نظر منتشر شده
۲۶۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187174
هاشمی، جليلی و مشايی
اين سه نفر چرا آمدند؟
داوود حشمتی، 22 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
بلافاصله بعد از آنكه هاشمي روحاني ٧٩ ساله در انتخابات ثبت نام کرد، آرايش‌هاي سياسي انتخابات پيش رو تغيير كرد. سه كانديدايي كه در آخرين دقايق باقي مانده از مهلت ثبت‌نام به وزارت كشور رفتند را بايد ناجيان سه گفتمان اصلاح‌طلبي، سوم‌تيري و دولتي خواند. گفتمان‌هايي كه اگر حداقل تلاش خود را نمي‌كردند و يا از فيلتر شوراي نگهبان خارج نشوند براي هميشه حذف خواهند شد. در اين ميان تنها دبيرشوراي امنيت ملي است كه با خيالي آسوده‌تر به تصميمات شوراي نگهبان نظاره مي‌كند. 

هاشمي، مشايي و جليلي سه نفري بودند كه آمدن و نيامدنشان به صحنه انتخابات در هاله‌اي از ابهام بود. در اين ميان حضور هاشمي همه پيش بيني‌ها را تغيير داد. شايد بتوان گفت در صورتي كه روز گذشته احمدي‌نژاد به همراه مشايي به وزارت كشور نمي‌رفت، حتي خبر ثبت‌نام مشايي نيز بازتابي به اين وسعت پيدا نمي‌كرد.

در چرايي آمدن مشايي ترديد وجود ندارد. وابستگان به دولت قصد دارند به هر ترتيب و برخلاف رويه دولت‌هاي گذشته، در پاستور بمانند. دولتي‌ها علي‌القاعده براي خودشان در دولت‌هاي بعد هيچ ‌جايگاهي متصور نيستند. فرقي هم نمي‌كند كه دولت آينده از كدام طيف يا جريان باشد. آنها نه تنها در ميان اصولگرايان و اصلاح طلبان، بلكه در ميان ياران ديرينشان هم جايي براي خود متصور نيستند. لذا براي آنكه براي هميشه حذف نشوند، نياز دارند که در قدرت باقي بمانند.  اما بايد ديد چرا هاشمي و جليلي آمدند و چرا با آمدن هاشمي دو طيف پايداري و دولتي‌ها وي را به طرف ديگر منتسب مي‌كنند؟
 
چرا هاشمي آمد؟
نزديكان آيت‌الله، از جمله فاطمه دختر بزرگش ديروز و پس از ثبت‌نام او گفت: «ساعت 17:30  پدرم گفت بسم الله، برویم» عصر ديروز برخي خبرگزاري‌ها، در خبري فوري و اختصاصي اعلام كردند كه قطعا هاشمي نخواهد آمد و جهانگيري براي ثبت‌نام راهي وزارت كشور شده است. با اين وجود جهانگيري به وزارت كشور نرفت، ولي هاشمي ثبت‌نام كرد. خبرهاي غيرموثق نيز از اطرافيان خاتمي در فضاي مجازي منتشر شد با اين مضمون كه در اطراف دفتر خاتمي تجمعاتي وجود دارد تا از حضور وي براي ثبت‌نام جلوگيري كنند. 

آيا هاشمي براي آمدن برنامه‌اي نداشت؟ آيا هاشمي واقعا مردد بود؟ يا به عمد حضورش در انتخابات را تا دقايق پاياني به تعويق انداخت؟ 

هاشمي آمد چون با نيامدنش، براي ٨ سال ديگر همه منتقدان اين سالها كه در چارچوب نظام سعي داشتند فعاليت كنند، به حاشيه مي‌رفتند. تحليل‌هاي كيهان و شريعتمداري هم درست بود و غلط. خاتمي نيامد اما برخلاف گفته‌هاي كيهان كه «هاشمي نمي‌آيد چون مي‌داند در وزن‌كشي انتخابات سنگين‌وزن خارج نخواهد شد»، آمد. و ظاهرا ترسي از «وزن‌كشي انتخاباتي» ندارد. او پس از ثبت‌نام گفت: مردم حق دارند من را انتخاب كنند يا نه. 
 
چرا جليلي آمد؟
اما در چرايي آمدن سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي، مي‌توان گفت او فردي است كه در ميان چهره‌هاي حزب‌اللهي داراي وجهه شناخته شده و مورد قبولي است. برخي او را سوم تيري واقعي – گفتماني كه احمدي‌نژاد پايه ريز آن بود و با آن در انتخابات ٨٤ به پيروزي رسيد –  مي‌دانند. تصور مي‌شود با آمدن سعيد جليلي، اگر در راس اصولگرايان تشتت و چند پارگي وجود دارد، ممكن است در بدنه آنها يكدستي ايجاد شود. 

بعد از ثبت‌نام جليلي سايت‌هاي وابسته به پايداري كه تا روز گذشته از لنكراني حمايت مي‌كردند به سمت او چرخش كردند. او را «سوم تيري ديگري» دانستند كه به كانديداها اضافه شد و در تحليل‌هايشان دوگانه جديد‎‏‎؛ مقاومت/ سازش را توليد كردند. دوگانه‌اي كه بعدها بيشتر راجع به آن خواهيم شنيد.

پيش‌تر گفته مي‌شد كه طيف پايداري به دو پاره، تهران و قم تقسيم شده. شاخه تهران آن تمايل زيادي به حضور جليلي دارد ولي شاخه قم در نهايت پاي منبرعلاقه مصباح به كانديداتوري لنكراني رسيدند. شاخه تهران نيز كه از حضور جليلي نااميد شده بود، كانديداتوري لنكراني را پذيرفت. اما حالا با آمدن جليلي جريان تغيير كرد. پايداري‌ها فهميده بودند كه اگر با لنكراني وارد انتخابات شوند نه تنها از صندوق خارج نخواهند شد بلكه، كليت و آينده جريان پايداري در خطر حذف قرار خواهد گرفت. لذا چاره‌اي جز قرار گرفتن در پشت سر جليلي نداشتند. جليلي نيز آمد تا با آمدنش شايد بتواند بدنه اصولگرايان تندرو را زير يك چتر جمع كند و پايداري چاره‌اي نداشت جز اينكه خود را به اين حلقه سنجاق كند.
 
در بخش دوم اين نوشتار به بررسي اين موضوع خواهيم پرداخت كه چرا دولتي‌ها و پايداري‌ها هاشمي را به طرف ديگر منتسب مي‌كنند؟
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۰:۵۰
فقط ایت الله هاشمی، امید است که کشور یه تکونی به سمت بهبود اوضاع بردارد (1304251) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۰:۵۱
اولين كار هاشمي بايد اين باشه كه جهت رفع تحريم ها ، يك اقدام عاجل انجام دهد . (1305217) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۵۸:۳۷
یک اقدام عاجل یا یک عقب نشینی و سازش عاجل به سبک جناب حسن روحانی ! (1307577) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۵:۲۹
بدیهی است هرکسی از ظن خود حرف میزند و در حد درک وشعور و فهم خود عمل میکند. بدیهی است مشکلاتی در دوران سازندگی وجود داشته است و اشتباهاتی صورت گرفته ولی بین اینهمه کاندیدا کدام با شرایط کنونی کشور میتواند ثبات و امنیت و تداوم برای انقلاب و مردم به ارمغان بیاورد.
دارو دسته احمدی نژاد که تکلیفشان معلوم است و تو اگر رانت خوار ایشان نباشی قطعا" از وضعیت معیشتی که بر خلاف شعارهایش برای مردم بوجود آورده باید ناراضی باشی کسی هم که خط مشی او را دنبال کند بهتر که نخواهد شد بلکه بدتر هم می شود.
عده دوم اصولگرایانی نام دارند که سالهاست به دلیل تمامیت خواهی با خفه کردن صدای مخالفین خود شرایط ظهور پدیده ای به اسم احمدی نژاد را بوجود آوردند اینها هم سالهاست سوار کارند و وضع مملکت را به این روز رساندند.
دولت اصلاحات با همه ایرادهایی که داشت و سیاسی بازی زیادی که واردش شد (البته نقش راست اصولگرای افراطی که دائما" در مسیر کار ایشان سنگ اندازی میکرد نیز نباید فراموش کرد) تنها دولت قابل افتخار در کشور است. خاتمی فارغ از عده ای آدمی که اطراف وی بودند و سیاسی کاری کردند دولت موفقی داشت.
دولت آفای هاشمی محکم ترین و با صلابت ترین دولت و بهترین تیم را داشت آدمهایی مثل زنگنه خودشان از همه این افرادی که کاندید هستند با صلاحیت تر و دین دار تر و انقلاب دوست تر است. بقیه کابینه ایشان نیز قوی بود ولی شرایط عدم آزادی های سیاسی برای مردم و سوء استفاده های مالی برخی (که این موضوع در تمام دوران انقلاب توسط گروههای ایجاد شده و رانت خوار وجود داشته است و هنوز هم دارد و خاص دولت ایشان نبوده است) مشکل دیگری نداشت.
اگر همه این شرایط را مروز کنیم به نظر من فرد اصلح بطور قطع آقای هاشمی است و پس از وی فقط آقای قالیباف که آدم اجرایی تر و کمتر سیاسی است به درد این مقام میخورد. آدمهای سیاسی جز گند زدن به نظام و خرابکاری و از بین بردن منابع برای ملت و کشور چیزی به ارمغان نیاورده اند. (1308869) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۴۶:۰۴
خفه کردن صدای مخالفین رو خوب اومدی اما باید جاشو عوض کنی هیچ کس دوران اختناق زمان آقای هاشمی را فراموش نمی کند (1309112) (alef-13)
 
مجيد
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۰۱:۱۷
سلام دوست خوبم
خوشحالم كه با احترام و ارائه استدلال (‌با درست و غلط بودن آن فعلا كاري ندارم ) وارد بحث شده ايد . با شما موافقم كه بطور ضمني فرموده ايد " نه افراط - نه تفريط " اما دوست خوبم شما كه دغدغه نظام را داريد اي كاش بررسي بفرماييد كه كدام گفتمان با آرمان هاي انقلاب همخواني بيشتري دارد . همه آن ها كه به گفتمان احمدي نژادي راي داده اند از انتخاب اين گفتمان نه تنها پشيمان نيستند بلكه آن را ستون هاي اصلي استقرار نظام جمهوري اسلامي مي دانند و آن گفتمان نزديك ترين گفتمان به اصول انقالبيمان بود ( البته نزديكترين ، نه اينكه همه گفتمان انقالب آن بود كه آقاي احمدي نژاد مطرح كرد ) .
گفتمان سردار عزيز سازندگي كه با مجوز تبليغات كالاهاي مختلف در ابتداي دوره رياست جمهوري ايشان شروع شد و ترويج مصرف گرايي را به همراه داشت ( توصيه مي كنم مقاله پروفسور حميد مولانا را در باره تبليغات رسانه اي مطالعه كنيد ) نشان از دوري اين گفتمان از گفتمان انقلابي داشت . همنوايي كساني كه ايشان را عاليجناب سرخ پوش ناميدند در اين زمان ها نشان از تشديد نزديكي گفتمان ايشان به گفتمان بدخواهان نظام است و ايشان به بهانه ي جذب حداكثري هيچ واكنشي به اين همگرايي ناميمون نشان نداده اند .
آقاي خاتمي هم كه بنده در در دو دوره به ايشان راي دادم حقيقتا نهايت بي كفايتي در اداره كشور را نشان دادند و بقدري مشغول سياسي كاري و فقط گفتمان شدند كه بهترين دوران سازندگي كشور به بطالت گذشت . به عنوان نمونه يكي از سياست هاي ايشان كه در تعامل با نظامات بين المللي مطرح و مورد استقبال مردم ( كه از ديدگاه هاي اصيل روشنفكري دور بودند ) قرار گرفت و سرمايه هاي اجتماعي تشيع را در درون مرزهاي ايران به شدت كاهش داد . در ادامه سياست هاي آمريكا كه تجربه اي موفق در شوروي سابق بود به رشد كمي نشريات بها داد و بدون نظارت صحيح نشرياتي منتشر شد كه در لايه هاي دروني خود به توسعه و ترويج تفكر افيوني بودن دين دامن زد .
مي بيني دوست من ؟ اين ها هيچ همخواني با گفتمان انقلاب ( كه همه ي ما آرزوي آن را داريم ) ندارد و فقط گفتمان سوم خرداد بود كه پرچم دار آن هم تو نتوانست خود را از انحرافات حفظ كند .
خدا همه ما را عاقبت به خير كند . (1313081) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۲۸:۲۶
معلومه جیره مواجبتو از دست خواهی داد.. (1309344) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۸:۳۷
یه جور میگی انگار هاشمی تحریم گذاشته که حالا برداره
دشمنی آمریکا تا نابودی کامل اسلام تمام نمیشود (1308597) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۵:۲۶
1- کاش امثال شما که این روزها از تورم 35 درصدی و افزایش حقوق 25 درصدی مینالید (اونم در رفاه نسبی)، درک میکردید در زمان هاشمی و در اوضاع فلاکت بار مردم بعد از جنگ، تورم 50 درصدی به چه معنا بود.

2- کاش درک میکردید اشرافیت و ویژه خواری مسئولین در چنان شرایطی چه رنجی بر این مردم جنگ زده با تورم 50 درصد و ... تحمیل میکرد. کاش درک میکردید افتخار کاخ گزاران به "له شدن محرومان در زیر چرخهای توسعه" یعنی چی.

3- کاش درک میکردید اختناق یعنی چی. کاش درک میکردید کشتن 6 نفر در کوی طلاب مشهد به دلیل اعتراض به تخریب منازلشون و اعتراضات گسترده در سایر شهرهای کشور یعنی چی.

4- کاش درک میکردید .... کاش درک میکردید مدیریت هاشمی یعنی چی .... کاش درک میکردید چرا سید مهدی شجاعی نوشت "رزیتا خاتون" ...

سلام بر جلیلی! بچه کوی طلاب مشهد ....
رییس جمهور شایسته ملت پاک و ظلم ستیز ایران. ملت متنفر از غرور و تکبر و اشرافیت و ویژه خواری. این انتخابات، پایان همیشگی عالیجناب و همه رزیتا خاتونهاست ... (1305634) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۹:۱۰
كاش شما هم درك مي كرديد تصميم گيري بر اساس توهم چه بلايي سر مردم مياره
كاش شما هم درك مي كردين وقتي كسي را به عنوان معجزه به مردم قالب كردين بايد پاي خرابكاريهاش هم وايسين نه اينكه بگين اول خوب بود بعدا بد شد
كاش درك مي كردين هندونه در بسته گارانتي نداره
كاش مي فهميدين اينكه شما مي تونين سفر استاني برين و چاه نفت دارين بفروشين يارانه بدين نتيجه همون مديريت با غرور و تكبره كه فقط مقابل عقل و دانش حاضر به تكريم مي شه نه هر ادعاي پوچ و بي محتوايي مثل هاله و ... (1308828) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۰:۴۷
انسان عاقل باید بدونه که مملکت تو اون زمان بخاطر جنگ از هم پکیده بود در حقیقت پوستینی از کشور بیشتر باقی مانده بود. بین توسعه و سازندگی و افزایش نرخ تورم رابطه معناداری وجود دارد. (1308946) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۴:۴۸
سلام

1 - كاش مي فهميدي تورم 10 - 12 درصدي رو با افتخار رسوندن به 32 درصد يعني چي

2 - كاش مي فهميدي كه بيكاري بالاي 20 درصدي اونم براي اين جامعه باسواد يعني چي

3 - كاش مي فهميدي له شدن ارزش پول ملي يعني چي

4 - و كاش مي فهميدي دروغ گفتنهاي پشت سر هم چه اثري تو جامعه داره

داداش همين شماها اين دكتر رو آوردين و حالا به سرعت دارين جاخالي ميدين
باور كن بيشترين فشار رو همونهايي كه امثال شما سنگشون رو به سينه ميزنين
مي خورن

خدا وكيلي ميدانين رفاه و عزت و سربلندي يك جامعه يعني چي (1309259) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۴۸:۱۵
رفاه نسبی؟!!!!!!!!!!!!!
شرایط ویرانی های بعد از جنگ رو با نفت 120 دلاری مقایسه نمیکنی؟
شما اون موقع کجا بودی؟! (1309470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۲:۵۳
جلیلی همان احمدی نژاد است
احمدی نژاد هم در وسط گیر و دار ماجراها و جنجال های مشایی به دنبال ریاست جمهوری جلیلی است.
جلیلی علم شده تا دولت احمدی نژاد بدون آسیب دیدن از نتایج عملکردش ادامه پیدا کنه (1309589) (alef-13)
 
فرزند ايران
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۳۳:۰۱
خيلي از نظراتت خوشم مياد
درود به گفتمان واقعي سوم تير
سلام بر جليلي (1310718) (alef-13)
 
وطن دوست
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۳:۳۲:۲۳
بچه جون خودت داری میگی بعد از جنگ.انتظار داری بعد از 8سال جنگ تورم چند درصد باشه؟چند سالته که اومدی کاش کاش میکنی؟چقدر سواد داری؟ (1312568) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۶:۵۵
دوست عزیز اون قدیما (سال 88) که الف منفی داشت شما منفی خورت خیلی ملس بود . یادته؟
حیف شده که نمیشه وگرنه رکورد میزدیD: (1313361) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۱۲:۰۹
تو میم مردم معلومه کی هستی؟
ای کاش درک میکردی بدبختی و تورم 50درصدی یعنی چه؟
ای کاش میفهمیدی مردم رو خر حساب کردن یعنی چه ؟
ای کاش میفهمیدی که هشت سال به اسم امام زمان (عج) سر هفتاد میلیون عوام الناس کلاه گذاشتن یعنی چه ؟
ای کاش میدونستی و درک میکردی که وقتی یک جنس ظرف مدت هشت سال حد اقل ده برابر میشه یعنی چه؟ (1313398) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۷:۲۶
دکتر(!؟) رحیمی برای چه آمد؟ (1305779) (alef-10)
 
جوال دوز
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۳۹:۰۵
دلیل آمدن رحیمی، جوانفکر اینه که میگم.

احمدی نژاد می دونه که مشایی رد صلاحیت میشه و ایضا رحیمی و جوان فکر. پس برای اینکه بعد از رد صلاحیت شدن دوستانش با دستان پر به شورای نگهبان هجمه وارد کنه و شورای نگهبان رو در مورد رد صلاحیت اطرافیانش به سیاسی کاری متهم کنه دوستانش رو به ثبت نام ترغیب کرده.

حرفی که برای تحت فشار قرار دادن نظام و به خصوص رهبری میزنه اینه که حالا مشایی که به دلایل به زعم او واهی رد صلاحیت شد چرا رحیمی که جرمش اثبات نشده و چرا جوانفکر که محکومیتش طبق صحبت دادستان کل مانع از احراز صلاحیتش نمیشه رد صلاحیت شدن ؟!

پس شورای نگهبان نسبت به نزدیکان من سیاسی عمل کرده.

این برنامه برای گرفتن حکم حکومتی برای احراز صلاحیت مشایی هست و الا نه رحیمی به درد احمدی نژاد می خوره در حوزه ریاست جمهوری و نه جوانفکر. این دو و شاید نفرات گمنام دیگر نزدیک به او که ثبت نام کردن فقط برای برنامه احمدی نژاد ثبت نام کردن ولا غیر. (1308050) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۴۶
این هم یک سیاست زیرکانه بود. (1305929) (alef-10)
 
dovoud
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۰:۰۱
با وجود هجمه های ناجوانمردانه ای که در این سالها به اقای هاشمی و خانواده شان تحمیل شد و جای دفاعی هم برای ایشان فراهم نشد با آمدنشان جواب دندان شکنی به همه کسانی که از روی مطامع و منافع سیاسی و اقتصادی شان حمله می کردند داد و خواهد داد کسانی که تا دیروز احمدی نژاد را به عرش بردند و امروز منافع شان را در مخالفت با او می بینند دیگر جایی در مناسبات سیاسی ندارند و مردم به خوبی واقف به نیتشان شدند . (1305994) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۴:۴۴
فقط علی اکبر صالحی
خیلی دوست داریم دکتر (1306070) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۱۰:۰۳
این دکتر صالحی وقتی دانشگاه شریف شلوغ بود و ایشون رئیس دانشگاه , متزلزل بود چطور میخان یه دولت را بچرخونند ؟ (1313111) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۴۷:۱۴
وقت اینست که کشور بابرنامه پیش بره ایا کسی جز رضایی برنامه داره (1306401) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۵۹:۳۴
ایشان برای همه انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات پیش از موعد واقعاً برنامه دارند !!! (1307584) (alef-13)
 
هیجارملت/غممغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۳:۴۲
هاشمی و رضایی بیشتر از هر کاندیدایی دیگر دغدغه احیای خط امام و رهبری را دارند و بقیه هدفشان در این راستا کم رنگتر است .هاشمی و رضایی آمده اند کسانی را که مردم را خس و خاشاک خوانده اند بار دیگر به مردم عزت بدهند و حقوق ملت را برسمیت بشناسند حقوقی که مدتی توجهی به آن نمیشد و فرد و یا افرادی خودسر فقط خودشان را میدیدند و ملت را بحساب نمی آوردند با شعار نمیتوان از حقوق ملت دفاع کرد مهم عمل است و گرنه با سخن خواست ملت اجابت نمیشود (1307622) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۱:۱۹
ایت الله هاشمی در روز 24 خرداد به حیات سیاسی خویش با کسب 4-5 ملیون رای پایان خواهند داد (1306689) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۵:۲۹
ارایی که مردم به این خزعبل تو داده اند (صفر) پاسخ خوبی برای توست (1306963) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۷:۴۰
زمانی که مردم تجربه ای از احمدی نژاد نداشتند ،ومنتقدین هاشمی هم کم نبودند هاشمی ده میلیون رای داشت،
خوشحال میشم اگر بفرمایید با وجود شناختی که بسیاری از مردم ورای دهندگان به احمدی نژاداز ایشون پیدا کردند،چرا این ارای اقای هاشمیه !که از نظر شما ریزش پیدا کرده؟!!!!!! (1307632) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۸:۴۳
هاشمي قطعا احتمال مي‌داده كه شايد با آراي كمتر از اين هم حذف شود اما در اين حالت هم هاشمي مردي براي تمام فصول است و به حيات سياسي خود ادامه خواهد داد
بعد از 9دي هم خيلي‌ها از پايان حيات سياسي هاشمي گفتند اما آمدنش به اين صحنه و حجم سراسيمگي‌ها و واكنش‌هاي مخالفانش نادرستي اين فرض را ثابت كرد. حتي اگر هاشمي در حيات فيزيكي هم نباشد گفتمان وي واقعيت موجود در جامعه است كه يك بار با راي 20 ميليوني خاتمي ظاهر مي‌شود و يكبار با آراي 13 ميليوني موسوي. اين گفتمان و بخشي از جامعه كه معتقد به آن هستند دچار نوسان و شدت و ضعف مي‌شوند اما نابود نمي‌شوند. همچنان كه اصلاح‌طلبان در سال 76 گمان مي‌كردند كه گفتمان اصولگرايي به پايان حيات سياسي خود رسيده و اشتباه مي‌كردند حالا همان اشتباه را اصولگرايان مرتكب مي‌شوند.
دوام و بقاي اين گفتمان‌ها به اشخاصي كه به ميدان مي‌آيند نيست بلكه به كساني است كه با همه نوسانات براي اين عده به ميدان مي‌آيند. حتي اگر اين جمعيت به قول شما 4- 5 ميليون باشند، 4-5 ميليون انسان و شهروند هستند كه در اين جامعه تلاش و تكاپو دارند و مي‌توانند تكثير شوند يا تقليل يابند اما حذف نمي‌شوند. (1307874) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۵۲:۳۱
مگر هرکسی رای نیاورد به حیات سیاسی خود پایان می دهد ایشان مرد دوران بحرانها هستند به رای اوردن و نیاوردن کاری ندارد (1308121) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۸:۴۳:۵۸
ان شاء اله
از دو منظر میشه اومدن هاشمی رو بررسی کرد .
1 . اینکه هاشمی 32 سال در راس هرم جمهوری اسلامی (حالا به هر نحوی ) بوده آیا نتونسته یک نفرو برای اداره کشور تربیت کنه که حالا هنوز که هنوزه تو سن 80 سالگی بازم خودشو از همه اصلح می دونه این یعنی اینکه این پدر بزرگ تو کل این سالها به فکر بازگشت به قدرت بوده و دوست نداشته کسیو علم کنه.
2 اینکه از عمد جلوی رویش نیروی جدید برای انقلاب رو گرفته تا باز خودش و دار و دستش بتونن درست و حسابی پهن بشن رو منابع مالی بیت المال و من بعد نه پسرش بلکه نوه و نتیجه و ندیدش ثروت این مملکت و به تاراج ببرن و تا جد اندر جدشون خودشون صاحب این مملکت بدونن .
والا نمیدونم کسی که فساد بچه هاش همه جا اثبات شده و خود اصلاح طلبا دستشو رو کردن دوباره شده منجی این مملکت .
پدر من برو دوروز آخر عمرو بشین عبادت کن و دست بردار از قدرت طلبی (1312843) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۵۹:۰۹
بله ایشون با رکورد تورمی که در دولتشون داشتن حتما میتونن یه تکون اساسی به مملکت بدن .
اساسیا!!!!! (1306937) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۵۵:۱۵
تو دوره ای که چند سال از پایان جنگ میگذشتو درآمدهای ارزی دولت ایشون چند دهم دولت مورد حمایت شما (دکتر احمدی نژاد) نبود، کاری کردند کارستون
لطفا اقدامات افرادو با شرایط و مقتضیات همون عصر مقایسه کنید (1307564) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۷:۱۰:۱۸
حالا بذار رای بیاره 4 سال دیگه مقایسه خواهیم کرد . صبر کن ! (1310922) (alef-13)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۰:۲۹
من نمیدونم که چرا بعضی ها بدون داشتن اطلاعات حرف میزنند ...
خودت رو بزار جای آقای هاشمی با این شرایط :
آرزوی داشتن نفت 10 تا 12 دلاری
ویرانه ها و خیل عظیم خسارتهای جنگ تحمیلی
نیاز به رسیدگی به آوارگان جنگ 8 ساله
بازسازی زیرساختهای اساسی کشور
تحریمهای روزانه غرب علیه ایران اسلامی
موج عظیم افرادی که بعد از انقلاب به دنیا آمده و اکنون دارند به سن ورود به بازار کار میرسند ونیاز به تحصیل نیز دارند
پیگیری مطالبات ایران در جنگ تحمیلی و معرفی عراق به عنوان متهاجم
و .... و .... و .....
حالا خودت بگو چیکار میکردی ؟؟؟؟
از احوالات دولت در این 8 ساله و میزان درآمد چیزی نمیگم چون به قدر کافی مردم و دلسوزان واقف هستند ...
داشتن تورم در تمامی کشور ها در دوران بازسازی بعد از جنگ عادیه دوست عزیز .... به عقل و تاریخ رجو کن نه تخریب و صحبتهای ناآگاهانه . (1307674) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۳:۴۵
انتخاب هاشمی =کاهش قیمت دلار طلا وسایر کالاها
انتخاب جلیلی = افزایش قیمت دلار طلا و تورم
انتخاب قالیباف = توقف نوسان قیمت دلار و طلا و ادامه وضع موجود (1307687) (alef-13)
 
75ساله
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۶:۴۶
بین بد وبدترها بدراانتخاب کنیم وآن هاشمیه (1309808) (alef-13)
 
اصغر آقا
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۳۹:۵۰
عجی مجی لا ترجی!!!
ای دلار به تو امر میکنم که بیای زیر 1000 تومن!!!
چقدر ساده لوح و ساده انگارید.
اگه یه اپسیلون درک علمی اقتصادی داشته باشید میفهمید به این راحتیا نمیشه ثبات ایجاد کرد چه برسه به کاهش!!!
درضمن هاشمی دلار 7 تومنی رو کرد 300 تومن احمدی نژادم دلار 800 تومنی رو کرد 3500 تومن.
حالا قهرمان کاهش ارزش ریال کیه؟؟؟ (1313220) (alef-13)
 
قصثب
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۵۲:۴۴
پس معلوم علت همه اين گروني و بدبختي و بالا و پايين رفتن قيمت طلا وارزو..........كار كي بوده!!!!!!!!!!!!!!!! هموني كه اگه رئييس جمهور بشه خود به خودش همه چي درست ميشه!!!!!!!!!!!!
به سبك خنده بازاريا: آقاي حاشمي (1313628) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۵:۲۸
ببین کیا این حرف ها را می زنن

وسط جنگ و تبعات مستقیم بعد از اون - نفت زیر 20 دلار - و فقط 30 در صد تورم

حالا مقایسه می کنیم با پاک ترین دولت تاریخ حتی پاک تر از دولت ائمه اطهار که توش جز یه 10 ، 20 تا اختلاس میلیارد دلاری چیز دیگه پیدا نشد البته تا حالا !!!!!!!!!
نفت بالای 100 دلار - بیشترین درآمد نفتی ایران - جنگی نبوده - زیر ساخت های اصلی پایدار بوده - حالا اون پول ها کجاست که مردم باید برای خرید داروشون برن سر چهار راه گدایی کنن

ما در آخر دوران خاتمی دیگه خاموشی برق نداشتیم شما یادتون رفته تا همین چند وقت پیش چقدر خاموشی بود .
بی انصاف آخه مردم باید برای دارو هم تو سرشون بزنن !!!!!!!!!!!!!!! (1308086) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۱۸:۴۲
وقتی باری برنج و روغن و مایحتاج روزمره خودشون توی سرشون میزنند دیگه دارو که چیزی نیست. فدای سر دوملت مهر ورز عدالت محور (1313423) (alef-13)
 
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۷:۱۶
منظور از تكون يعني به غير از ثروت هزاران ميلياردي دانشگاه آزادي كه در چنته دارند به كل خاك مملكت هم نظر دارند تا آن را هم به ثروت پدري اضافه نمايند ؟!

هههههههههههههههه (1308202) (alef-13)
 
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۹:۴۸
تحلیل بنده این است که انتخابات این دوره تنها دو شق ممکن است داشته باشد:

1- اینکه مشایی رد صلاحیت شود: از آنجا که سبزها فکر می کنند انتخابات تقلب هست لذا تعداد کمی از این 13 میلیون در انتخابات شرکت می کنند و در نتیجه جلیلی براحتی رفسنجانی را پشت سر خواهد گذاشت چون مردم طرفدار احمدینژاد، قطعا به رفسنجانی رای نخواهند داد.

2- اما اگر مشایی تایید صلاحیت شود در آنصورت اوضاع کمی پیچیده است چون سبزها با توجه به کینه ای که از احمدینژاد دارند و نمی خواهند یار او رای بیاورد لذا اکثر 13 میلیون در انتخابات شرکت خواهند کرد و از طرفی رای طرفداران احمدینژاد هم به سبد جلیلی نخواهد رفت و در اینصورت رفسنجانی برنده انتخابات خواهد بود. (1308398) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۰۴:۱۲
بقیه کاندیدا چطور ؟ (1310548) (alef-13)
 
siamak
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۱۹:۵۵
یعنی شما از کل جمعیت واجد شرایط رای دادن ، 13 میلیون میدی به آیت الله بقیه رو هم هر طور صلاح میدونی تقسیم میکنی؟
همین حرفا رو میزنی که اینجوری شدی دیگه! (1313434) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۲۰:۱۱
البته اگر احمدی نژاد طرفداری براش مونده باشه که صد البته همه که نه ولی قالب طرفداراش شده اند دشمنانش و از خواب بیدار شده اند.فهمیدند که بابا صد رحمت به ............. (1313436) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۳۶:۳۳
این آقا سال 88 همه چیز را زیر پا له کرد.
چگونه میتوان به این آدم اعتماد کرد.
من که اعتماد ندارم. (1308745) (alef-13)
 
2020
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۳۰:۵۴
وجودهاشمی جز ارتجاع وعقب گرد برای ملت چیزی دیگری نخواهدداشت. (1309835) (alef-13)
 
jabar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۷:۳۳:۳۴
دوست عزیز شاید شمایادتان نباشد یاسنتان قد ندهد چرا که اقای هاشمی قبلا امدند و8سال دولت سازدگی راه انداختند وشعارشان این بود که سازندگی هزینه دارد وهزینه اش این بود که کسانی که ضعیف هستند باید زیر چرخ سازندگی له شوند وخوب یادم هست نتیجه ان تورم به زیادی امروز شد درحالی که تحریمی به شدت وجود نداشت وپولدار ها شدند چرخ پیشرفت وبقیه قربانیان له شده زیر چرخ پیشرفت (1311059) (alef-13)
 
مير شمس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۳:۵۸
به طبع انتخابات 84 درس عبرتي شد كه مردم بفهمند رياست جمهوري سمتي نيست كه هر كسي از راه رسيد انتخاب شود. اين سمت مرد بزرگ با سابقه پيشين مي خواهد. مردان كوچيك بدرد اينكار نمي خورند.به همين خاطر سعيد جليلي كسي نيست كه بيش از يك ميليون راي بياورد.بي شك بايد هاشمي رو پيروز بي چون چراي انتخابات دانست.اين را مي توان از آن چيزي كه ديشب در كوچه و بازارو خيابان و از خوشحالي مردم از حضور هاشمي در انتخابات فهميد. (1304264) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۴۴:۱۹
موسوی هم خودش رو پیروز بی چون و چرای انتخابات میدونست دیدید که مردم چیکارش کردن؟
ضمنا رای رو فقط مردم کوچه و بازار محله ی شما نیست توی محله ی ما یه جور دیگه فکر میکنن و حرف میزنن که نشون میده بی چون و چرا هاشمی طرف بازنده هستش (1306151) (alef-10)
 
سينا
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۹:۲۷
مردم موسوي و چكارش كردن ؟!داداش كدوم محله اي شما كه خبر از جايي نداري (1307139) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۵:۰۹:۳۵
محله صدا سیما !! (1310149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۷:۰۹
نخیرقربان محله شماهم باآمدن هاشمی خوشحال ده وجشن گرفته اند اما شما خودتان را به ندیدن زده اید (1307169) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۳:۰۵:۳۲
کجا زندگی میکنید که اینقدر محله شما کم جمعیت است. (1307280) (alef-13)
 
رضا
Korea, Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۹:۳۰
شما هم که فقط با محله خودتون سنجیدی! همون طور که خودتون گفتید "رای رو فقط مردم کوچه و بازار محله ی شما نیست". پس صبر کنیم تا ببینیم کل مردم کشور در مجموع چه تصمیمی می گیرن. (1307499) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۷:۳۶
از نارمک چه خبر! اونجا هم از اومدن هاشمی خوشحال شدن. (1311642) (alef-13)
 
الف
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۰:۰۱
اما من فکر می کنم تو محله شما اصلاً کسی فکر نمی کنه (1307718) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۵:۰۷
محله احمدی نژادینا هم میگفتن خبرای دیگه ای هست بعد دیدیم دروغه. شما هم توهم محله خودتونو داری. کل جمعه رو نگاه کنید. پاچه خواری بسه. حرص دنیارو نخورین به بقیه ملتم فکر کنید. مگه نمی بینید چقدر خار شدیم که پولمون که هیچ خودمونم تو کشورای دیگه به حساب نمیزارن (1307797) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۲:۴۰
مردم کوچه بازار شمار رو با ده بیست هزار تومن گول میزنن و با استفاده از شما میلیاردها سر مردم کلاه میزارن. (1307898) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۴:۴۵
احتمالا محله شما همون محله گوجه فرنگی ارزان نیست.
حتما پشت دریاها شهریست
که در آن . . . . محله شما قرار داره (1308193) (alef-13)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۶:۵۳
محله شما گوجه کیلویی چنده؟؟؟؟ (1309218) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۲۱:۳۱
خدا وکیلی این حرفا رو جلوی آینه بگو . اگه خودت به خودت منفی ندادی! (1313445) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۴:۰۲
ببخشید میشه بپرسم شما تو کدوم محل زندگی می کنی؟ (1306881) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۲:۳۹
من اصفهان هستم و مردم واقعا خوشحال بودم ، البته منم جزئی از این مردمم!!!
چه جالب که تو محل شما همه ناراحتن!!! راستی چرا؟؟؟ (1307062) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۱:۲۸
محله سعید مرتضوی و اداره کننده های کهریزک (1307722) (alef-13)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۵:۱۱
احتمالا تو همون محله ای که آقای احمدی نژاد ازش گوجه فرنگی می خرید (1307857) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۹:۱۹
جناب میر شمس همهی ما خواهان پیروزی هاشمی هستیم ولیکن نباید رقیب را دست کم گرفت.دقیقا در انتخابات 84 کسی احمدی را عددی حساب نمی کرد ولی رای آورد.در انتخابات 76همه می گفتند ناطق اما سرنوشت جور دیگری رقم خورد پس نباید رقیب را دست کم گرفت. (1306981) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۲۱:۵۳
تو این اوضاعی که احمدی نژاد درست کرده هاشمی شده فرد خوب
وای چقدر ما بدبخت شدیم (1307027) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۳:۳۹
باز ملت جوگیر شد (1307128) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۲:۴۷
آدم عاقل از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی شود آخه هاشمی تا حالا چه کار برای شما کرده که دوباره میخواهید حمایتش کنید
کی میخواهید درس عبرت بگیرید شما ها فرض میکنید قوم برتر هستید و هر کس که دسترسی به اینترنت داره آدم با شعوری هست و از الان خودتان را پیروز انتخابات میدونید و بعد از انتخابات که بازنده شدید باز میگید رای ما رو دزدین (1307192) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۵:۳۵
آن مرد آمد ؛ آن مرد با كوله باري از تجربه آمد . (1304278) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۴:۲۶
البته تجربه ای که چندان خوب نبود! (1305461) (alef-10)
 
حسین از تبریز
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۲۹:۰۶
آن مرد خیلی پیر و خسته تر از آن است که توان حمل کوله باری را هم داشته باشد. (1306562) (alef-10)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۸:۰۷
آن مرد با تجربه به دلیل داشتن تجربه زیاد کوله بار را به تنهایی بلند نخواهد کرد .... (1307135) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۳:۱۰:۱۶
دود از کنده بلند میشه دوست عزیز (1307283) (alef-13)
 
وی جی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۵۲:۱۱
مردم با رای دادنشون به این پیرمرد خستگی را از او میگیرند (1307413) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۲:۱۰
برادر جان یادت نره از قدیم گفتند

شیر اگر پیر هم باشه بازم شیر

پس زنده باد هاشمی پاینده باد هاشمی و پیروز باد هاشمی (1308070) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۴۳:۴۴
اول فكر كن بعد نظر بده .
حمل كوله بار تجربه ، توانايي جسمي نمي خواهد .
آدمها هر چه پيرتر مي شوند كوله بار تجربه شان بزرگتر و سنگين تر مي شود . (1308430) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۲۸:۵۹
امام در سن 80 سالگی شد رهبر ملت.
رهبری فعلی هم در همین سن و سال است.
آقای آیت الله العضمی جنتی هم که نیازی به گفتن نداره.
آقای آیت الله العضمی مهدوی کنی هم چندان جوان نیست.
آقای آیت الله العضمی یزدی بنده خدا حتی نمیتونه درست راه بره.
آقای آیت الله العضمی مصباح و جناب آقای عسگر اولادی و ... .
اینها همه امروز در عرصه سیاسی ایران مهمترین ها هستند و شما نشستی میگی پیر مرد؟
آره عزیز جان امید ما همین پیر مرده! شما به جوانان رای بده ما را با شما کاری نیست. (1313484) (alef-13)
 
یک نفر
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۳:۳۹
آن مرد دوباره با کوله باری از شکست و فتنه آمد (1307194) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۰:۱۱
اندازه هزار نفر منفی.
شما حتی خودت هم میدونی یه نفر بیشتر نیستی. (1313486) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۸:۴۲
آن مرد اگر مرد بود، خانواده خودش را جمع می کرد! خانواده! به ادبیات اعضاء خانواده! هاشمی دقت کرده اید؟ جوری از خانواده صحبت می کنند انگار خاندان سلطنتی هستند! (1307709) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۹:۲۵
حداد عادل از پتانسيل بالايي برخوردار است براي رئيس جمهور شدن . (1304299) (alef-10)
 
باقر
Malaysia
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۰۸:۱۴
میشه چند تا از پستهای اجرائی آقای حداد رو نام ببرید (1307433) (alef-13)
 
هیجارممممممممممغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۷:۲۵
با کدام انرژِ و جثه {ناگفته نماند جناب حداد عادل را با چهره ای ادبی با توصیف گل و بلبل میشناسند}که این هم در رشته تخصصی خودش کم نظیر است اما پست ریاست جمهوری افراد کاردان و سیاسی و باکوله باری از تجربه می خواهد (1307631) (alef-13)
 
کارگر
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۹:۳۴
فقط می توان از آیت ا... هاشمی تشکر کرد
ایشان واقعا"ریسک بزرگی را پذیرفتند (1304302) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۱:۳۴
دنيا بر روي هاشمي حساب ويژه اي باز ميكند . (1304322) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۵۶:۲۷
منم باهات موافقم بی بی سی صدای امریکا دویچه وله و الجزیره و... حساب ویژهای برای ایشون بازکردند (1309167) (alef-13)
 
عليار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۴:۱۱
متاسفانه گروهها تمام عيار براي تصاحب رياست جمهوري هجوم آورده اند و غافل از اين هستند كه عملكرد فوق العاده ضعيفشان دمار از روزگار مردم در آورده است و حال و روزي برايشان نمانده.به طبع مقايسه حال و روزشان در چنين ايامي با دوره هاي قبل از جمله دوره هاشمي باعث شده ميل و اشتياق به سمت هاشمي باشد. بهتر است دوستان اصولگرايان عصبانيت خودشان را فرو بخورند و كلاه خودشان را قاضي كنند كه در اين هشت سال چه گلي بر سر مردم زدند. (1304345) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۹:۱۵
گفتمان سوم تیری به نوعی روی دوم سکه گفتمان دولتی است و دیگر مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. تندروی و لجاجت مشخصه بارز دولتی ها و همان طیف پایداری است که این دولت از درون آن بیرون آمد. هاشمی هر گفتمانی که داشته باشد، اما آدم متعادلی است. به همین دلیل اصلاح طلبان هم از وی حمایت خواهند کرد. اصولاً اصلاح طلبی یعنی مشی تعادل. لذا هر کسی چنین مشی و مرامی داشته باشد، مورد استقبال آحاد جامعه است. ما در این شرایط سخت، به یک آدم عاقل و متعادل نیاز داریم. جوجه را نیز البته در پایان روز 25 خرداد می شمارند. (1304389) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۴۶:۰۴
ایا هاشمی نیاز به ریاست دارد ایا رفسنجانی نیاز به معرفی دارد ایا هاشمی با حرکت مورد پسند اصولگرایان متحجر (خلاف نظرش) نمیتواند صاحب قدرت مطلق شود و ده ها چرا دیگر که ثابت میکنند اقای هاشمی برای نجات چیزی که اقای خمینی به دست اش سپرد آمده (امام خمینی فرمودن نگذرید انقلاب دست نا اهلان بیافتد ) اقای رفسنجانی چون به ایران و سربلندی ایران علاقه دارد آمد این نظر بنده بقیه را نمیدانم با تشکر (1304439) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۵۸:۰۷
برادر من شهوت قدرت آخرین چیزی است که از انسان حق مدار خارج میشه این و دست کم نگیر ؟ (1309174) (alef-13)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۴۷:۰۱
هاشمی آمد چون می دانست سران اصلاح طلبان از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند و اصولگرایان با بصیرت هم در ۸ سال گذشته ضربات جران ناپذیری بر پیکر این کشور وارد کرده اند. (1304446) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۶:۰۰
برادر هاشمی آمد چون سران اصلاحات همانطور که در متن نوشته شده اجازه حضور پیدا نکردند (1306317) (alef-8)
 
امیر علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۰:۲۰
سلام،بنظرم هاشمی ریسک کرد و با عنایت به کاندید شدن قالیباف امکان شکستن رای هاشمی در تهران بسیار محتمل بنظر میرسد هرجند تنها گزینه موجه جبهه اصلاحات که توان عبور از فیلتر شورای نگهبان ایشان بود و این خود بیانگر آن است که این تصمیم دقیقه نودی نبوده علی ایحال در صورت عدم پیروزی آقای هاشمی که محتمل بنظر میرسد منجر به مرگ سیاسی ایشان خواهد شد.
اما آقای جلیلی که عنوان میشود از جبهه پایداری در انتخابات شرکت کرده درست بنظر نمیرسد چراکه که این جبهه فعالیت تبلیغاتی اش را از چندی قبل حول آقای باقری متمرکز کرده بودند وچرخش سایت حامی جبهه پایداری به سمت ایشان قرار گرفتن در پشت ایشان بمنظور وامدار کردن ایشان به این جبهه میباشد هرچند که از لحاظ فکری قرابت فکری نیز دارند وشایان ذکر است تنها گزینه ای اصول گرایان میتوانند حول آن به اجماع برسند فقط ایشان است چرا که در غیر اینصورت در انتخابات از جبهه حامی آقای رفسنجانی شکست سنگینی خواهند خورد.

اما آقای قالیباف ، ایشان نه اصول گراست ونه اصلاح طلب ، ایشان فقط میخواهد بهر ترتیبی که شده رئیس جمهور شده و جبهه جدیدی ایجاد کند ودر حال حاضر خود را به اصول گرایان میچسباند در حالی که ایشان تکنوکرات هستند البته بعید نیست که انتساب ایشان به اصولگرایان تدبیری باشداز طرف ... که عدم اجماع ونهایت شکست رای در این جبهه(اصولگرایان) ایجاد نمایند که البته با عنایت به شخصیت آقای قالیباف این مسئله نتیجه عکس خواهد داد و باعث کسست رای در طرف مقابل جریان اصولگرا خواهد شد.

کاملا مشخص است این انتخابات به دور دوم خواهد کشید و این به سود جبهه اصلاحات نخواهد بود. (1304467) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۷:۴۸
بنظرت چند نفر توی همین تهران هم حاضرن قالیباف رو به هاشمی ترجیح بدن؟!!...
حالا شهرستانها که دیگه جای خود ... (1305980) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۴:۲۸
من معتقدم کارهای قالیباف در شهر داری صرفن جنبه تبلیغات برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ایشان دارد ،پس به او رای نخواهم داد (1307646) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۱۵:۴۰
شما نگران خودتان باشید، نه هاشمی. (1306278) (alef-10)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۸:۵۸
با نظر شما موافقم
آقای هاشمی از طرف مردم رد صلاحیت کوبنده ای خواهد شد و تمام امیدهای اصلاح طلبان نیز بر باد خواهد رفت
فقط امیدوارم که مجددا حماقت 88 را تکرار نکنند (1306857) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۶:۵۱
ابراهیم جان اینها درس عبرت نمیگیرند و دوباره کشور رو به آشوب میکشند و فکر میکنند نظر آنها درست هست و کل مردم ایران هم عقیده اینها هستند
دوستانی که خودتان را به دارید گول میزنید هاشمی مورد اعتماد نیست و در 8 سال ریاست جمهوری که همه مردم با هم متحد بودند کاری نکرد که الان بکنه (1307202) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۵۳:۳۳
حماقت 88 را تکرار نخواهیم کرد ای پسر (1307415) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۴:۴۰
احمق کسی است که وقتی کار اشتباهی میکنه به جای عذر خواهی و ساکت نشستن باز داد فریاد و فحاشی میکنه.
به نظرت سال 88 کی اشتباه کرد؟ ما که به دکتر رای ندادیم یا شما که دادین و امروز این طوری کامنت میذارین؟ (1313513) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۶:۰۴
هاشمی اصلاح طلب!!!!
واقعا چه ترکیب نچسبی وقتی از میزان آزادی دردولت های او یادم میاد (1306892) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۴:۳۲
اون میزان آزادی که میخواستی و نبود رو هاشمی ازت نگرفته بود بلکه همین گروه پایداری ازت گرفته بودند گروهی که 30 سال با تندروی هایشان جز دردسر برای مردم نداشتند و جز شعار و وعده الکی و هزینه کردن از مقدسات هم چیز دیگری نداشته اند. همه اونهایی که جز این گروه هستند از گذشته تا الان بالکل از کرده های خود پشیمان شده و می شوند. (1307197) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۱:۰۳
برادر من جبهه پایداری اون موقه کجا بود درضمن همین اعضای فعلی جبهه پایداری که شما از جمله حسینیان و...حمایت کامل از هاشمی می کردند (1309194) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۱۸:۵۲
ظاهرا یادتون رفته (یا شاید هنوز به دنیا نیومده بودین) دوران موسوی که مثلا کاندیدای اصلاح طلب بود، چه با مردم میکردند. زمان هاشمی نسبت به اون دوران آزادی مطلق محسوب میشد (1307447) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۱:۲۱
قالیباف با توجه به منش نظامی گریش میشود پرویز مشرف در پاکستان و جلیلی هم کاندیدای دولت است که به بصورت چراغ خاموش در حرکت است رونمایی واقعی از جلیلی 8 روز قبل از انتخابات است که دولت با تمام امکانات بت المال آن را انجام می دهد هر چند که مردم اقبالی دیگر در قبال اینان ندارند (1306951) (alef-13)
 
دوستدار قالیباف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۳:۳۷
تحلیل ها یت در حد دهیاران و بخشداران است دوست نازنین شک نکن که جناب قالیباف اگر هوادارانش اجاره دهند این جناب خلبان بنفع هاشمی کنار خواهد رفت {قالیباف با کدام آرا پایه به صحنه آمده }البته ناگفته نماند وشاید هم خواب دیده که هر دوجریان ازش حمایت خواهند کردو اما چه اشتباه بزرگی (1307644) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۴۱:۲۰
باسلام، تحلیل بنده اینست که برنده واقعی این انتخابات احمدی نژاد است و دولت ایشان ادامه خواهد داشت. حضور رحیم مشایی یک بازی سیاسی بیش نیست و کاندید اصلی احمدی نژاد جلیلی است. پس باید ملت ایران شرایط موجود کشور را بپذیرند چون تا زمانی که جبهه پایداری هست، احمدی نژاد هم هست، انحراف هم هست. (1308411) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۶:۲۲
هاشمی با کابینه ای متشکل از قالیباف روحانی عارف و رجال قدر دیگر، ازجریان های مختلف، ناجی ملت و انقلاب وآشتی دهندۀ همه است چون خوی اعتدال وعقلانیت دارد گفتمان ها برای رای است مملکت انسان عاقل ومجرب می خواهد. (1304501) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۱:۴۳
این کسانی که امیدوارند کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری به عنوان وزیر در کابینۀ کاندیدای برنده مشغول به همکاری شوند، درک کودکانه ای از سیاست دارند. شاید فکر میکنند کابینه همان تیم ملی است که باید فوتبالیستهای قدر و کاپیتان های باشگاه ها را به خدمت بگیرد تا موفق شود!!!
عزیز من، مشکل دولت احمدی نژاد الزاماً این نبود که وزرا و معاونان او قدرتمند نبودند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند. مشکل اصلی رویکرد و طرز تفکر حاکم بر دولت و شخص رئیس جمهور است. (1305746) (alef-10)
 
امین زمانپور
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۱:۴۲
متاسفانه از بعد از ریاست جمهوری دوره اول تا کنون هردولتی بر سر کار آمده به نوعی می خواسته از قدرت کنار نرود ، دولت سارندگی که به دنبال تغییر قانون برای کاندیداتوری دوباره هاشمی بود ، دولت اصلاحات به دنبال تصویب لوایح موسوم به دو قولو و همچنین جانشینی دکتر معین و دولت حاضر هم که به هر قیمتی می خواهد دولت بعدی در دستش باشد حالا چه با مشایی چه با جوانفکر چه با رحیمی و... امیدوارم نفر بعدی که بر سر کا ر می آید تقوای سیاسی را رعایت کند و به دنبال قدرت نباشد و این را تنها می توان از طریق رسد تبلیغات انتخاباتی تشخیص داد که آیا کاندیدای پیروز در تبلیغات خود عملی غیر قانونی انجام داده است یا خیر.
کاندیدای دولت ( مشایی ) که از همین آغاز با بی قانونی آغاز کرد و دست در دست رئیس دولت به خیابان فاطمی آمد ، آقای هاشمی هم که خودتان میدانید پسرش متخصص است در بی قانونی و تبلیغات غیر قانونی که البته امیدوارم دست به خلاف قانون نزدن..........اما آقای قالیباف هم متاسفانه هم اکنون نیز ستاد هایش تعیین شده و رئیس ستادهایش مشخص شده اند به عنوان نمونه در شهر ما رئیس ستاد جوانان آقای قالیباف دوست بنده بود که البته با آمدن جلیلی گفته است که احتمالا کنار میرود .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. (1304539) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۲:۴۷
از روسای جمهور قبل کدام یک هنوز در قدرت است؟ (1306875) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۴:۴۲
اولا کاندیدای دولت جلیلی است و مشایی بهانه است برای عوام فریبی دیگر ولی اینبار مردم کلاه سال 84سرشان نمی رود (1306959) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۲۸:۳۶
این ماهیت قدرت است که نخواهد کنار برود. قدرت در همه جای دنیا به دنبال بقای خود است و برای این موضوع هرکاری می کند. تفاوت در این است که در اکثر ممالک دنیا حزب و جناح سیاسی تعریف شده ای وجود دارد که به دنبال حفظ و تقویت موجودیت خود است، لیکن در ایران قدرت صرفا وابسته به افراد و سران آن تبیین می شود. (1307326) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۱:۵۶
فتنه باید خاموش شود که جز با حضور هاشمی خاموش نمی شود
هاشمی سردار سازندگی از جان خود مایه گذاشته و پیروز میدان است (1304542) (alef-10)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۰:۰۲
من نمی دانم شما از هاشمی چی دیدید؟؟؟؟ حتما دلتان برای تورم 50 درصدی وو خفقان سیاسی و حزب کارگزاران {....} تنگ شده..
با کندید اصلح یعنی کاندیدایی که بوی احمدی نژاد دهد (1306480) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۰۹:۳۷
از گفتمان سوم تير هم جز بدبختي چيزي نديديم (1307314) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۴۹:۴۲
نه دلمان برای بی اخلاقی ریس دولت تنگه میشه (1307539) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۳۹:۰۹
رفتار و کردار و مدیزیت شما اصولگرایان با بصیرتدر این 8 سال حکومت مطلق دیدیم و طرفدار رفسنجانی شده ام (1308051) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۸:۰۶
شما از احمدی نژاد چه دیدید؟ بجز تورم 300% و فلاکت و بدبختی و فاجعه و افسردگی جامعه و وووووو (1308385) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۷:۳۹
به نظرت بعد هشتادسال آدم جونی هم داره که مایه بذاره (1306898) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۴۹:۵۹
مگه میخواد بیل بزنه
علم مدیریت یعنی بهره وری بهینه از کار دیگران
و این با تجربه به دست میاد (1307272) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۵:۱۰
جليلي نيز مثل احمدي نژاد ناشناخته است و نبايد به او اعتماد نمود (1304671) (alef-10)
 
اسفندقه
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۶:۵۶
من قصد دارم به هاشمي راي دهم اما اين بي سليقگي محض است كه جليلي را مشابه احمدي نژاد بدانيم احمدي نژاد بيشتر از انكه اصولگرا باشد فردي بود عاشق حركت هاي نمايشي و غير قابل پيش بيني . در حاليكه ادب - متانت - ارامش و مهمتر ازهمه ايمان از تمام حركات و كنش سياسي جليلي هويداست بماند كه اينها معيار هاي كافي براي يك سياستمدار نيست (1305254) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۵:۵۹:۱۳
ايمانش را چطوري سنجيديد تا ان جا كه ما ميدانيم امام جمعه تهران رفسنجاني بوده (1307371) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۵۳:۴۳
از آن نترس که های هوی دارد
از آن بترس که سر به توی دارد (1308127) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۷:۳۱
جلیلی را فقط شما نمیشناسید عزیزم (1306125) (alef-10)
 
دوستدارملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۹:۱۰
معتقدم ملت از افراد ناشناخته باید هراس داشته باشند{دنیا با هاشمی ایران را میشناسد}دنیا با هاشمی ایران را می شناسد بدون نام هاشمی ایران برجستگی و هیبت لازم را ندارد (1307669) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۷:۲۵:۲۰
نه این فکر غلط را دور بیاندازید....دکتر جلیلی با آمدنش تمام معادلات منطقه را بر هم زد وایشان سمبل گفتمان انقلابی سوم تیر است...
زنده با دکتر احمدی نژاد و جلیلی (1311013) (alef-13)
 
رابینسون
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۳۴:۰۰
رقابت اصلی بین هاشمی و مشایی(در صورت تایید صلاحیت) است.بقیه کاندیداها شانسی ندارند. (1304708) (alef-10)
 
دوستدارملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۱:۵۳
مشایی با 1/5میلیون نفر به شرطی که تمام مجموعه دولت اورا با هزینه های پیش بینی شده مصروف تبلیغات مشاعی بکند این مقایسه قشنگی نیست (1307681) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۷:۰۷
هاشمي = سازش بدون مقاومت ، اقتصاد ليبرالي ، قدرت سرمايه داري ..... (1304772) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۰:۰۲
اقتصاد ليبرالي ؛ خيلي بهتر از اقتصاد گدا پروري است . (1305276) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۹:۱۶
دوست عزیز سازش بدون مقاومت تنها شعاری است که گروه های اقتصادی خاص که تنها در سایه تحریم ها توجیح حضور دارند بر سرزبانها انداخته اند. نبود فضای اقتصادی آزاد که نتیجه محدودیتهای خود ساخته است تنها باعث افزایش فساد اقتصادی و بوجود آمدن نوکیسگانی خواهد شد که پایگاه اجتماعی محدود دارند.
ای کاش توضیح می دادید که اقتصاد لیبرالی چیست؟ می دانید که اصل ۴۴ قانون اساسی که تاکیذ بر آزادسازی اقتصاد دارد به چه معنی است؟ اگر منظورتان عدالتخواهی است آیا با گفتمان عدالتخواهی عدالت بدست آمد؟ و اما قدرت گرفتن سرمایه داران؟ می دانید چه میزان سرمایه داران نوکیسه در سالهای اخیر که آقای هاشمی هیچ نقشی نداشته اند چه میزان رشد کرده اند؟

دوست عزیز امیدوارم توضیح دهید که آیا امید به فردا امروز در جامعه ایرانی بیشتر است یا ...
امیدوارم حداقل با خودتان صادق باشید (1305861) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۲:۴۵
همین حالا هم هاشمی رئیس هست چونکه نفوذش در همه ارکان به چشم میخوره،
احمدی نژاد فقط تونست به اندازه خودش در مقابل سیستم هاشمی مقابله کند،
رئیس جمهور= کسی که باید رئیس سیستم ارنج شده هاشمی میشود.

سیستم اداری ما از هاشمی و از اعوان و انصار او دستور میگیرند حال اگر خود پیغمبر هم بیاد باید از هاشمی اجازه بگیره تا مملکت رو درست کنه.

بعد از 24 سال حکومت تمامی ارکان حکومت رو مال خودش کرده و به این راحتی هم نمیشود از دستش درآورد. (1308174) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۶:۵۷
اگه مطالعه ندارین اشکالی نداره ولی خواهشا اظهار نظر بدون مظالعه را با این صراحت....
خودتان میدانید (1306895) (alef-10)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۱:۲۴
شما هم از هرچی کم میچسبی به لیبرال. اصلا معنی لیبرال رو میدوونی یعنی چی آخه؟؟ (1307944) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۵:۴۶
شما ها که دنبال اقتصاد کمونیستی هستین بهش رای ندین (1308197) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۲:۴۸
این که هامشی آمد همه به من ثابت کرد این ها همه بازیچه ست. ارج همه تون با خدا ! (1304792) (alef-10)
 
عماد راد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۰:۱۸
آیا واقعا هاشمی و مشایی و جلیلی با هم ثبت نام کردند؟ یا اگر هاشمی به ستاد نمی رفت ...!
آخرین روز ثبت نام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری لحظات نفس گیری را برای همه فعالان سیاسی در پی داشت
و بازار پیگیری اخبار لحظه به لحظه ستاد ثبت نام داغ داغ بود ولی همه فقط به دنبال خبر ثبت نام چند کاندیدای خاص بودند، خبرهایی که می توانست آرایش سیاسی انتخاب را به کل تغییر دهد. خبر ثبت نام هاشمی و مشایی
اما دو طیف دیگر بیشتر از بقیه گوش به زنگ بودند
گروه اول تیم دولت، آنها منتظر خبر ثبت نام هاشمی بودند نه برای اینکه وضعیت آمدن یا نیامدن مشایی مشخص شود، بلکه برای ایجاد نمایش حضور همزمان هاشمی و مشایی و القای دو قطبی سوم تیر 84
و البته جلیلی هم منتظر خبر آمدن هاشمی بود، چون با این خبر صحنه انتخابات تغییرات اساسی کرده بود، چه بسا اگر هاشمی نمی آمد، جلیلی هم به ستاد نمی رفت
اما از امروز دو قطب مشایی و دولت و هاشمی و اصلاح طلبان ایجاد شده است و از قطب سوم انتخابات که همه اصولگریان را در بر می گیرد چه کسی توان ایستادگی در برابر دو قطب دیگر را خواهد داشت
شانس حداد عادل و زاکانی و لنکرانی در بین بدنه اجتماعی اصولگراین در برابر جلیلی چقدر است؟
شانس ولایتی برای نمایندگی اصولگرایان در برابر هاشمی چقدر است؟
قالیباف اکنون در نظرسنجی ها از بقیه بالاتر است اما آیا با آرایش جدید همین جایگاه را حفظ خواهد کرد و می تواند در آرایش جدید بدنه اجتماعی و جامعتین را قانع کند که بهتر از جلیلی در مصاف با هاشمی اصولگرایان را نمایندگی خواهد کرد؟ (1304841) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۴:۳۷
سلام
دوست نویسنده ظاهرا این نکته را فراموش کرده که پایداری اصرار زیادی بر آوردن جلیلی به عرصه ی انتخابات کرد و به همین دلیل تا اردیبهشت ماه برای اعلام کاندیدا صبر کرد و حتی کاندیدای منتخب پایداری ( یعنی آقای لنکرانی ) خود بارها مصر به آوردن آقای جلیلی در عرصه ی انتخابات شد اما هر بار آقای جلیلی نپذیرفت و جالب تر آن که آن روزها که برخی آقایان برای آقای جلیلی( مع الاسف) وزنی در رقابت قائل نبودند این پایداری ها بودند که به جد اسم او را می بردند و او را مطرح می کردند ! حال این از انصاف به دور است که بگوییم پایداری برای جلوگیری از نابودی ، خود را به جلیلی سنجاق می کند . (1304857) (alef-10)
 
حشمتی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۹:۲۵
با سلام
برادر عزیز در متن هم آمده که شاخه تهران پایداری به دنبال آمدن جلیلی بود. اما وقتی ناامید شد به سراغ لنکرانی رفت. اخبار مربوط به دوپاره شدن پایداری ها را ملاحظه فرمایید. ارادتمند (1306334) (alef-8)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۰۱:۴۰
پايداري به چه كساني ميگوييد (1307373) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۸:۲۸
جلیلی اصلا کار مثبتی داشته یا بخاطر تیب است (1306977) (alef-13)
 
حامی رهبر
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۸:۰۴
فقط هاشمی است که در این مقطع میتواند موثر به حال کشور باشد . اقای جلیلی احمدی نژاد دیگر است . مشایی نیز ........... (1304922) (alef-10)
 
مادر
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۹:۴۰
چرا نظرات فردی خود را در قالب نامی چون "حامی رهبر" میگذارید و برای کاندیدایی که مورد نظرتان نیست برچسب میزنید.؟

رهبر حامی مردم است و نه هیچ کس دیگر

سیاست تعدیل جمعیت شیعی سیاستی است که در زمان آقای هاشمی پایه گذاری شد و تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل...... (1305991) (alef-13)
 
هموطن
Denmark
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۳۰:۰۷
هر کسیکه کوچکترین شم سیاسی داشته باشد ؛ پاسخ این پرسشها را خیلی وقت پیش داده است . در هیاهوی کاندیداتوری مشائی ؛ چند ماه پیش بنده به همین سایت محترم نوشتم : احمدی نژاد و مشائی ؛ فرمول پوتین ـ مددووف را پیاده خواهند کرد و مشائی بطور مطلق کاندید خواهد شد و سپس راه بازگشت احمدی نژاد به قدرت را هموار خواهد کرد . حالا هم این را در یک گوشه ذهنتان یادداشت بفرمائید .
آمدن هاشمی رفسنجانی به صحنه قدرت ؛ اشتهای سیری ناپذیر ایشان را نشان میدهد که در سن 79 سالگی هنوز این تشنگی ؛ ایشان را به صحنه می کشاند .
در کشورهای دارای دموکراسی ؛ سیاستمداران کهنه کار ؛ سعی میکنند که با کناره گیری از قدرت راه را برای جوانان دارای پتانسیل و لایق هموار نمایند . در ایران کدام جوان کاندید میتواند در مقابل هاشمی عرض اندام کند ؟ به لحاظ مالی ثروت ایشان را میلیاردها دلار برآورد میکنند ؛ به لحاظ قدرت سیاسی از بدو تولد جمهوری اسلامی هاشمی در قدرت هست و گروههای طرفدار خود را دارد . این چه احساس مسئولیتی هست که یک فرد 79 ساله را که معلوم نیست تا چند صباح زنده هست را به صحنه قدرت مجدد میکشد !؟. پس کی زمان برای حضور جوانان لایق فراهم خواهد شد ؟ هاشمی در دوران گذشته چه تاج گلی بر سر ملت زده که هنوز مردم اشتیاق به قدرت رساندن وی را داشته باشند ؟
امیدورام که مردم هوشمند ما با آرای خود به فرد مناسب ؛ یک درس تاریخی هم به تشنگان قدرت بدهند .
جلیلی هم برای خالی نبودن عریضه کاندید شده است . خود ایشان هم میداند که کوچکترین شانسی ندارد ولی به هر حال کاندید شده است ؛ چه میشود کرد ؟ (1304936) (alef-10)
 
خلاص
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۹:۰۹
ولی تنها گزینه ی که هنگام سختی ها میتونه مفید باشه، تجربه هست
در بین کاندیدها چه کسی با تجربه تر از هاشمی پیدا میکنید؟؟
به نظرم بهترین شخص، و اصلح ترین شخص سیاسی، آقای هاشمی هستند.
ایشان ریسک نکردن بلکه در زمانی امدند که با قاطعیت تمام رای خواهند آورد
تنها یک سیاست مدار کار کشته این کار را میکند (1305419) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۹:۱۶
البته مردم تا بحال دو بار بر دهن ایشان زده اند یکی در انتخابات مجلس ششم و یکی در انتخابات ریاست جمهوری 84،
بخاطر قدرت از آبروی خودش هم گذشته است میخواهد تا اینکه سه تایی شود تا بکل آبرویی برایش نماند. (1308213) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۹:۲۰
هاشمی می خواد هتریک کنه خوب (1309229) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۵۲:۲۲
تو به فکری ابروی نداشته خودت باش. (1310034) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۴۰:۵۹
یعنی ما که الان به شما مثبت نمیدیم توی دهن شما میزنیم؟ (1313556) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۳:۳۲
همرو رد صلاحیت کردین که شما!!
حتما ولایتی هم 16 سال وزیر خارجه بوده دیگه نباید ازین کارا بکنه
قالیباف هم کلا پست زیاد داشته و زشته رئیس جمهور بشه
حداد عادل هم رئیس مجلس بوده و میشه تشنه قدرت!
مشائی هم که مدودوفه
کسی رو جا انداختم؟! (1305524) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۵:۴۷
سلام دوست عزیز
منم موافقم که جوان لایق بیاد و امور رو به دست بگیره
اما خدا وکیلی خودت بگو کو جوان لایقی که بتونه از عهده این کار بر بیاد
خیلی هاشون لایق هستن اما توانایی این کار رو ندارن
هشت سال تجربه کردیم و کار رو سپردیم به یک جوان بی تجربه
نتیجه هشت سال تجربه اندوزی شد این. حالا این ویرانه رو هم بسپاریم یکی دیگه تجربه کنه !!؟ (1305838) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۹:۱۵
جوابی به هموطن
شما از مشایی و هاشمی و جلیلی همه انتقاد کردی پس نظرت به چه کسی است که می گویی انشاء الله مردم با آرای خود به فرد مناسب یک درس تاریخی بدهند؟ به چه کسی رای بدهند؟ (1305860) (alef-10)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۳:۳۱
هموطن مطلع! اولاگویا عرصه ریاست جمهوری را با تشک کشتی اشتباه گرفته ای که تصور می کنی باید پیران از آن خرج شده و به جوانان سپرده شود. اگر کمی هم علم سیاسی داشتی که نداری . می دانستی که میدان سیاست آن هم در عرصه بین الملل پر از قدرتهای اقتصادی و سیاسی . فرهنگی گوناگونیست که با اندک غافلگیری سعی در بلعیدن کشورهای کوچکتر دارند چنین میدانی اتفاقا نیاز به یک سیاستمدار سالخورده و با تجربه دارد. تعجب می کنم بعد از 8 سال زندگی با ریاست جمهوری احمدی نژاد هنوز هم اعتقاد به دادن میدان به جوانها داری .. ثانیا هاشمی هم اکنون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است پیش از این رئیس مجلس خبرگان بوده . اگر تشنه قدرت بود قطعا همین عناوین برایش کفایت می کرد برای یک انسان 79 ساله قطعا این باور به وجود آمده است که قدرت های مادی ریاست جمهوری هیچ دردی را از او دوا نخواهد کرد. هاشمی صرفا برای نجات کشور از وضعیتی که جوانان لایق !!!!!برایش به وجود آورده اند قدم به میدان گذاشته است (1306063) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۵۶:۰۸
تو که علم سیاست داری به نظرت چرا هاشمی 8 سال پیش رای نیاورد
قدرت سیاسی ایران رو خاتمی با بله قربان گفتن از ایران گرفت 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد خیلی پر بار تر بود تا دوره های قبلی
هاشمی هم صرفا برای به دست آوردن دوباره قدرت پا به عرصه سیاسی گذاشته نه چیز دیگر اگر دلش به حال مردم می سوخت فتنه به پا نمیکرد (1307216) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۹:۳۶
در کشورهای دارای دموکراسی هیچ کس قدرت مطلق ندارد!!! (1306518) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۸:۱۴
با نتیجه گیری شما که باید یه ثبت نام دیگه انجام بشه دیگه کسی نموند این وسط! (1306715) (alef-10)
 
اجل
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۷:۲۸
هموطن تحلیلتان کاملا غلط است جلیلی احمدی نژاد دوم است هاشمی هم در زمان ریاست جمهوریشان آنقدر کارهای مثبت انجام داده که ما مردم هنوز در پی ایشان هستیم تمام زیر ساخت های کشور که در جنگ تخریب شد حاصل تلاش هاشمی با نفت 10دلار است ریاست جمهوری جوان شما هم در 8 سال تجربه کردیم در ضمن مرگ هم دست خداست چه بسا ده دقیقه دیگر حضرت اجل به سراغ تو جوان آید و هاشمی حالا حالا ها پایدار باشد پس خواهشا سن را مطرح نکنید (1307012) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۰۴:۵۰
چرا اين قدر جليلي را مطرح ميكنند يك كفتگو هسته اي را نتونست سر وسامان بده (1307375) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۹:۵۹
سال 84 راه رو برای جوانان باز کردیم اینم وضع مردم (1307716) (alef-13)
 
شبیه راز
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۳۲:۱۸
«ظاهرا ترسي از «وزن‌كشي انتخاباتي» ندارد. او پس از ثبت‌نام گفت: مردم حق دارند من را انتخاب كنند يا نه. » مخصوصاً بعد از اعلام نتایج انتخابات و تجلی اراده مردم مثل 79 و 84!!!!!!!!!!!!! (1304949) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۵۲:۱۷
با سلام

حضور آقای رفسنجانی در انتخابات اگر باعث پرشور تر شدن آن شود

ایشان به هدف خود رسیده اند حتی اگر انتخاب نشوند مرد سیاست

خوب میداند بازی برد حضور پر رنگ مردم است . (1305046) (alef-10)
 
نظرآزاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۱۴:۱۷
نظرشما درمورد انشقاق بین اصولگراها جالبه ولی مسئله مهمتر اینه که اونوقت رقابت بین( لنکرانی یا جلیلی) با مشایی جالب میشه چون همه اینها جزء بدنه دولت نهم و دهم بودن . وجالبتر رقابتشون با هاشمیه . حداقل اینه که هرچه رقابت شدیدتر بشه احتمال حضور مردم پای صندوقهای رای هم بیشتر میشه (1305168) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۸:۳۳
در هیاهیوی بی نظمی و تلاطمی که در اثر بازی های سیاسی و عدم مدیریت ایجاد شده است کشور به کسی احتیاج دارد که هم توانایی جمع کردن نخبگان حول خویش را داشته باشد و هم شان مدیریتی و توانایی اداره کشور را داشته باشد . به نظر می رسد هاشمی 80 ساله خیلی فرسوده تر از آن است که بتواند تحولی در روند مدیریتی کشور ایجاد کند او فقط می آید چون می داند اگر در این انتخابات پیروز نشود برای همیشه از صجنه حذف خواهد شد . در واقع تیم مدیریتی هاشمی در این هشت ساله قسمت اعظمشان پاک سازی شدند و لذا اگر هاشمی نتواند این دوره رای بیاورد جایگاه مدیران هاشمی در نظام به کلی نابود خواهد شد
با این وضع آشفته به نظر سعید جلیلی که هم چهره ی جوانی است و هم توان مدیریتی خوبی دارد و هم توانایی جمع کردن نخبگان را دارا می باشد بهترین گزینه است. (1305342) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۱:۴۴
با سلام
بنده فقط این را میتوانم بگویم که هاشمی پروژهای زیربنائی را دراین کشور کلید زد
باتوجه به بودجه اندک کشور پس از جنگ و اوضاع نابسامان اقتصادی .
بعنوان یک هموطن چه ایشان رئیس جمهور انتخاب شوند یا نه از ایشان قدردانی منمایم (1305360) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۵۸:۵۵
شما لطف کن یک مورد از پروژه های زیر بنایی را نام ببر
اشراف گری و فاصله طبقاتی کارهای زیر بنایی بوده غیر از این کاری انجام نداده (1307221) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۶:۲۲
امیدوارم الف نظراتم رو منتشر کنه:
این تحلیل سرتاپا پر از ایراد است.(اگر نگوییم جهت دار و غرض ورز)
۱- هاشمی اصلاح‌طلب نبوده و نیست. وی مواضعی نزدیک به اصلاح طلبان دارد در این انتخابات اصلاح طلبان از وی حمایت می کنند.
۲- تفکیک سوم تیری‌ها و دولتی ها جای تعجب داره. سوم تیر همان دولتی ها هستند. جلیلی در سوم تیر کجا بود که امروز او معرف سوم تیر است و احمدی‌نژاد و اطرافیانش سوم تیری نیستند؟
۳- نیامدن خاتمی پیش‌بینی کیهان نبود. او بارها این را فریاد زده بود که قصد آمدن ندارد. کیهان خیلی اگر خیلی پیش گو بود باید وضع گفتمان سوم تیری‌های دیروز و منحرفین امروز رو پیش‌بینی می‌کرد.
۴- اصولا سعید جلیل تا به حال هیچ وزن سیاسی خاصی نداشته است.قابل تصور نیست تبلیغات شدید پیرامون محبوبیت و رای برای او. کشور در ۸ سال پیش، طعم تلخ تورم و بیکاری و هزار مشکل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... را که نتیجه بزرگ کردن یک آدم بی‌شناسنامه سیاسی بوده است را چشیده و واقعا دیگر تحمل چنین چیزی را ندارد. از این کار دست بردارید. جلیلی مرد ریاست جمهوری نیست و این لباس به تنش خیلی بزرگ است.
۵- اگر قسمت دوم این نوشته هم بناست بر فرض‌های اشتباه و تحلیل های اشتباه‌تر باشد نوشته نشود بهتر است. (1305405) (alef-13)
 
محمدعلي
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۰:۴۶
حضور هاشمي واين فداكاري او ارزشش كمتر از پيروزي نيست.تكليف اودراين شرايط فقط همين بود .پيروزي راانشاالله ملت رقم خواهد زد. زنده بادهاشمي (1305738) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۲:۳۲
به هر حال امروز کشور دیگر شرایطی برای ازمون و خطا ندارد.چه مردم در داخل و ناظران بین المللی در خارج،ایران در انتخابات پیش رو باید با اقتداری شناخته شده از خود بروز دهد. (1305754) (alef-10)
 
احسان چراغی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۸:۱۱
بار دیگر هاشمی توسط مردم رد صلاحیت تاریخی خواهد شد (1305785) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۵۷:۰۰
مردم هشت سال تاوان رای ندادن به هاشمی را دادند پس رای دادن به هاشمی تکلیف است (1307114) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۴:۰۹
از جانب مردم حرف نزن خواهشا
مردم تو این هشت سال خیلی ها از فقر ناله کردند
خیلی ها جلو خونوادشون شرمنده شدند
جون های زیادی بی کاری کشیدند و از دواج نکردند و یا بعضا به انحراف کشیده شدند
مادرانی در سوگ فرزندان خود نشستند
این مرمدم بغض دارند
بغضی که همه ما مسولشیم
همه اهل کتاب همه دانشگاهیان و عالمان
دیگر وقت آزمون و خطا نیست
یا علی بگوییم و ملت را نجات دهیم (1307196) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۱:۲۸
توسط مردم خیر توسط نوکیسگانی که در دولت احمدی نژاد به ثروت های میلیاردی رسیدند . (1307721) (alef-13)
 
دوستدارملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۵:۵۰
هاشمی کسی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی بارها دستگیر و شکنجه شده و از سرمایه و جان خود برای نظام هزینه کرده است و آنچه برایش مهم است مصونیت نظام و انقلاب است .حضور مردم با شور و نشاط در عرصه انتخابات بیشتر برایش مهم است تا رای آوردن {هاشمی مرد روزهای بحرانی است و در شرایط سخت باید هاشمی را رصد کرد و رفتار اورا زیر نظر گرفت که چگونه از آبروی خود هم می گذرد تا نام ایران همچنان بر بلندای جهان جلوه نمایی کند}مردان بزرگ باید چنین صفاتی داشته باشند افسوس که بصیرتها بعضی مواقع تعمدی کمرنگ میشود (1307750) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۹:۴۹
با این گفته شما که جلیلی و پایداری ها اصولگرای تندرو هستند کاملا موافقم.
هر چی میکشیم از این تندرو ها است.
تند رو ها از آب گل آلود و آشفتگی مملکت و روابط خارجی ماهی میگیرند (1305796) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۹:۰۴
رقابت فینال بین جلیلی و هاشمی از اول هم برنامه این بود اگر هاشمی امد جلیلی بیاید و قرار بود لنکرانی و زاکانی به نفع جلیلی کنار روند امروز ولایتی و حداد هم به نوعی اعلام حمایت از جلیلی کردند قالیباف باید تکلیف خودش را معین کند البته قالیباف بماند بیشتر از سبد رای مشایی و هاشمی کم می شود تا جلیلی در واقع سبد رای رضایی هاشمی قالیباف و مشایی از یک جنس است و سبد رای جلیلی ولایتی حداد زاکانی لنکرانی ابوترابی هم یکی نه اینکه با هم برابرند قطعا جلیلی نماینده این طرف و هاشمی نماینده ان طرف است
امتحان برای قالیباف سخت شده ایا به تصمیم ولایتی و حداد برای کناره گیریو حمایت از جلیلی پایبند هست یا نه ائتلاف الکی بوده
اگر قالیباف به نفع جلیلی کوتاه بیاید قطعا دهان منتقدان تند رو را برای همیشه بسته و اگر کنار نیاید پایگاهش در بین اصولگرایان ریزش بیشتری خواهد داشت
اگه وحدت باشه واقعا چه تیمی میشن قویترین تیم دولتی تاریخ ایران:
جلیلی ولایتی لنکرانی حداد ابوترابی زاکانی قالیباف و.....
البته اقای توکلی بهتره به عنوان منتقد همچنان در مجلس انجام وظیفه کنند
حامیان جلیلی استان فارس (1305857) (alef-10)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۴۶:۳۲
میگن یه روز پلیس نیویورک آرنولد و استالونه را دستگیر کرد. یه همشهری ما که اونجا بود پرید وسط اون دونفر و گفت: ما سه تا رو کجا می برین؟
الف جان منتشر کن . به خدا بحث خیلی جدی شده نیازه که کمی مزاح کنیم. (1313587) (alef-13)
 
Navid
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۰:۴۳
دکتر جلیلی رای بالایی خواهد داشت. (1305868) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۲:۰۲
مثلا چند هزار ؟!!! (1307727) (alef-13)
 
محمود
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۵:۴۰
آقای دکترجلیلی انسان شریف مومن وچهره دلنشینی دارند ولی یادمان نرود که این اشخاص گرچه شخصا" آدمهای مقبولی هستند ولی مسلما" بدرد یک مسئولیت خطیر مانند ریاست جمهوری نخواهند خورد ایشان یک مقداری صبر کنند شاید در زمان آرامش اقبال عمومی یارشان باشد وبعد ازهاشمی بتوانند رئیس جمهور شوند بنظر بنده سیاست های هسته ای توسط رهبری تدوین واجرا میشود وایشان یک پیغام رسان بیشتر نیستند من که سر درنمی آورم ایشان چه مشکلی را میتوانند در این آشفته بازار حل کنند پس چرا وزن ایشان را بیخودی بالا میبرید ویا میبرند؟ (1308575) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۳:۳۰
سلام
ببخشيد من دولتي هاي امروز را قبول ندارم اما مثل اين كه روزهاي آخر دولت هاشمي را فراموش كرده ايد كه مي خواستند به هر قيمتي در دولت بمانند حتي با تغيير قانون اساسي كه آن فرد فراري به انگليس پيشنهاد مادام العمري رياست جمهوري را داد . پس لطفا نگوييد : (بر خلاف رويه دولت هاي قبلي) (1305885) (alef-10)
 
احمد
Austria
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۳۹
مسئله آمدن هاشمی را نباید فقط از زاویه دید تهرانیها نگریست. به نظر من دغدغه تهرانیها با بقیه ایران فرق دارد. برای ما غیر تهرانیها،هآشمی امتحان خودش را پس داده است. هاشمی در تمام بدبختیها در حق به مردم دست داشته است و اگر حالا بعضیها فقط دل به آزادیهای محدود اجتماعی خوش کرده‌اند که شاید با آمدن خاتمی ببخشید رفسنجانی به وجود بیاید برای همه ایران ملاک نیستند. اصلاحطلبها دیگر شانسی برای ماندن ندارند و به آخر خط رسیده‌اند. آن مردخندان این بار نیز سعی کرد با به جلو انداختن رفسنجانی شاید بشود کاری از پیش برد، ولی این تنها یک خیال است و بس! . (1305927) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۵۹:۳۰
خدمتی که مرد خندان به ایران کرد هیچ کس نتوانست بکند تورم 12درصدی , وجه جهانی و بین الملی و کورشود چشمی که نمی بیند (1307119) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۱۶:۵۱
لابد دولتي ها ويا اصولگرايان محبوب ملتند (1307383) (alef-13)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۶:۴۷
شهرستانی عزیز که جای همه نظر و افاضه فضل می کنی هنوز اقای رفسنجانی را در بسیاری از شهرستان ها حتی کوره دهات می شناسند و از او به عنوان یک مدیر تمام عیار یاد می کنند (1307660) (alef-13)
 
دانا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۲:۲۷
دوست عزیز شما چطور با اطمینان از طرف شهرستانیها اظهار نظر می کنی اگر من یه شهرستانی هستم که میدونم الان اوضاع مملکت چقدر داغون و خطرناکه ، می دونم قدرت خریدم چقدر اومده پایین و اگر خدایی نکرده گذر خودم و یا یکی از وابستگانم به دکتر و دوا و بیمارستان برسه رسما از هستی ساقط می شم ، می دونم سایه جنگ بر سر کشورمه و جنگ اقتصادی هم از چند سال قبل شروع شده و تیر و ترکش اونم به جون من کارمند خورده.
خیلی دلم می خواد بدونم شغل شریف شما چیست که از تمامی بلایای نازل شده اینگونه به راحتی گذشتی و به سبک 8 سال گذشته اضهار نظر می کنی ؟ (1307683) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۴۳:۵۲
شما که خارج از ایران هستی از طرف غیر تهرانیها خیالپردازی نکن اتفاقا هاشمی در بین ما غیر تهرانیها شناخته شده تر و رای بیشتری داره . (1307739) (alef-13)
 
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۶:۵۸
من موندم این اصولگراها این همه رو رو از کجا اوردن؟ احمدی نژاد تیر خلاصی به بنیان اصولگراها بود! (1308879) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۴:۳۶
این و اضافه کن ماهم که تهرانی هستیم دل خوشی از هاشمی و خفقان دولت های او نداریم (1309256) (alef-13)
 
شیخ
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۴۰
باید از هاشمی بخاطر حضورش و اینکه خود را در معرض رای مردم قرار داد تشکر کرد.من رجا واثق دارم که او پیروز است. و کشتی را به ساحل نجات خواهد رساند.بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. او طراوتی دارد که خیلی ها ندارند .دلم برای نمازهای جمعه و تحلیل هایش واقعا تنگ شده است. (1305928) (alef-10)
 
مترجم
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۹:۳۳
ریاست جمهوری جایگاه افراد انحصارطلب از جمله هاشمی و احمدی نژاد نیست. (1306089) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۱۱:۰۲
جلیلی هیچ شانسی نداره.فقط هاشمی (1306261) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۲:۴۸
کاری که اقای هاشمی کردند رو می شه به نوعی فداکاری دونست.
پستی که ایشون داشتند از نظر مقامی از ریاست جمهوری بالاتره!! این اختیار رو دارند که روی نظر مجلس، دولت و حتی شورای نگهبان نظر بدن!! اما همه رو ول کردند و حاضر شدند بیان!

امیدوارم که اقایون جواب این فداکاری رو به بدی ندن هر چند که در چند روز گذشته دیدم که چه بد اخلاقی هایی انجام شد برعلیه ایشون!! کتاب ایشون که مجوز ارشاد داره رو به بهونه های الکی جمع کردند و هزار جا تهدیدشون کردند!!

اما در مورد اقای جلیلی فکر نکنم کسی خیری از ایشون دیده باشه!! جز تحریم های گسترده که مردم رو به این وضع نشونده کار ایشون چه سودی برای مردم داشته؟ در ضمن ایشون هم از همان جریانی اومدن که اقای احمدی نژاد اومده پس انتظار اوضاع بهتری رو نداشته باشید!!

اما قضیه اقای مشایی فرق می کنه!! مطمئن باشید دولت و دولتیان بدون برنامه کاری رو نمی کنه!!
همین روزها در انتظار یک بگم بگم دیگه باشید که تهدیدی است برای تایید صلاحیت ایشون!!!
درضمن ایشون با خیلی از فعالیت هایی که کرده اند طرفداران سرمایه دار زیادی رو دور بر خودشون دارند پس از نظر مالی تامینند. (1306305) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۶:۰۶
بنظرم مردم فهمیدند که دود انتخاب اشتباه به چشم خودشان است. همه اینهایی که آمدند بنوعی شاگرد هاشنی بودند، چه کسی شاگرد را به استاد ترجیح می دهد. درود بر هاشمی (1306430) (alef-10)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۹:۱۱
هاشمی با آزرای بالایی رئیس جمهور ماست (1306439) (alef-10)
 
دوستدار ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۲:۰۱
آرا هاشمی =آراء همه نامزدهایی که به صحنه ورود پیدا کرده اند ضربدر 2-نیم=پس در پیروزی هاشمی با آرابالا شک نکنید هاشمی هاشمی مردعمل ناجی کشور خار چشم دشمنان همراه موافقان کشور عزیزمان ایران اسلام یار امام و رهبری مرد سیاست (1307779) (alef-13)
 
زهره
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۲:۳۴
هاشمي + خاتمي آينده ي روش براي جوانان ايراني (1306487) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۸:۴۰
یادت باشه همین خاتمی اگر آبروی هاشمی رو نمیبرد در سال 76 رئیس جمهور نمیشد،
یعنی مردم به امید اینکه کسی آمده تا از دست هاشمی نجاتشون بده، به خاتمی رای دادن،

حالا از دو حالت خارج نیست
1.یا اینکه مردم در سال 76 فریب خوردن وگرنه خاتمی و هاشمی دستشون توی یک کاسه بوده.
2. یا اینکه خاتمی از فرط ترس و قدرت طلبی با هاشمی دست به یکی کرده.

تناقض +خاتمی = نون به روز خور

با عرض معذرت ایشون آبروی کلمه اصلاح طلب رو هم برده. (1308332) (alef-13)
 
ضیا کابلی
Switzerland
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۳۰:۲۳
سلام به همهِ شما
در حلقات دوستان ایران و ایرانیان اینرا به فال نیک میگرند.خرد گرایی و عمل گرایی
این مرد روزگار دیده و از روزگار آموخته مایه اصلی این دلخوشی واین دلگرمی است. (1306570) (alef-10)
 
فریبرز
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۲:۴۵
سلام.ان شاء اله آیت الله هاشمی با رآی بالایی رئیس جمهور شوند. (1306621) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۵۱:۱۷
هاشمی ناجی وضع کنونی کشور است (1306655) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۹:۴۵
با سلام خیلی بد هست که ادما فکر کنند از طاق اسمان فقط آنها برای نجات ملت امده اند برادران عزیز باید کشور را در دست جوانان توانایی داد که به عشق مردم پای در عرصه ها می گذارند نه سیاستمدارانی که چند بار رای عدم اعتماد از مردم گرفتند اما باز هم می خواهند بمانند .
در بعضی تحلیل ها که مردم می کنند ادم یاد قهر رضا خان میر پنج و نا امنی حاصل از اغتشاش قزاق ها می افته .عده ای می خوان خودشون رو ناجی ملت نشون بدن حتی اگر شده به شیوه ی رضاخانی (1306720) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۳:۳۹
ایشان (آیت الله هاشمی)که نمیتوانندفرزندان خودراکنترل واداره کنندچطورمیخواهندکشوری به این بزرگی رااداره کنند؟؟؟................................ (1306730) (alef-10)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۰:۰۵
قیاس در هر 2 غلطه ولی بر فرض شماکه بد باشندبس نوح نبی هم مدیریت بر بسرش نداشته شایسته نبوت و اداره جامعه نبوده (1306984) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۹:۲۸
احتمالا شما تازه بدنیا امدی وخبر نداری که ایت الله هاشمی چند دوره رئیس مجلس و سالها جانشین فرمانده کل قوا و هشت سال هم رئیس جمهور بوده ان وقت چگونه کسی با این همه سابقه نمی تواند کشور را اداره کند اما جلیلی که هیچ سابقه مهمی ندارد جز مداکره کننده ارشد هسته ای که قراره ریس جمهور بعدی باشه می تواند؟ (1307020) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۵:۲۲
برو بابا مخالفت احمدی نژاد با فرزندان هاشمی نبود که یه گوشه ای از اقتصاد کشور رو در دس گرفته بودن تا شاید سامن بدن . ایشون مخالفتشون با آبادانی کشور بود.با آدمایی بوود که قصد آبادانی این مرز و بوم رو داشتن (1307198) (alef-13)
 
afshin
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۱۳:۰۹
اتفاقن بچه های آقای هاشمی از بهترین ها هستند ..... (1307380) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۶:۵۸
اره بهترین ها در اختلاس و بی فرهنگی (1309268) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۲۰:۳۶
رفسنجاني پيروز خواهد شد (1307387) (alef-13)
 
رضا
Korea, Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۴۶:۳۵
استدلالتون رده. حضرت نوح (ع) هم نتونست فرزندش رو به راه راست هدایت کنه. شما اگراون زمان بودید حتما استدلالمیکردید کسی که نمیتونه فرزند خودشرو هدایت کنه چه طور میخواد بشریت رو هدایت کنه.

در ضمن تا جرم کسی ثابت نشده، نسبت دادن قطعی جرم بهش خلاف شرع و قانونه. (1307523) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۸:۱۰
اره خوب تو این 8 سال اخیر دیدیم اقایونی که خانوادشونو خوب کنترل میکردن چطوری مملکتو به عرصه نابودی کشوندن. (1308094) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۵۰:۴۵
آنوقت باید حضرت نوح هم پیغمبر نمیشدند جانم هرکس رو تو قبرخودش میگذراند ضمنا" یه نگاهی به دور ورت بنداز ببین از خودت وبقیه چه خبر (1308107) (alef-13)
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۴:۱۳
اتنخاب هاشمی بازگشت به دوران باند بازی و قدرتمندی مافیای قدرت را به دنبال دارد. من نمی گویم که دولتی ها صد در صد مثبت بوده اند ، اما این از نکات مثبت آنهاست که بازگشت هاشمی همه آن تلاشها را از بین می برد و فکر میکنم اندکی تفکر پیرامون این موضوع روشن می کند که هاشمی و امثالهم چرا همه یک دفعه مکلف شدند ....اونهم در 79 سالگی... واقعا برای جان کندن و خدمت به مردم ایشان اینهمه دغدغه مند شده یا..... (1306957) (alef-13)
 
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۲۸:۲۴
جلیلی احمدی نژاد دومه و هندونه سر بسته است و رای هم نمیاره
رقابت بین حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و قالیباف هست که با پیروزی هاشمی کبیر معاون اول قالیباف است
درود بر هاشمی (1307046) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۲۹:۴۷
جلیلی گزینه بهتری نسبت به باقری لنکرانی کم تجربه به نظر می رسد. (1307052) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۴۷:۱۶
جلیلی خیلی با تجربه هست؟؟ (1309117) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۳:۵۹
می گویند هاشمی چه کرد که ایقدر طرفدار دارد؟
هاشمی کسی بود که ایران پس از 8 سال جنگ با دنیا را با دست خالی، با ایمان و اخلاص و مدیریت صحیح احیا کرد.دولت فعلی نتیجه ی تلاش و همراهی تمام جناح اصول گرا است. (دولتی که درآمد نفتی آن به تنهایی با درآمد 90 سال ایران برابری می کند و درمقابل چیزی به جز بازگشت سریع به عقب را به بار نیاورد.)حال آنکه تمام آنها در برابر حمایت همه جانبه ی خود برای به قدرت رسیدن دولت فعلی از پذیرش عواقب آن شانه خالی می کنند.
پاسخ می دهند که ما راهمان را از رئیس جمهور جدا کردیم.
پس:
چه تضمینی هست که راهشان را از رئیس جمهور بعدی هم جدا کنند و او به روند خراب و بی برنامه ی فعلی ادامه ندهد.اگر این شخص از خرد جمعی شما بهره ای نمی برد چرا حمایتش کردید و حالا که این کار را کردید چرا صادقانه از مردم عذرخواهی نمی کنید؟ چرا تکبر تمام وجود این سیاسیون را گرفته؟ عذرخواهی کنید، به دامان محبت مردم بازمیگردید و با وحدت کشورمان را می سازیم. درود خدا بر مرد روزهای سخت "هاشمی" (1307095) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۹:۳۷
کسیکه 80 سال سن داره برای جاه طلبی نیومده. راحترین کار تعریف از قدرته و تن دادن به تند رویها.
قدر این فرصت را بدانیم اکه کشور و نظاممون رو دوست داریم از شعار بپرهیزیم. (1307103) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۵۱:۴۶
حالا چه اصراری داری که جلیلی رو با این دو نفر مقایسه کنی؟؟؟؟؟ (1307108) (alef-13)
 
saeed
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۵۷:۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این حرفها یی که الف میزند بر چه اساسی است
تاحدی درست و برخی نادرست
اینکه میگویی جلیلی چتر دولت مردان است اشتباه محض است (1307115) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۶:۴۳
انتخاب جلیلی تکرار دوران احمدی نژاد است این خط این نشون (1307132) (alef-13)
 
سید
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۶:۴۶
به نظرم کشور دچار قحط الرجال نشده که دوباره به عقب برگردیم.آیت الله هم به دوره ای دیگر تعلق داره که زمانش سپری شده.وقتشه انقلاب به دست نسل سوم بیفته.

برخی گفتن اقتصاد لیبرال بهتر از گدا پروری است. ولی باید گفت ایستادن در صف عابر بانک خیلی بهتر از ایستادن در صف کوپن است. (1307201) (alef-13)
 
رها
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۵۹:۵۸
هاشمی قمار بزرگی کرده و آبرو اعتبار خودشو وسط گذاشته..فقط خدا کنه این جلیلی نشه..اصولگراها پوستمونو به حد کافی کندن.. (1307222) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۱۲:۱۶
هاشمی
بیا که کشور دیریست در آتش بی عقلی و بی تجربگی گرفتار شده.میدانم که از اشتباهات گذشته درس گرفته ای و دلت برای وطن می تپد (1307236) (alef-13)
 
مصطفی بروجن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۰:۵۳
جوجه ها را آخر پاییز می شمارن می بینید که چگونه آقای هاشمی شکست می خورند (1307464) (alef-13)
 
رضا
Korea, Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۶:۵۰
اگر تا الان شک داشتم در خیرخواهی آقای هاشمی با ثبت نامشون شکم برطرف شد. با این که به هر حال خطر هست که برای سومین بار رای نیارن، اما از خرج کردن آبروشون به امید در آوردن کشور از این اوضاع بحرانی ابایی ندارن. (1307491) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۷:۵۰:۱۲
هاشمي مرد بزرگ تاريخ ايران است نام بزرگ هاشمي بر صفحات تاريخ اين مرز وبوم خواهد ماند وتاريخ حتي اسمي هم از افراد خيمه شب بازي كه دو روزي وارد صحنه سياست مي شوند ومحو مي شوند نخواهد بردجليلي بنده خدا بنظرم به اشاره اي آماده است وبه اشاره اي هم بايد برود انسان ياد دوران مدرسه مي افتد بعضي وقت ها يكنفر اصلا آمادگي پاسخگوي نداشت واصلا توي عالمي ديگر بود يكدفعه معلم صدا ميزد مثلا جليلي توجواب بده جليلي هم مي گفت ببخشيد آقا ميشه سوال را يكدفعه ديگه بپرسيد حواصمون نبود!!اما هاشمي مانند اون شاگرد زرنگ ها مي ماند كه معلم هنگام حضورش سر كلاساسترس دارد كه نكند اشتباه كند و اون شاگرد زرنگ متوجه شود لذا هرچه اين شاگرد زرنگ سر كلاس حاضر نشود معلم خوشحالتر است!! (1307541) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۱:۴۹
خواهش میکنم اشتباه نکنید ،حمایت از هاشمی به معنای این نیست که ایشان عیب و نقصی ندارند ، شرایط ما بحرانی است ، تحریمها شیرازه کار را از هم پاشانده و با کل دنیا به مشکل خوردیم و الا" نیاز به یک کهنه کار با تجربه داریم که بتواند این کشتی طوفان زده را به سرانجامی برساند ، ترا به خدا دیگر به آدمهای بی تجربه و گستاخ و ... رای ندهید ، جلیلی شاید آدم خوبی باشد که هست ولی توان انجام این کار را ندارد، قالیباف هم نظامی و دارای روحیه نظامیگری است ، دیگر فرصت اشتباه ندارید (1307591) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۱:۰۵
این مملکت مدیر اجرایی قوی ،جوان،خوشفکر و غیره عقده ای مخواهد نه کسی که فقط بخواهد مشکلات خود وخانواده اش را حل کنه (1307676) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۸:۴۸
افرادی که هاشمی را تخریب می کنند بدانند که تخریبهایشان نتیجه عکس خواهد داد و هاشمی به حول و قوه الهی با آراء ملت فهیم ایران انتخاب خواهد شد و کوتوله های سیاسی که حاصلی جز تحقیر ایران و ایرانی نداشته اند از ملت تودهنی محکمی خورده و سر جایشان خواهند نشست. (1307712) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۳:۵۶
با سلام
همه آرمانهایی که جلیلی و لنکرانی واسه گفتن فراهم خواهند کرد رو احمدی نژاد هشت سال پیش می گفت . در ضمن همه این اشخاص رو احمدی نژاد مینداخت ته جیبش راس راس می گردوند. مگه کسی هستن اینا یارای قدرت بیان احمدی نژاد رو داشته باشن. با زوال روزبه روز احمدی نژاد و رسوا شدن اون حمایتهای خودجوش دیگه شب نامه و پایداری و گفتمان پایداری در برابر سازش و ... همه کشک رخ می نماید.
جلیلی مدل میکرو سیمولیتید شده احمدی نژاد است.
مشایی مدل ماکرو سیمولیتید احمدی نژاد با دز بالاست.
همه تکنیک های بد اخلاقی استفاده شده توسط احمدی نژاد و یارانش ( انحرافی ها و این پایداری های در صراط و اون اصولگرایان سنتی همیشه در صراط و البته در مسیر باد ...) رو شده . در مقابل آقای هاشمی تنها با تعیین افراد ستادش در این مرحله و حتی اینکه معاون اولش ( که احتمالا خاتمی باشه) می تونه اردوگاه اصولگرایان ( بخوانید اقتدارگرایان و انحصار گرایان ) را برای همیشه تاریخ تخته کنه تنها در دور اول.
من جوان مقاومت، همراه بیکاری نمی خوام که با مدرک .... از دانشگاه .... به هرجا برم بگن کارت فعال ... داری !!!!!!!!
یاد ایام انتخابات 76 افتادم. (1307908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۲:۱۰
حیف که با حضور هاشمی درنهایت جلیلی رئیس جمهور می شود.علت حضور جلیلی را جویا شوید ؟ بدا به حال کشور که جلیلی رئیس جمهورش باشد. (1307950) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۳۹:۵۲
جالبه که هر آن کسی که مقابل شما و تفکراتتون باشه اسمش میشه تندرو! گاهی اصولگرای تندرو گاهی اصلاح طلب تندرو! (1308057) (alef-13)
 
;کرمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۸:۱۱
هاشمی حمایتت می کنیم (1308095) (alef-13)
 
تنهاي تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۰۲:۴۲
سايت الف تو با هاشمي از اول مشكل داشتي ولي دليل نمي‌شه جانب حق رو كنار بذاري....
واقع بينانه‌ترين حرف اينه كه اگر بخواهيم از عدد 100- تا 100 استفاده كنيم براي ارزش‌گذاري بر روي كانديداها بايد براي مرد بي بديل سياست آيت الله هاشمي عدد 80 رو قرار بدهيم ( با توجه به خدمات و تلاش‌هاي فراوان ايشان در حفظ نظام اسلامي) و بقيه افراد رو از 10 تا 100- ارزش بذاريم..
طبق اين حرف امثال جليلي و لنكراني و قاليباف و حداد و... نمره‌اي بين 1 تا 1/5 دارند و حسن روحاني 8 و بقيه آقايان از صفر تا منفي صد قيمت دارند....
" الف " بهتره با جريان فكري بستر جامعه پيش بري...
انشاءالله انقلاب از دست نا اهلان خارج مي‌شود و به دست اهل آن باز مي‌گردد. (1308173) (alef-13)
 
فرهنگی بازنشسته 70سالهخ
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۱۶:۰۱
الان فهمیده ام که این آقای هاشمی چقدرضعیف النفسند،همیشه فکرمیکردم ایشون اراده بالاومتانعت نفس دارند، دراین سن سال بازی خوردن ازچندبچه آنهم بخاطردنیا وقدرت ،برای مردی دراین لباس باآن تجارب واقعا نوبره.
آقای رفسنجانی ازهمسن وسالها وهم لباسهایت خجالت نکشیدی وآخرعمری دست ازمقام و...و....نمی کشی!؟چه درسرداری!؟حتی اگرفتنه ای هم درسرداشته باشید،همان هم نشانه کوچک فکری شما وعدم بلوغ انسانی شماست.دراین سن وسال است نشان دادیدکه واقعا بچه های 80-70ساله هم کم نیستند. (1308245) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۴۲:۲۹
شما چون خودتان هفتاد ساله و ضعیف النفس هستید، خیال می کنید همه مثل خودتان هستند. بین یک آدم ضعیف النفس چون شما و یک قدرتمند همچون هاشمی سالها تفاوت است. (1309950) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۶:۱۳
من سی و چهار سال است هاشمی را میشناسم . همیشه هم دوستش داشتم و رای به او دادم . ولی تا سه سال پیش قالیباف را اصلح برای ریاست جمهوری نمیدانستم . به نظر من قالیباف در این دوره از همه اصلحتر است چون هاشمی دشمن زیاد دارد و علی رغم اینکه سیاست بالائی دارد ولی برای ریاست جمهوری مناسب نیست و بخاطر سن بالا زود خسته میشود و کارهای ریاست جمهوری توان و انرژی بالاتری میخواهد بالاتر از همه جوانان و وزرا . ولی هاشمی را بسیار دوست دارم و برای او آرزوی موفقیت میکنم . (1308318) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۴۵:۵۱
بهتر است هيچ كس فكر نكند كه همه مجبورند با عينك انها به دنيا بنگرند،وضع اشفته اكنون ما كه مثل يك كلاف سر در گم است .نياز به انساني متعادل دارد كه به همه نيروهاي داخل نظام بمانند چرخ دنده اي متصل به هم براي حركت بسوي تعالي وپيشرفت مادي ومعنوي ملت بنگرد. (1308442) (alef-13)
 
shahab
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۱۱:۵۸
آیت الله رفسنجانی از تهمت های بیروایی که اصولگرایان بهش میزنه نمیترسه. بیا یکبار دیگه بیا که کشور دوباره دولت سازندگی میخواد... (1308616) (alef-13)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۱۵:۱۸
تمام هم و غم سایت شما بزرگ کردن جلیلی و گفتمانش (بقول شما گفتمان سوم تیری!) است. گفتمانی که ما تا حالا اسمش را هم نشنیده ایم و خود شما برایش توضیح در پرانتز گذاشته اید! اتفاقا ایشون از همه بیشتر باید نگران رد صلاحیت باشه (اگه عادلانه به صلاحیتها نگاه بشه) چون اصلا رجل سیاسی نیست! (1308629) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۴:۴۷
فرض بر اینکه هاشمی آمد و رای هم آورد و رییس جمهور شد از اونجایی که ایشون 79 سالشه اولین دعای مردم باید این باشه که ایشون سالم بمونه بعد اینکه کشور و نجات بده . (1308679) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۰:۳۸
سلام
من نمیتوانم به کسی که دو رو بوده رای بدهم
منظورم آقای رفسنجانی است.
از لحاظ سن هم ماشاا... (1308765) (alef-13)
 
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۹:۴۸
به نظر من اقداماتی که هاشمی در رئوس برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خویش قرار دهد، به قرار زیرند:
1- ایجاد اتاق فکر نخبگان سیاسی و اقتصادی
2- برقراری نخبه سالاری در کلیه سطوح
3- سر و سامان ارتباطات بین المللی و رفع سوئ تفاهمان و نکات مبهم فی مابین با کلیه کشورها
4- رفع مناقشه ی هسته ای
5- ترمیم اقتصاد بیمار و ایجاد اشتغال
6- ارائه امار صحیح از وضعیت اقتصادی و سیاسی
7- بازگرداندن اعتماد مردم به دولت در کلیه زمینه ها
8- حذف موازی کاری و ادغام سپاه و ارتش
9- توسعه صنعت توریسم
10- سروسامان دادن آموزش و پرورش تا حد مطلوب
11- حرکت به سوی بیمه همگانی و درمان رایگان
12- سرو سامان دادن وضعیت ورزش کشور (1308834) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۶:۰۹
هاشمی اگه بیاد معاون اولش سید بزرگوار خاتمی هست دمش گرم دوباره یاران انقلاب برگشتند خدا را شکر (1308874) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۰:۳۰
با امدن هاشمی شرایط داره تغییر میکنه در مقابل افراد اصول گرا طیف اصلاح طلب دچار مظلومیت شده بودند و با امدن هاشمی براحتی توازن برقرار شده است اما در پس این توازن میشود نگاهی به نحوه امدن کرد امدن دیر هنگام رو میتوان شگردی سیاسی برای ایجاد حاشیه برای رای بیشتر در نظر گرفت واما امدن افرادی بی برنامه با شعار های دم دستی مثل جلیلی و وزرای قبلی اما میتوان به تلاش محسن رضایی اشاره کرد که دارد میجنگد و 100 درصد بعد از هشت سال ایند بر کرسی ریاست جمهوری خواهد نشست (1308945) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۳۹:۵۰
به همین خیال باشید که خیال شیرینی است. (1309926) (alef-13)
 
g
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۷:۳۴
هاشمی امد تا نامیدی برود.امید به ایند فعلا فقط از میسر هاشمی ممکن (1308976) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۹:۰۲
من یه سوال مهم داشتم. سایت الف هم به آقای قالیباف فروخته شد یا تا انتخابات اجاره شدین؟ (1308984) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۴۶:۰۷
متاسفانه اقای هاشمی هیچ برنامه ای ندارد و به این امید امده که درصورت مذاکره ویا کوتاه امدن در بعضی از مسایل یک کم تحریم را بردارد وارزش پول ملی زیاد شود ولی نمی داند که دشمن جمهوری اسلامی ایران از او باهوش تراست و دست او راخوانده و به ایران وایرانی هیچ بهایی نمی دهد تا زمانی که حکومت شیعی درایران باشد (1309113) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۵۱:۴۹
الف ساعتی یک مقاله در باره جلیلی می زنه که مثلا اونو جا بندازه! (1309137) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۰:۳۴
خدا هاشمی را نگدارد به کوری چشم دشمنا نش (1309238) (alef-13)
 
سالار
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۵:۵۹:۳۶
بابا تو را بخدا کار را به کاردان بسپارید لنکرانی کجا مملکت داری کجا مشایی کجا کشورداری کجا جلیلی خوبه ولی ریاست جمهوری براش لقمه بزرگی هست باید تجربه زیادی کسب کنه بعد ، حالا از بین همه کاندیدها هاشمی بهتره ایشون میتونه تا حدودی ایران را از این مشکلات نجات بده ، ای مردم ایران اگاه باشید هاشمی یادتون نره (1310507) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۴۵:۵۲
اقای رفسنجانی آمد تا کفن پوشان و مزدوران حزب اللهی نما مشغول بکار شوند (1310788) (alef-13)
 
سيدقاسمl
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۷:۱۲:۱۹
هاشمي از همان ابتدا مي خواست بيايد اوابتدا چند وزير كابينه دولت آينده خود را روانه ميدان كرد تا ببيند آيا جامعه با او همراه است يا نه در واقع هاشمي يك نظر سنجي غير رسمي انجام داد
خانواده او آمدنش را در آخرين لحظات تفسير به اجازه رهبري ميدانند تا اين امر را به اذهان بقبو لانند كه اگر هاشمي راي نياورد مهم نيست مهم اين است كه حرف رهبري راگوش داده وتكليفي كه از سوي رهبري بر عهده او گذاشته شده است عمل كرده
هاشمي بازي شطرنجي را شروع كرده كه قصد برد ناپلئوني دارد (1310938) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۰:۱۵:۱۵
بی شک فقط هاشمی می تواند این مملکت رانجات دهد چون تجریه های بسیار گرانبهایی دارد واقعا دیگه چاره ای نداریم امیدمون به هاشمی است (1311428) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۰:۰۵:۴۹
هاشمی رییس جمهود نمیشه ولی اگه بشه چی میشه! آقاای هاشمی باز برای رو زمین نماندن شعار سال آبروش رو به میدان می فرسته کیه که قدر بدونه. امیدواریم حماسه سیاسی با تغییر اوضاع وطرد گروه انحراف و تندرو که قصد مصادره انقلاب و ایران را دارند همراه شود (1312227) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۰:۱۸:۲۳
نکته ای در این خبر وجود داشت که قابل تامل است «بعد از ثبت‌نام جليلي سايت‌هاي وابسته به پايداري كه تا روز گذشته از لنكراني حمايت مي‌كردند به سمت او چرخش كردند. او را «سوم تيري ديگري» دانستند كه به كانديداها اضافه شد» سوم تیری یعنی احمدی نژاد دیگر، آیا آقای جلیلی علیرغم شخصیتی که الان از خود نشان داده است مانند احمدی نژاد سال 84 نیست؟ آیا این بزرگوار امتحانی از خود پس داده است؟ اگر مخالف تفکرات احمدی نژاد در جریان انحراف است پس چرا احمدی نژاد این مدت او را تحمل کرده است؟ و سئوالات دیگر که ابهام در خصوص این کاندیدا را به صورت جدی مطرح می کند (1312266) (alef-13)
 
میهن
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۰:۳۳:۰۹
به جای ترشرویی به خلق حماسه بی اندیشید!!! (1312312) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۸:۱۳:۰۳
به نظر من هاشمی بهترین هست ولی با توجه به سنش فکر نکنم انتخاب بشه (1315628) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۰۸:۴۹:۵۲
به نظر من جلیلی منتخب اصولگرایان خواهد بود و وی به سمت ریاست جمهوری خواهد رسید (1317630) (alef-13)