کد مطلب: 241687
هزینه انتقال فرودگاه مهرآباد/ زمین فرودگاه چقدر می ارزد؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
دنیای اقتصاد نوشت:
احمد دنیامالی دیگر عضو شورای شهر تهران به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر که مطالعات امکانسنجی طرح انتقال فرودگاه به او سپرده شده است انتقال فرودگاه مهرآباد را در زمان کنونی منتفی میداند.
او در این باره گفت: امکانسنجی انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران به انجام مطالعات عمیق و دورهای نیاز دارد چون کار بسیار بزرگ و در سطح ملی است و ظرف چهار یا پنج سال آینده نمیتواند هیچ اتفاقی بیفتد. او افزود: امروز که ما با هم صحبت میکنیم امکان اجرای آن مردود است ولی حتما باید مطالعه عمیقی صورت بگیرد. اینکه فرودگاه پروازهای داخلی به فرودگاه پروازهای خارجی متصل شود خودش بحثی جداگانه است چراکه فاصله شهر با فرودگاه بینالمللی زیاد است و این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد به اضافه اینکه منابع آن مهم است.
دنیامالی به حداقل منابع موردنیاز برای اجرای انتقال فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: حداقل منابعی که میتوان برای اجرای چنین پروژهای برآورد کرد بین ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر دولت توانایی تامین آن را ندارد و علاوه بر آن در حال حاضر به اندازهای پروژه نیمهتمام در شهر وجود دارد که در اولویت کاری دولت قرار میگیرد.
پهنه پروازي مهرآباد، بزرگترين و گرانقيمتترين قطعه زمين موجود در تهران بهحساب ميآيد كه با احتساب نرخ اراضي مسكوني، حدود ۲۷ هزار ميليارد تومان ارزش دارد.
مگر قرار است كه فرودگاه فروخته شود كه قيمت گذاري ميگردد . البته از زمين خوارن محترم بعيد نيست كه به اين هم با هماهنگي برخي عوامل دست درازي كنند . اين زمين جزو اموال عمومي است كه براي استفاده خدمات شهري بخصوص فضاي سبز خيلي مناسب است . (2375250) (alef-13)
دقیقا می خواهند مریض نمرده میراثش را صاحب شوند ، زمین منتقل نشده معامله اش کرده اند و قطعاتش چندی بعد بین دلالان خرید و فروش خواهد شد (2375756) (alef-13)
اینی که میگید براورد قیمت حالاست.ببینیم تا سالها بعد که تصمیم به فروش بگیرند و با این تورم چند میشه.مثلا در اون سالها قیمت یک ساندویچ میشه 1 میلیون تومن و یک بسته چیپس هم شده ششصد هزارتومن!! (2376728) (alef-10)
فرودگاه مهرآباد جزو میراث فرهنگی و ملی معاصر این مملکت است و اکثر ما ایرانیان در زمانهای مختلف خاطرات فراموش نشدنی بسیاری از آن داریم و یکی از نمادهای تمدنی و پیشرفت ایران در دوره معاصر است به عقیده من ارزش معنوی آن کمتر تخت جمشید و میدان امام اصفهان و مجموعه سعد اباد و غیره ... نیست فلذا نبایستی اجازه داد اینچنین در خصوص آن اظهار نظر شود
اگر واقعا ترافیک و آلودگی هوا برای بعضی از مسئوولین در این منطقه اهمیت دارد براحتی می توانند حجم پروازهای روزانه آنرا کاهش دهند یا هواپیماهای با استاندارد های بالاتر را پذیرش کنند فقط همین و بحث تغییر کاربری و فروش زمین و احداث اپارتمان و پارک در حد یک شوخی است و اصلا نباید اجازه داد چنین مسائلی مطرح شود
اگر دوستان عزیز به سایر ممالک توجه کنند ملاحظه خواهند فرمود که کشور های دیگر معمولا از چنین مکانهایی با صرف هزینه های بسیار بالا مراقبت می کنند و جهت کاهش حجم ترافیک فرودگاههای پشتیبان در منطقه نزدیک انها احداث کرده اند تا در هر صورت فرودگاه قدیمی را به بهترین نحو حفظ کنند چون بخشی از تاریخ معاصر انها است همانند فرودگاههای هیثرو لندن یا شارل دوگل و اوردی پاریس (2376758) (alef-10)
سودجویان باغهای زیبای قصردشت شیراز را نابود کردند که سردمدار اونها شهرداری شیراز هست الان هم که صحبت انتقال پادگانهای شیراز هست به جای اینکه اونهارا به پارک برای مردم تبدیل کنند میخواهند تفکیکش کنند و جای اون آهن و سیمان بکارند (2376931) (alef-10)
خیلی جالبه. اول میان فرودگاه میسازند،بعد اطرتف فرودگاه شهرک مسکونی و کلی امکانات. بعد تصمیممیگیرند فرودگاه جا بجا کنند!!!! (2377247) (alef-10)
پیشنهاد میکنم به اعضاء محترم شهرتهران که نیازمند هستند.داده شود//؟؟؟ (2377339) (alef-10)