توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 95138
قالیباف:تريبون عمومي جاي گله و شكايت نيست
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۵
شهردار تهران پس از بهبودي از سرماخوردگي گفت: با افزايش طرح زوج و فرد و گران شدن بنزين مشكل آلودگي هوا حل نمي‌شود، راه‌حل توسعه حمل و نقل عمومي است؛ در حالي كه واگن‌هاي مترو در گمرك بندرعباس به علت نبود اعتبار خاك مي‌خورند و مردم در پايتخت در صف مترو مانده‌اند.

به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف امروز در مراسم افتتاح ايستگاه‌هاي ميدان آزادي و توحيد در مسير خيابان انقلاب تا آزادي گفت: ياد و خاطره روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي مي‌داريم و درود به روح امام و شهداي گرانقدر مي‌فرستيم.

وي با بيان اينكه امام و شهدا براي ملت و كشور ما استقلال و آزادي را به ارمغان آورده‌اند، گفت: امروز اگر استقلال، عزت و بزرگواري داريم و در دنيا مطرح مي‌شويم قطعا دشمنان قسم‌خورده زيادي هم داريم كه با اسلام و آزادي مخالفند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر امروز توفيق داريم از ظلمات به سوي نور هدايت شده‌ايم به فضل امام و شهدا بوده است.

قاليباف اضافه كرد: بايد شكر كنيم كه خدا اين نعمت را به ما ارزاني كرده است.

شهردار تهران با بيان اينكه در سايه يك نظام اسلامي تنفس مي‌كنيم افتخار بزرگي است، گفت: وظيفه ما است كه شكر اين نعمت را به جا بياوريم.

وي به دهه اول انقلاب اشاره كرد و گفت: در دهه اول سال‌هاي جنگ را داشتيم و به هر حال اقدامات سلبي زيادي براي مبارزه با اين انقلاب ايجاد شده است و به بركت خون شهدا و رهبري معمار كبير انقلاب توانستيم مشكلات را پشت سر بگذاريم.

شهردار تهران ادامه داد: امروز بايد اهداف و آرمان‌هاي امام و شهدا را تحت نظارت رهبري پيش ببريم.


قاليباف با بيان اينكه يك روز مجاهدت اين بود كه در ميدان جنگ اسلحه بگيريم، گفت: امروز نيز يك نوع مجاهدت ديگر است كه در عرصه پيشرفت كشور عاقلانه، عالمانه مجاهدت كنيم.

وي به زمان ورود خود به شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: از همان موقع در خصوص توسعه مترو برنامه‌ريزي كرديم.

* تريبون عمومي جاي گله و شكايت نيست


وي ادامه داد: به مردم قول داده‌ام كه در تريبون عمومي لب به گله و شكايت باز نكنم و بنا هم ندارم اين كار را انجام دهم. من بر اين باور هستم كه شورا و مردم مرا براي اين مدير كرده‌اند كه مشكلات را حل كنم.

قاليباف اضافه كرد: تريبون جاي گله و نااميدي نيست بلكه جاي اميد دادن و محل رفع اختلاف است نه محل به وجود آمدن اختلاف.

* ساخت 75 ايستگاه مترو در 5 سال


وي با بيان اينكه در حوزه حمل و نقل عمومي برنامه 5 ساله تصويب شده است، گفت: همه پاي كار ايستاده‌ايم چه به ما كمك بشود و چه نشود اين كار را انجام مي‌دهيم. اگر كمك نشود قدري سرعت كار پايين مي‌ايد ولي باز هم نسبت به سالهاي قبل سرعت بالاست.

قاليباف با بيان اينكه روزي كه بنده وارد شهرداري تهران شدم 34 ايستگاه مترو فعال بود، گفت: ولي در اين 5 سال به مرز 75 ايستگاه رسيده‌ايم.

قاليباف ادامه داد: طول خطوط مترو در آن زمان 78كيلومتر بود و امروز به مرز 127 كيلومتر مترو رسيده‌ايم.

وي ادامه داد: اين آمارها كه مي‌گويم مردم كاملا حس مي‌كنند. از منتهي عليه شرق تا غرب براي شهروندان دسترسي ريلي ايجاد كرده‌ايم.

شهردار تهران بيان كرد: در گذشته در شرق تهران سيستم حمل و نقل ريلي نبود اما امروز از شرق تا غرب زير بار ترافيكي رفته است.

* اگر كمك شود سرعت كار 3 برابر مي‌شود


وي با بيان اينكه حدود 50 كيلومتر مترو در اين 5 سال به بهره‌برداري رسيده است، گفت: اين نشان مي‌دهد كه كار با منطق و برنامه پيش رفته و اگر به ما كمك شود سرعت كار 2 تا 3 برابر افزايش خواهد يافت.

شهردار تهران به برگزيده شدن تهران در همايش بين‌المللي اشاره كرد و گفت: ‌آنها با عدد و رقم و كيفيت اقدامات، تهران را انتخاب كرده‌اند.

به گفته قاليباف، به بركت انقلاب اسلامي است كه مي‌گوييم مترو در كشور بومي شده است.

*مشكل آلودگي هوا را نمي‌توان با آب‌پاش برطرف كرد


شهردار تهران به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: اين كار بسيار ضروري است و مردم ما به بهترين شكل ممكن براي اجراي اين كار پا به ميدان گذاشته‌اند چرا كه قبول كرده اند اين كار براي كشور و نسل آينده يك ضرورت است.

شهردار تهران ادامه داد: حمل و نقل در شهرها خصوصا در تهران يك دغدغه است، مشكل آلودگي هوا را نمي‌توان با آبپاشي برطرف كرد بلكه بايد با توسعه حمل و نقل عمومي كه در رأس آن مترو است مشكل را برطرف كرد.

*با زوج و فرد كردن و گران شدن بنزين نمي‌توان آلودگي هوا را برطرف كرد


به اعتقاد شهردار تهران، با زوج و فرد كردن، گسترش طرح ترافيك، گران شدن بنزين نمي‌توان آلودگي هوا را برطرف كرد چرا كه مردم نمي‌توانند پياده به مقاصد خود برسند؛ در نتيجه قيمت بنزين و آرم هر چه قدر باشد پرداخت مي‌كنند. بايد براي كاهش آلودگي هوا حمل و نقل عمومي را توسعه داد.

* ايستگاه ساخته مي‌شود؛ سزاوار نيست هر 5 دقيقه يك قطار برسد


قاليباف اضافه كرد: سزاوار نيست كه ايستگاه بسازيم بعد امكان هر 2 دقيقه قطار داشته باشيم ولي هر 5 دقيقه يك قطار بيايد. خدا هم ما را نمي‌بخشد.

قاليباف با بيان اينكه ظرفيت استفاده 4 ميليون نفري از مترو در حال حاضر وجود دارد، گفت: به دليل كمبود قطار روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر از مترو استفاده مي‌كنند.

وي به 7 قطاري كه در گمرك بندرعباس مانده است اشاره كرد و گفت: مي‌توانند اين قطارها را از گمرك رها كنند و پولي كه مي‌خواهند از رديف‌هاي بودجه‌اي بدهند به حساب گمرك بريزند.

* واگن‌ها در گمرك خاك مي‌خورند؛ مردم در تهران در صف مترو مانده‌اند


شهردار تهران ادامه داد: واگن‌ها در بندرعباس مانده و خاك مي‌خورد و صف كشيدن مردم را در خطوط مترو داريم اين كار غير منطقي است.

*از بودجه سال 90 فردا در شورا دفاع مي‌كنم


قاليباف به جلسه فرداي شوراي شهر اشاره كرد و گفت: در اين جلسه حضور يافته و درباره بودجه و سياست‌هاي آن توضيح مي‌دهم.

* خط يك مترو به تجريش مي‌رسد


وي در بخش ديگر سخنانش به توسعه خط يك مترو اشاره كرد و گفت: تا پايان امسال و اوايل سال آينده خط 1 مترو به تجريش مي‌رسد.

* قاليباف: كسالتم به دليل سرماخوردگي بود


شهردار تهران همچنين در جمع خبرنگاران حضور يافت و درباره كسالت خود كه منجر به بستري شدن وي در منزل شده بود، گفت: سرماخوردگي داشتم و درحال حاضر كسالت برطرف شده است.

*49 درصد بودجه به حمل و نقل عمومي اختصاص يافته است


شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص اختصاص 43 درصد از بودجه شهرداري تهران به سيستم حمل و نقل عمومي، گفت: فكر كنم حدود 49 درصد بودجه شهرداري تهران در حوزه حمل و نقل عمومي است.

به گفته قاليباف، به قدري در حوزه حمل و نقل مي‌توان كار كرد كه اگر 100درصد بودجه را هم تخصيص دهيم ظرفيت وجود دارد.

وي ادامه داد: مجلس و دولت بايد در اين زمينه بايد كمك كنند تا بتوانيم مترو را توسعه دهيم.

قاليباف به استفاده متروي تهران از حساب ارزي اشاره كرد و گفت: صندوق ارزي يا هر چيز ديگر؛ وقتي درباره آن گزارش مي‌دهند مي‌گويند پول دارد وقتي مي‌خواهند سهم مترو را بدهند...

* قاليباف از صدا و سيما گله كرد


شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه از رسانه‌ها در خصوص اطلاع رساني گله كرده‌ايد، گفت: منظور من صدا و سيما است كه فعاليت شهر را به خوبي انعكاس نمي‌دهند.

قاليباف اضافه كرد: براي من به عنوان شهردار مهم نيست اما اينها كاركردهاي نظام است كه بايد اطلاع رساني شود.

* سرويس دهي در مسير انقلاب تا آزادي روزي 3 ساعت


وي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه چند ساعت سرويس‌دهي در مسير انقلاب تا آزادي در روز انجام مي‌شود، گفت: ابتدا كار به كندي انجام مي‌شود تا جا بيفتد.

قاليباف ادامه داد: تست گرم انجام شده اما در 22 بهمن آمادگي داريم از ميدان آزادي تا ميدان انقلاب اگر اجازه دهند به طور كامل خدمت‌رساني كنيم.

شهردار تهران اضافه كرد:سرويس‌دهي از امروز در 2 ايستگاه آغاز مي‌شود و حدود 3 ساعت فعاليت مي‌كنيم.

وي ادامه داد: 7 قطار در گمرك بندرعباس مانده و خاك مي‌خورد اگر آنها ترخيص شود سرعت كار افزايش مي‌يابد.

* وقت ندارم سوار مترو شوم


وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه شما سوار مترو مي‌شويد، گفت: اگر در مسيرم باشد سوار مي‌شوم اما اين عادت را ندارم كه به صورت تشريفاتي سوار و پياده شوم. خيلي از مسيرها در سر راه من نيست كه سوار شوم و يا فرصت ندارم كه سوار مترو شوم.

قاليباف ادامه داد: امسال تعداد زيادي قطار وارد شده و تا پايان سال به اضافه 7 قطاري كه درگمرك است 15 قطار ديگر وارد خطوط مي‌شود.

*بيش از اين كاري از دست ما برنمي‌آيد


شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه اعلام كرده بوديد كه از له و لورده شدن مردم در اتوبوس شرمنده‌ايد، به ماه‌هاي پاياني سال نزديك مي‌شويم و ازدحام جمعيت در خطوط اتوبوسراني افزايش مي‌يابد چه اقدامي براي رفع مشكلات مردم در اين زمينه انجام داده‌ايد، گفت: تعدادي اتوبوس‌هاي از رده خارج را تعمير كرده تا در اين زمان خدمت‌رساني كنند.

قاليباف اضافه كرد: تعدادي اتوبوس نيز خريد خارج داشته‌ايم كه تا چند روز ديگر وارد گمرك مي‌شود بيش از اين كاري از دست ما برنمي‌آيد.

وي اضافه كرد: 700 اتوبوس با صددرصد پول شهرداري خريداري كرده‌ايم و خبري از تبصره 13 در آنها نيست. حدود 20 دستگاه از آنها قبل از عيد وارد خطوط مي‌شوند.

* در خصوص پروژه صدر_نيايش بعداً‌ توضيح مي‌دهم


شهردار تهران در خصوص پروژه صدر - نياش گفت: مطالعات نياش و صدر كامل شده و در فرصت مناسب در اين خصوص توضيح مي‌دهم.

قاليباف ادامه داد: تونل صدر -نياش و دو طبقه كردن صدر با هم اجرايي مي‌شود.

*با هرگونه محدوديتي مخالفم


وي در خصوص گسترش محدوده طرح زوج و فرد در شهر تهران گفت: كلاً با هرگونه محدوديتي كه نتوانيم كاري از طرف ديگر انجام دهيم مخالفم. وقتي محدوده زوج و فرد را افزايش مي‌دهيم بايد حمل و نقل عمومي انجام دهيم.

شهردار تهران در پاسخ به اين پرسش كه مسئولان مربوطه اعلام كرده‌اند كه با شهرداري در اين زمينه جلساتي داشته‌اند گفت: با بنده جلسه‌اي نداشته‌اند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.