نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 242082
سخنگوی دولت خبر داد:
برآورد مثبت از رشد اقتصادی، آمار قطعی هفته آینده اعلام می شود
بخش اقتصادی الف، 26 شهریور 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
محمدباقر نوبخت پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس جمهور درباره خروج کشور از رکود گفت:  برآورد ما این است که در سال ۹۳ به رشد مثبت رسیدیم و گزارش های اولیه مرکز آمار این را تایید می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: امروز آخرین آمار را بررسی کردم و هفته آینده این آمار قطعی اعلام می شود. نوبخت ادامه داد: مراکز اصلی تعیین میزان رشد مرکز آمار و بانک مرکزی است البته در دنیا معمول است خیلی موسسات و نهادها پیش بینی هایی می کنند. وی با بیان اینکه بخشنامه بودجه ۹۴ تصویب شده است، گفت:‌ نرخ ارز هنوز مشخص نیست البته سیاست های ضد تورمی و خروج از رکود را در بودجه ۹۴دنبال می کنیم.

نوبخت با اشاره به پدیده بدحجابی ان را مشکل فرهنگی دانست که باید متناسب با ان از سازوکار فرهنگی استفاده کرد که مناسب و اثربخش باشد. وی با بیان اینکه دولت هم برای ارتقای فرهنگی باید تلاش کند، گفت: ‌دولت هر سال صدها میلیارد تومان هزینه می کند و دستگاه های غیردولتی هم استفاده می کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: کسانی که از روشهای غیرفرهنگی و روشهای خشن استفاده می کنند این روشها موثر نبوده و این پدیده را گاهی تشدید کرده است. وی گفت: بانوان مادر جامعه باید مورد احترام باشند و هر نوع روش غیرقانونی و بی احترامی برای برخورد با این پدیده پذیرفته نیست.
نوبخت اظهار داشت: افرادی که از دلسوزی می خواهند برخورد کنند توصیه می کنم هر هنری دارند در زمینه فرهنگی بیاورند و در برنامه ششم توسعه اگر لازم باشد منابع مالی می دهیم.

وی گفت:‌ بدحجابی برای جامعه اسلامی نامناسب است اما اینکه فرد بدحجاب بیمار است این یک توهین است.
سخنگوی دولت درباره مطالبات برخی کارگران پتروشیمی هم گفت : ‌در بودجه سال جاری حدود ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی برای پتروشیمی دیده شده است که برای خروج از رکود هم موثر است و به مشکلات کارگری نیز باید توجه شود.

وی افزود: بحث قانون احزاب در مرحله پیش نویس مانده است که اگر تمام شود اطلاع رسانی می کنیم.
تنوبخت درباره اظهار نظر مجامع جهانی درباره حقوق بشر در ایران گفت :‌ پاسخ لازم باید از طرف مسئولان داده شود و اجازه این اتهامات را نمی دهیم.  وی با بیان اینکه رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت، اعلام کرد: برنامه ای از طرف رئیس جمهور برای ملاقات با اوباما تنظیم نشده است.
نوبخت درباره برنامه ششم توسعه گفت: روز دوشنبه نظام تدوین آن در شورای اقتصاد تصویب شد، در دست تهیه است و طبق زمان بندی تا تابستان ۹۴ به مجلس خواهیم داد.

وی از همکاری صدا و سیما در هفته دولت تشکر کرد و گفت: البته این موضوع نافی انتقادهای ما نیست مثل بحث خودروهای وارداتی که القای شبهه هایی می شود. نوبخت افزود: توزیع دومین بسته غذایی برای افراد مشمول طرح هفته های آینده انجام خواهد شد و وزیر تعاون اطلاع رسانی می کنند اما میزان آن کمتر از مرحله اول نخواهد بود.

وی گفت:‌ یارانه نقدی بیست و دوم شهریور پرداخت شد و به نوزادانی که نام انها در سازمان هدفمندی منعکس شده هم پرداخت شده است. وی درباره بخشنامه دولت درباره بازنشستگان هم گفت این کار بر اساس موازین قانونی بوده و به تفضیل آنرا منعکس می کنیم.

نوبخت درباره احیای سازمان برنامه بودجه گفت: این کار در مهرماه انجام می شود. نوبخت درباره اختلافات با تیم مذاکره کننده هسته ای گفت ‌ در این باره اطلاع رسانی شد و خیلی مسائل حل شده است و امیدواریم در فرصت باقی مانده بقیه مسائل با توجه به منطق ایران حل شود. وی درباره همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با داعش گفت: آمریکاییها در این باره علاقه مند بودند و پیشنهاد خودشان را هم اعلام کردند که همکاری صورت بگیرد.
سخنگوی دولت افزود:‌ البته طبیعی و منطقی است که ایران که سریعتر و اثربخش تر از آمریکا و با حمایت مناسب از مردم مسلمان و دولت عراق وارد عمل شد. وی گفت: مشخص است که کسی تایید نمی کند نیروهای نظامی تحت فرمان آمریکا اقدامی انجام دهند.

نوبخت افزود: ایران قبل از آمریکایی ها وارد عمل شد و نیازی به هماهنگی با آمریکا نیست. وی با بیان اینکه امریکایی ها خودشان مسئول اثربخشی حملاتشان هستند، گفت: ما وظایف خود را انجام می دهیم که در چارچوب عملیات آمریکا قابل تعریف نیست و کشوری مستقل هستیم و مستقل عمل می کنیم. وظایف منطقه ای و دینی داریم که بر اساس آن عمل می کنیم.
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۷:۴۹:۵۹
آقای دکتر عزیز آیا خبر از وضع بورس دارید؟آیا خبردارید چند صد هزار نفر در بورس خانه خراب شدند؟آیا خبردارید حقوقی ها سه چهارماهه فعالیت در بورس را بوسیده اند گذاشته اند کنار؟آیا خبر دارید سرمایه گزاران حقیقی یعنی همان مردم عادی که برای رشد اقتصادی دولت به سرمایه هاشون احتیاج داره گروه گروه از بورس فرارکرده اند؟تورو خدا بگید برمبنای چه برآوردی به رشد اقتصادی مثبت رسیده اید؟به خداوندی خدا ما دولت را دوست داریم وبرای موفقیتش که نفع وسودش به مردم میرسه دلمون میتپه ولی با کدام پارامترها وفکتهای عینی به این برآورد دل خوش کنیم؟وای به حال کشور واقتصادی که سرمایه گزار در بورسش که همانا سرمایه گزاری در بازار تولید وسرمایه کشوره ضرر هنگفت بکنه ولی در خریدوفروش زمین،ماشین ویا گذاشتن پول در بانک سود..نمیخواهید این معادله را تغییر دهید؟ (2379844) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۹:۱۶
علي آقا،يه نگاه به پشت سرتون بندازيد لطفاً.
علت خانه خرابي همون بورسي هايي كه شما ميگين اين بود كه فكر ميكردند همين سير رشد كاذبي كه دولت قبل ايجاد كرده ادامه پيدا ميكنه و اينها سود بيشتري ببرند.زماني اين ركورد هاي رشد بورس اعلام مي شد كه توليد كاملاً كمرش شكسته بود. چطور كارخانه توليدي كه ضرر مي كنه ميتونه سود ده باشه بردار من!!!
كمي منطقي بحث بفرماييد، نيازي به قسم خدا و پيغمبري شما نيست تا دوست داشتنتان معلوم گردد،از حرف ها و نظرتان مشخص است!!
قيمت ها در بورس نزولي نيست و فقط داره از رشد كاذب به قيمت واقعي خودش مي رسه كه اين هم به نفع اقتصاد و بنگاه هاي توليدي مي باشد.
براي من و شايد خيلي ها شايد اين مهم باشد كه پيشرفت كشورمان را ببينيم و كاري به كارهاي جناحي نداشته باشيم.
اون مطالبي رو هم كه جنابعالي در مورد وضعيت خودرو و بازار خريد و فروش رو لطف بفرماييد كمي صبر داشته باشيد، شما كه 8 سال چيزي نگفتيد حالا چه شده دلواپس شده ايد.
نگهداشت پول در بانك ها و اعطاي سود براي ترغيب مردم به اين كار از اصول اقتصاد كلان مي باشد كه بايستي انجام گيرد، البته آقاي توكلي خود در اين زمينه صاحب نظر هستند و مي توانند در اين مورد نيز بحث بفرمايند.
فداي نامتان شوم برادر (علي) نياز به اين همه نگراني نيست! (2380386) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۲۳:۴۱
من عزیز، مگه مدیرانی که همون حباب مورد نظر شما رو درست کردن در دولت جدید تعویض شدن؟
همونها هستن که اوضاع بورس بحرانیه عزیز جان (2380932) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۲۱:۴۵:۵۷
مگر آیا بورس دولت احمدی نژاد در دولت روحانی تغییری داشته است؟ چرا بیهوده انگ میرنید؟ اتفاقا خوب است که بورس امروز و دیروز اصلا دست به ترکیبش نخورده است. مدیران سختکوش 10 ساله بورس همچنان در تلاشند. (2381088) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۴:۲۵
چه لزومی دارد که دولت در این شرایط آمار اقتصادی اعلام نماید؟
در شرایطی که قیمت نفت رو به کاهش نهاده و سرنوشت مذاکرات هسته ای تا 3-2 ماه دیگر معلوم می شود (که ممکن است به بنبست خورده و تحریم ها افزایش یابند) دولت چه اصراری دارد که این آمارها را بدهد؟

برای مردم کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی قابل لمس نیست. برای مردم گرانی، بی کاری، بالا بودن نرخ ارز قابل لمس است. (2379856) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۰۲:۴۹
اگر مثبت شده پس هم دلار مبادله ای باید ارزانتر از 2500 تومان شود و دلار. آزاد هم وقتی این دولت سر کار آمد 2800 بود باید ارزانتر شود (2379916) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۳۴:۵۰
حافظه تاريخي مردم ما ضعيف است ولي نه به اين اندازه.
مردم ما خود ديدند دلار 4000 توماني را. شما هم داريد مغلطه مي فرماييد قربان.
چه زبطي داشت رشد اقتصادي به قيمت دلار؟
رشد اقتصادي چين بيشترين رشد اقتصادي جهان را دارد ولي ارزش پولي چين را نگاهي بندازي بد نيست.
فكر ميكني بياي اينجا نظر بدي مي گن باسووادي برارر. خيلي ها كه الان دلواپسن مثل شما فكر ميكنن همه چيز ميدونن!!!! (2380389) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۳۴:۴۲
اگر کمی از اقتصاد بدانی. متوجه میشوید نسبت مستقیم دارد دلار در زمان احمدی نزاد تا 4200 تومان هم بالا رفت و زمان تحویل. به دولت روحانی قیمت آن. 2800 تومان بود اتفاقا مردم حافظه بسیار. خوبی دارند و دلار باید به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن. برگردد (2380940) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۰۰:۵۷:۳۳
نه دلار باید رایگان توزیع گردد (2382593) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۹:۰۷
البته دلالان و رانتخواران از کاهش قیمت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان شدیدا به وحشت می افتند (2383677) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۰۰:۴۵
دلار مبادله ای هم در زمان تحویل گرفتن آقای روحانی کمی بالاتر از حدود 2450 تومان بود و حالا بالای 2660 تومان هست ! (2382363) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۵۱:۲۲
جالب اینجا هست گروه اصول گرا برای متهم کردن طرف مقابل به گروه فتنه می چسباند و گروه روحانی به گروه دلواپسان!
اما کاهش قیمت دلار به قیمت واقعی زیر 1000تومان باید صورت پذیرد تا صرف نظر از این گروه اون گروه این جیب و اون جیب اقتصاد کشور سامان پذیرد و نظام تقویت شود (2384657) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۲۶:۴۳
تب داغ مبارزه با فساد اداری مالی در سازمانهای اقتصادی، خیلی زود فروکش کرد.
شایسته بود که سخنگوی محترم دولت رهنمودی به کارکنانی که از این فسادها اطلاع دهند که چطور گزارش بدهند که امنیت شغلی و شخصیتی شان حفظ شود. (2379928) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۵۲:۰۷
من از طرف مردم نظر نمیدم ولی باید بگم کاهش نرخ تورم برای من کاملا محسوس بوده . نرخ ارز هم به نسبت دارای ثبات شده که اینم خودش ارزشمنده و مثل دو سال پیش ساعتی تغییر نمی کنه . من به این دولت امیدوارم و مطمئنم اوضاع بهتر میشه (2379951) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۲:۵۸:۴۳
نرخ ارز که طی این دولت تغییرات خیلی داشته و ژیش بینی الف از بالارفتن اون درست دراومد. فقط تنشهای سیاسی داخلی و خارجی کم شده و این خودش به خوشبین شدن مردم کمک کرده. (2380526) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۵۴:۲۶
وجود آبن بست در مذاکرات، پائین رفتن قیمت نفت در دنیا، عقب نشینی پوتین ، موثر بودن تحریمهای غرب علیه روسیه، وجود ائتلاف جدید آمریکا در منطقه، همه باعث میشود که آقای روحانی تحت عنوان لزوم شکست آبن بست اینبار در نیو یورک با اوباما ملاقات کند. (2379956) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۲۹:۰۳
نزدیک به 5 ماه از ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه می گذرد.

سنخنگوی دولت اعلام نمایند چرا در این 5 ماه دولت اقدامی برای قطع یارانه ثروتمندان نکرده است. (2379981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۷:۲۶
پس چرا کلید آقای رئیس‌جمهور در رابطه با تورم و گرانی مثل نرخ بالای اجاره مسکن، شهریه سرسام‌آور دانشجویان دانشگاه آزاد و قیمت رو به افزایش خدمات علی‌رغم گذشت یک سال از عمر دولت کارگشا نشد؟ با آمدن این دولت امیدوار بودیم روزنه‌هایی دیده شود ولی این‌طور نشد. (2380006) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۱:۱۲
کاهش تورم به معنی کاهش گرانی نیست، وقتی گفته میشه که تورم کم شده، این به این معنی است که اجناس کمتر گران شدند، نه اینکه اصلاً گران نشدند!
متأسفانه خیلی از مردم در تمیز دادن گرانی با تورم دچار مشکل هستند. (2380087) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۲:۱۹
سرعت گران شدن و شیب گران شدن را هم مردم متوجه نمی شوند؟! فقط کارشناسانی که آمارهای مثبت برای دولت می دهند متوجه می شوند؟ اجناسی کمتر گران شدند که مردم آنها را از خرید خود حذف کرده اند. سفره غذای ایرانی سی درصد کوچکتر شده. اینقدر قیمتها بالاست که مردم خرید نمی کنند و. دیگر قیمته ها نمی توانند بله نمی توانند بالاتر بروند! (2380412) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۸:۴۴:۰۷
جدی حالا معنی تورم شد این؟؟؟ خود دولت این معنی رو تو ذهن مردم جا داده اونم بخاطره تخریب دولت قبل (2380879) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۰۷:۱۱
آقای روحانی که همین ماه پیش گفت قیمتها نه تنها گران نشده بلکه ارزانتر هم شده !

که این سخنان یعنی اینکه تورم منفی شده !

حالا پیدا کنید پرتغال فروش را ! (2382370) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۸:۳۳
بعد از گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم منتظر بودیم وزیر راه و شهرسازی راهکار جدیدی برای خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن ارائه بدهد. ولی ایشان آب پاکی را روی دست همه ریخت و به طور کل ناامید شدیم. (2380007) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۰۱:۵۹
این موفقیت را به دولت تبریک میگویم و این افراد هم بدانند داد و بیدادشان ره به جایی نخواهد برد (2380018) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۵:۰۵
این دولت راه احمدی نژاد را می رود. با این آمارها می خواهند بگویند که کارشان درست است. اما فراموش کرده اند که قاضی مردم هستند. (2380091) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۶:۲۹
من چند نفر در دولت را چشم بسته قبول دارم ومطمئنم بیخودی حرفی نمیزنند واینکه دلشان برای رفاه وخوشبختی ملت میتپه.اول از همه خود دکتر روحانی سلطان قلبهاست.بعد از ایشون یونسی،نجفی،زنگنه،ابتکار،جنتی ونوبخته.بقیه هم خیلی خوب هستند ولی اینارو که گفتم چشم بسته قبول دارم.پس اگر ایشان گفته برآوردها مثبته مطمئنم که آینده به اذن الله اقتصادمون بهتر از حال حاضره.یادمون نره این دولت اقتصادی را تحویل گرفت که خیلیها امیدی به اصلاحش ودوباره سرپا کردنش نداشتند. (2379858) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۱۸:۰۳
همین شما چشم بسته ها ملت رو بدبخت کردید (2379925) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۰۳:۲۰
خندیدیم ... روحانی اگه به فکر مملکت بود که طرفدار سرمایه داری نبود ... (2379962) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۱۴:۰۱
موضوع این هست این سرمایه داری هم نیست کاش سرمایه داری بود اگر سرمایه داری بود که اقلا الان ایران پیشرفت کرده بود این فقط هرج و مرج برای عده ای خاص هست تا به سودهای کلان برسند
در هیچ کشور سرمایه داریی مسئولان آنکشور خودشان جلوتر پولهایشان را به ارز و طلا تبدیل نمی کنند و بعد ارزش پول کشورشان را 340 درصد مصنوعی کاهش دهند تا مردم ضرر کنند و خودشان بدلیل داشتن اطلاعات پشت پرده ضرر نکنند ! (2382383) (alef-13)
 
مطلع
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۲۲:۵۷
عزیزان،
دکتر نوبخت چیزی را میگه که بهش باور داره
ولی نکته اینجاست که مراکز رسمی آماری به طور قطع میگویم که آمارشان اماده نیست و چیزی که به نوبخت و دولت ارائه می کنند همان پیش بینی هاست! به احتمال زیاد بداخلاقی می کنند و قید پیش بینی را به بالاسری ها نمیگویند از ترس مواخذه...
ببین کی گفتم. (2379976) (alef-10)
 
به دکتر نوبخت
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۲۵:۴۴
دکترجان
بهتر است همان کاری که شروع دولت میخواستید انجام دهید را انجام دهید. تغییرات در معاونت ها را ادامه بدهید
مشکل حادتر از ارائه یک عدد (حالا به تفکیک 15 بخش فعالیتهای اقتصادی) است. مشکل این است که ظرفیت تخصصی آن سازمانها در مدیریت نابسامان و تشریفاتی رو به اضمحلال است
آقا عوضش کن
بسه دیگه. (2379979) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۷:۱۷:۰۲
دکتر هاشمی رو جا انداختی (2380277) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۱۸:۵۸
آقای نوبخت گفت دولت با هر نوع افزایش قیمت مخالف است چند روز بعد قیمت خودرو افزایش یافت،چند روز بعد آقای نوبخت گفتن:رییس جمهور مکدر شدن!در صورتی که خود رییس جمهور اعضای شورای رقابت رو تعیین میکنه!حالا هر روز آقای نوبخت یک وعده جدید میده بعد گند کار در میاد!این آمار هم که اعلام بشه مثل قضیه قیمت خودرو میشه!!!ما از رکود عبور کردیم،بعد...و دیگر هیچ (2379926) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۳۳:۴۹
بطور طبیعی هرنوع رشد ورونق اقتصادی انعکاسش دربازار سرمایه باید هویدا شود که متاسفانه رکود و بی تحرکی و حتی سقوط نه ماه اخیر شاخص های بازار سرمایه نشانه بهبود اقتصادی نیست (2379933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۳۹:۰۲
4 سال است که قیمت نان ثابت مانده در حالی که قیمت گاز و برق و آب و تلفن و بیمه و مزد کارگر و کارمند و... بیش از 50 درصد طی این 4 سال افزایش یافته است؟ چرا به داد و مشکلات این صنف بزرگ و زحمتکش رسیدگی نمی‌شود؟ چرا همه چیز با افزایش قیمت هر ساله روبرو می‌شوند ولی حقوق و درآمد ما نانواها باید ثابت بماند؟ مگر ما هزینه زندگی نداریم؟ (2379988) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۰:۲۰
شرکت فرآورده‌های لبنی ‌]...[ با گران شدن قیمت لبنیات وزن‌بستنی‌های خود را کاهش داده از طرف دیگر درصد آب به کار رفته در محصولات خود را بیشتر کرده است. خلاصه از هر طرف به ضرر مشتری بیچاره است که چاره‌ای ندارد. (2379989) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۱:۱۷
آیا وزارت جهاد کشاورزی می‌داند که هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت یک کیلوگرم گندم چقدر است؟ و قیمت خرید هر کیلو گندم در برابر هزینه و زحمات کشاورز چقدر ناچیز است؟ با کدام روحیه و با کدام امکانات و با کدام توان، کشاورز ما می‌تواند در خودکفایی گندم ملت و دولت را یاری کند؟ (2379992) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۱:۳۷
تاجران پسته این محصول را از کشاورز کیلویی 7 هزار تومان خریداری و در بازار بالای 50 هزار تومان به فروش می‌رسانند. چرا دولت کاری نمی‌کند که دست دلال در مسیر تولید تا عرضه محصولات کشاورزی قطع بشود. (2379994) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۲:۴۷
ماست دو کیلو و نیم کم چرب دامداران را دو هفته قبل به قیمت 7هزار و پانصد تومان خریدم ولی روز 18 شهریور 8 هزار و پانصد تومان شده بود. در ضمن وزن آن را 300 گرم کم کرده‌اند. (2379997) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۱۳:۵۶
آقای نو بخت حواهشا در ارائه آمارها خالی بندی نکنید . متشکریم ! (2380028) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۲۷:۳۲
اظهارات سخنگوی قوه مجریه سنجیده است (2380038) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۴۸:۳۱
د دکتر جان احتمالا اقتصاد شخصي دولتمردان درسال93رشد مثبت داشته است. ملت که بجز رشد گراني چيزي عايدشان نشده است. (2380058) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۰۳:۵۷
الله اکبر دو کیلو ماست بشه هشت هزار تومان؟
سال 72 که به عنوان کارمند جایی استخدام شدم اولین حکمم 8 هزار و پانصد تومان بود. به کجا چنین شتابان آقای روحانی؟ (2380066) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۰۰:۵۹:۰۴
الان تازه ا خواب بیدار شدی؟ دو سال قل کجا بودی؟ اون موقع ماست وجود نداشت؟ عجبا (2382594) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۱:۳۱:۰۷
آقای نوبخت ما آمار نمی خواهیم، بهبود اقتصادی می خواهیم که خودمان در زندگی احساس کنیم. ببینیم که قدرت خریدمان بهتر شده. فعلا که هر روز دریغ از دیروز! آمارهای شما و آقای روحانی و آقای احمدی نژاد برای ما فرقی نمی کنند، وقتی که هر روز زندگی کردن که هیچ، زنده ماندن هم برایمان سخت تر می شود. وقتی زنده هستیم ولی روی نگاه کردن به خانواده مان را نداریم، همان بهتر که زنده نباشیم. واقعا اختلاف ظبقاتی بیداد می کند، جامعه فقیر و متوسط دیگر تحمل تورم بیشتر را ندارند. همان تورمی که به تعبیر صحیح یکی از کاندیداهای محترم دست در جیب مردم کردن است. چه کم باشد و چه زیاد در هر حال دست در جیب مردم کردن است. لطفا دستتان را از جیب مان بیرون بیاورید و به کم شدن تورم افتخار نکنید. به از بین بردن کامل تورم و افزایش ارزش پول ملی باید افتخار نمود. شما جلوی رانت های گسترده را بگیرید، پیشرفت حاصل می شود. (2380214) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۳۳:۳۶
دولت بنزین، گازوئیل، آب ،برق، بیمه ،خدمات پزشکی و داروی و 100 چیز دیگه را در این وضع بد اقتصادی گران کرده کار عمرانی در مملکت به صفر رسیده چطوری به برآورد مثبت از اقتصاد رسیده! به قول معرف جیب مردم خالی میکنند تا حقوق کارمندانشان را بدهند! (2380814) (alef-3)
 
سعيدروشن
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۰:۰۰
جايگاه افراد كه عوض ميشه تحليل و نوع ديد آنها هم عوض ميشه ...نماينده محترم مردم رشت در مجلس تا در مجلس نماينده بود ديدگاه انتقادي و نقادانه ( وصدالبته درست و متقن) بر بودجه ها و امارهاي رسمي داشت حال كه سخنگوي دولت تشريف دارند همه چيز را زيبا و دركمال مي بينند حقا كه دولت انتخاب خوبي را از بين نمايندگان منطقي و باريك بين و ‍ژرف انديش مجلس داشته ويك فرد نقاد و باريك بين را به فردي همراه و توجيه گر تبديل كرده ....چه نيازي به امار وضعيت اقتصادي و انچه را كه شما رشد اقتصادي مي بينيد در بيكاري افراد تحصيلكرده و در تعطيلي صنعت ساختمان كه زير بتاي بيش از 100شغل ديگر است مي بينيم ..اين اعداد وارقام براي گيج پر كرده حافظه مخاطب و زمان مصاحبه است والا كسي كه دستي براتش دارد و برجيب خود جز عرق شرم در پيشگاه اعضاي خانواده خود چيزي ندارد .....خدا داند بايد چند سال ديگر تحمل كنيم تا كذب بودن اين امارها هم در دولت هاي بعدي و زمان كانديداتوري آقايان اقشا بشه ..... (2384247) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۲۲:۲۰:۳۸
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از کارکنان دولت در معرض اخراج قرار گرفته اند فقط بخاطر اعتراض به تخلفات صورت گرفته . اونوقت صحبت از رشد مثبت می کنید (2385835) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.