نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 142731
توکلی: بازپرسی از رحیمی در دفتر وزیر واویلاست
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: من معتقدم عدالت دادرسی درباره معاون اول رئیس جمهور رعایت نمی‌شود و قوه قضائیه باید خودش را اصلاح کند؛ نباید بازپرسی از آقای رحیمی در دفتر وزیر دادگستری صورت بگیرد و بازپرس خدمت متهم برود و این واویلاست.

به گزارش فارس، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در همایش "موقعیت بدر و خیبر" اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد مقدس، ضمن ارائه توضیحاتی درباره لزوم دستیابی به فناوری‌های نوین و پیشرفت علمی در دهه پیشرفت و عدالت، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنان خود با طرح این سوال که چرا ما مجبوریم فناوری‌های نوین را بدست بیاوریم؟ گفت: عوامل رشد اقتصادی شامل منابع انسانی، منابع طبیعی سرمایه اجتماعی، عوامل سرمایه‌ای، فناوری و کارآفرینی هستند که باعث می‌شوند رشد اقتصادی شکل بگیرد.

این استاد علوم اقتصادی در ادامه گفت: فاصله ما با جهان زیاد است که اگر رشدی که انتخاب می‌کنیم مناسب نباشد، نمی‌توانیم این فاصله را پر کنیم؛ چراکه سرعت تحولات رشد آفرین در جهان زیاد است و اگر ما نتوانیم به طریقی جهش پیدا کنیم، این شکاف رو به تزاید می‌رود و اگر این شکاف رو به تزاید برود با یک اقتصاد عقب مانده نمی‌توانیم از اعتقاداتمان دفاع کنیم.

توکلی ادامه داد: برای اینکه در جهان پررقابت و دارای ساختار ظالمانه سلطه طلب بتوانیم بمانیم و دیگران را هم مثل خودمان دعوت به اسلام کنیم، حتما باید قدرت مقاومت در برابر این سلطه را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه مثال‌هایی از اقتصادهای بزرگ دنیا گفت: تجربه نشان داده است که اگر کارگر و نیروی کار و منابع را توسعه بدهیم، رشد اقتصادی کمتری از توسعه فناوری و تکنولوژی‌های نوین خواهیم داشت؛ لذا باید در ایران راهی را دنبال کنیم که سرعت رشد اقتصادی بیشتری را در کشور داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کشور ما دشمنانی دارد که باید به خوبی آنها را بشناسیم؛ همانطور که قرآن کریم نیز می‌فرماید "فاتخدهم عدوا"، ما باید آنها را دشمن خود بدانیم و به هوش باشیم.

وی با بیان اینکه غربی‌ها در دشمنی با ما جدی هستند و لذا ما هم طبق این آیه شریفه، باید در دشمنی با آنها جدی باشیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های ایستادن جلوی ظلم دشمن و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)، پیشرفت علمی و فناوری است و این جهش فناوری هم با فناوری‌های نوین امکانپذیر است چراکه فناوری‌های نوین، ارزش افزوده بالایی به ما داده و سطح دستمزد را بالا می‌برد و آثار زیادی در بخش‌های دیگر می‌گذارد.

توکلی افزود: اگر فکر کنیم که مشکل دنیای غرب با ما فقط سر مسئله انرژی هسته‌ای است، ساده انگاری کرده‌ایم چراکه آنها در کل با پیشرفت ما مخالفت می‌کنند؛ به عنوان مثال در سومین قطعنامه‌ای هم که علیه ما صادر کردند، گفتند که خواندن فیزیک هم برای ما ممنوع است؛ لذا اینطوری نیست که ما اگر انرژی هسته‌ای را کنار بگذاریم به لیزر و نانو فناوری و سلول‌های بنیادی و... کاری نداشته باشند و اجازه بدهند پیشرفت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و اصول ما اجازه نمی‌دهد زیر بار ظلم برویم، گفت: ما حرفمان این است که ما می خواهیم خودمان باشیم و برای زندگی آزاد همراه با سرافرازی به این علوم نیاز داریم و در مقابل شما نیز مقاومت می‌کنیم و هزینه آن را نیز می‌پردازیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: اینکه عده‌ای در مقاومت و هزینه دادن کم آورده‌اند و می‌خواهند کوتاه بیایند، به خودشان مربوط است اما اکثریت ملت از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند و می‌خواهند که به راه خود ادامه دهند.

توکلی ادامه داد: کسانی که خودشان در بالا بردن هزینه تحمیلی به ایران مقصر بودند، نباید توقع داشته باشند که ما حرف اشتباه آنها را بپذیریم و به خاطر ترس از هزینه دادن در مقابل دشمن کوتاه بیاییم چراکه از نظر قانون اساسی و شریعت مقدس اسلام، تعیین کننده این مسیر رهبری است و ایشان بهتر به این مسایل واقف است و ملت را با تصمیمات اشتباه برخی سیاستمداران تنها نمی‌گذارد.

در ادامه یکی از دانشجویان از توکلی پرسید "در زمان کشف اختلاس سه هزار میلیاردی که ایران مشغول صدور انقلاب بود و مهمترین بحث، بیداری اسلامی بود که مورد تأکید رهبری نیز بود، شما صحبتی داشتید که گفته بودید خودکشی لازم نیست، استعفا بدهید، این حاشیه سازی خودتان در آن شرایط حساس را چگونه توجیه می‌کنید؟" که توکلی در پاسخ گفت: ما اطلاعات زیادی از فساد داریم؛ نه تنها ایران بلکه همه جای دنیا گرفتار فساد هستند و این مساله زیاد مهم نیست اما مهم این است که ما در برخورد با فساد چطور رفتار می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در یک حکومت فسادی دیده می‌شود، اینکه دولت آن را به عهده بگیرد یا نه، تکلیف را مشخص می‌کند و بعد قوه قضاییه و رسیدگی‌های آن تکلیف ماجرا را روشن خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من در آن زمان در جلسه‌ای که برخی اعضای دولتی نیز حضور داشتند از یک فساد اقتصادی در ژاپن مثال زدم و گفتم که اعتماد مردم به دولت بسیار مهم است و چون در ژاپن در اینگونه موارد خودکشی مرسوم است، من به مسئولان اقتصادی دولت گفتم لازم نیست شما مثل ژاپنی‌ها خودکشی کنید، شما استعفا بدهید کافی است.

توکلی افزود: در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد نیز من به آقای دکتر حسینی گفتم که اینجا محکمه قضایی نیست بلکه محکمه سیاسی است؛ چراکه ما مسئولیتی را به شما سپردیم و گمان می‌کردیم که شما مورد اعتماد هستید اما اکنون این اتفاق زیر دست شما افتاده است و حالا می‌خواهیم بگوییم که اعتماد قبلی را به شما نداریم.

وی ادامه داد: البته بنده از ابتدا هم به ایشان رأی نداده بودم، هرچند بنا به قانون چون ایشان وزیر هستند ایشان را محترم می‌دانم.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی که ما قصد صدور آن را داریم با فساد اقتصادی و اختلاس سه هزار تومانی موافق نیست و این مسایل با انقلاب قابل جمع نیست لذا ما باید این مسأله را هم صادر کنیم که اگر اتفاقی اینچنینی در جایی افتاد، چکار کنند و روش ژاپنی‌ها را الگوبرداری نکنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نشان بدهیم که مسئولیت شناس هستیم و اگر زیر دستمان اتفاقی افتاد مسئولیت آن را می‌پذیریم.

توکلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نتیجه پیگیری فساد اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ماجرایی از شکایت امیرالمومنین از مردی یهودی که زره حضرت را دزدیده بود، گفت: من معتقدم عدالت دادرسی درباره معاون اول رئیس جمهور رعایت نمی‌شود و قوه قضائیه باید خودش را اصلاح کند؛ نباید بازپرسی از آقای رحیمی در دفتر وزیر دادگستری صورت بگیرد و بازپرس خدمت متهم برود و این واویلاست.

وی با بیان اینکه متهمی که بدین صورت بازپرسی شود، از همان ابتدا معلوم است که حکم آن دادگاه نیز ظالمانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: دانشجویان مسلمان انقلابی باید نسبت به اینگونه موارد موضع بگیرند چراکه در همه حکومت‌ها عدالت درباره ضعفا جاری می‌شود و هیچ حکومتی در کره زمین نبوده و نیست و نخواهد بود که عدالت درباره ضعیفان آن حکومت اجرا نشود؛ درحالی که عدالت وقتی معنا می‌یابد که نسبت به صاحبان قدرت و ثروت رعایت شود.

این فعال سیاسی افزود: متأسفانه به دلیل روش نادرست آقای احمدی‌نژاد، عدالت در این مورد رعایت نمی‌شود و البته مجلس هم طبق قانون ناظر است اما در عمل نظارت خوبی را اعمال نمی‌کند و شما نباید این را از مجلس بپذیرید.

توکلی تصریح کرد: اینکه رئیس جمهوری بگوید کابینه خط قرمز من است، خلاف قسم وی و قانون اساسی است چراکه قانون اساسی رهبری را نیز با مردم عادی مساوی می‌داند و رئیس جمهور نیز سوگند یاد می کند که محافظ قانون اساسی باشد.

نماینده اصولگرای مجلس هشتم گفت: در ماجرای دانشگاه آزاد بنده صریحا آقای لاریجانی را بازخواست کردم و شخص بنده یعنی احمد توکلی زمینه لغو آن را فراهم کردم و کسی که مستندات تخلف هیأت رئیسه در این زمینه را ارائه داد باز هم من بودم.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره طرح نظارت بر نمایندگان گفت: در سال ۸۳ با اصولگرایان چهار جلسه پیش افتتاح مجلس گذاشتیم و در آن ترکیب هیأت رئیسه و رئیس مجلس را روشن کردیم و در آن جلسات چند کمیته را تعیین کردیم که موضوعات مهم را برای مجلس تعریف کند؛ بنده مسئول کمیته مبارزه با فقر و تبعیض و فساد شدم.

وی ادامه داد: در مرکز پژوهش‌ها نیز اولین طرحی که نوشتیم طرح حفظ منزلت مجلس بود که منتهی به طرح نظارت بر نمایندگان شد ولی طرحی که چند روز قبل تصویب شد فاصله زیادی با آن طرح دارد ولی از هیچ بهتر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت مجلس ششم و هشتم در مقوله ولایتمداری گفت: مجلس ششم قصد تئوریزه کردن نظام بدون ولایت فقیه را داشت و بطور محوری مخالف ولایت فقیه حرکت می‌کردند ولی مجلس هشتم اینگونه نیست که حرکت محوری بر ضد ولایت فقیه باشد.

توکلی تصریح کرد: در مجلس هشتم قاطبه نمایندگان بطور نظری ولایت فقیه را قبول دارند اما از جنبه عملی ممکن است تخلفاتی داشته باشند؛ به عنوان مثال در قضیه وقف دانشگاه آزاد این شبهه وجود داشت که حرف رهبری مدنظر قرار نگرفته و این طرح به غلط رأی آورد.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره شبهاتی که در خصوص برادران لاریجانی و اقدامات آنها و مقایسه آنها با امثال مشایی مطرح می‌شود، گفت: من به این قضیه معتقد نیستم چراکه برادران لاریجانی اعتقادات درست دارند و علی الخصوص رییس قوه قضائیه را بیشتر قبول دارم؛ البته اختلاف نظراتی هم با رئیس مجلس داریم.

وی همچنین درباره لفظ "سلطه طلب" درباره برادران لاریجانی گفت من این حرف را قبول ندارم البته ممکن است برخی کارهای ایشان را نپسندیم اما لفظ سلطه طلب را قبول ندارم.

توکلی همچنین درباره اینکه برادران لاریجانی دست نشانده هاشمی باشند، گفت: این حرف کاملاٌ نادرست است چراکه آقای هاشمی هیچ نقشی در انتخاب رئیس قوه قضائیه نداشتند و آقای علی لاریجانی هم که از قم کاندیدا شدند و مورد تأیید جامعه مدرسین قرار گرفتند؛ چراکه پدر ایشان مرجع تقلید بوده و خودشان هم داماد مرحوم شهید مطهری هستند و خودشان هم آدم باسابقه و سرشناسی هستند و رأی بالایی آوردند.

توکلی تصریح کرد: صرف نظر از اینکه چقدر آقای علی لاریجانی را قبول داشته باشیم، شأن ایشان اجل از این است که بگوییم دست نشانده هاشمی باشند و این حرف از اساس مردود است.

توکلی درباره حضور وکیل الدوله‌ها در مجلس هم گفت: البته طرفداران افراطی دولت در مجلس هفتم هم حضور داشتند اما در مجلس هشتم این نمود بیشتر بود و شما بایستی در انتخاب‌هایتان این مسایل را مدنظر بگیرید که اینگونه افراد دوباره وارد مجلس نشوند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رأی نیاوردن طرح استیضاح وزیر اقتصاد گفت: من واقعاً متأسفم که طرح استیضاح در ملس رأی نیاورد و آقای لاریجانی جلوی حادثه به این بزرگی را که البته احساس وظیفه هم کرده بود، گرفت و از طرف وزیر عذرخواهی کرد و خطاب به نمایندگان گفت که او را ببخشید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از انتقاداتی که ما به آقای لاریجانی داریم در همین زمینه است که مگر کفش ما را لگد کرده بود که او را ببخشیم، بلکه یک وزارت را نتوانست خوب اداره کند و باید پاسخگو می‌بود؛ لذا چون مجلس دوباره به آقای حسینی اعتماد کرد، ایشان هنوز هم برای ما محترم و قانونی هستند ولی ما موضعمان را در این باره حفظ کرده‌ایم.

توکلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دلیل محافظه کاری لاریجانی در ماجرای استیضاح وزیر اقتصاد گفت: البته معتقدم اینگونه نبود که مثلا دست نزدیکان آقای لاریجانی در این کار باشد و وی به این دلیل محافظه کاری به خرج دهد ولی هر انگیزه‌ای که داشتند، موضعشان برای من پسندیده نبود.

وی درباره تناقض عملکرد مجلس در ماجرای استیضاح وزیر اقتصاد گفت: جالب اینجاست که روز یکشنبه مجلس با ۱۶۷ رأی بنا به گزارش کمیسیون اصل نود اعلام می‌کند که قصور متوجه وزارت اقتصاد است اما روز چهارشنبه به استیضاح وی تنها ۹۳ رأی می‌دهد و این تناقض خیلی مهم است و مجلس باید با رأی به استیضاح امید مردم را بالا می‌برد.
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۶:۴۸
عدالت شیرینیی که هرگز در ایران ندیدیم (646324) (moderator22)
 
علي
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۷:۱۷
اين هم يك مدل سئوال از رئيس جمهور است از دوره قاجار بدتر شده (646390) (moderator22)
 
محمد رضا
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۴:۴۹
بسم الله الرحمن الرحیم
ملک با کفر باقی می ماند اما با ستمگری هرگز دوام نخواهدداشت . »
« الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم »
و باز از رسول گرامی اسلام (ص ) نقل شده است که فرمودند :
« با لعدل قامت السموات و الارض »
« یعنی : به دلیل عدل است که آسمانها و زمین , قائم و در مسیر خویش در حرکتند. »
و همچنین قطب راوندوی در « لب اللباب » از آن حضرت روایت کرده است که فرموده اند :
« عدل ساعه خیر من عباده ستین سنه »
یعنی : « دادگستری در یک ساعت بهتر از عبادت شصت سال می باشد.

جان مولا حرف حق را گوش کنید
شمع بیت المال را خاموش کنید

چه بسا بسیاری از کسانی که تا هنگامیکه از قدرت و نفوذی برخوردار نبوده اند به شعار عدالتخواهی متوسل شده اند , اما همین که دست آنها به جایی بند شده است از هیچ اقدام خودسرانه و مغایر با عدالتی فروگذار نکرده اند. اما تاریخ شهادت می دهد که امام علی (ع) در هر منصبی , خصوصا در عالی ترین منصب به عنوان خلیفه مسلمین هیچگاه قدرت و نفوذ خویش را برای پایمال کردن حقی به کار نبستند و حتی نسبت به خود , خانواده و یارانش سختگیرتر بودند. ماجراهایی نظیر خاموش کردن شمع بیت المال هنگامی که شخصی با ایشان کار خصوصی داشت , آتش گداخته نهادن در کف عقیل برادر نابینای خود به خاطر درخواست بیشتر از بیت المال و یادآوری عذاب دوزخ به او , بازگرداندن گردنبند مرواریدی که دخترش برای عید قربان به عاریت گرفته بود , و مراقبت و تذکرات مکرر به کارگزارانی که از اصحاب او بودند و ... همه و همه گواه این نکته است که عدالت تاکنون هیچ مدافع راستینی مانند امام علی (ع) را شاهد نبوده است . کسی که به خدا سوگند می خورد که اگر تمام جهان را به او ببخشند تا مگر پوست جویی را از دهان مورچه ای بگیرد , هرگز این کار را نخواهد کرد.
« ابن عباس » روایت کرده است وقتی امیر مومنان از مدینه به بصره آمد , برخی از مردم به دیدار آن حضرت شتافتند و چون ابن عباس برای رساندن این خبر و دعوت از آن حضرت برای حضور در جمع مردم در خیمه امام (ع) حاضر شد , مشاهده کرد که امام (ع) مشغول دوختن پارگی کفش کهنه خویش است . در این حال امام (ع) به ابن عباس فرمود : اگر نبود که با این موقعیت خلافت , بتوانم حقی را بر پا دارم , یا باطلی را از میان بردارم , این مقام برای من از این کفش کهنه نیز بی ارزش تر بود. » (646472) (moderator22)
 
شهاب
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۲۳:۰۸:۳۶
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
هر بار که چهره اقای لاریجانی را دیدم که با حالتی خاص با قاطعیت از مفسدان اقتصادی صحبت می کنند به خود می گفتم که الحمداله اب به جوی بازگشته اما بازپرسی از اقای رحیمی در دفتر وزیر دادگستری تمام ذهنیت مرا در مورد اقای لاریجانی از بین برد که باید تنها گفت متاسفم اگر قادر به اجرای عدالت نیستی استعفا بده و برو حوزه شاید بیشتر مور د ثمر واقع گردی (646651) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۳:۱۳:۵۰
باسلام به نظر من همینقدر هم نباید آقای رحیمی را به زحمت مینداختند جناب بازپرس باید سوالات را مینوشتن وسپس جوابهای مناسب ومحکمه پسند را هم خودشان ویا منشی همان شعبه مرقوم میفرمودندآنگاه برگه های بازجویی رامیبردن دفتر آقای رحیمی واز ایشون امضاء میگرفتن و.... (647391) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۲۳:۵۳:۳۵
زیباترین خصلت در یک جامعه اسلامی عدالت است همان داستان معروف علی(ع)و شخص یهودی که در دوران خلافت ایشان در یک محکمه حاضر شدند و رای دادگاه بر ضرر ایشان بود هم اکنون کشورهای غربی این الگو رو دقیقا پیروی میکنند اما ما که ادعای آنرا داریم فرسنگ ها ازش دوریم. (646703) (moderator9)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۱:۳۵:۰۶
باز هم میگویم عدالت زیباست اما وقتی که فقط در حرف باشد به زشتی متمایل میشود و هر چه از عمل به ان فاصله میگیریم زشتی ان بیشتر میشود امیدوارم که روزی دوباره شاهد زیبا شدن این واژه کدر شده باشیم (646794) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۷:۴۵:۵۹
خانه از پاي بست ويران است خواجه در فكر نقش ايوان است (646851) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۹:۰۵:۵۶
جناب اقای توکلی به پرسش این بنده پاسخ دهید .ایا دانشگاه ازاد یک دانشگاه خصوصی نبوده که با درایت ومدیریت خوب ایت الله هاشمی تاسیس شد وایا دیگران با بودجه ی دولتی وبیت المال کدام مرکز را به این خوبی اداره کردند. ایا مخالفت با ایت الله هاشمی این دانشگاه خصوصی را به این روز نینداخت .ایا در جریان این دانشگاه فقط خدا ونفع مردم مورد نظر شماست یعنی نوعی انتقام در بین نبوده چون این دانشگاه به بهترین وجه اداره می شد وما که در انجا دانشجو داریم کاملا راضی بودیم. چرا با ان این گونه رفتارمی شود در حالی که بیت المال در شورای ایرانیان وبانکهای خصوصی با پول دولتی به تاراج میرود. (646953) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۹:۱۱:۱۳
با عرض سلام

من مطلع هستم که به خدای احد و واحد ، قوه قضائیه هیئت مدیره یک شرکت خصوصی را به خاطر پرداخت وام قرض الحسنه به بیش از 200 نفر کارگران همان کارخانه و بر اساس شکایت یکی از سهامداران جزء و با نفوذ ، به 91 روز حبس محکوم نمودند و اجرا هم شد و همان مدیران هم اکنون نیز با احترام سر کار هستند و تحت حمایت و توجه کارگران سهامدار کارخانه ، و همان قاضی صادر کننده حکم بعد از مدتی از قوه قضائیه استعفا داد و وکیا همان شاکی شد که رای به نفعشان داده بود !!! (646963) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۹:۱۳:۵۸
من یک استاد دانشگاه هستم با 30 سال سابقه علمی و دانشگاهی از فعالان قبل و پس از انقلاب حامی ولایت و نظام ولی عزیزان صدقانه بگویم ایا اینست انچه امام و ملت از نظام و انقلاب انتظار داشتند و داریم؟ من با خیل گستزده ای از دانشجویان و جوانان این کشور و خانواده های آنان سروکار دارم واقعا بعضی وقت ها نمی توان با تمام سابقه و اطلاعات از قبل و پس از انقلاب در مقابل سئوالات و ابهام های آنان جوابی منطقی و قانع کننده ارائه دهم تردیدی نیست که ما پس از انقلاب حرکت های بزرگ و مهمی در مسیر تحقق عدالت و استقرار واقعی نظام اسلامی انجام داده ایم ولی فاصله بسیار است از انچه تصور می شد از استقرار اسلام واقعی و عدالت شناخته شده از اخلاق و رفتار رسول اکرم ص و ائمه اطهار بخصوص امیر المومنین که بر ذهن و حافظه مردم ثبت شده است هر روز خبر هایی می شنویم از تبعیض و بی عدالتی و حاکمیت ثروت و قدرت و سیاست. معاون رئیس جمهور پرونده دارند و متهمند به فساد اقتصادی مفسدین بزرگ معرفی نمی شوند متهمین اختلاس 3 هزار میلیاردی معرفی و محاکمه نمی شوند یا شایعه می شود که فرزند رئیس جمهور در فلان دانشگاه با شهریه چند میلیاردی و هتل سوپر دولوکس زندگی و درس می خواند و اینهم گلی تازه از این بوستان قوه قضاییه ما با متهم ویژه برخورد می کند و این دیگر هیچ جوابی ندارد ما جواب جوانان نسل جدید را چه بدهیم ما تصورمان از قوه قضاییه این بود که تبعیض قائل نشوند هرچند در طول این سالها موارد بسیاری از این تبعیض ها وجود دارد به هر حال حرف اخرم بعنوان کسی که تلاش کرده ر زندگی خود با حفظ ارزش های اسلامی کاری نکند که به اسلام و نظام لطمه ای وارد شود اینست که مسئولین سخنان رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند و همانطور که در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته فرمودند ساده زیستی و حفظ عدالت را سرمشق خود قرار دهند و فراموش نکنند که اگر عدالت رعایت نشود خطر ان از حمله امریکا و اسرائیل و همه جهان برای نظام بیشتر است به تجربه 33 ساله ثابت شده است که دشمنان خارجی نمی توانند اسیبی به این نظام بزنند بزرگترین خطر برای اسن نظام از دست دادن اعتماد مردم به نظام و دلسرد شدن آنان از مسئولین است که این نیز با بی عدالتی تبعیض اشرافی گری و سوئ استفاده از قدرت و ثروت و انحراف تحقق پیدا می کند (646971) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۰:۰۸:۰۴
دانشگاه آزاد نماد خدمتگزاري به ملت است و اين بر من كه خود تحصيلكرده آن دانشگاه هستم و به سختي شهريه ام را مي پرداختم به وضوح روشن است اگر همين دانشگاه نبود امروز ميليونها تحصيلكرده از همه اقشار نبود و تحصيلات عاليه مخصوص طبقه اشراف و رانتخوار و بي درد مي شد و ما و امثال ما را به خاطر نداشتن تحصيلات حتي از حق حيات نيز محروم مي كردند دانشگاه آزاد بواسطه حمايتهاي حكيمانه معمار انقلاب حضرت امام راحل و حمايت آقاي هاشمي امروز براي ماندن حرفها و خاطره ها دارد ولي افسوس كه دانشگاه آزاد را سياسيون مي خواهند درجهت منافع فرصت طلبي و سوئ استفاده خود قراردهند اگر همين كل بودجه ( جاري و عمراني و..) دانشگاههاي دولتي با تعداد دانشجويانشان با ميزان شهريه هاي دريافتي از دانشجويان آزاد ( كل درآمد ) دانشگاه آزاد و ميزان طرحهاي عمراني كه بنا گذاشته اند را منصفانه و بدور از غرض و مرض مقايسه كنند متوجه مي شويد كه پيشرفت كداميك بيشتر است ، از نظر علمي نيز حضور دانشجويان دانشگاه آزاد و كسب مقامهاي برتر از دانشجويان دانشگاههاي دولتي و قبولي فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد در ازمونهاي استخدامي و جذب بيشتر آنها نيز برمنصفين پوشيده نيست . (647072) (moderator22)
 
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۰:۲۳:۲۸
با سلام
من نميدانم دقيقا جرم اين بنده مخلص خدا و انسان با كمالات چيه . خداي ناكرده اختلاسسسسس..... يا رانتتتتتتتتتتتت داشته نميدانم . فقط شنيدم از اشخاصي كه مردند وام گرفته خوب انها كه نيستند . شايد بدليل اينكه اين اقا ادم خوبي است ازش راضي باشند . ضمنا ايشان صاحب منسب است نبايد بره پيش بازپرس بازپرس بايد خدمت ايشان برسد و كسب تكليف كند.
اقا ترا به حضرت عباس يكي به ما بگه اينجا چه خبره .
توي اين قوه قضائيه چه خبره .
اقايان علوي مدار برادران عدالت گسسسسسسسستر .
.....با چراغ روشن و در روز روشن نوبره بابا (647095) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۲۲:۲۲
درود بر احمدی نژاد (647299) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۰:۰۸
به نام خدا

متاسفانه فضای سیاسی آلوده شرایط را به نحوی رقم زده است که مردم در اعتماد کردن به مسئولان خود دجار تردید شده اند . اتهاماتی که علیه مسئولان مطرح می شود چیزی جز دلسردی برای مردم به دنبال نخواهد داشت. یکی یقه سفید است یکی یقه آبی و یکی صورتی. مگر قرار بود در جامعه اسلامی با یقه ها کار داشته باشیم؟راستی در این میان مردم کجا هستند؟ برای مسئولان چقدر اهمیت دارد که مردم رفاه داشته باشند؟ شمایی که از انگلیس مدرک می گیری و این همه برایت حرف و حدیت درست می شود یا آن یکی می گوئید ویژه حواری کرده و یقه سفید است و حلقه فاطمی را اداره کرده؟ تو یی که در شهرک غرب زمین داری و روزنامه و داری و سایت خبری با ان یکی که پست معاونت را یدک می کشد، همگی از خدمت به مردم حرف می زنید. یک قدمی در خیابانها بزنید تا عدالت را به چشم ببینید. راستی پول نفت کو؟ ارامش و اسایش مردم کو؟ ملتی با این پشتوانه و ثروتهای عظیم چرا باید به مانند متکدیان برای دریافت یارانه ها مقابل بانکها صف بکشند. اقای توکلی عزیز! به راستی خدمت به مردم تا چه میزان سرلوحه کارتان است. فردی که 500 هزار تومان حقوق می گیرد و 400 هزار تومان اجاره می دهد چگونه زندگی کند و شاد هم باشد و حرف هم نزد و انتقاد هم نکند؟ عدالت چنین است مگر؟شمایی که علم اقتصاد را از معتبرترین کشورها گرفته اید؟ راه نشان دهید. چگونه باید زیست و همراهی هم کرد با انقلاب و انتقادی هم نکرد. فردی 600 هزار تومان اجاره می دهد.180 هزار تومان قسط خودرویی ساخت داخل با کمترین ایمنی را می دهد، 60 هزار تومان قسط وامی می دهد که برای تامین ودیعه مسکن گرفته است را می دهد و 50 هزار تومان قسط یخچالی که جای یخچال سوخته خریداری کرده را می دهد. جمع کنید چقدر می شود هزینه های زندکی او.راستی حقوقش 670 هزار تومان است و روزنامه نگار هم است و در یکی از همین روزنامه هایی کار می کند که باید برای طبیعی نشان دادن وضعیت جامعه قلم بزند و بگوید همه چیز عالی است و مشکلی وجود ندارد و بهای گاز مصرفی هم ناچیز است و باید از یارانه ها استفاده نکند چرا که برکت دارد و امام زمان آن را مدیریت کرده است! حال اگر دوست دارید نظر من را منتشر کنید اما اگر هم نکردید به آقای توکلی بدهید سر فرصت مطالعه کنند و ارزیابی کند مردم دنباله شناخت یقه سفیدها هستند یا ... خوش باشید (647496) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۴:۰۳
چند صد هزار شهید دادیم که انقلاب بشود و رژیم سوء استفاده جو برود و رژیم جمهوری اسلامی (اسلامی) حفظ بشود .
شدیدترین بمبارانهای شیمیایی تاریخ را این ملت متحمل شد و صدایش در نیامد
بزرگترین بی عدالتیهای قرون وسطایی را ملت متحمل شد برای اینکه عدالت ایجاد و حفظ شود. توی سر هرچه مخالف نظام بود زدیم که بگوییم ،باید در کشور شیعه عالم شیعه بر اریکه قدرت بنشیند و قاضی اش و قاضی القضاتش عالم و مجتهد باشند و با قدرت از حریم عدل و دین دفاع کند!.
اینست نتیجه؟
امید است که برای اولین بار شاهد در معرض عام قرار گرفتن نظر خود باشم! (648991) (moderator22)
 
حسین
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۱۳:۵۹:۲۱
این جناب معاون یک سری مطلب بر علیه آقای توکلی و استفاده از رانت و اینگونه مطالب نوشته که بهتره جناب توکلی اگه رانت خور نیست (بنظرم نیست ) یه جوابی بده (649119) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.