نظر منتشر شده
۱۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 364726
دکتر هاشمی عزیز! "شفافیت" از "فساد" باز می دارد
احمد توکلی، 1 تیر 95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۴
فاجعه آزمندی بیشرمانه مدیرانی که راضی به حرامخواری شدند و هر یک به اندازه حدودا حقوق ۱۰۰ کارمند ساده یا کارگر ساده را ماهانه از بیت المال دریافت میکردند، مانند یک زلزله جامعه گرفتار سختی معیشت را لرزاند و ضربه شدیدی به سرمایه اجتماعی و اعتماد بین مردم و حکومت زد.

گر چه بخشی از وقت توجه منتقدانش صرف نسبت دادن این پدیده شوم به آن دولت و این دولت صرف شد، ولی یک ئفاقی در حال سرکشیدن است که در برخورد با این فاجعه ملی همه باید پشت هم باشیم. چنان که در جای دیگر گفته ام وقتی سیل بیاید به فکر نجات باید بود، بعدا برای شناسایی کسانی که سیل بند نزده بودند یا در آن رخنه ایجاد کرده بودند، وقت هست.

برای جبران بخشی از تبعات این سیلی که به خانه اعتماد ملی سرازیر شده است باید دولت به سرعت و با پشتیبانی دو قوه دیگر مرتکبان آزمند و زیاده خواه را شناسایی و عزل کند، برداشت های اضافی را به بیت المال برگرداند و بدون تبعیض به مجازات مناسب مانند خیانت در امانت یا قانونشکنی یا تنبیهات انضباطی، حسب مورد، محکوم گردند. با مواضع اخیر دولت عزمش آشکارتر شده است. انتظار سرعت و قاطعیت داریم.

در این میان، زیاده خواهی برخی پزشکان متخصص و دریافت های ناعادلانه آن ها نیز موضوع اعتراض به حق مردم شد. گرچه از نظر ماهیت این دو قدری متفاوت اند، ولی در ظالمانه بودن و آزمندی اگر به پای مورد مدیران نرسد، چون از پزشکان است، زشت تر است. متاسفانه مقامات وزارت بهداشت و درمان واکنش های نامناسبی نشان داده اند. به موضعگیری سبک و سست سخنگو این وزارتخانه نمیپردازم. از دکتر هاشمی تعجب میکنم که چرا مواضع غیرقابل دفاع گرفته است. به یک نمونه نگاه کنید:

"فیش حقوقی افراد را با شماره ملی و مشخصات آنها منتشر می‌کنند بدون آنکه در هیچ دادگاهی بررسی شده باشد اقدامی غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیراسلامی است"! دکتر عزیز! امری که قانونی است نه غیرانسانی است چون خیلی سخت است که مجلس را به تصیمی غیرانسانی متهم کنید، و غیراسلامی هم نیست، چون شورای نگهبان قانون مربوط را تأیید کرده است. اتفاقا قانون بسیار مترقی و مبتنی بر سلوک حکمرانی امیر مومنان علی علیه السلام است که حکمرانی تجربی بشر هم به آن رسیده و آن را بسیار ارج میگذارد.: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۸ .

این قانون که اجرای آن شفافیت زیادی را در فضای عملکرد حاکمان سیاسی و اداری فراهم میسازد یکی از بهترین ابزارهای پیشگیری از فساد است که البته مکمل آن آزادی مشروع رسانه و شرح صدر مسئولان است. بر اساس این قانون " هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد" (ماده ۲) و دستگاه ارائه کننده اطلاعات حق ندارد " از متقاضی دسترسی به اطلاعات هیچ گونه دلیل یا توجیهی" درخواست کند(ماده ۷).

اگر در ارائه اطلاعات درخواستی بیش از ۱۰ روز معطل کند مسئول دستگاه مجرم است و مشمول مجازاتهای مذکور در ماده ۲۲ این قانون میشود. پس اینکه مردم بخواهند بدانند که مدیرانشان چقدر حقوق میگیرند، حقشان است و نه تنها غیرانسانی و غیر اسلامی نیست بلکه باعث میشود که چنین فجایعی در جمهوری اسلامی و به نام دین و اسلام رخ ندهد. لطفا نگویید دریافتی مدیران و پزشکان محرمانه است. چون تبصرخ ماده ۵ نه تنها دسترسی به " اطلاعاتی که متضمن حق و تکلیف برای مردم است" را حق مردم میداند، بلکه انتشار آن را وظیفه دستگاه ها میشمارد. مردم حق ندارند بدانند که مالیات پرداختی آنها یا ثروت ملی نفت کجا و چگونه خرج میشود؟

در فصل سوم قانون مترقی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، با عنوان ترویج شفافیت در بند د ماده ۱۰ انتشار " انواع و اشکال اطلاعاتی که در آن مؤسسه نگهداری می شود و آیین دسترسی به آنها" را الزامی میکند. تنها اسرار دولتی از این حکم نیستند. و طبق ماده ۱۱ " مصوبه و تصمیمی که موجد حق یا تکلیف عمومی است قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نمی باشد و انتشار آنها الزامی خواهد بود."

آقای وزیر!
از شفافیت گله نکنید. شفافیت از فساد بازمیدارد. مدیران، چه سیاسی چه اداری، در هر بخشی که کار کنند و کارمندان با هر تخصص یا فوق تخصصی که باشند مردم باید بدانند تا این خیانت ها رخ ندهد.

از موارد دیگر مانند جملات زیر درمیگذریم:
"پزشکان در مناطق مرزی خدمت میکنند. آیا فرزندان برخی ها حاضرند به این مناطق بروند؟"
"اگر روزی این افراد کار نکنند فکر کردید چه اتفاقی خواهد افتاد؟"
 
کلمات کلیدی : فیش حقوقی+حقوق مدیران+حقوق+حقوق های نجومی+فیش های حقوقی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۲۷:۵۵
درود بر مرد آزاده استآد توکلی عزیز.ضربه ای که آقای هاشمی به سیستم بهداشت و درمان زد تا سالهای سال قابل جبران نیست. (3773109) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۵۸:۳۶
سال 96 جواب دندان شكني به دولت روحاني و اين وزرايي كه درد مردم را ندارند، خواهيم داد، (3773137) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۰:۴۲
حقوق و دستمزد کلیه افرادی که از سازمانهای دولتی، بیمه ها، بانک ها ، صندوق های بازنشستگی و شرکتهای سهامی عام که با سرمایه مستقل بخش خصوصی ایجاد نشده اند بایستی کاملا شفاف باشد در این بین فرقی بین پزشک، رئیس بانک و .... نباید باشد البته حقوق افراد باید با توجه به خدماتی که به جامعه ارائه می دهند تعیین گردد ولی شکاف وحشتناک کلی در بین حداقل حقوق و حداکثر حقوق در دراز مدت منافع جامعه رو با مشکلات فراوانی روبه رو می کند .بنابراین باید به نیروی انسانی دستمزدی داده شود که براساس آن، بتواند سطح زندگی مطلوبی داشته باشد.
سخت‌کوشی افراد ارزشمند و قابل احترام است، و این باور که دستمزد افراد در سطوح بالای سازمانی باید خیلی بیشتر از نیروی انسانی در سطوح پایین سازمانی باشد چندان منطقی نیست. (3773476) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۶:۲۹:۴۰
خودمونیم اصلا" مگه مدیران محترم چه کار شاقی میکنن که خارج از وظیفه ذاتیشونه؟
همین حس خودبرتر بینی و پرداخت حق مدیریت غیر اصولیه که بعضی از مدیران محترم رو میزدوز کرده.
اگر برای قبول پست مدیریت احساس تکلیف نسبت به جامعه ، انسانیت ، اسلام و نظام مقدس را عنوان می فرمایند چانه زنی برسر پول چه معنا و جایگاهی داره؟ اگر نظام بروکراسی اداری منظم و شفاف باشه کارشناسان ادارجات دولتی و حتی خصوصی بدون حضور نورانی مدیران محترم هم می توانند مشکلات مردم را حل کنند.
در پایان توصیه میشود مدیران محترم در ماه مبارک رمضان در نقش کارمند جای خودشونو با زیر دستانشون عوض کنند تا علاوه بر احساس گرسنگی و تشنگی چیز های دیگری رو هم درک کنند. برای اعتلای روحیشون ضرر نداره . (3774578) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۵:۲۵:۴۲
امام علی - بر او سلام:

آقا و بزرگ مردم کسی است که خادم ایشان است

سید القوم خادمهم

نه اینکه با پول مردم حقوق ناعادلانه برای خودش وضع کند و در واقع مردم را به خدمت خود در اورد (3775465) (alef-11)
 
سعید
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۵۹:۴۴
من سوالم از آقای هاشمی اینه که مگه شما چقدر سود در پروسه درمان از مردم میگیرید که 30 درصدش رو به عنوان کارانه به پزشک میدین و تازه خود سیستم هم سود میکنه؟

یه فعالیت اقتصادی نرمال (منظورم قاچاق مواد و دزدی و کلاهبرداری ... نیست) مثل پروژه های صنعتی حدودا 15 درصد سود داره و اگه 20 درصد سود کنه کلاهمون رو میندازیم بالا. در این شرایط شرکتها اگر خیلی بخوان پاداش بدن به کسی که کار رو به سرانجام رسونده بین 1 تا 3 درصد میدن.

شما چطور از شخصی که گرفتار بیماری هست این همه سود طلب میکنی؟ (3773561) (alef-13)
 
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۸:۱۱
خودت جواب بده .چون اینم از شاهکارهای احمدی نژاد بوده (3773584) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۵:۲۷:۲۶
اگر آقای روحانی بگوید

" من از این حقوق های ناعادلانه مسئولان دولتم خبر نداشتم"

که وا مصیبتا



و اگر بگوید خبر داشتم:

" انا لله و انا الیه راجعون" (3775466) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۵:۳۳:۲۴
عزیز من
من خودم از منتقدان به جناب آقای احمدی نژاد هستم اگر چه نقاط مثبت ایشان را هم نمی توانم نادیده بگیرم
اما با این بی انصافی امثال شما که با ربط و بی ربط همه چیز را به گردن ایشان می اندازید
همین شما هستید که باعث می شوید او در سال 96 بیشتر رای بیاورد

همین شماها ...

چون مردم به بی انصافی آلرژی دارند حتی اگر نسبت به دشمنشان باشد ... (3775471) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۲:۱۱
یه مطلب دیگه ای هم که باید از ایشون پرسید اینه که یعنی چی "پزشک از درآمدی بیشتری که برای سیستم کسب میکنه داره کارانه میگیره؟" شاید ایشون به دلیل ضعیف بودن در ریاضیات قدرت تحلیل ریاضی نداشته باشن و باید بهشون مشاوره داده بشه.

بیماری مردم مشخصه، شما و پزشکان شما چطور از این بیماری مشخص درآمد بیشتری به وجود میارین؟

من نمیفهمم اگر مردم به انداز 10 تومن مریض هستن شما چطور میتونین به وسیله پزشکان درآمد بیشتری کسب کنین؟

یه فوق دیپلم ریاضی رو به عنوان مشاورتون در نظر بگیرین (3773629) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۵۳:۰۲
من برای شما توضیح می دهم. پزشکی که بیشتر دریافت می کند پزشکی است که بیشتر بیمار ویزیت کرده بیشتر عمل جراحی کرده بیشتر بی خوابی کشیده و بیشتر استرس کشیده و ... ضمنا همه ما(درست یا غلط ) وقتی بیمار می شویم به اون پزشک مراجعه می کنیم چون فکر می کنیم پزشک بهتری است و درامد اون را بیشتر می کنیم. حقوق همه پزشکان یکسان است و اون چیزی که موجب درامدهای بالاتر میشه کار بیشتر وکارانه است. (3773873) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۲۷:۲۰
محمد جان مثل اینکه ریاضی شما هم ضعیف هست. وقتی کل مردم به اندازه 10 تومن مریض هستن، ممکنه یه دکتر 1 تومن دربیاره یکی 3 تومن ولی اون 10 تومن کل که تغییری نمیکنه. (3774692) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۸:۰۱:۰۴
سعید خان برادرم درست میگی.کل ده تومن فرقی نمیکنه ولی کسی که بیشترکارمیکنه بیشترسهم میبره. (3778956) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۰۹:۵۵
اینچه منتی هست مگر تحصیل کرده های فنی مهندسی توی خواب مدرک میگیرند که پزشکان فقط بیخوابی میگشند (3774960) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۵:۳۰:۲۳
ضمن اینکه وظیفه مراجعه به پزشک هست اما شفا که دست پزشک نیست که خودش را طلبکار از مردم می داند

و باز ضمن اینکه کم نیستند پزشکانی که به قسم پزشکی خود عمل نمی کنند و به طمع پول حاضرند که پای یک قهرمان ملی را عمل نکنند تا قطع شود (3775469) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۵:۴۳:۳۷
پزشک که قحط نیست. باید دوباره بریم از هند پزشک بیاریم. به کم هم راضی هستند. (3778672) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۵:۲۹:۲۹
منظور از بهره وری کار مازاد بر وظیفه شخص است جناب دیپلم ریاضی. اگر نه می توانستند پزشکان هم مثل بنده و جنابعالی مابقی وقت رو به جدول حل کردن و معاملات ملکی در زمان اداری بگذرانند. (3774455) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۳۲:۵۴
عزیز جان من دارم در مورد هزینه کلی درمان کشور صحبت میکنم، حالا یکی بیشتر کار کنه یکی کمتر. کل هزینه درمان که ثابته.

برای وزیر چرا باید جذاب باشه که یک پزشک بتونه درآمد بیشتری پیدا کنه تا درآمد سیستم بیشتر بشه.

اگر بیماری مشخصه، درمانش هم مشخصه. مگر اینکه شما هدفت این باشه که پزشک رو ببری برای اینکه بیماری رو تشدید کنه تا بتونی درآمد کل بیشتری داشته باشی (3774700) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۴:۲۸
سعید جان شما برو ریاضی ات رو بخون، این بحث برای شما خیلی سنگینه متوجه نمی شی ! (3774981) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۲:۳۴
حق با شماست، موضوع این است که هزینه کلی درمان شامل هزینه انجام شده در بخش خصوصی و دولتی است. با این طرح پزشکان بخش دولتی با کار بیشتر سهم بخش خصوصی را کم می کنند اگر نه همانطور که شما گفتید هزینه کلی ثابت است (3775010) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۶:۲۳
این چه حرفیه میزنی چه پزشکی میخواد درد بیمارش بیشتر کنه که پول بیشتری بگیره خجالت بکش.
این یعنی اینکه من متخصص میتونم تو یه روز یه درمانگاه تو بیمارستان بشینم و 30 تا مریض ببینم یا درمانگاه صبح و عصر بشینم 60 تا مریض ببینم.
این تعداد مریض فرقی به حالم نداره.چون پر کیس حساب نمیشه.میخواد 100 تا بیاد میخواد یکی بیاد.اما ساعت کار و دو شیفت شدن مسلما باید درامد بیشتر شود.
در مورد عمل و ... هم همینه.
در ضمن در 100 درصد موارد در مناطق محروم چون متخصص اونجا نیست مجبوری جای چند نفر کار کنی .و مسلما نمیشه جای یک نفر حقوق بگیری.
الان متوجه شدی؟؟
اگه درمان واسه مردم رایگان شده تو بیمارستان دولتی این هزینه ها رو داره دولت میده.
حالا خوب یا بدش خودش میدونه.
من پزشک حقم طبق تعرفه مجلس میخوام نه کمتر نه بیشتر.
واسه امور خیریه هم نمیرم لب مرز کار کنم. (3775222) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۶:۲۴
اتفاقا به معاملات ملکی می پردازند (3776113) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۶:۴۰
منظورشون این بوده که پزشکی که مریض بیشتر ویزیت کنه و یا عمل کنه و … کارانه بیشتری می گیره. مثلا درآمد پزشکی که توی بیمارستان دولتی ۵۰ تا سزارین انجام داده با اون یکی که ۳۰ تا انجام داده فرق داره. (3774724) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۴:۳۶
آقای وزیر شما هم یادت باشه اون مریضی که توی مرز و هر جای دیگه می ره خونه زندگی اش رو می فروشه و لباس پاره می پوشه تا بیاد پول دکتر ها رو بده اگه اون پول رو نده امثال شماها هم مثل معلما درآمد یک میلیونی داشتید نه میلیاردی . (3776128) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۰۹:۲۶
بعنوان کسی که در انتخابات به آقای روحانی رای داده ام میگویم که نوبت بعد محال است به ایشان رای بدهم. دولتی که وزیرش اینقدر خود و هم صنفانش را از مردم بالاتر میبیند دولت خوبی نیست. (3774654) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۰۹:۴۶
دوست گرامی
متاسفم برات که به جای تمرکز روی مبانی بحث، سریع میخوای پای حزب و جناح را وسط بکشی و کرکری سیاسی بخونی.. حالا این نه اون یکی هم مثل همینه.. بیا فکری برای شفافیت و کار بنیانی بکنیم نه دعوای های چهارساله!! (3774655) (alef-11)
 
امیر
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۲:۳۱:۱۶
البته همه وزیراش اینجور نیستن (3775380) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۰۳:۱۶
من به عنوان يك پزشک عمومی, طرح تحول سلامت دولت روحانی را موفق نمی دانم,اقای وزیر, با افزایش 400 درصدی تعرفه ها برای همکاران جراحش, زیر میزی را به روی میز اورد, و ان اقلیت 1 درصدی پولکی جامعه پزشکی را راضی کرد,لذ اين اقليت پر سر و صدا الان کمتر مینالند و این تصور غلط ایجاد شده که طرح موفق بوده! (3773141) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۲:۱۰
طرح تحول نظام سلامت ( بخوانید و بدانید طرح تحول در دریافتی پزشکان ) با این روال موجود باید هر چه سریعتر متوقف شود (3774073) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۰۹:۵۳
سيستم وزارت بهداشت، پزشک محور است, برای من دندان پزشک هم, اقایان پزشک تصمیم میگیرند,!!اجازه افزایش دانشجو ی پزشکی را نمی دهند, اما مصوب میکند که یک فوق دیپلم پروتز دندانی هم, مجاز به کشیدن و پر کردن دندان است,!!! ،ويا اعطايً مجوز تاسيس داروخانه به غير داروساز را هم تصويب ميكنند، (3773146) (alef-11)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۶:۲۳
شماي دندانپزشك هم كه اكثر درامد بالاي ٣٠ ميليون داريد ناراضي هستين!!!!
عجب.... (3773735) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۸:۰۳
درامد کسی که از مجرای قانونی دربیاد یا اساسا خصوصی باشه و کاری با دولت نداشته باشه به امثال شما دیگه ارتباطی نداره. (3775224) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۱۴:۰۴
زماني كه روزنامه هاي زنجيري اقايان، هر روز يك تخلف دروغ را به احمدي نزاد تيتر مي زدند،اقایان از وظیفه رسانه در جهت اصلاح دم میزدند, الان که به صورت کاملا مستند, پرداخت های غیر قانونی دولتی ها, توسط رسانه پیگیری میشود, شده سیاسی کاری و کار زشت!!! (3773149) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۵۲:۴۱
در واقع وزیر و همکاراش با اهرم کمبود و قحطی پزشک، سلامت مردم رو به گروگان و به بازی گرفته اند
تا این کمبود هست کارشون همینه، ادبیاتشون همینه، قیمت خدمات همینه، شلوغی و قیامت در بیمارستان ها و مطب ها همینه و کار از سر سیری و بی خیالی هم همینه و ... (3773168) (alef-11)
 
سعید
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۱:۱۴
باید مثل سابق پزشک وارد کنیم، الان جراح از امریکا هم بیاریم درآمدش در ایران بیشتر میشه و با کله میاد (3773566) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۹:۴۳
البته این اظهار نظر ناشی از بی اطلاعی شماست.من متخصص در اورژانس 60 تا مریض می بینم در هر شیفت کاری.و ماهی با 250 ساعت کار و 20 تومان کارانه که تا الان که 7 ماه گذشته نداده اند.کسی که امریکاست تعداد ساعات کاری کم تر تعداد بیمار کم تر و امکانات بیشتر رو داره و در امد 300 هزار دلار در سال و دریافتی به موقع.البته می خواید بگید چرا نرفتید؟جواب:وابستگی خانوادگی و نه اینکه از درامد و بر خورد مردم راضی باشم.کارم رو دوست دارم ولی محیط و برخوردها ازاردهنده است.هر روز بدتر میشه.نه طلب زیر میزی می کنم نه اضافه می گیرم.کم تر هم می گیرم اما همه ازم طلب کارن. (3774046) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۱۲:۲۶
اینکه 60 تا مریض را می بینی معلومه که خواست سیستمیه که میخواد قحطی پزشک باشه وگرنه معلومه که بعد 10 تا پزشکی ساندویچی و 1 دقیقه ای خواهد بود نه معاینه جدی، اگر 6 نفر دیگر هم تربیت شده بودند نفری 10 تا می دیدید و بعلاوه با هم رقابت در جذب مشتری می کردید. درآمد کل ایران 300 و آمریکا 18000 میلیارد دلاره بنابراین با توجه به جمعیت علی القاعده باید یک پانزدهم همتای آمریکایی بگیریم چه معلم باشه چه پزشک و چه مهندس و وکیل و یا استاد دانشگاه و ... (3774660) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۲:۰۳:۲۸
گفته يه شيفت كاري يعني ١٢ ساعت يعني هر ساعت ٥ تا .ولي مجبورم. تعداد كم نيست وقتي مريض سرماخوردكي مياد اورژانس همين هم ميشه. توقع داره مثل سكته قلبي ببينيش. كلا ملت خودخواهي هستيم. در هر صورت از چيز هايي كه نمي دونيم إظهار نظر نكنيم. (3775100) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۴:۳۸:۰۵
دل خوشی داری ها.... کجا شما رو راه میدن.همین افغانستانش هم راهتون نمیده. چی فکر کردی... (3775448) (alef-11)
 
کامی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۷:۵۶:۳۹
البته آقای دکتر هاشمی که خودشون هم پزشک هستند طبیعتا پشت خودشون دراومدن و فرمودن هیچ فکر کرده اید اگر یک روز پزشکان کار نکنند چه اتفاقی می افتد؟ ظاهرا اگر یک روز مردم مریض نشوند و به این پزشکان مراجعه نکنند اتفاق خیلی بدتری میفته. (3773285) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۰۵:۵۸
ملت این را نمیدونن که

پزشکان سربازی هم عملا ندارن

و فرمالیتست (3773419) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۲:۲۶
اقای وزیر فکر کرده پزشک قحطیه نه وزیر جان کشورهای پاکستان و هند پزشک به وفور یافت میشود کافیه درخواست کنید سیلی از پزشکان گاها واردتر به ایران سرازیر می شود (3773631) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۵۵:۵۰
دانش وتجربه این پزشکانی که نامبردید هرگز به اندازه یک صدم پرشکان ایرانی نمیرسه (3773878) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۰۸:۴۰
محمد جان کلا در جریان نیستی یک سرچ ساده در مورد توریست سلامت هند و تایلتد و آفزیقای جنوبی بکن الان با سرعت عجیبی در حال رشده به علت قیمت مناسب و خدمات در استاندارد انگلیسی
فکر کردی سیستم پزشکی امارات و ... روی چی میچرخه؟ (3774958) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۴:۳۸:۵۰
قطعا شما راست میگید.... (3775450) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۹:۲۰
آقا محمد دانش و تجربه پزشکان کشورهای دیگر هر چی باشه دیگه سهمیه ای و پولی نیست و هر چی هستند خالص هستند . (3775647) (alef-11)
 
مشکین نقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۲:۳۰
آقای هاشمی از بین وزرا امیدمون به شما بود اونم که دست آخر خرابش کردین! (3773632) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۶:۳۲:۰۱
آقای هاشمی کل مالیات پرداختی و کل دارایی خود را اعلام کند آن موقع معلوم میشود ایشان چطور فردی اند. (3774584) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۳:۱۹
جناب آقای هاشمی از روز اول فراموش کردند که وزیر دولت و ملت هستند ، نه وزیر پزشکان و دکتران !
اینقدر که این آقای وزیر سنگ خواص و پزشکان را به سینه زدند ، سنگ عوام را به سینه نزدند . (3773728) (alef-13)
 
کریم زاده
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۹:۲۸
چرا در مورد دریافتی بعضی از وکلای دادگستری چیزی نمی نویسید که بعضی از وکلا فقط در یک پرونده می توانند بیش از سی سال یک قاضی درامد داشته باشند و انوقت حدود یکصد وبیست هزار نفر فارغ التحصیل بی کار رشته حقوق داشته باشیم ولی انها نتوانند در شغل ازاد وکالت به راحتی و با کمترین حق الوکاله به مردم خدمت نمایند چون منافع صنفی اعضای کانون وکلا به خطر می افتد.وقتی یک وکیل دادگستری در بعضی از پروند ها اینگونه درامد دارد مسلما مدیران و متخصصین پزشکی نیز خود را در زمینه دریافتیها برحق خواهند دانست (3773751) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۶:۳۳:۴۵
آن یک معامله است حقوق نیست. حقوق ماهانه است ولی در مورد وکلا بر اساس سند و موضوع متغیر میشود. (3774589) (alef-11)
 
رستم پور
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۰۹:۱۳
چاره کار افزایش عرضه به نسبت تقاضاست متاسفانه در کشور دو صنف قدرتمند وجود دارد یکی سازمان نظام پزشکی و دیگری کانون وکلا این دو صنف به راحتی مانع افزایش تربیت پزشک متخصص و وکیل در کشورند و چون عرضه خدمات این افراد کمتر از تقاضا است مسلما دولت ناچار است به خواسته های این دو صنف تن در دهد و دودش به چشم مردم ایران می رود در حال حاضر حدود یکصد هزار نفر لیسانس حقوق بی کار داریم که کانون وکلا نمی گذارد این افراد در شغل ازاد وکالت مشغول کار شوند و هزاران جوان رشته تجربی یا پزشکان عمومی پشت سد کنکور یا تربیت پزشک متخصص مانده اند انوقت وزارت بهداشت به جای حل اساسی مشکل پول یارانه های مردم را به جای افزایش تربیت پزشک متخصص در حلقوم پزشکان فعلی می ریزد خواهشمندیم مسئولان محترم جلوی انحصار دو صنف کانون وکلا و سازمان نظام پزشکی را بگیرند (3773777) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۳۰:۰۷
جناب اقای توکلی
با سلام و احترام
ما که از بس از انحصار همه جانبه ای که پزشکان درست کردن نوشتیم و اینا اومدن گفتن ما زیاد درس خوندیم و...که دیگه خسته شدیم و برچسب های فارسی کیبورد لپ تاپ من همه رنگشون رفت من از شما میپرسم اگر درامد یک قشر بالا بره ایا بقیه اقشار حق ندارن به موازات افزایش تعرفه دیگر افشار طلب درامد بیشتری کنن؟ کارگر ما داره 250 دلار در ماه میگیره اگر ملاک پزشکان ما امریکا است خب در امریکا کارگر حداقلش 2500 دلار میگیره این که نمیشه یک قشر بیاد و بخاد با اعداد امریکا کار کنه برای چی؟ به چه دلیل؟
حداقل وزیر بهداشت رو که میتونید غیر پزشک انتخاب کنید جناب توکلی توی محلس نباید میذاشتید پزشک وزیر بهداشت بشه کسی که مدیریت خونده مدیریت بیمارستانی خونده دکترا گرفته باید وزیر بهداشت بشه اینا برا همین کارا تربیت میشن معلومه که پزشک از صنف خودش دفاع میکنه
توی مجلس اینقدر گیر داده شد به وزیر علوم و..که وزیر علوم رو هم رای عدم اعنماد دادن و هر کسی اومد رو قبول نکردن تا اینکه وزبر علوم رو هم پزشک انتخاب کردن به جای این همه تمرکز روی وزیر علوم خب روی وزارت بهداشت و تخلفاتش و مصیبتهایی که درست کرده تمرکز میکردید.
در امریکا طرف سالانه بیش از 250 میلیون تومن ایران میده در 4 سال اول تا اینکه بتونه پزشکی رو تموم کنه اینجا دانشجو میگیرن بهش خوابگاه و غذا و وام میدن بدون شهریه پزشک میشه اخر سر هم طلبکار میشه که چرا من تعهد خدمت دارم و ما زحمت کشیدیم و شروع میکنه به حمله به بقیه اقشار و...خداوکیلی اون پزشکان هندی بهتر نبودن؟ بخدا ارزونتر درمیاد به نظر من هندی ها و سنگاپوری ها و..رو برگردونید دیگر کشورها هم الان که دیگه جنگ نیست حاضرن بیان ایران اصلا تربیت پزشک در ایران صرفه نداره و برای مردم هم منفعتی نداره که درامد نفت رو صرف اموزش رایگان اینها بکنن.
به عنوان یک شهروند بسیار ناراضی هستم 5 درصد هم از وضعیت درمان و این همه بی نظمی رضایت ندارم درامد نفت نباید صرف تربیت پزشک بشه (3773110) (alef-13)
 
نیما
Denmark
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۴:۱۰:۳۲
اگر ملاک شما کشورهای اروپایی هست، تو اروپا بین حقوق یک فروشنده ی فروشگاه (حدودا 7 تومن) و یک پزشک (حدودا 25-30 تومن) نهایتا 5 برابر اختلافه...واقعا برای یک دکتر 30 تومن تو ایران کمه؟...
هیچ وقت پزشکان از ایران مهاجرت نمی کنند چون نه درآمد بالایی تو اروپا و غیره براشون هست و نه مدرکشون پذیرفته میشه...فقط و فقط نخبه های شریف و تهران و بقیه مهاجرت میکنند!!! (3773172) (alef-11)
 
کارآفرین نمونه
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۶:۰۲:۲۹
سلام
جنابعالی میدونید سنگاپور کجاست؟ سرانه درآمد مردمش چقدره؟ پزشکش چقدر حقوق میگیره؟ کیفیت زندگی اونجا در چه سطحیه؟ که اونو کنار هند آوردی و خواستی برات از اونجا پزشک ارزون وارد کنند؟ آخه همین جوری و بی مطالعه که نباید حرف زد.
بنده هم موافقم پول نفت نباید خرج تربیت پزشک بشه! اصلا نباید خرج تربیت هیچ دانشجویی بشه. همه باید شهریه بدن. اونوقت امسال شما با هدر دادن منابع ملی یه لیسانس به درد نخور نمی گیرین و بعد خدا را بنده نباشین. اگه دانشگاه از پول شهریه میچرخید شما هم به جای اینکه از رو چشم و هم چشمی یا از سر بی کاری بری دانشگاه و تو یه رشته که نه بهش علاقه داری نه آینده داره لیسانس بگیری، میرفتی یه فنی یه هنری یاد میگرفتی. اونوقت الان به جای پشت میز نشینی یه کار آفرین بودی مثل استیو جابز که صد تا پزشک رو تو جیبت میگذاشتی. چشمت هم دنبال یه لغمه روزی بقیه نبود. (3773223) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۲:۰۴
خاجی شما منو از کچا میشناسی این همه معالطه حمله به شخص کردی؟ من دو رشته در بهترین دانشگاه های ایران خوندم و دوست خودم هم که پزشک سنگاپوریه درامد ایران رو که دیده بود می گفت اینجا درامد واقعا بالا است و تمایل داشت که بیاد کار کنه علاوه بر این من الان بیش از ده باره که برای سفر کاری به سنگاپور رفتم من نمیدونم این چه فرهنگی است بین مردم ما رایچ شده ندیده و نشناخته میان از بالا نگاه میکنن و به بقیه حمله میکنن شما کارافرین نمونه هستی باش من علاوه بر مهندسی، کارافرینی هم خوندم و بسیار هم ادم موفقی هستم
پزشکان هندی اینجا بودن بسیار هم راضی بودن اون هم وسط جنگ همه اینجا بودن از عمومی تا متخصص و همه رو هم به زور فرستادن کشورشون اون هم در سالهایی که ایران نه امکانات داشت نه پزشکی درامد الان رو داشت چرا هندی ها نخان بیان؟ سنگاپوریه چرا نباید بیاد؟
شما با خودت چند چندی؟ متاسفانه یه فرهنگ بدی در بین ما هست که کامنتهای پرت و بیربط میذاریم و نگاه از بالا هم داریم
من گفته بودم درامدم کمه یا کار ندارم و..که شما این همه توصیه استیو چابزی کرده بودی؟ یه کم خودمون رو اصلاح کنیم بحث یه چیز دیگه است برخی دوستان نمیدونن چطوری جرف دلشون رو بزنن زیر یک کامنت میان حرفاشون رو خالی میکنن!!! اصلاح فرهنگی ظاهرا مقدم است بر سایر امور در ایران
الف درج کن (3773807) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۲:۱۴
دوست سنگاپوریتون هر وقت اومد و ازمون تعیین سطح وزارتخونه ایران رو داد بگید به ما چه استیجی و چه ترمی معادل شدند!
اساسا بیشتر استاجر نمره نخواهند اورد! (3775230) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۸:۳۹
تمام کشورهای آسیایی از خداشون هم هست که در ایران به عنوان پزشک کار کنند درآمدی که ایران در پزشکی داره اروپا آسیا افریقا و امریکای جنوبی نداره و با امریکا برابری میکنه سنگاپور هزینه هایی که داره بالا است کسی که از سنگاپور بیاد در ایران کار کنه بسیار هم به نقعشه اما خود وزارت بهداشت اجازه نمیدهد این پزشکان بیایند و کار کنند
همین هندی ها هم اگر نیامده بودند پزشکان می گقتند که هندی ها هرگز نمیان ایران کار کنند و...اما اومدن از اونطرف از ارمنستان و گرچستان و اوکراین و روسیه و اروپای شرقی اگر بیان ایران کار کنند درامدشون شاید 100 برابر میشه
ویزیت دو دقیقه ای در هیچ کجای دنیا وجود نداره تعداد عمل ده بیست تایی در روز در هیچ کجای دنیا نداریم
به نظر من هم سنگاپوری ها هم خواهند امد فقط باید مجوز صادر بشه و واردات پزشک داشته باشیم.
کاملا هم موافقم که پزشک ایرانی به لحاظ اقتصادی برای کشور به صرفه نیست. و دولت نباید دیگه وارد این مساله بشه و اموزش باید پول و در حد هزینه های امریکا بشود البته همزمان هم باید واردات پزشک داشته باشیم و ظرفیتها چندین برابر بشه تا این انحصار موقتا از بین بره این همه پولی که صرف اموزش مجانی میشود اگر صرف اموزش پولی دانشجویان دیگر کشورها میشد و هزینه اش صرف درمان مردم خودمون میشد بهتر از اموزش رایگان پزشک ایرانی بود.
اگر پزشکان مغتقدن خارجی ها نمیان مجوز ورود را صادر کنن و ویزا هم بدهند ببینیم کی راست میگه (3773865) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۲۵:۵۷
به کارافرین نمونه
شما خودت هم اصلا فهمیدی چی نوشتی و بجث در مورد چیه؟ یک نفر هم که میاد از کارگر حمایت میکنه هم اینطور میایید و علیهش جو درست می کنید نتیچه این میشود که پزشکا و مدیران فیش حقو.قیشون بالای 300 میلیونه همین رفتار امثال شما است که وضع رو به اینجا رسونده هر کسی که میاد انتقاد میکنه رو بهش حمله می کنید یک ذره به رفتار خودت توجه کن الان باید از اون شخصی که اون کامنت رو گذاشته ما دفاع کنیم یا بهش حمله کنیم؟ درک نباید داشته باشیم؟ (3774292) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۶:۵۹:۱۳
کاش سواد داشتند (3773237) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۱۴:۳۲
وقتی مردم در عمل یادشون میره و به پزشکان رای میدن و کمیسیون بهداشت می افته دست اونها خوب همین میشه
مردم باید مسیولیت انتخاب دولتها و مجالس را بعهده بگیرند (3773312) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۵۵:۵۹
من هم با شما موافقم هموطن عزیز. اصلا کی گفته که فلان پزشک متخصص باید در فلان جایگاه مدیریتی قرار بگیره که حالا بخوان معادل درآمد اتاق عملش رو بعنوان حقوق براش در نظر بگیرن؟؟!! پس اینهمه دانش آموخته مدیریت باید چکار کنن؟ (3773401) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۶:۳۰
البته اکثریت مردم از این وضعیت درمان و هزینه های ان رضایت ندارند ولی راه حلش این نیست که بگوییم نباید پزشک تربیت کنیم بلکه باید برعکس تعداد پزشکانی که تربیت میکنیم را افزایش داده تا انحصار شکسته شود و درامد و هزینه درمان هم در حد معقولی گردد نه اینکه چون تعداد پزشک کم است این طبقه امتیازات خاصی برای خود قایل شوند و باور کنید که در اروپا و امریکا اختلاف زیادی بین درامد پزشکان و مثلا مهندسین وجود ندارد ولی متاسفانه درکشور ما اگر شخص دکترای مهندسی از دانشگاه بالایی مثل صنعتی شریف هم داشته باشه شاید و انهم شاید به حقوقی در حد 5 میلیون برسددلیلش هم این است که مثلا در مهندس دست ریاد است و باید تحمل کنند و گرنه چه کسی نمیداند که گرفتن دکترای مهندسی هم همچین کار ساده ای نیست.اصولا وقتی یک رشته ای خاص انحصاری شد طلب امتیازات و درامد خاص دارد باید انحصار شکسته شود. (3773440) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۷:۰۴
کسی نمیگه پزشک تربیت نکنن مثل امریکا هزینه هنگفتی پزشکی خوندن داره اینو بگیرن چرا باید رایگان باشه پزشکی و بعد هم پزشک این همه طلبکاری در بیاره و درامد امریکا رو طلب کنه؟ اصلا هزینه ای که جامعه ما برای تربیت رایگان پزشک میده ایا به نفعشه؟ به نظر من اصلا به نفعش نیست ما از هند پزشک بیاریم بسیار به صرفه تر هست تا این همه هزینه برای تربیت رایگان پزشکی بکنیم که طلبکار هم میشه اصلا در هیچ محاسبه ای این کار به نفع چامعه نیست بهتره هم ظرفیتها زیاد بشه و هم هزینه اش گرفته بشه و صرف درمان مردم بشه الان وضعیت داره اثبات میکنه که طرح اموزش رایگان شکست خورده و طرف میگه تعهد من برای کار در ایران ظلم هست به من و...بهتره همون هزینه امریکا رو داشته باشه
این نمیشه که طرف رایگان بخونه و درامد نجومی هم طلب کنه زیر میزی هم بخاد هیج ملتی قبول نمیکنه ما مردم ایران هم چنین وضعی رو قبول نداریم (3774039) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۵:۰۷
آفرین آفرین احسن احسن کاملا بجا گفتی پزشک کم تربیت میکنند تا همه چی در انحصار خودشون باشه . (3775693) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۴۹:۳۵
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اخبار مربوط به پرداخت های چندصد میلیونی کارانه به برخی از پزشکان را دروغ خواند و گفت: سقف کارانه پرداختی به پزشکان در اکثر قریب به اتقاق دانشگاه های علوم پزشکی ماهیانه 80 میلیون تومان است. ... سالی یک میلیارد تومن هر پزشک.
سند دیگری می خواین؟ (3773128) (alef-11)
 
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۵۲:۵۵
توکلی باید وزیر می شد. غوغا می کرد (3773131) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۵:۳۲
مگه نماینده نبودند. (3774007) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۹:۲۹
مگه غوغا نکرد، مگر داد نزد که فلان بار کشتی از طریق رانت صورت گرفته، مگر به آقای احمدی نژاد ایراد نگرفت.

دکتر توکلی بر اساس حق و حقیقت کار می کند نه بر اساس منافع و حزب (3775905) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۵۴:۵۳
اگر برخی از پزشکانی که به جای طبابت تجارت می کنند از حمایت وزیر که نه وکیلشان برخوردارند ما مردم هم خدایی داریم. (3773133) (alef-11)
 
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۲:۵۵:۰۶
با اینکه با مبانی اعتقادی آقای توکلی کاملا مخالفم ، ولی به نظر ایشان تنها کسی هست که به طور موثر با فساد مبارزه میکنه و از این نظر از ایشان تشکر میکنم ، ای کاش مثل ایشان زیاد داشتیم. (3773135) (alef-11)
 
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۵۵:۳۲
آقا مراد. من هم با اینکه با مبانی اعتقادی شما کاملا مخالفم ولی در این مورد کاملا با شما هم عقیده هستم. (3773546) (alef-13)
 
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۹:۳۵
سید جان من هم با اینکه با مبانی اعتقادی شما مخالفم ولی در این مورد موافق هستم با نظر دوستمون (3774045) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۰۲:۵۲
دقیقا همین طوره من هم با اون چیزایی که گفتین ایشون موافق نیستم. ولی ایشون و چند نفر دیگر معدودند که عدالت را فدای مسلک سیاسیشون نمی کنند و به اصطلاح نون به نرخ روز نمی خورند.
آفرین آقای توکلی جان (3774232) (alef-11)
 
پينه دست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۰۱:۵۰
بيچاره كشاورزان وكارگران كه نه وكيلي نه وزيري بايد توليد كنند ودم نزنند (3773139) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۰۴:۳۵
وِیژه خواری از مالیات مردم و ثروت ملی نفت توسط مدیران دولتی و استدلال های غیر عقلانی و متکبرانه انها زمزمه های بازگشت احمدی نژادیسم را تازه می کند.
وزیر بهداشت همانند وزیر صنعت سخن می گوید هر دو با تکبر منتقدان خود را خائن و ضد اسلام معرفی می کنند و کشور را متعلق به گروهی خاص می دانند.

رئیس جمهور اصلاحات یکبار گفته بود اینقدر نگویید احمدی نژادیسم چیزی به این معنا وجود ندارد و احمدی نژاد فقط یک نفر است. احمدی نژاد واقعا یک نفر است، ولی احمدی نژادیسم یک تفکری است که در کشورهایی که ثروت ملی نفت دارند پر طرف دار است.

احمدی نژادیسم اعتراض به وِیژه خواری ثروت ملی نفت است. هر چند این ویژه خواری را دولت ملبس به قانون کند. احمدی نژادیسم یعنی اینکه به جای آنکه به اسم حقوق به گروهی یارانه نفتی بدهید، این یارانه را به طور برابر به همه بدهید.

اینکه یک نفر بتواند در ایران مثل بیل گیتس کارآفرینی و ثروت آفرینی کند هیچ جای ایرادی نیست، بلکه اینکه یک عده ای از پول نفت ویژه خواری کنند وام کم بهره بگیرند و حقوق های نجومی داشته باشند جای اعتراض است.

آقا وزیر بهداشت همانند تکبر وزیر صنعت که منتقدان خودرو بی کیفیت را خائن نامید، مردم را تهدید می کند که اگر پزشکان یک روز کار نکند می دانید چه اتفاقی می افتد؟ خوب آقای ... اگر رفتگران یک روز کار نکند می دانید فاجعه رخ خواهد داد. (3773143) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۱۶:۵۳
آقای توکلی عزیز، درود بر شما
بدانید این وزیر و ادبیاتش هم صرفا ناشی از وضعیت قحطی پزشک متخصص در کشور در قیاس با زیادی بیماران است
امروز همان طور که پزشکی که کارمند ماست پول می گیرد اما رییس ما شده، وزیری که کارمند رییس جمهور است هم به دلیلی قحطی پزشک، خودش را دارای دست بالا در مقابل رییس جمهور و مجلس و رسانه و شما می داند
حالا چاره کنید چاره در نامه نیست در فراوانی پذیرش متخصص است و ایجاد محیط و فشار و فضای رقابت تا ناچار باشد تلاش کند، کیفیت خوب ارائه دهد، مودب باشد و ...
البته این مخصوص پزشک نیست همه باید اینگونه باشیم چرا نماینده صنف رستوران داران یا آرایشگران یا نانوایی ها یا طلافروشان و ... به مردم توهین نمی کند چون به همین مردم نیازمند است و همیشه حق با مشتری است و در آنجا رقابت وجود دارد (3773150) (alef-11)
 
سعید
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۲۳:۱۴
جناب آقای توکلی نصیحت میفرمایید، اما آیا این آقا نصیحت پذیر هست؟؟!! اگر نصیحت پذیر باشد باید فورا از مردم عذر خواهی کند و از پزشکانی که حرام خوری کرده اند بخواهد پول ها را سریعا به بیت المال برگردانند و آنها عزل و به دادگاه معرفی کند و از تداوم این پرداخت های ظالمانه و بی رحمانه جلوگیری کند، خدا کند. اما احتمالش نزدیک به صفر است، ولی جناب آقای توکلی خداوند به شما خیر دنیا و آخرت دهد که حجت را بر ایشان تمام کردی، خدا را شاکریم که انسان های پاک دست و بیدار و متعهدی مانند شما وجود دارند که عرصه را برای فساد و حرام خوری تنگ می کنند و اعتماد و امید مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت می نمایند. (3773154) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۴۴:۰۳
مشکل فقط در ظرفیت محدود پزشکیه ولاغیر
الان پزشکان حدود 100 هزار نفر اند و مهندسان ده برابر و احتمالا بیشتر، مطمئنا اگر کل مهندسان در ایران هم 100 هزار نفر بودند، اونها همین بازی را در می آوردند و بهکذا حسابداران و غیره و غیره
پزشک سرسری کار می کنه وزیر از مردم و دولت طلبکاره و خلاصه ارائه دهنده خدمت که کارمند ماست ازمون پول میگیره و رییس ما هم شده
پزشک ها را 5 برابر کن هم کلی کار ایجاد میشه، هم همه مودب، کاری، دقیق ، پرحوصله، پرتلاش و با وسواس کار میکنن سرشون هم شلوغ نیست که نفهمن چی به چیه، حق انتخاب مردم هم میره بالا در این میون اگر کسی هم خدمت خوب ارائه داد مردم خودشون انتخابش می کنند و پول خوب هم می دهند اتفاقا تعرفه هم به نظر من باید حتما آزاد باشه تا اونکه خدمات بهتری ارائه میده بتونه دستمزدی بالاتر بگیره (3773162) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۳:۵۱:۲۹
فساد در بهداشت ودرمان بیداد میکنه طرح به اصطلاح تحول سلامت عده ای با جور کردن فاکتورهای سوری میلیاردی شدند کو دادرس (3773166) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۴:۳۷:۳۶
وقتی مریض میشی فشار روحی که این پزشکان بی وجدان به انسان وارد میکنن خودش باعث بروز بیماری های بعدیه. پول به ناحقی که یکی از این پزشکها از خود من گرفت باعث شد یه سری از چیزها را برای مدتی از برنامه ی غذاییم حذف کنم. یک گارگر ساده. (3773182) (alef-11)
 
سين
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۴:۵۵:۱۹
با سلام
فقط ما خوب حرف ميزنيم. همه خوب حديث ميگن.همه خوب ايراد ميگيريم. فقط ما ميشنويم.
پس كو عمل . واقعا يكي نيست براي رضاي خدا عمل كنه و حرف نزنه.
يه مدير نيست كه تو دايره مديريت خودش انسان وار عمل كنه.
همه خسته شديم از اين ميدان حرف بدن عمل.
همه بيزار شديم از اين ناهنجاري.
همه نا اميد شديم از اين بي عدالتي.
افسوس كه با رفتار نادرست چه فرهنگ غلطي را رسم كرديم.
اي كاش مصلح بيايد تا تفاوت عمل علي وار و عمل ضد علوي را تببين كند.
اللهم عجل لوليك الفرج (3773195) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۴:۵۸:۱۲
جناب توکلی، درود بر شما. خدا رو شکر که این قضیه باعث شد این آقای وزیر مکنونات قلبی واقعی خودش رو نشون بده. چقدر انگشت شمارند افراد صادق و کسانی که درد مردم دارند (3773197) (alef-11)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۵:۱۰:۴۷
وزیر مولتی میلیاردر بهداشت از حال ما آگاه نیست، اقای وزیر خودت چند میگیری (3773206) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۸:۰۳
خوشا به حال وراث (3774093) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۵:۲۳:۴۸
بابا ما هم که معلم هستیم تعهد خدمت دو برابرتحصیل داریم..دکترهاشمیمن هم شش سال به روستاها میرفتم وتدریس میکردم.مگه شما تو این مملکت زندگی نمیکنین که میگین کی حاضره بره تو روستا هایدور افتاده خدمت کنه.همکار من با مدرک دکترا تو اموزش وپرورش دو ونیم میگیره چرا اینقدر خودتونا متکبر نشون می یین مردم بدشون میادازاین حرفا.چرا به خود حق میدین بیت المالو تاراج کنین . ا (3773209) (alef-11)
 
سیداسماهیل هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۰۰:۴۸
جواب من به پاسخ دکتر هاشمی که میفرماین متخصص ما تو مناطق مرزی خدمت میکنه اینه که آیا میدونه بچه های پلیس و مرزبانی که جونش دستشه و تو خط صفر مرزی خدمت میکنه تا امنیت همون متخصص فداکار برقرار شه ، میدونید چنده حقوقشووووبرید لطفا تحقیق کنید اگه باور ندارید....من میگم
یه افسر تونقطه صفرمرزی پاکستان 3000000الی 2200000 تومان حقوقشه..والسلام نه اضافه کار و نه کارانه......
توجه کنید جناب وزیر...جونش دستشه...خیلی هانمیتونن یه شب تا صبح اونجا بگذرونن...جای آدمیزاد اونجانیست
حالا شما تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل......
عدالت عدل علی کجا و تفاوت این دوتا حقوق کجا....متخصص زنان در مناطق مرزی و پرسنل ناجا در نقطه صفر مرزی..
البته من مطمنم هیچوقت این تفاوتهای نجومی بااین طرز فکر وزیر وزرا درست نمیشه مگر اینکه آقا ظهور کنه...اللهم عجل لولیک الفرج (3774047) (alef-11)
 
Malaysia
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۶:۰۶:۲۱
جناب آقای دکتر توکلی، با تشکر از شما، مردم ممکن است با هر چیزی کنار بیایید و بعد از مدتی فراموش کنند، ولی بی عدالتی ها و شکاف عمیق طبقاتی را فراموش نکرده و تحمل نمی توانند بکنند. بیشتر انقلابها و از جمله انقلاب اسلامی خودمان ناشی از خشم مردم در مقابل بی عدالتیها بوده است. کسانی هم که از باطل دفاع می کنند، در حقیقت تخم تنفر و انزجار در دل مردم می کارند. ایکاش یک سیستم انقلابی واقعی داشتیم و ایران را از پزشکانی خارجی که حاضرند با حد اقل در یافتی شبانه روز خدمت کنند پر می کردیم و در عین حال با اتخاذ روشهای انقلابی و منطقی ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی را تصاعدی بالا می بردیم تا باد بی منطق این پزشکان بخوابد. (3773226) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۶:۲۱:۵۲
پس از اینهمه شعار و کنفرانس جناب نوبخت مبنی بر تامین اعتبار وپرداخت معوقه ماههای فروردین واردیبهشت با حقوق خرداد،امروز وزارت آموزش وپرورش به استانها نامه زده که تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه ریزی نشده و تنها حقوق خرداد ماه آنهم با چند روز تاخیر در تیرماه پرداخت میشود.واقعا مسخره نیست ؟؟!!!!!! (3773227) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۷:۲۰:۲۳
کو گوش شنوا ؟؟؟ سالها عدم برنامه ریزی در حوزه بهداشت و درمان و از این طرف هم سیل بیماران و افراد مریض با توجه به پیر شدن جمعیت کشور و عدم توجه به تندرستی و فرهنگ سلامت ، بازار پر سودی رو برای پزشکان فراهم کرده که در هیچ کشوری به این اندازه پر رونق نیست . اما چرخ گردون میچرخه! (3773250) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۷:۲۱:۵۴
ای کاش شفافیت و عمل به قانون در همه امور بوجود بیاد نه فقط فیشهای حقوقی .

مصلحت اندیشی های بی مورد پدر ما رو در آورده و باعث نهادینه شدن فساد شده . (3773253) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۷:۲۸:۳۴
این آقایون طرفدار اقتصاد آزاد هستند خوب حرفی نیست . اقتصاد آزاد یعنی آزاد و رقابتی. پس فردا ناراحت نشوید که فردا کشورهای خارجی بیان بیزینستون رو به هم بریزن ! باید به کشورهای خارجی اجازه فعالیت رقابتی در بازار بهداشت و درمان ایران داده شود تا مشخص بشه چه کسی بیشتر ضرر میکنه . اما در صورتی که اینطور نشه که هست حوزه بهداشت و درمان هم مثل سایر بنگاههای دیگه از رانت دولتی و انحصار طلبی نفع میبره که با این وجود حرفی برای گفتن باقی نمیمونه (3773258) (alef-11)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۷:۴۹:۲۹
دکتر هاشمی عزیز

فکر کردید روزی رفتگران کار نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روزی مهندسان کار نکنند چه اتفاق خواهد افتاد؟

روزی نانوایان کار نکنند چه اتفاق خواهد افتاد؟


گویا فکر کردید فقط هم صنف های خودخواه شما آدم هستند و بقیه را چی حساب کردید؟

واقعا اینگونه صحبت ها از کسی که هم پزشک است هم وزیر بعید می دانستم. خدا را شکر که با این بیانات شخصیت واقعی شما برای مردم فهیم کشورمان آشکار شد. (3773282) (alef-11)
 
م. ر. از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۰۴:۴۳
مگر سربازان گمنامی که در مرزها خدمت می کنند آدم نیستند؟

مگر کارگران شهرداری که در میان زباله ها و با هزاران آلودگی سر و کار دارند آدم نیستند؟

مگر کارگران شرکت نفت که زیر آفتاب سوزان کار می کنند آدم نیستند؟

مگر کارگران وزارت راه که در جاده ها مشغولند آدم نیستند؟

همه اینها و هزاران موارد دیگر هستند که وضعشان حتی بسیار دشوارتر از پزشکان است اما هیچکدام درآمدهای دهها و صدها میلیونی ندارند.

حالا کار یک سربازی که از مرز و بوم کشور عزیزمان دفاع و حراست می کند ارزشمندتر است یا یک پزشک؟ آیا فقط به واسطه اینکه کار سرباز گمنام درآمدزا !!! نیست باید کارانه صد میلیونی نگیرد؟

آیا معلمی که صبح تا ظهر بچه های من و شما را آموزش می دهد چون درآمد مستقیم ندارد نباید کارانه دهها و صدها میلیونی بگیرد؟

آیا باید پزشکی که دماغ یک پولداری که نمیداند پولش را کجا خرج کند عمل می کند کارانه صد میلیونی بگیرد و سرباز و کارگر و کارمند و معلم به 1 میلیون و اندی حقوق اکتفا کنند؟

باید از این اظهارات خودخواهانه و .... شرم کنید و هر چه سریعتر استعفا دهید.

سایت محترم الف شما را به این روز عزیز قسمتان می دهم نظرم را منتشر کنید تا همگان بخوانند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. (3773298) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۴۹:۵۰
اتفاقا اگر کسی دماغ عمل کنه و پول بگیره طبیعی و نرماله، چنانکه وکلا هم از افراد پول زیادی می گیرند منتها مسئله دو چیزه این پولی که پزشک میگیره از جیب دولته و ثانیا در حالیکه بیش از استاندارد جهانی وکیل تربیت کرده ایم و داریم و رقابت زیاده بین شون و سرشون خلوته به کار آدم خوب می رسند در پزشک، یک پنجم کشورهای اروپایی یا کوبا پزشک داریم و نتیجه اش قیامت آدم و صف های 70-80 نفری و پزشکی ساندویچی و 1 دقیقه ای شده (3773708) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۰۵:۲۳
عزیز دل برادر در میان پزشکان هم اقلیت 1 درصدی از کارانه های بالا برخوردار هستن..شما چرا اون پزشک عمومی یا رزیدنتی رو نمیبینین که با زحمت و تلاش خیلی بیشتری از یه کارگر و معلم و بقیه فارغ التحصیل میشود و در آمد به مراتب کمتری حتی از خیلی از کارمندان دولت دارد..چرا از در امدهای کلان دلالان خودرو و بنگاه داران و وارد کنندگان کالا و ...صحبتی نمیشود..آیا به نظر شما دلال خودرو شایستگی و جایگاه بالاتری از یه پزشک متخصص دارد و در امد میلیاردی حق اوست ؟ (3773770) (alef-13)
 
احمد
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۱۱:۱۹
من انتظارم از وزیر بهداشت بیشتر از اینها بود .
فکر میکردم ایشان آدم منطقی هستند. (3773309) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۱۷:۳۱
تیترکنیدتامسئولین خجالت بکشند:دستان شمارامی بوسم تیترکنید.مطلب رابخوانیداشکتون درمیاد.
از ترک‌تحصیل به دلیل نداشتن لباس تا خردکردن نان در آب جوش به جای شیرخشک
ترک‌تحصیل «پژمان» و «پیمان» به دلیل نبود امکانات، خوراندن نان خشک خردشده به «کامران» یک ساله به جای شیرخشک، واقعیت‌های تلخ زندگی یک خانواده 5 نفره در همین نزدیکی است که چشم امید به حمایت مردم و مسؤولان بسته‌اند.

به گزارش مشرق، قلم در جستجوی واژه‌ای در میان کلمات در جدال است، افکارم برای نوشتن یاری نمی‌کند، گفتن از تلخی‌های زندگی کسانی که هم نوع من هستند ولی در سختی روزگار می‌گذرانند، اینجا زندگی سخت جاری است، از عمق بدبختی‌هایشان برایم گفته بودند، اما چه زیبا گفته‌اند، شنیدن کی بود مانند دیدن، در کوچه پس‌کوچه‌های نایسر در خانه‌ای با شرایط سخت روزگار را سپری می‌کنند.

از درب ورودی خانه که بگذری وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی بی در و پیکر که کمتر رنگ و بویی از بهداشت دارد، نخستین صحنه‌ای است که می‌بینم، چندین پله را باید به سختی بالا برویم تا به درب ورودی منزل مسکونی خانه رسید، فراست خانم با اندام نحیف در حالی که پسرش «کاروان» یک ساله را در بغل دارد با شنیدن صدای ما به استقبالمان می‌آید.

پدر خانواده بیش از 8 سال است با مشکلات تنگی نفس دست و پنجه نرم می‌کند، بیماری که او را خانه‌نشین و فرزندان و همسر را مجبور به تحمل مشقت و سختی‌های بی‌شمار کرده است.

بچه‌ها نان می‌خواهند و پدر آهی در بساط و رمقی در بدن ندارد تا جایی که کاروان یک ساله به ناچار باید نان خشک خیسانده در آب قند و یا در خوشبینانه‌ترین حالت بیسکویت بخورد.

حضور چند نفر مهمانان در اتاق، هوا را سنگین کرده است، نفس‌های آقای حسینی را به شماره انداخته است، انگشتان استخوانی‌اش را به دور اسپری تنفسی حلقه می‌کند تا هوای تازه‌ای را وارد ریه‌هایش کند.

چشمان درشت و کنجکاو «کاروان» یک ساله به دنبال دستان پدر دو دو می‌زند، با دستان کوچکش اسپری را با سرعت خاصی از دست پدر می‌گیرد.

پدر چندین بار اسپری را در دهانش فشار می‌دهد و بعد از یک مکث چند ثانیه‌ای، اسپری را از نگاه کاروان مخفی می‌کند.

اما تقلای کودک ادامه دارد و پدر راهی جز تسلیم شدن به روی خود نمی‌بیند...

فراست خانم همچنان خیره به همسر بیمارش از عدم توانایی خرید شیر برای کاروان یک ساله تا تهدید صاحبخانه برای بیرون انداختنشان در صورت عدم افزایش اجاره‌بها که می‌گوید، جریان باریک قطرات اشک از صورتش به پایین می‌خزد و بیم بی‌خانمان شدن در این شرایط، اندام نحیفش را می‌لرزاند.

کودک خردسال که کنجکاوانه بخاطر موبایل به طرفم می‌آمد، پاهایش به سختی روی زمین قرار می‌داد، پاهای پرانتزی کاروان از نگاه یکی از خیرین که به همراهم آمده بود، مخفی نماند.

اما مادر حتی جسارت فکر کردن به مشکل و یا بیماری در کودکش را به خود نمی‌دهد و در پاسخ به اصرار ما بر اینکه کاروان را به پزشک متخصص ببرد، گفت: به‌خدا پولی برای خرید شیرخشک ندارم و چندین روز است به جای شیرخشک، بیسکویت را در شیشه‌اش می‌ریزم.

به سختی نگاه غصه‌دارش را از روی صورتم برداشت و با قدم‌های سنگین برای مخفی کردن اشک‌هایی که بر صورتش سخت سیلی می‌زد از چارچوب درب اتاق خارج شد.

آقای حسینی که وجودش از غم چنگ انداخته به قلب همسرش سخت ملتهب شده بود نگاهش بر چشمان «پیمان» تلاقی خورد و گفت، خدا هیچ پدری را شرمنده فرزندانش نکند.

پیمان بی‌تاب‌تر از پدر و مادرش بود، اضطراب را از انگشتانش که بی‌اختیار در هم باز و بسته می‌شد می‌توانستی حس کنی، کمتر حرف می‌زد و گوش‌هایش را برای هضم آنچه از زبان پدر و مادرش خارج می‌شد تیز کرده بود.

وقتی از ترک‌تحصیل برادرش پژمان بعد از هشت سال تحصیل صحبت می‌شد، پیمان بیشتر و بیشتر در خود جمع میشود تا از تیرراس نگاهمان در امان باشد.

پدر مشکلات مالی و نبود امکانات را دلیل اصلی ترک تحصیل پژمان و کمی بعدتر ترک تحصیل پیمان عنوان کرد و گفت: تنها درآمد ما یارانه است که 120 هزار تومان آن هم برای اجاره خانه می‌رود.

نگاهم را به سمت پیمان می‌چرخانم و می‌پرسم، درس خواندن را چرا رها کردی و اصلا علاقه به درس داری یا نه؟ می‌گوید: نمی‌خواهم آینده نامعلومی داشته باشم، اما بچه‌های مدرسه لباس‌هایم را مسخره می‌کنند.

از اینکه دوستانم پول دارند و من جیبم خالی و لباس‌هایم پاره است خجالت می‌کشم این است که می‌خواهم کار کنم تا حداقل کمی از بدبختی‌های خانواده‌ام کم شود.

برادرم شیر برای خوردن ندارد و پدرم با این شرایط سخت و مریضی نمی‌تواند کار کند چطوری می‌توانم این همه رنج و بدبختی را ببینم و درس بخوانم.

فراست خانم رشته کلام را از پیمان می‌گیرد و در حالی که به پیمان خیره مانده، می‌گوید، نمی‌توانیم با هر کسی بفرستیمش حتی سرمایه اندکی برای راه‌اندازی دست‌فروشی در حد جزء هم نداریم چند روز پیش همراه عمویش برای کار ساختمانی رفت، ولی کار سخت از توانش خارج است.

می‌ترسم در حین کار هم مشکلی برایش پیش بیاید و زخم کهنه روی قلبم را تازه کند، برای دقایقی سکوت بر فضا حاکم می‌شود، فراست خانم که انگار داغ دلش تازه شد، بی‌توجه به محیط اطراف اشک می‌ریزد و می‌گوید داغ مرگ دخترم هنوز هم با گذشت چندین سال همان تازگی را دارد و نمی‌توانم دوباره چنین تجربه تلخی برایمان تکرار شود.

علت مرگ دخترش را می‌پرسم می‌گوید، سانحه تلخ تصادف فرزندم را از من گرفت.

آقای حسینی، که دید خانمش دیگر توان ادامه تعریف آنچه به سرشان آمده ندارد، گفت: دخترم در داخل خودرو یکی از همسایه‌ها تصادف کرد و از دنیا رفت، حتی اجازه ندادیم راننده یک روز در زندان بماند.

تقدیر الهی تا آن زمان به ما داده بود و تقدیرش اینگونه رقم خورده بود، به‌خدا با وجود مشکلات مالی زیادی که داشتیم حتی یک ریال دیه نگرفتیم.

آن کسی که دخترم در ماشینش تصادف کرد خودش هم حال و روز و شرایط بهتر از ما نداشت این بود که فورا رضایت دادیم.

می‌پرسم، آیا برای حمایت به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و یا کمیته امداد مراجعه نکرده‌ای؟

فراست خانم گفت، چندین بار به کمیته امداد مراجعه کردم ولی می‌گویند، چارچوب و قوانین اجازه نمی‌دهد که شما را حمایت کنیم.

این را که می‌گوید، اشک امانش را می‌برد در میان هق‌هق گریه‌هایش می‌گوید به‌خدا وضعیت من و فرزندانم خیلی سخت است نمی دانم دیگر به کجا پناه ببرم و الان تنهای امیدم به کمک و لطف خیرین است.

چرا باید دو فرزندم به دلیل نداشتن توان مالی ترک تحصیل کنند، چه آینده‌ای در انتظارشان باشد؟ این هم حال روز فرزند کوچکم که تا دیروز تنها نگران تهیه شیرش بودم و الان مشکل پاهایش به دردها و مشکلاتم اضافه شد...

می‌پرسم، آیا آموزش و پرورش شرایط زندگی شما را می‌دانند و کمک و حمایت تحصیلی نکرده‌اند؟، می‌گوید: آنها کتاب‌های درسی را به صورت رایگان در اختیارشان می‌گذارند، اما واقعا تنها نیاز یک دانش‌آموز فقط کتاب درسی نیست...

واقعا برای تهیه خوراکشان در سختی و فشار هستیم و تنها ممر درآمدمان همان یارانه است که باید از این ماه کاملا به صاحب‌خانه بدهیم، چرا که در غیر اینصورت وسایلمان را بیرون می‌اندازد.

تنها خواسته‌ام این است که حداقل زمینه بازگشت فرزندانم به محیط تحصیل فراهم شود و اجازه ندهند آینده تاریک و نامشخصی به واسطه مشکلات مالی برایشان رقم بخورد.

آنچه در این گزارش و بیان سرگذشت این خانواده به رشته تحریر درآمد، تنها با هدف رفع گره کوری است که به زندگی این خانواده افتاده است و این تنها با کمک خیرین امکان پذیر است چرا که شاید به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، دستگاه های حمایتی نتوانند به همه نیازمندان رسیدگی کنند.

شاید خانواده‌هایی از این دست در جامعه ما زیاد باشد، اما خدا خواسته که این خانواده امروز از دریچه یک رسانه به مردم و مسؤولان معرفی شوند تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

مهربانی ساده است، ساده‌تر از آنچه فکرش را بکنی، کافی است به خودت ایمان داشته باشی و به معجزه مهر و به دست‌هایت فرمان دهی تا بر سر نیازمندان نه از سر ترحم بلکه با قلبی سرشار از مهر و محبت دستی بکشی و یاد بگیری انسان‌بودن فقط زنده‌بودن نیست و باید زندگی کرد و زندگی چیزی جز مهربانی و عشق ورزیدن به آفریده‌های خداوند نیست ...

گاهی خدا می‌خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می‌گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست...

---------------------------

گزارش از: شیرین مرادی (3773316) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۵۱:۵۸
البته یک چیزی رو نباید فراموش کرد و آن اینکه مردم هنوز انصاف برخی از این روشن گری ها را ندارند. به عنوان مثال من عضو هیئت علمی در یک مرکز پژوهشی هستم و حقوقی در حد 4 میلیون (با 20 سال سابقه و دکترای مهندسی برق) می گیرم. ولی بارها شده که آبدارچی اداره امان که سیکل دارد و لااقل 20 سال هم از من جوانتر است خودش را با من مقایسه می کند و می گوید آقای دکتر بخدا ما با اضافه کار دریافتی امان بزور یک و نیم میلیون می شود خوش به حال شما! (3773388) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۸:۵۳:۰۴
جناب دکتر توکلی سلام.
ممنون از مساعی شما در شفاف نمودن حقایق و انتشار واقعیتهای تلخی که در جامعه ما آفت اعتماد به نظام شده است. ای کاش در رابطه با سفرهای بی حد و حساب مدیران دولتی که در طی سه سال گذشته و به بهانه تعامل و همکاری با سایر کشورها انجام گرفته و یا میگیرد هم اطلاع رسانی کنید. نمونه بارز آن سفرهای تقریبا ماهانه مدیرعامل، معاونین و مدیران کل سازمان بنادر و دریانوردی به اروپایی که زخم تحریمهای ناجوانمردانه آنها هنوز بر تن ملت تازه است. (3773393) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۰۶:۳۶
جناب دکتر هاشمی عزیز..بنده با 25 سال فعالیت در بازار کامپیوتر و الکترونیک و با داشتن 40 کارمند متعد هنوز نتوانسته ام خود را از ورشگستکی در بازار تولید نجات دهم و مشغول اداره کشور و غیره هم نیستم..شما به ما بگویید وقتی که ادعای خدمت در کشور را دارید و وقت سر خاراندن را هم ندارید چطور توانسته اید بیمارستانی بسازید و تجهیزات بخرید که ارزش آن بالای چند هزار میلیارد است..با کدام پول وفعالیت و وقت اضافه..خدایی به ما هم بگویید.. (3773421) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۱:۰۱
آقای دکتر هاشمی من اصلا نمی خواهم بگویم حقوق معلمان با پزشکان باید برابر باشد کاری هم فعلا به مسیله فیشهای حقوقی صدها میلیونی ندارم اما خود من خودم یک معلمم الان هجده ساله مناطق محروم دور از شهر خودم کارکرده ام و همکارانی را سراغ دارم که بیست و‌پنجسال منطقه محروم دور از شهر و دیار خانواده خود کار کردند و آموزش و پرورش سال های متمادی با انتقال آنها موافقت نکرد تا دچار مشکلات روانی شدند و حتی معلمی را سراغ دارم آنقدر منطقه محروم نگهش داشتند تا در آرزوی انتقالی سکته کرد و به رحمت خدا رفت .اینها را به قرآن مجید قسم می خورم و می گویم . شما کجای کاری آقای هاشمی ؟ شما اصلا توباغ نیستی و چون خوی کاخ نشینی دارید اصلا از مشکلات اقشار دیگر مطلع نیستند . شما چون فقط با همکاران ثروتمند خودتان مراوده دارید وقتی می بینید ایشان حتی یکدهم شما یعنی هزار میلیارد هم ثروت ندارند مثلا فقط صد میلیارد ثروت دارند دلتان برایشان می سوزد و از شدت اندوه،!!!! فقر همکاران تان !!!! غیرتی می شوید !! حکایت شما حکایت همان بچه پولداریست که معلمش بهش گفت درباره فقرا انشا بنویس و او نوشت همسایه ما خانواده خیلی فقیری هستند راننده شان هم بسیار فقیر است آشپزشان هم خیلی فقیر است نگهبانشان هم بسیار بسیار فقیر است . (3773452) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۲:۲۳
آقای مطهری که پیگیر مسائل اجتماعی میشد، چرا سکوت کرده؟فکر کنم خرش از پل گذشته است! (3773454) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۰۶:۵۸
آقای مطهری دغدغه های مهم تری دارند مانند دفاع از داوطلب نمایندگی مجلس که حتی در شورای داوری بین قوا هم به دلیل اینکه خودش عکس های بی حجاب خصوصیش را در فضای مجازی منتشر کرده بود و فکر نمیکرد روزی دامن گیرش شود ؛ صلاحیتش رد شد ولی ایشان هنوز راضی نشده اند و ..... (3774246) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۲:۴۴:۱۴
بحث بر سر نماینده شدن مصداق ایشان نیست. بحث بر سر عمل به قانون از هر نهادیست. بحث آقای مطهری این است. شما هم خوب میدانید اما مغالطه می کنید. (3775389) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۳:۰۸
واقعیت قانون است، چیزی که عیان است چه نیاز به پیگری و قانون است. (3775918) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۰:۳۳
بنده برای جلوگیری ازتکرار فجایع این سه سال از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.دولت روحانی ضعیفترین و بدترین دولت تاریخ این کشور بوده (3773565) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۳:۳۱
چه تفکری است که نمی گذارند،ده ها هزار پزشک عمومی بیکار تخصص بخوانند؟؟؟درحالیکه در همه رشته ها100برابرنیاز کشور دانشجو می گیرند! (3773575) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۵:۵۳
چه تفکر....است که فکر میکنه تربیت یه پزشک جراح مثل رشته کارشناسی علوم اجتماعی هست که 100 نفر بشینن سر یه کلاس و چند تا کتاب بخونن تموم بشه بره..مرد حسابی تو اصلا" میدونی یه رزیدنت جراحی باید سر چندتا عمل باشه و چه عملایی و چقدر کار بکنه تا بتونه فارغ التحصیل بشه و مردک متخصص جراحی بگیره..میدونی بعضی وقتا حتی اضافه شدن 2 تا رزیدنت باعث میشه روند آموزش به شدت افت کنه و هررزیدت به اون اندازه ای که باید سر هر عمل نتونه باشه..آخه کی مردم ما میخوان یاد بگیرن در مورد هر چیزی که آگاهی ندارن اظهار نظر نکنن (3774477) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۱۶:۴۸
تا اسم اصلاح کردن ظرفیت پزشکی میاد هزار جور حرف می زنند که اصلا چنین چیزی شدنی نیست! اینقدر که از اصلاح ظرفیت و فراوانی پزشک میترسند از ملک الموت نمی ترسند
اروپا به کنار بابا کوبا اینکار را کرده نه سخت بود و نه چیزی نتیجه اش هم عالیه (3774970) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۶:۰۲
باشه بابا توام برو پزشکی
اول کنکور بده بعد (3775238) (alef-13)
 
فوق تخصص گوارش
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۷:۵۵
اقای دکتر کامنتتون لایک داره.
البته جراحی و بیهوشی و زنان هر قدرم هر سال ظرفیت زیاد میکنن اینقدر انصرافی داره که خودش نماد حرفهای شماست.
اصولا افرادی که خارج از گود هستند اظهار نظرهای عجیب و غریب میکنند.
زیاد اهمیت ندهید. (3775240) (alef-13)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۰:۰۵:۳۱
پزشک نما:
نه دکتر جون! چی زیاد اهمیت نده! من قلبم میگیره، اگر ظرفیت زیاد بشه دست زیاد میشه باید با هم رقابت کنیم دیگه نمی تونیم دولت و ملت را بچاپیم
گوشی دستت هست؟ اسم اصلاح ظرفیت که میاد من قلبم تیر میکشه مرگ بهتر از اصلاح ظرفیته (3777281) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۱۲:۰۳
خدمتی که دکتر هاشمی به سیستم بهداشتی کشور کرد هیچ کس نکرد مگر نه اینکه الان به هر بیمارستانی میرید بیماران را با تعرفه های معقول میپذیرند امری که در دولت قبل اصلا وجود نداشت و بیمارستانها به چشم یک موجود زائد به بیمار مینگریستند.........خیلی بی انصافی است که در مورد دکترهاشمی اینچنین سخن بگوییم عملکرد وزرای بهداشت قبل چه بوده است ؟؟؟؟ (3773595) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۰۳:۲۶
به چه بهایی؟60هزارمیلیاردتومان درسال یا 20میلیارد دلار.میشد بیماران رافرستاد خارج برای درمان (3774235) (alef-11)
 
سعید
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۰۴:۴۱
پس این حرام خوری ها و غارت جیب مردم و بیت المال و حقوق های چند صد میلیونی مربوط به کی میشه؟؟ اینها هم از اقلام خدماتی است تا کنون هیچ کس به جز ایشان مسولیت دفاع از آن را به عهده نگرفته است؟؟؟ (3774241) (alef-11)
 
آریان
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۸:۱۶:۴۵
دوست عزیز مهم کیفیت خدمات هستش. الان کیفیت خدمات به شدت پایینه و صرفا برای کارانه بالاتر پزشکان کمیت رو فدای کیفیت میکنن. لطفا تشریف ببرید مطب پزشکان متخصص یا عمومی و زمان و کیفیت ویزیت این ها رو ببینید. (3775547) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۱۷:۵۸
یک وزیر مردم را خائن می داند و این یکی هم دست پیش را گرفته عقب نیفته
خدایش امر برایشان مستولی شده که نکند تافته جدا بافته ای هستند نکند ایشان هم هاله نوری دارد روش نمی شود جار بزند
نکند ایشان هم از گزینه های روی میزش صحبت می کند که یک ملت را به امری تهدید می کند که خود بهتر می داند از طبل تو خالی هم خالی تر است و به قولی قمپز در کرده فقط مشخص نیست قراره کی بترسه؟
ایشان و امثال ایشان کار نکنند چه بهتر که موجب آرامش خلق خدا خواهد بود.
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان. (3773615) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۵:۱۵
آقای توکلی کسی که 8 سال برای پزشک عمومی و 4 سال برای تخصص و 4 سال برای فوق تخصص وقت میذاره درس بخونه با کارگر ساده که یکی هستند ؟؟؟هر دو از نظر شرافت و انسانیت در یک مرتبه قرار دارند بی شک اما از لحاظ کار و درآمد چی؟؟؟خود شما حقوقتان در زمان نمایندگی با یک کارگر یکی بود؟؟؟ (3773639) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۵:۳۵
پزشک عمومی 6 سال است. اگر کسی 8 ساله تمام میکند، از ضریب هوشی مناسبی برخوردار نیست. مثل اینکه کسی مهندسی را بیشتر از 4 سال طول بدهد (مسلما فرد درس خوانی نبوده است). مجموع تحصیلات شما 6 سال عمومی 2 سال تخصص 2 سال فوق تخصص میشود ده سال. فردی که دکتری برق میگیرد نیز 4 سال مهندسی، 2 سال ارشد و 4 سال دکتری میخوانند که میشود ده سال (البته افراد ضعیفی نیز هستند که به تنهایی دکتری انها ده سال طول میکشد).
چرا یک پزشک سی برابر یک عضو هیئت علمی حقوق میگیرد؟ (3773905) (alef-11)
 
پزشک متخصص
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۳۱:۱۲
وای این کامنت شما خیلی خنده دار بود.
اخه چرا راجع به چیزی که نمیدونی نظر میدی؟؟
عمومی 6 ساله تخصص دو ساله؟؟؟
عزیز دلم عمومی 7 سال و برخی دانشگاهها مثل شیراز هفت سال و نیم و اگه پذیرش نیمه دوم سال باشی 8 سال میشه.
و اما تخصص 4 سال تمام هست.
و اما ازمون فوق و امتحان برد یک سال تمام خوندن دارد و کنکور
فوق تخصص بین دو تا سه سال و نیم متغیر است.
و در مجموع شما به کار خودت برسی بهتره تا کامنت ناشیانه. (3775247) (alef-13)
 
سعید
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۹:۲۸
شما کی از خواب بیدار شدید؟؟؟ آخه با انصاف تفاوت چقدر؟؟ ۵۰۰ برابر؟؟؟!!! این حقوقه یا غارته؟؟؟!!! هیچ متوجه هستی از چی و از کی دفاع میکنی؟؟؟!!! لطفا از این خواب عمیق خوش رویایی پارو کردن ناجوانمردانه بیت المال مردم بیدار شوید. غارت گری و حرامخوری دفاع نداره. (3773918) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۴۲:۳۵
البته پزشک عمومی 7سال هست ولی خب ، این که شما گفتی شد 16 سال ، حالا یه دکترای رشته مهندسی یا علوم پایه در بهترین حالت 10 سال باید وقت بذاره ،توجه کنین که برای قبولی در دکتری این رشته ها باید از همون اول خیلی خوب درس خوند و پایه قوی داشت که مستلزم تلاش شبانه روزی با انواع کتب زبان اصلی است وگرنه قبولی توی این همه متقاضی نشدنی هست .

حالا درآمد شما یک و شش دهم این دکترای تخصصی است یا بیش از 20 برابر. (3774159) (alef-11)
 
آریان
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۰۸:۲۲:۳۵
لطفا برای من توضیح بدید که چرا در امریکا و اغلب کشور های دنیا با پزشکانی بسیار ماهرتر از پزشکان ما نهایت دریافتی یه متخصص 6 برابر یه معلم یا هر کارمند ساده دیگه ای هستش. اما در ایران یه متخصص شاید تا 100 ها برابر هم دریافتی بیشتری داره؟ علاوه بر این شما داری در سیستم رایگان تحصیل میکنی و بعد کلی هم طلبکار هستی اما در امریکا بعد از کارشناسی باید برای هر سال هزینه گزافی بدید تا بتونید پزشک بشید. اما هیچوقت یه پزشک امریکایی به خودش این حق رو نمیده که سختی های دوره پزشکی و هزینه هایی که کرده رو از جیب مردم دربیاره. (3775562) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۹:۱۱
ايشان طوري حرف زده اند كه انگار همه پزشكان در نقاط مرزي و مناطق جنگي دارند خدمت ميكنند ، مگر زمان جنگ پزشكان حقوق هاي ميلياردي ميگرفتند كه در مناطق مرزي حضور داشتند ؟
مگر همه پزشكان كشور بچه ناف تهرانند كه نميخواهند به مناطق ديگر بروند ؟
مگر بين مردم همان مناطق مرزي فارغ التحصيل پزشك نداريم ؟
مگر نميشود موقع استخدام پزشكها مثل همه شغلهاي ديگر محل خدمت را مشخص كنند ؟
اين توجيهات كه فقط برخي عوام را گول ميزند در حالي است كه 99 درصد دريافتي هاي نجومي پزشكان در شهرهاي بزرگ و به خصوص تهران انجام ميشود و بيشتر آنها اصلا كار پزشكي نميكنند و با بيمار سر و كار ندارند و فقط كار مديريتي انجام ميدهند
توجيه احمقانه ديگر ايشان اين است كه اگر پزشكان نباشند .......
جواب ايشان را با سوال خودشان ميتوان داد
مثلا اگر مهندس ها و كارمندهاي نيروگاه ها و اداره هاي برق نباشن و برق كشور قطع بشه پزشكها و ساير مردم چند ساعت ميتونن زنده بمونن ،
اگه كارگرهاي پمپ بنزين ها نباشن چي ؟
اگه كارگرهاي شهرداري زباله ها را جمع نكنن چي ؟
اگه نانواها نباشن چي ؟
اگه كارمند هاي آب و فاضلاب نباشن چي ؟
اگه سربازهاي ارتش و نيروي انتظامي نباشن چي ؟
يكي نيست به ايشان بگه ....... جان ، حذف هر گروه از مردم جامعه ميتونه نتايج فاجعه باري به بار بياره ولي اين دليل براي اين پرداختهاي نجومي نميشه (3773653) (alef-13)
 
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۹:۳۶
نصیحت فایدهای ندارد آقای دکتر توکلی.باید نظم و انضباط را به زور به برخی ها پذیراند وگرنه پزشکی که به قول و اعتراف سخنگوی وزارت پزشکان سالی یک میلیارد کارانه می گیرد با این نصیحت ها فقط به شما می خندد و کار خودش را می کند.به یک انضباط سفت و سخت در کشور نیاز داریم که جلوی این چپاول ها را بگیرد وگرنه من هم می توانم بگویم که آقای هاشمی ! وزیر محترم پزشکان ! این پولهای کلان که از بیت المال به هم صنفانت می دهی را حلال نمی کنیم و به قیامت حواله می کنیم! (3773681) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۳:۰۶
" شفافيت از فساد باز مي دارد " تيتر بالا !
به به ! ... گُل گفتي !! ديگه از اين بهتر نميشه !! اما برادرمتاسفانه تاكنون در كار ما " شفافيتي "
نبوده اگر هم از اول بوده - يعني بنا بوده كه باشه - ولي انگار نبوده ! ... چه طور شد ؟... هيچي !
" شفافيت " را انداختيم يك گوشه ، به امان خدا ، ديگه سراغي ازش نگرفتيم تا آن قدر گرد و غبار
رويش نشست تا از " شفافيت " افتاد !.. كدر شد !! مانند آينه اي غبار گرفته شد كه ديگر كسي را
نشان نداد !! اگر هم نشان داد خيلي مبهم بود !! حالا چه كار كرديم ؟! هيچي قربونتم !!
- ميگم شنيدي فلان كس اختلاس كرد ؟!
-- دو باره !! ... عجب ! ... حالا اين خير نديده ،ديگه كي بوده ... هر دم از اين باغ ...
- خدا عالمه قربو نتم ! يك كسي بوده " ب . ج " نامي يا شبيه به همين يا شايدم " ج. ب " يك همين طور اسمي !!
-- اما قربونتم ! اين " ب.ج ". يا " ج.ب " - حالا هر كي - كي بوده ؟!
-- الله اعلم ،دعاگوتم !!
و يا اين كه :
-شنيدي فلان كس " رانت خواري كرد " ، " پولشويي " كرد !! " خلاف كرد " زمين خواري كرد " ؟!!
- خدا از سرشون نگذره ! انشاءالله به زمين گرم بخورند !! ... واگذارشان به خدا !! ... من كه
نفرينشان مي كنم !! ... خب حالا بفرما كي ها بودند !... لابد مثل هميشه براي معرفي شان پاي " حروف الفبا " وسط مي كشند ... مگه نه ؟!
- قربونتم ! مشكل همين جاست كه معلوم نشده كي ها هستند !! ... به حضورت انورت كه عرض كنم
اون كسي كه رانت خواري كرده كسي بوده به نام " ر. ز " اون يكي كه پول ها را شسته ،وبه قولي
" پولشويي " كرده ميگن اسمش " م .د " بوده ، اون زمين خواره هم " ق . گ " بوده !!
-- حالا چرا برادر " شفافيتي " نيست !! اسم طرف را كامل نمي ... چي ؟ ... به خاطر آبرو خودو خانواده شون ؟؟ !! .. اما مخلصتم پس آبروي وطن و مملكت چي ميشه ؟ آن هم تو دنياي ارتباطات !!! تو دنيايي كه دشمنان دين و وطن از كاه ،كوه مي سازند !! .. بله ؟!
-----------
-- بچه ها گوش كنين ! اين علا مت هايي كه من در مادر بزرگ مي بينم " بيماري سرطان " داره !
شكي هم ندارم ! حالا براي اين كه كسي نفهمه ، مادر بزرگ هم ندونه ، هركسي سؤال كرد كه مادر ،بزرگ چشه ، نميگيم كه " بيماري سرطان " !! ميگيم بيماري " ب . س " !! داره ! به اين ترتيب ديگه
نه كسي از بيماري مادر بزرگ باخبر ميشه ،و نه اصلا مادر بزرگ ديگه بيماري خطر ناك داره !!
فكر نمي كنم كه بيماري " ب. س " ديگه خطرناك باشه !! مگه نه !! تازه ديگه دنبال معالجه هم نمي
رويم و خرج و مخارج خدا تومن هم ديگه رو دستمون نيست !! با اين حساب ديگه همه مشكلات
حلِ حله !! ... انصافاً درست نميگم ؟! ... آخييييييششش ! چه خوب شد !! .. مشكل بزرك مادر بزرگ را هم به همين آسوني حل كرديم !! ديگه خيالمون راحت شد !! (3773727) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۶:۵۳
متاسفانه خیلی از افرادی که اینجا اظهار نظر کرده اند فقط از روی حسادت به پزشکان بعضی مطالب رو منتشر میکنن..عزیزان چگونه انتظار دارید یه پزشک متخصص با 14 سال تحصیل و زحمت فراوان دریافتی در حد یه معلم و کارگر داشته باشد؟..اگر این عدالت است پس اصلا" رقابت کنکور برای چیست؟..فرق آدمی که با تلاش شبانه روزی قبول شده و با مشقات فراوان تحصیل میکند با فردی که با رتبه 100 هزار وارد یه رشته بی خاصیت دانشگاه آزاد شده و با حضور نصفه و نیمه سر کلاس های 2 ساعته ظرف 4 سال مدرک کارشناسی میگیرد چیست؟؟ کجای این عدالت است که یه پزشک فوق تخصص که در سن 40 سالگی شروع به کار میکند با یه جوون 23 ساله با مدرک کارشناسی از دانشگاه پیام نور ناکجاآباد یکسان حقوق بگیرند؟؟ (3773736) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۰:۰۳
ما هم رتبه پنجاه رشته ریاضی اوردیم. الان هیئت علمی هستیم و ماهیانه سه و نیم ملیون حقوق میگیریم. سن 32 سالگی تازه هیئت علمی شده ایم.
شما جوری حرف میزنید که انگار سن چهل سالگی اولین حقوق را دریافت میکنید. نه خیر. شما از همان زمان دانشجویی، یعنی از سن 25 سالگی که تخصص را شروع میکنید، ماهیانه دو ملیون تومان (حدود همین حقوق فعلی اعضای هیئت علمی) دریافتی دارید. بی خودی مظلوم نمایی نکنید.

در حال حاضر یک مهندس فارغ التحصیل دانشگاه تهران، با حدود ماهیانه یک ملیون تومان در تهران مشغول به کار میشود. (3773894) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۲۳:۴۱
عزیز من حسادت نیست ما نمی گوییم تفاوت نباشد به وجدان خود مراجعه کنید یک دکتری فنی دانشگاه علم و صنعت در رشته برق اگر کار گیرش بیاید ماهانه حداکثر 5 ملیون حقوق می گیرد و یک متخصص پزشکی حداقل 50 ملیون ایا این عدالت است راستی درس کدامیک سختتر است؟ (3773950) (alef-11)
 
سعید
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۴:۵۵
او ۱ میلیون میگیره ، تو ۱۲ میلیون بگیر ، یعنی هر ماه برابر یک سال او ، او ۳۰ سال خدمت کنه جمعا ۳۶۰ میلیون میگیره که فقط خرج خورد و خوراک حد اقلیش میشه، جنابعالی اگر فقط ۱۰ سال کارکنی یک میلیارد و دویست میلیون می گیری که هم می خوری هم باش سفر های خارجی میری هم یک آپارتمان می خری و هم یک پرادو یا بنز، آخر مگه شما برای غارت جیب مردم ۱۴ سال درس خوانده اید که این همه پرتوقع اید و مردم را حسود و بی اخلاق و دور از انسانیت و توده ای و ملحد می نامید؟؟؟؟!!!! چه خبره حقوق ماهی ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون و حتی۷۰۰ میلیون از جیب ملت؟؟ مگر شما فرزند قارون هستید؟ چرا تا این اندازه عواطف در بعضی ها مرده است ؟ مسابقه غارت و حرامخوری تا این حد؟؟ شرم و حیا خوب چیزی است، در این شرایط دشوار اقتصادی که مردم بسیاری از نیازهای اولیه و اساسی خود را نیز قلم گرفته اند و به امید اینکه دولت گشایشی ایجاد کند دلبسته اند پزشکی که صدها میلیون تومان در هرماه از جیب مردم بیرون می کشد این پزشک خود به بیماری به مراتب بدتر ی از بیماری ، مراجعینش مبتلاست و آن بیماری ضد اخلاقی قساوت و سنگدلی و خود بزرگ بینی و غرور و حرص و پول پرستی است ، قبل از درمان بیماران باید این پزشکان درمان شوند ، نیاز مبرمی وجود دارد به پزشکان اخلاق و معنویت تا این پزشکان حریص حرامخور را درمان کنند. به راستی درمان روحی و معنوی پزشکان مقدم است بر درمان بیماری های جسمی مردم. (3774033) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۱۲:۵۹
من معلمم با ارشد مهندسی8سال دانشگاه سراسری درس خوندم،همکارای من که دکترا دارند11سال درس خوندند،یک صدم یک پزشک دریافتی نداریم. (3774263) (alef-11)
 
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۷:۴۷
جناب توکلی این دریافتی پزشکان در قبال عملکردشون برای مراکز درمانی و بیمارستانهاست که با پرداختی از بیماران و ته برگ کنده شده بیمه از طرف بیمه به حساب بیمارستانها و درمانگاهها واریز میشه و کمتر از نصف اونو به خودشون برمیگردونند پس اونها نه تنها از بودجه بیت المال استفاده نکرده اند بلکه درامد زایی برای سیستم درمانی هم داشته اند . (3773740) (alef-13)
 
علوی
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۰۸:۱۳
یعنی هر پزشکی در هر ماه یک میلیارد تومان را از جیب این مردم که حقوق ۱ تا ۲ میلیونی دارند بر میدارد ۵۰۰ میلیونش را به بیمارستان می دهد و ۵۰۰ میلیونش را خودش برمی دارد. خوب این همان غارت گری از جیب مردم است که اسمش را درآمد زائی گذاشته اید، حرام خوری که شاخ و دم ندارد. (3774061) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۸:۱۸
به پزشکان توصیه میکنم وقت با ارزش خود رو جهت پاسخ دادن به عده ای آگاه تلف نکنن... (3773742) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۱۴:۴۶
باز هم خود بزرگ بینی (3774267) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۱۶:۰۶
اقای وزیر یک سری هم به اون اداره تجهیزات پزشکی بزنید و ببینید چگونه چند نفر باندی چه بلایی سر شرکت های خوش نام و باسابقه تجهیزات پزشکی اورده اند.با قیمت گذاری دلبخواه و غیر عقلانی دو سه تا از شرکت های امریکایی را ملاک قرار داده اند و باقی شرکت ها را به مرز تعطیلی کشانده اند.اگر بازار ازاد است که خود شرکت ها در رقابت با یکدیگر قیمت های تعدیلی خواهند داشت اما با این رویه که در حال حاضر دارند اجرا میکنند چندین شرکت را به خاک سیاه نشانده اند و باعث بیکاری تعداد کثیری از نیروهای زبده را فراهم کرده اند و تنها میشود این نتیجه را گرفت که این شرکت ها را به تعطیلی بکشانند تا نمایندگی های انها را از چنگشان دراورند.لطفا یک سری به این اداره کل بزنید. (3773793) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۱۸:۳۴
جناب آقاي توكلي بايد دقت داشت كه حتي در وزارت بهداشت عدالت بين كارمندان نيست كدام پزشك در مناطق دور افتاده به تنهايي خدمت ميكند همه جا يك تيم خدمت ميكند چرا بايد پزشك 100 برابر اعضاي تيم دريافتي داشته باشد (3773797) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۸:۲۲
پرداخت کارانه های میلیونی به پزشکان بیمارستانها بصورت ماهانه در حالیست که این بیمارستانها ماهاست فاکتورهایشان را به شرکتهای تجهیزات پزشکی پرداخت نکرده اند. (3773823) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۲:۵۹
آقای دکتر عزیز
چنین مواردی در مورد حقوقهای کلان مدیران در دولتهای گذشته نیز وجود داشت... نمیدانم شما آن زمان نیز واکنش نشان دادید یا خیر؟!
آقای دکتر توکلی عزیز
بنده نیز با 28 سال سابقه خدمت در وزارت آموزش و پرورش دارای مدرک دکترای تخصصی (Phd) هستم.اما حقوق ماهانه ام بر اساس فیش حقوقی 2میلیون و دویست هزار تومان است. هیچ درآمد و دریافتی دیگری نیز ندارم.
کاش همه منصفانه و بر اساس عدالت و وجدان موضوعات را بررسی کنیم... (3773833) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۸:۰۲
یک پزشک، به اندازه مجموع اعضای هیئت علمی یک دانشگاه دولتی حقوق میگیرد. دانشگاه ما که یک دانشگاه صنعتی تازه تاسیس (سابقه ده ساله) و درای چهل عضوی هیئت علمی است مجموعا به این چهل عضو ماهیانه 140 ملیون تومن حقوق میدهد که این حقوق یک ماه یک متخصص است. واقعا چهل عضو هیئت علمی فارغ التحصیل دانشگاهای خوب کشور در رشته مکانیک و برق و کامپیوتر و .... به اندازه یک متخصص به درد کشور نمیخورد که اینقدر ناعدالتی هست؟ (3773862) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۵:۵۶
یه طرح تحول آموزش عالی هم شما بدید!! دولت 9000 میلیارد تومن بریزه به حساب بیمه تحصیلی و همه رو بیمه تحصیلی کنه بعد بیمه تحصیلی تحت عنوان کارانه خارج از حقوق به ازای هر دانشجو در هر کلاس ترمی 200-300 تومن به حساب دانشگاه بریزه و نصفشو بدن به شما میشه ترمی حداقل 90 میلیون تومن تازه دولت میتونه سر ملت منت بذاره که شما را بیمه تحصیلی کردم و شمام میتونید بگید من درآمد برای دولت ایجاد کردم!!!! (3774982) (alef-11)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۱:۱۰
بسمه تعالی
جناب اقای دکتر توکلی
سلام علیکم
در خصوص مطالب نوشته شده نکات قابل ذکر فراوان است وضمن تقدیر از حرکت جنابعالی در خصوص شفاف سازی ...چند نکته را متذکر میشوم
1- در خصوص دریافتی پزشکان محترم باید به دونکته دقت کرد:
الف) آنکه برخی از این دریافتی ها مربوط به مدیرانی میباشد که علاوه بر کار مدیریتی کار درمانی نیز انجام می دهند وشائبه ی برخورداری از رانت در مورد انان وجود داردواز قضا شفاف سازی در این زمینه بسیار مهم میباشد چطور میشود که یک مدیردر سطح وزارت خانه ویا درجات بالای مدیریتی هم کار های مربوط به مسوولیتش را درست انجام دهد وهم به کار درمانی بیماران برسد وکارانه ی چند ده میلیونی ویا بالاتر بگیرد ودر نتیجه بقیه ی پزشکان وجامعه ی پزشکی رازیر سوال ببرد.چراعملکرد این قشر از مدیران مورد توجه قرار نمیگیرد
ب) درمورد دریافتی های ناعادلانه وزیاده خواهی برخی از پزشکان به مطالبی اشاره کرده اید که به نظرم چندان منطقی نمی اید چراکه اگرچه نظام پرداخت ها ودریافت ها ناعادلانه بوده است ولی براساس دستورالعمل های مصوب طرح تحول سلامت پرداخت گردیده است وسوئ مدیریت ویا غفلت در طرح تحول سلامت عامل ان بوده است نه پزشک تازه فارغ التحصیلی که در مناطق دور دست ویا هر جای دیگر در این کشور عزیزمشغول گذراندن طرح وانجام خدمات قانونی میباشد (در این خصوص توجه شما را به مطالب بند 1جلب میکنم. به نظر میرسد مدیران طرح تحول سلامت بواسطه ی کار درمانی توجه کافی به نقاط ضعف نداشته اند)
2-در خصوص تاختن به جامعه پزشکی (بنده منتقد مطالب کارشناسی شده با عنایت به سیاست های پیچیده ی عرصه ی سلامت نیستم ولی برخلاف انچه در سایت الف اعلام کرده اید برخی از مطالب وهمچنین پیام های ارسال شده دون شان یک برادر مسلمان و..میباشد) توصیه ی برادرانه ی من خدمت جنابعالی اینست که توجه داشته باشید که افراد با نیتهای مختلف در این عرصه ورود پیدا میکنند .البته اینجانب منکر نقاط ضعف در این قشر نیستم واز عملکرد زیاده خواهانه ورفتار نامناسب تعدادی از آنان دفاع نمیکنم ولی معتقدم که جامعه ی پزشکی هنوز هم از خدوم ترین وفرهیخته ترین اقشار در این مملکت محسوب میشوند وهمواره مورد حسد حاسدان ودیگران قرار گرفته وخواهند گرفت...
وما توفیقی الا بالله (3773967) (alef-11)
 
بهلول
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۹:۴۰
برای من مهمه که وزیر بهداشت اعلام کند چند درصد بودجه طرح سلامت از صندوق تامین اجتماعی برداشت شده (3773989) (alef-11)
 
کریم زاده
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۹:۴۴
می دانیم که کشور عزیزمان سالیان سال محل همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف ترک ، فارس، کرد، بلوچ، گیلکی ، عرب، و ..............بوده است و همواره نیت دشمنان ایران این بوده است که این کشو را تجزیه نمایند لذا دشمنان میهن عزیزمان با ترفندهای مختلف میان اقوام مختلف کشور تفرقه می اندازند و سعی می کنند که درگیریهای قومی و مذهبی در کشور درست کنند تا کشور عزیزمان در آینده وضعی همانند سوریه یا عراق پیدا کند و در نتیجه آن منابع کشورمان را غارت نمایند مسئولان محترم کشور باید سعی نمایند که روزنه های مهم نفوذ و اختلاف افکنی و همچنین اختلافات شدید طبقاتی از لحاظ مالی را در کشور ببندند در طول تاریخ بارها دیده ایم که بیگانگان به کشور ما حمله کرده اند و دیده ایم چه بلایی بر سر مردم ایران آورده اند مثلا در زمان حمله مغولان به ایران مردم کشور ما از هر لحاظ بر مهاجمان مغول برتری داشتند ولی چون در حکومتهای وقت میان مردم ناعدالتی وجود داشت همین احساس تبعیض و بی عدالتی باعث شد که جنگجویان ایرانی نخواهند به خوبی از کشورشان دفاع کنند پس در کشور بحث عدم اجرای عدالت و تبعیض یکی از روزنه های مهم نفوذ بیگانگان در کشور است لذا باید کاری کرد که تاثیر گذاری بیگانگان در مردم کشور عزیزمان به حداقل ببرسد پس لازم است برای جلوگیری از نفوذ دشمن یک پزشک متخصص نتواند چندین برابر یک دکتر فنی یا یک دکتری پرستاری درامد داشته باشد یا یک وکیل دادگستری فقط در یک پرونده بتواند به اندازه سی سال یک قاضی درامد داشته باشد (3773991) (alef-11)
 
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۰:۴۰
کاش در کشور مانند آقای توکلی زیاد بودند تا از حقوق ملت دفاع می کردند.نه کسی مثل آقای هاشمی که نمی داند چه گفته کاش روی حرفهای که زده اندکی فکر می کرد جای بسی تاسف است برای همچون وزیری !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3773993) (alef-11)
 
لام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۶:۳۳
حرف پزشک نیست معاون وزیر که پزشک هم نیستند و از جای دیگر امدند و قبلا قایم مقام بودند الان بالای 100 میلیون حقوق دارند پروزه بیمارستان مغر اعصاب سمیعی اتوبان همت اماده خدمت به دوستان برای بعد ار وزارت است (3774013) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۶:۲۸
ای کاش به اون دو جمله آخرش هم جواب میدادید تا ایشان بدانند که دسترنج کارگر، مهندس ، سرباز ، پلیس، معلم ، استاد، راننده و...... میشه بیت المال وکسی حق نداره بیت المال را چپاول کنه بعد بگه اگر اینا کار نکنن (منظورش اینه که باید 200 میلیون 200 میلیون بالا بکشن) چی میشه ؟؟ اگر کسی نفت استخراج نکنه، پالایش نکنه و نفروشه اونوقت پزشک حتی تو کسب درآمد در حد چند صد هزار تومان هم ناموفقه. ذره ای از بیت المال رو حضرت علی به برادرش عقیل هم نداد وزیر میلیاردر از کیسه بیت المال به هم شغلی هایش می بخشه و در کنارش درس اخلاق میده. (3774085) (alef-11)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۵۲:۱۳
ای بابا
ما از دکتر روحانی و وزرا ایشان خصوصا اقای هاشمی انتظار بیشتری داشتیم (3774193) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۸:۴۰
این سوزها نمیدانم از کجاست چرا همه خودشونو با پزشک مقایسه می کنن اقلا خودتونو با تجار بساز بفروشها هتل داراران ....مقایسه کنید (3774332) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۲۴:۲۱
تاجر واقعا از بیت المال می خوره؟ مگه صادرات ما توسط کسی جز تجار انجام میشه؟
هتل داران می دونی از طریق توریسم چقدر برای کشور درآمدزایی دارند؟ چرا پزشکی ما نمی تونه چهار تا توریست سلامت جذب کنی؟ وضع توریسم سلامت را در هند و آفریقای جنوبی و تایلند سرچ کن، هتل دار ریالی هم از دولت نمی گیره
بساز بفروش هم نه تنها ریالی از بیت المال نمی گیره کل هزینه شهر هم از مالیات پرداختی اونهاست فکر کردی حقوق تو را از کجا میدن؟ (3774687) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۷:۱۹
درود بر شما با این جواب دقیق و حساب شده (3774766) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۹:۲۳:۱۵
کمی دقت کنی میفهمی، بحث مقایسه نیست، بحث غارت جیب و بیت المال مردمه ، ۵۰۰ ملیون یعنی درآمد تمام عمر ۲ کارگر یا ۱ کارمند، جناب پزشک با چه حقی هرماه ۵۰۰ میلیون از پول مردم را غارت می کنه و حرامخوری میکنه در امریکا که ۳۰٪ اقتصاد جهان را در اختیار داره حقوق پزشک فوق تخصص ۶۰ میلیونه با اینکه در امریکا هزینه زندگی چند برابر ایرانه، آخر مگر پزشک ایرانی فرزند قارونه که باید درآمد میلیاردی یا ده میلیاردی و سرمایه صدها یا ۱۰۰۰ میلیاردی از جیب مردمی که حقوقشان ۱ تا میلیونه داشته باشه. امیدوارم حالا فهمیده باشی که این سوز از کجاست؟!! از خودخواهی ، بی عدالتی ، مفت خوری و حرامخوری پزشکان و مدیران نجومی بی رحم و فاصله گرفته از وجدان انسانی. (3774897) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۸:۴۸
به نظر میرسد برای اینکه مشکل فیش حقوقی و دریافتی یکبار برای همیشه حل بشه همه عزیزان از صدر تا ذیل فیشهاشون رو کنند و بعدش مثل بچه خوبا هر کی اضافه برداشته اون رو به صندوق برگردونه به همین راحتی .
بدو باریکلا بدو تا دیر نشده !!!!! (3774334) (alef-11)
 
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۵:۰۱:۱۶
اقسمت عمده پول طرح تحول سلامت صرف پرداخت به دکترها میشه شرکت ما درحال اجرای یکی از حساسترین پروژهای ساخت بیمارستان در قلب تهران که 99 درصد مراجعین به بیمارستان هم مردم مستضعف هستند میباشد متاسفانه دانشگاه پزشکی که کارفرمای پروژه هست با توجه به اتمام زمان قرار داد هنوز نصف مبلغ کارگرد را نداده و با این وضعیت حالا حالا پروژه تمام نخواهد شد اما حقوق دکترها ماهانه و به موقع پرداخت میشه. (3774395) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۰:۱۶
هسته ای را دادند و در قبالش هفت هشت میلیارد دلار گرفتند و تضمین دادند در امور بهداشتی، تغذیه و کمک به محرومان هزینه کنند آن از سبد کالا و این از بهداشت. به ظاهر کمک به مردم ولی در اصل کمک به بعضی شرکتها و پزشکان. (3774409) (alef-11)
 
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۷:۲۴:۰۵
با این باور که اگر این اعتراض ها نبود « بی سرو صدا خزانه کشور را هم جارو می کردند » اما معتقدم در نهایت هیچ و هیچ و هیچ اتفاقی رخ نخواهد افتاد و بقول معرف " نه خانی می آید و نه خانی می رود " و همچنان عده ای بسیار انگشت شمار مانند جناب دکتر توکلی بدنبال احقاق حق ملت ایران هستند و عده ای غیر قابل شمارش بدنبال ضایع کردن این حق هستند . (3774686) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۴:۱۳
تازه خزانه را نیز حی خالی می کنند و می اندازد گردن دولت قبل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3775972) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۱:۵۶
فساد در ايران نهادينه شده است و مادر فسادها فساد سياسي است ،
اين افشا گري ها تا حدي تحمل مي شود و به مقامات بالا نمي رسد ،
تنها را نجات دموكراسي و ازادي بيان است (3774875) (alef-11)
 
عبدامطلب طاهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۲:۰۶
سلام و درود بر دکتر توکلی عزیز و شجاع
علیرغم اینکه یک اصلاح طلبم و با بعضی افکار و ایده ها و سیاست های دکتر توکلی مخالفم ولی همیشه اعتقادم بر این بوده کاش مجالس ما حد اقل 10 نماینده مثل دکتر توکلی و مطهری و افروغ داشت.اگر نمایندگان احساس مسئولیت کنند و به سوگندشان وفادار بمانند و خود آلوده نشوند سینه چاکانه می توانند از حق و حقوق مردم دفاع نمایند و از حق نظارت و استیضاح به نحو احسن استفاده کنند.ولی افسوس و صد افسوس که که فقط در حرف از نحوه حکومت و مرام علی مظلوم دم می زنیم ولی در عمل .....
وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت فقط فیش حقوقی روسای دانشگاهها و چند پزشک متخصص و فوق تخصص را که در بیمارستانهای دولتی کار می کنند و بر خلاف قانون در مطب و کلینیک و بیمارستان خصوصی نیز کار می کنند جهت حقانیت خود و تنویر افکار عمومی اعلام نمایند تا مردم نیز بدانند که افشا کنندگان قصد و غرض سیاسی و شخصی داشته اند.
اگر امثال بتده امنیت شغلی داشته باشیم با ادرس دقیق دریافتی های چند ده و جند صد میلیونی برخی را با نام و نشان اعلام می نماییم ولی در همین حد نیز امنیت شغلی مان در خطر است (3774977) (alef-11)
 
حسن
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۱:۱۳:۵۷
بنده به مدت 25 سال در يكي از بزرگترين بيمارستانهاي دولتي مشغول كار هستم در چند سالي كه در يكي از كلنيك هاي تخصصي كار مي كردم برخي از اساتيد را در ماه شايد يك يا دو دفعه مي ديدم از 8 صبح تا 5 عصر شنبه تا پنجشنبه در درمانگاه بودم بيچاره بيماران از 5 صبح تا عصر مي نشستندو منتظر و در اخر هم استاد نمي امد البته استاد محترم مشغول انجام وظيفه بو كجا در بيمارستان خصوصي و كلنيك خصوصي ومطب خصوصيش البته در مطبش دكتر عمومي گذاشته بود و او بيمارانش را وزيت مي كرد سرتان را درد نياورم خصوصيش نوش جانش خودش سروايه كذاشته دكان باز كرده بيمارستان كلنيك هم نوش جانش خودش سرمايه كذاشته و تجارت خانه باز كرده نه ببخشيد شفا خانه بگذريم در چيز ديگريست 1 حق محروميت از مطب چرا مي گيري 2 شما كه در ماه يك يا دو دفعه ان هم به سلام وعليك با همكاران مي گذرد چرا كارانه مليوني مي گيري و تمام كار را رزيدنت با مهر شما انجام مي دهد3مگر بيمارستان دولتي را شما ساخته اي اب برق حقوق پرسنل و غيره را شما مي دهي كه 80 درصد در امد براي شماست به خدا قسم .............. (3775038) (alef-11)
 
اسدمظفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۱:۵۲:۱۲
آقای توکلی کاش زودتر ازمجلس کنار می رفتید تا سفت وسخت دربرابرمفاسد بایستید.البته ازفساد مجلسیون هم ما مردم بی خبر نیستیم (3775090) (alef-11)
 
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۴:۱۵
جناب اقای توکلی خدایی هم هست اینقدر علیه پزشکان جو سازی نکنید در ضمن طرح تحول به نفع مردم بوده است (3775233) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۱:۵۰:۵۹
آقای پزشک ما همه باید ساکت باشیم تا سیل اسکناس ها به جیب شما وارد شود.
اگه این کار را بکنیم میشیم مسلمون؟
در کجای دنیا یک پزشک متخصص ۸۰ برابر حداقل حقوق دریافتی دارد؟ (3782392) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۱:۳۳
آقای توکلی نوشتار شمار بسیار متین و منطقی است ولی سوال اینجاست که این حقوقها در طی این 3سال دولت آقای روحانی به این شکل در نیامده و شما چند دوره نماینده مردم در مجلس بودید و باید از این دریافتی ها اطلاع میداشتید اگر بفرمائید که اطلاع نداشته اید جای تاسف دارد و اگر می دانستید و کاری نکرده اید بازهم جای تاسف دارد. (3775792) (alef-11)
 
بشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۴:۴۳
جناب اقای هاشمی درست شما وزیر بهداشت هستید باید از حوزه متبوع خود دفاع کنید اما دفاع نا حق نکنید ولی شما هم یک انسان هستید و قبل از ان باید به اصول انسانیت پایبند باشید .اگر کسی که کاری را قبول میکند باید خود را با قبول تمامی سختیهای ان کار قبول کند .اصلا در موقع پذیرش دانشجوی پزشکی باید محل خدمت را هم به عنوان یکی از شرایط مد نظر داشته باشید که اگر کسی اعتراضی داشت به رشته یا محل دیگری برود و از حقوق بیت المال برای مردم چوب درست نکنید. (3775977) (alef-11)
 
کارشناس
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۴:۳۵
با سلام
قطعا مدیران خدمات بهداشتی و درمانی که در این زمینه تحصیل کرده و تخصص دارند بهتر از پزشکان میتوانند امور درمانی را مدیریت کنند. کمی به کشورهای پیشرفته در امر سلامت نگاه کنیم. کشورهای موفق پزشک سالار نیستند.... (3776106) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۳:۵۷:۲۴
چرا برای کارمندان دولت تورم 12 درصد ولی برای پزشکان وزارت بهداشت 70 درصد است. من خودم در آبان بچه ام را بردم پیش متخصص در درمانگاه دولتی، هزینه ویزیت بود 7000 تومان دوباره بهمن بردمش همون دکتر شد 10000 تومان و دیروز که بردم شده بود 12000 تومان. یعنی درآمد یک پزشک متخصص در 2 ساعت به اندازه درآمد 3 ماه یک کارگر می باشد. مگر تورم فقط برای پزشکان است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وزیر باید استیضاح شود. (3777716) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۶:۲۷
تو مملکتی که رییس جمهورش نه داند حقوق مدیرش چقدر است وای به حال ملت (3786129) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.