نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 200628
اینجا پادگان نیست آقای مدیرعامل
سیدامیر سیاح، 10 مهر 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران اخیراً مطالبی گفته است که احتمالاً نشان دهنده بی اطلاعی وی از حقوق شهروندی و ماهيت سیاستهای کلی اصل۴۴ است.

ايشان روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفته است: «مخالفت با خصوصی سازی، مخالفت با اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات رهبری است و احدی حق مخالفت با خصوصی‌سازی را ندارد... فروش شرکت مخابرات ایران طی معامله‌ای که بین سازمان خصوصی‌سازی و سهامدار شرکت (شرکت توسعه اعتماد مبین) منعقد شده انجام شده است و در طی این توافق، کالایی با یک پروانه به سهامدار فروخته شده است...»

درباره جملات نقل شده از مدیرعامل محترم شرکت مخابرات تذکر نکاتی ضروری است:
برخلاف تصور مدیرعامل محترم شرکت مخابرات، مخالفت با خصوصی سازی، حق هر شهروند در نظام جمهوری اسلامی است. مخالفت، انتقاد و حتی اعتراض در چارچوب قانون، به سیاست هایی که از نظر شهروندان اشتباه به نظر می رسد، هم حق و هم وظیفه شهروندان در نظام اسلامی است.

نه فقط مخالفت با اصل خصوصی سازی حق شهروندان است، بلکه مخالفت و اعتراض به واگذاری ناهنجار شرکت ملی مخابرات ایران در سال ۱۳۸۸ نيز حق همه شهروندان است. حق شهروندان ایرانی و نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی است تا فروش سهام شرکت مخابرات را پیگیری و واگذاری آنرا لغو کنند.

مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران نباید فراموش کند جامعه اسلامی، پادگان نیست که بخواهد با ادبیات "احدي حق ندارد..." درآن صحبت کند. ایشان همچنین نباید فراموش کند واگذاری شرکت مخابرات درسال ۸۸ اقدامی پر از ابهام در روند خصوصی سازی و اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ است.

مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران باید بداند صاحبان فعلی مخابرات، «مدعی» خصوصی سازی و سیاستهای کلی اصل۴۴ نیستند، بلکه «متهم اند» با بزرگترین و زشت ترین خصولتی سازی تاریخ ایران، اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ را به بیراهه و شکست کشانده اند.
 
1392
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۰۹:۴۱
شرکت های خصوصی در ایران متاسفانه به علت عدم نظارت بسیار بسیار بد عمل میکنن
اولین حرکت انها حق و حقوق کارمندان وکارگران رو نمیدن در درجه دوم هزینه ی تحمیلی به مشتریان رو افزایش میدن
درجه سوم به دادن امکان به مدیران در حق همه اجحاف میکنن نمونه بارزش پیمانکاران شهرداری و مخابرات و شرکت برق و اب امروز زنگ میزنی 1 ماه بعدم نمیان برای رفع مشکل
فقط چسبیدن بالاشهر
مملکت شده از ازادی به بالا (1690675) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۱۹:۳۷
متأسفانه از وقتی مخابرات خصوصی شده و حسابرسان مستقل را از مخابرات های استانها بیرون کردند، صدای اعتراض کارمندان جزء به کسی نمی رسد.پاداش های میلیونی مدیران هم برقرار است. (1691257) (alef-15)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۰۰:۲۷:۲۲
عزیزان اسم "خصوصی سازی" رو خراب نکنید. مخابرات "اختصاصی سازی" شد (1692747) (alef-6)
 
چواد
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۹:۲۶:۴۹
قاعدةً ، خصوصی سازی وقتی معنی! پیدا می کند که حداقل یک رقیب وجود داشته باشد ... من در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم ... لطفا یکی توضیح دهد که دستکم ظواهر فضیه رعایت شده یا نه ؟. (1691920) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۰۰:۲۱:۵۵
اگر گیرنده خدمات آحاد مردم عادی باشند (مدارس، حمل ونقل ،بهداشت ...) بهتر است سازمانهای دولتی درگیر باشند.ولی در کارهایی که خدمات گیرنده دولت است بخش خصوصی بهتر جواب میدهد. برای مثال مقایسه کنید خطوط BRT خصوصی راه آهن -تجریش و آزادی تهران پارس شرکت واحد را. (1692737) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۱۱:۲۸
یکی نیست به شرکت مخابرات بگه بر اساس کدام مجوز قانونی این حق رو به خودش میده فقط با یکبار ارسال قبض و نپرداختن به هر دلیل مثلا در سفر بودن ،تلفن مشترک رو قطع کنن؟!! ضمناً اگه مبنا خصوصی سازیه پس اجازه بدن شرکتهای دیگر مخابراتی هم فعال بشن و با این دستگاه عریض و طویل مخابرات به اصطلاح خصوصی شده، رقابت کنن. (1696995) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۰:۴۴
باید مجلس از نحوه خصوصی سازی مخابرات تحقیق و تفحص به عمل آورد. (1690677) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۴:۵۳
انشاالله کلید یا داس یا هر چیز دیگه به این مدیرعامل هم بخوره! (1690902) (alef-13)
 
مخابراتی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۱:۱۲
تحقیق از مخابرات بعمل امده و طی شگوائیه ای از سال 89 به قوه قضائیه ارجاع شده اما پس از 3 سا تاکنون هیچ خبری از این شکایت که توسط ریاست محترم مجلس به قوه قضائیه ارسال شده خبری نیست
ضمنا بهتر است علی رغم شایعاتی که در جامعه مطرح است نگاهی به وضعیت کارکنان این شرکت شود
بیش از یکسال دوران گذار : یعنی شما اجبارا به بخش خصوصی ارجاع شده و احکامتان سال دیگر با همان تاریخ روز بصورت حداقل منظور گشته.
مسئله سهام : که کارمند را مجبور نمودند تا جهت دریافت مابالتفاوت پاداش سال برگه ای امضا نماید که از تخلفات مخابرات شکایتی ندارد . ضمنا کارکنانی که چنین برگه هایی را امضا ننموده اند هنوز مابالتفاوت سهام خود را دریافت ننموده اند
عدم اجراب بند ب اصل 44 مصوبه مجلس در خصوص ایثارگران دفاع مقدس
و
..... چون نوشتن تمام تخلفات که بسیاری از انها را بدلیل بایکوت اطلاعات مدرکی در دست نیست مثنوی هفتصد من کاغذ است میسر نیست لذا در همین حداقل بسنده می کنیم . امید است امید است که دولت برخاسته از دامن ملت به این وضعیت ناهنجار مخابرات رسیدگی نماید (1691020) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۲:۰۶
چقدر تحقیق و تفحص ؟ همه میدونن که چی شده . باید باطل بشه (1691264) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۸:۵۱:۱۸
مگر نه این که سرمایه توسعه شبکه مخابرات از مردم گرفته شده؟ پس حق مردم این وسط چی میشه؟ یادمون نرفته برای ثبت نام موبایل 500- 600 هزار تومن از مردم میگرفتند برای توسعه شبکه. این پولهایی که از مردم گرفتند در واقع سهامدارهای اصلی مخابرات مردم هستند. خواهشا مجلس توجه کند. (1691846) (alef-10)
 
یک خانم ناامید
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۰:۴۹
اگر بدونید بعد خصوصی سازی کارگرهای شرکتی مخابرات در تهران چه وضغ اسف باری دارن .
بیشتری ها میان مدتی کار میکنن و بعد که میبینن چه استثماریه میرن .
شوهر من در مخابرات شهر تهرانه .
به قدری شرایط کاریش سخته که من فقط گریه میکنن و نفرین میکنم .
اینها انسانن ولیمثل ماشین ازشون کار بیش از اندازه و حقوق ناچیز میخوان .
این دفعه دیگه به شوهرم التماس کردم تو هم بعد 4 سال تو مخابرات بیا بیرون این زندگی نیست که ما داریم .
به خدا تمام کارگران شرکتی مخابرات تهران شرایط اسف بار دارن .
خیلی بد و سخته .
این انسانی و شرعی هست؟
خصوصی سازی - مخابرات تهران رو به جهنمی برای کارگرانش تبدیل کرده .
من تا می تونم آه میکشم و نفرین می کنم.
از الف خواهش میکنم نشان بده (1690678) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۵:۳۲
خصوصی سازی یعنی به کارگر 200 تومن حقوق بده حرف زد بندازش بیرون (1690935) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۱۵:۳۵
خواهــــــــــــــــــــــــــــش می کنم
یکی به داد کارگران زحمت کش مخابرات برسه .
خیلی خیلی خیلی در شرایط سختی کار می کنن
این بندگان خدا فریاد رسی ندارن .
هر روز حتی 5 شنبه و جمعه تا دیر وقت سر کارن .
حقوق ناچیزی میگیرن و بدون مزایا . همه افسرده شدن .
یعنی کسی درد این بندگان خدا را نمی بینه؟
فقط باید یک روز کارشون رو ببینید تا بفهمید که چی میگن .
این کارگران افسرده و پژمرده شدن .
یکی کاری کنه. (1691245) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۶:۰۷
خدایا مردم چقدر مشکلات دارند. انشالله مشکلات کارگران مخابرات حل شود . ناراحت شدم . (1691275) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۳۳:۳۶
همه کارها در مخابرات افتاده دست پیمانکاران و اونها هم که رحمی ندارند . فقط کار میکشن تا جایی که کارگرا جون دارن . اگر هم اعتراض سریع اخراج میکنن .
از رهبری مایه نذار مدیر عامل !
رهبر اگر بدونه شما با کارگران خودتون مثل برده رفتار می کنید که دیگه بهتون نگاه هم نمیکنه. شما که خودتون میدونید کارگرانتان رو در چه شرایطی نگه داشتید .
سفره کارگران مخابرات خالیه . پیش زن و بچه شرمنده ان.
فقط در حدی حقوق دارن که زنده بمونن . خدایی هم هست .
امام حسین علیه السلام قبل از رفتن به میدان و شهادت امام سجاد علیه السلام را بر سینه چسباندند و فرمودند:
((((فـــرزندم از ظلـــم به کــسی که جز خـــــــــــــــدا پناهی ندارد بپرهـــــیز.)))) (1691294) (alef-15)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۱:۴۹:۱۸
من خودم با لیسانس برق کارمند مخابرات فارسم و حقوقم 350 تومان است آیا کسی است که بداد ما برسد و جلوی پاداشهای 100 ملیونی مدیران را بگیرد و به کارگران خصوصی مخابرات بدهد (1692355) (alef-10)
 
زماني
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۲:۰۱:۳۲
سلام
لطفا مشخصات خود را به مخابرات ايران إرسال كنيد، حقوق زير قانون كار تخلف است و در گزارش هاي دريافتي چنين چيزي وجود ندارد
باتشكر (1695852) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۲:۳۵
مخابرات با آن روش خصوصی سازی شد! و مردم هم که عددی نبودند! آیا هنوز هم نیستند؟ (1690683) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۲:۰۹
تازه دوست من
مگر میشود مخابراتی 60 -70 سال با پول مردم ساخته شود خصوصی شود . گیرم حق مارا از بابت مالیات ، عوارض و... را دادند. تکیلف عزیزانی که از دنیا رفتند و بابت همین شرکتها از آنها پول گرفتند چه میشود (1690987) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۳۵:۰۸
چه خصوصی سازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مردم ناراضی
کارگرهای مخابرات ناراضی
مشترکین ناراضی
کارشناسان ناراضی (1691299) (alef-15)
 
هوتن
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۹:۳۱:۲۴
آقا چند ساله قرار ودیعه تلفن همراه ما رو پس بدن یا بجاش سهام بدن. البته باید سود حاصل از این سرمایه گذاری رو هم بما بدن. اما همه مسئولین کلا فراموش کردن که اینهمه سیم و دکل و آنتن و... با پول ما درست شده الان هم صداشون در نمیاد (1694315) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۳:۰۲
حضرت علی بعد از به خلافت رسیدن به این مضمون فرمودند بیت المال مسلمین رو که به ناحق گرفته شده برمی گردونم حتی اگر مهر زنان کرده باشید.
این خصوصی سازی مشکلات فراوان داشت و باید لغو شود . (1690685) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۰:۴۹
کاملاً موافقم ، از نیروهای شرکتی مخابرات هستم (1691063) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۱:۲۲
درست است . بیت المال مردم را برگردانید . روش واگذاری بسیار اشتباه بود. (1691262) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۵:۱۵
ایشان مخالف خصوصی سازی نیست بلکه خصوصی سازی از نظر ایشان ان است که هر چه هست به اینان و امثال اینان برسد و شده اند قیم مردم و موقعیکه اقایان یک شرکت به نام مخابرات را به دست گرفتند چنان امنیتی برخورد کردند که همه مردم دارند ان را لمس میکنند چنان پارازیت سراسر ایران انداختند که باید منتظر اثرات ان را در اینده بگیریم از سرطان گرفته تا عقیم شدن و اثرات دیگر و هر موقع خواستند در اینترنت اخلال کنند و جوابگو هم نباشند و کسی هم حق جواب خواستن نداشته باشند چون این مرکز شده امنیتی و کاری هم به سلامتی مردم ندارند و جوابهای سر در گم می دهند بله خصوصی سازی خوبه اما فقط برای اینان نه مردم و به نظر من مخابرات باید از دست اینان خارج شود و اینان به پادگان ها برگردند و یا بازنشسته شوند. (1690690) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۳:۳۷
ازموقعي كه شركت مخابرات به اصطلاح خصوصي شده كارمندان نمي توانند بازنشسته شده درنتيجه كارمند 39 سال خدمت،38 سال و... نيز دارند.مرتب هم شايع مي كنن كه درسال 93 چنين خواهد شد وچنان خواهد شد وبه اين وسيله تو دل كارمندان را خالي مي كنن.چون مي گويند سهامداران جديد ازسال 1388فقط 5 سال متعهد به عدم اخراج كارمندان هستند بعدش ديگه ... (1690996) (alef-10)
 
م
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۶:۳۵
چه ادبیاتی دارن ایشون . متاسفم . با مردم این طوری حرف نزنید . واگذاری که بیخ و بن اشتباه بود . (1690693) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۲۰:۵۶
آفرین
ما باید یاد بگیریم که اعتراض و انتقاد حق مردم هست
انشاالله که واگذاری غیر قانونی مخابرات لغو شود
از شما و سایت ارزشمندتون می خوام که پیگیری کنید (1690706) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۲۴:۵۲
این واگذاری باید بررسی شود (1690720) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۱:۴۳
موضوع خصوصی سازی مخابرات باید به صورت جدی پیگیری شده و حقوق ضایع شده بیت المال برگردانده شود (1690745) (alef-13)
 
سیاوش
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۲:۲۷
این اسمش اختصاصی سازی بود. دولت باید مخابرات رو پس بگیره (1690750) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۴:۰۷
جالب بود (1690753) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۴:۰۷
یعنی چی که تو یه ممکلت مخابرات انحصاری خصوصی باشه؟؟؟ و هیچ رقیبی هم نداشته باشه و به مردم زور بگه و گرونفروشی و کمفروشی کنه (1690754) (alef-13)
 
mojtaba
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۷:۱۷
وقتی پشتوانه گرم داشته باشه مسلما بی پروا با ادبیات بی ادبانه صحبت میکنه.شرکت مخابرات شرکتی خیلی خصوصی شده و کسی حق دخل و تصرف نخواهد داشت. (1690767) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۹:۴۱
به داد نیروهای پیمانکاری در مخابرات برسید . (1690777) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۳:۴۵
پای عمل برسه معلوم میشه درخدمت حفاظت از منافع رانت خواران هستند
مثل ریاست بانک مرکزی و سخنرانی در جهت افزایش نرخ ارز (1691040) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۲:۰۵
مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران : احدی حق مخالفت با خصوصی‌سازی را ندارد چون داره به ما خیلی خوش می گذره (1690786) (alef-13)
 
جواد-ک
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۲:۰۶
عالی بود الف عالی (1690787) (alef-13)
 
الف
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۲:۳۷
او روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفته است: «مخالفت با خصوصی سازی، مخالفت با اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات رهبری است و احدی حق مخالفت با خصوصی‌سازی را ندارد...

جناب مدیر عامل طرف شما مردم هستند . مودبانه با این مردم سخن بگویید .
چه کسی با خصوصی سازی مخالف است ؟
با شیوه خصوصی سازی مخالفیم . در خصوصی سازی مخابرات حق مردم و نیروهای غیر رسمی شاغل در مخابرات پایمال شد . فقط همین . (1690790) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۵:۰۶
کارگران مخابرات مرگ را آرزو می کنند . نه می توانند بیرون بیایند چون زن و بچه دارند و ممکن است بیکار بمانند و نه امیدی به اینده دارند . تعدادی کارگر مخابراتی می شناسم که برایشان بسیار ناراحتم . (1690798) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۰:۳۰:۴۶
شرکتهای خصوصی (پیمانکارطرف مخابرات) برده داری میکنند. با نیروهای تحصیل کرده و متخصص، عین برده رفتار میکنند چون میدانند که آنها بکار نیاز دارند از هیچ اجحافی فرو گذار نمی کنند. نمونه اش در شرکتهای خصوصی در مخابرات شیراز. (1692079) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۵:۲۶
اگر این موضوع برای یکبار به طور شفاف مورد تصمیم گیری قرار نگیرد و تمام ابهامات آن طرح و رفع نگردند حتی اگر هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد (که قراین و گزارشات مجلس و تحقیق و تفحص مربوط به شدت مغایر این موضوع است) به صورت لکه سیاهی در تاریخ ایران باقی خواهد ماند. حداقل مردم در ارتباط با حدود 8 میلیارد دلار ارزش وقت ودایعی که شرعا و قانونا متعلق به آنهاست در این زمینه حق حرف زدن و اعتراض دارند. (1690801) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۴۹:۰۵
این مطلب چه ربطی به وزیر داره؟!
خود وزیر هم از این معامله و انتقال گله مند و ناراحته.
انشالله هرچه زودتر این معامله ظالمانه ابطال و فسخ بشه. (1690816) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۵۰:۴۹
خیلی گل گفتی.آقایان لحن آمرانه خود(دستور نظامی) را باید کنار بگذارند شاید افتضاح به اصطلاح خصوصی سازی مخابرات در خاطر مردم کمرنگ شود.جان مادرت درج کن (1690831) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۷:۲۴:۲۰
خوب در این فضا بزرگ شده در فضای پادگانی! (1691608) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۲:۵۲:۴۳
به مورد بسیار مهمی اشاره کردید. امیدوارم این خصولتی سازی شرکت مخابرات رو تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنید. (1690838) (alef-1)
 
بهادر
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۰۰:۱۷
لطفا به آقای مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران اطلاع دهید که حداقل تا الآن چهار سال است که آن ودیعه اجباری 400 هزارتومانی میلیونها نفر به بخش خصوصی (سپاه) واگذار شده است. و این نهاد کاملا خصوصی (سپاه) به هیچ وجه تصمیم به بازپس دادن آن به مردم را ندارد.
طبیعی است که با بهره معمول اقلا بایستی بازاء هر سیمکارت مبلغ یک میلیون تومان به صاحب آن پرداخت نماید.
الف جان لطفا یک مطلب در این مورد تهیه نمایید (1690860) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۰۴:۵۱
ایشان فکر کرده کی هست که مقابل حق الناس می ایستد؟ (1690869) (alef-13)
 
مدعی العموم
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۰۷:۲۲
لطفا نمایندگان مردم ودادستان وارد ونسبت به ابطال اقدام نماین ما مردم بابت هرخط همراه نزدیک 1میلیون پول دادیم حالامعلوم نسیت که متعلق به کیه وپول ماکجارفته (1690878) (alef-13)
 
آزاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۰۷:۳۱
مخابرات با بودجه دولتي (مردم) ساخته شد و سپس دو دستي تقديم عده اي خاص شده است. خصوصي سازي سازماني با اين درآمد بايد اولا بايد شامل هزينه هاي مراحل ساخت هم ميشد و دوما يك رقابت واقعي برگزار ميشد. همه فهميدند چطور با قيمت تقريبا رايگان تحويل عده اي شد (1690879) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۰:۰۸:۲۰
آن هم خصوص سازی از نوع قسطی (1693013) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۱:۱۴
ما کارکنان مخابرات نیز از خصوصی شدن ضرر کردیم چون در این چند سال جز ارقای شغل مدیران رده بالا و حقوق های چند ده میلیونی انها چیز دیگری ندیدیم. همه میدانند که توسعه تعطیل شده.کیفیت کاملا پاین امده و سردرگمی جهت اینده مخابرات کاملا مشهود است (1690891) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۱:۳۱
اشکال و ایراد کار ما اینجاست که کسی برای تشریح و بازکردن مقوله حقوق شهروندی و وکیل بودن مسولین از سوی مردم و نیز حق سوال و توقع پاسخ از سوی مردم ،پا پیش نگذاشته و این مقوله تیتر وار در حال رژه رفتن در مقابل چشمان همه است بدون ارائه شرحی واقعی از محتوا (1690894) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۲:۵۲
امیدواریم هر چه سریعتر نتیجه و اسرار واگزاری این شرکت بزرگ را مسولین بررسی و به بیت المال برگردد (1690896) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۳:۴۶
یکی از بدترین خصوصی سازیها (1690897) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۸:۵۷
اینها در این چند سال هیچ قدم مثبتی در جهت توسعه شبکه ثابت برنداشته اند
مخابرت این سرمایه ملی در حال فروپاشیدن است به جزء اجرای فازهای توسعه که برای سیار انجام شده در حقیقت تلفن ثابت را به امید خدا رها کردده اند مدیریت به حد صفر میباشد حضور مدیران نا لایق در شرکت و باند وباند بازی مخابرات را به این روز نشانده مدیران برای انکه شرکت را سودده نشان دهند سرمایه های شرکت را میفروشند مثلا ساختمانی را که به 400 میلیون تومان قسطی شش ساله خریدند سه میلیار دو سال پیش نقدی فروختند تا سود بدهند اینها سرمایه ملی است لطفا در این مورد بیشتر بنویسید (1690914) (alef-13)
 
تنها
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۹:۱۳
با اين وضعيت امكاناتي كه همراه اول ارائه مي دهد كاملا واضح است كه خصوصي سازي درستي انجام نشده است. اگه واقعا خصوصي شده بود مطمئنا تلاش و تكاپوي بيشتري براي رقابت با ايرانسل انجام مي شد. شركت رايتل هم كه به تامين اجتماعي داده شده و پس از كلي تاخير حالا به اين افتضاحي امكانات ارائه مي دهد. (1690915) (alef-13)
 
ن
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۲:۴۳
خصوصی‌سازی در ایران روشی برای انتقال سرمایه ملی به جیب برخی آقایان و یا نهادها شده است و خصوصی‌سازی به این معنا در قانون و اصل 144 وجود ندارد و اینها تفسیر و اجرای غلت اصل قانون را انجام می‌دهند (1690923) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۴:۲۳
احدي حق ندارد عمل غير قانوني انجام دهد. آنكه از حساب پاك است از محاسبه چه باك است . (1690928) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۳۲:۳۰
این شرکت مبالغ سنگینی به دولت بدهی دارد و بایستی طبق قانون بدهی هایش را بپردازد. بایستی صورت های مالی اش را انتشار دهد و خیلی باید های دیگر.
مشکل اصلی هم صاحبان سهامش است. این قبیل شرکت ها حتماً بایستی به صورت سهامی عام باشد، و هیچ سهامدار اعم از حقیقی و یا حقوقی نتواند تملک بیش از یک میلیون یم سهامش را داشته باشد.
آقای دکتر واعظی حقوق بیت المال و مردم را استیفا کنید و این وظیفه شماست. (1690954) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۱:۳۹
1- شركت مخابرات خود فيلتر مي كند و از طريق واسطه ها فيلتر شكن مي فروشد.
2- شركت مخابرات هر چه قدر مايل است نرخ مي گذارد و هيچ كس بقول آنها حق اعتراض ندارد
3- شركت مخابرات اينتر نت با سرعت 128 ميفروشد . در عمل سرعت آن 12 هم نيست.
4- شركت مخابرات جلوي استفاده از تكنولو‍ژيهاي برتر و كم هزينه تر را براي ارتباطات گرفته است تا مردم مجبور شوند پول بيشتري به آنها بدهند.
5- نهايتا شركت مخابرات به عنوان منوپل و يك تراست دارد عمل مي كند كه نه تنها قدمي براي توسعه تكنولو‍ژي برنمي دارد. بلكه براي حفظ در آمدهاي غير اصولي خود مانعي براي توسعه فناوري در كشور در زمينه مخابرات شده است.
مثال:
مجموعه هزينه هاي خانواده ما براي تلفنهاي داخلي اعم از موبايل و ثابت ماهيانه حدود 150 هزار تومان است (بجز خارج كشور)
مجموعه هزينه هاي تلفنهاي داخلي، خارجي، موبايل ، ثابت و اينتر نت پسرم در آلمان 20 يورو (80 هزار تومان) در ماه ثابت است. به صورت آزاد يعني هر چه استفاده خواست مي كند بدون هزينه.
سرعت اينترنت او به حدي است كه مسابقات فوتبال را از اينترنت نگاه مي كند. با كيفيت بسيار بالا.
سرعت اينتر نت من بقدري است كه ايمل ياهو من اغلب بالا نمي آيد.
مقايسه كيفيت تلفنها قابل بيان نيست.
او با دو سال سابقه كار ماهي 16 ميليون مي گيرد.
من با 30 سال سابقه كار در سطح نسبتا بالا، 3 ميليون.
هر دو محقق هستيم.
نتيجه:
هزينه مخابرات در ايران بيش از 2 برابر آلمان. با نرج دستمزد و در آمد اقشار كمتر از يك به 5 (نرخ هزينه با توجه به در آمد مي شود 10 برابر)
كيفيت وسرعت بيش از 50 برابر ما.
نتيجه: هزينه مخابرات با توجه به در امد مردم و كيفيت در ايران بيش از 500 بابر آلمان است.
اما مي دانيد كه مخابرات و يا ارتباطات از اركان زير بنائي رشد و توسعه هر كشور ي است. اكنون ببينيد چگونه شركت مخابرات ايران به سدي براي توسعه كشور تبديل شده است. (1690983) (alef-10)
 
محمد س.
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۲:۴۶:۴۹
بسمه تعالی - بسیار دقیق توضیح دادید. واگذاری شرکت مخابرات و مدیریت آن به اشخاص حقوقی و حقیقی فعلی از ابتدا معلوم بود که نتیجه ای جز دوشیدن این شرکت ( گاو شیرده و نجیب و مظلوم ) تا حدّ از بین رفتن آن نخواهد داشت. این شرکت حاصل تلاش و سرمایه گذاری های سالیان متمادی انسانی و ملّی بوده و در حقیقت متعلق به ملت است . منافع طبیعی سهامداران و مدیران شرکت در حال حاضر الزاما" با منافع ملی همسو نیست و مسأله اصلی همین است. (1692527) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۵:۳۴:۲۸
سلام . بسیار زیبا مقایسه کردید . خوب است اضافه کنم که با 20 یورو در ماه ، گوشی مدرن و هوشمند هم به ایشان می دهند !!!! (1693862) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۲:۲۵
به اميد آزاد سازي مخابرات از دست برخي دوستان (1690990) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۳:۱۷
وضعیت تلفنهای همراه بسیار بد شده همش آنتن ها قطع می شوند نمی دانم دلیل این همه قطع و وصل شدن چیه . اگر خصوصی سازی یعنی این که با کیفیت پایین حداکثر پول را از مردم بگیرند و بیشترین سود را به جیب بزنند اصلا خصوصی سازی چیز خوب نبوده و نیست . حیف از اسم خصوصی سازی که روی این بذل و بخشش های آنچنانی می گذارند . آخه کسی در این کشور نیست که به این مسایل رسیدگی کند . بابا دمار مردم را در آوردند تا کی می خواهد این وضیعیت ادامه پیدا کند . این یک نمونه از هزاران نمونه موجود در کشور است . (1690992) (alef-10)
 
علی شجاعی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۶:۲۹
باید گفت خصوصی سازی مخابرات یک دادوستد برای دوطرف بود یکی برای مدیران رده بالا که بدون هیچ نظارت ومحدودیتی سالانه تا بیش از ده برابر حقوقهای قبلی دریافتی داشته باشند ودیگری برای افرادی که مخابرات رابا یک دهم ارزش واقعی به صورت اقساط خریداری کنند مدیران فعلی نیز اکثرا برای خود ردیف سازمانی دولتی راحفظ کرده ودر شرکت مخایرات پست های مدیریتی را اشغال کردهاند ومتاسفانه اکثرا نیز از افراد وابسته به طیف فکری دولت قبل میباشند وافراد خبره ومتخصص دراین وادی جایی ندارند دراین چند ساله مخابرات با فروش املاک چند برابر پول پرداختی بابت کل خرید مخابرات سود کسب کرد اما کارمندان آن از همه مزایای قانونی که قبلا داشتند محروم وتمامی گروههای شغلی که قبلا داشتند حذف وامکانات رفاهی ودرمانی و اضافه کاری برای کارمندان حذف گردید وتاکنون کارمندان وضعیت شغلی خود رانمیدانند که کارمند دولت محسوب میشوند یا بخش خصوصی چراکه تاکنون هیچ تسویه حساب سنواتی وقانونی با آنان صورت نگرفته است (1691007) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۷:۵۸
در قسمتی از مصاحبه آقای مدیر عامل خواندم که از معامله 8000 میلیاردی پس از 4 سال 50 تا 60 میلیارد ( تقریبا 1%) به دولت پرداخت شده است واقعا به این خرید - فروش باید تبریک و بحال ملت گریست بد نیست پول داده شده را هم بابت حسن انجام تعهدات به همراه سند شرکت تحویل آنها دهند (1691053) (alef-10)
 
Ali
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۴۷:۱۷
اينها همه اش نتايج عملکرد پاک ترين دولت و معجزه هزاره سوم می باشد.
تازه بيشتر معجزات محمود آقا بعدا مشخص خواهد شد !! (1691318) (alef-15)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۶:۲۲
فکر نکنم به نتیجه ای برسید ؟؟؟؟؟؟/// (1691084) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۷:۰۹
این هم دسته گلی از دولت قبلی که به یادگار برای ما به جا گذاشت!!!!!! (1691088) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۷:۵۳
متاسفانه بقيه "خصوصي سازي" هاي سازمان خصوصي سازي هم بسيار پر مسئله و اشكال بوده است ولي كمتر كسي از انها خبر دارد.
در يك مورد، سهام دولتي يك شركت مشترك خصوصي/دولتي را بر خلاف اساسنامه شركت- كه شريك آن حق تقدم در خريد سهام داشت- در مزايده اي با يك شركت كننده!!!! به قيمتي بسيار كم و اقساط طولاني فروختند و باعث تعطيلي آن واحد شدند!!! (1691091) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۱۷:۵۷
پادگانی ها رفتند ایشان هم باید برود. (1691111) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۳۲:۱۰
احسنت مطالب جالبی بود کاش حساسیت لازم در نمایندگان مجلس نیز ایجاد شود (1691150) (alef-10)
 
رضا مومنی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۳۵:۵۰
بخاطر خدا و رضایت مومنین کاری کنید که مخابرات به دولت برگرده اگر خواهان رشد و اعتلای ایران هستین (1691162) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۵۳:۵۷
خصوصی‌سازی به شرط رقابت معنا ندارد نه انحصار. به تعبیر یکی از نمایندگان (فکر کنم دکتر نادران) انحصار خصوصی بدتر از انحصار دولتی است. چون یک شرکت دولتی به دستگاه‌های نظارتی و مجلس باید پاسخگو باشد ولی شرکت خصوصی به کسی پاسخ‌گو نیست.

این کشور با این پهنه و با این جمعیت، حداقل نیاز به سه شرکت مخابرات دارد. امارات فسقلی دو شرکت مخابرات دارد. رقابت وقتی شکل می‌گیرد که در زمینه‌ی مخابرات ثابت ما رقیب داشته باشیم.

حداقل مخابرات را دو،‌ سه تکه می‌کردند بعد واگذار می‌کنند تا رقابت در بازار شکل بگیرد. (1691198) (alef-10)
 
علی بوستانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۰۰:۰۸
با سلام
اگر به دقت به امر خصوصی سازی توجه شودو عملکرد چند ساله آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد مشخص میشود که بنگاههائیکه بر اساس این قانون خصوصی سازی شده اند به چند دسته تقسیم میشوند
1 - شرکتهائیکه ورشکسته بودند و معمولاً تعداد زیادی کارگر را بهمراه داشتند که حق سنوات آنها به مراتب بالا تر از قیمت کارخانه و یا شرکت بوده
2 - شرکتهائیکه بهر دلیلی از کار افتاده مانند دلایل عقب ماندگی تکنولژی وقیمت تمام شده بالای تولیدات بدلیل تکنولژی پائین و از رده خارج شدن دستگاهها خارج شدن محصولات از رده مصرف و بدهکاری به بانکها
3 - شرکتهائیکه در حال تولیدند و سود چندانی ندارند
4 شرکتهائیکه در حال کارند و سود بالائی را به صاحبان سهامشان میدهند.
شرکتهای ردیف 1 و 2 به راحتی از طرف دولت عرضه میشود ولی خریدار چندانی ندارد و معمولاً بعد از چند آگهی مزایده کار متوقف میشود و در این میان دولت میماند با یک کارخانه از رده خارج با تعدادی کارگر بد بخت و بیچاره که هیچکس خودرا در برابر آنها مسئول نمیداند
شرکتهای ردیف 3 معمولاٌ با ثمناً قلیلا به دست کسانی میافتد که قصدشان راه اندازی آن نیست و معمولاً دستگاهها را بصورت غراضه بفروش میرسانند و زمین آن را با قیمت بالا میفروشند سود کلانی بجیب میزنند و بعد از چند ماه اثری از شرکت باقی نمیماند در حالیکه اصل 44 جهت احیای اینگونه شرکتها آنها را میفروشد وقرار است این اقدام باعث رونق بازار کار شود
شرکتهای نوع چهارم که مخابرات مصداق آنست سهامش یکجا در اختیار ارگانی قرار میگیرد که قرار است کارهای اقتصادی نکند. معروف است که در سالهای دهه 80 حسابرس نتوانسته عدد سود این شرکت را بخواند. بعد اینهمه شرکت که روی دست دولت باد کرده اقدام به فروش مخابرات میکنند مجلس هم که در آن دوران از ترس آبرو سکوت میکند و حرفی نمیزند
فروش شرکت مخابرات با این شکل و شمایل صرفاًبه دلیل واحی امنیت فضای سایبری و مخابراتی کشورانجام شد که در این میان این صاحبان اصلی ( ملت )هستند که از این معامله در حال ضرر وزیان جانی و مالی قرار گفته اند (1691214) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۰۰:۰۹
این کلید تدبیر چه موقع بر قفل ایشان خواهد چرخید و این قفل بد منظر را از کار خواهد انداخت. (1691215) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۰:۲۲
دولت تدبیر و امید :
این خصوصی سازی ناعادلانه باطل کنید
حق مردم را طلب کنید
این خصوصی سازی ناعادلانه بود .
دولت تدبیر و امید مردم به شما اعتماد دارند . این خصوصی سازی از ابتدا اشتباه انجام شد . (1691259) (alef-15)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۳:۴۶
از نویسنده تشکر میکنم .
حرف دل مردم را ساده و مختصر و مفید بیان کردند .
این خصوصی سازی پر از ابهام بود (1691269) (alef-15)
 
حق خواه
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۲۴:۵۵
مدیر عامل محترم ایران پادگان نیست ما هم سرباز شخص شما نیستیم.
انشالله حق به حق دار خواهد رسید (1691272) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۳۵:۵۹
احمدی نژاد تحویل بگیر . واگذارت کردیم به خدا. (1691301) (alef-15)
 
معترض
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۳۶:۴۹
چرا مثل دیکتاتورها حرف میزنه! مردم به قول امام خمینی ولی نعمت مسولان هستن. (1691303) (alef-15)
 
Ali
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۵:۴۴:۳۵
عزيزان از اول هم شرکت مخابرات روشش اجحاف به مردم بوده است.
زمان وزارت دکتر غرضی در دهه هفتاد برای وصل کردن هر دستگاه فاکس به خط تلفن داير پنجاه هزار تومان پول می گرفتند و دستگاههای فاکس از رده خارج کمپانی دوو کره را به مبلغ 350 هزار تومان می فروختند که به پول الان بيش از هفت ميليون تومان می شود.
يا سيم کارت ها را به مبلغ ميليونی می فروختند در حاليکه در افغانستان سيم کارت رايگان بود !! (1691314) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۶:۵۵:۲۰
راست میگی . کارمندان مخابرات میگن زمان غرضی هم اوضاع بد بود (1691516) (alef-15)
 
منادي
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۶:۱۶:۰۵
شما كه هنوز با مفاهيم اوليه ادب وادبيات اشنائي نداري چگونه ميخواهي تشكيلات به اين بزرگي را داره كني؟ (1691384) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۶:۱۸:۲۹
کاملا با این متن موافقم (1691389) (alef-10)
 
ناهيد
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۶:۲۲:۳۰
حق با مدير عامل مي باشد شايد شما هم به جاي ايشان بوديد و پاداشهاي چند صد ميليوني و سفرهاي بي حساب خارجي داشتيد از اين حرفها مي زديد. آقاي مدير عامل راحت باشيد همه چي آرومه!!! (1691399) (alef-10)
 
افسر ارتش
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۷:۰۷:۱۹
این چه ادبیات سخیفی است که این روزها باب شده که حتی روحانی هم بیان میکنه من سرهنگ نیستم اینجا پادگان نیست؟ من یک افسر ارتش هستم و افتخار میکنم که جان بر کف دارم برای اهتزاز پرچم وطنم دوستان طوری این الفاظ رو بکار می برن انگار جا و کار بدی است پادگان و درجه داری کمی رعایت کنید در تیتر زدنتان (1691556) (alef-15)
 
ص
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۷:۵۷:۰۵
شما افسر ارتشى عزيز قدمت بر روى چشم ملت است و در پادگان ان حالتهاى نظامى بايد باشد و هرگز كسى هم ناراحت نميشود يعنى همه گوش بفرمان مافوق هستند در ارتش و اين قانون است و سلسله مراتب مگر در موارد خاص .
اما مدير يك شركت مخابرات محل كارش را و ادبياتش را با پادگان نظامى اشتباه گرفته است و فكر كرده انجا ميدان جنگ و يا پادگان است .
هرگز هيچ ايرانى و هيچ مليتى به نيروهاى ارتش كشور خودش اهانت نميكند شما ارتشيان و سپاهيان جايتان در قلب ملت است هرگز ناراحت نشويد . (1691698) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۹:۰۶:۱۸
دوست عزیز
ارتش و پرسنل زحمت کش از سرباز تا درجه دارها مایع افتخار و غرور ملی هستند.
به اون خدایی که بالا سرمونه هر وقتی که به ارتشیان عزیز نگاه می کنم لذت
می برم.از یونیفورم زیبا و مرتب گرفته تا افتادگی در عین صلابت اونها.
منظور اقای رئیس جمهور مربوط به بعضی هاست و نه ارتش با صلابت ایران اسلامی
امیدوارم همیشه در زندگی سلامت و موفق باشید (1691878) (alef-10)
 
حاجی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۹:۴۹:۵۶
برادر عزیز شما دوست داری یک غیرنطامی بیاد تو پادگان به شما فرمان بدهد. (1691957) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۳:۱۵:۳۴
ضمن عرض احترام خدمت افسر محترم ارتش
در این که خدمت کردن در نیروهای مسلح از پر زحمت ترین و شریف ترین مشاغل است گمان نکنم کسی تردید داشته باشد. موضوع این است که هر مکان و فضای اقتضائاتی دارد خاص خودش. و اقتضای کار نظامی این است که در سیستم نظامی سلسله مراتب وجود دارد و سرباز با امیر یکسان نیست و فرمان بالایی ها برای مادون ها مطاع است و حق اعتراض ندارند . از قدیم میگفته اند که ارتش چرا ندارد. اما این مختص ارتش و پادگان های نظامی است نه سطح جامعه . (1692593) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۰۳:۳۸:۲۷
امیر سیاح عزیز. متشکرم.
به برادر افسرم هم عرض میکنم در پادگان باید حکم حکم فرمانده باشد و این عیب یا نقص نیست. اما همان نظامیان عزیز هم که فی الواقع نور چشم ملت هستند در خارج از محیط نظامی شهروندی هستند مثل بقیه و در همۀ زمینه های مسائل کشور حق اعلام نظر دارند. (1692892) (alef-6)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۴:۰۰:۳۲
در این شکی نیست که اگر افسران ارتش و سپاه نبودند ایرانی هم نبود
و من فکر نمی کنم هیچ ایرانی به خودش اجازه دهد به چنین عزیزانی بی احترامی کند
اما
این ادبیات زشت برخی از سرداران سابق که مردم را سربازان گوش به فرمان خود میدانند و برای انان هیچ حقی قائل نیستند را باید مورد مزمت قرار داد

هرچند که به اعتقاد من حتی یک سرباز هم حق دارد از مافوق خود سرپیچی کند زمانی که دستوری را ناپسند می داند.
چرا که در اخلاق من زشت ترین کلام مامور بودن معضور بودن می باشد (1693641) (alef-10)
 
بابك
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۷:۱۶:۰۴
خصوصي رو خوب اومدين ! آيا مخابرات خصوصي شده يا فقط از دست دولت خارج شده و دست يه نهاد حكومتي ديگه كه نياز به گزارش دادن نميبينه افتاده ؟ لطفاً مخابرات رو هرچي زودتر به دولت برگردونيد . (1691591) (alef-15)
 
فرهنگی
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۸:۰۶:۳۴
تلفن همراه مردم در دست اصناف است واین درست نیست روزی نمی شدکه چندین اگهی تبلیغ رادیلیت نکنی به نظرم حریم مردم بایدمحترم شمرده شود.
ضمنن گران کردن مستمرمردم راآسیب پذیر می کند.تبلیغات به این صورت امنیت مردم راخدشه دارمی کندتلفن یک خانم مجرددردست اصناف مختلف عین بی قانونی است ومتاسفانه پرینت اشخاص مزاحم راجهت پی گیری نمی دهندممنون ازالف (1691732) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۸:۰۷:۱۲
بدترین خصوصی سازی انجام شده همینه (1691735) (alef-10)
 
ن-ا
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۸:۳۵:۴۹
قبض تلفن را نفرستادند بعد امتیاز تلفن را گرفتند و قطع کردند که شما مبلغ ناچیزی ندادید .درصورتیکه هنگام فروش یک میلیون ریال اخذ وتلفن محضری به اسم بنده است . حال هی برو هی بیا.کسی گوش نمی دهد .باید این شرکت به مردمواگذار شود .انشااله (1691807) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۹:۰۱:۳۴
بالعكس تمام نظرات بايدبگم اگريكبارايشان راببينيدهيچ علامتي ازرفتارپادگاني رادرايشان نخواهيديافت. (1691872) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۰:۳۹:۱۵
از پادگان که آمده ! (1692106) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۱:۰۳:۰۰
شركت مخابرات با وديعه هاي بالايي كه از مردم گرفته چه در زمينه تلفن ثابت و چه در زمينه موبايل به اينجا رسيده و حالا كه خصوصي سازي ميشه اي پول مردم قراره به جيب كي بره فراموش نكنيم كه تمام زيرساختهاي موبايل با پيش فروش وديعه هاي 900000 هزار توماني شروع شد وتا حالا كه به اينجا رسيده سيم كارت 5000هزار توماني ميدن حق اونايي كه اين سيم كارتها را در اون سالها با قيمتهاي بالا خريدن تا مخابرات بتواند تجهيزات خود را كامل كند چه ميشود 900000تومان با نرخ تورم امروز چقدر ميشود اقاي توكلي در مجلس تصميمي بگيريد كه مردم به حقشان برسند طرحي را كه قرار بود سهام مخابرات به مشتركان ان طبق مبالق پرداختي سلهاي قبل واگزار شود عادلانه بود اين را پيگيري كنيد (1692230) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۱:۰۴:۳۳
با خصوصی سازی به معنای واقلی کلمه مخالفتی نیست.اما انچه در واگذاری مخابرات اتفاق افتاد بر همگان روشن است و باید دوباره به ملت واگذار و طی یک پروسه سالم واگذر گردد. (1692238) (alef-10)
 
علی‌
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۱:۳۸:۳۴
این آقای مدیر عامل حق داره بنده خدا. خوب وقتی‌ هر جوری دلشون می‌خواد میخرند، میفروشند، اداره میکنند، استخدام میکنند، اخراج میکنند و غیرو و کسی‌ نیست بازخواست کنه یا بپرسه چرا، خوب نباید فکر کنه محقه هرکاری می‌خواد بکنه؟ این همه کامنت و نظر گذاشتن و همه شاکی‌ و ناراضی ولی‌ چند نفر واقعا رفتن دنبال حقشون؟ چندتا شکایت کردند؟ با حرف و قر زدن و نظر تو اینترنت منتظر این هستید که طرف شرمنده شه بگه منو ببخشید و بیاد حقتونو بده؟ این که حرف بجأیی نمیرسه و ... همش حرف مفته. اگر همه از حق قانونیشون دفاع کنند و شکایت کنند حداقل تاثیرش اینه که طرف دست پاشو یکم جمع میکنه یا درمورد نفرات بعدی بهتر برخورد میکنه. حداقل میفهمه که میفهمیم. ولی‌ حالا منتظر باشید تا یکی‌ دیگه بره کرارو درست کنه تا شاید بقیه هم بهره ببرند که وضع‌مون همینه که هست. (1692325) (alef-10)
 
lmohammad
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۲:۰۴:۴۶
بیشترین سرمایه شرکت مخابرات قبل از خصوصی سازی املاک این شرکت بود پس از خصوصی سازی برای انکه به صورت صوری نشان دهند وضعییت درامدی این شرکت بهتر شده (eps) افزایش پیدا کرده شروع به فروش املاک خود کرده اند . حال وقتی که املاک تمام شوند دیگر نمی توانید سهم سهام گذارات را افزایش دهید چون در استفاده از فناوری های جدید هم کع ارزش افزوده ایجاد می کند ناکام بوده اید. حال چه راهبردی را بعد از تمام شدن اماک اتخاذ خواهید کرد (1692407) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۲:۰۸:۴۳
ماشالله همه خوب یاد گرفتن از رهبری مایه بذارن (1692422) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۳:۰۸:۰۱
چه نیازی است که مخابرات به این بزرگی به این زودی ها خصوصی شود؟ وقتی شرکت های خصوصی هنوز کوچکند؟ (1692568) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۲۳:۵۳:۲۸
ازموقعی که مخابرات دست این حضرات افتاده کیفیت همراه اول افتضاح شده وصدای مجلسی ها هم درنمی یاد در صورتی که درشرایط مشابه قبلی فریاد وامسلمای آنها بالا بود خدایش بااین واگذاری حقوق ملت پایمال شد انشاالله بتوانید آنرابرگردانید اگر زورتان میرسد.  (1692690) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۰۲:۰۷:۲۶
جناب افسر ارتشى هم وطن اولاًايت ا... روحانى مقام دوم كشور ادب واحترام مانند نگين است براى انگشتر ايشان راست مى كفت سرهنگ نيست صدا سيما پادگان نبودكه اقاى قاليباف برايش خط نشان مى كشيد جو گير نشو هر شغلى در جاى خودش در مكانش خيلى مقدس است بحث هاى بالا در اين مورداست بايد مخابرات را به خبره و منهندسان مخا برات داخل مجموعه خود واگذار مى كردند هم عدالت اجرا مى شد هم نام مقدس سپاه لكه دار نمى شد (1692852) (alef-10)
 
افسر ارتش
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۸:۳۹
با سلام و تشکر از شما هموطن عزیز با شما در باب رعایت ادب موافق هستم اما باید بدانید که این تیتر با عقبه بحث های قبلی رئیس جمهور محترم ایران بزرگ تاب را از بنده گرفت لیکن قصد بی احترامی به ایشان و هواداران شان را نداشته و ندارم در ضمن از کامنت های پر محبت دوستان نسبت به ارتش سرافراز بسیار خوشحالم و از اینکه خادم شما ملت و حافظ مرزها وطن هستیم به خود می بالیم من با تیتر مشکل داشتم نه با متن خبر در پایان به شما عرض می کنم ارتش همواره برابر آموزه های خود حامی ملت و حافظ مرزهای میهن است و مثل سایر ارگان های نظامی دیگر موجود در کشور مقابل ملت نخواهد بود موفق و پاینده باشید (1695253) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۰۴:۲۵:۳۳
خصوصی یعنی اینکه همه چیز دست ما باشد هر کاری که خواستیم بکنیم هیچکس هم حق حرف زدن نداشته باشد, اگر شرکت دیگری هم خواست کار ما را بکند باید تایید امنیتی بشود یعنی اینکه حق ندارد. برید خصوصی سازی اگه اینه ما عطاش را به لقاش بخشیدیم بالاخره او نموقع ها که دولتی بود دو تا نماینده مجلس یقه مخابرات رو می تونستن بچسبن. (1692901) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۰:۲۶:۰۱
علت افت کیفیت خدمات در مخابرات این است که پس از خصوصی سازی بیاهمیت ترین قسمتها قسمتهای فنی هستند و کمترین ارزش و احترام را هم نیروهای فنی دارند و در عوض حسابداران تا بخواهید جایگاه خوبی پیدا کرده اند این در حالی است که درست است محاسبه سود و در آمد شرکت مخابرات باید دقیق و خوب انجام شود اما این سود ناشی از خدمات فنی است و نباید گسترش و نگهداری قسمتهای فنی کلا از یاد برود (1693057) (alef-6)
 
محمد نوریان
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۰:۲۶:۵۵
قبل ز واگذاری مخابرات به بخش خودمانی با توجه به آنکه
هر از چند گاهی مسؤلین مخابرات به خاطر انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی وپاسخ گویی آنها به مدیران با دستی در دولت ونمایندگان مجلس در یک سطح حداقلی،جوابگوی مردم بودند.
اما از زمانی که مخابرات خودمانی سازی شده است وبا توجه به آنکه یکه تاز مطلق عرصه مخابراتی در کشور میباشد وهیچ رقیب قابل توجه هم ندارندوهنگام درخواست وسؤال مردم با این عنوان که شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است از جوابگویی امتناع می نمودند.افسوس که این خودمانی سازی صرفا به ضرر بیت المال و مردم بوده ومیباشد (1693058) (alef-10)
 
ایراندوست
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۲:۰۵:۰۵
بهتر است نام بیت الما ل را تعویض کنیم تا هیچ کس ناراحت نشود ... مدعی نشود....این طور ی هیچ کس هم افسرده نمیشود دکتر ودارو هم نمیخواهد احتیاج به برف هم نیست که عده ای زحمت بکشند سر خود را زیر برف کنند و فکر کنند دیگران نمیفهمند (1693355) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۲:۲۷:۰۶
اگر انصافی بود و عدالتی باید گفت این شرکت قسمت عمده اش از طریق خرید شماره تلفنها به قیمتهای گزاف توسط مردم در واقع مردقسمتی از سهام آن شرکت را خریده ان و باید موقع خصوصی سل زی هر شماره تلفن بعنوان یک سهم تلقن و در اختیار مردم قرار گیرد و شرکت به صورت سهامی عام بوده که البته قسمت عمده آن در اختیار دولت بوده و دولت فقط میتوانست سهم خود را واگذار کندو سهام مردم را به خودشان ارائه میکرد (1693429) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۸:۰۹:۳۴
شما درست میفرمایید خدا کند مقامات مملکتی هم گوش بدهند (1694170) (alef-10)
 
شاهرخ
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۲:۲۹:۳۵
از نگارنده این مقاله در عجبم! چطور دارن ماهیتی رو نفی می کنن که مثله آفتاب عیان هستش!؟
شرکت مخابرات طبقه یک مزایده یک طرفه واگذار شد به سپاه و اون داستانها یی که از نحوه مزایده سازمان بازرسی در خلاف بودنه مزایده مطرح کرد که مثله بقیه زدو بندها کار بجایی نبرد! این حرفه نگارنده مثله اینه که یک سرداره سپاه نباید نظامی ویا قرارگاهی رفتار کنه! مگه میشه!!!!؟ مثاله این نگارنده مثله اینه که بگیم چرا یک خبر نگار قلم میزنه! مگه قراره ننویسه؟؟؟؟؟؟؟
آفتاب آمد دلیله آفتاب!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1693434) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۲:۳۱:۴۹
باسلام وعرض تاسف بسیارازادبیات جناب مدیرعامل به عرض می رساند:درهمان زمان نیزمعاون اول ریاست جمهوری (آقای رحیمی)دریک جلسه عمومی اذعان فرمودن که یکی ازاشتباهات دولت متبوعش فروش شرکت مخابرات بوده است.امانکته مهم وقابل ذکراینستکه شرکت مذکور درهمان زمان یک شرکت سهامی عام بوده ودرحقیقت مالک آن شرکت مردم بوده اند.وازهمه مهمتراینکه دولت محترم قبل ازفروش مخابرات تکلیف سپرده های مردم راروشن می کرد.بنابراین جای تعجب است که دولت محترم قبلی باوجودافرادحقوقدان دربدنه دولت چنین اقدام خلاف قانونی انجام بدهد (1693440) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۸:۲۵
شتر با بارش را هم دارند میبرن وهم دارن میخورن هیچکس هم اعتراضی نمیکند اصلا جرات اعتراض ندارند اصلا به کی اعتراض کنند همه با هم هستند ازمسئولین رده بالا هم هیچکس جلو نمی اید واصلا پاسخگو نیستند (1693599) (alef-6)
 
كارمند مخابرات
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۴:۰۵:۱۶
سلام
سلام بر همه همكاران و عزيزاني كه نظر دادند
انكساني كه بأيد نفرين و بازپرسي شوند عبارات ند از:
١- خبرنگاري كه خبر را بازاي پولي كه مي گيرد انطور مي نويسد
٢- اقاياني كه ١٥ سال است عامل پسرفت و عقب ماندگار مخابرات بوده اند و مخالف خصوصي سازي و نگذاشتند مخابرات سرويس با كيفيت دست مردم دهد و هميشه كارشكني كرده اند.
عزيزاني كه مي گوييد شرائط كار پس از خصوصي سازي سخت تر شده ببينيد دست كدام از اين أفراد پشت صحنه است،
من به نمايندگي از كليه همكاران صديق و عزيزي كه صادقانه ٢٥ سال است خدمت مي كنيم اعلام مي كنم هميشه اماده خدمت به مردم عزيز هستيم و اگر گروه دوم گذارند مخابرات اينده بهتري خواهد داشت (1693651) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۱ ۱۸:۵۶:۴۱
این خصولتی سازی که نوشتید منظورتون همون خصوصی سازیه دیگه.!!؟؟ (1694264) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۰۷:۲۱:۲۳
خصو(خصوصی) لتی(دولتی). (1694893) (alef-10)
 
رجبی
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۰۰:۲۲:۴۸
بادرود
-به بیراه نرویم اصل خصوصی سازی مخابرات به این نحو اشتباه و پر از اشکال بود
- حاکمیت دولت بر مخابرات و ارتباطات شامل تععین استرازدی و خط مشی .وبرنامه ریزی توسعه نباید واگذار میشد
- املاک بسیار زیاد مخابرات در تهران و شهرستان ها اعم از رفاهی و فنی و ازاد از جمله نمونه کوچکش پل سیدخندان نبش شریعتی ورسالت ویا زمین پهناور اتوبان همت که از اموال بیت المال بعنوان اموال مخابرات در واگذاری به غارت رفت .
- مخابرات قابل واگذاری قسمت های طراحی و نصب راه اندازی و نگهداری وتامین نیروی انسانی مد نظر بود .

- برعکس حاکمیت دولت بر مخابرات ملک و اموال و سرمایه گذاری های سنگین توسعه به کمترین ارزش و با وام دولتی به بخش خصوصی بی رقیب هدیه شد.

- برای همین گنجشکی که ازدست پرید با التماس بر نمیگردد .باید مجلس و دولت و قوه قضاییه و.... هر جه سریعتر بربازگرداندن سرمایه ملی اقدام کنند. (1694759) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۰۹:۲۹:۲۶
بنظر من واگذاری مخابرات را میتوان به این نام هم تشبیه کرد وچه بسا بسیار بدتر از آن ........" ترکمن چای 2" (1694941) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۲۲:۱۲
دوستان من کارمند مخابراتم به مدیران چند برابر کارمندان می رسند و کلا نظارتی بر آنان نیست و مخصوص در استان خوزستان طی دئ سه سال گذشته تمام املاک مخابرات خوزستان را به نازل ترین قیمت و با سرعت فروختند و مدیران پاداش فروش گرفتند املاکی که سرمایه مخابرات محسوس میشد به عدالت شک کرده ام در کشورم (1694977) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۲:۰۱:۳۷
مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران باید بداند صاحبان فعلی مخابرات، «مدعی» خصوصی سازی و سیاستهای کلی اصل۴۴ نیستند، بلکه «متهم اند» با بزرگترین و زشت ترین خصوصی سازی تاریخ ایران، اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ را به بیراهه و شکست کشانده اند. (1695096) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۲:۵۸:۵۵
این خصوصی سازی نبود غارت بیت المال بود آنهم به آن شیوه که همه مطلعند (1695157) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۴۴:۳۹
آقای برادر توکلی شما که دیدی ابهام داشت چرا تو مجلس حرفی نزدی چرا جلوش رو نگرفتی.. . چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا (1695215) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۴:۳۹
ايكاش ميشد يكطرفه قضاوت نكرد كاش نكات مثبت را هم ميگفتيم كاش موانع رشد و توسعه را هم ميديديم كاش دليل اين مخالفتها را ميدانستيم و كاش ميدانستيم موانعي كه جلوي رشد ict
در كشور را گرفته حضور كدام تفكرات است قدري انصاف يعني هيچ كاري نشده؟ (1695643) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۲۹:۵۲
سلام سخني با نويسنده مقاله
١ كدام يك از درد دلها مربوط به موضوع مقاله شماست كه همه درد دل از مسائلي هست كه در هر سازمان و شركتي چه خصوصي و چه دولتي مي توان ديد
٢ ما هم ميگوييم شما راست ميگوييد چرا نپرسيديد چرا بدنه دولتي مدت چهار سال در جهت كار شكني در اهداف شركت مزبور اقدام كرده مگر مردم چه گناهي كردهاند كه بايد از دريافت سرويسهاي جديد و تكنولوژيهاي نو بي بهره بمانند
٣كدام مرتبه سوال شد با افزايش قيمتها چهار برابر شدن دلار ،تحريمها،افزايش تورم و ...چرا ده سال اجازه افزايش تعرفه را نداده اند
٤با كدام انگيزه با مسكوت گذاشتن درخواستهاي ارائه سرويسهاي جديد سعي در نشان دادن
ضعف در مخابرات ميشود
و.......
ن والقلم و ما يسطرون (1695686) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۰۳:۲۴
بررسی کنید ایشان چقدر حقوق وپاداش می گیرد حداقل 10 برابر زمانی که در پادگان بود حقوق می گیرد وبعد هم می گوید مخابرات با سیم ضرر ده است اگر ضرر می دهید این همه پاداش چرا؟ (1696124) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۳:۲۸
خداییش با این سرعت اینتر نت با این فیلترینگ خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی به توان ده من میگم ضعیف با این موبایلی که فقط میشه زنگ زد یا جواب گوشیتو بدی من یکی حاضرم سهام مخابراتو بدم به کمیته امداد برای مددجویان کمیته امداد یا موسسه محک (1697330) (alef-13)
 
1387
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۴:۲۷:۳۹
با سلام
من خودم با مدرك فوق ليسانس كامپيوتر كارگر شركتي مخابرات با حقوق ماهيانه 532000 تومن هستم

كساني هستند كه هيچي كار نمي كنند ولي چون رسمي هستند 4 تا 5 برابر ما حقوق ميگيرن ، مديران و مديرعامل كه جاي خودشون....


8 سال دولت عدالت اومد اين شد ببينيم تو دولت اعتدال چي ميشه؟

يا حق (1697469) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۳ ۱۷:۳۵:۴۹
شرکتهای خصوصی نشکیل گرذید تا حق کارگران و رانندگان که با ماشین خود کار می کند با حقوق 400 الی 500 هزارتومان با ماشین دریافت کنند پول بنزین و خرج ماشین وغذا و چای وغیره هم به عهده رانند ه می باشد اگر ناراحت هستی دیگران می ایند کار میکنند (1698013) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۰۷:۵۵:۲۶
ودیعه هائی که بابت خط ثابت و سیم کارت گرفته اند شاید الان ارزشی نداشته باشد اما در زمان گرفتن ارزش بالائی داشته و اکثر مردم به سختی جور کرده اند و داده اند و به نظر می رسد اکنون هیچ حقی برای آنها قائل نیستند قبض موبایل را برای استفاده خودشان ( نه اسایش مردم) یک ماهه کرده اند هنوز قبض را نپرداختی قبض بعدی سوهان روح و روانت می شود . و ملت پرداختش هم مشخص نیست و بعد چرداخت هم که می کنی باز هم احتمال قطع کردن خط وجود دارد . اخطارهائی که تلفن ثابت هم در مورد پرداخت قبض مرتب می دهد خیلی آزار دهنده است (1698970) (alef-13)
 
مخابراتی
۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۷:۱۳
از سایت الف تشکر میکنم ما مخابراتی ها را از این پادگان بالقوه نجات دهید. مسئولین محترم سایت الف تحقیق کنید سهامداران توسعه اعتماد مبین چه شرکتهای هستند و سهامداران آن شرکتها چه کسانی هستند مثلا" سهامدارا ن بنیاد تعاون چه اشخاصی هستند و به مردم معرفی فرمائید. آیا از اساسنامه شرکت مخابرات ایران که قبل انقلاب شکل گرفته خبر دارید این شرکت با ودیعه تلفن که مردم پرداخت نموده اند شکل گرفته و ریالی هم دولت در آن هزینه نکرده لذا سهام آن مربوط به صاحبان ودیعه بوده نه دولت که حالا دولت آنرا بذل و بخشش به یاران خودش کرد .بی عدالتی و بیداد تا کجا ، حرام و حلال کجا رفته (1699155) (alef-13)
 
نظامی
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۲:۳۰:۲۳
به ولای علی (ع) هرکس این همه اظهار نظر را می دید حتماً یک اقدام خداپسندانه می کرد
بدانید که افرادی در مخابرات هستند سواد خواندن ونوشتن هم ندارند ولی به دلیل رسمی بودن میلیونی حقوق می گیرند وافرادی هم هستند با حئداقل سواد لیسانس ماهی چهارصد وپانصدهزار تومان حقوق میگیرند
کجاست آن عدالت اسلامی وحکومت اسلامی
مگر حضرت آقا به داد این کارگران برسد
مدیران مخابرات میش خورده اند وازدها شده اند یکی می خواد شکم سیرنشدنی آنها را پرکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1978768) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.