نظر منتشر شده
۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 198730
آيا بحران خودروسازى حل می شود؟
علی روستایی*، 23 شهریور 92
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷
خودروسازى ممكن است استراتژيكترين صنعت كشور نباشد، اما مطمئنا سياسی ترين آنها است. ممكن است كه شيفت هاى كارى و توليدات خودروسازان به يك سوم كاهش يافته باشد اما ساعات فعاليت سياسى مديران خودروساز هر روز افزايش می يابد. اخبار مربوط به عزل و نصب مديران اين صنعت در شيفت سوم كارى مسوولان روابط عمومى در سايت هاى خبرى مربوط به آنها قرار گرفته و عزل و نصب ها حتى در روزهاى واپسين مسووليت مديران ارشد نيز با جديت صورت می گيرد. مهندس نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت با تغيير مديرعامل ايران خودرو و جايگزین ساختن يكه زارع به جاى نجم الدين، اولين گام را براى تغييرات مديريتى در خودروسازى ها آغاز كرد. خودروسازى ايران خودرو و سايپا دو چالش اصلى پيش روى نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت بود، هرچند به دليل نفوذ بالاى مجموعه وزارت صنايع و سازمان گسترش در ايران خودرو تغيير مديرعامل آن اول انجام پذيرفت اما در مورد شركت رقيبش اوضاع كمى متفاوت است.

سايپا در سال هاى گذشته غالبا به عنوان حيات خلوت مديران صنعتى تيم دفتر رييس دولت سابق به خصوص حلقه معروف به مشايى محسوب می شده است. انتصاب مديرانى چون بذرپاش، تفرشى، و رييس اسبق آن پوستين دوز و رييس فعلى آن سعيد مدنى، همگى منتسب به حلقه اصلى احمدی نژاد بودند، و همچنين در دوران رياست پوستين دوز بر اين شركت با نقض صريح قانون با تاسيس شركت هاى ساختگى و انتقال نقدينگى موجود در سايپا به اين شركت ها سهام شركت مادر توسط شركت هاى زيرمجموعه سايپا خريدارى شد تا به اين ترتيب برخلاف نص صريح قانونِ تجارت، دور باطلى در مديريت اين شركت به وجود آيد و تمام انتقادات نهادهاى قانونى و كارشناسان نيز در برابر حمايت صريح دفتر رييس سابق دولت مجال بروز نيافت. پس از انتقال پوستین دوز به صنايع مس و مديريت مدنى بر سايپا وى نيز با استفاده از ارث به جامانده از رييس سابق از دور باطل و غيرقانونى موجود بهره برد تا مديريت خود بر اين شركت بزرگ را تثبيت كرده و از تمكين به نهادهاى قانونى سر باز زند. در مقابل به جاى لغو معامله غيرقانونى فوق براى تامين نقدينگى مورد نياز خودروسازى ناچار از سيستم بانكى وبا پرداخت بهره هاى كلان كه بعضا تا ۲۷ درصد می رسد، استقراض كردند و عملا هزينه هاى ناشى از سود بانكى پرداختى را به مشتريان تحميل كردند. برخى كارشناسان هزينه هاى سربار اين استقراض را در هر دستگاه خودرو پرايد تا ۳۰ ميليون ريال تخمين می زنند. حتى شنيده می شود كه اين خودروسازان با دستكارى در صورت هاى مالى سال جارى تلاش كرده اند تا زيان هاى ناشى از اين تصميمات غلط را با ترفندهاى خاص حسابرسى به سال هاى آينده و مديريت جديد وزارت صنايع انتقال دهند. افزايش ناگزير قيمت خودروهاى سايپا پس از اين فرآيند غيرملى باعث شده تا اين خودروساز كه به بهانه خصوصى و مستقل بودن از تمكين به دستورات صريح دولت يازدهم مبنى بر عدم تغييرات مديريتى و تغييرات گسترده مالى سرباز می زند از زاويه اى ديگر خواستار كمك هاى كلان و بدون بهره دولتى براى تداوم فعاليت خود باشد. در حالى كه به سادگى می توان با لغو معامله فروش غيرقانونى سهام اين خودروسازى و برگشت سهام مديريتى دولت يا بخش خصوصى واقعى، سرمايه در گردش مورد نياز براى تداوم فعاليت اين خودروساز را تامين كرد.
* بازنشر از شرق
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۱:۲۷
آيا بحران خودروسازى حل می شود؟
نه ! چون رقابتي در توليد و بازار خودرووجود ندارد . (1642854) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۸:۵۷
الف جان
از طرف تمام مردم ایران به مدیرعاملان و اعضای هیئت مدیره و هرمقام مسئولی که صلاح میدونید بپرسید آیا حاضرند خود و خانواده آنها با ماشین پراید و تیبا به مسافرت برن؟؟ (1643962) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۲:۳۳:۴۰
تا به یکسوم قیمت قبلی آن برنگردد مشکل خودروسازی حل نخواهد شد یعنی پراید 18 میلیونی باید بشود 6 میلیون تومان (1645826) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۲:۵۹:۴۶
یه وقت به عنوان نابغه اقتصادی ندزدن شما رو!
عزیز من اگه دلار به یک سوم قسمت قبلی برگشت اونوقت خودرو هم برمیگرده (1653803) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۲۹:۱۵
اميدوارم بحران صنعت خودرو سازي داخلي حل نشود . (1643041) (alef-10)
 
مالك پرايد فكستني 18 ميليوني !!!!
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۰:۲۹
براي اين 2 شركت خودرو ساز لوث بدون رقيب گرانفروش ، آرزوي ورشكستگي كامل ميكنيم . (1643044) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۳۱:۱۸
هرچند ورشکستگی این دو آرزوی دیرینه من بوده ولی فکر می‌کنم اگه این اتفاق بیفته هم بازار خودرو از انحصار در نخواهد آمد چون احتمالا واردات منحصر به عده خاص میشه که قیمت رو هرطور دلشون می‌خواد تعیین می‌کنند و آرزوی خودرو به دل خیلی از مردم می‌مونه (1643498) (alef-10)
 
برادر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۶:۱۷
عزیز برادر
درسته این خودروسازان در حق مردم بی عدالتی می کنند اما ورشکستگی این خودروسازان منجربه بیکاری حدود 2 میلیون نفر می شود (1643860) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۴:۱۵
این دو میلیون از کجا اومد؟ بعد از این هم همین استدلال نا بخردانه شده بهونه این گران فروشان که حال و روز ما این شده (1644504) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۹:۲۸:۳۹
2 میلیون نفر؟
مگه کشور چقدر جمعیت داره که دو میلیون نفرشون برای این شرکتها کار میکنن
خیلی نیروی کار مستقیم داشته باشند 20- 30 هزار نفره
بقیه مکانیک و صافکار و نقاش و قطعه ساز و ... هستن که اونا هم فکر نکنم بیشتر از 100 هزار نفر بشن و با خانواده هاشون به 400 - 500 هزار نفر میرسند
که این مورد دوم هم تا وقتی که ماشین هست، کار دارند. (1646087) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۹:۵۸
یعنی مردم بیچاره شدند که شدند ولی 2 میلیون نفر که نون بیچاره کردن مردم را می خورند کاری نشن ؟ (1644354) (alef-6)
 
شعار زده مزمن
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۱:۱۷
خودروي ارزان قيمت ، حق مسلم ماست . (1643046) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۵۸:۲۵
تو خبرگزاریها اومده بود کیفیت خودروها نسبت به قبل اومده پایین تر
جالب اینه که قیمت خودروها رفته بالاتر
نتیجه گیری میکنیم هرچه کیفیت پایین تر قیمت بالاتر خدمات کمتر
فکر کنم بزرگترین ریاضی دانه هم نتونن این مسئله مهم رو حل کن (1644149) (alef-10)
 
يكي از مديران سايپا
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۲:۳۸
اين كارخانه هاي سازنده ارابه هاي مرگ بايد تعطيل و مجوز ورود خودرو هاي خارجي با كيفيت آزاد شود . (1643051) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۷:۳۷
احتمالا شما یکی از همین جماعت سرمایه دار رانت خواری که چشم به واردات خودرو و کسب سودهای نامشروعش دوختی (1643959) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۱:۴۰:۳۲
باشه.شما از جماعت سرمایه دار رانت خوار نباش و تا 1000 سال دیگه پول مفتی که بعد از یه عمر جون کندن و ذره ذره از این ور اونور زدن جمع کردی رو بده بابت پراید.در مورد قیمتش هم چیزی نگو.شک نکن که این به نفع کشوره و مردمه (1653645) (alef-13)
 
بسيجي واقعي
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۳:۵۴
تعرفه واردات خودروي خارجي رو پائين بياوريد ، خواهيد ديد كه هيچ كس سمت اين لگن هاي سيار داخلي نخواهد رفت . (1643056) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۹:۱۵:۲۹
اول فکر کنید بعد نظر بدید.قیمت یک خودروی متوسط کره ای در بازارهای جهانی چیزی بین 10 تا 15 هزار دلاره.با دلار 3200 تومنی فعلی حتی اگه تعرفه گمرکی به صفر برسه و سودی هم عاید وارد کننده نشه(که محاله) قیمت همچین خودرویی 32 تا 48 میلیون تومان خواهد شد که اکثر طبقات اجتماع توان خریدش رو نخواهند داشت. (1645185) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۴:۵۲
ما بحران نداریم بحران سازی نکنید .... همه چی ارومه ماهم چقد خوشحالیم (1643060) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۷:۱۳
من که آرزو میکنم این صنعت نابود شود که بلای سلامت ایرانیان شده چه توی شهرها چه توی جاده ها (1643066) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۴۰:۵۰
انشالله حل نشو و ما از شر شان خلاص شویم (1643075) (alef-10)
 
مشتري متضرر
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۴۲:۰۱
خدا كند كه بحران اين 2 خودرو ساز گران فروش محتكر تا رسيدن به ورشكستگي كامل حل نشود . (1643079) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۴۲:۳۹
چه خودروسازانی؟

34 سال از انقلاب می گذرد و این کارخانجات تنها توانسته اند خودرو سمند که همان پژو 405 است، تیبا که همان پراید است و رانا که همان پژو 206 صندوق دار است را به عنوان برند ملی (!) تولید کنند.

حاصل کار این صنعت ورشکسته، تصادفات مرگبار، آلودگی هوا، هدر دادن بنرین و ایجاد ترافیک شهری بوده است.

در این کارخانجات را باید بست و دنبال چاره ای دیگری بود. (1643080) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۳۳:۲۲
عزيز جان ، من پيشنهاد مي‌كنم كه قبل از نظر دادن كمي هم وقت در خصوص مواردي كه ميفرماييد صرف بفرماييد. اين خودروهايي كه نام برديد بر اساس استاندارد بين‌المللي طراحي، محصول جديد محسوب مي‌شوند. تفاوت‌ها و معيار‌هاي پايش را با يك جستجو از سايت‌هاي مرجع مي‌توانيد مطالعه بفرماييد.
همچنين به نظر من تصادفت مرگبار، آلودگي و ميزان مصرف سوخت علاوه بر اين نكته‌اي كه شما ذكر فرموديد عواملي چون فرهنگ رانندگي در سطح جامعه، فرهنگ تعمير و نگه‌داري مصرف كنندگان و ميزان آگاهي مصرف كننده از كالاي در اختيار و .... نيز باعث بروز چنين مشكلاتي خواهد بود. از سوي ديگر در خصوص ايجاد ترافيك فقط به دليل تيراژ توليد باشد من پيشنهاد مي‌كنم با يك مقايسه كوتاه آماري ايران با كشور پيشرفته آلمان خواهيد ديد سرانه خودرو به جمعيت در آن كشور حدود 7 برابر ايران مي‌باشد در حالي كه مساحت آن كشور چندين برابر كوجك‌تر از ايران مي‌باشد.
اميد وارم همه ما بتوانيم در تصميم‌گيري ها و اظهار نظر‌هايمان كمتر احساساتي و بيشتر منطقي باشيم.
ممنونم كه نظر منو خوندين (1649170) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۰:۵۲
راست میگی .... کلی چراغشون باهم فرق داره تازه شنیدم طول آنتن سمند 5 سانت از پژو بلند تره که تاثیر چشمگیری در گیرندگی بهتر رادیو داره . (1650640) (alef-13)
 
شهاب 2+1
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۴۴:۱۷
زمينهاي اين كارخانه هاي خودرو سازي را بايد به فضاي سبز و پاركينگ طبقاتي تغيير كاربري داد .
خودرو بي كيفيت گران قيمت نخواستيم . (1643082) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۸:۰۳
آه و ناله مشتريان اين دو شركت بالاخره كارساز شد . (1643104) (alef-10)
 
سمندون
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۹:۰۰
من كه لحظه شماري ورشكستگي اين كارخانه ها رو ميكنم . (1643105) (alef-10)
 
فاضل لاهيجاني
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۰:۳۰
مرگ دست خداست ؛ سايپا و ايران خودرو وسيله اند . (1643107) (alef-10)
 
ش/ ه - تهران . ميترسم اسممو كامل بگم ، ديگه پرايدمو ندن
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۰۵:۵۳
چرا سايپا به تعهدات واگذاري پرايد 131 پايه گازسوز در موعد مردادماه عمل نميكند .
سايپا ؛ اگه ماشين منو نديد ، دعا ميكنم كه زودتر ورشكسته شي . (1643114) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۳ ۲۳:۴۷:۲۱
با سلام امیدوارم ازآقای نجم الدین در مناسب دیگری استفاده شود .از شما خواهشمندم زمانیکه ایران خودرو داشت ورشکست میشد را به یاد بیاورید که چه کسی ان شرکت را نجات داد . (1643323) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۰۷:۰۱
واقعا سالهاست سئوال بزرگي ذهنم را مشغول كرده و هيچ پاسخي پيدا نمي كنم: " اين كارخانجات خودرو سازي ما در دست چه كساني است و چه قدرتي دارند كه به معني واقعي هركار دلشان بخواهد با مال و جان مردم ميكنند و هيچ كس هم زورش به آنها نمي رسد؟ يعني حتي در بالاترين رده هاي اين مملكت كسي نيست بتواند جلوي زشت كاري اين سازندگان بي كيفيت گرانفروش پرمدعا را بگيرد؟!!!!!!!!!!!!!! واقعا تا كي بايد جان مردم در اين مملكت اينقدر بي ارزش و بي اهميت باشد؟ و به ازايش بهايي اينقدر گزاف بپردازند؟ (1643412) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۱:۵۷:۳۳
خیر بحران خودروسازی حل نخواهد شد خودروهای ایرانی مزیت رقابتی ندارد و به محض ازادسازی واردات اینها ورشکست خواهند شد (1643436) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۷:۱۸:۳۵
تا به ناز خودروساز هستیم نیاز ما برطرف نخواهد شد بنابراین خیر ... (1643488) (alef-10)
 
بدبخت
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۱۳:۵۴
کاشکی می شد نظریات این صفحه به رویت رییس جمهور و یا وزیر صنایع برسد (1643548) (alef-10)
 
مصلح
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۱۵:۴۸
مشكل خودرو سازي فقط با رقابت حل ميشود (1643551) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۲۴:۵۷
آقای رییس جمهور صدای مردم را بشنوید. همه آرزوی تعطیلی این دو خودروساز را دارند. (1643563) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۸:۳۲:۱۷
تا وقتی پای مدیران فاسد از این مجموعه ها قطع نشود تغییری صورت نمیگیرد (1643575) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۱:۳۴
عزیز یک دستگاه پژو پارس سال هفته پیش تحویل گرفتم/ماشین نه کفی داشت نه کلگی پشت/ نه نمد درب موتور/ حالا بماند این ها رو همگی از خیابان اکتباتان خریدم بماند. ولی ماشین انگار فقط بدنه پژو هست. پراید به راحتی میتونه ماشین منو بگیره تو سرعت/ مثل لش می مونه و فقط بنزین میخوره. 34 میلیون هم پولشه در حالیکه در زمان پاک ترین دولت تاریخ (سال 90) میتونستم با این پول و مقداری هزینه بیشتر ماکسیما بخرم/ حیف بشه قدر پاک ترین دولت تاریخ رو ندونستیم!!!!! (1643612) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۳:۰۳
پس از 35 سال يكه تازي اين به اصطلاح خودروسازان
پس از 35 سال مجبور كردن مردم به خريد خودروهاي بي كيفيت و غيراستاندارد
پس از 35 سال خالي كردن جيب مردم به بهانه حمايت از صنايع داخلي
پس از 35 سال مرگ و مير مردم به خاطر استفاده از اين خودروها
پس از 35 سال ...............................................
آيا درخواست رفراندوم براي ادامه فعاليت و يا تعطيلي اين به اصطلاح خودروسازان ، درخواست نابجايي است ؟!
عجب گيري كرديم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدايا چرا به فرياد ما نمي رسي ؟؟؟؟؟؟؟ (1643613) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۱۱:۰۸
آیا در کارخانه های خودرو سازی تخته خواهد شد؟

آیا مردم از دست این خودروهای بی کیفیت راحت خواهند شد؟

جواب: خیر.
اصل بقای خودرو های داخلی:

1- پراید از بین نمی رود. فقط موتور آن از اتاقی به اتاق دیگر منتقل می شود و مدل جدید به وجود می آید.

2- پژو مانند بختک در ایران می ماند و هرگز از بین نمی رود. فقط چراغهای عقب و جلوی آن تغییر می کنند. (1643619) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۰:۴۴
بهران اين دو خودروساز زماني حل مشود كه هردو ورشكست شوند و خودرو سازي ما دوباره پابگيرد (1643638) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۴:۴۱
آیا به فکر کارکنان این دو کارخانه و خانوادهاشان هستید اگر این کارخانه ها بسته شوند پس این همه پرسنل از کجا نان بخورند یک فکر اساسی کنید نه نفرین (1643673) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۰۸:۲۴
نظر شما مانند كسي است كه بگويد واكسن چيز خوبي نيست، چون باعث بيكاري قبركن و مرده شور و . . . مي شود. اقتصاد كشور مريض است و يكي از بيماري هاي آن اشتغال كاذب مي باشد. تا اين مشكل حل نشود، همينطور درجا خواهيم زد! (1643986) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۲:۱۱
آقا یه نظر مثبت (از طرف مصرف کننده نه دلال ها و مدیران این دو کارخونه ) به این لگن ها تو کشور وجود نداره ، یه مرد پاشه به من بگه چرا باید تولید اونها ادامه داشته باشه؟
آخه چقدر ظلم چقدر دروغ چقدر خیانت به این مردم؟ (1643683) (alef-10)
 
یک صنعتگر
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۰:۲۰:۲۶
به عنوان یک شاغل در صنعت قطعه سازی خودرو از این همه کامنت به دور از انصاف متاسفم.کیفیت پایین خودروهای داخلی در مقایسه با غولهای خودروسازی دنیا بر کسی پوشیده نیست ولی این آش اینقدر هم که میگن شور نیست.میلیونها نفر با همین خودروهای ساخت داخل مسافرت میرن و امور روزانه شون رو داخل شهرها میگذارنند.متاسفانه انتقاد از صنعت خودروی داخلی بییشتر حالت غر زدن به خودش گرفته و هیچ مبنای کارشناسی در این انتقادها دیده نمیشه.فراموش نکنید که در شرایط فعلی و تحریمهای گسترده صنعتی و بانکی تولید خودرو بیشتر به یک معجزه شبیهه.
در مورد برخی کامنتهای این بحث میشه احتمال داد توسط کسانی نوشته شده که قصد واردات بدون تعرفه خودرو و به تبعش کسب سودهای آنچنانی رو دارند.
ضمنا فقط یک خائن به وطن میتونه بجای آرزوی حل مشکلات صنایع کشورش اونهم در شرایط تحریم و هزار گرفتاری دیگه برای اونها آرزوی ورشکستگی بکنه.البته از جماعت پشت میز نشینی که بدون زحمت و با دلالی روزگار میگذرونند و یا کارمندان دولتی که از پول نفت یا مالیاتی که از همین صنایع داخلی اخذ میشه حقوق میگیرند نمیشه انتظار داشت صنعتگران این کشور رو حمایت کنند.خدا به همه شما یک سر سوزن درک و انصاف بده. (1643723) (alef-10)
 
یک صنعتگر واقع بین
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۶:۰۹
عزیز من همونطور که شما داری افرادی که کامنت گذاشتن رو به واردات خودرو محکوم می کنی، خودت هم به فروش فطعات و از دست ندادن بازار برای همین خودروهای بی کیفیت محکومی.

این چه مقایسه ایه؟ یعنی مثلا ما می تونیم بگیم که چون میلیونها نفر دارند با همین هوای آلوده زندگی می کنن، پس کلیه ی مباحث راجع به آلودگی هوا هم حالت غر زدن داره و هیچ مبنای کارشناسی هم نداره دیگه.

این همه آدم در سال دارن به خاطر نداشتن ایر بگ و ABS که دیگه حداقله می میرن. دلتون خوشه یه دونه ایر بگ چینی گذاشتید با سیستم ABS چینی که با صد تا صلوات باید بگیره و درستم کار نمیکنه.

چرا عادت داریم فقط به فکر خودمون باشیم. من هم قبول دارم که کلی کارگر بیکار میشن. اما جون آدمها بیشتر ارزش داره. اگه نمیشه درست تولید کرد حداقل مونتاژ کنید. ما چه گناهی کردیم که اسیر این ماشینا شدیم؟ کجای دنیا پژویی که مال 1989 هست رو با این قیمت می خرن؟ والا صد رحمت به اون مدلهای قدیمیش که مونتاژ می شد.

کره جنوبی صنعت خودروش با ما تقریبا شروع شد و ببینید الان اونا کجان و ما کجاییم. واقعا برای صنعتگران خودرو متاسفم. فقط بهانه و دلیل الکی. (1643956) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۶:۱۵
صنایع ژاپن و کره جنوبی به ایندلیل پیشرفت کردن که مدیران دولتی لایق و مردمی وطنپرست اونها رو حمایت میکردند.نه مثل ایران که از یک طرف دولت دست و پای صنعتگران رو با هزار و یکجور قوانین دست و پاگیر میبنده،از یک طرف سیاست خارجی اشتباه تحریمهای صنعتی و بانکی رو براشون به ارمغان میاره و از طرف دیگه مردم غربزده و بیگانه پرست در عشق محصولات خارجی میسوزند.مگه فقط صنعت خودرو دچار این مشکله؟ ما داریم به چشم خودمون میبینیم که در دیگر صنایع مثلا صنایع نساجی یا صنعت لوازم خانگی که کیفیت نسبتا خوبی دارند باز هم مردم ما حتی اجناس درحه دو چین و تایوان رو به محصولات وطنی ترجیح میدن.
عزیز من! بیگانه پرستی خودتون رو توجیح نکنید.و اینرو بدونید که اگه صنایع داخلی ورشکسته بشن دودش به چشم شما و فرزندانتون و نسل آینده ایران خواهد رفت.برای صاحبان صنایع کاری نداره که سرمایه شون رو تبدیل به دلار کنند و از این کشور برن یا سرمایشون رو در بخش دلالی و واسطه گری بکار ببندن و سودی به مراتب راحتتر از تولید به دست بیارند.پس بهتره واقع بین باشیم و شرایط فعلی که صنعت کشور دچارش شده رو درک کنیم و بدونیم که منشا این مشکلات نه صنعتگران که سیاستگزاران کلان کشور هستند.
کمی هم انصاف بد نیست.اگه جاده های ما در سال 20 هزار کشته رو دست ما میذاره بخش عمده اون باز هم به فرهنگ اشتباه رانندگی مردم ما و رانندگی وحشیانه شون برمیگرده.لطفا همه چیز رو به صنعت خودرو ربط ندین.
باز هم میگم از مردم پشت میز نشین توقع نداریم که مشکلات صنعت کشور رو درک کنند ولی لطفا نمک به زخم کارگران و صنعتگران زحمتکش نپاشید (1644115) (alef-10)
 
بی ماشین
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۸:۱۷:۴۳
ایا واقعا فکر می کنید که پراید 17میلیون می ارزد ومن کارمند حقوق چند سالم را باید بابت همچین ماشین بی کیفیتی بدم در ضمن در طی این ساله هیچی نخورم .مگر من ضمانت داده ام که خرجی کارکنان سایپا وایران خودرو را بدهم.در ضمن فرهنگ بد رانندگی را قبول دارم اما اگر یک ضربه نه چندان محکم به پراید بخوره فرو میره پس چرا ماشین بی کیفیت را نمی گوییدکه از فرهنگ وحشیانه حرص وولع برخی تولید کننده گان برای کسب سود هرچه بیشتر وبخور بخور های انچنانی در طی این سالها از جیب این مردم اسیر سر چشمه میگیرد. در ضمن بنده وخیلی ازمردم که می خواهیم یک ماشین با کیفیت داشته باشیم نه دلا لیم نه وارد کننده نه رانت خوار ونه غرب زده .حضرت عالی هم کت وشلوار نپوش چون از غرب امده وغرب زده محسوب می شوی از موبایل واینترنت وتلویزیون و برق که مخترعش یک نفر غربی به اسم ادیسون است هم استفاده نکن که غرب زدگیت سر به به فلک میزند چون اکثر وسایل با برق کار می کند. (1645056) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۸:۵۰:۲۴
آيا به نظر شما چون حقوق شما كفاف خريد پرايد رو نميده خودروسازان مقصرند
آيا بايد خودروسازان محصولات خودشون رو مفت به مردم بدن چون حقوق اونا پايينه !!!!
چرا همه كاسه كوزه ها رو گردن توليد و صنعت مي اندازيد ؟
اگر شما جاي مديران توليدي بوديد ميتونستيد با ارز 3500 توماني و مس فولاد كيلويي 2500 توماني و لاستيك حلقه اي 120 هزار توماني و ... پرايد رو با 8 ميليون تومان توليد كنيد و بديد دست مردم
آيا فقط ماشين توي اين مملكت گرون شده ، چرا با گرون شدن 10 بابري مواد غذايي كه از ملزومات زندگي مردمه كسي دادش در نيومده ؟!!!!
به نظر شما لوازم خانگي كه طي يكسال گذشته قيمتش 5 برابر شده براي زندگي مهمتره يا ماشين
بابا كمي هم انصاف داشته باشيد
يا حق (1646032) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۹:۲۵:۳۱
کسی در تلاش افراد زحمت کش شکی نداره عزیز. منتها توقع کیفیت بهتر رو ربط دادن به بیگانه پرستی درست مثل قیاس همون دوستیه که میگه نظرات غر زدن و غیر کارشناسیه.

لطفا صورت مساله رو تغییر ندید. تولید گران با کیفیت نازل. صنعت خودرو همش داره گلایه می کنه. تنها صنعتی هم هست که پول پیش خرید و الباقی رو تا ریال آخر میگیره. دیر هم تحویل میده.

شما یه سر به ساپکو بزن میبینی که چقدر آدم بلا استفاده با پارتی بازی اومدن اونجا و خروجیشون پژو آر دی هست. مگه مجبوریم این همه آدم رو یه جا جمع کنیم که سربار تولیدمون بالا بره؟ (1646076) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۱:۲۲
آقای به اصطلاح صنعتگر، والا خوب رویی داری که داخل به اصطلاح صنعت خودرو سازی کار میکنی و اسم خودتو گذاشتی صنعت گر، لطفا اسم صنعت گر رو خراب نکن. این انتقادها اسمش غر زدن نیست اینا داغ دل 35 ساله دو نسل مظلوم ایرانه.آقا جان ما اگه این معجزه رو نمیخایم کیو باید ببینیم، جواب خونهای ریخته شده و جونهای به نا حق گرفته شده ای که به واسطه استفاده اجباری از این به اصطلاح خودروهای ساخت شماها رو کی میخواد بده،در ضمن فقط یه خائن به ملت میتونه که هر روز کشته شدن و سوختن مردم رو ببینه و بی تفاوت از کنارش رد بشه و تازه افتخار و ادعا کنه که ما داریم معجزه میکنیم.البته از جماعتی که خودشون رو به اصطلاح صنعتگر میدونن ولی در عمل بدون پرداخت یارانه های نفتی که دولت واسه محصولات بی کیفیتشون از جیب این ملت بهشون میده نمیتونن یه روز هم روی پای خودشون وایسن و دوام بیارن بیش از این انتظار نیست.خدا انشاا... به ملت صبر و به شما جماعت مدعی، وجدان عطا کنه.الهی آمین. (1644024) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۶:۲۷
اولا کی گفته این آش اینقدر هم شور نیست. اتفاقا بیشتر از اینها هم هست. در ضمن یک نگاهی به وضع خودروسازی داخلی بندازید که کیفیت خودروها افتضاح است و هر روز بدتر از دیروز. نکته مهم دیگر این است که هیچ پیشرفتی در خودروسازی مشاهده نمی شود الان نه تنها غول های خودروسازی جهانی بلکه شرکت های بسیار کوچک هم یک مدل را حداکثر ۷ - ۸ سال تولید کنند و بعد مدل جدیدی جایگزین می کنند حال به روز ترین ماشین ما که مثلا تولید داخل حساب می شود ال۹۰ سال ۲۰۰۴ میلادی است یعنی تا چند سال دیگر می شود ۱۰ ساله! در حالی که خود شرکت رنو (به همراه داچیا) نسل جدیدش را رونمایی کرده اند و در حال تولید است. شما نهایت تلاشتان را برای کیفیت انجام دهید و بدون توجه به محدودیت قیمت هم تولید کنید اولا با کیفیت جهانی فاصله دارید (البته نه خیلی کم) و ثانیا در نهایت مثلا یک پژو ۴۰۵ یا پراید دهه ۸۰ میلادی را با کیفیت تولید کرده‌اید. این تولیدات دیگر ذاتا قدیمی شده اند و تنها بحث کیفیت نیست. در کجای دنیا الان می‌آیند ماشین دهه ۸۰ میلادی را می خرند؟ تا همین دو سال پیش پژو ۲۰۶ تیپ ۵سال ۱۹۹۸ میلادی را حدود ۱۴۰۰۰ دلار به ملت می فروختند که با همین پول می شد ماشین های بسیار بهتری را در خارج از کشور تهیه کرد.
با حرف و اعتراض هم که مشکل حل نشد، این همه قانون و شعار و ... هم که اثر نکرد پس این دندان خراب را باید کشید و دور انداخت. شما هم اگر واقعا در کارتان کیفیت دارید با ورشکستگی خودروسازان داخلی می توانید قرارداد خارجی ببندید و برای شرکت های خارجی قطعه بزنید در ضمن ارز آوری هم دارد. (1644116) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۲:۳۸:۲۰
من نه وارد کننده هستم و نه پولدار و نه شهروند درجه 1. من یه شهروند عادی هستم. از صمیم قلب آرزو میکنم همه کسانی که ما ملت ایران را از سوار شدن بر خودروهای با کیفیت خارجی محروم کرده اند به خاک سیاه بنشینند و این مسئولین مطمئن باشن که در دنیای باقی باید پاسخگوی این مردم باشند. بیش از بیست سال است که انواع و اقسام حمایت ها از این دوودروساز داخلی(لگن ساز) شده است و تا حالا فقط عایدات خود مسئولینشان زیاد شده است و تستاورد دیگری نداشته اند. این دیگر حمایت از تولید داخلی نیست. این حمایت از پر شدن جیبهای آقایان است. به مردم ظلم میکنید.ظلم میکنید.
واقعا متاسفم برای خودم که در ایران زندگی میکنم و به تعبیرات مختلف فقط بر من و امثال من ستم میرود. بترسید از عاقبت کارتان!بترسید!
الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم (1644082) (alef-10)
 
سراج پور
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۳:۰۵:۰۹
با سلام
تا كي ميخواهيد به اين موضوعات ادامه بدهيد ، تا كي ميخواهيد افراد رو به اين و اون نسبت بدهيد ، بابا همه خودرويي ها مدني رو ميشناسن و ميدونن كه بيش از سي سال در صنعت خودرو حضور داشته و اهل هيچگونه سياسي كاري نيست و هيچ ارتباطي هم با دفتر رئيس جمهور نداشته است و اينها همه زائئيده فكر آقاي صمدي مله كه خودش از نزيدكان و همشهريان مشايي ميباشد است و قصد دارد با اين موضوعات ذهن دولت جديد رو نسبت به مدني خراب كنه غافل از اينكه اين حرفها ديگه خريداري نداره !!!!! (1644180) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۳:۱۵:۴۹
شايد مردم ندادند ولي كمي هم بينديشيم و بعد از ديگران معجزه بخواهيم
1- ايران خودرو و ساير شركتها حداقل تا سال 70 فقط پيكان توليد ميكرد و اون هم مونتاژ نه توليد داخلي چون تكنولوژي لازم و علم دانش موجود نبود 2- ساخت داخل قطعات خودرو بسرعت صورت نميگيرد چون كيفيت قطعات توليدي به شركتهاي زير مجموعه خصوصي و دولتي بر ميگردد كه بايستي يا دانش فني را بخرند و يا سرمايه گذاري و تربيت نيروي متخصص روي بياورند 3- داستان توليد خورو در ايران هميشه مانند يك دانش آموزي هست كه با استاد دانشگاه مقايسه ميشود براي كاستن فاصله اينها بايستي همه مجموعه دخيل شوند و خودرو سازان خيلي نمي توانند تغييرات چشمگير بوجود آورند ساير مراكز عبارتند از دانشگاهها و وزرات صنايع و نيز ساير شركتهاي صنايع مادر مثل پتروشيمي ها و نيز شركتهاي توليد كننده مواد مثل فولاد سازي
واقعا كودكانه هست كه با ورق فولاد مباركه بخواهيم خودرو با كيفيت بسازيم و يا با سوخت و مواد داخلي با شركتهاي بزرگ رنگ سازي مقايسه بشويم اي كاش دوستان يا سواد داشتند و يا مي فهميدند علم را كره جنوبي اختراع نكرد بلكه با مديريت صحيح در كشور جمع آوري كرد و بسط و گسترش داد و در كنار آنها خودرو سازي هم رشد كرد حتي در اين فرايند نقش دولت و بانكها هم چشمگير بود نه ما در ايران با بهره 28 تا 30 بخواهيم با خوردوي سازي كره بدون بهره يا 2 درصد سرمايه گذاري ميكنند كار كنيم
نقش دولتها تعطيل كردن مراكز توليدي نيست بلكه نقش آنها رفع موانع توليد هست و دولت فقط با گذاشتن تعرفه واردات نه تنها كمي به توليد نميكند بلكه خود خودرو سازان را هم بنوعي تحت فشار گذاشته هست اميدوار اين مشكلات با كليد معروف حل شود (1644220) (alef-10)
 
عابد
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۱:۱۱
آیا تو این مملکت هیچ قانونی نیست که به تخلفات دولت قبل در هر جایگاهی که بوده اند رسیدگی بشه ایم ملت و مسئولین محترم بویژه مقام معظم رهبری از تلاش های دولت قبل قدردانی کردند و با ید اینگونه هم می بود ولی باید به تخلفات هم رسیدگی شود دلیل نمی شود اگر مسئولی اقدام شایسته و در خور توجه انجام داد در قبال اون بتونه هر تخلفی خواست انجام بده به کار خوب باید پاداش داد و قدردانی کرد و به تخلفات هم باید رسیدگی کرد تا باب نشود و عبرتی باشد برای مسئولین فعلی (1644333) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۴:۰۹:۵۷
با سلام
کسی که با نجم الدین کار نکرده باشد ارزش های این مرد بزرگ را نادیده می گیرد.ایشان ایران خودرو را در سال 88 ار ورشکستگی نجات دادند. (1644424) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۶:۳۱:۱۳
بنده نظرات رو خوندم و اگه بخام جمع بند کنم جمع بندی این میشه که:این کارخانه ها باید رها شده تا ورزشکست شوند و پول بیت المال نباید صرف اینها شود
ضمنا با پولی که این سالها صرف این شرکتها شده میتوانستیم چندین کارخانه بزرگ راه بیندازیم
بهتره حمایت از اینها را هر چه زودتر پایان دهید. (1644757) (alef-10)
 
m-reza
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۶:۵۰:۲۹
سلام:تنهاراه مونتاژ خودرو مثل خیلی ازکشورها اینها میخواهند به بهانه به اصطلاح تولید مملکت رابخاطر قارقارکهای بی کیفیت به تباهی بکشندوراه دوم تخته کردن کارخانه ها وانتقال کارکنان ان به وزارت صنایع (1644813) (alef-6)
 
مهندس
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۱۷:۳۵:۲۲
از دوستانی که بی رحمانه به صنعت خودرو تاختند و آرزوی ورشکستگی این صنعت رو کردند یک سوال دارم و ازشون میخوام به وجدان خود رجوع کنند و جواب این سوال رو به خودشون بدن.آیا شما در شغلی که دارید و خدمتی که به دیگران ارائه میکنید در مقایسه با صنعت خودرو خیلی بهتر و با کیفیت تر عمل میکنید؟
تا جایی که ما شاهد هستیم مشکل نبود کیفیت در همه عرصه های تولیدی و اداری و خدماتی این کشور مشهوده.بنابراین بهتره همه از خودمون شروع کنیم. (1644935) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۰:۰۴:۳۴
دقیقا مشکل ما اینه که عیب خودمون رو نمیبینیم.مسلما این دوستانی که کامنت گذاشتن و آرزوی نابودی صنعت این کشور رو کردند از طبقه تولید کننده و زحمتکشان عرصه صنعت نیستند.بنابراین یا کارمند دولتند یا در بازار آزاد شاغلند و همه میدونیم که در این دو عرصه چه اجحاف و ظلمی به مردم روا داشته میشه.هر وقت کیفیت خدمات در همه عرصه ها رشد پیدا کرد میتونیم از صنعت خودرو هم چنین توقعی داشته باشیم. (1645281) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۱۲:۱۰:۴۶
آقا من نه کارمندم نه تو بازار کار میکنم. کار شماها شده پاس دادن توپ به بقیه.

قیمت این لگن ها رو با همون دلار 3500 تومن حساب کن و بعد برو ببین با این پول چه چیزایی میشه خرید. دیگه از دلار آزاد که بالاتر نداریم.

بدنه ی بزرگ بدون بازدهی تو صنعت خودرو. این همه مهندس تو این صنعت خروجیشون روآ، سمند، تیبا و راناست که کلا هر تیکشون مال یه ماشینه دیگست. اینو که دیگه نمیشه به بدی خدمات در جاهای دیگه ربط داد!!

من با قطعه سازان کاری ندارم برادر. مشکل خودرو سازاست. (1646426) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۹:۱۰
یعنی چی؟ پس بیکاری و شغلی نداری؟ (1650762) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۲:۳۹:۵۸
ما حداقل ادم نمیکشیم فدات شم عزیزمی (1645581) (alef-10)
 
یه مهندس دیگه
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۰:۵۶:۰۲
من صادقانه اعتراف میکنم که در خدمتی که ارائه میدم نقص و کوتاهی دارم ولی کاملا مطمئنم که در مقایسه با صنعت خودرو خیلی خیلی بهتر و بی نقص تر و باوجدان تر عمل میکنم. (1645766) (alef-10)
 
hamid
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۸:۴۶:۳۲
حق با شماست
ولی بد نیست از اینجا شروع بشه چون خیلی سریع مردم طعم راحتی رو میچشن. (1646023) (alef-10)
 
يه مهندس در خودرو سازي كه سابقه كار در بازار آزاد و صنعت خوراكي،‌بهداشتي را هم دارد
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۴۶:۵۳
من با اينكه توانسته سه فضاي كاملا متفاوت كاري در كش.ر عزيزمان را تجربه كنم به عرض تمام خوانندگان مي‌رسانم كه صنعت خودرو كامل‌ترين چهارچوب و ساختار كاري را در اختيار دارد ولي عوامل داخل كشور (به طوري كه تحريم خارجي تاثير كمتري نسبت به تحريم هاي داخلي دارد!!!) هستند كه باعث اين نارضايتي در سطح جامعه شده است. به هر حال من هم علاو بر اين كه يك كارمند در اين شركت‌ها هستم يك مصرف كننده اين محصولات هم هستم ولي با اين تفاوت كه از نزديك مشكلات را مي‌بينيم و مثل برخي ديگر از دوستاني كه در اين صفحه با چشمان بسته نظر دادن نيستم. راه حل‌هايي كه در اين صفحه و غير منصفانه ارائه شده است هيچكدام راه به جايي نمي‌برد. (1649223) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۰:۲۳:۱۱
به عنوان یک شاغل در صنعت خودرو خطاب به دوستانی که پیشنهاد واردات بدون تعرفه خودروهای خارجی رو می دهند باید بگم ما هم از این پیشنهاد استقبال میکنیم به شرطی که شاهد یک بام و دو هوا نباشیم و به موازات برداشته شدن تعرفه واردات خودرو،تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه هم برداشته بشه و بانکهای ایران هم مانند بانکهای کره و ژاپن به صنایع داخلی وام نه با بهره 30 درصد که با بهره حداکثر 2 درصد بدهند.اونوقت خواهید دید که توان رقابت با خودروهای خارجی رو داریم یانه.این منطقی نیست که دست و پای تولید کننده داخلی رو با قوانین دست و پاگیر ببندیم و اونوقت توقع محصول با کیفیت و ارزان قیمت داشته باشیم. (1645322) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۱۶:۲۶
چیز نمیخوای بدیم بهتون ؟؟؟
مگه تو ایران یخچال و اجاق گاز ساخته نمیشه ؟؟ تعرفه 90% داره وارداتش یا به سازنده وام 2 درصد میدن ؟؟؟؟ چطور اونا دارن رقابت میکنن ؟؟؟ (1650690) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۳:۲۱:۰۱
omidvaram ke rozi varshekastighisho jashn begirim (1645649) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۲۴ ۲۳:۵۴:۰۸
ما که از مسببین افزایش ناگهانی و ظالمانه قیمت خودرو علی رغم اطلاع ایشان از وضع بازار و فریب مشتریان با ارائه قیمت پایه 22 میلیون ال 90 در آبان 91 و اعلام 35 میلیون در زمان تحویل(فروردین 92) نمیگذریم. 15 میلیون پرداختیم از ارزش افتاده و نزده ایران خودرو مونده و نمیدونم چکار کنم. اون تاریخ با 24 تومن میتونستم از بازار ال 90 صفر بگیرم. کسی هست که به داد ما برسه؟ (1645714) (alef-10)
 
کاتب
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۰:۳۶:۳۱
به نظر شما چرا تمام ایران را منطقه آزاد اعلام نمی کنند ، چرا باید یک خودروی بنز 350 مدل 2013 در منطقه آزاد ارس 100000 دلار فروخته شود یعنی 320 میلیون تومان ، ولی همین خودرو در تهران حدود 540 میلیون تومان است . در این منطقه خودروهایی با کیفیت بالا وجود داره که با دیدن اونها پیاده ام که راه بری ایمنیت تامینه (1645747) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۵ ۰۸:۰۱:۳۰
درد دلهای مردم ازدست خودرو سازان اندک نیست وهر چه هم باشد حق با مشتری است . در این دنیای صنعتی امروزی رسیدن به کیفیتهای بالا هزینه میخواهد وارتباط با دنیای علم وفن اوری .با شعار وحرف به هیچ کجا نمیشود رسید .یادتان هست 8 سال قبل اقای احمدی نژاد چه انتقادهای به سیستم مملکتی میگرفت .بعد 8 سال به نقطه ای رسیدیم که تازه فهمیدیم .که کار هر...نیست خرمن کوفتن . راه 40 ساله خودرو سازی امروز این را میگوید
ما میتوانیم قطعه ساز باشیم .نه خودرو ساز
خودرو سازی ورقابت با غولهای صنعتی کار ساده ای نیست .مردم هم حق دارند پول خوب میدهند باید خودرو خوب سوار شوند .
راستی هزینه احداث سایتهای سوریه وونزوئلارا هم به گرده شرکت بنز بندازید اگر ورشکست نشد بعد. (1645928) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۰۷:۱۶
مشكلات اصلي خودرو سازي كشور،انحصار و عدم بازده به مقياس در توليدات (كه كيفيت و كارايي را فداي تنوع غير اقتصادي كرده است) بوده كه در كنار وجود سايتهاي توليدي ناكارآمد در خارج از كشور و اقدامات خارج از منطق اقتصادي شرايط را وخيم تر كرده است. اثرات را همه مي دانند خودروهاي كم كيفيت و بعضاً با فاصله زياد با استانداردهاي روز جهاني و در عين حال گران به حال قشر متوسط و پايين جامعه.
راهكار:حاكميت منطق اقتصادي به جاي منطق مهندسي سياسي:
تجميع توليدات و توليد حداكثر دو محصول در پلت فرم مشترك مبتني بر استاندارد روز از يك برند معتبر در تيراژ بالا به همراه ارتقاء استاندارد همگام با برند مادر، كه بازار هدف اين محصول قشر متوسط جامعه باشد. به منظور افزايش رقابت نيز محصولات مشابه در كلاس اين خودرو ها (نه فقط خودروهاي لوكس گرانقيمت) امكان واردات داشته باشند و تعرفه آنها نسبت به خودروهاي لوكس به نحو منطقي كمتر بوده و به تدريج كاهش يافته تا به صفر برسد.
مزايا:
دارا بودن استاندارد هاي روز ايمني، آلايندگي، كاهش مصرف سوخت، امكانات سهولت سفر و قيمت مناسب به همراه امكان صادرات با سود اقتصادي مناسب كه درنهايت رضايت مشتريان (قشر متوسط جامعه كه جمعيت كثيري را شامل مي شوند)، كاركنان و مالكان صنعت را به همراه دارد. (1648755) (alef-13)
 
برادر کوچک شما
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۰۳:۲۹:۵۶
بسم رب شهدا

برادران اسلام ما را به ساده زیستی و قناعت توصیه می فرماید
چرا خود را اسیر مال دنیا کرده اید مگر نه اینکه ابوذر از شدت گرسنگی سنگ به شکم بست ایمانتان کجاست!؟ چرا کفران نعمت میکنید این ها حوا و حوسی بیش نیست بجای این حرفها ایمانتان را قوی کنید پرهیکاری و تقوی کجاست مگه فرق مازراتی با پراید در چیست همشون بنزین مصرف میکنند و حرکت میکنند پروزار نمیکند که!؟
فرمود ساده زیستی الگو همه شود امروز نقل ماشین فردا جت شخصی از اصل انقلاب اسلام دور شدیم غرب زده شدیم این همه تصادف تنها دلیلش بی عقلی و نادانی راننده با اینکه میداند پراید خودرویی محروم از آبشن است 160 کلیومتر سرعت میراند اگر توفیق رانندگی بوگاتی پیدا کند چه خواهد شد به برکت صلوات همه آگاه شوند صلوات بفرست (1653141) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.