توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 352440
جزئیات مکاتبه خودرویی ایران با آلمان
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
حسن عمادی با بیان تاثیر تحریم‌ها بر حوزه کاری خود، تعطیلی ۴۵۰۰ ماشین ساز و اجبار در استفاده از ماشین آلات چینی و ترکی را مهم‌ترین ضربه تحریم در حوزه خود می‌داند.

قائم مقام اتحادیه ماشین سازان در گفتگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت اعضای این اتحادیه اظهار داشت: متاسفانه تحریم های بین المللی سبب شد که اعضای ما ضربه سختی بخورند به طوری که اعضای اتحادیه در ۸ سال اخیر از ۷ هزار عضو به ۲۵۰۰ عضو کاهش پیدا کرد.

حسن عمادی افزود: مشکل دیگر ما پایین بودن سطح کیفیت دستگاه‌ها است به طوری که اکنون بیشتر ماشین آلات مورد استفاده چینی یا ترک هستند که سبب شده تولید قطعات نیز کیفیت پایینی داشته باشند اما امیدواریم با باز شدن فضای بین المللی دوباره بتوانیم از ماشین آلات اروپایی، به خصوص آلمانی که در این حوزه برند هستند، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی چند سال اخیر و رکود بازار سبب شده که توانگری مالی ماشین‌سازان به شدت پایین بیاید. به همین جهت ما با برخی از ماشین‌سازان آلمانی مکاتبه کردیم و از آنها خواستیم از طریق بانک عامل آلمانی اقساط ۵ ساله برای خریداران قائل شوند و در ازای آن ما تضمین های لازم را به بانک ارائه خواهیم داد.

عمادی تصریح کرد: از سوی دیگر با حذف واسطه‌ها می‌توانیم از معافیت گمرکی استفاده کنیم و قیمت تمام شده کالا بسیار پایین‌تر خواهد آمد. ضمن آنکه ورود هر ماشین افزار به صورت مستقیم برای دو نفر یعنی یک اپراتور و یک برنامه‌ریز شغل ایجاد می‌کند.

قائم مقام اتحادیه ماشین‌سازان تصریح کرد: ماشین آلات آلمانی علاوه بر کیفیت خوبی که دارند از قیمت بالایی هم برخوردار هستند و اگر آلمانی‌ها می‌خواهند ماشین افزار های خود را به ایران صادر کنند باید از لحاظ نوع پرداخت پول آن با ماشین سازان ایرانی همکاری کنند. در صورت اینکه این اتفاق صورت بگیرد یک معامله برد –برد نصیب هر دو طرف خواهد شد زیرا پس از آن خدمات پس از فروش نیز که از حجم مالی خوبی برخوردار است نصیب طرف آلمانی خواهد شد.
 
کلمات کلیدی : بازار خودرو
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.