نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 393274
قالیباف: مدیران باید ۱۵ ساعت کار کنند/ ورود 58 واگن با اولویت خط سه مترو
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
شهردار تهران گفت: مترو را تنها پول نساخته است بلکه مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی هم دخیل بوده است. در مقابل افرادی هستند که به جای کار کردن تنها حرف می‌زنند و وعده و وعید می‌دهند.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۵۸ دستگاه واگن مترو تهران و حومه و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک‌کابین و راه‌اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و همچنین گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار داشت: جانبازانی را می‌شناسم که از ۳۴ سال قبل بر روی تخت افتاده‌اند و تا به امروز به دلیل قطع نخاع شدند توانایی هیچ گونه حرکتی را ندارند و امنیت و اقتدار کشور ما امروز در گرو رشادت‌های این افراد است.

وی بیان داشت: با توجه به ناامنی که در خاورمیانه وجود دارد کشور ما در امنیتی کامل به سر می‌برد و این امنیت در راستای مجاهدت این افراد است.

شهردار تهران ادامه داد: زندگی آرام امروز در کشور را مدافعین حرم رها می‌کنند و برای دفاع از مظلومین جان خود را از فدا می‌کنند.

قالیباف بیان داشت: از افرادی که در حادثه مترو کیانشهر جان خود را از دست داده‌اند نیز یاد می‌کنیم و در حوزه واگن‌سازی نیز افرادی از ۷ صبح تا ۱۲ شب مشغول به کار و تلاش هستند و ۲۰ هزار نفر نیز شبانه‌روز در داخل تونل‌های مترو تلاش می‌کنند و افرادی که در این مسیر جان خود را از دست دادند از مجاهدین خاموش هستند که کسی تلاش آنها را نمی‌بیند لذا بنده مجدداً به خانواده و دوستان آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: حادثه کیانشهر از بُعد فنی مورد بررسی قرار گرفته است و مورد رسیدگی کارشناسی قرار خواهد گرفت تا از بروز مجدد چنین حوادثی جلوگیری شود و سرعت، دقت و ایمنی اساس کار ما است.

شهردار تهران افزود: اگر بنده بخواهم یک نمونه از فرهنگ جهادی و مجاهدت دفاع مقدس را برای جوانان عنوان کنم همین تلاشی است که در واگن‌سازی انجام می‌شود.

قالیباف گفت: مدیرعامل شرکت مترو عنوان کرد که از ابتدای سال تاکنون دولت هیچ پولی برای توسعه مترو پرداخت نکرده است و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اشاره کرد که از سال ۸۹ تاکنون دولت اتوبوسی به شهرداری نداده است و این در حالی است که ۸۲ درصد تأمین اتوبوس بر عهده دولت است و ۵۰ درصد هزینه‌های مترو نیز دولت باید تأمین کند.

وی ادامه داد: تحریم‌های بین‌‌المللی بر مجموعه شهرداری و همین طور اقدامات عمرانی تأثیرگذار بوده است اما آن فرهنگ و روحیه جهادی و باوری که وجود داشت موجب شد که با تلاش و همدلی همه مشکلات را برطرف و به شهروندان خدمت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ماهی ۲۰۰ میلیارد تومان در مترو هزینه می‌شود، افزود: مترو مصداق علمی اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان، تکیه کردن به تولید داخلی و نیروهای جوان است که با توان اقتصادی و سرمایه‌های ایرانی ساخته شده است.

قالیباف گفت: اگر سرمایه‌های خود را به کار نگیریم باید دست خود را در مقابل دیگر کشورها دراز کنیم در صورتی که ما دارای نیروهای انسانی تحصیلکرده و باتجربه هستیم.

وی گفت: مترو را تنها پول نساخته است بلکه مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی صرف ساخت مترو شده است و در مقابل افرادی هستند که به جای کار کردن تنها حرف می‌زنند و وعده و وعید می‌دهند.

شهردار تهران افزود: مدیران در جمهوری اسلامی نباید ۸ ساعت کار کنند بلکه حداقل کار مفید و مؤثر یک مدیر در کشور باید ۱۵ تا ۱۶ ساعت باشد.

قالیباف با اشاره به اینکه با تدبیر می‌توانیم معضل بیکاری را حل کنیم، گفت: ۴ تا شرکت واگن‌سازی در کشور وجود دارد که می‌توان آن شرکت‌ها را نیز مانند شرکت واگن‌سازی تهران پرکار کنیم و از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود ولی این باور نیست و روحیه کار و تلاش وجود ندارد.

وی گفت: سالها اشاره کرده‌ام که امروز در شهر تهران مهمترین چالش آلودگی هوا و صوت است و محوریت شهرداری تهران حل آلودگی هوا است که به عهده دولت سپرده شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه معضل آلودگی هوا قابل حل است، گفت: سال به سال شاهد سیر نزولی کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم و مردم می‌توانند این موضوع را کاملاً لمس کنند.

قالیباف افزود: در جلسات متعددی که برگزار شد شهرداری تهران منطقی‌ترین و باکیفیت‌ترین برنامه را برای کاهش آلودگی هوا ارائه داد و قرار شد دولت بر اساس همین برنامه نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کند و ما نیز به عنوان شهرداری تهران در کنار دولت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: قریب به ۱۰۰ کیلومتر مترو در دست احداث است و تا نیمه اول سال ۹۶ و پایان دوره مدیریت شهری تمامی خطوط مترو به بهره‌برداری می‌رسد که همین اقدام در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.

شهردار تهران بیان داشت: در آغاز سال تحصیلی با اضافه کردن واگن و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری ۳۰۰ هزار نفر به ظرفیت ناوگان اضافه شد.

قالیباف افزود: ۷ رام قطار به خطوط مترو اضافه شده است که بنده توصیه کردم خط ۳ مورد استفاده قرار بگیرد چرا که از این خط بیشتر محرومین استفاده می‌کنند که در فاصله ورود قطار به ایستگاه در این خط باید کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: دولت وعده داده است ۱۲۰۰ واگن را تأمین و در توسعه حمل‌ونقل عمومی اضافه کند که امیدواریم با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده است هر چه سریعتر این وعده عملی شود.

شهردار تهران گفت: استفاده از اتوبوس‌های برقی نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که ۶۰ دستگاه اتوبوس را با این روش وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی کردیم.

قالیباف یادآور شد: امروز حدود ۳۰۰ هزار خودروی کاربراتوری در شهر تهران تردد می‌کنند که قریب به ۴۰ درصد آلودگی شهر را تولید می‌کند لذا درخواست می‌کنیم حداقل این خودروها از شهر تهران خارج شود.

وی گفت: اگر با تمام تسهیلاتی که برای موتور برقی ایجاد کرده‌ایم هنوز استفاده از این موتورها نهادینه نشده است حداقل می‌توانیم نسبت به توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری که به اندازه ۵ دستگاه خودرو آلودگی ایجاد می‌کند اقدام کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: امروز ارتقای کیفیت زندگی مهمترین هدف است و کاهش آلودگی هوا در اولویت شهرداری تهران قرار دارد و حال که دولت مسئولیت کاهش آلودگی هوا را در اختیار گرفته است ما نیز به عنوان شهرداری در کنار آنها هستیم و بهتر است به توسعه مترو توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
کلمات کلیدی : شهرداری+قالیباف
 
امیدوار آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۸ ۱۲:۲۷:۲۲
با سلام
آیا می توان با این سخن شهردار محترم تهران موافق بود که:
« مدیران در جمهوری اسلامی نباید 8 ساعت کار کنند بلکه حداقل کار مفید و مؤثر یک مدیر در کشور باید 15 تا 16 ساعت باشد.»
مدیری که 15 ساعت کار کند وقتی برای اندیشیدن برای خوب مدیریت کردن نداشته و به یک وسیله مکانیکی شبیه خواهد بود تا یک انسان اندیشمند که بایستی جمعی را مدیریت نماید.
اگر فردی توانمند باشد با هشت ساعت کار می تواند به اندازه ساعت های متمادی مفید به فایده باشد. این چه منطق غلطی است که از طلوع آفتاب تا واپسین ساعات شب کار کردن در کشور ما ارزش شده است. اگر مدیری نتواند ظرف هشت ساعت مقرر کارش را به درستی انجام دهد مطمئن باشید در 16 ساعت نیز از انجام درست و صحیح آن ناتوان است و فقط از دیدگاه افرادی که انسان را یک ابزار مکانیکی بیشتر نمی پندارند مورد تحسین قرار می گیرند که چه افراد پرتلاشی!!!!
بگذارید مدیران ما هر هفته حداقل دو روز آخر هفته فقط به تعطیلات بروند و آرامش فکری داشته باشند تا در طول روزهای کاری هفته توان خوب اندیشیدن برای مدیریت امور را داشته باشند.
پیشنهاد می نمایم مدیران بخش های مختلف دستگاه های مختلف کشور به صورت هدفمند در قالب تورهای بازآموزی عملی به برخی کشورهای پیشرفته اعزام شوند و فقط آنها را به دیدن عینی مدیریت صحیح و نحوه اداره کردن درست امور در آن کشورها و نیز برای مدیران شهرداری بازدید از شهرهای پیشرفته جهان که همه امور آنها روی اصول صحیح شهرسازی قرار دارد برنامه ریزی شود تا پس از بازگشت به میهن عزیزمان بتوانند مشاهدات خود را بومی سازی نموده و به رفع معضلات مدیریتی به ویژه در بخش های متنوع شهرسازی و مدیریت ترافیک در کلان شهرها نائل گردند.
بد نیست افسران راهنمایی و رانندگی پلیس راهور نیز با این کاروان ها همراه گردند تا متوجه شوند مدیریت راهها و ترافیک فقط جریمه کردن رانندگان نیست بلکه بایستی این افسران شرایط رانندگی صحیح را برای مردم کشورمان فراهم سازند تا در کمال آرامش رانندگی نموده و این موضوع مورد توجه قرار گیرد که اعمال محدودیت شدید بر سرعت تردد در بزرگراه ها روش صحیح و علمی کاهش تصادفات نیست. مقایسه آمار تصادفات در بزرگراه های آلمان که محدودیت سرعت همانند ایران ندارند با تصادفات در بزرگراه های کشورمان که به شدت محدودیت سرعت اعمال می شود و پلیس راهور دائما در نقاط کور جاده ها کمین کرده و فقط جریمه صادر می نمایند خود گویای این واقعیت تلخ است که پلیس راهور ناجا با روشی کاملا غیرحرفه ای در ایجاد راه بندان ها و بسیاری از معضلات ترافیکی مقصر است. (3939401) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۸ ۱۴:۱۰:۱۰
جناب قالیباف، نشست زمین و انفجار لوله گاز در مسیر مترو هم در نتیجه عوامل طبیعی نبوده بلکه در اثر مدیریت قوی مدیران شهرداری بوده است. (3939582) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.