نظر منتشر شده
۴۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 259183
ایرادات طرح کمیسیون تلفیق برای سربازان غایب
بخش تعاملی الف - بهزاد مرادی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
این روزها صحبت از جریمه مشمولان غایب هر روز بیشتر و بیشتر میشود اما گویا در این میان برخی قوانین یا فراموش شده اند و یا مسئولین و مجلسیان محترم در مورد انها اطلاعاتی ندارند که دارند اینگونه موضوع جریمه را تصویب می کنند.

طبق قانون نظام وظیفه هر مرد ایرانی تا سن ۵۰ سالگی مشمول حساب شده و بعد از ۵۰ سالگی دیگر در شمول قانون نظام وظیفه نبوده و بدون هیچ محدودیت و یا جریمه ای میتواند مانند یک فرد عادی زندگی کند و حتی رئیس جمهور یا نماینده مجلس شود.

جریمه نداشتن کارت پایان خدمت طبق قانون محرومیت از یکسری حقوق اجتماعی و شهروندی است که فرد در دوران غیبت انرا تحمل میکند واگر فرض کنیم تا ۵۰ سالگی دستگیر و اعزام نشود و یا مثلا مقیم خارج باشد طبق پیش بینی قانون تبدیل به فردی ازاد و مانند سایر افراد جامعه می شود.

بماند که در طی ۹۰ سال قانون سربازی همواره این سن به حدود ۳۷ سال کاهش پیدا کرده و با انواع معافیتها مانند معافیت سنی رهبری و یا فروش به مشمولان با سن بالا معافیت کامل و بعضا رایگان تعلق گرفته است.

حال واقعا جای بسی تعجب و سوال است که در مجلس چگونه به این نتیجه میرسند که شخصی که محرومیت بیشتری تحمل کرده جریمه بیشتری بپردازد و حتی به فرض پرداخت جریمه باز هم کارت قرمز! معافیت دریافت کند و تبدیل به یک ایرانی درجه دو بشود؟ و فردی که محرومیت کمتری تحمل کرده جریمه کمتری بدهد؟!

آیا این موضوع نشان از بی اطلاعی مجلسیان از قوانین نظام وظیفه نیست و بهتر نیست همانطور که دولت پیشنهاد داده و گویا ستاد کل نیز راغب است کار جزئیات و مبلغ جریمه و نحوه اجرای این قانون به عهده کارشناسان مربوطه گذاشته شود؟

مجلسیان محترم جریمه سربازی نرفتن محرومیت است اگر بنا باشد جریمه بدهیم و باز هم محروم باشیم پس بگذارید بدون جریمه محروم باشیم اگر هم نظام وظیفه دستگیرمان کرد حتما به خدمت می رویم.

به نظر میرسد اگر واقعا کمیسیون تلفیق به شکل فعلی قانون رو تصویب کرده باشد و در مجلس نیز رای بیاورد بدون شک با استقبال بسیار اندکی مواجه خواهد شد مگر اینکه طرح بر مبنای قانون فعلی اصلاح شود یعنی:

میزان جریمه بر اساس سالهای مانده از سن فرد تا ۵۰ سالگی محاسبه شود. کارت معافیت کاملا عادی مانند معافیت سنی سال ۸۲ تعلق بگیرد.
کلمات کلیدی : بهزاد مرادی
 
محمد رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۱۹:۳۳
آفرین درست میگین، بخصوص این مورد که شخصی که بالای 50 سالش میشه و کارت معافی بدون جریمه میگیره حتی میتونه نماینده یا ریاست جمهوری رو داشته باشه!!!!

در ضمن چرا نظام وظیفه مهلت 1 ماه تعیین کرده؟؟؟؟ وقتی هنوز تصویب نهایی نشده (2667818) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۲۷:۰۴
خواهشا این مطلب رو هم اضافه کنین که چرا نظام وظیفه هنوز این طرح تصویب نهایی نشده اقدام به تعیین ضرب الاجا 1 ماه برای ثبت نام کرده؟؟؟

در نظرات و کامنت ها بحق بچه ها پرسیدن اگه زمانه ثبت نام از 1 ماه به 2ماه افزایش پیدا کنه چه ایرادی داره؟ (2667834) (alef-10)
 
مسعود بیگی
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۳۰:۰۲
سلام
خیلی خیلی ممنون از این گزارش موشکافانه
لطفا بیشتر پیگیر شوید و به سمع مسئولین محترم برسانید.شیب جریمه را بر عکس لحاظ کرده ا ند کسی که بیشتر غایب بوده بیشتر جریمه میشود!!!!
مسئولین محترم خواهشمندیم بند ده درصدی به اضافه سنوات بالای هشت سال را حذف بفرمایید
خواوند خیرتا ن دهد (2667839) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۵۵:۲۵
دقیقا موضوع همینه مجلس سعی داره بگه این فروش نیس ولی در حقیقت فروش سربازی هست وگرنه جریمه رو وقتی از کسی میگیرن که تاوان دیگه ای نداده باشه و از جریمه کار بدش مطلع باشه کدوم غایب میدونسته قراره سالی 10 میلیون جریمه بده ؟ یا اگه جریمه میگیرن پس تکلیف محرومیتهایی که به خاطر غیبت تحمل کردیم چی میشه؟
بهتره اقایون خودشون رو به اون راه نزنن و واضح بگن فروش سربازی به همه 28 سال به بالا هم بفروشن بسته به میزان محرومیتی که تحمل کردن هم قیمت رو تعیین کنن مثلا کسی که غیبت نداره 50 میلیون بده همین الان بره تو بازار کار کسی که هم 20 سال غایب بوده 5 میلیون بده چون شوخی نیست این محرومیت ها رو تحمل کردن (2667890) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۵۶:۱۵
اصلا مگه مجلس حق داره یک ایرانی رو از حقوق مسلم شهروندیش محروم کنه؟ (2667894) (alef-10)
 
راستین
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۱:۱۸
این غیبت 8 ساله رو بردارید. این همه سال رفتیم دانشگاه یه جا مشغول به کار بشیم. همه از ازدواج و فرزند آوری حرف میزنن ولی هیچکس مانع اصلی ازدواج یعنی خدمت سربازی رو از جلو راه جوونا برنمیداره. یه فکری به حال افراد تحصیلکرده ای که غیبت ندارن و قانونی رفتار کردن بکنید. (2667907) (alef-10)
 
دوست
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۲:۲۸
درست و بجا بود ، احسنت

ثبت نام هول هولکیم اضافه کن به مطلبت ! ثبت نام فقط در یک ماه (2667912) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۳:۱۶
اقایون شما دارین خدمت رو میفروشین خودتون رو به اون راه نزنین بیایین بگین از سن 28 به بالا بخره قیمتش هم برای جوون تر ها بیشتر باشه به غیبت هم ربطی نداشته باشه (2667919) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۹:۵۵
اینجور طرح ها که به صورت ضربتی ارائه میشه فقط برای برطرف کردن مشکل عده ای خاص انجام میشه مثل فوتبالیست ها و الا مرکز پژوهش های مجلس 2سال قبل تحقیق کاملی رو در جهت حرفه ای کردن و کاهش مدت سربازی و یا حذف اون ارائه داد که من مطمئنم هیچکدوم از نمایندگان کمییون تلفیق حتی متن اون رو کامل نخوندند (2667931) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۳۰:۳۵
طبیعتا کسی که بالای سی سال داره و دیپلم هم داره شانسی برای استخدام نداره، میخواد محروم کنند میخواد نکنند. این محرومیت از استخدام اگر هم نباشه، محدودیت سنی در استخدام که به موازات مدرک تحصیلی وجود داره و با توجه به هشت سال غیبت عملا همون کار رو انجام میده و لزومی نداشت اصلا بگن محرومیت از استخدام (2667961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۴۲:۱۳
حرف منطقی (2667975) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۵۴:۵۸
بابا یه شرط سنی بذارید مثلا متولدین قبل 70 یا 69 یا 68و... به دلیل داشتن سن بالا با پرداخت مثلا n میلیون تومان معاف شوند.(با در نظر گرفتن اینکه ملت صاحب ماکروسافت نیستند). من نمی دونم چرا همه چی رو تو این مملکت دوست داریم دسته بندی کنیم. قانون باید دوخط باشد و شمول پذیر. (2668003) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۰۵:۳۹
باید از این نمایندگان که این رقم ها را تعیین کردند 2 چیز پرسید 1- فکر میکنند از این 2 میلیون نفر چند درصد می توانند این قمیت ها را بدهند (البته جواب مشخص است) 2 - فرض کنیم فرض محال 100 هزار نفر نه 300 هزار نفر نه بیشتر 500 هزار نفر آمدند رقم را پرداخت کردند تکلیف ان 1.5 میلیون نفر دیگر که پول نداشتند و نتوانستد معاف شوند چیست،؟! انها باید چکار کنند به همان حالت بمانند چون پول ندارند؟!!!!!!!!!!!!!!!! (2668588) (alef-10)
 
فکور
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۴۵
به نظر من باید کارت قرمز را بردارند و محرومیتها را هم از پنجاه سال به بعد لغو کنند
همینجوری الکی
مثلا ما در سن 50 سالگی به بعد پیشنهاد پستهای بالای وزارتی یا نمایندگی مجلس داریم .

از شوخی بگذریم باید جرایم از پنجاه سالگی محاسبه شود
یعنی هر کس بیشتر محرومیت کشیده کمتر باید جریمه بپردازد .
هرکسی هم می خواد زودتر دستش به کارت برسه بیشتر بپردازد .این یعنی عدالت واقعی

از طرفی مشکل ما جریمه نیست که از کدوم طرف محاسبه بشه ، مشکل در توانایی پرداخت هست که فعلا نداریم بدهیم .

پیشنهاد بدین و مطلب بنویسین هرکس میاد ثبت نام میکنه
تا پنج سال وقت داشته باشه نسبت به تسویه اقدام کند
اگه مثل ثبت نام کردن سربازها ، بخواهند ضربتی ثبت نام کنند و ضربتی هم بخواهند پول بگیرند
من یکی آه در بساط ندارم
انوقت همه بر می گردند میگن
فقط همینجوری الکی ثبت نام کرده !!!


هر کی موافق حرفهای منه
مثبت بزنه تا زمان بیشتری به خریداران بدهند یا قسط ببندند . (2668639) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۹:۲۹
دولت محترم می توانست از این طرح برای تحصیلکرده هایی استفاده کند که به قانون احترام گذاشته اند نه سربازان فراری !! هرچند سربازی قانونی منسوخ است !! اخر کجای دنیا به قانون شکنی امتیاز می دهند؟ متولد68که فوق لیسانس است باید به خدمت برود و متولد 68که 8سال قانون را دور زده خدمت را می خرد !!! (2668060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۳:۳۲
حسود هرگز نياسود (2668549) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۱۶:۳۶
شما یا متوجه نمی شود یا خودتون را به متوجه نشدن می زنید اونی که 8 سال یا 10 سال یا بیشتر خدمت نرفته 8 سال و 10 سال و یا بیشتر از کار و تحصیل و غیر محروم شده و برای امثال شما فرصت تحصیل و درامد و شغل ایجاد کارده شما هم می خواهید شامل این طرح شوید 8-10 سال نروید خدمت انووقت 10 سال محرومیت که کشیدید متوجه می شوید چرا شامل حال شما نمی شد. (2668604) (alef-10)
 
بیپول
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۶:۱۰
داداش شما مثل اون دسته دوم که گفتی قانون رو دور نزن و برو خدمتتو بکن۰معافی واس چی میخای? انگار درس رو واسه من خوندی و حقوقتو در آینده میخای بریزی تو جیب بنده! (2668726) (alef-10)
 
ops
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۹:۴۰
یعنی کسی که ۴۹ سالشه بخاطر یک سال باید حداقل بیست تومن پیاده بشه? چجوریاست? قانونگذار فکر اینجارو کرده یا به ذهن مبارک و درخشانش خطور نکرده? (2668734) (alef-10)
 
مهیار
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۰۳:۰۰
سلام مطلب درستی رو اشاره کردین

شرط محرومیت کاملا بی منطق است ،استدلال درستی بیان شد اما در مورد جریمه برای افراد تحصیل کرده و زیر دیپلم کامنت یکی از عزیزان در قسمت نظرات رو براتون میزارم جالب گفته:

تعدادی از دوستان میگن چرا جریمه ها برای دیپلم پایینه و تحصیلکرده ها بالاست و باید بر عکس باشه!!!! واقعا تعجب میکنم برای این عزیزان که مثلا تحصیلکرده هم هستند!!!

فرض کنین شخصی پزشک متخصص هست و باید 50میلیون جریمه بده،این فرد با گرفتن کارت معافیت جواز مطب میگیره و در مدت کمتر از 2سال به پول جریمه میرسه،یا افراد دیگه که ارشد دارن میتونن شغل مناسبی برای خود داشته باشن و در شرکت های خصوصی و دولتی حقوق خوبی هم بگیرن،اما یک فرد دیپلم مگه میتونه چه شغلی پیدا کنه تا بتونه حتی به همون مبلغ 10 میلیون برسه؟!!! (2668064) (alef-10)
 
سام
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۲۰:۲۵
حالا علاوه بر درصدها مبلغش هم خیلی زیاده خیلی از افراد جامعه توانایی پرداخت این ارقام را ندارند.آخه فرق زیر دیپلم و دیپلم چیست که پنج میلیون اختلاف داره؟اگر از 50 سالگی هم حساب کنند که باز از این بدتر می شه.مشمول 38 ساله تا 50 سالگی خودش 12 سال اختلافه.بعد هم این افراد تا الان محرومیت های زیادی کشیده اند و درست نیست که تا ده سال دیگه به جرم نداشتن پول محرومیت بکشند.یعنی یک نفر تو کشور ما پیدا نمیشه که یه راه حل درست جلوی پای مردم بذاره که هم این افراد تایین تکلیف شوند و هم دولت یه در آمدی داشته باشه. (2668098) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۲۲:۱۹
افرین و احسنت به این مقاله واقعا این طرح مجلس بجای اینکه راه گشای زندگی مردم باشد سنگ جلوی پای مردم می گذارد مگر چند درصد این 2 میلیونی که سالها محروم بوده اند پولدار هستند که بتوانند زیر بار این رقم ها بروند و در کنار ان محرومیت هم داشته باشند اگر به فکر همه اقشار هستند باید در رقم ها تجدید نظر شود و حداقل این بند 10 درصد را حذف کنند در مورد محدویت هم که اشاره شد همینطور، این همه سال محرومیت کشیده ایم باز هم محرومیت داشته باشیم چرا دولت کاری نمی کند چر دولتی ها و آقای دکتر روحانی حرفی نمی زنند قانون بودجه انهاست یعنی زندگی 2 میلیون نفر از مردم این کشور و میلیون ها نفر اطرافیان انها برای انها اهمیت ندارد؟! (2668102) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۳۹:۱۲
ایرادات بجایی مطرح کردید.
اما خطابم به دکتر توکلی است، آقای دکتر نمی دانم شما این کامنت ها را می خوانید یا نه ولی شما آخرین نقطه امید امثال ما هستید دولتی ها که نه صحبتی می کنند نه قدمی بر می دارند انگار نه انگار که لایحه بودجه خود دولت است؟! لطفا اجازه ندهید این طرح به قانونی مبدل شود که فقط انانی که ثروت و مالی دارند بهره ببرند با حذف این 10 درصد به ازای هر سال طیف گسترده تری می توانند از این مصوبه استفده کنند آقای دکتر برای همه اشکار است که شما نماینده پرقدرتی در مجلس هستید می توانید بسیاری از نمایندگان را قانع کنید تا این طرح اصلاح شود مطمئنا جای دوری نمی رود دعای خیر میلیون ها نفر را به همراه خواهید داشت ما را نا امید نکنید. (2668138) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۴۷:۱۳
نمايندگان عزيز حقوق ماهيانه شون چقدره؟ ميدونن حقوق ماهى كمتر از ٣٠٠ هزار تومان يعنى چى؟ (2668150) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۰:۰۵
احسنت بر این دست نوشت
واقع بینانه ترین نظر است
کار دولتی که شاید آرزوی دست نیافتنیه یک دیپلمه یا حتی مدرک بالاتر باشه و بدون یا نبودن محرومیت استخدام دولتی زیاد تفاوتی در حال مشمولین نداره ولی نحوه قیمت گذاری واقعا باید کارشناسی و عادلانه باشه که تمامی اقشار جامعه با هر نوع درآمدی شامل حالشون باشه (2668153) (alef-10)
 
پاسخ به رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۷:۰۱
رضای عزیز سلام

درسته اصلا کار دولتی نیست و با شرایط سنس مشمولان اصلا شرط سنس استخدام رو ندارن اما اینکه قید بشه این افراد با پرداخت جریمه بالا رسما نمیتونن استخدام بشن توهین محسوب میشه و با نوعی ایرانی درجه 2 میشیم! این مقاله به خوبی اشاره کرده که دوره های قبل از این شرایط نبوده و الانم نباید باشه (2668556) (alef-10)
 
مهدي حيدري
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۴:۱۶:۱۴
به نظر من اين قانون مشكل داره اول اينكه اگه قراره تعييين تكليف شود براي غايبان اونايي كه هشت سال كمتر غيبت دارن تكليفشون چيه دوم چرا اون كسيكه مدركش بالاتر چرا بايد پول بيشتري بپردازه وكسي كه پول نداره بايد بره سربازي (2668190) (alef-10)
 
محمد رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۴:۴۵:۳۲
خدا پدر و مادرتون رو بیا مرزه
واقعا عالیییییییییییییییییییییییییییی گفتید - به خدا حرف دل ما رو زدید.
چرا فکر می کنید همه اونهایی که غیبت کردند از سر تنبلی و بی مسئولیتی نرفتند سالها محرومیت و رنج رو هم تحمل کردیم. به خدا اونقدر پول رو هم نداریم که بدیم خداش شاهد ما هم خسته شدیم ولی به خاطر داشتن زن و بچه نمی تونیم سربازی بریم. (2668227) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۱۵:۰۲
این محرومیت ها تصویبش هم بی نتیجه هست چون شما زمانی که کارت پایان خدمت داشته باشی کسی دیگه سوال دیگه ای ازت نمی پرسه بعد از 50 سالگی هم که عملا حرفی از این صحبت ها نیست. این مجلس واقعا دیگه شورش رو درآورده توی مسائلی که باید دخالت کنه مثل جریان رحیمی که باید اسامی افشا بشه ساکته و توی مسائلی که نباید دخالت کنه و کار تخصصیه دخالت می کنه.
توی همین مجلس گزارش علمی و کارشناسی دقیقی توسط مرکز پژوهشها آماده شده در مورد سربازی که کمترین توجهی به اون نشده. (2668277) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۱۶:۱۸
بزرگترین ایراد این است که یک نفر با 33 سال سن و مدرک دکتری امکان خرید ندارد ولی جوان 27 ساله با مدرک سیکل با 10 میلیون به راحتی سربازی را میخرد
این نوع بی عدالتی در جهان بی سابقه است فکر کنم (2668279) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۱۸:۳۵
سلام

اگر حداقل یک طرف این طرح حل مشکلات این جوان های غایب و بازگشتشون به اجتماع باشه(آیا؟) ایرادات اساسی به طرح وارده که مهمترین اونها به شرح زیر است:

اول، اینکه شرط باید از نظر سنی باشد بالای 27 سال یا حداقل بالای 30 سال تا آخر 94 را شامل بشه صرف نظر از مدت غیبت یا فرار یا میزان تحصیلات. کسی که سی سالش هست و متاهل هست دیگه به درد سربازی نمی خوره آخه درکش واقعا این قدر سخته برای آقایون؟ چه ربطی داره که درس خونده نخونده وسط غیبت یبار رفته خدمت دوباره فرار کرده از اخرین تاریخ فرار 8 سال نمیشه و هزار و یک مورد دیگر. ربطی نداره بخدا... سن ملاکه ... اصلا یکسال غیبت بیستر نداشته باشه اما 35 ساله و متاهل باشه، به درد سربازی می خوره ؟ نمیخوره بخدا!! حد اقل در جای دیگر از استعداد این جوان استفاده کنید بجای محروم کردن و سوزاندنش! مگر سوختن فقط به آتش کشیده شدن خلبان اردنی توسط داعش هست؟!

دوم، جریمه ها رو اگر به نسبت حقوق سرباز (!!) محاسبه نمی کنن حداقل به نسبت درامد همون جوانی که با محرومیت های فراوان در حال زندگی در این جامعه با وضع اقتصادی امروز هست و درآمدی که با شغل هایی که با این همه محدودیت در توان انجامش بوده است که بجاز مسافر کشی غیر مجاز یا کارگری شغل دیگری فکر نمی کنم باشه(!) محاسبه بشه نه با حقوق و مزایای آقای سردار یا نمایندگان مجلس! خیلی ببخشید یکم واقع بین باشید لطفا!! خدا شاهده اگر به سرباز و مخصوصا متاهل ها حقوق معقول و منطقی می دادن الان این همه سرباز غائب و فراری نداشتیم. حالا ازین طرف می خواهند این همه جریمه که این سرباز تا حالا نصفشم یکجا توی حسابش نداشته بگیرن. ظاهرا هیچ ترسی هم از خدا ندارن!

سوم، اینکه ده درصد سالانه ایراد منطقی داره! مبلغ جریمه باید برای همه ثابت باشه! هیچ دلیلی نداره کسی که بیشتر محرومیت کشیده بیشتر جریمه بده! این ده درصد واقعا برعکس تصویب شده! اگر قرار بود سالهای غیبت لحاظ بشه باید مبلغ جریمه کمتر بشه به ازای هر سال محرومیت بیشتر نه اینکه مبلغ جریمه بیشتر بشه! بهترین کار همین هست که برای همه ثابت باشه و البته در حد توان پرداخت همه اقشار و این ده درصد حذف بشه!

چهارم، اینکه جریمه بر اساس تحصیلات ایراد منطقی داره! مبلغ جریمه باید برای همه یکسان باشه! قانونی که خودتون گذاشتید مانع گرفتن مدرک تحصیلی پایان تحصیلات توسط سربازان غائب از دانشگاه شده! تازه به فرض که می تونست بگیره (که نمیتونه) مگر به اون جوان با تحصیلات لیسانس یا بالاتر که غائب هست مردک تحصیلی دادید و بعدش هم بهش اجازه کار دولتی دادید و استخدامش کردید و بهش حقوق و مزایا دادید که حالا می خواهید جریمه سنگین تری ازش دریافت کنید؟ نخیر مدرک این جوان هنوز در دانشگاه در حال خاک خوردن و استعداد هایش در حال سوخته شدن در این ممکلت هست که البته دیگه سوخته شده تمام شده چیزیش نمونده. چون عمر مفیدش با کارها و شغل های کاذب سوخته! این جوان اگر کارگری نکرده باشه رفته سراغ همون مسافرکشی غیر مجاز و دلیلی برای دریافت جریمه اضافه تر از این جوان نیست! والله نیست... سنش هم که رفته بالای سی سال بعد از گرفتن کارت امکان استخدام دیگه نداره و ازین جهت هم نفع بیشتری نخواهد برد...

پنجم، هر نوع محرومیت برای این نوع کارت معافیت لحاظ بشه و این جوانان رو شهروند درجه دو به حساب بیاره واقعا مایه ننگ این کشور خواهد بود.

کمی منطق و عدالت چاشنی کارهامون کنیم بد نیست بخدا. فقط به فکر پر کردن خزانه دولت نباشیم همین دولتی که این همه سال این جوان ها را از رندگی محروم کرده است! کاش واقعا کمی هم به فکر مشکلات این جوانان باشیم...

با سپاس (2668285) (alef-10)
 
آه نداریم که با ناله سودا کنیم
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۴۲:۱۶
میدانید اتفاقی که افتاده چیست؟! بالای 1.5 میلیون نفر غایب هستند و اکثر انها بخاطر اینکه همه عمر بالغشون محروم از بسیاری از خدمات بودند قدرت مالی چندانی ندارند اه نادرند که با ناله سودا کنند اگر اندک سرمایه ای هم دارند گذاشته اند برای اینده مجهولی که معلوم نیست چیست برای ازدواج، برای روز مبدا و بیماری و روز سختی، حالا قراری بوده کمکی به این مردم شود که تعداشون بسیار هم زیاد است بعد نماینده های مجلس کاری کرده اند که بجای اینکه این افراد خوشحال باشند و اتفاقی مثبت در زندگی انها بیفتد همه (اکثرا) شاکی هستند این چندر غازی که جمع کردند پول جریمه هم نمی شود یعنی باید دارو ندارشون را بدهند تا کارت معافیت بگیرند باید همه زندگی شان را بدهند تا شاید آینده ای که مشخص است چیست کمی اندکی بهتر شود در کجای دنیا با مردمش اینگونه می کنند، مگر اینها آدم کشته اند، جنایت کرده اند، خون کسی را پایمال کرده اند مگر خیانت کرده اند مگر انسان نیستند مگر غیر از این است که در همین کشور متولد و بزرگ شده اند مگر از منابع عمومی کشور نفت و گاز و درامد سهمی ندارند تا به امروز که نداشته اند و محروم بوده اند نه بیمه داشتند و نه کار، نه امکان تحصیل، حالا باید هر چه دارند و ندارند بدهند تا کمی از سهم و حقشان برخوردار شوند اشتباه کردند غلط کردند خدمت نرفتند ولی با همه عمر محرومیت تاوانش را داده اند اگر دزدی می کردند حقی را زیر پا می گذاشتند بعد از مدتی جزا دادن تمام می شد یعنی باید بیشتر از این هزینه دهند؟ این ظلم نیست، این ظلم نیست که اقلیت پولدار کاخ نشین بیایند چون متمولند کارت بگیرند و اکثریت بی پول چون اه هم ندارند همان گونه بمانند انصاف و عقلش کجاست عدالت پس کو؟ چیزی جز ظلم است بجای اینکه همه این مردم رایگان عفو شوند همانطور که در ادوار گذشته شده یا حداقل مبلغی در نظر گرفته شود که همه قادر به پرداختش باشند باید هر چه دارند را بدهند چند برابر رویش بگذارند تا شاید مسیر پر چاله چوله زندگیشان هموار شود بخدا باید از خدا ترسید همه مسلمانیم همه معتقد به روز آخرت، ظلم نکنیم که خداوند جواب ظلم را بدجوری خواهد داد. نماینده های مجلس محترم ، دولت و آقای رئیس جمهور گرامی، نظامی های عزیز، به فکر همه باشید به فکر مردم باشید تا زمان از دست نرفته حالا که حرکت مهم و نیکویی برای این مردم انجام داده اید به گونه ای عمل کنید که بر همه یکسان باشد و همه خوشنود راضی گردند ظلم روا نشود حقی پایمال نگردد انصاف رعایت شود این جمعیت کم نیستند روزی به کمک انها نیاز خواهید دشت و انها امروز را فراموش نخواهند کرد و زمانی که نیاز داشتید پشتتان خواهند بود. (2668344) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۵۳:۲۰
كاملا با نظر شما موافقم.
1- اينها حتي هنگام بحث از يك كارشناس حوزه نظام وظيفه استفاده نكرده اند.
2- در محاسباتشان هم هيچ تفاوتي براي اشخاصي كه متاهل هستند و يا مجرد قائل نشده اند.
بايد شرط سن از پنجاه به پائين ميگذاشتند و مثلا ميگفتند كه افراد متاهل هم 30 تا 50 درصد تخفيف مازاد بر ديگران قائل ميشدند. (2668363) (alef-10)
 
یه بنده خدا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۱:۱۶
نکته مهم اینه که این افراد چقدر باید خدمت کنند . 2 سال یا هر چقدر که قانون بگه درسته؟
در مورد افرادی که یک میزان تحصیلات داردمد عرض می کنم هر سال هم که غیبت ها بخشیده می شه یعنی همه نهایتا با اختلاف چند ماه نزدیک به 2 سال باید خدمت کنند پس چرا باید انقدر پرداخت ها متفاوت باشه خب هر کس بیشتر غیبت داشته محدودیت بیشتر و رنج بیشتری رو هم متحمل شده.
همه اینها به کنار مگر قرار بر این نیست که کمکی به این قشر از جامعه بشه والله این کار اسمش کمک نیست درد سر و رنج بیشتره آخه اینجوری که کمک نمی کنند. الان چند وقته تو فکر اینم که کدوم کلیه ام رو بفروشم. (2668403) (alef-10)
 
وطندار
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۶:۳۲
جریمه را بر مبنای مدرک تحصیلی قرار داده اند این در حالی است که برخی از دارندگان مدارک بالاتر به دفاتر پلیس +10مراجعه وضمن ابراز مدرک پائین تر در صدد تخلفی دیگر هستند (بجای لیسانس مثلا مدرک تحصیلی دیپلم را درج کرده اند)
امید است راستی آزمایی برای مدرک تحصیلی انجام وجلوی تخلف بیشتر را بگیرند (2668411) (alef-10)
 
پاسخ
۱۳۹۳-۱۱-۲۳ ۱۰:۳۳:۴۰
دوست عزیز ،وطندار سلام

امکان اعلام چنین چیزی از سوی افراد وجود داره اما پرونده تک تک این افراد در حوزه نظام وظیفه وجود داره و کاملا مشخص میشه چه کسانی چه مدارکی دارند ،اگر کسی مدرک لیسانس داشته باشه خود دانشگاه 2 تا نامه تهیه میکنه یکی رو به خود مشمول میده که ببره حوزه نظام وظیفه و دیگری رو خودش پست میکنه،بنابر این شاید این افراد در مرحله اول چنین کاری رو انجام بدن اما در مراحل بررسی دستشون رو میشه! (2677016) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۷:۴۱
اگر جریمه را بخواهند از پنجاه سال کم کنند میشود سالی 2/5 درصد + قیمت پایه معادل با مدرک تحصیلی .
به عبارتی دیگر فرد سی و شش ساله با مدرک فوق دیپلم باید
پنجاه را از سی و شش کم کند میشود چهارده
از بیست میلیون بایدده درصد حساب کند که میشود دو میلیون تومان
ضربدر 14 کند میشود 28/000/000 تومان جریمه غیبت
در آخر 20/000/000 را با 28/000/000 جمع نماید میشود 48/000/0000 میلیون تومان

حالا قبلا چگونه محاسبه میشده ؟؟
یک فرد سی و شش ساله از هجده سالگی کم شود می شود هجده .
حالا از بیست میلیون باید ده درصد سالیانه حساب گردد که میشود دو میلیون
ضربدر 18 کند میشود 36/000/000 تومان جریمه غیبت
در آخر 20/000/000 رابا 36/000/000 جمع نماید میشود 56/000/0000 میلیون تومان



و اینک یک فرد 29 ساله با مدرک فوق دیپلم
ایشان کمتر از خدمات اجتماعی محروم بوده و با خرید زودتر از یک فرد سی و شش ساله هم قطعا آسیب اجتماعی می بیند
پنجاه را از بیست ونه کم کند میشود بیست و یک
از بیست میلیون بایدده درصد حساب کند که میشود دو میلیون تومان
ضربدر 21 کند میشود 42/000/000 تومان جریمه غیبت
در آخر 20/000/000 را با 42/000/000 جمع نماید میشود 62/000/0000 میلیون تومان

حالا قبلا چگونه محاسبه میشده ؟؟
یک فرد بیست و نه ساله از هجده سالگی کم شود می شود یازده سال غیبت .
حالا از بیست میلیون باید ده درصد سالیانه حساب گردد که میشود دو میلیون
ضربدر 11 کند میشود 22/000/000 تومان جریمه غیبت
در آخر 20/000/000 رابا 22/000/000 جمع نماید میشود 42/000/0000 میلیون تومان


این فرمول را می توان برای همه رده ها حساب کرد

اما نکته قابل توجه اینکه ده درصد خیلی زیاد هست برای زمانی که از پنجاه سالگی کسر شود
بهتر است 2/5 دصد تا سه درصد محاسبه شود تا فروش سربازی از شصت میلیون بالاتر نزند
چون با ده درصد به نود میلیون هم حدودا بعضی از رده سنی ها میرسند

قبول ندارید کاری حساب کنید ؟؟؟؟ (2668433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۰۴:۴۳
لطفا ملاک معافیت رو سن قرار دهید اخه این چه قانونیه بی سواد بیست و هفت ساله به درد خدمت نمی خوره ولی ادمی که تحصیل کرده شامل این قانن نمیشه؟ (2668498) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۲:۴۱
قانون نویسی خیلی سخته ولی کاش نماینده ها « منظورم همشون نیستــ» تخصص کافی داشتند (2668529) (alef-10)
 
میلاد
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۸:۱۱
آقا یکی انصافم بد نیست. آخه جرا یکی که تحصیلات داره باید بره خدمت ولی یکی که جند سال قانون رو دور زده میتونه بخره؟؟ مثلا اسمش رو گذاشتین جریمه که خودتون رو راضی کنین؟؟ آقا منم سنم بالاست درس خوندم روحیه خدمتی هم با این سنم ندارم. خوش به حال دوستای هم سن وسالم که درس نخوندن و قانون رو دور زدن... (2668538) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۸:۱۳
به عنوان متولد فروردين 1355 پيشنهاد مي كنم :

اينها كه غرق مشكلات و بدبختي ،‌ مجبور به غيبت طولاني خدمت شدند

يا نقره داغشون كنيد

يا جفت كليه هاشون را بكشين بيرون صادرات ارزي

يا حبس و تير بارون پدرشون را در بيارين

خلاص . . .

هيچ اصراري هم نيست به انتخاب جريمه البته . . . . .

.............

مثبت را بده
............. (2668633) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۹:۵۳:۰۸
براردان و دوستان تحصیلکرده گرامی !!!!!! شما شامل این طرح نمی شوید و دیگه خود شخص سردار کمالی هم اعلام کردند که کسی که در حال تحصیل بوده از لحاظ قانونی از معافیت تحصیلی استفاده کرده و شامل این طرح نمی شود . فکر کنم شما تا سال دیگه هم اعتراض کنید که چرا شما شامل این طرح نشدید؟شما مدرک را گرفتید و حالا هم انتظار دارید سربازی هم بدون هیچ نگرانی و مشکلی بخرید؟بعد هم اصلا این جریمه هست مگه شما خلافی انجام داده اید که می خواهید جریمه بپردازید ؟به جای اتلاف وقت و انرژی خودتان در این سایت ها به فکر عمر و جوانی خود باشید که عمر رفته با هیچ مبلغی برنمی گردد انتخاب با خود شما هست نرید خدمت صبر کنید در سن 40 یا 50 معاف می شوید ولی تا آن زمان به فکر استخدام دولتی نباشید.در آخر باید بگم تا بوده همین بوده همیشه عده ای شامل طرح می شوند نه همه . (2668756) (alef-10)
 
iman
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۲:۳۶
بنده 11 سال غیبت دارم حدود دو سال پیش برای معافیت پزشکی اقدام کردم که معاف از رزم شدم و باز هم به سربازی نرفتم. الان که برای پیش ثبت نام مراجعه کردم در سیستم غیبت من را دو سال زده اند یعنی از زمانی که نتیجه معافیتم آمده است در نتجه من را واجد شرایط ندانسته و ثبت نام نکردند. ممنون می شوم اگر اطلاعاتی دارید من را راهنمایی بفرمایید. (2669534) (alef-10)