نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239527
آیا واردات خودروی خارجی توهین است؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۴
در شرایطی که آمارها از رشد ورود خودروهای خارجی حکایت دارند، دیروز یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی، خواستار توقف واردات خودرو به کشور شده و از توان خودروسازان داخلی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت و در نتیجه رقابت با خارجی‌ها صحبت به میان آورده است.

نادر قاضی پور با تاکید بر اینکه اگر قیمت خودروهای داخلی کاهش یابد و کیفیت بالا برود، امکان رقابت با خارجی‌ها وجود خواهد داشت، گفته که واردات خودرو به کشور، توهین به صنعت داخل است. وی همچنین از حسن روحانی رئیس‌جمهور خواسته تا جلوی واردات خودرو را بگیرد.

اظهارت این نماینده مجلس اگرچه در حمایت از تولید داخل بوده و واردات زیاد خودرو نیز در کل با توجه به شرایط ارزی کشور، چندان پسندیده نیست، اما آیا خودروسازان داخلی توانسته‌اند نیاز بازار را تامین و نظر مثبت مردم را جلب کنند تا نیازی به ورود خودروهای خارجی نباشد؟

بدون تردید، پاسخ پرسش بالا منفی است، چه آنکه طی این سال‌ها خودروهای داخلی معمولا با کیفیتی نه چندان مناسب و قیمتی بالا، به دست مشتریان رسیده‌اند و با این حساب، روی آوردن بخشی از مردم به خودروهای وارداتی، طبیعی است. به‌عبارت بهتر، برخی مشتریان با توجه به توان مالی خود، به سمت خودروهای وارداتی می‌روند و هرچند هزینه‌ای گزاف صرف خرید این خودروها می‌کنند، اما در عوض خیال شان بابت کیفیت و ایمنی آنها راحت است.

وقتی خودروهای داخلی نه کیفیت درخوری دارند و نه قیمت مناسبی، بنابراین نمی‌توان واردات خودروهای خارجی را توهین به صنعت داخل دانست، چه آنکه کشورهای صاحب صنعت خودرو نیز واردات را به‌عنوان وسیله‌ای برای رقابت و غیر‌انحصاری ماندن بازارشان، پذیرفته‌اند. در حال حاضر کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه که برخی غول‌های خودروسازی جهان را در خود جای داده‌اند نیز واردات را آزاد گذاشته‌اند؛ با این شرایط آیا مثلا ورود محصولات تویوتای ژاپن به آمریکا، توهین به جنرال موتورز (غول خودروسازی ایالات متحده) است؟ یا مثلا فرانسوی‌ها که واردات بنز و بی‌ام‌و از آلمان دارند، به خودروسازان بزرگ و معتبر خود (رنو و پژو و سیتروئن) توهین می‌کنند؟

اتفاقا اگر همین امروز گزارشی میدانی انجام و نظر ایرانی‌ها در مورد خودروهای داخلی و خارجی پرسیده شود، هیچ بعید نیست آنها کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولید داخل را شایسته ملت ایران ندانند. صنعت خودرو ایران پس از حدود نیم قرن فعالیت، حالا باید حال و روز بهتری را به خود می‌دید.
منبع: دنیای اقتصاد
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۷:۵۹:۴۴
نادر قاضی پور کلاً دوست داره برای دولت حاشیه سازی درست کنه، کسی نیست بهش بگه که مرد حسابی، گمرک روی واردات خودرو عوارض 100 درصدی داره میگیره، نگران چی هستی وقتی 95 درصد مردم نمیتونند خودروی وارداتی بخرند با اون قیمتهای نجومی! (2345979) (alef-10)
 
العبد
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۸:۵۷:۵۰
نظرات غالب دوستان آغشته به كم لطفي بوده :
ايشان با واردات خودرو مخالفت نكردند بلكه به عكس ، شرايط را براي رقابت مناسب نمي دونند ( به علت بالا بودن قيمت خودروي داخل ) .
در نتيجه ورود خودروهاي با كيفيت خارجي با عث لِه كردن صنعت خودروسازي داخلي ، در ميان مدت ، مي شود.
در ضمن فراموش نشود ايشان همان كسي است كه معتقد است قيمت پرايد بايد حداقل نصف قيمت فِعلي آن شود! (2346950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۱۴:۲۸
اقای قاضی زاده اولاٌ مشخص کند خودش چه خودروی سوار می شود .ثانیاٌ به جای خرید ارابه مرگ (پراید))با قیمت 21میلیون تومان مردم ترجیح می دهند خودرو 10سال قبل خارجی را بخرند .اقای دلواپس چرا از زبان مردم صحبت می کنید توهین به شما نمایندگان است که با بالا بردن تعرفه واردات خودرو ساز داخلی را جسور کردید تا هر چه دلشان می خواهد بگویند . (2345996) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۵۵:۵۱
باید بررسی شود این اقا نماینده ملت است یا کارخانه دار ها (2346438) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۳۱:۵۹
فروش خرودرو بی کیفیت داخلی به چندین برابر قیمت توهینی بزرکتر است. (2346019) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۵۰:۴۵
جالبه که غیر از خودرو مونتاژ کن ها و بعضی مسئولین در حال سود بقیه مردم مخالف این روند هستند ولی راه بجایی نمی برند
یک درصد در مقابل 99 درصد ایستاده است و کوتاه هم نمی آید (2346422) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۳۸:۰۵
ینی الان مردم خودرو بی کیفیت سوار میشن و مدام دچار حادثه میشن و جان و مالشون در خطره بهشون توهین نمیشه ، ینی الان مردم با سوار شدن این خودرو های بی کیفیت بهشون توهین بشه ولی مدیران این شرکتهای خودرو سازی راست راست راه برن و پاداش های انچنانی بگیرن تا خدایی نکرده یه وقت با واردات بهشون توهین نشه!!!! (2346027) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۴۸:۱۹
قیمت خودروی داخلی هر سال گرانتر و کیفیت ان پایین تر میاید.در عجبم که این اقای نماینده واقعا خوابیده یا خودشو به خواب زده!!!در کشورهای خودروساز وقتی بعد از چند سال مدل عوض میشود قیمت ان گرانتر نمیشود اما در اینجا مثلا یک چراغ راهنمای روی گلگیر اضافه میشود به عنوان مدل جدید 2-3 میلیون از مردم بیچاره اضافه میگیرند. (2346041) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۰۰:۰۷
توهين نيست بل خدمتي بس بزرگ ودر خور مردم ايران هست .خودروي خوب وارزان وجنس اصل . (2346060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۰۸:۵۰
واردات به شرطی خوب است که باعث ایجاد رقابت در افزایش کیفیت و کاهش قیمت ها شود الان خودروسازان ایرانی معتقدند با این مدل واردات(تعرفه سنگین و فقط خودروهای لوکس) هیچ خطری جایگاه آنها را تهدید نمی کند چون اکثریت مردم توان خریدن خودروی خارجی را با چند برابر قیمت اصلی اش ندارند و مجبورند خودروهای داخلی را با هرقیمت و کیفیتی که شده بخرند (2346078) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۱۵:۳۴
این بنده خدا معلومه با خودش چند چنده؟یکی به نعل میزنه یکی به میخ (2346094) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۰:۴۲
یقول معروف: اگر برای مردم خودرو نشه, یرای بعضیها نون دونی خوبی که میشه
نظر یکی از این بعضیها را در بالا خواندید. حالا معلوم شد اینها برای چه چیز دلواپسند؟؟؟؟؟ (2347451) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۲۲:۳۸
نادر قاضي پور مطمئنا يك سهمي در اين خود روسازي داخلي داره و يا يك سودي مي برده وگرنه برخلاف نود درصد مردم نظر نمي داد
كدام خودرو كدام توليدات داخلي يك سري آهن پاره بدرد نخور را كه حتي اگر با توده هواي فشرده برخورد كند مچاله ميشود و هيچكدام از استاندارهاي لازم را حتي در حد پائينش را ندارد و هيچكدام از وسايل جانبي و امنيتي را نداشته باعث بخر افتادن خيلي زياد مردم ميشود و هيچكس هم جوابگو نيست چه جاي خريدن داره كه اين آقايان به اسم توليد داخلي بزور قصد انداختن به مردم را دارند
خيانت نكنيد آقا (2346103) (alef-10)
 
ايرانى
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۲۳:۴۶
به نظر مىرسد بعد از گذشت پنجاه سال از صنعت خودرو سازى هنوز مسئولين اعتقاد دارند درهاى واردات بسته بماند تا از اين به بعد صنعت خودروسازى ارتقا كيفيت بدهد ولى تا چه زمانى مردم گران قدر ايران بايد ماشين هاى گران و بى كيفيت داشته باشند،چند سال زمان براى ازمون و خطا صنعت خودرو سازى لازم است،ايا زمان ان نرسيده كه مسئولين چاره كار را براى رقابت با اين صنعت در واردات خودرو ببينند تا از اين طريق بلكه صنعت خودرو تكانى به خود بدهد،،اما بازهم عده اى انحصار طلب كه از اين راه ثروت ها هنگفت به جيب زده اند به بهانه حمايت از توليد داخلى (گران و بى كيفيت) از واردات خودرو جلوگيرى خواهند كرد، (2346107) (alef-10)
 
مرد بارانی
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۳۸:۴۶
سلام دوستان
بله از نظر افرادی که از طریق انحصار خودرو بی کیفیت سالانه میلیاردها تومان سود خالص را می بلعند توهین است.
بازار خودرو رقابتی نشود =خودرو بی کیفیت،قیمت بالا،تصادفات زیاد و...
و دگر هیچ (2346136) (alef-10)
 
taha
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۴۰:۳۹
با سلام امثال آقای قاضی زاده گویا نه به درد مردم آگاهند از وضع تولید ... خدا عاقبت این مردم را به خیر کند با چنین نماینده هایی که گویا از عموم مردم فاصله گرفته اند. (2346141) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۴۰:۵۰
اقاى نماينده كدام خودرو و كدام توانمندى و كدام رقابت انشاالله كه حالتان خوب است . من جاى شما بودم ميگفتم ، بخاطر رقابت و بخاطر كيفيت و بخاطر حمايت از مال و جان مصرف كنندگان اين مملكت ورود اتوموبيل را ازاد و حتى حقوق گمرگى آنرا كاهش دهيد و درثانى مگر خودرو مجانى وارد ميشود اين مردم با دلار آزاد و پرداخت حقوق گمرگى كلان و ضمنا ٨٪ ماليات ارزش افزوده تحميلى علاوه بر گمرگ و نمره گذارى و اسقاط ماشين كهنه چه و چه ماشين وارد ميشود بعد شما صحبت از رقابت هم ميكنيد .. اقاى نماينده برويد جلوى انحصار و ساخت ماشينهاى مدل بيست سال پيش را بگيريد جهان رو بجلو است چه بخواهيد و چه نخواهيد افكار ملت نيز روبجلو ميباشد . (2346142) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۴۹:۴۶
یه مشت اهن خورده رو به ملت به قیمت خون میدن ! این توهین نیست ! اونوقت واردات خودرو توهینه به خودروساز . اگه این 4 تا خودرو با گمرکی بالا هم وارد نمیشد لابد الان پراید 50 میلیون بود (2346166) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۵۴:۰۳
تاكنون توليد خودرو داخلي چيزي جز زيانهاي اقتصادي وجاني براي ملت و سود براي
عده اي محدود ارمغان ديگري نداشته (2346173) (alef-3)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۴:۰۷
چرا وارد کردن برنج وچای خارجی از نظر نمایندگان مجلس توهین به تولیدکنندگان این محصولات محسوب نمی شود؟ چرا ادامه حیات صنعتی که در طول این همه سال جز استثمار مردم چیزی برای عموم نداشته وادامه حیات آن بیشتر به نفع عده ای خاص بوده به رفراندوم عمومی گذاشته نمی شود؟ تا کی باید به نظر مردم بی توجهی شود؟ (2346196) (alef-10)
 
german boy
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۷:۴۵
نخریم آقا نخریم
یکسال
اونوقت پراید 7 میلیون (2346200) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۷:۴۹
بله واردات خودرو توهين است، توهين به مصرف كننده اي است كه سه برابر كشورهاي همسايه بدون در نظر گرفتن قدرت خريد براي يك خودرو هزينه مي كند، (2346201) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۱۳:۱۵
این نماینده که حالا دارد از خودروسازان دفاع میکند تاالآن کجا بوده چقدر بی انصافی مردم ما سزاوار مرگهای وحشتناک در تصادفات در زمانی که پول یک خودروی عالی خارجی را به یک خودروی ایرانی میدهند نیستند واقعا مردم برای بی کیفیتی وقیمت بالا به خودروهای خارجی روی آورده اند وگرنه ما به عنوان مثال وقتی تیوب برای موتور میخریم دو برابر تیوب چینی پول میدهیم ویک تیوب یاسای ایرانی را به خاطر کیفیت آن انتخاب میکنیم اگر میخواهید به خودروسازان کمک واز آبروی ایران دفاع کنید مرزها را باز بگزارید وقتی کیفیت بالا باشد وخدمات پس از فروش داخلی باشد قطعا کسی سراغ جنس خارجی نمی رود بیش از 40سال است که مردم فدای خودروسازان شده اند بگذارید وقتی پول به خودرو می دهندلااقل وقت سوار شدن تنشان از استرس نلرزد (2346210) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۱۹:۱۱
یه خودرو با کیفیفت گرفته از یکی از خودرو سازها . نمکگیر شده ؟؟؟!!! (2346218) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۱۹:۲۴
بجای "شعار" ، "شعور" و به جای "داد" باید "دید" را جایگزین کنیم ؛
آخه اینکه مال بد بیخ ریش !!!! خودمونه وحتی افغانستان ، خودرو های ساخت ایران رو پس می فرسته ، اینکه طی سالیان متوالی رکورد دار تلفات جاده ای در جهان بودیم و هستیم ، اینکه با اینهمه دنگ و فنگ استاندارد ، پلیس و... هنوز مشگل کیسۀ هوا (و صد البته مشگل بسیار شدید آلوده کردن هوا!!!!)داریم ، اینکه مشگل مسخرۀ !!!!! انباشت خودرو های صفر!!!!! کیلومتر در نوبت کیلومتری تعمیرگاههای مجاز داریم ، اینکه برای خرید یک پراید ایرانی !!!! باید هفت ، هشت هزار دلار بپردازیم ، اینکه....... !!!! ، توهینه یا اینکه مردم ایران هم بتونن همچون یک شهروند کشور های درجۀ 3 افریقائی و..... با اظمینان خاطر وارد جاده بشوند و سالم هم به مقصد برسند ؟!؟!؟!؟!؟!؟ (2346219) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۷:۲۴
ساخت ماشينهاي بي كيفيت داخلي با قيمت چند برابر ارزش آنها توهين به ملت است (2346238) (alef-10)
 
یاس
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۳:۰۷
اگه ایران خودرو هم مثل هیوندای بجای اینکه فقط و فقط به فکر بازار داخل و چاپیدن مردم خودش بود فکر تسخیر بازارهای جهانی بود، الان یک غول خودروسازی بود و اصلا براش اهمیتی نداشت که کسی توی ایران محصولاتش رو می خره یا نه. مردم هم اینقدر به سختی نمی افتادند (2346253) (alef-10)
 
مازیار
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۳:۰۸:۰۹
در مملکتی که رابطه سالاری جای شایسته سالاری حاکم است، در مملکتی که هنر خوار شد جادوی ارجمند نهان راستی آشکارا گزند مگر اینکه خواب ببینیم غول خودروسازی شده ایم! (2348827) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۵:۵۹
اگر همین امروز در کارخانه های ایران خودرو و سایپا رو ببندن و همه کارگرها رو به مرخصی با حقوق بفرستن از فردا بهتره
بجاش ماشین های خارجی سواری وباری با تعرفه کم باری وارد کنن بهتره

چون در این صورت اتفاقات زیر میافته:
تعداد کشته ها ومجروحات کم میشه
تعداد معلولین ومجروحین کم میشه
تعداد پرونده های قوه قضائیه کم میشه
مصرف سوخت کم میشه
هوا پاکتر میشه
اعصاب مردم راحتتر میشه
قطعه سازهای چینی بیکارمیشن
نمایندگی های بی مصرف ایران خودرو وسایپا جمع میشه
مردم به اندازه پولی که میدن از امکانات یه ماشین بهره مند میشن
و
و
و (2346288) (alef-10)
 
گمنام
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۹:۱۱
نماینده محترم.
شما یه نگاه به خیابونهای افغانستان بنداز ببین چه ماشینهایی تردد میکنند بعد بفرمایید واردات توهین به خودروسازهاست.تازه اونم خودروسازهایی که پول ملت رو میکنن پاداش بین خودشون تقسیم میکنن.حالا شما بگو مردم مظلوم ایران باید به زور سوار پراید بشن چون انتخاب دیگه ای نیست.این توهین به به ملت نیست!
البته یادم نبود پراید خودش به چندین مدل تقسیم میشه که هرکس با توجه به سلیقش انتخاب متفاوتی داره!
حالا نماینده محترم میتونن پاسخ این سوالو بدن ارزش سرمایه انسانی که به دلیل ایمنی پایین خودروها هر ساله در جاده ها از بین میره چقدره؟
یا مصرف سوخت بالای خودروهای تولید داخل نسبت به خودروهای وارداتی چه هزینه مازادی به کشور تحمیل میکنه؟ (2346298) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۹:۲۵
خودرو سازا که به شعور ملت توهین میکنن موردی نداره ولی اگه خودرو وارد بشه به اونا توهین میشه؟
کارشون اگه خوب باشه البته با قیمت مناسب مردم خودشون تولیدات اینارو می خرن منتها اینا نمیخوان اینکارو بکنن (2346310) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۰۴:۵۷
خوب واقعا اگه تولید کننده داخلی بتونه کیفیت رو افزایش بده و قیمت رو پایین بیاره خوب چه نیازی به محدودیت واردات هست!!!
مردم که مریض نیستند کالا با کیفیت و قیمت مناسب رو ول کنند بردن ماشین خارجی با گمرک بالا بخرن!!!
بسم الله تولید کنن دیگه (2346321) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۲۱:۴۷
متاسفانه بعضی از نمایندگان محترم نماینده خانواده و جیب خود هستند. گرفتن یک خودرو پرشیا در بدو ورود به مجلس مجانی کادو ایران خودرو و تحویل سالانه یک خودرو بصورت سهمیه با یک چندم قیمت اینها را وادار می کند تا از این شرکت های ورشکسته حمایت کنند. کاش یک چندم این حمایت از کشاورزی کشور می شد که امکان و زمینه رشد در کشور را دارد. صد سال دیگر با این ساز وکار و ایران خودرو و سایپا ما تولید کننده نمی شویم. ولی کو گوش شنوا همه در حد تکلیفند....... (2346350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۲۲:۱۹
یکی از حقوق افراد جامعه حق اشتغال است که دولت موظف است از این حق حمایت کند و اگر واردات خودرو باعث ضایع شدن این خق میگردد باید از واردات خودرو جلوگیری کرد (2346351) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۴۸:۲۰
واردات خودرو های لوکس توهین است چون فقط ثروتمندان، فوتبالیست ها و مسئولین از آنها استفاده میکنند
ولی واردات خودرو ارزان و با کیفیت کمک به کم کردن تعداد کشته های جاده ای است کمک به پابرهنه ها است (2346416) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۳:۴۲
خودرو سازان داخلی خودروهای خود را با سوء استفاده از قراردادهای من در آوردی با قیمت بیش از یک و نیم برابر قیمت اعلامی در زمان ثبت نام به مردم دادند و و در خودروهای مذکور از انواع قطعات کم کیفیت استفاده کرده اند به گونه ای خودروی سمند معمولی با تکنولوژی بلکه دهها سال قبل از خودروی ای اف 7 مدلهای 90 - 91 و 92 بهتر است !!!! (با خرید یکی از این خودروها و مقایسه آن با مدل معمولی سمند 10 سال پیش متوجه این موضوع خواهید شد.
از طرفی برای ابطال گارانتی خودروی شما به انواع دروغ ها متوسل می شوند تا ایرادات کارخانه ای خودروی شما را به گردن شما بیاندازند و زیر بار گرانتی نروند.
دو موضوع بالا چیزیست که در نمایندگی ایران خودرو خود اینجانب با آن روبرو بوده ام و بابت همین موضوغ پول ناحقی را هم از من گرفتند!!!!! (2346470) (alef-10)
 
7
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۴:۴۵
امریکا با اون صنعت عظیمش در خودروسازی که ارزان ترین اتومبیل ها رو تولید میکنه با اون همه امکانات و تکنولوژی و ایمنی برای داشتن رقیب در کشور خود و احترام به خریدار بیشترین و بزرگترین وارد کننده خودرو از سراسر دنیاست اونوقت اینجا با تولید چند مدل با نهایتا 5 رنگ متنوع ! که حتی اونموقع که دلار 1200 تومن بود قیمت پراید 7000 دلار بود!! صحبت از ارزان بودن خودرو و کیفیت که احتیاج به هیچ استاندارد و تست خاصی نیست برای پی بردن میزان بی کیفیتی مسرانه صحبت از صنعتی می کنند که سالیان سال است قرار بوده به همه دنیا خودرو صادر کند اما چون نمی تواند در ها را بسته و همه را به ملت شریف خود (بخوانید زورکی ) میفروشد تا به زندگی خویش و خاتمه دادن به زندگی دیگران بدون توقف ادامه دهد (2346472) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۳۷:۲۰
واردات خودروی خارجی توهین نیست ولی مشخص کننده توهین بزرگ خودروسازهای داخلی به شعور و فهم مردم است
وقتی که قیمت واقعی خودروهای وارداتی بدون گمرکی را با قیمت خودروهای داخلی با این کیفیت و امنیت مقایسه میکنیم میبینیم که این گونه قیمت گذاری و خدمات واقعا ارزش پولی را که برای آن پرداخت میکیم را ندارد و چون هر روز از سوی خودرو سازان صحبتهایی مبنی بر کیفیت محصولاتشان و قیمت پایینتر از قیمت تمام شده میشنویم متوجه این توهین میشویم (2346515) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۰:۲۶
بخدا چهره ی شهرامون خیلی زشت شده. سرتو به هر سمت بچرخونی 1000 تا پراید میبینی . این توهین نیست ؟ (2346517) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۳:۲۰:۴۶
نادر قاضی پور با تاکید بر اینکه اگر قیمت خودروهای داخلی کاهش یابد و کیفیت بالا برود، امکان رقابت با خارجی‌ها وجود خواهد داشت،

از قدیم گفته اند اگر را کاشتند وشتری بی سر شد یا گفته اند اگه مادرم سبیل داشت بابام بود !! تا یاد داریم این اگر را برای خودروسازان گفته اند !!! (2346575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۳:۲۱:۴۶
کدام درخواست نمایندگان به نفع مردم بوده که این یکی باشه ! (2346577) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۳:۰۷
آیا تولید خودروهای داخلی(یا چینی مونتاژی یا فرانسوی عهد بوق) توهین است؟ (2346594) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۴:۱۴:۱۷
سزای این همه توهین به ملت و گرانفروشی و بی کیفتی خودروسازان فقط و فقط نخریدن است.. (2346653) (alef-6)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۷:۳۰
آقای قاضی پور تورو خدا بکذارید دراین خصوص که به جان ومال مردم مربوط میشود ،خود مردم تصمیم بگیرند،لطفا انرزیتان را برای شرکتهای زیانده هزینه نکنید. (2346669) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۵:۴۳:۵۰
من نمیدونم واقعا این نماینده نماینده مردمه یا نماینده خودوروسازها.فقط کافیه همین کامنتها رو نگاه کنی تا ببینی نظر مردم چیه.حالا اگه فکر میکنی مردم داری و فقط به فکر منافع خودت و دوستات نیستی برو از حق مردم دفاع کن و حرفای بی مورد درباره توهین و اینجور چیزا نگو که دیگه مردم جونشون به لبشون رسیده از این اوضاع (2346745) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۶:۰۸:۵۴
اگر به جان مردم و امنیت آنان احترام میگزارید و آنان را دارای حق انتخاب میدانید میبایست ورود خودرو خارجی آزاد شود.جان و پول مردم توسط خودرو ساز داخلی به بازی گرفته شده است (2346778) (alef-3)
 
sam
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۷:۴۹
با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان سایت الف

این آقای به اصطلاح نماینده! به جای اینکه وکیل مردم بوده و از حقوق آنها دفاع کند و همچنین به فکر رفاه و آسایش آنان باشد، سنگ خودروسازان ناکارآمد و مدیران کم سواد و رانت خوارشان را به سینه می زند. می خواهم از ایشان این سئوال را بپرسم که آیا تولید خودروهای بی کیفیت و گران توهین به مردم نیست؟ به راستی در کجای دنیا خودروهای از رده خارجی که در ذیل صفحه اسمشان را می برم، تولید و عرضه می شوند؟ این خودروها عبارتند از:

1ـ پراید ،سال ورود به بازار جهانی: 1986 میلادی

2ـ پژو 405 ، سال ورود به بازار جهانی: اواخر سال 1987 میلادی

3ـ وانت نیسان، سال ورود به بازار جهانی : 1969 میلادی

4ـ وانت پیکان، سال ورود به بازار جهانی : 1966 میلادی

5ـ پژو 206 ، سال ورود به بازار جهانی : 1998 میلادی

و....

تنها راه صحیح خودروساز شدن همکاری با خودروسازان معتبر دنیا و صادرات محصولات با کیفیت آنها به بازارهای جهانی است. واردات خودرو هم سبب تنظیم صحیح بازار و ایجاد رقابت می گردد. هیچ کشوری با بازار کاملا بسته و تولید میلیونی محصولات بی کیفیت و گران خودروساز نشده است ، مگر در عالم خیال و توهم و خودفریبی! . ممنوعیت واردات خودرو فقط و فقط به نفع دلالان ، رانت خواران و مفت خواران! و مدیران تنبل خودروسازی است. با تشکر (2346812) (alef-10)
 
عسل
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۸:۱۱
از کی تا حالا رقابت با دیگر سازندگان توهین به صنعت داخل است؟
اصلا با چنین نگرشی امکان جهانی شدن در صنعت ایران وجود داره؟
ضمنا خودروهای داخلی هم بسیاری از قطعاتش از خارج از کشور میاد که این یعنی تنها توجیهی که برای حمایت از خودروساز داخلی نمی توان بکار برد خودکفایی است (2346813) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۷:۰۲:۱۲
ماشین خودش چیه؟ (2346823) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۲۳:۴۰:۰۱
توهین!!!؟؟؟؟
توهین یعنی فروش فوری را یک ماه بعد تحویل بدهند انهم اگر اتفاق بفته
توهین یعنی ماشین صفر را با صدتا عیب بهت بدن و بعدش هم تو رو سر بدونن
توهین یعنی مجبورت کنن با حقارت همین ماشینها رو سوار بشی
تو هین یعنی حق انتخاب را ازت بگیرن و هر طور خواستن تو رو بدوشن
تو هین یعنی خودرو سازا حتی بتونن خودرو را با سه چرخ تحویلت بدن و تو هم هیچ راهی نداشته باشی (2347184) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۳:۰۷
بزرگترین توهین به این ملت اینست که نماینده ای مثل ایشان نسنجیده حرف بزنه ،ایشان هنوز نمیدونه کیفیت خودروهای داخلی در چه وضعیست ؟ایشان فکر میکنه با انحصاری کردن یه مجصول میشه امیدی به پیشرفت داشت(اونهم در ایران؟)؟! ایشان نماینده مردم است یا نماینده جیب خود و رفاه خانوادش؟ (2347457) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۷:۲۷
60 سال از صنعت خودرو در ایرن می گذرد
قبل از انقلاب این صنعت عمدتا مونتاژ بود و دست بخش خصوصی بود بخش خصوصی بر اساس منافع فردی حرکت می کند و کمتر به منافع ملی فکر می کند این کم و بیش طبیعت بخش خصوصی در تمام دیناست. البته اکر استثنا ها را کنار بگذاریم. در تمام دنیا برای آنکه منافع بخش خصوصی را همسو با منافع ملی نمایند دولت ها سیاست هایی را اعمال می کنند (البته در دولت های ملی) در قبل از انقلاب چون دولت ها دست نشانده کشورهای امپریالیستی بودند سیاستی را در جهت سوق دادن صنایع به سمت منافع ملی اعمال نمی کردند. بعد از انقلاب صاحبان صنایع خودرو از کشور متواری شده و این صنعت با حجم زیادی بدهی به دست دولت افتاد. مدیران ارشد نظام هم برای اداره این شرکت ها مدیرانی را منصوب کردند. آنچه که در این انتصاب ها مدنظر قرار می گرفت بیشتر تمایلات و اعتقادات سیاسی و عقیدتی بود تا توانی و آشنایی آنها به صنعت خودرو. یعنی صنعت دست یک سری افراد سیاسی افتاد نه مدیرانی که توانایی های فنی آن صنعت ر ا داشته باشند. تصمیم گیری هایی که مدیران سیاسی می کنند بیش از آنکه در راستای منافع اقتصادی آن صنعت باشد در راستای تامین اهداف سیاسی خواهد بود و اهداف سیاسی با تغییر شرایط سیاسی تصمیمات متفاوت و بعضا متضادی را برای صنعت خودرو به همراه داشته است. در صورتی که یک مدیر صنعتی باید اهداف اقتصادی را دنبال نماید. در کنار این موارد فساد اقتصادی در داخل صنعت خودرو و پائین بودن بهره وری مجموعه ها که همگی بجهت بی کفایتی مدیران این صنعت می باشد باعث عدم رشد و کارایی آن شده است. مدیران بی کفایت هم منصوب مدیران ارشدی می باشند. کسی که یک مدیر بی کفایت را منصوب می کند منطقا از کفایت لازم برخوردار نمی باشد.
از طرف دیگر فساد ریشه دار در مراکز تصمیم گیری باعث شده که برای تامین منافع لابی های خاص مجوز بی رویه و بدون برنامه به انواع خودرو داده شود که عملا اضمحلا بیشتر صنعت داخلی خودرو را به همراه داشته است.
حجم وسیعی خودرو از انواع برند های مختلف مثل کیا، هیوندایی و ..... به مملکت وارد می شود بدون آنکه هیچگونه دانش یا اشتغالی به همراه خود بیاورد. در صورتی که اگر بی کفایتی و فساد در مراکز تصمیم گیری حاکم نبود با این حجم از نقدینگی هزینه شده برای واردات بی رویه می شد صنعت خودرو را به خوبی ارتقا داد. همین قدر کافی که بدانیم با تمام شرایط تحریم سختی که در تمام این سالها بر این مملکت حاکم بوده است ولی هیچگاه کشورهای تحریم کننده محدودیتی برای واردات خودرو اعمال نکردند.
با عنایت به عمق فساد و عدم کفایت مراکز تصمیم گیری عملاً شرایط لازم برای مبارزه و تغییر شرایط فراهم نبوده و نمی توان امیدی به تغییر بنیادین در صنعت خودرو داشت. (2347638) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.