نظر منتشر شده
۲۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 160579
لباس‌های قوم لوط در هفت تیر
یادداشت مهمان: ميثم تولايي، 1 تیر 91
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۴
"هرگاه برهنه می‌شوید شیطان با چشم طمع به شما می‌نگرد، پس خود را بپوشانید."
 
"کفش راحتی و سبک بپوشید و همانند اهل کتاب نباشید، کفش خوب و لباس پاکیزه بپوشید"
 
"هرگاه امت من از پوشیدن کفش‌ها و نعلین‌های پاره پاره و وصله دار دریغ نکنند خدا بر آنان آسان گیرد"
 
"هلاکت زنان امت من در دو چیز است: طلا و لباس نازک/ ای علی هر مردی از همسرش اطاعت کند خدا او را به رو در جهنم افکند. حضرت علی علیه السلام پرسید: این چه اطاعتی است؟، فرمود: در پوشیدن لباس نازک به وی اجازه دهد؛ همان گرامی به علی علیه السلام فرمود: ای برادر! به تو سفارشی می‌کنم آن را رعایت کن که شاید خدا سودی به تو برساند: لباس خشن و مناسب اندام بپوش تا غرور و تکبر تو را نگیرد؛ همچنین فرمود: از خصلت‌هایی که موجب هلاکت قوم لوط شد پوشیدن حریر(ابریشم) بود."
 
"شش چیز از اخلاق قوم لوط در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ...؛ نیز می‌فرماید: هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است."
 
"رسول خدا(ص) امتش را از دست کردن انگشتر طلا و پوشیدن انواع لباس زرباف و ابریشمی و ارغوانی نهی فرمود."
 
"کفش باریک و نوک دراز نپوشید، چرا که آن، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید."
 
"رسول خدا(ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می‌فرمود."
 
"رسول خدا(ص) از انگشت نما شدن در هر دو سو(افراط و تفریط) نهی فرموده است: نرمی و بلندی لباس یا تفریط در ضخامت، زبری و کوتاهی آن و نیز می‌فرماید: لباسی که در زیبایی یا زشتی شهرت دارد نپوشید و نیز می‌فرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا از او رو گرداند تا وقتی که آن را کنار نهد و همچنین می‌فرماید: هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباس ذلت بر او بپوشاند."
 
از این نوع روایات سبک زندگی اسلامی که از 14 معصوم(س) نقل شد در "مفاتیح الحیات" کم نیستند. تمام جملات زیبای مذکور از امامان و پیامبر گرامی اسلام است که می‌بینیم کوچکترین نکات مبتلابه امروز ما را مورد اشاره قرار داده‌اند.
 
چند روایتی که آمد تنها بخش از فصل "لباس و پوشش" مفاتیح الحیات است. این کتاب نمونه عملی زندگی به سبک اسلامی است که می‌توان به وسیله آن خود را طراز داد، اینکه تا چه میزان اسلامی رفتار می‌کنیم، می‌پوشیم، فکر می‌کنیم، سخن می‌گوییم و ... .
 
اگر همین الآن برای دومین مرتبه برگردیم و روایات بالا را بازخوانی کنیم می‌بینیم که اگر نگوییم تماما بلکه اکثرا عامل به نهی‌شدگان هستند! کفش نوک باریک، انگشتر طلا، پوشیدن لباس زنان توسط مردان و بلعکس، لباس نازک و حریر، لباس شهرت، باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و غیره تماما همان‌هایی هستند که نهی شده و جامعه مانند قوم لوط را رقم زدند.
 
حالا کافیست اگر در تهران هستید، به خود زحمت دهید و به مرکز پایتخت، میدان هفت تیر بروید و ببینید چند درصد فروشگاه‌های این میدان که بورس لباس زنانه‌ است، لباس‌های قوم لوط را نمی‌فروشند؟ چند درصد عابران و خریداران لباس‌های قوم لوط بر تن ندارند؟!
 
دین مبین اسلام که تا این حد مسائل را باز کرده و مردم را نهی و امر، واقعا نباید در حکومتی که پس از 1400 سال توانسته تشیع را مبنا و پایه قرار دهد و از مظلومیت قدری رهانیده شود، الگو قرار گیرد؟
 
در پایان باید پرسید: آیا "الگوی ایرانی، اسلامی" که سال‌هاست در کلام رهبری دیده می‌شود، شنیده هم می‌شود؟
 
سمنانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۳۴:۰۸
وقتی لباس برهنه نباشه خب کسی نمی تونه بپوشه دیگه
بارها و بارها من به اشخاصی که به نوعی درگیر این مسائل بودند و مسئولیتی داشتند گفتم که جلوی فساد برخی بوتیک هارو بگیرن
اما نشد که نشد (849691) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۰۶:۴۷
جمله ات خیلی امری بود. حال کردم. (850007) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۳:۲۲
جناب سمنانی
اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمان است. مردم از این وضعیت بسیار ناراحتند. حتی علما و آیات اعظام هم هرچند از گاه ناراحتی خود را از این وضعیت بیان می کنند. مسئولین باید فکر اساسی برای این مسئله کنند. باید قوانینی در این زمینه در مجلس نهم وضع گردد تا جلوی این بی بندو باریها گرفته شود. از جناب مطهری انتظار می رود در این راه پیش قدم شوند. (850153) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۱۲:۲۵
تنها راه این است که متولیان چند لباس را در رنگهای مشخص به عنوان الگو و مدل تولید نمایند و مردم نیز تنها مجاز به استفاده از این مدلها باشند. (850565) (moderator102)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۱:۵۵:۰۰
تو کی هستی که واسه لباس مردم تعیین تکلیف می کنی ! (850789) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۲:۵۴:۳۲
بنده خدای عزیز!

قرآن کریم می فرماید:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ، يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَى وَمَا هُمْ بِسُكَارَى وَلَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ. (852128) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۴:۳۲
این دوستانی که رای منفی دادن یعنی به ایه ی قران رای منفی دادن ؟ (852880) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۴۱:۲۶
متاسفانه مشکل بعضی ها پوشش و حجاب نیست بلکه ضعف اعتقادات است. هیهات. (853630) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۷:۵۶:۱۶
پوشش نامناسب نشونه ضعف ایمانه (2998415) (alef-11)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۷:۴۵:۱۹
بی ربطه چون با یه ایه نمی توان راجع به یه موضوع نظر داد (853735) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۷:۵۷:۴۷
بروسوره نور بخون این آیات زیاده کلا قرآن زیاد تاکید کرده ایه 59احزاب پاسخ محکمیه (2998420) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۰۹:۰۷:۱۶
الف دمت گرم یه خبر زدی
چند برابر خبر نظر دادن
خیلی جالبه (854699) (moderator102)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۰۹:۰۸:۱۵
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت (854704) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۸:۰۰:۱۶
این شعر در انتقاد به لباس های اشرافیه وتن ادمی نباید وسیله خود نمایی ولذت بردن یک عده آدم کثیف وهوسران بشه. (2998433) (alef-11)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۸:۱۰
اگر به احادیثی که از پیامبر گرامی در مورد نوع پوشش نقل شد دقت کنید می بینید در تمام آنها توصیه شده اما در هیچکدام امر نشده ! پس چگونه است که کاری را که پیامبر به اجبار در جامعه پیاده نکردند مسئولین ما فرا تر از پیامبر عمل کنند ومردم را مجبور به پوشیدن نوع خاصی از لباسها کنند ! (850960) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۹:۵۷
با این روند گرانی و تورم، روز به روز بر قیمت البسه افزوده می شود. اگر همینطوری پیش برود، تا چند سال دیگر درصد بالایی از مردم در تهیه لباس دچار مشکل خواهند شد و شکل و شمایلشان دستکمی از غار نشینان دوران پارینه سنگی نخواهد داشت! (851107) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۴۵:۴۸
يعني شما ميفرماييد بد حجابي نتيجه گراني و تورم است !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (853277) (moderator22)
 
بهنام
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۲:۳۰:۳۶
عزیزم اگر قومی توصیه پیامبرشون عمل نکنن مسئولینشون اینجور میشن (852087) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۸:۰۳:۴۴
یعنی چی اگه جامعه اسلامیه باید قوانین اسلام پیاده بشه وحرف شما منطقی نیست باز میگم آیه59احزاب رو مطالعه کنید. (2998443) (alef-11)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۴:۰۹
غالب کشورها دارای لباس ملی هستند. کیمونو در ژاپن، ساری در هندوستان ....
ما نیز در سالهای دور دارای لباس ملی بودیم اگرچه هنوز هم بعضی از قومیت ها لباس محلی خود را دارند و گاها از آن استفاده می کنند.
باید لباس ملی احیا شده و جایگزین این مدلهای وارداتی و بعضا من درآوردی و مستهجن شود. اگر این کار 10 سال پیش انجام می شد الآن شاهد این وضعیت آشفته نبودیم. (850982) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۰:۲۳:۵۱
متاسفانه از نظرات موافق و مخالف برمیاد که عده ای که طرفدار اینجور لباسا هستن زیادن اما در این مورد نمیشه به رای اکثریت رجوع کرده چون مساله کاملا عقلیه و سلیقه ای نیست. (850698) (moderator102)
 
milad
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۷:۵۴:۳۳
این مسئله رو با عقل خودت سنجیدی؟ ارور نداد؟ زیاد خودتو درگیر نکن اذیت می شی (851647) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۴۷:۰۶
لازم نيست حتما شما به نظرات پاسخ بدي ! كمي سكوت خوبه برات ! (853279) (moderator19)
 
پیام
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۰۵:۴۲
اگر مسئله عقلیه چرا از دین اسلام که در هیچ دوره زمانی چنین تفسیری از آن نشده است ؛ خرج می کنیم. (853564) (moderator22)
 
آسف
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۳:۴۱:۳۱
انشا ال.. روزی برسد که هر کس جای خودش سخن بگوید و نه از طرف مردم. این 224 رای منفی که کامنت شما گرفته نشان می دهد که مردم از افرادی مثل شما که مگس و مزاحم زندگیشان هستند ناراحتند و نه ظاهر. آقایان اینقدر نیرو و پول را برای این مسائل بیخود هدر ندهید بعد بانک می گوید پول نداریم وام بدهیم برای کارخانجات. خوب برای این مزخرفات پول بیت المال هدر رفته دیگه (850864) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۳۹:۲۷
اقای اسف شما فکرمیکنید کل مردم ایران همان 224 نفر هستد شما فکر میکنید مردمایران فقط کسانی هستند که بالای شهرتهران هستند لطفا دیگرازطرفمردم سخن نگویید (853626) (moderator102)
 
ایران شرمنده مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۵:۲۵
چرا شما فکر میکنید راه شما درسته ؟چرا فکر میکنید حرف شماحقه؟ خودتونو وکیل وسی مردم قرار دادین .واسه همه نسخه میپیچین؟باور کنید اگه این تعصبات بی بنیه اساس شماها نبود وضعیت خیلی بهتر از اینا می بود. چسبیدین به یه سری احکام و ملتو بیچاره کردین و خیلیها رو از دین گریزان
امیدوارم تو اون دنیایی که بهش ا عتقاد دارین بتونید جواب پس بدین (851025) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۷:۰۴
سلام برادر
من نمیدانم مردم که هستند همانهایی که می پوشند یا همانهایی که می بینند و حال می کنند؟ کدام مردمند

بابا خیلی از مردم همین لباس ها رو می پوشند (851048) (moderator102)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۶:۳۳
با توجه به تعداد منفی های که به اظهار نظر جناب عالی داده شده مفهوم مردم رو هم می شه فهمید. خواهشا نظر خودتونو به عنوان نظر مردم غالب نکنید. (851210) (moderator102)
 
احسان
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۹:۰۷:۰۳
این مردم نامرئی که شما می فرمایید دقیقا چه کسانی هستند؟
اینجا که یک سایت اصولگراست از کامنت ها مشخصه که مردم مخالف چه چیزی هستند (852604) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۱۲:۱۸:۵۸
عزیزم فکر نون باشین که خربزه آبه!!!!توی این وضعیت که نون گیر کسی نمیاد اونوقت چطور میشه فرهنگ رو یاده مردم داد؟؟؟اول باید فکر معشیت مردم بود (855141) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۱۹:۵۹
باید نیروی انتظامی با قاطعیت با تولید کنندگان این نوع لباس ها برخورد کند.

و این برخورد استمرار داشته باشد. (850031) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۲۲:۰۹
تولید کنندگان و فروشندگان این گونه لباسها ترویج فساد و هرزگی را می کنند و از مصادیق مفسدین فی الارض می باشند. (850571) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۴۹:۲۱
آخه جنابعالي كي هستي كه فتوي ميدي ؟ خجالتم خوب چيزيه مگه شما از طرف خدا ماموريد كه اين چنين گستاخ به مردم جامعه حمله ور ميشويد؟ (852531) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۴۹:۰۷
اقای محترم شما تا حالایکبار قرانرا خواندید که ببیند که خدا از این نوع لباسها راضی است خداوند درقران بار ها به پوشش اشاره کرده است اصلا سوره یوسفرافرستاده تاهمه از یوسف درس بگیرند اینهمه حدیث درمورد پوشش امده است البته چون این حرفها به نفع امثال شما هانیست هزار تابهانه بیخود می اورید (853649) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۱۰:۰۰:۳۶
خودت فهميدي چي نوشتي ؟ (854807) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۷:۱۰:۴۸
آخه تو خودت کی هستی که اینگونه گستاخانه و بی پروا به مردم توهین می کنی؟ اون وضعیتی را که تو دنبالش هستی را باید تو خواب بینی. نیروی انتظامی باید در برخوردش با مفاسد اجتماعی بیشتر از پیش جدی و ثابت قدم باشد. (853676) (moderator102)
 
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۷:۲۰:۵۸
اي كاش شما دوستان درصد كمي از اين حساسيت خود را به رواج دروغ و ريا در جامعه اختصاص مي داديد. (850916) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۸:۰۸:۵۴
از کجا کشف کردی که این دوستان هیچ حساسیتی روی دروغ و ریا در جامعه ندارند؟ (851664) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۴:۳۳
از همين اظهار نظر گستاخ تو كه با اين همه فساد لفظي و دروغي كه در جامعه ما فرهنگ شده وهيچ كس به اين مقوله توجه نميكنه
فرهنگ دروغ گوئي كه متوليان رسما" آنرا رواج ميدهند اصل همه فسادهاست (852552) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۳۵:۰۳
باید با تولیدیهایی که لباسهاس جلف و عجیب و غریب را تولید می کنند شدیدا برحورد شود. متولیانی که در برخورد با این امر کوتاهی می کنند، باید در روز قیامت پاسخگو باشند. (850056) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۵۰:۱۵
به مسئولین در خصوص حراست از بیت المال هم توصیه بفرمایید . (850082) (moderator19)
 
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۳:۵۱
شما چطور به همه مردم امر و نهی می کنید اصلا چه کسی به شما اجازه این کار را داده است . لباس پوشیدن مردم به خودشان مربوط است این حداقل حق مردم هست که خودشان تشخیص بدهند چه بخرند و چه بپوشند . (850154) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۳:۳۸
امان از جالوت های زمانه که لباش داوود پوشیده اند! (850446) (moderator102)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۳۱:۰۹
سلام
دین راه زندگی سالم و سعادتمنده،
با خدا باش و پادشاهی کن
بی خدا باش و هرچه خواهی کن.

خواه تو پند گیر، خواه ملال (850581) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۵۲:۰۶
امر به معروف ونهي از منكر وظيفه هر مسلماني است اسلام اين اجازه را داده ما بايد در قيامت جواب گو باشيم به نظر خودت اگر در اينده به فرزند خود امر ونهي كني واون هم بهت بگه شما چطور به من امر و نهي ميكني كي به تو اين اجازه را داده چه هالي پيدا ميكني عزيزم ما زياد مهمان اين دنيا نيستيم اخرت ابدي است (850604) (moderator102)
 
ایران شرمنده مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۱:۴۶
عزیزم ما حقوق پدر و فرزند هم داریم و...
ما تو ایران فقط میزنیم تو سر بچه هامون بعد میگیم اینا درسته قبول کن عقلا و شرعا شما حق اظهار نظر شخصی خودتون رو دارین واین که تشخیص بدین چه کاری درسته یا غلط واین حقو بدین که طرفتون تو انتخاب آزاد باشه ما موجودات مختاری آفریده شدیم (851039) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۸:۴۲:۴۴
احسنت انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفوراخودتون قضاوت کنید... (2998521) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۷:۳۳
اميدوارم در آخرت ظاهر همه شما دنيا فروشان با آخرت را ببينم .
اين تنها آرزوي من يكتا پرست است (852560) (moderator102)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۰:۴۵
من که تا حالا هرچی نظر دادم منتشر نکردید ولی من بازم نظرمو میگم که حداقل خودم آروم شم.
آقا داوود عزیز:
شما که میگی لباس پوشیدن مردم به خودشون مربوطه برو ببین اون غربی هایی که خودشون این تفکرها رو تو دنیا رواج دادن و شعار آزادی میدن تو درس های Advance (تحصیلات تکمیلی) رشته های محضشون یه تئوری ای دارن به اسم اغتشاش (chaos) که اتفاقا بر مبنای اون کلی نظریه میدن و باهاش مسائل مهندسی رو مدلسازی، پیش بینی و تحلیل میکنند و توی اون یه نظریه خیلی پرطرفدار دارن به اسم اثر پروانه ای (Butterfly Effect) .بر مبنای این نظریه اگر یه پروانه تو آبشار نیاگارا بال بزنه ممکنه باعث شه تو مناطق ساحلی قاره آسیا سونامی بیاد. با این وجود شما میگید لباس پوشیدن آدم هایی که کنار ما هستن هیچ تاثیری تو زندگی ما نمیذاره و ربطی به ما نداره.
اگه یه نفر کنار شما یه آهنگ گوش خراش بذاره بگه مشکل داری گوشاتو بگیر ولی تو مجبور باشی اونجا باشی و کاملا هم نتونی گوشتو بگیری(چون احتمالا از گوشت میخوای استفاده های دیگه هم بکنی) قبول میکنی؟
مشکل اینه که غربی ها تو علوم انسانی شون هرچی دروغ دلشون میخواد به ما میگن ما هم به عنوان یه مشت آدم جهان سومی که باورمون شده فقط اونا میفهمن همشو باور میکنیم اونقدر که دیگه واسمون بدیهی میشه و فکر میکنیم به طور کاملا مستقل اینا نظرات خودمونن (850621) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۶:۵۰:۰۳
درود بر شما.
مثال جامع و مانعی به کار بردید. (851593) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۶:۴۶
مثل اینکه برا این جماعت هرچقدر مثال مستند هم بزنیم باز هم اگه مطابق میلشون نباشه قبول نمیکنن
با این حساب دیگه از دیدن بعضی نظرا خیلی هم متعجب نمیشیم. (851773) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۹:۰۵:۱۱
اگه واقعا" يك سفر به اروپا رفته بودي مي ديدي كه در فرهنگ بستر جامعه دروغ اصلا" معنا ومفهومي نداره و اگر به كسي توصيه كني كه براي منافع شخصيش دروغ بگه با تعجب نگاهت ميكنه و ميگه چرا بايد حقيقت و كتمان كنم ؟ اين موضوع تجربه شخصي بنده است حالا همين مورد را با جامعه مثلا" اسلامي ايران مقايسه كن ؟ (852596) (moderator102)
 
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۲:۳۰:۵۷
چطور شما و امثال شما در این کشور آزادید هر جور لباسی خواستید بپوشید و هر جور محاسنی هم خواستید بزارید و هر مجالسی هم خواستید بدون مجوز برگزار کنید پس بقیه مردم چی ؟ مگه همه افراد این کشور مثل شما هستند ؟ چطور شماها در مواقع لازم صداهای آنچنانی پخش می کنید آیا اون موقع فکر نمی کنید مخل آسایش مردم هستید ؟ چرا فقط شماها حق دارید و بقیه مردم نه ! (853092) (moderator102)
 
یاسی
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۷:۲۱:۱۱
چیزی که بیشتر از همه معلومه اینکه مردم ما تنبلن یه سر سوزن مطالعه و تحقیق نمیکنن اگر یه سری به کارهایی که تو سوئد انجام شد بزنن تحت عنوان ازادی ونتیجه منفی اون ان وقت قبول میکنن که حجاب فرهنگه نه محدودیت نه زور نه هیچ چیز دیگه.تو ای که میگی لا اکراه دست بچت بره تو اتیش بهش میگی دستت بکش یا میگی ازادی هرکاری میخوای بکن (2430561) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۵:۵۵
عمو جون تو یه چیزی شنیدی ! (853497) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۳:۳۸
ﻣﻦ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻢ (850946) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۸:۵۳
ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻟﺒﺎﺱ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻳﺪ .ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﯼ ﻣﺜﻼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﺯ ﺍﻧﻬﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻴﮑﻨﻴﺪ (850963) (moderator102)
 
افسر جنگ نرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۳:۳۳:۴۶
مدیر محترم سایت الف
سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند که از نظر بنده و براساس تحلیل و نظراتی که به چنین مطالبی داده شده،چنین برداشت می شود که بایستی نسبت به مطالبی که قراره بروی سایت قرار گیرد،بطور کارشناسی و دقیق بررسی شود تا خدای نکرده بر اساس نقل بعضی از مطالب، هرچند حق، افراد جامعه نسبت به مسائل و احکام دینی بدبین نشوند.
در پایان از نگاه بنده ی حقییر این یادداشت نتوانسته خوب حق مطلب را ادا کند و شاید مطالبی از این قبیل باشد که قویتر به این موضوع پرداخت باشند،.
با تشکر فراوان (852391) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۰:۱۰:۳۱
چه خوب جواب کوبنده دادی خوشم اومد
من خودم دوست ندارم این لباس ها را بپوشم ولی به انتخاب دیگران هم احترام می گذارم (852777) (moderator102)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۱۴:۱۰
ما که هرچه در رساله های مراجع معظم گشتیم ندیدیم چیزی دربراه ی حرمت طلا برای زنان,لباس ارغوانی برای مردان و...نوشته باشند. نویسنده مطلب می دانند معنی اجتهاد یعنی چه؟می دانند مباح و حلال خدا را حرام جلوه دادن دخالت در کار شارع است و حرمت دارد؟این نوشته و نوشته هایی از این دست باور به اخباری گری را زنده می کنند. (850505) (moderator102)
 
مسعود
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۲۶:۴۴
به این مسئولین می گی واسه منم یک کار جور کنند تو که این قدر حرفت برو داره داداش (850522) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۱:۲۹:۰۷
خوانندگان محترم یه نکته رو متوجه شدید یا نه

یه عده ای هستند که کارشون تو الف دادن نظر منفی هستش یا به قول خودمون دائم المنفی تشریف دارن

اگر باور نمیکنی برید تا پایین کل متن ها رو بخونید تا باورتون بشه

مثلا اگر کسی بگه آیا قبول دارید آسمون آبی این عده میگن صدرصد غلط است !!!


با با جون مادرتون بخونید بعد نظر بدید (850756) (moderator102)
 
x
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۲:۱۰:۵۲
اشتباه نکن.
مطلبت رو خوندم و بهش منفی دادم. (853055) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۲:۳۴:۳۴
برادر مغزت را بپوش که بیشتر به جای دیگری شبیه شده است (850827) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۳:۱۹:۴۷
این مساله ی پوشش را همه به چشم یک مساله صرفن فرهنگی میبینند. در حالی که بعد اقتصادی آن مهم تر است. بعضی فکر میکنند اگر لباس اسلامی به رنگ سرخ و سفید و سبز عرضه شود همه مشکل حال میشود.
مشکل این است که پوشش یک مافیا پشتش دارد.
ببینید، با مواد فروش سر خیابان برخورد کردن که حل نمیکند مشکل را: باید با باندهای اصلی که پشت قصه هستند برخورد شود. چرا نمیشود؟ چون مافیا اسمش رویش است. هم بازوی فرهنگی دارد هم بازوی اقتصادی.
ولی به لطف خدا خواست مردم به خواست یک گروه قدرتمند غلبه میکند. (850849) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۲۳:۴۱:۵۶
خداوند امثال شما ها رو از توهم در بیاره . امین (854311) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۹:۱۶
دوستان با سلام:
من فکر می کنم نویسنده مقاله بدون درک شرایط اقتصادی ،اجتماعی ، فرهنگی ومکان هم چنین دلایل مختلف دیگر تاثیرگذار درموضوع
متاسفانه چوب حراج به( زن وبچه مردم این کشور زده است)
مثلاحدود حجاب درشمال وجنوب وغرب کشور در زنان محترم متفاوت است (850971) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۱۶:۴۷:۵۷
آقا لباس قوم لوط چه ارتباطی با هفت تیر داره ، اونجا بورس لباس مجلسی زنانه است
منظور شما اینه که خانم ها حتی تو مهمونی زنانه و عقد و عروسی هم لباس مجلسی نپوشن؟!!!!!!!! و بوتیک ها لباس مجلسی نفروشند؟!!!!!

این نوشته شما غیر از تمام مشکلاتی که داره یک غیاث مع الفارقه (855791) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۱۶:۴۸:۱۲
لا اکراه فی الدین، قد تبین الرشد من الغی
یعنی راه درست و نادرست بیان شده، حالا هر کسی مسئول اعمال خودشه
کجای این آیه به بهشت زورکی اشاره داره که شما میخوای همه رو ببری بهشت؟!

اگه تونستی این نظر رو سانسور کن الف جان! (855792) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۰۰:۳۷
قرار نیست کسی زورکی بره بهشت اما چه اصراری دارید برید جهنم (2998550) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۴۸:۴۹
به نظر من فقط با کارفرهنگی می تونیم کاری کنیم که هیچ کسی نارات نشود.اگر جواب نداد با کسانی که می خواهند نظک جامعه را بهم بزنند باید برخورد شود (849725) (moderator22)
 
سلام
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۴۸:۵۷
این مطلب را که همه می دانند. (849726) (moderator19)
 
ا.ش.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۲:۳۳
میدانند چون ما ایرانیها همه چی رو میدونیم
ولی هیچکی کار درستی نمیکنه شاید هم ما کار درست بلد نیستیم انجام بدیم (851071) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۴۹:۰۳
خدا کنه اون دنیا رو سیاه نشویم
(849727) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۲۰:۲۳
اونایی که نظر منفی دادن یعنی دوست دارن رو سیاه باشن (851777) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۵۱:۱۴
متاسفانه وضعیت پوشش بعضی از کارمندان ادارات، موسسات و شعب بانکها جای سوال دارد. مدیران این واحدها باید بیشتر به این موضوع اهمیت دهند (849735) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۱۷:۳۱
ا
دوست عزیز:

اتفاقا طرح مبارزه با بدحجابی باید از همین مکانها شروع شده و استمرار یابد.

باید مدیران این واحدها مکلف شوند تا کارمندانشان حدود وشعن پوشش را رعایت کنند. (850027) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۷:۲۸
شأن جانم شأن! عجب گرفتاری شدیم با این صاحبنظران. (850449) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۲۴:۴۰
اتهام بزرگي به جامعه بزرگي ميزنيد (849817) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۶:۱۴
متاسفانه قدر این جامعه محترم را ندارند بابا یه سری به دنیا بزنید می بینید به خدا این ملت چه قدر نجیبند وپوشش آنها با جوامع دیگر قابل مقایسه نیست . اگر یک دختر غربی شبیه بد حجاب ترین ماها هم لباس بپوشه تو کشور خودش یه دختر پوشیده به حساب میاد چرا این قدر مردم را آزار میدید . به خدا اگر طی این چند سال مسئولین ما سعی می کردند با خدمت صادقانه به جامعه وپیاده کردن ارزش های دینی در میان خودشان راستی ودرستی دین را در عمل نشان دهند وبه امور مردم رسیدگی می کردند حالا شاهد بودیم که چگونه مردم به آنها احترام می گذاشتند ومطیع هر امر آنها بودند چون اثر مثبتش را در زندگی خود می دیدند آن وقت بدون کوچکترین فشاری خود به دستورات دینی از جمله حجاب عمل می کردند . (851002) (moderator102)
 
آشنا
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۴۲:۲۷
مگر شما از اهالی قوم لوط بوده ای که لباس آنه را بخوبی می شناسی!!؟ (849855) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۳۱:۳۴
کلی خندیدم با این نظر...کاملا منطقی :) (850135) (moderator102)
 
تیرداد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۲:۴۷
تنها راه این معضلات، کار فرهنگی مداوم و طولانی مدت است و نیز ارائه الگوهای مناسب.برخوردهای پلیسی دیگر جوابگو نیست.البته با افرادی که دیگر پا را از همه ی حدود فراتر می نهند باید برخورد گردد.انشاالله این سخنان رسول اعظم و مولا علی را از یاد نبریم. (849876) (moderator19)
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۹:۳۷
جناب آقای میثم تولایی باسلام:
هرچند مطالب حضرتعالی با باورهای دینی ما هم خوانی دارد.
ولی از جنابعالی تقاضا دارم به مقاله آقای میثم مهدیار تحت عنوان عریانی میوه تمدن جدید است.ودرتاریخ روز: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۰ درسایت وزین الف درج شده را مطالعه بفرمایید و سپس مقاله ای در این مورد ارایه نمایید (849889) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۲۳:۴۹
قبل از نوشتن و انتشار چنین مقاله ای بهتر است قدری با خدای خود خلوت کنید. آتش دوزخ میتواند برای تهمت زنندگان نيز باشد. (849933) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۲۵:۱۶
طلا فقط برای آقایون نهی شده، وگرنه در روایات هست برای زنان شجاعت میاره. (849937) (moderator19)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۱۰:۴۷
آره ولی نبایدطلاوسیله خودنماییشون بشه. (2998569) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۴:۴۱
بسمه تعالی
مطالب قبول و اعتقاد داریم
اما سوال چند درصد جوانها نماز می خوانند؟ چند درصد به قرآن کریم و احادیث می نگرند؟ ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر کمی خوب ببینیم (منفی ها زیاد میدن) (849947) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۰:۳۷
این محبوبیت شما منو کشته! (850149) (moderator102)
 
حميد
Spain
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۶:۲۵
وقتي جوون مملكت ميبينه كه تلويزيون نماز خوندن م.ر. و م . ت و ساير حروف الفبا رو نشون ميده آدم ميمونه كه كدوم نماز تنهي عن الفحشا و المنكر.
دوست عزيز، دوره آخر زمون به اين معروفه كه حق و باطل از هم قابل تشخيص نيست. يه وقتي ميبيني هموني كه داري نسبت قوم لوط بهش ميدي از صدتا آدم ظاهر الصلاح وضعش بهتره. پيش خدا مردم با ايمانشون سنجيده ميشن و گرنه همه رياكارا و منافقهاي تاريخ بهشتي بودن! (850160) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۷:۱۱:۵۶
لطفا توجه کنید : ان الصلوة "تنهی" عن الفحشاء و المنکر

یعنی نماز انسان را از زشتکاری "نهی می کند" اما کاملا باز نمی دارد. در نهایت این خود انسان است که ممکن است علیرغم تمام نهی ها باز با اختیار خود زشتکاری را برگزیند. (851617) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۱۵:۱۹
((تنهی))بمعنی بازمیدارده اما نماز داریم تانماز (2998581) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۱۳:۳۷
شما اگه میتونی حق وباطلو از هم جداکن اگه نمی تونی به قرآن واحادیث مراجعه کن ببین کی حقه کی باطل (2998575) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۷:۵۵
"کفش باریک و نوک دراز نپوشید، چرا که آن، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید."


حالا مثلا فرعون یک کاری کرد ما نباید انجام بدیم ؟

اگه پاش نمی کرد ما می تونستیم پامون کنیم ؟ (849974) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۵۵:۳۹
بعضی ها می گفتند چون یزیدشطرنج بازی می کرده، پس حرام است. خب اون ملعون غذا هم می خورده،پس دیگه غذا نخوریم؟!!! (850608) (moderator102)
 
العبد
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۱:۴۳:۱۸
کفش فرعون،تخت فرعون کاخ فرعون لباس فرعون و... مایه غرورش بودند که ادعای خدایی می کرده، ما هم نباید از تجملاتی که باعث فخرفروشی ما میشود و یا نمادی از غرور است استفاده کنیم.
و هر نفسی بنگرد که چه چیزی برای فردایش پیش فرستاده است. قران کریم
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ، يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَى وَمَا هُمْ بِسُكَارَى وَلَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ

«اي مردمان! خداترس و پرهيزگار باشيد كه زلزلهء روز قيامت حادثهء بسيار بزرگ و واقعهء سختي خواهد بود، آن روز هنگامهء بزرگ و سختي را مشاهده مي‌كنيد. روزي كه هر زن شيرده از هول طفل خود را فراموش كند و هر آبستن بار حمل خود را بيفكند و مردم را از وحشت آن روز بيخود و مست بنگري. در صورتي كه مست نيستند و ليكن عذاب خداوند بسيار سخت است»

اما در ارتباط با ميزان عذابي كه از جريان در هم ريختاندن و ويران ساختن آفرينش بر پا مي‌شود، در آيات 11 تا 14 سورهء معارج مي‌فرمايد:

يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذَابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ، وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِيهِ، وَفَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ، وَمَنْ فِي الأرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ يُنْجِيهِ

«مجرمين در آن روز دوست دارند و آرزو مي‌كند كه كاش توانستي فرزندان، همسر، برادر و هم خويشان قبيله‌اش را كه هميشه حمايتش ‌كردند و هم هر كه را كه در روي زمين است، فداي خود گرداند و از ان عذاب نجات يابد»

و در آيات 33 تا 37 سورهء عبس مي‌فرمايد:

فَإِذَا جَاءَتِ الصَّاخَّةُ، يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ، وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ، وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ، لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ

«آنگاه كه آن فرياد و صداي تكان‌دهنده به گوش ايشان رسيد، آن روز روزي است كه هر شخص از برادرش مي‌گريزد و از مادر و پدرش و از زن و فرزندانش، در آن روز هر كس چنان گرفتار كار خود است كه به هيچ كس نپردازد» (852029) (moderator102)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۰:۳۵:۴۴
اصلاً میشه کفش نپوشید که مبادا به یک نفر شبیه نشیم. (850710) (moderator102)
 
شهاب
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۵۰:۱۸
"شش چیز از اخلاق قوم لوط در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ..."
خوبه والا فقیه نیستید که استنباط احکام کنید.
تو این متن فقطهمین یه جمله مربوط به قوم لوط بود، چندتا روایت دیگه هم چسبوندی بهش و هفت تیر رو کردی محل فروش لباس قوم لوط!
مارو چی حساب کردی!!!!؟؟؟؟ (849981) (moderator22)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۰۰:۲۷
با شما موافقم و ضمن اینکه به نظر منهم خوب نیست خانمها لباس اقایان رابپوشند وبرعکس.ولی یک سوال دارم شلوار لباس زنانه است یامردانه؟ (850286) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۷:۰۲
اینو جدی پرسیدی که از این جمله اینو فهمیدی یا گقتی همینجوری دور هم بخندیم
اگه واسه خنده بود منم باهات موافقم (850631) (moderator102)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۲:۱۰:۵۵
پر واظحه شلوار لباس بچه گانه هست (850804) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۷:۳۱:۰۱
ولي من فكر ميكنم شلوار لباس ورزشيه! (851632) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۴:۰۳:۵۴
پ ن پ دامن مردونه است (850875) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۲۵:۱۲
پیامبر فرمود خود راشبیه مجوس وترسانکنید که هرکه خود راشبیه قومی کند از آنان محسوب می شود.(حجاب محدودیت است یامصونیت ص84.اصول کافی ج4ص256.التهذیب ج1 ص420.احقاق الحق ج5ص411) (2998596) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۰۸:۳۶
حالا چون فرعون 4000 سال پیش کفش نوک تیز پوشیده الان نباید کفش نوک تیز پوشید؟!!! (850010) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۳۷:۵۲
حیف که از اون همه مطلب بالا فقط همین رو فهمیدی (850247) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۰:۳۸
حالا شما چي فهميدي جز اينكه حقوق فردي افراد رو زير سوال ببري و به مهماني خصوصي افراد سرك بكشيد. (850976) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۲۵:۴۳
شما یا معنی خیابون رو نمیدونی یا خصوصی رو؟ (851788) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۳۰:۵۴
اسلام دنبال مچ گرفتن نیست قصد ما بیدار کردن قلب افرادتومهمونیه.درضمن بحث اصلی حجابه که میخوان بیرون مهمونی فسادکنن. (2998608) (alef-11)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۲۹:۳۵
فرعون انسان بوده وخيلي كارها ميكرده مثلا لباس مي پوشيده ميوه مي خورده حكومت مي كرده ما نبايد انجام بدهيم برادر اين استدلال ها را جمع كن (850438) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۱۱:۱۸
احادیث و روایت ها یی که به آنها استناد شده هم جای شک و تردید است و هم مستند قابل اعتماد بر آنها نیست.

بی دلیل به یکدیگر "تهمت" نزنیم. (850017) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۳۳:۲۴
اگه شیعه ای بایدکتب اربعه روقبول داشته باشی(التهذیب اصول کافی استبصار من لایحضره الفقیه)حدیثی که گفتم تو2تا از این کتابا اومده. (2998616) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۱۷:۰۱
متاسفانه گرایش غالب در جامعه ایران این است که دین، ایمان و در سطح زندگی روزمره استنباط های فقهی را مطلق و جدای از شرایط اجتماعی در نظر می گیرند. این مسایل قبل از این که مسایل دینی باشند، که از نظر برخی دینی هم نیستند، مسایلی اجتماعی هستند.
اگر این موضوع به صورت هنجار درآمده است که دیگر تکلیف معلوم است. بنابراین حرف از آیه و حدیث هم مشکلی را حل نمی کند. برای یک بار هم که شده بیایید فکر کنیم که چرا مردم (ما) این طور شده ایم. آدمهایی که به قول شما در میدان هفت تیر (محله سابق ما) راه می روند از کره ماه نیامده اند، از اروپا و آمریکا هم نیامده اند. آنها همین هم وطنان ما هستند، خواهر، برادر دوست و غیره. آنها در همین تهران به مدرسه رفته اند و آداب زندگی اجتماعی را آموخته اند.
می گویید ماهواره می بینند؟ چند ساعت در روز؟ چند ساعت آن را در همین خیابانها و بین آدمهای دوروبرشان می گذرانند؟ چند ساعت تلویزیون ایران را می بینند؟
خلاصه کلام این که ما از هم دیگر چگونه زندگی کردن را یاد می گیریم. از همان هایی که برای یک سخنرانی 20 دقیقه ای ده دقیقه قران و حدیث می خوانند و بعد هم در عمل کاملا خلاف آنها رفتار می کنند. ما از آنها یاد گرفته ایم که این آموزه ها خوب است اما برای سخنرانی و مقام گرفتن نه برای عمل کردن.
من در این میان دلم به حال مومنینی می سوزد که این میان گیر افتاده اند. من بارها همسرم را برای خرید مانتو در هفت تیر همراهی کردم اما هیچ وقت او نتوانست مانتویی خارج از مدهای رایج پیدا کند. (850026) (moderator22)
 
سرایدار
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۲۱:۳۲
به نظر من سیاستگذاران فرهنگی باید فکری اساسی برای این ناهنچاریها بکنند و گرنه چامعه به سمت پرتگاههای خطرناک خواهد رفت . (850034) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۲۶:۳۳
اقای محترم
مملکت ما نساجی ندارد که تولید کننده باشد . همه اجناس وارداتی هستند و واردات تنها از طریق مرزها صورت می گیرد . خوب مرز هم در دستان نیروی انتظامی و گمر ک است که هر دو زیر نظر همین دولت است . بنابراین از که نالیم که از ماست که بر ماست. دوم ممکن است بگویید قاچاق است باز هم زیر نظر دولت است چرا که باید از ورود اجناس قاچاق جلو گیری کند . این سیکل تنها به دولت برمی گردد (850342) (moderator102)
 
محمد نژاد
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۳۱:۳۹
جامعه قبلا با مال مردم خوری و رشوه گیری و نزول خوری و ... خیلی چیزهای دیگر که اگر بخواهم بنویسم الف کامنتم را نمی گذارد به پرتگاه رفته (850358) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۲۶:۳۷
خوب بود قبل از بیان این همه حدیث در مورد سندیت آنها نیز تحقیق میکردید. (850039) (moderator22)
 
یک مسلمان خارج از وطن
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۲۶:۴۷
برادر من شما مثال قوم لوط آوردی!!!!!!!! قران می فرماید شما درباره مدت زمانی که اصحاب کهف در خواب بودند اطلاعی ندارید چون آن زمان نبودید. شمای نویسندہ با چه اطمینانی راجع به سبک مد در زمان قوم لوط سحبت می کنید، و چگونه با اطمینان آن زمان را با این زمان مقایسه می کنید؟!!!!!!!

نکته دیگر آن که آنچه موجب ّغضب الهی و نابودی قوم لوط شد وضعیت لباس پوشیدنشان نبود بلکه رفتار فاسدشان بود. شما مطلب را قاطی کرده اید. هیچ اطمینانی وجود ندارد که آن که لباس پوشیده به تن می کند به بهشت می رود و آن که لباس نامرتب می پوشد به جهنم. آین خدای متعال است که راجع به ما تصمیم میگیرد. رفتار فاسد و حق مردم را خوردن از هر بد لباسی بدتر است. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.

یک مسلمان خارج از وطن (850040) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۹:۴۰:۰۰
کی گفته اطلاع نداریم طبق تفاسیر300سال شمسی309سال قمری.درضمن مثالت غلطه درموردحجاب قرآن به صراحت کامل گفته. (2998632) (alef-11)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۴۲:۲۹
واقعا اگر مدعی عموم واقعی وجود داشت باید نویسنده یان مقاله را به جرم توهین به حداقل نصفی از ایرانیان محاکمه می کرد. آیا نیمی از مردم ایران که چنین لباسی را می پوشند قوم لوط هستند آیا این توهین بارز به مسلمانان نیست اگر یک خارجی این حرف را زده بود حالا تظاهرات ها علیه او کرده بودند. واقعا نویسنده باید حجالت بکشد و عذرخواهی کند. (850070) (moderator22)
 
مهدی
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۷:۰۱
باید به این نویسنده گفت که حدیث نقل کردن تخصص می خواد

همه ماشالله متخصص تحلیل فقهی جامعه شدن

کلی باید درس خوند و زحمت کشید نه اینکه کافی رو باز کنی و حدیث ردیف کنی (850210) (moderator102)
 
م
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۰۵:۱۵
موافقم صد در صد
در ضمن یک عکس از نویسنده بزارن ببینیم خودش چه طوری لباس می پوشه ؟! (853181) (moderator102)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۴۲:۴۳
تا وقتی که لباس ها به منظور فروش بیشتر بر اساس منحنی نمایی و بدن نمایی تولید و توزیع میشه و تا وقتی حس خود نمایی در انسان وجود داره نباید انتظار وضع بهتر از این داشت. (850071) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۶:۲۲
خودتون میگید فروش بیشتر! خوب اگه مردم نخواهند نمی خرند برادر من! شما رو مردم شمشیر کشیدی؟ این مردم همون مردمی هستند که زمان شاه جلو کشف حجاب مقاومت کردند! حافظه ی ضعیف شما همیشه به این کشور آسیب می زنه! (850159) (moderator102)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۲۹:۰۱
پوشش از جمله چیزاییه که باید برای آن حد و حدود تعریف کرد و این حدود را به یه وسیله ای محافظت نمود و گرنه میدانداری این عرصه میفته دسته غرائز و پول پرستی. تاجایی که عریان بودن کمتر از برخی از این لباس ها تحریک کننده میشه و ممکن یه روزی کار به جایی برسه که بعضیا بگن مردم اگر نخوان در آمریکا به نفع لواط تضاهرات نمی کنند... (850229) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۷:۳۳
منحنی نمایی از اون کلمه های است که کلمه سازهای امروزی تولید کردند .ما که کلی خندیدیم (850319) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۴۲:۲۹
شما به یه روانپزشک مراجعه کن لطفا (850380) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۴:۰۸:۱۳
منحنی؟! عجب زمونه ای شده؟ آدم خجالت میکشه این سایت رو با خونوادش مرور کنه!!! (850878) (moderator102)
 
ف ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۳۰:۴۹
اتفاقا بد هم نیست از ماهیت وجودی خیلی ها با اطلاع میشیم اینها همه , دیگران را به کیش خود می پندارند و دیدشان در حد منحنی است!؟ (852503) (moderator102)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۷:۲۹:۱۰
ذهن خلاق و درگیری داری، منحنی نمایی!!!!
حیف از این خلاقیتت استفاده نمیشه، من چندتا فیلمساز فرانسوی میشناسم منتظر ایده هاو تصورات بکر تو اند. (852421) (moderator102)
 
ali
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۰۷:۰۸
کلامی در مورد اینکه وظایف حکومت در برابر مردم چه هست از رسول خدا و سفارشاتی که ایشون به علی (ع) داشتند ندارید که آقایون ببینند. (850101) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۲۷:۴۱
نام امام علی به مالک:ای مالک به مردم مصر احترام بگذار اول بخاطر اینکه هم نوع تو هستند دوم به خاطر اینکه هم کیش تو هستند. (853604) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۲۱:۳۶
ه نه نشد عزیزم سند این فرمایشات کجاست شما که اینها را از بزرگان نقل میکنی مستند بیار قوم لوط بدلیل مرامش و عملش قوم لوط بود نه لباسش چرا همه چیز قاطی شد البته اگر سند مستند داشته باشی قبول شک نکن ولی قوم لوط کشاورزی میکرده لابد دامداری میکرده پس دامداری نکن و حتما از زور افتاب سر بند داشته پس سر بند نزار فرعون کفش نوک تیز میپوشیده لابد جوراب هم میپوشیده غذا هم میخورده پس ما نخوریم عزیزم سند سند سند حکم خدا را بیار حکم رسول را بیار (850122) (moderator102)
 
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۲۹:۴۲
پوشش هرکس نماینگر شخصیت و طرز فکر اوست، پس دخالت بیش از راهنمایی و توصیه، توهین به شخصیت و طرز فکر افراد میباشد. (850130) (moderator102)
 
بيكار
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۳۱:۰۶
يعني مشكل مملكت ما موي جووناست!!!!!!لباسشونه!!!!!!! (850134) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۰:۰۲
نه، وقتی یه آدمی 2 روزه آب و غذا نخورده ما هم فقط کمی غذا داشتیم بهش بدیم بهش نمیدیم چون مشکل اصلیش آبه نه غذا (850636) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۸:۵۹:۰۸
میتونم از اونایی که نظر منفی دادن بپرسم با چی مخالفن؟ (851744) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۳۹:۰۴
مگر تو لباس های قوم لوط را دیده بودی در ضمنا اگه میدانی قوم لوط همجنس باز بودند و نیازی نبود خود را برای جنس مخالف بیارایند واقعا الف قبل از انتشار چنین مقاله ای فکر هم کرده بود یا کمبود مطلب داشت . این بزرگترین تهمت به ایرانیان بود جونکه در حال حاضر تمام بوتیک های کشور یک جور لباس میفروشند و مردم از این بوتیک ها لباس میخرند نه از مریخ پس میفرمائید مردم ما قوم لوطند؟ این مقاله را بردارید و از مردم معذرت خواهی کنید . (850145) (moderator102)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۱:۵۹
من نمی دانم که چرا در این کشور هر متنی که می نویسند می گویند در فلان تاریخ در کلام رهبری بوده است. (850150) (moderator102)
 
وحید
Germany
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۴۲:۴۵
بنام خدا

1. این چه طرز حدیث نقل کردن است؟ بجای قراردادن "..." بهتره که حدیث رو کامل نقل کنید و بخش های مرتبط با بحث رو به شکل های رایج برجسته کنید!

2. فرمودید که "اگر در تهران هستید ...". بنده خیلی بیجا کرده ام که بخوام تو خیابان راه بیفتم و ببینم که چند درصد عابران لباس چه قومی رو به تن دارند! من اگه خیلی مرد باشم خودم رو اصلاح میکنم نه اینکه دنبال ایراد و اشکال دیگران باشم. این حرف شما معادل به تن کردن همون لباس تکبری هستش که خودتون با نقل حدیث از معصوم اونرو تقبیح کرده اید. حالا چطور به خودتون اجازه میدید که مردم رو به پوشیدن لباس تکبر تشویق کنید؟ البته شاید شما خیلی وقته که لباس تکبر رو از تن خارج کرده اید!

3. از این احادیث اینطور برمیاد که معصومین در برخورد با مردم از روش انزار و تبشیر استفاده میکردند اما الان بعد 1400 سال نه تنها ما مردم از این احادیث آگاهی کافی نداریم (کاری که در این 33 سال بر عهده حکومت بوده و انجام نداده) بلکه کار به ارعاب و تهدید کشیده (مثالش رو همه تو میدونند).

4. در واقع حکومت قاطعیتش رو فقط در برابر ساده ترین و کم توان ترین قشر یعنی همون مردم داره نشون میده. در حالیکه میدونیم که حضرت علی(ع) در برخورد با کارگزان حکومت اگه خلافی میکردند کوچکترین ترحمی نداشتند اما الان در حکومت ما اول نگاه میشه که خلافکار با ماست یا نه، بعد هم در درجه اول تلاش میشه که روی خلافش سرپوش گذاشته بشه و اگر نشد زمین و زمان رو بهم میبافند تا طرف مورد اتهام قرار نگیره و اگر مورد اتهام قرار گرفت تازه بازیهای جدیدی شروع میشود و بدتر از همه دستگاه قضا هم که قاطعیت نشان نمیده و ... . اونوقت انتظار داریم مردم اصلاح شوند در حالیکه ایراد جای دیگریست.

5. این کلام معصوم است که میفرماید اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود. حالا شما هی بیا و برای مردم امر و نهی کن! (850152) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۲:۵۰:۲۵
واقعا احسنت به کلامت کیف کردم (852121) (moderator22)
 
عبدالرحمن
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۵۷:۴۵
من نفهمیدم الان چی شد؟
از پوشیدن کفش پاره پاره تیکه تیکه جرواجر شده دریغ نکنم یا کفش پاکیزه بپوشم؟ بالاخره چی کار کنم؟

داداش من شهر قوم لوط به دلیل دیگه ای زیرو رو شد نه لباسشون. آخه من بخوام بشکافم موضوع رو اینجا و اندازۀ شما نور چشمی ها که مقاله می نویسید حرف بزنم که الف درج نمی کنه.

الف جان، دلبندم
حدیث و روایت توی سایت می زنی، ذکر منبع کن لطفاً. نمی شه همینجوری ردیف کنی که!
مثال:
بحارالانوار - جلد 38 - صفحۀ 529 (850183) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۵۲:۳۱
شهر لوط بخاطر دروغ گویی ها زیروزبر شد یا کفششون؟ (850479) (moderator102)
 
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۷:۵۸:۲۱
مگه لباس شهرت فرم خاصی از تشخص برتر نیست ؟مثل لباس نیروی انتظامی ..یا لباسهایی که جلویش باز است مثل لباس روحانیون به خدا برام سئوال پیش اومدا حالا به ما انگ اینچنینی و انچنانی و انحرافی نزنید که بد شاکی میشم ..جواب میخواما نه فحش نه تهدید (850186) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۲:۱۳
تو رو بخدا ببینید به چه راحتی به ملت مسلمان توهین می کنید و آنها را قوم لوط می نامید. از خدا و خشم خلق خدا بترسید. (850200) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۲۴:۳۳
واقعاً كشور ما هيچ مشكل ديگري ندارد كه نويسنده الف بايد مردم مارا باقوم لوط نسبيت دهد يعني اينقدر ارزش مردم پايين آمده كه ايشان حرمتها راكنارگذاشته وهرطور كه دلشان ميخواهد بامردم صحبت مي كند واقعاً امربه معروف ونهي از منكر واقعي اين است؟ (850220) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۳۲:۴۱
از این میدونهای 7 تیر در تمام شهرها وجود داره ، مثلا میدان ولیعصر تبریز یا 40متری تبریز ، واقعا باید باهاشون برخورد بشه ، این خودش نوعی اشاعه فحشاست. (850237) (moderator102)
 
الی
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۰:۴۴
راستی کی به شما اینهمه اجازه داده که راجع به لباس آدمها قضاوت کنی اصلا شما با اون لباسات متعلق به کدام قومی ؟ میخام بدونم (850303) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۳:۳۷
الف قوم لوط به خاطر هم جنس بازی زیر و رو شد نه وضع لباس.اگه نمیدونی بدون واژه لواط از کجا گرفته شده! مثال میزنی مثال مرتبط بزن (850310) (moderator102)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۲۳:۲۳
چقدر راحت به قشر عظیمی از مردم توهین میشه! کرامت انسانی نابود شده انگار. وقتی قلم دست هر بچه ای بیافته عاقبتش هم همین فحاشی هاست به اسم مقاله! (850334) (moderator102)
 
مجید
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۳۰:۳۷
زحمت بکشید برسی کنید ببینید درطول تاریخ کدام قوم ها و پادشاهان فاسد چی میپوشیدن اطلاع رسانی کنید مبادا ماهم مثل اونا ملبس بشیم ندونسته بریم یک راست تو جهنم پیش فرعون لعنتی وقوم های ........ (850351) (moderator102)
 
نابود شده
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۳۱:۴۷
من اصلا مطلبو نخوندم
کار من چیه؟
میگردم هرجا مثلا این مطلب هر کس بیشترین تشکر یا بیشترین تنفر رو داده
به اون امتیاز میدم
یعنی رای با اکثریت
(اگه ازادی بیان هست پاک نکنید) (850360) (moderator102)
 
متحیر
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۹:۳۸:۴۸
با سلام
در این روایات اصلا صحبتی از مجازات این دنیایی به میان نیامده. و اگر کسانی مانند قوم لوط لباس میپوشند این کار مذمت شده و نتیجه آخرتی این گونه عمل کردن ذکر گردیده است. پیامبر رحمت (ص) انذار دهنده بودند. اگر دوستان روایتی در مورد مجازات بد حجابی سراغ دارند لطفا بیان نمایند. (850372) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۰۲:۳۶
این قبیل سخنان کراهت دارد کدام قوم لوط؟چه میگویید (850402) (moderator102)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۱:۱۴
انقدر عیب خود را بجوی که فرصت پیدا کردن عیب دیگران را نداشته باشی. (850441) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۳۴:۳۳
از فردا همه گونی 7 متر در 10 متر بپوشن بیخیال ملت میشین احیانا"؟! دگم اندیشی تا کی؟ (850447) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۰:۳۶
از اخلاق قوم لوط در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ...؛ پیدا کنید پرتقال فروش را! (850452) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۲:۱۹
وقتی هر کسی خودش رو اسلام شناس بدونه و فهم خودش از برخی احادیثی که تائیدی از عالم بر صحت سندش هم نداره همین میشه که براحتی به یه جامعه توهین می کنن و همه رو کافر می بینن و فوم لوط و ثمود و .. (850455) (moderator102)
 
China
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۳:۰۴
کمونیستها هم در چین نه تنها برای لباس مردم که حتی برای مدل موی سر مردم تصمیم می گرفتند، حالا بگو چند نفر از مردم چین کمونیست شدند؟؟ (850457) (moderator102)
 
عبداله۰۰۱
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۵۲:۲۷
امر به معروف و نهی از منکر فقط برای لباس نیست! که البته لازم هست ولی‌ اول باید آمران و ناهیان جلوی دروغ و اختلاس را بگیرند... باید مسئولین در عمل صادق باشند نه فقط مردم را امر و نهی کنند... (850478) (moderator102)
 
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۳۸:۳۳
تمام این ناهنجاریها ی اجتماعی اعم از بی حجابی اعتیاد و بیکاری و مفاسد اقتصادی و همه و همه از دوره خاتمی شروع شد و تا به ابد هرچی ما میکشیم زیر سر اصلاحطلب هاست باز هم خدا پدر این اصولگرا های ولایت مدار و آقای احمدینژاد عزیز و عدالت محورمان را خدا بیامرزد که این همه تلاش میکنند تا از عوارض خیانت های دولت اصلاحات و خاتمی بکاهند و این دنیا که هیچ برای جبران زحماتشان کوچک است حداقل امیدواریم خداوند در آن دنیا از خجالتشان در آید و حسابی خدماتشان را به نحو احسن و تمام و کمال جبران کند انشاالله (850531) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۰:۱۳:۵۶
یکی از الفیان برای این اقا توضیح بده ایشان تفکرش حتی برای اصول گرایان هم قابل قبول نیست (850681) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۱:۳۷:۲۸
اگه به روح اعتقاد داري تو روح ................ (850766) (moderator102)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۹:۱۵
الف هر گز اجازه پاسخ را نمی دهد.اگر داد لطفا بخوانید: چگونه یک عقل سالم بیکاری و گرانی را که اکنون در عرض چند سال در زمان اصول گرایی مانند اقای احمدی نژاد پیش امده را به زمان اقای خاتمی و اصلاح طلبان ربط می دهد؟اگر اینطور باشد موفقیت هر ریس دولتی را باید به حساب قبلی ها گذاشت و سرانجام مردم هیچگاه راجب عملکرد دولتی نظر ندهند زیرا ریشه اش را باید در 6 یا 7 سال پیش جست!!!!این نظر شما کاملا غیر منطقی است. (850970) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۷:۲۳
ميگم قتل هابيل هم تقصير اصلاح طلب بوده؟ (851318) (moderator102)
 
amir
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۰:۰۲:۰۳
حاجی بیدار شو بابا تا کی سر تو می خوای مثل کبک زیر برف کنی! بابا جان پدیده های فرهنگی و اجتماعی دستاورد یه سال و 2 سال و پنج ئ حتی 10 سال نیست.اگه اینطوری بود دولت ولایت مدار شما می بایست تو این 7 سال همه جار رو گلستون می کرد نه اینکه فساد و اختلاس و فقر و فحشار رو همه جا پر کنه (851888) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۰:۲۳:۴۰
واقعا دلم به حالت سوخت واقعا نادان و جاهل هستید خداوند شما و ما را به راه راست هدایت کند (852816) (moderator22)
 
احمدع
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۴۶:۱۷
يك خواهش كوچك از نويسنده مقاله دارم قسمت ميدهم بهرچيز ى كه اعتقاد دارى لطفا چند لحظه با خودت خلوت كن وكمى فكر كن كه چه نوشتى وچه قصدى از اين نوشته دارى بخدا تمام مردم حداقل بقدر شما فهم دارند انشاله خداوند همه مارا به راه راست هدايت كند (850538) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۲۸:۳۵
اینکه شما نوشتی بخدا تمام مردم حداقل به اندازه شما فهم دارن یعنی خودتو به عنوان یکی از مردم فهیم تر از نویسنده میدونی؟
به نظر شما این بد نیست که خودمونو از بقیه فهیم تر بدونیم
هر کی هر حرفی داره منطقی و معقول و مستند بزنه دیگه چرا اینجوری
با همدیگه دعوا که نداریم میخوایم بفهمیم راه درست چیه ازش تبعیت کنیم (850645) (moderator102)
 
م
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۱۳:۵۳
یعنی ما هم حق داریم حرفمان را بزنیم !!!!!!!!!!!!!!! (853206) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۰:۱۰:۴۵
اگر امکان داشت هزار مثبت به شما میدادم (850678) (moderator102)
 
ح خ
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۵۳:۱۵
بابا خسته نشدین با این حرفای تکراری ؟قرن 21 .به زودی ماه را برای زندگی مسکونی اماده میکنند اون وقت ما داریم به لباس هم گیر میدیم توی ظواهر دین گیر کردیم مسلمان واقعی کسی است که از لحاظ علمی حرف اول را بزنه وگرنه بهترین پوشش مال طالبانه به خاطر همین چیزهاست که درجا میزنیم (850551) (moderator102)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۷:۴۱:۳۰
آخه این استعدادهای درخشان بدرد کار دیگه ای که نمی خورند (852433) (moderator102)
 
Hungary
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۱:۵۴:۲۰
دست از قضاوت راجب یکدیگر بردارید (850555) (moderator102)
 
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۱۲:۳۱
کاش فقط مسئله بدحجابی بود فحشا داره بیداد میکنه ولی متاسفانه همه چشماشون بستند .من خودم توی یکی از مدارس شهرمون که به اصطلاح شهر مذهبی هست معاونم .باور کنین چیزای میبینم و میشنوم از خود دانش آموزان که با خودم میگم مگه فقط امام زمان ظهور کنه و این مشکلات رو حل کنه. (850566) (moderator102)
 
ali
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۵:۰۴:۱۲
عزیزجان. شما تازه چشمت به دنیا باز شده . از اولش هم دنیا همین بوده فقط شما نمی خواهی باورهات را بروز کنی بخدا با روش 2500 سال پیش نمیشود جامعه امروزی را کنترل کرد. بچه های امروزی دیگر باورشان نمی شود که لک لک ها برای مادر ها بچه می آورند ووقتی چنین دیتایی را دارند باید برای کمک بهشان فکر کرد وگرنه خودشان براش می اندیشند. این راهش نیست که دهان را گل بگیریم که کسی حرف نزند چون فکرها را نمی شود گل گرفت. (850893) (moderator102)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۲:۵۴:۱۳
اگر از وضع موجود هم ناراحتی دارید باعث و بانی و مسببش خودتون و سیاست ها فشارآوردن و اجبارکردن هست که به غلط 30 سال است در حال اجرای آن هستید!
در ایالات متحده آزادی کامل است، من در طول پنج سال زندگی به ندرت دیده ام کسی در اماکن عمومی، مثل خیابان، مترو، اتوبوس، مراکز خرید، بانک و ... لباس جلف یا سبک بپوشد! اوضاع هرچه هست دسته گلی است که خودتان به آب دادید و مردم را تا این حد عقده ای کردید!

الانسان حرص الا ما منع!
"انسان اگر از چیزی منع شد به آن حریص می شود"

حالا هی بیایید طرح مبارزه با بدحجابی بزارید و مردم رو بریزید توی ون و ازشون امضا و تعهد بگیرید! (850607) (moderator102)
 
نیما
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۰۷:۴۶
من به این نویسنده عزیز پیشنهاد می کنم که حداقل واسه یک بار هم شده به کشوری مثل مالزی، اندونزی، تاجیکستان، ترکیه و بوسنی سفر کند و شاید دیدشون و تعصب و گرایششان نسبت به پوشش مردم عوض شه! بابا دست بردارید تو رو به خدا! با این اوصاف ایشون هر لحظه بر سر مردم این کشورهای مسلمان بایستی عذاب نازل شه! کشورهای غربی و چین و امریکای جنوبی پیش کش! (850618) (moderator102)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۱۴:۰۷
وقتي مجري مرد در تلويزيون ملي زير ابرو برداشته ظاهر مي شود بهتر از اين نميشه (850627) (moderator102)
 
رعنا
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۴:۴۲
من به عنوان يك دختر ترجيح ميدم مجري تلويزيون تروتميز باشه و اگه لازم باشه ابروش رو هم مرتب كنه. چه اشكالي داره؟ النظافت من الايمان. (851241) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۷:۵۰:۳۸
حالا اگه ابروشو از بالا تمیز کنه بازم عیب داره (853744) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۱:۱۵:۴۲
یه سوالی من دارم
از کجا معلوم این روایت ها تحریف نشده باشه ؟؟
اومدیم و این روایت ها تحریف شده بود کی اون دنیا می خواد جواب مردم رو بده ؟ (850749) (moderator102)
 
فرشاد
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۱:۳۹:۱۰
اقاي نويسنده
لطف بفرماييد عكسي از خودتان در سايت قرار دهيد تا همه از اين به بعد مثل شما و باب سليقه شما لباس بر تن كنند
بي صبرانه منتظريم (850769) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۲:۰۳:۰۴
یکی با خانومش دائما درگیری داشت!!من ازش سئوال کردم مشکل شما چیه؟؟ما لیه؟؟خندید و گفت خیر مربوط به لباس خانومه؟؟گفتم حجابشو رعایت نمیکنه!!خندید و گفت خیر زیادی رعایت میکنه و من به شدت از این مسئله ناراحت هستم و اون باید امروزی باشه و شیک و مد امروز لباس انتخاب کنه تا من جلوی فامیل و همسایه ها خجالت نکشم!!!!! خب این هم برای خودش حرفیه!!!!!!!!!!!!!!!! (850794) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۲:۲۳:۲۳
خداییش با وضعی که پیش اومده باید کفش پینه دار بپوشیم اگه برهنه شدیم دیگه خودتون ببخشید از نداریه (850813) (moderator102)
 
مهدی
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۳:۲۹:۰۱
معتاد؛ دزد، قاچاقچی
همه را گرفتیم تموم شدن بیاید اینا را بگیریم.
البته ریشه تمام مشکلات اقتصادی و بدبختی ما در همین هاست.
باور ندارید ببینید کشور های اروپایی و آمریکایی به خاطر آزاد گذاشتن همین چیزها دارن از گشنگی تلف می شوند و نان برا خوردن ندارند. (850855) (moderator102)
 
رضا
Malaysia
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۹:۳۴
اگر مردها میتونستن جلوی نفس خودشون رو بگیرن همه چیز حل بود. (850964) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۱۲:۵۴
شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگران دل بستی

گفت شیخا هر آنچه گویی هستم
آیا تو چنان که می نمایی هستی (850965) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۹:۱۵
شیخه هرچی تو خلوت خودش باشه به کسی تقریبا ربطی نداره ولی اونی که تو جامعه کاری میکنه چی اونم تو جامهه تاثیری نداره (851761) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۶:۳۹
اگر شیخی وارد حوزه اجتماعی شد وتفسیری شخصی وجدید ودرعین حال مغایر با آزادی سر داد آن گاه باید پاسخگو باشد. (853582) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۲:۰۱:۴۳
حافظ مي گويد:
واعظان كاين جلوه در محراب و منبر ميكنند
چون به خلوت ميروند آن كار ديگر ميكنند

مشكلي دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر ميكنند (853037) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۳:۰۳
از کی تا حالا شما متخصص تشخیص لباس های قوم لوط شدید ؟! (850980) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۶:۰۱
یعنی برای خبرهای مانند گرانی شیر و مرغ و گوشت و... مطلبی نبوده فقط برای لباس اینهمه نوشتن

عجب ادم های سیری داریم (850986) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۵:۴۵
میبینید دیگه کل سایت خالیه، فقط همین خبر توسایته (851753) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۲۸:۰۶
من به عنوان یه ایرانی انزجارم رو ازین مقاله و این طرح همینجا اعلام می کنم! جلوش هم خواهم ایستاد! احتمالن تا چند وقت دیگه شام شب مام دولت می خواد تعیین کنه دیگه!؟ الف برا یه بارم که شده نظرم رو درج کن (850988) (moderator102)
 
iran
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۵:۱۶
مردان اون زمان کت و شلوار و یقه دیپلمات می پوشیدند؟ اصلا شلوار بود اون زمان ؟لباس مرد و زن اون زمان هم زیاد فرقی با هم نداشت،پس نمیتونید به زمان حال ربط بدهید این حرفهارو (851000) (moderator102)
 
ملی گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۷:۱۸
اینقدر درفرهنگ عرب غرق شده اید که اصلا"بافرهنگ ایرانی هم غیبه شده اید کمی هم از گذشتگان این مرزو بوم مثال بزنید.... (851010) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۸:۵۵:۳۹
اتفاقا ا یرانیان همیشه از پوشیده ترین ا قوام بوده اند وتاریخ برهنگی یک تاریخ صد ساله است و رهاورد جاهلیت نوین (851736) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۱۰:۲۷
جاهلیت نوین در اشخاصی مانند حضرتعالی متجلی است. الف جان درج کن تا این برادرمان الکی کرکری نخواند و به دیگران تهمت نزند. (853444) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۴:۲۱
میشه لطف کنید چند تا عکس از قوم لوط منتشر کنید تا ما خودمون لباسهامونو باهاشون مقایشه کنیم . اگه عکسها رنگی و با کیفیت اچ دی باشه بهتره . فیلم هم اگه ازشون دارین بزارین ممنون میشم........احتمالا نویسنده مقاله توی آرشیوش عکس و فیلم از قوم لوط داره میتونین ازش بگیرین بزارین تو سایت...با تشکر (851022) (moderator102)
 
علی
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۰:۵۳
بدلیل اینکه بنابر تحقیقات انجام شده توسط متخصصین علم رجال و حدیث احادیث جعلی بسیاری وجود دارد لذا لازم است در نقل احادیث و روایات دقت شود ضمن توجه به این نکته که معصومین علیها سلام فرموده اند اگر مطلبی از ما نقل شد چنانچه مطابق با آیات قرآن بود از ماست و الا ما نگفته ایم بنظر می رسد روایات نقل شده از اصل جزء احادیث جعل شده باشد. (851056) (moderator102)
 
بنده خدا
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۹:۳۰
از30000000000000 ریال چه خبر؟ماست مالی شد رفت؟ (851091) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۳:۴۱
واقعا چقدر منطقی (851749) (moderator102)
 
علی
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۱:۵۴:۳۰
باشه از فردا میاییم از شما اجازه میگیریم که چه بپوشیم یا نپوشیم!!!!!!!!!!!راستی میدونی مرغ از 6000 هزار تومان گذشت؟ (851169) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۲:۵۷
آیا زمان پیغمبر(ص) و علی (ع) هم گشت ارشاد راه می انداختند ؟ (851297) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۷:۳۹:۰۹
سلام یک روایت خوندم نوشته بود پیامبر همه فاحشه ها رو جمع کرد گفت اگه مشکل مالی دارین توسط بیت المال حل میکنم اما اگه ذاتتون مریضه برید از بلاد مسلمین بیرون. (2998382) (alef-11)
 
Amin
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۲:۲۷
اکثریت قاطع مردم عزیزمان ثابت کرده اند در هر لباسی باشند شریف ترین در جهانند. (851342) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۷:۴۴:۵۰
ببخشيد قوم لوط اختلاس هم مي كردند يا فقط لباس جلو باز ميپوشيدند؟؟؟ (851641) (moderator102)
 
SAMIRA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۸:۵۰:۵۲
به نام خدا

دوستان می توانند به کتاب قوانین پوشش در دانشگاههای جهان رجوعی داشته باشند ،بلکه پی ببرند که در هر محیطی که رشد و بالندگی است،فرض اول ،توجه به ظاهر و روانشناسی مذکر و مؤنث است. (851731) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۰۹:۰۲
شما هم سری بزنید به خیابانهای آنجا! حرف ما بر سر خیایان است، نه دانشگاه! قوانین پوشش در دانشگاههای دنیا را قبول دارید؟ پس چرا با خیابان آن مشکل دارید؟! تازه خیابان ما که خیلی بهتر از خیابان آنهاست؟
رک و راست حرف دلتان را بزنید، ولی نروید از دانشگاههای دنیا مثال بیاورید. شما چه چیز آنها را قبول دارید که از آنها مثال می آورید؟ (853440) (moderator102)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۷:۴۶:۰۹
همینه که آمار جنایت وتجاوز تواونا زیاده چند وقت پیش تلوزیون میگفت آمار آزار جنسی تو آمریکا از مرز 207هزار گذشت. اگه قوانین اونجا روپیاده کنیم از فردا مزاحم ناموس من وشما هم میشن (2998395) (alef-11)
 
هوشنگ
Netherlands
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۴:۴۰
مبارزه با بدپوشی باید از روز انتخابات و از تلوزیون ملی شروع شود. روز انتخابات تلوزیون شو بدحجابی برپا کرده بود. آنروز این بنده خدا ها قوم لوط نبودند. (851751) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۶:۰۸
اي بابا ما نون نداريم بخوريم شما به چه چيزهايي فكر مي كنيد . (851769) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۰:۰۹:۰۱
لباس جلو باز و بلند و بدون تکمه و به حالت حریرباف است را در این مملکت یه قوم بخصوص میپوشه آیا آنها از قوم لوطند خجالت بکشید به بهترین قشر جامعه توهین میکنی ؟ (851900) (moderator22)
 
مرگ
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۱:۴۲:۳۵
"هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباس ذلت بر او بپوشاند"
"هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است"
این وضعی که اکنون در جامعه ما قابل مشاهده است نشات دهنده عدم کارایی اصول فرهنگی ای است که بر پایه مسایل غیر واقعی مانند ترس از دوزخ و روز قیامت بنا شده اند، و تنها در صورتی کاریرد دارند که بعد از 1400 سال شعور مردم در همون حد باقی مانده باشد. (852025) (moderator102)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۶:۵۱
خب خدا جواب مي ده ديگه! شما از موعظه بيش تر حقي بر گردنتان نيست و البته حق هم نداريد! (853583) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۲۳:۱۸:۵۵
والا تا خرخره دکمه پیرهن رو بستن و تسبیح دست گرفتن و ریش بلند کردن جا مهر رو پیشونی لباس شهرته به نظر من. به نظر شما نیست؟ (854271) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۲:۳۹:۰۹
هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است؟ منظور از فاخر چیه؟این حدیث با ایه قرآن که فرمود خدا برای شما لباس را قرار داد تا زینت بدن باشد در تناقض نیست؟ اگر در قران با توجه بنگریم هیچ وقت خداوند نفرمودند که لباس خشن بپوشیم تا تکبر نکنیم. فکر کنم منظور نویسنده ی مطلب این بوده که لباس پشمی بپوشیم بریم تو خیابون زیر افتاب که تکبر نگیرمون ؟ خوب خدا عقل داده به آدم ! لباس ابریشمی نباید پوشید چون قوم لوط پوشیدن! در قرآن علت عذاب شدن اونا چیز دیگری ذکر شده نه! خودمونیم اگر میشه یه کتاب معرفی کنید که در مورد لباس قوم لوط توش توضیح داده باشه چون نویسنده ی مطلب خیلی خوب لباس های این قوم رو با لباس های امروز مقایسه کردن! (852101) (moderator22)
 
نادر اصلی
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۰:۱۹:۱۷
این احادیثی را که از ((مفاتیح الحیات ))نقل کردی باید ببینی این کتاب آیا منبع موثقی هست ؟نویسند ه اش کیه ؟ هر سخنی رو که به صورت مکتوب در میاد رو که نباید چشم و گوش بسته قبول کرد و به آن استناد کرد باید ببینیم آن اثر چقدر معتبر است و چقدر ارزش علمی دارد (852237) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۵۱:۰۳
اره هرچیزی به ن نفع شماهانباشد معتبرنیست (853651) (moderator19)
 
azad
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۰:۳۳:۴۱
دیگر شورش را در اورده اید امیدوارم روزی بخاظر توهین به همنوعان خود حتی اگر

یک نفر از افراد جامعه ایرانی باشند محاکمه شوید ان روز فرا خواهد رسید (852261) (moderator102)
 
بنده ای از بندگان خدا
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۲:۱۰:۴۹
نظر من هم با اکثریت است فقط می خواستم از الف تشکر کنم که گاهی اجازه میدهد چنین فضای تبادل نظری ایجاد شود و مردم بتوانند به نظرها رای دهند. (852347) (moderator102)
 
اسماعیل محمدی
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۷:۱۸:۵۰
تعجب اینجاست که خواهر کاترین اشتون از خیلی از زنهای ایرانی ما که مسلمان هم هستند در پوشش خود بسیار محتاط تر و پوشیده تر هستند، خدا قبول کنه این همه احترام به فرهنگ اسلامی رو.

کاشی این خانومها یکمی از این بنده خدا یاد می گرفتند تازه هم از قلب اروپا می یاد. (852419) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۰۵:۴۲
برو خودت را به یک روانپزشک نشان بده مشتی. (853430) (moderator102)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۴۸:۱۹
حتما در مقاله بعدی مخوتید نتیجه بگیرید که گشت ارشاد ها باید 10 برابر بشوند.!
و مردم را با چماق در خیابان بزنیم.!!
برادر من.!
عزیز من.!
کمسیون فرهنگی مجلس اصلا داوطلب نداره.!
می دونید یعنی چی؟!؟!؟!؟
یعنی از نظر فرهنگی داریم بیچاره میشیم.!!
چاره کار چوب وچماق نیست.!
با ای روایات هم کاری ازپیش نمیره.!!
باید زحمت بکشیم.
کار علمی بکنیم.
بودجه فرهنگی را درست خرج کنیم.
جامعه شناس و روانشناس بکار بگیریم..
یا علی (852527) (moderator102)
 
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۴:۵۳
در کشوری که از بیت المال سرقت شود و جرات بازگو کردن اسامی سارقین و دست اندرکاران آن نباشد درباره این موضوعات حرف زدن بسیار مسخره است دولتی که مسئولان آن به فکر دزدی از بیت المال هستند با این سوژه ها می خواهند مسیر توجهات مردم را منحرف کنند و به نیات شوم خود برسند ولی ............. (852553) (moderator102)
 
آزاد
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۹:۰۲:۵۳
من که هر چی کامنت گذاشتم یک دونشم نگذاشتین، لااقل اینو بگذارید، توی جامعه پر دزد و قاچاقچی و گرونی و مال مردم خوری و هزار تا بدبختیه، اون وقت یک وجب کوتاه یا بلند بودن مانتوی ما خانوما یا پوشیدن لباس های خنک یا رنگی توی این هوای گرم جامعه رو به خطر می اندازه؟؟ (852583) (moderator102)
 
دبیر
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۹:۱۱:۱۰
علت این وضعیت در جامعه ی ما نا آگاهی و عدم شناخت مردم است:
اگر یک مرد بداند که در قبال زن و دختر خود چقدر مسئول است رفتار او تغییر میکند.
اگر یک مرد بر اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر روح و روان ناموس خود آگاه باشد هیچ گاه این ابزار فساد را به کانون پاک خانواده ی خود نخواهد آورد.
اگر زن ما به این درجه از شعور و آگاهی برسد که :« هرگاه زنی به زیبایی اندیشه دست یابد ، زیباییهای بدن خود را نشان نمی دهد » این همه قدر خود و شرافت خود را با عرضه کردن زیباییهای بدنش در کوچه و خیابان پایین نمی آورد.
و .....
پس مشکل در عمق بینش مردمان این سرزمین است و مسئول آن را خودتان حدس بزنید ....!!!!1 (852614) (moderator102)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۵:۲۰
اگر شما دست از سر يك مرد برداريد خيلي خوب است! (853580) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۹:۳۳:۲۲
ببخشید استاد عزیز ائمه در مورد چاپیدن سرمایه ی یک ملت و اختلاص و ... چیزی نفرموده اند و فقط به ظاهر مردم اشاره کرده اند؟ (852667) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۰:۱۷:۴۴
تو را به خدا اصول را ول نکنید به فرعیات نچسبید اونقدر از اختلاس نمی نویسید که از حجاب می نویسید ترک حجاب از حرامات نیست ولی حق الناس از حرامات است (852795) (moderator102)
 
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۸:۵۸
راستی ، قوم لوط اختلاس های میلیاردی هم میکردند , یا فقط لباسهای برهنه می پوشیدند ؟!!! (852891) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۹:۰۴
من فقط یک چیز میدونم وضع پوشش ها روز به روز بدتر میشه اونم به خاطر رفتار سلبی شماها
حالا یا شما تو کار لباسید سری شما مورد قبول واقع نشده اینو اعلم کردید . من هنوز بچه دار نشده بودم گفتن مدل لباس اسلامی و ملی و ان حرفا الان بچم شش ساله ش من هزار تا مقاله و مصاحبه خوندم هیچی هم نشده .
شماها یه عده آدم هستید که یا برای برنامه درست کردن در این مورد پول میگیرید تا میبینید بازار کساده دوباره شروع میکنید به حرف زدن و بعدش قرارداد بستن
یا میخواید تو بازار هیجان ایجاد کنید و جنس خودتون رو که خیلی هم وحشتناکتره تو بازار بفروشید . میگن هر وقت خواستی کاری عملی نشه زیاد در موردش حرف بزن !!!!!!!!!!!
در ضمن شما در چه موردی درست عمل کردین ؟ اصلا شماها دلسوز نیستین خواهشا فقط همین کانال ........ ماهواره رو ببینید .
اینهمه دختر و پسر (زن نما ) که توی مسابقه رقص شرکت میکنن و لختن نتیجه تعلیمات غلط شماست
اونایی که فیلم خصوصی ترین مسائلشون رو از ایران با زمینه پرچم ایران واسه این کانال می فرستن نتیجه بی برنامگی شماست .
میدونین اون موقع که اینا تربیت میشدن راهکار شما چطور بود ؟ غیر دلسوزان واسه اینکه شما نه علاقمند به دین هستین نه مردم نه این آب و خاک
میدونین چرا در حادثه انتخابات اون همه فیلم از ایران به کانال های عربی (العربیه ، الشرقیه ) بی بی سی و وی او ای رفت میدونید این کار ترویج جاسوسی بود ؟ به خاطر رفتار غلط و سلبی شما
میدونید توی ادارها دزدی نشانه اولیه گرفتن پست و عرضه هست ؟
میدونید توی مناظره ها ما تازه فهمیدم وقتی ما زمان جنگ زیر بمباران بودیم و برادرهامون توی جنگ شما غنائم تقسیم میکردین .
میدونید الان که ما داریم زیر گرونی له میشم هر روز یک رقم بزرگتر اختلاس رو در کشور اسلامیمان میشنویم که من برای گرفتن وام ضروری یک میلیونی آن باید گواهی کسر از حقوق یک و نیم میلیون سفته و یک ضامن ببرم .
خجالت بکشید (852972) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۴:۱۵:۲۹
کاش این نظر دهنده ها اینن نظر رو می خوندند ...فکر کنم اگر بالاتر بود 2000 مثبت میخورد (853332) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۲:۴۶:۳۹
در مردم باول طلا و ايپدو ماشين بنز و ....حديثها را رو كنيد (853131) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۷:۵۵:۳۴
درمورد ماشین بنز و تشریفات از نظر اقایون بر می گردد به ابروی اسلام و شانیت که مقامات عیبه با کت و شلوار معمولی جائی حاضر شوند چون باعث ابروریزی نظام اسلامی می شود حتما باید از برندهای معروف و در ماموریت های خارجی خرید کنن (853756) (moderator22)
 
م
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۲۱:۱۱
راست می گه خوب جمع کنید این لباسهای ناجور رو
انسان باید به اصل خودش برگرده ، نمیشه که همش مثل غربی ها بگردیم
از فردا همه مردا مثل آدم و همه زنها مثل حوا لباس بپوشند که مثل قوم لوط نباشند! (853224) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۹:۲۲:۱۴
هر جور که شعورتان میرسد لباس انتخاب کنید و بپوشید وحدود خدا را رعایت کنید خواسته زیادی نیست (853897) (moderator102)
 
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۳:۳۶:۵۵
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم اگر بد تو ،برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت (853251) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۴:۵۳:۱۷
خدا نویسنده این مطلب و تایید کننده درج اون تو سایت الف را شفای عاجل دهاد.آمین... (853408) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۵:۵۳
تا كي ما ميخواهيم راجع به لباس همديگه حرف بزنيم؟ (853496) (moderator102)
 
علی ازاد
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۵:۴۸:۴۱
عزیزان سایت الف اجازه دهید واقعیت تلخی را برایتان بگویم شاید هم منتشر نکنید اشکال ندارد من حقیقت را گفتم حال شما سانسور کنید بسیاری از این جوانهایی که اینطور لباس می پوشند نوعیاعتراض دارند اعتراض به تبعیض ها و اعتراض های سیاسی حال که خیلی ها اجازه ابراز نظر ندارند ولی مخلفند با این تبعیض ها و بی عدالتی ها که یک عده دارند مملت را می برند ولی ما جوانها با بیکاری و گرانی و تورم مداوم مواجه هستیم ما نمی توانیم خانه بخریم ولی سرمایه دارهای میلیاردی و هزار میلیاردی در کشور وجود دارند فاصله فقر و غنا روز بروز بیشتر می شود تجمل گرایی و شهرت و ثروت و قدرت دارد بیداد می کند همه حرص پول و شهرت دارند انوقت جای ما ادم های بی پارتی بی پول ضعیف کجاست خب این اعتراض ها را ایا مسئولین قبول دارند که هست این مشکلات را قبول دارند پس چرا در کشور اسلامی اینهمه رشوه و دزدی و جرم جنایت زیاد است ایا ما انقلاب کردیم که اینطور شود یا عدالت باید اجرا می شد فقیر دارد فقیر تر می شود و ثرتمند پولدار تر این حاصل انقلاب جوانان ما و هزاران شهید در انقلاب و جنگ بود ایا حکومت اسلامی واقعا حاصلش اینست من که از نسل انقلابم و خون دل می خورم وقتی در خیابانها راه می روم و جوتن ها را با این قیافه ها می بینم عزیزان به جای فشار باید کارشناسی کرد اینها عقئه دارند و با این روش دارند اعتراض می کنند مقصر مردم نیستند مقصر مسئولان اند که نمی توانند چهره واقعی و رئوف اسلام را به مردم نشان دهند که اسلام دین ازادی های مشروع است دین رحمت است دین عدالت است ولی با این اختلاس ها دزدی ها و بی عدالتی ها و فاصله بیشتر فقر و غنا مردم با چشمان خود می بینند که یک عده فاسد و پرونده دارد در دلت هستند که حتی قوه قضاییه هم زورش به انها نمی رسد خب مردم سرخورده می شوند جوانها مایوس می شوند ما که خون دل می خوریم و می سازیم چون عاشق انقلاب و نظام هستیم ولی خیلی جوانها که پر شور و شر هستند تحمل نمی کنند اعتراض می کنند لج می کنند
تو را به خدا به جان امام عزیزمان به جان هزاران شهید انقلاب و دفاع مقدس به حرمت همه این خونهای ریخته شده برای نظانم برای اسلام برای عدالت ای دولتمردان دست از جنگ قدرت بردارید به مردم فکر کنید همین صاحبان شما اگر نمی توانید کنار بروید فاسدین را مجازات کنید دولت را از شر گروه انحرافی پاک کنید اجازه دهید مردم عدالت را احساس کنند انوقت این لجبازی ها کنار می رود (853522) (moderator22)
 
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۷:۲۷:۰۷
خوشم اومد از نظرات کاربران.جداً به الف باید تبریک گفت که چنین کاربران فرهیخته ای داره.فقط توصیه میکنم من بعد مطالبی بذاری که در شان و سطح فکر کاربران باشه . (853697) (moderator102)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۹:۳۷:۴۹
خیلی ممنون. قوم لوط هم شدیم. پس باید منتظر عذاب دردناک خداوند باشیم و سرزمین مان زیر و رو شود و ما که گناه کاریم و شما که پاک و بی گناه هردو در معرض نابودی. پس لطفا کمی درباره دست آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید. (853917) (moderator22)
 
بچه مسلمون واقعي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۵ ۰۹:۴۱:۰۹
دوست عزيز پژوهشگر نويسنده مقاله
لطف كنيد و درباره دزدي مسئولان ، وظيفه آنان نسبت به معاش مردم، دروغگويي، فاصله طبقاتي بين مردم و مسئولان، نحوه زندگي حضرت علي عليه السلام، گرانفروشي، عدم پاسخگويي مسئولان، فقر در جامعه ،‌عدم برخورد با اختلاسها،‌رشوه ها و ساير دزدي هاي وابستگان به مسئولان دولتي و ............ هم تحقيق كرده و احاديث مرتبط را استخراج كنيد. فكر كنم فقط با مراجعه به كتاب نفيس و ارزشمند نهج البلاغه بتوانيد به نتيجه برسيد (857153) (moderator102)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۴:۰۳
باجمع بندی این نظرات واعلام نظرات خوانندگان من به این نتیجه میرسم که ماها خیلی وقت راه اصلی گم کردیم .واقعا ما داریم به کجا میریم. (864377) (moderator19)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۵ ۱۷:۳۵:۴۳
آقا خیلی مطلب قشنگی بود این واسه ماکه ادعای مهدوی بودن داریم شرم آوره.عالی (2998373) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.