نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 91934
خانمهايي كه با چاشني هوس مشتري جلب می كنند...
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۲
ليلي محسني



طي دو ماه گذشته ماجراي رقابت دو مرد جوان براي دوستي و ارتباط با يك خانم شوهردار كه به قتل يكي در ميدان كاج سعادت آباد(!) و اعدام ديگري در همان حوالي انجاميد، مدتي رسانه ها افكار عمومي را به خود مشغول كرد.



در اين ماجرا توجه رسانه ها و افكار عمومي بيشتر به اين موضوع معطوف بود كه چرا مردم به كمك مقتول نشتافتند و در صحنه قتل فقط تماشاچي بودند؟ چرا پليس دير اقدام كرد؟ چرا آمبولانس در كمك به مصدوم تعلل كرد؟ و...



توجه و حساسيت به اين سوال ها درست و بجا بود اما لازم است به ريشه اين منازعه يعني رقابت عشقي دوجوان برسر يك خانم شوهردار پرداخته و اين عارضه ريشه­يابي شود.



درباره مصداق اين دعوا ورود نمي كنم چرا كه از نوع ارتباط ها خبر دقيق نداريم و اگر خبر داشتيم هم نبايد بازگو كنيم چون شرعاً بيان و بازگو كردن اعمال منافي عفت، حرام است.



از اين مصداق خاص عبور مي­كنيم اما نمي­توانيم به روي مصاديق متعدد سوء استفاده از جذابيت خانم ها در محل هاي عمومي و مفسده هاي اخلاقي ناشي از آن بگذريم.



متاسفانه در سالهاي گذشته پديده بسيار زشتي در «برخي» شركت هاي خصوصي، بنگاه هاي مسكن، آژانس هاي هواپيمايي، مطب پزشكان شمال تهران و بخصوص در اغلب نمايشگاه هاي تجاري مرسوم شده است كه از جذابيت زنانه براي جلب يا ارتباط با مشتري استفاده مي­كنند. پديده اي كه در فرهنگ فاسد غربي، موضوعي عادي است اما كاملاً مغاير تعاليم ديني و فرهنگ اسلامي ماست.



«برخي» ساكنان شمال تهران و شوهرهاي مانكن هاي شهوت فروش، البته حتي در اين راه از غرب هم جلوزده اند. در غرب، خانم هاي مانكن و فاحشه تقريباً آزادند اما آنها رسماً فاحشه و بدكاره اند نه يك كارمند همكار يا يك همسر! در غرب، هرچقدر هم بي غيرتي و بي ناموسي رواج دارد، اما تفاوت و مرز بدكارگي با همسري كاملاً مشخص است. در شمال تهران اما زنهاي هوسران و مفسده انگيز هم مي­خواهند كارمند باشند و هم عضوي از يك خانواده و هم با جذابيت هاي زنانه شان براي مديرانشان مشتري جلب كنند.



به دليل همين بي مرز بودن نقش مفسده انگيزي و نقش كارمندي و نقش همسري اين زنان مفسده جو، برخورد با آنها البته بسيار حساس است و گاهي خارج از توان و ظرفيت پليس.



برخورد با زن كارمندي كه خود را آرايش مي كند، لباس بدن نما مي پوشد و با رفتارهاي زنانه، نگاه هاي شهوت آلود دهها مرد را به خود جلب مي كند، آسان نيست و ظرافت زيادي مي­طلبد. اما برخورد با نهادهاي اجتماعي كه بستر چنين مفسده هايي را فراهم مي كنند، كار سختي نيست. كاري كه در اجراي آن بسيار تعلل شده است.



به عنوان مثال چرا توليد و عرضه مانتوهاي تنگ و شهوت انگيز بايد تقريبا آزاد و بي دردسر باشد؟



چرا هم اكنون دهها مجله زرد با امتياز و اجازه و حمايت مالي ارشاد منتشر مي­شوند و كيوسك هاي مطبوعاتي را پر از چهره­هاي درشت مانكن­هاي شهوت فروش و فاسد مي­كنند؟



چرا صدا وسيما بايد به اين رويكرد ميدان دهد كه خوشگل­ها بايد در سريال ها بازي كنند تا مخاطب جذب شود...؟



غفلت و كم كاري سياستگذاران و نهادهاي فرهنگي در برابر نفوذ و شبيخون فرهنگي غرب باعث شده بخشي از جامعه ما به مفاسد منحط ترين وجه فرهنگ غربي آلوده شود.



طي دو ماه گذشته، دو جوان ايراني برسر مفسده اي كه ناشي از فرهنگ غربي بود، جانشان را باختند اما ضلع سوم اين ماجرا جان به در برد.



خدا مي داند آن دو جوان الان در چه وضعي هستند و خدا مي داند اگر آن خانم سر راهشان قرار نمي­گرفت، هريك چه سرنوشتي داشتند و الان كجا بودند؟ درست است آنها هردو با درجاتي مقصر بودند، اما آيا در اين ماجرا مقصر، فقط آن دو مرحوم بودند؟



آن دو جوان به آن دنيا رفتند. خدا از تقصيراتشان بگذرد و رحمتشان كند اما مردان زيادي همين امروز در شهرما هدف تيرهاي شهوت انگيز و شيطاني خانم هاي بي­حيايي هستند كه در در برخي شركت ها، بنگاه­ها، درمانگاه­ها، آژانس­هاي مسافرتي، نمايشگاه هاي تجاري و... از جذابيت هاي زنانه خود براي جلب مشتري استفاده مي­كنند. اغلب اين خانم­ها، انسانهاي نجيب و باعفتي بوده اند اما به دليل نياز به كار به اين مفسده ها دچار مي­شوند و مورد سو استفاده صاحبكاران خود قرار مي­گيرند تا چهره بزك كرده خود باعث جلب مشتري براي كسب وكار آقاي رئيس شوند.



تعداد زيادي مرد جوان يا پير در اين اماكن همه روزه در معرض تيرهاي فاسد و هوس آلود شيطان هستند. براي آنها فكري كنيم و با روشهايي ايجابي و نه صرفا سلبي، زمينه ايجاد، تبليغ و رشد فرهنگ فاسد و خانمان برانداز غربي را از ميان برداريم.

 

 
 
ابراهيم قنبري
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۳۵:۱۲
به نام خدا
هزار كرور شكر كه نويسنده لااقل بيماري ايدز ببر سيبري را به شمال تهران نسبت نداده . (387890)
 
IRI president
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۳:۰۴:۴۵
خدا پدر نویسنده را بیامرزد که حرف ما را زد.
همین چند روز پیش داشتم به این فکر می کردم که چرا به جای موضوع کذایی این اعدام به عمق فاجعه و دلایل آن توجه نمی شود؟
متاسفانه حتی صدا و سیما هم به سمتی رفته است که بنده از دیدن برخی برنامه های آن احساس گناه می کنم.
ما در لبه پرتگاهی قرار داریم که اگر سریعتر عمل نکنیم برای همیشه عفت و حیای عمومی را از دست داده ایم و این مسئله ای فراتر از برخورد با بدحجابان در خیابان است.
وقتی صدا و سیما نظام اسلامی، اینگونه رفتار می کند اصلا صحبت از برخورد با بدحجاب های جایی ندارد.
وقتی لباس فروشان، لباس مناسب عرضه نمی کنند چه انتظاری از بانوان خود داریم؟
باید ریشه ای و فرهنگی به این مسئله نگاه کرد و هر چه سریعتر و به دور از جنجال های سیاسی وارد عمل شد. (387932)
 
یکی از دانشجو ها!
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۳۳:۳۸
به نظر من يكي از بزرگترين مشكلاتي كه منتج به اين لجام گسيختكي مي شود خلا\' آموزش مسايل جنسي هم از لحاظ جسمي و هم از لحاظ ديني و مذهبي از دبستان تا دانشگاه هست. متاسفانه هنوز مرز بين فساد و آموزش اين مسايل مشخص نيست و اين يكي از دلايلي هست كه باعث ميشود نوجوانان و جوانان از منابع نامناسب (انسان هاي منحرف) استفاده كنند و در دام فساد گرفتار شوند.
متاسفانه معمولا بچه ها معادل کلماتی از قبیل جوجو, چیز, اونجا! و ... را باید ار دوستان ناباب در مدرسه و کوچه باد بگیرند! (388257)
 
alan
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۸:۰۸
بابا نویسنده چه قدر طرفدار داری (2041590) (alef-13)
 
دانشجو .
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۰۵:۵۱
لطفا مسخره نکنید با یک چرخ کوتاه در پاساژ هایی که در شمال و جنوب تهران است تفاوت رو متوجه میشوید
دیگه جدیدا در فست فود ها هم از صندوق دار و گارسون زن استفاده میشه .
کار عار نیست اما هرچیزی شئونات خودش رو داره بد نیست سری به فست فودهای شهرک غرب بزنید 90% مسولین دخترهای جوون با آرایش های غلیظ هستند(مثال بارز هایدا) آیا این چیزی جز استفاده ابزاری از رن برای جلب مشتری است؟؟؟؟ (388114)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۰۴:۵۶
یعنی شما واقعا ربط این همه قر و اطوار و بی حیایی با این مسائل امروز جامعه ما را متوجه نشدی؟ پس چرا صد سال پیش این مسائل اینقدر زیاد نبود؟
یعنی به نظر تو این چهره های بزک کرده هیچ تاثیری ندارند؟ پس بیکارند این همه خودشون را آرایش میکنند؟
ببینم مگه شما مرد نیستی؟ چند ساعت در روز فکرت درگیر این عروسک ها و مانکن های دور و برت در جامعه هست؟ کسانی که فکر میکنند بالاترین حد انسانیت همین خوشگلی عروسک بودن و مجسمه بودنه.
نه جدا. چقدر برای شما درگیری فکری و روحی ایجاد میکنند؟
یعنی شما غریزه ای نداری؟
اون انسان تره که عروسک خوشگل تری هست. که مجسمه خوشگلتری هست.اینه فکر اون کسانی که از این موضوع حمایت می کنند. (388246)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۲:۴۵
برای من هم سواله که چرا قبل از انقلاب این همه چشم چرانی نبود و مردها این همه به قول شما فکرشان درگیر این عروسک ها و مانکن ها نبود؟ ما عکس های آن زمان را می بینیم که زنان با دامن های تا زانو و آرایش در همه جا هستند و مردی به آنها نگاه نمی کند. این عکس ها مال 35 سال پیش است و لازم نیست تا 100 سال پیش را رصد کنی! شما اگر نگاه نکنی فکرت هم درگیر نمی شود. مشکل مردان امثال شما این است که اولین دستور خدا پیش از واجب کردن حجاب را فراموش کرده اید:\"به مردان بگو نگاه طولانی نکنند\"
وانگهی نویسنده مقاله فراموش کرده که این زن از شوهرش طلاق گرفته بوده و با این دو مرد هم رابطه نامشروع نداشته بلکه صیغه بوده و اشکالی ندارد (389767)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۳۷:۱۸
برای هر ایرانی بدیهی است که فساد زنان شوهردار به شمال شهر یا به تهران محدود نیست.
اعمال محدودیتهای نابخردانه نه تنها باعث محدود شدن فساد نشده بلکه آن را به شدت گسترده کرده است.
مشکل اینجاست که تمام ارشها و اصول و اخلاقیات انسانی عقلی را در چیزی به نام \" دین \" محدود و منحصر کرده ایم . پس وقتی حتی اندکی هم کُمیت دین بلنگد ، شیرازه جامعه مان کلاً از هم می پاشد . مثل امروزمان !
خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است (387892)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۳:۵۱:۲۸
دین مقوله ای فردی نیست بلکه مجموعه ایست برای سعادت تک تک افراد جامعه بشری،اگر همه مقوله های آن با هم انجام شود سعادت همه را بدنبال دارد،پیامبر اعظم بشیر و نذیر بود،مظهر عدالت امام علی علیه السلام در عین یتیم نوازی احکام حد و تعزیر را بدون اغماض اجرا میکرد.

اگر خانواده به تربیت دینی اهتمام داشته باشند و ابزار فساد انگیزی مانند ماهواره و اینترنت(البته اگر کنترل شده باشد لازم هم هست اما بدون کنترل میتواند فساد انگیز باشد)را در دسترس فرزندان خود قرار ندهند،اگر به حکم حجاب بدرستی عمل شود،اگر جلو اختلاط های مفسده انگیز گرفته شود،اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود،اگر موانع کار و ازدواج از سر راه جوانان برداشته شود،اگر مجازات های اسلامی اعمال شوند،و اگر نظارت همگانی وجود داشته باشد بسیاری مفاسد ریشه کن خواهد شد.
اما اگر به برخی عمل و بعضی تعطیل شود همین میشود که الان میبینیم. (387959)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۵:۰۹:۵۷
اتفاقا در اين مملكت قوانين اسلام در موردزنان تحت تاثير جريانات فمنيستي قرار دارد چرا شوهر آن خانم جلوي زنش را نگرفته آيا آيات سوره نسا را خوانده ايد؟ (388006)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۵:۱۶:۱۳
شوهران اگر حرف زيادي بزنند به علت مهريه تحت فشار قرار مي گيرندآيا اگر شوهر اين زن جلوي كار را مي گرفت اين حادثه اتفاق مي افتاد دين مشكل ندارد فهم ما از دين مشكل داردكدام معصوم را سراغ داريد كه شوهري را به علت مهريه زنداني كرده باشد ؟ اگر روايتي در اين مورد داريد بگوييدآيا بهتر نيست جريمه مالي شوهر بعد از طلاق و دادن حق طلاق به علماي دين درصورتي كه شوهر فاسد باشد جايگزين مهريه شود؟ (388013)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۵:۲۹:۳۸
تا وقتي حق طلاق رو شرطي بكنيد از اين جريانات زياد خواهيد ديد. چه با بزك چه بي بزك (389307)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۰:۵۱
علت این که در زمان معصومین مردی به خاطر مهریه زندان نمی رفت این بود که در آن زمان مهریه را اول کار می گرفتند و بعد زن به خانه شوهر می رفت اگر نمی داد زن هم نمی رفت. مثل این روزگار نبود که زن به شوهرش لطف می کند ومهریه را نمی گیرد و مردها هم فکر می کنند مهریه یک چیز صوری است. در ضمن جهیزیه هم وظیفه شوهر بود که امروزه خانواده زن لطف می کند و به جای پسر تقبل می کند. شما هاچقدر از دین دور شده اید.
در ضمن زن این ماجرا شوهر نداشته و به خوبی و خوشی طلاق گرفته بوده (389774)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۲:۵۳
علت این که در زمان معصومین مردی به خاطر مهریه زندان نمی رفت این بود که در آن زمان مهریه را اول کار می گرفتند و بعد زن به خانه شوهر می رفت اگر نمی داد زن هم نمی رفت. مثل این روزگار نبود که زن به شوهرش لطف می کند ومهریه را نمی گیرد و مردها هم فکر می کنند مهریه یک چیز صوری است. در ضمن جهیزیه هم وظیفه شوهر بود که امروزه خانواده زن لطف می کند و به جای پسر تقبل می کند. شما هاچقدر از دین دور شده اید.
در ضمن زن این ماجرا شوهر نداشته و به خوبی و خوشی طلاق گرفته بوده (389776)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۱۰:۰۸
عزیزم دین پدیده ی جدیدی در این جامعه نیست. هزاران سال بوده . پس چرا دویست سال پیش ما اینطوری نبودیم؟ هر وقت جواب این سوال را دادی میشه بگیم استدلال شما قابل بررسیست.
اما ما دویست سال پیش چیزی به نام ماهواره نداشتیم . اینترنت نداشتیم. تبلیغ شهوت در همه جا نداشتیم. فرق ما با گذشته اینه. مگر میشه همه جا تبلیغ شهوت و ... باشه و مردم تاثیر نپذیرند؟ من نمیفهمم شما چطور ربط این را نفهمیدی ربط اون را فهمیدی؟
البته در نوع رفتار مسئولین در چند سال اخیر حق با شماست. اما شما بطور کلی گفتی دین. (388247)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۱:۲۳:۰۴
كسي نگفته كه قبلا فساد نبوده ولي حالا هست مساله اين است كه برنامه ريزي براي آينده نداريم

وقتي فقر بيش از گذشته، طلاق بيش از گذشته، بالا رفتن سن ازدواج بيش از گذشته، بيكاري بيش از گذشته بي هدفي فرهنگي جامعه و برخورد نا درست با جوانان كه به قول شما از ماهواره تاثيرپذير هستند بيش از گذشته باشد و هيچ برنامه درست و مديريت شده اي در اين زمينه موجود و جاري نباشد

نتيجه اي هم بهتر از اين نخواهد داشت (388365)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۶:۳۶:۴۳
در جمله آخری که نوشتم همین حرف شما را زدم. ولی انصافا روزانه تاثیر کدام یک بر شما ملموستره؟ برنامه ریزی مسئولین یا تبلیغ شهوت توسط ماهواره و ... ؟ شما فکر میکنی کدوم یک تاثیر بیشتری روت گذاشته؟ هیچکس نمیگه من بخاطر سیاستهای مسئولین افتادم دنبال دختر مردم . میگه از بس فیلم ... و .... دیدم اینکارا را میکنم. این مسئله بدیهیه. (388618)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۰:۴۵:۳۶
سياست را مردان سياست دانند
برادر ناشناس ماهواره مثل اينترنت شما چرا الان به جاي سايت هاي مستهجن اومدي داري الف مي خوني؟

چرا نميري فيلم... ببيني؟
ماهواره هم مثل همينه
اگر به سن شما قد بده قبلا ويدئو ممنوع بود مثل مواد مخدر شايد بدتر كسي رو ميگرفتن كارش تموم بود

ولي بعد از ويدئو براي آموزش استفاده شد
حالا شما از ماهواره هم چسبيدي به فيلم هاي ناجور

هر كسي بسته به نيازش بايد استفاده كنه و نياز به فرهنگ سازي داره

كار دشمن تخريب كار دولت فرهنگ سازي و جهت دهي به جامعه حالا قضاوت كن كي كارش رو درست انجام داده؟ (389038)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۶:۴۳:۳۷
نويسنده فراموش كرده كه عاملان ذيل باعث فساد در جامعه مي شود:

1- فقر در جامعه
2- بيكاري در جامعه
3- بالا رفتن آمار طلاق در جامعه
4- عدم فرهنگ سازي درست در جامعه.
5- عدم رسيدگي به نيازهاي انسان
6- برخورد درست با مقوله فساد نه با چوب و باتوم و گشت ارشاد
7- شفاف سازي و مشخص شدن استراتژي دولت جهت مسائل فرهنگي (388028)
 
سید مصطفی
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۴۲:۳۱
چه عجب بالاخره یه نفر به فکر کار فرهنگی افتاد؟ حالا فهمیدین امثال گشت ارشاد فقط کار رو بدتر می کنه، و فساد رو از تو خیابون به خونه ها، شرکت ها و محل های خصوصی تر می بره!!! (387893)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۴۸:۵۵
آخ ! امثال گشت ارشاد فقط كار رو بدتر مي كنه ؟!!
كي گفته ؟ دلايل ؟؟؟ (388132)
 
كوير
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۵:۴۲:۴۵
نه خير أقاجان اين گشت ارشاد در واقع جنگ با ماهواره و اينترنت مستحجنه كه داره جوون مارو بزدل بي غيرت و هوس باز مي كنه (388575)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۸:۲۷
به نظر شما جنگ با ماهواره و فیلم های مستهجن د رخیابان انجام می شود؟ لباس مردم را می توانید با کتک درست کنید اما فکرشان را نمی توانید. وانگهی این گشت های ارشاد چرا فقط پاچه دخترها را می گیرد؟ چرا با پسرهای هرزه که صبح تا شب تو خیابان پرسه می زنند و مزاحم همه دخترها و زنها می شوند و شب تا صبح هم فیلم مستهجن می بیننند کاری ندارد؟ علت فساد این است که همیشه زن را مقصر و مرد را مبرا می دانید. اگر این طور نبود مرد یاد می گرفت زن ابزار جنسی نیست و نباید به او نگاه کند. در آن صورت بی غیرت هم نمی شد (389787)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۵۰:۲۳
حالا شما مطمئنی که اون خانوم ظاهر فروش بوده؟
چنین تهمتی،اونهم به همین راحتی؟
مثلا وقتی دوتا شریک سر پول همو میکشن مقصر پوله؟!!!
عزیز من چیزی به نام اراده و کنترل هوای نفس هست که انسان را از حیوان و خوب را از بد جدا میکنه.
یعنی تولید مانتوی تنگ ممنوع بشه همه این مسائل حل میشه؟
جوونی که توی سن خاص قرار میگیره یه سری نیازها داره که باید براورده بشه.
اینکه چند نفر خانم یک سرایدار- که بد حجاب هم نبوده- را بهش تجاوز میکنن تقصیر خانوم بوده یا مانتوی تنگش؟
خیلی خوبه که ادم دلسوز باشه ولی نه از نوع خاله خرسه.
30 سال هست که به قول خودتون با مصادیق بدحجابی و امثالهم مبارزه کردین آیا کم شد جرائم مربوطه؟
مانتو علت نیست و تربیت و اموزش حرف اول را میزنه وقتشه که این درک بشه.
بیشتر نمینویسم که اگه چاپ نشد دلم کمتر بسوزه! (387894)
 
ااا
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۳:۱۱:۱۱
به نظر شما تقصير اين خانم نبوده ؟ زن شوهر دار هر چند از شوهرش جدا بشه بايد تنها زندگي كنه؟ وقتي تنها زندگي مي كنه بايد پسر جوان را به خانه اش راه بده؟ حالا گيريم همديگرو مي خواستند نبايد كار رو بصورت شرعي و عرفي هر چه زودتر حل مي كرده كه پاي پسر مجرد ديگه اي به وسط باز نشه ؟ وهزار سوال ديگر... (387935)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۲:۲۵
این کار کاملا شرعی بوده . آنها صیغه بوده اند و دعوای یعقوب و محمدرضا سر این بوده که صیغه یک ساله سعیده با یعقوب تمام شده و سعیده رفته سراغ محمدرضا که او هم زنش را طلاق داده بوده. سعیده به هیچ جرمی محکوم نشد چون اقدامش کاملا شرعی بوده.
از الف خواهش می کنم با چاپ نظر من این مسأله را روشن کند که کار خلاف شرع صورت نگرفته بوده (389790)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۲۴:۳۸
30 سال است انقلاب کردیم اما برخی مسئولین مان از اینطرف بام افتادند و بعضی از آن طرف،در دوره ای آستین کوتاه جرم بود و موهای جوانها قیچی میشد و همانها در دوره بعد 180 درجه چرخش دادند و قائل به تسامح و تساهل شدند و آزادی آزادی سر دادند و امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کردند و حالا طلبکارند که وضع فرهنگی خراب است و بافرار به جلو تقصیر ها راگردن دیگران می اندازند.نمیدانم اگر فرهنگ شهادت و ایثار بجامانده از دوران جنگ تحمیلی و سرمایه های عظیمی مانند ایثارگران نبودند چه برسر جوانهای ما آمده بود.

آقایان طلبکار،وقتی رهبری معظم انقلاب در سالهای ابتدایی دولت سازندگی بحث تهاجم فرهنگی و جبهه جدید روبروی ملت را که جوانان ما را هدف قرار داده بود تبیین میکردند مسئولین فرهنگی ما بجای کار فرهنگی راه استعفا و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت را پیمودند و در پیدا و نهان بهانه آوردند که دنیا دارد به این سمت میرود و ما هم خواهی نخواهی با این موج خواهیم رفت پس چرا جلو این سیل بایستیم و صدمه ببینیم بهتر که با آن همراه شویم.

چندی بعد رهبر معظم انقلاب با هوشیاری مثال زدنی شبیخون فرهنگی را مطرح کردند،اما هیهات که مسئولین ما انگار خواب بودند یا سازندگی را مقدم میدانستند.

مسئولین گذشته و حال جواب بدهند در رابطه با هشدارهای رهبری نسبت به جریان خزنده استحاله فرهنگی،اشرافی گری،مفاسد اقتصادی،اسلامی کردن دانشگاه ها چه کرده اند؟ (388121)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۵۳:۱۶
چيزايي كه نوشتي همه مي دانند . اسلام هم دستوراتي داده . اگر براي بهتر اجرا شدنش پيشنهاد داري كه بگو وگرنه .....
حرف زدن خيلي راحته (388134)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۱۴:۵۶
عجب!
عزیز پول اختیاری ندارد. ولی اون خانم اختیار دارد. اون خانم که چوب و سنگ نیست. میفهمی؟

مشکل هم از اون مانتوی تنگ اون خانم سرایدار نبوده. بلکه از مانتو ها و قیافه های جلف دیگر خانم ها بوده که عواقبش سر اون خانم اومد.
به هرذ حال انسان شهوت دارد. اما چرا هی آتشش را زیاد کنیم؟ فرق ما با گذشته اینه که امروز مداوم بر طبل شهوت می کوبند. فرق اصلی ما اینه و باقی مسائل در درجه بعدی قرار دارند. (388248)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۴۸:۰۵
برای ایران عزیزم که به کجا رساندندش.همه زندگیمان سیاست باشه وضع بهتر از این نخواهد بود (388265)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۵۳:۴۰
ببخشید پس از جذابیت مردانه برای جذب مشتری استفاده کنند (387895)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۱۷:۲۱
واقعا انسان چقدر باید پست شده باشد که از اون بعنوان یک کالا و مجسمه برای فروش کالاهای دیگه استفاده بشه. اگر این انسانیته باشه انسان ها را همچون عروسک بزک کنید بگذارید جلوی ویترین تا جنساتون بفروشه. (388251)
 
علی جان دوست دار ایران
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۱:۵۴:۵۷
واقعا\" جای تاسف داره که مردم ایستادن تا 2نفر به این راحتی برن زیر خاک . (387896)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۴۱:۳۴
البته جایی تاسف بیشتر برای اون پلیسی ایستاد بود و نگاه می کرد ! (388076)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۰۴:۲۲
زنان فاسد اند ولی مردها فاسدتر اند چرا از مردان فاسد که دنبال سوئ استفاده جنسی از زنان نیازمند نمیویسی مگر زن فاسد تعریف داره بدون وجود مردان فاسد در خیابان در قبال هز زن هرزه ده ها مرد هرزه هست (387902)
 
دانشجو .
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۸:۵۴:۵۳
بله ما هم قبول داریم که زن و مرد هردو باید خودشون رو حفظ کنند چنانکه آیه قرآن به هردو میگوید \"قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفضوافروجهم...آیه30سوره نور\"
و در آیه بعد همین جمله را خطاب به زنان مگوید\"وقل للمومنات یغضضن من ابصارهم و یحفضن فروحهم...آیه31\"
میبینید که در قرآن هم اول به مردان فرمان به حیا و عفت داده شده
ولی آیا قبول ندارید که بخش اعظم این فساد از جانب خانم هاست؟ چرا همین آقای فاسد به یک خانم محجبه پیشنهاد ارتباط نامشروع نمیدهد؟چرا هیچ کدام ازین آقایان به خانم های با حیا و محجوب نزدیک نمیشوند.؟لطفا پاسخ دهید (388111)
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۰۵:۲۰
با اجازه من سوالی طرح می کنم که امیدوارم کارشناسان امور اجتماعی و روانشناسی بدان جواب قانع کننده ای بدهند .
چرا در بحث مسایل جنسی ما به بحران رسیده ایم؟ دلیل این لجام گسیختگی پنهان چیست؟ (387903)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۵۶:۱۳
بحران مي خواهي ببيني ؟؟؟
در اينترنت جستجو كن يك كلمه جنسي به انگليسي بنويس ببين دهها ميليون عكس و فيلم جنسي موجود است
يعني در آمريكا ميليونها زن و دختر رسما\" به شغل تن فروشي جلوي دوربين مشغولند . (388136)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۵۵:۱۱
آقا مرتضی اگر اینطوریه پس چطور این امریکا و انگلیسی ها به کارهای اصلی شان می رسند؟ کی توسعه یافته شدند؟ کی پیشرفت اقتصادی کردند؟
کتابی می خواندم از کل اختراعاتی که در جهان ثبت شده و نام مخترع و ملیتشان.. جالب بود که حدود 80 درصدشان ملیت آمریکایی یا اروپایی داشتند! (388269)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۰۸:۵۱:۵۱
مخترعان و مبتکران آمریکایی و اروپایی بیشترشان از کشورهایی متل ایران به آنجا رفته اند (388969)
 
آزاده
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۰:۵۱
فقط محض نمونه خواهش می کنم یک بار دیگر نام برندگان جوایز نوبل در رشته های علمی را مرور بفرمایید و نام مخترعان و مبتکران ایرانی را پیدا کنید (389815)
 
واقع بين
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۰۸:۳۰
دغدغه نگارنده براي خلاصي جامعه از مشكلات ناشي از بي بند وباري و فساد ستودني است. اما اگرچه نوشته ايشان به ظاهر زنان فاسد و بيحيا را هدف انتقاد خود قرار داده است اما در پشت اين انتقادها كه از سوي يك زن نوشته شده، يك روح فمينيستي به چشم ميخورد كه در نهايت ميخواهد مردان را مقصر نشان دهد.
البته به زنان بدحجاب و بيحيا بسيار انتقاد كرده ولي آخرسر شهوت‌فروشي و طنازي و سو استفاده از جذابيت جنسي را ريشه در اوامر و دستورات آقاي رييس( تاكيد ميكنم آقاي رييس) دانسته و طوري وانمود كرده كه اين زنان با عفت و با حيا بوده اند و از روي ناچاري و نيازشان به كار دست به چنين اعمالي مي زنند.
در واقع نگارنده به زناني كه در اين جامعه با عفت و با حيا زندگي را با سختي سپري مي كنند و با مشقت و سختي كارهاي آبرومند مي كنند و با سيلي صورت خود را سرخ مي كند ولي در عين حال دامن خود را آلوده نمي كنند توهين كرده است. چرا كه تعداد اينگونه زنان در جامعه ما كم نيست و به وفور يافت مي شوند.
نويسنده به اين نكته نيز توجه نكرده كه رييس بسياري از اين پاساژها، فروشگاه‌ها و مراكزي كه ذكر كرده يك زن است و در واقع خانم رييس است و نه آقاي رييس.
اينگونه رفتارها و ناهنجاريهاي جامعه در واقع ريشه در يك چيز دارد؛ تمايل به كسب ثروت بيشتر با استفاده ابزاري از جذابيت‌هاي جنسي. فرقي هم ميان زن و مرد ندارد چرا كه هر كس مسوول اعمال خودش است. درصد زناني كه واقعا از سر ناچاري حاضر به شهوت فروشي مي شوند بسيار بسيار كم است و مابقي به دنبال درآمد بيشتر و رسيدن كوتاه مدت به ثروت هستند.
ضروري است كه هنگام انتقاد از يك ناهنجاري واقع بيني بكار برود و روحيات فمينيستي و زنانه در آن دخالت داده نشود. (387904)
 
باران
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۴۷:۰۰
من فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر هستم.
من تمام شرایط برای کار در یک گروه را داشتم ولی علنا گفتند که باید بدون چادر باشی تا بتوانی با ما همکاری کنی؟!!
البته این جزء شروط اولیه بود چون این شرط بعد از مطالعه رزومه مطرح شد و هنوز مصاحبه انجام نشده بود. خدا می داند شروط بعد از مصاحبه چه ها بودند.
من به عنوان یک نمونه که چرا آقای رئیس متهم هستند.
من که به آنجا نرفتم ولی خدا می داند چه بخت برگشته ای الان آنجا کار می کند. (388078)
 
سعید _
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۰۹:۰۳
در اوایل انقلاب غرب را متهم میکردیم که به زن بعنوان کالا نگاه میکند از خشونت موجود در غرب برائت داشتیم و با غرور از مردم ایران که در دوره شاهنشاهی و طاغوت بزرگ شده بودند و اسلام خود را حفظ کرده بودند صحبت میکردیم مردمی که عاشقانه برای دفاع از کشور در 10 سال جنگ تحمیلی به جبهه ها رفتند و دردهای جنگ را تحمل کردند ولی وقتی به دوران ثبات نظام رسیدیم مسئولین غفلت کردندو مسابقه ثروت اندوزی و رانت خواری و قدرت طلبی شروع شد این وضعیت و جو جامعه و آموزش غلط صدا و سیما پیش زمینه ساخت فرهنگ جدیدی شد که در نتیجه معنا ها عوض شد
حرام خواری و رانت خواری و دروغ گویی به معنای زرنگی، و بی اعتنایی به دنیا و صداقت به مفهوم ... تفسیر شد
نسلی که در این فضای جدید تناقض ها را میدید کم کم متوجه شد که سینه چاکان دین یا صلح کرده اند و یا اینکه دین را وسیله رسیدن به خواسته های خود قرار دادند دشمن نیز با هوشیاری مردم ما را کالا زده کرد
مشکل ما یخچال و فریزر و فرش و مبلمان و استخدام با حقوق بالا و ... نبود مشکل ما حرکت دینی و صادر کردن فرهنگ دینی بود که فراموش شد و کسانی هم پیدا شدند که این شعارها را برای مقاصد خود و رانت خواری و پارتی بازی و فامیل بازی می دادند
در این فرهنگ جدید امر به معروف اثر نداشت چون دستمالها کثیف شده بود و مردم بین قسم و حضرت عباس و دم خروس واقعیت را پذیرفتند
نتیجه اینکه تلویزیون ملی ما در اعیاد مذهبی با موسیقی خنده دست و پا شکستن مردم و خوردن زمین اسکی باز و مسخره بازی و لهو و لعب نشان میداد و مردم از فیلمهای خارجی یاد میگرفتند که دنیا بی رحم است و همه در حال کلاه گذاشتن بر سر هم هستند قسی القلب می شدند
دیگر کسی به فقیر کمک نمی کرد و گدا را حقه باز می دانستند، مردم زرنگ شده بودند
مردم به خاطر قتل یک نفر و نجات او جان خود را به خطر نمی انداختند
شرکتهای تجاری اخلاقیات را فدای سود می کردند در بعضی موارد از صدا و چهره زن بعنوان ابزار فروش کالا و روش کسب درآمد استفاده می شد
تاجران ما هم زرنگ شده بودند
مشکل مردم بجای آخرت نان شب و ثروت و دو دو تا چهار تا شده بود کسی دیگر یادی از قوم ثمود و عاد نمی کرد
مردم نماز می خواندند روزه می گرفتند عزاداری میکردند ولی خدایانی غیر خدای یگانه را میپرستیدند اوقات فراغت را سریال و فیلم میدیدند و خدا در زندگی آنها در حد زبان بود ولی نبود
مسئولین بر سر قدرت فتنه میکردند و جوانان و مردم را سیاست زده و قربانی میکردند
اعتماد از بین رفته بود بانکها با دریافت چندین مدرک معتبر و تضمینی وام با درصد سود بالا می دادند و اگر اتفاقی می افتاد این بانک نبود که ضرر میکرد چون بانک جریمه میکرد، پول سود را قبل از اصل پول محاسبه میکرد (وام مسکن) و مردم هنگامی که کارشان به بیمارستان، پاسگاه و یا دادگاه میرسید ...
مسئولین طرح یک شبه می دادند و بار آنرا مردم به دوش میکشیدند قیمت و دستمزد ها مشخص نبود هر کسی قیمت کالای خودش را داشت و کم فروشی و گرانفروشی بیداد میکرد
پولدار ها پولدارتر می شدند و فقرا فقیر تر
مردم میدانستند عذاب نازل میشود و عذاب را میدیدند ولی کسی توجهی نمی کرد تابستان موج گرد و غبار و زمستان دود و نباریدن باران و مدارس زنگ زلزله میزدند و منتظر آن بودند خشکسالی بیداد میکرد
جوان ها و نسل بعد (بچه مدرسه ای ها) در خطر اعتیاد و فساد و شهوت بودند
نگه داشتن دین از نگه داشتن آتش در کف دست سخت تر شد و اسلام پوستین وارونه پوشید و علماء بودند و نبودند مردم مسلمان بودند و نبودند دین بود و نبود
این اوضاع فقط می توانست زمینه یک چیز باشد آخر الزمان (387905)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۱۱:۰۲
سی ساله خودمون رو سرگرم کردیم با یکسری توهمات. \"فرهنگ فاسد غرب\"! خوب اگه اونا خیلی بدوفاسدند وشما (یعنی ما)خیلی مطهر و عالم چرا نمی تونید کاری کنید .چرا اوضاع داره بدتر میشه ؟ چرا همه چی خارج از کنترله؟ اعتیاد ، فساد، بداخلاقی ، بی ادبی اینا همه تقصیر استکبار جهانی وغرب و.... است ؟کجای کاریم؟ با جوانها ، با اعتقادات مردم چه کرده ایم که به اینجا رسیده ایم؟
ضمنا اگر می بینید آقایون خیلی اذیت میشن و گناه داره جلوی شهوتشون رو بگیرن خوب نذارین زنها بیرون بیان. این که کاری نداره. چرا باور نمی کنید زن خیابانی جایی هست که مرد خیابانی هست .عرضه وقتی زیادمیشه که تقاضا زیاد باشه .اخلاق ،عفت ،حیا ، حجاب مال انسانه .انسان یعنی هم مرد هم زن .فارغ از جنسیت. (387908)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۴۷:۰۰
اسلام همانطور که زنان را به عفت و حیا و حجاب سفارش کرده مردان را هم به حفظ نگاه و خویشتنداری دعوت کرده.

اگر مسلمانیم و به کتاب خدا ایمان داریم به آیات کتاب خدا دقت کنیم.آنجا که میفرماید حجاب خود را نگه دارید(زن و مرد هم ندارد پوشش نامناسب برای هردو جنس بد است)،زنان در برابر نامحرم خود را بپوشانند و حتی طوری صحبت نکنند که افراد مریض دل،طمع کنند.به مردان هم سفارش به حیا و پرهیز از چشم چرانی میکند و حفظ حریم و ناموس را واجب میکند.شک نکنید هر جا زنی یا دختری بی عفتی کند یک دلیل آن بی غیرتی مردان است.

چقدر در دین ما سفارش به ازدواج به عنوان سنت نبوی شده و خداوند وعده داده که از ترس فقر ازدواج را ترک نکنید که خداوند شما را از فضل خود بی نیاز میکند.

متاسفانه لاف اسلام میزنیم اما آیات خدا را به بهانه های واهی ترک میکنیم.واقعا فرق ما با عرب جاهلی که فرزند خود را از ترس فقر زنده به گور میکرد چیست؟و ما از ترس فقر ازدواج را ترک میکنیم و برای سود بیشتر از هر شیوه کثیفی مثل مانکن های زنده پشت ویترین استفاده میکنیم و اگر کسی اعتراض کند تقصیر را گردن دولت می اندازیم که کم کاری کرده.اگر دولت کار فرهنگی را تعطیل کرد ما باید به مادران،زنان،همسران و دختران خود اجازه بی عفتی بدهیم؟اگر هم کسانی هستند که بخاطر فقر خود فروشی میکنند ای مسلمانان شیعه امیر المومنین آیا وظیفه ما نیست کمکشان کنیم؟لعنت به مردانی که حاضرند به زنان تن فروش پول بدهند اما حاضر نیستند که نیاز آنها را برطرف کنند تا تن به این کار ندهند.

آیا آیات حرمت فساد جنسی و وعده عذاب خداوند را باور ندارید؟آیا نمیدانید با این کار عرش خدا به لرزه در می آید؟حالا بروید دنبال دلایلی بگردید تا نفس طماع بعضی را راضی کنید به غضب الهی.دلایلی مثل فقر مالی و فرهنگی و کم کاری دولت و... (388130)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۵۹:۴۸
‌‌\" چرا اوضاع داره بدتر ميشه ؟ \"
اگر امكان دارد سندي براي حرفهاي خود بياوريد وگرنه حرف زدن در اينترنت كنتور نمي اندازد

.
در ضمن اگر از فساد غرب مي خواهي بيشتر بداني در پاسخ به آقاي اكبر رفاهي گفته ام چه كني . (388138)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۳:۰۴:۴۴
تو رو به خدا به من ياد بده چطوري سند بايد جور كنيم و چه طور نشون بديم. وقتي با چشمام ميبينم كه رشوه خواري هيچ روزي كمتر از ديروز نيست بلكه بيشتره(تو محل كار ادارات مختلف و حتي مطب دكتر برا يه نوبت گرفتن)
وقتي با چشمام جووناي مردمو ميبينم كه چه به روز خودشون اوردن و روز به روز كمتر نميشه بلكه بيشتر ميشه (اعتيادو ميگم)
وقتي وضعيت آموزشي رو ميبينم كه كيفيت فداي كميت شده (يادتونه مثال مشهوري بود كه خارجيا ورودي دانشگاه هاشون مثل دهنه بزرگ قيف بود و ميگفتيم اما خروجيشون مثل دهنه كوچك قيفه، و ما برعكس . حالا چي؟ فكر كنم تو تا دهنش گشاد گشاد شده تو ايران)
چاپلوسي همه جا به حد اعلا رسيده دروغگويي كه ديگه توضيح نميخواد .
اينا رو ولش كن هيچ، اصلا قبول دارم چيزايي كه گفتم مال حداكثر يك درصد مردمه!
اما سوالم اينه چطوري يه سند جور كنيم كه قابل ارايه باشه و قابل قبول كه يك درصد نه، يك هزارم درصد مردم اينطوري شدن ؟
آقا اصلا اگه يك هزارم درصد زياده هر چي تو بگي قبول فقط اين سند سندت منو كشته.
البته ببخشيد اينطوري گفتم خودم خيلي وقته فكر كنم راهشو پيدا كردم ، اونم كر شدن و كور شدن شايد راهش باشه، اما متاسفانه بجاي كر و كور شدن ! لال شديم ، چون به قول شما اينجا هم درسته كنتور نميندازه اما احتمال داره همينم كنتور دار كنن.
البته ... (388227)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۵۶:۳۵
چرا غرب با این همه فساد هر سال بیشتر پیشرفت می کنه و فرهنگشان در هر زمینه ای بهتر از ماست..
آنها اسلام را بهتر از ما مسلمانان مدعی اجرا می کنند گرچه نامشان مسلمان نیست! (388270)
 
امبر دلیل
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۱۶:۴۴
سرکارخانم محسنی
من هم با شما موافقم. جای بسی تأسف است. ولی همه این زنهای انسان نما و در اصل جمادات انسان نما، از شمال شهر تهران هستند؟
همه آنها متولد شمیران هستند؟
من حامی و مدافع فرهنگی مادی غرب نیستم ولی چرا همیشه غرب را مقصر می دانیم؟
فحشا در در ویتنام و تایلند بیشتر و زشت تر است یا در غرب؟
خودآرایی در خاورمیانه (آرایش خلیجی)مرسوم تر است یا در غرب؟
اصلاً قطامه و جعده نیز فریب غرب را خورده بودند؟
کاش در مقابل هر جوالدوز یک سوزن هم به خود می زدیم و مرد جنوب شهر را صرفاً به خاطر فقرشان مبرا از همه پلیدی ها و شمال شهری ها را بخاطر تمول نسبی شان مبدا همه پستی ها نمی دیدیم. (387911)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۱۹:۳۳
ببخشيد مي شه برخي از اين روش هاي ايجابي را به عنوان راهكار ارئه فرماييد. (387912)
 
moderator 7
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۵:۰۴:۲۷
چند راهكار اجرايي:
كمك به ازدواج جوانها
فرهنگسازي براي ازدواج آسان و حذف توقعات بيخود خانواده ها كه ازدواج جوانها را سخت كرده است (388000)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۳۶:۱۵
تو جامعه که بیکاری و فقر زیاده به نظر شما میشه ازدواج را آسان کرد ؟! (388068)
 
Someone
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۰:۰۲:۲۵
شما بخون که در زمان پیامبر ازدواج چقدر راحت تر بوده
در حدی که پیامبر برای یک پسری که دنبال همسر بوده بعد از نماز جماعت یک خانمی پیدا می کرده، بعد دیده که چون پسره پولی برای مهریه نداره، میگه به جای مهریه یک کار یا حرفه رو به همسرت یاد بده.

اصلا شغل پیشکش، مشکلات فرهنگی مانع بزرگتری هستن!
الان شما خودت فکر کن الان چند درصد دخترها حتی به مهر ۱۴ سکه که حتی همون برای خیلی ها خیلی سخته راضی میشن؟
یا در مورد جهاز، الان جهاز چقدر سنگینه؟
یک عده هم میگن پسره حتما باید ماشین و غیره داشته باشه!
بعد هم یک جشن عروسی مفصل. (388312)
 
سمیه
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۸:۵۱:۵۲
اول ازهمه بیکاری اگر همه مشغول کار باشن شایدبشه فهمید چه درصدی ازجامعه هوسرانن (388108)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۱:۲۲:۵۹
حذف توقعات بیخود رو میشه توضیح بدید؟ وقتی مهریه میذارند 1360 سکه، این رو چجوری میشه حذف کرد؟ (389526)
 
بابک
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۳۱:۰۵
خوب اون دختری که لباس تنگ میپوشه قربانی فرهنگ غربی... توی شرقی ترین کشورها از این مسائل وجود نداره . توی جنوب شهر کسی مانتو تنگ نمیپوشه . برای اونهای که بخاطر فقر این کارها رو میکنند میشه کار فرهنگی کرد. (387915)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۳۴:۱۳
من قصد انتقاد تیز و کشنده ندارم، ولی پیشنهادم انجام یک کار بزرگ پژوهشی توسط خبرگان فرهنگی کشور برای انتخاب کم برخوردترین وکم هزینه ترین مسیر میباشد،اما توجه کنید که انتخاب خبرگان از انتخاب مسیر سخت تر است (387918)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۲:۳۴:۲۴
آقا جان شما كه از اهميت فرهنگ و شرافت غرب نسبت به بانوان ميكنيد !!چرا در ايران اين فرهنگ رو اجرا نميكنيد ؟؟جلوی هر چيزی كه گرفته شود مرد م بيشتر طرفش می روند (387919)
 
اعظم
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۱۲:۴۵
خیلی موضوع مهمی رو اشاره کردید. منهم فکر میکردم مردم برای اعدام به موقع تشکر تشکر میگن اما آیا کسی یادش از ریشه اصلی کشته شدن این دو جوان هم یادش هست؟! چرا کسی این خانوم محترم رو محاکمه نمیکنه؟! اون هیچ جرمی نداشت؟! (387967)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۱۶:۰۰
متاسفانه ما چون در مرحله گذر هستیم این مسایل را شاهد هستیم ما از طرفی مدعی مذهبی بودن هستیم و از طرف دیگر می خواهیم مثل غربیها باشیم و نتیجتا دچار یک بی هویتی شدیم اگر عشوه گری یک خانم در برقراری ارتباط با مشتری بد است باید کلا بد باشد نه اینکه برای خانواده خودمان بد باشد ولی دیگران اگر این کار را بکنند از آن استقبال کنیم و بی تفاوت باشیم.چرا در غرب یک خانم محجبه واقعا محجبه است و پوششش کاملا اسلامی است ولی در ایران معلوم نیست که طرف چگونه حجابی دارد.متاسفانه یکی از مسایلی که باعث می شود مردم به این مسایل چراغ سبز نشان دهند این است که برخی از مسئولین در پوشش اسلام کارهایی را می کنند که شاید مسئولین غربی نیز آن کارها را انجام نمی دهند .البته عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند. (387970)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۱۷:۳۵
در تهران همه فاسدند. چه زن و چه مرد. این شدت از فساد جنسی را من در هیچ جای دنیا ندیده ام. اصلاً پدیده ای به نام بوق زدن خودروها برای زن ودختر مردم نوبری است که فقط در ایران و تهران دیده می شود. اگر فاحشه هم باشد در جای خاصی از شهر هستند نه در تمام شهر. زنها و دخترهای عادی در حالت معمولی هرگز این حد از آرایش و لباسهای شهوت انگیز که دختران ایرانی می پوشند به تن ندارند.
تهران واقعاًشهر بسیار فاسدی است. نه فقط از نظر جنسی که از هر نظر. فساد اداری، رشوه گیری، بی ادبی مردم، بی انصافی کسبه، بدی رانندگی، عدم رعایت حقوق همسایگی و ...
و باید برای یک بار هم شده این تعریف و تمجید و تملق از مردم را کنار گذاشت و با صراحت واقعیات را گفت. (387972)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۲:۲۳:۰۳
جانا سخن از زبان ما میگویی! (388164)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۲۴:۰۱
آقاجان خیلی وقته که اینجوری شده! ماجرا از آنجا شروع شد که گفتند زنها هم می‌توانند مانند مردها پا به اقتصاد بگذارند و وارد جامعه شوند اما هیچ تربیتی برای این کار در نظر گرفته نشد، بی مقدمه، بی‌قانون، بی نظارت همین می شود که هست.
به دخترها تعلیم می‌دهند که جطور به مردها بخندند. چطور توی چشم نگاه کنند. چطور جلو بروند و سر صحبت را باز کنند. الان توی هر خیابانی بروید، یک دختر جوان داد می‌کشد، «اقای محترم میشه برای امتحان عطر تشریف بیاورید» یا «آقا این محصول جدید سس قارچه تشریف بیاورید امتحان کنید» یا «دستمال جادویی برای نمونه» و .... زن الان حکم وسیله زینتی و کمک فروش و قالب کردن جنس به مشتری را پیدا کرده. تمام بازیاب‌های آگهی و تبلیغاتی خانم‌هایی هستند که برای پورسانت آگهی هر کاری می‌کنند. پورسانت‌های آرایشی، پورسانت‌های حمل و نقل، پورسانت‌های دیگه چی بگم! الان خانم‌ها دلال معاملات ملکی هم شده‌اند. بزودی این شغل هم از دست آقایان گرفته خواهد شد. آژانسی‌ها و راننده‌تاکسی‌های زن را هم دیده‌اید.... (387973)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۲:۱۵:۱۰
برادر ناشناس
شما مشکل دارید! مشکل از دخترها و زنها نیست.
با این طرز تفکر باید از داخل خانه ها تا تمام کشور را دیوار کشید که مبادا کسی به شما سلام نگوید و به شما نخندد. تمام دنیا مشاغلی که گفتید مربوط به زنان است و نه مردان اما از این اتفاق های مضحک جای دیگری نمی افتد. پس مشکل کار کردن خانم ها نیست. مشکل رفتار و دیدگاهی مثل شماست که فکر می کنید هر زنی هر جایی که کار می کند منتظر گرفتن پورسانت چیز دیگه است.
برادر عزیز... استغفار کنید و گناه کسی را نشویید. چه ایرادی دارد که فرض کنید همه ی انها خواهران و دختران شما هستند. (388218)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۲۲:۱۷:۰۱
نه عزیزم! من مشکل ندارم. شما هم فکر نکنید که باید توی خانه بمانید. نخیر! درست کار کنید اگر کسی صدایش درآمد!
اما به این پرسش‌ها هم پاسخ بدهید:
چرا در فروش آگهی تجاری پشت تلفن برای مردی که نمی‌شناسند غمزه می‌کنند؟
چرا وقتی دم در خانه برای فروش کتاب‌های آشغالشان می‌آیند به این شدت آرایش می‌کنند و هزار جور آسمان به ریسمان می‌بافند؟ مدت‌ها پیش که اوضاع به این بدی‌ها هم نبود من در شرکتی کار می‌کردم که مدیرش هم اتفاقا یک خانم بود. برای وصول چک‌هایش یک خانم بسیار زیبا را استخدام کرده بود و برایش یک مانتوی خدمت بسیار بسیار آنچنانی هم خریده بود و اصرار عجیبی داشت که وقتی می روی چک‌ها را از مشتری بگیری حتماً باید همین مانتو را بپوشی! بله دیگر این خانم کاملاً موفق بود. آگهی‌های استخدام روزنامه را بخوانید. خانمی می‌خواهند جوان و با روابط عمومی بالا! بعضی وقت‌ها کلمه خوش‌پوش و خوش‌برخورد را هم می‌افزایند! اینها چاپ می‌شود و متاسفانه ما هم غیرتمان رفته پی کارش! هیچ صدایی ازمان در نمی‌آید. شما مدرک مهندسی کامپیوترتان را بگیرید دستتان و در حالی که آرایش نکرده‌اید و چادری هم هستید بروید به یک شرکت که درخواست کار داده‌اید ببینید اگر به شما کار دادند! به خدا اگر بدهند! چرا می‌خواهند قبل از آمدن به شرکت، یک قطعه عکس روز به همراه روزمه برایشان ایمیل کنید؟ یک خورده فکر کنید و از این حرف‌های شعاری تحویل ندهید. آیا از این آزادی خوشتان می‌آید؟ اینجوری خوبه! به هر قیمتی باید از خانه بیرون زد و سر هر کاری باید رفت؟ (388840)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۰۴:۴۳
با اینکه طرفدار اصلاح طلبان هستم اما از راهیابی زنان به هر کاری به شدت مخالفم..
در یکی از شرکتهای پتروشیمی ماهشهر (اگر بخواهید اسم می برم البته اکنون خیلی کم شده تا دو سال پیش زیاد بود) حتی در واحدهای بهره برداری و عملیاتی دختر و خانم استخدام کرده بودند! جالب بود که شیفت هم می دادند و شب کاری و روزکاری داشتند!!
من نمی خواهم کسی را متهم کنم اما محیط کار مردانه جای خانمها نیست این برای خودشان و حفظ پاکدامنی شان هم بهتر است..
من به همسرم اجازه کار در چنین محیطهای مردانه را نمی دهم حال اگر می خواهند مرا متعصب و جاهل و مقدس ماب حساب کنند خوب بکنند اصلا متعصب بودن و غیرت دینی داشتن در این زمینه ها بسیار خوب است و شیوه انبیا و اولیای الهی بوده است... (388275)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۳۶:۱۲
سلام
عامل اصلي اين جنايت آن خانوم بود كه قوه قضائيه كوتاه آمد . در واقع بستر سازي اين
واقعه توسط اين خانوم بود. (387978)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۴۳:۰۷
من هم معتقد هستم زنان نقش بسزائي دارند ولي بايد به مردان هم گفت نبايد جلوي هر زني كه ارزشي ندارد سر خم فرو اورد (387982)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۰۵:۲۵
\"زن نقش مهمی در اجتماع دارد..
از دامن زن مرد به معراج می رود....\" (388276)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۵۰:۵۷
به کلمه مرز خوب اشاره کرد نویسنده ولی دنبالشو نگرفت، اگر اجتماع زمینه بروز اعتقادات اخلاق فردی را فراهم کند مرزهای فرهنگی جامعه هم شکل می گیرد اینرا جامعه غربی تجربه کرده و به نظر من موفق هم بوده (خارج از تعصبات)
مشکل جامعه ما امنیت روانی است چراکه توانایی شناخت مردم به دلیل مغشوش بودن مرزهای فرهنگی را نداریم.
اگر خانمی لباس شهوت انگیز (نمی گویم تنگ چون همه جا صادق نیست) بپوشد در برخی محله های شهرهای غربی نمی تواند تردد کند چراکه زیر نگاه مشکوک همه له می شود، اون خانم محله مخصوص خودش را دارد که در محدوده آن هم خودش هم اطرافیانش امنیت روانی دارند
اما در ایران این مرزها مشخص نیست، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک خانم چادری انسان با عفتی باشد چرا که ممکن است عواملی وی را وادار به پوشیدن چادر کند و در زیر آن موجود دیگری باشد همینطور یک خانم با لباس تنگ ممکنه صرفا به جهت مد و چشم و همچشمی اونو بپوشه!
در این نوع جامعه هیچ کس امنیت روانی نداره چرا که نمی تونه خودش را و آدمهای اطراف خودش رو گروه بندی کنه. (387988)
 
حسين گيوي
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۵۴:۰۵
به موضوع مهم و جالبي اشاره کرده ايد ولي به نظر ميرسد اين مشکل مختص ايران نيست بلکه اغلب کشورهاي آسيايي کم و بيش با آن دست به گريبانند.اين يک تضاد عمده فرهنگي است که ممکن است گاهي به اين شکل يعني استفاده ابزاري از خانمها در محيط کار بروز کند. ولي زيربناي آن تقابل با فرهنگ سنتي جامعه و آن ارزشهايي است که توسط حکومت تبليغ و ترويج ميشود.غافل نباشيم که غربيها از اين موضوع به عنوان ابزاري قدرتمند جهت تقابل با جوامع و يا حکومتهاي غير همسو استفاده فراوان ميبرند.يعني از يک طرف گروهي از مردم را مقابل جامعه قرار ميدهند و از دگر سو اين گروه را به عنوان تافته جدا بافته از ديگران با عنوان \" دارنده ارزشهاي غربي \" مورد حمايت و تبليغ قرار ميدهند. اينکه بر سر اين جامعه برگزيده غربي در محيط سنتي چه مياييد دغدغه آنان نيست. حل اين مشکل هم با زور و بخشنامه و بگير ببند غير ممکن است.چندي پيش سفري کاري به ايران داشتم و با راهنمايي يکي از آشنا يان به چند شرکت و موسسه در شمال شهر سر زديم در پايان روز به همراه خود گفتم چقدر محيط بعضي از اين مکانهايي که با هم ديديم عجيب و غريب است .گفت منظورت خانمهاست ؟ گفتم آره . گفت براي جلب مشتريه ديگه بعد ادامه داد خوبه که تو سالهاست تو اروپا زندگي ميکني.گفتم اونجا هرگز در محيط کار با چنين صحنه هايي مواجه نشدم آنها بقدري در محيط کاري جدي هستند که کوچکترين بي نظمي را تحمل نميکنند .اينکه يک خانم در يک شرکت يا موسسه ، لوند بازي در بياره و با موهاي افشان با مراجعه کننده روبرو بشه و تو به عنوان مشتري با او بگو بخند کني و به اصطلاح خودماني بشي براي مدير مربوطه غير قابل تحمله ،درسته اونها از خانمها استفاده ميکنند براي اينکه با مشتري رفتار ملايمي داشته باشند و لبخندي به او بزنند يا با آراستگي با مشتري مرد روبرو بشند ولي به هيچ عنوان اجازه نميدهند کار به حرکات هستريک کشيده بشه.گفت ولي من تو فيلمها و برنامه هاي تلويزوني بدتر از اينهم ديدم .گفتم اين برنامها با اهداف خاص تهيه ميشه و بيانگر واقعيات جامعه نيست مثل اين ميمونه که تو فيلمهاي هاليودي را ببيني و باور کني که آرنولد ميتنونه با يک اسلحه صد نفر رو نفله کنه بدون اينکه حتي زحمت عوض کردن خشاب رو به خودش بده !! بعد از او پرسيدم باور ميکني چندي پيش دختر همسايه ما کار خود را که با زحمت زياد پيدا کرده بود از دست داد فقط به اين دليل که با موهاي افشون سر کار که اتفاقا نميشگا ه توريسم بود حاظر ميشد ،طفلک نميتوانست موهايش را ببند چون سر درد ميگرفت. مدير مربوطه به او گفته بود ما بنگاه شادماني نيستيم (يا چيزي شبيه اين).
ممکه در اروپا يا ديگرکشورهاي غربي در بعضي از مکانها ي کاري با خانم هاي آنچناني روبرو بشي ولي اين موضوع جنبه عمومي نداره. (387990)
 
احسان
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۴:۵۵:۱۱
نمی دانم چرا هر موضوع بدی را به شمال تهران نسبت میدهید؟مگر اهالی شمال تهران از کره مریخ آمده اند؟ به خدا اینگونه تاختن به مردم اصلا درست نیست.قبول دارم که مشکل بد حجابی در شمال تهران پررنگتره ولی می توان گفت که این مشکل نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز رواج پیدا کرده است.واین فقط به دلیل این است که ما فقط نبایدها را می گوییم و با هر پدیده ای از طریق روش درست آن برخورد نمی کنیم.بعد می اییم مشکل را بر گردن مردم می اندازیم.32 سال است که این شیوه را پیش گرفتیم ولی اگر با قبل از انقلاب مقایسه ای بکنیم وضع دینداری مردم که حجاب نیز یکی از مصادیق آن است آن زمان بهتر بود.البته نه اینکه همه با حجاب بودند ولی کسایی که با اختیار حجاب را برگزیده بودند در تمامی شرایط از حجاب خود مراقبت می کردند.
در انتها از شما و مسولین خواهشمندم که نا کارآمدی و بی تدبیری خود را بر گردن مردم نیاندازید و به دلیل اینکه یه گروه از مردم به هر دلیلی از موقعیت مالی خوبی برخوردار هستند آنها را متهم به هر گونه فسادی نکنیم چه بسا این افراد با همین اوضاع نزد خداوند از شما که ادعای دینداری دارید وبه راحتی ابروی نه تنها یک مومن بلکه یک گروهی از مومنان(هر چند یک سری از مسایل ا به دلیل ندانستن حکمت آنها درست رعایت نمی کنند) را می برید با آبرو تر باشند.می دانم که سانسور می کنید (387993)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۵:۱۱:۵۱
این خانم فقط بلد مسئله هر چیزی به شمال شهر ربط بده ! بعد هم صورت مسئله پاک میکنه ! نیاز جنسی هم مربوط به شمال شهر میشه ؟ فقر و بیکاری جوانان هم مربوط به شمال شهر میشه ؟ (388008)
 
هموطن مسلمان
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۵:۳۶:۰۳
به نام خدا

قوانین مجازات اسلامی که بر گرفته از قران است و یکی از کاملترین قوانین بشری است.

حکم قصاص یکی از محکم ترین حکمها برای پیشگیر ی از قتل نفس است.

همینطور حکم اعدام برای زنای محسنه (رابطه با زن شوهر دار ) در صورت شکایت شوهر قابل اجراست

همینطور حد 100 ضربه شلاق برای زنای غیر محسنه نیز از احکام اسلام است.

البته همیشه پیشگیری از جنایت بهتر از مجازات است و این مسئله به تلاش مجموعه فرهنگی و از طرفی تربیت خانوادگی افراد وابسته است.

با تشکر. (388033)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۱۷:۴۴
سلام به نظر خلط مبحثی شده که بالا شهر و پائین شهر مسئله اصلی است . در حقیقت این مساله نمود دور افتادن ما از خدا و ارزشهای انسانی است حال میخواهد غرب باشد یا شرق یا شمال باشد یا جنوب ،امیدوارم با شناخت کامل از وضعیت خودمون باز به اصل برگردیم تا شهوات پست درونی ما نتوانند عنان مارا در دست داشته باشند وبه عقیده ی من این کاملا دست یافتنی است و سریع هم میشود فقط همت میخواهد و غیرت یاعلی (388061)
 
شاهد
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۳۵:۰۳
سلام

متاسفانه فقط كار سطحي انجام مي شود. توجه به معنويت و احكام مترقي اسلام در چوب و چماق كشي ، گريه وزاري ، فرهنگ سازي آمرانه و حفظ ظواهر نيست. بايد به ريشه ها پرداخت. و اين ميسر نيست مگر با يك بسيج فرهنگي و معنوي سراسري. در اين بين فردها بيشترين نقش را دارند اول بايد يك فرد خود را بشناسد تا بتواند خدا و دستورات سعادت بخش او را بشناسد و بشناساند خانواده ها بايد بيشترين بار را بردارند و از خود شروع كنند دولت و مجموعه حاكميت هم البته در اين مهم ذيسهم و سهم بزرگي بر دوش دارند رسانه ملي!! هم ايضا.
ربطي به شمال و جنوب شهر و شرق و غرب كشور هم ندارد .همه جا از اين تيپهايي كه در مقاله بدانها اشاره شده،پيدا مي شود. بياييد تقصير را از گردن اين و آن برداريم و عذر خود را بخواهيم كه از غافله خدا شناسي و جامعه سالم كمي تا قسمتي فاصله گرفته ايم.
والسلام. (388067)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۴۹:۴۸
خو بگیریم خانمهائی باشند با چاشنی هوس خوب تمام این جریان را میشد مدیریت کرد لااقل یک شلاق به قوای انتظامی بد بخت بدهید که این اتفاقها نیافتد این که یک پلیس بد بختی بتر سد به دزد جماعت شلیک کند فاجعه است فاجعه مملکت باید توسط نیروی انتظامی امنیتش حفظ شود این هم نیروی انتظامی میترسد به یک قا تل شلیک کند از ترس دیه خوب تعطیلش کنید حقوق یا مفت هم نگیرند دزد در بانک در اهواز داشت هوار میکشید پلیس داشت از پشت شیشه نگاه میکرد مملکتی درست شده این هم به خانم و هوس ارتباط دارد ان هم مدیریت شود هوس هم میتوان به راه برد به بیراهه نرود همه چیز به خانمها ارتباط ندارد (388081)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۵۲:۰۷
درهرکدام از زمینه های اقتصادی مقدار زیادی فکر و سرمایه مشغول میباشد اگر شما تعداد زیادی از این راهها را ببندید سرمایه ها از یک کار به کار دیگر میروند مثلا اگر اتفاقی بیافتد که سرمایه ها از مسکن و بورس خارج شوند به زودی شاهد هجوم سرمایه ها به سمتی دیگر مثلا زمین و ارز و اوراق مشارکت و .. خواهید بود به نظر میرسد شیوع بعضی از رفتارهای ناهنجار در جامعه ما بدلیل بسته بودن برخی از درها میباشد که اگر اجازه دهد برخی انرژیها در جاهای دیگری تخلیه شوند از فشار بر روی برخی رفتارها کاسته میشود یادمان باشد چندی پیش پارکهای انگشت شمار تهران دارای دیواو در بودند و ساعت 8بعد ازظهر تعطیل میشدند دولت بایدیا مردم را به روستاها بکشاند و شهرها را شخم بزند یا باید در زندگی شهر نشینی اسباب و لوازم را به طریق صحیح تامین کند (388082)
 
فرشاد شيرواني
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۶:۵۳:۴۹
خيلي ساله كه هيچ نظارتي بر روي شركتهاي خصوصي و غيره در كشور نيست شما ببينيد كه چه شرايطي در اين شركتها است همسر يكي از دوستان به يكي از اين شركتهاخصوصي براي كار مراجعه كرده بعد از صحبتهاي اوليه مدير شركت به خانم به طور غير مستقيم پيشنهاد!!!!ميدهد و به گفته همان شخص خواهران شاغل در آن شركت به تنها چيزي كه مشغول نبودند كار بود.آيا بهتر نيست مجلس محترم و دولت محترم كمي به فكر اين جريان باشند.آيا بهتر نيست نيروي انتظامي كنترل بيشتري روي اين شركت‌ها داشته باشد.باور داشته باشيم با يك طرح مناسب اجتماعي مي‌توان شرايط را نسبتاً بهبود بخشيد ولي بدانيم كه طرح‌هاي قبلي جز دفع پيامدي نداشت. (388083)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۷:۱۷:۱۰
تصور کنید آن زن میتوانست به راحتی از شوهر قبلی جدا شده و سراغ زندگی جدیدی برود آیا مجبور به ناشایسته کاری و ایجاد این همه تنش روانی در جامعه میگردید؟
ممکن است سنگینی مهریه یاعدم موافقت آن شوهر مانع جدائی قانونی و شرعی شده باشد اما در مقابل ارزش زندگی و عمر انسانها چرا باید چنین موانعی تا این حد در مقابل زندگی قرار گیرند؟
روشن است که هم ازدواج و هم جدائی از راه رضایت طرفین به روش شرعی بسیار ساده تر از این حرفهاست اما این جامعه بیمار ما است که چنین آلامی را برای افراد خود رقم زده است.
باید از این گونه حوادث درس گرفت و زندگی را از قید وبندهای کاذب رهانید و این کاری است که باید متصدیان امور فرهنگی و دانیان جامعه به سرانجام رسانند.
فلسفه طلاق امکان خطا در شناخت و راهی برای بازگشت است و بسیار بهتر از چنین سرانجامهائی است , چه مرد و چه زن عشق را که تنها مایه زندگی است نمیتوان تحمیل نمود پس اصرار بر ادامه این گونه پیمانهائی چنین عواقبی را به دنبال خواهد داشت. (388090)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۷:۳۳:۵۹
این جرم هم مانند سایر جرایم بیشمار موجو د در دادگستری ناشی از علل:
1.بیکاری روز افزون جوانان،
2.اعتیاد روز افزون جوانان،
3.ایجاد حس ناامیدی در جوانان،
4.عدم فرهنگ اسلامی سازی در سطح جامعه متناسب با نیازهای جوانان،
5.عدم شناخت وتبلیغ مناسب مبانی دینی و به روز کردن این مبانی،
6.امر به منکر کردن در سطح جامعه از طرف برخی مسئولین با مفاسد اقتصادی،دروغ گویی و....،
7.کم کاری رسانه به ظاهر ملی در آمورش وتبیین آموزهای اخلاقی با روش های نوین،
8.کم رنگ کردن ظهور مردم در مساجد(پایگاه اصلی فرهنگ و اخلاق اسلامی)با مصادره ی این مکان به عنوان ابزار سیاسی،حزبی و قدرت نمایی ،
9.جدا کردن مردم از حبل الهی تحت بر چسب های فتنه گر،دشمن و... (388095)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۸:۱۴:۴۸
همیشه پای یک زن در میان هست در این میان مردان هم بره بیگناه هستند و در طول تاریخ این مردها بوده اند که زیر شلاق و تجاوز و تحقیر مردها بوده اند یا اشتباه میکنم!!!
این مسئله را از دید اخلاقی دینی و روانشنا سی و علمی بررسی کنید نه از این حرفهای کوچه بازاری مرد و زن .
اخه الف هم از نظر علمی و منطقی یک حداقلی باید برای مقاله هایی که در سایت خود میگذارد قائل شود تا اعتباری بگیرد وگرنه این حرفهای پا منقلی که به جامعه خدمتی نمیکند (388103)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۸:۵۳:۴۸
مولای رومی چه زیبا سروده : اینکه گوئی این کنم یا آن کنم // خود دلیل اختیار است ای صنم // این چنین نیست که برخی از افراد چه زن و چه مرد از مادر فاسد و نا پاک متولد شوند . و یا معصوم و فرشته قدم به دنیا بگذارنذ . بلکه انسان به حکم انسان بودن در آغاز کودکی کشش و میلی در خود می بابد که او را برای نیکو بودن و یا نیکو شدن دعوت می نماید البته ذکر این نکته ضروری است که این میل و کشش در همه ی انسانها یکسان نمی باشد برای پاک شدن و یافاسد شدن برخی از دیگر افراد آمادگی و انعطاف بیشتری دارند و همینطور بعضی ها برای فساد و تباهی مقدمات و مقارنات بیشتری ممکن است داشته باشند .ولی این وفور و نقصان طوری نیست که راه اختیار و اراده را مسدود کرده باشد .نکته حساس و دقیق اینکه انسان موجودی عجیبی است در منزه و پاک شدن و فساد شدن آرام آرام قدم بر داشته بتدریج شاکله خوبی و یا بدی و فسادی در وجودش پرورده می گردد. اختیار یکی از واقعیتهایی است که هر انسانی وجود آنرا درک می کند . انسان با مطالعه در می یابد که در آغاز و ابتدا نیروئی در او هست که می تواند در اثر بکار گیری آن نیرو خود را به سعادت و خوشبختی بر ساند و نیز ممکن است بجای ساخته شدن - خود را به زشتی و پلیدی و نا پاکی و فساد آلوده سازد بنابراین هر انسانی باید در سنین جوانی تما یلات خود را متعادل کرده و خویشتن را مهذب سازد و الا درسنین بزرگسالی خواهی و نخواهی تحت تاثیرات عادات به انجام رفتار های زشت پرداخته خویشتن را رسوا و بد نام خواهند ساخت . (388109)
 
احسان محمدی
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۰۵:۳۴
بی اغراق بگم... تا وقتی غالب (نه همه) مردهای ایرانی از ساق پای خانمی که کمی معلوم شده یا یقه خانمی که کمی باز شده با اشتقیاق هوس آلودی نمیگذرند تقصیر را گردن خانمها صرفا نیاندازیم. بریم فکر کنیم تا این فکر بیمار را درمان نماییم.... روی صحبتم با آقای نویسنده و شما ... (388113)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۳:۲۰:۳۲
گمونم شما از کره مریخ اومدی یا اطلاعی از غریزه جنسی و ... نداری بهتره یه کمی تو فیلم های خارجی ای که 24 ساعت می بینی دقت کنی به عمق هوسرانی این دوستای خارجیت پی میبری از همجنس گرایی گرفته تا ارتباط جنسی ضربه دری بگیر جدیدن هم رفتن سراغ سکس خانوادگی حالا نمیدونم با چه تفکری مردهای ایرانی را هوسران میخونی و تمام سکولارها را چشم پاک این چیزایی که گفتی مربوط به ایرانی و غیر ایرانی بودن نیست ...
سه تا چیز در وجود آدم هست که اگر دنیا را هم بهش بدهند برایش کم است.
قدرت
مال و ثروت
شهوت و امیال جنسی
حالا ربطی به ایرانی بون یا نبون هم نداره (388230)
 
محمد رضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۵۶:۲۷
آی من بدم میاد از این افرادی که تا میخوان یه مطلبی درباره مسائل داخلی ایران بنویسند سریع اولش یه اظهار فضلی درباره غرب میکنند. آخه خانم محترم شما مگه چند سال در جامعه غربی زندگی کردی که به خودت اجازه میدی به همین راحتی بگی در غرب این طوره و اون طوره. من به عنوان یک دانشجو که چندین سال هست در یک جامعه غربی زندگی میکنم روابط آدمها رو اینجا خیلی اخلاقی تر از ایران دیدم (388137)
 
هومن
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۱:۰۴:۲۹
افرادي كه امروز ساكنين شمال شهر را فاسد مي خوانند نوعي تصويه حساب را انجام مي دهند .اين دقيقا از جنس قضاوت ماست با غربيها .
الف نمي بايست اجازه درج چنين نظرياتي را كه باعث ايجاد شكاف در ميان هموطنان ما مي شود را بدهد .
ما شاهد بوده ايم كه فقر باعث نوعي فقر فرهنگي شده و سپس فساد اخلاقي هم اورده ....ايا حكم سنگسار هاي سالهاي اخير در شهرستانها نبوده ؟چرا نويسنده فقط به هدف خود كه همان حمله به ساكنين شمال شهر است توجه دارد ؟
ايا در دوبي كه نوعي زندگي ازادتر وجود دارد شاهد افزايش جنايات جنسي هستيم ؟
چرا حقايق به علت افكار سياسي خاص پنهان مي شود ؟
صدا و سيما هيچ نقشي در به وجود اوردن فرهنگ مناسب ندارد .علت وجود افكاري مانند همين نويسنده است كه انچه مي نويسند ظاهر ماجراست .برخي از مردم اعتمادي به صدا و سيما در بيان اموزه هاي اخلاقي و فرهنگي ندارند ... وعلت همان گرايش هاي خاص سياسي است .بدين ترتيب صدا و سيما خلع سلاح شده است .
كنترل جامعه و جلوگيري از معظلاتي مانند اعتيادو خود فروشي ...كار غير سياسي مي طلبد و فعلا كه همه جنبه هاي زندگي ما سياسي شده و مخاطب حس سرگرداني دارد . (388142)
 
امیر حسین
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۱:۳۶:۴۱
خانم نویسنده تحلیل مبسوطی از موضوع داشتند. اما باید به این واقعیت اذعان نمود که دین دیگر دغده ایی مقدس برای بسیاری از جوانان جامعه نیست.وآمارهای نگران کننده در این باب آنهم برای کشوری همچون ایران جای بسی تاسف دارد.متاسفانه در جامعه امروز ما ارزشها روز بروز رنگ می بازد ودر مقابل متولیان امر منکر این واقعیت موجود هستند.امیدوارم در آینده شنیدن اخباری ازاین دست همچنان باعث ناراحتی و تاسف خوانندگان شود، نه آنکه تبدیل به سنتی شوم در قسمتی از بدنه جامعه گردد. (388150)
 
بنده خدا
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۱:۴۴:۲۰
کنترل کردن اینگونه مسائل یعنی علت ها رو ول کردن و به معلول ها پرداختن. جامعه انسانی نیاز هایی داره . انسان ها در جامعه راه هایی برای تامین نیاز ها یشان انتخاب میکنند وقتی راه های بسیاری بسته باشد..راهای غیر معمول انتخاب میشوند. باید به کرامت انسانی بهای واقعی داد (388154)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۲:۵۳:۳۴
اگر قرار باشد سریالی پخش شود که در آن پشت سر هم همه عاشق می شوند و پر طرفدار باشد خوب باید بازیگرانش مانکن باشند (همه جای دنیا همین طوره کره ،آمریکا و...ولی چرا ایران)به نظر من صدا و سیما چیزی در چنته نداره که ارائه کند که هم از نظر فرهنگی مناسب باشد هم بتواند آموزنده و خلاقانه باشد
در ضمن این چه قیافه ایه که نظر سنجیتون داره یا css اش و تغییر دهید یا از jcomment استفاده کنید (می تونید در چند ثانیه همه نظرات رو به jcomment انتقال بدهید) (388168)
 
P D
۱۳۸۹-۱۰-۱۸ ۲۳:۰۱:۱۶
همچنانكه عالم غيور و شجاع مان حضرت آيت اله علم الهدي ميفرمايد متاسفانه دولت ، مجلس و يا قوه قضائيه هيچ كدام براي تربيت جوانان و تقويت پاي بندي به عفت و حجاب اهتمام جدي ندارند...زهي تاسف. (388170)
 
کریمی
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۱:۲۷:۴۱
ظاهرا آن زن شوهر نداشته و مطلقه بوده است.
وقتی در یک جامعه تعدد زوجات قبیح می شود راه برای ازدواج مجدد بسیاری از زنان بسته می شود و زنان برای همسر یابی به جلب نظر مردان روی می آورند و پیش می اید آنچه پیش می آید.
باید از طریق رواج تعدد زوجات امکان ازدواج همه زنان بی همسر را فراهم آورد تا به انحراف نیفتند و دیگران را نیز به انحراف نیاندازند. (388201)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۵:۰۵:۳۴
شما لطفا از آب گل آلود ماهی نگیرید ! من نمی فهمم این چطور عدالتی که بعضی ها به علت مشکلات مالی جتی یک همسر هم نمی توانند اختیار کنن ولی بعضی طالب چند زن و همسر هستند ! (388237)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۲:۰۴:۴۹
وقتی برخی روحانیون به مسائل روحانی و اخلاقی آنچنان رسیدگی نمی کنند و در تربیت جامعه به اعمال و اخلاق و صفات حمیده، کوتاهی می کنند، نتیجه اش همین می شود.

زندان و اعدام مجرمان در بلند مدت اثر معکوس می دهد ولی تربیت صحیح، آن هم در سنین پایین، بسیار مؤثر است. به عنوان زیرساخت، مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه باید حتماً حل شود.

این گونه رفتارهای خشن خیابانی، ثابت می کند که عملکردمان ضعیف بوده و «باید» به دنبال شناسایی علل و عوامل بگردیم و راه حل مناسب را بجوییم تا نسل های بعدی از آرامش نسبی برخودار باشند. (388213)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۲:۰۷:۴۹
موضوع را خیلی به دور از واقعیت برده اید. شخصا چندین سال است که به قول شما در غرب زندگی می کنم. نمی دانم تا به حال به این غرب سفر کرده اید یا خیر، اما خدا قسمتتان کند. حداقل مسافرت به آن بد نیست، چیزهایی را می توان دید که در ایران علیرغم ادعای مسلمان بودنمان نمی شود دید، مهمترین آن امانت و صداقت است.
خانم محترم نویسنده جوری نوشته اند که ظاهراً در اینجا و شمال شهر تهران همه بدکاره و هرزه اند... سرکار خانم، خیر! پایتخت فساد اروپا شاید کشور هلند باشد، اما شما اثری از فساد نمی بینید. اتفاقا هلند تقریبا جز معدود کشورهایی است که خودفروشی عملا شغل است و مجوز دارد. در کشورهای دیگر هم اگر نگاهی بیاندازید در چهره ی دختران و زنان، اثری از آرایش و نمایش خودشان نمی بینید و اصولا چیزی شبیه به نمایش وجود ندارد. اصولا چیزی به نام نگاه گناه آلود به مفهومی که در ایران هست و هر مردی به هر زنی دارد، وجود ندارد و یک مرد بیش از حد جرات تمرکز بر روی لباس یک زن یا اندام او را ندارد، در صورتیکه ممکن است لباس بسیار بدن نماتر و کوتاه تر از مانتو باشد، کما اینکه اگر لباس کسی بیش از حد معمول و عرف کوتاه و بدن نما باشد، مطمئن باشید همه از فاصله ی مطمئنی از کنار آن خانم رد می شوند.
به هر حال سرکار خانم نویسنده، راه را اشتباه رفته اید. مشکل لباس و مانتو و مرد و زن بالای شهری و بالاخره زن خوشگل یا بدترکیب در فیلم ها نیست. مشکل از محدودیت های عجیب و غریبی است که برای همه رخ داده است. وقتی به جای رسیدن به ورزش جوانان و شغل آنها، تمام هم و غم مسئولان کشور می شود حجاب و گشت و پلیس، فساد از سطح خیابان جمع می شود و می رود در خانه. وقتی جوانان 18 سال تا 25 یا 26 سال تفریح داشته باشند و سرگرمی مفید، دیگر چه نیازی است که به عشوه گری کسی پاسخ داده شود؟ منظور من تفریح چه به لحاظ عرفی و چه به لحاظ شرعی است، اینجا هم کسی نمی تواند مست کند و در خیابان عربده کشی کند.
و بالاخره اینکه، نمی دانم پلیس چه نقشی داشت در این موضوع! جالب است که چندی پیش نه با این انگیزه و به دلیل خرید و فروش مواد مخدر شبیه به چنین ماجرایی در نیویورک اتفاق افتاد. فردی، نفر دیگری را با اسلحه جوری زخمی کرد که به تدریج جان بدهد و خودش هم نظاره گر بود. اولا در کمتر از 5 دقیقه نیروهای پلیس و آمبولانس در محل حاضر شدند. ثانیا در عرض همان 30 ثانیه ی اول پلیس همه ی مردم را از صحنه دور کرد تا با آرامش کارش را انجام دهد. یکی از افسران پلیس (که در اینجا دوره های روانشناسی اجباری برای رده های مختلف پلیس وجود دارد) به گفتگو پرداخت، وقتی به نتیجه نرسیدند، در کمتر از 10 دقیقه کل ماجرا با تیراندازی نیروی پلیس به پای فرد ضارب و دستگیری او، تمام شد، هر دو فرد هم سالم ماندند و هم به زندان افتادند.
اینگونه مسایل را فرهنگی باید حل کرد نه با محدودیت. نیاز به برنامه ریزی فکری است و نه نصیحت و اندرز و گاهی از راه زور. برنامه ریزی فکری هم امنیت، امانت و صداقت می خواهد، با دروغگویی و احساسی برخورد کردن اصلاح نمی شود.
طولانی شد، معذرت می خواهم. (388215)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۲:۵۴:۴۹
ناشناس محترم،

نمی دونم شما توی کدوم کشور اروپایی هستید. اما می دونم که خیلی غیرواقعی قضایا رو نقل می کنید.

ما با دانشجوهای اینجا که حرف می زنیم، همه راجع به این حرف می زنند که شب بریم فلان جا یه عالمه \"بیوتیفول گرل\" هست و \"فری درینک\". چطوری شما می گی اینا روی زنها تمرکز نمی کنند؟

شما محض رضای خدا یه سر به فروشگاههای لوازم آرایشی بزن ببین یه لحظه بدون مشتری باقی می مونن؟ فرقش شاید این باشه که در اینجا زندگی شبانه \"نایت لایف\" با زندگی روزانه یه کمی فرق داره. یعنی روز سرشون به درس و کار گرمه و شب به عیش و نوش و .

اتفاقاً ما کور و کر نیستیم و آدمهای مست و عربده کش رو هم شبها توی خیابون می بینیم.

اشتباه کردی ناشناس محترم. یا حقیقت اظهر من الشمس رو کتمان می کنی. یا شاید هم توی صومعه زندگی می کنی. به هر حال چیزی که ما توی اروپا دیدیم اینی نبود که شما مدعی هستی. (388461)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۰۷:۲۸:۴۴
قاعدتا نایت لایف همونطور که از اسمش معلومه مربوط به شب هست و احتمالا شما هم میدونید که جاهای خاصی مربوط به این امر هست.
حالا اینکه زیاد به چشم شما اومده احتمالا شما زیاد اون دور و برها رفت و آمد داشتید!
من به عنوان کسی که در کانادا تحصیل میکنم حرف دوست عزیر ناشناس رو تأیید میکنم. (388940)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۳۳:۱۴
در اين نوشته بوي حسادت زنانه مياد
آب نيست وگرنه بعضي ها شناگر خوبيند... (388256)
 
کارون خروشان
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۸:۵۱:۴۱
تربیت باید از خانواده شروع و همان نوع در تربیت در مدرسه و کوچه و بازار و محل کار و بطور کل جامعه ادامه پیدا کند اگر یکی با دیگری نتاقض داشته باشد طرف مشگل اخلاقی با محیط اطراف خود پیدا میکند ریشه جرم هر کدام از این مجرمان را باید در تربیت خانوادگی و یا محله ای که در ان بزرگ شده اند جستجو کرد. باید والدین دولت مجلس و کل جامعه بدانند بچه ای که در یک کشور متولد میشود تنها متعلق به والدین خود نیست و جامعه هم حق تربیتی برا این افراد دارد برای همین است که در کل جوامع موفق و پیشرفته خواه غرب و یا شرق دولت و جامعه نسبت به رفتار والدین و خانواده به فرزند حساسیت نشان داده و چه بسا اگر این رفتار را نامناسب ببیند فرزند را از والدین جد میکند چراکه در نهایت این جامعه و افراد خارج از خانواده این فرزندان هستند که صدمات ناشی از انحراف اخلاقی این فرزندان که بالغین اینده جامعه میباشند را پرداخت میکنند.
در این مورد هم اگر داستان زندگی هر کدام از افراد دخیل درا این ماجرا و یا ماجراهای مشابه مثل قتل لاله سحر خیز بررسی شود انحراف اخلاقی که در خانواده درکودکی و یا در محله و چه بسا کل جامعه در نو جوانی و بلوغ در این افراد نهادینه شده انها را به این سرنوشت دچار کرده است. (388268)
 
امیری
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۲۲:۳۰
با سلام و با تشکر از طرح موضوع حضرت امیر ع می فرماید خروج زن از خانه بدون اذن سر پرست مساوی است با ورود نا محرم به داخل خانه نهج البلا غه نامه 33 شما از اول صبح این بی حجابها که همان لشکر شیطانند را در کوچه و خیابان و .. می بینید زن راننده خواننده قصاب دو چرخه سوار اسکیت باز و... در صدا و سیما تبلیغ می شود انگاه انتظار دارید جامعه امنیت داسته با شد. (388286)
 
علي
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۲۹:۱۵
همونطور كه خودم گفتي\"...شرعاً بيان و بازگو كردن اعمال منافي عفت، حرام است.\"
ولي همه چيزر روي نه يكبار بلكه چندين بار گفتي- تازه محلش رو هم گفتي -شمال شهر! من خودم بچه جنوب شهرم ولي مگر اين بازگو كردن نيست- خيليي بدتر از اون - داري يه يه عده اي نسبت بي عففتي ميدي!
تازه يه بار گفتي فهميديم . چقدر گفتي تنگ - بدن نما - زن شوهردار- مانكن - خوشگل- شمال شهر
تو كه با اين مقاله همه رو هوايي كردي يه سر بريم شمال شهر يه چرخي بزنيم.

همه چيز رو گفتي - بعد مگي \"...شرعاً بيان و بازگو كردن اعمال منافي عفت، حرام است.\" (388289)
 
حافظ مهری
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۳۰:۴۸
متاسفانه از زمان ریاست اقای لاریجانی درصدا و سیما موضوع مورد تاکید نویسنده محترم بطور کاملا عملی و جدی در این سازمان مد نظر بوده و متاسفانه بعد از ان نیز بطور روز افزون و فزاینده دنبال میشود و در زمان ریاست اقای ضرغامی نیز بیش از پیش به این مقوله می پردازند و بنظر میرسد که حضور این سازمان در افکار عمومی جز از این طریق میسر نیست . با عرض پوزش بنده عنوانی بهتر از و سکس در حجاب و برای این شیوه نمیتوانم اطلاق کنم . متشکرم (388293)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۳۰:۵۸
بسمه تعالی

زنان ایرانی محترم،نجیب و با شخصیت هستند در تمام نقاط کشور عزیزمان،انها مظلوم واقع شده اند،تبعیض در گذشته در
مورد انها در تاریخ و فرهنگ ما بشکل های مختلف بوده است حالا هم هست باید در ادبیاتی که استفاده می کنیم به هیچ گروهی توهین نشود .چرا به منطقه شمال توهین شده توسط بعضی از از اظهار نظرها منصفانه نیست چرا به شوهران بعضی ها در اظهار نظر ها توهین شده است.چرا به صدا و سیما و موسسات بعضی ها در این اظهار نظر ها توهین نموده اند.صدا و سیما و سایر سازمانهی کشور تحت نظارت هستند و مدیران انها حتما جهان بینی بهتری از ما ها دارند.همه انهایی که برای کشور زحمت می کشند از انها متشکریم.انها را مایوس و نا امید نکنیم. ضمنا توجه داشته باشیم افراد چه مرد و چه زن باید بر نفس خود کنترل داشته باشد باید اعتقادات و ایمان را تقویت و نهادینه کرد.این دنیا محل ازمایش ما انسانها هست.جوانها بخاطر شرایط سن طبیعی است که لباس پوشیدن شان باید با پدر و مادرشان و پدر و مادر بزرگشان تمایز داشته باشد مثلا انها رنگ های شاد تر دوست دارند و بزرگتر ها رنگ های تیره ترجیح می دهند.طبیعی است که جوانها به مد روز توجه و علاقه داشته باشند بغیر از ان باشد نرمال نیستند بهر حال باید تفاتی باید بین نسل هل و سلیقه ها باشد همه جای ئنیا هم همینطور است که سلیقه جوانها با افراد میانسال و مسن فرق میکند.بنابرین شرایط را طوری نکنیم که اگر هم مختصر نشاط را بد تر کنیم.ضمنا یک نکته را باید در نظر بگیریم که تهاجم فرهنگی در کشور نیست بلکه استقبال فرهنگی است در تمام دنیا ملت ها ها از هم یاد می گیرند بخاطر اینست که دنیا کوچک و ارتباطات خیلی راحت و نزدیک شده است.امیدوارم خداوند بزرگ همه ما را به راه راست هدایت کند. (388294)
 
کامی
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۳۹:۴۴
به نظر من نویسنده یا فهم درستی از شمال شهر نداره یا نمی دونه جنوب شهر چه خبره؟!!!!!!!!!
این مشکلات تا زمانی که ما انسانها بخواهیم در شخصی ترین روابط همدیگر دخالت کنیم هست. ما باید به این درک اجتماعی برسیم که تمام افراد جامعه حق دارند هر طور که بخواهند زندگی کنند اما ضرر به کسی نزنند. (388298)
 
نادعلی
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۰۹:۴۴:۱۷
احسن به نویسنده مطلب که واقعیت جامعه را بیان نموده است . متاسفانه اکثریت فروشگاه های تهران چه شمال ،چه جنوب و چه شرق و غرب و بدتر از اینها حتی در شهرستانها این پدیده غلط رواج پیدا کرده که از ابزار زن و ان هم از نوع زیبا رو و بزگ کرده برای فروش و سود بیشتر خود استفاده می کنند و متاسفانه هیچ کنترلی برروی این عمل غلط وجود ندارد . و روز به روز هم فراگیر تر می شود تاجای که متدینین و کاسب های معتقد هم برای اینکه در رقابت جا نمانند دست به این عمل زده اند و چنانچه اقدام موثری در این زمینه نشود تا حداکثر 5 سال اینده فروشنده مرد نداریم . نکته قابل تعمل و پیگیری وجود دختران و پسران فروشنده در فروشگاههای شهروند ،رفاه و هایپر استار است که حتی در حضور مردم و خریداران حد و مرز را رعایت نمی کنند و در حضور مردم بی حرمتی و قانون شکنی می کنند باور ندارید حضورا گزارش تهیه کنید . (388302)
 
گل نرگس
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۰:۵۹:۲۰
با سلام خدمت همه دوستان و دلسوزان دين و ميهن. من يك خانم چادري هستم كه دوست دارم از مانتوهاي روشن و البته بارنگهاي شاد در زير چادر استفاده كنم. اما متأسفانه در تهران مانتو بارنگهاي شاد و البته مناسب پيدا نمي كنم كه از لحاظ قد مانتو مناسب باشه و البته خيلي هم تنگ نباشه. و يابه طور مثال مي رويم شلوار بخريم تمام شلوارها فاق كوتاه هستند و وقتي از فروشنده در خواست شلوار فاق بلند مي كنيم ميگن اونها ديگه قديمي شده و مگه شلوار مردونه مي خواهي بپوشي( البته شلوارهاي اقايون رو هم كه مي پوشن نگاه ميكنيم همه فاق كوتاه هستند و از نظر حجاب مردونه مناسب نيستند) و اين واقعاً براي جامعه اسلامي زيبنده نيست كه يه نفر بخواد شيك پوش باشه و از رنگهاي شاد در لباسهاش استفاده كنه ولي با حفظ شئونات اسلامي و نتونه!و متأسفانه رسيدگي به اين مشكلات براي مسئولين فقط در حد حرف سخنراني سمينار و همايشه. و كار عملي صورت نمي گيره (388352)
 
یک خانم از ارومیه
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۱:۳۱:۲۲
خانمهايي كه با چاشني هوس مشتري جلب می كنند من به عنوان یک خانم به این عنوان نویسنده معترضم و این تو هین به شخصیت خانمها می باشد و در ضمن کوتاهی عملکرد پلیس ربطی به مقصر جلوه دادن ان خانم نیست در ضمن به کامنت گذار ها بگم که از عوض قوه قضاییه خیلی مستقل ما قضاوت نفرمایند لطفا سانسور نکنید همیسه حرفهای مرا سانسور میکنید (388374)
 
سلام
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۱:۴۳:۲۲
دوباره سلام

\"را مردم به كمك مقتول نشتافتند و در صحنه قتل فقط تماشاچي بودند؟ چرا پليس دير اقدام كرد؟ چرا آمبولانس در كمك به مصدوم تعلل كرد؟ و...\"

انا سوالای من در مورد این موضوع. اون چیزایی که شما نوشتی قبلا بودن ،بعدنا خواهند بود. لازم نبود به هم ببافیشون.

والسلام (388390)
 
قدیمی
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۲:۱۹:۲۱
خانم محسنی وهم فکران ایشان(در این موردمن هم تا حدی با ایشان هم فکرم) فقط فراموش کرده اند که یک طرف این بوالهوسی ها هم مردان جامعه ما هستند و نمیتوان فقط خانمها را مورد شماتت قرار داد به تعبیری اگر در خانه ای باز بود و دزدی وارد آن خانه شد باید یقه صاحب خانه را گرفت به جرم باز گذاشتن در خانه؟
به قول قدیمی ها :
«گیرم در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته » (388426)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۲:۳۰:۲۵
بهترين راه اينكه در ايران هم مثل همه دنيا روسپي خانه باز بشه. هم مشكل اشتغال حل ميشه ، هم بهداشت رعايت ميشه و هم شهوت فروكش مي كنه. (388434)
 
مرد غارنشین
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۳:۲۶:۳۱
در جایی نویسنده نوشته : \"به عنوان مثال چرا توليد و عرضه مانتوهاي تنگ و شهوت انگيز بايد تقريبا آزاد و بي دردسر باشد؟\"
آخه خانم محترم اون کسی که با دیدن مانتو هم بخواد شهوتش فوران کنه که خانه اش از بنبست خراب هستش من تاحالا فکر میکردم مایو شنای دو تکه و بیکینی مشکل داره نگو مانتو هم مشکل داره!!!
در ضمن من بالا شهر نشین نیستم ولی خدایی خودتون از این جور مطلب نوشتن خود خجالت نکشیدید؟! چرا همه گناه ها رو اینجوری دارید تقسیم می کنید ؟
من به شما یک پیشنهاد میدم و آن اینکه لطف کنید یک بار صبح حدود ساعت 7 ، 8 یک سر برید پائین شهر و اونوقت متوجه میشید چه تیپهایی از کجا میان و به کجا میرن .
نقد و حرف منصفانه این هست که بجای بالا شهر یا پائین شهر بنویسید تازه به دوران رسیده هایی که ندانسته و بدون داشتن پیش زمینه فرهنگی میخواهند با مد جلو بروند ( اینگونه نوشتن هم در جنوب و هم شمال شهر صد می کند )
منظور هم این هست که کسی اگر اصالت فرهنگی ، فکری و خانوادگی داشته باشه ( چه غربی ، چه شرقی ) و دانسته کاری را انجام دهد هیچ وقت خود و آن مد را خراب نمی کند.
من نمیدونم این بالاشهری ها را شما کجا دیده اید ولی اگر دیده های شما از پاساژ ها و یا پارتی ها باعث شده شما اینگونه برداشت کنید بیائید یک روز با هم جاهایی برویم که بالاشهری هایی را بهتون نشون بدم که هم با مد روز لباس می پوشند و هم طوری رفتار می کنند که از خیلی های دیگر که مانتوی تا زیر کفش می پوشند بهتر است .
حرف آخر و لپ کلام من در این ضرف المثل صدق می کند که : \" کلاغ اومد راه رفتن کبک را تقلید کند، راه رفتن خودش را هم فراموش کرد\" (388486)
 
م.ش از اصفهان
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۳:۳۹:۲۸
قرآن از بین مرد وزن بعنوان عوامل فساد اخلاقی اول نام زن را می برد وبعد نام مرد را اول می گوید الزانیه و بعد می گوید الزانی این نشان دهنده این است که در اینگونه مسائل پیشقدم وشروع کننده اول زن است وبه دنبال آن مرد به فساد کشیده می شود. (388502)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۸:۵۶:۰۴
همه جاي قرآن را با اين دقت ميخوانيد؟ (389590)
 
علي
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۱۷:۵۷:۱۶
متاسفانه در جامعه امروزي ما تفاوت بين زن شوهر دار و زني كه ازدواج نكرده از بين رفته. كارمندهاي خانم كه شوهر هم دارند و به زندگي خودشون پايبنده هستن از نگاه هرزه برخي از آقايون در امان نيستن واقعا جاي تاسف داره. (388666)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۲۱:۴۷:۰۹
عدم مسئولیت وبی عرضگی ماموران باعث شد دوجوان به کام مرگ کشیده شوند ماموران می توانستند باشلیک به مچ پای جوان عصبانی ازبروز این حادثه دلخراش جلوگیری کنند .بقیه حرفها فقط پاک کردن صورت مسئله است . (388827)
 
دکتر رضا باتوکل
۱۳۸۹-۱۰-۱۹ ۲۳:۰۱:۳۹
سرکارخانم محسنی!
نقد بسیار زیبا و کارشناسانه ای نوشته اید و انصافاً هم معضلی که اشاره فرموده بودید یکی از مشکلات مهم جامعه کنونی ماست ولیکن نظر بنده این است که استثناً علت فاجعه مذکور دلیلی که حضرتعالی ذکر کرده اید نمی باشد، چرا که در یکی دو روز اول پس از حادثه رسانه ها اعم از خبرگزاری ها و روزنامه ها چهره خانمی که دعوا بر سر ایشان رخ داده بود را به کرات نمایش دادند و هیچ گونه زیبایی و دلفریبی در ایشان به چشم نمی خورد. به نظر من اگر دعوایی هم بر سر تصاحب ایشان بین مقتول و قاتل اتفاق افتاد به خاطر رسیدن و تصاحب پول ایشان بود نه خودشان. هرچند کماکان به رفع معضلی که قید فرموده بودید امیدوارم.
منتظر نقدهای با مداقه بیشتر از شما هستم.
موفق باشید. (388858)
 
فرشاد
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۰۱:۱۷:۴۴
سلام خانم محسنی به این نکته توجه کنید.
از مقاله یا نوشته شما ممنون ولی باید به این نکته توجه کنید که شما در جایی نوشته اید:
غلب اين خانم­ها، انسانهاي نجيب و باعفتي بوده اند اما به دليل نياز به كار به اين مفسده ها دچار مي­شوند و مورد سو استفاده صاحبكاران خود قرار مي­گيرند تا چهره بزك كرده خود باعث جلب مشتري براي كسب وكار آقاي رئيس شوند.
چرا آقای رئیس ؟
من قبول دارم که تعداد مردان درباره ی استفاده از این خانم ها زیاد تره ولی از حق نگذریم از خانم ها هم هستند که از دختران یا زنان چه در مطبیا فروشگاه ویا ... مکان های تجاری که شما نام بردید خوده خانم ها از این زنان هم استفاده می کنند.
و لطفا در مقاله های بعدی هرچند که تعداد کم باشد ولی به هر دو جنس توجه داشتهباشی. ممنون.
ببخشید طولانی شد. (388902)
 
خلیلی
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۰۸:۵۱:۰۹
جناب آقای دکتر توکلی شما ب عنوان صاحب این سایت و نماینده مردم در مجلس . بیایید از بعضی حرامها جلوگیری نمایید تا نوبت به مطب دکترها و ... برسد به طور مثال اسلام می گوید وجود یک زن و مرد یا یک پسر و دختر در یک اتاق در بسته حرام است و نباید تنها باشند شما فکر می کنید نه تنها در تهران بلکه در شهرهای مذهبی چه تعداد شرکتهایی هستند که در طبقات دوم یا در مجتمع های تجاری دفتر دارند که در آن دفتر فقط از داخل می شود در را باز کرد و بدون اجازه کسانی که داخل هستند نمی شود در را باز کرد و در آن دفتر که کلی امکانات رفاهی هم دارد یک خانم آرایش کرده آنهم آرایشی از نوع غلیظ و یک مرد در آن هستند و کار می کنند و یا یک پسر و دختر که پنبه و آتش هستند تنها در آن ساختمان کار می کنند . آیا به عنوان یک نماینده اصولگرا و متدین نمی خواهید لایحه ای مصوب نمایید که جلو این کار گرفته شود و بساط فساد از این طریق که کم هم نمی باشد را بخشکانید. (388968)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۰:۳۱:۲۰
خیلی جالبه !
باز هم گناه هوسرانی مردان به پای زنها نوشته می شود.
چشمها را باید شست
جور دیگر باید دید
مشکل از حجاب زن نیست. مگر در بقیه کشورها که حجاب وجود ندارد آمار فساد به این بالایی است؟
مشکل از جای دیگر است... (389024)
 
ايمان
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۱:۵۶:۲۳
چرا صدا وسيما بايد به اين رويكرد ميدان دهد كه خوشگل­ها بايد در سريال ها بازي كنند تا مخاطب جذب شود...؟

واقعا حرف مسخره اي بود.؟ (389117)
 
م-ن
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۲:۰۹:۲۲
ببينيد دردرجه اول خانواده نقش مهمي درتربيت افراد دارد حالا اين مختص كشور ما نيست ودرهمه نقاط دنيابه سبك وسياق خودشان عمل ميكنند.وبعد از آن پاك كردن زمينه گناه وجرم دركشور ميباشدوخيلي چيزهاي ديگر (389132)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۲:۳۷:۱۵
با جازه منم بگم که اگه از این صحنه فیلمی موجود نبود قاتلش یا در رفته بود یا مدت مجازاتش طول میکشید.چون همه رسانه ها پیگیرش شده بودن در جا قاتل رو به سزای اعمالش رسوندن.اما بقیه شهر ها چی؟اونا هم انقدر زود مجازات میشن؟تو شهر ما یه راننده آژانسو کشتن،اونم احتمالا موضوعش قاچاق عتیقه بوده،بعدش رئیس آژانس به نظر من میدونسته که قاتل کیه و اگه میگفت اینم میکشتنش،خیلی معذرت ولی با پول همه چی رو فیصله داد.هنوز هم که هنوزه قاتل پیدا نشده.اقایان به جای اینکه بخوان با پرودنده مهدی هاشمخی پدرشونو خراب کنن،به فکر قتل و کشتار های مردم بیگناه باشن. (389167)
 
YM
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۲:۵۳:۰۵
اكثر كشورهاي دنيا با سرعت صوت به سوي پيشرفت و وعلم پيش ميروند آنوقت ما هنوز اندرخم يك كوچه ايم. نوسينده محترم جنابعالي با اين مقاله خود كه هيچ دردي از هزاران درد اين جامع و مردم را دوا نميكند چقدر وقت و هزينه مردم را گرفتيد كه چي؟ دوست خوب من مي دانم كه از روي دلسوزي اين مقاله را نوشتيد ولي بجاي آن ميتوانستي به موضوعات محم تري بپردازي. موضوعاتي كه رعايت كردنشان گره اي از بدبختي اين ملت وا ميكرد . (389179)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۲:۵۸:۰۲
به نام خداوند بخشنده مهربان
فکر می کنم این 2 اقا که در میدان کاج به قتل رسیدند شاید انگیزه اصلی که جذب ان خانم که بنگاه معاملات ملکی دارد بخاطرپولش شده اند بنظرم ان دو اقا متخصص و با تحصیلات دانشگاهی نبوده اند و خواسته اند با انگیزه شرایط مالی با ا ن خانم ارتباط داشته باشند.از این زاویه هم باید دید.هر سه نفر گناهکار هستند.ولی درجات گناه فرق میکند.نباید دیگر این اتقاقات و حوادث در جامعه اسلامی ما پیش اید.باید شرایط اقتصادی و اشتغال و فرهنگ سازی در کشور خیلی بهتر شود.خیلی از اتفاقاتی که قتل شده در صفحه های حوادث روزنامه ها هست برای انگیزه های مادی هست.باید وضع اقتصاد را بهتر نمود.تا این حوادث پیش نیاید.ضمنا نباید حرفهای توهین امیز و تفرقه افکن و با کج اندیشی اعلام نظر نمود.از خدای بزرگ بترسید. (389181)
 
اکبر
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۳:۲۶:۰۰
اگر شما کتاب نظام حقوق زن در اسلام را بخوانید به طور کامل متوجه تقاوتهای زن و مرد می شوید. چرا خداوند در مورد زن اینقدر سختگیری کرده و حتی بیرون بودن یک تار موی زن هم دارای مجازات سختی می باشد. پاسخ در این است که شهوت مردان انفجاری و سریع می باشد. برعکس زنان . بنابراین مرد بیچاره زیاد مقصر نیست وگرنه خداوند می فرمود زنان هر جور می خواهند بگردند ولی مردان هم سعی کنند خودشان را کنترل نمایند. متاسفانه در جامعه تمام بحث برای کاهش این مشکلات در این است که مجازاتها افزایش یابد یا مردان ما باید فرهنگ داشته باشند و... ولی اصل موضوع که بدحجابی زنان است نادیده گرفته می شود. در راستای حل این مشکل چند راهکار پیشنهاد می شود:
1- سختگیری شدیدی بر روی شرکتها، مطبهای خصوصی،آژآنس ها و.. برای با حجاب بودن کارمندانشان اعمال شود.
2-در جامعه افراد بد حجاب شدیدا تحقیر شوند . این کار می تواند از طریق ایجاد مثلا 10 درصد تخفیف بلیت سینما، پارکها، استخرها و.. برای افراد با حجاب انجام شود. (389211)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۵:۰۲:۴۴
از بعد از انقلاب اگر گفتنددر اموری مثل اقتصاد و سیاست خارجه و بازرگانی و صنعت و کشاورزی و ورزش و ... مشکل داریم دلمان خوش به فرهنگی بودن انقلابمان بود شرایط کنونی باید روانکاوی جدی شود انچیزی که واضح و مبرهن است اشتباه بودن روشهای تک بعدی گذشته است ایا کسی در این کشور جوابگوی مسئله ای به این مهمی است ؟ (389282)
 
خودم
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۱۵:۰۴:۵۲
این مسایل فقط مربوط به تهران نیست کافیست یک سری به شهر گل و بلبل شیراز بزنید بد حجابی یک پدیده همه گیر است فقیر و غنی نداره خوب البته بعضی جاها پررنگ تره.
باید کارگروه های تخصصی تشکیل بشه وماهها اون رو تحلیل کنند و سرچشمه های نه فقط این مسآله بلکه تمام عناصری که مرتبط با اون هستند رو شناسایی و سرانجام اجرایی کنند . (389284)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۰ ۲۲:۵۲:۱۹
متاسفانه امروز صدا وسيما خيلي بدتر از شبكه هاي ماهواره عمل مي كند چون برنامه اي كه پخش مي كند مرز بندي سني نمي كند من به عنوان يك پدر نمي دانم الا دختر بچه 9ساله من مي تواند ان برنامه رانگاه كند يا نهولي در كانالهاي ماهواره مشخص كرده+18يا+10وغيره (389487)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۳:۳۳:۳۶
بودا به دهی سفر كرد . زنی كه مجذوب سخنان او شده بود از بودا خواست تا مهمان وی باشد . بودا پذیرفت و مهیای رفتن به خانه‌ی زن شد . كدخدای دهكده هراسان خود را به بودا رسانید و گفت : «این زن، هرزه است به خانه‌ی او نروید » بودا به كدخدا گفت : « یكی از دستانت را به من بده» كدخدا تعجب كرد و یكی از دستانش را در دستان بودا گذاشت . آنگاه بودا گفت : «حالا كف بزن» كدخدا بیشتر تعجب كرد و گفت: « هیچ كس نمی‌تواند با یك دست كف بزند»
بودا لبخندی زد و پاسخ داد : «هیچ زنی نیز نمی تواند به تنهایی بد و هرزه باشد، مگر این كه مردان دهكده نیز هرزه باشند . بنابراین مردان و پول‌هایشان است كه از این زن، زنی هرزه ساخته‌اند . برو و به جاي نگراني براي من نگران خودت و ديگر مردان دهكده ات باش»

جالب هست که اقایون محترم هرگز هیچ تقصیری رو به گردن نمیگیرند. ایا در واقعه تلخ کشته شدن همسر ناصر محمد خانی، کسی محمد خانی را مجرم خواند؟ نه... در صورتیکه ناصر محمد خانی به حتم شریک اول این جرم بود. وای بر شما ... وای بر قضات کشورکه اینگونه ناعادلانه قضاوت میکنند. (389545)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۷:۲۴:۰۷
ما در مملکتمون آلودگی صوتی نداریم چون مسئولین اهمیت می‌دهند ولی کسی نیست به آلودگی بصری اهمیتی بدهد. چرا؟ (389561)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۸:۳۰:۰۲
بودا به دهی سفر كرد . زنی كه مجذوب سخنان او شده بود از بودا خواست تا مهمان وی باشد . بودا پذیرفت و مهیای رفتن به خانه‌ی زن شد . كدخدای دهكده هراسان خود را به بودا رسانید و گفت : «این زن، هرزه است به خانه‌ی او نروید » بودا به كدخدا گفت : « یكی از دستانت را به من بده» كدخدا تعجب كرد و یكی از دستانش را در دستان بودا گذاشت . آنگاه بودا گفت : «حالا كف بزن» كدخدا بیشتر تعجب كرد و گفت: « هیچ كس نمی‌تواند با یك دست كف بزند»
بودا لبخندی زد و پاسخ داد : «هیچ زنی نیز نمی تواند به تنهایی بد و هرزه باشد، مگر این كه مردان دهكده نیز هرزه باشند . بنابراین مردان و پول‌هایشان است كه از این زن، زنی هرزه ساخته‌اند .» (389573)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۰۹:۳۵:۰۱
متأسفانه نویسنده این متن یک زن است و همه تقصیرات را یک جانبه به گردن زنان می اندازد.
به نظر شما، خانم نویسنده، آیا مردان هیچ گناهی ندارند و تنها زنان باید خود را بپوشانند؟
آیا زنانی با پوشش ساده و معمولی که هر روز در مملکت ما مورد تعرض نگاه و جنسی قرار می گیرند هم مقصرند و مردان بی تقصیر؟؟؟؟؟ (389613)
 
گمنام
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۰:۴۳:۵۸
به نظرم باید وظایف رو به دوقسم کرد:
1.وظایف مردان
2.وظایف زنان
به نظرم این اشتباهه که بخواید ریشه ی این اتفاق رو فقط به زن(مذکور) منسوب کنید چون چند عمل بی حیاوار به طور زنجیروار رخ داده:
اول همسر اون خانم به علت بی غیرتی وعدم نظارت بر پوشش زنش.دوم اون خانم به خاطراعمال شهوت انگیزش،سوم اون مرد هایی که به جای حفظ حیای چشم ،چشم چرانی کردن.
و با توجه به آیات قرآن هم خداوند در ترتیب ابلاغ هم اول مردان رو خطاب کرده و بعد زنان.
ویاد آوری کنم که غیرت مردان نسبت به ناموس هم از مصادیق حجاب مردان هست!!!(چیزی که خیلی فراموش شده) (389639)
 
عبدالحسن
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۰:۳۵
با عرض سلام و ارادت
تقریبا اکثر نظرات رو مطالعه کردم.قریب به اتفاق نوشته ها حاکی از این هست که حقیقتا سطح تفکر جامعه پیشرفت خیره کننده ای داره.
اما توی یه چنین شرایطی نیاز به این هست که مردم حقیقت رو بهتر درک کنند ولیکن از اونجایی که حق و حقیقت از سرچشمه ای پاک نشات میگیره لازمه اش پاکی خود ماست.
لایمسه الا المطهرون
واقعیت تلخ اینه که در جامعه ما حقیقت در هاله ای از ابهام قرار گرفته و جز عده ای قلیل که به حق پاکان عالم هستند آن را نمی یابند.همانطوریکه در زمان گذشته هم همین گونه بود.پیغمبر و مولی علی و ...
در زمان آنها هم اندک جمعیتی وجود نازنینشان را درک کرده بودند.شاید بتوان گفت زمانه هیچ تغییری نکرده فقط رنگ و لعاب آن عوض شده.
همیشه زمینه برای انحراف وجود داشت اما باز هم تاکید می کنم عده کمی خودشان رو از مهلکه نجات دادند.منتها اون زمان به نحوی و اکنون به نحوی دیگر.آخه موضوع اینه که شترسواری دلادلا نمی شه.یعنی اینکه هم بخواهیم پاک باشیم هم هر چی که نفس گفت انجام بدیم هر چی که گفت ببینیم و ....و هر سایتی که ...وهر مجلسی که...و.....
هیچ ارتباطی هم به زن یا مرد بودن نداره و همه مون می دونیم که در جامعه کسانی که عقل رو در زندگیشون حاکم می کنن و بر نفسشون غالبن عده شون قلیله

الان هم اگه چشم ها مونو خوب باز کنیم می بینیم خوب های واقعی که وجودشون با عشق و معرفت آمیخته شده خیلی کم اند.
اما نظر شخصی من اینه که توی این جنگل خودمون رو دریابیم توبه کنیم پاک بشیم پاک پاک خالص خالص تا حقیقت رو اون طوری که هست درک کنیم نه اونجوری که می خوان به ما القا کنن.
و تلاش کنیم تا خودمون رو از نظر علمی و تمکن مالی و حتی اگه در خودمون می بینیم از نظر سیاسی بالا بکشیم تا بتونیم افکارمون رو در سطح کلان جامعه گسترده کنیم.چون تنها در اینصورت گفته ها و تفکراتمون عملی میشه و الا فقط باید بشینیم و حرف بزنیم و حرف و حرف و حرف که هیچ فایده ای جز خرد شدن اعصاب خودمون و اطرافیانمون نخواهد داشت.
متشکرم از اینکه به حرفهایی که بلغور کردم گوش دادین
می بخشید که وقت شریفتون گرفتم
برای همه شما مردم کشورم آرزوی سربلندی و سرافرازی دارم (389974)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۱ ۱۸:۲۲:۵۳
خوبه که زن و ماهواره و اینترنت هستند که تمام مشکلات رو بهشون مربوط کنید.اگر نبودند بی کفایتی رو چطور توجیه میکردید؟ (389999)
 
م . م
۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۵:۳۲
فقط می تونم بگم مذهب تو کشور ما فقط نقش نمایشی داره هیچ قسمتش رعایت نمی شه. فقط اسم مذهب رو کشور ما هست. اما از اجرا خبری نیست، همه به فکر منافع خودشونن، اگر به این مسائل اجتماعی ریزبینانه نگاه کنیم متوجه خواهید شده اشکال چه اشخاصی بوجود آوردن، . (734131) (moderator18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.