نظر منتشر شده
۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 290278
برگ موفق ديگری از عملكرد مجلس نهم در شفاف سازی اطلاعات؛
گام‌های بعدی: هدفمندكردن، مؤسسات غيرمجاز، عمومی‌های غيردولتی غيرشفاف
بخش اقتصادی الف، 31 مرداد 94
اينك كه مهم‌ترین گام شفاف سازي اطلاعات برداشته شده است، اميد می‌رود كه با توجه به ساختار اطلاعاتي ايجاد شده، به زودي هدفمند سازي یارانه‌ها نيز براساس همين اطلاعات، به سرانجام مناسب برسد.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
با ابلاغ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که شامل ٦٠ بند اصلاحی است، گام بزرگي در شفاف سازي مناسبات اقتصاد ايران برداشته شد.

به گزارش الف، قانون مذكور كه در فرايند تصويب در مجلس با مخالفت و فشارهاي سنگين صاحبان منافع همراه بود، بالاخره با ايستادگي نمايندگان مردم در خانه ملت تصويب و براي ابلاغ به دولت ارسال شد كه طي روزهاي گذشته مراحل نهايي ابلاغ را نيز پشت سرگذاشت.

مخالفان شفاف سازي مالياتي كه در اكثر مواقع خود را مدافع شفافيت اطلاعات معرفي می‌کردند، در مقابل اين نوع شفاف سازي استدلال می‌کردند كه دولت نبايد به حساب‌های مردم سركشي داشته باشد و آن را زمينه ساز نا امن سازي سرمايه گذاري و ... می‌دانستند.

اما موافقان ضمن تاكيد بر اينكه در تمام كشورهاي مترقي دنيا، اگرچه حساب‌های اشخاص محرمانه است، اما دولت، نامحرم حساب نمی‌شود و می‌تواند با دسترسي به اين حساب‌ها ضمن برآورد شفاف از گردش مالي و درآمد افراد، سیاست‌های متناسب اقتصادي را اجرا كند، از آن دفاع می‌کردند. موافقان همچنين اين امر را زمينه ساز خلاصي از نفت در بودجه ريزي عمومي و در نتيجه تقويت اقتصاد مقاومتي ارزيابي می‌کردند.

در همين زمينه، در فروردين ماه سال گذشته نامه اي از طرف جمعي از نمايندگان به رييس جمهور ارسال شد كه در آن مباني نظري مدافعان شفاف سازي اطلاعات توضيح داده شده بود. در آن روزها، رييس جمهور و برخي دولتی‌ها با دسترسي به اطلاعات حساب‌ها مخالفت می‌کردند.

در نامه نمايندگان آمده بود: "بررسی حساب بانکی برای مقاصد مالیاتی (مالیات مثبت و مالیات منفی که همان یارانه است) را دخالت در حریم خصوصی مردم خواندن و تکرار آن، همان نگرانی را برای برخی دلسوزان مردم و کشور به وجود آورده است؛ زیرا از یک سو همه یقین داریم که مالیات و یارانه از جهت اقتصادی و اجتماعی نقش حیاتی در هر کشوری دارد، به ویژه در اقتصاد نفتی و شکننده ایران که اراده مقاوم سازی آن در حال شکل گیری است؛ و از سوی دیگر، به دلایلی که ملاحظه خواهید فرمود، استفاده از تمام اطلاعات ممکن به ویژه گردش مالی حساب بانکی افراد برای مراجع ذیصلاح، برای گذاردن بار مالیات بر گرده ثروتمندان و انتقال یارانه‌ها به به مردم واقعاً مستضعف امری حیاتی است. در این صورت، خصوصی شمردن این قلمرو برای دولت، این بیم را پدید می‌آورد که این تلقی باور شود و دولتِ خودِ شما و دولت‌های بعدی را در نجات کشور از چنبره فساد و پولشویی و آزاد ساختن از شر اقتصاد نفتی، با شکست مواجه سازد".

نمايندگان در ادامه نامه خود چند نكته را خاطر نشان كرده بودند. برخي از اين نكات عبارت بودند از:

"- مسلماً حساب بانکی افراد بخشی از اطلاعات محرمانه در حیات اجتماعی آنان است که افشای آن برای اشخاص عادی بلاشک جایز نیست. محرمانه ماندن حساب افراد، چه از نظر اعتماد به نظام بانکی و چه از حیث محافظت مشتریان در برابر رقابت‌های مخرب رقبای احتمالی، ضرورت تام دارد؛ اما نامحرم بودن اشخاص عادی در این امر، با نامحرم دانستن مراجع قانونی کاملاً متفاوت است. مراجعی که برای اعمال قانون یا حفظ منافع عمومی یا منافع افراد ذیحق، محتاج اطلاعات هستند؛ مانند مراجع قضایی و مراجع مالیاتی. این حقیقت در احکام اسلام عزیز و قوانین و تجارب بشری، هردو، به روشنی وجود دارد.

- از نظر دين مبين اسلام وقتي دستور "خذ من اموالهم صدقه، از اموال آنان ماليات بستان" يا حكم "و في اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم، در اموال ثروتمندان حق مشخصی برای مردم فقير و محروم وجود دارد"، صادر مي-شود. بديهي است كه بايد اموال و دارایی‌های مردم توانمند بر حكومت آشكار و مشخص باشد تا بتوان بخش و سهمي از اموال را از آنان ستاند. در عين حال بايد محرومان هم قابل تشخيص باشند كه سهمي كه متعلق به آنان است به دستشان رسانده شود. در نتيجه شارع مقدس، نه ارزيابي حكومت از ميزان اموال و درآمد ثروتمندان را جزء حريم خصوصي شمرده، نه تشخيص فقير و محروم را ناممكن تلقي فرموده است. يعني هم در گرفتن ماليات و هم در پرداخت انتقالي، حكومت محرم امور مالی همه مردم و مكلف به تشخيص ثروت و درآمد اغنياء و اطمينان عقلائي از استحقاق فقيران گرديده است. گرچه در تشخیص مالیات، اصل را بر خوداظهاری گذاشته‌اند.

- تجربه بشري نيز در اين باره، در خور توجه بسيار است. با توجه به نقشي كه بانک‌ها در پولشويي و پنهان ساختن درآمد واقعي افراد براي فرار مالياتي می‌توانند بازي كنند، از تلاش كشورهاي عضو OECD با ۳۴ عضو (كشورهاي غربی به اضافه ژاپن، شيلي، مكزيك، تركيه و رژیم صهیونیستی) که از نظر شاخص‌های اقتصادی و سهولت کسب و کار رتبه‌های مطلوبی دارند، براي ترويج شفاف سازي اطلاعات بانكي مشتريان بين كشورهاي مختلف نزديك به سي سال می‌گذرد. اين كشورها به رغم اهميت بالايي كه براي محرمانه ماندن اطلاعات بانكي افراد قائل هستند دهه‌های طولاني است که دسترسی به اين اطلاعات را (به طور مستقيم يا غير مستقيم) براي مراجع مالياتي مجاز دانسته‌اند و از سال ۱۹۸۵ يعني سي سال پيش براي شفاف سازي و تبادل اطلاعات بانكي بين کشوری تلاش کرده‌اند.
اين تلاش‌ها به تشكيل "اجلاس جهاني براي شفافيت و مبادله اطلاعات برای مقاصد مالياتي" در سال ۲۰۰۰ منجر شد. هدف اين اجلاس تلاش براي انعقاد قرارداد دو و چند جانبه بين شركت كنندگان و شكل گيري قواعدي در داخل هر كشور است كه امكان مبادله اطلاعات بانکی را براي مقاصد مالياتي بين كشورها فراهم سازد. اين اجلاس براي شفافيت مالياتي استانداردهاي جهاني نيز پيشنهاد می‌کند. بر اساس قواعد حاكم بر اين اجلاس تمامي اطلاعات مؤديان مالياتي، از جمله اطلاعات حساب بانكي، در صورت درخواست طرف قرارداد بايد ارائه شود. اين اجلاس علاوه بر كشورهاي اروپايي تا اكتبر ۲۰۱۲، ۱۱۰ عضو ديگر نيز داشته است. همچنين ۹ سازمان مالي و اقتصادي مهم به عنوان ناظر در اين اجلاس شركت می‌کنند. به عنوان مثال، بلژيك با ۱۱۳ عضو اين اجلاس براي مبادله اطلاعات بانكي و غيربانكي در مقاصد مالياتي پيمان بسته است. از ۲۰۰۶ به بعد، کشورهای OECD با کشورهای دیگر ۳۶۰ قرارداد دو یا چند جانبه امضاء کردند.

- اگر برداشت محرمانه بودن حساب‌های بانکی را بپذیریم، قوانین بسیار مهمی مانند قانون مبارزه با پولشویی و آئین نامه آن مصوب ۱۳۸۸ هیات وزیران با اختیارات بسیار گسترده مسئولان ذیربط اجرایی (نه قضایی) در کسب اطلاعات بانکی و قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون مجلس در حال بررسی و تصویبان است اساساً قابل اجرا نیست. ان وقت تعهدات بین المللی دولت در امر مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم چه می‌شود؟"

در اين نامه كه با امضاي علي محمد احمدي، محمدحسين بحريني، غلامرضا تاجگردون، احمد توكلي، محمد رجايي، جعفر قادري، هادي قوامي، محمدي مهدي مفتح، غلامرضا مصباحي مقدم و الياس نادران تنظيم شده بود در پايان خطاب به رييس جمهور تصريح شده بود كه شفاف سازي اطلاعات اقتصادي از امور روشن دراقتصاد بخش عمومی است؛ اما اگر بدان‌ها بی توجهی شود و باور غلطی شکل بگیرد، وي و دولتش توانست اهداف خیرخواهانه خویش را در اعتلای اسلام و ایران، مقاوم سازی اقتصاد ملی و خدمت به مردم شریف کشور تحقق بخشد.

اينك كه مهم‌ترین گام شفاف سازي اطلاعات برداشته شده است، اميد می‌رود كه با توجه به ساختار اطلاعاتي ايجاد شده، به زودي هدفمند سازي یارانه‌ها نيز براساس همين اطلاعات متقن، به سرانجام مناسب برسد.

همچنين، از آنجاييكه احتمالاً برخي صاحبان منافع تلاش خواهند كرد براي خروج از ذره بين مالياتي كشور به مؤسسات غيرمجاز و ... پناه ببرند. بنابراين ضرورت مبارزه و ساماندهي با مؤسسات غيرمجاز، بيش از گذشته احساس می‌شود. اصلاح هدفمندسازي اصلاح مؤسسات غيرمجاز در كنار اصلاح وضعيت مالي غيرشفاف برخي مؤسسات عمومي غيردولتي و مؤسسات وابسته به آن‌ها سه هدفي است كه می‌تواند براساس گام برداشته شده در قانون اصلاح مالیات‌های مستقيم، اهداف آتي مجريان قرار گيرد.
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۱:۴۱
بزرگترین بخش عمومی‌ غيردولتی غيرشفاف شرکت بورس تهران هست که با سرمایه هزاران میلیارد تومان خود انتظام معرفی شده!
شرکتی که در اوج تحریمها و رشد منفی 6 درصدی اقتصاد و منفی 9 درصدی صنعت در سال 90/91 رشد چند صد درصدی داشت و رتبه اول جهان را پیدا کرد
اما حالا با فضای مثبت سیاسی اقتصادی و آغاز لغو تحریمها و ... به رکود و ورشکستگی رسیده. رد پای رانت و مدیریت شبهه ناک در بورس شدیدا مشاهده میشه. عدم رسیدگی به اوضاع بورس در این 2 سال نقطه ضعف مجلس و دکتر طیب نیا واقعا سوال برانگیزه (3132274) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۵۵:۲۳
دستکاری کردن بورس بد ترین کاری است که یک دولت می تواند انجام دهد اقای اقتصاد دان!! (3133007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۱۰:۴۱
درسته بورس نباید دستکاری شاخص بشه فقط نیاز داره به سالم سازی و حذف کانالهای رانت مدیریتی و شفاف سازی و انطباق با بورسهای مدرن و نظارت قوی برای معاملات پاک (3133242) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۱۷:۱۵
اینکه مجلس این قانون را تصویب وابلاغ کرد خیلی خوب است وخوبتراینکه دولت نگفت من قانون را قبول ندارم وبرای اجرا ابلاغ کرد.حال آقایان بورس باز؟؟؟وویژه خواران اقدامات ایذایی وشایعه سازی وشائبه سازی را شروع خواهند کرد .امیدوارم مجلس ودولت کوتاه نیایند. (3133068) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۰:۵۹:۴۰
رشد بورس در سال 90 و 91 ناشی از افت ارزش پول بود . عزیز دل رادر (3133815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۵:۵۴
نرخ دلار امروز برابر با نرخ دلار سال 90-91 هست و افت ارزش پول ملی به همان میزان است. پس چرا دیگه حباب ساخته نمیشه و 2 ساله که بورس مرتب عقب نشینی میکنه؟!!! لطفا اطلاعات غلط در نظر خود ندهید.!! (3135039) (alef-13)
 
nader
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۲۷:۲۲
این از برکات دولت یازدهم بود نه مجلس نهم (3132436) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۳۱:۲۷
اجرای این قانون نوعی خود زنی برای دولت است. (3132452) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۶:۱۰:۵۵
امیدوارم همه مردم حسابهای بانکی خود را خالی کنند و مخالفت خود را با دخالت در حریم خصوصی نشان دهند . (3132572) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۰:۵۰:۳۱
کدام مردم؟
امثال من که فوقش 40 میلیون در حساب سپرده دارد که غمی هم ندارد . اونائی باید ناراحت باشند که پول کثیف دارند . تازه قرار نیست پول کسی را از چنگش خارج کنند . میخواهند مالیات دریافت کنند . متوجهی؟ مالیات. (3133804) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۵:۰۲
هیچ تجارتی مانند پول نیست. زدگی دورریختنی و پرتی نارد. همیشه برای پول هم مشتری سینه چاک هست.تازه با ناز و ادا در قالب وام سود بالا به دست مشتری میدهند. پول قسطی مانند کالا قسطی. در حالیکه کاسب های منصف برای فروش اقساطی کالا سودی بر مانده نمی کشند. برای همین این بنگاه های سودا گر یک در میان مغازه ها پر شده اند از انها. (3132614) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۷:۴۱:۰۸
قدم مهمي است به شرط انكه اين شفاف سازي فقط براي مردم نباشد و ساير ارگانهاي وابسته دولتي و غير دولتي نيز شامل شود و همچنان كه مردم بايد دولت را محرم بدانند دولت نيز عملكرد مالي خود( در امدهاي مالياتي و ثروتهاي عمومي و نحوه هزينه كردن ان براي رفاه مردم ) و عوامل مرتبط را شفاف سازي كند تا مردم نيز اين احساس متقابل را پيدا كنند كه اين حركت ها در جهت تحولات أساسي و زير بنائي يك اقتصاد سالم است (3132807) (alef-11)
 
امیر حامد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۳۱:۲۲
فشارهای مالیاتی در این دوران که هر لحظه بر خیل بیکاران اضافه میشود به صلاح نیست. آنهایی که از غیر شفاف بودن فضای مالی استفاده میکنند سالهاست که راه فرار را تجربه کرده و خوب میدانند با این روشها نیز چگونه کنار بیایند. آنهایی که به روشهای درست عمل میکنند، چنانکه تجربه کرده اند، باید خود را برای خرد شدن مابقی استخوان هایشان آماده کنند. قانون خوبی است ولی آیا برای چگونگی مجریان آن نیز فکری شده است؟ (3132936) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۵۰:۲۴
دولت مالیات برای چی می گیرد؟برچه اساس وضع می کند؟کجا خرج می شود؟این سه سوال را دولت شفاف سازی کند تا مردم خودشان با رغبت خوداظهاری کنند والا شفاف سازی فقط ازطرف مردم یعنی خفت گیری محترمانه و قانونی (3132988) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۲۲:۱۷
وقتی دولتها در حالت خوش بینانه از بی تدبیری میلیاردها دلار سرمایه ملت را درمعرض چپاول غارتگرانی همچون بابک ز و امثال او قرار میدهند همیشه این تردید درملت هست که از همه این درامدها از مالیات و غیره کمترینش به بخشهای مفید بحال و زندگی و شغل مردم هزینه میشود کافیست درامد های همین هشت ده سال اخیر را ببینید و با شاخص های اقتصادی و مشکلات جامعه مقایسه کنید شخصا معتقدم تا رانت و فساد هست حتی امثال همین قانون هم راه بجایی برای کشور و ملت نخواهد برد و حد اکثر جیب دولت را برای پرداختهایش کمی پرتر میکند (3133075) (alef-11)
 
حسين زاده
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۵۸:۲۱
اگر در دريافت ماليات تبعيض صورت نگيرد (مثل هزينه برق كه تغريبا با يك نسبت مشخص از همه دريافت ميگردد)هيچ نگراني براي صاحبان عادي كسب وكار بوجود نمياورد وبه عنوان بخشي از هزينه هادر قيمت فروش متاثرميشودمشكل در حال حاضر اين است كه ماليات از شخصي با يك فرمول نامشخص دريافت واز رقيب همان شخص درآن صنف دريافت نميگردد وامكان رقابت را از شخصي كه ماليات پرداخت كرده ميگيرد زيرا شخصي كه ماليات پرداخت نكرده ميتواند جنس خود را با قيمت پايين تَر بفروشد (3133145) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۰:۰۷:۱۱
به زودی مردم به بانکها هجوم می برند و پول های خود را خارج می سازند و تیر خلاص را به ورشکستگی بازار پول شلیک خواهند کرد. این پول های خارج شده وارد بازارهای سوداگرانه ای نظیر ارزو سکه خواهد شد و قیمت آن را چند برابر خواهد نمود. همین امروز قیمت سکه به مرز 930 هزارتومان رسید. پس از آن تورم به شدت افزایش می یابد و کشور با یک بحران خودساخته دیگر روبرو خواهد شد. و آن وقت باید ببینیم ...

ضمنا، توجه داشته باشید در کشور های مترقی که سرکشی دولت به حسابهای مردم امری پذیرفته شده است تورم زیر 3 درصد است و نرخ سود بانکی حدود 4 درصد سالیانه است، در بالاترین حد، اوضاع اقتصادی به شدت با ثبات است و هر کسی با درآمد حداقلی می تواند زندگی نرمال داشته باشد نه مثل.... (3133159) (alef-11)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۴:۴۵:۳۳
اشتباه می کنید، در حال حاضر با توجه به ثبات در بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مطمئن ترین محل سرمایه گذاری برای عموم مردم بانک ها هستند. مشتریان عادی هم مشکل چندانی با بررسی حسابشون ندارند، بنابراین پول چندانی از بانک ها خارج نمیشه. افزایش قیمت طلا هم در این چند روز جهانی است! (3135610) (alef-13)
 
آریو سوئد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۲۸:۳۹
امیدوارم که این طرح کاملا اجرا شود. در خیلی از کشورهای صنعتی مثل سوئد حافظه صندوق فروشندگان کالا و خدمات هم توسط اداره مالیات کنترول میشود. مستاجرین هم حق ندارند اجاره را به صورت نقدی به صاحبخانه پرداخت کنند بلکه باید این پرداخت از طریق بانک انجام شود. امیدوارم که مسئولین ما نیز این روش را در کشور اجرا کنند. (3133270) (alef-11)
 
عباس هشی
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۴۶:۲۰
با سلام خدمت نمایندگان محترم ، امضا کننده نامه . وتشکر ازاینکه بعد 34 سال این قانون اصلاحشده (اما بطور ناقص) بخصوص سالهای 76-80 که مسئولین دانشگاهی وزارت امور اقتصادی و دارائی ، اطلاح وتهیه لایحه جامع و کامل مالیات را در برنامه داشتند اما این فرصت را ازانها گرفتند.
این مصوبه نسبت به قانون قبلی از ویژگی های بسیار خوب برخوردار است اما بعلت نداشتین مبانی اولیه و اساسی زیر، همچون قوری چینی شکسته است که انرا بند زده ان (نبود ماده 129 اضهارنامه مجموع و حق استرداد اضافه پرداخت مالیات، حذف ماده کسر مالیات علی الحساب برای بخش عمده فعالان اقتصادی ماده 104 ،تداوم کسر مالیات از حقوق بگیران در اخر ماه تداوم بهشت مالیاتی (توافقی) برا مشافل و جهنم مالیاتی برای حقوق بگیران، تداوم تبعیض...
قانون مالیاتی جامع و کامل برمحورهای زیر استوار است. چند تای این میانی در اصلاحیه فعلی وجود دارد. امادگی برای حضور در جلسه برای اثبات این موارد را دارم.:
1. 1 خود اظهاری و اعتماد به مردم
2. 2 وجود مبانی منطقی برای پذیرش هزینه ها و بروز بودن این مبانی
3. 3 پاسخگو بو دن دولت به مردم و پذیرش حق حسابخواهی و حسابخواهی مردم از دولت و مدیران- حضور مقام و وزیر مسقل مالیاتی
4. 4 دسترسی مقام مالیاتی با اطلاعات مالی و اقتصادی احاد مردم
5. 5 اقتصاد شفاف و نبود (حداقل )اقتصاد زیرزمینی،
6. 6 حاکمیت قانون و نه حاکمیت تصمیم افراد مجری قانون،
7 وجود مبانی ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط احاد مردم(اظهارنامه مالیاتی )
8 پذیرش حق درخواست استرداد مالیات اضافه پرداختی
9 وجود مبانی پرداخت مالیات علی الحساب توسط فعالان اقتصادی در طی هر سال (ماهیانه و یا حد اکثر سه ماهه)
10همکاری موثر کادر مالیاتی در تهیه اظهارنامه اولیه برای احاد مردم بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعات مالی و اقتصادی ، و سپس ارسال ان برای مردم برای تائی ، و یا تغییر،
11 وجود قانون ضد انتقال قیمت
12 حاکمیت مبانی منطقی قیمت گذاری کالا و خدمات در معاملات ، اعم از اشخاص وابسته و ثالث
13...


عباس هشی –حسابدار رسمی و عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه شهید بهشتی (3133484) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۰:۰۵:۵۹
با سلام
در مورد دسترسی دولت به حسابهای بانکی افراد و گرفتن مالیاتی که میخواد به زور از مردم گرفته شود جایز نیست چرا ما خودمان فرهنگ سازی نکردیم و نخواستیم این حقیقت را به مردم بفهمانیم که مالیات یعنی کمک به بهبود نظام پزشکی ....غدا...و کلی مواردی که یک فرد از ان در جامعه باید بهره ببرد چرا که همین امر در خارج از کشور به درستی انجام میشود چرا که مردم ان کشور میدانند این مالیات به درستی در کجا هزینه میشود و چه سودی برای انها دارد ولی در ایران اینگونه نیست و مردم میدانند اخر این پولها را یکی دیگر ....ولی بهتر است ما این حقیقت را بفهمیم که نباید کسی به خاطر نداشتن پول نتواند دارو تهیه کند نتواند غذا تهیه کند و.....چرا که مالیات یعنی کمک کردن به این موارد نه اینکه از یک طرف مالیات از مردم بگیرند و از طرف دیگر از مردم برای این موارد پول دریافت شود ....با تشکر (3134395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۵:۵۷
این قانون برای مردم است یا برای از مابهتران هم اجرا می شود؟! چقدر زا پول های بغارت رفته به صندوق ملی بازگشته و چقدر از تکرار این مسایل پیشگیری شده؟ گزارشش کو؟ (3135105) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۱:۱۷
مجلس محترم که این اقدام شایسته! را انجام داده است ( در حالیکه هبچ جای دنیا به این شکل عمل نمی شود) لطفا یک قانون دیگر هم وضع کند که دولت موظف باشد کل پول فروش نفت را که مالک واقعی ان مردم هستند ، بدون کم و کاست بین مردم پخش کند و سپس از طریق مالبات خرج خودش را در بیاورد. دست دولتها در این کشور در یک جیب مردم (نفت) بوده است و حالا با این قانون کاملا کارشناسی ! دولتها با هر دو دست مشغول جمع اوری منابع از هر دوجیب مردم خواهند شد. و صدا و سیما هم برای اینکه موافقت عمومی مردم را جلب کند اینگونه خبر سازی خواهد کرد که به ابن ترتیب مالبات از ثروت مندان گرفته می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد ، بدون ابنکه مسله اصلی یعنی مالکیت مردم بر در امدهای خدادای این مملکت (نفت و ...) را که در اختیار حکومت است بیان کند. دست همه کسانی که با کارشناسی تمام ابن قانون را وضع کردند درد نکند. (3135156) (alef-13)
 
خيرخواه
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۵:۰۶:۵۹
قانون جديد اكر بدون تبعيض و پارتى بازى و بدون اخذ رشوه و سلامت انجام شود قطقا قانون مترقى و عدالتخواه ميباشد منتها من معتقدم اگر بخواهيم قاطعانه و با حد اقل تنش و درگيرى اجرا بشود بايد ضرايب مالياتى ونيز ارزش افزوه بطور بسيا ر موثرى كاهش داده شود شما مطمين باشيد كه جون فراگير است در امد دولت هم كم نميشود نمونه ان كاهش ضريب مالياتى از چهل درصد به ٢٥ درصد كه بسيار موثر هم بود ودرامد مالياتى را هم افزايش داد تازه ان قانون فراگبر هم نبود الان اين قانون شايد بيش از ٥٠ درصد جامعه را شامل شود قطعا بايد ضرايب مالياتى فعلى خصوصا در بخش توليد و كار افرينى و كارهاى ساختمانى و پيمانكاران و ...... به نصف تقليل پيدا كند واگر شرايط ايجاب نمود وضرورت احساس شده بتدريج و بطعى اين ضرايب افزايش يابد (3146811) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۳:۰۵:۲۹
اگرجلوی ....گرفته شودنیازی باین قانون نیست عوارض بسیارمنفی دارد سرکشی بحسابها (3151121) (alef-11)
 
صحراگرد
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۰۳:۰۲:۳۲
با سلام یک تعاونی اعتباری به نام فدک کنار فرمانداری آباده فارس حدود 3سال که پول1500نفر برده کسی از مسولین شهرستان اجازه نداند که رسانه ای شود چون همه سپرده گذاران از اقشار طبقه سوم جامعه هستند همه سپرده گذارن با مشکل دارند تو رابه خدا اطلاع رسانی کنید شاید به دست رجال سیاسی وبزرگان کشور رسید و به داد مردم م رسیده اند به نظر شما الهی من لی غیرک مصادق ما است یا آقای صالحی ریس سازمان انرژی اتمی (3178304) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.