نظر منتشر شده
۱۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 273394
دولت نمی‌توانسته سهمیه بنزین خرداد را واریز نکند؛
تحقیر یارانه ای
سید محمد مهدی غمامی، 8 خرداد 94
تاریخ انتشار : جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
این سؤال در طول تاریخ حقوق و البته اخیراً بیشتر مطرح می‌شود که آیا دولت می‌تواند هرکاری را هر طوری که دوست داشت انجام دهد؟ حتی اگر قانونگذار به وی اجازه اخذ تصمیمی را هم داده باشد. برای مثال آیا دولت می‌تواند در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از شیوه‌های تنش زا بهره ببرد؟ شیوه‌هایی که موجب شوک روانی و اقتصادی به بخش عمده ای از شهروندان شده و آن‌ها را با ابهام و سردرگمی مواجه می‌کند؟

قاعده این است که دولت خدمتگزار شهروندان است و در سال همدلی و همزبانی باید درک بیشتری را از شرایط عمومی شهروندان داشته باشد. با دقت و رعایت حقوق مردم عملاً کند و از تحقیر شهروندان و توهین به منتقدین تحت هر عنوان – از به جهنم رفتن تا اینکه آن‌ها را آدم‌های کوچک با تریبون‌های بزرگ خطاب کردن- بپرهیزد که «ادب مرد به ز دولت اوست.» به هر تقدیر خدمتگزاری مطابق ماده (۲۵) قانون مدیریت خدمات کشوری یک حکم اجباری است که اتفاقاً در شرایط سخت، میزان استواری دولت محسوب می‌گردد. خدمتگزاری به این معناست که با رعایت اصول اخلاقی، دولت اقدام به انجام وظایف قانونی کرده و به عبارت دیگر قانون را طوری اجرا نکند که شکل اجرا، موجب آسیب و پریشان خاطری عمومی گردد. شاید این نوع اجرا کردن قانون بدتر از اجرا نکردن قانون به هر بهانه ای باشد چرا که قرار نیست مردم از اجرای قانون صدمه دیده و از معنای حاکمیت قانون گریزان شوند. آن‌ها باید بدانند که قانون یک متن است که سلیقه مجری می‌تواند ذائقه‌ی آن‌ها را با اجرای قانون شیرین کند. در این میان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که به دولت اجازه افزایش و آزادسازی قیمت حاملهای انرژی را می‌دهد با توجه به تورمی که ایجاد می‌نماید و با توجه به اهدافی که در خلال انجام آن مورد نظر است بیش از هر چیزی می‌تواند مصداق «حسن اجرای قانون» یا «قبح اجرای قانون» را فراهم کند؛ و البته همه می دانیم که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خوب و لازم است.

اقدام دفعی، بی حرمت کردن شهروند است
وقتی کاری را یکباره انجام می‌دهیم و هیچ اعلام قبلی ای نیز در میان نیست یعنی اینکه یا از قبل برنامه مشخصی نداریم یا می دانیم برای طرد مخالفت‌ها و یا نشنیدن برخی اظهارات، بهترین راهکار بی خبر عمل کردن است. البته شاید این تاکتیک اجرایی در برخی حوزه‌های اجرایی مفید و یا ضروری باشد ولی وقتی یک دولت باید خدمتگذار باشد و مردم را امین خود بداند شایسته است اقدامات خود را هرچند اگر مبنای قانونی دارد به نحوی سامان دهد که:
الف) پیشاپیش همه پیامدها و آسیب‌های آن دیده شده باشد و برای رفع آن برنامه ریزی شود.

ب) به ملت که ذیحق دولت هستند پیشاپیش اطلاع داده شده و آن‌ها را از مبانی، شاخص‌ها و فرآیند اجرا مطلع نمایند. توضیح اینکه هرگونه اطلاع و تبیین بعد از اقدام، برای شهروندان معنای توجیه دارد.

ج) از هر اقدام سردرگم کننده و پاسخ‌های ابهام زا پرهیز شود.

د) شرایط پیرامونی و محیطی از جمله تورم و وضعیت مذاکرات و ... در نظر گرفته شود.

متاسفانه با ورود به ماه خرداد، وزارت نفت دستور واریز سهمیه بنزین را صادر نکرد. در حالی که حداقل در مورخ ۲۷/۲/۱۳۹۴، شخص وزیر نفت پیشنهاد گران شدن قیمت نفت را به هیات وزیران داده بود. با شروع ماه خرداد و اعتراضات گسترده از عدم رعایت رویه موجود، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دلایل عدم واریز سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی را اینگونه اعلام کرد که «تاکنون هیچ گونه ابلاغیه ای مبنی بر افزایش قیمت یا تغییر سهمیه‌های بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده و صرفاً مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند به منظور انجام تصمیم‌گیری، فعلاً سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی واریز نشود.» در حالی که هیات وزیران هیچ مصوبه ای را در ابتدای ماه صادر نکرده بود؛ و اینجا منظور از تصمیم دولتی همان تصمیم وزارت نفت است.

تزلزل مبانی حقوقی مصوبه هیات وزیران
به هر ترتیب هیات وزیران تشکیل می‌شود و بر اساس پیشنهاد وزیر نفت، مصوبه شماره ۲۶۰۹۶/ت ۵۱۹۲۰ مورخ ۴/۳/۱۳۹۴ را در خصوص تک نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین موتور به ۱۰۰۰۰ ریال و بنزین سوپر را به ۱۲۰۰۰ صادر می‌کند.

با پذیرش اینکه هيات وزيران مطابق ماده (۱) قانون هدفمندي یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ حق افزایش قیمت را دارند نقض مجموعه قواعد حقوقی و احترام به ملت و همچنین انتظار مشروعی که شهروندان بواسطه ی واریز بنزین سهمیه در ابتدای هر ماه برای آن‌ها – آنهم خودروهای کم مصرف و یا داخلی- غیر قابل توجیه است. بدیهی است که دولت می‌توانست تصمیمش را از ابتدای تابستان اجرا کند. ضمناً این انتظار مشروع بواسطه ی تعهدی که پیش تر چندین مقام ارشد دولتی همچون بیژن زنگنه وزیر نفت و محمد باقر نوبخت سخنگوی اقتصادی دولت از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبرداده و تاکید کرده بودند دولت فعلاً هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین یا تغییر سهمیه‌ها ندارد کامل می‌گردد. از سوی دیگر هیچ مصوبه ای حق عطف بماسبق شدن را ندارد چنانکه ماده (۴) قانون مدنی اثر قوانین را نسبت به آینده می‌داند. در نتیجه مصوبه هیات وزیران حتی با لحاظ اختیار ماده (۱) قانون هدفمندی یارانه‌ها حق نداشته مانع واریز سهمیه خرداد شود.
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۰۶:۳۸
آقا کارمان از این چیزها گذشته.
اینکه شما گفتی اصلا حروم کردن وقت خودتونه.
انقدر صنم هست که اینا گمه... (2922456) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۱۹:۱۹
افزایش یکباره قیمت بنزین همدلی دولت با مردم بود!!! (2923043) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۳:۱۹
مسئولان دولت تدبیر در ایام تبلیغات انتخاباتی بارها از سوءمدیریت به عنوان عامل اصلی مشکلات جامعه نام بردند و نقش تحریم را حداکثر 20 درصد می‌دانستند ولی حال که خود سکان اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند. برخلاف نظر قبلی خود 80 درصد مشکلات را ناشی از تحریم اعلام می‌کنند و به همین علت تمام هم و غم خود را معطوف به حل مسئله هسته‌ای با 5+1 و دراصل با آمریکا نموده و کشور و اقتصاد را رها کرده‌اند. طی این 20 ماه چند بار قیمت سوخت، آب، برق، گاز و نان را افزایش داده‌اند. ای کاش با صداقت آنها را با ملت مطرح می‌کردند. حال من دبیر بازنشسته با یک میلیون و صدهزار تومان حقوق و سه دانشجو برای ازدواج آنها باید درمانده باشم با همه این سختی‌ها حاضریم نان خود را با مردم یمن تقسیم کنیم ولی از بی‌تدبیری و دروغگویی خسته شده‌ایم. (2923292) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۵۷:۵۱
اولا اون کسی که می گفت 20% روحانی نبود و حدادعادل و قالیباف و جلیلی بودند!
در ثانی من واقعا نمی فهمم کسی اگر لنگ این اختلاف 9 هزار تومانی است چطور حد اقل 15-20 میلیون پول پراید می دهد ؟!! اگر لنگ 9 هزار تومانید مثل من از اتوبوس و مترو استفاده کنید !
نکته بعدی چرا باید دولت به کسانی که حد اقل 20 میلیون پول داشته اند که خودرو خریدند 9 هزار تومان یارانه بیشتر از منی که ندارم همانقدر هم بدهد ؟! تازه خودرو هایی مثل پارس و 206 و ... که قیمت های بالا تری دارند را هم در نظر نگرفته ایم همین پراید سوار ها می گیریم! 9 هزار تومان ندارید از وسایل حمل نقل عمومی مثل کسانی که خودرو ندارند استفاده کنید!
کشور شده کاسه به دست جلو دولت... بعد می خواهند دولت هم کار درست کنه، هم پول نقدی بده دست مردم، هم تورم کم کنه، هم اپلو هوا کنه ... منطق بد چیزی نیست ! اون هم در شرایطی که بیشتر فروش نفت تهت فشار تحریمه و پول فروش نفت به کشور به صورت نقدی باز نمی گردد! که از صدق سر دولت مهر ورزی است!
تا زمانی که همه دنبال کندن یک قرون از دولت باشند هیچ پیشرفتی در هیچ چیز نداریم ! (2923423) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۲۸:۱۸
حرف شما متین
ولی وقتی سهمیه همین خودروهای عمومی را هم کرده و 210 هزار تومان از درآمد ماهانه اونا هم کم کرده چی میشه گفت؟
مگه خودروهای عمومی شهرهای کوچکتر چقدر درآمد داشتند که حالا 200 هزارش کم شده (2924138) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۴۹:۳۴
شما بي زحمت برو از گرفتن يارانه انصراف بده اگه راست مي گي 5ه با حرف بلكه با عمل از دولتت حمايت كن (2924174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۵:۲۵:۲۱
پول نفت، پول مردم است، نه پول دولت که شما اصلاح طلب ها اینطوری با مردم حرف می‌زنید. پول کندن از دولت یعنی چی‌ ؟ دولت خدمتگذار مردم است و نه بیشتر. (2924262) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۵:۵۱:۰۳
حق داری بحمدالله آب خونتون از سد کرج و لتیان و....گاز تون تا توی آشپزخانه تون آماده نبایدم غصه گرانی بنزین داشته باشی اگه مثل من مجبور بودی گالن های 20 لیتری را توی صندوق عقب پراید بزاری وکپسول 11 کیلویی را 2متر از زمین بلند کنی بدی دست کارگر شرکت گاز جوش این 9000تومان را هم می زدی وقتی آب شهر تون از 200کلیومتر آنهم با قیمت خداتومن وقطره قطره بدستت برسه اون موقع شما هم جوش 9000تومان را می زدی (2924263) (alef-11)
 
راد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۶:۴۱:۵۳
عزیزم،نه هزار تومن نه
هجده هزار تومن (2924270) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۱:۲۷
معلوم شد اصلا از اقتصاد و سیاست هیچی نمیدونی . مشکل 9 هزار تومن نیست . مشکل تحقیر ملت هستش . با اینکه من با افزایش قیمت بنزین تا سه هزار تومن هم موافقم . پول هم زیاد دارم . ولی در دولتی که ادعای خدمتگزاری دارد لااقل نیم ساعت با مردم صحبت کند و بگوید من بعنوان رئیس دولت در کمال احترام و خیرخواهی برای قشر مستضعف جامعه اینکار را به صلاح مردم میدانم . اصلا از کجا معلوم است که این 5 هزار میلیارد صرفه جوئی به جیب فقرا برود و قشر محروم جامعه منتفع بشوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید یک دستگاهی بر این امر نظارت کند .
هیچ اشکالی ندارد که از بنده که سه تا خودرو دارم بگیرند و به فقرا بدهند ولی خدا کند بدهند (2924399) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۲:۵۴
تحت درسته نه تهت منطق نميخواد به كسى ياد بدى برو املاتو درست كن (2924407) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۵۴:۳۴
اولا: قیمت بنزین برای پراید سوارها از 700 تومان شده 1000 تومان ولی برای بنزسوارها همان 1000 تومان مانده است.

ثانیا: پراید سوارها قبلا هم سوار مترو و اتوبوس می شدند، الان هم می شوند ولی بنز سوارها اگر بنزین 10000 تومان هم بشود سوار بنزشان می شوند، چون دارند از مردم سواری می گیرند.

ثالثا: افزایش قیمت بنزین برابر خواهد بود با افزایش دیگر اقلام و دوباره کسری بودجه و روز از نو روزی از نو

رابعا: اگر آقای کسی که می گفت 20% روحانی نبود، بفرمایید روحانی چه چیزی گفت که شما به ایشان رای دادی (2924475) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۷:۳۴
کدوم 9000 تومن؟؟؟!!!! ریاضیت مشکل داره یا کلا ...؟؟
ضمنا سخت نیست متوجه شدن این که اونی که ماشین نداره خیلی بیشتر بابت گران شدن کرایه ها ضرر میکنه . (2924829) (alef-11)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۰:۰۵
من کاملا با شما موافقم! و نکته جالب برای من اینه که ایم مردم منتقد و هوشیار دوران دولت مهرورزی کجا بودن؟! دلار 900 تومنی شد 3600 یعنی سرمایه همه ایرانیان به 1/4 رسید، هیچ کس جیکش در نیومد! بنزین 80 تومنی شد 700 تومن( یعنی 900 درصد گران شد) ولی بازم هیچی! چرا الان همه دادش بلند شده؟!؟!؟! (2924948) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۵:۳۲
دولت علاوه بر اجرای قانون بایستی تدبیر هم داشته باشد
به نظر من اگر از یکی دو ماه قبل اعلام می کردند که سهمیه بنزین می خواد قطع بشه این موضوع مردم را کلی نگران میکرد که خدایا پس از برداشتن سهمیه تورم چقدر بالا خواهد رفت !؟ وانگهی بعضی ها هم در این فاصله دست به کار میشدند جنس و خدمات خودشون رو گرانتر عرضه میکردن و بعضی ها هم جنسهای خودشونو احتکار میکردند که بعد گرانی (توهمی) بفروشند و خلاصه رشته کار از دست دولت و ملت خارج میشد و یک تورم ناشی از عوامل روانی به مردم تحمیل میشد به علاوه تورم واقعی ناشی از گران کردن سوخت (2924703) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۳۲:۱۹
به نظر من باید قیمت بنزین به فوت خلیج فارس برسد . (2923210) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۶:۳۸
بله با شما دوست مرفه بی درد موافقم (2923269) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۲۶:۱۸
نگرفتی !!!! یکبار دیگه بخوان (2923483) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۲۳:۲۴
آقای دوست غیر مرفه دردمند ، این گران کردن ، قانونی است که مدعیان مبارزه با مرفهین در مجلس حامی دردمندان تصویب کرده اند !!! (2924066) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۰:۵۷
اونایی که به این آقا مثبت دادن اصلا کامنت اصلی رو خوندن؟؟؟!!!! (2924838) (alef-11)
 
عيدالرحمن
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۵:۴۹
1- حرف شما درسته بايد بنزين به فوب خليج فارس برسه
2- اما حقوق كارگران و معلمان هم بايد به فوب خليج فارس برسه (2923652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۱:۲۳
وای از دست شما معلمای دايم ناراضی
باز خودتونو با ما کارگرها یکی کردید
یعنی مام از هفته آینده تا اول مهر میریم تعطیلاتو حقوقمونم سر ماه میگیریم؟ (2924398) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۲:۲۲
آقایکارگر و معلم ایشون حرفی از فوب نزدن . به بچه های مردم هم همینجوری درس میدین ؟؟ (2924842) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۲۰:۱۰
مجید جان فوب درسته!! (2923739) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۵۹:۵۰
حقوق ما به چی برسه؟ (2923882) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۷:۱۳:۴۱
باز از حقوق خودت و ما حرف زدی ؟ من و مایی وجود ندارد فقط آقایون هستند و آقازاده ها بگذار اول سیر بشند بعد (2924285) (alef-11)
 
محمد رضا
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۰۵:۴۲
دوست عزیز اونی که شما میخواهید بگویید FOB است نه فوت.خواهشا اول کلمه و معنی آن را باد بگیر و بعد اظهار نظر کن. (2923970) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۴۵:۱۱
ما سالهاس داریم به این فوب می رسیم نمی دونم چرا نمی رسیم پس همون فوت درست (2924169) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۴:۰۶
دوست عزیز اونی که ایشون گفتن فوت هستش . لازمه فوت رو ترجمه کنم واستون؟؟ اول بفهمید طرف چی میگه بعد اظهار فضل کنید . (2924848) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۳۶:۰۵
نظر خوبی دارید که قیمت بنزین به فوت خلیج فارس برسه به شرط اینکه حقوق من یک دهم فوت خلیج فارس نباشه ! عزیزم نفس شما از جای گرم بلند می شود . (2924084) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۵۰:۳۵
به نظر منم حقوق و دستمزد هم به دلار پرداخت بشه نه ريال بعدش ازمون پول بنزين به دلار بگيرن (2924175) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۷:۳۱:۴۵
ارزش قیمت بنزین داخل بیش از 90 درصد فوب نیست .ضمنا ملت نباید افزایش دوبرابری هزینه های دولت را بدهند. افزایش دو برابری هزینه های دستگاههای دولتی در حالیکه بیان می شود تورم صفر است با چه منطقی سازگار است. (2924302) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۱:۴۸
با شما موافقم، اما فوب (FOB) درست است. (2924357) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۳:۵۶
دولت به جای قطع کامل یارانه ثروتمندان جامعه با تک نرخی کردن بنزین قیمت آن را به هزار و هزار و دویست تومان افزایش می‌دهد. این مبلغ برای ثروتمندان شاید پول زیادی نباشد و مشکلی برای آنها ایجاد نکند ولی برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه فشار مضاعفی وارد می‌کند. با بالارفتن قیمت سوخت، آب، برق، گاز و دیگر کالاهای اساسی مردم، تورم و گرانی بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود دولت تدبیر در جهت اصلاح این موارد گام بردارد. (2923294) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۱۴:۵۰
اگر حقوق وکلا و وزرا و مدیران کل به زیر یک میلیون کاهش پیدا کند مطمئن باشید همه این مشکلات حل خواهد شد .
سیر که گشنه خبر ندارد ! (2923978) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۸:۱۶
مشكلى نيست حقوقشون رو ميارن زير يك ميليون ولى پاداش مديران رو از صد ميليون ميبرن دويست ميليون كلى هم رانت و اختلاس دارند البته در صورتيكه از هزار ميليارد بالاتر نباشه كه اون ديگه غير قانونيه (2924425) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۴:۱۴
آقایان گفته بودند ما هیچ افزایش قیمتی نداریم آیا گرانی‌هایی مثل افزایش 40درصدی قیمت بنزین و 15 درصدی قیمت گاز و... به چشم دولتمردان نمی‌آید؟ این همه دوگانگی در اظهارات دولتمردان، قابل هضم است؟ (2923295) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۳:۰۰
نگفتن تورم نداریم! گفته تورم 15 درصدی که اگه شما میانگسن افزایش قیمت ها در نظر بگیرید بیشتر از 15 درصد نمی شود (2924967) (alef-11)
 
دولت راستگویان!
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۰:۰۸
این دولت راستگویان رو کجای دلم بذارم
آقای سخنگو گفته که از افزایش قیمت بنزین 3000 میلیارد تومن نصیب دولت میشه و فکر کرده دیگه کسی حساب کتاب سرش نمیشه.

متوسط مصرف بنزین طبق آمار خودشون هفتاد میلیون لیتر در روز هست(بگذریم که فارس همین الآن تیتر زده که توی همین چند روز میزان استفاده بیشتر شده چون با افزایش کرایه ها که دولت راستگویان اون رو هم تکذیب کرده تک سرنشین بودن به سوار تاکسی شدن می ارزه)حالا اگر هفتاد میلیون لیتر رو در 300 تومن افزایش قیمت ضرب کنیم و باز اون رو در 365 روز سال ضرب کنیم به عدد 7220 هزار میلیارد تومن میرسیم و من نمی دونم اون اختلاف 4220 هزار میلیارد تومن رو چه جور آقای دکتر! نوبخت نتونسته حساب کنه و شایدم مردم رو .... فرض کردن.

الف منتشر کن واقعیتی هست که هست دیگه. (2923663) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۴:۲۰:۱۵
دوست عزیز 70 میلیون لیترش که یارانه ای نبوده. 60 لیتر برای هر ماشین را حساب کن.
اگر 20 میلیون ماشین داشته باشیم میشود حدود سیزده هزارمیلیارد تومان. (2924256) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۴:۲۰
من هم بانظر شما موافقم ولی 70 میلیون لیترهمه اش 700 تومانی که نبوده. (2924446) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۹:۵۳
تازه افزایش نرخ گازوئیل که روزی 110 میلیون لیتر مصرف داره از 250 تا 300 و 600 هزار تومان رو حساب نکردی (2924572) (alef-11)
 
دولت راستگویان!؟
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۵:۳۹
ببخشید نظر دوستان درسته ، اگر تقریباً 14 میلیون ماشین داشته باشیم این افزایش قیمت همون حدود 3000 میلیارد تومن به ازای حذف یارانه 60 لیتر درآمد ایجاد میکنه. ولی اگر بیشتر داشته باشیم و این که سهمیه تاکسی ها و تاکسی بار ها بیشتر بوده خوب درامد بیشتری برای دولت ایجاد میشه ولی در نهایت این بی تدبیری هست چون باعث افزایش سطح عمومی تمام اجناس میشه و همین الآن هم با وجود تکذیب دولت این افزایش ها ایجاد شده . (2925021) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۵۸:۳۰
الان دعوا سر ماهی 18000 تومنه؟!
برای کسی که ماشین حداقل 20 ملیون تومنی داره 18000 تومن پول زیادیه!؟ (2923799) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۰۴:۴۵
فقط همین 18000 تومان است!!!!!!!!!!

الان 20 ساله توی این مملکت بنزین گران می شود و پش بند آن اقلام دیگر گران می شود، حالا شما می گویید که فقط 18000 تومان در ماه، نه خواهر یا برادر من 180000 تومان است.

کسری بودجه را با بنزین جبران کرد، قیمت گاز را چرا 15% افزایش داد!!!!!!!!!!!!!! (2924506) (alef-11)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۵:۴۸
وقتی دولت بودجه ندارد و هم نمیتوان در مقابل قدرت ها ذلت را پذیرفت چاره ای مناسب تر از افزایش قیمت سوخت و قطع یارانه افراد غیر نیاز مند نیست.توزیع منابع ملی هم عادلانه تر میشود.آیا منتقدین راه بهتری پیشنهاد میکنند؟ یا با هر حرکت بگونه ای راه نق زدن پیدا میکنند؟ (2923923) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۳:۴۹:۰۲
پول های بلوکه شده ایران که به تازگی آزاد شده کجا رفته است؟؟؟ (2924251) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۰۷:۰۱
حالا 30 سال قیمت بنزین گران شد درست شد!!!!!!!!!! (2924515) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۹:۰۹
چاره مناسب تر حذف كردن حق مديريت هاست . ميشه به جاي يارانه مردم از حق مديريت رئيس .... شروع كرد تا پائين ترين رده ها حق مديريت ها را حذف كرد بيشتر از پول نفت هم صرفه جويي ميشه؟ هر آدم بي سواد و دنيا دوست هم براي پست مديريتي دست و پانميشكنه . پارتي بازي اختلاس ، زدو بند و خيلي چيزاي ديگه هم حذف مي شه. (2924568) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۲۰:۳۶
نکته اینجاست که اگر این کار رو احمدی نژاد انجام میداد امروز استیضاح شده بود
سکوت نمایندگان خیلی عجیبه (2923983) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۰۵:۲۷
نمایندگان خودشون تصویب کردند که بنزین گرون بشه و یارانه ثروت مندان قطع بشه ،حالا به چیزی که خودشون تصویب کردند گیر بدن؟! (2924115) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۵۴:۳۷
دوستان میدونید کفگیر ته دیگ خورده یا نه خبر ندارید در دولت گذشته تحریم بودیم و به لطف پروژه هایی مثل مسکن مهر و اعزام دوستان و آشنایان به فضا پولی باقی نمانده البته اختلاس و موارد مشابه یادتان نرود (2924181) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۰:۰۸
خدا پدر پدر پدر پدر محمود رو بیامرزه با مسکن مهر.خدا مادر مادر مادر مادرش رو هم بیامرزه.خودشم مشمول رحمت الهی شه (2924996) (alef-11)
 
حسابي
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۵۶:۲۷
دقيقا مثل پولهايي مه بانك ملي نميتوانس برداشت كند ولي برداشت كرد همان پنج هزارتومانها (2924480) (alef-11)
 
خلیج فارس
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۱:۰۷
آقا جان
فوب خلیج فارس
حقوق کارمند فوب خلیج فارس
بنزین فوب خلیج فارس
قیمت منزل
قیمت ماشین وارداتی
قیمت پوشاک وارداتی
قیمت لب تاپ
قیمت ......
همه فوب خلیج فارس کنید
مردم هم راضی هستند (2924804) (alef-11)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۰۸:۲۵
برای یکی که خودرو دارد 18 هزارتومان بالا پایین فرقی ندارد (2922458) (alef-11)
 
متن
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۲۶:۱۵
چرا برادر اونم میکشه رو کرایه ویا جنسی که حمل ونقل میکنه. (2922603) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۴:۴۶
آقای رئیس‌جمهور شعار مروت با دوستان و مدارا با دشمن سر می‌دهد. آیا آزاد کردن قیمت‌ها و فشار بیش از پیش به مردم مروت است؟ (2923298) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۴:۳۳
شما مدارا کن (2923920) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۵:۰۷
با توجه به اینکه حدود 35-40 درصد ناوگان شهری تاکسی، سوخت دریافت می‌کنند و 60-65 درصد مردم تهران و شهرهای بزرگ با خودروهای شخصی مسافربری و آژانس‌ها رفت و آمد می‌کنند افزایش یک باره قیمت سوخت از تاریخ 94/3/5 کارمندان و کارگران را با مشقت و سختی مواجه خواهد کرد. در این هوای گرم اغلب تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بخش خصوصی کمتر آفتابی می‌شوند و قطعا مسافربران شخصی نیز به افزایش قیمت اقدام خواهند کرد. با این وصف دولت تدبیر چه تمهیداتی برای این قشر جامعه نموده است؟ (2923299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۰۶:۵۴
هیچی بنزین اونا رو هم مثل سایر بخش ها گرون کرده.تدبیر بهتر از این میخوای؟ (2924116) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۱۳:۴۲
دولت دست مردم ، مخصوصا امثال شما را خوب خوانده .

بجای اینکه یکدفعه قیمت اجناس مختلف بره بالا در چند مرحله بالا می رود .
مثل نان که 100 تومان 100 تومان میره بالا یا قیمت گاز یا بنزین یا مواد غذایی مختلف . . .

واقعا برات متاسفم . امثال شماها زندگی امثال ما را نابود کرده . (2922726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۰۰:۳۹
سهمیه تاکسی ها قطع شده یعنی کسی که خودرو ندارد مشمول افزایش قیمت نامعلومی می شود. سهمیه وانت ها، کامیونها و.. قطع شده یعنی همه کالا ها گرانتر جابجا می شوند. این که کسی بگوید فقط برای تعداد محدودی کمی گران شده یعنی یا سواد اقتصادی ندارد یا گوش بفرمان است و... (2923002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۴۴:۳۸
بحث بی احترامی با برخورد دفعی و یکباره است نه پول

مثلا اکثر نانوایان آزاد پز شدند اما هنوز زیر بار آزادسازی نان نمی روند (2923546) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۱:۰۳
abbas دلبندم فقط بنزین نیست، به تبعه بنزین دیگر اجناس هم گران می شود و این یعنی کاهش ارزش پول کشور

ضمنا چه دلار را گران کنی چه بنزین را فرقی نمی کند و این قابل توجه آن دوستانی که می گفتند الان اگر احمدی نژاد بود دلار 10000 تومان شده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2924531) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۲۱:۵۰
دانشمند برای اون فرقی نداره ولی برای ما که باید تاکسی سوار شیم و کرایه ها رفته بالاتر خیلی فرق داره
اونی که ماشین داره دوتا مسافر میزنه کرایشم بیشتر میگیره خرج بنزینش درمیاد
الان نرخ اتوبوس واحد سال قبل 100 تومان بود یهو شد 540 تومان (2924580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۱:۴۰
اقای توکلی تا بحال چه مقدار داد مردم رو زدید مگر برداشت وجوه اضافی از مردم جرم نیست ساپتا چیه که بانک ملی نفری پنج هزار تومان خودش از حسابهای مردم برداشت کرده . این چه قانونگزاری هست کی میخواهید به داد مردم برسید (2922464) (alef-11)
 
سلیمی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۵۱:۵۴
واقعا باید یرای سوء مدیریت مسئولان بانک ملی آفرین گفت. به کسی که چندین میلیون تومان در حساب جاری این بانک دارد و هیچ سودی هم نمی گیرد باید پاداش بدهی نه اینکه به خاط چند تا پیامک 5000 تومان بدون اجازه از حسابش یرداشت کنی! این یعنی تحقیر مشتری، این یعنی فرصت طلبی. (2922518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۱:۳۴
مرحله اول 5000برداشت کرد در مهر مرحله دوم هم 5000کم می کنه (2923284) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۲:۰۱
سلام به نظر من بهترین تصمیم برای مشتریان بانک ملی این است که اگر می توانند حسابشان را به سایر بانک ها انتقال دهند و یا در اولین روز واریز حقوق موجودی شان را به بانک هایی که خدمات بهتری ارائه می دهند انتقال دهند. (2923286) (alef-11)
 
لیلا کام 222
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۳۵:۰۸
در اولین روز واریز حقوق، همه آنرا برداشته و در بانک دیگری که بالاترین سود روز شمار را میدهد پس انداز میکنم. (2923757) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۱۹:۳۶
در تائید فرمایش این هموطن عزیز بایستی گفت که اخیرا ملاحظه می شود که هر چند روز یک بار ، تعدادی از وجوه خرید از طریق کارت خوان مردم به حساب صاحب حساب در نزد بانک رفاه واریز نمی شود. (2922741) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۳۹:۲۵
امروز از حساب منم برداشت کردند نوشته بود آبونمان ساپتا رفتم اینترنت خوندم ببینم چیه نوشته بود در راستای تکریم و مشتری مداری بانکداری و .... هیچی دیگه کلا قانع شدم و الان 3 ساعته تکریم شدم. (2922809) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۰:۱۲
ساپتا برای فعال کردن پیامک کارت من ده هزار گرفت قراره کسانی که قبل از امسال این سرویس رو فعال کردن در دو مرحله ده هزار کم کنه بخشنامه اش را خودم خواندم منتظر مرحله دوم هم باش دوست عزیز (2923280) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۳:۱۴
احتمالا این یکی مدیرعاملش هم قصد سفر کاری به کانادا دارن . (2924815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۲:۳۴
شما مثل اینکه ایران زندگی نمیکنی؟ همینه عزیز من. برای حفظ مصالح ... مجازه! (2922467) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۳:۴۴
الف جان مطابق با برنامه فاز سوم هدف‌مندی یارانه ها، و در انتهای سال 94، یعنی انتهای برنامه پنجم توسعه دولت موظف به آزاد سازی قیمت حامل های انرژی بوده، که تماما در دولت قبل قانون گذاری شده (2922468) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۱۴:۵۶
عزیز دلم چرا قانون را نصفه می گی؟؟؟؟
اولا این قانون میگه حذف یارانه حامل های انرژی و بعدشم پرداخت یارانه نقدی همون چیزایی که یارانه آنها قطع شده ولی ظاهرا این دولت فقط نصف قاون رو متوجه شده
دوما این قاون را خوب یا بد مجلس گذاشت نه دولت قبلی (2923830) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۵:۴۴
قاعدهاین است که این حرفها از 9 سال پیش گفته میشد (2922470) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۶:۴۹
از مردم ما مظلوم تر بازهم خودشون
اصلا بنزین و بکنید لیتری ده هزارتومن،بالاخره باید یه جوری اختلاسها....و ... پر بشه که حالاحالاها پر نمیشه
الف تاالان نظرات من و نذاشتی،جرات داشته باش و نظرم و بذار (2922472) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۱:۵۲
شماها شهروند حالیتون میشه آخه... (2922480) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۴:۴۰
متأسفانه این فضای محافظه کاری چیزی نیست که بگیم یک شبه درست شده و کار این دولت یا هر دولتیه! .... و الا مردم خودشون رنج میبرن از این موضوع. بهتره بجای اینکه اینو دستاویز حمله به این دولت قرار بدیم یکم واقعیت رو بیان کنیم. چون هممون میدونیم چی به چیه. البته که اگه به شما بگن می گید همه چیزو که نباید اعلام کرد و بعضی چیزا ....ملی رو بخطر میندازه و فلان و بهمان. ولی گیر الکی ندید لطفاً! (2922483) (alef-11)
 
کاوه دادخواه
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۴۶:۵۳
از زمان اجرای یارانه مردم ایران هرروز به شدیدترین وضع تحقیر شده اند.الان اکثریت قانع هستند که اوضاع به زمان قبل یارانه ای برگردد (2922505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۵۶:۵۲
من نمی دونم این چه قانونی و چه عدالتی هس که کسی که ماشین داره باید 18 تومان ماهانه یارانه بگیره به نظرم تک نرخی بسیار مناسب می باشد و عدالت در آن رعایت شده است. البته به لطف مدیریت های اخیر خیلی چیز تاثیر گذاری نیست ارزش وقت تلف کردن نداره الف جون (2922533) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۱:۲۷
فردا که ازت 500 تومن کرایه بیشتر گرفتم میفهمی 18000 تومان به چه دردی میخوره . (2923501) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۴:۱۵
بحث اینه که الان 18000 تومان ها چه خواهد شد ؟
یادته سال 88 میگفت با آزاد سازی قیمت کیلومتر ها راه آهن کشیده خواهد شد و ایران یکباره گلستان میشود ؟ (2923508) (alef-11)
 
یوسف
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۰۵:۵۴
کسی که ماشینن ندارد با پایین بودن کرایه ها عملا این یارانه را دریافت می کند، الان با بالا رفتن قیمت بنزین خیلی بیش از اون 18 هزار تومان افراد بی ماشین ضرر خواهند کرد (2923710) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۰:۵۹:۱۵
سلام برنامه هدف مندسازی یک طرح مصوب مجلس و.....می باشد ولی بانک ملی برای ارایه خدمات خود بدون مصوبه و بدون اطلاع قبلی از حساب مشتریان به عنوان طرح ساپتا برداشت کرده این پول به جیب چه کسی و براساس کدام موارد قانونی اخذ می شود ایا کسی هست پی گیری کند در این مملکت چه خبر است .همه برای جیب مردم نجیب کیسه دوخته اند (2922541) (alef-11)
 
قدرت
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۰۰:۱۱
از حسابجاری اینجانب بانک ملی بدون اطلاع قبلی پنجهزار تومان کم کرد بابت آبونمان ساپتا (2922544) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۰۵:۲۱
آقای روحانی من خواهش میکنم بیا واقعیات رو بیان کن.یکسری دارن با هیاهو از آب گل آلود ماهی میگیرن.همونهایی که در دو دوره قبل ریاست جمهوری سایلنت مطلق بودن!!!!!!!!!!!! (2922554) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۵:۳۳
چطوری واقعیات را بیان کند ؟؟؟
از طریق رسانه های شخصی دلواپسان ؟ (2923513) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۱۲:۳۹
واقعیت اینه که کف گیر ته دیگ خورده (2924121) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۳:۵۵:۰۰
پس آن همه پول بلوکه شده ایران که به تازگی آزاد شده کجا رفته است. مالیات بر ارزش افزوده که افزایش پیدا کرده درآمد دولت را افزایش داده یا کاهش و ... (2924252) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۲۶:۵۳
احمدی نژاد با همه لجبازی هاش یه خوبی داشت..چه در سهمیه بندی بنزین و چه در هدفمندی یارانه ها و.. قبل از اجرا با مردم صحبت می کرد و براشون توضیح می داد و به لحاظ روانی جامعه رو آماده می کرد.. (2922604) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۱۲:۵۸
بله! مثلا اومد گفت یارانه پول امام زمانه! تا مردم قشنگ آماده بشن! (2923036) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۶:۳۳
یا مثلا گفت با پول یارانه میتونید برای خودتون و بچه هاتون خانه بخرید . (2923514) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۳۵:۵۵
بله... یک نمونه اش از کار برکنار کردن وزیرامورخارجه حین ماموریت بود...
چقدر مردم را اماده کرد برای سه برابر شدن قیمت دلار ( بخوانید کاهش هفتاد درصدی ارزش پول ملی ) و........... (2923077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۱۰:۳۵
مرد حسابی.. دولت اصلاحات در آخرین تغییرات خود در قیمت سوخت ، با محاسبه قیمت تمام شده بنزین آنرا 85 تومان اعلام نمود و علارقم اینکه تا پایان آن دولت قیمت ثابت ماند ، مردم نیز براحتی از عهده آن بر میامدند . اکنون ما به اینجا رسیده ایم .
------------------
همه این آ...........که تو ازش دفاع میکنی. کم با اعصاب ملت ور برو . (2923321) (alef-11)
 
اهواز
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۴۰:۰۱
یعنی یکی بیاد و به شما بگه پول ندارم و زنم مریضه و بچه ام مدرسه نمیره و اسباب منزلم تو خیابونه.....و شما را به لحاظ روانی آماده کنه , اجازه میدی جیبت رو بزنه؟؟ یعنی 18تومن نیاز به آمادگی روانی داره؟؟ اون موقعیکه کیلو کیلو تحریم سورپرایز میشدیم و بواسطه آنها قدرت خرید شما تا 200درصد کمتر شد,آمادگی روانی داشتید؟؟؟ واقعا" اگر کوبیدن دولت روحانی برایتان سود دارد که هِـچ , اما اگر غرضی ندارید توصیه میکنم کمی اطلاعاتتان را افزایش بدید. خواندن نظرات مردم در الف برای بالا بردن اطلاعات فوق العاده است. (2924088) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۴۷:۱۶
تو چند سال گذشته مجلسچندین طرح تصویب کرده بعد دوباره ردشون کرده مثل سهمیه بندی بنزین،سهام عدالت،یارانه، آخه چرا کار غیرکارشناسی میکنید (2922647) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۱:۵۳:۱۳
اقای محترم در دولت نهم و دهم کجا بودی شما.
البته در این مورد هم حق دارید اما ای کاش فراجناجی می توانستید فکر کنید.
در اون صورت نوشته ها تون بیشتر به دل می نشست. (2922666) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۰۵:۳۱
اون موقع اعلام می کردند ندارید اشکنه بخورید! حالا همه طلبکاری ها را فقط از این دولت دارند! (2923448) (alef-11)
 
سلام
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۲۸:۴۰
باید ابتدا فرهنگ اطلاع رسانی وجود داشته باشه وگرنه تنها راه .دفعی عمل کردنه .شما فقط ببین پمپ بنزین ها روز 5 خرداد چه خبر بود.مردم از یک چیزی خبر داشتن (2922770) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۳۷:۵۰
زمانى بوده كه مردم به خاطر نداشتن توان براى پرداخت خراج ميمردند الان هم داره وضع به همون صورت ميشه ماليات پنهان وحشتناكى از مردم گرفته ميشه كه در هيچ دولت ديگرى به اين اندازه نيست از تعرفه هاى نجومى تا ماليات بر ارزش افزوده تا سود وحشتناك بانكى و ... (2922802) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۴:۱۰
دوست من مالیات را هم ما بدبخت بیچاره ها داریم میدیم.بنده در بخش رادیولوژی بیمارستان دولتی مشغول کارم.حق بیمه و مالیات حقوق ماها قبل از اینکه مطلع بشیم از فیشمون کم میشه بعد حقوقمون پرداخت میشه.اما متخصص رادیولوژی که در کنار ما داره میچرخه(واقعا فقط میچرخه هااا!!!!) از مطبش داره روزی ده میلیون تومان به لطف افزایش نجومی تعرفه ها در میاره اما چون نظارتی نیست موقع پر کردن فرم یارانه!!! درامدش را زد 2میلیون ماهانه و داره یارانه میگیره در حالی که به بچه یک ساله من هنوز یارانه ندادن!موقع پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی هم مبلغ درامد را ماهی ده میلیون میزنه!!!
کی به کیه تو این مملکت!؟ یکی بیاد جواب بده محض رضای خدا. (2923399) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۴۷:۰۵
سوال من این است مسئولین براحتی ازکنار تذکراتی که رهبری معظم انقلاب می دهند گذشته وبه فکراین مردم نیستند.... (2922827) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۰۳:۵۲
قانون داره اجرا میشه عزیزم.قانون رو شورای نگهبان تصویب نهایی کرده نه با قانون اساسی نه با شرع مشکلی نداره مصوب سال 88 هست قانونه
تازه الان باید قیمت بنزین طبق قانون 1400 باشه نه 1000
قانون هدفمندی یارانه ها رو دانلود بفرما مطالعه کن
بله منم از ادم بدای روزگارم مرفه هستم ثروتمند و بی دردم خیلی بدم ولی قانون باید اجرا بشود ملاک قانونه (2923014) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۴۱:۳۷
چرا قانون در سایر زمینه ها اجرا نمیشود ؟؟؟؟

در قانون به صراحت گفته سیستم آموزش و پرورش ایران کاملا رایگان !!! (2923534) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۲:۰۴
زيرا رييس جمهور به عنوان حامى اجراى قانون اساسى قسم خورده !!! طبق معمول سياسيون هر قسم يا وعده اى ميدن بايد برعكسش رو انجام بدن. (2924438) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۷:۲۴:۲۷
خیلی طرفدار قانون نباشید آقا اگر نظر به اجرای قانون باشد قانون نمی گوید یارانه ها حذف شود بلکه پول آن مستقیم به مردم پرداخت شود قانون خیلی چیزها می گوید که اجرا نمی شود اصولا قانون محل درآمد خیلی ها شده در این مملکت (2924290) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۵۹:۰۵
ماکه از دولت روحانی راضی هستیم (2923123) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۳:۱۸
خدا ازت راضی باشه (2923291) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۵۱:۴۷
من دیگه به غیر اصلاح طلب رای نمی دم. روحانی داره منو ناامید میکنه من به ایشون رای دادم که اوضاع از زمون محمود بهتر بشه نه اینکه روز به روز مثل اون دوران باشه. در ضمن سخنگوی ایشون جناب دکتر نوبخت هم رو اعصابه کمی تجدید نظر بکنند. (2923947) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۲:۵۴:۲۱
در موضوع هسته اى نظر اكثريت مهمه چرا در مورد قيمت بنزين نظر اكثريت مهم نيست ؟ (2922851) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۳:۱۷:۱۸
حرف نویسنده محترم کاملا درسته.همیشه دولتمردان از ولی نعمت بودن ملت صحبت میکنند ولیکن دراجرای برنامه خود اصلا اهمیتی به مردم نمیدهند.اصلا آیا مردم ارزشی برای شما دارند؟!!!,یاباری بهر جهت تصمیم میگیرید,اجرا میکنید,مردم هم نجیب هستند ومتاسفانه ازاین نجابت سوءاستفاده میشه. (2922905) (alef-11)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۴۴:۲۶
آزاد سازی بنزین بر دولت و ملت مبارک باد. انشاالله شاهد ازاد سازی سایر اقلام باشیم. (2923094) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۴:۵۳:۱۴
ما پای ارمانهای امام و شهدا ایستاده ایم و از تحریمها هراسی نداریم. و مردم ما به خاطر نان حاضر نمی شوند مذاکره کنند. اقتصاد مقاومتی باید سر لوحه اقتصاد قرار بگیرد. حالا 300 تومن بنزین گرون شده تحملمان باید بیشتر از این باشد. (2923112) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۳:۴۳
واقعا برات متاسفم!!!!! اگر این گرانیها و ذخایر حاصل از آنها صرف پیشرفت مملکت میشد که ما حاضر بودیم 2000 تومان شود. (2923262) (alef-11)
 
رفسنجان
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۴:۱۴
ما که پول داریم ونیازی به یارانه نداریم،دولت هم هرچه دوست داره بنزین وسایر اجناس رو گران کنه. (2923264) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۳۳:۳۰
وزیر ارتباطات برای یک اجلاس در ژنو 48 نفر را با خود همراه کرده هزینه اینگونه سفرها از کجا تامین می شود ریخت وپاش دولتی ها ده ها برابر شده انوقت دم از اقتصاد مقاومتی می زنیم دولت مسیر خود را می رود (2923854) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۰۹:۱۵
ما هم اگر جیبمان مثل شما پر بود و شرمنده زن و بجه نبودیم صدایمان از جای گرم درمی آمد و از روی شکم سیری یک چیزی می گفتیم. (2923887) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۵۰:۱۱
از طرف خودت حرف بزن بابا. من با این همه مصیبتی که دارم آرمانم زنده ماندنه نه این چیزایی که شعارشو میدی. (2923946) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۵۱:۰۴
اقتصاد مقاومتي فقط براي مردمه براي مسولين نيست براي كساني كه به راحتي اختلاس ميكنند و كسي هم با اختلاس گران كاري ندارد نيست (2924463) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۹:۱۶
این بود آرمان های امام و شهدا؟؟؟! (2924795) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۲:۱۰
تفاوت 60 لیتر بزنین 700 تومنی چقده؟؟؟؟ 18 هزار تومن... (2923259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۵:۱۱
تفاوت نون ١٠٠٠ تومنى و پونصد تومنى چقدره تفاوت خودرو ٢٣ ميليونى با بيست ميليونى چقدره تفاوت زردالو بيست هزار تومنى با زرد الو ٤٠٠٠ تومنى چقدره تفوت قبض برق ... (2923301) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۴۰:۲۷
دولت تشخبیص داده یه زمان 60 لیتر بدهد و الان هم تشخیص داده که قطع بشود .قاون رو داره اجرا میکنه 90 درصد فوب خلیج فارس میشه 1400 تومن و تازه داره 400 تومن ارزونتر بنزین رو بهت میده ضمنا نفت بشه 100 دلار قیمت بنزین بالاتر میره و حداقل بالای 2500 باید هر لیترش باشه تا شما توی باک نریزی بیای توی خیاتبون جولان بدی و دور دور کنی و ترافیک ایجاد کنی اگر کاری داری مث ما از اتوبوس و مترو استفاده کن بنزین باید لیتری بشه 3000 الودگی و ترافیک کم بشه یه کم خیاتبونا خلوت بشن بسیار هم کار خوبی کرده 1000 تومن هم روی قیمتش بذارید تا کسانی که بنزین میزنن پول الوده کردن هوا و ایجاد ترافیک رو هم بپردازن و این پول صرف گسترش حمل و نقل عمومی بشه پیشنهاد الان بنزین لیتری 2500 باید باشه 1500 که خودشه 1000 تومنم مالیات الودگی و ترافیک و..بگیرن مث ترکیه
حقوقها هم بعدا بالا برود ولی بنزین باید قطعا بالای بالا باشد. (2923528) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۶:۴۴
علی جان .... ترا به جان امیر المؤمنین این حرفو نزن .
--------------------
مردم در طول سال اقدام به پس انداز سهمیه میکردند « تا در زمان لازم با استفاده از آن » و برداشتن مایحتاج خود از مبدأ مسافرت « با زندگی در پارکهای مسیر مسافرت و سرپناههایی مانند چادرهای سفری » بتوانند حال و هوایی عوض کنند .
طرف با حساب روی این سهمیه و آنچه عرض شد « 150 هزار تومان مانده حقوقشو بر میداشت » و با توکل به خدا میرفت مسافرت. (2923306) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۷:۵۰
تفاوتش ٥٠٠٠ ميليارد تومنه كه از جيب مردم ميره به جيب دولت براى حقوق ١٧ ميليونى پزشكان و پاداش صد ميليونى مديران (2923311) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۱۷:۳۸
آی.کیوی محترم -----
طرف سهمیه شو پس انداز میکرد تا در یک مسافرت دو سه تا از آنها را استفاده کنه پس لطفا آن مبلغ را ضربدر سه کن . مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند و همه خدا خداشون اینه که کارشان به بیمارستان نکشه.
تازه خیلی ها از عهده همین بنزین 700 تومانی هم بر نمیان ، به خودت نگاه نکن .آخه چرا نمی خواهیم بپذیریم « تناسبی میان دستمزدهای اکثریت اقشار حقوق بگیر با قیمت های موجود نیست ؟ » .

آی مسئولین به خودتان بیائید . (2923339) (alef-11)
 
رزمنده دفاع مقدس
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۹:۲۵
با عرض سلام . عرضی داشتم خدمت جناب توکلی
---------------------------------------------------------
ببین دکتر جان دولت اصلاحات در آخرین تغییرات خود در قیمت سوخت با محاسبه قیمت تمام شده بنزین ، آنرا 85 تومان اعلام نمود و علارقم اینکه تا پایان آن دولت قیمت ثابت ماند ، مردم نیز براحتی از عهده آن بر میامدند . اکنون نیز ما به اینجا رسیده ایم .
آیا این حق ما و مردم ما نیست که یا در اینجا و یا هر جائی که امکان دارد تریبونی در اختیارمان قرار بگیرد که یک کالبد شکافی انجام دهیم که آخه علارقم یک درآمد نفتی نجومی در یک مقطع خاص چرا کشور به این روز افتاده و الانه آن همه پول و در آمد کجاست؟ بال که در نیاورده پرواز کند لذا به دور از هر حب و بغضی بیائیم نقشه راهی تهیه کنیم تا از آن ثروت که قطعا الان در جائی قرار دارد بتوانیم به طریقی در گشودن بن بست های موجود استفاده کنیم « صد البته با کمک مجلس و عزم و اراده جدی مسئولان رده بالای نظام » .
در اینجا لازم است به همه زحمتکشان محترم از جمله قوه قضائیه و دادستان محترم عرض کنم: بخدا ما جز به تعالی کشور و نظام به هیچ چیز نمی اندیشیم لذا دست گدائی به طرف شما دراز میکنیم و از شما یاری می طلبیم که در این امر به ایجاد چنین تریبونی کمک کنید که اجر شما پیش خدا باقی خواهد ماند . (2923277) (alef-11)
 
ناشنای
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۱۴:۵۷
دولت درتامین بودجه ناتوان هست چرابه مردم بیچاره فشارمیاره,,, پولی که سمت فوتبال وباشگاههای دولتی خرج میکنند چرادیده نمیشه ولی این چندالقاز یارانه وقیمت بنزین چشمشونو گرفته واقعا متاسفم از این دولتمردان (2923327) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۲۸:۴۹
دوست عزیز اون پول تو فوتبال هم هزینه نمیشه یعنی از سال 90 قانون گذاشتن که هزینه نشه ،شما باید رد پول ها رو جای دیگه بگیری (2924142) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۶:۱۹:۱۳
کارگرذوب اهن اصفهان جلوی کوره هست میگیره 700هزار تومن,,,,اما اون فوتبالیستش یه شب هتلش میشه اینقدر,,,خدا لعنت کنه باعث وبانی این بی عدالتی هارو (2923344) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۰۱:۰۶
من یکی هرچه ازنظر مالی درمضیقه قرارگرفتم دردولت های اصلاحات بوده درزمان خاتمی حقوق کارمندها رو 4درصد افزایش میدادند باتوجه به تورم 15درصد این دوسال هم که خودتان مشاهده کردین تورم 40درصد بود حقوق بگیرها جورپایین آوردنش را کشیدند باافزایش 20درصدی درپارسال و14درصدی درامسال آیا دولت به اصطلاح تدبیر وامید فکرنمیکنه درطول یکسال ارزش حقوق بازنشسته ها نصف شده (2923431) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۵:۰۵
در زمان خاتمی حقوق رو افزایش هم نمیدادند ما تورم رو احساس نمیکردیم .شما احتمالا سنت به اون زمان قد نمیده . (2924776) (alef-11)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۲:۴۵:۲۸
انصافا در زمان خاتمي اگرچه وضع خيلي خوب نبود اما افزايش حقوق ها بيشتر از تورم بود . (2936559) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۷:۵۳:۲۲
من یک شهروند از قشر متوسط به پایین هستم.یک ماشین معمولی با قیمت حدود پانزده میلیونتوملن دارم. ولی به نظر من باید بنزین حداقل لیتری سه هزار تومان باشه.ولی دولت صداقت داشته باشه و مابه التفاوت درآمدش رو صرف توسعه حمل و نقل عمومی کنه تا مردم با کمترین هزینه و صرف وقت با وسایل‌حمل ونقل عمومی به کارهاشون برسن و ماشین فقط برای کارهای ضروری و احیانا مسافرت استفاده بشه. البته این کار فقط با کار واقعی و صداقت و شفافیت دولت قابل انجامه . این تنها راه حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا هست ولی کو صداقت؟ (2923566) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۳:۱۵
سه هزار تومن کمه . کنتور که نمیندازه . شما بگو لیتری 15000 تومن . (2924768) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۸:۱۰
بهتر که گران شد تا تقی به پوقی میخورد یه عده سوار ماشین میشدند راه می افتادند تو جاده که چی ؟؟؟اونوقت با این خودروهای نا ایمن چه حوادثی که پیش نمی آمد !!!! در نتیجه حکومت دلسوز مردمه!!!مردم نمیفهمند!!!!! (2923658) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۲:۰۶
حالا فکر میکنی دیگه سوار نمیشن؟؟!!! (2924762) (alef-11)
 
املی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۸:۰۶
هردولتی که سرکار می اید قدرتش را به رخ ملت ستمدیده کشورمان میکشد مثلا دولت اصولگرا اومد بنزین را سهمیه ای و قیمت راافزایش داد و در یک نطق تلویزیونی گفت هیچ دولتی نتوانست من توانستم وکلی هم بخود وقدرتش بالید دولت تدبیر اومد بدون تدبیر بنزین را افزایش داد بدون سهمیه فردا میگوید دیدی منم توانستم بیچاره ملت 34سال با این همه منابع و درامد هنوز در فقر زندگی میکنیم اخه تاکی؟ کی میشود مسئولان نظام به ملتش بگویند مردم الان وقت شادزیستن و رفاهیات شماست (2923673) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۸:۵۰:۳۹
متاسفانه اي تصميمات به همه جا اسيب ميرساند .بنده يك توليد كننده هستم افزايش حاملهاي انرژي وسوخت توليد وتوليد كننده را بيشتر از اكنون نابود ميكند .متاسفانه كسي جرات انتقاد ندارد. والا بايد گفت كاهش تورم وگراني بعلت تدبير دولت نيست بلكه بخاطر كاهش قدرت خريد مردم ونا اميدي از روند موجود باعث كاهش تورم شده .به عبارت ديگر كاهش تورم همراه با ركود اقتصادي همراه بوده ونه خلاف وعدههاي انتخاباتي اقاي رييس جمهور است.جايي شنيده بودم كه بپرهيزيد از عيب گذاشتن به ديگران چرا كه روزي به همان عيب متهم شويد. من طرفدار رييس جمهور قبل نيستم ولي اين دوستان .... (2923678) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۰۰:۵۵
مجلسی که خودش مرحله جدید هدفمندی را با دخل و تصرف فراوان و علیرغم میل دولت تصویب کرده نمی تواند بگوید که چرا قانونی که خود تصویب کرده اجرا می شود. خودتان نبودید که می گفتید چرا مرحله دوم را دولت اجرا نمی کند. (2923698) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۰۳:۱۱
خبر 270شهيدي را كه اورده اند شنيده ايد؟
175 غواص را با دستان بسته يا فته اند . يعني اعدام دسته جمعي.
عدهاي شان حتي جاي جراحت نيز نداشته اند .يعني نيروهاي عراقي زنده به گورشان كرده اند.
در ان لحظه كه خاك بر روي دهان وچشمانتان ميريختند به چه مي انديشي اي برادر؟
به چشمان مادرت؟به آينده ي ما؟به اينكه راهتان را ادامه خواهند داد؟به اينكه مستضعفي در مملكت نخواهد ماند؟به اينكه ظالمي وشخصي به بيت المال دست درازي نخواهد كرد ؟ديگر اختلاسي نخواهد شد ؟ايران چند ساله گلستان واباد خواهد شد؟ نميدانم....
فقط بگويم كه نشد برادر.نشد.
خجل مانديم از چشمان مادرت كه خشك شدند بر استان در . (2923701) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۱۹:۱۰:۰۰
همین کسانی که می گویند مردم با قطع یارانه و بنزین تحقیر شده اند تا دیروز به دولت اعتراض می کردند که چرا دولت یارانه می دهد و مصوبه مچلس را اجرا نمی کند
قطع سهمیه بنزین اصلا روی زندگی مردم تاثیر ندارد چون سهمیه یک ماهه فقط 18 هزارتومان می شود این جنجال توسط مخالفان دولت است و کاملا سیاسی برای سو استفاده از این وضعیت و علیه دولت (2923718) (alef-11)
 
شرمنده زن و بچه
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۰۴:۴۷
اینها رو ول کنید.مشکل کشور فوتبال وتراکتور و پرسپولیس و... و فوتبالیست های عزیز است که مشکلی نداشته باشن و با خیال راحت بازی کنن.به مردم چیکار دارید که تورم و گرانی پدرشونو در آورده و شرمنده زن و بچه هستن.بیکارید ها (2923807) (alef-11)
 
فرهاد نیکدل
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۱۰:۲۲
برو کار کن ، نه اینکه بیکار بمونی و به فکر قطع کردن سهمیه بنزین و یارانه نان و یارانه نقدی مردم باشین و چشم انتظار توافق با ظالمین باشید.
تولید داخل رو، راه بینداز اگر اهل کاری.......... (2923820) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۰:۴۳
شما کجا کار میکنی خودت ؟؟!!! (2924757) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۰:۳۱:۴۵
این دولت فقط ارای پنجاه درصدراباخوددارد.لطفاپنجاه درصددیگرراباوجودناراضی بودن ناراضی ترنکنید (2923852) (alef-11)
 
سیامک
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۱:۴۱:۳۶
بعضیها که میگن مردم تحمل کنن این وضع رو به نفع خودشونه
خودشون هم گشنگی و فشار اقتصادی رو تحمل میکنن ؟ (2923936) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۳۴:۴۰
دولتی که مجبور است پاداش های بیش از صد میلیونی پایان خدمت به کارمندانش بدهد و مجبور است حقوق های چند میلیونی به برخی کارمندان دستگاههای خاص و نیروهای غیر فعال به اصطلاح حالت اشتغالش پرداخت کند و هزاران پروژه بی مورد بر جای مانده از دولت قبل را به اتمام برساند با نبودن پول نفت چه چاره ای جز افزایش حامل های انرژی است مگر انکه ساختار اقتصادی تغییر کند که ان هم با منافع خواص نا سازگار است (2923998) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۲۲:۱۹
اگه منظورتون از حالت اشتغال جانبازان هست باید بهتون بگم که
فکر کنید این افراد اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند و در حین کار مجروحیت پیدا میکردند مگه نه اینکه حقوق از کار افتادگی میگرفتند؟
حالا این ایثارگران چرا نباید مستحق دریافت حقوق باشند که سلامتشونو با دست خودشون فدای آسایش همه ایران کردند؟ (2924130) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۴:۰۱:۱۶
کسی دولت را مجبور نکرده بود در این شرایط وارد صحنه انتخابات شود یا می دانسته که شرایط چگونه است و وارد صحنه شده که در این صورت باید پیش بینی همه چیز را می کرده است و یا نمی دانسته که باز هم عذر بدتر از گناه است. (2924254) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۴۴:۴۰
من بعنوان یک ایرانی حاضر هستم یارانه نگیرم اما دیگر گران نشود الان میتوانم تامین کنم هزینه اب و برق با وجود اینکه فرزندم ازدواج کرده بعنوان کمک خرج هزینه برق او را میپردازم اما اگر گرانتر شود نمیتوانم تامین کنم در گرمای خوزستان هم سخت است سخت که امکان پذیر نیست استفاده نکردن از کولر اما اگر گرانتر شود متاسفانه نمیتوانم گرانتر نکنید تا من از یارانه گرفتن منصرف شود از ترس اینکه گرانتر شود انصراف ندادم (2924012) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۲:۵۶:۴۸
سلام. .
گرانی وتورم و.... این ها را نمی فهمم . اما این دست اقدامات همانطور که فرمود ی ادب ملی ما را نشان می دهد. آفرین بر ما. (2924031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۱۱:۵۶
دولت بجایی حذف این و آن و بالا بردن قیمت ها بیاید جلوی خرج پوستر تبلیغاتی و عکسهای آنچنانی مسئولین و شعارهای از تاریخ گذشته بذل و بخشش دول بیگانه بگیره (2924049) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۳۱:۱۵
مبلغ 25000تومان توی حساب من بوده رفتم برای خرید منزل این هفته 24000 تومان خرید کردم کارت کشیدم موجودی کافی نیست انوقت فهیدم بانک .....ملی از حساب من کسر کرده اقای احمد توکلی به فریاد ملت بچاره ایران برس (2924078) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۲:۲۳
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت (2924099) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۱۰:۲۳
این همه جنجال سر 18 هزار تومان . اصن نمی فهمم این را . (2924120) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۷:۴۱:۰۳
برایاینکه متوجه نیستید فقط 18 تومان نیست وقتی که بنزین برای ماشین عمومی بیش هز 40 درصد افزایش یافته هزینه تمام شده یک محصول افزایش میابد (2924313) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۳۴:۴۰
چرا جو سازی می کنی!
ببین هزینه سوخت چند درصد هزینه تولید یه محصوله!!!
ضمنا تجهیزات بهینه و .... استفاده کنند!
تا کی انرژی دور بریزیم( بسوزونیم) (2924633) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۳:۱۳
بيشتر فكر كن شايد تو هم فهميدى (2924444) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۲۷:۴۲
ای رعیتها. شما حق ندارید ازکار اربابها ایراد بگیرید. (2924136) (alef-11)
 
یک ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۳۷:۵۸
بخاطر ۱۸ هزار تومان نیست چون برای قشر راننده خیلی بیشتر از این ها آب میخورد که با توجه به افزایش قیمت هیچگونه راه کاری برای جبران برایشان اندیشیده نشده (2924158) (alef-11)
 
Farhad
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۰:۵۶:۳۰
عزيزان ١٨٠٠٠ تومان ميشود مابه التفاوت يك باك بنزين ايا شما در ماه ٦٠ ليتر بنزين استفاده ميكنيد.. (2924186) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۶:۰۹
بله من در ماه یک باک بنزین استفاده میکنم . بقیشم با تاکسی و اتوبوس میرم و میام. خانواده من هم از تاکسی و اتوبوس استفاده میکنند. 18000 تومن بنزینم گرون شده سه تا 18000 تومن هم حداقل کرایه هامون زیاد میشه این میشه 74000 تومن. بقیه چیزایی هم که به خاطر بنزین گرون میشن حساب کن و از 135000 تومن یارانه ای که با هزار منت بهم میدن کم کن تا بفهمی مابه التفاوت یعنی چی . (2924743) (alef-11)
 
؟
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۱:۰۶:۴۹
آقایان دولتمردان تدبیر و امید این همه ردیف بودجه و اعتبار ملیاردی برای سازمانهای گوناگون با عناوین تبلیغات چی، موسسات رنگارنگ در نظر گرفتید که معلوم نیست چگونه این پولها را خرج و هزینه می کنند و هیچ وقت هم کسی از آنها سئوالی نمی کند اما در ماه چند لیتر بنزین به مردم می دادید بدون مقدمه آنرا قطع کردید 10سال پیش همین تصمیات را می گرفتید که مردم به شما نه گفتند. (2924192) (alef-11)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۱:۲۴:۴۴
لطفا با کلمات حلوا و غوره و صبر یک جمله بسازید (2924202) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۱:۴۹:۵۱
کل درامد دولت از این مرحله 3000 میلیارد تومنه ، پول برده شده توسط بابی 9000 میلیارد تومنه ، افتاد؟؟ یا از وضعیت مالیات حرف بزنم (2924217) (alef-11)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۴:۴۸:۳۲
اینهمه که میگن گرانی وتورم مربوط به تحریمه آیا غیراز اینه که خود دولت باعثش بوده؟قبل از اینکه دولت قیمت سوختو ببره بالا-چی گرون شد؟چه کالایی قبل از اینکه قیمت نون بره بالا گرون شد؟قیمت چه چیزی قبل از آب و برق و گاز تلفن رفت بالا؟کلا دولت میخواد اون چیزی که مال خودشه با قیمت بالا به مردم بفروشه-اونی که مال خودش نیست-افزایش نداشته باشه چرا به قول خودشون برای مبارزه با گرانفروشی بر بازار نظارت میکنن ولی کسی به خودشون نظارت نمیکنه؟چرا با گرانفروشی مخالفند-البته هرجنسی که خودشون دلشون بخواد؟؟؟ (2924259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۷:۲۷:۳۷
جناب توكلي مگر خودتان مصوب نكرديد اين قانون را؟
اون موقع كه بنزين 4 برابر شد
دلار 3 برابر شد
برنج 7 برابر شد بازم بگم
اون موقع سكوت كردين و نظاره گر
حالا كه 300 تومن اضاف شده واويلا سردادين؟
مردم براتون مهم شد؟ (2924294) (alef-11)
 
بابا
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۳:۰۲
شاید 18000 تومان تو ماه به قول شماها برای کسی که حداقل یک ماشین 20 میلیونی داره چیزی نباشه اما مین 18000 تومان تو نان کرایه پوشک مرغ گاز و خیلی چیزهای دیگه هم تاثیر میگذارد و افزایش هر کدوم از اونها کمر مردم متوسط و فقیر جامعه که همون ماشین 20 میلیونی را ندارد می شکند و بیشتر به ضرر قشر فقیر جامعه است (2924359) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۲۴:۲۸
یاد اقای خاتمی به خیر که می خواست به تدریج قیمت ها تعدیل کنند که اصول گران در مجلس با تصویب قانون نگذاشتند (2924379) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۱:۵۳
جالبه دولت مي گويد كسي حق ندارد اجناس را گران كند البته به غير از من (2924401) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۰:۱۸
نزدیک انتخابات شده و الف حرکت تحبیب اصلاح طلبان و میانه رو ها را شروع کرده؟ (2924431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۱:۰۱
دولت کار بسیار خوبی کرد که بنزین را آزاد کرد . (2924436) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۰۷:۳۶
با سلام خودرو را هم با قیمت فوب خلیج فارس بفروشند وحقوق کارگر ومعلم هم با فوب خلیج فارس (2924518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۳۱:۱۴
درادامه مطلب فوق و اظهارنظرهای موجود ذکر این مهم ضروری می باشد:
درطول این دو سه دهه بعدازجتگ تحمیلی و با شدت بیشتری دراین اواخر نه تنها ازطرف فقط دولت بلکه ازجانب بسیاری از نهادهاوسازمانهای دولتی وغیردولتی مثلا برق وآب و دارایی وشهرداری و....باافزایش تعرفه های خود شرایط بسیار سختی را تحمیل می کنند آنهم درشرایط کسب نامتعرف ایجادشده وبه دلیل همین تصمیم گیری های شوک دار تحمیلی که نویسنده ی محترم نیز اشاره بسیار زیبایی بدان نموده:آیا دولت یاسازمانهاو...مختارند هرتصمیمی رادر هرشرایطی اتخاذنموده واجراکنند. (2924623) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۰۹:۴۱:۳۵
بنزین کارتی میشود هزار تومان ازاذ 1500 تومان تازه دارای شیب ملایم است خدا اخر عاقبت همه مارو خیر نماید. (2924658) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۰:۳۹
دولت می‌تواند هرکاری را هر طوری که دوست داشت انجام دهد.در ایران که همیشه همین بوده. این حرفایی هم که میزنید واسه دو روزه و بعدا فراموش میشه . (2924720) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۵:۰۹
روزانه 70 میلیون لیتر بنزین توسط مردم به صورت درست و نادرست مصرف می شه.
بیشتر اون رو پولدارها و ثروتمدها مصرف می کنن و یارانه آن را هم هدر می دهند.

با افزایش 300 تومانی و مصرف 70 میلیون لیتری روزانه حدود 21 میلیارد تومان کمتر برای آلوده سازی محیط و شکاف فقیر و غنی یارانه پرداخت میشه. هفته ای 147 میلیارد تومان و سالی 7644 میلیارد تومان.
شما حساب کن با این پول چند مدرسه می شد ساخت که تا حالا هدر دادیم و سوزاندیم؟ (2924734) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۱:۴۸:۵۶
یعنی بنظر شما حالا باش مدرسه میسازن؟ بابا بودجه نهادریاستجمهوری 80درصد افزایش پیدا کرده. (2927834) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۱:۵۰:۵۱
آدم تا برون گود نشسته افاضات میکنه اما وقتی کار رو دستش دادند اونوقت میفهمه محمود چی کشیده؟روحانی در تبلیغات انتخابات گفت در کنار یارانه نقدی یارانه کالایی هم باید داد و حالا...... (2927838) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۱:۵۸
28 اردیبهشت ، دنیای اقتصاد:انتقاد صندوق بین المللی پول از عدم اجرای فاز سوم هدفمندی
3خرداد:آزادشدن قیمت بنزین و گران شدن گازوییل
4خرداد :گران شدن قیمت گاز
.......؟ (2924812) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۲:۵۳
كشورى كه بشينه صندوق بين المللى پول براش برنامه ريزى كنه عاقبتش ميشه يونان (2925708) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۴:۳۳
جالبه برای من تا چیزی گرون میشه مثل بنزین مدعیان و حامیان گرونی زود میگن حالا مگه 18 هزار تومن اختلاف قیمت یارانه ای و آزاد چیه که این همه سر و صدا میشه براداران و خواهران عقل کل از قدیم گفتن ذره ذره جمع گردد وانگهی دریا شود بله این ریز میزا رو با هم جمع کنین اونوقت ببینین چیزی میشه یا نه؟ وقتی همه چیز با هم قیمتاشون زیاد میشه دیگه نمیتونین بگین این 18 هزار تومن چیه . نباید اینقدر ساده بین باشیم. (2924924) (alef-11)
 
جوادی
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۶:۱۵
کی گفته غروب روزی راکه هفته پیش اعلام شداز امشب سهمیه بنزین تاکسی ها می سوزد صفهای تحقیر کننده داشتیم!!!! ؟!!! !؟ !!! ؟ (2926215) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۹ ۱۹:۰۱:۳۱
چشمه باید از خودش اب داشته باشد با گفتن اینکه دولت باید این کار رو بکنه یا نکنه مشگل حل نمیشه چون دولت فعلا دفدفه اش حل مشگل مردم نیست (2926894) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۶:۵۹:۳۳
اقتصاد دولتی رانت دارد و تا آزاد نشود آقازاده ها بیداد می کنند این هایی هم که دارند جامعه را متشنج می کنند همان آقازاده هایی هستند که با اقتصاد آزاد مخالفند چرا که درآمدشان کم می شود (2927942) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۴:۰۷
مردم دارن زير فشار تورم وگراني نابود مي شن بنده خدا 2 ساعت از انتخابات حرف مي زند ودلش براي مردم مي سوزه (2928247) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۲۲:۰۰:۲۴
همن نمیدونم دعوا سرچیه اقا جان هردولتی امده همین اش و همین کاسه بوده .!!!!!!!!! (2930422) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.