نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 313597
سوء مدیریت شدید در راه آهن
بخش تعاملی الف - علی حسین نژاد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰


روز هفتم آبان ماه قطار پلور سبز شماره ۱۳۳ شرکت رجا در ساعت چهارده و چهل دقیقه از اهواز به مقصد تهران حرکت کرد. طبق برنامه ریزی و ساعتی که در بلیت برای رسیدن به مقصد درج شده بود، این قطار باید ساعت شش و چهل دقیقه صبح هشتم آبان به ایستگاه تهران می رسید.

بعضی تاخیرهای موردی در طول مسیر باعث شد که قطار ساعت حدود هفت و پنج دقیقه صبح از ایستگاه قم به سمت تهران حرکت کند. انتظار این بود که این قطار حداکثر ساعت نه و نیم صبح وارد ایستگاه تهران شود.

ظاهرا لکوموتیو این قطار حدود ۱۰ کیلومتر بعد از ایستگاه نمکزار، بین قم و تهران مکانی که حدود یک ساعت (۸۳ کیلومتر) با تهران فاصله دارد، دچار نقص فنی شد. مکانی که از هر طرف آن فقط بیابان دیده می شد. ماجرای رفع این نقص و رساندن مسافران به تهران تا ساعت حدود ۴ عصر به طول انجامید. برای همه مایه تعجب بود که چنین سوء مدیریت شدیدی را از شرکت راه آهن و رجا مشاهده کنند.

فاصله یک ساعته مکان توقف تا تهران می توانست به شکل های مختلف مدیریت شود. ارسال یک لکوموتیو و یا حتی قطار دیگر می توانست در فاصله زمانی بسیار کوتاهتری مشکل رسیدن مسافرین به مقصد را رفع نماید تا فاصله دو تا دو نیم ساعته قم به تهران به حدود ۹ ساعت تبدیل نگردد. اما ظاهرا وقت و برنامه مردم فاقد هر گونه ارزشی است.

در این بین، مسافران با استیصال تمام در مورد نوع مدیریت در راه آهن و کل کشور بحث می کردند که چطور ممکن است که حتی در یک چنین جایی و در فاصله بین دو شهر بسیار مهم کشور، مدیریت کافی و مناسبی برای حل بحران های حتی کوچک وجود نداشته باشد. اعتراض مسافران به مسوولین قطار و راه آهن هم راه به جایی نبرد.

مسیر راه آهن تهران به خوزستان همیشه در مسیر بین کوه های لرستان با مشکل مواجه بوده است. از ریل خارج شدن انواع قطارهای باری، تخریب شدن ریل و انسداد تونل ها بارها موجب تاخیر در این مسیر شده بود. تاخیر قطارها و مشکلات آنها در آن مکان ها و بین کوه ها با توجه به امکانات و نوع مدیریت کند در کشور ما قابل توجیه تر بود. اما این که در فاصله یک ساعته با تهران و در زمین هموار هم مشکلات به درازا بینجامد، جواب این معما چیزی جز مدیریت بسیار ضعیف و با نمره در حد صفر و بلکه پایین تر نیست.

اینکه چه فکر و چه مدیریتی در راه آهن وجود دارد که هیچ ارزشی برای مسافرین و وقت و برنامه ریزی آنها قائل نمی شوند، جای سوال جدی دارد. تعدادی از مسافران با توجه به برنامه ریزی ساعت رسیدن قطار، قصد سفر از تهران به مشهد داشتند. عده ای دیگر برنامه کلاسهای آموزشی مهمی داشتند که تنها برای همان روز برنامه ریزی شده بود و آن را از دست دادند. بندگان خدایی هم از اقوام نزدیک شهیدی بودند که روز هشتم آبان در شهریار به خاک سپرده شد که آنها هم تمام مراسم تشییع را از دست دادند.

عده ای از مسافران بیمار بودند و مسافران دیگر هم هرکدام برنامه های زیادی در طول روز داشتند که همه را از دست دادند. مسافران و مردم از مسوولین انتظار دارند که این گونه سوء مدیریت ها را در کشور حل نموده و افراد فاقد صلاحیت را از صحنه مدیریت و تعیین سرنوشت مردم در کشور حذف نمایند.
 
کلمات کلیدی : علی حسین نژاد
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۰۹:۱۵:۰۹
رآس مدیریت راه آهن دارای سوابق خوب راهبردی درسیستم ریلی کشوراست ، اما متأسفانه مدیریت وزیرمجموعه وبدنه کارمندی وسیستم حاکم برراه آهن کشورغیرکارآمدوبی مسئولیت است .
شاید بشودگفت ، تغییرفکروقوانین رضاخانی حاکم برراه آهن کشورکه بایدبزرکترین نقش رادردرآمدملی داشته باشد، ازعهده مدیرفعلی باملاحظاتی که دارد، ساخته نباشد. (3354487) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۰۹:۲۶:۳۷
از شتر می پرسند چرا گردنت کج است؟ میگوید کجایم راست است که گردنم راست باشد؟ خیال میکنید وضع و مدیریت فرودگاه و سایر جا ها خیلی بهتر است؟ تو هر سازمانی که میروید فتو کپی از هر چیزی میخواهند با وجود اسکنر ها ونیز وجود کپی جلو دستشان باید دنبال کپی این خیابان و آن خیابان بگردی و این قصه سر دراز دارد...... (3354522) (alef-13)
 
کارمند راه آهن
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۱:۱۸:۴۰
سلام هموطن گرامی بنده کارمند راه آهن هستم با سابقه 8 سال متاسفانه باید عرض کنم خدمت مردم ایران که با عرض تاسف مدیران رده بالای راه آهن فقط به فکر خود و عوامل مدیران هستند نظر به اینکه بنده با 8 سال سابقه با مدرک فوق لیسانس در آخرین ماه 94 یعنی آبان 1390000 تومان دریافتی دارم و ناخالص حقوق ام 1600000 تومان میباشد آیا به نظر شما یک کارمند با 8 سال باید این مبلغ را دریافت کند در حالی که مدیران راه آهن حقوق بالغ بر 5 یا6 میلیون در نواحی استانی و در تهران مبلغ 10 میلیون که همگی مدرک فوق لیسانس دارند متاسفانه طبقه پایین کارگری راه آهن کار را به دوش میکشند و طبقه مدیریت هم رانت و پول را متاسفانه سفرهای خارجی مدیران به همراه خانواده به اروپا با پول راه آهن قراردادهای میلیاردی با هرگونه ترک تشریفات پاداشهای میلیونی در روز حمل نقل به مدیران بالای 20 میلیون وام های کلان به مدیران بالای 100 میلیون به مدیران درحالی که کارکنان از همه اینها بی نصیب هستند متاسفانه بلی کار راه آهن به دوش کارگران بیچاره و کارمندان جز و بیچارگان حال وقتی مشکلی پیش میاید نوک پیکان به طرف کارکنان رده پایین . زمانی که مدیری عیدانه گوشی آیفون میگیرد و کارمند معمولی عیدی 600 تومانی کار و راه آهن هرگز بهتر از این نخواهد شد

وسخن من به مدیران رده بالای راه آهن ایران با مبلغ 1400 نمیتوان در یک کلان شهر زندگی کرد جناب پور سید آقایی درحالی که نصف این مبلغ به عنوان اجاره پرداخت میشود جناب آقایی بنده 8 سال عمر خود را صرف راه آهن کردم در این سال باید 1400 پول بگیرم با مدرک فوق لیسانس حال لیسانس 1200 و کارگرهای بیچاره 800 یا یک میلیون طور میتوان خانواده 4 نفره را مدیریت کرد حال شماها که پاداشهای بی حساب و کتاب دریافت میکنید همه مشکلات را به حساب کارکنان و کارگران رده پایین گذاشتن جفا در حق ماست (3354782) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۱:۵۹:۴۷
سخنان کارمند راه آهن کاملا در ست و صحيح است و در دل اکثر کارمندان راه آهن
مديريت راه آهن اجحاف برزگي در حق اکثريت کارمندان راه آهن روا داشته است (3354880) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۲:۳۹:۰۳
اگر توانايي داري برو كار ديگري پيدا كن نداري بايد بسازي (3355014) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۳ ۰۳:۵۴:۲۶
رئیس راه آهن اگر درست کار کنه اشکالی نداره زیاد بگیره. مشکل سوء مدیریت آنهاست که ضررهای مکرر میلیاردی دارد نه حقوق میلیونی آنها. (3363933) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۳:۱۱:۵۷
وزارت راه کدام عملکردش قابل دفاعه؟ اصلا کدام عملکرد رو داشته؟ (3355111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۲۲:۱۱:۲۵
الف جان بهتر و البته لازم است که یادداشت های ببیندگان که حرف دل آنهاست در بلای صفخه باشد نه در ذیل صفحه که کم اهمیت تر و دور از چشم باشد (3356212) (alef-13)
 
مسافر هفتگی رجا
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۲۲:۲۹:۲۸
این تاخیری گه نویسنده نوشته خیلی در مورد قطارهای خوزستان رخ میده مخصوصا قطارهای خوزستان رو برای ورود به تهران در مقایسه با قطارهای مسیرهای دیگر در اولویت آخر قرار میدهند و فکر میکنند و نسبت به اعتراض آنها کاملا بی تفاوت رفتار می کنند و در حقشون ظلم میکنند . (3356235) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۲۲:۴۰:۱۴
من هم در این مسیر بسیار سفر کرده ام و به خاطر وضعیت کاری ناچاریم از این قطارهای استفاده کنیم مسیری که میشود به راحتی دوازده ساعته به مقصد برسد کما این که در سال این مورد ندرتا اتفاق میافتد ولی حداقل پانزده ساعت طول میکشد مخصواصا از اهواز به تهران چرا باید این طور باشد؟؟؟؟؟!!!!!!! (3356249) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۲۲:۳۴:۵۸
سلام/به داد قطارهاي يزد هم برسيد.وضع آنها نيز اسفبار است. (3361489) (alef-11)
 
اصفهان
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۱:۱۴:۲۷
سلام بنده ده سال در راهن مشغول کارم بامدر ک لیسانس ولی هنوز شرکتی هنوز نابرابری بی عدالتی راهن فقط کارکنان رسمیش را قبول دارد ونیروی شرکتی یعنی هیچ بخدا چه کسی پاسخگو است چه کسی جواب بی عدالتی راخواهد داد من هنوز حقوق اسفند را دریافت نکردم جواب خانواده ام را چه کسی میدهد چرا برای خودشان هست برای ما نیست بیعدالتی بیداد میکند فرق حقوق کارگر را چه کسی می دهد (3656390) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.