نظر منتشر شده
۷۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 251721
توکلی: لغو سخنرانی منتقدان با اسلام، اعتدال و قانون سازگاری ندارد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
نماینده مردم تهران در مجلس درباره لغو سخنرانی حسین شریعتمداری، حمید رسایی، محمود نبویان و میرتاج‌الدینی در دانشگاه‌ها، گفت: این روش نه با اسلام سازگار است نه با قانون اساسی و نه با ادعای رعایت اعتدال.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره لغو سخنرانی حسین شریعتمداری، حمید رسایی، محمود نبویان و میرتاج‌الدینی در دانشگاه‌ها، گفت: این روش نه با اسلام سازگار است نه با قانون اساسی و نه با ادعای دولت مبنی بر رعایت اعتدال.

وی افزود: اینکه در دانشگاه‌ها به طرق مختلف جلوی صدور مجوز سخنرانی نمایندگان مردم را بگیرند و یا وقتی مجوز صادر شد با فشار مسئولین استان جلوی اجرای مجوز را بگیرند، بیشتر شبیه کارهای استبدادگونه است نه آزادی خواهی و اعتدال.دولت نباید اجازه چنین اقداماتی را بدهد.

توکلی با بیان اینکه " آزادی در آزادی اقلیت و مخالفان دولت معنا پیدا می‌کند چرا که آزادی طرفداران دولت در دیکتاتورترین دولت هم وجود دارد"، گفت: من متاسفم که جلوی سخنرانی امسال آقای شریعتمداری گرفته می‌شود؛ صرف نظر از اینکه ما با افکار ایشان موافق باشیم یا مخالف، باید بگویم که آقای شریعتمداری شخصیتی با سابقه سیاسی است و اگر قرار باشد صدای او به گوش دانشجویان نرسد پس صدای چه کسی باید به دانشجویان برسد؟ و یا مثلاً آقای زاکانی؛ ایشان به عنوان جانبازی که از سال‌‌های نوجوانی در سیاست و مبارزه بوده که اگر ایشان را نگذارند سخنرانی کند پس چه کسی باید در جمع دانشجویان سخن بگوئید؟

نماینده مردم تهران افزود: ۱۶ آذر روز دانشجوست و سه بزرگواری که با تیر ارتش شاهنشاهی و راه مبارزه با اختناق به خاک و خون غلطیدند نماد آزادی دانشحویان علیه ظلم و استبداد بودند.

توکلی خطاب به روحانی گفت: جناب رئیس جمهور، امروز گرچه در دانشگاه گرچه با احترام از اقلیت معترض به دولت یاد کردید ولی انتظار نیست که مخالفان را تازه به دوران رسیده بخوانید. چرا که در میان همین کسانی که امروز سخنرانیشان لغو شده عناصر با سابقه وجود دارد که از بسیاری موافقان شما که امروز در دانشگاه‌ها سخنرانی کردند، با سابقه‌تر هستند.

وی با تاکید بر اینکه "اگرما نمایندگان ملت به رفتار تنگ نظرانه، خلاف قانون و خلاف آزادی وزارت علوم و دانشگاه‌ها اعتراض نکنیم ممکن است فردا دیر باشد"، تاکید کرد: نگاهی به اسامی کسانی امروز سخنرانیشان لغو شده و این رفتار تنگ‌نظرانه شاملشان شده نشان می دهد که برخی مخالفت با خود را بر نمی‌تابند؛ صرف نظر از اینکه دولت با من گوینده با اینها موافق باشیم یا نباشیم حق آنان است که نظراتشان را در فضای باز به اطلاع دانشجویان برسانند.
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۰۴:۲۰
جناب آقای دکتر توکلی: ای کاش این حرفها را در 8 سال گذشته هم می زدید. (2534281) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۱۵:۴۷
انصاف داشته باش (2534871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۴:۴۴
مثلا میشه ده تامثال بزنی که سخنرانی امثال زیباکلام و ... لغو شده باشه!!!
فقط هر کس انتقاد میکنه بدون اینکه ذره ای حافظه تاریخی شون رو کار بندازن میگن هشت سال گذشته!!!

بابا تا کی قراره با اسم هشت سال گذشته تمام اشکالات رو توجیه کنید؟

اگه قرار بود با این حربه همه ضعف ها رو لاپوشانی کنید پس اون همه وعده و عید موقع انتخابات چی بود (2535068) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۷:۰۴
نه اینکه روحانی تازه رییس جمهور نشده و بیست ساله که تو این مملکت رییس جمهوره تازه یادش افتاده که به منتقدانش بگه تازه به دوران رسیده!!!!!!! (2535071) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۵۵:۰۴
دکتر توکلی عزیز!!!
چرا این دولت رو نقد می کنی؟
تو تازه به دوران رسیده که تازه یک ساله که مسوولیت گرفتی دولت رو نقد می کنی!!!

تو کم سواد و استاد دانشگاه دولت رو نقد می کنی!!!!!

تو منفعت طلب!!! و ... دولت رو نقد می کنی!!!!


دکتر جان!!! به جای این کارها بیا دو تا فحش و ناسزا به دولت قبل بده و کاری به این دولت نداشته باش اونوقت ببین یه عده افراط مدار چطور برات سوت و کف بزنن و نونت حسابی تو روغنه. (2535149) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۵۶:۴۲
"زنده باد مخالف من اما به شرطی که حق نداشته باشه از من انتقاد کنه"


منطق چند ده ساله اصلاح طلبان و مدعیان حقوق بشر و آزادی در دنیا (2535155) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۹:۲۵
جناب اقاى دكتر توكلى عزيز جنابعالى در كل انسان منصف و تقريبا ميشود گفت سعى ميكنيد عادل باشيد ، خودتان كلاه خودتان را قاضى كنيد و ببينيد ايا هميشه اينطور از لغو سخنرانيها دفاع نموده ايد ؟ اقاى دكتر مرض بين عدال و بيعدالتى در گفتار و اعمال وجدان انسانها است ، چرا اجازه نميدهند كه خاتمى رييس جمهور اسبق سخنرانى كند و چرا مردى كه دشمنى به اين مملكت را توانست عقيم نمايد را ممنوع التصوير نموده اند انسان فرهيخته اى كه در وانفساى جنگ تمدنها ، سران جهان را با گفتمان گفتگوى تمدنها به كرنش واداشت اينچنين مورد بيمهرى قرار دارد ؟ البته ممكن است همه مواضع ايشان مورد قبول نباشد اما چرا نبايد بتواند عقايدش را بگويد . بنظر مى ايد كه حضرتعالى بايد اصل قضيه را مطالبه نماييد و بفرماييد كه دوران جديد دوران گفتمان همه نظرها و حرفها و ايده ها و عقايد در چهارچوب قانون اساسى ميباشدٍ. (2535269) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۲:۰۵:۳۰
بیائید فراتر از جناحها با حقیقت تاریخ دوست باشیم.

احمد توکلی اولین تکرار میکنم اولین منتقد جدی دولت های نهم و دهم بود. زمانی که اصولگرایان احمدی نژاد را می پرستیدند، و اصلاح طلبان مشغول مقصر دانستن یکدیگر در شکست انتخابات 84 بودند، احمد توکلی در برابر بی قانونی های دولت و شخص رییس جمهور با زبان صریح همیشگی اش انتقاد میکرد و به همگان هشدار میداد. در آن زمان نامه های بی پرده احمد توکلی به شخص رییس جمهور ، اولین نامه های انتقادی به رییس جمهور وقت محسوب میشد.

برای اثبات، توی آرشیو هر روزنامه و یا سایتی، شخصی را پیدا کردید که جلوتر از احمد توکلی انتقاد جدی در زمینه های مختلف از جمله قانون گریزی دولت نهم داشته، لطفاً همین جا بیان نمائید. (2535315) (alef-13)
 
يك بنده خدا
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۵:۲۴
جناب آقاي توكلي مگر نه اين كه ظلم بالسويه، عدل است؟ چه طور وقتي افراد و تشكل هاي اصلاح طلب امكان حضور و صحبت در دانشگاه ها را ندارند شما اين را خلاف اعتدال نمي دانيد اما وقتي پاي شخصيت هاي اصولگرا به ميان مي آيد به ياد آزادي خواهي و اعتدال مي افتيد؟
بنده تا وقتي كه امكان حضور ساير اقشار ملت و مشخصا اصلاح طلبان در دانشگاه ميسر نباشد اقدام دولت در جلوگيري از حضور اصولگرايان در دانشگاه ها را عادلانه و به حق ارزيابي مي كنم. (2534317) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۸:۵۹
حذف صدای افراط و بی منطقی عین اعتدال است آقای توکلی. (2534328) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۱۶:۱۹
اره همه ی مخالفان این دولت افراطی هستند؟ (2534874) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۳:۲۹:۳۵
احسنت حتی اگر اصلاح طلب باشند !!! (2535498) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۹:۴۶
درود بر دکتر توکلی (2534329) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۳۶:۳۸
آقای توکلی! می دونم این نظر رو حذف می کنید. صرفا برای اینکه مردم را خیلی ساده ندونید از شما می پرسم آیا سایت شما همه نظرات مخالف شخص آقای توکلی رو منتشر می کنه؟ ما که بالعیان میدونیم اینطور نیست. انتظار ندارید که این گونه مواضع شما مصلحانه و بیطرفانه تلقی بشن. (2534944) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۲۲:۲۲
اقای توکلی مگر نمیدانی که این دوستانی که نام برده اید در ادبیات اقای روحانی تازه به دوران رسیده هستند!!!!!!!!!!!!!!!! (2534339) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۲۳:۱۸
احکام اسلام که ثابت هستند جناب توکلی از 88 تا 92 چرا اعتراضی نکردید نماینده محترم (2534345) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۳۱:۲۸
آقاي توکلي فقط لغو سخنرانی حسین شریعتمداری، حمید رسایی، محمود نبویان و میرتاج‌الدینی با اسلام ناسازگار است؟؟؟؟؟؟؟ لغو سخنراني ديگران مانند اقاي خاتمي سازگاري دارد (2534372) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۴۹:۱۳
مگر آقاي شريعت مداري روزنامه كيهان را ندارد و صدايش به اندازه كافي گوش مردم را ..... نمي دهد؟
آقاي توكلي صداي من را سانسور نكن ! (2534427) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۵۰:۰۶
لغو سخنراني منتقدان جديدا با اسلام و قانون واعتدال ناسازگار شده يا قبلا هم اينطوري بوده (2534429) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۶:۵۸:۱۴
این روش انتقاد و داشتن استاندارد دو گانه نه با اسلام سازگار است نه با قانون اساسی و نه با ادعای رعایت اعتدال (2534445) (alef-13)
 
Fatemeh
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۰۸:۲۵
آقاي توكلي صبح به خير! در هشت سال احمدي نزاد به كدام منتقد أجازه دادند در دانشگاه حرف بزند؟ (2534478) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۵:۵۶
به کدام منتقد اجازه نداند؟
یه جستجویی تو اینترنت بکن ببین امثال صادق زیبا کلام ها هر ماه چند تا سخنرانی بدون مشکل تو دانشگاه داشتند بعد بیا اینجا سفسطه کن (2535069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۱۰:۵۶
همیشه یا بعضی وقتها؟ (2534485) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۱۲:۰۶
در هشت سال گذشته در کدوم دانشگاه به جناح مقابل در چنین روزهایی در لباس منتقد تریبون دادند که حالا چنین انتظاری دارند؟؟؟
از ماست که برماست (2534489) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۱۵:۰۱
آقای توکلی با توجه به این اسامی آنها احتیاج به تریبون دانشگاه ندارند چون تریبونی بهتر مثل صدا و سیما در اختیارشان هست پس شما زیاد عصه آنها را نخور راست میگی اگر بی طرفی این کامنت رو بگذار (2534496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۱۸:۴۳
جناب توکلی
بسیار "حرف" پسندیده‌ایست و بنده ۱۰۰٪ موافق.

ولی متاسفانه شما فقط موقعی اعتراض می کنید که جناح "اصولگرا" (افراطی یا معتدل) در فشار باشد. اگر کسی مثل مطهری همچین حرفی بزند بیشتر به دل می نشیند؛ زیرا اگر از حقی (بنا به باور خودش) دفاع میکند بدون در نظر گرفتن جناح بندی هاست.

موفق باشید (2534503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۳۳:۴۷
اقای توکلی جلوی سخنرانی اصلاح طلبان و جلوی اجرای کنگره های انان را گرفتن را با اسلام و قانون اساسی سازگار می دانید؟ (2534570) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۱:۴۷
جانا سخن از زبان ما می گویی.
منظور رییس از تازه به دوران رسیده چه کسانی هستند. کشور برای مردم و جوانان است ریس جمهور خود را مالک ایران فرض کرده است . ایران برای یکایک ایرانیان است. مگر ما چه ظلمی کردیم که در دوران شما بدنیا نیامده ایم (2534600) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۹:۳۵
تازه سخنرانی خانم شهیدعلیمحمدی رو تو دانشگاه تبریز امروز لغو کردن ! (2534922) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۲:۱۷
چه طور لغو سخنرانی اصلاح طلبان و بر هم زدن جلسات مطابق با اسلام و همه چیز است و در آن مورد شما ساکت هستین. چرا اجازه نمی دهند افرادی که محبوب دل دانشجویانند به دانشگاه بیایند و حرف بزنند.اقای توکلی اگه انصاف دارد باید هر دو طرف را خطاب قرار دهد. (2534603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۵:۳۷
آقای توکلی ممنوع التصویری خاتمی و سیدحسن خمینی و خیلی های دیگر با روح کدام منطق سازگار است!
تک صدایی در صدا و سیما با کدام روح سازگار هست؟
چرا در زمان احمدی نژاد دلتان برای آزادی بیان نمی سوخت و احساس مسئولیت نمی کردید؟ (2534610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۹:۰۲
برای اینکه آقای روحانی مجالی برای " تازه به دوران رسیده ها" قایل نیستند.
واقعا" که آقای روحانی با این سخنرانی امروز خود بار دیگر عصبانیت و بد اخلاقی را تا سر حد ممکن نشان دادند. این امر برازنده ریس جمهور نیست. (2534614) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۹:۴۰
آقای توکلی دردولت احمدینژاد که فضای انتقاد در دانشگاه بسته بود کجا بودید؟ (2534618) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۴۹:۵۵
این آقایونی که نام بردید تریبونهای مختلفی دارند. و حتی حق دیگران را هم استفاده می کنند. گروهی که هیچ جایی برای سخن گفتن ندارند چکار کنند؟ (2534619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۷:۵۵:۱۲
آزموده را آزمودن خطا است
---
جناب آقای دکتر توکلی عضو محترم مجلس شورای اسلامی سخن فوق شما متین اگر افراد مورد نظر شما که می خواستند در دانشگاه سخنرانی کنند به سالها اصرار بر فتنه گری و تفرقه افکنی با انواع انگ و بهتان میان جناحهای خودی نظام معروف نبودند و واقعا برخلاف رویه ی همیشگی شناخته شده ی رایج خود سخنان مثبت و منطقی و مفیدی را برای ارائه به مردم داشتند.
شما نیک می دانید که آزموده ی بد خو و همیشه فتنه بر انگیز را بارها آزمودن چه قضاوتی در پی دارد و چه مصیبتهایی که به بار نخواهد آورد!!!
البته هر فرد فرفته بر انگیزی از هر جناحی که باشد برای جلوگیر از سوق دادن کشور به آشوب و بلوا و در راستای تلاش برای حفظ آسایش و آرامش و امنیت در کشور و حفظ حیثیت و آبرو و هیبت نظام ، ّباید در مقابل نشر گفته های فتنه برانگیز او شدیدا جلوگیری به عمل آورد و قانونا با او برخورد کرد. (2534636) (alef-13)
 
امین ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۰۸:۴۵
منتظر بودم واکنش این مرد که از منتقدین درجه 1 احمدی نژاد بود رو به حرفای رییس جمهور ببینم دیدم نه واقعا مرده.... (2534673) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۱۰:۵۵
دفاع تان از لغو سخنرانی این حضرات منتقد قابل تقدیر است ولی برادر آیا پایگاه اجتماعی این آقایان با کسانی که در موضع مخالف آنها قراردارند قابل قیاس است؟آیا تاکنون به آن طرفی ها اجازه ابراز وجود داده اند؟آیا تریبون و مطبوعه خاص خود را دارند؟خوب است در انتقادها بیشتر منصف باشید؟
جناب توکلی آیا حصر آقایان موسوی و کروبی با حکم قضایی بوده است؟
آیا چون خط سیاسیشان با شما یکسان نیست از اعتراض خودداری کرده اید؟
جدا رفتار حضرت امیرالمومنین(ع) با منتقدان چگونه بود؟ (2534679) (alef-13)
 
تقی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۱۳:۳۷
اقای توکلی چرا کامنت های بیانگر حقیقت وبدور از توهین و افترا را سایت شما سانسور می کند ان وقت خود را پلیس خوبه معرفی میکنید؟ و دم از اسلام و اعتدال و قانون میزنید؟قانون مال فقراست نه برای دانه درشت ها. (2534689) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۱۵:۴۳
واقعا دمت گرممممممممممم آقای توکلی.
اینکه هر دولتی به موافقش اجازه سخنرانی بده هنر نیست . هنر اجازه صحبت دادن به منتقدین است. (2534696) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۰:۳۱
به به جناب توکلی حصر با با قانون سازگاری داره؟ راستی!!!! چند تا برنامه از اصلاح طلبان لغو شد؟ این سازگاری داره؟
چند تا برنامه خاتمی عزیز رو تخریب کردند بدون اینکه اجازه دفاع بدند؟ اینها که شما نام بردی از تندرو ترین آدم ها هستند. (2534707) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۱:۳۳
چه حرف های جابلی می شنویم. خاتمی رو تو دانشگاه راه نمی دند اما اینها آزادند که حرف های خودشون رو به گوش دانشجو ها برسونند. (2534708) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۱:۴۸
چه جالب ... جناب توکلی از سخنرانی کسانی دفاع میکنند که طی سالیان گدشته به مخالفانین خودشون امان ندادن ... کسانی که خود بزرگترین دشمن جنبش دانشجویی هستند امروز به خود حق میدهند که در میان دانشجو ها سخنرانی هم بکنند ... دیگه گدشت اون دوران جناب توکلی تکلیف آقای شریعتمداری که مشخص ایشون نماینده هیچکس نیست ... امثال آقایان هم سال دیگه معلوم میشه نماینده کی هستن ...
( شما هم یک زحمت بکشید این یک بار نظر من رو منتشر کن ) (2534709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۳:۴۰
بله آقای توکلی حرف شما درست است اما چرا در دولت قبل این سخن را نمی گفتی؟ زمانی که سخنرانی های افراد مخالف شما لغو می شد این کار با این چیزهایی که شما گفتی هم خوانی داشت و امروز نه؟
به نظر من اگر این کارها حربه خود اصولگرایان نباشد که به احتمال بسیار زیاد است حربه دولت است برای اینکه ماهیت واقعی افراد در موضع گیری ها برای مردم آشکار شود؟
بنده خودم در زمان دانشجویی در بسیج دانشجویی بودم اما می دیدم سخنرانی های طیف مخالف که لغو می شد یا مجوزی برای سخنرانی صادر نمی شد و هیچ کدام از شما هم مخالفت نمی کردید اما امروز اوضاع عوض شده چون هم حذبان شما قدر آن روز را ندانستند و بر اسب قدرت تاختند تا مردم دیگر آن ها را نپذیرند
همان روز ها اگر می خواستی از هم حذبی های شما من جمله همین آقای شریعتمداری برای سخنرانی در یکی از دانشگاه ها در شهرهای بزرگ دعوت کنی باید از چند ماه قبل می دویدی بعد هم در آخر کار برنامه بهتری پیدا می کردند و برنامه شما را لغو می کردند. اما امروز هم اگر اصلاحطلبان همین رویه را پیش بگیرند به همان سرنوشتی دچار می شوند که بعد از دوران خاتمی دچار شدند اما توصیه من به شما که بیش از دیگران جانب حق را می گیرید این است که بیش از قبل حق را بگویید زیرا که در اکثر نمایندگان چنین روحیه ای را سراغ ندارم و از شما تشکر می کنم
من الله التوفیق (2534712) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۵۵:۵۰
دقیقا ، آقای توکلی انصاف لطفا ، اینکه از روز اول همه علیه روحانی صحبت می کنند عین اسلام است اما نه اینکه خودت حق هیچ دفاعی نداشته باشی عین نامسلمونیه (2534808) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۵:۲۲
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و مسئول دفتر ریاست دانشگاه صنعتی قم دلایل لغو سخنرانی رسایی و سرافراز در این 2 دانشگاه را عنوان کردند.

حسین اورکی مسئول - بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با مهر، در خصوص لغو سخنرانی دکتر سرافراز دراین دانشگاه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با ارسال نامه ای به دکتر سرافراز رئیس رسانه ملی از وی برای حضور در مراسم 16 آذر دانشگاه تربیت مدرس و گفتگو با دانشجویان و سخنرانی پیرامون این روز و جایگاه دانشجو در نظام اسلامی دعوت کرده بود.

وی ادامه داد: دکتر سرافراز خودش در برنامه حضور نیافت و به همین خاطر سخنرانی وی لغو شد.

همچنین دفتر ریاست دانشگاه صنعتی قم نیز در خصوص لغو سخنرانی حمید رسایی دراین دانشگاه گفت: سخنرانی توسط خود رسایی لغو شده است. (2534716) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۱:۲۹
در خفقانی که شما درست کردید 5سال است سخنرانی اقای خاتمی که رییس جمهور این مملکت است لغو میشود یا عکسش را از روی بنر پاره میکنند هیچ کدام از شما صدایتان در نیامد این است اعتدال و اسلام ؟؟ (2534729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۳:۲۲
واقعا آقای توکلی شما مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنی! آقای شریعتمداری که روزنامه داره و موسسه مطبوعاتی که 20 تا مجله داخلی و بین المللی منتشر می کنه و چپ و راست هم در تلویزیون و نمازهای جمعه فرمایشات گهربارشان را به سمع و نظر عشاق دلسوخته شان می رسانند . همچین شما فرمودی که من یاد مظلومیت سالار شهیدان افتادم!!!!!!! (2534736) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۶:۴۱
خداییش واقعا دل آدم به درد می آید.
عجب اسلام و عدالتی داریم ما. (2535266) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۵:۳۰
جناب آقای توکلی!
خوشحالم که با اصول اسلام، بالاخره آشنا شدید، اصول قانون اساسی را خواندید و اعتدال را دریافتید. آیا در سالهای 84 تا 92 هم اینها را می دانستید یا نمی دانستید؟
سری به آرشیو همین سایت خودتان بزنید و آمار لغو سخنرانیها را در بیاورید. ممنون خواهیم شد. (2534743) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۶:۵۷
گوینده چنین اظهاراتی هر که می بود برای بنده جای تعجبی نداشت اما اگر باور کنیم این اظهارات را جناب آقای دکتر توکلی مدیر مسئول سایت وزین " الف " بیان داشته اند نمی توان ابراز تعجب فراوان نکرد. جناب آقای دکتر توکلی بحمدالله درست یا نادرست شخصیتی مثل جناب آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان یک شخصیت ناشناخته ای نیستند و جناب ایشان الی ماشاء الله در دوران مدیر مسئولی شان در روزنامه کیهان که از محل بیت المال اداره می شود به اندازه کافی و وافی چه در مدت این یکسال و اندی دوره دولت یازدهم و چه مشخصا در دوره هشت ساله اصلاحات در سالهای 1376 تا 1384 به طور مکرر و مبسوط دیدگاه ها و رویکردهای شان را نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی به افکار عمومی جامعه منتقل نموده اند که بلاشک و قطعا قشر دانشجو بیش از دیگران به طور تمام و کمال از موضعگیری ها و نظرات جناب ایشان به حد فوق اشباع مطله بوده و هستند. حالا اگر در مورد کسانی که کمتر دسترسی به تریبون های عمومی دارند جناب آقای دکتر توکلی دل بسوزانند اصلا جای تعجبی ندارد و بلکه موجب بسی امتنان خواهد بود. جناب آقای دکتر توکلی یقین بدانید دست کم این یک مورد را کاملا به خطا رفته اید و من الله التوفیق. / بیننده پروپاقرص سایت وزین " الف " (2534748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۰:۲۵
با اینکه با این کار لغو سخرانی موافق نیستم ولی سوالی که از آقای توکلی پیش میاد پرسیده شود چرا در سالهای که دولت عدالت بودند و دانشگاه تبدیل به تریبون یک جریان خاص بود و همینطور استادان به بهانه های واهی اخراج یا بازنشسته میشدن ایشان اعتراضی نکردن؟ (2534759) (alef-13)
 
بازنشسته
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۱:۳۰
جناب توکلی عزیزسخنران باید واجدشرایط علمی هم باشد ضمنادرموردسوابق مبارزاتی برخی ازاقایان ادرس اشتباه دادید (2534762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۴:۲۷
توکلی جان این دولت ذاتش اینه
دولت، دولت تزویره جانم نه تدبیر (2534776) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۵:۲۲
اگه اکثریت دانشجوها نخواخند این اقایان براشون سخنرانی کنند باید کی را ببیند و اینها خودشون ، خودشون را دعوت کردند (2534780) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۵:۵۸
اقای توکلی! به همه رفتارهای خلاف قانون، اعتدال و اسلام اعتراض کنید! لطفا (2534781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۶:۴۸
این همه سخنرانی اصلاح طلبان لغو شد و به جمعشان حمله شد و کتک خوردند چرا به اسلام لطمه وارد نشد؟
حمله به سخنرانی اقای خاتمی در جماران
حمله به سخنرانی اقای لاریجانی در قم
حمله به سخنرانی نوه امام در مرقد امام
اینها به اسلام ضربه نزد ولی لغو سخنرانی اقای شریعتمداری و رسایی لطمه به اسلام است؟! (2534782) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۳۳:۱۷
آقاي توكلي توجه به جوابيه هاي مردم نشان دهنده آنست كه شما قدري در مواضعتان تجديد نظر كنيد مگر نه اينكه هميشه گردن به راي مردم نهاده ايد استاندارد دوگانه آفت شخصيت شماست دقت كنيد مخلص شمام هستيم (2534932) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۴۳:۲۸
از جناب اقای توکلی به سوالات فوق چه پاسخی دارد، ایا پرسشگرها فتنه گر اند (2534961) (alef-13)
 
بی ملاحظه
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۱۹:۵۷:۴۳
اقای توکلی سلام
با نظر شما کاملا موافقم با این سوال
ایا این حق را برای دگر اندیشان اصلاح طلبان و کسانیکه با تحت فشار قرار دادن مجبور به جلای وطن شدند قائل هستید؟
چرا نسبت به خیلی مسائل مهمتر مثلا موضوع حصر دم فروبسته اید.حالا دیگه واسلاما را کنار و برای ازادی اشک میریزید؟! (2534991) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۱۸:۴۲
هروقت کسانی چون خاتمی پاسخ جرایمشان علیه نظام و مسبب قتل بیگناهان شدن در جریان فتنه را دادند آزادند هر جا برای سخنرانی بروند.اما شما بفرمایید دلیل شعار ما آماده وحتی افسوس خور این هستیم که سخن دانشجویان را ممکن نشده بشنویم را دادن و در همانحال مانع سخنرانی آنها شدن در این دولت چیست؟جز این است که آستانه تحمل این دولت بی اندازه پایین است و از راستگویی فقط نامش را یدک میکشد؟ دانشجو سخن نگوید و سخنران مورد دعوتش هم منع شود تا آقایان پروژه امنیتی کردن دانشگاه را عملی کنند!
از الف خواهش میکنم جهت تضارب آرا منتشر کند. (2535047) (alef-13)
 
یه هموطن کرد
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۷:۵۶
واما
جناب دکتر توکلی روزنا مه های اصلاح طلب وبی بی سی وصدای امریکا ....مطالعه ونگاه نفرماییدبلکه به یک نیم نگاهی به نظرات همین ملت در درهمین سایتی که حضرت عالی مدیرش هستید بیاندازید متوجه خواهید شد که نظر شما ودوستان همفکرشما کجا وواندیشه ملت کجا ,وبدانید که چقدر شما ازملت وملت چقدر ازشما فاصله دارد.
والسلام علی من التبع الهدی (2535075) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۴۶:۴۶
جناب آقای توکلی
با احترام، گفتنی ها در کامنت ها گفته شده اند فقط می خواستم اضافه کنم هشت سال کذایی به کنار، همین الان هم گردهمایی های بسیاری لغو می شوند ولی مواردی که اشاره کرده اید اولین بار است که اتفاق افتاده. قبلا دیده نشده شما در این موارد اعتراض کنید. لطفا همان طور که تا بحال بوده خودتونو از این آقایان گه نام برده اید جدا کنید. آنها به اندازه کافی مدافع دارند. (2535126) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۰:۵۶:۲۹
هرچی عوض داره گله نداره (2535153) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۰۲:۱۴
آقای توکلی عزیز مورد علاقه ی ما هستی. همچنین سایت خوبی دارید.
از شما خواهش میکنم که برای این مساله کاری کنید متاسفانه
اصلاحات= فتنه
اصلاح طلبی = فتنه گری
معرفی میشود. که کار غلطی است. با این تفکر اشتباه برخورد کنید. همانطور که میدانید اصلاحات هم طیفهای گسترده ای دارد و متنوع است.
یکجانبه همه را فتنه گر خواندن ظلم است.

و همچنین اینکه عده ای اصلاح طلبان را هی تحریک کردند و هرس دراوردند هم بی تاثیر در فتنه نبودند (2535172) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۱۲:۲۸
جناب اقای توکلی اولا این انتقاد را در دولت مورد تایید خودت را هم مطرح میفرمودی و ثانیا مطمن باش دانشجویان از سخنرانی این دوستان شما استقبال نمیکنند و ثالثا این اقایان را نماینده ملت اسم نیار چون این اقایان با رای خیلی پایین یعنی با عدم مشارکت مردم انتخاب شدن (2535197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۱۹:۴۸
از شما درخواست می کنم به خاطر خدا اگر آقای توکلی را می بینید از ایشان بخواهید همین چند تا کامنت را بخوانند
در عجب هستم چگونه حرف از ناسازگاری با اسلام می زنند وقتی صدا وسیما که با پول ملت اداره می شود و فقط برای بالا بردن امثال شما و تخریب مخالفان است با دین سازگاری دارد
(2535210) (alef-13)
 
ابوالحسن
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۱:۵۲
بابا توکلی رو با علی مطهری آزاده اشتباه نگیرید

میدانم چاپ نمیکنید (2535277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۶:۰۱
جناب اقای توکلی
توده مردم از صحبتهای این اقایان خسته شده چون ازتمام رسانه ها پخش میشود وتکراری وچاپلوسانه است (2535296) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۲:۱۴:۴۰
سلام آقای توکلی
تعداد زیادی از هموطنان عزیز درباره سخنان جناب عالی به اظهار نظر پرداختن و اکثرا نسبت به سکوت شما در دورانی که به اصلاح طلبان اجازه بیان دیدگاه ها و انتقادات از دولت قبلی رو در دانشگاه ها و مراکز علمی و رسانه ها نمیدادند اعتراض کردند.
میشه به هموطنان عزیزمان توضیح دهید که چرا در هشت سال گذشته در برابر این همه نابرابری سکوت کرده بودین.
بعنوان یک ایرانی منتظر جواب شما هستم (2535336) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۰:۰۴
درود بر آقای توکلی آزاد مرد انقلابیون شدند تازه به دوران رسیده ها ولی خائنین به ملت و خون شهدا و لی دنیا پرستان شدند انقلابی (2535356) (alef-13)
 
رضایی
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۹:۰۵
اشکال بزرگ احمد توکلی این است که همیشه بخشی از واقعیت را که خودش دوست دارد می بیند . جلیلی و حداد و بذر پاش و .. که به راحتی سخنرانی کردند را چرا ندیدید آقای توکلی ؟ حتما نمی خواهید بگویید که همه ی مکانهای سخنرانی باید در اختیار اقلیت باشد و اکثریت هیچ !!آ
آقای توکلی یا اینکه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان اصلاح طلب ( مانند امثال رضا خاتمی و حجاریان و...) همین حالا هم اجازه ی حضور و سخنرانی ندارند با اعتدال و قانون سازگار است ؟ آیا اینکه نخبگان اصلاح طلب ( امثال تاجزاده و نبوی و...) به بهانه های واهی 6 سال است که در زندان هستند با اعتدال و قانون سازگار است ؟
این آرزو را به گور خواهیم برد که یک نفر از این به اصطلاح اصولگرایان برای یک بار هم که شده از حق قانونی رقیب مظلوم دفاع کند !!! ( البته علی مطهری استثناء است ) (2535380) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۶ ۲۳:۲۰:۳۸
دقیقاً با این حرف که همه باید بتونن از فرصت برابر برخوردار باشن موافقم. هم آقای شریعتمداری باید بتونن سخنرانی کنن و هم آقای خاتمی که 8 سال رئیس جمهور این مملکت بودن و از محبوبترین چهره ها بین دانشجوهان، هم هر فرد شناخته شده ی دیگه به نسبت اقبال دانشجوها و سابقه ی سیاسی و اجتماعیش. (2535484) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۱۷ ۰۰:۲۸:۴۲
شما چرا 8سال گذشته که سخنرانی تمام اصلاح طلبان را لغو کردن و اصلا راه ندادن اینجور شدید اعتراض نکردید جواب بدین لطفا (2535627) (alef-13)