نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 437248
معاون شهردار تهران: حادثه پلاسکو در کشور نادر است
تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حادثه‌ای که در پلاسکو اتفاق افتاد حادثه نادری است و مشابه آن را در کشور نداشتیم.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در برنامه حالا خورشید حضور داشت، اظهار کرد: عملا آواربرداری در این شرایط کاری بسیار تخصصی است و باید بدانیم که آوارها را از کدام نقطه برداریم. دو طرف ساختمان نیز ساختمان‌های بسیار فرسوده وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از اظهارات مبنی بر فرو ریختن ساختمان کناری پلاسکو گفت: ما از جبهه پشت مشغول به کار هستیم و آواری که پایین آمده بود قبلا ساختمان را تخریب کرده بود و تنها نمای آن مشخص بود. علاوه بر آن با نظر دادستان که کاملا در این زمینه همراه بودند، تصمیم گرفته شد که آوار حتما برداشته و جبهه شمالی و جنوبی در صورت نیاز با تخریب ساختمان‌های همجوار به یکدیگر متصل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت واحد و یکپارچه در زمان بحران اظهار کرد: بنده حدود 7 سال رییس سازمان مدیریت بحران بودم و اطلاعاتی در این خصوص دارم. شهردار تهران از ابتدای وقوع حادثه پلاسکو در صحنه حاضر بود و  وی رییس ستاد مدیریت بحران است و حضور او از ابتدای این حادثه به صورت لاینقطع تاکنون ادامه داشته است.

حسینی افزود: ما از امکانات و تجهیزات شهرداری استفاده کردیم و در موارد خاص که نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها بود، از کمک آنها بهره‌مند شدیم؛ اما شهرداری به لحاظ امکانات به تنهایی می‌تواند از عهده بربیایند. البته باید بگویم که مردم زیادی به صورت داوطلبانه برای کمک آمده بودند و حتی برخی از آنها ماشین‌آلات و تجهیزاتی که داشتند را برای کمک می‌خواستند ارائه کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اخطارهایی که قبلا برای ساختمان پلاسکو داده شده بود از ضمانت اجرایی برخوردار بودند، گفت: اخطارها پروسه دیگری دارند و سازمان آتش‌نشانی آنها را دنبال می‌کند. سطح‌بندی حادثه را باید در حوادث دنبال کنیم، زمانی که شخصی مسوولیت میدانی را می‌پذیرد، مابقی باید در کنار او در ستاد قرار بگیرند. حادثه‌ای که اتفاق افتاد حادثه نادری است و مشابه آن را در کشور نداشتیم.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی همچنین اضافه کرد: بحث ایمنی و امنیت جانی و مالی در ایران کمی ضعیف است و تبدیل به فرهنگ نشده است. در ترافیک هم بزرگترین مشکل ما رفتارهای پرخطر به ویژه از سوی موتورسواران است اما باید توجه کرد که بسیاری از آنها از این راه ارتزاق می‌کنند و اگر پلیس بخواهد با شدت عمل وارد شود، تبعات اجتماعی به دنبال دارد. در عین حال این رفتارها نباید شجاعت تلقی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به انتقاد افکار عمومی از اطلاعات ضد و نقیضی که در رسانه‌های مختلف و گاهی از سوی برخی مسوولان ارائه می‌شود، گفت: در اسناد ستاد مدیریت بحران این موضوع درج شده است که اطلاعات تنها از سوی یک منبع ارائه شود. در حوادث قبلی زلزله کجور مردم در پارک‌ها می‌خوابیدند و آرامش نداشتند. در خارج از کشور نیز به اطلاعات نادرست دامن می‌زدند. در عین حال باید اطلاعات ارائه شده درست و به موقع باشد. به همین دلیل کسی که در صحنه است می‌تواند بهترین اطلاعات را بدهد.

حسینی افزود: گاهی برخی مسائل از زبان سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو مطرح می‌شود که حتی خودشان نیز می‌گویند که از آن اطلاعی ندارند. صداوسیما نیز به طور مستمر و شبانه‌روزی در محل حادثه حضور دارند. مساله این است که خود حادثه بسیار نادر ولی مشکلات از این دست قابل حل است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شایعات زنده ماندن چندین نفر در محل تاسیسات ساختمان پلاسکو اظهار کرد: ما از ساختمان‌های کناری به سمت پلاسکو نقب‌هایی زدیم؛ اما 17 طبقه ساختمان فرو ریخته و فضای سالمی باقی نمانده است ولی ما هنوز امیدواریم، اگرچه از نظر تئوری این موضوع کمی سخت است. همین الان چند صددرجه آتش زیرآوارهاست و پر از مواد قابل اشتعال است. آتش‌نشانان هرچقدر هم آب بریزند هربار که آوار کنار می‌رود، آتش زبانه می‌کشد.
 
کلمات کلیدی : پلاسکو + آتش‌سوزی + ساختمان پلاسكوی تهران
 
Canada
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۷:۰۶
الحق و الانصاف ، سوال اینه چرا برای یک حادثه کل مسئولین از صدر و ذیل باید از محل حادثه بازدید کنند انوقت مردم بازدید نکنند. یکی پاسخگو باشد (4128603) (alef-11)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۰:۰۵:۵۹
پس بگذاریم تا زلزله بیاد بعد شما بفرمایید نه نادر نیست....این تعداد کشته جزو نوادر است..... بایستی زلزله کشته میلیونی بده بعد بگیم حالا چکار کنیم ...چرا هیچ مسعولی برای این خونها بازخواست نشد چرا (4128631) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.