توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 358057
پولتیکو: هیلاری کلینتون چگونه شکست می‌خورد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
پولیتیکو به بررسی نقاط ضعف کمپین کلینتون پرداخته و معتقد است دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه به راحتی می تواند رقیب دموکراتش را مغلوب کند اگر هیلاری کلینتون چهار نکته را در کمپین انتخابی اش نادیده بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین ترجمه این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

روزهای دلهره آوری برای دموکرات ها در حال سپری شدن است: میزان محبوبیت چشمگیر هیلاری کلینتون در نظرسنجی های ملی در حال ریزش است. وحشت از آنجایی آغاز می شود که نظرسنجی ها نشان می دهند دونالد ترامپ از کلینتون پیشی گرفته است و در بدترین حالت تنها چند قدم با او فاصله دارد. آنهم در حالیکه در دوره مقدماتی که برای جمهوری خواهان مملو از آشفتگی بود، تا حدی این اطمینان وجود داشت که ترامپ جایی در کاخ سفید نخواهد داشت. اما کلینتون کماکان یک نامزد متزلزل باقی مانده که ماجرای رسوایی ایمیلی او و داشتن رقیبی سرسخت می تواند تابستان فیلادلفیا را برای او تبدیل به جهنم کند. در همین حال جمهوری خواهان تنها در طی چند هفته عرصه را چنان به دموکرات ها تنگ کرده اند که آنها مجبور شدند برای جبران عقب ماندگی شان به نزاع های خیابانی زشت و سخت با تبعاتی سنگین تن بدهند.

کلینتون در حال راه رفتن روی لبه تیغ است. چهار راه پیش روی اوست که بی توجهی به هر کدام از آنها میتواند شکست را برای او گارانتی کند.

۱) جذب آرای هیسپانیک ها

آرای هیسپانیک ها همواره راه مطمئن دموکرات ها برای رسیدن کاخ سفید بوده است. مواضع سرسختانه ترامپ در قبال غیرآمریکایی ها به راحتی می تواند آرای هیسپانیک ها را به صندوق کلینتون سرازیر کند. جولیان کاسترو وزیر مسکن و شهرسازی ایالات متحده قرار بود یکی از گزینه های کلینتون برای معاونت اول باشد، اما این روزها کمتر از او خبری مخابره می شود آن هم در حالیکه او می تواند تا حد زیادی آرای هیسپانیک ها را برای کلینتون ضمانت کند.

۲) جذب آرای جوانان

نسل جوانی که قرار است در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده شرکت کند، می تواند شانس خوبی برای دموکرات ها باشد، به این شرط که از شرکت در انتخابات سر باز نزنند. تعداد شرکت کنندگان جوان در انتخابات ۲۰۱۲، ۱.۸ میلیون نفر نسبت به انتخابات سال قبل کمتر بود. البته آمارها و تحلیل ها نشان می دهد که مشارکت چشمگیر جوانان در انتخابات ۲۰۰۴-۲۰۰۸ یک استثنا در تاریخ انتخابات ایالات متحده بوده است. شاهد این امر ایالت کارولینای شمالی است. باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب ۳۶۰۰۰۰ رای از افراد بین ۱۸-۲۹ ساله شد که این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۱۲۰۰۰۰ رای کاهش پیدا کرد.

۳) پیام انتخاباتی روشن

کمپین هیلاری کلینتون هنوز نتوانسته است پیام انتخاباتی ویژه و جذاب داشته باشد. این ایراد کمپین در سال ۲۰۰۸ هم بود که در مقابل پیام «تغییر» توسط اوباما قافیه را باخت. او می گوید که دغدغه مسائل زنان را دارد و برای حمایت از طبقه متوسط آمریکایی به جنگ جمهوری خواهان می رود. مسائل زنان اگرچه مهم است و زنان هم او را بر رقبای خود ترجیح می دهند، اما جمهوری خواهان خانم کلینتون را به چالش گرفته اند که چرا بنیاد کلینتون کمک های مالی کشورهایی مانند عربستان را قبول می کند، درحالی که این کشورها از جمله ناقضان حقوق زنان هستند. همینطور کلینتون چطور می تواند نماینده طبقه متوسط آمریکایی باشد در حالی که خانه اش در نیویورک میلیون ها دلار می ارزد، با جت خصوصی مسافرت می کند و برای هر سخنرانی حداقل ۲۰۰ هزار دلار دستمزد می گیرد.

۴) اشتباه در تجارت آزاد

پس از شمارش رأی‌ها در سال ۲۰۱۲، بلافاصله ادعا شد اتحادیه‌های کارگری این پیروزی را برای اوباما رقم زدند. آن‌ها با استدلال گفتند که ایالات اوهایو، ویسکانسین و نوادا به دلیل تبلیغات گسترده درزمینهٔ کار به دموکرات‌ها رأی داند. اما در اوایل امسال نگرانی‌هایی بروز کرد که ترامپ از همین روش برای جذب رأی استفاده کند.

این کارگران تنها به سخنان ترامپ دل نبسته‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اتحادیه‌ها با تجارت آزاد مخالف‌اند. سندرز تجارت آزاد را مرکز حمله به کلینتون در انتخابات مقدماتی قرار داده است. ترامپ نیز که سعی دارد حامیان سندرز را به خود جذب کند، بارها از موضع سندرز دراین‌باره ستایش کرده است. بسیاری از اتحادیه‌ها معتقدند که مذاکرات تجاری رییس‌جمهورهای دموکرات ازجمله اوباما و بیل کلینتون باعث شده شغل‌هایشان را از دست دهند. کلینتون باید با این حملات مبارزه کند. سابقه او در تجارت محافظه‌کارانه و سیاسی بوده است که سبب شده در برابر حملات سندرز استدلال خوبی نداشته باشد، چه برسد در مقابله با ترامپ.
 
کلمات کلیدی : هیلاری کلینتون
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.