اشغال كرد شما كجا بودي برادر ؟ مگه كويت مسلمان نيست ؟ 45-6 ساله ارتفاعات جولان سوريه در دست اسرائيله و سوريه رو با همون خفه كرده , سوريه كشور مسلمان نيست ؟ روسيه تو چچن اينگوش قتل عام براه انداخت , شما چيكار كردي ؟ صربها به پشت گرمي روسها و كمكهاي نظامي روسها تو بوسني نسل كشي كردند آخرش همين آمريكاي جنايتكار بود كه صربها رو سر جاشون نشوند و شكستشون داد , شما چكار كرديد ؟ (1654099) (alef-6)
 
sam
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۶:۵۵
ملت ایران خودشون زبون دارن از طرف خودت حرف بزن (1643442) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۲:۲۵:۰۳
اقای ظریف دیپلماتی کارکشته است و بخوبی میداند وقتی کلمات را با کیبرد سیستم خود خلق میکند چه بازتاب هایی خواهد داشت . طرف مقابل هم برای نو کیسه های سیاسی هوچی تازه کشف شده و وی این را هم میداند که جواب چه کسی را میدهد ؟
شاید خیلی از جماعت افراطی کاسب ،این موضوع را وسیله نان و اب خود کنند که متاسفانه دارند میکنند ،
ظریف به عنوان رییس دیپلماسی این کشور به خوبی میداند چه کرده است ولی تا بچه افراطی های کاسب بیایند بفهمند ، همان سه خط کار اساسی خود را کرده واینها هنوز اندر خم کوچه !!!!؟؟؟
هنوز عده ای جمله جان بولتون ، سفیرصهیونیست سابق امریکا در سازمان ملل را نفهمیده اند . اگر فهمیده بودند به داشتن چنین نیروهایی افتخار میکردند .
اما افسوس که همین ادم ها بودند که امیر کبیرها را حذف کردند و جز افسوس در تاریخ برای ما چیزی نگذاشتند (1643446) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۵۲:۰۰
با سلام
کدام حرف نسنجیده؟ اتفاقا بعد از سالها اولین شخصیت دیپلماتیک در کشور را مشاهده می کنیم که کاملا سنجیده و دقیق صحبت می کند.
مسئله انکار یا تأیید هولوکاست نیست، مسئله اصلی کاستن از تنش هاست. در هیچ دوره ای به اندازه جناب احمدی نژاد به مقدسات اسلام توهین نشد. چرا؟ زیرا ایشان براحتی به باورهای هر چند غلط غربیان توهین کرد. آیا در قرآن نخوانده ایم که ای مسلمانان به بتهای مشرکان توهین نکنید تا آنها به خدای حقیقی شما توهین نکند؟
من شخصا به آقای روحانی رأی نداده ام. خودم فردی کاملا اصولگرا هستم، ولی انصافا انتخاب محمدجواد ظریف یک نقطه قوت بسیار بالا برای دکتر روحانی بود. (1643521) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۴:۲۶
باسلام
دوست عزیز کاملا اصولگرا میشه ازتوهین های احمدی نژاد به غربی ها با ذکر مثال ومصداق نام ببرید.
لطفا ما رو هم رو شن کنید.
باتشکر (1644671) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۵:۳۲:۴۶
علیک سلام
جناب احمدی نژاد با زیر سؤال بردن هولوکاست عملاً به باور غربیها توهین کرد. من مجددا تأکید می کنم، مسئله هولوکاست یک موضوع بسیار پیش و پا افتاده است. اما گفتارهای آقای احمدی نژاد باعث شد تا به بهانه هولوکاست به تمام مقدسات اسلامی توهین شد.
سابق بر این به بهانه هولوکاست فلسطینیها کشتار می شدند، حال شاهد آن هستیم که قرآن آتش می زنند و به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) اهانت می کنند.
سلفی ها در سوریه حتی به مزار صحابه شریف پیامبر (ص) هم رحم نمی کنند.
باز تأکید می کنم اصلا مسئله انکار یا تأیید هولوکاست اهمیتی ندارد، مسئله اصلی حفظ احترام و قداست اسلام و مقدسات اسلامی است. لذا به نظر من از نظر شرعی اشکالی ندارد که به تقیه متوسل شده و برای جلوگیری از اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی، در ظاهر به باورهای غلط غربیها کاری نداشته باشیم. فکر می کنم حضرات مجتهدین و علمای عظام در این خصوص اظهار نظر بنمایند بهتر راهگشا شود.
(ضمنا جناب احمدی نژاد از معدود کسانی در تاریخ هستند که الفاظ دور از شأن یک مقام حکومتی را در سخنرانی های رسمی بکار برده اند. یک جستجوی ساده در اینترنت می تواند کمک مفیدی برای شما دوست گرامی باشد تا یادآوری تان شود.) (1646934) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۴۱:۰۵
به نظر میرسد تکه کلام خلایق هرچه لایق نمونه ی عینی هم دارد!
جای دولت و وزیران قبلی را برایتان خالی نباشد! (1643584) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۲۳:۵۹
اينه اعتقاداتشان اينطوري است مردم ساده نيستند منتها نجيبند و صبر ميكنند ببينند كاري از طرف دولت صورت مي گيرد يانه (1649337) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۶:۳۱
آنچه اخیرا در شبکه اجتماعی تویتر بین آقای دکتر ظریف و دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا رد و بدل شده است با توجه به اشراف آقای ظریف بر مسائل و معادلات سیاسی و جایگاه رسمی ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عجیب و غیرمنتظره بود. آقای ظریف در تویتر به استقبال سال نو یهودیان رفته و نوشته بود «روش هشانا، سال نو یهودیان مبارک باد» و کریستی پلوسی با تشکر از ایشان خطاب به وی نوشته بود «ممنون! سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین‌تر می‌شود» و آقای ظریف در پاسخ به او می‌نویسد «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است. سال نو مبارک»! و پلوسی پاسخ داده بود؛ «خوشحالم که می‌شنوم، ممنون از پاسختان»

بلی، آن مرد رفته است. اما یاد او و خدماتش به این مرز و بوم باقی می ماند. (1642794) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۳۷:۴۸
چه خدماتی هم داشته!.. که همه با نیکی (!) ازش یاد میکنند!..
شما مثه اینکه کلا تو ایران زندگی نمیکنی! یا کلا تو یه فاز دیگه ای جناب! (1643157) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۴۸:۴۶
از لایک های زیر نظر خودتون در مورد آن مرد میتونید قضاوت کنید... بله آن مرد رفت ولی عداوت و دشمنی جهانی که برای ما رقم زد هنوز گریبان گیر ما بد بخت بیچاره هاست. شما رو نمیدونم ولی من نون دادن به زن و بچه ام برام مهمتر از هلوکاسته که یک نفر بخواد با استفاده از اون خودش رو در جهان معروف کنه (1643178) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۴۹:۰۴
تا زنده ایم خدمات مرد از جنس مردم فراموش مان نمی شود . (1643179) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۵:۲۹
چه خدماتی هم کرد آن مرد! (1643235) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۰:۰۰
آقای ظریف تا الان بهترین دیپلماسی را در پیش گرفته......تبریک سال نوی یهودیان عیب است؟؟ هلوکاست یک واقعه ی تاریخی غیر قابل انکار است (1643626) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۲:۵۵:۲۱
بسم الله
دوست گلم هیچ وقت این آیه از قرآن یادت نره:" هیچ قومی به اندازه ی یهود نسبت به تو(پیامبر) دشمن نیستند." (اسم سوره و آیه اش یادم نیست.)
دوست خوبم کاش چند صباحی با یه یهودی دوست بشی تا بفهمی عمق نگاهشون چقدر بد هست. تو می تونی بری مسجد یا کلیسا یا معبد و... اما تو یه کنیسه نمی تونی قدم بذاری مگه این که یهودی بشی!
قوم عجیبی هستن،‌خیلی عجیب و بسیار خطرناک. برا همین خداوند یه سوره اش(بقره) رو اکثرا به تعریف خصوصیات اونا و تقریبا تو آیات اکثر سوره ها هم درباره ی نامردیشون حرف زده شده.لزومی داره سال نو اونا تبریک گفته بشه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ضمنا دکتر احمدی نژاد که قبل تر از اینا به همه ی ادیان احترام میذاشت، حتی آشوری ها!!!!!! دکتر ظریف یه کم روشن فکر و روشن بین باشن خیلی خوب میشه، فقط کمی ها!!!سیاست بدون تاریخ دانی به درد لای جرز دیوار میخوره. کاش این آقایون کمی تاریخ بخونن تا این همه بازی نخورن!!!!!! (1653792) (alef-13)
 
سید فاطمه
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۶:۵۷:۵۶
ایشون نوشته مردی که تصور میشد که هلوکاست رو انکار میکنه رفته... این جواب بسیار هوشمندانه است... (1644833) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۱:۲۷
آیا نمایندگان مجلس تصمیم ندارند واکنشی در قبال حرف‌های نسنجیده برخی وزرا داشته باشند؟

باید تاسف بخوریم که وزیر محترم خارجه ایران این قدر سطح جایگاه خود را تنزل داد. کار ایشان در مورد هولوکاست توهین به ملت انقلابی ایران بود. (1642809) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۲۱:۰۹
برای کسی که کلید داره فیلتر نیست!!! (1642887) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۵۲:۳۳
فيسبوك دكتر رو هك كردن كه دقيقا به همين منظور برسند و ايشون رو تحت فشار بزارن براي بستن صفحه شون!‌ ولي اينكه شما مي گيد چه لزومي داره صفحه داشته باشن!!! خب اصلا چه لزومي داره كه مسئولين با مردم در ارتباط باشن و حرف مردم رو بشنون؟!!! هر كاري اونا كردن مردم بايد بگن چشم! اصلا چه معني ميده كه مردم حرف بزنن!‌ اصلا مگه آدمن؟! مردم فقط زمان انتخابات فهيم و باشعورن!
اينكه چرا فيسبوك و شبكه هاي اجتماعي داخلي نه! چون اولا اينكه فيسبوكه هك شده ببين داخلي هاش چطورن! ثانيا اگه شبكه هاي داخلي خوب بودن اين همه ايراني نمي رفتن توي فيسبوك عضو بشن!‌من عضو داخلي هاش هم بودم ولي واقعا محيط افتضاحي دارن
اينكه چرا وبلاگ و سايت نه!‌ خيلي ساده است!‌چون ايشون مي خوان با جوونا در ارتباط باشن. جوونا هم عضو فيسبوكن!‌ايشون پست بزارن مياد روي صفحه ما ، عكس بزارن مياد روي صفحمون و راحت ازشون باخبر ميشيم. ولي معمولا آدم يادش نمي مونه وبلاگ يا سايت رو هر روز چك كنه . تازه اونجوري ارتباط اينقدر صميمانه و فيس تو فيس نيست!
بعدم اگه از نظر امنيتي مي گيد ، مگه چي روي والشون مي نويسن كه مشكل امنيتي داشته باشه؟ همون چيزي رو كه دو ساعت ديگه توي اخبار قراره بگن
نكنيد تو رو خدا اين كارا رو! اينقدر شعور مردم رو به بازي نگيريد. يه وزير پيدا شده كه با مردم فيس تو فيس ارتباط داره اينقدر تحت فشار نزارينش
الف جان!‌اينقدر مثل عصر هجري ها فكر نكن (1643602) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۳:۰۹
برای عوام الناس فیلترن داداش (1643710) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۷:۴۷:۰۷
یعنی چون ممکنه هک بشه صفحه نداشته باشن؟ شما سوار ماشین بشی ممکنه تصادف کنی پس سوارنشو! (1642442) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۱:۴۷
با وجودی که بسیاری از دانشمندان اروپایی و آمریکایی مسئله «هولوکاست» را فاقد سند می‌دانند متاسفانه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ضمن توهین به رئیس‌جمهور قبلی از دختر یهودی عذرخواهی می‌کند. این اظهارات یک مقام ارشد جمهوری اسلامی جای بسی تاسف دارد. (1642810) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۴۶:۳۰
هر جا به نفعتونه دانشمندان اروپایی و غربی حجت می شوند هر جا به ضررتان بود حرف هاشون فاقد اهمیت می شود ! افرین !
متاسفانه رفتارهای رئیس جمهور قبلی به مشابه ابی بود که به اسیاب صهیونیست ها ریخته می شد ( بحث یهودیان با صهیونیست ها جداست این را در نظر داشته باشید ) حال کسی امده این ابی که به اسیاب دشمنان ریخته شده را می خواهد خوالی کند و دشمن را خلع سلاح شما ناراحتید ؟ در سیاست بین الملی همه چیز انطور که به نظر می رسد نیست دوست عزیز وگرنه من و شما هم سیاست مدار می شدیم ! (1643320) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۶:۱۸:۵۵
میشه شما فقط یک دانشمند رو نام ببری که هولوکاست رو انکار کرده باشه!! عزیزم همه گفتن در نقل ماجرا غلو شده یا دروغ هم قاطیش شده یا ازش سوء استفاده شده یا ... ولی هیچ دانشمندی اونو انکار نکرده و آقای احمدی نژاد هم فقط یکبار اونو انکار کرد و وقتی دید وضع خراب شد دیگه حرفشو تکرار نکرد و فقط به سوء استفاده از اون اعتراض کرد ولی متاسفانه همون یک دفعه انکار اثر خودشو گذاشت و آبروی ما رو برد. (1644727) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۲۰:۳۴
قیاس مع الفارغی هستش....خب وب سایت بهتره که آخه! (1642885) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۳:۴۲
بحث این نیست برادر
بحث اینه که
1- اگه فیس بوک فیلتره چرا فقط برا مردم فیلتره؟!
2- اگه وزیر ما عضو فیس بوکه باید یه تیم متخصص امنیتشو تامین کنن تا هر چرت و پرتی به اسم وزیر خارجه ی ما ثبت نشه (1643096) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۱۱:۴۷
برادر وقتي خطر سقوط يك هواپيما بيش از اطمينان به رسيدن است، آيا باز هم شما سوار هواپيما مي‌شويد؟ (1643414) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۶:۵۸
اگر اينطوری باشد كه هيچ كس نبايد با هواپيماهای داخْلی سفر كند (1643781) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۵:۱۰
پس چرا فیلتره؟ چرامن نمی تونم عضو بشم؟ لابد همانطور که پول ندارم پژو بخرم! (1643440) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۹:۴۷
هک کردن را محکوم میکنم اما با کامنت هکر کاملاً موافقم... (1642472) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۳:۵۱
اکثر افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند آدم های بیکاری هستند. (1642489) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۱۹:۳۷
هیچ هم اینطور نیستند. فیس بوک ابزار خیلی مفیدی هست اما نحوه استفاده ازش توسط خیلی از ایرانی اشتباهه. وگرنه تو فیس بوک صفحات و گروه های دانشگاهی و علمی هم کم نیستند. این صفحات به حل مشکلات دانشجوها خیلی کمک می کنند. (چون امکان هم فکری و مشورت رو فراهم می کنه. ) (1642713) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۲:۰۸:۴۲
وای که چقدر خندیدم!
کمک به حل مشکلات دانشجو ها! اونم تو فیس بوک! خیلی بامزه گفتی!

(1645505) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۲:۰۶
به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری عرض می‌کنیم بیان غیرعلمی و غیرمنطقی آقای ظریف وزیر خارجه در رابطه با هولوکاست دولت یازدهم را به چالش خواهد کشید. پس ضرورت دارد از سوی دولت در مواضع ایشان تعدیلی به عمل آید. (1642811) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۲:۱۶
بنده دانشجوی دکتری و استاد حق التدریس هستم، دو جای دیگه هم کار میکنم در ضمن هر روز به فیسبوک سر میزنم و از طریق اون با دوستان و فامیل در تماس هستم. (1642812) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۰:۳۴
شما که هنوز دکنرایت را نگرفته ای، چطور مراتب استادیاری، دانشیاری و استادی را طی کرده ای؟؟

حتما" در دانشگاه ایرانیان کار می کنی! (1643202) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۸:۴۱
واقعا که بي سوادي! بنده خدا حق التدريسه نه هيات علمي که اين مراتب استادياري و دانشياري و استادي رو طي کرده باشه. (1643720) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۴۱:۳۴
بیشتر دانشجو های با استعداد و خوب دکتری با نظر اعضای هیئت علمی به عنوان حق التدریس در مقطع کارشناسی تدریس می کنند !
لطفا در مورد چیزی که نمی دانید اظهار نظر نکنید . (1643917) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۰۰:۴۸
ما که به فیسبوک دسترسی نداریم. آقای ظریف که دارای صفحه فیسبوک هستند لطف کرده، سایتی را هم راه اندازی کنند و مطالب فیسبوک خود را در آن سایت درج کنند تا ما بتوانیم از دیپلماسی و سیاستگذاری های وزارت خارجه مطلع شویم. ظاهرا" بنا بر این شده است که افراد داخل کشور از مطالب و سخنان آقای ظریف بی بهره شوند! (1642840) (alef-10)
 
ابوالفضل
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۲۰:۰۰
بیکارتر از شما وامثال شما که از ابزار ارتباط جمعی چیزی نمیدو نی نیستن... (1643011) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۴:۵۱
دقیقا... عین مارک زوکربرگ و استیفن هاوکینگ و ورزشکارای معروف دنیا و هنرمندای معروف دنیا و بگیر بیا تا هر چی مهندس و دکتر و بقال و پلیس و غیره است... یه مشت بیکار (1643112) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۰:۳۰
دوست عزیز فیس بوک درابتدا برای دانشجویان دانشگاه هاروارد جهت گسترش سطح علمی و فرهنگی دانشگاه طراحی شده بود.بعد که استقبال ازاین جامعه مجازی بیشتروبیشتر شد،آروم آروم جهانی شد.یعنی هدف فیس بوک از اولش هم این چیزا بوده.حالا شما حق نداری چون یک عده آدم بیکار خودشونو قاطی این بازیا کردن،همه کاربرارو زیر سؤال ببری!! (1643396) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۸:۳۸
هر کس با فیسبوک موافقه نظر مثبت بده (1642509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۱۳:۰۵
مشی جالبی بود. (اطلاع رسانی، نه استفاده از فیس بوک)
اما فکر کنم کم کم به همین دلایل برچیده میشه.
پیشنهاد میشه مسئولین به جای استفاده از فیس بوک ، وبلاگ یا سایت شخصی داشته باشند. اینجوری بهتره. (1642521) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۶:۰۹
اهان !!‌.. اون وقت اون سایت یا وبلاگ شخصی رو نمیتونن هک کنند؟
اینا همش بهونه ست.. اگه اینشون به پیشنهاد شما وبلاگ شخصی هم راه اندازی کنند، باز هم افرادی هستن که مثه همین الان ایراداتی میگیرن و خواهانه بسته شدن اون وبلاگ هستن! چون از اول هم نمیخواستن ایشون از این قبیل راه های ارتباطی، با مردم در تماس باشن.. (1642770) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۷:۲۲:۵۹
درسته. حداقل امنیت فیسبوک استاندارد سازی شده است و مسئولش هم خود سایت میباشد و وظیفه کاربر حفاظت از پسورد هست. ولی اگر وبلاگ بزنید مسئول تامین امنیتش هم خودتون هستند که دردسر اضافی حسابی داره. (1644902) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۰۳:۵۵
يك كلام بگيد
ما با برخي نظرات ايشان مخالفيم پس بهتر است ايشان فقط در مذاكرات بين المللي و به زباني صحبت كنند كه هيچ كس چيزي نفهمد!
با ارتباط سالم و صميمي ايشان با مردم مشكل داريم چون اين روشي جذاب است و چيزهاي جذاب نبايد ابتكار امثال ايشان باشد.
با ارتباط يك مسئول با مردم مسئله داريم . ترجيح شما اين است كه آقاي ظريف همواره براي مردم همان بنز شيشه دودي سواري باشد كه با سرعت برق و باد از سر چهارراهها مي گذرد و كلي بادي گارد او را محافظت ميكند (1643537) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۳:۴۴
ببخشید می شه راه های ارتباط با مسئولان رو دقیق به مردم بگید؟؟ یه راهی که بشه باهاشون راحت حرف زد انتقاد کرد ولی بعدش خیالت راحت باشه که نه اذیتت می کنن نه زندانیت می کند و ته جرمی رو بهت ببندند . (1642551) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۰۵:۰۳
خب شما اول واسه خانم راستگو حق حرف زدن قائل شو بعد برو سراغ خودت!
چیزی که واسه خودت میپسندی واسه بقیه هم بپسند! (1642845) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۴:۲۴
بله خواهش می کنم .
شما یک نامه می نویسید سپس منتظر سفر رئیس جمهور به شهرتان می شوید و باز سپس به دنبال ماشین ایشان می دوید!البته توجه داشته باشید که باید قبلا بدن خود را به شرایط آرمانی برسانید توجه کنید که دوپینگ عملی غیر اخلاقی بوده و باعث لطمه به سایر افراد خواهان دادن نامه به ایشان می شود (1642864) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۴۰:۵۳
خیلی خوب نوشتی دمت گرم کلی خندیدم!!!
در ضمن به نظر میاد خودت خیلی سابقه نامه رسانی به رییس جمهور داری که اینقدر دقیق و علمی راهنمایی میکنی.درست میگم؟!!!!! (1643427) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۹:۳۳
مسئولان یک پایگاه اطلاع رسانی یا همون وب سایت داشته باشند...لزوم استفاده از پدیده مبارک فیس بوک وجود ندارد و اصلا منطقی نیست. (1642878) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۴۷:۲۶
راه ارتباط؟!
نامه! آن هم از طریق کبوتر!
الان در جایجای دنیا از همین روش های مطمئن استفاده می شود ! (1643593) (alef-10)
 
خانم.ن
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۸:۳۶
با سلام خدا میدونه که مسولامون از داشتن صفحه فیس بوک دققا چه هدفی دارن ولی اونچیزی که پر واضحه اینه که با وجود امنیت نداشتن اطلاعات در عصر حاضر واقعا مسیله چالش برانگیزی است که علاوه بر شخص آنها م تواند خدای ناکرده برای کشور هم مسایل زیان باری به همراه داشته باشد.!! (1642561) (alef-10)
 
محمدرضا حاتمی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۴۸:۴۸
چه ربطی دارتقریبا اکثر رئیس جمهور جهان فیس بوک دارن و از این طریق با مردم خود ارتباط برقرار می کنند.

من فقط می خوام این را بدونم تا کی بعضی ها در این مملکت فکرشون بازز میشه؟

(1642951) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۱۵:۰۹
هدفشون دیپلماسی عمومی هست. وقتی یکی دو بار هک شد مردم هم یاد می گیرند هر چیزی رو بلافاصله باور نکنند و درموردش کمی تحقیق کنند. زیان بار برای کشور عدم استفاده از ابزارهای اجتماعی و خالی کردن این عرصه های از خود هست (1643132) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۵۳:۱۶
جلسات وزارت خارجه را که در فیس بوک مطرح نمی کنند که امنیتش انچنان اهمیت داشته باشد ! فقط مسئله این سبک سوء استفاده هاست که با افزایش نکات ایمنی به راحتی قابل رفع شدن است .
هیچ مسئله محرمانه و استراتژیکی که ایشون در صفحه فیس بوکشان منتشر نمی کنند . به نظر من کار بسیار پسندیده ایست . هیچ گاه دولت مردان اینطور با مردم در تماس مستقیم نبوده اند . به نظر من حتی شهردار فرماندار استانداران ، اساتید دانشگاه و ... به طور اجباری باید فیس بوک یا شبکه اجتماعی ترجیحا شیلتر نشده ای داشته باشند تا مردم به راحتی بتوانند انتقاد ها و پیش نهاد هایشان را خارج از بروکراسی خسته کننده اداری ( که معمولا هم هیچ وقت به دست مسول زی ربط نمی رسه ) با مسولین مطرح کنند . (1643337) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۷:۰۲
برای بار صدم. فیسبوک جای گذاشتن اطلاعات خیلی خصوصی و محرمانه نیست. از آن به عنوان کانال ارتباطی عمومی استفاده کنید. (1644886) (alef-6)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۳:۱۰
فقط به فكر تعطيل كردن و بستنيد.
بجاى اين ميتوانستيد توصيه كنيد كه دارندگان صفحات امنيت آن را بالا ببرند.
دستگاه كپى آمد
نوار كاست آمد
ويدئو آمد
سى دى آمد
ماهواره آمد
فيس بوك و توئيتر و ... آمدند

هنوز ميگويى بگير و ببند
عزيزم اينايى كه ميان نميرن!
بايد شرايط رو با واقعيت وفق بدى
اگه مسولين، فيس بوك رو از اول پذيرفته بودند الان در حفظ امنيت صفحات خيلى جلوتر بوديم.

يك كلام ختم كلام اين تكنولوژى ها و گسترششون اججججتتتنابببب نا پذيرند. خودتو وفق بده (1642594) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۵۶:۳۹
۱- فیلتر این سایت‌ها باعث شده به خاطر استفاده از فیلترشکن و نرم افزارهای متفرقه امکان هک شدن بالاتر بره. پس بهتره به جای این که این کار رو محکوم کنید، فیلتر شدن فیس‌بوک را محکوم کنید.

۲- آن شخص شهرت طلب در وب‌سایتش ارتباطش با فیس‌بوک خانم افخم را تکذیب کرد. (1642635) (alef-13)
 
باسمه تعالی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۸:۵۸:۱۴
باید رابطه مسئولین با مردم اصلاح ویک رابطه صادقانه وشفاف باشد اگر افکار یک فرد مسئول در جمهوری اسلامی روشن وشفاف باشد دیگر هیچکس انگیزه حک صفحه فیس بوک وسایر ارتباطات اینترنتی را ندارد یکی از راه های رابطه صحیح مسئولین ومردم صدا وسیما است اگر صداوسیما سانسور بی مورد را بردارد هرگز مردمومسئولین دچار لج بازی با همدیگر نخواهند شد (1642641) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۰۰:۱۱
خواهش مي كنم اين راه رو نبندين! ارتباط ٢ سويه نياز ديروز، امروز و فرداي ما است! اين همان ايرادي است كه به دولت هاي قبلي وارد بود كه چرا از واژه "مردم" سليقه اي استفاده مي كنند حالا كه به لطف فناوري هاي جديد اين امكان فراهم شده اجازه دهيد مردم حرفشان را بزنند تا راديكال ها جايگاهشان را از دست به دهند و هر مطلبي را به نام "خواست مردم" به خوردمان ندهند! نمونه اش درگيري احمدي نژاد با حيدري بر سر رضايت مندي يه از يارانه ها !
واقعا مردم چه مي خواهند؟ (1642650) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۰۲:۱۶
یقین دارم ریشه افراط توی ماجرای هک شدن جناب وزیر دخیل بود .اقای وزیر خواهش میکنیم با امدن در فیس بوک و ارتباط مستقیم با مردم جواب نادان های افراطی را بدید (1642653) (alef-6)
 
منصوري زاده
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۰۹:۵۵
چيزي كه آقاي ظريف دنبال آن است ارتباط مستمر با مردم و شهروندان است. به نظر من گزينه بهتر براي اينكار راه اندازي يك وبلاگ در جاي مطمئن مثلا همين سايت دولت مي باشد. فيسبوك در كنار حواشي وحساسيت هاي زيادي كه دارد، سايتي است كه به هر حال همه ايرانيان به آن دسترسي ندارند و همين حالا هم اكثر شهروندان پست ها و پيام هاي جناب وزير را از طريق باز نشر در رسانه هاي ديگر مثل الف و تابناك دنبال مي كنند. (1642674) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۵:۳۲
فیسبوک یک میلیارد عضو داره. سایت دولتی بزنه 10 نفر هم نگاه نمیکن. (1644881) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۱۴:۱۱
واقعا دیگه نمیشه به تریبون رسمی مسئولین کشور در فیس بوک اعتماد کرد ؟ (1642686) (alef-10)
 
از ماست که بر ماست!
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۲۴:۵۶
مقصر خودتان هستید که به خاطر باز کردن این صفحات توسط دولتمردان به قدری سر و صدا و قیل و قال به پا کردید که باعث شدید حساسیت روی این صفحات بالا برود و موجبات سوء استفاده عده ای فراهم گردد! برای مثال لایحه ای که با دو فوریت در مجلس ارائه شد! و یا راه اندازی آن کمیته کذایی!
در هر حال هک شدن صفحه ی آقای ظریف جدا از اینکه توسط چه شخص یا اشخاص و با چه نیتی صورت گرفته، امری ناپسند است و آن را محکوم می کنیم!
هر چند بیشترین سود را از این بلوا عناصر تند روی داخلی می برند! زیرا بهانه ای میشود برای آنها تا اجازه استفاده مسئولین از این گونه ابزارها را ممنوع کنند! (1642740) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۰:۵۷
راه درست بیرون رفتن از فیس بوک نیست! مطلبی که از طرف ایشان در صفحه شان منتشر شده یک مطلب مطلقا احساسی و بی پایه و اساس است و هیچوقت یک فرد صاحب فکر و اندیشه این چنین صحبت نمی کند چه برسد به وزیر امور خارجه! 5000 نفری که این مطلب را پسندیده اند نشان دهنده طرز فکر احساسی و سطحی این دوستان است و اصلا به این موضوع فکر نکرده اند که حوادث 88 پیچیده تر از آنست که با یک نقل قول از طرف دوست وزیر حل شود! بنابراین وزرا به عنوان افراد صاحب فکر و اندیشه و همچنین صاحب نفوذ باید در این صفحات بمانند و راه و روش تفکر درست و منطقی را به مردم آموزش دهند. (1642757) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۶:۵۴
خودشان باز نکنند ولی هر کسی می تونه با مشخصات یکی از مسولین باز کنه...صورت مسیله را پاک نکنید،، راه حل پیدا کنید... (1642772) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۳:۲۴
شبکه های اجتماعی میتونن به عنوان یک ابزار رسانه ای خیلی خوب عمل کنن. وقتی صدای ما از طریق تلویزیون ها به دنیا نمیرسه میتونه با فیس بوک و تویتر برسه. تامین امنیت این شبکه ها هم یک مسئله فنی هستش. مثل امنیت تاسیسات هسته ای و یا امنیت سایبری که امروز درباره تمام فضای مجازی در کشور ما مطرحه. راه حل این مسئله افزایش توان فنی برای حفاظت در برابر این گونه حملاته.
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو
نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند (1642788) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۰۹:۳۲
از نظر بعضی از دوستان، ارتباط مسولان با مردم رابطه ای است یک طرفه و بنا به سلیقه بعضی دیگر که هنوز در عصر بوق بسر می برند ارتباط دو طرفه ای بر مبنای نامه های کتبی شکل می گیرد و سازمانی برای پاسخ گویی به حجم زیاد نامه ها شکل می گیرد و ...
و بر اساس دیدگاه دولت فعلی باید از همه روشهای نوین ارتباطی بهره گرفت و از همه راه ها برای نیل به مقصود استفاده کرد. همین که از عصر پارینه سنگی خارج شدیم باعث میشه از ته دل بگم «روحانی مچکریم» (1642851) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۴:۱۵
شبکه اجتماعی در کشور وجود دارد مثلا cloob.com,و بسیاری شبکه اجتماعی دیگر چرا اینها عضو این شبکه های اجتماعی داخلی نمیشوند ؟؟؟ (1642862) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۴۳:۲۵
چون كلوب فضاي چندان جالبي نداره!‌ و آيدي فيك در اون خيلي زياده ! من خودم هم عضو فيس بودم هم كلوب!‌ولي كلوب رو بستم بس كه آدم هاي بيخود داشت! (1643587) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۵۱:۳۴
چرا؟!
یا شما شبکه اجتماعی نمیدونی چیه؟! یا مثل من عضو کلوب نبودی! یا تا بحال فیس بوک رو حتی ندیدی! (1643599) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۲۲:۰۲
اين مشكلات برا اين به وجود آمده كه فيس بوك رو فيلتر كرديد.فيس بوك رو... تو هر جاي دنيا بگي ميخندن. (1642890) (alef-6)
 
مدرس
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۳۳:۱۱
اولا چرا فیس بوک برای ما حرااااااااااااااام است برای دولتی ها نیاز؟؟


دوما باید با هکر ها مبارزه کرد نه اینکه مثل همیشه از جمع و اجتماع فرار کنیم و دنیارا مفت به این مخالفین خائن تقدیم نکنید
افرین جناب ظریف عجب جراتی (1642914) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۴۰:۰۵
این نوع ارتباط با وزرا باعث میشه دکان افرادی که بعنوان حاجب اتخته بشه که اطلاعات و شکایات رو به نفع خودشون فیلتر کنند و به اسم مسءولین دستور میدادند و از این رانت بهره ها بردند، (1642928) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۴۲:۴۷
فیسبوک‌بازی یعنی چی؟! چرا توهین میکنید به وزیر این کشور؟!
این مقامات، رادیو و تلویزیون و (حتی الان) روزنامه‌ای دارند که از طریقِ آن با مردم در ماس باشند و گزارش بدهند؟! مردم امکانی دارند برای رساندنِ صدایشان به مسئولان؟! (به شیوه چاپاری و نامه دادن آقای احمدی‌نژاد باید عمل کرد یعنی؟!)
سایتهای داخلی هک نمی‌شوند؟! همین سایتهای اساسی جمهوری اسلامی، تا بحال هک نشده‌اند!؟ به صرفِ احتمال هک که نمیشود رفت زیر پستو و پنهان شد! (1642935) (alef-6)
 
م.ل.اراکی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۴۳:۵۴
باسلام.

من ۳۰ سالیست در اروپا زندگی میکنم و شغلم هم آی تی و مخابرات است. ولی هرگز هنوز جرآت نکرده ام که از فیسبوک و توایتر استفاده کنم. حک کردن و سرقت اطلاعات از این ابزارها بسیار آسان است.امروزه هم هرکسی میتواند به نام دیگری در فضای مجازی حساب باز کند. (1642939) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۴۶:۵۴
دوست عزیز

حداقل با خودت صادق باش

منهم مثل شما متخصص ای تی هستم .شما قرار نیست محرمانه ترین اسرارت رو توی این تارنما ها بگذاری ...

میتونی ازش بعنوان یک رسانه دوطرفه استفاده کنی...

شما میتونی سوار ماشین نشی ؟!

چون ممکنه یک روز تصادف کنی...
شاید 70 الی 80 سال پیش هم اسب رو به خودرو ترجیح میدادند. (1643513) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۱:۴۰
آقای ظریف نمیخواهند مطلب محرمانه ای رو آنجا بگذارند که آمریکاییها یا گروههای فشار سایبری (عموما داخلی با منشا معلوم) سوء استفاده بکنند. بر عکس فیسبوک یک ابزار ارتباطی دوطرفه و بلاواسطه و متنوع (صدا، تصویر، فیلم، نوشته) است که همه میتوانند بخوانند و ببینند و استفاده کنند. آفرین به آقای ظریف. (1644868) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۴۴:۴۳
دقیقا در همون روزی که فیسبوک سخنگوی وزارتِ خارجه توسط «ارتش سایبری ایران» هک میشه، صفحه رسمی وزیر خارجه مون هم هک میشه... کمی معناداره، نیست؟!!!!؟

من نمیدونم کی از عدمِ ارتباطِ وزرا با مردم سود میبره، ولی هر کی هست، دوستِ این مردم و کشور نیست. (1642941) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۵۳:۳۴
در دنياي امروز چه بخواهيم چه نخواهيم فيس بوك در روابط عمومي جاي خاص خود را پيدا كرده. اين مديا هم مانند بقيه ضربه پذيري هاي خاص خود را دارد. علت اينكه اينقدر روي اين اتفاقي كه براي صفحه دكتر ظريف أفتاده حساس هستيم اينست كه به نگاه امنيتي به همه چيست عادت كرده ايم، وگرنه اين مسيله دائماً براي افراد معروف پيش ميايد. انها هم تكذيب ميكنند و تمام ميشود ميرود. نه تنها وزرا بايد از اين كانال استفاده كنند بلكه بايد براي همه ازاد باشد. امنيتي كه با يك حك صدمه بخورد كه امنيت نيست. اتفاقا اگر باز برخورد شود اپوزيسيون بر انداز هم خلع سلاح ميشود. (1642964) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۵۶:۵۰
واقعا چرا چنین مطلب تندی اینقدر لایک میگیره!؟ (1642970) (alef-10)
 
محمد ر
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۵۷:۲۹
خوب شدن روابط قشر وسیعی از جوانان با دولت و در کل نظام، در این مدت دو ماه، این قدر چشمگیر بوده که واقعا شبیه معجزه است! این همه آدمی که حرفشون تحریم انتخابات بود بعد از اینکه اومدن رای دادن حالا با عشق و علاقه منتظرن ببینن که وزیر امور خارجه شون چه پستی رو می ذاره و به شدت و علاقه پیگیر کارهاش هستن. این هیچ جور اتفاق نمی افتاد مگر شرکت در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک. برای همین شما باید خیلی هم خوشحال باشید که آقای ظریف این قدر در فیس بوک فعال هست و حدود 200 هزار نفر صفجه اشون رو دنبال می کنن. با عشق و علاقه. این همه محبت به یه وزیر که در واقع سخنگوی جمهوری اسلامی هست رو باید بسیار زیاد به فال نیک گرفت و این راه رو کمک کرد که ادامه پیدا کنه و نه اینکه سعی کنیم از این راه برگردونیم ایشون رو. (1642973) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۱۰:۱۱
هک کنندگان دو گروه اند: 1 ـ طبقه جاهل و تندور خارجی که فضا را آلوده می خواهند و بودجه و جیره و مواجب شان از طریق ایجاد بلوا تأمین می شود. به تلویزیونهایشان نگاه کنید که چطور جیغ و داد و فحش راه می اندازند.
2 ـ تندروهای داخلی که آنها در پیمانی نانوشته، در خدمت اهداف خارجی های تندرو قرار گرفته اند. تندروهای داخلی نیز مشکوک اند و بعید نیست دنباله نفوذی و مخملی همین تندورهای خارجی باشند. برخی هاشان هم آدمهای درستی ممکن است باشند، اما از قدرت درک کمی برخوردارند. (1642989) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۰:۰۱
وزرای ما چقدر بیکارن که چت وفیس بوک بازی میکنن مارو باش کی وزیرمون شده(با کی رفتیم 13 (1643043) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۷:۵۳
متاسفم که تماس مستقیم با مردم و استفاده از شبکه های اجتماعی در نظر بعضی ها بازی است !! صفحه اوباما یکی از محبوب ترین صفحات فیس بوک است ، ایشون هم لابد همش در حال بازی هستند ؟!
یک زمانی هم همین افراد فکر می کردند هر کس پای کامپیوتر می شینه داره بازی می کنه ! ( طئنه به کار غیر مفید ! ) 10 سال گذشت فهمیدند نه استفاده های دیگری هم دارد ! انشا الئه 10 سال دیگر می فهمند فیس بوک هم بازی نیست ، هر چند ما ایرانی ها در نادرست استفاده کردن از تکنولوژی استادیم ! (1643444) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۴۱:۰۶
دوست عزیز
این یک رسانه دو طرفه است شما روسای جمهور جهان و مقامات رو بررسی کن میبینی جند تا شون در این تارنما هستند... (1643506) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۵۴:۵۲
بازی؟!
شما الان هم که این مطلب رو نوشتی از زمان بازی! روزانتون استفاده کردین؟!
بازی؟!! (1643608) (alef-10)
 
اکرم
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۱:۱۱
این اسمش تعامل بیواسطه با مردمه دوست عزیز نه بیکاری... (1643658) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۰:۱۹
عنوان مناسبی انتخاب نکردین.شاید بعضی ها از فیس بوک به عنوان سرگرمی یا به گفته ی شما بازی استفاده کنن ولی مطمئنا وزرا واسه بازی نمیرن فیسبوک. (1643092) (alef-10)
 
م.
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۲۱:۱۶
دوست عزیز شما لطف کن چند تا از استفاده های خوب و مفید این شبکه اجتماعی رو برای ما بگو.
آخه قربونت آدم حسابی هم مگه .... (1643253) (alef-10)
 
نکته
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۷:۲۰
از کارد در خونه استفاده نکن چون ممکنه یه نفر بدزدش آدم باهاش بکشه! موبایل دستت نگیر شاید یکی بقاپتش و زنگ بزنه جاهایی فحش بده! از میکروفن استفاده نکن شاید یکی سرقتش کنه و تو یه جمع چهارتا فحش ناموسی بده! از ویندوز و ایمیل استفاده نکن شاید یکی هکش کنه ایمیل نامربوط بفرسته به دیگران! از اینترنت بانک استفاده نکن شاید پسوردتو هک کنن حسابتو خالی کنن! خلاصه برگردیم به عصر حجر تا کسی چپ نگامون نکنه و پولامون تو بالش محفوظ بمونن! راه حلها و نتیجه گیرتان نوبره والا ! اصلا چه لزومی داره اظهار نظر دو پهلو کنین وقتی منویات تون روشنه برین سراصل مطلب از اول (1643115) (alef-10)
 
حسنوند
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۷:۵۳
همچین میگید:
"چه لزومي وجود دارد كه در اين شرايط كه مسئولان اين صفحات نمي‌توانند امنيت آن را تضمين كنند، وزرا از اين وسيله براي ارتباط با مخاطبان استفاده كنند؟ " که آدم فکر میکنه 600 روش ایمن در اختیار ایشان قرارداده بودید بعد آقای ظریف با اصرار این روش را انتخاب کرده بودند!!!!
حالا یکی هک کرده ، بعد یکساعت هم صفحه برگشته. به همین سادگی.
خودتون بهتر میدانید که امنیت سایتهای ایرانی که واویلاست پس لطفا به آقای ظریف ایراد نگیرید.
آقای الف امنیت سایت شما که بالاست یک صفحه به جناب آقای ظریف اختصاص دهید.
بسم الله (1643116) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۱۱:۲۳
تا کی می خواهید از ابزارهای دیپلماسی عمومی استفاده نکنید؟ واضح است که فیس بوک یکی از قدرتمندترین این ابزار هاست. راه حلتون این نباشه که چون ممکن هست هک بشه پس نداشته باشند . بهتره راهی برای امن کردن ان پیدا شود مگر سایتهای دیگر امکان هک شدن ندارند؟ یکی از دلایل شکست اصول گرایان در انتخابات گذشته عدم استفاده از فیس بوک بود یعنی حضور بسیار اندکی داشتند. الان فیس بوک شده محل تبلیغ علیه نظام چون بسیاری از مردمی که اعتقاد به نظام دارند وارد شدن به فیس بوک رو خوب نمی دونند و در کل عرصه رو خالی کردند. یک احتمال نیز در مورد هک شدن صفحه وزیر این هست که گروهی فشار اوردن که اعضای دولت نباید فعالیت فیس بوکی داشته باشند و چون توقف این فعالیت ها از طرف اعضای دولت به معنای عقب نشینی انها است تصمیم گرفته شده با یک بهانه خوب این فعالیت متوقف شود اگر در اینده این اتفاق افتاد این احتمال تقویت می شود. (1643124) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۲۹:۴۹
اونایی که هک کردن دقیقا میخواستن به همین نتیجه برسن. امیدوارم دکتر ظریف عزیز این پل ارتباطی رو از مردم نگیرند و باعث نشن که تندروها به خواسته و اهداف خودشون برسند. (1643147) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۴۴:۱۱
چه فشاری دارن میارن روی دکتر ظریف که صفحه ی فیس بوکشو ببنده.... خیلی دوستش دارم. (1643168) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۵۳:۲۰
بسیاری هم دارای سند میدونن. اصلا چه دلیلی داره بر انکار یا تایید هلوکاست؟! اگر تایید اون ما رو توی جهان محبوب تر میکنه پس بهتره تایید بشه (1643189) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۷:۴۲
اولا عصر عصر ارتباطات و دهکده جهانی داشتن صفحه در شبکه اجتماعی هیچ اشکالی نداره و هروقت اسم فیس بوک و امثاله میاد ذهنمون منحرف به مسائل غیر اخلاقی میشه دیدن چند تا عکس مستهجن چه سودی داره یا اشنا شدن با افراد فاسد ثانیا ما میتوانیم از پتانسیل موجود استفاده و نسبت به تبلیغ بنفع کشورمان و شفاف سازی و ارتقاء اگاهی عمومی جهانی اقدام کنیم الان توی دنیا تبلیغات منفی که علیه کشور ما وجود داره و انجام شده چهره زشت و ناپسندی را برای جهانیان بتصویر کشیده اند لذا فرصت خوبی چه اشکالی داره با دلیل و برهان هلو کاست و یا سایر مسایل را به چالش بکشیم .الان توی متروی یکی از شهرهای کانادا نقشه فلسطین اشغالی را از زمان اشغال اسرائیل غاصب تا زمان حال را نصب کردند که نشان از غصب زمین های فلسطینیان است .باید از حصارمون بیرون بیام بهترین دفاع حمله است حمله به انچه غربی ها از انتشار انها با برهان و دلیل میترسند (1643215) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۳:۵۱
دست رسی به فیس بوک راحته واکثر کسانی که با اینتر نت سرو کار دارن میتونن ازش استفاده کنن مگه ماهواره که از نظر قانونی جرمه کسی ازش استفاده نمیکنه مگه شده جلوشو بگیرن در دورانی که عصر ارتباطاته دیگه نمیشه استفاده از ان را ممنوع کرد بلگه باید طوری فرهنگ سازی کنیم که بشه از ان استفاده درست انجام داد خوب میشه وزیری حرفی بزنه وکسی هم هک کنه باید از وقع این کار جلو گیری کرد با مقابله با هکر ها نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنی وبخواهی کسی دیگه از ان استفاده نکرد باید قدرت مبارزه باهکرها را بالابرد وگرنه جلو گیری از استفاده از فیس بوک امکان پذیر نیست (1643227) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۲۴:۳۵
هدف از هک کردن منصرف کردن مسولین از ارتباط با دنیا و معرفی چهره ای صلح طلب از ایران است. (1643264) (alef-10)
 
حقیقت جو
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۳۸:۱۷
چند سئوال

1- مگر فیسبوک فیلتر نیست. آقای وزیر از چه فیلتر شکنی برای ورود به این سایت استفاده می کنند.
2- استفاده از سایتهای فیلتر شده و فیلتر شکن و یا وی پی ان در ایران جرم محسوب می شود یا خیر.
3- آیا فیسبوک از نظر امنیتی اینقدر پایین است که می توان صفحه یک وزیر را به راحتی هک کرد.
4- آیا آقای وزیر برای بالابردن سطح امنیت صفحه فیسبوک خود از یک متخصص کمک نگرفته است.
5- چه کسی یا کسانی صفحه ایشان را هک کرده اند یا توانایی هک کردن آنرا داشته اند و هدفشان چه بوده است.
6- آیا لازم نیست دست اندرکاران فیسبوک به این مسئله پاسخ دهند که چرا امنیت فیسوبک اینقدر پایین است. (1643301) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۰:۰۹
دوست عزيز !ازاين سوال هاي نخ نما شده دست برداريد لطفا!‌
عضويت در فيس بوك جرم نيست، بلكه استفاده از فيلتر شكن جرم است ، ولي همونطور كه مي دونيد يا شايد هم نمي دونيد (بس كه اين سوال رو مي پرسيد) اينترنت مقامات دولتي فيلتر نداره، همون طوري كه ماهواره واسه اونا مشكلي نداره!!! بنابراين ايشون جرمي مرتكب نشده اند
بر فرض هم كه جرم باشه ، يه وزير آدم حسابي پيدا شده كه فيلترينگ بيخود و بي جهت فيسبوك رو زير سوال برده بده؟! اصلا واسه چي بايد فيسبوك فيلتر باشه؟ ارتباط ما با همكلاسي ها و دوستانمون واسه چي بايد جرم باشه؟ مگه اين همه جلوش رو گرفتن تونستن كاري بكنن؟ (1643892) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۵۰:۰۲
دولت فیس بوک بازان (1643332) (alef-10)
 
دانا
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۲۳:۲۲
اين مطلب و اظهار نظرهاش واقعا برام جالب بود، فك كنم جزو معدود كشورهايي باشيم كه اين بحث ها توش اتفاق ميفته، به نظر من علتش ديدگاه غلط ما نسبت به پديده هاي اطرافمون هست. فيس بوك يا هر شبكه اجتماعي ديگري وسيله ارتباطي براي انتقال نظرات انسان ها به دنياي بيرون هستش، و همه انسان ها ازادن از اون استفاده كنن. نميشه پديده اي رو رد كرد كه در عرض چند سال چند صد ميليون كاربر پيدا كرده. ازتون خواهش مي كنم تمرين دموكراسي و احترام به هم رو از همين شبكه هاي اجتماعي شروع كنيم. (1643419) (alef-10)
 
سعید57
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۲۶:۵۷
با سلام
ظاهرا نویسنده محترم دقت نکرده اند که این مطلب از سوی آقای ظریف نبوده و در قسمت کامنت هاست و تازه این حرف ها هم حرف های تازه و مهمی نیست که محلی از اعراب داشته باشد چرا که در شبانه روز هزاران هزار از این اظهار نظر ها در انواع رسانه ها بر علیه ایران گفته و نوشته می شود.
از طرف دیگر روزانه صفحات بسیاری نیز اعم از صفحات شخصیت های مهم یا افراد عادی از این مشکلات پیدا می کند و اینهم چیز تازه ای نیست .
لذا اینها دلیلی بر این نیست که مسئولان سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی ما از این فرصت شبکه های اجتماعی استفاده نکنند.
خلاصه کلام اینکه نظام ما نظامی نیست که با این حرکات بتوان صدمه ای به آن زد . (1643422) (alef-10)
 
عطيه
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۵:۴۶:۵۰
به نظر من آقاي ظريف با ايجاد چنين صفحاتي و برقراري ارتباطات مردمي ، خيز رياست جمهور شدن برداشته. (1643473) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۳۶:۵۲
متوجه شدیم مشکل صفحه ایشان برطرف شد .

برای ایشان آرزوی سلامتی و بهروزی میکنیم.

موفق باشید. (1643504) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۰۶:۴۲
عنوان مطلب بسیار بی ادبانه و آماتوری ست. دنیای امروز دنیای شبکه های مجازی ست کسی که این را درک نکرده در گذشته مانده است. (1643540) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۰۷:۵۲
هدف از وزراي دولت اين است كه غيرمستقيم بگويند ورود به فيس بوك و تويتر قانوني است ومشكلي ندارد.
به نظرم بهتراست با مصوبه قانوني توسط دولت وهمكاري مجلس براي عموم از شبكه هاي اجتماعي بشود استفاده كرد.
با سپاس (1643541) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۲۹:۱۵
دلتون میاد از آقای ظریف ایراد بگیرید . ایشون وزیری باسواد ، متعهد ، کاربلد ، کاردان و به تمام معنا دوست داشتنی هستند . مشکلات دنیای مجازی رو هم میدونیم . (1643571) (alef-10)
 
يكي
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۵۹:۴۹
واله فيسبوك ما رو كسي هك نمي كنه
سئوال : چرا فيس بوك آقاي ظريف رو هك مي كنن ؟ (1643611) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۱:۱۸
فكر كنم پرسش مهمتر اين باشد كه با وجود اين همه اسب و قاطر چه نياز به اتومبيل است، هم خطرش كمتر است هم بر توليدات داخلي استوار است ضمن اينكه كسي نمي‌تواند سيم‌كشي‌اش را هم دست كاري كند. (1643628) (alef-10)
 
مهرنوش
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۵:۰۵
در عرض 55 دقیقه 5000 نفر این مطلب رو پسندیدن!!! یعنی هر دقیقه 100 نفر... اونم زمان بعدازظهر که کمتر فیس بوک میرن... چون افراد سر کارن...اگر یه روز این مطلب بالا میموند چی می شد... در مورد اینقدر لایک خوردن این مطلب چه تحلیلی دارید؟؟ (1643635) (alef-10)
 
امینی
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۷:۲۱
در عصر ارتباطات نمیتوان مردم را محدود کرد به رسانه های رسمی مثل صدا و سیما که آن هم سابقه خوبی نزد همه مردم یا بخشی از مردم ندارد بنابراین شبکه های اجتماعی امکان و فرصت بسیار مناسبی را برای تماس بیواسطه مسئولان با مردم پدید می آورند و همین تعاملات به شناخت بهتر آنان از مردم و مسایلشان هم منجر می شود. زمان مبارزه با مدرنیته گذشته است. بیایید عاقلانه درباره شبکه های اجتماعی تصمیم بگیریم و با ترس از سو استفاده، خودمان را از تکنولوژی محروم نکنیم. جلوی سو ءاستفاده را به هر حال می توان گرفت... (1643646) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۷:۴۳
به نظر من مسئولین به جای اینکه برن تو شهرها و مردم و دنبال خودشون بدونن و هزاران خرج بتراشن بهتره یه پروفایل تو فیسبوک داشته باشن تا مردم راحتر و آسانتر مشکلات و حرفاشون و با اونها در میون بذارن (1643697) (alef-10)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۵:۱۰
بسمه تعالي
ماكه نفهميديم استفاده از اين صفحات اجتماعي درسته يا نه؟
اگه درسته چرا فيلتره اگه درست نيست چرا وزير و وكيل و ... همه صفحه دارن؟ نكنه فقط براي عوام فيلتره...؟ نه بابا از دستشون دررفته. (1643715) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۳:۵۰:۴۴
اینجوری مردم راحت تر حرفهاشون رو با مسئولین می زنند. الان همه سیاستمداران در همه جای دنیا صفحه دارند و این مشکلی هم ندارد. (1644358) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۷:۲۶
ببخشید جسارتا ما ایرانیا بخوایم مثل همه دنیا برمی فیس بوک چکار باید بکنیم؟ میشه بفرمایید ما فرقمون با همه جهان چیه که حق نداریم بریم به این سایت؟!!! چرا مسوولین محترم باید برای ما تصمیم بگیرن که ما بریم فیس بوک یا نریم؟!!!! بعد انتظار دارین همیشه هم همه چی مرتب بمونه!!!! منتظر باشید دوستان!!!! (1644509) (alef-6)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۵:۲۰:۰۵
محض اطلاع نگارنده مینویسم، خب برادر عزیز دیگه الان وب سایت های سازمان های نظامی امنیتیم هک میشه این روزها! از جمله همین صدا و سیمای ما! آیا این توجیه میشه که صدا و سیما سایت نداشته باشه؟
چه حرفیه؟ چه استدلالیه؟
شما از کجا اطلاع دارین که صفحه فیس بوک مقامات سایر کشور ها هک نمیشه؟
پیش از آنکه شما نگران این مساله باشین خود مسئولین این شبکه به فکر بودند! از جمله ورود دو مرحله ای، استفاده از نسخه SSL، استفاده از افزونه هایی مثل lastpass و ... برای مراقبت از فیشینگ و ...
برای صفحات جعلی هم امکان گزارش در این شبکه وجود داره که به محض محرز شدن صفحات جعلی توسط مسئولین فیس بوک مسدود میشن
این ضعف ماست که اطلاع نداریم نه ضعف این شبکه (1644605) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۲:۵۱
آقا به خدا در قرنِ ۲۱ زندگی‌ می‌کنیم و به جای پاک کردن صورت مساله بایستی که به حوزه دنیای مجازی ورود کرد و تبعات آن را نیز پذیرفت ، همون طور که همهٔ دنیا پذیرفته اند . عین استفاده از ماشین و رادیو و تلویزیون و هر فنّ آوری جدید دیگه این رو هم باید پذیرفت و بهش ورود کرد الف جان . (1644667) (alef-6)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۶:۵۸:۱۸
واقعا کمی روشن فکری بد نیست!
خب چ اشکالی داره ک ی آدم بتونه با وزیر امور خوارجش ارتباط داشته باشه! اینک بتونه واسشون کامنت بده! آیا بده ک مردم با دولت رابطه نزدیک داشته باشن!!!!!
ب نظر من ن اینک همه وزراء باید توی فیسبوک پیج داشته باشن بلکه فیسبوک نباید فیلتر باشه و همه مردم باید ازش استفاده کنن! واقعا تاسف باره! من واسه الف متاسفم!
ب نظر من خود نفس فیلتر شدن فیسبوک اشتباهه و این شبکه باید بصورت رسمی برای ما شناخته بشه! (1644834) (alef-6)
 
آني
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۸:۳۳:۰۶
يعني چه، چون يك عده بيمار در ايران وجوددارند كه ديگران را هك مي كنند بايد اصل قضيه را زير سوال ببريم؟ بهتر نيست به جاي آن كه ارتباط مستقيم مسئولان و مردم را از بين ببريم، پليس فتاي قوي تري ايجاد كنيم كه هكرها را گوشمالي بدهد؟! (1645992) (alef-6)
 
میلاد
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۵:۰۰
بنظر من ک کار بسیار عالی ای آقای دکتر ظریف انجام دادن و جای تقدیر و تشکر هم دارد ک ایشان چنین کاری انجام داده اند! (1646366) (alef-6)
 
محیا
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۵:۳۵:۲۲
حضار نفر میتونن با اسم آقای ظریف صفحه فیس بوک داشته باشن.آقای ظریف اینقدر بیکار نیستن .واقع بین باشید (1646940) (alef-6)
 
امیرحسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۵:۳۹:۳۴
با این موضع چطور میتوان امید وار بود که نماینده دیپلماسی جمهوری اسلامی از مواضع انقلابی نظام محافظت نماید ؟ (1646952) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۴:۳۰
فکر می کنید این صفحه را کی هک کرد؟ (1647072) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۷:۲۴
امیدوارم آقای ظریف و سایر وزرا و مسولین صفحه دیگری را به خود اختصاص دهند تا ما بتوانیم با ایشان در ارتباط باشیم (1647079) (alef-13)
 
لیلی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۱۳:۱۵
به هر حال راهش نداشتن صفحه فیس بوک نیست. اگه هر کدوم از مسئولین یه پیج رسمی داشته باشه که همه جا هم صراحتن اعلامش کنه دیگه کسی نمی تونه به اسم این افراد پیج راه بندازه . (1648583) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۵:۱۵:۰۱
باید فیس بوک آزاد بشه. دلیلی نداره فیلتر باشه. در تمام دنیا اینقدی که ایران داره سانسور بازی درمیاره نیست. (1654060) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.