نظر منتشر شده
۷۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222336
ویدیو/ «چ» واکنشم به وضع موجود است/ امیدوارم فانوسهایی پیدا شوند که در سینما گمراه نشویم
بخش داخلی الف، 22 فروردین 93
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
ابراهیم حاتمی‌کیا با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص «چ» دغدغه‌های فرهنگی رهبری و جای خالی شهید آوینی در عرصه امروز فرهنگ کشور صحبت کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا که این روزها «چ» را بر روی پرده سینماها دارد و انتقادات صریحش در ایام برگزاری جشنواره فجر و پس از آن به جریان سینما و مدیریت فرهنگی بحث برانگیز شده بود که در این برنامه ضمن دفاع از مواضع خودش از کسانی که صحبت‌های او را شخصی تلقی کرده بودند به شدت انتقاد کرد.

برای خواندن متن صحبت های حاتمی کیا اینجا کلیک کنید.

دانلود
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۰:۱۸
درود بر ابراهیم،
حاج ابراهیم همت چشمش به توه... (2072291) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۲:۱۳
چ بیشتر منو یاد چگوارا میندازه تا وضعیت موجود (2072295) (alef-13)
 
انسان
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۶:۴۸
اقای حاتمی کیا در فرهنگ وهنر جیغ زدن جایی ندارد ،دمو کراسی را از خودتان شروع کنید وتک بعدی جیغ نزنید،یک هنرمند مردمی باید درد اشنا وهمراه ملت باشد ودر بحران همه زمینه ها جیغ بزند. پس با جیغ زدن برای خود منزلت نخریم .شما یک جیغید در کنار میلیو ن ها جیغ دیگر که هر کدام به نحوی فریاد رسی می خواهند. (2072300) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۳:۵۷
آقای حاتمی کیا قبل از اینکه یک سینما گر باشه یه انقلابیه فارغ از اصولگرا یی و دیگر احزاب. ایشون هم در زمان رئیس جمهور سابق نسبت به وضع فرهنگی اعتراض داشتند و هم الان
حالا چرا این هجمه علیه ایشون شکل گرفته جای سوال واقعا ؟
این نقد ایشون در باره فیلم فجر اشتباهه؟ نظرشون دربره جشنواره فیلم عمار اشتباهه؟ (2072675) (alef-10)
 
عبداله
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۰:۵۹:۲۵
باید اهل دل بود تا مسائل را درک کرد ، فاصله گرفتن از ارش ها باعث شده که وضعیت فرهنگی کشور به این مرحله برسد . (2072872) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۰۰:۳۵
ظاهرا بعضي ها بدجور دلخور شده اند . خيلي دلتون را به مثبت ها و منفي ها خوش نكنيد حرف هاي امثال حاتمي كيا نظر توده هاي مردم است كه بيكار نيستند به فرمايش دوستان لايك كنند . (2074933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۷:۳۸
بعد از 8 سال سکوت جای تعجبه یم عده احساس وظیفه کردن و یاد جیغ کشیدن افتادن! اون هم تو برنامه راز طالب زاده! (2072301) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۵۸:۰۹
کدوم سکوت
گزارش یک جشن رو کی ساخت و در چه مورده؟
آنقدر همه دورو هستند و دنبال منافع، که یکی اگر هر خودشو بزنه باید توهمت بشنوه (2072443) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۰:۱۴:۵۶
البته شما میتوانید احتمال قطعی نشنیدن خودتان را هم در نظر بگیرید

ما که در این چند سال زیاد از ایشان شنیدیم (2072812) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۲۵:۰۱
خودبرتربینی و تحکم دیگران در حرفاش موج میزنه. البته ناگفته نماند که خود ایشون هم برخی فیلمهاش رو به صد و یک جشنواره خارجی فرستاد و جایزه نگرفت. و حالا انگ نگاه به خارج رو به این و اون میزنه (2072306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۶:۲۵
اصلا حاتمی کیا نگفت که فیلم خارج نفرستید گفت با این نگاه و هدف که فیلم فقط در خارج جایزه بگیره و مقبول باشه کار نکنید درست گوش کنید نه با حب و بغض (2072623) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۲:۲۷:۵۴
فرض کنيد کسي با اين هدف ساخت، چه ربطي به ديگران دارد؟ (2073060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۱:۳۷:۳۴
ربطی نداره میل خودش هست این فقط توصیه حاتمی کیا بود چون دیده بعضی از این افراد به گفته خودش از اینجا رونده و از اونجا مونده شدن چون دیگه سلیقه خارجی ها هم عوض شده و دیگر اون جور فیلم های مثل مخملباف براشون جالب نیست (2073350) (alef-10)
 
سیدمهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۳:۰۹
حرفای حاتمی کیا همیشه دل نشینه (2072316) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۴:۳۱
باز هم بوی ریاکاری به مشام میرسد (2072320) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۷:۰۷
شما 8 سال پیش کجا بودید تازه از خواب بیدار شدید پرا 8 سال گذشته سکوت کردید (2072325) (alef-13)
 
التیام
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۸:۲۱:۱۳
شماهام فقط اینو بلدید بگید!درود بر حاتمی کیا و اف بر روشنفکرنماهای سینما (2072688) (alef-10)
 
عصمت
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۸:۰۴
چرا شلوغ می کنی سال های پیش که خانه سینما تعطیل شد کجا بودی؟ (2072329) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۸:۱۹
سلام آقای حاتمی کیا
جیغ فرهنگی را که کشیدی زحمت نیست یه جیغ اقتصادی هم بکش (2072331) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۳۸:۵۵
چرا خودتان را عقل کل می دانید و فکر می کنید هر چه درست می کنید باید همه قبول کنند؟ (2072332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۱:۳۶
تو چرا همچین فکری کردی!!!! (2072534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۰:۵۵
همه باید مثل شما فکر کنند؟خداوندا کی میشه این روحیه خود حق پنداری را از ژن ما حذف کنی؟ (2072336) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۴:۵۰
چنده روز دیگه ضرغامی میره کنار؟ آیا با رفتن ضرغامی از حجم برنامه های جریان خاص که در انتخابات اخیر به صراحت از طرف مردم نشان داده شد در اقلیت مطلق هستند و بودجه کلانی از بیت المال را صرف ساخت برنامه هایی بدون مخاطب میکنند هم کاسته خواهد شد؟ (2072342) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۵:۳۳:۱۳
راز برنامه جریان خاصه؟ نخیر آقا. تعصب رو بذار کنار لطفا. مطمئن باش یکی از معدود برنامه‌های «محترم» این صدا و سیمای میلی همین برنامه هست. (2072478) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۲:۱۶
یه مطالعه ای در مورد مجری برنامه بکن تا بفهمی مال جریان خاص هست یا نیست (2073630) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۱:۴۴:۴۷
منظورتون از اقلیت مطلق ۴۹درصد هست؟!؟! (2072972) (alef-10)
 
xvfd
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۶:۰۳
درود بر حاتمی کیا (2072345) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۶:۱۲
چرا من که زمانی از این اقا خوشم میومد(فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای و روبان و از کرخه تاراین و... واقعا دوس داشتم) دیگه ازش متنفرم شما هم همین طورید یا فقط من این طورم؟ (2072346) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۰۱:۵۶
من متنفر نیستم، متعجبم
فیلم چ هم از نظر فنی اصلا بد نبود، ولی حمله به فیلمهای خوب سینمای ایران و دفاع از فیلمهای بی ارزش مثل سه گانه اخراجیها خیلی عجیب بود! (2072511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۱:۱۸:۲۱
ایشان دقیقا کجا از فیلم دفاع کرد؟؟؟؟
خوب شد خبرنگار نشدید (2073328) (alef-10)
 
شاهین
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۶:۴۵
برای اینکه سیاست زده ای، نه من اینطور نیستم و برای موفقیت روزافزونش همیشه دعا میکنم. (2072537) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۶:۴۹
قطعا فقط تو نیستی اما محبوبیت ایشون رو تو فروش فیلمش نسبت به بقیه میشه فهمید، زیاد به لایک های اینجا دل خوش نکن. (2072538) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۲:۰۳:۱۸
اینهمه تبلیغو بلیط نیم بها و سالنو به هر فیلمی با اینهمه بازیگر بدن همینقد میفروشه.صد البته ایشون کاررگردان خوبیه ولی تئوریسین و ایدئولوژیست خوبی نیست.در کل بهتره هرکس در حیطه ی تخصصش فعالیت کنه. (2073376) (alef-10)
 
هم وطن
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۲:۱۵:۵۰
البته که منم موافقش نیستم ولی
واژه تنفر واژه شایسته ای نیست و مثبتهای زیاد هم جای نگرانی داره
ما ایرانیها گمونم فقط و فقط مهمون نوازیم
دیگه هیچ (2073035) (alef-10)
 
هنرمند
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۲۴:۴۲
آقای حاتمی کیا خواهش میکنم اگر این کامنت هارا میخوانید به نقد سیاست زده هایی که دم از آزادی بیان میزنن ولی با یه نقد ساده این گونه به شماحمله میکنند و از فیلم ساز ارزشمند و هم وطن خود متنفر میشوند توجه نکنید، این سینما یک ابراهیم بیشتر ندارد، و ابراهیم زمانی ابراهیم است که بی توجه به حرف تنگ نظرها بت های شبه روشنفکرها را بشکند
با آرزوی موفقیت روزافزون شما (2074193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۹:۵۵
درود برحاتمی کیا مرد انقلابی (2072350) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۵۴:۰۸
هر کس نظری دارد و آن نظر هم محترم اما متاسفانه ما عادت کرده ایم که نظر خود را نظر همه مردم یا نظر دین اسلام یا نظر شهدا و خانواده های ایثارگران بدانیم لذا هر کس جرات کند این نظرات را نقد کند یا ناقض بداند گویی اسلام و دین و نظام را زیر سوال برده! آقای حاتمی کیا هم به عنوان یک کارگردان شناخته شده کاملا حق دارند که از جایگاه صنفی، هنری و فرهنگی خود نظر بدهند ولی فراموش نکنند که ایشان هم یکی از کارگردانان این سرزمین هستند، جمعی که تک تک آنها هم با هر سلیقه و منش و روش می توانند حرف بزنند و نظر آنها هم حتی اگر کاملا مخالف با ایشان باشد، کاملا محترم و ارزشمند است. نمی شود یکی نظرات خود را اصل بداند و دیگران را فرع! (2072355) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۳:۵۹:۰۱
جناب اقای کارگردان بخشی از مردم هم دغدغه های فرهنگی خود را در انتخابات اخیر نشان دادند اگر چوب پنبه ها را از گوش دراورید میشنوید (2072358) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۹:۳۳
جمع کنید تورو خدا، بابا طرف داره نقد فرهنگی میکنه! این پیام انتخابات بدجوری گوش شما سیاست زده هارو کر کرده! (2072540) (alef-10)
 
چ
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۱:۴۶
حاتمی کیا همیشه حرف هایش جنس دیگری دارد، ای کاش قدر این سرمایه ی فرهنگی را بدانیم و به خاطر کشمکش های سیاسی از دستش ندهیم، ای کاش... (2072362) (alef-13)
 
پیام
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۴:۵۱
حاتمی کیا تنها کسی است که با دیدن فیلم هایش می توان به سینمای ایران و آرمان هایش امید داشت...ای بلبل عاشق همیشه بخوان و جز برای شقایق ها مخوان... (2072366) (alef-13)
 
حاج کاظم
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۷:۱۶
ابراهیم جان تو در دامنه ی آتشفشان ها خانه داری، مثل ققنوس باش و آتش باران ها دلگیر نشو (2072368) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۱۲:۰۱
اسم برنامه ای که حاتمی کیا توش اومد راز بود، جناب الف این برنامه جزو معدود برنامه های فوق العاده ی صدا و سیما است که طرفدار زیادی دارد ولی باید بیشتر از این دیده شود، اگر اسمش را می نوشتید راه دوری نمی رفت!!! (2072383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۵:۱۳
هرکار دلت می خوادبکن اما به کارگردانان دیگه توهین و به موفقیتهاشون حسادت نکن و به شعور ملت احترام بگذار تا مثل افتخاری و شریفی نیا و امین حیایی نشی (2072400) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۸:۴۰
ایشون هیچ توهینی نکردن، اینکه یه عده چشمشون به آمریکایی هاست یه حقیقته. (2072539) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۷:۲۴:۴۵
دیگه شده راه برگشتی نیست. (2072603) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۷:۴۰:۵۹
اتفاقا خیلی هم کارش درسته بلکه دنبال اصول و ارزش های خودش هست و به خاطر بعضی احساسات زودگذر مردم و بعضی روشن فکر نمایی ها از راه خودش منحرف نمیشه (2072630) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۸:۳۲:۰۷
انگار کم کم باید خدا خافظی کرد از حاتمی کیای ارتفاع پست . به رنگ ارغوان و موج مرده
به نظزم کم کم وقتشه یه قلاده های طلای 2 بسازی با بازی شریقی نیا و امین حیایی (2072699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۱:۴۶:۳۰
شما واقعا انگار حالت خوب نیست؟!!!! هرکس مخالف شما باشه بده؟!؟
واقعا برات متاسفم! (2072978) (alef-10)
 
مخ ومخ ومخ ومخالفم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۹:۰۹
شمام انگار مخالف اینی که مخالفی وجود داشته باشه ؟ !!!!مگه همه باید موافق باشن تا تو از حالت تاسف بیرون بیایی وحالت خوب بشه ؟ 11111 (2077238) (alef-10)
 
رشتی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۲۷:۴۴
آقای حاتمی کیا محبوبیتتان به شدت پایین آمده
نمیدانم دلیل اینهمه ناراحتیان از اسکار آقای اصغر فرهادی که باعث فخر و مباهات هموطنانت بود چیست؟؟؟!!
از مردم فاصله نگیرید (2072405) (alef-10)
 
فروغ
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۳۴:۴۲
اینم اظهار نظر هنر مند فرهیخته در مورد همکاران خودش .چرا این همه تنگ نظریم؟ (2072413) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۵۳:۲۳
اقای حاتمی کیا زمان تعطیلی خانه سنما کجا بودید؟ (2072433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۴:۵۴:۰۴
با کوچک کردن دیگران کسی بزرگ نمی شود. (2072435) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۲:۱۷
اقای حاتمی کیا, کشتار به این سادگی هست...
چهارشنبه هنگام دیدن برنامه ی راز,دوباره حاتمی کیا توانست مرا وادار به گریه کند!اما جنس این گریه,با گریه ای که هنگام دیدن فیلمهایش و هم نفسی با قهرمانهایش به من دست میداد فرق میکرد,من هنوزم که اژانس شیشه ای را میبینم هنگامیکه حاج کاظم به طور مصلحتی هنگام مچ انداختن با پسرش. می بازد,میزنم زیر گریه واین تنها جایی بوده که حاتمی کیا به مصلحت تن داده!!من هنوز هنگامیکه که سکانس شکایت و دردل با خدا را در کنار راین میبینم بدون وقفه میگریم,اما گریه ی چهارشنبه ی من جنسش فرق میکرد...
این گریه ی چهارشنبه ی من به خاطر ترک برداشتن یکی دیگر از اسطوره هایم بود که با قهرمانهای دست ساز او زندگی کرده بودم و چقدر سخت است از دست دادن تعداد زیادی از عزیزانت در کمتر از چندساعت.......
اقای حاتمی کیا شما مقصری,چون وقتی شما قهرمانی را خلق کردی,دیگر فقط متعلق به شما نیست,بلکه شما باید از ان مراقبت کنی و چهارشنبه ,حتی از اخرین قهرمانت"چ" (که به نظر من بهترین قهرمان فیلمهایتان هست) محافظت نکردی و او را از من گرفتی و من شکایت این کشتار را به نزدیک ترین "راین" خواهم کرد که عبارتند از
۱) بر فرض, همه حرفهایی که درباره ی فیلم همکارانت زدی درست باشد,ابا روحیه ی عدالت طلبی(که دلیل اصلی انقلاب و فجر بود) به شما اجازه میدهد که در غیاب مولف ان فیلم صحبت های چندباره اتان
را تکرار کنید?!شما در این چند سال ندیدید که این رسانه در غیاب متهم ,فقط حرفهای شاکی را پخش میکند و بعد قضاوت میکند?!شما هم چهارشنبه شکایت کردی و بلافاصله بعد از ان قضاوت,کاری که در فیلمهایت به عهده ی تماشاگران قرار میدادی?
۲)هنگامیکه گفتند "چ" حاتمی کیا با با شهید چمران فرق میکند,پیش خودم گفتم ,چمران حاتمی کیا هم کم کسی نیست و بعد از دیدن فیلم ,خوشحال شدم که درست حدس زدم.....اقای حاتمی کیا,"چ" شما بدون نیت خوانی,حرف همه را میشنید,حتی حرف ان سرکرده ی کرد راکه باعث ان همه خسارت شده بود!!بر شما چه رفته است که به جای اینکه فیلم همکارانتان را با زبان فیلم نقد کنید,می فرمایید که"برای اسکار فیلم میسازند"..."یا دو پاسپروت گرفته اند تا در امنیت باشند..."
هر چند من به نیت شما شک ندارم.
۳) بر فرض فیلمسازی با نیت اسکار فیلم بسازد,ایا به او ایرادی وارد است?مثلا اگر تیم فوتبال ایران به نیت گرفتن جام جهانی,بازی کند ایرادی دارد?یا فیزیک دانی به نیت گرفتن نوبل کار کند,خرده ای به او وارد است?!
فارغ از ان,مگر انقلاب ما هدفش زدن حرفهایی نبود که بر کل دنیا تاثیر بگذارد,چه بلند گویی بهتر از اسکار?!
کاش شما هم فیلمهایتان اسکاری شود تا دنیا حرفهایتان را بشنود.(هر چند بعضی ایرادات اسکار را قبول دارم)
4)اقای حاتمی کیای عزیز,نقد مسولین کار خوبی است,اما به مراتب ساده تر از نقد توده های مردم و جامعه است.چون کسانی را به سینما میکشانی و انها با هزار منت می ایند و بعد خود انها را باید نقد کنی و این کار سختی است
اقای حاتمی کیا,جامعه ی ما گرفتار معضلات زیادی است,که دروغ,نفاق,غرور و...شاخصه ی انهاست و شاید خیلی از تذکرات فرهنگی که از طرف مسولین نظام داده میشود به این معضلات برگرددو برای همین,فیلمسازان ما باید به نقد منصفانه و هنرمندانه ی جامعه رو بیاورند و این فیلم اجتماعی ساختن به این معنا,به مراتب سخت تر از فیلم سیاسی هست و باید حمایت شود ,نه اینکه به بهانه یاسکار گرفتن از مواهب تلویزیونی هم محروم شود....
۵)از غرور جامعه ی هنری حرف میزنید(در رابطه با فیلم اقای ده نمکی) که شاید تا حدودی درست باشد که البته چهارشنبه شب هنگامیکه دیدم,جایگاهی برای خود قایلید که همه باید ناله های شما را تحلیل کنند,یا جیغ میزنید تا همه چیز اصلاح شود یا حتی فیلم ارزشی و غیرارزشی را محدود به قضاوت خودتان میکنید و حتی برای اینکه یک کارگردان سرجای خودش هست یا خیر شما تصمیم میگیرید,دیدم که نقدتان به جامعه ی هنری ,علی الخصوص خودتان وارد است و نتیجه اش میشود تحقیر امثال ده نمکی,تبریزی و....
و در اخر,اقای حاتمی کیا,فهمیده ام در فیلنما هایتان,در شخصیت پردازی قهرمانهایتان خیلی بهتر از مصاحبه هایتان(علی الخصوص چندتای اخر....)هستید,پس خواهش میکنم,بیشتر فیلم بسازید. (2072458) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۴۴:۱۷
احسنت به اين نظر (2073441) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۵:۵۹:۵۲
حاج ابراهیم فرموده اند که تحلیل کنید که چرا فیلمهای ده نمکی فروش بالایی دارد،لطفا شما هم یک تحلیل بفرمایید که چرا کلاه قرمزی در عید مخاطب بالاتری نسبت به برنامه های دیگر دارد،عزیز من مردم به شادی احتیاج دارند،فیلمهای ده نمکی هم که مجموعه ای از جکها و اس ام اس هاست،به قول داریوش ارجمند ده نمکی جوکساز است نه فیلمساز. (2072507) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۲:۴۷
حرف های حقی زد مخصوصا در مورد جریانات اسکار و جشنواره فجر (2072525) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۶:۵۹
جناب آقای حاتمی کیا
من نه فیلم چ شما را دیده ام و نه خواهم دید.فیلم سازی شما به خودتان مربوط است و سلیقه من هم به خودم.اما شما حق ندارید از طرف شهید آوینی یا هرکس دیگری دغدغه هایش را مطرح کنید.صریحا میگویم در فیلمهای شما تبلیغات سیاسی آمیخته با تکنیک بسیار بالا میبینم اما روایت فتح شهید آوینی سرشار از عشق بود. (2072528) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۶:۳۱
برایم جای سئوال دارد که بخش خبری معروف هشت وسی ، برنامه ی صرفا جهت اطلاع خودر ا دیشب حذف کرد و بجایش اظهارات اقای حاتمی کیا را پخش کرد . (2072625) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۱۴:۰۹
کار خیلی خوبی بود من برنامه رو ندیده بودم و واقعا لذت بردم (2074165) (alef-10)
 
دوستدار سابق حاتمی کیا
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۷:۴۵:۱۴
آقای حاتمی کیا سینما باید انعکاس جامعه و مردم باشه و سینماگر باید همراه مردم باشه متاسفانه دغدغه های شما با دغدغه های اکثریت مردم فرق میکنه شما فیلم خودتو بساز ولی نباید توقع داشته باشی همه ی جریان سینما مثل شما فکر کنند و موضوعات دلخواه شما رو بسازن! بعد از این همه سکوت حالا حرف میزنی گویا در سالهای گذشته هیچ مشکلی نداشتید با دولت مطبوعتون!!!!! (2072642) (alef-10)
 
سبحان
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۸:۰۵:۳۴
باسلام.. فقط یک جمله بگم به منتقدان ابراهیم حاتمی کیا!!!!!
ابراهیم حاتمی کیا شدن آسان نیست

اگر آنسوی آتش باشی سیاوش شدن آسان است

یاحق (2072670) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۱:۲۶:۴۹
درود بر حاتمی کیا (2072918) (alef-10)
 
امیر صادق
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۳:۴۳:۰۸
با عرض ادب خدمت جناب آقای حاتمی گیا . اگه خیلی دوست دارید راز فروش فوق العاده ی فیلم های مسعود ده نمکی را بدانید و راز میلیاردر شدن این فرد حزب اللهی را کشف کنید من مطلبی را به عرض حضرتعالی برسانم . دو ده بود که مردم ایران زمین مفاهیمی مانند جبه ، رزمنده ، خط مقدم ، برادر بسیجی ، لباس بسیجی . پیشانی بند یاحسن و یا زهرا و . . . برایشان مقدس و آسمانی و خط قرمز بودند . خیلی ها به اذهان جامعه و مسئولین و عموم مردم تلقین کرده بودند که این مفاهیم آسمانی هستند و از جنس آیات قرآن و مفاهیم کتاب آسمانی اند . گویا هیچ انسانی در هیچ قالب و لباسی و در هیچ صنفی اجازه نداشت ، و یا جرأت نداشت با این مفاهیم مقدس شوخی کنه ؛. هنرمند ، شاعر ، رمان نویس ، فیلمساز ، و حتی خود بسیجیان جان برکف هرگز نخواستند و یا نتوانستند با ادبیات و با زبان طنز این مفاهیم را بر سر زبان و قلم آوردند و دوربین طنز و فیلم سازِ طنز پرداز هیچ وقت مجال نداشتند از زاویه ی یک موضوع طنز و شوخی به جبهه و دفاع مقدس و مدافعان مقدس و . . نگاه کنند . بعد از دو دهه یک نفر ظاهرا از جنس همین بسیجیان و مدافعان این طلسم را شکست . کسی که خود جبهه رفته بود . کسی که خود لباس پاک و مقدس جبهه و رزمنده ای را با افتخار پوشیده و با آن و در آن زندگی کرده ، جناب آقای ده نمکی برای اولین بار و به عنوان اولین نفر این اجازه را یافت که به مفاهیم مقدس ( مردم عادی معتقد بودند که فقط با داشتن وضو آن مفاهیم را بر زبان جاری کنند ) شوخی کند و با استفاده از همین لباس مقدس رزمنده ای و شخصیت فرماندهان رشید جبهه و خط مقدم و . . برای اولین بار خنده و قهقهه را بر لبان مردم هدیه کند . خندیدن در فرهنگ ما جایگاه زیاد عمیق و پشتوانه ی فقهی و فکری و علمی ندارد و دهها خط قرمز و محدودیت برای خندیدن در فقه اسلامی ذکر شده است . حال چه برسد به اینکه ما بیاییم به مسائلی مثل جبهه ، جنگ ، دفاع مقدس و . . . بخندیم ؟!!
1- آقای ده نمکی شما از کی این اجازه را گرفتی ؟
2 - چه کسی مفاهیم جبهه و رزمنده و . . را مقدس و دست نیافتنی کرده بود ؟!
3 - آقای ده نمکی آیا اگر هنرمندی لایق تر و توانمند تر از شما بخواهد با مقدسات و خط قرمز های جبهه شوخی کند ، این اجازه را دارد ؟
4 - آقای ده نمکی شما که زمانی جلو منزل میلیونرهای تهران شعار ضد سرمایه داری و ضد امپریالیستی سر می دادید ، حالا با سرمایه های میلیاردی خودتان چه میکنید ؟!
و . .
یک شهروند از کردستان ایران (2073189) (alef-11)
 
سمبا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۰:۱۴:۵۷
سلام با مقداری از صحبت های حاتمی کیا که دغدغه فرهنگ داره موافقم ولی چندتا اشکال واضح داشت ا- وقتی میگه حالا آقای ده نمکی هم یه عقبه سیاسی داره ولی ... بعداز اون آدم تعریف میکنه مشخص میکنه که خود حاتمی کیا هم اون عقبه سیاسی رو دوست داره وصل بشه به مافیای سیمای میلی و انصار حزب الله و ...2- اینکه یه فیلم فروش بکنه دلیل بر ارزش هنری فنی وحتی ارزش اسلامی اون نیست احمدی نژاد هم با دروغگویی و به اسم ارزش و عوام فریبی و چند تا اصطلاح خلاف ادب و کوچه بازاری با ایجاد موج های کاذب توی مناظرات تونست رای بیاره ولی مردم بعدا دیدن چه جور آدمیه 2- خیلی واضح دروغ میگه (مثل همون عقبه سیاسی که با نام دفاع از ارزشها بزرگترین دروغ ها رو میگن و خیلی ناجوانمردانه از ارزشها استفاده ابزاری میکنن بر خلاف همون ارزشها) آخه واقعا این جمله ای که از رسانه میلی میگی دروغ نیست؟:"فیلم میسازن که در اون فیلم اعلام میکنن ملت ایران دروغگو هستن و در اسکار جایزه میگیرن" آقای حاتمی کیا حقیقتا در فیلم جدایی نادر آیا اون خانم حاضر شد در سخت ترین شرایط که به پول نیاز داشت قسم دروغ بخوره !اتفاقا فیلم جدایی نشون داد دراون مورد خاص بانوی مظلوم محروم درعین نیاز و در عین حال که ممکن بود دلیل سقط همون ضرب و جرح باشه احتیاط کرد و حاضر نشد دروغ احتمالی بگه 3-فیلم های حاتمی کیا ارزش بالایی دارن اما مصاحبه های یک طرفه و سیاسی شدن ارزش کارای بزرگ رو کم میکنه بنابراین آقای حاتمی کیا فقط فیلم بساز و کمتر ملعبه دست سیاسیون باش. (2073251) (alef-10)
 
مهتاب
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۱:۰۱:۵۴
لابد آمدن نصف ورودی های 91 ما که هرکدام داستانی اند برای خودشان

پای فیلم "جنـــــگی" به نام "چ"

و نشستن تا آخر فیلم؛

از نظر بعضی ها نشانه ی محبوب نبودن کارگردانش است!!

نمیدانم چه بگویم!!



آقای حاتمی کیا ما دوستتان داریم. (2073309) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۶:۵۹:۱۸
چرا شلوغ می کنی سال های پیش که خانه سینما تعطیل شد کجا بودی؟ (2073416) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۰۰:۳۱
حاتمی کیای عزیز ادبیات شما اصلا خوب نبود و به ادبیات خیلی ها شبیه بود (2073417) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۴۷:۳۷
درود بر حاتمی کیا و امان از اين آدمهاي سياست زده كه سياست زدگي چشم دلشان را كور كرده! (2073444) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۰:۰۴:۱۱
نمی دونم اگر "چ" چند تا جایزه از فجر می گرفت، بعد به چند جشنواره بین المللی فرستاده می شد و اونجا هم چند جایزه دیگه می گرفت باز هم حاتمی کیا این قدر فریاد می زدند!؟ (2073682) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۵۳:۱۶
سلام: من که نفهمیدم حاتمی کیا چی گفت. شما چی (2075984) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.