نظر منتشر شده
۱۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 283843
فرماندار کرج: صدای درخواست کمک حادثه‌دیدگان از رودخانه خروشان به گوش می‌رسد/ تهران در باد
بخش خبری الف، 29 تیر 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
در تعطيلات اول هفته، وقتي كه مردم در گوشه و كنار كشور به جشن گرفتن عيد فطر برخاسته بودند، آب و هوا هم بيكار ننشست و با تغيير ناگهاني شهرهاي زيادي را غافلگير كرد. باران تابستانه و رگباری عصر یکشنبه کرانه جنوبی دریای خزر، این بار هم کار دست استان های شمالی داد و علاوه بر تخریب و آبگرفتگی راه ها، سبب بروز خسارتهای جانی و مالی شد.

مدیرکل ستاد بحران استان البرز خبر داده است که در محور کرج - چالوس در محدوده آسارا و روستای سیجان ۵ تن کشته و بیش از ۱۰ تن مفقود شده اند. ابوالقاسم باقری از مفقود شدن ۵۰ دستگاه خودرو در سیل محور کرج - چالوس محدوده آسارا نیز خبر داد و افزود: احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.

به گفته وی همچنین طغیان رودخانه و وقوع سیل در منطقه بالا طالقان باعث خسارت به زمین های کشاورزی شده و ۲ پل را در این منطقه تخریب کرده است.



فرماندار کرج خبر داد
پیدا شدن ۵ جسد تا این لحظه/ مفقود شدن عروس و داماد در سیل/ اعضای ستاد بحران در مرخصی بوده‌اند/ صدای درخواست کمک حادثه‌دیدگان از رودخانه خروشان به گوش می‌رسد


فرماندار کرج از کشته شدن حداقل پنج نفر بر اثر سیل در جاده چالوس خبر داد و گفت: ابعاد خسارت و فاجعه بسیار گسترده است.

وی افزود: در همان ابتدای وقوع طوفان، نهادهای امدادرسان برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شدند اما به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس، خدمات‌رسانی و امداد به آسیب دیدگان و افراد گرفتار در حادثه، با مشکل مواجه است.

معاون استاندار البرز افزود: متاسفانه سرنشینان یک دستگاه پژو ۲۰۶ که در جاده چالوس تردد داشتند، گرفتار سیل شدند.  ایرانی افزود: سه سرنشین این حادثه متاسفانه جان خود را از دست دادند که یکی از سرنشینان خانمی حدود ۳۰ ساله بوده است و اجساد دو کشته دیگر را نیز از آب بیرون آورده‌ایم. بنابراین تا این لحظه تعداد قطعی کشته شدگان حادثه سیل به پنج نفر رسیده است.

شب گذشته ایرانی گفت: با توجه به اینکه در منطقه دید کافی وجود ندارد، نیاز به سیستم‌های روشنایی داریم. به عنوان نمونه صداهایی برای درخواست کمک از رودخانه کرج می‌شنویم، اما به دلیل نبود سیستم روشنایی، امدادرسانی با کندی پیش می‌رود.

وی اعلام کرد: متاسفانه یک طرفه بودن جاده چالوس مانع امدادرسانی به حادثه دیدگان شده است. هم‌اکنون در جاده‌ای که ۱۲ هزار خودرو گنجایش دارد، بیش از ۱۰۰ هزار خودرو حضور دارد. مردم نیاز به کمک دارند و روستاهای جاده چالوس در محاصره سیل هستند و از سوی دیگر مسافرانی که در حال بازگشت هستند، راه امدادرسانی را بسته‌اند.

معاون استاندار البرز گفت: بارها گفته بودیم که این یک طرفه شدن جاده چالوس مشکل‌ساز است و متاسفانه امروز و در زمان وقوع حادثه، مشکلات نمایان شد.

ایرانی درباره نحوه امدادرسانی نیز گفت: متاسفانه برخی از آقایان مدیرانی که عضو ستاد بحران هستند، در مرخصی بوده و مجبور شدیم نفرات دوم و سوم این دستگاه‌ها را احضار کنیم.

آخرین خبرها از سیل در قزوین، گیلان و کردستان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بارندگی عصر یکشنبه موجب جاری شدن سیل و آبگرفتگی برخی اماکن روستایی در آبگرم و در منطقه الموت شد که درجراین آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر مفقود شده اند.علی محمد آهنی افزود: از فرد مفقود شده که گرفتار سیلاب شده بود هنوز اطلاعی در دست نیست و کشته شدن وی نیز تایید نشده است.

آهنی خاطرنشان کرد: وزش تندباد نیز در آزاد راه قزوین - تهران موجب قطع برق روشنایی آزادراه و برخی اماکن خدمات رفاهی این محور شده است.


بارش باران تابستاني موجب جاري شدن سيلاب و وقوع سيل در سقز در استان كردستان شد و در مدت نيم ساعت خسارت‌هاي زيادي به اموال مردم اعم از خودرو، مغازه، مزارع و باغات و ديگر وسايل وارد كرد. عمليات تخليه آب و پاكسازي معابر و خيابان‌ها پس از سيل تا روز گذشته در اين شهر ادامه داشت. هواشناسي شهرستان سقز هم ميزان بارش باران در شهرستان سقز را از ٣٠ تا ٦٠ ميليمتر و بارش باران در داخل شهر را ٣٠ ميليمتر اعلام كرد.

همچنين در بيست‌ و هشتمين روز از تابستان بارش برف ارتفاعات كلاردشت را سفيدپوش كرد. تغيير ناگهاني هوا، رعد و برق و بارش شديد رگبار در شب گذشته مردم كلاردشت و مسافران حاضر در منطقه را غافلگير كرد و موجب بارش برف در ارتفاعات علم‌كوه و تخت‌سليمان شد.

طوفان دیشب در تهران ۲۰ کشته بر جا گذاشت
ابوالفضل قناعتی با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است. وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً ۲۰ نفر تلفات در این حادثه داده شده است.


ریزش کوه در جاده امامزاده داوود
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت پس از طوفان، از وجود ترافیک سنگین در اغلب بزرگراه‌های پایتخت و آب‌گرفتگی معابر خبر داد. وی با بیان اینکه در نقاطی از بزرگراه شهید همت نیز شاهد ترافیک سنگین به دلیل آبگرفتگی معابر بودیم، گفت: این وضعیت در محدوده جنت‌آباد شدیدتر و حرکت به کندی انجام می‌شد.

عابدی درباره وضعیت ترافیکی بزرگراه‌های شهید حکیم، شهید مدرس، شهید چمران، نواب، امام علی(ع) و ... نیز گفت: در پاره‌ای از نقاط بزرگراه‌های پایتخت نیز آب‌گرفتگی رخ داده اما شدت آب‌گرفتگی در معابر و بزرگراه‌های غربی پایتخت بیشتر است و شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در معابر و بزرگرا‌ه‌های پایتخت بوده ایم.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از شکستگی درخت در خیابان شریعتی محدوده بیمارستان مفید خبر داد و گفت: در پی این حادثه نیز خیابان شریعتی مسدود شده و تردد به کندی انجام می شد.

عابدی همچنین از ریزش کوه در جاده امامزاده داود خبر داد.

هواشناسی به ما خبر نداده بودهادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: روز شنبه سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رساندیم. وی با اشاره به اینکه طوفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت ۱۹ یکشنبه تهران و شهرستان‌های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۱:۱۴
نیروهای امدادی قاعدتا مرخصی شون نباید همزمان با مردم عادی باشه و از طرفی نیروهای ذخیره باید پیش بینی بشه. ضمنا پیش بینی های هواشناسی اگر وجود داشته بایستی پلیس در خصوص این مسیر محدودیت هایی رو اعمال می کرده. ان شاء الله که هر چه زودتر مشکلات پیش اومده حل بشه و خسارات وارده بیش تر از اینی که بوده نباشه و تلفات جانی غیر ازموارد ذکر شده نباشه. (3054798) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۱:۲۵
دوست من ماموران امداد پس از حادثه وارد عمل باید بشوند
ولی این هواشناسی هست که نزدیک شدن توفان و در نتیجه طغیان آب رودها را از روی سیستم های پیشرفته شان باید پیش بینی و به ماموران امد اد هشدار دهند......
آن از وضع ترابری جاده ای و ریلی و هوایی
آن از مسکن مهر و میلیونها خانوار معطل
و این هم از وضع هواشناسی (3055218) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۴:۲۷
تو اخبار هشدار و اعلام کرده بودن (3056943) (alef-11)
 
افشار
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۷:۴۵:۴۴
من اخبار را خودم شنيدم. گفت كه باران و باد با گرد و خاك و آب گرفتگي معابر. اما صحبت از طوفان و سيل و خطر و ... اصلا. انگار يه باد و باران معمولي يه. (3057966) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۸:۲۹:۳۶
این متن اخطاریه هواشناسی

جمعه 94/04/26 : رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و جنوب غرب زنجان.
شنبه94/04/27 : بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز، در برخی نقاط بویژه گیلان می تواند با آبگرفتگی معابرعمومی همراه شود. رگبار و رعدوبرق و وزش باد در اردبیل، غرب آذربایجان شرقی، خراسان شمالی.
یکشنبه 94/02/28 : بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز. در شرق گیلان و غرب و شرق مازندران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود. علاوه بر این انتظار رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در اردبیل، خراسان شمالی، شمال سمنان، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، قزوین، شمال همدان، شمال مرکزی، قم، البرز و تهران وجود دارد.
با توجه به انتظار مواج شدن دریا به سبب وزش باد در سواحل دریای خزر و گاهی تشدید آن به سبب افزایش جریانهای شمالی از روز شنبه تا دوشنبه اقدامات لازم برای خودداری از شنا در سواحل خزر و جلوگیری از خسارات جانی در نظر گرفته شود. با توجه به پیش بینی بارش باران از روز شنبه تا دوشنبه در جاده های کوهستانی البرز بویژه ارتفاعات مرکزی البرز، احتمال تشدید ترافیک عبوری به سبب بارندگی وجود دارد و توصیه می شود تمهیدات لازم برای تردد در مناطق یاد شده بکار گرفته شود. (3058043) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۵۷:۲۶
نيروهاي امداد كه مرخصي نرن، پليس مرخصي نره، پرستارو دكتر نره، بانكيا نرن،... هيچكس نره كه اگه شما تو مسافرت پشه نيت نزنه!!! اينا كه هيچوقت نميرن مرخضي ، بهتره شما هم از توقعت كم كني و چشمت و باز كني وقتي هوا خرابه راه نيافتي تو جاده (3056126) (alef-3)
 
نوید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۳:۰۴
...
واقعا آدم نمیدونه متاسف باشه یا چی باشه با این ادبیات قلدرمآبانه... (3056604) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۳:۲۴
کسی نمی گه نرن مرخصی به موقع و درست برن مرخصی ستاد بحران از اسمش معلومه تو زمان مسافرت و تعطیلی نباید برن (3056941) (alef-11)
 
افشار
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۷:۵۳:۴۰
عزيز من چرا مسائل رو قاطي مي كني. معلومه كه بايد يه شيفت سر كار باشه و يه شيفت بره مرخصي. نبايد كه كلا تعطيل بشه. مخصوصا در ايام مسافرت هاي زياد مردم ، بايد نيروهاي امدادي و پليس به تعداد كافي در دسترس باشند. اگه تعدادشون و تجهيزاتشون كافي نيست بايد تهيه بشه. تازه كسي اعلام سيل و طوفان نكرده بود. كسي هشدار نداده بود. ضمنا بايد مسيرهاي كمك رساني در جاده ها تعبيه بشه. خود اورژانس در تلويزيون مي گفت اصلا راه نداشتيم كه خودمون رو برسونيم. ضمنا اين هليكوپترهايي كه قرار بود در خدمت اين جور اتفاقات باشن كجا بودن؟ (3057987) (alef-11)
 
دانیال
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۸:۱۹:۵۰
توچیکاره ای که نظر میدی واسه مردم..نباید پلیسو مدیریت بحران مسوولین به تعطیلات برن.وظیفشونه..حقوق میدیم که مراقب مردم باشند (3058032) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۷:۴۹:۲۰
داداش من نميدوني بدون كار اين نيروها واسه همين روزهاست كه مردم گرفتار نشن مرخصي هم ميرن بايد جانشين داشته باشن كه به داد مردم برسن !! (3059592) (alef-11)
 
مريم
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۵:۱۹:۲۶
به نظرم قدري هم حق با شماست براي اينكه در هوايي به خرابي اون جند روز سفر و به جاده زدن به نيت تفريح كار واجبي نبوده . (3061764) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۸:۵۸:۲۲
دوست عزیز بحث مرخصی نرفتن نیست !
اینکه تو زمان بحران و زمانی که خودشان احتمال خطر میدن، مرخصی برن این مسئله است !!! (3068998) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۷:۲۹
تجربه قبلی نشان می دهد به مدت یک ماه هواشناسی وزش باد با سرعت بیش از 30 کیلومتر را اعلام خواهد کرد، سپس مجدد فراموش می کند تا فاجعه بعدی و تلفاتی دیگر!
اگر شرایط بحرانی اعلام می شد قطعا مرخصی ها کنسل می شد ولی تا آن لحظه وظیفه دستگاه تامین نیروی شیفت به تعداد لازم است، و البته هیچ مدیر و معاونی نباید همزمان در مرخصی باشند در واقع تفویض وظایف نباید بیش از یک سطح اختلاف انجام پذیر باشد و ... این ها دیگر اصول اولیه مدیریت است، مطالعه خیلی وسیعی هم نیاز ندارد ولی ... (3056236) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۲:۵۸
بجای ساخت اتوبان، چرا همین جاده چالوس را چهار بانده و ایمن نمی کنند؟ (3054801) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۳۸
چهار بانده؟؟!!!تا حالا جاده چالوس رفتی؟؟؟ (3055175) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۷:۱۵
بله 4 بانده اگه شما جاده چالوس رفته باشید مسلما دیدین که بعضی نقاط رو 4 بانده کردن و میشه 4 بانده کرد اگه بخوان که نمیخوان (3055650) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۱:۵۲
جناب این حرکت چهار باند و دوباند خود یکی از اشتباهات بدیهی راه سازی و ایجاد گلوگاه های ترافیکی است!
در ثانی، در خصوص تعریف کلمه جاده و تفاوت آن با بزرگراه نیاز به توضیح نیست! (3056253) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۴۳:۲۶
به طبیعت اسیب بزنندکه شما میخواهید برید شمال عجب (3056498) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۴۶:۰۱
نه که نرفته (3056081) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۸:۵۹
مگه ستاد بحران برای این کارها وقت دارد؟
بروند مزایده ماشینهای میلیاردیشان را برگزار کنند... (3054823) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۹:۵۴
چرا هواشناسی پیش بینی نکرده و اطلاع رسانی انجام نشده بود؟ (3054828) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۴:۰۱
نه اینکه مردم هم گوش می کنند و برنامه ریزی بر اساس همه شناسی انجام می دند (3055087) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۷:۲۳
ما می خواستیم یک کمپینگ بریم در روز های شنبه و یک شنبه سمت سوادکوه-فریم، یک نگاه به accuweather کردیم، به جایش جمعه و شنبه رفتیم، خیلی هم خوش گذشت!
مردم باید آموزش ببینند، به جای اینکه دائم از ایشان استفاده ابزاری شود، حالا برای هرچی از ایده ئولوژی بگیر تا حزب بازی و قدرت طلبی و ثروت اندوزی، کمی هزینه صرف آموزش مهارت های روز مره زندگی و روش های استفاده از تکنولوژی و ... نماییم، نتیجه اش غرب زده گی نیست، بالا رفتن فرهنگ عمومی است! (3056271) (alef-3)
 
آریو سوئد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۷:۳۷
هواشناسی که علم غیب نداره. هواشناسی پیش بینی میکنه نه پیشگویی. بارها در اروپا هواشناسی یک پیش بینی کرده ولی هوا طور دیگه ای شده. مردم باید خودشون مواظب باشند. هرکسی یک لکن خریده و با بنزین ارزون راه افتاده تو این جاده ها. (3055329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۵:۲۱
کسی از هواشناسی خواست که پیشگویی کنه؟ پیش بینی هوا وظیفه ی سازمان هواشناسیه! در ضمن مردم باید بنشینن توی خونه چون ممکنه هر لحظه توفان بیاد؟ این چه منطقیه؟ (3055991) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۲:۳۴
دوست عزیز، وقتی قرار است در یک ایالت آمریکا طوفان بیاید، ما از یک هفته قبل در همین سایت در جریان شاریط و مسیر آن طوفان قرار می گیریم تا یک هفته بعد در خصوص امداد! این اطلاعات و اتفاقات توسط هواشناسی و ستاد بحران و ... در آمریکا تهیه شده و چنان پر رنگ و بلند اطلاع رسانی می شود که نه تنها به گوش مردمان آن ایالت می رسد، بلکه برای ما در این گوشه دنیا می شود یک خبر!
این مبحث مستقل از مبحث فرهنگ عمومی جامعه ما و البته فرهنگ اصراف جامعه ماست، که اگر وقت کردیم و غیر از غرب، نیم نگاهی به خود انداختیم و سهم خود را در خصوص شرایط بد آن پذیرفتیم، آنوقت آن را نیز می توان بررسی نمود! (3056292) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۲:۳۶:۴۸
سلام مردم امریکا مثل مردم ما قانون مدار هستن از رانندگی مردم ما معلومه (3058694) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۵:۵۷
دوست عزیز بنزین همچین ارزون نیستا حالا چرا با این همه غیظ ارزونه نوشه جونمون تو کشورمون موندیم برا همین چیزا دیگه ناراحتی شما هم بیا با بنزین ارزون برو اینور اونور (3056945) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۱:۱۷
ان شالله اگر شد گزارشی را در مورد تخریب جنگل های استان گلستان و تبدیل شدن کوه های پر از درخت به کوه های خالی و زشت خواهم نوشت تا ببینیم چه بر سر طبیعت آورده ایم و داریم می آوریم!! (3054832) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۳:۴۵
من خودم شاهد صحنه هایه خیلی بدی تو جاده ی هراز بودم واقعن وحشت ناک بود انقد ریزش سنگ بود که نمیدونستیم کجا پناه ببریم از یک طرف هم بارون شدید و واقعن متاسفم که خیلی ماموران راهنمایی رانندگی هم کم بو د واقعن متاسفم (3055770) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۲:۲۲
در تمام کشورها، سازمان هواشناسی جزو پدافند غیرعامل محسوب میشه و این یعنی که عینا در مواقع امکان بروز بحران آب و هوایی، موظف است تا به مردم هشدارهای لازم را بدهد.
متاسفانه این سازمان در کشور ما همیشه از خبررسانی بحرانها ی توفان، سیل عقب بوده و بهانه های متعددی برای این سهل انگاری شان میاورند.

فکر میکنم لازمه تا وزیر راه و شهرسازی به مجلس و نیز شورای شهر تهران خوانده بشه و دلیل این همه سهل انگاری از او پرسیده بشه . (3054865) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۷:۳۵
واقعا مدیریت جهانی را فقط باید به ما بدهند!!! (3054888) (alef-13)
 
mehrad
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۴:۳۱
کل سال پول مفت می گیرین...یه اتفاق هم که می افته...؟ کی بود کی بود ...من نبودم.... (3054949) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۴:۵۴
یا خدا خودت رحم کن (3054951) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۹:۲۵
بارانی که در همه دنیا نعمت هست همیشه برای ما به علت عدم برنامه ریزی مشکل آفرین است. بلاخره نفهمیدیم بارون بیاد خوبه یا نیاد (3054965) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴:۲۲
به داد عروس و داماد برسید . به فکر مردم باشید
پس کووو هلیکوپتر امداد مجهز (3055772) (alef-11)
 
دکتر یاری
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۰:۳۱
این اتفاق در هر کشور دیگری بجز ایران بیفتد مسئولین بحران و هواشناسی بلافاصله برکنار و محاکمه میشوند. البته بجز ایران... (3054968) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۴:۳۹
متاسفانه جاده های منتهی به شمال کشور بخصوص استان مازندران جاده های بسیار خطرناک هستند که نیاز به تعمیر و تعریض دارند علی رغم قول مسولان در این سال ها ولی هنوز هیچ یک از جاده های فیروزکوه، هراز و چالوس بطورکامل تعریض و استاندارد نشده اند و با این روند بعید بنظر میرسد که در سال های آتی هم پیشرفتی حاصل شود. (3054978) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۴:۵۳
یعنی چی که صداهایی که درحواست کمک میکنند می شنویم اما به دلیل شب نمیتوانیم برویم؟ ! (3054981) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۴:۴۶
یعنی این که تاریکه و نمیتونن ببینن صدا از کجا میاد.فارسی نوشته که. (3055183) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۳۲:۳۷
دانشمند برن سیستم روشنایی فراهم کنند (3057816) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۳:۴۸
يعني داخل اين مملكت يك نورافكن يا بالگرد كمك رساني پيدا نمي شود ؟؟؟؟ (3055273) (alef-11)
 
safa
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۳:۳۷
بالگرد و نورافكن هاي مجهز توي ايران زيادن اما با توجه به مشاهداتي كه از آن منطقه داشته اند به دليل جنگلي بودن آن منطقه جايي براي نشستن بالگرد وجود ندارد و در ضمن صداي چند نفر از طرف ديگر رودخانه شنيده ميشود اما به دليل سرعت شديد جريان آب امكان عبور وجود ندارد (3056879) (alef-11)
 
عضو جامعه
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۶:۴۷
اي مردم شريف ايران زمين به جاي اينكه به دنبال عيب جويي از مسئولان ستاد بحران كشور براي نجات كساني كه از آن طرف رودخانه در خواست كمك مي كنند دعا كنيد (3056891) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۱۳
با توجه به گزارش های قبلی هواشناسی ، این مدیران مسئول و غایب که وظایف آنها عمدتاً منحصر به چنین روزهای تعطیل و پرازدحام می باشد نباید از مرخصی یا از تعطیلات شبیه دیگران استفاده می کردند و اگر از مقام بالاتر در فرمانداری یا استانداری مرخصی! گرفته اند که دیگر جای گله برای مسئولین بالاتر هم باقی نمی ماند. (3054984) (alef-13)
 
تلخک
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۴۰:۵۶
بابا بی انصاف، عیده رفتن دسته جمعی تعطیلات ... چه ایرادی داره ... (3057456) (alef-11)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۲۱
باران نیاد مصیبت است باران بیاد مصیبت است
شاید ان فال بد که میگوییم بنا بر ایات قران خود رفتار برخی مسئولان و ملت ما است که هر چیز خیر و شر ی برایمان مصیب وا اسفا میشود (3054986) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۳۰
تو اوج سفر هایی تابستانی مرخصی؟! (3054987) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۳۷
این هواشناسی تو ایران خیلی ضعیف عمل میکنه
بعد از وقوع سیل و طوفان تازه میفهمه که خبری شده
چندی پیش نیز طوفان در تهران چند کشته داد (3054988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۴۵
یک کلام فقط برای شرایط عادی امادگی داریم و ستاد بحران تعطیل است . (3054989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۲:۵۵
ستاد بحران نه بحران ستاد بحران مدیریت (3055304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۵:۵۲
صدای مردم رو وسط رودخانه می شنوید روشنایی ندارید?یعنی چهار تا چراغ قوه هم ندارید؟ (3054990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۲۳:۴۷:۴۲
دمت گرم (3060207) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۶:۰۱
قرار بود مسئولین به مرخصی نروند که! دست هواشناسی هم درد نکند! (3054991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۶:۰۷
در بحرانی ترین وضعیت مدیران ستاد بحران مرخصی بوده اند؟ (3054992) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۶:۱۶
ستاد مدیریت بحران به درد چه کار می خورد که هروز در فرمانداریها انجام می شود پس دراین جلسات چه چیزی مطرح وبررسی می شود که اینهادر روشنایی ویک طرفه بودن جاده مشکل دارند پس امداد نیروی هوایی برای چه موقع می باشد (3054993) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۰:۱۲
مسئولین محترم ستاد بحران منتظر می مانند تا بحران ایجاد شود و آنها بتوانند مصرف کمکهای مردمی را بصورت اصولی مدیریت کنند!
اینکه چکار کنند تا بحران ایجاد نشود، به عهده ی آنها نیست و اصولا" این جزو وظایف فرد فرد مسلمانان است تا با دعا و نیایش به درگاه احدیت امیدوار باشند که بحرانی ایجاد نشود و اگر هم شد...........امیدوار باشند تا از این آزمون الهی رو سفید بیرون بیایند! (3055876) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۶:۴۶
دوستان سلام
سیل دیشب عبرت آموز بود
من خودم خبرهای هواشناسی را از سایت

دنبال میکنم
دقیقا سه شنبه هفته قبل بر اساس پیش بینی این سایت که ۳ سال است از آن استفاده میکنم و پیش بینی هایش خیلی دقیق است، به دوستان و همکاران و فامیل گفتم که طبق میزان بارندگی که این سایت برای یکشنبه و دوشنبه این هفته پیش بینی کرده بود سیل شدید در البرز-تهران و مازندران خواهد آمد.
برادرم دیشب در روستای مان( خور ارنگه) بود. ما به علت تجربه قبلی در مواقع بارندگی شدید در مسیرهای کوهستانی البرز رانندگی نکرده و حرکت نمی کنیم
برادرم دیشب ساعت ۵ عصر کارهای کشاورزیش تمام بود ولی در روستا ماند و حرکت نکرد. ولی متاسفانه سیل ۴۰ خودرو را در روستای پایین دست به نام روستای سیجان با خود برد.

متاسفانه تجاوز به حریم طبیعت و الکی خوش بودن در مکان های خطر خیز همه جور بر ما تفات وارد میکند (3054995) (alef-13)
 
مهندس
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۷:۰۴:۰۸
بنده بکرات تابلوی هشدار دهنده مبنی بر خودداری از توقف و چادر زدن در بستر
خشک رودخانه در جاده چالوس را دیده ام در حالیکه بستر خشک در همان زمان پر از اتوموبیل و چادر بوده است و کودکان در حال بازی. (3059490) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۷:۱۰
و باز هم داستان یک طرفه بودن جاده چالوس ....
به فکر مردم منطقه که نیستن حالا میفهمن مردم منطقه وقتی میگن چرا نباید جاده ی طرفه بشه. اگه ما تو روستاهامون به مشکل بخوریم چجوری باید به شهر های اطراف برسیم وقتی اجازه عبور از جاده رو نداریم هنگام ی طرفه بودن.به فکر مردم منطقه باشید و یک طرفه بودن رو لغو کنید به جای یک طرفه کردن جاده رو درست کنید بزرگراه چندین ساله رو تموم کنید نه یک طرفه کنید (3054997) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۱:۵۰
با سلام

ما ایرانی ها عادت کردیم همه چی رو میسپاریم دست تقدیر تا بلایی سرمون نیاد اقدامی نمیکنیم و قدر عافیت رو نمیدونیم... (3055044) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۰:۲۷
سلام.متاسفانه هر سال ما شاهد این اتفاقات در جاده زیبا و رویایی جاده چالوس هستیم و جای سوال که در این جاده ای که این همه رفت و آمد و مسافر داره چرا بطور کامل ایمن سازی نمی شه و هر ساله شاهد اتفاقات تکراری هستیم و افسوس که این مردم بیچاره به همین راحتی از بین می روند و هیچ کسی پاسخگو نیست و هیچ گونه پیش بینی و سایر اقدامات دیگر انجام نشد و به همین راحتی هموطنان عزیزمون از بین رفتن. واقعا تاسف باره.به جای اینکه ما بهترین استفاده از این باران نعمت خدادادی رو بکنیم و خوشحال باشیم باید افسوس از دست دادن هموطنان را بخوریم.این یک فاجعههههههههه هست.واقعا جای تاسفففففف هست.نمی دونم باید چی گفت از این همه سهل انگاری و بی توجهی مسئولین مربوطه.به امید آن روز که دیگر شاهد همچنین اتفاقهای تلخ نباشیمم. (3055069) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۷:۳۸
قطع بی رویه درختان جنگلی، ساخت سازهای بی حد و نصاب در حاشیه رودخانه ها ،بی تدبیری مسئولین ذیربط در توجه به بروز سوانح طبیعی و انجام پیش گیری های لازم . همه همه میشه این صدمات و خسارات جانی و مالی . هر چند خیلی زود دوباره همه یادشون میره و روز از نو روزی از نو .... (3055102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۸:۴۶
آقا یک راهش هم اینه که مردم دست از سر شمال بردارن جاهای دیگر ایران رو هم انتخاب کنن یا اگر نمی تونن دو روز به همین پارکهای تهران بسنده کنن. چی می شه؟ (3055107) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۲:۱۷
واقعا تاسف داره که وقتی وضعیت جاده انقدر خراب بوده اجازه دادن مرم راه خودشون رو ادامه بدن و سیل ببرتشون.نمیدونم چرا موقع عید فطر هر سال پلیس راه خواب تشرف داره!جان مردم که ارزش نداره فقط بلدن جریمه بنویسن! واقعا ناراحتم که هموطنم تو روز عید این بلا سرش اومده (3055123) (alef-13)
 
مهدیه
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۷:۳۲
نابغه اگه پلیس از همون اول مانع بشه مگه شماها گوش میدین، دوره میفتین که پلیس یه شمال رفتن رو هم از ما میگیره
مسئول اصلی مدیریت ستاد بحران و عاملین قطع درختان و اراضی شماله که دیگه درختی نیست جلو ریزش سنگ و خاک و آب رو بگیره (3056202) (alef-11)
 
محمد از اهواز
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۳:۴۱
با سلام و دعای خیر . واقعا جای تاسف داره . در دنیایی که هر لحظه با یک اتفاق جدید یه خدمتی نو به جامعه بشریت میشه اینگونهاتفاقات در کشور ما می افته ، من خودم ساکن اهوازم . وقتی رییس محترم سازمان حفاظت محیط زیست حاضر به گفتن خیلی از واقعیتها نیست و بخاطر مسایل سیاسی سکوت میکنه ، مسلم که نتایج این چشم بستنها چی میشه ، اینجا تو اهواز میشه طوفان گردوغبار و خاک و شن و ماسه تا 100 برابر استاندارد جهانی ، توی ارومیه میشه طوفان نمک و توی تهران و چالوس میشه طوفان و بارندگی و غیره هزار بدبختی دیگه ، هواشناسیمونم که یه آقای اضغری داره که بیشتر بلده جلوی دوربین شو بازیکنه تا اطلاعات لازمه رو به مردم بده . (3055130) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۳۱
خدا آخر عاقبت مارا به خیر کنه با این مدیراااااااا (3055173) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴:۰۴
یک مطلبی انگار از نظرها غایب ماند : در جاده ای با ظرفیت ۱۲۰۰۰ خودرو هم اکنون ۱۰۰۰۰۰ خودرو وجود دارد.فقط یک سوال : واقعا در ترافیک چندین ساعته ماندن اون هم با این اتفاقات و حوادث ناگوار ، لذت و تفریحی هم هست که باز تا دو روز تعطیل میشه ، جاده های شمال مسدود و با ترافیک سنگین و .... می شوند؟!باور بفرمایید این را برای فرهنگ عمومی خودمان میگم. (3055771) (alef-11)
 
مسافر
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۵۷
متاسفانه دیشب ما در بازگشت بودیم در جاده
انواع حادثه های ممکن رو دیشب در مسیر بازگشت شاهد بودیم
باران سیل اسا
بسته بودن 3 ساعته مسیر چند کیلومتری انتهای اتوبان چالوس تا ابتدای مرزن اباد
نبود نیروهای راهنمایی و رانندگی امداد جاده ای امبولانس راهداری نیروی انتظامی
در واقع هیچچچ ارگانی نبود که اوضاع رو ساماندهی کنه
صف های طولانی پمپ بنزین که باعث ایحاد ترافیک شدید شده بود
ریزش بی وقفه سنگ از کوه ها
و بدترین قسمت تاریکی مطلق و نبود برق در قسمای از راه در حدود 7ج کیلومتر (3055178) (alef-11)
 
مسافر
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۶:۳۹
ووواقعا ستاد بحران کارش چیه و کجاست
صدای تقاضای کمک مردم بود و تاریکی مطلق و رودخانه خروشان
واقعا افسوس و صد افسوس از دیدن همچین اتفاقاتی و حادثه هایی و نبود کوچکترین نیروی امدادی و نظارتی (3055196) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۸:۱۰
باور کنید جاده چالوس در تمام فصول سال ان امنه!!! ما هایی که تو تهران و کرج ساکنیم فقط یاد گرفتیم که تعطیلات = جاده چالوس !!! فاجعه است فاجعه! (3055198) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۰:۵۶
این مردم چرا تا دو روز تعطیل میشه حمله می کنن به جاده؟
مگه این ملت کار و زندگی ندارن؟
مگه نمیشه فامیلایی که تو یه شهر هستن دور هم جمع بشن و خوش باشن؟ نمیشه سه چهار روز تعطیلی رو از فرصت استفاده کنیم بشینیم خونه مثلا کتاب بخونیم؟ ما که همیشه میگیم وقت برا کتاب خوندن نداریم...
هر کی یه ماشین قراضه ورداشته افتاده تو جاده...
به کجا چنین شتابان؟
عجب ملت جوگیری هستیم ما...
با این جاده های بی ظرفیت شمال....که برای سی و چند سال قبل ساخته شده بوده... چرا قدر جونمونو نمیدونیم؟؟؟ (3055213) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۲۴:۴۲
الان شما دقیقا به جای حل مساله صورت مساله رو پاک کردی رفت پی کارش. نه خانی اومده نه خانی رفته. (3056424) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۲:۰۸:۳۳
مرد حسابي به جاي اينكه به مردم بگي نيان تو جاده بايد به دولت بگي اتوبان رو كي درست ميكنه (3058631) (alef-3)
 
تعجب
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۹:۰۹
خدا وکیلی اینا بلاست.... سیل طوفان گردو خاک... وقتی تو جامعه براحتی حرمت های الهی زیر پا گذاشته میشه جز این هم نباید توقع داشت.... حالا هی دنبال مقصر بگردیم ..... مقصر اصلی خودمونیم... (3055254) (alef-11)
 
عمار
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۷:۵۳
هزاران بار با شما موافقم ولی کو گوش شنوا یا دلی بینا. (3056204) (alef-11)
 
تلخک
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۴۷:۱۴
برگترین نعمت پرردگار، عقل است ...

خدایا به همه ما، راه استفاده از این نعمت را بیاموز (3057478) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۰:۲۹
بچه هام دائم گله می کنند چرا ما رو به مسافرت نمی بری همیشه به اونا می گم دلیلش نا امن بودن جادههاست تو کشور ما هیچ چیز سر جاش نیست وخدائیش لذت یک لحظه به پشیمونی یک عمر اون نمی ارزه یه درخت تو حیاط 15 متریمون داریم میشینیم زیرش خودمونو باد میزنیم ! (3055259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۴:۰۶
ماخیلی شیکیم خیلی حرفهای شیک می زنیم ما ابوالعجایبم یعنی که چه شب بودنشدکمک کنیم چه ترس غریبی چقدربه جان مان بهامی دهیم امابه جان دیگران نه!!! به زن وبچه ودختر وپسرومال مردم نه. (3055275) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۵:۵۲
خدایا شکرت... گفتیم بارون. ولی نه اینقد. خیلی غافلگیر شدیم... خدا نیاره واسه کسی. از در خونه نمیشد بیای بیرون. خیابونا شده بود رودخونه.... مسئولین یامرخصی تابستونه و تفریح رفته بودن اوناییم که تشیف داشتن حیران و سرگردان بودن .... (3055282) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۹:۲۴
hامیدواریم دادستان محترم بعنوان مدعی العموم ماجرا را بررسی وقاصران را مجازات کند (3055292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۴:۴۲
فکر کن! :-/ (3055728) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۰:۴۵
تو امریکا توفانی چیزی نیست بگیم اونا ناتوان بودن و یک نفر مجروح شد

تا کی برامون فیلم بازی میکنید..تا کی (3055297) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۳:۵۵
چرا پلیس راه کندوان مانع مسافران نشد؟فقط پول جریمه میگیرد؟ (3055563) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۸:۴۷
دریغ از یک یک عضر خواهی و حتی یک استعفا

اه و وا ویلا... (3055520) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۰:۱۴
هیچ کس در ابتدا جاده نبود که بتواند خبر رسانی درستی داشته باشد بی مسئولیتی تا چه حد؟؟؟؟ (3055534) (alef-11)
 
حقجو
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۹:۱۰
... احتمالا امریکایها خبیث و ایادی ابلیس با سلاحهای اقلیمی تازه کشف شده افشا نشده برای بر هم زدن تعادل اب و هوایی کشورهای مخالف خود مانند کره شمالی و ایران حمله ورشده اند از دانشمندان عزیز ایرانی که در حیطه الکترو مقناطیس کره زمین فعالیت می کنند تقاضا میکنم در این مورد تحقیق نمایند و چنانچه توانستند ثابت کنند که با مخطل کردن نیروی مقناطیسی زمین این امرشدنی هستش آن را مستدل و مستندافشا نمایند تا مسئولین دولتی بتوانند به مراجع قضایی بین المللی شکایت و بانیان این جنایت علیه بشریت را که رسوا میباشند را افشا و رسواتر نمایند پیشاپیش از زحمات شما کمال تشکر را دارم ...گرمای هوا قبل از توافق و سیل و طوفان بی سابقه بعد از توافق کار امریکا می باشد و ....در ضمن به مسئولین سایت وزین الف عرض می کنم که ...بنده بسیار کار و مشغله دارم و این وقت واقعا برای بنده حکم طلا را دارد با کمال تشکر (3055619) (alef-11)
 
ی هموطن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۹:۴۳
ببخشید آقا یا خانم حقجو اولا مختل صحیح است نه ((مخطل)) ثانیا آنچه در این غافلگیری بیش از همه هویدا است اراده الهی است که متاسفانه با ژست های روشنفکرانه متجددین می گویند بلایای طبیعی و حال آنکه به نظر عده ای از جمله بنده این بلای الهی است بخاطر بسیاری از حدودو محرمات الهی که نادیده گرفته میشود آمریکارا اینقدر بزرگ و مقتدر ندانید این الله است که علی کل شی قدیر است . (3056247) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۳:۰۸
آفرین به تو (3056297) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۲۷:۱۴
تو بلد نبودی مغناطیس رو؟؟!!اونم اشتباه نوشته. (3056431) (alef-11)
 
حقجو
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۱۰:۵۷
ببخشیدجناب بظاهر دانشمند و متدین و متشرع از اینکه غلط املایی این بنده کم سواد را متذکر شدیدمتشکرم . ولی شما متن بنده را خیلی سرسری مطالعه کردید از این جهت متذکر چند نکه می شوم به این امید که به دانش و دیانت شما یک قطره افزوده شود انشاالله نکته اول اینکه در ابتدای متن گفتم احتمالا شما توجه نکردید . نکته دوم اینکه به پسوندهای امریکاییها در متن من شما توجه نکردید . نکته سوم اینکه من از دانشمندان این رشته تقاضا تحقیق کردم شما توجه نکردید . نکته چهارم اینکه اگراحدی از دانشمندان درخواست کردم اگر توانستند با مدارک مستندافشانمایند شما توجه نکردید . نکته پنجم اینکه آدم عاقل دشمنش را دست کم نمی گیرد. نکته ششم اینکه مگرنمی گویند هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید. نکته هفتم اینکه مگرنمی گویند تمام بدبختیهای مردم دنیا زیر سرآمریگا است. نکته هشتم اینکه اگر تجدد نبود من وتو به وسیله ابله یا دیفتیری هلاک شده بودیم. نکته نهم اینکه اشخاصی چند دهه پیش می گفتند کروی بودن و گردش زمین و سفر به کره ماه دروغ است. نکته دهم اینکه شما انفجاربمب اتمی در زاپن را بلای الهی می دانید. نکته یازدهم اینکه خداوند قهار هر بلایی را با وسیله و غیر مستقیم نازل می فرمایند. نکته دوازدهم اینکه شما داستان بختون النس را اگر می دانید آمریکا بختون النس این زمانه وبلای آخرالزمانی است . نکته آخر اینکه لطفا با گرفتن غلط املایی سوادتان را به روخ نکشید سواد فقط املا نیست اگر حمل بر خود ستایی نکنیدمن با لطف خداوند کریم به تخصصهایی دست پیدا کردم که شما با پنجاه سال املا نویسی هم نمی توانی به آنها دست یابی . (3057231) (alef-11)
 
ی هموطن
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۴۹:۴۳
12 نکته گفتی و سیزدهم را من به شما میگم خودستایی مقوله ی خوبی نیست ضمنا املا نویس هم نیستم اما رخ صحیح است نه ((روخ)) ضمنا تخصصهایی که شما به آن دست پیدا کرده اید و من نمی دانم مبارکتان باشد اما اگر باعث خود برتر بینی بشود .... همین بخت النصر زمان ((بختون النس اشتباهه)) یعنی امریکا برترین تخصصها را دارد اما به کجا رسیده خوب معلومه آخر بی عدالتی و جنایته امید وارم از لطف خداوند عظیم و متعال به تخصصهای بیشتری دست پیدا کنید اما تحمل شما برای یک یادآوری در نگارش صحیح کم است در حالی که نگارش صحیح اساس و لازمه تخصصهای والای بعدی شماست . (3057705) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۵۳:۴۸
یکی بیاد این دو تا را از اینجا جمع کنه. کلا از دست رفتن... (3057825) (alef-3)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۰:۱۶:۳۰
تخصص ها رو باید جدا بنویسی آقا معلم. (3060788) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۸:۲۷:۱۶
دوست گرامی
بنده با نظر حضرتعالی مخالفم و اگر حدس شما را درست فرض کنیم ،آمریکای خبیث شمال کشور رو مورد این تعرض قرار نمیده و خیلی راحت با دانشی که دارند و سواد ما قد نمیده و شما بیشتر اطلاع دارین میره و استان بوشهر رو با یه سونامی در خلیج فارس نابود میکنه تا پرونده اتمی ایران برای همیشه بسته بشه نه یک منطقه کوهستانی با پنجاه تا روستای محروم.
حتماً شما اطلاع دارین که دولت در سال های گذشته با پرتاب موشک های ابر زا و باران زا قصد تولید باران مصنوعی را داشت و متاسفانه بجای ایران در کشورهای همسایه شرقی امان بارید؟
پیشنهاد میکنم قدری از مشغله کاریتان کم کنید و بینش خودتان را قدری افزایش دهید .
سطح سواد با سطح بینش زمین تا آسمان تفاوت دارد.
موفق باشید. (3059685) (alef-11)
 
minoo
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۱:۵۴
واقعا برای پلیس راه متاسفم ما دیشب ازشون پرسیدم جاده چطوره،گفتن خوبه برید،ولی وارد جهنم شدیم از همه طرف بلا میریخت از کوه تو کمربندی مرزن آباد گل میومد تو جاده همه ی ماشینها مونده بودن،افتضاح بود اما بدون بررسی میگفتن برید بی مسولیتی بیداد میکنه (3055631) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۳:۲۸
احتمال دارد تلفات جاده چالوس به هزار نفر هم برسد (3055637) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۱:۰۴
نه بابا ديگه اينقدر هم نميشه شبكه BBCاعلام كرده كه حدودا پنجاه نفر كشته و نزديك به صد نفر هم زخمي بشن (3056901) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۳:۴۵
سلام . توی تهران درختانی هستند که ارتفاعشان از مجتمع 20 طبقه هم بشتر شده ولی نه کوتاه و نه هرس می شن . شهرداری کلا کاری با کار درختان شهر نداره این درحالیست که یکی از عوامل خسارات مالی و جانی هنگام طوفان شکستن شاخه درختهاست .مسئولین فضای سبز شهرداری بفرستند خارج از کشور ببینند توی چین چطوری درختها رو هرس می کنند. (3055674) (alef-11)
 
دکتر یاری
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۷:۳۱
کافی فقط یکبار یکی از طوفانهایی که در امریکا اتفاق میفتد در ایران رخ بدهد. با این مدیریت و ستاد بحران فکر کنم نسل ایرانی پارسی منقرض خواهد شد!!! (3055694) (alef-11)
 
خودم
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۱:۴۱
اینهمه کشته و زخمی و فقط اظهار تاسف!!!! بعدش هم همه چی به فراموشی سپرده میشه (3055713) (alef-11)
 
نیلوفر
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۵:۰۸
ما دیشب در جاده بودیم کمی عقب تر از سیل. چندتا از نیروهای امدادی از کنار ما رد شدند. ولی متاسفانه راننده هایی که فکر می کنند زرنگ تر از بقیه هستند و از چپ و راست وارد حاشیه جاده میشوند، راه عبور آنها را بسته بودند. واقعا متاسفم که چنین رانندگان ابلهی داریم که باعث مرگ هموطنان خود میشوند و باز هم عبرت نمیگیرند که قوانین را رعایت کنند. (3055730) (alef-11)
 
محمد رضا رجبعلیان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۰:۲۵
با سلام .ضمن عرض تسلیت به خانواده بازماندگان .هیچ کس خودش را ناراحت نکند .این موضوع هم مثل دهها موضوع دیگر چند هفته آینده به فراموشی سپرده میشود .تا سیل بعدی خدانگهدار . (3055756) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۱:۵۹
باران در کشورهای پشرفته نعمت و فراوانی است و در کشورهای عقب افتاده سیل و بدبختي ،
تا حالا شنیدید در کانادا سیل بیاد ؟ (3055760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۵۹:۰۱
اره دو سال پیش تو شهر کلگری سیل اومد. البته اگر اشتباه نکنم حسارت جانی نداشت. حتی باغ وحش شهر را هم تا حدودی تخلیه کردند.

بلابای طبیعی همه جا هست فقط چیزی که مهم هست زیرساختها و مدیریت بحران هست که در ایران کاملا متفاوت هست.

ادم می خواد نظرش را سریع تایپ کنه می ترسه غلط بنویسه دوستان از خجالتش در بیان...:) (3057827) (alef-11)
 
Ziba
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۵۰:۱۸
من مقیم کانادا هستم تقریبا هر هفته بارانهای شدید در تورنتو داریم که فکر میکنم این بارون اخیر در ایران یک دهم آن هم نیست ولی نه آب گرفتگی ،نه سیل ،نه خرابی متاسفم برای مملکت ایران با دولتمردانش که فقط بلدن شعار سازندگی بدهند اقلا یه چند نفر و بفرستین بیان شهر سازی رو از اینا یاد بگیرن (3058250) (alef-3)
 
Ziba
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۵۲:۳۸
از ماست که بر ماست (3058254) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴:۳۶
واقعاً جاى تاسف داره
من از مردمى گله ميكنم كه فمر ميكنند هر روزى كه تعطيل باشد بايد بروند جاده چالوس
من خود ساكن خلج آباد هستم .آخر هفته كه ميشود هجوم جمعيت به اين محله كوچك كه داراى كوچه هاى باريك است چنان زياد ميشود كه ما حتى از درب منزل خود نمي تواميم خارج شويم
خدا نكند كه حادثه اى هم رخ بدهد هيچ دسترسى به هيچ جا نداريم ولى مردم براى اينكه زودتر به جاده چالوس برسند از ابن كوچه هاى باريك با حداكثر سوعت ميگذرند
حال بايد پرسيد به كجا چنين شتابان
بارش نعمتى الهى است ولى وقتى ما تمام درختان را قطع ميكنيم تا ويلا بسازيم يا تا نزديكترين نقطه به رودخانه تخت و قليان به پا ميكنيم ، طبيعت هم اينطور از خود دفاع ميكند
حال باز هم هزار آگهى چاپ كنيد ويلا در بهترين نقطه مشرف به رودخانه يا دريا
گاهى وقتها خوبه كه از اين تعطيلات استفاده كرد و در خانه ماند و كتاب خواند يا با ابزارى اندك يك سر گرمى براى خودمان درست كنيم و كمتر به دل ابن طبيعت بزنيم و درختان بشكنيم و زباله بريزيم ،كه نتيجه اى جز اين در انتظارمان نخواهد بود
كمى فكر كنيد لطفاً (3055774) (alef-11)
 
ملکی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۷:۱۵
برنامه ریزی اساسی میخواد الان دیگه همه تو فکر همینند چندروز دیگه دوباره یادشون میره بخدا!! (3055781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۸:۳۸
خوبه والا چه راحت میرن مرخصی اونم توی همچین تعطیلی که باید باشن پس کی میخواید بهدرد بخورید کی؟؟؟ (3055870) (alef-11)
 
دادا اس اس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۰:۳۸
به این میگن یه برنامه ریزی درست . آخه عزیز من تو این جامعه وقتی صحبت از تقسیم پست و مقام میشه ماشاع الله دست و پا مشگنند اما موقع انجام وظیفه که میاد خیلی ها یادشمو میره وظیفه دارند به مردم خدمت کنند (3055949) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۲:۵۸
تا وقتی که جنگل ها و پوشش گیاهی رو که خودشون مانع بروز سیل ویشن رو از بین میبریم و تبدیل میکنیم به ویلاهای مجلل برای اقازاده ها اونوقت متوجه میشیم که سیل حداقل خسارتش رو به ما وارد کرده (3055958) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۱۱:۵۶
کسي به فکراين نيست که دراطرافمان چه دارد ميگذرد فقط زندگيها تبديل شده به بدست آوردن پول بهر راهي و اينکه لحظه هارا بهر شکلي و بهر فضاحتي خوش بگذرانيم , پس اين اتفاقات عکس العمل رفتارهاي خودماست (3057524) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۴۷:۲۶
متاسفم (3056089) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۸:۱۹
وای خیلی بد بود مارو خدا کمک کرد (3056208) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۲:۵۲
به نظرم باید تردد توی این مسیرها در این روزها بر اساس زوج و فرد بشه و جریمه بسیار سنگینی هم برای قانون شکنان در نظر گرفته بشه مثلا 10 درصد قیمت خودرو میتونه جریمه بسیار مناسبی باشه همچنین جاده هم یه طرفه نشه تا این مشکلات دو چندان نشه (3056255) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۸:۲۵
عکس آخر در متن را خیلی دقت کنید... انگار صحنه ای از یک فیلم ترسناک هالیوودی است!!! (3056318) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۰۷:۱۴
این حجم باران در این فصل که زمینها کاملا خشک بود وناگهانی،بگونه وحشتناکی که انگار یک دریا ازآسمان در حال ریزش است غیرطبیعی بود وبایدبررسی شود اینهمه آب ناگهانی از کجا اومد،انگار بمب آب منفجر کردند،من فکر کردم سد کرج منهدم شده.بهر حال طبیعی نیست واحتمال انتقام آمریکا بخاطر شکست هسته ای باشد،بله امکان دارد،این باران اندازه یک خرما غیر طبیعی بود. (3056363) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۳۹:۵۸
آژیر خطر و سیستم اخطار لازمه. (3056482) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۲۸:۱۸
مشکلات فرهنگی یک روز نمود سیاسی داره ، یک روز هم مثل امروز نمود اجتماعی ، من کارشناس مدیریت سوانح طبیعی هستم ، 2 مطلب مهم وجود دارد ، اول اینکه سیلاب در کشورهای اروپایی و همچنین قاره آمریکا ، هنوز هم قاتل شماره یک انسانهاست ، و وفق پذیری و قانون مداری انسانها در این جوامع تنها عامل برتری آنها در شرایط بحرانی است ، من خودم به چشم خودم دیدم که تو یک فروشگاه بزرگ تو تهران آتش سوزی شد ، مردم به جای فرار از شرایط خطر و تخلیه این هایپر مارکت ، برای عکس برداری و فیلم برداری هجوم می آوردند . آمار کشته جاده ای ما بالاتر از تمام دنیاست ولی باز هم کوچکترین بازنگری در نحوه رانندگیمون نمی کنیم ، ترجیح می دیم بشینیم دور هم به صنعت خودرو و راه و ترابری و ... انتقاد کنیم . امروز روز هم به جای اینکه از شرایط خطر ساز بترسیم ، خیلی راحت در حریم رودخونه ها ساخت و ساز میکنیم ، مصالح سنگی بستر رودخونه رو می دزدیم جنگل ها رو آتش می زنیم و وقتی هم که می خواهیم برای مملکت نماینده انتخاب کنیم باز هم بی فرهنگی گریبانمون رو می گیره و به جای اینکه تحصیلات و انسانیت افراد برامون ملاک باشه ، تیزر تبلیغاتی و شام و نهار و روابطمون با افراد رو ملاک قرار می دهیم ، دریغ از یک صفحه مطالعه برای بهبود سرنوشت و هدایت جامعه مون به سمتی که افراد مسئولیت پذیر و وطن پرست در راس امور قرار گیرند (3056751) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۲:۳۰:۰۲
هزار تا لایک (3063750) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۸:۱۲
خیلی مهم. در جاده سرچم به اردبیل هم در طول 20 کیلومتری مانده به پل قزل اوزن، تخته سنگهای بزرگ در طول ترانشه کنار جاده واقع در ارتفاع 10 تا 30 متری نسبت به کف جاده به طور خطرناکی قرار دارند و در حال ریزش هستند. در اثر هر گونه بارندگی و لغزش و زلزله یا باد شدید یا حتی حرکت حیواناتی مانند بز و ... و افتادن هر کدام از آنها روی هر ماشینی به شدت آن را له خواهد کرد.
الف عزیز. لطفا منتشر کنید تا بلکه رسیدگی شود. (3056826) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۳:۰۴
کمبربند نبدیم جریمه میشیم تند بریم جریمه میشیم خلاصه استاندارد اجرای قوانین از سمت مردم در سطح جهانی قرا دارد روز به روز هم شاهد قانونمند شدن مردم کشورمان هستیم حالا پراید که ارابه مرگ لقب گرفته و تا به حال چنصد هزار نفر در این ماشین جان خود را از دست داده اند چه کسی جریمه میشه یا همین نا امنی جاده ها.. جاده چالوس منظورم می باشد. تاخیر ساخت بزرگراه تهران و شمال چه کسی جواب گو هست ایا کسی در این رابطه جریمه میشه مسئولان عزیز اگر قرار است جریمه در برای تخلف صادر گردد.... نبستن کمربند ایمینی جریمه اش 30 هزار تومان می باشد ساخت و فروش پراید که فاقد ایمنی می باشد مستقیم با جان افراد جامعه بستگی دارد ایا جرم نیست ایا تاخیر ساخت بزرگراه و فقدان مسیر امن جرم نیست؟ (3056907) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۵۵:۵۰
من تو یکی از روستاهای جاده چالوس حساب کتاب دارم الان هم هیچ خبری از طرف ندارم خدا رحم کنه..... (3057052) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۱:۲۳
اینا نتیجه بکار گماردن افراد بر اساس پارتی و رابطس . (3057405) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۷:۴۵
آآقا جون مجبورین خوب بشینین توخونه هاتون تاتقی به توقی میخوره میریزین توجاده بدون هیچ اطلاعی از وظعیت آب وهوابنزین لیتری 1000تومن میزنن میان توترافیک میسوزونن آخه این چه لذتی داره ..... (3057497) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۱۴:۵۱
کسی اجازه ی تعیین تکلیف برای کسی رو نداره.شاید کسی کاری داره میره یا حالش خوب نیست یا میخواد عزیزانش رو ببینه...ما راجع به اینها بحث نمیکنیم حرف حرفه کمک رسانیه حرفه مردم داریه دولت ماست که کجاها داره خیلی شفاف کوتاهی میشه (3058171) (alef-3)
 
بهار ناز
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۲۳:۰۵
من خودم شمالیم سالهاست رنج ودردی و کشیدیم که هر دو سه سال در میون سیل میاد خونه هامون خراب میکنه و بعد از این حوادثو کمک مردم وفرار از سیل وقتی امداد رسانی میشه که با آه و حسرت زیر بارون داریم به لجنای تو حیاط خونمون نگاه میکنیم واسه همین دیگه از بارون بدم اومد ما هیچوقت بهمون هیچ کمکی نشد .دیشب تو جاده بودم پلیس فقط همون اول مرزن آباد واستاده بودن ازشون پرسیدم جاده خوبه ما بریم یکیشون جواب داد آره برین مشکلی نیست فقط ترافیکه حالا بگین نرین مسافرت نرین گردش بپوسین تو خونه کتاب بخونین رانندگیتونو درست کنین همه اینا درست اما چرا باجون مردم بازی میشه چرا همش دروغ چرا فکر میکنین اگه میگفتن جاده بسته هست اتفاقی میافتاد خودشون مقصرن هردفعه جاده یه طرفه شد مردم با این رانندگیهای ناجورشون ترافیکو صدبرابر کردن عملا جاده پنج شیش لاین شده بود هیچکیم نبود جلوشونو بگیره اینطوری هم ترافیکو بیشتر کردن هم امداد,رسانی کند صورت گرفت (3057659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۳۰:۱۹
این نتیجه اسیب به طبیعت و تخریب و قطع درختان به عنوان محافظ سیل میباشد وتا زمانی شمالی های عزیز سود کوچیک خودشونو چشم پوشی نکنن منتظر مرگ ومیر عزیزانشون باید بمونن
تو رو به جدتون جنگلها رو تخریب نکنید تا عزیزاتون نمیرن (3057813) (alef-3)
 
احمد فتحی
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۳:۲۲:۲۹
هواشناسی مقصر نیست
در سیل هولناک اخیر در کار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران هیچگونه قصور و کوتاهی وجود ندارد .عدم پیش بینی این سیل که متأسفانه باعث کشته شدن تعدادی از مردم شده است بخاطر ناکاملی علم هواشناسی بشر است که هنوز به آن مرحله از تکامل نرسیده است که بارندگی ها ، ابرها و درون زمین را بشناسد.
با این بارندگی و سیل ویرانگر تابستانه که در اوج فصل گرما بوقوع پیوست ثابت شد که برودت نقشی در میعان ابرها ندارد و در نقاط معتدله نیمکره های زمین هم امکان بارش های حاره ای وجود دارد.
بنابراین در نقشه های هوا شناسی نباید فقط به تداخل توده های هوای گرم و هوای سرد و فشار هوا در امر بارندگی ها اکتفا کرد . فشار هوا فقط یکی از پارامترهای بارندگی است و حرف اول بارش ها را جاذبه الکتریکی زمین منطقه می زند که باعث تخلیه بار الکتریکی ابرها و بارندگی ها می شود.
رگبارصاعقه بر گدازه یا ماگمای خروجی دهانه آتشفشانها نشان دهنده رسانای الکتریکی بودن ماگمای درون زمین است یعنی این ماگمای خروجی آتشفشانها مانند کابل برق ، دهانه آتشفشان را به اعماق زمین اتصال الکتریکی می دهد و باعث تخلیه بار الکتریکی ابرهای منطقه به درون زمین می شود که این تخلیه الکتریسیته ابرها بصورت رگبار رعد و برق بر دهانه آتشفشان نمود پیدا می کنند .
بنابراین حرف اول بارندگی را جاذبه الکتریکی زمین منطقه می زند حال هر چه جاذبه الکتریکی زمین بیشتر باشد ، بارش شدید تر خواهد بود.
یکی از عوامل تغییرات جاذبه الکتریکی زمین هر منطقه فشار ماگمای زیر پوسته جامد زمین آن منطقه است که این فشار باعث اتصال الکتریکی فشرده تر و کامل تر پوسته زمین با درون و مرکز زمین شود و فشار ماگما را هم جاذبه مد گرفتگی ماه و خورشید بر فرار آن منطقه بوجود می آورد.
مد گرفتگی فقط مختص آبهای سیال دریا ها و اقیانوسها نیست . ماگمای مذاب زیر پوسته جامد زمین هم روان و سیال است و به صورت مد واکنش نشان می دهد که این مد گرفتگی ماگما باعث با لا آمدن و فشار به زیر پوسته جامد می شود که نتیجه اش برقراری کامل اتصال اکتریکی با پوسته جامد و بالا رفتن جاذبه الکتریکی زمین منطقه و بارندگی ها می شود.
پیامد شدت یافتن جاذبه الکتریکی فقط بارندگی ها نیست . طوفانها و بادهای شدید و جابجائی ریز گردها هم از از اثرات مدگرفتگی ماگماست کما اینکه همزمان با بارش های سیل آسا در تهران و بیشتر مناطق کشورمان ، استان یزد و کرمان در ریزگردها غوطه ور بودند.
یکشنبه شب بیست و هشتم تیرماه که این اتفاق اسفناک وقوع سیل در جاده چالوس و بسیاری از مناطق کشور رخ داد به لحاظ فشار ماگمای زیر پوسته جامد زمین این مناطق بود که ماحصلش با لا رفتن جاذبه الکتریکی زمین و بارندگی ها و طوفانها شد که صحت این ادعا هم بدینگونه قابل بررسی و آزمایش است :
1 ـ جاذبه الکتریکی زمین باعث بلعیدن الکتریسیته خطوط انتقال فشار قوی به درون زمین می شود یعنی الکتریسیته در طول خطوط مستهلک می شود بنابراین شرکت توانیر در این لحظات بغرنج بارندگی از بالا رفتن غیر متعارف هدر رفتن و استهلاک خطوط انتقال فشار قوی این مناطق به خوبی آگاه است.
2 ـ بالا رفتن فشار ماگمای زیر پوسته جامد زمین از خروجی گاز و بخارات دهانه آتشفشان آن منطقه قابل بررسی خواهد بود بر این اساس در این لحظات باید بخار و گازهای دهانه آتشفشان کوه دماوند که در مناطق سیل زده قرار دارد بیشتر شده باشد.
3 ـ خالی شدن و بوجود آمدن حفره در زیر پوسته جامد زمین ، منطقه را مستعد زلزله یعنی شکسته شدن پوسته جامد و فرو افتادن آن در مذاب زیرین می کند بنابراین در مناطق سیل زده که فشار ماگما بالاست ، زلزله رخ نمی دهد .
در لحظات بارندگی و سیل هیچوقت زلزله رخ نمی دهد بلکه پس از زلزله ها و فروافتادن پوسته جامد در مذاب و بالا رفتن فشار ماگما و شدت یافتن جاذبه الکتریکی ، بارندگی روی می دهد.
احمد فتحی مدیر وبلاگ « اسرار ناب هستی » (3057839) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۴:۴۸:۴۵
آزاد راه شمال چی شد؟ راه آهن شمال چی شد؟؟؟؟
اگر این دو راه بودند و جاده چالوس را مسدود می کردید عده زیادی از قطار و اتوبوس استفاده می کردند و این اتفاقات شاید نمی افتاد (3057868) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۱:۲۳:۴۵
چرا گیر دادین به هواشناسی 3 ساعت بارون اومده جاده زیر و رو میشه پولامون خراب میشه جاده رو اب میبره خانه های مردم خراب میشن اینا چه ربطی به هواشناسی داره وسط تابستون هوا شناسی بیاد بگه قرار طوفان بشه خوب که چی کی فکرشو میکنه با سه ساعت بارش این اتفاق می افته خدا رو شکر تو کشورمون اقیانوس نداریم با این وضعیت که داریم اگه یکبار سونامی میزد با این استاندارد جاده ها و خیابانها نسلمون منقرض میشد.... (3058496) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۶:۱۶
یعنی واقعا نمی ذونی که پیش بینی ربطی به فصل نداره؟!!! (3059038) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۷:۱۲:۱۵
من میدنم شما متوجه گفته من نشدی منظور اینه اگر هواشناسی هم اعلام میکرد تمام سازمانها اماده امداد رسانی می شدند به نظر شما میتونستن جلو سیل و خرابیها رو بگیرن منظور اینه باید از ریشه مشکل را حل نمود تا برسیم به هواشناسی یعنی اول مسیر روخانه ها رو ایمن سازی بشن مسیر برای ابهای سطحی تعیین کنن شیب بندی جاده ایی انجام بشن بزرگراه تهران و شمال زود تر احداث بشه با نظارت مهندسان خارجی البته باور بفرمایید قطعه 5 بزرگراه که احداث شده هیچگونه شیبندی و مسیری برای خارج شدن اب براش تعبیه نشده با کوچکترین بارش میشه دریاچه سریع می بندنش که ماشین ازش عبور نکنه همین بارش اخیر هم بکلی تخریبش کرد رفت پی کارش رودخانه هم ازش عبور نکرده بگم روخانه هم خرابش کرد همین 3 ساعت بارون اومد کارش ساخته شد خوب به نظر شما با تمام این مشکلها که وجود داره چرا باید به هواشناسی گیر داد گیرم هم اعلام میکرد ایا میشد میلیونها مسافر رو منع کرد که به خانه هاشون باز نگردن ؟ (3059509) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۲۸:۲۳
احتمالا سيستم هواشناسي شون خوابش برده بوده (3058200) (alef-3)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۹:۴۸:۱۸
جالبه حالا هی هر روز میگن قراره طوفان شه و سیل بیاد، مراقب باشین! یعنی همچنان توان پیش بینی ندارن :((( (3058248) (alef-3)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۳:۰۸
تو رو خدا این جاده جدیده رو بعد از 50 سال با کنید که این اتفاقا نیفده بیچاره مردم چه گناهی دارن (3058450) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۲:۱۶:۴۴
سيل زلزله طوفان همه جاي دنيا مياد فقط فرق كشور هاي جهان اول با ما اينه كه تجهيزات فوق پيشرفته دارن ونيروهاي اموزش ديده ومتخصص كه هنگام بروز اين چنين حوادثي تلفات رو به حداقل ميرسونه واقعا جاي تاسف داره كه خودشون دارن ميگن صداي كمك خواستن رو ميشنون ولي نميبين از كجا مياد يعني امداد گر ما يا پليس راه يا راه داري يه چراغ قوه ندارن... (3058658) (alef-3)
 
پرویز
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۳:۰۳:۲۶
آقا من بچه جاده چالوسم شما چراجاده رو یک طرفه مکنین؟ مگه ما بومیا آدم نیستیم اینجا زندگی می کنیم؟ اگه اینجا کسی مریض بشه چه جوري باید بره دکتر. حتماً باید10نفر بمیرن تاشما یه فکری بکنین. جاده ظرفیت نداره نذارين ماشین بیاد.چرا بیشتر از ظرفیت جاده ماشین باید بیا د. میدونیدچقدر آدم تو روز تو تصادف های این جاده کشته ميشن. بخاطر اینکه 10 برابر ظرفیت جاده ماشین می ره میاد.تکونم میخورید یا از کرج به شمال یه طرفه مکنین یا از شمال به کرج،این جوری که نميشه که آقامردم مریض دارند گرفتاری دارن. یه پیره مرد حالش بد می شه!، شماسره کوچه تون بیمارستان دارین، اینجاقله ی کوهه هیچی نیست.بچه های شما باشن این
شرایط و تحمل میکنند. تو رو خدا یه فکری به حال این وضعیت بکنین. صدهزار تا ماشین میاد چهار صد هزار نفر میزنن تو باغ ودره مردم.تمام اشغال رو هم اینجا می ریزن ترکوندن این جاده رو. (3058768) (alef-3)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۷:۱۷:۲۵
پرویز راست میگه.منم بچه سد کرجم تو این جاده عمرمون و گذاشتیم این جاده ظرفیت نداره همه فشارش روی مردم بومی این جاده است..
چند سال خودشون الاف جاده تهران شمال کردن معلومم نیست دارن چیکار میکنن.اگه عقل داشته باشن مسئولین اون جاده رو زود راه اندازی می کنن تا بخشی از بار ترافیکی این قسمت کم بشه.
یک مشت بی عقل گرفت قسمتهایی از جاده رو پهن کردن کوه تراشیدن این کار فقط ترافیک جاده رو بیشتر کرده و قتلگاه درست کردن برا مردم.
کی به فکر این جاده است و مردماش....
حالا هم که این اتفاق افتاده یه مدت پرفسور میشن و کارشناس بعدم دوباره یادشون میره (3059520) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۳:۰۹:۵۸
تقصیر خودم هست هی می گیم شالیزارها خشک شد فلان شد بیسار شد
بابا اگر خدا بارون نمی فرسته حکمتی داره می دونه اگر بارون بیاد ما بدبخت تر می شیم
نمی دونم کدوم ادم بیکاری بوده رفته دعای بارون کرده
اینم نتیجه اومدن بارون و درآومدن کشور از خشکسالی (3058786) (alef-11)
 
ماري
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۴:۱۶:۴۶
خشك شدن سفره هاي آب زيرزميني و نبود پوشش گياهي مناسب كه نگه دارنده خاك باشه از علت هاي وقوق اين سيل مي تواند باشد خطر خشكسالي را جدي بگيريم (3059001) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۵:۰۵:۰۰
اتفاق عجیبی بود . منم شبی ک سیل راه افتاد توی جاده ی چالوس بودم و بیشتر از سیل نگران ریزش سنگ یودم ک واقعا خطرناک بودن . توی راه من فقط دو سه تا پایگاه اورژانس دیدم . من خودم پرستارم و میدوم ک مرخصی نرفتن ما این اتفاق رو تغیری نمیداد. وقتی ک جاده ی کوهستانی و پر از دره های عمیق یک طرفه بود و با وجود ترافیک سنگین هیچ راهی برای خودرو های امداد نیود... باز هم نعمت الهی با بی تدبیریمان عذاب شد... (3059157) (alef-3)
 
لیلی
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۸:۲۲:۴۰
سلام
تو دوران دبستان یاد گرفتیم که به نظر همدیگر احترام بگذاریم و مهارت های اجتماعی را تا حدودی در مطالعات اجتماعی فرا گرفتیم.
در مورد یه مسئله مهمی که خیلی از دوستانمان جانشان را از دست دادند داریم صحبت می کنیم ، اما همه فقط دارند جواب همدیگر را می دهند.
این یک واقعیت است که در مورد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم کوتاهی شده است.
این مطلب را شبکه خبر در تلویزیون هم بیان کرد و زمانی که با مسئولین صحبت می کرد آن ها فقط تقصیر را گردن همدیگر می انداختند. یا تلفن را قطع می کردند.
اگر این اتفاق در اطراف ایران افتاده بود الان تو خبر ها خیلی پر رنگ تر بود تا زمانی که برای هموطنان خودمان این حادثه پیش آمده................................... (3059676) (alef-3)
 
طرق خراسانی
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۲۱:۲۱:۵۸
با سلام
خدا رحمت کند کسانی که در این سوانح جان باختند
اگر یک لشگر هم آنجا آماده بودند کاری از پیش نمی رفت
ایتقدر این و آن را مقصر ندانیم
همان کشور بزرگ و ثروتمند امریکا موقع طوفان و سیل نمی تونه کاری کنه مگر سونامی فوکوشیما را ندیدیم کسی می تونست کاری کنه ؟
ایمن سازی راه و آماده سازی مسیر سیلاب ها خب کاری مهم و اساسی ست که باید به آن توجه ویژه ای شود.
به همه ی خانواده عزادار تسلیت عرض می کنم (3059954) (alef-3)
 
الهام
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۰۰:۴۶:۲۵
کشور دیگه ای هم سیل اومده یا بارندگی شدید قبل از اینکه وارد ایران بشه این سامانه؟ کدوم سایت خارجی پیش بینی کرده بوده بارش شدید بارون رو برای تهران و مازندران؟؟ (3060305) (alef-11)
 
خخخخخخخخ
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۰:۲۲:۳۹
واقعا كه نميدونم چي بگم،هيچيمون رو اصول و برنامه نيست،متاسفم واسه سازمان هواشناسي كه مسبب كشته شدن و مجروح شدن اين همه آدم بيگناه شد،اطمينان دارم كه اپسيلوني هم اظهار تاسف نخواهند كرد،متاسفم،اميدوارم خانواده هاي خودشون هم گرفتار همچين حوادثي بشن تا ببينم اون موقع هم انقدر سطحي ازين موضوع ميگذرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3060801) (alef-11)
 
فرشته
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۲:۲۲:۵۵
با سلام به همه نظر دهندگان و آرزوی سلامتی برای همه شما انشاءا... دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم و در یک کلام همه ما ایرانی هستیم و حسن نظر داشته باشیم و بدی هم را نخواهیم و برای هم بد نگوییم خدا به همه کمک کند هم وضع جاده ها خوب شود و هم مسئولین با آمادگی بیشتر در جاده ها حضور داشته باشند. (3061089) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۳:۲۷:۲۵
سلام
چرا به این موضوع فکر نمیکنید که خودمون مقصریم گناه بسیار زیاد شده چه علنی و چه غیر علنی.به خومون بیایم و خودمونو اصلاح کنیم
این یک بلا بود بلایی که بعد از ماه مبارک بر سرما نازل شد
من خودم شاهد روزه خواری بسیاری از مردم در همین مسیر و بسیاری از جاهای دیگه بودم البته وقتی بلا نازل می شود تر وخشک باهم می سوزد این هم حکمتی دارد که جز خدا کسی از آن سر در نمی آورد انشاالله خدا به همگی آن کسانی که دچار مصیبت شدند صبر عطا کند (3061349) (alef-1)
 
س
۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۵:۲۹:۳۲
متاسفانه مسولان محیط زیست ومنابع طبیعی عده ایشان خود تخریب کننده محیط زیست هستند ونمیشود به این گروه هم حرفی زد... (3061807) (alef-3)
 
دنیا
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۶:۵۹
نه از مازندران که سیل میاد نه از شهر من کرمان که یه قطرشم نمیاد😟 (3063938) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۲۲:۲۳:۱۴
سلام (3064690) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۰۲:۳۸:۳۴
من که مافرت هم نمیخواتم برم 48 ساعت قبل از طوفان از طریق رادیو و اخطار ازمان هواشناسی که وقوع باد با سرعت شصت هفتاد کیلومترو اعلام کردند نگران شدم و تو راه خانه داشتم فکر میکردم چطور پیشبینی هایی لازم جهت پیشگیری از آسیب به خودمان و احیانا همسایه ها روباید تدارک ببینم.وقتی هم رسیدم منزل همسرم هم تو اخبار تلوزیون اخطار هواشناسی را شنیده بود ونگران بود .که خوب یکسری کاری که بفکرمان میرسید انجام دادیم .مثل کنسل کردن پارک بچه ها و ایمن کردن تراس و...حالا اونشب اتفاقی نیافتاد 48 ساعت بعدش به وقوع پیوست.پس اخطار دادن ولی کسی توجه کافی نکرده و البته عدم هماهنگی دستگاه هایی که هرکدومشون برا خودش چندین رییس داره واقعا خودش دو تا ستاد لازم داره .اینکه تقصیر رو به گردن هواشنایی بیاندازیم بدوراز انصاف است و خودش باعث ایجاد استرس کاری و تنش در سازمان فوق میشود و حتما در انجام مطلوب وظایفشان تاثیر منفی خواهد داشت.از همه عزیزانی که باجان خودشان بازی میکنند تا در سختی کنار مردم باشند متشکرم و برایشان آرزوی سعادت و سلامت از حضرت حق طلب میکنم و با ذکرفاتحه ای بروح مرحوم شدگان حادثه اخیر به خانواده ایشان تسلیت عر میکنم. (3066600) (alef-13)
 
kiano
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۲:۵۴:۳۲
پیشنهاد اینکه یه گروه امداد برای امداد رسانی به هواشناسی برای پیش بینی درست و یه گروه امداد هم برای امداد رسانی به ساختار موجود امداد رسانی کشور ایجاد و توجه شود این گروه امداد رسانی جدید هم در مواقع بحران تو مرخصی نباشند یه گروه امداد هم مسوول امداد رسانی تجهیزات به گروه امداد باشندتا لااقل وسایل اولیه مانند جراغ و تجهیزات ضروری رو داشته باشند تا بتونند بر خلاف این دفعه افرادی رو که صداشون از تو رودخانه کرج میو مده نجات بدن برای منذسواله اینهمه استاندارد جهانی برای همه جیز در دنیا هست یعنی برای تجهیزات و مرخصی رفتن افراد و گروههای امداد رسان جیزی در استانداردها ذکر نشده من که فکر نمیکنم اینطور باشه (3073985) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.