نظر منتشر شده
۶۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 180180
"ننه قمر" آخرين بدعت واژه‌نامه سياسي احمدي‌نژاد
سئوال این است که تا کی؟ آیا واژه "ننه قمر" آخرین بدعت احمدی نژاد در ادبیات سیاسی ایران است؟ شاید هم نه، شاید باید تا آخرین روزها و ساعات منتظر چنین سخنانی بود، به قول آقای دکتر، تا ساعت ۹ صبح دوازدهم مرداد ماه! خدا از دهانتان بشنود جناب دکتر! باشد، ۷ سال چنین بود، طبعاً ملت این چند صباح را نیز به خاطر مبارک پاک ترین دولت تاریخ، تحمل خواهند کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶
ضمن پوزش از مخاطبان فرهیخته و گرانقدر، جهت یادآوری پیشینه ی ماجرای ورود ادبیات ناشایست به فضای سیاسی - رسانه ای کشور، لازم است مجدداً چنین عبارات ناپسندی را تکرار کنیم:

"این ممه رو لو لو برد"، "آب رو بریز اونجا که می سوزه"، "ماموری که ساعتها زیر آفتاب سر چهارراه مشغول است، مودبانه اش این است که پدرش در می آید"، "تو کیه چی هستی اصلا چیه کی هستی"، "گنده‌تر از تو هم غلطی نکرد "، "یک کلمه از مادر زن عروس"، "انقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه دانتان پاره شود" و ....

می دانیم که می دانید این سخنان از آن کیست، روزگاری که چنین سخنانی بر زبان رانده شد، خیلی ها، خندیدند که عجب رییس جمهوری، چه شیرین زبان است! خیلی ها هم ریسه رفتند و صحبت های جناب دکتر را تکرار کردند تا ایشان اینور را هم دریابند، و برخی نیز سکوت پیشه کردند تا رییس جمهور خیال کند چه عامیانه! چه مردمی! و امثال این جملات و کلمات تکراری که همواره تکرار می شود! اما در جدیدترین نسخه ی این ادبیات متفاوت، حدس بزنید این جمله از آن کیست:

"باید چهار ماهواره به فضا پرتاب کنیم تا هر "ننه قمری" کلید آنرا پایین نیاورد"

 دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران چنین سخنانی را در یک همایش رسمی و در برابر دیدگان چندده مهمان، خبرنگار و دهها دوربین بیان داشته اند!

نمی دانم جداً آقای دکتر (که رییس جمهور ۷۷ میلیون ایرانی هستند) چگونه می توانند به خود اجازه دهند از چنین واژه نادرستی، آنهم در چنین محفلی استفاده کنند و لابد موجبات انبساط خاطر ملت ایران را فراهم آوردند! همانطور که ایشان در همین همایش، خطاب به مجری مناظرات جنحالی سال ۸۸، به شوخی گفتند: می خواهی الان هم بگویم بگم بگم؟» گویی ملت همه از «بگم بگم» جناب دکتر، دچار شور و شعفی مضاعف شده اند و تکرار آن را خواستار شده اند! (البته وقتی ایشان چنین سخنانی شیرینی را به زبان آوردند، آن طرف اطرافیان آقای رییس، چنان ریسه می رفتند که مجریان جلسه مانده بودند چگونه می شود این وضع را جمع کرد!)

اما واقعاً چگونه شده که جناب دکتر، تصور کرده اند این «بگم بگم» ها یا استفاده از عباراتی چون «ممه رو لولو برد»، «آب رو بریزید... »، «نه نه قمر» و ... شیرین است؟!

مثلاً می توان چنین تصور کرد که عزیزی از اطرافیان جناب دکتر، پس از استفاده از واژه «آب را بریزید آنجا که می سوزد» توسط رییس، با در دست داشتن پرینت SMS های مردم، راهی دفتر رییس جمهور شده و خطاب به دکتر گفته «ببینید مردم طی یک هفته ی اخیر ۲ میلیون بار این SMS را برای یکدیگر فرستاده اند و ۶ مدل جوک از آن ساخته اند» .... و جناب احمدی نژاد نیز پس از مشاهده این پرینت، با خوشحالی تمام می گوید: بهرحال، این، همه چیزی بود که از دست ما برمی آمد، امیدوارم مورد قبول ملت واقع شده باشد»... یا مثلاً بیان واژه «بگم بگم» را باعث خنده ی مردم و نمودی از نوکری خود برای ملت توصیف کنند!

 آیا واژه "نه نه قمر" آخرین بدعت احمدی نژاد در ادبیات سیاسی ایران است؟ شاید هم نه، شاید باید تا آخرین روزها و ساعات منتظر چنین سخنانی بود، به قول آقای دکتر، تا ساعت ۹ صبح دوازدهم مرداد ماه! خدا از دهانتان بشنود جناب دکتر! باشد، ۷ سال چنین بود، طبعاً ملت این چند صباح را نیز به خاطر مبارک پاک ترین دولت تاریخ، تحمل خواهند کرد.
بازنشر از انتخاب
 
علی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۳۱:۵۲
حال مقایسه کنید با ادب جناب خاتمی... (1167094) (alef-10)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۷:۲۰
مردم با این ادبیات حال می کنن.. همین بسه! (1167642) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۴۲:۲۸
اول اينكه شايد در كوچه و بازار گفتن اين حرفها براي شوخي بي اشكال باشد ولي رئيس جمهور اين كشور بايد بداند با ادبياتي سخن ميگويد كه سعدي و حافظ و نظامي و فردوسي و...اين ادبياب را درجهان به عرش رسانده اند مباد كه جهان بجاي شناختن ايرانيان با ادبيات اين بزرگان، ايرانيان را با ادبيات رئيس جمهور بشناسند و دوم اينكه " "مردم "با اين ادبيات به هيچوجه "حال "نميكنند و اگر هم حال كردند بايد به "حال" آن مردم گريست (1168172) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۱۹:۴۵
خاتمی در دیدار با کریستین امانپور به جای مسیولین آمریکا بر سیستم ادارای آمریکا مرگ فرستاد (1168121) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۲۱:۵۸:۳۶
اخه خاتمی ام خیلی اتو کشیده بود؟ (1168606) (alef-10)
 
جلال رسولی
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۲۳:۳۹:۳۰
اولا ادبیات رسمی آقای احمدی نژاد مشخص هست مثل سخنرانی های ایشان در سازمان ملل. در عین حال در مراسمی که کمتر رسمی هست ایشون از ادبیات خاصی که البته توهین آمیز هم نیست برای خنده و آب کردن یخ مراسم هم استفاده میکنن که اتفاقا خیلی جالب هست و من خودم به شخصه خیلی خوشم میاد مثل کاری که چرچیل میکرد ولی هیچ وقت کسی نگفت چرچیل ادبیات بدی داره و حتی به خاطر صحبت های خاصش می گفتن خیلی باهوش هم هست. (1168847) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۲۳:۳۹:۳۴
خاتمی از بی ادب ترین و ضعیف ترین سیاستمداران تاریخ این کشوره که فقط روکش کلماتی چون جامعه مدنی و...رو حمل می کنه، نسبت به اونا امثال احمدی نژاد بهترن که حداقل تکلیفشون با خوشون و بقیه مشخصه، همینیه که هستن (1168848) (alef-10)
 
سراج
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۰۰:۲۸:۴۷
حالا، جناب خاتمی ادب داشت ولی فتنه هم داشت....مبارکه (1168949) (alef-10)
 
سراج
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۰۰:۴۳:۰۰
بنده از ادبیات مورد استفاده رییس جمهور جمایت نمی کنم ... ولی یه مسئله منو آزار میده و اون اینه که اکثر افرادی که در اینجا منتقد رییس جمهور هستند جزء افرادی هستند که خود در ادبیات روزه مره از کلمات غیر ادبی مثل "خفن"، "موزمار"، "کصافط" و غیره استفاده می کنند.
به نظر میرسد این افرادی که مثبت داده اند در واقع منتقد آقای احمد نژاد نیستند بلکه خصومت با سیستم دارند. (1168985) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۷:۳۹
دوست عزیز ایشون مثلا رییس جمهور هستند اینو واقعا نمی فهمی ؟ اگه این آقا یک فرد عادی بود کسی کاری بهش نداشت (1169845) (alef-6)
 
Sweden
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۳۱:۵۴
در اىران مرضى به اسم وىراىش وجود دارد که اشخاص در هنگام صحبت کردن از ان استفاده کرده تا به سر حد مکتوبات برسد استفاده از اىم عبارت زىاد دور از ذهن نىست و لوزومى بر مراعات بدعت هاى همچون ادب را در گفتار به شخصه لازم نمى دانم حذف و ىا سانسور ابتدا از الفاظ رکىک شروع شده که با نىت خىر است سر انجام سلىقه اى و حتى به حذف اشخاص مى رسد ادبىات عامىانه بسى غنى تر از ادبىات وىراىش شده مى باشد و در انتقال احساسات بسىار توانمند تر ظاهر مى شود مى دانىد که هنر انتقال احساسات بر انگىخته شده از شخصى به شخص دىگر است و براى مثال چه جاىگزىنى براى ننه قمر وجود دارد اىا هىچکس مى توامد جاى انرا بگىرىد محال است
در روى دىگر سخن اىن تنها مختص رىس دولت محترم نىست خود به شخصه شاهد استفاده دىس جمهور اىالات متحده از عبارت فاک ىو در مجلس سنا بوده ام
تخرىب شخصىت به اىنگونه کارى نا رواست هرچند با قرىب به اکثرىت سىاست هاى اىشان مخالفم ولى زبانم جز به حق نمى چرخد (1167095) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۳۵:۱۷
اونا بی فرهنگ ، ما که دائیه ی فرهنگی بودن کشور را داریم چرا باید الگویمان آمریکائی ها باشند؟ یعنی چون رئیس جمهور آنها بد حرف می زند ، رئیس جمهور ما هم باید اجازه ای داشته باشد؟ (1167443) (alef-10)
 
Sweden
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۰۷:۲۸
فرهنگ درست ىا غلط حرف بى معمى مى باشد (1168094) (alef-10)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۵:۵۸
علی‌الحساب متن شما نیاز به یک ویرایش حسابی داره! لوزوم؟ دیس جمهور؟ (1167474) (alef-10)
 
Sweden
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۰۵:۵۸
عذر مى خواهم من بر روى تلفن همراه تاىپ مى کنم به همىن سبب ناچار به استفاده از فارسى ساز هستم که اىن نرم افزار به درستى تاىپ نمى کند (1168092) (alef-10)
 
مهرداد
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۶:۳۸
لطفااگر خودتون فهمیدین چی گفتین یه کم توضیح بدین من فوق لیسانس هم بفهمم بلکه زبان ما هم به حق بچرخد..ممنون (1167506) (alef-10)
 
Sweden
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۱۰:۵۸
اقاى فوق لىسانس هر جا که مى رسىد لزومى ندارد اىن را بفرماىد براى مثال من دانشجوى دکترى اقتصاد هستم ولى اىا واقعان باىد اىن را حمل بر بىشتر فهمىدنم بدانم (1168100) (alef-10)
 
مهرداد
Germany
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۰۰:۳۳:۳۲
ممنون از راهنماییتون آقای دانشجوی دکتری اقتصاد!!! اینکه شما هر جا میرسین تحصیلاتتون رو مطرح نمیکنین واقعا فروتنی شما رو میرسونه. (1168963) (alef-10)
 
مهرداد
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۰۱:۲۳
متاسفم...متاسفم...متاسفم...این هشت سال در هرزمینه ای از اقتصاد تا سیاست خارجی وداخلی ؛فرهنگی ؛اجتماعی ؛رفتاری؛گفتاری وهر چه که فکرش رو بکنید سیاه ترین روزهای تاریخ ایران بود ..بازهم متاسفم..همین. (1167517) (alef-10)
 
فهیم
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۸:۲۵
عزیز من این حرفها کدومه؟مگه قراره هر کسی هر کاری کرد دیگران هم همون کار رو انجام بدن.حالا کی تایید کرده که کار رئیس جمهور ایالات متحده خوب بوده.
رئیس جمهور یک کشور نشانگر شخصیت ،پرستیژ ،فهم و شعور ،فرهنگ و تمدن به نمایندگی از مردمی است که این سمت رو بهش دادن. (1167611) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۲۹:۱۹
یعنی شما می فرمایید شهر وندان ایالات متحده افراذی بی شعور و بی پرستیژ هستند ؟ (1168142) (alef-6)
 
مسعود
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۳۷:۲۱
اين تازه ظاهر قضيه است. شما به كاربرد زبان كه شايد سخيف و توهين آميز است بيشتر اهميت داده‌ايد. اما بسياري حرف‌هاي محترمانه ايشان،-
كه رسما براي شخص بنده فحش محسوب مي‌شود- را اصلاً نديده‌ايد. مثلاً فرمودند:

«ما مي‌خواهيم پول توي جيب مردم بگذاريم، عده‌اي نمي‌گذارند»

يعني چي كه پول توي جيب ما بگذاريد؟! مگر مال پدرتان است؟ انگار كه ايشان ميلياردر دل‌رحمي هستند كه با يك مشت گداي بي‌سروزبان كه حتي عرضه گفتن «بده در راه خدا را ندارند» طرف هستند و مي‌خواهند بدون اين كه ما طلب كنيم پولي را يواشكي توي جيبمان بگذارند و ديگران نمي‌خواهند كه اين بشود.

يا «اين پول آجيل شب عيده»
ما براي شب عيد از شما آجيل خواستيم؟ كه شما پول يك كيلو پسته را به ما بدهيد و بعد راهنمايي بفرماييد كه شب با هم شام بخوريم.
يا...

آقاي گرامي، ايشان- مردي از جنس مردم!- اصلاً نگاهش به مردم بدجوري از بالا به پايين و عقاب اندر پشه است. حالا شما داري فقط لحنش را مي‌بيني و عيب مي‌گيري؟ كل ذهنيت اين آقا درباره مردم و مديريت و همه چي... همين جور دچار اعوجاجه و كج افتاده است. توهين از توي همين‌ها بيرون مي‌آيد. داخلش كه آن باشد، ظاهرش در قالب اين كلمه‌ها ظاهر مي‌شود. (1167114) (alef-10)
 
علی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۴۱:۱۰
عالی بود.. (1167269) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۱:۳۷
احسنت گل گفتی این یعنی اونایی که بیخود از ایشون طرفداری میکنند دیگه ساکت بشن (1169857) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۰:۵۹
منظورش همون ... قهوه بوده (1167125) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۱:۳۹
متاسفانه در دولت نهم و دهم چنان ادبيات نازلي بر اركان دولت مستولي شد كه آثار مخرب آن تا سالها پاك نخواهد شد. (1167126) (alef-10)
 
sohrab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۰:۴۶
با سلام و عرض ادب حضور همه دوستان.در دوران مدرسه دائم ادب مرد به ز دولت اوست را سرلوحه کارمان قرار مي داديم. حال چگونه شده است که در طي هفت سال گذشته آن چنان از هر نظر نزول کرده ايم که شخص دوم کشور اين گونه صحبت مي کند و نه تنها به فکر آبروي خود بلکه چوب حراج به فرهنگ، ادب و اخلاق يک کشور مي زند و صد افسوس که بيانات ايشان که هم با آموزه هاي ديني و هم با فرهنگ کهن ايرانيان هيچ سنخيتي ندارد مورد نقد و تذکر قرار نمي گيرد. (1167154) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۹:۰۵
فقط باید دعا کنیم دوران این آقا تمام شود تا شاید ادبیات لمپنی ایشان در نسل های بعدی فراموش شود و باعث شرمندگی پیش نسل های بعدی ما نشود (1167175) (alef-10)
 
دلسوخته
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۲۱:۳۵
اتفاقا این ادبیات در نسلهای بعدی هم به صورت خاطرات تعریف خواهد شد ومتاسفانه فکر نکنم قابل فراموشی باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1167754) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۰۷:۰۹
ولی از حق نگذریم خیلی بامزه است هر بار کلی می خندیم. (1167190) (alef-10)
 
سعيد
Europe
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۲۲:۵۵
با سلام. منظورش از ننه قمر چي بود؟ لطفا به من بگين (1167226) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۵:۵۶
ظاهرا خانمی در اواخر دوره قاجار به این نام بوده که سرپرستی برخی بانوان را به عهده داشته و پورسانت مختصری هم بابت حق الزحمه بازاریابی میگرفته !! کلا این عبارت برای آدم بی سر و پا به کار میرود و منظور ایشان صاحبان ماهواره هایی هستند که کانال تلویزیونی اجاره میدهند (1167601) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۶:۵۴:۴۰
بهتر از این نمی شد مفهوم این واژه را با ادبیات سالم شرح داد، آفرین (1167967) (alef-6)
 
فرامرز
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۱:۵۱
ازلحاظ ادبی تجانس ماهواره وننه قمرببسیارخلاقانه است،اتفاقاجمله خیلی هم ادبی است (1167661) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۳۱:۱۴
علی رغم اینکه از سیاست داخلی اش خوشمان نمی آید ولی از اینکه دشمنان کشور را دق داده و نیز از این صحبت های عامیانه اش خوشمان می اید. یه جور لحن است و قابل تغییر نیست و خواهش می کنم زیادی گیر ندهید. (1167245) (alef-10)
 
علی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۴۳:۲۵
پس طرز صحبت شما دیدنی تر از ایشون باید باشه... (1167274) (alef-10)
 
عرفان
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۲۵:۴۷
ایشان دشمنان رو دق داده و دشمنان هم به تلافی با فشار تحریمها ملت ایران رو نشانه گرفته اند. آقای دکتر هم که در منطقه نارمک که خارج از تحریمه زندگی میکنند و خبر از این فشارها ندارند. برای همین هر روز بر شیرینی کلام و صحبتهایشان افزوده می شود. (1167413) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۳:۲۰
شما ظاهرا به اصل قضیه دقت نکردید.
یک سوال: آیا جنابعالی با پدرت اینطور صحبت می کنی؟ در یک جمعی که بزرگان فامیل هستن این کلامات رو استفاده می کنی؟

فکر این رو بکن که این می شه یک فرهنگ برای مردم و جوانها که از این کلمات استفاده کنن در صحبت های روز مره.

بارها مردم به طنزهای تلویزیونی ایراد گرفتنن که نکات غیر مودبانه رو آموزش می ده. حالا فرض کنید رئیس جمهور اینطور صحبت کنه. آیا می شه به فرزندت بگی اینطور حرف نزن؟ قطعا در جواب تو خواهد گفت: چرا رئیس جمهور اینطوری حرف می زنه؟ چرا تو بهش رای دادی؟ و ....

حتی اگر فرض کنیم دشمنان دق کردن ، آیا به بی ادب شدن اقشار جامعه می ارزید؟ (1167469) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۴۰:۳۲
شما اصل قضیه ارو نگرفتی بی ادبی ؟ خب ایشان طرز بیانشان اینگونه است لزومی بر سانسور نیست
مگد هم اکنون نیست کتاب بند 6 مولف ابراهیم نبوی و فرهنگ عامیانه
بیچاره احمدی نژاد
بخت چو از ادمی برگردد شب اول عروس نر گردد
جان برادر این گونه که شما سخن می رانید جا برای اموری ها و ایرج میرزا ها و حتی استاد ارجمند شاملو نمی گذارید (1168165) (alef-6)
 
نکته سنج
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۰:۴۹
این به ظاهر دق دادنها اینهمه تحریم سرمون آوار کرده است! (1167491) (alef-10)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۰:۰۱
البته هزینه اش را ما میپردازیم دوست عزیز (1167573) (alef-10)
 
عماد
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۷:۱۴
ما رو دق داده يا دشمنو؟فعلا كه سياستهاي ايشان در داخل وخارج به كام دشمنه. (1167607) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۴:۵۶
آقا کی دشمن کشور رو دق داده؟ طرف ما رو مضحکه خاص و عام کرده بعد شما میگی گیر ندیم؟ آبرو واسه ایران و ایرانی تو جهان نذاشته. نمی تونمی سرمون رو حتی جلو همین کشورهای همسایه بلند کنیم. بعد شما میگی دشمنای ما رو دق داده؟!!! یاللعجب از این حرف!!! (1167676) (alef-10)
 
دلسوخته
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۲۴:۵۰
ما شاید نتونیم به قول شما گیر بدیم !!!!!! ولی تاریخ به ما گیر خواهد داد و این است که مایه شرمساری این ملت عزیز خواهد بود در مقابل نسلهای اینده (1167768) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۸:۱۹:۲۸
کدام دق برادر-نفت ما را نمی خرند یا جنس آشغال چینی به ما غالب میکنند یادلار 4000تومانی .... (1168120) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۰۸:۲۶:۱۱
همه رو با هم دق داده (1169272) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۵:۰۷
فعلا که دشمنتون داره بهمون میخنده و این مردم هستند که دارن دق میکنند (1169867) (alef-6)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۰۳:۳۶
زبان مهمترین وسیله شناخت هرجامعه است زبان نه تنها خودیکی از ارزش های قوم و ملتی است که بدان تکلم میکند بلکه در بر گیرنده ونگه دارنده بسیاری از ارزش ها نیز هست باتوجه به اینکه فرهنگ مجموعه مظاهر فکری ذوقی هنری واداب ورسوم جامعه است زبان بهترین حافظ وارائه کننده این ارزش ها {فرهنگ} نیز میباشد یعنی اینکه زبان هم جزئی از فرهنگ است وهم حفظ کننده وعرضه کننده عمر معین نیز به پایان رسید جای گزین گشت به خلد برین هاتف غیب از پی تاریخ او گفت:مهین نابغه بوده معین (1167335) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۳۱:۴۶
ادب مرد به ز دولت اوست (1167428) (alef-10)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۱۶:۴۲
ننه قمر یعنی مادر قمر یا همان ماهواره و چون اولین سازندگان آن روسها و امریکایها بودند منظور دکتر این است که این قدرتها نمیتوانند کاری بکنند. استعاره های جناب دکتر در حد خواص است و باید به تفسیر توجه نمود (1167555) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۱۸:۳۸
دکترررررررررررررررررررررررررررررر کارش درسته (1167567) (alef-10)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۲:۰۹
درود خدا بر رئس جمهور مردمی و ساده و بی الایش (1167584) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۲۳:۱۵
از کوزه همان برون تراود که در اوست (1167587) (alef-10)
 
Singapore
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۶:۴۳
حالا که یه مدتی موند
بعد هم نگهش دارید جایی که وقتی دلمون میگیره سری بهش بزنیم یه کلماتی بگه دلمون شاد بشه . بلکه از این دوران هشت ساله ایشون یه بهره برده باشم که کشفش کردیم . (1167639) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۱:۳۵
مقصر کسانی هستند که همه چیز را فدای سیاست کردند
عدالت فرهنگ اقتصاد و ...........
حالا یادشان افتاده که این رئیس جمهور چه گفته وچه کرده
یکی دو سه سال برگردید عقب تعریف وتمجید ها یادتون می اید (1167658) (alef-10)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۵۲:۴۹
میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت / می خواری و مستی ره رسم دگری داشت (1167698) (alef-10)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۵۵:۲۳
والا من سر کلاس شرمم میاد به چهار تا دانشجو این حرفها رو بگم بعد این مثلا استاد دانشگاه مثل نقل و نبات گل افشانی میکنه... (1167699) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۸:۲۰
انتقاد از بکارگیری این نو ع واژه ها از همان ابتدا توسط خیلی از فرهیختگان مطرح بود ولی همین رسانه های اصول گرا یا شهامت نقد ایشان را نداشتند ویا بقول این مقاله نویس احساس شعف میکردند.ذر هر صورت بعد از 8سال سکوت انتقاد از چنین ادبیاتی از طرف اصول گرایان همانند سایر انتقادات ایشان به احمدی نژادفرار به جلو تلقی میگردد. (1167813) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۴۲:۵۱
اين موضوع قبل ازينكه مشكل دكتر باشه مشكل اونايي هست كه با شناختي كه از ايشون داشتند حمايتش كردند (1167829) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۶:۰۶:۰۴
زیاد گندش نکنید. برخی از افراد فکر میکنند ریاست جمهوری حتما ادبیات خاصی لازم دارد. این افراد شکلی نگر و فورم محور اند. در حالی که چنین نیست. رئیس جمهور نیازی نیست حتما از ادبیات آنچنانی استفاده کند. یا ادبیات سنگین. یا سخنان گنده گنده. البته به نظر من اگر رئیس جمهوری جدی باشد و از ادبیات سنگین استفاده کند کمتر مورد حمله و تمسخر افراد شکل گرا قرار می گیرد. این دلیلی بر برتری یک شخص نیست. (1167883) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۶:۱۷:۳۶
حالا تازه به ذهنوتون رسیده ادبیات ایشون را انتقاد کنید؟این 7سال خواب تشریف داشتید؟ (1167904) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۷:۰۱:۴۶
جناب الف (توكلي عزيز ) ترا به خدا قسم بيش از اين شان رئيس جمهور را در اين مملكت پائين نياوريد. ذكر يكي دو مورد انتقاد مشكلي ندارد و من هم با اين ادبيات و كلمات ايشان مخالفم ، اما افتتاح تريبون براي مخالفين و ضد نظام كه هرچه عقده عليه نظام دارند را به اين بهانه مطرح ميكنند ، با ارزشهائي كه شما پاسدار آن هستيد همخواني ندارد. (1167978) (alef-6)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۲۰:۴۵:۲۳
به توكلي عزيز چه ربطی داره؟ خودش شانش رو پایین میاره! (1168442) (alef-10)
 
خودم
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۷:۴۵:۳۰
شما همان كسانى بوديد كه از ايشان حمايت ميكرديد! (1168059) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۹:۱۳:۱۲
شما چه گیر عجیبی دادید به احمدی نژاد؟ (1168232) (alef-10)
 
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۳۵:۲۷
من از تمام ملت شریف و بافرهنگ ایران و سایر ملل بابت این بی ادبی های آقای احمدی نژاد جدا" عذرخواهی می کنم. (1169689) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.