نظر منتشر شده
۱۰۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 310734
دلایل افزایش ۹۸ درصدی مزاحمت خیابانی
بخش اجتماعی الف، 26 آبان 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری شبکه دو درباره مزاحمتهای خیابانی بود. نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای برخورد با مزاحمتهای خیابانی که افزایش چشمگیری داشته چه کرده اند؟ سخنگوی ناجا و معاون دادستان کل کشور در این باره توضیح دادند.بابامرادی کارشناس فرهنگی به صورت حضوری و سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا و حسین ذبحی معاون دادستان کل کشور به صورت تلفنی در این برنامه شرکت داشتند.

در ادامه مشروح این میزگرد را می خوانید:
چند روز پیش از سوی قوه قضاییه اعلام شد مزاحمتهای خیابانی ۹۸ درصد افزایش یافته است. شما این آمار تایید می کنید؟
منتظرالمهدی: همکاران من در قوه قضاییه بر اساس یافته ها این آمار را داده اند ولی برای محاسبه و برآورد آمار از چندین شاخص استفاده می شود که با تغییر آنها و جامعه آماری و بازه زمانی و روش استدلال، آمارها دستخوش تغییر می شود. تفاوت در آمارها ناشی از تعداد مولفه هاست. آمارهای ما چنین افزایشی را نشان می دهد. ما به این آمارها نرسیدیم. شاید مولفه های آنها و جرایمی که مد نظرشان است فرق دارد. همه اینها می تواند آمارها را متفاوت کند.

بابامرادی، کارشناس فرهنگی: اصول امنیت در کشورهای مختلف دو شاخصه مهم دارد. اولین تئوری پنجره های شکسته است. یعنی وقتی وارد یک محله می شوید و خانه ای می بینید که شیشه ها شکسته است، شما متوجه می شوید که در آن خانه کسی زندگی نمی کند. امنیت نیز در جامعه اینطور نیست. وقتی در جامعه ای ناامنی به وجود بیاید و دستگاه های نظارتی دخالت نکنند این ناهنجاری مدام گسترده می شود. اینجا تئوری دوم مطرح می شود تساهل و تسامح صرف است. یعنی جامعه نباید به این کارها چشم پوشی کند و بی توجهی کند. یعنی بگوید یک متلک است. باید کاملا بدون چشم پوشی با آن برخورد شود.

بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی چه تعریفی دارد؟
بابامرادی: ما نـُرم های اجتماعی داریم که بر اساس قراردادهای اجتماعی ادب و آداب است. هر چیزی بر این مولفه ها سوار نشد، ناهنجاری است. به شخصیت و رفتار فرد بر می گردد. رفتار به آموزه ها، تعلیم و تربیت، مدرسه و اجتماعی بر می گردد. مزاحمتهای خیابانی را نه ادب تایید می کند نه آداب اجتماعی.

مصداقی می توانید تعریف کنید؟
بابامرادی: از متلک گفتن شروع می شود. برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کردن. سر راه دیگران ایستادن و مسایل گسترده ای که باعث اذیت و آزار فرد دیگری می شود به خصوص از جنس مخالف. حتی نشستن در تاکسی، شما طوری بنشینید که اگر خانمی کنار دست شماست، معذب باشد، جزء دایره اذیت و آزار می شود.

چطور یک فردی تصمیم می گیرد مزاحم دیگران شود؟
بابامرادی: این یک لحظه کوچک است ولی سالها از دوران کودکی، در این فرد رسوخ کرده. تربیتی است. فردی که در خانه ای درست بزرگ شده آنقدر عزت نفس دارد که این کار را نمی کند. یک اعتماد به نفس داریم و یک عزت نفس. کسی که متلک می گوید ممکن است اعتماد به نفس بالایی دارد ولی عزت نفس پایینی دارد. از خودش نمی پرسد ارزش دارد من این کار را بکنم؟

چرا باید از خودش بپرسد؟
بابامرادی:
این سئوال را وقتی می پرسد که در دامن یک خانواده بزرگ شده است که این عزت نفس را در او به وجود آورده است. اگر شما یک لباس سفید تن کنید مراقبید کثیف نشود. ولی وقتی یک لباس کثیف دارد، شانیتی برای خود قائل نیست. کسی که احساس کرامت نفس می کند شهوات را کنار می گذارد.

دستگاه های مختلف جز خانواده نیز مسئول تربیت هستند. هماهنگی برای آموزش اثربخش وجود دارد؟
بابامرادی:
نه، خانواده باید این را در نظر داشته باشند که بچه های ما آن چیزی نمی شوند که ما می خواهیم، بلکه تبدیل به چیزی می شوند که ما هستیم. بچه ها به رفتار ما نگاه می کند نه گفتار ما. بچه وارد مدرسه می شود. اگر در روابط مدرسه عدالت اجتماعی رعایت نشود، ما دچار مشکل می شویم. در مدرسه ای من گفتم یک سری کتابچه تربیتی را انجام دهید. گفتند ما نویسنده را آوردیم ولی نتیجه نگرفتیم. دیدم چیزی که در کتابها بود با نیت مدیر مدرسه تضاد داشت. کتاب می خواست بچه هایی را پرورش دهد که عزت نفس داشته باشند ولی مدیر مدرسه می خواست بچه ها آرام باشند و شلوغ نکنند. وقتی این دو هدف در تعارض باشند، یقینا ثمره خوبی نمیدهد.

درباره مقابله با این تعارضات چه باید کرد؟
بابامرادی:
یک سری منصب هایی را به ما می دهند که برای آن آماده نیستیم. مثلا منصب پدر و مادر. باید پرسید برای این پدر و مادری آموزشی دیدند؟ نه، بلد نیستند پدر و مادر باشند. ۱۰-۱۲ کهن الگوی پدرمادر را دارند. هیچ پدر و مادری نیامده به بچه کنترل خشم، حل مسئله و عزت نفس را یاد دهد. این وظیفه جامعه است.

یعنی چه بخشهایی از جامعه؟
بابامرادی:
دستگاه های متولی آموزش و پرورش، یاد دادن و نظم دادن، جز شیمی و فیزیک و ریاضی باید دروس دیگری را بیاموزند که بچه ها توجه کنند.

نحوه ورود شما به این موضوعات چگونه است؟ فردی که این ناهنجاری را داشت، شما چه می کنید با او؟
سعید منتظرالمهدی:
خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است. امروز بروز آسیبها، عدم وجود همبستگی بین خانواده، پدر و مادران شاغل و فرزندان رها شده، مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده. یعنی اگر امروز ما قرارها را در منزل بیشتر کنیم فرارها کمتر می شود. هر نهاد و سازمانی در برابر پدیده ها وظیفه اصلی دارد. وظیفه اصلی پلیس، مقابله هنگام وقوع است. البته ما آموزش پیشگیرانه هم شدیم. استفاده از شیوه های اقناعی، تشویقی، ترغیبی و تسهیلی است. برخورد سلبی و قاطعانه با اصرار کنندگان به بهم زدن نظم اجتماعی را هم داریم و تعارفی هم با کسی نداریم.

برخورد شما با بدپوششی چگونه است؟
منتظرالمهدی:
ما خط آخر درمان هستیم. نباید در حوزه های اجتماعی نیاز به ورود ما باشد. اگر همه کارشان را به موقع انجام دهند و نقش خانواده و سایر سازمانها درست باشد، نیاز به ورود پلیس نیست. اگر ما مظاهر را ببینیم، برخورد قانونی می کنیم که قانون نیز این اجازه را داده.

دلایل اجتماعی درباره بدپوششی چیست؟
بابامرادی:
یک سری آسیبهای اجتماعی است که افراد را به سمت این رفتارها می برد. بچه هایی که با طلاق مواجهند، افراد نابسامان، شکست خورده های اجتماعی و اقتصادی، در صدد جبران نقیصه خود هستند و دست به رفتارهای جزئی می زنند. در خانمها، خودنمایی های افراطی و در آقایان توجه به این خودنمایی ها. دو طیف ناهنجاری داریم کسانی که دنبال توجه هستند و کسانی که توجه می کنند. وقتی شما بتوانید خیلی جلوی یک صفت قرار بگیرید این یک ناهنجاری است. کسی که خیلی خودنمایی می کند و کسی که خیلی توجه می کند، مشکلی دارد. هر کس خود را عرضه کرد و زیبایی های خود را جلوی دید افراد فرصت طلب قرار می دهد آنها را دعوت به مزاحمت می کند.

برخی خانمها می گویند ما شرایط و پوشش عادی داریم ولی مزاحمت می شوند؟
بابامرادی:
بله. برخی افراد حالت مرضی دارند. در قرآن هم داریم که باید مومنین و مومنات چشمها را فرو بیندازند. آقایان نیز باید خود را بپوشانند. کسی که بخواهد خود را تحریک کند و شهوانی شود، می تواند با پوشش مناسب هم این حالت را پیدا کند.

اگر این اتفاق در جامعه افتاده و پلیس وارد شده، وقتی شما مزاحم را می گیرید با او چه می کنید؟ اثربخشی این اقدامات چطور است؟
منتظر المهدی:
در هر کشور و جامعه ای هنجارهایی تعریف شده و همگان ملزم به رعایت اینها هستند.در جامعه اسلامی و ایرانی ما نیز همگان باید هنجارها را رعایت کنند. در مواجهه با افرادی که اصرار و پافشاری به هنجار شکنی دارند، مواجه می شویم، طبق قوانینی که قانون گذار در اختیار ما گذاشته برخورد می کنیم. یعنی تشکیل پرونده می شود و همراه متهم تحویل مراجع قضایی می شود و آنها نیز طبق قانون برخورد می کنند.

قوه قضاییه خوب پیگیری می کند؟ بدحجابی را پیگیری می کند؟
منتظرالمهدی:
بله. اخیرا فرمانده محترم نیروی انتظامی دستور فرمودند با کشف حجاب بر خورد شود و طبق هماهنگی هایی که با دادستان شده مواردی که اخلاق عفت عمومی جریحه دار می شود، مجازات در نظر گرفته شده و امروز نیز ریاست محترم قوه تمهیداتی انجام دادند که برخورد می شود.

حسنی دخت، مجری برنامه: روابط عمومی قوه قضاییه از حضور معاونان فرهنگی و پیشگیری این قوه در برنامه جلوگیری کرد.

قانون مجازات برای مزاحمت در اماکن عمومی حبس از ۲ تا ۶ ماه و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده. این مجازات انجام می شود؟
حسین ذبحی معاون دادستان کل کشور: اساسا این مسایل دو بعد دارد. یک بعد بداخلاقی و دیگری تربیتی افراد است که باید از نظر دستگاه های متولی آموزش تربیت افراد، این کار انجام می شود. هر گزارش جرمی از طریق ضابطان شود همکاران قضایی ما رسیدگی می کنند. از سال ۸۸ ستادی به عنوان پیشگیری و مقابله با ناهنجاریها در کشور تشکیل شده در همه دادستانیها از جمله کل کشور مسئولیت دارند با حضور رابطان و دستگاه های مختلف در خصوص جرایم خاص تشکیل جلسه می دهند و مدیریت و برخورد می شود. در تمام این موارد اقدامات قضایی صورت می گیرد. هنجارشکنی از قبیل بدحجابی و بدپوشیی و مزاحمت برای افراد طبق قانون جرم است و مجازات دارد.

جایی که وقوع جرم اتفاق نیفتاده، قوه قضاییه کاری انجام داده؟
ذبحی:
در لین موارد معاونت پیشگیری قوه قضاییه اقدام می کند. ما دو نوع پیشگیری داریم قضایی و غیرقضایی. در هر یک از موارد، نیروی انتظامی دستور دارد جرم مشهود که در منظر و مرئای مردم انجام می شود موظفند اقدام کنند. محاکم نیز حکم قضایی راصادر و اجرا می کنند. تدابیر در راستای اجرای حکم که باعث اسباب تنبه افراد جامعه شود نیز انجام می شود.

دلمان می خواست از معاونت فرهنگی یا اجتماعی قوه قضاییه هم در برنامه باشند که قبول دعوت نکردند. شما چه انتظاری از سیستم دارید برای برقراری بهتر نظم؟
منتظرالمهدی:
از همه خانواده ها، مجامع، مساجد درخواست می کنم پلیس را یاری کنند و از دختران و پسران می خواهم که اخلاق را رعایت کنند.

بابامرادی: پلیس باید تبدیل به نهاد اجتماعی شود. اگر واقعا ما چیزی نگوییم در آینده دچار لاابالی گری می شویم و درصد بیشتری قربانی رفتار درصد اقلیت می شوند. نباید اقلیت اینقدر جسور شود که زندگی اکثریت را هم تحت تاثیر قرار دهد.
 
کلمات کلیدی : مزاحمت‌ خیابانی
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۳:۴۲
دلیلش کاملا مشخص هست :

1- آرایش زیاد
2- مانتوی جلو باز
3- ساپورت

وقتی دختر یا زنی اینگونه بیرون میاید خودش چراغ سبز به مردان برای متلک و تقاضای دوستی نشان میدهد. (3330945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۹:۲۹
عزیز من اگر که پسرا و دخترا از هم جدا نشن و با هم بگو بخند و رابطه مثل دو تا انسان داشته باشن و ملت هم بتونن راحت ازدواج کنن این مسائل پیش نمیاد ساپورت که نبود همین بساط هم بود
یه مقدار درست فکر کنید (3331289) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۷:۱۰:۰۲
نیروی انتظامی فقط دنبال پول شمردن
آقای منتظر المهدی چند روز پیش از نصب 600 دوربین کنترل سرعت در کشور خبر داده بودند . این در حالیست که مصداق سرعت غیر مجاز هنوز برای نیروی انتظامی مشخص نیست و به جای کار کارشناسی همچنان دنبال آزمون و خطا هستند. ظرف همین یکی دو سال گذشته چند بار سرعت مجاز را در بزرگراههای داخلی تغییر داده اند؟! و این در حالیست که به سهولت می تواند دید با کسانی که رانندگی بد و خطر ناک می کنند تا چه اندازه برخورد می شود؟؟؟!!!!
جلوگیری از مزاحمت به نوامیس مردم هم از همین مقوله است و تا زمانی که نشود از آن مانند دوربینهای بی محتوای ثبت تخلف رانندگی (که خود تمرکز راننده ها را تا حدود زیادی به هم می زند) پول در آورد، مطمئن باشید عزمی برای جلوگیری از آن در نیروهای انتظامی نخواهد بود.
چون برای آنها
نه جان مردم
نه ناموس مردم
و نه مال مردم
مطلقا مهم نیست
سری به داخل کلانتری ها بزنید تا ببینید چه برخورد بدی با شخص مراجعه کننده به کلانتری ها می شود.
به عنوان کسی که چک بی محل به من داده بودند و برای اجرای حکم جلب به کلانتری رفته بودم به گونه ای با من و مردم برخورد می شد که انگار مجرم من هستم!!! و به لطف چندین روز آمدن و رفتن موفق شدم یک سرباز جهت اجرای حکم بگیرم !!!! البته بعد از چند روز اگه مجرم سنگ هم بود قطعا جابجا شده بود چه برسد به .... (3331981) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۸:۵۹:۲۹
بهتره تو درست فک کنی مثلا تو ی جامعه مسلمان داریم زندگی میکنیم نه اروپا .
در ضمن اروپا که این همه بقول خودشون ازادی برای پوشش و رابطه درست بین زن مرد هست دیگه هیچ گونه مشکلات و مزاحمتی برای زنان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3332144) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۰:۳۵
جناب علی پس چرا در خارج که خانوم ها با مایو هستند برای خانم ها این مسائل نیست (3332401) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۸:۰۵:۳۷
تو با لباس پوشیده برو ببینم سالم بر میگردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3333376) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۸:۲۸:۵۴
در خارج ازدواج معنایی ندارد در بعضی از کشورها مواد مخدر بطور قانونی و آزاد در دسترس هستند ولی آیا سطح کشورمان، در حد همین ارزشهای بی بندو بار و مبانی پوچ و سطحی است و آیا نباید از فرهنگ بالا و ارزشهای متعالی انسانی در کشورمان پاسداری نمود؟ (3334056) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۲:۰۱
خود من ظرف 9 ماهی که در لندن بودم بارها شاهد مزاحمت به خانمها بودم و با آنچه که در مورد اروپا شنیده بودم کاملا در تضاد بود!!!! (3617840) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۲:۵۶
وقتی که دلار را 4 برابر مصنوعی بیشتر از قیمت واقعی آن بفروشند تا یکعده رانتخوار و اختلاس گر به نان و نوا برسند و مردم از نظر اقتصادی فقیر شوند و توان ازدواج نداشته باشند این ناهنجاری های اجتماعی عجیب نخواهد بود (3332407) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۵۰:۰۳
دلار را به 1000 تومان برگردانید ازدواج بیشتر می شود و این مسائل کمتر (3332692) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۰:۲۳:۳۰
بازم شعار دادید. با این ساپورتها و مانتوهای کوتاه و بدون دکمه ( درو پیکر) توقع دارید که جوانهای معذب بیکار بنشینند. برادر من آنهایی مزاحم میشن که هیچ مشکلی از بابت جدانشستن و بگو و بخند کردن ندارند. اکثرا هم دوست دختر دارن و هم خیلی مقید نیستن. (3333896) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۲۱:۴۰:۰۸
اگر تعلیم و تربیت از کودکی در مدارس برای دختران و پسران در محیط یکسان و یک شرایط شکل بگیرد بسیاری از این مشکلات نخواهد بود (3335018) (alef-11)
 
راستگفتار
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۰:۴۴
من هیچ کدام از این لباسهایی که شما گفتید را نمیپوشم ولی مزاحم دارم . نه حوری ام نه پری ام نه تمایلی دارم و نه هرگز استقبال کردم با مشت و لگد جواب دادم. قبل از حرفق زدن فکر کنید. پس در اروپا و امریکا که حجاب نیست همه زنها تکه و پاره اند؟ فرهنگ جامعه بالاست (3331292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۶:۵۱:۱۶
دقیقا!!! آنهایی که تمام تقصیر ها را گردن بانوان می ندازند خودشون از همان دسته اند. (3331972) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۶:۵۱:۵۳
علت اصلی فقر فرهنگی و بالا رفتن سن ازدواج است!!! (3331973) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۳:۳۸:۵۱
بالا رفتن سن ازدواج معلول هست نه علت! (3332812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۵:۲۷
این طرز فکر کوته بینانه است، تقصیر را از مجرم به گردن قربانی می اندازید.
به فرض که همه جلو مانتو را بستند، شلوار گشاد پوشیدند و کمتر آرایش کردند
آیا دیگر مزاحمتها از بین میرود؟
احتمالا آنگاه خواهید گفت مانتو بلند بپوشند، آرایش نکنند ، رنگی نپوشند
آیا کافی است
یا شاید بهتر از لباسی از تا پا یکسره بپوشند مانند لباس زنان افغان، گل بصورت بمالند و خود را به بوی بد آغشته کنند
آیا در افغانستان که زنان از سر تا پا پوشیده اند از آسیب مزاحمتها و تجاوزها در امانند؟
با وجود پوشش آنچنانی زنان افغان آمار مزاحمتها و تجاوزها در آنجا بسیار بالاست.
پوشش بتنهایی جلو مزاحمتها را نمیگیرد بلکه فرهنگ و قانونی ته مجرم را تنبیه کند پیشگیری خواهد کرد (3331303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۸:۳۶:۰۴
شما دقیقا" نوک دماغت را دیدی! (3331377) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۲:۳۱
مگر فقط بحث آزار خیابانیست؟
- تعداد دعواهای خیابانی بیشتر شده .
- تعداد کلاهبرداری بیشتر شده .
- تعداد راننده بد بیشتر شده.
- تعداد همسایه بد بیشتر شده.
- تعداد کاسب بد بیشتر شده .
یکی از دلایلی که میتواند همه مسال بالا را در بگیرد اینستکه زندگی شهرنشینی و روستا نشینی با هم تداخل پیدا کرده . یکماه قبل آماری خواندم که در آن گفته شده بود که 70درصد روستاهای یزد و کرمان خالی از سکنه شده!!
خب این آدمها بخار که نشدند,بلکه همگی وارد شهرها شده اند اما با فرهنگِ روستانشینی . نه اینکه فرهنگِ روستایی بد باشد بلکه منظور این است که این فرهنگ با شهرنشینی سازگار نیست . دور تا دور خونه ما شده مرغداری و چندین همسایه جدید تو حیاط خانه هایشان مرغداری راه انداختند! خب وقتی با طرف 2کلمه حرف میزنی تا ته داستانش را میتوانی بخوانی و چیزی که از آن عاری است اصالت است . (3331406) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۸:۲۱:۱۷
در اینجا توجه شما رو جلب می کنم به یه نکته ورزشی:

در رشته های رزمی زمانی که یه مبارز مسابقه مهمی داره از هفته ها قبلش حتی تا دو سه ماه قبل از مسابقه، مربی اون مبارز رو از نزدیک شدن به دخترها منع می کنه تا روحیه پرخاشگری و مبارزه طلبی اون رو بیشتر کنه.

حالا نگاهی کنید به جامعه ما که همه آماده دعوا کردنن تو خیابوون (3332063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۸:۳۰:۵۰
ازدواج مشکل، فشارهای روحی و روانی ، عامل ناهنجاری (3334059) (alef-11)
 
روستایی یزدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۹:۵۸:۴۱
اصالت شما نداریدامنیتی که در روستاهای یزد بوده و هست در هیچ محله تهران اصیل وجود ندارد توهین ممنوع (3332276) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۴۱:۴۶
ايشون توهين نكرد واقعيت رو گفت! بعضي بعد از فروش گاو و گوسفندهايشان به شهر امدند و اتفاقا هم بجايي رسيدند اما فرهنگ شهري رو نه تنها ياد نگرفتند بلكه در جهت نابوديش اقدام كردند! حتي بعضي هاشون دكتر مهندس هم شدند اما تفاوتي نكرد! ديروز روي زين اسب امروز سوار بنز و ب ام و ماشين شاسي بلند نتيجه؟ نابودي اقتصاد و مملكت! تازه حرف هم بزني توهينه! (3332677) (alef-13)
 
علي علي
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۸:۴۵:۲۴
مشكل اصلي عدم شكايت از آزاردهنده است.
در كشور ما كسي كه مورد آزار و مزاحمت قرار مي گيره، اين زحمت رو متقبل نميشه از طرف شكايت كنه.

از طرفي ما مثل بقيه كشورهاي پيشرفته هر كدام يك وكيل نداريم كه دنبال اين كارها باشه.

جالبه كه هر چقدر شدت مزاحمت بيشتر باشه مردم ما تمايل كمتري به شكايت دارند. (3334072) (alef-11)
 
سمیه
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۳:۰۲:۰۳
یزد پایتخت مزاحمت های خیابانی در ایرانه.حاصل چهار سال زندگی در اونجا رو دارم میگم. (3332720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۱:۰۸
صد در صد با شما موافقم چون در محیط بومی یک قدم کج برداری کل روستا یا شهر کوچک متوجه می شوند و هزینه اجتماعی بالایی برای شخص ایجاد می شود ولی در شهری مثل تهران هرکی هر کیه! چون مردم همسایه دیوار به دیوار خود را هم نمی شناسند... القصه قید و بندهای اخلاقی در این شهر از تهرانی و غیر تهرانی برداشته میشه... (3332887) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۲۶:۰۱
به عنوان کسی که یکی از والدینم یزدی و دیگری شیرازی است باید بگویم امنیتی که در روستاهای یزد هست نه به خاطر فرهنگ بلکه بدلیل آشنایی تمام ساکنین با یکدیگر و همچنین قیدهای سنگین و سنتی بر روی رفتار عمومی است.
این قیدها نه بر اساس پرهیز و انتخاب که از سر اجبار است
همین افراد آرام و سر بزیر زمانی که تصویری خارج از تصاویر روزمره شان میبینند یا رفتاری هر چند صحیح اما متفاوت با رفتار سنتی میبینند عکس العملهایعجیبی نشان میدهند.
برای نمونه ، سالها قبل من برای اولین بار در یکی از شهرستانهای یزد جایی که اکثرا ما را میشناختند همراه اقوام مشغول بازی تنیس در پارک شدیم. فقط پسرها بودند و ورزش سالم و بدون مزاحمت.
در عین شگفتی عده زیادی جمع شدند و بساط ما را جمع کردند که این کار ما موجب فساد میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3332943) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۹:۱۳:۴۵
روستایی یزدی عزیز من , همه که یه جور نیستند , چرا فورا" قضیه را شخصی میکنید؟؟ اصالت به معنای اصیل بودن در محیط زیست بود و نه اصالتِ شخصیتی.
اصالت در اصل به معنای ریشه دار بودن است و در فرع معنای مورد نظر شما.
اختلافات موجود نیز همینجوری درست میشه. (3333494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۵:۵۰
علی آقا
یه اسپندی واسه خودت دود کن چش نخوری .
بعدشم تنهایی اینقدر فسفر نسوزون . (3331413) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۰:۵۲:۵۳
برخي مردها با متلك گفتن مي خواهند قدرت خود را به دختران نشان دهند. د ر بسياري از موارد ديده ام و تجربه كرده ام كه با وجود حجاب كامل مورد آزار كلامي قرار گرفته ايم. حجاب يكي از مؤلفه ها است اما خيلي چيزهاي مهمتري هم است كه جامعه انرا مطرح نمي كند و حق را به اقايان مي دهد. اينكه در هر موردي زن را مقصر بدانيم به يك فرهنگ تبديل شده است. بهتر است نگاهمان را عِوَض كنيم و پاسخ كليشه اي ندهيم. (3331559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۳:۰۰:۳۷
پدر بیامرز حاجیه خانمی با 50 سال سن و محجبه کامل مورد مزاحمت قرار می گیرد، برای این چه توجیهی دارید؟
پس باید در برابر مزاحمت، جزای سختی در نظر گرفت، مثل تمام جوامع، یعنی ایجاد مزاحمت و تعرض به حقوق دیگران مساوی با اشد مجازات، تا جامعه قانونمند شود و ربطی به حجاب ندارد.
اینکه در این زمینه کاری از جانب مجریان انجام نمی شود جای سوال دارد و این شبه را ایجاد می کند که مجریان در تولید این نابسامانی دخیل هستند و بنوعی آن را سامان دهی هم میکنند و لا غیر. (3331920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۴:۰۱:۰۷
من و خانم محجبه ام ۳ سال هست به کانادا اومدیم۰ در طپل این مدت هیچ چشم چرانی ۰ متلک و یا مزاحمت خیابانی ندیدم اگر چشم چرانی هم بوده از طرف دیگر مهاجران بوده۰ فک میکنم سیستم اموزش و از طرفی پلیس و سیستم قضایی باعث همچین فرهنگی شده۰ نه دستگاه های عریض و طویل اداری مذهبی که فقط بودجه بیت المال رو مصرف میکنن! (3331936) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۱۶:۱۵:۱۹
آفرین
این دلیل خیلی محکمی است که خانم ها را نباید مقصر دانست. (3335923) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۶:۴۹:۲۲
بله همه مشکلات زن ها هستند!!! پسر و مرد مریض که تربیت خانوادگی نداره اصلا نداریم! یکم بیشتر دقت کن در نظر دادن (3331970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۱:۵۲
شما ذهنیتت مشکل داره یعنی هرکی چادری هست مزاحم نداره؟ (3332402) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۳۵:۱۶
با همین حرفها به اینجا رسیده ایم! در کشورهای دیگر زنان برهنه در ساعات نیمه شب امنیت دارند اینجا دختر هشت ساله را سر راه مدرسه می دزدند پلیس می گوید سرویس رفت و امد بگیرید! (3332969) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۱۲:۳۴:۵۷
دکتر این را گفتی ولی نگفتی که چرا تو کشور های اروپایی یا اسیایی مثل چین و کره اینطور نیست.
این طرز تفکر یعنی پاک کردن صورت مسئله نه ارائه راه حل (3334347) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۵:۱۵
با خواهش و تمنا نمی توان دختران و پسران را به رعایت اخلاق دعوت کرده و آنها را اصلاح کرد. مشکلات و نابسامانیهای عدیده اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی آنچنان افزایش یافته و درهم تنیده شده اند که بازخورد آنها بر روی افراد به صور گوناگون از جمله مزاحمت های خیابانی دیده می شوند. (3330947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۰:۵۰:۳۰
آخه متلک گویی چه ربطی به شرایط سیاسی و اقتصادی داره ؟ چرا همیشه میخواهید هر مطلبی رو به سیاست و به نظام ارتباط بدید ؟
تهران همیشه اینجوری بوده و حتی زمان شاه بدتر از این . از کسانیکه بالای پنجاه سال دارند بپرس ، بهت میگن . (3331554) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۳:۲۹
خیلی ربط داره عزیز جان (3332412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۵:۵۷
شبکه های اجتماعی و کانالهای مستهجن به همراه عکسهایی که برخی زنان و دختران در اینستاگرام از خود منتشر میکنند هم نقش به سزایی دارد.

نمیشه که شخصی گرسنه باشه و غذا ببیند و به غذا حمله نکند.

دقیقا این مثال در مورد عکسها و فیلمهای مستهجن در شبکه های اجتماعی هم صدق میکند، طرف این عکسها را در این شبکه ها میبیند و به علت تاثیر مخرب این عکسها به دنبال تخلیه میل جنسی خود به هر نوعی میباشد.

این است نتایج تهاجهم جنسی و فرهنگی. (3330950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۱:۴۷
استدلال شما درست. اما اگر شخصی هر روز چلو کباب بخورد بعد از مدتی حالش از چلو کباب بهم خورده و نزدیک آن هم نمی شود! (3331280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۹:۳۶
شهوت رانی تنوع آوری دارد ولی سیر آوری ندارد (3332298) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۳:۲۲
سایتهای مستهجن و شبکه های اجتماعی فیلتر و کانالهای ماهواره ای با پارازیت قابل دستیابی نیستند. بنابر این ایراد از جای دیگر است. (3331299) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۶:۲۸
میشود فرد گرسنه باشد و دست به دزدی نزند در صورتی که امیدی به پیدا کردن کار و پول حلال داشته باشد (3331304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۳:۲۱:۳۲
اونوقت اگه شما نشسته باشی تو رستوران در حال غذا خوردن و یه گرسنه بیاد بهت حمله کنه هیچ واکنشی نداری دیگه؟! با گدا های توی خیابون چی؟ اونم هم چون گدا هستن میتونن دستشون رو بکنن تو جیب شما؟
آدم میمونه تو استدلال های امثال شما! (3331777) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۸:۲۴:۲۷
دهه هفتاد مگه شبکه اجتماعی بود؟ چند درصد مردم ماهواره یا فیلم های آنچنانی داشتند؟ یا بد حجابی بود؟ اما بازار متلک داغ بود (3332070) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۵:۳۰
یعنی خانمها غذا هستند چه تشبیه جالبی....
چرا افرادی شبیه شما زن ها را "شکار" می بینند؟؟ (3332901) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۴۳:۴۲
با سلام دلایل مختلفی دارد از جمله سست شدن اعتقادات مذهبی، گسترش شبکه‌های اجتماعی ضداخلاقی، افزایش ناهنجاریها و عدم برخورد صحیح و بموقع، از بین رفتن قبح و حیا نسبت به انجام اعمال خلاف شئونات اسلامی، سهل و آسان شدن ارتباطات بین جنس مخالف و.... (3330975) (alef-13)
 
حقیقت جو
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۵۱:۵۴
وقتی جامعه بشدت محدود و بسته است و یک کودک حتی در محیط خانواده با نوامیس خودش هم ارتباط نزدیک و ازاد ندارد و
وقتی مدارس از پیش دبستانی تا دانشگاه تفکیک جنسیتی شده است و....

بسیاری از مسائلی که باید در نظر فرد عادی و معمولی باشد برای یک جوان شهوت انگیز میشود و چون راه سالم دفع شهوت را ندارد به راه ناسالم ان رو می اورد

به این جهت سطح حجابی که در تهران برای مردم عادی است برای شهرهای کوچک تر غیر معمول و جلب کننده نظرهاست و برای روستاهای مناطق عشایری بشدت تحریک کننده است (3330993) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۸:۳۹:۲۵
مطمئنی برای مردم تهران عادیه؟ (3331382) (alef-13)
 
یه خوزستانی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۵:۳۵:۰۰
این چه حرفیست میزنید مگر قراره ما کاری کنیم پوشش برای مردم عادی شود حرف شما درست است آره در اهواز هم پوشش های زننده ای است که برای مردم اهواز عادی است ولی برای مردم شهر من عادی نیست ولی آیا این بدین معناست که فحشا وجود ندارد زنان تن فروش وجود ندارند ما دوست داریم فحشا و تنفروشی و فساد نباشد نه اینکه عریان بودن برای مردم عادی شود (3331950) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۲۱:۱۱:۰۳
آمار طلاق در تهران بیشتر یا شهر های کوچک؟ به نظر شما چرا امار طلاق در تهران بشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3334971) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۴:۵۷:۳۸
چند مورد متلک پرانی از سوی دخترها رو هم بنده دیده ام. (3331004) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۲۱:۲۳
من شخصا مواجه شدم نه الان که سال 1379. اساسا متلک پرانی مسئله خاصی نیست. مسئله تجاوز است. باید یادبگیریم که حرف مفت ما را عصبانی نکند. (3332467) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۰:۳۳:۲۷
متلك پارتي از جانب هر كس آزار دهنده است. (3333598) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۵:۰۱:۴۲
فقط جوابهای کلیشه ای داده و مشکل را گردن دیگران انداخته است جواب این مسئله خیلی راحت است این کار(مزاحمت خیابانی ) به صورت یک تقریح برای یک عده شده جوانها و مردم تفریح و سرگرمی می خواهند وقتی در مکانهای تفریحی می نویسند ورود افرادمجرد ممنوع چه انتظاری دارید؟ باید مکانهایی باشد که جوانها بتوانند شور وحال خود را خالی کنند و تا زمانی که امثال این اقاو تفکراتشان هستند این مشکل حل نشدنی است و روز به روز بدتر خواهد شد. (3331011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۵:۱۶:۴۹
ازدواج که کم شود و خانواده های تک نفره که افزایش پیدا کنند همین می شود (3331047) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۲:۱۹:۰۳
والا شما نگاهي به خيانت ها و مزاحمتها بندازيد ببينيد از طرف متاهلها بيشتره يا مجردها؟!! (3341125) (alef-13)
 
313
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۵:۲۶:۲۸
با رها کردن کودکان و نوجوانان در آغوش اینترنت و ماهواره باید منتظر بدتر شدن اوضاع هم باشیم شروع تمایلات جنسی همراه با روبرو شدن با مسائل محرک و عدم به آرامش رسیدن مشروع نوجوانان را به سمت انحراف میکشاند که حتی در بزرگسالی و بعد از ازدواج هم ممکن است همراهشان باشد. این سه عامل سه ضلع این مثلث مزاحمت و جرایم جنسی میباشد. (3331068) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۵:۵۳:۴۴
با بررسی افزایش ساپورت پوشی به صورت تحریک آمیز و افزایش 98 درصدی آن متوجه رابطه معنا دار افزایش مزاحمت با این پدیده می شویم (3331128) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۸:۱۷
شما هم عمق دیدت تا نوک دماغته ! (3331418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۹:۱۴:۳۵
باز این بنده خدا تا نوک دماغشو میبینه ، شما که کلا چشمت رو بستی همون رو هم نمیبینی (3332162) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۲۲:۲۳
عجب. این همه تغییرات را ندیدی فقط همین ساپورت رو دیدی؟ (3332470) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۶:۵۹:۴۳
الان یه عده می آیند می گویند خانم ها از خانه خارج نشوند بنشینند خانه غذا بپزند و بچه تولید کنند که کسی مزاحم آنها نشود
یا اینکه خانم ها حجاب مورد پسند ما را رعایت کنن تا مشکل حل شود
یا مرد ها بی غیرت باید جلوی خواهر و مادر خود را بگیرند
خلاصه مشکل از خانم هاست نه مزاحمین محترم بیچاره که اختیار امیال و رفتار خود را ندارند (3331232) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۱:۴۱
باید جلو خواهرت بگیر ی با مانتو جلو باز و هفت قلم ارایش بیرون نیاد اگه دوست داری برات مهم نیست خب وقتی کسی مزاحمش شد دیگه گله ای نداشته باش (3331341) (alef-13)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۲:۴۴
فقط و فقط کلاس مردم پائیـنـه و اعتقاداتشان آبکی . میگن خانمها آرایش نکنند و مانتو نپوشند و چادری بشند و از خونه در نیاند تا اینجوری نشه!خنده دار و مضحکه
عین اینکه بابک خان زنجانی بگه چرا پول را جلوی من گذاشتی که بدزدم!!
عین اینکه دزد بگه چرا از خونه رفتی بیرون تا من از خونت دزدی کنم !!
عین اینکه من خلاف کنم و بگم فلانی گفت خلاف کن!!
عین اینکه شراب جلوم باشه بگم : میخورم ها !!!!
پس عقل و دین و ایمانتون اینجور جاها کجاست؟ فقط پزش را بلدید؟
خب الان برای مثال نسل زن از روی زمین حذف شد , مطمئنا" از این جماعت بهانه گیر قوم لوط سر درمیاورد ! اونوقت میخواید چه بکنید ؟؟
جای این کارها کمی آب دانش و عقل نثار درختِ باورهایتان کنید تا نخشکد. (3331445) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۰:۲۳:۰۷
آتش رو کنار پنبه روشن می کنی بعد می گی : آی آتش! جلوی خودت رو بگیر پنبه رو آتش نزن. البته انسان اختیار دارد ولی پنبه ای که خودش رو در معرض آتش گرفتن قرار می دهد دیگر چه انتظاری دارد؟ (3331519) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۲:۲۶:۰۶
شما جلوی خودتو بگیر برادر. (3331696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۲:۵۲:۲۱
الان پنبه کیه؟ آتش کیه؟ چه کسی آتش را روشن کرده؟چه کسی پنبه را کنار آتش گذاشته؟کپسول آتشنشانی کجاست و آیا داریم؟چه کسی داد زد آی آتش؟
پنبه خودش خودش را در معرض آتش گذاشته یا آتش رفته کنار پنبه؟بالاخره انسان چقدر اختیار دارد؟
در نهایت همه این سوالات بیمزه و ننر و لوس است اما در کنار مغلطه شما عالیست. یعنی اگر در بانک باز بود و کسی ندید من میتونم پولش را بدزدم؟ (3331734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۲:۵۳:۳۵
یعنی جنابعالی میفرمایید مرد اتش است و زن پنبه؟
نه عزیزم
لزومی نداره که چشمات رو ببندی
کافیست سرت رو بندازی پایین، مشکل به همین راحتی حل میشود.
عزت نفس میخواهد (3331735) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۳:۵۶:۴۳
همه به قول شما 'عزت نفس' ندارند (3331814) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۹:۲۱:۱۲
سرِ اون "همه" را باید کرد زیر گل . (3333503) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۱:۲۸:۴۳
ديگه براي اين كه سرمون رو بالا بگيريم هم بايد از شما اجازه بگيريم؟
نگاه هم نكنيم. حرف هم نزنيم. اگه شما اختيار مي خواي خيلي كارا بكني من مشكلي ندارم ولي اختيار منم دست خودمه. آخرم همه تقصيرات مي افته گردن ما مردا. جالبه چه متلك هايي كه از دختراي دور و برم نشنيدم كه اين آقا چه سوسوله. نه نگاه مي كنه نه بلده ابراز علاقه كنه. بعد رفتن با همون متلك اندازا و به اصطلاح مزاحمين نواميس دوستي كردن. اتفاقا هم از قشر فرهنگي بودن و با سواد.
اين مساله و مشكلات اصلا ربطي به مرد و زن نداره و يه سري دلايل بنيادي فراتر از اون داره. ولي خيلي از خانم ها فقط بلدن مشكل رو بندازن گردن بقيه و از گردن خودشون باز كنن. انگار فرشتگان روي زمين هستن (3331889) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۹:۲۰:۰۷
دلیل لباس پوشیدن محرک بعضی خانم ها چیه اگه قصد جلب توجه ندارن؟؟؟؟ اینو یکی جواب بده... مگه خیابون، مهمونی خصوصی یا عروسیه که بخواید خودنمایی کنید تازه دلیلی هم نداره اونجاها هم آدم خودنمایی کنه ولی خیابون دیگه چرا؟؟؟؟ شماهایی که دم از اروپا می زنید که چرا مردای اونجا خودشون رو حفظ میکنن اولا آمارتون رو از کجا اوردین دوما اونجا اگه لباسهای ناجور اگه ناجور باشه بپوشن دیگه آرایش مو و صورت و ... نمیکنن راجع به ارایش های هفت قلمی چه توجیهی دارین؟؟؟ (3332172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۲:۱۵:۱۵
چندین مسئله رو با هم قاطی کردن کار درستی نیست! نمیخوان تو خونه بشینن و به نظرشون حضورشون در خیابان ها خیلی ضروری هست؟ خوب حداقل لباس درست بپوشند و تبرج نکنند تا مقدار متلک پرونی ها کم بشه و برسه فقط به افراد مریض، تا برای اونها هم چاره ی مناسب اندیشیده بشه! با این وضعیت که خانم ها "همه" رو تحریک میکنند، افراد غیر مریض هم به مریضی گرایش پیدا میکنند! (3331678) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۹:۰۳
بنظر من مشکل در چند جا است .دوست نا باب، کمبود محبت پدر ومادر ، رفتار و برخورد خانواده که هر کدام از اینها بسیار مهم میباشد باید حتما سعی کنیم که پدر و مادر مشاجرات خود را نزد فرزند بهم انتقال ندهند اما در مورد ماهواره من با جمع اوری ان مخالفم چون ماهواره برنامه های جذاب و اموزنده هم دارد من خودم برنامه های خراب را کلا حزف کرده ام ما باید مشاور خوبی برای فرزندانمان باشیم با انها دوست باشیم تا انشاالله به راه بد هدایت نشوند (3331309) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۵۰:۱۳
من به خاطر می اورم آن زمانی که ویدیو ممنوع بود تماشا کردن یک فیلم با ویدیو حتی یک فیلم بی محتوا لذت بسیار زیادی داشت الان که به راحتی میتوان فیلمها را دانلود کرد و در دسترس همه است دیگر آن لذت سابق تماشا کردن فیلم وجود ندارد هر چه محدودیت شدیدتر شود این قبیل کارها هم هیجان و لذتش بیشتر خواهد شد. (3331471) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۹:۵۲:۲۵
اگر تهاجم فرهنگي هميطوري مي آيد و نابود مي كند ، پس كجايند مدافعان ؟
اگر دشمن شهر ما را اشغال كند ، مسئول شهر را توبيخ مي كنند يا مدال شجاعت مي دهند و مي نشيند جلوي مردم از مضرات اشغالگران مي گويد .
هميشه تا بوده سينما و ويدئو و ماهواره و اينترنت و شبكه هاي اجتماعي ابزار تهاجم فرهنگي بوده اند اما چرا هميشه موفق هستند ؟ (3331475) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۱:۰۱:۰۵
باید زمینه ازدواج و مشاوره قبل از ان را افزایش داد بهتر بود دولت این وام خودرو را صرف افزایش ازدواج و اشتغال جوانان میکرد (3331572) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۸:۴۱
بيشتر هم بايد از كساني كه متاهل هستند ترسيد (3332118) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۱:۰۹:۵۹
واقعا برای راننده های مرد حتی وقتیکه همسرش کنارش نشسته به رهگذر خیره نگاه و چشم چرونی میکنه متاسفم! متاسفم! متاسفم (3331583) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۹:۲۵:۱۰
من هم موافقم البته برای اون خانومایی که کنار همسرشون و با بچه به دست یا بغل به فجیع ترین شکل ارایش کردند و مانتو جلوباز و ساپورت پوشیدن متاسف ترم و باز هم متاسف تر تر به اون شوهر معرکش که کنارش راست راست راه میره!! واسه اون پدر و برادری متاسفم که خواهر یا دختر خودشو با وضع اسفناک پوشش تو خیابون ول کرده و خودش به ناموس بقیه که همونجوری پوشش بد دارن نیگا میکنه و انتظار داره کسی به خواهر یا دخترش نیگا نکنه... این که هر طرف تقصیر اوضاع نابسامان رو به گردن طرف مقابل بندازه غلطه ... هم مردها و هم خانم ها باید حجاب رورعایت کنن حجاب زن رعایت پوشش و حجاب مرد رعایت نگاه است که هر دو در کنار هم جامعه رو سلامت میکنه . (3332178) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۲۲:۰۳:۳۸
تمايل به رابطه سالم با جنس مخالف و يا حتي تمايل جنسي، يك جزء انكار ناپذير هر انسانيه. وقتي از روز تولد با روش هاي غلط اون رو محدود كنيم باعث مي شه كه بالاخره از يه جايي بيرون بزنه. حالا يا فرد تمايلاتش رو سركوب مي كنه و مريض مي شه و يا اين كه به صورت ناهنجار گونه اون رو بروز مي ده.
من خودم مسلمونم و به نظرم واقعا در يك سري زمينه ها افراطي عمل شده. البته خيلي از رفتار هاي افراطي مسئولين بيشتر از فرهنگ ايراني نشات مي گيره و ريشه در اسلام نداره.
در هر صورت من به شخصه آدمي هستم كه همواره از قوانيني كه در جامعه بوده پيروي كردم و به عينه ديدم كه به بيراهه مي ره. همواره از كساني كه قوانين رو اجرا نمي كنن ناراحت مي شدم ولي الان ديگه بهشون حق ميدم. اگه خوب نگاه كنين مي بينيد كه واقعا حكومت برنامه درستي براي ما نداره و يك جور مردم رو مجبور به قانون گريزي مي كنه كه در اين مورد قانون گريزي مي شه متلك انداختن به نواميس مردم. (3331663) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۸:۳۰:۰۱
کاملا درسته. حتی تو مدارس ابتدایی که بلوغ جنسی رخ نداده دختر و پسر رو از هم جدا می کنن و فرصت آشنا شدن با جنس مخالف رو نمی دن. همین طور میشه که وقتی بچه ها بزرگ می شن از جنس مخالف یه تصور عجیب و غریب دارن! (3332082) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۰:۰۰:۳۵
همه ی اینایی که گفتید زیر این دلیل جمع میشه:نسپردن امور به دست تحصیل کرده ها و دانشمندان علوم اجتماعی،به دلیل ترس از دانش غربی!
یعنی به قول رضا مارمولک میخواستن به زور کنن تو بهشت اینقدر فشار دادن از اون سر جهنم زده بیرون دیگه (3331819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۱۶:۲۰:۵۷
عالی بود!
مرسی (3335927) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۹:۱۱:۵۴
مشکل اصلی اینه که وام ازدواج 3 میلیونه با اون شرایط ضامن و فلان و .... ولی وام خودرو 25 میلیون با شرایطی خیلی راحتتر... دلیل اصلی اینه که خرید یا اجاره خونه از خونبهای ادما هم گرونتره... دلیل اصلیش اینه که آدمای بدی شدیم و زندگی رو سخت گرفتیم و ازدواج رو سخت کردیم... دلیل اصلیش چشم و هم چشمی هاست که دیگه خانوم و آقا هم نداره و مانع ازدواج میشه... دلیل اصلیش اینه که کسانی که متولی امر فرهنگ هستند معلوم نیست چی کار میکنن... دلیل اصلی سیستم آموزش و پرورش ماست که معلوم نیست پرورشش چیه!!! دلیل اصلیش نحوه تربیت پدر و مادراست که روز بروز ضعیف تر میشه... دلیل اصلیش هزار تا چیز دیگه است که همه میدونن ولی کسی در جهت رفعش اقدام نمیکنه که نمیکنه که نمیکنه (3332157) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۰:۲۸:۴۰
امان از مردای بی غیرت که با پوشش خانمشون کاری ندارن و بی حجابی رو مدرن و با کلاسی می دونن (3332334) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۹:۳۰:۳۴
تو حرف زدنت فحشه , کسی از امثال تــــــــــــــــــو چیزی باد نمیگیره . (3333525) (alef-11)
 
مهری
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۰:۳۳:۱۸
به نظر بنده نوع پوشش اصلا ربطی نداره .
بارها شاهد این بودم که به دختران چادری و محجبه هم متاسفانه متلک انداختن و ایجاد مزاحمت کردن .
بیکاری بزرگترین معضل هر جامعه ایی است که مفاسد بزرگی بوجود میاره . شیطان برای دستهای بیکار ، کار زیاد داره . (3332341) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۶:۵۲
کلاً اگر طوری باشد که آدم خوشش بیاید، ممنوع است! (3332425) (alef-13)
 
مایوس
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۱:۱۶:۲۷
عطار هفت شهر عشق را گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!!! (3332447) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۰۸:۰۶
مهمترین دلایل
بیکاری جوانان
بی پولی
سخت شدن ازدواج (3332588) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۲:۱۱:۱۳
بايد فكري به حال پله اول نيازهاي مرحوم "مازلو" كرد : آب و غذا و روابط جنسي....روابط جنسي در رديف آب و غذا هست به همان حساسيت و به همان اهميت...اختلاط مساله با پديده هاي متافيزيكي و معنويات و ...كاري از پيش نمي برد.حداقل در اين چند دهه اين مساله به همه اثبات شد. (3332596) (alef-13)
 
علی ولی الله
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۳:۳۶:۵۸
مگه مشکل ما مدل موی جوانان است؟ (3332806) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۸:۳۶:۱۶
مدل موی جوان، مشکل نیست ولی آغاز مشکلات بعدی جوان است (3334067) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۲۰:۴۹
خیلی کوته فکری و ساده اندیشی ست که فکر کنیم به خاطر محدودیت است که این اتفاقات رو افزایش داده.مگر در غرب که این همه آزادی جنسی وجود داره این مساءل تموم شده؟ فقط و فقط ضعف ایمان و اعتقاده که به این مساءل دامن می زنه.مطمءن باشید که یک فرد مومن و معتقد که خود رو ملزم به رعایت حدود الهی می دونه هیچ وقت دست به این کارا نمی زنه.از طرف دیگر هم خیلی از این اتفاقات برای خانومای بد حجاب پیش می یاد و خانومای محجبه کمتر قربانی این مسایل میشن.پس مقصر هم خانومها با حجاب بد شونن و هم مردای ضعیف الایمان مقصرن.فقط باید روی اعتقاد جوونها کار بشه و زمینه ی ازدواج آسان اونهارو فراهم کرد.والسلام (3332918) (alef-11)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۴:۲۶:۳۱
2 دليل اصلي مشكلات (اقتصادي و فرهنگي )در مملكته
مشكل اقتصادي باعث ميشه تو اين دور رو زمونه يك جوون با اين هزينه سنگين زندگي و حقوق پايين به فكر ازدواج هم نيفته چه برسه به اينكه واقعا ازدواج كنه .دوما تو خيابونها خانم ها لباس ها و آرايش زننده دارن و جووني كه احتياج به همسر داره مقابل ديدن هم چنين صحنه هاي زننده اي كم مياره و همين باعثه يك حسرت جنسي ميشه و به صورت مزاحمت هاي خياباني براي همه زنان نمود پيدا ميكنه .خداوند در قران كريم به زنان و مردان گفتن كه با حجاب باشن و زنان با نرمي سخن نگويند و زيور آلات و حسن جسمي خود را به نامحرم نشون ندن و مرد و زن چشم هارو از روي نامحرم بگيرن و مرد و زن را مايه آرامش همديگه خلق نموده و اگه هر كدام نتوانستند كه ازدواج كنن بايد خوددار باشند و...اما بايد قبول كنيم هر قدر هم با ايمان باشيم اما هوس و عطش جنسي با ديدن اين بد حجابي ها روزمره تو خيابونها باعث غوغاي جنسي شده كه باعث ميشه رو ايمان و اعتقاد پا بگذاريم قبول كنيم همه پيغمبر كه نيستن!!! همه نميتونن جلوي نفس خودشون وايستن اونم با اين وضعيت مشروحه ......در شرايط جامعه ما اولا مسئولين سرايط اقتصادي رو بهبود ببخشن تا جوونا بتونن راحت تر ازدواج كنن اگه اين امكانش براي مسئولين عزيز و محترم نيست حداقل وجود خانه عفاف جزو ملزوماته ...و بعدش اگه جووني تو خيابون بخواد مزاحم نواميس مردم شه بايد خيلي برخورد شديدي داشت. (3335335) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۲۱:۵۱:۵۳
ساپورت
ماتتو جلو باز
...

بهتره عفت در وجودمان نهادینه بشه
انوقت دختر و پسر به چشم انسان به هم نگاه میکنن
نه نیازی به جداسازیه و نه توهین و تحقیر دانشجو و زن و .. (3336301) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.