نظر منتشر شده
۲۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223641
درباره صحبت های دیروز معاون رئیس جمهور؛
آقای شریعتمداری فرافکنی نکنید
امیرحسین رحمانی، 2 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۲
محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور، دیروز در گردهمایی معاونین برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور که به نظر می رسد برای ارائه آخرین راه کارها برای اجرای هدفمندی یارانه ها جمع شده بودند، اظهار داشت: تلویزیون به گونه ای تبلیغ می کرد که مردم ثبت نام کنند. ضمن اینکه دهک نهم و دهم جامعه در تبلیغ تلویزیون گم شده بودند و تلویزیون تلاش خود را برای ثبت نام مردم انجام داد.

درباره صحبت های فوق و کلاً رویه دولت، ذکر چند نکته ضروری است. باشد که در این برهه حساس بر فکر و ذهن دولتمردان کارساز باشد.

رسانه ملی حدود یک ماه است که مبادرت به تبلیغات متفاوت و زیرنویس های پی در پی برای انصراف و کنار کشیدن مردم از فاز دوم هدفمندی کرده و وقت و بی وقت به مردم یادآوری کرده که کناره گیری آنها از دریافت یارانه به نفع کشور و اقتصاد جامعه است (در این باره می توان به درخواست های مکرر گروه های مرجع فکری نیز که تمام تلاش خود را برای انصراف مردم به کار بستند اشاره نمود، اما تمامی این ها ظاهرا با ثبت نام حداکثری مردم با شکست روبه رو شده) حال اگر بنا به هر دلیلی رویه رسانه ملی اشتباه بوده و یا دارای ایراد و ضعف بوده چرا بعد از اتمام مهلت ثبت نام، معاون رئیس جمهور یادشان افتاده که تبلیغات صدا و سیما مشکل داشته و چنین ادعایی را مطرح می کند.

آیا دولت نمی توانست این همه مدت به رسانه ملی اعلام کند که فتیله و کرکره برنامه های خود را در این باره پائین بکشد.

صحبت های معاون اول رئیس جمهور زمانی با علامت سوال بزرگتری مواجه می شود که بدانیم دولت تیم رسانه ای متشکل از حسام الدین آشنا و محمدرضا صادق و ... نیز در اختیار دارد و آنها خود می توانستند به دولتمردان کابینه در این زمینه مشاوره هایی در باب قطع و یا عوض شدن تبلیغات ارائه دهند. اگر چه ظاهرا بعد از گذشت چندین ماه از تصدی امور نیز کارآمدی این تیم رسانه ای خود با علامت سوال جدی روبه رو شده است.

به نظر می رسد دولت انتظار داشته تعداد زیادی از مردم انصراف دهند و حال که چنین اتفاقی رخ نداده به تاکتیک فرافکنی روی آورده است و در این بین بدنبال پیدا کردن متهم ها و نشاندن آن ها بر صندلی اتهام است تا بتواند با محاکمه آنها در محکمه افکار عمومی خود را تبرئه نماید، اما این تاکتیک و رویه شاید امروز جواب بدهد ولی مطمئنا در پیش گرفتن این نوع ترفندها در آینده با مقاومت مردم رو به رو می شود و کارآمدی و پذیرش دولت از سوی مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

لازم به گفتن نیست که این یادداشت در پی تطهیر و یا دفاع از عملکرد رسانه ملی نیست؛ چرا که صدا و سیما خود با انواع و اقسام مشکلات روبه رو است که فکری به حال آنها نکرده ولی نوع برخورد دولت و تفسیر آنها از چرایی رخداد واقعیات ها را هم قبول ندارد.

نکته مهم این است که کابینه باید در پی این باشد تا با درک درست واقعیات، بهترین تصمیم ها را در این مقطع حساس بگیرد. اما متاسفانه سردرگمی و ناهماهنگی در گفتار اعضای کابینه (به خصوص تیم اقتصادی) که گاه حتی تا تناقض و رد اظهارات و گفته های همدیگر نیز پیش می رود، مدت زمان زیادی است که حاکم بر دولت شده است.

بهتر است دولتمردان برای یک بار هم که شده بعد از چندین ماه و در جریان این اتفاق مهم یعنی اجرای فاز دوم هدفمندی که تاثیرات مهم و جبران ناپذیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد با هماهنگی، بدون محافظه کاری و با منطق عمل کنند.

دولتمردان یقین بدانند در صورت« تداوم این روند، مانند سلف خود، گرفتار مارپیچ تصمیمات متناقض و سیاست های یک شبه مستمر در اقتصاد خواهند شد» که نه تنها باری را از دوش مردم برنخواهند داشت بلکه چنان بار آنها را سنگین می کنند که کمر مردم را کاملا خم خواهند کرد.
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۱۵:۰۱
چه دلیلی داشت که صدا وسیما ثبت نام مردم برای دریافت یارانه ها را به خبری آنقدر بزرگ تبدیل کند که در همه بخشهای خبری از شش شبکه بعنوان خبر اول در همه بخشهای خبری پخش شود.هر موقع میزدی شبکه خبر زیرنویس این شبکه اعلام اعداد شماره آخر کسانی بود که میبایست برای دریافت یارانه ها اقدام کنند.آیا قبول ندارید موج نام نویسی وصحبت روز شدن درباره ثبت نام یارانه ها را صدا وسیما ایجاد کرد.چرا میخواهید این حقیقت واضح را کتمان کنید.حتی یک مصاحبه با افراد محبوب ومرجعی که با نوشتن نامه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند دیدید؟آنقدر صداوسیما دربخشهای مختلف خبریش وزیرنویس شبکه خبر اخبار مربوط به اعدادی که روز ثبت نام یارانه شان است را گفت که منی که علی رغم درآمد متوسط به پایین قصد محکم برای ثبت نام نکردن داشتم روز ثبت نام عدد 7 که رقم آخر کد ملیم بود دودل شده بودم. (2094561) (alef-10)
 
رشتی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۵:۵۹
کاملا نظر من هم همینه میکن واسه خراب کردن کسی دلیلی نداره ازش بد بگی کافیه ازش بد حمایت کنی (2094936) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۱۷:۲۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از صدا و سیما در موضوع ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی گفت: رسانه ملی در این زمینه خوب عمل کرده است.
محمود واعظی گفت: وقتی یک کار ملی می خواهد انجام شود، یعنی اینکه می خواهیم همه مردم ایران مطلع باشند، چه آن مردمی که خودشان را نیازمند نمی دانند چه آن دسته از مردمی که نیازمند هستند، همه باید از تصمیمات دولت آگاه شوند.

وی گفت: صدا و سیما به خوبی عمل کرد و نوع گزارش هایی که ما دریافت می کنیم ، به ویژه از روستاها نشان از عملکرد خوب اطلاع رسانی این رسانه بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مسئولیت پست و پست بانک در ثبت نام بیش از پنجاه هزار روستای فاقد دفاتر خدمات الکترونیکی افزود: حدود هشت هزار تیم سیار به روستاهایی که دفاتر خدمات الکترونیک نداریم؛ مسافرت کرده اند.

واعظی گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی صدا وسیما، تمام مردم ایران مطلع شدند و این جای سپاس و قدردانی دارد.(واحد مرکزی خبر) (2096232) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۰:۳۷
سانسور کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2095026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۲۰:۳۹
اقتصاد مملکت مسئول د اره
چرا فرافکنی به تلویزیون یا معاون اجرایی یا دیگران؟
تعداد رای اعتماد ظریف بسیار کمتر از وزیر اقتصاد بود ولی دیدین که ظریف در تمام امور محوله گل کاشت.
در مقابل وزیر اقتصاد تا اینجا فقط آشفتگی بازار ازش دیدیم. اگر تورم هم در آمار کم شده بدلیل عام توان مردم برای خرید هست.
مقایسه 2 میزان رای این دو وزیر نشون میده نگاه مجلس چقدر غیر تخصصی هست. (2095448) (alef-13)
 
التیام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۸:۵۸
گل کاشت؟؟؟؟؟؟؟ هه هه هه فقط همین! (2095942) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۳:۲۲:۴۹
آفرین
پول بین مردم پخش نکرد توان مردم اومد پایین
تورم اومد پایین

دیگه می خواست چ کار کنه ؟
از این بیشتر ؟
پول پخش می کرد محبوبیت زودگذر می خرید خوب بود؟ (2101413) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۴:۱۸
قالیباف غلط کردیم!!!!!!!!! (2095036) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۴۹:۴۲
خواهش می کنم. اسم ایشون رو لطفاً تکرار نکنید. محاله ما بگیم غلط کردیم! (2095537) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۲:۰۹
ما که غلط کردیم. (2096269) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۳:۵۳
شما که اصلا پیامبر زاده ای
هر کار ی می کنی درسته!! (2096378) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۷:۳۱
قالیباف غلط کردیم!!!!!!!!!!!!! (2096611) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۴:۲۱
من به شخصه با اینکه وضع مالی خوبی هم ندارم ولی برای کمک به دولت انصراف دادم . ولی از دولت میخواهم حتما کسانی را که ثبت نام کردند را راستی آزمایی کند تا اعتماد ما به دولت از بین نرود . (2095071) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۱:۴۲
عزیزم پول یارانه ات رو دادن جشن گرفتن تو سعدآباد
خخخخ (2095950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۵۳:۰۵
دولت 1 میلیون کارمند از 3 میلیون را اخراج کند .به اندازه 50 میلیون نفر یارانه صرفه جویی کرده.هر کارمند با بیمه وهزینه اداری ماهی 2میلیون ودویست وپنجاه هزارتومان حداقل هزینه دارد.بسم الله اقای روحانی .شما اینکار را بکن وبعد 50 میلیون نفر را هم از یارانه کنار بذار. (2095086) (alef-13)
 
جاوید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۱۴:۵۲
شما معلومه خودت از بیکارای جامعه ای که چنین نظری می دی - دولت بخصوص در حوزه های ستادی و کارشناسی بعلت بازنشسته شدن و خروج نیروها و عدم امکان استخدام با مشکلات اساسی روبروست. (2095617) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۴:۲۷
شما هم معلومه از تازه استخدامیا هستی که تازه جا پاتو محکم کردن برات!! این حرفا چیه در بیشتر سازمانهای دولتی حداقل سی چهل درصد نیروی مازاد اونهم با قرارداد رسمی و حقوقهای میلیونی وجود داره و کار اصلی رو چند تا نیروی شرکتی نگون بخت دارن انجام میدن!! (2096180) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۷:۰۵
جالبه بدونی دولت موج بزرگی از کارمندای جوان زیر 7 سال خدمت که سنواتشون زیاد نمیشه را اخراج کرد :)

اصلا یه کار دیگه به مدیراش بگه ماشین های مدل بالا نخرن و عیدی مفتکی به اطرافیانشون ندن 10 برابر یارانه ها در میاد (2096333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۰:۳۹
تعداد استخدامی ها در دولت احمدی بشدت افزایش یافت و تعداد کارمندان سه برابر شد . این فقط یکی از سنگ هایی است که در چاه انداختند !! (2095761) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۷:۵۹
خودشون بلدن شما راه یاد نده (2097674) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۷:۴۰
شما ظاهرا صدا و سیما رو نگاه نمی کنید ولی دائم از این هنرپیشه های معروف مثل کیانیان و امثالهم و هزار نفر دیگه البته برای شما مرجع هستند استفاده کرد و هزار تا تحلیل دولتی پخش کرد تا مردم انصراف بدن و قطعا هم این خواسته دولت بوده همانطور که در اسفندماه در صحبت های ضرغامی و روحانی منعکس بود، شما چرا نمیخاید بی اعتمادی مردم به دولت رو بپذیرید؟ همین الان پاشید برید مازندران که 90 درصد به اقای روحانی رای دادن ببینید نظرشون راجع به دولت چیه (2095128) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۸:۴۸
حالا هر کی ماهواره ندیده باشه فکر میکنه چه خبره (2095340) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۲:۳۱
دوست عزيز عدم انصراف فقط به دولت برنمي‌گردد. وجه حكومتي آن شامل كل اركان حكومت است.
از اين اتفاق چه موافق و چه غير موافق دولت، اصلا نبايد خوشحال باشيم، چون اصلا تفسير و معني فرهنگي و اجتماعي خوبي ندارد. (2095404) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۵:۴۷
این مسئله خاصه مزبوط به دولته!!
فرا فکنی نکن خواهشا!!!! (2096383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۰:۱۲
عزیزم ، لازم به یادآوری است که خود جنتی از این حرکت تقدیر کرده بود ، و اعلام کرده بود ، همه این زیرنویس ها با مشورت دولت انجام شده ...تو اصلا متن رو خوندی درافشانی می کنی ؟
-----------------------------------------
یادم نمی ره آقای جهانگیری می گفت : شاهد موج بزرگ انصراف هستیم !!!!!
------------------------
همین شمایی که کامنت گذاشتی ، انصراف دادی ؟ (2095163) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۰۳:۵۹
خود نوبخت گفت میلیون ها نفر انصراف دادن (2096209) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۹:۱۱
حرف شما درست است اما یک سوال دارم. آیا دولت در مقابل صدا و سیما چاره ای هم دارد؟ لطفا بدیل آن را بیان بفرمایید تا ما هم بدانیم دولت چکار باید می کرد.
بنده انصراف ندادم.علت اصلی عدم انصرافم هم سیاست های تخاصمی است که سبب می شود بخش عظیمی از ثروت کشور صرف بودجه های دفاعی شود. و یا بودجه ای که صدا و سیمای بیکیفیتی می گیرد که اساسا منعکس کننده دیدگاه های من نوعی و بسیار از مردم ایران نیست. (2098637) (alef-13)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۹:۰۹
البته این دولت نسبت به دولت قبل خیلی راستگوتر است. (2095191) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۱:۵۳
پ ن پ تو و اون محمودت راستگو بودین !! "ما صادر کننده گندم و بنزین شدیم"!!!! (2095766) (alef-13)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۴:۴۹
از افعال معکوس استفاده کردم (2095964) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۷:۳۶
تامعنی راستی وراستگویی چی باشه! (2096160) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۴:۰۸
انقلابی جان این مثل رو شنیدی که می گه: در بیابان کفش پاره نعمت است، بازم به 8 سال قبل و همفکرای شما شرف دارن!! (2096648) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۵۴:۲۱
آره.راستگویی را به عینه در این چند ماه دیدیم!!!!!
یه خبر بگو که دولت اعلام کرده باشه و خودشون تکذیبش نکرده باشن!!! (2096829) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۸:۵۸
البته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2097675) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۹:۲۸
طبق آمار ارائه شده بیشترین میزان انصراف از دریافت یارانه مربوط به تهران است که کمترین اقبال به رسانه میلی وجود دارد. (2095207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۴۲:۲۳
یا اکثرا از اشراف هستند (2096299) (alef-13)
 
صدرا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۸:۰۷
نه خیر.
بفرمایید بیشترین افراد متمول را در خود جای داده.
البته آقای روحانی فرمودند یارانه تهرانی ها بیشتر باشه چون مخارجشون بیشتره!!!!! (2096411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۴۵:۳۳
توهم بیشمار بودن یعنی تو (2097280) (alef-13)
 
موجی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۴۶:۵۳
یعنی دولت مردمی تدبیر و امید میخواهد در تاریکی حرکت کرده و از عدم اطلاع مردم نسبت به حقوق خویش سوء استفاده کند؟ وقتی چنین یارانه ای حق همه مردم است به چه دلیل نباید مطلع شوند و به چه دلیل باید از آن انصراف دهند؟ شاید خیلی از کسانیکه علیرغم مرفه بودن، این یارانه را میکنند قصد دارند آنرا در امر خیری سرمایه گذاری کرده و یا به شخص محتاج دیگری هدیه کنند . آیا این ممکن نیست؟
آیا عده ای نبودند که میگفتند رسانه ملی اخبار واقعی را از مردم مخفی میکند؟ حالا چطور شد طرفدار مخفی کاری شده اند؟ اصولا چرا در زمان احودی نژاد این آقایان تشویق به انصراف از یارانه نمیکردند؟ مگر آن زمان هم همین مشکلات کمبود بودجه نبود؟ چند نفر از خود همین آقایان در آن زمان انصراف دادند؟
اصلا چرا نمیگوئید دولت خود راسا اقدام به قطع برخی یارانه ها بکند ؟ شاید میخواهد مردم فریبی کرده و وجهه ی مردمیش خدشه دار نشود؟
کسی که خربزه میخوره پای لرزش هم بشینه.
و بقول ایتالیاییها:
دوچرخه میخواستی حالا خودت هم رکاب بزن.
س. یزدی (2095358) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۸:۲۱
آقای یزدی
اولا تکلیف آن مرد روشن است. خود ایشان از مردم خواستند ثبت نام کنند و گفتند به همه یارانه می دهند و میزان آن را هم خودشان تعیین کردند.
دوما کسی طرفدار مخفی کاری نیست. اما برنامه های صدا و سیما برای انصراف مردم اساسا جذاب نبود. من خوب یادم هست که در زمان اجرای قانون هدفمندی در دولت قبل چه ها که همین صدا و سیما نکرد.
سوما یارانه حق همه مردم نیست.قطعا نیست.قطعا قطعا نیست. دلایل آن را همه می دانند. به واژه یارانه دقت کنید. یارانه یعنی کمکی.آیا همه مردم ایران همه به کمک مالی دولت نیاز دارند.قطعا نه.همه ما در اطرافمان کسانی را میبینیم که علیرغم تمکن کافی یارانه هم می گیرند.
چهارما ضرب المثل خوبی را گفتید. منتها به معنای آن توجه نکردید. ما دوچرخه ای نداریم که رکاب بزنیم.اول دوچرخه بعد رکاب زدن.من باید چیزی به دست بیاورم تا موجودی خودم را بدهم. من حاضرم در مقابل خدمات دولت یارانه ام را نگیرم. نقد حساب می کنم. اعتقاد من این است که دولت باید از این روش استفاده کند. (2098674) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۲۸:۴۳
بله ما مصاحبه با مراجع و افراد محبوب را دیدیم شما اطلاعت خودتون رو تصحیح کنید (2095468) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۱۹:۴۸
سلام

فرافكني دولت محترم تا كي ؟ صدا و سيما رسالت خود را مبني بر همسويي با دولت نشان داد اصل روش دولت اشتباه بود اگر مردم مشاهده كنند كه استخر رياست جمهوري چند مييليارد هزينه برداشته و به بابت يك فوتباليست معادل يارانه 44400 نفر پرداخت ميكنند اعتماد عمومي به صرفه جويي كمتر ميشود كونو دعاةالناس بغير السنته كم (2095637) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۹:۳۹
عجب !!!
اطلاع رسانی برای ثبت نام نمی کرد که مردم مستضعف اینترنت ندیده ی از همه جا بی خبر از ثبت نام جا بمونن و امثال شما که کاری به جز وبگردی و ... نداری دقیقه اول بری ثبت نام کنی؟؟؟ (2096196) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۰۳:۰۹
میدونی تبلیغ خوب کجا بود:::
اینکه رییس جمهور به کمپ انصراف دهنده ها پیوست،همه وزرا از یارانه انصراف دادن،تمام استانداران انصراف دادن،نماینده ها انصراف دادن....یعنی تا همین یک ماه این اقایون بفکر کشور نبودن که خودشون یارانه میگرفتن؟؟؟ (2096206) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۰۹:۵۳
بابا یه عاقل به من بگه واقعا افراطی گری تا چه حد؟؟؟ بابا رئیس جمهور میره گش ، بابا رئیس جمهور پیامک نوروزی میده ، بابا زن رئیس جمهور مهمونی آنچنانی میگیره انوقت تقصیر افتاد گردن صداسیما . به خدا این توهین به شعور مردمه که حرکات اشرافی بکنیم بعد توقع داشته باشیم مردم انصراف بدن .
این دولت چقدر دیکتاتوره ؟؟؟؟؟؟؟ یه بار صدا و سیما مقصره یه بار مجلس مقصره یه بار احمدی نژاد مقصره ولی این دولت اصلا مقصر نیست ها (2096218) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۳:۳۵
توهین ترکان به نصف ایران!
مشاور ویژه رئیس‌جهمور مدعی شد همه ۴۹٫۵ درصدی که به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی هستند! آقای مشاور قریب به 90% مردم برای یارانه ثبت نام کرده اند! اینها را در چه گروهی قرار می دهید؟ (2096253) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۱:۵۸
خیلیها از لج صدا و سیما انصراف ندادن، واقعاً بخواد حرص مردمو دریاره، خوب بلده... (2096268) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۱۲:۵۰
آقا اصلا هرچی بدییه مال صدا وسیما و دولت هم خوب!
ولی از من به شما نصیحت با ابن ادله پوسیده سرنوشتی بدتر از دولت قبلی منتظر این دولته! (2096376) (alef-13)
 
صدرا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۴:۱۵
واقعا چه نظرات شنگول منگولی از حامیان دولت انتشار پیدا میکنه.
برادر من ، انگار منظور شما اینه که صدا وسیما اصلا نباید اعلام میکرد. مگر همه مردم (علی الخصوص آنهایی که سطح درآمد پایین دارند) اینترنت دارند که از زمانبندی با خبر بشن؟ ارزان ترین رسانه و در عین حال فراگیر ترین رسانه در بین قشر مستضعف همین تلویزیون است.
ضمنا اگر در تمامی اخبار ها یک بار زمان اعلام شده با فرض حدود 30 برنامه خبری در طول روز، در عوض در هر 24 ساعت نزدیک به 5 ساعت از هر شبکه تبلیغ انصراف بوده(چه بصورت زیر نویس چه مصاحبه، چه....)

فرافکنی تا این حد بخدا نوبره (2096401) (alef-13)
 
سید محمود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۳:۵۵
اگر تبلیغات تلویزیون مناسب نبود، زودتر اعتراض می کردی دولت کریمه!!!! (2096578) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۳:۱۰
برادر من کسانی که نیاز داشتند باید آگاه می شدند
شما که دوست نداشتی اون پیرمرد پیرزن روستایی به خاطر ناآگاهی جابمونه اط=ز ثبت نام تا آمار انصراف بره بالا
حالا شما مذبذبی یه چیز دیگه ست (2096879) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۳:۴۳
این عدم انصراف ربطی به دولت نداره و بی اعتنادی به این دولت
بی اعتمادی به کل مجموعه است از ابتدا تا حالا چون اونایی که ادعا می کردند سبزیاشونم ازتو حیات خودشون میکنند الان خونه نارمکشون 4 طبقه شده تازه ادعا میکرد که از ریاست جمهوری حقوق نمی گیره و قستاش عقب افتاده.
همین طور همه دولت های قبل.
وقتی ادم میبینه یه فوتبالیست 2 میلیارد میگیره و نه دولت(قبل) و نه مجلس نه قوه قضا صداش در نمیآد خوب ما مگه مریضیم از هزارتومن هم بگذیریم. (2096882) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۱۸:۲۰
دوست عزیز این که حالا بیاییم صدا و سیما را مقصر اعلام کنیم ؛ دقیقا انگار نمی خواهیم برخی از واقعیت های جامعه را قبول کنیم.
"مردم برای هزینه کردن یارانه شان قیم نمی خواهند حتی اگر بخواهند آن را در راه خیر به کسی اهدا کنند؛ می خواهند خودشان این کار را بکنند."
من یکی از مدافعان دولتم ولی نه به این دولت و نه به دولت های دیگر اعتمادی ندارم . معتقدم دولت شایستگی هزینه کردن یارانه من را ندارد و نمی تواند. (2097137) (alef-13)
 
آریا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۳۵:۲۱
برو انصراف بده کاری نداره همه آنهایی که گفتند انصراف می دهند زمان احمدی نژاد تکلیف سیاسی شان این بود که یارانه بگیرند؟ (2097261) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۵۹:۵۶
اگه صدا و سیما همکاری نمی کرد و تبلیغ نمی کرد که از یارانه انصراف دهید که می گفتن با ما همکاری نشده و این چیزا خداییش این دولتیا عجب رویی دارن ...
بهر حال رفراندوم محبوبیت دولت فعلی خیلی جالب بود کمتر از پنچ درصد محبوبیت داره این دولت تازه اونم با انواع و اقسام تهدیدها که اگه بیاید ثبت نام کنید دیگه بانکها بهتون وام نمی دن و از این چیزا بازم مردم کار خودشونو کردن
دومین اشتباه استراتژیک دولت
سومیش که بشه دیگه دولت باید فکری به حال انتخابات بعدی بکنه چون با این وضعیت هیچ شانسی برای پیروزی نداره چون همون پنجاه درصد رای هم ریزش می کنه و پاش رو پوست خربزه است (2097286) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۵۷:۰۱
اگه نکرده بود میگفتن با دولت همکاری نکرده حالا هم که با زیر نویس و......خفه مون کرد بازم میگن سیما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2097671) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۱:۲۶
خداییش انصاف داشته باشید.
من خودم منتقد برخی رفتارهای صدا و سیما هستم ولی قبول کنید اینجوری قضاوت کردن تو این مورد خاص بی انصافیه!!!
اگه چیزی نمی گفت یا کم می گفت هم باز می گفتید صدا و سیما تو این موضوع خوب منعکس نکرد و ... (2098036) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۱:۳۱:۱۷
کلا صدا وسیما هر چی بگه مردم عکسش رو عمل میکنند. یکی از دلایلی که پارسال جلیلی اینقدر کم رای آورد این بود که صدا وسیما به طور غیر مستقیم ازش حمایت می کرد و اونو کاندیدای رهبری نشون می داد. تو این مورد هم اگه صدا و سیما هیچ کاری نمی کرد و فقط یکبار روحانی از مردم درخواست می کرد آمار انصرافی ها بالای ده میلیون می شد. احتمالا" چون مدیران صدا و سیما از این جایگاه خودشون نزد مردم!!! آگاه هستند برای ضربه زدن به دولت ازش حمایت کردند. (2102996) (alef-13)
 
رضازاده
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۲۷:۰۲
به نظر بنده هم صداوسیما بجای اینکه با برنامه های موثر مردم را تشویق به نگرفتن یارانه هاکند به ثبت نام ترغیب میکرد.دو سه تا مصاحبه آنهم با ده نفر که آنهم یکیشان میگفت دودل هستم برای انصراف دوتاشان میگفت ثبت نام نکردم وهفت تاشون میگفتند میخواهم ثبت نام کنم شد برنامه سازی برای انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی؟زیرنویسهایی هم شبیه اینکه "هموطن گرامی انصراف شما از دریافت یارانه نقدی دست دولت خدمتگزار را برای آبادانی بیشتر ایران باز میکند"بیشتر لج مردم را درمی آورد(از بس این جمله ووعده را در دولت معجزه هزاره سوم از صداوسیمادرزمان اجرای فاز اول شنیده بودند ونتیجه اش هم معلوم شد).دریغ از یک برنامه اقناع کننده با دلیلهای قانع کننده وعملی از طرف یک کارشناس یا شخص موجه درساعات پربیننده. (2094569) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۵:۱۱
صدا و سیما کار خودش را درست انجام داد ولی قیم مردم که نیست (2095039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۲:۴۸
همین شما نبودید که می گفتید کسی صدا وسیما رو نگاه نمی کنه ؟
ضمن اینکه بنابر اظهار جنتی همه تبلیغات با مشاوره دولت صورت گرفته است . (2095175) (alef-13)
 
راذ
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۲۸:۰۴
دولتمردان محترم تحلیل اشتباهی از واکنش و عملکرد مردم داشتند به نظر می رسد می بایست سریعاً نسبت به تحلیل ها و مشاورین خود تجدید نظر کنند چراکه وای به حال ما اگر همه برآوردهای آنها این چنین بوده و بر طبق آن در آینده برنامه ریزی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2094572) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۹:۰۹
مشاورین دولت بازار ازادی هستند و کعبه عقاید اقتصادیشان الگوهای نئوکلاسیکی است و اعتقاد چندانی به برنامه ریزی ندارند بازار باید تصمیم بگیرد (2095001) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۶:۴۷
آقایان بهتر است به جای فرافکنی اشتباهات خودشون رو قبول کنند. فرافکنی ها تا کی میتونه مفید و کارساز باشه. جمشید بسم الله و ... از دولت قبل تا توجیهات دولت فعلی. کی این رویه در بین مسوولان تمام میشه خدا می دونه (2094579) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۱:۱۲
خیلی با انصافی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمشید بسم الله دولت قبلی ا با این دولت مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
خجالت هم بد نیست ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2095949) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۷:۰۴
متاسفانه مردم ایران به بنزین مفت مجانی عادت کردنند حاضرند برای یک شب اقامت در یکی از ویلاهای شمال کشور یک میلیون تومان بدهند اما اگر بنزین لیتری یک تومان گران شود چنان قیل قالی راه میاندازند که ان سرش ناپیدا . (2094580) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۱:۰۰
دوست عزيز چرا به مردم توهين ميكني . (2094917) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۲:۲۱
اون هایی که لایک زدن را بگو!!
معلوم شد کیا الف می خونند کسانی که شبی 1 میلیون پول دارند تا بدن در ویلا شمال برای یک شب بگذرانند!!!!!
لابد فک می کنند نماینده افکار عمومی کل کشور هم هستند، که اگه فک کردند تقلب شده بریزند تو خیابونها!!!!!!!!!!! (2096398) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۰:۵۳
این چیزی که شما میفرمایید درست نیست. اولا هر کسی به ان ویلاها نمیرود در ثانی اجاره ویلا دلبخواه است و هزینه بنزین اجبار. کسی برای اجاره ویلا دادن تورم را بالا نمیبرد ولی هزینه بنزین تورم را بالا میبرد. در بهار هم چغاله کیلیویی 20 هزار تومان میرسد و هر کس دلش بخواهد میخرد ولی سیب زمینی اگر گران شود همه صدایشان در میاید. زیرا چغاله هوس است و سیب زمینی اجبار. (2094941) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۶:۴۹
در تمام کشورها زمانی نیاز به ریاضت اقتصادی است دولت از خودش شروع می کند وبا کم کردن کارمندان وهزینه ها کمک به مردم می کند.دولت اگر اول می امد کارمند ها را نصف می کرد واعلام می کرد تا 4 سال هیچ جشن وبزرگداشت وسمینار ودعوت مهمان های مفت خور خارجی ممنوع است و هیچ اداره ای حق اضافه کار وماموریت ندارد.انموقع شاید مردم استقبال بیشتری از انصراف می کردند.
چرا دولت های ما هروقت کم می اورند از جیب مردم هزینه می کنند.
به خدا توی این ادارات همگی دیدیم چقدر ادم بیکار وعلاف ریخته.هرکدام انها به انداره 50 نفر یارانه هزینه دارند.حالا بماند که اگر دزد وروشوه بگیر هم که باشند واویلا. (2095077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۴۴:۲۹
اگه یه نفر کارمند را کم کنند، تو خودت بیشترین کامنت ضد دولت را تو همین سایت میذاری!!!
نمیخواد سیاه بازی کنی!!! (2095961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۶:۱۸
ای آقا دل شادی داری!!!
مگه از جشن اشرافی همسران مسئولان که در نهاد ریاست جمهوری به مناسبت روز زن برگزار شده خبر نداری؟
از یکطرف نامه می دهند به رهبر که ما اقتصاد مقاومتی اجرا می کنیم و از یک طرف دیگه این بساط ها را به راه می اندازند.
بنده که هیچ اعتمادی دیگه ندارم!! (2096406) (alef-13)
 
صراحت
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۹:۵۹
ظاهرا از آن تیپ آدمهایی هستی که پولت از پارو بالا میره وقطعا هم یارانه ثبت نام کردی برو خوش باش (2095112) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۴:۱۷
مردم به بنزین مفت و مجانی عادت نکردند مردم ما هر چی که مفت باشه را میگیرند غذای نذری میدن 3 تا 3 تا میگیرن که یا میمونه بیات میشه میریزن دور یا یک قاشق میزنن می ندازن کنار خیابان یک شربت نذری میدن وسط خیابان یک ترافیک میشه که بیا ببین آقا از اساس فرهنگمان مشکل داره (2095225) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۴۸:۰۳
چیه این مردم همون نبودند که پیام نمیدونم چی چی رو درک کرده بودند حالا شدند بی فرهنگ (2096318) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۴:۲۲
مردم ایران !!!!!!!!!! (2095381) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۵۸:۳۷
مسئله بنزین زدن مردم نیست .حمل نقل عمومی و جابجا کردن کالا در ایران برخلاف سایر نقاط جهان بصورت زمینی است ونه دریایی و ریلی! پس اگر مردم مصرفشان را هم کاهش دهند چون قطار و کشتی و هواپیماها نقشی جایگزین را ندارند پس نمی توانند این مشکل را حل کنند و این اشتباه محاسباتی که مشاوران دولت برای درآمد بیشتر انجام می دهند در آینده خیلی از بنیادهایی قدیمی جامه ایران را خراب خواهد کرد که حتی تصورش برای خیلی از دولتمردان هم سخت خواهد بود. (2095567) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۲۵:۲۶
چرا که نه؟
چرا در سرزمینی که بزرگترین تولید کنند نفت است این انتظار وجود نداشته باشه؟
انتظار دارین این یارانه ها را به نفع کدام دولت صرفه جویی کننده اهدا کنند؟ (2097147) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۰۳:۳۲
این سیاست اقتصادی، سالهاست از دوران هاشمی هر روز با یک رنگ اما با یک محتوا بخورد مردم مبرود، سیاست تورم زایی.در صورت توانایی دولت قبل در کنترل نرخ ارز و تورم، قیمت های قبل نزدیک به قیمت جهانی بود. این دولت قبل بود که با سومدیریت به بالا رفتن نرخ ارز دامن زد و دوباره صحبت از قیمت جهانی شده. این دور باطل در تمام دوره های مختلف دولت با دیدگاه های مختلف تکرار شده.پیوسته هم مقصر دولت قبل بوده. چهره ها عوض میشود، یکی با نیرنک یکی با متانت یکی با خشونت و این یکی با لبخند، اما سیاست اقتصادی همان است و کوچکترین تغئیری نمیکند. همگی هم مدعی نخبگی و خدمتگزاری مردم. هیچ کدام از مسئولین هم گناه به گردن نمیگیرند و پیوسته از خود و تیم خود تعریف و تمجید میکنند. مردم از این سیستم اقتصادی خسته شده اند. حالا مقصر رسانه ملی باشد یا دولت قبل و یا هر کس دیگر، اصلا مهم نیست. باید مسئولین(دولت و نمایندگان و روسای قوه قضاییه) اگر میتوانند روش ها را اصلاح کنند اگر نمیتوانند شجاعانه استعفا دهند تا عزت نظام حفظ شود. (2094604) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۳:۵۲
دوست عزيز آيا عزت مردم بايد فداي عزت نظام شود يا عزت نظام فداي عزت مردم شود . با توجه به اينكه اين موضصوع حد وسط نداشته و ندارد (2095378) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۱۲:۲۶
دیوار کوتاه تر از رسانه ملی نیست...
قبلا هم گفته بودم که آخر همه ی کاسه کوزه ها سر صدا و سیما شکسته میشه...
تازه این که چیزی او عده ای هم که به خاطر تبلیغات انصراف دادن بعدا صدا و سیما رو مقصر خواهند دونست... (2094614) (alef-5)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۰:۴۹
با سلام لطفا فرافكني نكنيد مرد و مردانه شكست خود را قبول كنيد بالاي 70000000ميليون به شما نه گفتن و يارانه گرفتند چرا؟ ايا شما حتي يك كارشناس در دستگاه عريض و طويل خود كه مهماني ميدهد خارجيان را به اصفهان مي اورد و سوغات ميدهيد براي درمان گوش خود در بهترين بيمارستان المان بستري و مداوا ميشود و به كيش و تركيه براي تفريع ميرويد ثروت انها به قول نماينده شجاع اين ملت ميلياردي ميگيرد نه گفتن و سيما را جلو خود قرار ندهيد بخواهيد اينجانب ميتوانم به دولت تدبير مجاني و محض رضاي خدا مشور بدهم (2094781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۶:۳۰
این شهروند انقلابی خیلی باحاله مثل این گرامافونای سوزن در رفته همش یک سری مطالب تکراری را کپی پیس میکنه (2095040) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۵:۵۱
اگر خواننده مطالب الف هستین حتما میدونین که نباید کامنتهای شهروند انقلابی رو بخونین (2095437) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۳:۵۳
اگه جنابعالی هم جرات می کردی برای اسم انتخاب میکردی کامنت های شما رو هم نمیخوندیم. (2096271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۹:۰۴
حالا که فعلا لایکاش از تو بیشتره!!! (2096415) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۳:۱۳
سلام. شما همون به دولت دهم "مشور" دادی کافی بود. (2095253) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۰:۵۴
با سلام دولت محترم راستگويان لطفا درس عبرت بگيريد و راستگو باشيد راستگويان قبول كنيد مردم به شما راستگويان ننننننننننننننه گفتند نه (2094860) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۸:۲۳
الف محض رضای خدا جلوی .. پراکنی این شهروند رو بگیر (2094914) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۸:۴۱
دولت راستگویان ان مرد بود که رفت (2094915) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۷:۵۷
نه ، اون پاک ترین در تاریخ بشریت بود و رفت!!!!!! (2096655) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۱۴:۳۱
دو روز آخر خیلی ها که روزهای قبل انصراف داده بودند ثبت نام کردند(از جمله خانواده خودم)...
دلیلش هم اخباری بود که از ولخرجی ها و اصراف ها در دولت شنیده میشد...
پدرم بنده خدا کلی دعا کرد که زیر 60 میلیون ثبت نام کنن... (2094616) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۵:۰۶
ثبت نام خودتون رو گردن اخبار ولخرجی نداز خانم .شما خوب می دونی که این اخبار رو چه رسانه هایی و برای چه منظوری پخش میکنند. (2095051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۲۲:۰۳
شما چرا ثبت نام کردی؟ (2096669) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۱۸:۰۸
اقای امیر حسین رحمانی لطفا با این دفاع از تلوزیون ضرغامی مردم را هالو فرض نکنید که عملکرد این سازمان افتضاح بوده (2094619) (alef-5)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۳۸:۰۹
مخالفم (2094726) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۷:۱۵
شما که تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنی چرا الکی نظر میدی! (2094748) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۸:۴۷
چطور آقای رئیس جمهور و معاون های ایشان تا دیروز از عملکرد رسانه ملی تقدیر و تشکر میکردن
الان چی شده؟ (2094753) (alef-13)
 
تغذیه شده از یخچال خونمون
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۵:۰۵
چرا شما ها اینقدر تعصب دارید تا به دولت انتقاد میشه به همه چیز و همه کس می تازید ب
دیگه 8ماه از ریاست اعلی حضرت قبله عالم گذشته هر اشتباهی را به گردن یک نفر می اندازید

مقصر سبد کالا از دید معاون اعلی حضرت احمدی نژاد
مقصر عدم انصراف مردم از یارانه ها از دید اون یکی معاون اعلی حضرت صدا سیما
تازه تا به جشن کاخ نشینی هم انتقاد می کنیم سریع خواهید گفت محمود زن بچه اش را برد نیویورک ( درسته کار اشتباهی بود ولی پس از هشت سال و نه در سال اول ! ) (2094773) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۳۱
8000 سال هم بگذره فتوحات دولت عدالت و مهرورز از یاد و خاطره ملت ایران نخواهد رفت ناسلامتی مارو چند دهه در همه چیز به عقب هدایت کرد (2094978) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۵:۲۹
خخخخخخخ
یه جوری حرف می زنی انگار قبلا جز کشورهای توسعه یافته بودیم. زمان خاتمی هم وضع همین بود. زمان رفسنجانی هم بدتر. (2096280) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۱:۲۸
دکتر جان! کجاش از رسانه میلی دفاع کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2094783) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۴:۴۱
عملکرد سازمان ربطی به انصاف ما نداره...
بنده به دلیل انتقاد به صدا و سیما نه خودم تلویزیون میبینم نه خانواده م (ماهواره هم نداریم)...
اما با این همه فشاری که دولت به صدا و سیما میاره انصافا صدا و سیما خوب حمایت میکنه...
نکنه انتظار دارید به جای واقعیت فقط همون چیزایی رو بگه که شما دوس دارید!...
انصاف...... (2094830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۴:۳۵
اخه بعد از 8 سال سکوت یهو واقعیات را گفتن کمی عجیبه در ضمن واقعیا این چیزا نیست چیزای دیگس (2094991) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۵۸:۱۱
خودشم گفت که افتضاحه
حالا چون سیما شده افتضاح دولتم تقصیر کاراشو بندازه گردن صدا و سیما

اگه حرفشو قبول نداری جواب بده (2094854) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۵:۱۶
شما که ماهواره نگاه میکنید برید انصراف بدین هنوز فرصت هست!!!!!!!!!! (2094885) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۱:۰۸
شما تا كي ميخواهيد مردم را هالو فرض كنيد؟ مردم از توزيع سبد كالا، وعده هاي شغلي، وادادگي در سياست خارجي تان و وعده رفع تحريمها و ..... تا عمق فاجعا تدبيرتان را پي بردند. (2095138) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۲:۲۹
که چی ؟؟!!
الان حسن روخانی خوبه؟؟؟!!!!!!! (2096425) (alef-13)
 
هادی از اردها
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۲۰:۵۷
ما اینگونه جوانانی بودیم :
http://alef.ir/vdcbwfb5arhb5sp.uiur.html?223584

ولی قدر ندانستند..... (2094623) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۲۴:۱۲
خودشون هم سر در نمیارن دارن چکار مکنن ! از این بی برنامگی که آقایان دارن میفهمیم که خدا دارد این کشور را اداره میکند البته اگه آقایون بگذارن ! (2094625) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۷:۱۱
لعنت به این تدبیر که چیزی جز بی تدبیری نیست! (2096436) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۴۸:۵۶
موافقم (2094642) (alef-5)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۵۷:۴۹
این صدا و سیما رو به من به هیچ وجه قبول ندارم ولی انصافا خودم دیدم شبکه پویا هم داشت زیرنویس انصراف میداد.
این طور حرفها باعث ناامیدی رای دهندگان به روحانی میشه هااااااااااااااا
قبول کنید مردم پول رو بیشتر از اعتدال دوست دارند (2094644) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۶:۰۶
به نظرت شبکه پویا جای تبلیغ انصراف از یارانه است؟ (2094995) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۴۵:۲۶
خب کدوم شبکه باید تبلیغ می کرد که نکرد؟ اگه پویا تبلیغ نمیکرد همین شما میومدی میگفتی چرا از ظرفیت کودکان استفاده نمیشد. قبول کنید بی منطق بودید و هستید الان سریز شده فقط. (2095527) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۵۷:۵۶
اگر کمی منصف باشیم می فهمیم که تبلیغات صدا و سیما برای انصراف از یارانه خود بزرگترین ضد تبلیغ هست!
دلیلش هم واضح هست. صدا و سیما به دروغگویی (یا حداقل نگفتن تمام واقعیت) شهره هست. معلوم هست که مردم هر چه در صدا و سیما تبلیغ شود بر عکسش را برداشت می کنند.
(2094645) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۰:۵۹
مردم که صدا و سیما نگاه نمی کنن اصلا چون دروغ میگه، پس چطو اینقد روشون تاثیر داره؟؟ کشتی منو با استدلالت!!! استدلالی از جنس دیکتاتوری اصلاح طلبان (2095137) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۳:۳۲
بعد اینو قبل از شروع تبلیغ کسی نمی دونست؟ آقای آشنا این رو نمیدونست؟ پس چرا تا چند روز پیش همه از صداوسیما تشکر می کردند؟ (2095257) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۸:۲۳
امان از نفاق! (2096441) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۸:۱۷
اونموقع نمی صرفید
الان که گند کارشون دراومده دنبال یه دیوار کوتاه می گردن (2096892) (alef-13)
 
روزبه
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۲:۳۴:۵۶
شرم اوره ما نه كور بوديم و نه كر رسانه اينقدر يكجانبه از مردم ميخواست از يارانه انصراف بدهند كه ازار دهنده شده بود پس اقاى شريعتمارى به گونه اى سخن بگويد كه الگو بردارى از دولت مردان احمدى نژاد نباشد تماما فرافكنى و انكار و بدتر از ان عوام و نادان پنداشتن مردم (2094651) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۹:۵۴
صدا و سیما چون میدونه منفوره و هر چی بگه مردم بر عکسشو انجام میدن انقدر تبلیغ الکی کرد که مردم بیشتر ثبت نام کنن (2095003) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۸:۲۸
این نوع ادبیات را از ماهواره یاد گرفتی؟؟؟ حالا هر کی ماهواره ندیده باشه فکر میکنه چه خبره با اینوع حرف زدنت همون ماهواره رو از چشم مردم انداختی؛ قسمت اعظم ماهواره معلومه که چیه پس اقلا با خانواده نگاه نکن اگر به بعضی چیزا اعتقاد داری (2095444) (alef-13)
 
ح.س.
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۲:۵۳:۳۴
من در یک مطلب مانده ام. مجلس همواره باید مواظب باشد که هر قانونی که تصویب می شود محل تامین بودجه آن به دقت مشخص شود. شورای نگهبان هم در موارد بسیار پیش پا افتاده قانون مصوب مجلس را به بهانه اینکه محل تامین بودجه مشخص نیست یا کافی نیست رد کرده است. اما در مورد قانون هدفمندی یارانه ها بدون هیچ تحقیقی در باره کمبود بودجه لازم برای پرداخت یارانه نقدی که سر به هزاران میلیارد تومان می زند این قانون را به راحتی تصویب شد. از ابتدا مشخص بود که افزایش قیمت به هیچ وجه پاسخ پرداخت یارانه نقدی را نخواهد داد. در عمل هم ثابت شد که پرداخت یارانه نقدی دو برابر بازگشت پول به دولت از بابت افزایش قیمت ها بوده است. این وضعیت چنان غریب است که انسان نمی داند نام آن را چه بگذارد. بعبارت دیگر، هرگاه دولت هیچ کار نمی کرد الان هزاران میلیارد دلار جلو بود و این کسری بودجه وجود نداشت و هرماه دولت سرگردان نبود از کدام طرح عمرانی و کدام منبع بزند تا پول یارانه نقدی فراهم شود. اما با وجود با این تجربه همان اشتباه دوباره تکرار شد و فاز دوم با همان پارامترهای فاز اول تصویب شد. مگر انسان از یک شکاف چند بار باید گزیده شود.
بدیهی است در هر کاری بدترین راه حل پاک کردن صورت مسئله است. لیکن هرگاه متوجه شویم که کار از پایه اشتباه بوده و هر رور که می گذرد ضرر بیشتری انباشته می شود اتفاقا بهترین راه بازگشت به نقطه صفر است تا چاره دیگری اندیشیده شود. دولت از همان ابتدا می بایست وضعیت را به قبل از قانون هدفمندی باز می گرداند و هدفمندی را با روش جدید آنگونه که در همه جای دنیا عمل می کنند شروع می کرد یعنی توقف پرداخت یارانه نقدی و بازگشت قیمت ها به قبل (باستثنای بنزین که البته سوزاندن آن به قیمت های فعلی هم دیوانگی است چه برسد به قیمت های قبل). هنوز برای این کار دیر نشده است. (2094657) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۳:۱۸:۳۳
بازم احمدی نژاد 3-2 سال آخر خراب کرد این یکی که از بیخ تو آفساید میزنه (2094661) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۱:۴۱
اسم اونو نیار که تازه آرامش پیدا کردیم !! (2095044) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۶:۱۶
حتی از اسمش می ترسید. (2096284) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۴۱:۵۳
نکنه شما هم در جشن اشرافی نهاد ریاست جمهور حضور داشتی که انقد خوشحالی؟
اگر جای من با بیکاری دست و پنجه نرم می کزدی، از سر سیری حرف نمی زدی! (2096450) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۹:۲۰
احتمالا شما آقای نعمت زاده وزیر روحانی نیستید که تازه از فرنگ برگشتید؟ (2098603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۶:۴۸
شما چند سال اول احمدی نژاد یا ایران نبودی یا منافعت تامین بوده. (2095055) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۳:۵۵
نه عزیزم ! احمدی نژاد هم از سال 84 شروع به خرابکاری در اقتصاد کرد.منتها در دوسال آخر نتیجه اشتباهات فاحشش آشکارتر شد. (2095311) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۵:۱۴
میبینم که طرفداران احمدی نژاد داغ دلشون تازه شده و این تاپیک رو محملی برای عقده گشایی قرار داده اند.بس کنید تو رو خدا! کم تو این 8 سال اقتصاد کشور شخم زده شد که حالا یه عده طرفداریشم میکنند؟ (2095312) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۳۰:۱۶
هنوزم داره شخم زده میشه
شما چشماتو وا کنی میبینی (2096896) (alef-13)
 
سید محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۴:۴۳:۵۰
اتفاقا" این مار پیچ را سلف همین دولت ایجاد کرد! چرخه تورم و افزایش قیمت بابمب تحریم منفجر شد! حال یا دولت بایدتعداد یارانه بگیر ها را محدود کند ویا قیمت ها را بالا ببرد!و این زمانی است که رسانه ها و کسانی که مردم را تشویق به مقاومت میکردند باید به کمک بیایند و همکاری کنند و کسانی را که متمولند منصرف کنند .اما یا سکوت کردند ویا تبلیغات ضد و نقیض کردند ! چرا؟ علتش را همه میدانیم ولازم به توضیح نیست! (2094671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۶:۴۳:۱۹
من نمی دانم این موضوع نیاز به یاداشت و جدال دارد؟ (2094682) (alef-5)
 
داود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۶:۵۲:۰۸
عجب اشتباهی کردیم خودوخانواده ام به اقای روحانی رای دادیم اگرزمان به عقب برگردد دیگر به ایشان رای نخواهیم داد (2094684) (alef-5)
 
جوابگو
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۸:۰۴
من فکر می کنم برای امثال شما باید متاسف بود که خودتان هم نمی دانید که چرا به آقای روحانی رای دادید . (2094799) (alef-13)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۷:۴۶
دمت گرم (2095106) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۳۲:۲۵
رای دادیم
که معتدل باشه که نیست
که اقتصادو احیا کنه که نکرد
که تعامل با جهان کنه که فقط وادادگی دیدیم
که .....

الف جان تایید (2096900) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۲:۳۹
من به روحاني راي ندام ولي ميدانم كه خانه از پايبست ويران است و خشت اول كج است . روحاني فقط قول هاي داد كه من هم مي دانستم نمي تواند همانطور كه قبلي و قبلي و ... هم نتوانستند. (2094805) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۱:۱۸
چرا نمیتواند به قولها عمل کند؟ شاید قانون اساسی ایراد دارد و رییس جمهور دستش بسته است (2095007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۶:۵۱
اول چاه بکن بعد منار بدزد. اشتباه کردی درست اما بین گزینه های موجود کدامشان بهتر بود؟ لابد دوست داشتی دلار 7000 تومانی را تجربه کنی (2094833) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۶:۰۳
دقیقا اشتباه شما همین بود. فکر کردین اگه به جای خدا با کدخدا ببندید دلار میشه 1000 تومن. الان یه سر برو بازار کامپیوتر نتیجه بستن با کدخدا رو ببین. (2095264) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۲:۰۹
زمان بر نخواهد گشت برادر من همونطور که 8 سال پیش مردم به احمدی نژاد رای دادند و برنگشت (2094880) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۲:۳۹
تو که راست میگی !!!!!!! (2095046) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۳:۰۰
من عجب اشتباهی کردم به ایشون رای ندادم . (2095048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۷:۴۸
تا الان هر چی بوده وعده های عمل نشده بوده. میشه بفرمایید عاشق چی چیش شدین. به باد دادن هسته ای نکنه؟ (2096289) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۶:۵۵:۱۶
ما که از ابتدا تا اکنون از این دولت چیزی جر فرافکنی ندیده ایم!!! شما تازه متوجه شده اید؟ (2094685) (alef-5)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۱۷:۵۲
آقای امیرحسین خان رحمانی کلا همه چیزو سیاه میبینی. شاید نونت تو اینه بینشه ولی مردم خودشونم از وضع موجو تفسیرایی برا خودشون دارند. هشت سال بدبختی کشیدیم هیچ کدوم از امثال شما عزیزان اهل قلم، قلم نزنید حال دایه مهربانتر از مادر شدین برا ما (2094699) (alef-5)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۵۹:۲۱
قلم زدن خوبم زدن
شما چشاتو بشور دوباره نیگا کن (2094855) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۱۷:۵۵
الگوهای دهه شصت کارساز نیست .بامردم ایران زندگی کنید تا انها نیز در مردمک چشم شما واقعی تر باشند. (2094700) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۲۰:۰۹
اقای روحانی اگر به وعده های خود عمل کرده بودی انصراف می دادم.هنوز پارازیت و بنزین الوده دارد مردم این کشور را کودکان ما را دچار بیماریهای سعب العاج میکند انوقت شما می خواهید از محل انصراف یارانه بهداشت و سلامت را در جامعه ارتقا دهید!؟ (2094703) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۴:۲۲
پس نمیبینی زنگنه تولید بنزین آلوده توسط پترشیمی هارو ممنوع کرده ؟! تعصب بیجا تا کجا ؟!! (2095049) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۷:۱۴
سعب العاج؟!! (2095272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۲۰:۲۵
چوچنگ هم دیگه تمیگفت انصراف بدین!!!!!!!!!! (2094706) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۲۸:۰۱
به خاطر عملکرد صدا و سیما اساس ذهنی مخاطب بر این قرار گرفته که به احتمال خیلی زیاد عکس هر آنچه چه صدا و سیما بدان فرا خواند، درست است! (2094710) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۳۳:۵۳
1- دولت در پیش بینی تصمیم و رفتار احتمالی مردم در قبال دریافت یا انصراف از دریافت یارانه موفق نبود. چرایی ناتوانی از درک صحیح رفتار مردم از بالایی برای دولت برخودار خواهد بود و توجه به این نکته نیز بسیار ضروری است که دولت در تصمیمات و اقدامات آتی نیز می تواند درک درستی از رفتار باورها ، تصمیمات ، ضرورتها و رفتار جامعه داشته باشد؟
2- دولت هنوز پاسخ مشخصی به پرسشهای عدیده مردم مانند موارد ذیل نداده است ایا در جامعه که فردی به راحتی آب خوردن می تواند بالغ بر نه هزار میلیارد تومان از وجوه کشور را به نفع خود برداشت کند یا سه هزار میلیارد یا ..... انتظار از مردم برای گذشت از حق مسلم خود روا و عقلانی است؟ آیا وقتی می دانیم هنوز مالیات پرداختی بنکداران طلای بازار تهران بدلیل ناتوانی و استیصال دولتها کمتر از مالیات دریافتی از یک معلم است انصراف عقلانی است؟ زمانی که مقامات ارشد و مدیران عالی رتبه و دریافت کنندگان دستمزدهای چند میلیاردی از دولت با افتخار اعلام فرمودند که از دریافت یارانه انصراف می دهند یعنی تا آخرین مرحله گرفته اند انتظار از مردم عقلانی است؟ آیا وقتی پرداخت 12 دلار ماهانه بعنوان کمک به خانواده های بی بضاعت که در فرم ثبت نام یارانه مورد تأکید قرار گرفته را هنوز رفتاری تحقیر و توهین آمیز با مردمی نجیب و یختی کشیده نمی دانید؟ آیا رییس جمهور و دولتش نمی دانند که با این همه تأکید بر نیازمندی و ناتوانی گیرندگان یارانه بعنوان افرادی که توان تأمین معاش خانواده را ندارند بیشترین توهین به ساحت مقدس پدران غیرتمند خانوارهای ایرانی را روا داشتید؟
3- آقای معاون فرمودند که به تمام ثبت نام کنندگان یارانه پرداخت خواهد شد یعنی تمامی اظهارات پیش از این توسط مقامات ارشد دولت مبنی بر صحت سنجی فرمها و شناسایی متمکنین و ..... همه باد هوا بود لذا دولت اصولا توان و ابزار لازم برای چنین اقدامی را ندارد که اگر داشت می توانست طی دههای گذشته به سالم سازی مجاری ورود و خروج کالا یا اخذ مالیات واقعی از مشاغل اقدام کند یا بسیار ساده تر می توانست اقساط مطالبات خود از گیرندگان وامهای بانکی را اخذ کند یا صدها مورد دیگر که تماما بر ناتوانی و استیصال دولت در کشورمان تأکید دارد سوال بسیار ساده ای از جناب معاون اجرایی است اگر بپرسیم در دولت کسی هست که بداند تعداد نفوس کشورمان چند نفر است؟ زمانی رییس جمهور چین بعنوان اعلام اقتدار کشورش در تلویزیون حضور یافت و در برابر دوربینهای شبکه های تلویزیونی جهان موضوعی را اعلام کرد موضوعی که بسیار مهمتر از اخبار مربوط به قدرت نظامی ، اقتصادی ، سیاسی ، ..... بود ایشان فرمود من در این لحظه اعلام می کنم جمعیت چین از مرز یک میلیارد و دویست میلیون نفر گذشت سوقعا کسی در ایران می داند جمعیت ما چقدر است؟
4- آقای معاون می دانند سرمایه ، گردش مالی و درآمد خالص مراکز تحت پوشش بنگاههای عظیم اقتصادی موجود در کشور چقدر است؟ می دانند درآمد خالص سالانه مثلا بنیاد مستضعفان چه مبلغی است؟ می دانند چگونه هزینه می شود؟ می دانند هیچ دستگاه نظارتی دولتی توان بررسی عملکرد و حسابهای این موسسات را ندارند؟ می دانند سهم مالیات پرداختی این مراکز چقدر است؟ می دانید مخابرات کشور امروز که تحت مالکیت بخش شبه دولتی است چگونه اداره می شود؟ مالیات پرداختی این بنگاه فوق بزرگ اقتصادی چقدر است و پرداختی چقدر؟
5- آقای معاون ایکاش توضیح دهند که با توجه به سرانجام شهرام ، امیر منصور و بابک مردم چرا باید انصراف دهند؟
6- آقای شریعتمدار که احتمالا مانند بسیاری از اعضای دولت از رفتار مردم عصبانی است می توانند توضیح دهند چرا گمان می کردند مردم باید واقعیات زندگی روزمره خود را نادیده گرفته و عقلانیت خود را کنار گذاشته و بر اساس چند تبلیغ غیر منطقی به پیروی کورکورانه از خواست شخصیتهای مانند ایشان که قطعا امروزه باید بسیار بیش از صدهها میلیارد تومان دارایی سالهای دهه هفتاد در اختیار داشته باشند تبعیت کنند.
7- امیدوارم دولت و سایر ارکان حکومتی مانند مجلس به این نکته ظریف و دقیق توجه فرمایند درک رفتار عمومی جامعه ما متأسفانه از آرای انتخاباتی و راهپیمایی و بسیاری از شاخصهای رفتاری دیگر ممکن نیست و نباید مشاهده یک رفتار خاص را دلیل بر حمایت یا دوری مردم بدانند دولت و مسئولین بدانند که شاخص فلاکت در اقتصاد ایران به بالاترین سطح ممکن در جهان رسیده است بدانند که نرخ بیکاری در ایران بیداد می کند بدانند که میزان تن فروشی در خیابانهای شهرمان نسبت به دو سال قبل با آمار تکاندهنده ای روبرو است بدانند که دو و سه شغله بودن پردان شهرمان فوق العاده نگران کننده است بدانند بسیار از پردان هر روزه شرمنده تر از روزهای قبل به چشمان همسر و فرزندان نگاه می کنند بدانند تولید در کشورمان سالها است که از مرز نابودی گذشته است بدانند سالها است شاهد رونمایی از خودروهای ملی هستیم و همه چیز صنعت خودروی کشور از چین وارد می شود بدانند وزیر نفت فرمود سالانه بیش از 9 میلیارد متر مکعب گاز در لوله های انتقال گم می شود بدانند هنوز بالغ بر 35% برق و اب کشور در محل تولید یا مسیر انتقال پرت می شود بدانند خودروهای ساخت ایران 3 و 12 برابر نرم جهانی بنزین مصرف کرده و آلودگی ایجاد می کنند بدانند تصمیمات خام و غیر کارشناسانه ای مانند مرخصی زایمان امکان اشتغال آبرومندانه بانوان تحصیل کرده کشورمان را در مرز نابودی قرار داده است و باید بدانند ..... (2094718) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۶:۰۴
مطالب عنوان شده بسیار خوب و منطقی بود احسنت (2095151) (alef-13)
 
میبدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۳۶:۱۴
الف که سانسور میکنه ولی به عزیز سانسورچی الف عرض میکنم که
به نظرم احمدی نژاد با همه عیب هایی که داشته و دارد- که ای کاش نمیداشت- در مجموع بر بسیاری از این مدعیان و پرچمداران اعتدال و اصلاحات شرافت دارد. همین که ساده زیست و پاکدسته و قلبا خود را نوکر مردم می دونست و میدونه و بر خلاف مدعیان اعتدال و ... ثروت های چندصد میلیاردی برای خود و خانواده اش فراهم نکرد و بچه هاش مثل بعضی آقازاده های دزد و گردن کلفت و خائن به خون شهدا نشدند و همسرش به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) جشن کذایی در کاخ ریاست جمهوری نگرفت و ... یک دنیا ارزش داره.
بنابراین محمود احمدی نژاد در مجموع بر بسیاری از مدعیان اعتدال و اصلاحات شرف داره. (2094722) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۷:۲۸
عملکرد احمدی نژاد بسیار بد بود. عملکرد روحانی هم در حد انتظار نبوده. بدی یکی دلیل بر خوبی دیگری نیست. (2094912) (alef-1)
 
yyyy
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۳:۴۹
درود .............................................بازم به فهمت (2094927) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۹:۲۵
تا شما شرافت رو چی بدونی .در ضمن شما مگر توی اون جشن بودی . بیچاره کشوری که مردمش عقلشون به چشمشونه. (2095060) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۲:۰۳
نظرت درباره سفر احمدی نژاد به نیویورک با 160 نفر از ایل و تبارش چیه؟لابد اینهم از ساده زیستی او بوده! (2095304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۵:۲۱
حرفت شما کاملا صحیح است، اما برای بعضی واقعا 4 سال زمان نیاز است تا معنای اعتدال را درک کنند.

انتخابات 96 منتظر دکتر هستیم. (2096154) (alef-13)
 
وافی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۳۹:۱۹
دولت روحانی هم همچین آش دهن سوزی نبود!
باید یه آدم دردکشیده و مدیر وقاطع بیاد مثل قالیباف که هم تو جنگ بوده هم در شهرداری و انتظامی خوب کار کرده و الا اگه امیدمون به وزیر هزار میلیاردی باشه خاک بر سرمونه (2094727) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۵:۱۲
اون اومده بود که الان دلار 8000تومن بود عمو !! (2095052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۲:۳۰
کی گفته؟
چرت و پرت می گی؟
عدد مفت همین طوری می اندازی دیگه! (2096481) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۷:۴۶
این هزار میلیاردو از کجات درآوردی ؟!!!! (2095058) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۲:۵۹
از تو جیب وزیر کهن سال! (2096483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۲:۴۱
خصوصاًرتوی نیروی انتظامی خوب عمل کرد !!!ّا با گاز انبر! (2095219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۳:۳۵
زیر نظر حقوق دان البته!! (2096485) (alef-13)
 
میبدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۴۶:۲۰
علتش اینه که مسئول میلیاردر عمرا بتونه درد مردم کم درآمد رو درک کنه. یعنی محاله بتونه درک کنه. یه چیزی میشنوه ولی درک نمیکنه. رئیس جمهور میلیاردی وزرای هزار میلیاردی و تجملاتی. جشن های آنچنانی در کاخ سعدآباد و بذل سکه ها از کیسه بیت المال. برای چی انصراف بدیم؟!! روتون رو برم دولتمردان ساده زیست و خدوم!!
خدا شاهده اگه احمدی نژآد میگفت انصراف بدید- با وجود فقر ونداری ام- انصراف میدادم چون خودش هم مثل توده های مردم ساده زیست زندگی میکنه و بچه هاش گردن کلفت و پررو و دزد نشده اند مثل بعضی ها.
راستی حسن آقا روحانی! چرا اموالت رو بر خلاف محمود ما به ملت اعلام نمیکنی؟! میترسی مردم بفهمند خانه ات میلیاردیه و ازت رویگردان شوند؟ حق داری به خدا که اعلام نکنی!! (2094733) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۹:۱۱
بله! ساده زیستی احمدی نژاد رو هم دیدیم.اونجایی که 160 نفر از ایل و تبارش رو برای پیک نیک خانوادگی برده بود نیویورک و در بهترین هتلها اقامت داده بود.آیا سفر کاری به سازمان ملل محل تفرح خانوادگی بود؟ متاسفانه احمدی نژاد خوب تونست امثال شما رو فریب بده.براتون متاسفم. (2095298) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۷:۴۷
ایشون فریب نخورده، ماموریت داره بر علیه روحانی و به نفع احمدی نژاد کامنت بذاره و پولشو بگیره!!!!!!!! (2096086) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۷:۰۱
غیر از کپی کردن کار دیگه ای هم بلدی؟؟؟ (2096157) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۵:۲۹
فقط ما اشتباه کردیم که از ابتدا یارانه نگرفتیم. یعنی خواستیم منافع ملی را ارجح بدانیم. ولی دولت محترم به جای قدردانی، حتی اجازه ثبت نام در این دوره را به ما نداد! بدیهی است با این وضعیت که نه دولت می خواهد قانون را به شکل درست اجرا کند و غیر نیازمندان را حذف نماید و نه مجلس از دولت این را می خواهد؛ و هر دو منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح داده اند، کار ما خیلی اشتباه بوده است. در این کشور باید کلاه خودت رو محکم بگیری! (2094746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۵:۴۲
چرا دروغ میگی؟ من خودم و مادربزرگم که دوره قبلی ثبت نام نکرده بودیم توی این دوره روز آخر به راحتی ثبت نام کردیم (2095099) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۴:۵۷
اخوی اونوقت شماره حساب چی اعلام کردی ؟!!! (2095431) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۴:۳۷
دم خروسش بیرون زد! (2096487) (alef-13)
 
يه جنوبى
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۷:۵۵
زور نيست تورو خدا؟!دوسه روزه فقط خبر گرون شدن ميشنويم اونوقت ميگن يارانه هم نگيريم.بيمه شخص ثالث وبنزين و لبنيات و خيلى چيزاى ديگه كه تو چندروز آينده معلوم ميشه كه چقد گرونتر ميشن اونوقت ميزارن گردن صدا وسيما!آخه وقتى ميبينيم روز به روز قيمتا ميكشه بالا مگه عقلمون كمه كه انصراف بديم؟شيش ماه ديگه هم ميان ده بيست ميليون نفر ديگه روحذف ميكنن،حالا ببينين كى گفتم! (2094763) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۵:۳۷
برادر جنوبی انگار خبر از قیمت مسکن نداری که داره بیداد میکنه و توی این یک ماهه سی درصد افزایش خورده (2095150) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۰:۱۴
خوب برو بگیر!!! و آبروی جنوبی ها را نبر!!

کسی به زور جلوتو گرفته بود؟؟ یا برای انصراف،خواهش کردن؟؟؟؟ (2096095) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۹:۵۱
مردم بی اعتمادند
مردم اطمینانی ندارند که ثروت های ایران برای دیگر کشور ها هزینه نشود
مردم به تبلیغات صدا و سیمای ضرغامی به دیده شک نگاه میکنند
دولتمردان و سیاسیون در خواب خرگوشی به سر میبرند و از جامعه و حال و روز مردم خبر ندارند (2094764) (alef-13)
 
س
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۴:۰۲
به نظر میاد الف زبون بسته با منتشر کردن این نظر مثل همیشه دارد یکی به میخ یکی به تخته می زنه متعجب نشدم (2095119) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۵:۴۹
همه می دونند.
مسخره بازی های الف تمامی ندارد!! (2096494) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۵:۰۶
فرمودید:
"بهتر است دولتمردان برای یک بار هم که شده بعد از چندین ماه و در جریان این اتفاق مهم یعنی اجرای فاز دوم هدفمندی که تاثیرات مهم و جبران ناپذیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد با هماهنگی، بدون محافظه کاری و با منطق عمل کنند. "
انصاف هم چیز خوبی است. قبلا فکر می کردم الف منصف تر از بعضی هم حزبی هایش باشد ولی ظاهرا اشتباه می کردم. راستی یک آماری از تعداد بازدیدکنندگان سایتتان بگذارید ببینیم توی یک سال گذشته چه تغییراتی کرده! (2094774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۷:۲۲
این ایده آمار سایت ایده خوبی است. (2098128) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۲:۱۴
انهایی که میگویند به روحانی رای نمیدادیم. یک لحظه فکر کنید اگر اقای جلیلی رییس جکهور میشد چه اتفاقی سر پول ملی و ....میامد! (2094786) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۱:۳۴
شما که همه چی رو توجیه میکنی.

حالا که زورت به توجیه نرسیده میگی اگر فلانی رئیس جمهور میشد چی میشد؟

مگه تو علم غیب داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2094918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۴:۳۸
کسی علم غیب نداره!!
فقط یه کم سواد میخواد که منحنی و شیب صعودی قیمت دلار را ببینی تا بتونی بفهمی در صورت ادمه همان وضعیت و طبق همان شیب صعودی، قیمت دلار تا حالا بالای 7000 تومان بود!!
فرق بی سواد و با سواد همینه دلبندم!!!! (2096110) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۸:۴۱
اینا از اول هم به روحانی رای نداده بودند و طرفدار جلیلی هستند . (2095059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۰:۰۴
فعلا که داداش از زمان روی کار اومدن ایشون دلار رفته روی سه هزاروسیصد تومن
این اتفاق هم قبل از ایشون افتاد یعنی دلار روی سه هزار تومن بود.اگه الان مملکت کسی رو بعنوان رئیس جمهور نداشت هم دلار سه هزار تومن بود شاید هم کمتر.
در ضمن ایشون کل برنامه اتمی کشو رو ویران فرمودند تا ارزش پول ملی برگرده که نه تنها برنگشت بلکه عزتمون هم لگد مال شد (2095838) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۳:۰۴
آقای شریعتمداری درست گفته است .
معروف است که اگر می خواهی مطلبی را خراب کنی به آن مستقیم حمله نکن بلکه غلط از آن دفاع کن .
یعنی همان کاری که صدا و سیما با انصراف از یارانه ها انجام داد. (2094788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۲:۵۴
شما که رسانه ملی نمیبینی و احتمالا ماهواره نگاه میکنی انصراف دادی؟؟؟ (2096063) (alef-10)
 
حميد رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۴:۱۰
سايت محترم الف
اقاي توكلي
ما و شما بيشتر ازما ميدانيد كه پرداخت بي مطالعه يارانه در زمان دولت قبلي چه مشكلاتي براي اقتصاد كشور ايجاد كرده است ،نمونه ان عدم وجود اعتبار براي پروژه هاي عمراني است كه در كل كشور كارها خوابيده است و موج بزرگ بيكاري در راه است
وشما بهتر از من ميدانيد كه حمايت از اين دولت تنها با اين مشكلات بزرگ اقتصادي چه اهميت زيادي دارد،
ميفهميم كه خط سياسي شما با اين دولت تفاووت دارد و وظيفه خودتان مي دانيد انتقاد كني و مچ بكيريد و نهايتا اعلام كنيد اين دولت كارايي ندارد -كه معمولا زمزمه اين مطلب اول از زبان كامنت گذارها مطرح ميشود - ولي خدا را در نظر بگيريد و تقوا را ، كه گمان كنم تقواي مردان سياسي نه فقط تقوا شخصي است كه از ان مهمتر هدايت كردن صحيح افكار عمومي است
از اينكه پس از شش ماه از شروع بكار دولت جديد با اين حجم انبوه مشكلات شروع كنيد به اينكه اين دولت ناكارامد است چه كسي سود ميبرد؟
از نا اميد كردن مردم هيچ كس سود نميبرد حتي نا اميد كنندگان
اين مطلب را به اين خاطر نوشتم كه ميبينم در ده روز گذشته سمت و سوي نوشته هايتان حول همين محور ميچرخد
ديگر خود دانيد (2094791) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۶:۰۸
آقای شریعتمداری ظاهرا مدتی نبودند! (2094797) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۶:۵۱
به نظر من تبلیغات صدا وسیما محکوم به شکست بود و صرفا جهت رفع تکلیف و بهره برداری های بعدی این کار را انجام می داد. در حقیقت احساس می شود که کل سیستم نظام در پشت برنامه های اقتصادی دولت نیست و دوگانگی مشهود است از طرفی دولت روحانی با تعریف ویژه ای از اعتدال توان انجام تغییرات را از دست داده است. بیم آن می رود که این دولت هم از چشم مردم بیفتد و هم منفور جریان های قدرت شود. آن وقت کابوس دولت قبلی مجددا" تکرار خواهد گردید. (2094798) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۲:۱۳
عملکرد صدا سیما قابل دفاع نیست. (2094803) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۴:۰۶
انصافا اطلاع رسانى صدا وسيما براى ثبت نام خوب بود تا كسى جانماند!! (2094809) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۹:۴۹
سلام
دلم برای اونهایی که خودشون رو زدن به خواب می سوزه که نه این دنیارو دارن نه اون دنیا. از دولتی که به اسم ولادت حضرت زهرا جشن 1500ساله می گیره و 5تاسکه به هرکس کادومیده انتظار بیشتر ازاین نمیره که مردم بگن هزینه کرد درآمد حاصل از قطع یارانه هم درست خرج نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2094821) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۹:۵۷
احمدی نژااد به به زیر دستاش 10 تا 100 تا سکه داد مثلا به رحیمی و البته محافظاش اون هم موقع خداحافظی (2095023) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۰:۳۵
شما ها وجدان ندارید لاقل انصاف داشته باشید . با این دروغگویی ها به کجا میخواهید برسید ؟؟!!! (2095062) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۱:۰۷
حیف که فایده نداره نظر بدم
14 ساله تو اینترنت میگردم خبر میخونم و میدونم نظر کاربرهای برای هیچکی مهم نیست چه برسه به دولت ها
الکی کامنت نزارید (2096597) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۵۹:۴۰
آقای شریعتمداری در مصاحبه خود در جواب خبرنگار هیچ گونه آماری از ثبت نامی ها و یا انصرافی ها نداشت و یا نمی خواست ارائه دهد ، آمارها که دیگر دست صدا و سیما نبوده است ؟ (2094856) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۱:۰۶
نه تنها شریعتمداری خواب است بلکه اعضادی دولت و نمایندکان خوابند که وضع اقتصادی مردم و کشور به این روز افتاده !!!!!!!!!1 (2094862) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۰۳:۵۸
استغفرالله !!!
دولت راستگویان!
دولت اعتدال!
دولت خوبان!
دولت امید!

ابن وصله ها بهش نمی چسبه! (2096514) (alef-13)
 
شهرآشوب
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۰:۲۱
بنده یک سوال در ذهنم بوجود آمده است. آقای شریعتمداری گفتند که به همه افرادی که ثبت نام کردند یارانه تعلق می گیرد. خوب پس تکلیف راستی آزمایی و بانک های اطلاعاتی دقیق و حذف ده میلیون نفر از افرادی که نیازی به گرفتن یارانه ندارند چی شد؟ تکلیف اون آقای بازنشسته یا آن جوان با حقوق یک میلیون تومان و امثال این افراد که احیانا با اعتماد به حرف دولت و تبلیغات تلویزیون برای یارانه ثبت نام نکردند و با فکر کمک به مردم نیازمند تر از خودشون از پولی که به آن نیاز داشتند گذشتند چه می شود؟ الان همسایه ما که بسیار هم پولدار و مرفه هست ثبت نام کرده و طبق این اظهار نظر یارانه هم خواهد گرفت. آیا دولت می تواند برای برنامه های بعدی که دارد اعتماد این جوانی که در بالا ذکر کردم را محددا جلب کند؟ این چه تفکر مسخره ای است که در کشور ما بوجود آمده که دولت حق تفحص در حساب بانکی و اموال مردم را ندارد. اتفاقا دولت برای اینگونه امور باید چنین حقی داشته باشد. چرا نمایندگان مجلس با این کار دولت مخالف هستند؟ بعلت اینکه نمایندگان هم از ایجاد فضای شفاف اقتصادی واهمه دارند. متاسفانه اکثریت افراد صاحب نفوذ، صاحب ثروت و دارای مسئولیت در کشور آنچنان غرق فساد مالی هستند و از راه های نامشروع ثروت بدست آورده اند که از هرگونه شفافیت اقتصادی فرار می کنند. دادن یارانه نقدی به مردم اشتباه است و دولت باید با شجاعت (که البته از این دولت نمی شود انتظار داشت) دادن این نوع یارانه را قطع کند و آن را بصورت غیرمستقیم به مردم برساند. واقعا یک سنگی درون چاه انداخت! (2094876) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۱:۲۹
اردیبهشت ماه را گفتند . یعنی تا وقتی راستی آزمایی تکمیل بشود به همه ثبت نام کنندگان یارانه تعلق میگیرد . (2095066) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۲:۱۲
من به اقای روحانی رای دادم و هنوز از رایم پشیمان نشده ام . ولی از اقای رئیس جمهور 2 در خواست دارم اول این که اجازه بدهند خودمان برای پول نفتمان تصمیم بگیریم ما اگر نخواهیم شما برای ما جاده،درمان،و اشتغال را با این پول ایجاد کنید باید چگونه اعلام کنیم اقا بعد از 34سال حق خودمان را می خواهیم و تحت هیچ شرایطی هم کوتاه نمی آییم. و در خواست دوم اینکه دور این صدا و سیما راهم خط بکش تا بیشتر از این به خود و دولت تازه کارت لطمه نزده ای هر آدم بی تجربه ای هم میداند که این سبک درخواست برای انصراف از یارانه ها مناسب نبود ..........!!!!!!!!!!!!!! (2094881) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۲:۲۴
خودت میخوای برای پول نفتت تصمیم بگیری برو از هند برنج هندی بیار !!! (2095069) (alef-13)
 
س
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۸:۴۹
برادر کجای کاری تا چند روز دیگه دستات از شدت ندامت رای دادن به این اعلی حضرت با کارت تکه تکه هم خواهی کرد مگه خبر نداری دو دستی تحویل آمریکا دادندمون شرافتمون لکه دار کردند بهد هم در کاخ سعد آباد رقص و آواز و پول و سکه به هم میدهند بعد به مردم می گویند انصراف از یارانه بدهید تازه خودشون گذاشتند دولت راستگویان
الف حالا افتادی تو دور نمایش نظرات اینگونه ای خداوکیلی نظر ما را پخش کن (2095129) (alef-13)
 
ناهید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۴۹:۰۰
بسیار درست گفتید و حرف تعداد بسیار زیادی از رای دهندگان به روحانی همین است .اصلا چرا با این همه عجله طرحی را که هنوز اثرات نامطلوب فاز اولش هویدا است می خواهید با همان مجرمان قبلی اجرا کنید؟ آقای دکتر رنانی گفتند که درآمد بشتر دولت چاره کار نخواهد بود پس بهتر است کمی تدبیر در اینجا بخرج بدهید و این طرح را برای 2 حامل انرژی و نان اجرا نکنید .امیدوارم وقتی برای پشیمانی و جبران اشتباه برایتان بگذارند. (2095535) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۰۴:۵۶
کم کم پشیمان می شی! (2096518) (alef-13)
 
یک شهروند
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۶:۵۹
از بس اطلاعیه های صدا وسیما وزیر نویس وسخنان مردم را از صدا سیما مبنی بر انصراف یارانه پخش می کردند ومردم را تهدید به جریمه میکردند امثال من که احتیاج هم داریم جرات ثبت نام نداشتیم. (2094887) (alef-10)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۰:۳۹
نترس بابا همه ثبت نام کردیم (2095136) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۹:۲۲
یعنی چی شکست دولت؟؟؟ مگه دولت طرحی رو اجرا کرده؟؟؟ فقط از مردم خواسته خودشون یک رویه اشتباه رو اصلاح کنند. البته مردم هم به علت بی اعتمادی به کلیت ساختار تصمیم گیری مملکت این کار رو نکردند. ببینم فکر میکنید اگر مثلا دولت جلیلی چنین درخواستی از مردم داشت بیشتر انصراف میدادند یا کمتر؟ (2094890) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۸:۳۱
بی اعتمادی به فریدون
مغلطه نکن
حداقل طرفداراش باید باهاش همراه میشدن (2096089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۲:۳۱
به نظر من دولت باید یارانه اونهایی رو که تشخیص میده راسا قطع کنه. ضمنا اشتباه نکنید الان حداقل 8 میلیون به درخواست دولت جواب دادن و حاضر شدن از یارانه شون بگذرن که قابل قبوله. البته دولت اگر میخواد همین افراد باهاش بمونن باید راسا یارانه افراد متمکن رو قطع کنه. (2094896) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۱:۵۳
دوست عزیر برخی هم مجبور شدن که انصزاف بدن-- چون اجازه این کار رو ازشون گرفتن (2095031) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۶:۲۸
متاسفانه مخالفان دولت سعی بر آن دارند که از همه ظرفیت و توان خود برای ناکارآمدن دادن دولت استفاده کنند. فشار اقتصادی و دیگر مشکلات بر دوش مردم می باشد که نظاره گر صحیح کارهای انجام شده می باشند. پس نیاییم با سنگ اندای جلوی کارهای دولت را بگیریم. یادمان نرود مردم به اعتدال رای دادند نه به خرافه پرستی مجیز گویی اقایان (2094906) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۰:۳۱
روحانی دارد در هدفمندی کاراحمدی را میکندگول نخورروحانی هدفمندی را رهاکن (2094940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۵:۲۱
مشكل شريعتمداري نيست . اصلاح ريشه اي اقتصاد تو اين مملكت غير ممكن است. به خاطر اينكه صاحبان قدرت در كشور ما قدرت را براي كسب ثروت مي خواهند. در اقتصاد سالم ثروت با كار و تلاش و خلاقيت و توليد به دست مي آيد. اگر قرار باشد بناي چنين اقتصادي در كشور گذارده شود به تدريج بخشي از كوه ثروت قدرتمندان به ساير اقشار و شايستگان احتمالي در عرصه اقتصادمنتقل خواهد شد و قدرتمندان چنين تحولي را بر نمي تابند زيرا چنين تحولي قبضه انحصاري قدرت ايشان را هم به خطر خواهد انداخت . مشكل اصلي قانون بقاي ثروت و قدرت است كه به هم ديگر قابل تبديل اند . اما در اقتصاد سالم مازاد قدرت فقط تا درصدي قابليت تبديل به ثروت را دارد و بالعكس. (2095014) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۰:۲۵
چرا هیچ واکنشی نسبت به افزایش مجدد نرخ ارز صورت نمیگیرد؟؟؟ (2095025) (alef-13)
 
پرهام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۱:۱۶
من با نظر معاون رئیس جمهور موافقم و تلویزیون با اینکه می گفت یارانه نگیرید ولی طوری می گفت که همه بروند ثبتنام کنند (2095028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۱۹:۴۹
رو که نیست والا.....
امثال این آقا رو بزارن جلوی آینه با خودش دعواش میشه (2096092) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۰:۵۳
آقای به ظاهر محترم همینجوری چشم بسته از تلویزیون حمایت نکن. کاملا معلوم بود که با دست پس میزنه و با پا پیش میکشه. بگذریم که این روزها هر کاری رو که بخوای مردم بکنن باید تلویزیون ملی ما بگه نکنید . (2095092) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۷:۱۱
این اقا فرمودند روزانه دو تا 4.2میلیون نفر ثبت نام کرده اند اگر فرض را بر 4.2 میلیون نفر بگذاریم طی ده روز ثبت نام 42میلیون ثبت نام کرده اند . (2095105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۵:۴۳
خيلي بي خودي الف (2095122) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۶:۲۰
دولت خودش کلاهش را قاضی کندوبررسی منصفانه داشته باشدکه صدور قبوض نجومی شرکت برق چه بلایی سر اعتماد مردم آورد؟ اگرصداوسیما تقصیری داشته باشدکه دارد متولیان که با مصاحبه های ضدونقیض روی اعصاب مردم راه رفتند (2095124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۹:۲۱
چرا کسانی که برای هر چیزی "روحانی مچکریم" می گفتند انصراف ندادند؟ (2095206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۱:۲۶
يه ذره فكر كن
شايد به اين دليل كه بخش عظيمي از مردم به خط فقر نزديك شدند و واقعا نياز داشتند. (2095426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۱۰:۳۵
شاید به این دلیله که بخش کوچکی از مردم می گفتن روحانی موچکریم!! (2096527) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۰:۳۳
روجانی نه فریدون (2096097) (alef-13)
 
بوالفضول
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۹:۵۸
كي بود كه قبل از انتخابات براي راي آوردن و سوار شدن بر گرده آنان . وعده مي داد كه علاوه بر قطع نكردن يارانه نقدي مردم . يارانه جنسي هم به آنان مي دهد.
و اكنون با تهديد مي گويد كه يارانه هر كس را كه بخواهد قطع خواهدكرد.
البته از قطع بنزين خودروهاي مردم بدبخت چيزي نمي گوئيم .
در عوض پول يارانه را . خرج سگهاي زرد و رقاصي در كاخهاي سلطنتي و ساختن جكوزي و سونا در نهاد رياست جمهوري و ............ مي كند! (2095208) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۲:۲۷
از خدا بترس و بهتان مگو (2095330) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۱:۳۲
خودشونم انکار نکردن آقا یا خانم محترم (2096101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۳:۲۸
والا ما که همچین وعده ای نشنیدیم. (2096252) (alef-13)
 
اقتصاددان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۱:۱۷
من نمی دانم چرا داریم اینقدر لقمه را دور سر خود می چرخانیم. اولا 10 درصد انصراف داده اند. کسانی که حقوق بالای 2.5 اعلام کرده اند هم حذف شوند. می شود تقریبا 15 درصد. مبلغ یارانه هم از 45500 به مثلا 40 هزار تومان کاهش یابد که در مجموع همان 20 تا 25 درصد کاهش دولت محقق می شود. مگر وحی منزل است که مقدار یارانه باید حتما 45500 باشد. با این شرایط دولت می تواند افایش کمتری در قیمت بنزین بدهد که تورم را هم پایین می اورد. (2095214) (alef-13)
 
فرشید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۲:۳۹
مسایل مهم مملکت بایدبا مراجعه به ارا عمومی حل وفصل شود.اگر توانستیدازاین ساده ترین راه استفاده کنید,تمام مسایل به راحتی حل خواهدشد. (2095288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۱۲:۳۲
تو روبه خدا تو سیاست مدار نشو!
قول بده!! (2096530) (alef-13)
 
مهسا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۶:۳۹
به نظر من همیشه این قانون بوده که درد آدم های فقیر را ثرونمند نمی دونه (2095293) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۱:۴۱
یک نگاه گذرا به عملکرد این عزیزان در مسئولیت های گذشته داشته باشید و بعد انتظارات خود را از امثال ایشان منطقی کنید. (2095303) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۴:۲۲
متاسفم که سایت الف مطالب سبک وکم مایه ومغرضانه چاپ میکند .هدفتان ایجادناامیدی ودادن انرژی منفی به مردم است.؟اینها ناشکری نیست؟چراقیافه مذهبی میگیریدولی درعمل به جای درمان ،دردتولیدمیکنید.؟اخوت دینی این روشی است که امثال شما اصولگرایان دارند؟ (2095332) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۶:۴۵
مساله شخص روحاني و دولت تدبير و اميد و اصولگرا و يا اصلاح طلب نيست. هردولت ديگه اي با هر طرز تفكري درخواست انصراف از يارانه ها رو مي داد با همين وضع روبرو مي شد. علتش هم اين است كه مردم به دولتها اعتماد ندارند. تا زماني كه اين خاصه خرجي ها براي كشورهاي ديگه ادامه داره آش همين است و كاسه هم همان ! (2095336) (alef-13)
 
small
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۸:۱۶
بنام خدا
من خودم دیدم که آقای جنتی وزیر ارشاد به شدت از تبلیغات صدا و سیمادر مورد انصراف از یارانه تعریف کردند و به صراحت و روشنی فرمودند که تمام تبلیغاتی که ما می خواستیم را صدا و سیما بی کم و کاست وبه نحو احسن انجام داد!.
حال اگر دولتی ها خودشان با هم هماهنگ نیستند و مشگل دارند فکری به حال خودشان بکنند نه فرافکنی!
بخدا من خودم قصد انصراف داشتم ولی به دولت نتوانستم اعتماد کنم و فکر کردم خودم میتوانم به مستحق بدهم ولی دولت؟.....
وقتی می بینم دولت با بدهکاران بزرگ بانکی هیچ برخوردی ندارد، برای استخر و سونای وزرا میلیاردها هزینه می شود، به اسم حضرت زهرا سلام الله علیها جشن اشرافی از بیت المال با دعوت از نسوان فتنه گران گرفته می شود و ضوابط شرع مقدس رغایت نمی گردد، ریخت و پاش دستگاهها را می بینم، عدم صداقت آنها در بیان واقعیات را می بینم مثلا یواشکی و بی سر و صدا قیمتها 40 و 50 و حتی در برخی موارد چند برابر می شود و به دروغ می گویندبرق 24 در صدگران شده و .... فقط 20 در صد ووزرای مولتی میلیاردر را می بینم چطور به این دولت اعتماد کنم که یارانه واقعا به جای خود مصرف خواهد کرد؟ (2095391) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۰:۵۱
البته آقای صادق در چند روز اول ثبت نام، یک مصاحبه ی انتقادی نسبت به عملکرد صدا و سیما داشتند که از چشم نویسنده ی این مقاله جا مونده
ممنون (2095401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۰:۳۸
با پوزش از كامنتهاي همه عزيزان. عدم انصراف نه ربطي به صدا و سيما دارد و نه روگرداني مردم از دولت روحاني بلكه مردم اعتمادي به سياستهاي دولتها ندارند . و تا زماني كه عملكرد يك دولت در صحنه اقتصاد نمود پيدا نكند و مردم با اعتماد به دولت از اينده بهتر خود مطمعن نشوند اين بي اعتمادي وجود خواهد داشت. اميدوارم اين دولت بر عكس دولتهاي قبلي تمام توان خود را در آرامش بازار و ثبات اقتصاد بگذارد آنوقت با يك درخواست ساده دو سوم مردم با جان ودل حاضر به انصراف هستند متاسفانه دولت عجله كرد. (2095473) (alef-13)
 
شايا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۸:۴۶
خيلي وقته كه مشكل از صدا و سيماست ! يعني شما بخواي به هر موضوعي گند بزني و خرابش كني، كافيه از صدا و سيما بخواي در جهت تبليغ و ارزش نهادن به اون موضع اقدام كنه ! آنچنان تهوعي نسبت به موضوع تبليغي ايجاد مي كنه كه مردم كاملا عكس تبليغ و خواست رسانه عمل مي‌كنند !!!
با تشكر از آقاي ضرغامي (2095500) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۴۱:۴۱
سلام .با آقای روحانی و مشاورانش بگویید مثل احمدی نژاد حرف نزند.اخه شما دولت راستگويان هستید و تمامی کارشناسان هم می دانند که این ضد تولید وبه ضرر امنیت اجتماعی جامعه است و بقول ظریف پوست موزی است که بسیار زودتر جلو پای دولتتان انداخته اند و تعجب مردم این است که چطور طرحی که فاز اولش منجر به این بحرانی شده که خودتان می گویید پس فاز دومش چگونه باعث سعادت است؟ (2095510) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۰:۰۸
وقتی رئیس جمهور عید میرن شمال و کیش ، باید انتظار این واکنشها را داشته باشند. (2095728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۱:۳۹
باز خوبه با خانواده نرفته نیویورک. (2096242) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۳:۲۰:۵۶
واقعاً کیش و قشم رفتن الان شده نشونه ی اشرافی گری؟!! نکنه انتظار داشتی با همه ی فک و فامیل پا شه بره نیویورک به نشونه ی ساده زیستی؟!!!! (2097015) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۲:۵۵
فکر کنم همه سریال پایتخت رودیدن علی الخصوص دیالوگهای به یاد ماندنی چوچانگ وارسطو من باب انصراف از یارانه!!!! (2095802) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۵۲:۱۰
اتفاقا توی سایت الف هفته پیش مقاله ای از اعتماد چاپ شده بود و در اون دولت به نحوه تبلیغات غرض مند رسانه میلی برای انصراف از یارانه اعتراض کرده بود.منتها جناب ضرغامی کاری که میخواستند کردند و در نتیجه آمار انصرافیها تاثیر گذاشتند. (2096002) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۱:۱۳
به جای اینکه بحث بشه صدا سیما چه بولتیکی میزد که مردم رو منصرف کنه،دولتمردا از دستاوردای فاز اول میگفتن که چه خدماتی از محل هدفمندی یارانه داشتن؟ (2096099) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۸:۳۶
متاسفانه دولتی ها درک وتفکر مردم عادی و عامی را هم ندارند در غیر این صورت با طناب صدا وسیمای همیشه دروغگو به چاه نمیرفتند زیراا مردم فهیم میدانند که صدا وسیمای ما هیچوقت بفکر مردم مملکت نیست وسنگ منا فع طبقه خاصی را به سینه میزند یادمان نرفته جلسه تجلیل از رییس پا کترین ودروغگوترین دولت نهم ودهمراکه در ان مراسم از بیت المال مردم یعنی از کیسه خلیفه چه بذل وبخشش هایی که بهم نکردندولاجرم مردم هر چه را که صدا وسیما به مردم بگویند عکس انرا عمل میکنند بهتر انست که صدا وسیما هم ان شا اله دچار تحولی گردد که به نفع مردم باشد به امید انروز (2096161) (alef-13)
 
حميد كرم
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۱:۴۶
دادن جند سكه بيشتراست يا از دست دادن نخبه هاي دانشگاه شريف و ...... پدري امروز ناراحت از دست دادن فرزندش كه امروز رييس پروژه ناوبري هواپيماي بوينگ در امريكا است و ميگفت چرا سرمايه اين مملكت (فرزندش )بايد به دست امريكا باشد و جايي براي او در كشور نباشد .
ما هميشه در زمين خودمان و براي استعمار بازي ميكنيم همانگونه كه وهابيت در دفاع از اسلام با كشتن خود اهداف استعمار را برآورده ميكند .
ما سالها شعارهاي اسلامي سر ميدهيم ولي اين شعارها بوسيله استعمار طراحي شده اند و سالها از وطنمان دفاع ميكنيم اما نفت و گاز مان بوسيله قطر و ديكر همسايگان و شركتهاي نفتي غارت و سرمايه هاي انساني تحصيل كرده با ارزشمان جذب كشورهاي غربي ميشوند و ما خواب هستيم .
كجاي اين كارهايمان جنبه عقلاني دارد . (2096243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۹:۰۶
مردم به عمل دولت مردان ومسوولین نگاه میکنند نه به گفتارانها زیرا در گفتار همه عابدند وپرهیز گار ولی در عمل همه شاهانه زندگی میکنندوپر هزینه بویژه که از کیسه بیت المال باشد (2096416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۳۵:۲۲
واقعا مردم دیگه چه انتظاری از صدا و سیما دارند هر چی زحمت میکشند برخی مثل عادت و برای پشت نقض های خود مخفی کردن خودشان به صدا و سیما حمله میکنند همان دو شبکه تلویزیونی که ساعت 5 تا 11 فقط برنامه داشت و ان هم نصفش اخبار و اعلام برنامه خبری بود برایتان بهتر بود نه؟ در بقیه کشورها همه باید از جیب مبارک پرداخت کنند تا تلویزیون نگاه کنند فقط در ایران چندین شبکه ملی و مجانی و ده ها شبکه ماهواره ای مجانی به لطف خون شهدا دایر هست چرا که همین شبکه برای هیچکس مجانی برنامه پخش نمیکنه حتی مردم خودشان... شما هموطنان را فعلا تا هنوز شکستتان نداده اند برایتان دانه میریزند اگر موفق شدند بعدا میبینید که یک من آرد چنده (2096689) (alef-13)
 
لیلا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۱۰:۲۸
متاسفانه بسیاری از نظرات از روی حب و بغض است ولی به نظر من صدا و سیما تنها پنجره ای برای نمایش نظرات مردم بوده و هست اگر این نظر که اگر صدا و سیما در مورد مساله ای تبلیغ کند بلعکس جواب می دهد پس بان ان همه تبلیغات در زمان انتخابات ریاست جمهوری نباید آن همه شرکت کننده در انتخابات می داشتیم ضمنا باید قبول کنیم که گذشتن از یارانه برای خیلی ها آن هم در این شرایط سخت است و نوعی فداکاری است چیزی که امروز کمتر دیده می شود (2096751) (alef-13)
 
نا شناس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۳۳:۳۳
ترک دنیا به مردم اموزند /خویشتن سیم وعله اندوزند اگر زندگی دولتمردان یک کمی شبیه مردم باشد اعتماد مردم جلب میشود وحاضر به فداکاری میشوند .چه انتظاری دارید از مردمی که اینهمه ریخت وپاش را ببینند وفشار اقتصادی را هم تحمل کنند وگرنه یارانه ها اگر در خزانه جمع شده ودر راه ابادانی واشتغال ورفاه مردم هزینه شود عاقلانه خواهد بود. (2096801) (alef-13)
 
هشدار جدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۳۴:۵۴
این نشان بی اعتمادی فقط به دولت نیست به مجلس و.....هم هست این یک هشدار جدی بود (2097169) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۱۹:۴۱
به نظر من مشکل اساسی این هست که دولت باورش شده که مردم به سیاستهاش رای دادن و خودشون رو خیلی قبول دارن
در حالیکه رای این دوره یه رای سلبی بود و خیلی از کسانی که به دکتر روحانی رای دادن اصلا نظر مثبتی روی ایشون و سیاستهاشون نداشتن (2097246) (alef-13)
 
آباد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۴۷:۳۶
دولت خوب است ولي مجريان دولت دور از واقعيات مي نگرند 1-حقوق كارمند براساس تورم محاسبه مي گردد ولي20درصد لحاظ كردند در عوض حقوق كارگر را 35 درصد اين يك دليل درست 2-سبد كالا در ما اسفند 1 بار لحاظ شد آنهم به افراد مستحق تعلق نگرفت 3-گزارش 100روز مهار تورم را ديديم گناه را بر گردن ديگران انداختن درست نيست تو كار خودت را بكن وعده هاي بي مورد به مردم اين واكنش رادارد ولي مردم با بي زباني اين طور جوابتان را مي دهند عامل گراني وتورم خود دولت است بخدا قسم ما دوست داريم اين دولت كالاهاي اساسي را همانند چند سال قبل برگرداند و هر كدام دست كم 100هزارتومان به دولت كمك مي كنيم افزايش يك ريال عاملهاي انرژي مبلغ 10 ريال به تورم بازار افزوده خواهد شد. (2097456) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۱۸:۰۶
يک نکته بسيار مهم:

مطابق قانون آماري پارتو:

80% کل دارايي و ثروت و درآمد در يک جامعه ،معمولا" در اختيار 20% افراد حامعه است.

براي 76 ميليون ايراني، اين عدد = 16 ميليون نفر

================================================== ==

80% کل دارايي و ثروت و درآمد در ايران ، در اختيار 20% افراد جامعه است

براي gdp سال 1392 که 360 ميليارد دلار بود، اين سهم 80% = 288 ميليارد دلار مي شود
و تعداد جمعيت 20% 76 ميليون نفر = 16 ميليون نفر مي شود.

288 ميليارد دلار در سال را بر 16 ميليون نفر تقسيم مي کنيم : 18000 دلار در سال = حدود 63 ميليون تومان در سال

که 63 ميليون تومان در سال براي يک نفر در ايران، در سطوح ثروتمندان قرار دارد و نياز ي به حمايت يارانه اي ندارد.

================================================== ====================


80% کل دارايي و ثروت و درآمد در ايران ، در اختيار 20% افراد جامعه است

براي gdp سال 1392 که 360 ميليارد دلار بود، اين سهم 20% = 72 ميليارد دلار مي شود
و تعداد جمعيت 80% 76 ميليون نفر = 60 ميليون نفر مي شود.

72 ميليارد دلار در سال را بر 60 ميليون نفر تقسيم مي کنيم : 1200 دلار در سال = حدود 4 ميليون تومان در سال

براي يک نفر ، مبلغ حدود 4 ميليون تومان در سال ، در حد گذران سخت زندگي است

لذا مشمول رايانه مي شود.( توی دنیا های خارج از اینجا ! )

================================================== ====================


اگر از نظر آماري و رياضي دقت نماييد، 60 ميليون ايراني، در پايين خط فقر زندگي مي کنند و نيازمند هستند

اين ثمره سالها مسئولتی بي تدبير در اين کشور است ( 5 تا 6 سال از دوران شاه هم که نفت گران شد و او هم خرابکاري کرد، با 34 سال از اينور )

================================================== =====================================

اگر انتظار داشتید که با اوضاع اقتصادی سال 1392، بیش از این تعداد ( 6 تا 7 میلیون نفر ) انصراف دهند، اشتباه کردید

7 میلیون نفر دیگر را دولت می تواند با بررسی دارایی و درآمد، حذف کند و حداکثر 14 تا 16 میلیون نفر را از یارانه حذف کند،

================================================== ================================

در عالم ریاضی و حساب و کتاب، تا "مالیات ثروتمندان" اجرا نشود، تورم و دزدی از جیب آن 80%= 60 میلیون نفر ادامه خواهد داشت.

چون 40 سال با بی تدبیری و با رانت، مسیرهای درآمد بدون مالیات برای اقشار ثروتمند ایجاد نموده اند و هزینه آن را از جیب اقشار ضعیف
سرقت نموده اند. ( و هیچ شکی در این نیست: تورم ، مالیات یا سرقت از جیب فقرا به نفع ثروتمندان است )

================================================== ================================

هر کار دیگری، بدون شک و بدون شک و بدون شک، سرکاری و بازی با افکار عمومی است.

درود (2097581) (alef-13)
 
nader
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۲۶:۵۶
با سلام،
جناب آقای شریعتمداری علت ثبت نام اینجانب جمله ذیل که مربوط به شما میباشد ، بود :
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست فرمانداران و استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، خط فقر تعیین نکرده‌ایم و به این موضوع معتقد نیستیم آنها که اعلام نیاز به یارانه می‌کنند، جزو فقرا هستند و آنهایی که انصراف می‌دهند جز " اغنیا " محسوب می‌شوند.
جناب آقای شریعتمداری من کارمند خود را جزء اغنیاء نمیدانم یا شاید از نظر شما تعریف اغنیاء عوض شده است؟ (2097601) (alef-13)
 
سوده
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۲۹:۰۰
ضرقامی از اول شروع این دولت مردمی تلاش خود را کرده تا مردم را نسبت به این دولت ناامید کند.صداو سیما با این کارها و سانسور شدید اخبار و دروغ گویی به شعور مردم فهیم ایران توهین می کند.گویا در خواب است و نمی داند بسیاری از مردم دیگر به اخبار صدا و سیما اعتماد ندارد. (2097841) (alef-13)
 
پژمان نوروزی جعفرلو
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۱:۲۹:۲۱
واقعا جای تاسف داره برا اقای روحانی...


این بود تدبیر و امیدت؟؟
کلیدت کجاس؟؟
فقط ادعا
فقط بلوف
فقط فرافکنی
فقط بازی با امار و ارقام

ب نظر حقیر,ب جای طرفداری متعصبانه از دولت,بهتر منصفانه قدرت خریدتون رو مقایسه کنید با سابق تا بدونید این تدابیر اقتصادی اقای روحانی,ضربه فنی کردن مردم ب خاک افتاده هست...

خدا فراموش نخاهد کرد بی تدبیری و ناامیدی رو ک شما مسولشید آقای روحاااااانی (2102554) (alef-13)
 
h03in
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۰۲:۰۹:۴۶
روحانی باید یه دعای به جان احمدی نژاد بکنه که قبل از ایشون رییس جمهور بود تا خودش و هوادارش بتونن هر تقصیری را بندازن گردن محمود ، نمی دونم اگه بعد از دولت خاتمی رییس جمهور میشد چی داشتن بگن . واقعا شورشا در آوردن فکر کردن مردم احمقن (2104522) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۷ ۲۲:۴۸:۲۶
این قدرجوش نزنید این حرفها را به کسی میزنید که هنوز هم خوابه .میگی نه.عکس بالای کامنتها را نگاه کن (2109332) (alef-10)
 
پژمان نوروزی جعفرلو
۱۳۹۳-۰۳-۳۱ ۱۷:۴۶:۰۳
با سلام خدمت خوانندگان محترم....
جای بسی تاسف وجود دارد برای دولتی ک ادعای تدبیر و خرد در امور جاری خود دارد..لازمه ی تدبیر و اندیشه قطعا واقع بینی و واقع گراییست ن برخوردهای احساسی و سلیقه ای با امور ساری و جاری مملکت..ب جای انداختن توپ در زمین صدا و سیما بهتر است کابینه و تیم اقتصادی محترم و با تدبیر وضعیت نابسامان اقتصاد و معیشت مردم را سنجیده و خود قضاوت کنند ک ایا مردم نیازی ب یارانه دارند یا نه ,قطعا معیشت یک فرد چیزیرنیست ک با تبلیغات بتوان ان را بهتر و یا از گرفتن کمک هزینه منصرف کرد...

یکی از ایرادات وارده ب تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید همین است ک ب جای واقع گرایی بیشتر تمایل ب بازی با اعداد و ارقام و جداول اقتصادی دارد تا اینکه ب کف خیابان های شهر و روستای وطن سری بزند و امار منفی رشد اقتصادی و نرخ بیکاری بیست و سه درصد را مد نظر قرار دهد..
سپاس (2215257) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.