نظر منتشر شده
۲۸۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 169633
استیضاح دولت یا تحمل تا پایان این کابوس؟
وحید حیدری، 10 آبان 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰
حکایت این روزهای مجلس حکایتی غریب است . مجلس و یا بهتر است بگوییم تفکری که هفت سال و اندی از دولت در برابر هر اقدام درست و غلطی حمایت کرد حالا این روزها قلم به دست گرفته است و سئوالات خود را سیاهه می کند. این سئوال ها و یا احیانا استیضاح ها هم مسئولین مختلفی از وزیر تا رئیس را درگیر کرده است. مطلب حاضر تلاش دارد تا از نگاهی اقتصادی به پیامد این برخورد مجلس و نتایج آن بپردازد.

اقتصاددانان زیادی در باب علت و چرایی وضعیت ارزی کنونی کشور صحبت کرده اند. تقریبا فصل مشترک همه ای این اظهارنظرها مسئله بی اعتمادی جامعه و بازار نسبت به مسئولین اقتصادی کشور است. این البته برای یک اقتصاد دان بسیار گران است که بخواهد عوامل غیر فنی را به عنوان دلیل یک پدیده اقتصادی مطرح کند اما زمانی که یکی از شروط اساسی یک تحلیل اقتصادی یعنی مواجه بودن با یک انسان عقلایی و تصمیمم عقلایی نقض می شود، چاره ایی نیست جز اینکه نخست این شرط احیاء شود. برای بررسی نماد بیرونی این بی اعتمادی کافیست زمانی که رئیس بانک مرکزی و یا وزیر اقتصاد خبر از کاهش قیمت ارز در روزهای آینده می دهند به کوچه و بازار و میان مردم رفت و دید مسئولان این دولت چقدر نزد خلق الله اعتبار و محبوبیت دارند!

البته این که چرا چنین بی اعتمادی شدیدی نسبت به مسئولین اقتصادی پدید آمده است، خود موضوع مفصلی است که البته مورد بحث حاضر نیست.

پس باید پذیرفت اگر حقیقتا قصدی برای اصلاح وضعیت موجود وجود دارد چه تیم اقتصادی دولت را مقصر وضع موجود بدانیم و چه ندانیم؛ تغییر و محاکمه تیم اقتصادی بی کفایت دولت فعلی، یک پیش مطالبه قطعی و لا یتغیر است. این افراد دیر یا زود باید در مقابل قاضی بایستند و بابت خسارتی که به ملت و کشور ایران زده اند، پاسخگو باشند. اگر این دنیا نشد، آن دنیا...

اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که تغییر هر یک از اجزا دولت در شرایط کنونی که چند ماه به پایان دولت باقی نمانده است عملا آن بخش را دچار آسیب خواهد کرد؛ زیرا پروسه انتخاب سرپرست تا معرفی و رای اعتماد به وزیر جدید خود پروسه ایی زمان بر است و این می تواند نهاد مربوطه را با مشکل مواجه کند ضمن اینکه تجربه نشان داده است در دولت فعلی، با استیضاح و عزل یک وزیر، باید منتظر لجبازی دولت و انتصاب فردی بی کفایت تر باشیم تا مردم تاوان عزل وزیر را پس دهند...

مشخصا دراین زمینه دولت های نهم و دهم سوابق روشنی دارند. در خصوص سازمان ها و نهاد های اقتصادی اما یک مشکل دیگر نیز وجود دارد و آن این که سیاستگذاری در این نهاد ها باید از ثبات برخوردار باشد حال اگر تغییری در هریک از این نهادها صورت گیرد و دولت آینده هم بخواهد دوباره و بر اساس دیدگاه ههای خود در این نهاد ها دست به تغییر بزند این شرط عملا نقض میشود الا اینکه دولت آینده در یک میثاق ملی از خود گذشتگی کند و از همین افراد در کابینه خود استفاده کند که البته سلب چنین حقی از دولت آینده یک اقدام غیر منطقی و غیر اصولی است. پس نتیجتاً باید گفت سئوال، استیضاح و یا حتی برکناری هر یک از مسئولین میانی دولت در شرایط زمانی حاضر به نفع کشور و مردم نخواهد بود.

سئوالی که این جا مطرح است آن است که آیا باید دست روی دست گذاشت و نظاره گر وضعیت موجود بود؟ جواب قطعا منفی است ؛ تغییر تیم اقتصادی دولت اگر در پی تغییر کلی در دولت باشد هیچ یک از ایرادات شرح داده شده در بالا را به همراه ندارد. این پاسخ ممکن است باب میل بسیاری از ما نباشد، اما این حرف در شرایطی مطرح می شود که روزانه بطور متوسط بین ۲۰۰ تا۳۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده می شود و هرچه که به روزهای پایانی دولت نزدیک تر شویم این حجم بخصوص با طرحهایی چون "مهر ماندگار" بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد و هرچه که این سیاستها بیشتر ادامه پیدا کند، مشکلات عمق بیشتری پیدا خواهد و حل آنها هم سخت تر خواهد شد.

گرچه این پیشنهاد منطقی ترین و بهترین راه حلی است که در شرایط فعلی به نظر می رسد اما این تصمیمم نیازمند یک اجماع ملی است و حتی اگر این اجماع نیز شکل بگیرد با طیف بندی کنونی مجلس بعید است که دو سوم نمایندگان به این امر راضی شوند. بنابراین استیضاح دولت با وجود همه محسناتی که دارد اگر نخواهد به نتیجه برسد، حتی مطرح کردنش نیز به صلاح نیست زیرا اولین قربانی این وضعیت اقتصاد است.

ضمن این که افرادی که تا کنون نامی از آن ها برای حضور در انتخابات آینده مطرح شده است، عقبه بسیار مشخصی در دولت های نهم و دهم و یا دولتهای قبل تر داشته اند. نکته طنز ماجرا آنجاست که بعضا هم این آقایان اظهار نظرهای مشعشعی در خصوص نقد رشد نقدینگی در دولت فعلی داشته اند. این اشتباه است که فکر کنیم اقتصاد و مدیریت صرفا با تغییر افراد اصلاح می شود بلکه حل این مشکلات بیش از همه نیازمند تغییر تفکر افراد و جامعه آنهم صرفا بر مبنای دانایی است.

دلسوزان تازه از راه رسیده که امروز سودای سئوال و استیضاح در سر دارند باید آن روز که در جریان تصویب لایحه بودجه سال ۸۵ صدای منتقدین بلند شد فکر امروز را می کردند و نمایندگان را از پیروی اقتصاد دانان مجلس منع نمی کردند. آن هنگام که یک حقوق دان به خود اجازه داد در مسایل اقتصادی نظر بدهد و به تئورسین دولت تبدیل شود و تز معروفش را در خصوص"میزان حجم نقدینگی به اندازه تولید ناخالص داخلی" مطرح کرد باید به این فرد تو دهنی می زدند که نزدند. این نمایندگان در واقع باید خودشان را استیضاح کنند که چرا در ایام بودجه، بجای اینکه عطش خراجی های دولت را لگام بزنند، برای حوزه های انتخابیه خود طرح عمرانی جدید به بودجه تحمیل کردند... آن هنگام که به چگونگی تامین مالی مسکن مهر و بنگاه های زود بازده انتقاد وارد می شد باید همراهی می کردند که نکردند. و البته بسیاری از موارد دیگر از این دست.

عملکرد اقتصادی دولت دهم، به یک کابوس شبیه است. کابوسی که اثر واقعی آن در خالی شدن سفره فقرا، خط قرمز کشیدن دور متهمان دانه درشت، سقوط بی سابقه ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و ندانم کاری های پی در پی در سیاستگذاری های اقتصادی دیده می شود. استیضاح شاید دل مردم را خنک کند اما قطعا اثری مثبت در روند اقتصاد ایران نخواهد داشت. پس بهتر است این چند صباح دیگر را هم تحمل کرد تا در ۱۲ مرداد سال آینده این کابوس اقتصادی به پایان برسد...
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۸:۵۸:۰۴
خودتان بهتر از هر کسی می دانید که حامی های این دولت بیشتر از خود دولت مقصر هستند. (1007458) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۰:۰۵
درست است وضع اقتصادی خوب نیست، لکن کابوسی و بحرانی هم نیست. متاسفم که الف این مقالات کارشناسی نشده با نویسنده ای با اسم (ظاهرا مستعار) وحید وحیدی را منتشر می کند که معلوم نیست ایشان چقدر در اقتصاد سررشته دارد.
این دولت اگر چه اشکالات زیادی دارد لکن در مجموع دولت موفقی بوده و اگر حاشیه سازی رییس دولت نبود شاید بسیاری از مشکلات کنونی هم نبودند. ما بحمدالله از نظر نیروی انسانی، بورس فعال، زیرساخت ها و ثروت خدادادی وضعیت عالی داریم. انشالله این دولت هم بدون حاشیه سازی این نه ماه را هم خواهد گذراند. برخی از مشکلات ما هم فرادولتی هستند و یک مشکل پنجاه ساله اقتصاد دولتی ایران است و هر دولت دیگری هم بود ممکن بود به وضعیتی بدتر از این دچار شود. (1007539) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۵:۴۰
احتمالا به نظر این آقا مردم باید به مرگ دسته جمعی دچار شوند تا بحران محقق شود! هر چند الان هم مردم در حال مرگ دسته جمعی تدریجی هستند. (1007594) (alef-2)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۱۱:۱۰
مگه مرگ دسته جمعی چطوری به وجود میاد
با فقر با بی کاری گرانی گرسنگی و...
انا همش یک طرف سکته مغزی را هم اضافه کنید حتما میپرسید چرا سکته مغزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ج:بابا کفر ادم در میاد وقتی میبینی هنوز وتو این وضعیت بده جامعه هنوزم ادمایی!!!! پیدا میشه که از این دولت طرفداری میکنند
اگه یه چیزم بگیم میگن این جیره خوره امریکاس بخدا ما به یه حقوق اداره کاری راضیم جیره خور امریکا اونیه که شکمش پوره و حالو روزه این مردمو نمیبینه (1007952) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۲۹:۵۷
لطفا سیاه نمایی نکنید.

الحمدالله در این مملکت همه سیرند.

بر اساس آمار 40 درصد مردم دارای اضافه وزن و 10 درصد هم چاقند.

موقع تعطیلات هم همه جاده ها و اتوبانها مملو از ماشین می شوند. (1008033) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۲:۰۹
امروز هرگونه واگرایی نیروها و قوای کشور، به ضرر منافع ملی است. بنابراین همه باید ضمن وحدت در عمل و حرف، با یکدیگر همکاری کنند تا دشمنان اسلام مایوس شوند. (1008040) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۴۲:۱۲
فارغ از اینکه این دولت چی هست مفید، خوب یا بد، این نکته قابل تعمق هست که هیچ کس در سیستم نمی تونه مخالفت اش رو بیش از سه چهار کلمه ساده در حد اینکه این کاش این جور نمی شد یا فلان جور میشد ابراز کنه، به این فکر کنید این دولت از بقیه چه چیزی می دونه که همه ترجیح میدند سکوت کنند!!!!
بعدش هم اگه فرض رو بذارید بر کابوس بودن این تازه شروع کابوس هست ... (1008097) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۷:۵۳
اوضاع اقتصادی فعلی تنها با تنظیم روابط و سیاست خارجی کشور درست می

شود و بس. تا موقعیکه این کار انجام نشود رفتن این و آمدن دیگری هیچ چیزی را

بهتر نمی کند.

از ما گفتن بود! خود دانید! (1007604) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۰:۵۷
هدف اصلی قدرتهای استکباری از اعمال تحریم ها، مردم ایران هستند تا فشارها باعث شود که مردم به ستوه بیایند و از نظام اسلامی جدا شوند اما به فضل الهی در این توطئه نیز شکست خواهند (1008037) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۲:۳۳
- آرزوی دشمنان این است که ما در اصول سازش کنیم و دست از شعارهای اصولی انقلابی بر داریم اما ملت ایران به پیروی از قرآن کریم، ذره‌ای در اصول خود کوتاه نخواهد آمد. (1008042) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۵:۰۳
منظورتون از تنظیم روابط و سیاست خارجی اینه که اول فعالیت های هسته ای را جمع کنیم تا اوضاع یک مدتی روبراه بشه بعد از مدتی دوباره خارجی ها صنایع موشکی و دفاعی مون را بامبول میکنند و تحریم دوباره و بعدانهدام تاسیسات و پایگاه های موشکی و دفاعی و بعد از این کار به بهانه عدم وجود دمکراسی در ایران حمله به ایران و فاتحه میشیم عراق (1008063) (alef-4)
 
shahram
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۸:۲۹
بله شما درست می گویید همه چیز مرتب است.
قیمت اجناس چند برابر شده در حالیکه حقوق ها فقط 15 درصد بالا رفته
پرداخت پول اضافی چندین میلیونی بابت خرید مسکن مهر و یا خودرو (بدون در نظر گرفتن قراردادها و ... ) بیچاره گی دامادها و خانواده عروس ها برای تهیه جهیزیه، پرداخت اجاره خانه های میلیونی برای واحدهای متاسفانه 40 الی 45 متری
همه و همه نشان از وضع اقتصادی خوبی است که دولت ظرف 7 سال گذشته برایمان به ارمغان آورده
بگم! باز بگم!
سال 84 خود من آپارتمان 70 متری رو با التماس و بعد از چند ماه معطلی 20 میلیون تومن فروختم . ولی همین آلان اجاره اون خونه بیش 40میلیون تومان هستش!
حقوق ها مون ظرف 7 سال گذشته هنوز 2 برابر نشده، ولی متوسط قیمت کالا و خدمات بیش از 5 برابر شده.
باز بگم!
چرا الکی دفاع می کنید
خدا رو خوش نمی یاد این اندازه با بی مسئولیتی از این دولت دفاع می کنید
دولتی که چند سال بی دلیل قیمت ارز رو ثابت نگه داشت و ظرف چند روز بی دلیل و با ندادن ارز به بیرون قیمت ارز رو یک مرتبه چند برابر کرد و الان ارزی رو که من خودم 40 روز پیش 2200 تومان فروختم باید برای تهیه آن بیش از 4000 تومان پول بپردازم!
سوء مدیریت به چه می گویند؟ آیا مردم باید تاوان بی مدیریتی و بی برنامگی های ایشان را بپردازند؟ به مکه ای که رفتم قسم می خورم به خاطر سوء مدیریت اقتصادی این دولت ظرف 7 سال گذشته شاید به یکی از 5 یا 6 برنامه ریزی که برای آینده خود و خانواده ام داشتم رسیدم (آن هم با کلی بدبختی). در حالیکه دولتهای قبلی با اینکه همچین مالی نبودند ولی احداقل امکان یک برنامه ریزی نصفه و نیمه را می دادند که این دولت آن را هم از همه سلب کرده است! (1007628) (alef-2)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۰۱:۰۹
اقا خوش به حالت همین حقوقو داری ما چیکار کنیم چند سال جون کردیم درس خوندیم که ایندمون تامین بشه الانم چند ساله دنباله کار میگردم
بخدا نه از این دولت نه از حامی اصلی این دولت نمیگذرم
دیدارمون به قیامت تو این دنیا که نتونستیم حرف بزنیم (1007941) (alef-4)
 
عاطف
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۲۸:۴۵
آفرین.به دلم نشست.خیلی وقت بود حرفهای به این حقیقت نشنیده بودم. (1008031) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۰:۳۲
واقعا یک عده شرایط را درک نمی کنند.
آقای عزیز در جنگ، آنهم از نوع اقتصادیش حلوا خیرات نمی کنند. باید برای شرایط سختر هم آماده باشیم. نباید با حرفها و انتقادات نابجا دشمنان را شاد کنیم. (1008035) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۰۷:۳۷:۵۳
15% حقوقت بالا رفته؟ ای ول، سرمایه‎دار، مولتی میلیاردر.
راستی، نسبت به چی بالا رفته؟
پستت چیه؟ کجا شاغلی؟
شغل داری؟
خوش به حالت!
سواد چطور!؟ (1008409) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۱:۰۸
يا از افراد دولتي هستي و شكمت سيره يا اينكه خودت رو به خواب زدي. فقط كافيه يك سري به خيابانها بزنيد و پاي درد دل هر كسي بشينيد. (1007653) (alef-2)
 
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۸:۱۲
من نمیدانم دوست عزیز شما از سیاره دیگری تشریف آورده اید و یا آنچنان شیفته احمدی نژاد هستید که مصائبی را که بر سر مردم آورده نمی بینید و یا شاید هم از گروه مرفهان بی درد باشید که از هر آب گل آلودی ماهی میگیرند و این بلبشوی اقتصادی فقط به نفع آنهاست. آخه دوست عزیز چرا شما گرفتاری و بدبختی مردم را نمی بینید؟ (و یا اینکه نمی خواهید ببینید). چرا چشم بسته از یک عمل و تفکر خطا دفاع می کنید؟ واقعا حکایت شما همان حکایت "ختم الله علی قلوبهم" است. (1007682) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۵۵:۴۳
مسوليت اين جريان البته با دولت است ولي انصافا فقط احمدي نزاد مقصره يا مجلس وانهاي كه ازمن وشما بهتر اورا ميشناختند وفكر ميكردند يك دست شده اند وبا دم گردو ميشكستند هم مقصرند وبايد حدااقل جواب گو باشند (1008148) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۷:۱۶
در پاسخ به این نظر فقط میشود گفت نفستان از جای گرم میاید.خجالت بکشید. (1007696) (alef-2)
 
جوان در به در
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۵:۳۳
واقعا تکرار مدام این حرف در فضای کنونی کشور خالی از لطف نیست کسی که در خواب است زود بیدار میشود ولی کسی که خود را به خواب زده هرگز!!!!!!!بردار عزیز کدوم سیاست این دولت قابل دفاع است سیاست خارجی شامل هلوکاست/تشنج افرینی و...سیاست اقتصادی از بحران مسکن سالهای گذشته تا بحران سکه و دلار وتورم کمر شکن و....و بحرانهای دیگر که در حوصله اینجا نیست پس اقایان اصولگرا خصوصا اقای توکلی شما هم در این مصیبتهای که بر سر مردم اوردید مقصرید و باید پاسخگوی مردم و تاریخ و خدا باشید.. (1007718) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۱:۳۸
امروز بعد از گذشت چندین سال از پایان جنگ نظامی و سخت، دشمن در

جبهه‌های جنگ نرم و اقتصادی، کشورمان را مورد هجمه قرار داده است ولي باز

تیرشان به سنگ خورده است؛ چراکه نسل رزمندگان دوران جنگ همچنان پابرجا

هستند. (1008039) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۶:۰۰
بله ظاهرا اقای مقاله نویس هم مانند بسیاری از مدعیان اقتصاد خوانده سررشته را گم کرده کمترین کار مراجعه به امار و مقایسه نقدینگی و GNP سایر کشورهاست مگر بانکها امار نقدینگی درست منتشر میکنند؟ چه کسی میزان درست را میداند؟ اشکال کار در جائی است که در اینجا نمیشود توضیح داد بعنوان نمونه ایا کسی از میزان گردش چک پول خبر دارد؟ ایا جزو نقدینگی نیست؟ (1007720) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۶:۱۰
در وصف اوضاع اقتصادی امروز:

گل فروشی ها ناپدید می شوند
کتاب فروشی ها ناپدید می شوند
مردم از پارک ها و حاشیه ی رودها ناپدید می شوند
از سفره ام نان ناپدید می شود
از خانه ام نور و گرمی ناپدید می شود
از دلم امید ناپدید می شود/
از دست بچه ام دفتر و مداد ناپدید می شود
اثاث خانه ام یک به یک ناپدید می شود
دندان از دهانم ناپدید می شود
حرف حق از زبانم ناپدید می شود (1007721) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۶:۰۹
وای وای وای چه مردم مظلومی هستید شما
ما که خدا رو شکر میکنیم . هم نون داریم هم سرپناه . تنمون هم سالمه . جلوی هیج زور گوی خارجی هم کوتاه نمیایم .عزتمون برقراره
داخل کشور هم همیشه به وظیفه مون عمل کردیم . اگه هر دولت دیگه ای غیر از این دولت هم بود اوضاع مطمئنا از این مشکلات که دوستان میگن بد تر بود . و
و
و
بسیار امید وار به آینده بهتر و بسیار بهتر از امروزمان هستیم
.
امضا
تیم مقاوم در مقابل سیاه نماهای عوامل (... جهانی)

یا علی (1008009) (alef-4)
 
رعیت
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۹:۲۱
البته حتما برای تو و امثال تو منافع بیشماری ببخشید موفقیت های زیادی داشته (1007728) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۷:۲۵
تنها نظر درست شما "ممکن بود" در آخرین جمله تان است. (1007740) (alef-2)
 
Latvia
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۱:۴۵
فک کنم شما تو این کشور زندگی نمی کنیا!!!!!!!!! (1007745) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۹:۱۵
دقيقا با كدوم شاخصها اين دولت موفق ارزيابي مي شه؟ حرف از روي معده زدن خيلي راحته! (1007760) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۸:۵۲
واقعاْ باید خجالت بکشی از این نظریات بی معنی و بی ارزشتون
هیچ کابوسی نیست؟
گرانی، فقر، بی ارزشی پول و سرمایه ملی، بی کاری، عدم امنیت اجتماعی، بحران سیاسی بین دولت مردان با یکدیگر و نیز بین دولت با سایر کشورها، و ...
اگر انسان کمی راستگو و راست اندیشی باشی، خیانتهای این دولت را با چشم بسته هم می توانی ببینی.
و اگر نمی بینی، ندیدن در کار نیست! حمایت کورکورانه یا عمدی از دولت را میتوان در افکارتان دید. (1007770) (alef-2)
 
نگار
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۱:۵۲
من یه سوال دارم چرا وقتی نظر میدیم به جای یه دونه چند تا اضافه میشه سیستم خرابه یا...؟ (1007882) (alef-4)
 
محمد
India
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۸:۴۰
دوست من مشخصه مطلب رو تا آخر نخوندي...خوب اين نويسنده مطلب هم كه داره ميگه كابوس هست و بايد تا سال ديكه براي از بين رفتنش منتظر بود! (1008051) (alef-4)
 
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۵:۳۱
شما به قدر از نظر عقلی وعلمی مفلس و متحجر هستید که تعصب بیمورد کورتان کرده ونمیخواهید چیزی را قبول کنید یا لا اقل اظهار نظری نکنید (1007776) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۰:۵۵
آخه از کی تا حالا "ثروت خدادادی" هم رفته جزو دستاوردهای دولت؟!!!!!!!!!!! (1007787) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۶:۳۹
این عبارت را باید قاب گرفت: "این دولت در مجموع دولت موفقی بوده است"
البته خوب بود مشخص می شد در چه چیزی موفق بوده، اختلاس؟ پست دادن به آدم های مسئله دار؟ سرپیچی از قانون؟ گران کردن های نجومی؟ اشتغال؟ ... (1007798) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۵:۱۹
حداقل نقل قول مي كني درست نقل قول كن! آن هم وقتي عبارت جلوي چشم همه است. «این دولت اگر چه اشکالات زیادی دارد لکن در مجموع دولت موفقی بوده » (1007873) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۱۵:۰۳
زیاد فرقی نداره بس کنید!..شما دیگه لطفا وکیل الدوله نشید!!... (1008301) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۷:۳۳
من بگم؟ تو اینکه هیچ دولتی نمی تونست بیاد و یه همچین وضعی رو پیش بیاره. یعنی مملکت رو ول میکردی وضع بهتر از این بود (1008283) (alef-4)
 
معترض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۲:۱۳
اخوی یا خوابی یا خودتو زدی به خواب وضع بحرانی تر از اونیه که بخوای حس کنی (1007825) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۷:۴۱
با تمام این اوصاف هنوز هم وضعیت اقتصادی ایران از خیلی از کشورهای دیگر بهتر

است. مردم باید گول تبلیغات دشمن را نخورند. (1007847) (alef-2)
 
91255
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۵:۵۶
نترس داداش ما گول تبلیغات دشمنان رو نمیخوریم گول حرفهای دوستان داخلی رو

داریم میخوریم !!! (1007964) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۰:۵۸
لابد بايد خيل گرسنگان بيكار راه بيفتند در خيابان به غارت اموال عمومي و ساير اعمال كه افرادي مثل شما باور كنند كه اوضاع خيلي خراب است. گرسنگي شكم خودم را احساس مي كنم. واقعا القا دشمن نيست. به چه زباني بگوييم. (1008003) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۴۷:۵۳
وقتي ميريم خريد اجناس گرانتر هستند اين القاء دشمن است!!!! (1008180) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۵۸:۴۷
دوست خوب حتما شما ما را با برادران افغانی مقایسه فرمودید اگر اشتباه نکرده باشم و خاطرنشان می شوم که همین الان هر افغانی برابر با 500 ریال ما می باشد حالا خود قضاوت کن بازم وضع اقتصادی ما بهتر شده . (1008193) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۵۰:۰۱
میشه چند تا از این خیلی کشور ها رو نام ببری؟ راستی شما به چند تا میگی خیلی؟

یکی؟ دوتا؟ چند تا؟ (1008286) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۹:۵۶
وقتي عموم ملت ازرييس دولت بيزار هستند وويرادروغگوميدانند وضعيت فرق ميكند. (1007850) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۲۴:۰۲
عموم مردم همون24میلیون انددیگه نه؟ (1008024) (alef-4)
 
هانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۱:۰۲
واقعا شرایط رو نمی بینی دوست عزیز یا خودت رو به ندیدن می زنی!
اصلا 99 درصد مردم می دونند بورس چی چیه؟ اصلا چند درصد مردم تو بورس فعالند و سهام دارند؟ خبرهای بورسی که می شنوید هیچ کدوم تاثیری رو اقتصاد ما نمی گذاره. یه کم مطالعه کن بعد کامنت بذار. (1007852) (alef-2)
 
نگار
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۷:۱۴
کاملا موافقم اگه یه کم اقتصاد سرت میشد می فهمیدی که وقتی سایر قسمت های اقتصادی با فاجعه روبرو شدن و کل بازار های اقتصادی در اصطلاح خوابن طبیعیه که سرمایه ها به سمت بورس که یکم اوضاعش عادی تر از جاهای دیگه است سرازیر بشه (1007889) (alef-1)
 
حسا مالدین کریم پور
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۰:۳۰:۵۸
با سلام.بنده در ارديبهشت 90 از طريق کارگزاري مفيد اقدام به خريد سهام بانک

الکترونيکي آرين به مبلغ 1.000.000 تومان کردم که در فرابورس خريد و فروش

ميشد.در تاريخ 11 آبان همان سال نيز بنا به دلايلي خريد و فروش سهام اين بانک

متوقف شد و پس از 4 ماه مشخص شد که مجوز اين بانک لغو شده و پول 3000

سهامدار نيز در اختيار بانک مرکزي ميباشد. پس از پيگيري هاي بانک براي دريافت

مجوز نيز در تاريخ 8 مرداد امسال بانک نامه اي مبني بر اينکه از دريافت 2باره

مجوز انصراف داده به بانک مرکزي ارسال ميکند و نيز از بانک در خواست استرداد

وجوه سهامداران را دارد.از آن پس نيز هيچ خبري از سرمايه بنده و 2999

سهامدار ديگر نيز که مبلغي بالغ بر 130 ميليارد تومان ميباشد را نيست تا اینکه

اخیرا خبردار شدم که دارن پول سهامداران را بر میگردانند.به معاونت مجوز بانک

مرکزی که زنگ زدم گفتند که بانک ملی وجوه مورد نظر را گرفته و در حال

بازگرداندن آن است و بانک ملت هم قرار است مشارکت داشته باشد ولی به هر شعبه

از این 2 بانک سر زدم هیچکدام از این موضوع اطلاع نداشتند.به بانک آرین ایمیل

زدم پاسخ دادند که حق تقدم ها در حال پرداخت میباشد و من که سهامدارم باید منتظر

باشم در جلسه دی ماه تا تصمیم بگیرند چگونه پول من و بقیه را بازگردانند.این

درست است که با این همه تبلیغ در تلویزیون برای بورس این بازار معاملاتی اینقدر

ناامن باشد در ضمن خود بانک مرکزي نيز اعلام کرده بود علاوه بر اصل پول

سهامداران مبلغ 100 تومان نيز به ازاي هر سهم به هر سهامدار داده ميشود که با

توجه به تورم و اوضاع بد اقتصادي اين مبلغ کمتر از نصف حق هر سهامدار است

که نزديک به 1سال و نيم سرمايه اش در اختيار بانک قرار گرفته.خواهشمند هستم که

پیگیری فرماييد و در بخشهاي مهم خبري پيگير اين موضوع باشيد تا من و 2999 نفر

ديگه به حق خود برسيم تا شايد در اين اوضاع اسف بار مرهمي باشد بر

دردهايمان.بنده هم دانشجو هستم هم پر مشغله و مثل همه مردم مشکلدار. (1008229) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۷:۵۴
احتمالا دستت تو یک کاسته است (1007862) (alef-2)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۷:۵۹
اقا خسته نباشی خواهشا ادرستونم بدید
اینجا که خیلی وضعیت وحشتناکه حداقل بیاییم اونجا زندگی کنیم (1007890) (alef-4)
 
سالاری
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۶:۰۹
برادراگر دلار 3000تومانی کابوس نیست پس چی کابوسه؟اگر یک سوم شدن ارزش پول ملی کابوس نیست پس چی کابوسه؟برو چهارراه استانبول برای هزار دلار باید سی وسه میلیون ریال ویا بعبارتی سه میلیون وسیصد هزار تومان ویا بعبارتی برابر حقوق چهار پنج ماه یک کارمند معمولی برای هزار دلار بپردازی.یک هارد اکسترنال یک گیگ که پارسال نودهزارتومان بود شده سیصدهزارتومان.بخوام بگم تا صبح بایدبنویسم.آهن،مصالح،یخچال،مس،قطعات یدکی و......اونایی که شما گفتی فکر کنم بخاطر اینه که زیاد شبکه خبر میبینی.بیا توی مردم وقلب اجتماع واقعیتهارو ببین برادر عزیز من. (1007965) (alef-1)
 
amir
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۳:۱۷
شما كه حتي يك سوال از ريس جمهور نميتوانيد بكنيد؟
شما كه بعداز اختلاص 3000 ميليارد ريالي نتوانستيد وزير اقتصاد را بر كنار كنيد؟
شما كه در وسط استيضاح وزير مجبور ميشويد امضا را پس بگيريد؟
شما كه نميتوانيد ريس بانك مركزي را به مجلس بخواهيد؟
شما كه نميتوانيد بوجه سال را زودتر براي بررسي از دولت بگيريد؟
شما كه نميتوانيد از نصب امثال مرتضوي ،ملك شاهي و ... جلوگيري كنيد؟
شما كه افتخارتان راي بالاي وزيران در موقع راي اعتماد است؟
شما كه از سياست هاي خارجي دولت دفاع بي چون و جرا ميكنيد؟
شما كه از سال قبل تا كنون ميديديد كه 10 روز مانده به زمان پرداخت يارانه
بي علت قيمت ارز و سكه سير سعودي ميپيماييد؟
شما كه از زمان رقتن به مجلس از گذشته دولت و اينده باخبر بوديد حال دنبال راه كار ميگرديد؟
شما كه بجاي معرفي تخلفات دولت در اين 7 سال به قوه قضاييه و قوه قضاييه به حاي رسيدگي و بر خورد قاطع با تخلفات امثال بيمه ايران ميشود باور كرد در به اينجا رسيدن مملكت و عزت ملي فقط بايد دولت را مقصر دانست
تنها راه بجز توبه و استغار و پوزش از مردم استعفاست آن هم استعفاي دسته جمعي دولت و مجلس ولا غير چون با اين شوك ميشود جلوي بسياري بيشتر از ضرر ملي را گرفت
لازم به ذكر است اگر نوشته بالا از زبان منتقد ترين مجلسي باشد واي به حال بقيه
آيا ميشود باور كرد در سياستهاي دولت بي گناه هستيد (1007974) (alef-1)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۴۷:۳۵
عزیزم :
گفتی دولت موفق ، خیلی متشکرم چون باعث شد از این حرف شما بخندم!!!!!!!!!!! (1007985) (alef-4)
 
میلاد
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۰۱:۴۳
واقعا رو میخواد آدم ازین دولت طرفداری کنه . دایم وعده های پوچ . حرفها و جدلهای بچه گانه . ای بابا از کجاش بگم ؟ کشور رو بهم ریخته این دولت (1007997) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۲۷:۱۹
مثل اینکه بدبختانه نفست از جای گرم درمیاد.اصلاتاحالا بین مردم رفتی تا ببینی درچه بدبختی زندگی میکنن.این وضعیت اسمش بحران نیس پس چیه.متاسفانه عده ای از روی فهم یاعدم فهم خودشون رو به نفهمی زدن!!! (1008030) (alef-4)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۸:۵۲
شما بطور تلویحی خود را کارشناس اقتصاد معرفی میکنید و شاید هم باشید،
اما دربین کسانی هم که وضع فعلی را ایجاد و زندگی را برای ضعفا تقریباً ناممکن
کرده اند انواع واقسام کارشناس، و کارشناس اقتصادی هم، وجودداشته و باتوجه
به جمله آخرتان، معلوم نیست آیا وضع فعلی را با وضعی که "هردولت دیگری" بوجود می آورد قیاس کرده و آنراعادی تشخیص داده اید؟ "کابوسی و بحرانی هم نیست" یعنی عادی است. شاید شماهم دردرک شرائط کارگران با حداقل دستمزد و دیگراقشاردارای درآمدثابت که مستاجرهم هستند و دانشجوی دانشگاه آزادهم دارندمشکل دارید. اگر چنان است، حرفی نیست و آهن سردهم نباید بکوبیم ولی اگرمیتوانید خودرا جای چنان پدرانی بگذارید، دست کم قبول کنید آنچه گرانی های فعلی برای آن اقشار میآورد، کمترین چیزی که میتواند باشد، کابوس یا هرچه
هست خواب را از چشمانشان میگیرد، اگربدانید یعنی چه. (1008068) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۱۴:۲۴
مثل این نظر مثل ان کسی است که گفتند گوشت گران شده ناپیداست گفت اینطور نیست مثل قبل هر هفته یک شقه گوشت مارا دم در می اورند وتحویل می دهند (1008085) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۱۸:۱۷
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که ما میرویم به ترکستان است (1008087) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۴۶:۴۶
خداییش کسی که می‌گه ارزش دلار ۹۰۰ تومان هم نیست خیلی کمتر از این حرف‌هاست و جالبه که بیشترین فروش نفت از زمان استخراج نفت تا الان‌رو داشته و نتونسته ۹۰۰ که پیش‌کش ۲۵۰۰ هم ثابتش کنه اقتصاد و مدیریت می‌فهمه؟!!!
بدتر از اون مجلسی‌ها که دست پیش گرفتن که پس نیوفتن و ایرادات‌رو دارن می‌ندازن گردن اقای احمدی نژاد که اگه اونها یک مقدار اقتصاد سرشون می‌شد همون دور اول استیضاحش می‌کردن و عزل، فقط من تو فکرم بعد از این رییس جمهور اشتباهاتشونو می‌خوان بندازن گردن کی (1008099) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۵۱:۱۳
ببخشید کابوس یعنی چی؟یعنی اینکه تو خواب یه شبح را ببینی پارچه سفید روش انداخته و دنبال شما می کند؟!نخیر عزیزم ما الان دچار بحران شدید اقتصادی اجتماعی،فرهنگی ،دینی و..........هستیم.واگر بیدار نشویم و قبول نکنیم ودر پی آن درمان نکنیم،دیگر مرده ایم (1008102) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۱۰:۱۱
بابام همیشه میگفت توی این دنیا اونایی که وضع خوبی دارند و اونایی وضع پایینتری دارند همیشه می نالند از نداری.
امثال منی که توخونه مریض سرطانی داریم و خرج درمون شده هر بیست روزی 2700000 هزار تومان در حالیکه درامد هم فقط دریافت یارانه چهار نفره میباشد . باز هم میگیم خدایا شکر (1008114) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۱۵:۴۴
لطفاچندموردازموفقیتهای این دولت راذکربفرمائید؟ (1008119) (alef-4)
 
hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۲:۵۶
چرت و پرت نگو تو احتمالا جيره خواري يا وابسته به دولت و قدرت يسر تو جامعه بري ميفهمي آخه خدايش چرا انقد شما بيخود همه چي رو خب جلوه ميديد مملكت آروم ...بقول شاعر :همه چي آرومه....
صدا و سيما همش داره از اروپا و نابودي غرب و شكوفايي اقتصاد و رشد اقتصادي و اشتغال زايي حرف ميزنه بابا من 4 سال تو دانشگام تو اين چند سال هر سال قيمت خدمات كم شده و بعضا حذف شده.همه چي چند برابر شده چشات باز كن.
چطوري كه اخبار هر سال اعلام ميكنه تو فلان چيز خود كفا شديم صادرات 20 درصد افزايش داشت و واردات كاهش هر سال دراما دولت بيشتر ميشه و بقول خودش خود كفا اما وضع معيشت روز به روز بدتر..........................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1008134) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۰۷:۳۰
بورس فعال. بنده خدا این بورس که رسیده به شاخص 30000 بورس 1226 تومانی هست نه بورس 3300 تومانی . شاخص واقعی بورس ما پایین تر از 10000 هست . (1008156) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۱:۰۵:۴۲
فعال بودن این به اصطلاح بورس به لطف حبابشه . در ضمن خودت بگو چند % مردم ایران از این بورس منتفع میشن؟ (1008242) (alef-4)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۲۲:۵۳
نمیدونم منظور شما دوست عزیز از بحرانی چیست ؟ حتما شما هم جزء بچه های بالا هستید که با پنج شش برابر شدن قیمت لوازم اصلی زندگی ککتان نمیگزد برای شما که بحرانی نیست بحرانی برای من و امثال من است که .... (1008272) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۵:۲۶
شما دیگه زیادی مثبت اندیشی. از اون دسته آدم هایی هستی که میگی پارسال پراید 7000 دلار بود امسال شده 3000 دلار. پس ارزون شده!!!

نیم مثقال رعفران 12500 تومان
4 تا لامپ کم مصرف کوچک 16000 تومان
2 کیلو انار 6000 تومان
1 کیلو گوشت گوسفندی 22000 تومان
سیب زمینی و پیاز و خیار و کاهو هر کدوم یه کم 16000 تومان
روغن هم که 20% جدیدا گرون شده.

منظورم از جدید دو روزه. آخه هر چند روز یه بار همه چی به روز میشه

ته ارزونیه؟ به من فشار میاد. شما رو نمی دونم. یعنی نمی دونم از کجا و چقدر حقوق می گیری و درآمد داری (1008282) (alef-4)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۵۳:۵۶
بسه دیگه خواهشا اینقدر .... (1008292) (alef-4)
 
lila
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۴۹:۱۲
آمار مثبت و منفی خودت را نظاره کرده ای؟؟؟ (1008323) (alef-4)
 
بیطرف
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۴:۳۸
وای وای بر کسانیکه علیرغم فریاد مردم و برخی نمایندکان ؛از دولتی حمایت کردند که امروز جزپشیمانی و بحران اقتصادی دست آوردی نمانده. (1007559) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۲:۴۴
هنوز هم حمایت می کنیم. حمایت از دولت یک بازی برد-برد برای ملت است. این را تجربه بین المللی و تجربه ایرانیان نشان داده است.
"روز انتخابات دقت کن، اما فردای آن هر کسی که انتخاب شد، حمایتش کن."
این روش در اکثر کشورهای دنیا در حال اجراست. مثال: برلوسکنی، جرج بوش، تونی بلر، سارکوزی که همگی اشتباهات بزرگی در اداره کشورشان داشتند و بحران کنونی دنیا دستپخت این آقایان است، اما تا وقتی سرکار بودند، با حداقل انتقاد مواجه بودند. اما روز رای گیری با عکس العمل مردمشان مواجه شدند. (1007615) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۷:۴۹
آقای محترم دست پخت را خودت بخور ما انقلاب نکردیم که هر کس هر غلطی خواست بکند و ما بایستیم و حمایت کنیم.
مسلمان هم باشیم خدا از ما باز خواست میکند. این دست پخت غرب است که اگر در گوشی خوردی آنور را نشان بده. شما حتما در اداره خود تا زمان ریاست رییس که اختلاس میکند حمایت میکنید هان؟ (1007914) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۵:۵۳
در كشورهاي غربي كه شما مثال آورده ايد، حتي يك روز هم انتقاد تعطيل نمي شود.در خيلي از كشورها كه مثال زديد، امكان برگزاري انتخابات زودهنگام وجود دارد. به گفته خود آقايان، دولت كارگزار و خدمتگزار است. اگر شما يك كارگر روزمزد را براي انجام كاري استخدام كرديد اما در ميانه روز مشاهده كرديد كه به وظيفه اش عمل نمي كند، او را بركنار نمي كنيد و صبر مي كنيد تا روز تمام شود و دستمزد بدهيد؟ (1008007) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۵۳:۴۶
واقعا هنوز این فکر وجود داره که باید به خاطر شرایط بین المللی از هر دولتی حمایت کرد اگر مردم آمریکا دوباره به بوش رای دادن به خاطر این بود که هرچند 2 تا جنگ راه انداخته بود ولی باز هم اقتصاد آمریکا که اساسش روی فروش سلاحه روبراه نگه داشت ولی دولتی که درآمد نفتیش اندازه مجموع دولتهای قبلی و صندوق ذخیره اش خالی ازچیش حمایت کنیم بله الان مردم ایران با تمام مشکلاتشون از خیلی از کشورای افریقایی بهتر زندگی مکنن اما باید کشور طوری اداره بشه که به خاطر شرایط بین المللی و روابط خارجی مجبور نشیم که هر کاری دولت کرد سکوت کنیم که مبادا دشمن شاد بشه (1008187) (alef-4)
 
مجرد
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۰۶:۲۹
داداش میدونم میگی آره اما زمان خاتمی هم حمایت میکردی ایشالله دیگه؟؟
بله دوست عزیز وقتی در روی پاشنه ای که ما میخوایم میگرده این حرفها زدنش دلچسبه (1008197) (alef-4)
 
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۱:۳۷
منظور شما از مردم همونایی بودن که روز عاشورا کف و سوت میزدند ؟ و برخی نمایندگان ؟ نکنه منظورتون اقای مطهریه که با رانت استاد مطهری این مه قدرت گرفتند ؟
وای بر کی آقای بیطرف ؟ بر مردم مومنی که بخاطر رهبرشون جون که هچ روحشونم میدن
بیطرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1007821) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۲:۵۰
برادر عزیز !!چرا داغ کردی فامیل من "علی بیطرف شریف آبادی" است . نه آنطور که شما برداشت کردی!1!! (1007884) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۵:۵۴
این جور نظر دادن فقط از حامیان دولت فعلی توقع میره. (1007885) (alef-4)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۱:۵۳
قربون صاحبای اسمتون بشم چرا خودتو ناراحت میکنی منظورش خاوری بود منظورش باند بیمه بود منظورش بانی اختلاس کوچولو موچولوی 3000 میلیاردی بود اگه یکمی فکرتو بکار بندازی میفهمی اون ممه را للو خورد (1007902) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۹:۲۹
شما از طرف مردم حرف نزن! من به عنوان یکی از مردم حاضر نیستم نه روح و نه جونمو بدم! (1007935) (alef-4)
 
بی نشان
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۲۴:۰۹
بله -وای بر شما وای بر شما وای بر شما که چشم ظاهر و باطنتان کور است.
کاش این مجلس پر از انسانهای آزاده ای مثل آقای مطهری بود. (1008090) (alef-4)
 
دزد
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۴:۵۴
وای بر تو که اینقدر عاشقی و چشمت رو ، رو همه چی بستی .
واقعا متاسفم برای خودم که مجبورم با انسانهای معلوم الحالی مثل شما.. تو این جامعه زندگی کنم .
به امید ایرانی عاری از تفکرات افراطی و بی منطق ........... (1008137) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۱۵:۲۹
علیرضا جان... منظور از مردم همین هائی هستند که به شما منفی و یا مثبت میدهند .
یه نگاهی بکن. (1008202) (alef-4)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۱:۰۴
وای به حال ما جوونا که عمرمون رفت جوونیمون تباه شد یه کاره بیخودی هم گیرمون نیمد (1007923) (alef-4)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۰:۰۶
الانه كه ملت ميفهمن اون رايي كه ميدن چقدر سرنوشت سازه . كسي كه با چشم و فكر بسته راي ميده همين ميشه (1007610) (alef-2)
 
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۶:۲۱
رای ملت!!!!!!!!! می شه بگی کدوم رای!!!!!!! (1007930) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۷:۱۵
مجلس هم بايد مراقب باشد كه اگر رييس جمهور عمل به وظيفه اش نمي كند، زود اقدام كند، نه اينكه بعد از گذشت 7 سال تازه يادش بيايد. (1008010) (alef-4)
 
سيد ميثم
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۰:۱۷
فاجعه اقتصاديي در پيش است كه واقعا عمق آن مشخص نيست.
ميراث دولتهاي نهم و دهم براي رئيس جمهور بعدي اقتصادي ويران و ديون پرداخت نشده اي است كه نيازمند بودجه چند سال اين مملكت است. حجم عظيم نقدينگي موجود در بازار به اندازه اي است كه قادر است سونامي اقتصادي ايجاد كند.
اما بعد. مقصر وضعيت فعلي به نظر من جريان اصولگرايي است كه براي حفظ قدرت و شكست نخوردن در قبال اصلاح طلبان همه كار كرد حتي حمايت از جريان بلاتكليفي به اسم دار و دسته احمدي نژاد. نتيجه آن حمايت رقم خوردن فاجعه اقتصادي فعلي است كه هنوز ابعاد آن بطور كامل رخ ننموده است.
حالا همانها كه تا ديروز تمام قد از احمدي نژاد دفاع مي كردند كجا هستند ؟
سرداران ديروز و امروز بسيج و سپاه برخي از اعضاي شوراي نگهبان و تعداد زيادي از امامان جمعه و... كه در تخريب جريان اصلاح طلبي و تبليغ براي احمدي نژاد سنگ تمام گذاشتند كجا تشريف دارند؟
وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم در دوره آقاي خاتمي با افتضاح فعلي قابل مقايسه است؟
مضحك آنجاست كه مسؤولان بي سواد و مغرور ما وضعيت اقتصادي كشورهاي غربي را يه سخره گرفته اند و هر روز خبر از سقوط اقتصاد آنها ظرف امروز و فردا مي دهند. اما هر كه سري در حساب كتاب دارد مي داند بانكهاي ما اكثرا ورشكسته هستند و اگر نبود لاپوشاني و ماست مالي بانك مركزي تاكنون بانكهاي ما به شكلي دومينويي بايد اعلام ورشكستي مي كردند و ارزش پول ملي ما كه همين الان هم اعتباري در حد خاك كف كوچه دارد بي اعتبارتر مي شد.
بايد به جريان اقتصادي اين خيانت با ابعاد ملي را تبريك و دستمريزاد گفت.
دوستي مي گفت احمدي نژاد به وعده خود مبني بر عدالت اقتصادي تماما عمل كرد حالا ديگر 90 درصد مردم اين مملكت در فقر و فلاكت دست و پا مي زنند نه اينكه فقر و فلاكت دامنگير 20-30 درصد مردم شود (1007664) (alef-2)
 
amir texab
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۴۳:۴۲
هستن
يكي ميگود مرغ نخوريد ديگري ميگود نق نزنيد انكي ميگويد پاي اشتباه ما بسوزيد انكي اصلا نميبينيد ميگويد همه چيز خوب است مشكلي نيست
ان ديگري ميگويد ما قديم نان و اشكنه ميخورديم شما هم بخوريد
ان يكي ميگويد امريكا توان ثابت نگه داشتن ذلار خودش را ندارد (1007981) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۳۸:۲۳
ای کاش مخالفت مخالفان امروز وحامیان دیروز احمدی نژاد از روی دلسوزی وپشیمانی بود باز هم دلمان نمی سوخت اما واقعیت اینه که مخالفت امروزشان نوعی فرار به جلو برای حفظ موقعیتهایشان است !!! از دو حال خارج نیست یا حمایت دیروز شما از احمدی نزاد از روی نا آگاهی بوده که در این صورت بی لیاقتید !! یا از روی آگاهی وتنها برای حفظ منافع بوده که در این صورت خائنید !! (1008314) (alef-4)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۶:۵۹
روزی را به یاد می آوریم که در دولت خاتمی بنا را بر این گذاشته بودند که هر سال ده تا پانزده درصد بر قیمتها بیافزایند تا بعد از پنج، شش سال یارانه ها حذف شود ولی بزرگوارانی مثل آقای توکلی در مجلس طرح عدم افزایش قیمتها را تصویب کردند و تا توانستند بر علیه سیاستهای دولت خاتمی صحبت کردند. آیا وقت آن نرسیده است که این عزیزان بیایند و اول از همه رفتار و کردار خود را نقد کنند. شاید مرهمی باشد بر زخمهای کهنه این ملت. (1007799) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۸:۲۵
امام علي مي فرمايند: عشق و علاقه، انسان را كر و كور مي كند. (1008012) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۹:۵۴
وقتی‌ رئیس جمهور گفت مجلس در رأس امور نیست خیلی‌‌ها موضع گرفتن ولی‌ به نظر می‌رسد راست گفت . (1007835) (alef-2)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۵۵:۳۳
البته مجلس دروه امام(ره) در راس امور بود چون آن مجلس توانسته بود رئیس جمهور وقت ( بنی صدر) را عزل نماید. (1007994) (alef-4)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۶:۱۸
بچه برو توبه کن حامی دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مقصر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا به این بنده خدا رحم کن این حرفتون 6ماه حبث داره هاااااااااا (1007887) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۵۴:۱۴
باید اساتیدی که درس جنایت کارانه رشد نقدینگی که عامل همه مشکلات کشور است را در مناظره تلویزیونی رسانها ای که همه مردم ببینند محاکمه نمود تا پوچی تیوری طرفداران رشد نقدینگی که متاسفانه در نیم قرن اخیر ملت ایران را بدبخت کرده اند مشخص شود (1008074) (alef-4)
 
emad
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۰۲:۳۴
كاش مسئولين هم يه سري به اينجا بزنن (1008110) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۲۶:۱۶
یک کلام
اگر خوبه تمام قد پشتش بیاستید
اگر هم بده چرا لفتش میدید برش دارید
اگر قدرتش رو ندارید مستقیم به مردم بگویید مترسک سر جالیز هستیم
نگذارید تاریخ درباره شما قضاوت کنه امروز تاریخ رو بسازید
آزاده باشید و تمومش کنید یا اینوری یا اونوری
یا زنگی زنگ یا رومی روم (1008130) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۸:۵۸:۳۵
دولت مقصر نیست مشکل خیلی عمیق تر از این حرفهاست. (1007462) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۵:۳۱
مشکل اینجاست که مصلحتی فراتر از ملت( یا ملی) نباید وجود داشته باشد( که هست). هر آنچه در این کشور مفهوم پیدا میکند در دل این ملت میباشد که گذر زمان آنرا تغییر میدهد .مفاهیمی چون نظام و عقیده به خودی خود بدون وجود ملت ارزش وجودی و اثباتی پیدا نمی کنند.پس اگر در راستای منافع مردم گام برداشته میشد کمتر دچار این بحرانها میشدیم و به کمک ارتباط صادقانه و خادمانه با این ملت بر مشکلات راحتتر فایق میشدیم( نگویید دیدگاه اومانیستی و غیره........ که جز بازی با کلمات نتیجه ای دیگر حاصل نمیشود).به انتخاب و رای مردم احترام بگذارید و از آن حمایت کنید. (مثل آنچه که بعد از 2 خرداد صورت گرفت چوب لای چرخ آن نگذارید) (1007593) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۹:۳۳
اتفاقا اونیکه مقصره، دولته (1007772) (alef-2)
 
مرتضی
Serbia
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۱:۲۰
درست است. دولت (خیلی) مقصر نیست. اما مشکل هم "خیلی" عمیق تر نیست. فقط یک رده عمیق تر است. (1007788) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۸:۳۷
دولت فقط مجری قانون است
و بدتر اینکه قانونی دقیق برای جلوگیری از اشتباهات دولت نیست
مملکت طوری اداره میشود که انگار دولت ها اراده کافی و قدرت کافی ندارند و اکثر آنها از موانع و نبود قدرت و البته تمرکز قدرت در جای دیگر شکایت دارند (1007811) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۲:۵۷
اداره چند درصد اقتصاد این کشور در دست دولت است؟ (1007837) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۰:۱۰
خیلی جالب هست ولی گوش شنوا نیست مسولین اصلا به فکر مردم نیستند چنان لبخنی می زنند وقتی بدبختی مردم می بیند (1007464) (alef-2)
 
علی آلف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۲:۱۸
ان شاالله
خسته شدیم
(( (1007466) (alef-2)
 
علی آلف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۳:۳۵
فقط من موندم دولت بعدی با این وضع نابسامان چه کار میکنه باید هشت سال بگذره تااین موضوع جمع شود!!!
تازه اگر جمع شود (1007468) (alef-2)
 
sina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۳:۰۵
با این حرف ضعف و ناتوانی و... (احتمالی) دولت بعدی رو توجیه نکنید
احمدی نژاد از خاتمی بهشت تحویل نگرفت، احمدی نژاد با شعار ریشه کنی فقر و برپایی عدالت اومد یعنی چیزی که مردم از خاتمی ندیده بودند، هر چند الان هم اتفاقی بزرگی نیافتاده (1007766) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۶:۱۶
از خاتمي بهشت تحويل نگرفت اما يك اقتصاد رو به سامان و در حال رشد تحويل گرفت و الان آن را تبديل به مخروبه كرده است. (1007875) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۵۵:۰۹
پس نتيجه ميگيريم هر كس با شعار بيايد خوب است هرچند موفق هم نشود مهم نيست بهتر از أني است كه شعار نميدهد و عمل مي كند !!!! (1008189) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۴۶:۲۱
بله چون خاتمی اهل شعار نبود . واقع بین بود وقصد فریب مردومو نداشت ! (1008319) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۹:۱۷
همواره همین شعار
بیچاره دولت بعدی (1007816) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۰:۵۴
کدوم دولت بعدی همش یکیست دولت با اقتدار جمهوری اسلامی بعدی و قبلی هم نداره عزیز دلم (1007901) (alef-4)
 
کوخ
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۰۹:۴۶
خوب همیشه واسه کم کاری و خراب کردن بعدیا دلیل میذارن!
همیییشه! (1008199) (alef-4)
 
1388
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۵:۴۷
نماینده ها باید به منافع ملی دقت و هوشیاری بیشاری داشته باشن
اگر فکر میکنن با سوال از رییس جمهور ایشون در سیاستهاش بازنگری میکنه اینکارو بکنید اگه میخواد بیاد مسخره بازی وجوک بهتون تحویل بده مثل اوندفعه جایگاه پارلمان که ما از انقلاب مشروطه به ارث بردیمو زیر سوال ببره نه نشه بهتر


اگر قانونی بزاریم که انتخابات زودرس برگزار بشه خیلی بهتره
انشاله که هرچی خیره پیش پای مردم بزاری (1007471) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۶:۳۳
پاسخهاي رييس جمهور (اون دفعه) اگر از نظر شما مسخره باازي و جوك بود براي خيلي ها بسيار روشنگر بود!!!!!!
مثلا پاسخ ايشون در مورد مترو نشون دهنده بي اطلاعي از قانون نمانيده ها (همون قانون گذار) بود!!!!!!!
1388 بهتره يك كم فكر كني تا اينكه حرف بزني!!!! (1007600) (alef-2)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۰۱:۴۰
گفتار و کردار و پندار احمدی نژاد باعث شد نه تنها ملت بلکه تاریخ ایران هم شرمنده خواهد شد، چون ایشان همه چیز به مسخره و در حد جوک می داند (1007996) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۵۸:۵۵
خدا کنه شما هم فکر کنی. چون من که روشنگری ندیدم. تمسخری دیدم که در شان رئیس جمهوری کشورم نبود. ایشون حتی شان جایگاهش رو هم حفظ نکرد. (1008295) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۲:۱۷
بهترين راهكار در شرايط فعلي. طرح سه فوريتي براي برگزاري انتخابات زودرس است. (1007655) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۹:۲۵
بگذارید ۹ ماه دیگر ادامه دهد تا به تور کامل ذخیره ارز و طلا کشور را هم به صفر برساند (1007817) (alef-2)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۶:۴۲
این مجلس دیگر قبح استیضا را شکسته یک روز امضا می کنند روز دیگر پس می گیرند اگر دولت ضعیفی داریم مجلس ضعیفی هم داریم (1007472) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۶:۲۹
بستگی به چراغ سبز دارد !! (1007562) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۵:۵۴
آی گفتی. اونایی که نکته رو گرفتن مثبت بدن. (1007596) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۲۷:۴۱
مگر می شه نکته رونگیریم تموم مصیبتها ما از این نکته هست. (1008309) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۲:۲۹
هاااا، ای که گفتی ینعی چه؟ (1007803) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۰:۴۵
قدرت نه در مجلس است و نه در دولت
ولی این دو با هم دعوا دارند و یکدیگر را در ظاهر مقصر میدانند و هیچ کدام حق ندارد با دیگری کاری جدی داشته باشد (1007818) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۸:۲۹
این جمله شما رو اصلاح می کنم! اگر رئیس جمهور ضعیفی داریم مجلس بسیار ضعیفتری داریم! یاد مجلس ششم بخیر (1007605) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۴:۵۷
مجالس هفتم و هشتم با مماشاتها و چشم بستنهاي تعمدي خود بر كارهاي غلط و غيركارشناسي و بعضا غيرقانوني دولت و همراهي با اين دولت بي كفايت. بيش از خود دولت. مقصر وضعيت وخيم امروز هستند. يادم نمي رود مجلس هفتميها را كه به وكيل الدوله مشهور بودند و امروز ژست روشنفكري و مخالفت با دولت مي گيرند چون مي دانند سال آخر دولت است و از طرفي بايد وجهه خود را در اين عالم سياست حفظ كنند و در قدرت باقي بمانند.. چه زشت است كساني منافع ملي را رها كرده و فقط به حفظ وجهه خود و باقي ماندن در قدرت و اين دنيا مي انديشند و چشم بر مشكلات مصائب مردم بسته اند در حاليكه خود مقصر اصلي بوده اند از زير بار مسووليت شانه خالي مي كنند و مسووليت مشكلات را تمام بر گردن ديگران و دولت مي اندازند. (1007658) (alef-2)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۷:۵۶
سلام
شايد اين اظهار نظر ربطي به مطلب نداشته باشد ؛ اما به عنوان يك منتقد سر سخت كه اگر دوستان نظرات اينجانب ملاحظه كرده باشند به نظر مي رسد كه ادعاي "منتقد سرسخت" از سوي اينجانب بپذيرند ؛ مي خواهم به تيم اقتصاد جهت آرامش نسبي چند روز اخير خدا قوت بگويم و توصيه ام به همه كارگزاران اين است كه در چارچوب منافع ملي ايران و براي سربلندي ايرانيان به دور از هرگونه حب و بغض جناحي بيش از پيش بكوشند تا در آينده نزديك هم شاهد رونق اقتصادي و تقويت پول ملي ايران عزيز باشيم و هم ايران به جايگاه شايسته خود در روابط بين الملل دست يابد .
اميدوارم بياموزيم كه " حسن مي " از نظر نيندازيم تا شرمنده انصاف نگرديم.
بدرود. (1007476) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۶:۳۰
سلام سيد
به اين ميگن دو گام به جلو و يك گام به عقب يعني يك گام به جلو كه تا آنجا كه من اطلاع دارم توسط لنين مطرح شد و متاسفانه در مملكت ما كاربرد بسياري پيدا كرده.

سيد جان به تيم اقتصادي دولت تبريك ميگي كه دلار 4000 توماني را كردند 3300 تومان؟

يادت رفته همين چهار ماه پيش دلار بود 2000 تومان و 3 سال پيش بود 1000 تومان! (1007535) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۱:۰۲
رضا جان تو كه فراموش نكردي الآن جنگ شديد اقتصادي شكل گرفته!!!!!! (1007635) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۵۰:۴۴
آقا جان این جنگ چرا باید شکل بگیره، حالا که اسمش رو گذاشتید جنگ باید گفت که این جنگ رو خودمون به خودمون تحمیل کردیم (1008101) (alef-4)
 
lila
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۷:۰۷
این دقیقا همون حرفیه که دشمنان ایران دوست دارن از زبون خودمون بشنون. این که فقط تحریم ها چنین بلایی سرما آورده. خواهش می کنم به سخنان رهبری بیش تر توجه فرمایید. (1008331) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۳:۳۵
عزیز 3 سال پیش نبود پارسال همین موقع بود ! (1007748) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۶:۰۳
آرامش نسبي؟!! بگو كجاست ما هم بگرديم پيدا كنيم. صبح و شب نداريم و هزار جور فكر مي كنيم كه چجوري شكم خود و زن و بچه ام رو سير كنم توي اين سير هر روزه افزايش قيمتها. (1007659) (alef-2)
 
احمدزاده
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۴:۴۳
آقای منتقد لطفا اول شرایط منتقد شدن را بخوانید بعد...

تیم اقتصادی دولت در یک ماه گذشته اهرمی را فشار میدهد وو بعد از آنکه نمیداند چه اتفاقی افتاد دوباره اهرم سفینه ای که 7 سال کتاب راهنمایش را نگاه هم نکرده باز میفشارد.

تیم خدمات این سفینه فریاد میزنن ولی او میگوید شما نمیدانید.
دوست عزیز امیدوارم تا یک ماه دیگر که دوباره اوج تغییرات قیمت را دیدید و شب عیدی که فقر به وضوح دیده میشود را لمس کردید یاد کامنت تشکر خود باشید .

و کلاه خود را قاضی کنید و حرف نا حسابی را کنار بگذارید و آن انصاف را در خود ببینید که دهان خود را دو قفله کنید و دیگر یکوت را مبنای انصاف قرار دهید تا رنج ما را با زخمهایتان دو چندان نکنید (1007841) (alef-2)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۰۲:۳۷:۵۲
سرگيجه گرفتم ازبس نظر ها را خواندم در سايتان جدول بذاريد سرگرم كننده تر نيست (1008380) (alef-4)
 
آرمان
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۸:۳۶
اگر وضع فعلی از نظر اقتصاد دانان فاجعه بار و حاصل سیاستهای غلط دولت است چرا باید صبر کرد و نه ماه دیگر امید داشت که تیم اقتصادی جدید به بحران فعلی سر و سامان دهد در صورتیکه هر روز عده ی بیشماری بیکار میشوند و
کمر مردم زیر بار تورم در حال خورد شدن می باشد بهتر نیست با عزل دولت
و انتخابات زود رس حداقل امید به آینده را در دل مردم روشن کنیم (1007478) (alef-2)
 
يك سهامدار شكست خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۸:۵۳
سالهاست در پذيره نويسي سهام شركتهاي سيمان خرم آباد. مجد خواف . پتروشيمي گلستان و شركت بورس شركت كردم به اميد هم كسب سود و هم سرمايه گذاري در صنعت و توليد كشور كه مسوولان خيلي شعارش را مي دهند اما به جز سهام شركت بورس. بقيه هنوز اندر خم يك كوچه اند و به سوددهي نرسيده اند و حتي خبري از پيشرفت پروژه هايشان نيست. كاش پولهايم را داده بودم سكه و طلا و دلار يا زمين و ساختمان خريده بودم الان خيلي جلو بودم و الان اينجور گير نمي كردم. (1007663) (alef-2)
 
abbas
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۹:۳۱
یک روز یک روز است
خیلی از کشورها انتخابات زود هنگام برگزار میکنند ما هم میتوانیم (1007686) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۰:۴۵
از کجا معلوم که تا 12 مرداد سال آینده دولت سال آخرش باشد!!
اینجور که آقای احمدی نژاد پیش می روند کیسه ای چند ساله برای ملت دوخته اند (1007480) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۲:۱۷
نگارنده محترم شما از زنده بودن خود تا 12 مرداد 92 مطمئن هستي؟ (1007482) (alef-2)
 
سارا
Japan
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۳:۲۷
چون نمایندگان مجلس باید قادر به پیش بینی چنین اوضاعی میبودند اما نتوانستند، پس اگر قرار باشد استیضاحی صورت گیرد این خود آنان هستند
که مورد استیضاح مردم هستند.
پس بیشتر راضی به این خواهند یود که این چند صباح را هم لاپوشانی کنند.

از طرفی اگر بخواهند چنین اقدامی را عملیاتی کنند، عملا" پای خیلی هایشان بوسط کشیده میشود و موضوع شاخ و دمش گریبان خیلی های دیگر را خواهد گرفت. پس با تهدید استیضاح
فقط میخوان همه مشکلات رو بندازن گردن احمدی نژاد و بگن این ما نبودیم که
وضعیت اینطور شد. (1007483) (alef-2)
 
ابراهیم
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۵:۳۱
تحلیل جالبی بود ممنون (1007775) (alef-2)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۷:۱۸
افرین معلومه شما کاملا از همه چیز مملکت با اطلاع هستید
دوستان دولت بعدم همین اشتباهاتو انجام میده چون اختیاری از خود نداره (1007877) (alef-2)
 
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۰۶:۰۳
زیاد ماهواره و فیلم هالیوود نگا میکنی (1007948) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۲۴:۱۸
اميدوارم آقاي توكلي اين نظر رو با تعداد مثبت و منفي ها ببرند پيش همكاران تا ببينند مردم چه نظري دارند. (1008205) (alef-4)
 
فاطمه
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۶:۴۸
در همه جای دنیا وقتی می بینند فرد یا مجموعه ای ناکارآمد است و یا اصلاح پذیر نیست به سرعت فرد یا آن مجموعه را تغیر می دهند زیرا جلوی ضرر هر چقدر زودتر گرفته شود منفعت است. دولت فعلی با فاصله گیری ازتمامی خطوط نظام اگر به کار خود ادامه دهد تا پایان ریاست جمهوری یک زمین سوخته از از کشور باقیمی گذارد. بنابر این اعتقاد که دولت حتماً باید 4 سال خود را تمام کند به ضرر نظام و کشور می باشد. (1007489) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۲:۱۹
مشکل اینه که فعلا ما جزء دنیا نیستیم.
مثل بچه یتیم ها شدیم .
دنیا تحریممون کرده
مسئولین تهدیدمون می کنن. (1007746) (alef-2)
 
مرتضی
Serbia
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۵:۰۲
کشور همین الان هم زمین سوخته هست (1007795) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۶:۵۵
باید دید نا کارآمدی از دید آقایان چیست ... (1007913) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۹:۰۶
زیاد زحمت نکشید شما رای دادید!انتخاب کردید!چراپشیمانی!افشاگری در راه است!شماکه روی سایت نمی گذاری به اقای توکلی نشان دهید (1007491) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۱:۵۹
كاش اين مطالب را سال 88 مي زديد با بصيرتها..! (1007668) (alef-2)
 
سورانه
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۰:۲۶
حکومت اسلامی با ادا وادعا نیست تمام کسانی که به ناحق در مناصب نشسته اند از افشاگری جناب احمدی نژاد (که در حقانیت ایشان نیز تردید است)هراس دارند پس همه مجبورید استخوان در گلو بمانید تا دوران دولتش به سرآید البته اگر......!!؟ (1007493) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۳:۵۷
ظاهرا لکه های کثیف در بدن بسیاری از مسئولین محترم و زحمت کش نظام وجود داره و احمدی نژاد ممکنه جار بزنه .
پس بهتره نه ماه همه با هم بخورن (1007749) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۶:۴۹
دقیقا" به نکته مهم و در عین حال واقعی اشاره نمودی (1008048) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۱:۱۱
به نظر این حقیر بهترین راه ان است که بعد از منحل کردن این تیم اقتصادی سازمان برنامه و بودجه مستقل از دولت و رانت خواران فورا ایجاد شود. و تا متخصصان کار امور را در دست نگیرند بهتر که نخواهد شد بلکه همه چیز بابود میشود. (1007495) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۳:۲۴
بانك مركزي و مركز آمار بايد از دولت جدا و مستقل شود. (1007670) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۴:۲۵
كدام كشور را در دنيا پيدا مي كنيد كه مغز برنامه ريزي كشورش را تعطيل كند؟ (1007671) (alef-2)
 
1201
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۲:۰۶
در حق كلمه دولت اجحاف نكنين لطفا!
برا اين چند نفري كه دور هم جمع شدن و دارن سفره ملت رو چپاول ميكنند دولت كلمه بزرگيه،من كلمه ‹گروه دوستان› و يا ‹اكيپ خويشان› رو پيشنهاد ميكنم حرف زدن درباره استيضاح اين نفرات هم مثل سنگ بزرگ علامت نزدنه رو ياد ما ميندازه!
استيضاح (1007499) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۶:۳۴
استیضاح بشه کی میشه سرپرست؟ رحیمی! واااااااااای نخواستیم! (1007536) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۲:۰۱
متاسفانه آقای رییس جمهور با زیرکی (از نوع منفی) کاری کرده است که از یک طرف همه به رفتنش (بخوانید «بیرون کردنش») راضی شوند و درنهایت خود را قهرمان ملی ای معرفی کند که به او اجازه کار ندادند.
اما در این میان از حق نباید گذشت که مجلس، در کنار دولت، بیشترین تقصیر را دارد که با حمایت بی جا از دولت، عدم نظارت دقیق و به جا و با اهمال و سهل انگاری و مصلحت اندیشی های کاملا نادرست و ناشی از عدم بینش و درک صحیح اوضاع باعث شد که دولت بی پروا به عملکرد غلط خود ادامه داده و هرروز بر مشکلات کشور اضافه کند.
تا نمایندگانی که چشم و گوش بسته از دولت حمایت می کنند و سایر نمایندگانی که حمایت نکرده ولی اقدام موثری انجام نمی دهند به خود نیایند و خودرا اصلاح نکنند هیچ انتظاری در مورد بهبود و تصحیح امور نمی توان داشت (1007512) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۲:۱۳
فقط مجلس حمایت کرد؟ یا ........و.......و ...... هم حمایت کردند.
نام نبردم پس منتشر کن (1007637) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۵:۳۶
سقوط مجلس در ايران از مجلس هفتم آغاز شد. (1007673) (alef-2)
 
ابراهیم
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۰:۰۳
زیرکی از نوع منفی = رندی وطراری (1007785) (alef-2)
 
فقیر
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۲:۳۲
"ان الله لا یغیر ما به قوم حتی یغیر ما به انفسهم" مطمئن باشید این کابوس در 12 مرداد سال اینده هم تغییر نمی کند - دست از تسامح و تساهل بر دارید و کاری اساسی انجام بدهید ملت بزرگ ایران با هیچ جریانی عقد اخوت نبسته است که بخواهد تاوان بدهد (1007513) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۲:۳۲
با سلام
جناب حيدري محترم چرا فكر مي كنيد 12 مرداد سال اينده روز خلاصي از اين كابوس اقتصادي است؟
اين دولت گرانقدر هم كاري با اقتصاد كرده كه جبران ان اگر نگوييم محال ولي بسيار صعب شده و هم توجيه اماده و حاضر به رييس جمهور بعدي داده كه هر چي بشه بگه دولت قبلي اونقدر خرابكاري كرده كه اصلاحش حالا حالا ها طول ميكشه ما چيكار كنيم...... (1007514) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۷:۲۵
بيچاره دولت بعدي كه بايد ويرانه اي از اقتصاد و فرهنگ و ... تحويل بگيرد. (1007681) (alef-2)
 
مینو جعفر پور
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۶:۱۷
هزینه برداشتن رییس دولت بسیار بسیار زیاد است. فراموش نکنید که ایشان اطلاعات ذیقیمیتی از همه مسوولین در دست دارد که در دوره سرپرستی بر وزارت اطلاعات و در مدت ریاست جمهوری جمع آوری کرده است. اطلاعاتی که شاید بسیاری از انها درست نباشند اما برای بی آبرویی افراد کافیست.
(1007520) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۹:۲۰
پس لطف كنند اطلاعات باارزشي از فسادهاي مالي اطرافيان خود نيز به مردمي كه دوست دارند؟ ارائه دهند! (1007685) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۲:۲۳
آقاي احمدي نژاد. دولتيها . نمايندگان مجلس از مجلس هفتم تا كنون كه مسبب وضعيت امروز اقتصادي كشور هستند در برابر مردم و كشور و اسلام . مسوول هستند و بايد پاسخگو باشند .. چرا كه اصولگرايان 8 سال تمام . همه مراكز قدرت كشور و مراكز رسانه اي كشور را در دست داشته اند . پس چه كسي غير از اصولگرايان بايد پاسخگوي وضعيت امروز كشور باشد؟ دور از عدالت و دموكراسي است كه اكنون پاسخگوي وضعيت وخيم امروز مردم نباشند . به خدا قسم من يكي از اينها در روز قيامت نمي گذرم و يقه يك يكي شان را مي گيرم از جمله هيات رييسه هاي مجلس از مجلس هفتم تا كنون. اين دنيا كه بعيد مي دانم جوابي به مردم بدهند اما قرار ما به قيامت در حضور حاكمي عادل و آگاه به نهان و آشكار همه و حاكمي كه گرايش سياسي ندارد! حاكمي كه حق را فداي مصلحت انديشيها و منفعت طلبيهاي جناحي و شخصي و سياسي نمي كند.. (1007710) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۷:۵۴
آبروی افراد مهمه یا نجات مملکت؟
بعد هم اون که حساب پاکه از محاسبه چه باکه؟
این حرف ها چیه؟

این صحبت ها رو می کنن که خیانت های افراد پنهان باقی بمونه.

من از افشاگری احمدی نژاد استقبال می کنم (1007757) (alef-2)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۶:۱۷
چند روز قبل مقاله اي داشتيد كه در آن بني صدر را با احمدي نژاد مقايسه كرده بوديد كه به نظرم ضربه هايي كه آقاي احمدي نژاد به كشور وارد كرده اند سهمگين تر و ماري تر از بني صدر بوده است اما اكنون ميخواهم از بعد اقتصادي ايشون يا تيم اقتصادي ايشون رو با گروه امير منصور اريا مقايسه مكنيد و بينيد كه هر كدام چه قدر به اقتصاد اين كشور صدمه زده اند آيا جرائم اقتصادي اين دولت بزرگتر و بيشتر است يا جرائم گروه آريا؟لطفا احكام هر كدام را كه بايد به صادر كرد رو هم بفرماييد و مقايسه كنيد و سپس درد مردم رو از بي عدالتي در اين كشور اسلامي درك بفرماييد.
لطفا اگه دروغ گفتم چاپش نكن. (1007521) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱:۴۶
در 8 سال دولت خاتمي حتي يك مدير ارشد يا وزير يا حتي يك مدير مياني نزديك به دولت . متهم به دزدي نشد اما در اين دولت صحبت از اختلاسهاي كلان و چند ميليادري و ... به وفور شنيده شد! زنده باد دولت مدعي مبارزه با مفاسد اقتصادي. دولت مدعي پاكترين دولت. دولت مدعي قانونگراترين دولت.. دولت مدعي در راس امور ...! (1007691) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۳:۴۰
میشود لطفا ضربه هایی که بنی صدر به اقتصاد کشور وارد کرد را تیتروار بفرمایید تا ما هم که نبودیم در جریان قرار بگیریم. (1007714) (alef-2)
 
مخاطب آشنا
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۵:۰۶
مصلحت نيست محمود جان..مصلحت نيست! يعني مصلحت در اين است كه ...!؟
بله مصلحت در اين است كه باوحدت كلمه دست در دست بصيرت، كشور و ملت هميشه در صحنه به سوي قله ي (مغاك) گامهاي بلندتري بردارد!؟ (1007808) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۰:۵۴:۱۷
من به هوش ودرایت هاشمی ایمان آوردم (1008237) (alef-4)
 
بهنام
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۶:۲۱
شما عروسگردان و ما عروسک های این بازی هستیم کاش میشد ماهم مثل پینوکیو می توانستیم جان بگیریم و حرفی بزنیم بگوییم ما شب را با تکه نانی میگذرانیم اما زیر بار این همه حیله گری و فریب کاری شما نمی رویم مگر ما بلزیچه دست شماییم که امروز امضا میگیرید و فردا میگویید آیا استیضاح دولت به صلاح مردم است یا به ضررشون و امروز شعار مردمسالاری و فردا شعار همبستگی مسئولان را میدهید تا از تنش زدایی جلوگیری شود بخدا قسم هرلیوانی حتی اگر قطره قطره نیز پر شود آخر روزی لبریز میشود مراقب رفتارتان باشید ملت ایران لیاقت این همه زجر و سختی را ندارد حق را همانگونه که هست ادا کنید وای به حالتان اگر این بار هم مجلس جای بذله گویی و شوخی کردن شود من نرفتم پای صتدوق رای بدهم که نماینده به مجلس بفرستم که حامی دولت باشد نرفتم رای بدهم که رئیس جمهور امروز هربلایی که باشد سرمان بیاورد (1007522) (alef-2)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۳:۱۷
آقاي توكلي يك روز مي آيي و مي گويي كه احمدي نژاد خوب است و با تمام قوا از او دفاع مي كني يك روز مي گويي بد است بايد برود.
خلاصه هر كه اول مي ايد خوب است از ديد شما بعد كه مي خواهد برود فتنه گر و بازيچه دشمن و غيره است.

مردم هم كه عروسك هستن و فقط به ميل شما بايد بيايند راي بدهند و بعد از صحنه خارج بشوند.
اعتراض هم كه بكنند فتنه گر و مشتي لات و ارذل هستن. (1007543) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۳:۰۶
نبود احزاب و مطبوعات آزاد و مستقل كه مردم را خط بدهند و آگاهسازي كنند و آگاهي سياسي شان را افزايش دهند در اين سالها و در انتخابات اخير كاملا آشكار شد. (1007711) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۰:۱۲
برای این رئیس جمهور واقعا همین مجلس خوبه (1007527) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۲:۲۳
حتما برای این ملت ما هم هر دو شون خوبن؟ (1007555) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۳:۰۵
سلام.محبت کنید نامه چند سال قبل اقتصاددانان رو تو سایت محترم الف چاپ کنید. (1007531) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۶:۵۷
بعضی هم الان به جرم تشویش اذهان عمومی در زندان هستند (1007647) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۰۰:۱۶:۵۴
نه نگو زندان بگو دانشگاه !! بردتشون اونجا برا تکمیل علوم اقتصادیشون ! (1008337) (alef-4)
 
abbas
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱:۴۷
بعلاوه جوابیه آقای نادران (1007692) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۴:۰۸
همونهايي كه به سياه نمايي دولت و قطع شدن رانت خواريشان از بيت المال و ... توسط رييس دولت مكتبي؟ و احياگر ارزشهاي ديني و اسلامي ؟ و معجزه هزاره سوم؟ متهم شدند... (1007717) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۳:۰۵
بترسید از روز جزا. روزی که هیچ مصلحت اندیشی بکار گرفته نمی شود. همه شما دروغگو هستید. همه شما باید از مردم ایران عذرخواهی کنید شاید در پیشگاه الهی ذره ای در گناهانتان ........
تمام عمر این دولت را مصلحت اندیشی کردید و با خس و خاشاک مبارزه کردید. در آخر کار خودتان هم به خس و خاشاک تبدیل شدید اما متاسفانه دیر شد.
الان به چکنم چکنم گرفتار شدید. نه راه پس دارید نه راه پیش. باز هم هیچ کاری نکنید بگذارید این دولت که هر روز یک بازی جدید می آفریند تا بقول خودتان 12 مرداد (که بعید به نظر می رسد پایان ماجرا باشد) روزی یک کابوس بیافریند. (1007532) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۸:۲۶
برادر من فکر می کنی چند نفر از مسئولینی که اکثرشان اثر مهر بر پیشانی دارند به روز جزا معتقدند ؟
هیچکدام (1007650) (alef-2)
 
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۸:۱۱
لابد شما که اینقد راحت تهمت میزنی خیلی معتقدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1007934) (alef-4)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۵:۵۲
دلت خوشه ها. امثال آقايان باهنر و فدايي و زاكاني و زارعي و رسايي و حسينيان و ... بيايند بگويند ما اشتباه كرديم؟! عذرخواهي؟!! از محالات است. اينها به جاهاي قدسي و مقدس وصل هستند و نعوذبالله اشتباه ندارند. آنان كه اشتباه مي كنند منتقدين اينها هستند كه بصيرت ندارند و مشتي فريب خورده و فتنه گر هستند و سر در آخور اسرائيل دارند! (1007719) (alef-2)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۰:۳۴
خدایا هرچه زودتر این شررااز سر ملت کوتاه و ای بیکفایتها را خار بگردان.امین یا رب العالمین. (1007541) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۶:۵۷
خدايا. ملت ايران چه گناه بزرگي مرتكب شدند كه اين همه بلا و مصيبت امروز نصيبشان شده است؟ مگر جانفشانيها نكردند در راه دينت. پس چرا اينجوري شديم خدايا.. امروز يك جوان را پيدا نمي كنيد كه به آينده اميدوار باشه. (1007723) (alef-2)
 
علي
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۵:۲۰
الان اقايان مشغول پاك كردن صورت مسئله هستند (1007546) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۷:۵۵
نامه نگاريهاي آقاي احمدي نژاد و مساله بازديد از زندانها و .. فقط براي انحراف هر چند كوتاه مدت ذهن مردم و مسوولان ديگر از مشكلات اقتصادي شديد مردم است . اما ديگر اين حناي احمدي نژاد و ترفندهايش . رنگي نداره. (1007725) (alef-2)
 
مهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۵:۴۵
باسلام.وقتی نمایندگان مجلس باهم برای ستایش آقای احمدی نژاد مسابقه چاپلوسی و خود شیرینی میذاشتن این روزها کاملا قابل پیش بینی بود. (1007547) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۸:۱۴
مخصوصا مجلس هفتميها. (1007726) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۹:۲۳
آقاي باهنر. آقايي رسايي حسينيان . كوچك زاده . فدايي. الان اين وكيل الدوله ها كجايند تا بار ديگر پشت احمدي نژاد بايستند و از او تمام قد حمايت كنند.؟ آقايان. درست نيست . انصاف نيست. الان يك دفعه پشتش رو خالي كنيدها! از جوانمردي به دوره . (1007729) (alef-2)
 
خسته
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۶:۵۱
مشکل آنجاست که در نظام ،مسائل اقتصادی در اولویت اول فرار ندارد
وقتی مشایی حرفی در مورد دین میزد همه با هم توی دهانش میزدند
وقتی جوانفکر چیزی میگفت همه با هم توی دهانش میزدند
وقتی ....
اما وقتی کارشناسان اقتصادی چنین روزی را پیش بینی میکردند می گفتند ای فتنه گران نمیگذارید دولت خدمتگذار کارش را بکند و همه کارشناس اقتصادی میشدند
این دنیا که میگید دیگه نمیشه کاری کرد پس جوابی برای خداوند آماده کنید (1007548) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۱:۱۴
همین نمایندگان ملت به دولت رای دادند بنابراین آنها نیز مقصر هستند. حتی بیشتر از دولت. آن روزی که از رئیس جمهور دفاع می کردند حالا نیز باید ببینند وضعیت را.نمایندگان مقصر هستند. حتی بیشتر از دولت. (1007565) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۲۳:۱۶
آره دیگه وقت که زیاد داریم نه ماه که چیزی نیست صبر میکنیم
تازه رییس جمهور بعدی دارای ید بیضاست با یک اشاره ایشان همه چی به حال عادی برمیگرده! (1007576) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۲:۳۴
شك نكنيد تموم نميشه ،‌چون اين درست كردن اين وضعيت ديگه از عهده كسي برنمياد . . . (1007590) (alef-2)
 
mohamadreza
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۹:۰۲
چه استدلال كودكانه اي دارند برخي دوستان ما ؟9 ماه صبر كنيم تا دولت تمام شود بعدش هم 1سال صبر كنيم تا دولت يازدهم خودش را پيدا كند بعد اگر وضعيت خاصي پيش نيامد يه فكري به حال ملت كنيم ؟ لا بد در دولت بعدي هم 3 سال به بهانه وحدت و جلو گيري از سوء استفاده دشمنان بيد تحمل كنيم ؟ اصلا" چطوره بريم 50 سال ديگه بيايم ؟ (1007607) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۲۲:۲۷
زمان و پول، مال باباشونه بزل و بخشش میکنند تو این مدت چه تخریب هایی وارد میشه و چه بدعت هایی ایجاد میشه نمیبینن
جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعته
و بار کج به منزل نمیرسه
امروز نکنید فردا میکنید ولی با خسارت بیشتر
مماشات معنی نداره
به گفته بعضی ها خدوم مردمی خاکی خوب ولی نا کارآمد پس باید کنار بره مملکت بازی نیست که امتحان کنیم ببینیم یک مدت دیگه چی میشه
مدیر و مدبر و قاطع نیستید
اگر هم نمی خواهید بره پس تمام قد پشتش بایستید یک کلام
نمیشه هم این و هم اون (1008125) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۹:۱۶
من میدانم همه این آقایون و حامیانشان دستشان توی یک کیسه است و سر ملت بی کلاه مانده است (1007630) (alef-2)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۵:۵۳
این مجلس تعطیل بشه بهتره ، مشکل ما مردم مجلسه ، نه دولت !!!
الان هم احتمالا بخاطر تبلیغات انتخاباته که صحبت سوال و استیضاح و این حرف هاست . وگرنه مجلس کوچکتر و نت توانتر از این این حرف هاست .
گیریم که 2-3 ماه قبل از اتمام دوره دولت رئیس جمهور برکنار شد ، یعنی میگین چیزی عوض می شه ؟ چیزی درست می شه ؟ دلار میشه 1000 تومان !!! تولید راه می افته ؟ صادرات رونق می گیره ؟
این خبرا جایی نیست این حرفها هم جنگ قدرته .
والسلام (1007645) (alef-2)
 
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۹:۰۳
آقای توکلی ای کاش یک کم خجالت میکشیدی از موی سفید رهبر عزیز و با این کارها و حرفها و تیترهای نسنجیده و خودخواهانه دل رهبر عزیزمان را خون نمیکردید (1007652) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۱:۱۴
ای الفتورا به خدا کاری بکن که این نظرات را آقایان ذیربط هم ببینند . به آن اقای نویسنده بگو که جلوضرر راهروقت بگیری منفعت است (1007654) (alef-2)
 
عماد
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۶:۲۷
نمی دونم چرا برای طرح این مشکل هم دوست دارین مردم رو بپیچونید !!!!! مثل اینکه سیل آمده باشد دم در خانه و شما بگویید سکوت کنید تا رد شود بعدش خدا بزرگ است !!! انگار سیل به شما امان می دهد حتی سکوت کنید!!!!!
ظاهراً نویسنده هم از خودشان است چون می خواهد وقت کشی کند !!! چون مجلس را که مردم انتخاب نکردند با پول همین دولت به سر کار آمده اند و ترسشان هم از همین است که آبروریزی شود وگرنه این دولت همان سال اول کارش باید بار سفر را می بست. و هر بار که هر خطایی هم می خواست بکند با پول دهن این نماینده ها را می بسته !!!! حالا شما توقع از این مجلس دارید که چه کند ؟؟؟ با بازی لج و لج بازی آبروی خودشان هم برود ؟؟؟؟؟ همین مجلس خدا خدا می کند که این دولت بی سرو صدا در محلت خودش کارش تمام شود تا آبرویشان نرود و این چیزی که نویسنده عزیز هم زور می زند که مردم را گمراه کند تا مردم بگویند نه بهتر است دست به دولت نزنند. !!!! نماینده وقتی فیلتر شد یعنی از طرف مردم انتخاب نشده !!!! دولت هم خوب فهمیده که در این نظام چه خبر است وگرنه طلایی که پاک است چه منتش به خاک است !!!! این مجلس می تواند دولت را به همه وزرایش یک شبه از کار برکنار کند ولی اگر این کار را کرد خودش هم باید بیاید جواب آن رشوه هایی را که برای تصویب بعضی قوانین برای سکوت برای راهپیمایی برای اعتراض در جهت منافع دولت و اصولگرایان دریافت کرده اند را روی میز دایره بریزد..........

مردم خواب نیستند و خدا با مردم است......

میدونم که انتشار نمی کنی چون حقیقت این مقاله منتشر شده شما را بر ملا می کند !!!!!!!!! (1007660) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۶:۳۱
قدرت مجلس بالاتر از دولت است دولت هم که همه چیز را بهم ریخته قبول. ایا نمایندگان محترم چاره ای اندیشیدند؟قانونی تصویب کردند؟یا 100 میلیون پول رهن خود را تصویب نکردند!پس مجلس میتوانست ولی نکرد و کشور را به این روز انداخت. حق این ملت شهید داده و با هزاران مفقود و جانباز بزرگوار این بود؟در وهله اول باید مجلس خجالت بکشد و بعد دولت.شما حتی به نصیحتهای مقام رهبری هم گوش نکردید و حالا در پی چاره هستند.اب رفته به جویبار بر نگردد اگر هم برگردد اب نیست (1007662) (alef-2)
 
نا شناس
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۱:۳۳
مجلس مشکل اصلی مشکلات است.یک زمانی در مجلس کیف انگلیسی اعمال نظر میکرد.الان کیف احمدی نژاد (1007667) (alef-2)
 
معلم
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۳:۲۳
كابوس كه چه عرض كنم !!! مي فرموديد مصيبت كه هم بامسما بود هم مناسب (1007669) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۸:۲۶
خوب بعضیام از روی اضطرار رای دادن مثل توکلی و مطهری>البت بصیرت خیلی بالایی دارن (1007683) (alef-2)
 
صنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۵۶:۵۹
مطهری دور دوم(سال 88) به محسن رضایی رای داد . ولی دور اول(سال 84) رای آوردن احمدی نژاد رو از الطاف خفیه الهی می دونست وهمین باعث شد با درخواست احمدی نژاد نامش در لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم قرار بکیره. (1008109) (alef-4)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۹:۳۴
این افراد دیر یا زود باید در مقابل قاضی بایستند و بابت خسارتی که به ملت و کشور ایران زده اند، پاسخگو باشند. اگر این دنیا نشد، آن دنیا...
(ِیعنی دستگاه قضا آنقدر ضعیف است که باید در آن دنیا منتظر پاسخگویی آنها باشیم ) (1007687) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱:۲۶
فقط اقتصاد نبود که در دولت احمدی نژاد ضربه خورد. اظهارات خلاف واقع بی‌باکانه احمدی نژاد به ایمان و صداقت در جامعه نیز لطمه بزرگی زد. اقتصاد را شاید بتوان در میان مدت جبران کرد. اما ضرباتی که اخلاق و صداقت در جامعه خورد زمان بسیار بیشتری برای جبرانش لازم است. به امید سقوط هرچه زودتر بلیه هزاره سوم (1007689) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱:۵۰
كاش آقايون نماينده ها به جاي طرح سوال از رئيس جمهور به فكر مردم بدبخت ميشد سوال كردن از رئيس جمهور را چ حاصل بريد دنبال مقصران و مفصدان باشيد نه رئيس جمهور؟ (1007693) (alef-2)
 
کاوه
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۱:۰۲
اگر کسانی که معتقدند مشکلات فعلی که گریبان اقتصاد ما را گرفته مربوط به دولت نیست و معلول اقدامات خارج از دولت است پس چرا رییس جمهور نام این عوامل خارج از دولت را نمیگوید؟ایشان در مناظره ها نشان داد زیاد به حریم دیگران پایبند نیست چطور حالا سکوت کرده؟به نظرم وضع فعلی معلول اشتباهات پی در پی دولت در این 7 سال و اندی است و حمایت مجلس به خصوص مجلس قبلی و حمایتهای نهاد های قدرتمند دیگر از اقدامات دولت وضع را به اینجا رساند و حالا همه کسانی که علنی و در خفا از این دولت حمایت کردند باید به همراه این دولت در برابر قانون و ملت پاسخگو باشند هر چند فکر نمیکنم این اتفاق بیافتد چون کسانی که بخواهند عوامل این وضع اقتصادی را وادار به پاسخگویی کنند خود نیز در این وضعیت موجود دخیل هستند پس انشاء الله باید همه را به خدا و روز قیامت واگذار کرد مگر اینکه کس یا کسانی بخواهند مثل حضرت امام انقلابی عمل کنند و فقط رضایت خدا و مصلحت ملت را در نظر گرفته و وارد عمل شوند و این وضع را هر چند با هزینه زیاد به سرانجام مطلوب برسانند. (1007705) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۳:۰۸
چرا ما ایرانی ها خوش برخورد و بد بدرقه هستیم مگر این دولت همان چیزی نبود که میخواستیم و بسیاری از افراد مخلص را در هنگام ورود ایشان در مقابل چشم ملت ذبح کردیم حالا کابوس شده ؟ (1007712) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۱:۰۲:۳۳
خودمون 25 میلیون رای بهش تقدیم کردیم ،خودمون نادونی کردیم ،خودمون هشدارهای افراد دانا وعاقل را نادیده گرفتیم ،از ماست که بر ماست (1008241) (alef-4)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۳:۴۱
مشکل فراتر از این دولت است مشکل در حمایت همه جانبه و بی قید و شرط مقامات بالا دست دولت است و گرنه این دولت خیلی وقت پیش باید کله پا میشد مشکل کسانی هستند که دیدند آقای رییس جمهور با سود سهام عدالت با چک پولهای 50 هزار تومنی با افزایش حقوقها بصورت مقطعی رای مردم را میخرد ولی سکوت کردند مشکل کسانی هستند که دیدند اعضای بیطرف شورای نگهبان خود طرف شدند و آخرت خود را برای دنیای آقای رییس جمهور فروختند ولی دم برنیاوردند و دست آخر مشکل مردمی هستند که منافع کوتاه مدت خود را دیدند و از دیدن منافع بلند مدت خود و دیگر آحاد جامعه باز ماندند و باز رای به همین رییس جمهور دادند و حالا کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اند و مسلما که تاریخ از همه اینها بازخواست خواهد کرد و از این ایام بعنوان روزهای تلخ ایران یاد خواهد کرد و در ضمن تا این رفتار اصلاح نشود امثال این آقا زیاد خواهند آمد و رفت (1007715) (alef-2)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۰۲:۰۳:۵۳
انصافا فكر ميكنيد ريس جمهور برود كارها درست خواهد شد (1008362) (alef-4)
 
KOBRA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۳:۴۵
نمايندگان محترم مجلس امروز اگر دزدي بخواهد از بانك دزدي كند اول دوربين مدار بسته را از كار مي اندازد روزي كه احمدي نژاد سازمان برنامه را منحل كرد بايد هوشيار مي بوديد (1007716) (alef-2)
 
علی
Latvia
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۹:۳۳
حیانتی که مجلسی ها به این ملت کرده اند بیشتر از دولت نباشد کمتر از آن نیست.
این سیاه بازی هم صرفا جهت تبرعه خودشان شروع شده که مطمئنا عملکردشان در شعور تاریخی مردم ایران تا ابد باقی خواهد ماند. (1007730) (alef-2)
 
آتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۱:۵۷
احمدی نژاد خیلی مظلوم هستند خیلی بی انصافیه امتیازاتش کارهای مهم این آقا را شجاعتش ،سخنرانی در سازمان ملل ،سخنرانی در جنبش غیر متعهدها ، مسکنهای مهر و سهمیه ای کردن بنزین ، یارانه ها و سایر خدماتش را نادیده می گیرید و فقط چسبیدید به اینکه ماست گران شده و دوغ گران شده و ... که همه این مشکلات هم به خاطر تحریم و باند بازیهای داخلی و یک عده که فقط می خواهند احمدی نژاد را زیر سوال ببرند و خرابش کنند شایعه پراکنی احتکار گرانفروشی و... را راه می اندازند تا به مردم فشار بیاد و یک عده هم که از سیاست چیزی نمی دونند فوراً فریب می خورند و دولت را متهم می کنند من به احمدی نژاد رای دادم از رای خودم خیلی راضی هستم و به احمدی نژاد افتخار می کنم چون عدالت خواه می باشند در ست است که شاید یارانه ها باعث گرانی شده ولی من حاضرم بیت المال به درستی تقسیم بشه و سهم من داده بشه اگر چه گرانی پیش بیاید چون من به عدالت خیلی معتقدم اگه در یک جامعه ای عدالت نباشد فاصله طبقاتی و فقر زیاد می شود من به احمدی نژاد خیلی معتقدم چون عدالت خواهانه رفتار می کنند و با دادن یارانه همه مردم فقیر و ثروتمند به یک نحو از بیت المال برخوردار می شوند امیدوارم که همه ما بتوانیم به حقایق دست پیدا کنیم (1007731) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۴:۱۶
الف فکر نمی کنی به یه دکتر نیاز داری؟ خیلی مشکلات داریم سرجای خود، ولی تو خوبی بابا؟ ینی دولت و تیم اقتصادیش که قطعا ضعف و تاخیرفاز در عملکرد دارن کلا جوونای 17 ساله خام و اسکلند و فقط شما عزیزان می فهمید باید چی کار کرد؟ اگر از همون 7 سال پیش وقتی نقدی به دولت میشد منصفانه و با قول لین بود اینقد مشکلات نداشتیم که ادم لجبازی مثل احمدی نژاد تو موضع لجبازی بره. همون قدر که مدافعان بی چون و چرا مقصرند منتقدانی چون شما مقصرید و بلکه با خصوصیات احمدی نژاد که پاچه خواری خیلی روش تاثیر نداره و اثر لجبازی بیشتره، شاید شماها بیشتر هم مقصر باشید.
بیاید به مردم امید و اسایش بدید، خیلی مسائل صرفا روانی است. خیلی ناراحتی های مردم روانی است تا از گرانی و تحریم و این چیزا. (1007734) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۲:۵۴
به نظر من ما راه رو از ابتدا اشتباه اومدیم دست یافتن به شعار های بزرگ کار آدم های بزرگ و بلند نظره اگر در جامعه ای همچین آدمی نبود باید کار هارو به خرد جمعی سپرد چون همیشه برایند تفکرات یک جمع آزاد مثبته .در ضمن جامعه ایران درطول تاریخ نشان داده همیشه سازنده دیکتاتورهای بزرگ بوده وهست به همین دلیل باید روش اداره جامعه ایران بصورت مردم برمردم وبا اداره واراده فرد منتخب واقعی مردم باشد . (1007747) (alef-2)
 
نادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۵:۴۵
به نظر خودم اگر رییس جمهور زیرک ما از دزدیهای دیگر مسولان خبر وپرونده وسند نداشت از دو سال که سهل از 3سال پیش نمیتوانست یک ساعت هم سر کار بماند (1007752) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۷:۳۶
اون روزی که داشتی از دولت حمایت میکردی چرا این حرفا رو نیمزدین؟!
ارشیو سال 88 سایت الف برای خیلیا دیدنیه! (1007755) (alef-2)
 
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۰:۱۳
بیاید تا نزدیک عید بشود بعد از دولت سوال کنید و رئیس دولت هم از شما بخواهد نزدیک عید است با هم شوخی کنید خیلی هم خوش میگذرد (1007762) (alef-2)
 
کیانی
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۶:۱۰
مقاله جالب و قابل تاملی بود ولی جمله آخر نویسنده
(پس بهتر است این چند صباح دیگر را هم تحمل کرد تا در ۱۲ مرداد سال آینده این کابوس اقتصادی به پایان برسد...) جمله ای ساده لوحانه است زیرا اثرات عملکرد این دولت تا آینده ای مدید و نامعلوم برسر اقتصاد ومردم این کشور ادامه خواهد داشت تازه در صورتیکه در خوشبینانه ترین حالت دولتی کارکشته در زمینه مسائل علمی و عملکرد صحیح سیاسی بر سرکار آید . (1007767) (alef-2)
 
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۹:۲۴
این اقای توکلی هم از همان قماشه فقط حرف میزنه اعتمادی هم بهش نیست (1007778) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۰:۳۲
مرد استیضاء کننده تواین مجلس وجودنداره .آقایان خودشان میگویند احمدی نژادخیلی پرونده زیر بغلشه. (1007786) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۲:۲۰
عجب دنیای غریبی است؟ تازه مفهوم الله خير الماكرين را با چشمان خود دیدیم؟

دولت خدمت گذار سال 88
دولت عدات خواه سال 88
دولت انقلابی سال 88
دولت بی برنامه و انحرافی و .... سال91
برای جدا کردن حساب مجلس از دولت دیر شده زحمت نکشید (1007789) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۴:۵۸
آشی که خود نماینده ها پختن دیگه کاریش نمی شه کرد (1007794) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۶:۳۱
آقای توکلی خدا را صد هزار مرتبه شکر که دولت پاک و مبارز در قبال رانت ؛ برای شما و دوستان کارگزراین و موتلفه ای و راست فاسدتان کابوس شده ! و ما مردم اینجا ایمانمان به انتخابمان در انتخاب احمدی نياد بیشتر و بیشتر شده است ... (1007797) (alef-2)
 
بابک
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۴:۴۹
برای ما ملت هیچ چیز بدتر از یک مجلس خائن و بی عرضه نیست مجلسی که براحتی از سوال کردن از استیضاح میگذره از رای خودش متاسفانه مشکل ما امروز احمدی نژاد نیست مشکل ما مجلس خائنه که تو زمان اون داره این اتفاقات میافته و کاری نمی کنه (1007807) (alef-2)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۶:۱۴
مي دانم اين كامنت رو نمي گذاريد چون به دفعات در اخبار شما قرار داده ام اما خدا وكيلي به خودش بگيد بخاطر اينكه يك نفر به اصطلاح اصولگرا رئيس جمهور بشه
هنوز سر حرف خودش هست كه بين بد و بدتر ، بده رو انتخاب كرده (1007809) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۶:۵۹
خسارات مالی و اقتصادی را میتوان جبران کرد
خسارات سیاسی را نیز تا حدودی میتوان جبران کرد
اما خسارات فرهنگی ماندگار خواهد شد و درست کردن آن به زمان طولانی نیاز دارد
خسارت بی قانونی نیز اپیدمی میشود
خسارت بی تدبیری و عدم مدیریت باعث میشود در آینده اشتباهات به این موضوع ارجاع داده شود و همواره بهانه ای برای افرجامی های آینده باشد (1007810) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۸:۵۳
هر چه سریعتر این دولت کنار رود بازار التهابش کاسته خواهد شد... این منطق که تا مرداد سال آینده منتظر شیم یعنی این وضع ادامه داشته باشد تا آن موقع... بعد در آن تاریخ با یه پروسه 3 تا 4 ماهه تغییر مدیریتی داشته باشیم... در ضمن بودجه سال آینده هم توسط مدیران اقتصادی کنونیکه همه به ضعفشان پی برده اند اماده می شود ...که این به معنی تحمل این شرایط تا دو سال آینده خواهد بود... واقعا نگارنده تحلیل ضعیفی ارائه داده است... (1007814) (alef-2)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۵:۰۷
دست گلی است که خود اصولگرایان با بصیرت به آب داده اند حالا نمی توانند جمعش کنند . (1007829) (alef-2)
 
رضا
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۷:۴۵
خدمتگذارترین دولت تاریخ ایران طرفدار مستضعفین خادم ملت ومرد،بدون باند بازی و سیاسیی کاری اما مثل همیشه تاریخ بگذارین آیندگان در مورد این همه کینه توزیها با این دولت قضاوت کنن (1007831) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۸:۱۹
شما دیگه شورش را بردید معلوم نیست سرتون به بالین کیه
مگه همین اقتصاددانان از خود راضی مجلس مثل توکلی و نادران و مصباحی مقدم نبودند که به دولت فشار میاوردند ارز بده تو بازار حالا که معلوم شد کمک استکبار میکردید تا ذخایر ارزی خالی بشد خوب برا این یک مورد شهامت داشته باشید قبول کنید اشتباه کردید حالا تا بقیه موارد (1007832) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۹:۴۰
به نظر می آید استیضاح هم وقت تلف کردن است. چون زمان می برد. بهترین راه خلع ید سریع است و تسریع در زمان انتخابات جدید. پس می نشینیم و سقوط اقتصادی، اجتماعی و در پی آن اخلاقی و امنیتی مملکت را تماشا می کنیم. (1007834) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۱:۵۲
جواب بسيار راحت است و اون اينكه بعضي ها ميخواهند آب رو گل آلود كنند تا بتوانند ميز رياست جمهوري را بدست بياورند بابا سياست ميگن بي پدر مادره همينه ديگه (1007836) (alef-2)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۵:۱۲
آقا تجان ما نماینده نفرستادیم مجلس که بشینه نگاه کنه و مزخرفات و تمسخرات را تحمل کنه. ما نماینده فرستادیم که از حق ما دفاع کنه. وقتی دولت داره شخم میزنه مملکت رو و قدرت مدیریت رو نداره این مجلسه که طبق وظیفه قانونی خودش دولت را بکشه پایین. (1007842) (alef-2)
 
نادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۸:۱۴
دزدان باید برای جلوگیری از افشای دزدیهای خود این کابوس را تحمل کنند (1007849) (alef-2)
 
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۴:۵۳
انتخاب مردم همیشه برای شما کابوس خواهد بود چون این انتخاب شما نیستید (1007854) (alef-2)
 
زارعی
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۵:۴۱
بابا بی خیال
فکر نان کن هندوانه سو است (1007858) (alef-2)
 
دائم البيكار
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۵:۴۱
من دردم اين نيست كه احمدي نژاد بره يا بمونه دردم اينه كه اين ميره اما بعدش چي ميشه؟در حالت عادي ما چندين سال با دنيا فاصله داشتيم اما الان شايد به نيم قرن هم برسه اين فاصله،اصلا همين فردا احمدي نژاد بركنار شد يه فرشته پاكدست مومن متعهد و ساده زيست و فاقد هرگونه فساد بياد سركار،اگر بخواد فساد و تباهي و بدبختي هاي همين 8 سال رو جمع كنه سي سال طول مي كشه،دوستان ويران كردن و اين ويراني هم خيلي آسون بود اما ساختن صد ها برابر سخت تره،اين پسرفت رو اگر چند سال تخت گاز،درست كار كنيم چندين سال طول مي كشه درست شه تا برسيم سرخونه اول،اوني كه به ما مي گفت خس و خاشاك حالا ديدي بنيان كي پوسيده تر و شكننده تره،چيزي كه ما ديدم كل اصول گرا ها نديدن،الان با كمال وقاحت مي گن: كي بود كي بود،دستم بود،تقصير آستينم بود (1007859) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۴:۰۷
مگر قرار نبود مجلس به عنوان چشم ملت ناظر بر عملکرد دولت باشد که این گونه نابسامانی ها به وجود نیاید؟ یا اینکه تا زمانی از همه عملکرد دولت حمایت کردند و اخیراً هم مسابقه گذاشته اند که دولت را مسبب همه نابسامانی ها معرفی کنند؟ هر دو گروه مسبب و ملت نیز زیانکاران بزرگ این بازی هستند! (1007871) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۲:۲۲
وای بر مجلسی که عدالت را قربانی مصلحت کرد! (1007883) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۷:۵۸
ماندن باند فعلی بر سر دولت حتی یک روز هم جبران ناپذیر است (1007916) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۶:۵۷
همه چیز را همه گفتند ولی یک نکته را عرض کنم در اشاره به اینکه مسالۀ اعتماد مردم را از نظر اقتصاد دانها علت غیر فنی دانسته اید. ارزش پول ملی هر کشوری به عوامل زیادی بستگی دارد ولی مهمترین آن اعتماد است که حاصل خوشنامی است .ارزش پول در حال حاضر وابستگی زیادی به پشتوانۀ طلا و جواهر آن ندارد. ثبات برنامه های اقتصادی و سیاسی و روند آنهاست که ارزش پول را مشخص میکند شما هرگز پول کرۀ شمالی را پس انداز نمیکنید ولی پول آمریکا را همۀ دنیا برای پس انداز ترجیح میدهند. پس سیاستهای داخلی و خارجی ماست که ارزش پول را مشخص میکند نه ذخایر مختلفی که داریم. (1007931) (alef-1)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۷:۳۵
همانطور كه ميدونيد كار دولت حالا هر دولتي كه باشه اجراي سياستهاي مجلس است پس اگر تا زمانيكه مجلسيها قانون درست و حسابي وضع نكنن از اين به بعد هم هر دولتي سركار بيايد وضع مملكت همينه كه هست در ضمن تحريم هم هستيم ميدوني يعني چي؟ اقا جون تحريميم - تحريم - يعني اينكه كل دنيا يه طرف اقاي احمدي نژاد يه طرف بخدا شما هم بجاي دولت بودي وضع مملكت از اين بهتر نبود (1007932) (alef-1)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۰۰:۰۷
درودبراین دولت،که همه گرگان سرمایه داری وهمه وابستگان به فرقه ثروت اندوزی باتمام امکاناتشان برای دریدن آن دندندانها تیزکرده اند.
اما غافلند که خدایارمظلومان است. (1007937) (alef-1)
 
اسکان
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۴:۱۷:۰۲
با احترام
چرا این دولت با تمامی ضعف ها مورد تایید مجلس بود
چون راحت وام میداد وچون کارشناسی نداشت کشور را به خراب تبدیل کرد
این دولت چه کرده در سفرهای استانی
کدام پیشرفت
امدم طراحی ارایه کردم
وبنیاد تماس گرفت با من راجع اشتغال میتوانستیم در 8سال پیش انتخاب کنیم یا
کشور صنعتی یا کشاورزی
در کدام پیشرفت داشتیم
چرا درزمینه اختلاس فحشا ووووووووووووووووووووووووووووووووو
این دولت 75میلیون را گدا ومستمری بگیر خود کرد (1007956) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۳:۲۹
چرا بايد مردم 9 ماهه ديگه تحمل كنند؟
بس نيست؟
هزينه اين 9 ماهه ديگه رو كي ميده ؟ (1008004) (alef-4)
 
فرزاد
Germany
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۰۱:۲۱
من کاری به محتوای مطلب و نظرات دیگر ندارم. فقط یک سوال اساسی در مورد تیتر مطلب برایم پیش آمده: اگر وبلاگی (نه حتی سایت پربیننده بلکه یک وبلاگ گمنام) از تعبیر مشابهی برای مجلس یا قوه قضاییه یا نهادهای دیگر استفاده کند چه اتفاقی برای او می افتد؟ مثلا بگوید انحلال بهارستان یا تحمل این کابوس! یا تحمل کابوس قضاییه!
به نظرتان چه اتفاقی برای نویسنده وبلاگ می افتد؟ (1008078) (alef-4)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۱۱:۵۴
اقا درامدهای این دولت فراموش نشه، برابر با مجموع کل صادرات قبل از این دولت از ابتدای صادرات نفت، و بیشتر!!!!!!!!!!!!!! وقتی فکرشو میکنم یه حال عجیبی بهم دست میده، نمیدونم گریه کنم، بخندم، داد بزنم، منفجر شم، دارم دق می کنم.... وای بر ما....... (1008084) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۶:۵۵:۵۱
آقایون اون زمانی که رای میدادید بصیرتتان کجا بود؟ (1008107) (alef-4)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۱۲:۰۵
جلوی ضرر را هروقت بگیرید منفعت است. امروز استیضاح شود بهتر از فرداست
وضعیت اسفناک و بخرانی است (1008116) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۱۷:۴۳
مشکل این مملکت اونهایی بودن که خواستار حاکمیت یکدست بودند و بخاطر اینکه اشتباهات خودشون رو علنی نکنند هی لی به لالای دولت گذاشتند

از اکثریت قریب به اتفاق مجالس هفت و هشت و نه بگیر تا به اصولگرایانی که در دو دولت اصلاحات نه دولت عقلا روزی هشتصد مصاحبه با روزنامه های مخالف دولت و صدا و سیما و... میکردند و چنان سیاه نمایی میکردند که انگار مملکت الان داره میره به لجن و فساد و ...


دولت احمدی نژاد مگه با شعار فقر و فساد و تبعیض احمدی نژاد بپاخیز نیامد ؟

الان جایگاه فساد کجاست در دولت خاتمی کجا بود ؟

الان جایگاه فقر در سفره خانوارها کجاست در دولت خاتمی کجا بود ؟

الان جایگاه تبعیض در اجتماع ایران کجاست و در دولت خاتمی کجا بود ؟


ببینید مشکل از تحریم ها تا حدودی میتونه باشه اما کی تحریم ها پیش آورد ؟
چه کسی کاغذ پاره به قطعنامه ها گفت ؟

ما مخالف استعمار دول غربی و.. هستیم و باید استقلال خودمون رو حفظ کنیم اما دلیل نیست کاری بکنیم که همه دشمنامون دست به دست هم بدن و این شرایط رو پیش بیارند.


نیاز کشور ما همدلی و اتحاد و بازگشت تعقل و خرد جمعی به دولت و لغو انحصارگرایی اصولگرایانه در نهاد های تصمیم گیر هست

ما نیاز به بازگشت عقلا و زحمتکشان 34 سال تجربه ایرانی هستیم (1008122) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۲۲:۴۸
مجلس ما اختیار نداره حتی بدون اجازه آب بخوره، رئیس جمهور استیضاح کنه؟؟؟ اوه اوه (1008126) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۲۹:۲۴
مجلسی که مستقل نباشه و امروز امضا میکنه و فردا امضا رو پس میگیره چنین رئیس جمهوری رو بوجود میاره. (1008131) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۶:۵۰
باسلام

اگر تاریخ معاصر ایران را خوب مطالعه کنیم می توانیم به این نتیجه برسیم که هروقت نمایندگان واقعی ، باسواد ، شجاع و آگاه به مسایل جامعه در مجلس بودند کشور ایران در تمام زمینه ها با پیشرفت همراه بوده است و ایضا برعکس . مجلسین هفتم وهشتم بی اغراق جز چند نفر خالی از نمایندگانی با اوصاف فوق بوده است . در آغاز مجلس هفتم غاطبه نمایندگان برای اینکه دولت خاتمی را از پا بیندازند اقدام به تصویب قانون تثبیت قیمت حاملهای انرژی نمودند گرچه به خوبی می دانستند این قانون به کرات مضر به حال کشور است اما باروی کار آمدن دولت نهم چشم خود را بستند و به خواب زدند و از هرگونه اعمال نظارت بر دولت روی برتافتند و در تعریف و تمجید پراغراق از دولت برآمده از اصولگرایان گوی سبقت از یکدیگر ربودند . مردم یادشان هست از حلقه نور و معجزه هزاره سوم . اما اینک در مجلس هشتم و در اواخر عمر دولت با هم مسابقه لگدزدن به دولت گذاشته اند که اینان جماعتی اند که نه آن تعریف و تمجید و دعواکردن برسر خوردن آب از لیوان دهن زده احمدی نژاد دلیل بر دوستیشان بوده نه این پرخاشهای از روی خشمشان دلیل دشمنیشان .این دسته فقط به جهت باد متمایلند از هر طرف تندتر بوزد بادبانشان را به آن طرف باز می کنند چون مقصدشان نامعلوم است و هر چه پیش آید خوش آید . (1008138) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۷:۴۰:۱۷
آقای وحید حیدری عزیز
مقاله شما پر از آه و افسوس و ای کاش و ... است.در این موقعیت بهتر است کمیواقع بین باشیم و دست به کارهایی بزنیم که اوضاع را کمی بهتر کند.من هم با سیاستهای دولت موافق نیستم ولی آیا کشور تحمل یک شوک سیاسی دیگر به نام استیضاح را دارد؟فراموش نکنید رییس جمهور هنوز جایگاه مردمی بالایی دارد علاوه بر این حداقل نیمی از بدنه دولت در سطح مدیریت میانی از ایشان حمایت میکند.ازطرف دیگر همه مشکلات مربوط به تصمیمات غلط دولت نیست.سالهاست که تولید دانش بنیان را کنار گذاشته ایم و همچنان اقتصاد بازار ما متکی به سیستم قدیمی و سنتی توزیع از طریق میادین است.در چنین شرایطی مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهای داخلی تحمیل شد که میزان آن هر سال 2 درصد افزایش میابد.اقتصاد جهانی در بحران است و ما نیاز به مدیریت بحران داریم.متاسفانه اشتباه دولت اصرار بر اداره کشور به روش گذشته است که در شرایطکنونی مشکل ساز شده. (1008141) (alef-4)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۰۲:۰۶
من فقط یک چیز را نمی فهمم واینکه مسئولین چطور انتظار دارند با این بی اعتمادی که در مردم نسبت به آنها بوجود آمده باز هم پرشور در انتخابات بعدی شرکت کنند! (1008154) (alef-4)
 
Mahdi
Germany
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۰۴:۴۸
نان را از سفره‌شان بیرون کشیدید و کشیدند

حالا حتی راضی‌ نیستید حد اقل دلشان را "خنک کنید" (1008155) (alef-4)
 
نسرین
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۲۳:۵۳
سوال از رییس جمهور و پاسخ های رییس جمهور جهت سرگرمی و گذران وقته (1008165) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۳۶:۴۵
این چند صباح دیگر را هم تحمل کرد تا در ۱۲ مرداد سال آینده این کابوس اقتصادی به پایان برسد... مثل روزروشن كه احمدی نژاد دست بردارنيست اگ دست بردار بود اين كارهای غلط ودردسر ساز(كه بعد ازپايان رياست جمهوری برای خودش ونزديكانش دردسر ساز است)را انجام نمی داد پس معلوم كه بنای ماندن دارد والبته می تواند بماند. (1008173) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۴۹:۰۴
حکایت دولتهای نهم و دهم ومشکلات اقتصادی حکایت برف و بهمن است. بارش این برفی شدید بر کوه اقتصاد ایران زمانی بارشش را آغاز کرد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شد، لوایح بودجه دولت کلی و چند صفحه ای شد، طرح بنگاههای زودبازده اجرا شد، طرح هدفمندی با سلیقه دولت اجرا شد، انحراف از لوایح بودجه و گزارشهای تفریغ بودجه هر ساله نشان از تخطی دولت و سلیقه ای هزینه کردن از بودجه بود. اما هرآنچه کارشناسان اقتصادی نگاشتند و توصیه کردند و هشدار دادند، کسی گوشش بدهکار نبود.
این برفهای بی تدبیری بر کوه اقتصاد ایران خطر بهمن را افزایش داد. تحریمها، صحبتهای احساسی نظیر هولوکاست و ... همچون ارتعاشات بلندی بود که هر لحظه خطر ریزش بهمن را تشدید می کرد.
افزایش فسادهای اقتصادی و رو شدن موارد متعددی که بعد از وقوع پرونده اختلاس 3سه هزار میلیاردی و بیمه ایران رخداد--نظیر گزارش اخیری که صحبت از موارد متعدد اختلاس در سیستم بانکی بود-- حجم برفهای کوه اقتصاد ایران را افزایش داد.
تعطیلی واحدهای تولیدی که ناشی از عدم پرداخت سهم تولید توسط دولت بود؛ عدم پرداخت حقوق کارگران واحدهای تولیدی، افزایش نرخ بیکاری از نشانه های فرو ریختن این بهمن بر اقتصاد ایران بود.
و بالاخره در دیماه پارسال وبا دلار 2000تومانی زنگ خطر وقوع بهمن عظیمتری را به صدا درآورد. هشداری جدی بود، اما بازهم سیاسیتهای احساسی و بعضا جناحی موجب تشدیدی بحران شدو دلار به مرز 4000 رسید.
هم اکنون این بهمن آوار زیادی را ایجاد کرده، اما هنوزهم مجلس و دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه، قاطعانه به مجرمان برخورد نمی کنند و مماشات را ادامه میدهند.
واقعا تاکی مردم باید این همه تخلف آشکار را ببینند و چشمشان به نمایندگانشان باشد تا فکری کنند؟ (1008181) (alef-4)
 
علي
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۸:۵۳:۵۲
خيلي زود و بد براي انتخابات سال آينده شروع كرديد . (1008188) (alef-4)
 
نگران آینده
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۳۲:۳۸
مجلس باید عدم کفایت آقای احمدی نزاد را بدهد دستش.بقیه کارها فایده زیادی
نخواهد داشت.باور کنید در نه ماه هم خیلی کارها می شود کرد. (1008206) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۴۵:۰۷
باتوجه به پایان رسیدن عمر این دولت میشود دوراه پیش نهاد کرد اول اینکه بصورت کج دار ومریض روزگار گذراند ومردم را با وعده های امروز فراد یه جوری سرشونو گرم کرد همان طوری که توی این چند سا ل انجام داده واونارودر ضمن این کارا از دشمنان فرضی ترساند وراه دوم اینه که نمایندگان مجلس از خواب بیدارشن ویه یا حسین بگن واین دولت رو پای میز محاکمه بکشاند وتکلیفشو یک سره کنن واین مردمو از این همه فلاکت نجات بدن وترسی هم از دشمنان فرضی نداشته باشن چون ان موقعه همه مردم ایران ازشون حمایت میکنن وپای همه هزینه هایش میماند اقایون نماینده یا برای همیشه نامتان بعنوان وکیل الدوه وبله قربان گو در صفحه تاریخ میماند یا سربلند از این انتخاب بیرون میاد وواسه همیشه تاریخ نام نیکتان باقی می ماند (1008213) (alef-4)
 
مجید
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۴۶:۳۶
اگر ذره ای انصاف داشته باشیذ یا به گفته مولایمان حسین آزاده باشیم و هنوز شرف و وجدانمان لکه دار نشده باشد تصحیح می کنید که تیم اقتصادی دولت خاتمی بسیار قوی تر و کارکشته تر و...... بود ضمن اینکه قیمت نفت در دو لت را حساب کنید تا یکمی مسایل برایتان روشن تر شود
بهر حال انشاالله هرکس به این مردم خدمت میکند خدا خیرش دهد و هرکس که خیانت می کند خدا رسوایش کند (1008215) (alef-4)
 
Hossein
Canada
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۹:۵۲:۵۱
قشنگی ماجرا به اینه که نویسنده داره همون کاری رو می کنه که تا حالا انجام شده. یعنی جلوگیری از سوال و استیضاح
برادران اصولگرا همیشه برای سوال نکردن از دولتشان توجیه دارند
هر زمان یک توجیه! (1008218) (alef-4)
 
ا
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۰:۰۳:۱۴
هر چه مي کشيم ما مردم از شما سياستمدارن بي خرد است پناه بر خدا از تورم پناه بر خدا از گراني پناه بر خدا از تحريم پناه بر خدا از فحشا (1008222) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۱:۰۱:۳۳
جلوی ضرر بیشترو بگیرید. استیضاح کنید. به خدا این مصلحت اندیشی ها توجیهی نداره. دیگه چه باید بکنه که نکرده این دولت دهم (1008240) (alef-4)
 
حسين
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۱:۳۲:۱۸
دولت كه مقصر نيست مجلس هم كه مقصر نيست نظام هم كه نعوذ بالله پس لعنت خدا بر ما مردم كه اين همه مقصر بوديم و اطلاع نداشتيم !!! (1008258) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۱:۵۹:۰۰
"...روزانه بطور متوسط بین ۲۰۰ تا۳۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده می شود و هرچه که به روزهای پایانی دولت نزدیک تر شویم این حجم بخصوص با طرحهایی چون "مهر ماندگار" بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد..."

طرح مهر ماندگار چگونه نقدینگی را افزایش می دهد ؟! مهر ماندگار ، تکمیل پروژه های مهم نیمه کاره است .

انصاف .... (1008265) (alef-4)
 
حیران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۳۴:۳۶
اگررئیس جمهورشدن به این است که کاری کنی که اکثر جوانان خریدن منزل وخودرو و وسایل ضروری خانه وخریدحلقه طلا برای نامزدش را به گورببرند من بی سواد عامی هیچ نفهم هم می توانم رئیس جمهورشوم.حقوق 500000تومان منزل 200000000تومان به بالا وسایل خانه از میلیون2000000به بالا خودرو 20000000میلیون به بالا. طلا که دیگه نپرس .با این حقوق ودرآمد اگرفقط بخواهی برای یک ماه میوه خانواده را تامین کنی می مانی.اگررئیس جمهوری این است که اقتصاد را واژگون کنی ومملکت خراب اندرخراب شود هرگدای بی سواد هیچ نفهمی هم می توانداین کار را کند،زورش هم کمتراست (1008279) (alef-4)
 
Turkey
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۵۰:۲۴
جملات آخر این مقاله من رو به یاد مناظرات قبل از انتخابات می اندازه. آقای توکلی و سایر اصولگرایان که از آقای احمدی نزاد در زمان انتخابات حمایت کردند٬ عملکرد اقتصادی دولت ایشان رو در جهار اول ندیده بودند ؟ آیا عملکرد ایشان در چهار ساله دوم ریاست جمهوری اینقدر با چهار سال اول متفاوت بود ؟ وقتی آقای احمدی نژاد آمار تحریف شده در مناظرات انتخاباتی ارایه می داد آیا این دوستان عکس العملی از خود نشان دادند ؟
من به هیچ وجه عملکرد موسوی و طرفدارانش رو بعد از انتخابات تایید نمی کنم و هرج و مرجی که بوجود آمد را مناسب نمی دونم ولی آیا رییس جمهور شدن موسوی یا رضایی برای کشور کم هزینه تر نبود ؟ (1008288) (alef-4)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۳۸:۱۷
یه عده کامنت گذاشتن که اینهمه خرابی دولت رو دولت بعدی چه جوری جبران کنه؟
1.اگه کسی عرضه نداره مشکلو حل کنه...میخوره نامزد انتخابات بشه
2.فرداصبح بعد از انتخابات هردولتی بیادکه یاکارگزارانی باشه یااصلاح طلب یابااشاره سردار...همون(تئورسین دولت وحدت ملی)سرکار اومده باشه قول شرف میدم امریکا واروپا همه تحریمها رو لغو کنن(پس حواستون باشه به کی رای میدین)
3.چه راهی بهترازاین برای اینکه توقعات روازاول ازبین برد برای سلب بی کفایتی احتمالی دولت بعدی
نتیجه:هیچ جای دنیا برای پیروزی توی انتخابات منافع ملی واقتصاد کشور روبازیچه نمیکنن کاری که مافیا توی ایران مثل اب خوردن میکنن.ازالان به دولت سازندگی یازدهم تبریک میگم: روی کار اومدی بدون اینکه دغدغه مجلس رو داشته باشی.دغدغه مردم رو که حتما نداری راحت میتونی بگی دولت قبل پنجاه سال ملکت رو عقب انداخت (1008313) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۰۳:۳۵:۰۶
سیاه نمایی تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟

آقای توکلی دست از افراط و تفریط بردارید (1008390) (alef-4)