نظر منتشر شده
۱۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 143884
متن و حاشيه دادگاه اختلاس ۳۰۰۰ ميلياردی
بخش خبری الف، 29 بهمن 90
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۸
در اولين جلسه دادگاه رسيدگي به فساد بزرگ مالي، دادستان عمومی و انقلاب تهران نحوه شکل‌گیری گروه امیر‌منصور آریا را تشریح کرد.

به گزارش الف،در ابتدای این جلسه ، دادستان تهران در مقدمه کیفرخواست صادره علیه متهمان گفت:

ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی تهران
نظام مقدس جمهوری اسلامی که مرهون ایثار جان و مال هزاران شهید و انسان های پاک ضمیر بوده است بر اساس اعتقاد به حق و عدل بنا شده که این معنا در اولین اصل قانون اساسی ایران و نیز اصل سوم همان قانون مورد تصریح قرار گرفته است. اصل سوم دولت را موظف کرده تا همه‌ امکانات خود را صرف ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، مبارزه با مظاهر فساد و تباهی و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون کند و بر همین اساس مقام معظم رهبری به مناسبت‌های مختلف متذکر این بحث شده‌اند که مهم‌ترین آن بیانات ایشان در فرمان هشت ماده‌ی در زمینه‌ی مبارزه با فساد است که به جهت اهمیت فرازهایی از آن ذکر می‌شود:

«حکومتی که مفتخر به الگو ساختن نظام علوی است، باید در همه حال تکلیف بزرگ خود را کم کردن فاصله‌‌ی طولانی خویش با نظام آرمانی علوی و اسلامی بداند، و این، جهادی از سر اخلاص و همتی سستی‌ناپذیر می‌طلبد. اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدعا و انحصارجو طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولیدکننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آنان به استفاده از راه‌های نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد... به مسؤولان خیرخواه در قوای سه‌گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه‌ی با فساد، به نوعی هم‌دستی با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی و قضایی در گِرو آن است که این دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف، قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند. مبارزه‌ی با مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از ثروت‌های ملی، موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می‌خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند. تولیدکنندگان این کشور، خود نخستین قربانیان فساد مالی و اقتصاد ناسالم‌اند... ضربه‌ی عدالت باید قاطع، در عین حال دقیق و ظریف باشد. در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به این‌جانب یا دیگر مسؤولان کشور، خود را از حساب‌کِشی معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد».

اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن جهت است که تأمین امنیت به عنوان نیاز همه‌ی افراد و جوامع از وظایف اصلی حکومت است. تبیین مولفه‌های امنیت و ابعاد آن، مستلزم بررسی دوران‌های مختلف است؛ زیرا تحولات مربوط به امنیت به حدی است که می‌توان از آن به عنوان انقلاب در مفهوم امنیت نام برد. در گذشته، ناامنی و خدشه به امنیت کشورها از ورای مرزها نشأت می‌گرفت؛ اما در عصر حاضر توسعه‌ی ابعاد امنیت از بعد نظامی به ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مانند آن، موجب شده است در ارزیابی میزان امنیت یک کشور، علاوه بر توجه به تهدیدهای نظامی، به برخورداری مردم از رفاه و آسایش خاطر در همه‌ی عرصه‌ها نیز توجه شود. بدین‌معنا، مولفه‌های امنیت روز به روز در حال تحول است و به جرأت می‌توان از امنیت اقتصادی، به عنوان یکی از ابعاد امنیت نام برد، و تحقق سلامت در عرصه‌های اداری و اقتصادی را به عنوان شاخص تشخیصِ آن ذکر نمود، و بر همین اساس ابتنای جمهوری اسلامی بر قسط و عدل و استقلال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به خوبی لحاظ گردیده است. امروزه دولت‌ها در تأمین امنیت از راهکارهای متفاوتی از جمله ابزارهای نظام عدالت کیفری بهره می‌گیرند. تحقق امنیت اقتصادی که بی‌ارتباط با دیگر ابعاد امنیت نیست؛ از یک سو مستلزم وجود قوانین و مقررات؛ و از دیگر سو مستلزم پیش‌بینی سازوکارهای متعدد در برخورد با عوامل تهدیدکننده‌ی امنیت و آسیب‌رساننده‌ی به آن است. قانون تضمین‌کننده‌ی امنیت بوده و قوه‌ی قضاییه به عنوان ناظر بر اجرای قانون و مجری آن، اجراکننده‌ی تضمین‌ها است.

ریاست محترم دادگاه؛
همگان می‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران طی چند دهه در مقابل همه فشارهای دشمنان و ۸ سال جنگ تحمیلی و اقدامات تخریبی و تروریستی بی‌امانِ داخلی و خارجی و فشارهای وارده از تحریم‌های اقتصادی مثل کوه استوار ایستاد و ضمن تحمل همه فشارها و مصائب به سازندگی و توسعه همه جانبه کشور پرداخته است و ایران عزیز را به کارگاهی فعال و پویا تبدیل کرد. دشمن که از تحمیل جنگ و آتش زدن مزارع و کشتن جهادگران، دانشمندان و مبتکران طرفی نبست، سعی در اخلال در نظام اقتصادی کشور نمود و بعضی از افراد سودجو و زیاده‌خواه نیز همراه با دشمن با سوءاستفاده از فرصت و بعضاً با استفاده از قدرت و ارتباطات ناصحیح، از منابع بانکی و انفال در جهت منافع شخصی خود بهره بردند و نه تنها مانع پیشرفت و تولید و افزایش ثروت ملی شدند، بلکه با خدشه بر اعتماد مردم و فعالیت سالم اقتصادی ضرباتی بر نظام وارد کردند. به همین جهت از سال‌ها پیش نظر مسؤولان و دلسوزان کشور و نظام به پدیده‌ی فساد مالی و زیان‌های مهلک ناشی از آن جلب شد، و در رأس همه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مناسبت‌های مختلف خطر فساد مالی را متذکر شدند و همگان را به مبارزه بی‌امان با آن فراخواندند.

با پیدایش فساد مالی، اختلاف طبقانی و فقر و بی‌عدالتی به وجود می‌آید و انگیزه‌ی کار و تولید را تضعیف می‌کند و برای عده‌ای ثروت‌های بادآورده فراهم می‌شود و با تکاثر ثروت در دست عده‌ای معدود، دست‌اندازی به قدرت نیز پیدا خواهد شد. بدون تردید با پیوند نامیمون ثروت و قدرت به نظامی اسلامیِ مبتنی بر عدالت و ارزش‌های الهی ضربه کاری وارد می‌شود.

فساد مالی نه تنها مانع بزرگی برای تحقق اهداف نظام اسلامی است بلکه فساد اقتصادی سازمان‌یافته هر نظامی را متلاشی می‌کند و از این رو پیوند نامیمون ثروت و قدرت در دنیا به یک نگرانی عمومی تبدیل شده است و موجب تصویب معاهدات بین‌المللی مختلف برای مبارزه با فساد گردیده است.

آثار و پیامدهای فساد مالی آن چنان برای هر نظام و کشور مضر است که بسیاری از کشورها شدیدترین مجازات را برای مفسدین اقتصادی لحاظ کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز برای مفسدین اقتصادی از همان دهه‌ی اول انقلاب به بعد در چند قانون بعضی از مفسدین اقتصادی را به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته و برای آنان مجازات افساد فی‌الارض پیش‌بینی گردیده است. در مورد پیشگیری از فساد مالی و مبارزه با آن، همه قوا و همه دستگاه‌ها مسؤولیت دارند و البته وظیفه‌ی دستگاه قضایی در این خصوص خطیرتر و سنگین‌تر است. قوه قضاییه باید با مفسدین و کسانی که جرم آن‌ها ثابت شد بدون اغماض و تبعیض برخورد نماید که برای دیگران عبرت و بازدارنده باشد و از طرفی باید نهایت دقت و احتیاط را داشته باشد که خدشه‌ای بر فعالیت‌های سالم اقتصادی و جرأت و جسارت فعالان در این عرصه وارد نشود.

ریاست محترم دادگاه؛
صاحبان اصلی شرکت سرمایه‌گذاری آریا، چهار فرزند ذکور منصورخان ، از ملاکین منطقه‌ی عمارلو در شهرستان رودبار می‌باشند. برادران "خسروی" پیش از تأسیس شرکت آب معدنی داماش، زندگی کاملاً معمولی داشتند، تا این که چند سال قبل، تصمیم به اخذ وام و تأسیس یک واحد صنعتی تولید آب معدنی در منطقه‌ی داماش شهرستان رودبار گرفتند. آنان در همان گام اول برای تسریع در روند اجرایی و پیش‌برد اهداف خود، با ارتباط‌های ناصحیح با برخی عناصر اجرایی و سیاسی و پرداخت رشوه اولین قدم را برداشتند و ثروتی کسب کردند. این ارتباط‌های ناصحیح و پرداخت رشوه و کسب درآمد نامشروع به کام آنان شیرین آمد. آنان در سال ۱۳۸۵ شرکتی به نام «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» تأسیس کردند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی در آلوده‌سازی افراد و عوامل موثر دستگاه‌ها فروگذار نکرده‌اند. طبق اسناد موجود در پرونده، ده‌ها مورد پرداخت رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاه‌های اجرایی تحت عناوین مختلف صورت گرفته است.

گروه مذکور در چند سال اخیر با رهبری «م.الف» با فساد پیچیده و سازمان‌یافته و ارتباطات ناصحیح و پرداخت رشوه‌های کلان و یا پرداخت‌هایی تحت عناوین دیگر به چند هزار میلیارد تومان ثروت نامشروع دست یافت که پس از کشف جرم و تشکیل پرونده قضایی به لحاظ پیچیدگی و ابعاد گسترده فساد مالی ضرورت داشت در بررسی وضعیت سرمایه، گردش مالی، عملکرد اجرایی، مصوبات، وام‌ها، زمین‌های خریداری شده، مالیات، واردات، صادرات، اعتبارات اسنادی، وثایق، سهام‌داران و فعالیت تمامی شرکت‌های تابعه‌ی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا، رسیدگی دقیقی صورت گیرد و در این راستا تیم‌های متعدد قضایی، نظارتی، اجرایی و اطلاعاتی تشکیل گردید تا با جدیت، موضوعات مذکور را پیگیری ‌نمایند. این امر، علاوه بر شفاف‌سازی وضعیت آن‌ها، حجم کلانی از ثروت‌های نامشروع و بادآورده‌ی این گروه را آشکار کرد.

ریاست محترم دادگاه؛
پرونده‌ی حاضر، مصداقی از یک باند متشکل و سازمان‌یافته است که با اقدامات مجرمانه‌ در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی جامعه را مخدوش کرده است. کشف جرم و تعقیب گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا که در کمتر از یک دهه فعالیت، به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل گردیده است، از مردادماه سال جاری آغاز گردید و به لحاظ گسترده بودن فعالیت‌های گروه و ارتکاب این فعالیت‌ها در حوزه‌های قضایی مختلف از جمله تهران و نیز اهمیت موضوع، در مهرماه سال جاری، رسیدگی به پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد که به لحاظ اهمیت پرونده از طرف ریاست محترم قوه قضاییه، ناظر ویژه تعیین شد. رسیدگی به این پرونده علاوه بر روند مورد نیاز و معمول در پرونده‌های قضایی، که تحقیق در خصوص متهمان و جمع‌آوری ادله را در پی داشت، از جهت نظارت بر اداره‌ی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا به منظور حفظ اموال و نیز جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و شرکت‌ها، مستلزم فعالیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف بوده است که بحمدالله پس از چهار ماه منتهی به صدور کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمان این پرونده (شامل ۳۳ جلد و بالغ بر ۱۲ هزار صفحه) شده است. این کیفرخواست دربرگیرنده‌ی موارد اتهامی سی و دو نفر از متهمان این پرونده و درخواست مجازات برای آنان است و پرونده نسبت به اتهامات دیگر متهمان و نیز سایر اتهامات برخی از متهمان موضوع همین کیفرخواست مفتوح است.

وظیفه خود می‌دانم از تمام کسانی که در این پرونده به طور شبانه‌روزی تلاش نمودند، از جمله همکاران قضایی و اداری دادسرا و سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها قدردانی کنم.

اعترافات متهم اول پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی /ماجرای پورسانت با کیف های پر از دلار:
جلسه محاکمه متهمان پرونده بزرگ فساد مالی در حالی ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه آغاز شد که متهمان از دو ساعت قبل و تحت تدابیر شدید امنیتی به دادگاه منتقل شدند.

این پرونده ۱۲ هزار صفحه دارد و در ۳۳ جلد تکمیل و به دادگاه فرستاده شده است. ریاست دادگاه بر عهده قاضی ناصر سراج از قضات با سابقه قوه قضائیه است .تعدادی از متهمان که در بازداشت به سر می برند با لباس زندان به دادگاه منتقل شده و بقیه متهمان با لباس شخصی در محل حاضر شده بودند.

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی بانکی گفت: من خودم هم قبول دارم با مدیریت من خلاف‌هایی صورت گرفته است،

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی اخیر در ادامه دفاعیات خود با بیان اینکه به پرداخت ۳۰ مورد رشوه اعتراف کردم در حالی که موارد پرداختی به آقای «ک» در زمینه امور خیریه بوده است، گفت: همه این مبالغ را در قالب چک پرداخت کردم که حجم آن حدود ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود.

وی درباره پرداخت رشوه به یکی دیگر از متهمان پرونده به نام «خ - الف» گفت: به این فرد هم حدود ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ام که برای حفظ سهمیه شمش در فولاد بود.

خسروی درباره پرداخت رشوه به مدیرعامل فراری بانک ملی، گفت: خاوری شماره حسابی در کانادا اعلام کرده بود و قرار بود ۲ میلیون دلار به حساب او واریز شود اما در پیگیری‌های بعدی متوجه شدم مبلغ ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۵۰ دلار به حساب او واریز شده است که قرار بود در ازای پرداخت این مبلغ سقف اعتباری ما را از طریق بانک مرکزی بالا ببرد. پولی که داده شد به این دلیل بود نه برای تنزیل.

وی ادامه داد: همچنین برای تنزیل در یکی از بانک‌ها ۱.۱ درصد کارمزد را به آقای «هـ - س» دادم که برخی تنزیل‌ها را انجام دهد.

خسروی درباره ارتباطات میان او و وزارت راه و ترابری گفت: برای اینکه پروژه‌ای را در اختیار بگیریم و ۸ هزار نیرو را که نیازمند کار بودند. این پول را پرداخت کردم، قصد خیانت به کشور را نداشتم وگرنه می‌توانستم به راحتی پول‌ها را از کشور خارج کنم.

وی درباره اینکه بخشی از پول‌ها را از کشور خارج کرده‌ام، گفت: به دلیل اینکه تحریم بودیم باید پول را نقداً پرداخت می‌کردیم زیرا بدون پرداخت نقدی پول اجازه گشایش اعتبار به ما نمی‌دادند.

وی در زمینه راه‌آهن خط شیراز - بندرعباس گفت: در این پروژه مشاوری به ما معرفی شد که بالاتر از نرخ با آن قرارداد بستیم تا آقایان بتوانند پولشان را بگیرند و کار را به ما بدهند.

در این زمینه سه تفاهم‌نامه اجرا کردیم و یکی از مشاوران از ما ۴۰۰ میلیون تومان پول گرفت تا آن را به یکی از مسئولان وقت وزارت راه بدهد اما باز هم اتفاقی نیفتاد تا اینکه کار به صورت فاینانس انجام شد.

خسروی با بیان اینکه در ۱۶ مورد بقیه پرداخت رشوه بسیاری از آنها عیدی بوده است، گفت: مواردی هم مربوط به خاوری و مسئولان وزارت راه است، مبالغ را به جزئیات یاد ندارم و به طور کلی در حیطه اطلاعاتی آقای «گ» است.

خسروی با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان به یکی از مشاوران در قالب چک پرداخت کردم، گفت: این پول به حساب یکی از مشاوران که در خاطرم نیست واریز شد و او از سهم خود ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان پورسانت داده بود که این مبلغ به حساب ما برگشت و به ۳ نفر از مسئولان وزارت راه هم پورسانت داده بود.

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی درباره پرداخت پول با کیف‌های مشکی‌رنگ گفت: بابت پول‌هایی که آقای «ن» برای مشارکت به ما داده بود ۸ میلیارد تومان به او پرداختیم که بیش از ۷ میلیارد آن درون کیف‌های مشکی‌رنگ بود و بقیه آن هم به حساب امور خیریه واریز شده بود.

وی افزود: بابت ما به التفاوت سودی که شرکت فولاد می‌گرفت کیف‌ها را به آقایان «ن» و «س» دادیم و بخش‌هایی را هم آقایان «ن»» و «ش» گرفتند و معمولا درون کیف‌ها را با اسکناس‌های ریال، دلار و یورو پر می‌کردیم.

خسروی با بیان اینکه درون هر کیف مبالغ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قرار می‌گرفت، گفت: برخی را مقابل منزل خود، برخی در دفتر و برخی را هم در خیابان به آقای «ن» شخصا تحویل می‌دادم.

خانم «الف» کیف‌ها را به من می‌داد و من هم به او تحویل می‌دادم.

در ادامه جلسه نماینده دادستان در واکنش به اظهارات متهم مبنی بر بی‌اطلاعی از برخی اقدامات انجام شده، گفت: متهم در اظهارات خود گفت شبکه‌ای را ایجاد نکردم ولی اگر دقت کنید در دفاعیاتش مدعی شده است که در برخی موارد مسائل را به خاطر نمی‌آورد و باید از دیگران پرسید، با توجه به حجم فعالیت‌ها و رشوه‌های پرداختی طبیعی است که ایشان فراموش کنند برخی مبالغ را به چه کسانی داده‌اند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که کار شبکه‌ای صورت گرفته است و ایشان برای اقدامات خود حلقه‌های متعددی از جمله برای ارتباط با مدیران بانک ملی، بانک صادرات و بانک سامان تشکیل داده بود.

وی افزود: بسیاری از کارکنان اعتراف کرده‌اند که به خاطر شدت اعمال فشار و کنترل متهم آنها حتی آب هم نمی‌خوردند بین زیرمجموعه مدیریتی وی اتفاق نظر وجود دارد که مدیریت همه کارها با خسروی بوده است.

نماینده دادستان با طرح این سؤال که آیا تشکیل شرکت‌های صوری برای خدمت به کشور بوده است، گفت: بر اساس اعترافات سایر متهمان تمام این اقدامات برای انجام جرایم بوده است.

وی با بیان اینکه متهم ردیف اول این پرونده را می‌توان سلطان رشوه نامید، گفت: پاشنه آشیل همه کارهای او برای رفع موانع پرداخت رشوه بوده است. خیلی‌ها حرص و طمع داشتند که با او ارتباط برقرار کنند تا مبلغی را از او بگیرند زیرا مشهور شده بود هر کس با او دست بدهد پولی دریافت می‌کند.

نماینده دادستان درباره اظهارات متهم مبنی بر اینکه برخی از مبالغ پرداختی را تحت عنوان امور خیریه داده است، گفت: اینها مؤسسات خیریه‌ای را بعضا با اسامی ائمه تشکیل داده بودند تا اسم رشوه دادن را پرداخت برای امور خیریه جا بزنند.

نماینده دادستان خطاب به متهم و با بیان اینکه سعی کنید با صداقت صحبت کنید، گفت: مهرگان امیرخسروی برادر متهم و خاوری به کانادا فرار کردند. آقایان «ح -س»، «ع- ش»، «ب-ب» در حال حاضر فراری هستند.

نماینده دادستان گفت: همین که متهم قبول دارد شرکت‌های صوری را تشکیل داده است در زمینه اخلال در نظام اقتصادی کفایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: متهم می‌گوید از مجوز نداشتن اسناد بی‌خبر بوده است اما سؤالی که مطرح است این است که چگونه برای یک LC که چند ماه وقت لازم است ایشان در تهران بودند و در اهواز به طور روزانه برایش گشایش اعتبار می‌شد.

متهم بار دیگر در دفاع از خود گفت: من خودم هم قبول دارم با مدیریت من خلاف‌هایی صورت گرفته است، همچنین مبلغ یک میلیون دلار به آقای «خ- م» پرداخت شد تا در بانک ملی سپرده‌گذاری کند. با آقای «الف» هم به طور خصوصی جلسه برگزار می‌کردم تا اینکه مجوز بانک آریا را گرفت.

خسروی با بیان اینکه ۱۷ کارخانه تأسیس کردم، گفت: من اگر فکر خلاف داشتم و اگر می‌خواستم همه پول را از کشور خارج می‌کردم. من یک آپارتمان در آستاراخان خریدم و قرار بود به گفته خاوری از این طریق قرار بود بخشی از دلارها از این طریق وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه ۴ ماه پیش حرفی نزدم ولی الان می‌خواهم حرف بزنم و هر حکمی که صادر شود قبول دارم، گفت: می‌دانم که اقدامات خلاف من باعث تزلزل در کشور شده و می‌دانم که تمام اتفاقات با اطلاع من بوده است.

وی همچنین درباره جعل امضا گفت: شخصا به خانم «ع -ح» گفتم که در زمینه پرونده آهن و فولاد امضا کند اما این کار به معنی جعل نبود به عنوان مدیرعامل این کار را کردم و اگر به شخص دیگری هم می‌گفتم این کار را می‌کرد.

مه‌آفرید امیرخسروی درباره اتهامات خود در زمینه پولشویی گفت: از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، هزار میلیارد آن تسویه شده و این جزء قوانین است که به جای بانک مرجع می‌توان به بانک طلبکار پول داد که ما هم این کار را کردیم.

وی افزود: همه این کارها در اهواز انجام می‌شد و از اینکه مجوز نداشت خبر نداشتم. نمی دانستم که این اتفاقات پولشویی است ولی قبول دارم که این کارها اتفاق افتاده است.

قاضی سراج خطاب به متهم پرسید: از چه زمانی از موضوع LCها باخبر شدی و می‌دانستی که سقف این شعبه پرداخت چنین مبالغی نبوده است و مگر امکان دارد اقدامات بدون پرداخت رشوه صورت گرفته باشد.

متهم در جواب گفت: بانک ملی برای اینکه به سود خودش برسد این کار را کرد و خاوری پولی را که گرفت برای این بود که سقف اعتبارات ما را بالا ببرد.

در ادامه جلسه آقای «س- ک» رئیس شعبه صادرات فولاد ملی در جایگاه قرار گرفت و در واکنش به اظهارات متهم ردیف اول گفت: خسروی به طور کامل از این ماجراها اطلاع داشت و اسناد از سوی کارخانه به دست ما می‌رسید.

وی با بیان اینکه در این ماجرا دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پول گرفته است، گفت: همه مجموعه بحث مدیریت خسروی در جریان این اقدامات بوده است. شاید روز اول این موضوع را نگفتم ولی مدیر کارخانه وی در جریان تمام امور بود.

مرتبط:
عکس/ دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی
آریا سلطان رشوه ایران است
پرداخت رشوه ۳ میلیون دلاری به خاوری
اتهام فساد فی الارض به خاطر اخلال درنظام اقتصادی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۱۴:۲۳
پس منظورشون از علنی این بود؟ که فقط یه دوربین بره...؟ (663388) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۹:۰۱
با این اجماع جهانی دشمنان اسلام علیه ایران اسلامی، نباید برگزاری این دادگاه آب و تاب داده شود. (663573) (moderator19)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۱:۵۴
تا کی بدلیل نگرانی از عوامل بیگانه عناصر فساد داخلی مصون بمانند آیا خطر این عناصر داخلی بیش از عوامل خارجی نیست. (663602) (moderator19)
 
طالب
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۸:۰۳:۱۵
هرکسی هرکاری میتواند بکند ولی باید صدایش در نیایید دیگر خسته شده ام از این همه تخلف بزار کشورها بدانند مگر چه میشود ایا کسانی که خون مردم در داخل را میخورند از امریکا بدترند امریکا حرف میزند و اینان عمل میکنند (676238) (moderator22)
 
طالب
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۸:۰۸:۲۴
کاش میشد همه را بدرستی معرفی کرد کاش از همه مسولان دزد در این پرونده نام برد از مشاور رییس جمهور تا معاوننین وزیر.فرماندار شیراز را چه کسی برکنار کرد .همیشه حق مردم ضایع میشود .مردم ما چقد ساده هستند باحرف مسولان به خیابان می ایند در صورتی که تورم سر بسیاری از مردم را بریده است (676250) (moderator22)
 
ciavash
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۴:۳۰
با این اجماع جهانی دشمنان اسلام علیه ایران اسلامی،اصلا نباید دادگاهی برگزار میشد اصلا باید بهشون یه جایزه و تشویقنامه هم میدادیم تا دشمنان ناراحت بشه (663610) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۷:۴۱
مي خواهيد به متهمان جايزه بديم تا تشويق بشن ودشمنان هم ميخ كوب (663618) (moderator19)
 
ناصر
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۰۳:۵۱
برو بابا انگار خيلي بهت خوش گذشته . يعني هركي هر كاري خواست بكنه چون ما دشمن داريم!!! (663638) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۰۴:۴۷
گور پدر اجماع جهانی .بگذارید به جهانیان ثابت شود که در این کشور ما توجهی به تهدید ها و نظر دیگران نداریم. راستی نکنه با اختلاس کنندگان نسبتی داری (663641) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۱۶:۵۶
دریغ از یک عکس از متهمان. آخه اینا...چرا باید پوشیده باشند؟ منتشر کنید عکسشون رو (663662) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۳۷:۳۵
اینطور که شبکه خبر گفت ظاهرا قاضی سراج گفته فعلا تصویری از متهما منتشر نشه!

بنابراین همین عکسا هم فعلا غنیمته! (663692) (moderator19)
 
اسدی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۷:۲۱
پس چرا زمان کرباسچی و جزایری همه چهره ها را نشان میدادندو نام افراد کامل ذکرمیشد شاید این دوستان عزیزکرده اند. (664235) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۵:۰۲
تازه این دادگاه علنی رو برو که همه اسامی با حروف اختصاری هست .
... (663893) (moderator19)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۱۴:۱۸
نشون ندادن چهره متهم تا وقتی جرم اون اثبان نشده کاره درستیه ... (663925) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۱:۳۹
بار ها تو همین صدا سیما کسایی را به عنوان مجرم و در لباس زندان نشون دادند که حنی در مجرم بودنشون هم شک بود! (663981) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۴:۲۷
خوابی یا خودتو زدی به خواب (664408) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۷:۵۹:۳۶
این باید همیشه رعایت بشه نه بعضی جاها... (666154) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۴:۳۴:۲۰
جان برادر دادگاه علنی یعنی همین (667845) (moderator19)
 
محمد امین 57
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۰:۳۶
سالی که نکوست از بهارش پیداست. با این وضعیت دادرسی انتهای کار مشخص است و سرسلسله ی اختلاس مشخص نخواهد شد. (663756) (moderator19)
 
هانيه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۹:۱۸
دردا و حسرتا !!!!
پرونده شهرام جزايري يك صدم اين هم نيست و هنوز حكمي ندارد حالا داشته باشيد دوازده هزار صفحه پرونده .
آخه كي باور ميكنه كه قراره اينها محاكمه بشن .
تو اين مملكت يارو قاچاق مواد مخدر ميكنه اسمش رو ( ج . خ ) ميگن . تجاوز به
عنف ميكنه ميگن ( س . ن ) آدم ميكشه ( الف . ي ) اختلاس ميكنه ، رشوه ،
ميده ، بعد فرار ميكنه ( ن . د ) و .....
يكي نيست بگه آقا شما مدافع آبروي مردم باشيد ، دنبال مال مردم باشيد ،آخه
يعني چي
حلاصه كلام را سعدي بهتر ميگويد كه :
خرما نتوان خرد از اين خار كه كشتيم ديبا نتوان بافت از اين پشم كه رشتيم (663910) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۱:۴۶
اجماع جهانی دشمنان ؟ دشمن کیه..! کاری که این گروه با این ملت کردن هیچ دشمنی نکرد ! این دادگاه تا رسوایی همه دانه درشتا ودانه کوچیکاش باید ادامه پیدا کنه . والبته علنی . (664021) (moderator19)
 
حسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۲:۳۲
قربون عدالت علی(ع) بروم که با وجود دشمنی ها قدمی عقب ننشست از اجرای عدالت و حق را فدای مصلحت اندیشی حکومت نکرد. (664026) (moderator19)
 
میلاد
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۷:۱۱
امام خمینی جمله ای با این مضمون گفته اند که اگر ما در داخل کشور امور را درست اجرا کنیم هیچ قدرت خارجی قادر نیست به ما ضربه بزند.حالا شما میفرمایید برای اینکه بهونه دست دشمنانمون ندیم به این دادگاه آب و تاب ندیم.اتفاقاً باید این دادگاه از تلویزیون پخش میشد تا افرادی که آن را میدیدند حساب کار بیاد دستشون (664099) (moderator19)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۰۱:۰۵
همون دشمنائی که میگی حتی اگه بالاترین مقام کشورشون هم همچین غلطی بکنه پدرشو در میارن وآبروشو تو تمام دنیا میبرن ودادگاهیش میکنن تا برای بقیه درس عبرت بشه،نه اینکه هزارجور مصلحت سازی بشه و طرف با خیال راحت به چپاول اموال مردم ادامه بده!!! (664138) (moderator19)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۸:۳۸:۰۴
بله قربان نمونه اش همین رییس جمهور آلمان که بخاطر 500 هزار یورو وام کم بهره که در زمان فرمانداری به یکی از دوستاش داده بود استعفا کرد (666774) (moderator19)
 
حکیم
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۶:۳۶
برعکس این دادگاه می تواند موجب افزایش آبروی نظام و افزایش اعتماد عمومی شود. امیدوارم مجرمان هر چه سریعتر به اشد مجازات(اعدام) محکوم شوند و کانادا نیز آن فراری اصلی را پس بدهد که با او کار زیادی داریم. مردم مهتاج یک وام یک میلیونی هستند اینها سه میلیاردی رشوه می گیرند. سه هزا میلیاردی اختلاس می کنند. (664536) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۰۱:۵۷
اجماع جهانی؟!!!
دشمنان اسلام؟!!!
الان ما مسلمونیم؟؟ اینجا کشور اسلامیه که یک نفر به این راحتی حق میلیونها نفر رو میخوره؟؟؟ اتفاقا باید دادگاه علنی باشه، باید مردم متوجه بشن که چه بلایی داره سرشون میاد! شما هم دم از اسلام نزن! (673971) (moderator22)
 
ati khanom
Latvia
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۲۳:۵۴:۰۷
تو هم خوشحالی ها!!!!!! همین حرفا رو زدین قبح این اعمال ریخته...دشمن دشمن هم نکن واسه ما...ازماست که برماست.کجای این کارا بوی اسلام میده؟اگه به دل من بود سه هزار میلیارد منفی بهت میدادم..یکم مختو به کار بنداز... سوالم اینجاست واسه یه وام صدو سی هزارتومنی دانشگاه کفشام تیکه تیکه شد از بس بالا پایین رفتم از پله ها...احتمالا کفش اینا آهنی بوده؟شایدم دمپایی ابری داشتن!!!!!!!!!!!! (676622) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۳:۵۷
این اختلاس ضربه سنگینی به اعتماد عمومی به نظام اقتصادی و بالاخص سیستم بانکی زده است. باعث کاهش اعتماد عمومی به نظام شده است.
در یک کلام با آبروی نظام اسلامی بازی شده است.
چرا به طور زنده از تلویزیون پخش نمی شود تا مردم در جریان قرار گیرند و حق را از ناحق خود تشخیص دهند.
نکنه مردم نامحرم شده اند؟ (663986) (moderator19)
 
حکیم
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۵:۳۹:۴۹
شما مثل این که معنای نظام را متوجه نشده اید. نظام اختلاس کرده؟ نظام که داره اینها رو محاکمه می کنه. (665912) (moderator19)
 
ا.ا.ا.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۲:۰۵:۵۹
نوع برخوردمهمه لابد میخواستی محاکمه نکنه (673842) (moderator22)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۸:۲۴:۱۰
منظور از علنی در قانون مجازات اسلامی آمده و به این معنی که شما می گویید نیست.به قانون مراجعه کنید. (665139) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۴:۳۲:۱۵
منظور از علنی همان نامهای الف.د.ر و.... میباشد خوب این هم دادگاهای علنی ما خدا به داد غیر علنی ها برسد (667837) (moderator19)
 
نسیم
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۴۹:۳۶
«هنگامي كه نامه مرا خواندي، ابن هرمه را... برکنار کرده و به مردم معرفي كن!‌ به زندانش افكن! آبرويش را بريز! به همه بخش‌هاي تابع اهواز بنويس كه من چنين عقوبتي براي او معين كرده‌ام. مبادا در مجازات او غفلت يا كوتاهي كني كه نزد خدا خوار مي‌شوي و من به زشت ترين صورت ممكن، تو را از كار بركنار مي كنم و خدا آن روز را نياورد... شبها زندانيان را براي هواخوري به فضاي باز بياور جز ابن هرمه...» (دعائم الاسلام، جلد 2، ص532 ). (663469) (moderator19)
 
حسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۶:۳۲
این روزها که میگن خانواده دزد حرمتشان از مردم مظلوم بیشتره آقا دزده قراره بعد از زندان زندگی کنه و باز دزدی و نباید آبروی آقا دزده را ریخت اون مال اون موقعها بوده (664038) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۵۱:۴۷
خانم نسیم؛ این رفتار حضرت علی که نوشتید مربوط به مجرم بود نه متهم.
هر چند جرم (لااقل) برخی از این افراد واضحه و خودشون معترفند و واقعا دلیلی برای پنهان کردن نامشون نمی‌بینم. (664885) (moderator19)
 
حامد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۱:۳۰:۳۵
ابن هرمه چی کار کرده بود؟
می شه توشیح بدید؟! (664995) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۵۶:۵۴
اول باید ثابت شه
شاید کسی بدون جرم آبروش بریزه! (665280) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۵۲:۴۳
حالا مثلا این علنیه؟؟؟ (663476) (moderator19)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۵۷:۳۸
چقدر شما پرتوقعید! پس کله یارو رو نشون دادن، 10 بار هم گفتن م.ا. بس نیست؟؟!!! (664132) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۱۷:۴۱
خدا کند هرکس مجرم است بدون وابستگی و با وابستگی محاکمه شود (663532) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۹:۰۸
در بخش خبری ساعت 14 شبکه 1، تصویرش ر از دور و از پشت سر پخش شد! (663801) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۶:۳۱
آیا بلاخره عکسی از امیر منصور آریا از صدا و سیما پخش می شود؟ (663570) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۴۴:۳۲
اگه منظورت م.الف یا همون مه آفرید امیر خسرویه که قبلا یه عکس ازش بیرون اومد!

یه سرچ بکنی اون عکسی رو که سه نفر دارن از پله میان پائین رو ببینی، نفر سمت چپی خودشه و خانمی که جلوشونه ظاهرا همسرشه!

ولی بکسی نگی من گفتما !!!!!!!!!!!!!!! (663709) (moderator19)
 
حسین
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۳۶:۳۵
خوب اگه پخش بشه برا خیلی ها بد میشه (663841) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۱:۱۵
لابد یارو احترام داره و نباید ابرویش را برد!!! (664396) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۴:۳۹:۴۹
جان برادر شاید در اینده شخصی با این نام پیدا شود و عکسش را پخش کنند اما تا ان زمان همینقدر کفایت میکند شخصی به اسم فلان (667864) (moderator19)
 
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۴۷:۱۰
امیر منصور آریا اسم شخصیه که فوت کرده
اسم گروهشون اینه عزیزم (669414) (moderator19)
 
مردم
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۴۲:۳۶
این دادگاه می خواد حق ملت رو پس بگیره؟چرا از صدا و سیما پخش نمی کنند؟کرباسچی رو که یادتون هست؟... (663581) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۴:۱۴
ترس از اسم بردن نام بعضی از آقایان این دادگاه را اینگونه شده که برگزار شود! (663987) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۴۶:۵۴
اون رو همه می شناختند و پنهان کردن اسم و تصویرش مطرح نبود. این یه شرکت خصوصیه و هنوز جرمش ثابت نشده. الان هم اگر شهردار تهران محاکمه بشه تو تلوزیون نشونش می دند.
حالا که همت کردند دادگاه رو راه انداختند ببین این ملت به چی گیر می دند!!! اینا دلیلش خود کم بینیه. (664666) (moderator19)
 
احسان
Malaysia
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۱۲:۰۱
فقط دادگاه امثال کرباسچی را باید علنی میکردند ؟
این بود این همه داد و فریاد که دادگاه را علنی برگزار میکنیم ؟
... (663650) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۱۳:۴۱
ميم الف ؟!!!!!!!

يعني حتي توي كيفرخواست هم نمي شد نامي از اين بابا برد ؟

وقتي نام صاحب حقيقي شركت را هم نمي برند چطور انتظار دارند مردم باور كنند روزي پاي مديرعامل بانك به بالا به اين دادگاه باز شود ؟! (663656) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۱:۳۲
چرا تو کیفرخواستی که آقای دولت آبادی قرائت کرد بود تو بخش خبری 14 هم پخش شد!

"مه آفرید امیرخسروی"

قبلا هم تو فضای مجازی اعلام شده بود! (663961) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۶:۴۷:۵۸
گفت که آقایان مدیرعامل بانکها بیگناهند! (665090) (moderator19)
 
یکی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۴۳:۳۲
م.الف؟!!!!!!!!!!! این یعنی علنی؟! غیر علنی بود، اسمش گفته می شد؟ عکس و تصویر هم که هچ. بابا ما دیگه کی هستیم. (663707) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۱:۵۸
پس معنی دادگاه علنی چیه!
اگر پس پرده چیزی وجود ندارد پس واقعا آنرا علنی کنند چرا با کلمات بازی می کنند؟ (663760) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۷:۵۶
لطفا صورت آقايان رااستتارنكنيد (663772) (moderator19)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۹:۱۷
انتظارش رو داشتم دادگاه این طوری برگزار بشه (663803) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۲۰:۵۹
نفر دوم نظرات فوق ، اظهار نموده که با اجماع جهانی دشمنان علیه ایران نباید این دادگاه را آب و تاب داد !
در پاسخ به این هموطن گرامی باید عرض نمایم که اتفاقا هر چه این قبیل فساد ها
لاپوشانی شود و در پشت دربهای بسته بدانها رسیدگی شود ، موجب جری تر شدن مفسدان و پایمال شدن حقوق ملت خواهد شد ،
در کشور آلمان همین امروز رئیس جمهور ی بخاطر خطائی بسیار کوچک مورد بازخواست مطبوعات قرار گرفته و بدون توجه به مقامش استعفا میدهد یا برکنار میشود ، آنوقت ما حتی از چاپ عکس این آقایان هم خودداری میکنیم ،
اتفاقا چنین محاکمات علنی و شفافی هم موجب تقویت کشور و حکومت میشود
و هم اعتماد عمومی را افزایش میدهد . (663806) (moderator19)
 
ژ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۳۵:۲۱
ببخشيد يك آدم بدبخت كه از روي ناچاري و تنگدستي دزدي ميكنه و شما با چه آب و تابي ميگيرين و به تمام خيابانهاي شهر نشونش ميدين از صدا و سيما هم پخش ميكنين و اسامي و تصوير هفت پشتش رو هم در ميارين حالا چي شده كه كسي كه اينهمه ضرر زده به حيثيت و اقتصاد اين مملكت حرف اول اسمش رو ميارين و تصوير هم نميدين مگه اين دزد كثيف يا دزدان كثيف و كثيف تر از بقيه چه لجني هست كه نشونش نميدين (663839) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۴۸:۳۱
اگر جرم ثابت شده باشه و قاضی رای داده باشه با شرایطی میشه اون کار رو کرد. شما جای قاضی نظر نده. برو به کار تخصصی خودت برس. (664669) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۶:۲۹:۵۸
آفتابه هم گردنش می‌ندازن و دور تهران می‌چذخانند؟ (665077) (moderator19)
 
جمال
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۱۷:۰۷
اقایان مسئولین ما برای مملکتمان جنک کردیم اسیر عراقیا شدیم چندین سال توی زندانها بودیم هنوز هم حقوق اسارات را دریافت نکردیم ولی اقایان براحتی این همه ثروت مملکت را جا بجا می کنند................. (667276) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۱:۵۶:۰۶
میشه شما از انور اینقد نظر ندی .این مسایل پیش پا افتاده حقوقی را همه میدونن.چیزی که خودتو به ندونسنش میزنی اینه که دادگاه اصولا برای اثبات یا عدم اثبات یه جرم برگزار میشه واز این بابت نباید هبچ فرقی بین این پرونده با سایر پرونده هایی از این دست باشه مثل جزایری..کرباسچی...خداداد ..و.....! (668909) (moderator19)
 
علی
India
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۶:۵۰
باز که آقای الف و خانم ن و برادر ت اینا راه انداختین .... این یعنی چی مال ملت و مردم و دزیدن میگی الف ن ت ........
این اقایونی که رشوه گرفته اند کجا هستند با اون ها باید شدیدتر برخورد شود که جاده صاف کن اقایان برای این اختلاس بودند..... (663862) (moderator19)
 
شهروند
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۶:۳۴
این هم معنی دادگاه علنی!!! محاکمه اختلاس گران است یا حروف الفبا؟؟!! ... (663882) (moderator19)
 
hamed
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۵:۳۷
حیوونیا چقدرم دست ودلباز بودند ارقام رشوه و پورسانت زیر 200 میلیون نیست همون بهتر که دادگاه علنی نیست چون باعث بدآموزی برای اقشار محترم رشوه وپورسانت بگیر میشه... (663897) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۰:۳۵
یه جورایی با صحبتات موافقم ولی از یه بعد دیگه ... این دادگاه بهرتره علنی نباشه چون عدد هایی که اینا ردو بدل کردن به گوش مردم مستضعف و فقیر و قشر متوسط به پایین و حتی درصدی از قشر قوی هم بخوره احتمالا سنکوپ میکنن و دچار حمله قلبی !!! (664528) (moderator19)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۵:۴۰
بسم الله سلام دوستان منتقد خواستم فقط یک نکته را یاداوری کنم و آن اینکه متهمین هنوز اتهامشان از طریق دادگاه اثبات نشده است. از اطاعت وعبادت چه می دانیم! (663898) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۵:۱۳
نه بابا؟ وای چقدر مظلوم هستن متهمین 3 هزار میلیاردی! در مدت 5 سال از طبقه متوسط به ثروت فوق نجومی برسی حتی نیاز به دادگاه نداره... حیف پول بیت المال که خرج دادگاه این ها بشه... (663968) (moderator19)
 
ژ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۵۰:۳۱
مهدي جان ز اطاعت و عبادت ما همون مقدار ميدونيم كه هميشه با نيت خالص به درگاه الهي شكر گذار باشيم و نگذاريم به اندازه سر سوزني مال حرام وارد خونمون بشه حالا اگه حضرتعالي تعريفي ديگه اي داري روش بهتري سراغ داري ممنون ميشيم برامون توضيح بدين شايد ما هم با تعريف جديد حضرتعالي از عبادت. اين اختلاسگران را متهم ندانيم و خود متهم رديف اول باشيم و لااقل قبل از مردن حلاليت بطلبيم از اين بزرگواران و بهشون بگيم نوش جانتان اين اموال از خودتان بوده و ما چون راه عبادت رو بلد نبوديم به شما گفتيم اختلاس گر (664002) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۶:۲۹
یعنی نسبت به متهم بودن آقای مه آفرین خسروی وآقای خاوری در کانادا هنوز اطمینان ندارند ؟!!!!!!!!!!!!!!!! پس چه شود !! بیچاره ملت ! (664690) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۱۰:۳۴
آره راست می گی !! اصلا می دونی چیه خوب پول رو باید سپرد به اهلش نه به من یه لا قبا که وقتی چشمش به پول میفته که رقمش حول وحوش یه ملیونه سکته رو میزنه خوب که نگاه کنی این آقایون به ما لطف هم داشتن که از سکته کردن ما جلوگیری به عمل آوردن !! فکر کنم یه مدال پدالی هم بهشون بدهکاریم ! (664696) (moderator19)
 
راد
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۱۴:۱۹
خيلي ها كه هنوز جرمشون اثبات نشده بود بدون پوشش ار صدا و سيما نشون دادند آن موقع هم همينو گفتي ؟ (664813) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۷:۵۱:۵۳
کسی نمی گه که آفتابه گردنشون باید بست. اگر پخش شد و دادگاه هم ایشان را بی گناه تشخیص داد که نزد افکار عمومی هم تبرئه خواهند شد. وانگهی بحث اصلی رفتارهای دوگانه است که در بالا مثال های متعددی از آن زده شد. آیا موادی که قاضی سراج به استناد آنها این دادگاه را عملا غیر علنی تشکیل داد در مورد مثال های قبلی وجود نداشتند یا مثلا آقای اژه ای در دادگاه کرباسچی از آنها بی اطلاع بود؟ (665105) (moderator19)
 
ciavash
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۱۵:۵۰
مگه جرم کرباسچی اثبات شده بود؟ (665217) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۴:۴۳:۵۲
جان برادر ثابت نشده شش ماه متهم ردیف اول را در سلول انفرادی نگه داشته بودند وای به حال روزی که ثابت شود (667882) (moderator19)
 
ااا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۲:۱۵:۴۹
جناب میم به ادازه کافی میدانیم (673848) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۸:۴۴
ع.س
آقای الف
خانم ب
.
.
واقعا که خجالت داره این دادگاه علنی (663909) (moderator19)
 
SAGHAL
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۸:۵۶
اینا همه بی گناهن اگه اب نبود کسی غرق نمیشد (663999) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۵۱:۳۷
هدف از آقای الف و خانم ن و برادر ت اینا اینه که آخرش یک فاضل خداداد مادرمرده پیدا کنن که همه تقصیرها رو به گردن بگیره. (664003) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۰۳:۰۷
پیدا شده، پیدا شده. وقتی متهم ردیف اول صاحب اصلی این تشکیلات و مال و منال نیست و مدیر شرکت متهم ردیف اوله، یعنی همینی که شما گفتی! (664148) (moderator19)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۹:۵۸
ای متهما خونشون رنگینتر از متهمای انتخابات 88 که حتی عکسشونو شطرنجی میکنن؟!؟ (664049) (moderator19)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۳:۳۸
برادر من چرا می گی ثابت نشده؟

حد اقل آقای م.الف جناب مه آفرید امیر خسروی رو عرض می کنم که جرمش تو اخلال در نظام اقتصادی بی قید و بند ما بدیهی شناخته شده اون هم به دلیل شرکت های سوری و .........

در نهایت به نظرم مجرم اصلی باز هم این آقا نیست
این مبالغ تنها با مجوز بانک مرکزی جا بجا می شه
با عقل جور در می یاد که بانک مرکزی از طرح ۲ میلیاردی با خبر باشه و از این طرح ها نه؟

... (664076) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۱:۲۷
واقعا كه...............................
از اول چيزي نميگفتيد و تو بوق و كرنا نمي كرديد مردم راحت تر بودند تا حالاكه از قبل ميگيد دادگاه علني بعدش هم اين اينطور. حالا ميفهمم معني اين ضرب المثل رو كه: "بيخبري خوش خبريه".قبلا تو ذهنمون نهايت دزدي جزايري بود كرباسچي حالا 17/1 بودجه كشور(سال 91) دزديده ميشه عملا آب از آب تكون نمي خوره. (664089) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۲:۲۹
با زهم امیر منصور از خیلیها که پول را به خارج می برند بهتر است که لااقل در ایران سرمایه گذاری کرده است (664091) (moderator19)
 
برنجی
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۵:۴۳:۴۱
من نه نسبتی با اقای مه افرید امیرخسروی دارم نه ذینفعم بلکه 4سال در شرکت داماش نامبرده کارمند معمولی بودم وبه عنوان کسی که نامبرده را میشناسم امیدوارم مسئولین این نکات را هم مدنظر داشته باشند که وی کارهای مثبتی هم انجام داده اند که باعث اشتغال زایی وارتزاق دهها هزارنفر در کارخانجاتی که با همین پولها راه اندازی نموده است شده است وپولهارا از مملکت خارج نکرده است ولی متاسفانه مردم ازاین مسائل بی خبرند. (668095) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۹:۴۳
جناب برنجی از بیت المال پول گرفته قسمتیش هم مثلا به برخی داده این اشتغال زدایی نیست که همان کاری است که دولت میکنه پول نفت مردم را به خود مردم میده به نام اشتغالهای کذایی و مسئولیتهای الکی. اشتغال زدایی یعنی اینکه با پول مردم بهره تولید کند و پول را به خزانه برگرداند سه هزار میلیارد دلار خورده شده در این چهار سال چند تومان رویهم رفته پول گرفتید ؟ (672238) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۴۵:۱۲
این همه رشوه دادند وگرفتند اون وقت دوباره یه سری ع م ا ک وغیره تحویل مردم میدید المان رییس جمهورش واسه یکی از این مبالغ استعفا کرد (664115) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۰۷:۱۷
از ج... خبری نیست؟ (664159) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۶:۵۰:۳۴
اخه هنوز نمیدانند ج خانم است یا اقا
چون اینقدر به شعور مردم احترام میگذارندکه مثلا بگویند اقای ج یا خانم ج
فقط من نفهمیدم این «خ - الف» چرا جنسش معلوم نیست ...؟؟؟ (666035) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۰۳:۵۶
چرا لباس زندانیان را ندارند. (664382) (moderator19)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۲۴:۳۸
چقدر شبیه است به دادگاه مرتضی رفیق دوست و شهرام جزایری!!! (664420) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۲:۳۹
ایا پولی هم بر می گرده؟ (664531) (moderator19)
 
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۴۲:۰۶
میگن فرشته عدالت چشمش رو بسته و ترازو دستش گرفته یعنی اینکه در قضاوت عدالت را رعایت کنه و چشمش اونو منحرف نکنه .با انتشار تصاویر این دادگاه که همه شطرنجی بود یاد دادگاههای قبلی فساد اقتصادی افتادم که از تمام زوایا تصاویر بکر داشت مثل دادگاه کرباسچی حالا بنده خدا کرباسچی برای تهران یه کارهایی کرد ولی این ها چکارکردند؟ کوروش اگه ماهی صد میلیون که حقوق ده سال بنده است را از 2500 سال پیش جمع میکرد حالا می شد مبلغ اختلاس ... (664664) (moderator19)
 
علیرضا سلمانی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۲۱:۴۶
من هم اول نام و نام خانوادگیم (ع.س) است...تروخدا یکوقت منو اشتباه نگیرید ...!!! (664830) (moderator19)
 
شرمنده
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۳۶:۳۷
آقای الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

آره مشخص شد ظاهرا حروف الفبا (32 حرف)، 3 هزار میلیار د رو دزدیدند(ببخشید اختلاس کرده اند. آخه آبرو دارند!!!) (664858) (moderator19)
 
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۷:۳۹
حالا چه فرقی به حال شما داره این آقایون دزد چه شکلی باشن؟مهم دستگیری و محاکمشون در دادگاه صالحه س که الحمدلله داره انجام میشه و دهن خیلی از فرصت طلبهای مخالف نظامو میبنده. (664939) (moderator19)
 
حمید
United States
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۱:۱۴:۵۶
طرف چند میلیون دلار رشوه گرفته،الآن تو کانادا داره برا خودش حالی میکنه و .. ما میخنده! همون "خ" رو میگم!...اونوقت مای بدبخت باید یک ماه و نیم بدوییم و بریم و بیاییم و چند تا ضامن بیاریم که بتونیم وام ازدواجی که حقمون هست رو بگیریم...مدرکش هم موجوده،میتونم آدرس درخواست رو تو سایت وام ازدواج بدم بهتون... (664972) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۶:۱۲:۲۹
من موندم تو کار اونهایی که منفی دادن (665973) (moderator19)
 
ابرار
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۵:۲۴:۳۷
با این مفسدان اقتصادی پس از اثبات جرمشان در دادگاه چه باید نمود ؟

طبعا وظیفه قاضی محترم پس از طی مراحل قانونی اعلام جرم و اعلام نوع تنبیه برای مجرمین است .

پس از اعلام عمومی حکم رسمی توسط قاضی محترم پرونده . دولت و مجلس و مسولین باید چه اقداماتی در جهت اعتماد سازی مردم بنمایند ؟

آشکار و علنی نمودن حد اکثری اجرای عدالت خصوصا توسط دوربین های صدا و سیما .

اجرای عدالت باید به گونه ای باشد که نه فقط اعلام شود بلکه توسط مردم قابل لمس باشد . عدالت نتنها باید شنیده شود بلکه باید توسط مردم کاملا دیده شود .

دولت و مجلس و مسولین چه درسی از این نوع پرونده ها باید بگیرند و برای جلب اعتماد عمومی و مردم چه کنند ؟

دولت و مجلس و مسولین دست درد دست هم گذاشته و قوانین جاری را به گونه ای تغییر داده و تنظیم کنند که امکان چنین کلاه برداری ها و سوء استفاده هایی از قانون و خلاصه زیر آبی رفتن ها توسط برخی از افراد در جامعه و حتی افرادی از مسولین در دولت و یا مجلس و نهاد ها ی خصوصی و یا دولتی موجود فعلی و آینده و زیر مجموعه های آنان به نزدیک صفر برسد .
وجود نهاد های مستقل منتقد آگاه و فعال غیر سیاسی نقش مهمی در اعتماد سازی اجتماعی عمومی خواهد داشت .

چرا نزدیک به صفر و نه خود صفر ؟

چون امکان به صفر رساندن و محو صد در صدی تمام جرائم در تاریخ بشریت در هیچ کجای دنیا و در میان هیچ ملت و یا دولتی در دنیا تا بحال امکان پذیر نبوده است . حتی در زمان حکومت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین در دوران خلافت حضرت امیر سلام الله علیه . چنانچه از شواهد تاریخی و اسلامی هم این موضوع به خوبی مشهود است .
اما در زمان حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ... به اراده حضرت حق جل جلاله و بدست ایشان انشاءالله محقق خواهد شد.

ابرار (665068) (moderator19)
 
تهران
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۰:۰۲:۰۲
میخوای بذاریم و آنزمان اینها رو محاکمه کنن؟ نظرت چیه؟ (666555) (moderator19)
 
مصطفی ایمانی
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۷:۲۶:۴۴
بابا چرا چهره و اسمهای اینا رو سانسور می کنید؟! بگذارید تا همه مردم، خائنین به بیت المال را بشناسند... (665098) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۷:۴۰:۳۱
سلام
تا وقتی جرم کسی احراز نشه کسی حق نداره آبروش رو بریزه. اگه شما مسلمونید این حکم اسلامه
دایه ی مهربون تر از مادر نشین.
این بنده خدا ها دارن سعیشون رو میکنن که این پرونده رو رسیدگی کنن. ولی انگار نق نق بعضی ها دلیل نمی خواد. دائمیه.
به ترک دیوار دادگاه احیانا انتقادی ندارین؟
اون قاضی ای که پشت اون صندلی نشسته کارش اینه و تخصصش رو داره و گفته اسامی نباید گفته شه تموم شد و رفت. (665103) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۴۵:۱۲
پس کرباسچی رو از قبل محکوم کرده بودن که دادگاهش شده بود نقل هر شب تلویزیون؟ (665260) (moderator19)
 
ali
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۸:۰۱:۴۸
خیلی جالبه...
توی روزنامه ها تصویر ی جوجه جیب بر و ی جوجه کیف قاپ بد بخت رو منتشر میکنن و زیرش با تیتر درشت میزنن:هر کی نسبت به متهمان شکایتی داره به فلان دادسرا مراجعه کنه...اما این آقایون که به این راحتی میلیاردها تومان از بیت المال رو به طرفه العینی بالا کشیدن......لطمات مستقیم و غیر مستقیمشون به ملت و پیکر اقتصاد کشور بالاتر از حد تصوره باید از انتشار تصویرشون جلوگیری بشه؟!!!
اسامی متهمین همه ا.ش...ع.غ....ب.م...بابا!بذارین ملت بدونن کیا و با چه ظاهر نمایی هایی کلاه ملت و دولت رو برداشتن...
... (665113) (moderator19)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۸:۴۴:۵۸
مقايسه اين اتفاق بزرگ باساير اختلاس هاي رايج درمملكت ما بمثابه افتابه دزدي است كه هم نامش وهم عكسش افشا ميشود ابرويش مي رود واز هستي ساقط ميشود.ميدانيد چرا دست دزد راقطع ميكنند تادرس عبرت براي سايرين باشد.مطمين باشيد اگر چهره ونام كساني كه به بيت المال دست درازي كردند افشاشود موجب تقويت نظام وجلب اعتماد عمومي ازدستگاه قضا خواهد شد.درباره بزرگي اين رخداد تاريخي وسرقت بيت المال زياد شنيديم بيادداشته باشيد استفاده ازگردن بند توسط يكي ازدختران اميرالمومنين بصورت عاريه وبرگرداندن ان بابرخورد تند امام علي ميتواند نقطه عطفي در برخورد دستگاه باغارتگران بيت المال باشد. (665168) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۸:۵۳:۱۸
چرا فقط اسم خاوري گفته شده و ديگران الف . م . ن. شدند اگر اسم بردن ممنوع است بايد اسم هيچكس بردهنشود . . اخر دادگاه هم مشخص است وقتي هوابيماييسقوط ميكند هميشه خلبان كه مرده مقصر است . خاوري و مسول شركت اريا مقصرند. ديگران يا جرمي نكردند يا اگر كردند جزيي است. اختلاس 123 ميلياردي يادمون نرفته و همچنين شهرام جزايري (665176) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۰۶:۳۹
بنام خدا
...خبری از دانه درشت ها و نام برخی نمایندگان مجلس دخیل در این قضیه نیامده است... (665203) (moderator19)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۳:۰۴:۱۳
آخه آقايان قبل تشكيل دادگاه از اتهام پاك شدند! (665628) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۱:۱۱
موقع دادگاه علني آقاي كرباسچي، هنوز جرمشان مشخص نشده بود كه دادگاهشان علني بود.
...
(665238) (moderator19)
 
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۶:۱۲
اگر قاضي ميخواهد علي گونه قضاوت كند بايد همه كساني كه مجرم هستند معرفي شوند .حتما اين افراد جرمشان معلوم شده كه براي حكم به دادگاه معرفي شده اند ولي به دليل اينكه اغلب از كاركنان دولت هستند معرفي نميشوند اين حق مردم است كه بدانند اموالشان راچه كسي به يغما برده وانتظار مردم ازآيت الله آملي لاريجاني اين است كه اين دادگاه علني باشد همانند دادگاه فاضل خداداد وكرباسچي و جزايري .همچنين بگذاريد دنيابداند در حكومتي كه تابع علي (ع ) است همه چيز شفاف و براساس احكام شرع مقدس است . علني بودن دادگاه حرف وحديث هاي دشمنان را از بين ميبرد . (665248) (moderator19)
 
شاکییی
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۴۲:۴۷
من تو یکی از شرکتایی که این متهم مثلا خریده کار میکنم خبر دارم ظرف همین 5-6 ماه اخیر بیشتر از 1500نفرو اخراج کردن زن وبچه دار و مستاجر و...
(665256) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۶:۲۲:۲۳
پیشنهاد میکنم حال که از اسم و نام خانوادگی فقط حرف اول برای دادگاه و رساناهای ایران اهمیت دارد از این به بعد ایرانیان بچه های خودش را فقط با یک حرف نام گذاری کنند مثلا بچه اول الف از خانواده خ دوم ث و به همین منوال ضمنا حروف الفبا دخترانه پسرانه شوند که وقتی گفتیم با ج میرم قدم بزنم همه بفهمند ج خانم است یا آ قا (665989) (moderator19)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۷:۱۲:۴۸
داشتم فكر ميكردم چرارييس جمهور المان بخاطر دريفت وام كم بهره وقبول پيشنهاد يك تاجر مبني براقامت مجاني درهتل ؟؟؟اظهارداشته استعفا ميدهم تااعتماد عمومي ضربه نخورد؟درمقايسه بااهمال بعضي ازمسيولين مملكت ما درمقابل رخداداد عظيم اختلاس بانكي سه هزار ميلياردي راچگونه ميتوان تجزيه وتحليل نمود...مديران عامل وساير دست اندركاران نظام بانكي بانكهاي دولتي صادرات/مركزي/ملي بجاي محاكمه طلبكار شده بودند چرا مورد تشويق قرار نگرفته اند ولابد پادش كمك كردن به اين چپاول بي سابقه رانگرفته اند؟كيفر خواست خاوري هاوجهرمي ها و...رامردم بايد ازان باخبر شوند.سيره امام علي دربرخورد بادست درازان به بيت المال اغماض نبوده اين پولها حق يتيم وصغير وپابرهنه گان بوده خدا درروزقيامت از گناهان مسببين مسيولين ودست اندركاران كه اغماض كنند نخواهد گذشت. (666082) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۹:۲۶:۲۳
همراه با قوه قضائیه تا آخرین لحظه و تا به نتیجه رسیدن پرونده پیگیریم (666260) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۵:۵۰
بی خیال حوصله داری - باز هم از این سریالهای تکراری پخش کردن (669384) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۲:۵۳:۰۳
جای خالی جهرمی و خاوری (666475) (moderator19)
 
ح.ح
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۷:۰۶:۴۳
با سلام

من یک مورد را متوجه نمی شوم:

چرا اسم، سمت و رابطه متهمین با مراکز یا شخصیتها اعلام نمی شود؟؟؟

با تشکر (666691) (moderator19)
 
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۷:۴۹:۱۵
این الف و ب بازی رو جمع کنید راست و حسینی هم نشونشون بدین هم صداشونو پخش کنین هم اسمها رو کامل بگین
... (666719) (moderator19)
 
فرهاد ز
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۲:۱۹:۰۰
این مجرمان را اگر 100 میلیون فشنگ هم به داخل شکمهایشان شلیک کنند ، اعتماد از دست رفته مردم باز نخواهد گشت (668934) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۳:۳۶
یک کاری کنید آبروی این آفتابه دزدها نره
خیلی دزدی های بزرگتر از این رخ میده کسی کاریشون نداره آبروی این بدبخت ها را میبرن (669379) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۴:۴۲
اون آقایی که عینکی است ج... نیست ؟ (669382) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۲۰:۱۵:۵۶
بازم که حروف الفای بیچاره متهم شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (670216) (moderator22)
 
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۰۰:۱۵
آخه نامردا شما می دونید این مردکیه که اینجوری در موردش قضاوت می کنید ؟ به خدا اون یه مرد واقعیه همین که تمام گناهارو خودش به گردن گرفته و می گه کارمندای من هیچ کاره بودن فکرشو بکنید که چه مرد بزرگیه ......... (671855) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۳۴:۴۴
من مانده ام سیستم اطلاعاتی مملکت چقدر ضعف عمل کرد که آقای خاوری از مملکت خارج شد یعنی واقعا" نمی دانستند که سر نخ اصلی ماجرا کیه؟/
ترا به خدا با اعتقادات مردم بازی نکنید آقای ن آقای ر د یعنی چه اختلاس گران معرفی کنید تا مردم نسبت به نظام اسلامی بد بین نشوند (672437) (moderator22)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۹:۲۶:۴۱
باسلام از رئیس محترم قوه قضائیه انتظار داریم بدون در نظرم گرفتن موقعیت سیاسی واجتماعی افراد اختلاس کننده را به اشد مجازات ( اعدام ) محکوم نمایند تا دیگر کسی در جامعه ما دست به چنین عملی نزند . راستی خاوری خائن را هم پس از دستگیری به اشد مجازات برسانند . راستی در اختلاس اخیر نظام تعلیم وتربیت ما چقدر مقصر است . اگر ما فرزندان این مملکت را درست تربیت نمائیم آیا افراد بدنبال منافع فردی از طریق ناسالم خواهند رفت . (674608) (moderator22)
 
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۳۸:۳۵
قانون مشکل دارد که هرکی بلد میشه چطوری راه فرارش را تعریف کند تا موجه باشد، قانون برای دزدی کردن ها ، جاهای خالی زیاد دارد که بعضی ها از آن آگاهند. آنها طبق مقررات و بصورت گروهی عمل می کنند، فکر نکنید این برنامه اولین و آخرین باشد. فکر کنم آخرش، یک دفعه ببینی جز اندکی همه عضو این باندها باشند. (674709) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۲۰:۲۲:۰۶
چرا این همه ٰ مقامات را متهم میکردید ٰ این بندگان خدا که اصلا مقامی نبودن 0 راستی مگه مقامات هم تخلف میکنن؟ (676412) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۶:۳۴:۴۲
تا زمانیکه دستگاههای نظارتی کارشونو درست انجام ندن-تازمانیکه روزنامه ها ازادانه نتونن ازهرکسی سوال کنن-تازمانیکه قانون درمورد همه افرادبطور کامل ویکسان اجرانشه مرتب این جور اختلاس ها وجود خواهد داشت. (677578) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
متن و حاشيه دادگاه اختلاس ۳۰۰۰ ميلياردی